Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax doorbreekt negatieve spiraal en wint in Breda

Laatste update:

Ajax is er zaterdag in geslaagd de negatieve spiraal te doorbreken. De kampioen verloor sinds de winterstop drie duels en speelde er een gelijk, maar haalde in Breda drie punten op bij NAC. De zwakste reeds onder Frank de Boer blijft zo beperkt tot vier duels zonder zege. NAC hield lang stand tegen Ajax en kreeg enkele kansen om te scoren, maar Dmitri Bulykin had aan een gelukkige situatie na rust voldoende om de wedstrijd open te breken; Nicolás Lodeiro bepaalde kort voor tijd de eindstand (0-2). NAC blijft wachten op de eerste zege in 2012.

/

NAC ging in een uitverkocht Rat Verlegh Stadion prima van start. Al na vijf minuten mocht het een hoekschop nemen en de van de linkerkant ingezwaaide trap werd door Eric Botteghin in één keer uit de lucht gehaald en richting doel gejaagd. De verdediger trof met zijn mooie volley slechts het hoogste aluminium en liet Ajax zo met de schrik vrijkomen. De thuisclub had in de beginfase het betere van het spel en overliep het middenveld van Ajax, maar schoot tekort in de eindpass, onder meer bij een veelbelovende aanval die strandde na een te harde pass richting Santi Kolk.

Na die situatie was het Ajax dat plotseling een kans creëerde; Jan Vertonghen opende uitstekend op Siem de Jong, die niet veel tijd nam en snel schoot: recht in de handen van Ten Rouwelaar. Luttele minuten later kreeg Ajax een domper te verwerken, toen Eyong Enoh zich geblesseerd liet wisselen en voor hem in de plaats kwam Ismaïl Aissati. Druk op de defensie zetten lukte Ajax wel, maar NAC bleef de bovenliggende partij. Ömer Bayram schoot vanuit een lastige positie over, Florian Jozefzoon maakte een sterke actie aan de rechterkant en ook in defensief opzicht stond NAC goed.

/

Een schot van Vertonghen na een snelle uitbraak werd tijdig gesmoord. Diezelfde Vertonghen kwam even later net tekort om een vrije schop van Christian Eriksen binnen te glijden en daarna, in een fase waarin Ajax haar tegenstander vlak voor rust nog pijn had kunnen doen, schoot Aras Özbiliz te gehaast en daardoor over. Snel na rust was Ajax er weer snel bij en kwam Bulykin, in het eerste bedrijf bijna onzichtbaar, eens gevaarlijk in het stuk voor. De Rus spits kwam bij een voorzet van Özbiliz goed voor zijn man, maar raakte de lat toen Ten Rouwelaar al aan de grond genageld stond.

NAC kroop daarop weer uit haar schulp en kreeg een prima mogelijkheid via Roly Bonevacia, die van dichtbij echter op Kenneth Vermeer stuitte. De inefficiëntie van de Bredanaren werd uiteindelijk afgestraft door Bulykin. Hij kreeg de bal aangespeeld, wurmde zich mét bal en wat geluk langs Milano Koenders en passeerde vervolgens Ten Rouwelaar met zijn schot. Eriksen testte kort daarop de reflexen van de doelman nog eens met een hard schot, maar een echte uitgespeelde kans bleef uit. In de slotfase voorkwam Vertonghen op de doellijn nog een doelpunt van Kolk en binnen een minuut zorgde Lodeiro in een uitbraak voor 0-2. Over vijf dagen moet Ajax thuis aan de bak tegen Manchester United, terwijl NAC in Heerenveen de jacht naar een zege vervolgt.

Een 74-voudig oud-international, zonder vaste woon- of verblijfplaats en tot voor kort lid van de RvC van Ajax, wordt vriendelijk verzocht zich te melden bij de gerechtsdeurwaarder.

Ajax stevent in mijn ogen af op een ... tegen Manchester United

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het schijnt dat er in Manchester een dokter is gebeld. Sir Alex heeft zware buikkrampen, van het lachen….

Dit Ajax is in en in en in triest

Wat een vreselijk niveau zeg. Alleen Alderweireld, Vertonghen en Eriksen zijn het shirt waardig. Vermeer weer met zijn foutje, net niet fataal. Cillissen Frank! Je brengt wekelijks een team in het veld dat inspiratieloos, onsamenhangend, tempoloos en kwaliteitsloos speelt. Gewoonweg droevig. Er is gewoon geen middenveld, zelfs tegen dit NAC geen uitgespeelde kansen en het positiespel is beschamend.

Op de lijst met door te selecteren spelers zijn er vanavond weer twee spelers toegevoegd: Siem de Jong. Wat een schrijnend gebrek an handelingssnelheid, overzicht en technische vaardigheid. Niveau De Graafschap. En Aras Ozbiliz. Af en toe een aardige actie en leuk voor een pleintje of een Panna-toernooi. Maar veel te weinig doortastend en kwalitatief om voor Ajax te spelen

De Boer vanavond ook weer een kluns eerste klas. Als hij Koppers had gewisseld voor Van Rhijn en de heersende Vertonghen naar het middenveld had gezet, dan had men het duel veel sterker in handen gekregen. Weer met Enoh beginnen, en dan de aanhang ook nog beledigen door Blind weer in te brengen

Lichtpunt: de drie punten en het wegvallen van de slechtste speler uit de Ajax-historie: Eyong Enoh

Johan kan beter vandaag dan morgen beginnen. Er is een hele hoop werk aan de winkel. En ik hoop dat Manchester ons genadig is. Het was weer een hele lange avond. Bedroevend voetbal.

Twente, PSV en AZ hadden tegen dit NAC met grote cijfers gewonnen\

Dmitri Bulyikin die het verschil moet maken. Hoe ver zijn we gezonken?

1 grote wanvertoning dit

11 februari 2012 om 22:38

Lucky Ajax, met (2) goals die tegen de doelman van NAC aan kwam.

Ajax speelt dramatisch en maakt het niet af tegen een zwakke Nac Breda. Blind er in voor Eriksen? Frank is de kluts kwijt? je speelt dan met 5 verdedigers?

Manchester United komt met een goed gevoel naar Amsterdam af reizen in de Europa League tegen Ajax.

11 februari 2012 om 22:40

Blind is van oorsprong een Cvm.

11 februari 2012 om 22:48

Ïdd. Ik snap best dat mensen kritiek hebben op Blind als linksback maar helaas hebben maar weinig mensen zich verdiept in de oorspronkelijke positie van Blind. Linksback is een bijzondere positie en behoorlijk lastig om te staan, er zijn er maar weinig die dit goed kunnen. Als CV doet blind het namelijk al een stuk beter en als CVM is het gewoon een goeie speler.
Frank de Boer moet inzien dat Blind gewoon een slechte back is en hem daar niet moet opstellen. Ik zou hem graag beoordelen op zijn eigen positie. Denk dat hij veel critici de mond kan snoeren.

11 februari 2012 om 22:50

Lucky Goals? Bulykin schoot tegen lat/paal en kon daar voor bijna een goal er in lopen. Vind het begrip "lucky" niet toepasselijk.

11 februari 2012 om 22:54

Sjoerd, of hij nou linksback of cvm speelt, het is toch een drama. Dat kun je gewoon niet ontkennen. Hij heeft twee ballen gegeven en de eerste was te zacht en dus balverlies en de tweede ging nog net niet over de zijlijn. Het is ongelofelijk.

11 februari 2012 om 23:07

Vind je het zo gek dan?

Kom op man Bulykin!

11 februari 2012 om 23:18

@ Portrofc

Origineel, hij was leuk geweest als we hem al niet 20x hadden gehoord ;.

12 februari 2012 om 01:43

@wyzyndebeste

Heb je Blind wel bij Groningen zien spelen?

12 februari 2012 om 02:59

Helemaal mee eens. Blind is een waardeloze back en wordt hier op afgezeken. De Boer moet hem daar niet opstellen. Maar op cv of cvm is hij wel eredivisiewaardig.

12 februari 2012 om 03:35

Echt jongens ik snap niet dat jullie nog vertrouwen in Blind kunnen hebben. Het gaat niet alleen om de positie want (ondanks dat hierboven wordt gezegd dat linksback een vrij pittige positie is, serieus heb je geblowd) in alle wedstrijden heb je kunnen zien dat hij bepaalde 'ajax' facetten onbeert. Handelingsnelheid, sprintsnelheid en overzicht zijn hier de belangrijkste van. Ook als CV doet hij het gewoon slecht want zijn opbouw is gewoon dramatisch en verdedigend is het ook gewoon niet goed. Als CVM zal het ook geen succes worden, gewoon weg met blind. Verder saaie slechte wedstrijd maargoed Ajax wint weer eens. Laatste tijd durf ik gewoon niet eens op mijn eigen club in te zetten vanwege de enorme wisselvalligheid en het slechte spel.

11 februari 2012 om 22:39

Neemt niet weg dat Eriksen een dramatische wedstrijd speelde hoor, maar normaliter zeker geweldig. Ik vind zeker niet dat Vertonghen naar het middenveld moest, juist met hem achterin heb je zekerheid en hij haalt bij 0-1 nog een bal van de lijn.

Het dramatische is echter het inbrengen van Blind in plaats van Van Rhijn op het eind of simpelweg Eriksen laten staan.

11 februari 2012 om 22:42

Eriksen speelde een redelijke tot goede westrijd naar mijn mening. Hield de bal goed in de pploeg en probeerde de oplossing steeds voorin te zoeken. Vergleken met de andere wedstrijden van dit seizoen deed hij het goed

11 februari 2012 om 22:45

Eriksen kon tweemaal een speler alleen voor de keeper zetten en beide keren waren de ballen te hard. Eriksen kan dit met zijn klasse en kwaliteit eenvoudig normaal gesproken. Verder veel twijfel bij hem en dus hele tijd tikkie terug. Dan hou je de bal inderdaad wel in de ploeg maar dat wil ik Eriksen niet zien doen.

Overigens Aissati prima ingevallen als Cvm.

11 februari 2012 om 22:57

Eriksen zocht vandaag vaak de moeilijke oplossing en verloor te vaak de bal. Als het niet lekker loopt moet hij leren simpel te spelen. Heb welgeteld 5 hakjes van hem gezien die niet aankwamen.

11 februari 2012 om 22:40

Het diepte punt is bereikt, als spelers als blind, enoh en bulykin het ajax shirt dragen.

11 februari 2012 om 22:42

Babinho.....ik ben f de Boer zat maar je bent pas echt een kluns als je van Rhijn linksback neer wilt zetten....sorry hoor!

11 februari 2012 om 22:42

Anita gaat dan naar links

En wat mij betreft had Dijks daar gestaan

11 februari 2012 om 22:45

Ik ben jou zat, jij bent geen Ajax supporter waardig met die korte termijn gedachte van je. Ik heb je de vorige keer ook al gevraagd om een fatsoenlijke opstelling te geven maar die heb je nog steeds niet ingeleverd......

Je wacht zeker tot Boerrigter, Van der Wiel, Boilesen en Sigthorsson weer fit zijn.. geloof me..frank ook!

11 februari 2012 om 22:47

Opstelling NEC thuis? Tegen United zal er wel wat anders worden gespeeld verwacht ik.

Frank had Blind niet moeten brengen in mijn ogen, hij zaait enkel paniek met zijn dramatische ballen (of te zacht, of verkeerde pass).

Cillessen
Anita
Alderweireld
Vertonghen
Dijks
De Jong
Enoh/Aissati
Eriksen
Lukoki/Aras
Bulykin
Sulejmani
11 februari 2012 om 22:52

Volgende week:

Bulyikin is tot augustus een noodzakelijk kwaad

Eventueel kan Van Rhijn naar rechts en Denswil centraal

Cillissen
Ligeon
Alderweireld
Van Rhijn
Dijks
Eriksen
Vertonghen
Sporkslede
De Sa
Bulyikin
Fischer
11 februari 2012 om 22:54

Kort en krachtig vertaalt

Ik ben helemaal met je eens, Frank speelt steeds met zijn eigen spelers die hij laat spelen op het veld met: de Jong, Anita, Vermeer ect ect..

Frank de Boer is denk ik nog zoekende naar zijn elftal en nog niet weet wie de 11 spelers moet gaan worden. Ik weet onderhand wel dat Blind en Ebecilio te kort komen bij het eerste van club Ajax en dat van Rhijn (vandaag op de bank) in de basis thuis hoort.. de nieuwe Gregory van der Wiel (mag wel gezegd worden).

Ik kan nog wel een vol pagina schrijfen over dit Ajax.. maar hier laat ik het bij.

11 februari 2012 om 22:55

Ligeon kan het niveau niet aan. Slechtste man van het veld tijdens Ajax A1 - Barcelona A1. De Sa is niet beter dan Ozbiliz en Fischer moet je gewoon voorzichtig brengen. Aissati misschien als cvm weer opstellen want we kunnen hem voetballend wel gebruiken zeker als NEC lekker gaat verdedigen.

11 februari 2012 om 22:57

Wie zijn De Sa, Dijks en Fischer? Die hebben nog geen wedstrijd gespeeld. Ga je nog maar A1 spelers voor de leeuwen werpen?

haha ja ze worden in Nijmegen al bang.

Babinho ziet ze tegen leeftijdgenootjes uitblinken en denkt gelijk, o die jongens kunnen het niveau van Ajax 1 wel aan.

Haha wat een grap. Frank de Boer lacht je uit en ik doe hard mee.

11 februari 2012 om 23:01

helemaal met jou eens die babinho loopt elke wedstrijd weer te zeiken als hij het allemaal zo goed weet moet hij ff naar de boer bellen

ajax moet overings die van dijk van grongen halen vind ik wel een goede verdediger
narsings als vervanger van micky is wel duidelijk waarom
een cvm zou ik zo snel niet maar misschien weet iemand anders er een

jasper
greg
toby
jan
nicolai
siem
aankoop
christian
luciano
kolbein
derk
11 februari 2012 om 23:12

vooral doen joh de halve a1 opstellen nec ziet ons al aankomen
met sporsklede , de sa , fisher, dijks
zulke jongens moet je rustig brengen en niet in 1 keer basis en dan 6 tegelijk

1 of 2 in de basis kan nog maar 6 is echt te veel

11 februari 2012 om 23:14

De Sa kan het aan geloof me maar.

11 februari 2012 om 23:23

woow leuke fantasie opstelling babinho, de halve A1 erin gooien, dan ga je er elke week met 3-0 af, hoe goed ze ook zijn. je hebt een mix van ervaring en talent nodig. vertonghen op het middenveld, is dit een grap? hij is de leider van de verdediging, hij is inderdaad sterk als hij inschuift, maar dat is omdat er dan een man meer situatie ontstaat. hij heeft als vm gespeeld hoor, maar hij is in de verdediging vele malen beter. wedstrijd tegen psv vergeten 2 jaar geleden onder Jol, toen ie overlopen werd door affelay? gelukkig bepaal jij het beleid niet zeg, jij hebt er echt geen verstand van

11 februari 2012 om 23:28

@wyzyndebeste,

goeie opstelling man, dat zou het wel eens kunnen worden. ik denk echter dat koppers nog iets hoger in de rangorde staat bij frank. denk dat hij weer lb zal spelen tot boilie terug is

edit: stuk beter als babinho ze opstelling iig..

11 februari 2012 om 23:34

@babinho

Denk je nou echt dat Frank volgende week met deze elf begint. Als je ook maar een beetje Ajax zou volgen, en verstand van voetbal zou hebben weet je dat dit niet realistisch is.

De Boer houdt voorlopig vast aan Vermeer. Als hij Cillessen erin zou zetten, en hij maakt een paar foutjes, dan wordt de druk veel te hoog voor zo'n jonge gast.

Verder heeft Frank aangegeven dat hij Dijks en Fischer volgend jaar langzaam naar het eerste wil toe laten werken. Fischer is bovendien lang gebleseerd geweest, en gaat nu pas zijn wedstrijden maken in Ajax A1/jong Ajax.

Verder is de Sa nog een A-junior, en een realistischere optie zou Lukoki zijn. Ben wel blij dat Frank inziet dat van Lorenzo weinig dreiging uitgaat.

Over je middenveld gesproken! Vertonghen?? Hij is de sterkhouder achterin, hij is de man die deze jonge defensie nog enigzins bij elkaar houdt. Het zou tevens geen slechte zet zijn om hem op het middenveld te zetten, maar daar is deze selectie niet voor geschikt. Bovendien denk ik niet dat Vertonghen dit wilt. Hij wilt als CV een mooie transfer maken naar het buitenland maken. En hoe je bij Sporkslede komt ...

11 februari 2012 om 23:44

het zal best dat de sa het aan kan vond hem zelf tegen barca a1 goed spelen aleen moet je zulke jongens niet gelijk in de basis gooien eerst bijvoorbeeld 20 min en dan zo af en toe als het kan iets langer laten spelen

12 februari 2012 om 09:31

de boer zat, wát een nepsupporter. kijk naar je verleden en leer dat weer opnieuw beginnen niks uithaalt. hoop dat de boer nog eindeloos blijft. alsof Mourinho, Capello, van Gaal of Hiddink meer uit dit materiaal zou halen. gewoon wachten op boilesen, sigthorsson, boerrighter, vd wiel, dan praten.

11 februari 2012 om 22:42

Mischien dat jij dan trainer moet worden?
Kijken of jij het met zo veel gebleseerden red.

11 februari 2012 om 22:49

ik zou het seizoen laten lopen, de spelers die Ajax nooit meer beter gaan maken naar de tribune en de transferlijst verbannen en potentierijke jeugdspelers nu al gaan brengen. Ervaring die ze nu opdoen is volgend jaar alleen maar meegenomen. Dit seizoen is verloren. Geen titel is mislukt seizoen

11 februari 2012 om 22:57

Acht punten achterstand is nog geen verloren seizoen. Tweede plaats kan nog cruciaal zijn voor CL voetbal. Daarbij stonden we vorig seizoen 9 punten achter, geen man over boord dus. En geen Europees voetbal is cruciaal voor de begroting. Krankzinnige opmerkingen maak je op deze topic.

11 februari 2012 om 23:02

@babinho Het is geen potje knikkeren hé, dit gaat om veel geld. Die opstelling van je is overigens ook werkelijk belachelijk.... A1 speelde een goede wedstrijd tegen Barca u19, maar komop man haha.

11 februari 2012 om 23:03

is ook zo , maar ja een duidelijk falende ebicilio en junior scholletje blijven opstellen ius ook kortzichig
en dan het niet opstellen van bulykin de man kan koppen is een aanspeelpunt is produktief ( wel in de nederlandse competitie) , tsja az wou hem graag hebben met een beerens en holman wat voorzetten kan afleveren.

11 februari 2012 om 23:18

het seizoen laten lopen babinho? ga jij dat even aan alle supporters vertellen die veel geld hebben neergelegd voor een seizoenskaart? ga ze dat verhaaltje wat je hebt getypt maar even vertellen, als er een raar team met allemaal jeugdspelers word opgesteld en we elke week worden afgedroogd. ga toch weg man

11 februari 2012 om 22:43

Helemaal met je eens!

Dit is geen Ajax waardig elftal op een paar spelers na.
Ik hoop dat ze door deze (zakelijke) overwinning positief naar de volgende wedstrijd gaan. Als Ajax niet in een heel groot gat wilt vallen moet Cruijf toch héél snel wat gaan doen!

11 februari 2012 om 22:45

Gast jij bent echt de grootste pessimist die zich een ajax fan noemt....... Je loopt niets anders te doen dan 90 minuten te klagen over spel, spelers, tacktiek, FdB .... get a life vandaag was helemaal niet zo slecht en ja ik weet dat nac zeer matig was!

11 februari 2012 om 22:47

realist, kritisch en veeleisend, geen pessimist. dit Ajax is gewoon droevig. en er moet heel veel gebeuren willen we volgend jaar weer on de titel mee doen

11 februari 2012 om 23:16

nee, gewoon een pessimist die er geen verstand van heeft. zag hierboven ergens een fantasie opstelling van je staan met de halve A1 in de basis. Leuk op papier of in jouw droomwereld, maar daar win je de oorlog niet mee. Dan word je afgetroefd op kracht.

11 februari 2012 om 23:47

Met die opstelling van Babinho kan Man utd echt met de Btjes komen dan....

11 februari 2012 om 22:45

ik geef je groot gelijk met je reactie, thumbs up!!
maar enoh is niet de slechte speler in de ajax historie.
ik weet dat je er mee bedoelt dathij slecht is maar ik vind het net een speler als tiote alleen heeft enoh vanaf het begin de naam van overtredingen.

suarez heeft de naam van schwalbes en daardoor was alles wanneer hijviel een schwalbe.

ontopic: wat een vreslijke wedstrijd vond ik dit, maar vergeleken met die van vorige week was ik wel weer wat vrolijker.
maar ajax heeft geenkwaliteiten dit seizoen, te triest van woorden.
volgende week hoop ik op een beter wedstrijd met beter spel.
elke keer waren er van die momenten tegen nac dat een speler als ozbiliz of de jong weer niet doorloopt

11 februari 2012 om 22:58

Enoh ziet gewoon geen oplossingen vooruit. Dan kan je nooit in een Ajax-systeem functioneren

11 februari 2012 om 23:06

blind anita alderweirl ebicilio ach man

enoh is een bal afpakker en een werker wat dit ajax zo broodnodig nodig heeft want op een enkeling na is het bedroevend kwalitatiefloos

11 februari 2012 om 22:48

Goedkope reactie
Az verloor met 2-1 bij Nac
Twente won bij NAC met 1-0
En PSV won met 1-0 thuis
Dus om te zeggen dat ze tegen dit NAC met grote cijfers zou winnen is onzin!

Dat het geen hosanna is duidelijk maar je reactie is er 1 van een 'azijnzeiker'

11 februari 2012 om 22:50

als kritiek leveren op dit voetbal azijnzeiken is, dan is de club dood

11 februari 2012 om 22:58

Met zoveel blessures is het e.e.a. Natuurlijk niet gek... Ze waren wel heel erg ongelukkig in de afronding.... Vind je het gek dan.

12 februari 2012 om 09:45

uiteraard, babinho, komt dit niet in de buurt van wat ajax nastreeft en uiteraard mag je kritisch zijn. je moet echter roeien met de riemen die je hebt en die zijn niet zo bijster briljant.

de boer heeft ajax, zuiver door met het materiaal dat hem gegeven werd van simpele opdrachtjes te voorzien kampioen gemaakt. versterkingen die hij haalde zijn een voor een niet beschikbaar en over het paard getilde vedettes duwde kar zouden moeten trekken hebben vaak moeite zich in te zetten. tja, dan verlies je wefdtrijden. maar we leven niet in 1995, ajax is aan het opbouwen en dat gaaf duidelijk met vallen en opstaan.

1 ding staat vast, zure zeikerds als jij zitten er teveel in de arena, we moeten sowieso de boer blijven steunen de komende jaren.

11 februari 2012 om 22:54

@ babino

Hee kerel ik bekijk Ajax altijd met een iets rozere bril sorry daarvoor!

Ben het met je eens dat blind en enoh gewoon bij het grofvuil moeten!

Maar vond het bemoedigend dat Ajax tenminste weer veel oplossingen naar voren zocht en dat werd aangetoond dat in ons spel een echte nummer 9 onontbeerlijk is embolie vond die Rus dat naar behoren invullen!
NAC leek ook niets te willen!

Laten we hopen dat vd wiel er snel bij komt en we nu een reeks kunnen neerzetten!!
Dan gaan we in ieder geval voor plek 2!

11 februari 2012 om 22:56

@babinho

Lijd jij aan een depressie? De wedstrijd was niet grootst nee, maar het viel echt wel mee, behalve op de momentje Vermeer na. Bulykin moet het verschil maken? Dat hoort een spits te doen ja, is niet zo heel gek, die moet er wel eens een bal inschieten en een heersende Vertonghen van positie laten wisselen, lijkt mij niks, eindelijk stond het belgische duo weer goed.

Ik ben wel tevreden, het is vele malen beter als vorige week.

12 februari 2012 om 00:08

Ben zwaar verbaasd door de vreemde reactie van Babinho. Kritisch ben ik zeker, zeer kritisch. Het niveau van Ajax is beschamend, maar vandaag heb ik voetballend zoveel lichtpuntjes gezien. Kijk naar de aanvallen van Ajax vandaag. Dit is precies zoals er gespeeld moet worden bij Ajax. De spits wordt ingespeeld en er komen middenvelders onder.
Je voorlaatste zin duidt van erg weinig voetbalverstand. Bulykin kan prima renderen in het systeem dat Ajax wil spelen. Ajax voetbalt via de flanken en Bulykin is een prima afmaker. Daarnaast is hi jeen goed aanspeelpunt. Meevoetballend komt hij erg tekort, maar vandaag was een enorm niveauverschil te zien ten opzichte van de wedstrijd tegen Utrecht. Als Ajax in dit systeem door blijft spelen, met Siem de Jong - de speler met een enorm functionele techniek, werkvermogen en inzicht - op het middenveld en Bulikyn in de spits, dan verlang ik alleen nog maar naar sterke opkomende backs die wat meer voetbal in het team brengen en ook nog eens een goede voorzet kunnen afleveren: Van der Wiel en Boilesen.
Kortom, als je kennis hebt van de Ajax-visie en weet wat voetballen volgens deze visie betekent, dan moet je deze wedstrijd nog maar eens terugkijken en kun je concluderen dat Ajax - met de middelen die ze nu hebben - verre van een wanvertoning heeft laten zien. Dit in tegenstelling tot de voorgaande wedstrijd waarbij een geen structuur en samenhang was.

12 februari 2012 om 01:22

respect voor jou man wil je 1200 duimpjes geven, als het kon 1201 SAF lacht ons uit, enige aan de goeie speler was aisatti, bulykin een speler van 34 met een dubbel kin haha

12 februari 2012 om 05:46

Babinho..jeetje wat kan ik me irriteren aan jouw reactie.
Sorry hoor, maar met alle respect,ik ben net zoals jij ook een fan van ajax. Maar wat jij zegt is dus echt een voorbeeld van: te kort door de bocht. Ozbiliz,de jong,aisatti,bulykin.. Allemaal hebben zij een prima pot gespeeld. Enoh de slechtste speler uit de ajax historie? hij is wel de enige speler die nooit wat te klagen heeft, vangt miss veel gele kaarten, maar moet je je is voorstellen hoeveel goals tegen wij zouden krijgen als hij die niet maakte.
En onsamenhangend? heb je de waslijst aan blessures wel gezien? je kan het zien als excuus, maar dit kan niet zomaar genegeerd worden.

Deze hele wedstrijd is in 1 regel te beschrijven.
Ajax was zwak tegen een heel heel! erg slecht Nac.

Ajax was zwak, maar nog velemalen sterker als Nac, ze hadden heel veel balbezit en hadden amper wat te vrezen.

Bulykin was echt goed, hij gaf veel ballen aan mede spelers, die er niks mee deden, en dan maakt hij ooknog de 0-1. Hij moet voortaan echt in de spits beginnen

De blessures zijn toch wel een zwaktepunt bij Ajax, Enoh eruit, wat ik niet erg vindt maargoed. Bulykin die voor de zekerheid er ook afmoest.... wordt het nu echt spoegzat met al die blessure gevallen

Ben blij dat ze weer eens 3 punten meenemen naar Amsterdam

Die corrupte mensen bij RvC zijn weg,
en we winnen gelijk

Dit is geen toeval
Dit is de hand van Cruijf.

Bulykin Amsterdam! Bulykin Amsterdam! Bulykin Amsterdam!

11 februari 2012 om 23:00

Opeens is het Bulykin Amsterdam? Dat was een weekje geleden niet zo. Zelfs de Ajacieden geven toe dat dit met geluk bereikt is, want het spel was gewoon bedroevend. Al die terug speel ballen, om van te huilen!

Het spel was net zo erg als altijd!

11 februari 2012 om 23:09

dus zonder bde rvc word ajax wel kampioen....

de hand van cruff heeft dit seizoen ajax 100 jaar terug geworpen , rot toch op met je cruyf

ja ik weet wie hij is en wat hij kon op en rondom een veld maar wat hij deed en doet rondom een vergadertafel zeg maar is mensen kapot maken, no winners only losers thans to jc

Zeer verdiend. Wederom een vreemde keuze om juist Blind in te laten vallen. Die man kan echt niets.

Een woord: opluchting! En nu naar de begrafenis donderdag....ben ik bang voor!

Ik gun het de Ajacieden van harte. Deze overwinning hadden ze gewoon nodig. Goed voor het zelfvertrouwen en voor het team!

Ik vond deze wedstrijd ernstig triest. Ajax was slecht en NAC Breda was nog slechter dan slecht. Ajax heeft terecht gewonnen maar het niveau van beide ploegen was tragisch te noemen.

11 februari 2012 om 22:42

Ik vond het als ajacied zijnde wel meevallen. Uiteraard was het spel niet heel goed, maar na vorige week bij FC Utrecht uit zijn de verwachtingen ook niet heel hoog meer. Dat was pas een drama. Nu deed Ajax in ieder geval iets, wat gelukkig resulteerde in 3 punten.

12 februari 2012 om 00:32

Ajax was slecht en NAC Breda was nog slechter dan slecht.

Dus is Nac een knecht.

Ik hoop dat we vanaf nu een goeie reeks zullen neerzetten met overwinningen en hopen dat we nog CL voetbal kunnen behalen.

Ben blij met de 3 punten, ondanks hoe het ging..

Zeer wazige wedstrijd van Ajax maar toch 3 punten.
Verrast door Aissati, zonder Jansen oogt het allemaal wat fitter..

Boelykin hoort gewoon in de spits. De Boer had hem daar al eerder moeten opstellen. Boelykin bewijst het ongelijk van De Boer.

11 februari 2012 om 22:43

Als je zo vol vertrouwen van hem zit, spel dan eerst ze naam is goed...

Ontopic:

Matige wedstrijd, blij met de drie punten, nuff said.

11 februari 2012 om 22:45

Haha leer jij eerst eens fatsoenlijk Nederlands. Volgens mij spel ik zijn naam gewoon goed of moet ik Bulykin zeggen. Dat is precies hetzelfde als je Kuijt zegt. Terwijl je dan ook Kuyt kunt zeggen.

11 februari 2012 om 22:49

Wat is er mis mee dan?

En daar ben ik het mee oneens, sorry, gebruikte de verkeerde woorden;.
Maar je hebt wel gelijk dat Frank hem eerder had moeten opstellen.

11 februari 2012 om 23:30

'' Volgens mij spel ik zijn naam gewoon goed of moet ik Bulykin zeggen.''

Spellen is iets anders dan uitspreken.

11 februari 2012 om 22:45

Bulykin is een tijd geblesseerd geweest en was niet voor niks doodop in de 70ste minuut;

respect voor iedereen, blind zorgde alleen bijna voor de 1-1, maar het zat een keer mee gelukkig

Bulykin was geweldig bezig maar helaas werd hij soms dramatisch aangespeeld wat de kaats verpeste. Het had in de eerste helft allang 0-1 misschien 0-2 moeten staan, ongelofelijk hoe sommige kansen werden verprutst. Prima goals en mooie winst, broodnodige winst..

3 van de 15 zijn binnen, komende 4 zijn nog eenvoudige wedstrijden, moeten 12 punten zijn.

Vermeer en Blind kort voor tijd bij 0-1, schaam je diep. Verschrikkelijk wederom.

12 februari 2012 om 00:17

Nou ben ik normaal net zo kritisch als de rest op Daley maar ik vond niet dat hij hier veel aan kon doen, wat Kennth Perez ook al zei: Vermeer had daar natuurlijk gewoon helemaal niets te zoeken, er was geen aanvaller van NAC in de buurt.

Eindelijk had Ajax weer geluk!
Precies wat we nodig hadden. Terecht gewonnen maar met gelukkige goals.

Ik vind het heerlijk.

Aissati wat een verademing ipv Enoh. Hoewel tegen sterke tegenstanders zou ik voor Anita kiezen.

11 februari 2012 om 22:42

Met enoh was het zeker verkeerd afgelopen..

11 februari 2012 om 22:50

Ja die Aissati speelde een heerlijke pot zeg... Als ik hem zo zie spelen vind ik het toch jammer dat zijn contract deze zomer afloopt.

11 februari 2012 om 22:56

Aissati heeft een paar werdstrijden op de vleugels gespeeld maar daar vind ik hem niet zo sterk. Centraal doet ie het veel beter, was op geen fout te betrappen en zorgde dat de spel snel na voren ging. Volgende wedstrijd zou ik voor hem kiezen indien Janssen er weer bij is. Misschien ook een idee om Eriksen een keer te passeren, vind em zo zwak presteren laatste tijd

Vermeer
Anita
Alderweireld
Vertonghen
Koppers
de Jong
Aissati
Lodeiro
Ozbiliz
Buly
Sulejmani
11 februari 2012 om 23:11

Eens, hij is geen vleugelspeler. Maar op deze positie bracht hij zoveel voetbal van achteruit, dat heb ik het hele seizoen nog niet gezien bij Ajax. Hoop dat Frank dat ook heeft gezien.

ik vond Eriksen vandaag ook niet sterk spelen evenals Siem de Jong. Die is echt een beetje zoekende heb ik het idee, overigens niet gek als je iedere week op een andere positie speelt.

Goede opstelling! Ik zou hem persoonlijk zo invullen komende wedstrijd (indien Janssen fit is)

Vermeer
van Rhijn
Alderweirald
Vertonghen
Anita
De Jong
Aissati
Janssen
Sulejmani
Buly
Erikssen
11 februari 2012 om 23:18

Aissati gebruiken als VM is het meest verstandige dat ik tijden op voetbalzone heb gezien.
Dan kunnen we eindelijk gaan voetballen..

Zo een balvaste jongen als Aissati kan het spel prima verdelen.
Als het spel niet draait.. Waarom beginnen we dan met Enoh?

12 februari 2012 om 00:43

Sulejmani en Erikssen omwisselen lijkt me beter met Buly om de spits.

eerste helft begon weer slecht, maar Ajax herpakte zich prima

tweede helft een erg goed Ajax wat er weer op begint te lijken.
Gaat leuk seizoen nog worden zo.

Was weer niet groots maarja de 3 punten zijn binnen

Gefeliciteerd! Ajax supporters

11 februari 2012 om 23:54

Niet groots? Dat is wel heel zacht gezegd hoor. Het was een drama! Een drama! Suljemanie en Blind moeten lekker bij de amateurs op zaterdag gaan voetballen. En de rest... ach het was gewoon weer slecht! Naja Eindelijk punten dat dan wel.

Geen geweldige overwinning maar wel een die nodig was, en hard ook!
Gefeliciteerd Ajax!!

wat een wanvertoning
karelse met zn schijt opstelling
Sarpong veelste laat ingebracht voor die dikbil genaamd bayram met zn dikketronie

Schaam JE Kapot OLE Ole!

11 februari 2012 om 22:46

Ja wat was dit man? wedstrijdje wie het snelst op eigen helft is en zo dicht mogelijk bij Ten Rouwelaar op de lip kan gaan staan. Geen enkel lef in het spel van Nac.

Eindelijk we winnen weer eens een wedstrijd. Maar serieus wat een Waardeloos verslag van de wedstrijd van VZ. Ajax en Nac gingen gelijk op todat Enoh werd gewisseld. Nac had alleen iets betere kansen maar Ajax had meer balbezit. Maar toen Aisatti eenmaal op de plek van Enoh stond kwam er veel meer voetbal in het spel van Ajax en domineerde Ajax de wedstrijd gewoon. Bulyinkin die inplaats van de bal de lucht in de goal probeert te koppen van 10cm afstand en Eriksen die van 10 meter afstand overschiet zijn al 2 grote kansen die VZ niet eens noemt in haar artikel. Ajax domineerde maar ik was eigenlijk zelf aan het wachten op het moment dat Nac zou scoren en op 1-0 zou komen. Omdat dat een beetje het verhaal is van dit seizoen. Als Ajax een keer 'goed' speelt dan krijgt het de goal zelf tegen uit een counter. Maar gelukkig dit keer niet

Eindelijk is het enigste waarmee ik deze overwinning wil beschrijven

11 februari 2012 om 22:46

Helemaal mee eens, ik vond Aissati echt heel sterk spelen op die plek. Kwam eindelijk weer eens een strakke pass van achteruit. Bewoog ook goed op die plek, was bijna altijd aanspeelbaar. En won ook in verdedigend opzich veel duels. Eën slippertje op het einde met zijn passing. Verder echt heel sterk gespeeld van die jongen.

12 februari 2012 om 14:47

En Aissati nam ook nog eens de verdedigende taken over van Verthongen en Aldeweireld. Ik vond Verthongen eindelijk weer als vannouds spelen. Hij schoof vaak in en was consequent in het verdedigen

12 februari 2012 om 20:52

Ja inderdaad. Het was voor de jongens achterin ook makkelijker opbouwen. Heeft er ook wel mee te maken dat er eindelijk eens een spits stond die van achteruit continu ingespeeld kon worden. Maar ik zeg vaker proberen daar met Aissati.

Gewoon verdiend, en daarbij gunstige uitslag.

Ajax heeft enorm veel geluk vanavond.
Ze waren weer ontzettend zwak.

Ze hadden het geluk dat NAC helemaal niet wou of kon voetballen.

Ook de goals waren wel erg gelukkig.

11 februari 2012 om 22:46

mogen we eens een keer geluk hebben a.u.b?

Pech genoeg gehad dit seizoen!

11 februari 2012 om 22:47

Als NAC meer was gaan voetballen hadden ze er zeker 4/5 meer tegen gehad op de manier zoals de laatste goal. NAC kan niet voetballen, alleen achterover leunen en hopen op een countertje.

12 februari 2012 om 00:32

Grappig jouw laatste zinnetje en al helemaal als je de 0-2 bekijkt

12 februari 2012 om 14:49

Ajax domineerde de wedstrijd, maar scoorden maar 1x. Dan krijg je dat de ploeg die achterstaat er een offensiefje uitgooit. Daar moet je gewoon gebruik van maken. Maar dat is ook zowat de enige counter die Ajax de hele wedstrijd heeft uitgevoerd

11 februari 2012 om 22:53

grappig mdat een psv er dat zegt , dat heb ik al 30 jaar lang tegen psv , de fabrieks club dat hun prijzen gekocht hebben en door de knvb altijd het hards in hun reet te likken.
wellicht is nac gewoon niet beter want ieder club geeft altijd 100% ( dat is het maximum en niet 110 120 of zo ) tegen ajax kijk utrecht maar.

o ja blom floor is ook zo ... sneu schroeilampje ga toch carnaval vieren joh

11 februari 2012 om 23:22

Toon een beetje respect kerel.
Noem ik jouw een jood o.i.d..

Ik zeg hier niks verkeerd. Ajax was gewoon matig.
Het leek dat ze goed speelden, maar dat is bedrog, omdat NAC zo slecht was.

Tevens vier ik geen Carnaval. Heb er een hekel aan.

Al het andere wat jij zegt, neem ik niet serieus. Ajax heeft in het verleden altijd meer voordeel vanaf de Knvb gehad dan Psv, als je het even weet.

Als die bal van Kolk er in was gegaan bij de 0-1 stand... Dan was het waarschijnlijk gelijk geworden.
Maar ja, daar heb je niks aan, als als als.
Heb alleen laatste 20 minuten gezien dus kan niet echt oordelen over de wedstrijd. Misschien krijgt Ajax nu wel vleugels; de bestuurlijke chaos lijkt voorbij te zijn, en ook weer winst..
Vorig jaar hebben ze bewezen goed terug te kunnen komen, maar ik denk dat het gat op AZ en PSV nu toch echt te groot is, we zullen zien..

11 februari 2012 om 22:45

Als Elmo blauw was geweest, was Pino dat waarschijnlijk niet geweest...
Als als als... zo kun je over alles gaan nadenken!

12 februari 2012 om 14:50

Als de bal van Bulyikin tegen de lat erin was gegaan was met waarschijlijk 0-4 of 0-5 geworden. Maar dat gebeurde niet en Ajax heeft gewoon weer eens een keer dik verdiend gewonnen. En voor deze ene keer zit het Ajax ook een keer mee

Pfff, er moet toch echt nog heel wat gebeuren, wilt Ajax een beetje tegenstand kunnen geven aan Manchester United...

Eindelijk weer een goede wedstrijd.

Aissati speelde een erg goede wedstrijd. De bal ging beter en sneller rond naar voren. Bulikyn was ook zeer goed. Je zag bij tijd en wijle weer goed positiespel van ajax.

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat de jong er maar steeds in blijft. Voegt totaal niets toe, maar messias de jong mag nooit gewisseld worden. Het is toch duidelijk dat lodeiro veel meer kan bijdragen aan het elftal. Ik snap werkelijk waar niet, waarom die jongen nog in de basis staat.

11 februari 2012 om 22:43

Lievelingetjes van de Boer mogen altijd blijven staan. Al schieten ze de bal 10 keer in eigen doel...ze blijven staan.

11 februari 2012 om 22:52

Ach, hij had nu Blind en Ebecilio er niet in gezet dus klagen doe ik niet

De Jong is gewoon een redelijke speler, dat goed kan presteren als je hem maar op de goede plek neerzet. Toen Pantelic nog bij Ajax speelde scoorde hij aan de lopende band en volgens mij had hij toen 9 of 10 wedstrijden achter elkaar gescoord. En nu Bulykin eindelijk in de spits staat heb je een soortgelijke speler in huis, maar met een Lodeiro die zich te veel laat zakken heb je idd niks aan hem.

Zet hem op de juiste positie neer, en hij zal iedereen zijn ongelijk bewijzen

11 februari 2012 om 22:55

Het blijft een waardeloze speler. De boer is een jonge trainer dus die fouten moeten we maar voor lief nemen.

@hihi

Dat elftal stond veel beter. Suarez en pantelic zorgden voor veel dreiging waardoor de jong vaak over het hoofd werd gezien en de voorzetten van rommedahl erin kon schieten en koppen.

Hij is gwn niet goed genoeg voor het niveau ajax.

11 februari 2012 om 23:21

Ben ik volledig met je eens. De Jong was in het seizoen 2009/2010 ontzettend belangrijk. Vanaf toen ging het bergafwaarts (afgezien van de kampioenswedstrijd); vertraagd het spel, slecht in afronding, combineert niet goed, ziet te moeilijke oplossingen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vreselijk! Haal die man er alsjeblieft zo snel mogelijk uit. Lekker Lodeiro erin!

Als je tegen dit Ajax niks kan, dan zegt dat wel wat over nac zeg... Gelukkig spelen wij komende week tegen nac, die zie ik het ons niet moeilijk maken...

12 februari 2012 om 10:17

Zo Heerenveen staat 4 en jullie krijgen al grote monden!

Lodeiro verdient het om te beginnen in de basis , hij zoekt de combinatie en creëert veel ruimte. Er werd nu niet veel mee gedaan maar het ziet er een stuk beter uit wanneer hij speelt. Ik vind het ongelofelijk dat de Boer Blind er in zett de laatste minuten dat heeft ons bijna weer 2 punten gekocht, zo zit je tot het einde van de wedstrijd helemaal gestrest voor de TV terwijl dat helemaal niet nodig is.

Sommige mensen hier snappen niet dat je in dit soort tijden gewoon geen oogstrelend voetbal kan verwachten. Zeker niet tegen een team dat als een stelletje laffe herders speelt en zo snel mogelijk terug op eigen helft was en een muur bouwde om de eigen zestien. Ajax mist nu gewoon met Boerrigter en Sigthorsson twee spelers voorin die een actie kunnen beginnen en met alle respect voor Bulykin, Sigi is echt een klasse beter hoor.

Het is niet makkelijk winnen in Breda alleen Feyenoord en Twente was het gelukt ik ben super blij met deze twee punten en hoe dat maakt me even geen ene moer uit.

Gaan jullie maar lekker door met kritiek leveren op het slechte spel, ik geef momenteel even meer om de punten wat voor vertrouwen kan zorgen.

11 februari 2012 om 22:56

Helemaal gelijk. Na alle ophef rondom het bestuur/rvc en de geblesseerden is het goed dat we hebben gewonnen in Breda. Het hoeft niet altijd mooi te zijn. Vooral nu niet.
Gewoon de jongens blijven steunen en het komt goed.

Komop Ajax, We Gaan Ervoor!!!

11 februari 2012 om 23:00

Het is sowieso altijd wel moeilijk in Breda, zeker onder deze omstandigheden, het veld was ook gewoon dramatisch. Hobbel-debobbel-knollenveld daar niet gek met al dat winterweer.

Niemand wint daar eenvoudig, Ajax heeft zeker 7/8 goede kansen gecreëerd en vrijwel niks weggeven en gewoon 70% balbezit gehad.

11 februari 2012 om 23:06

Ja als Ajacied zijnde weet ik dat het Ajaxpubliek niet snel tevreden is. Maar als we gewoon eerlijk zijn kunnen we op dit moment niet beter.
De geblesseerden en alle commotie rondom het bestuur/rvc hielp ook niet.
Mensen vergeten ook dat een avondje Nac erg moeilijk is om door te komen.
Gelukkig is dat achter de rug en hopelijk komen de geblesseerden weer fit terug.
Dan kunnen we misschien nog hoop hebben op een kampioenschap maar ik wil natuurlijk niet te ver vooruit denken.
Alles is mogelijk dit seizoen.

11 februari 2012 om 23:29

Het veld viel me aardig mee! Het veld van Roda niet gezien? Dat was pas een drama veld!
De wedstrijd viel me ook mee, bij vlagen redelijk spel gezien. Maar sommigen hebben echt het verstand van een oliebol. Mickey deed vandaag weer eens een potje niet zo heel veel. Wat erger ik me aan die gozer zeg, hakje hier, buitenkantje links daar. Bah!

11 februari 2012 om 23:35

Sulejmani is al weken uit vorm.
Denk dat FdB het niet durft hem wissel te zetten waardoor het lijkt dat Sulejmani denkt van ik heb toch geen concurrenten voor mijn positie ik speel toch elke week.
Als FdB lef heeft zet hij Micky wissel en bijvoorbeeld Lukoki op zijn plek.
Dit moet Sulejmani iig motiveren om meer inzet te tonen als hij ziet dat hij concurrentie heeft.

11 februari 2012 om 23:38

afca recordkampioen, inderdaad, ajax heeft gewoon een beetje vertrouwen nodig. uit bij nac winnen met een gehavende ploeg en een slechte reeks achter de rug is gewoon heel goed. zo slecht is het spel niet eens. er word alleen weinig gecreeerd, maar dat is een gebrek aan automatisme met zoveel nieuwe spelers. je controleert iig wel grote delen van de wedstrijd.

12 februari 2012 om 00:20

Ik ben het helemaal met je eens. Na al dat breien in het veld en het gezeur buiten het veld van de afgelopen maanden zijn deze 3 punten eindelijk weer eens een lichtpuntje. Natuurlijk was het niveau weer niet hoog en zag je weer duidelijk dat er flink wat spelers tekort komen voor dit Ajax maar dat nemen we nu maar even voor lief.

Cruijfolutie moet ook bij het begin starten en zo ook een dramatisch Ajax tegen een nog slechter Ajax. Waarom Blind in het einde der bij komt weet ik ook niet hoor, hij is ons nog bijna fataal ook. Assaiti speelde goed, Bulykin ook, en Vertonghen was ook heel goed, voor de rest is dit het meest inspieratielose ajax ooit.
Ik hou van Fdb, maar een ontslag is misschien nodig laat bergkamp het elftal trainen ofzo

Jan Vertonghen en Christian Eriksen waren de beste aan Ajax kant. Siem de Jong, Ozbiliz, Vermeer waren sowieso niet de beste. Vermeer cominiceert niet met de Belgische centrale duo Jan Vertonghen en Toby Alderweireld en dan komt hij wild uit zijn goalie.. echt onnodig allemaal.

Ik hou mij hart vast aanstaande donderdag tegen het Man United van Wayne Rooney.

11 februari 2012 om 22:46

Dat was niet met Toby en Jan, dat was met Daley Blind

11 februari 2012 om 22:47

Ik vond Ozbiliz echt heel aardig spelen... hele tijd dreiging, akties en hij gaf de bal tenminste een paar keer voor het doel!

Dat mensen nog telkens Blind of Ozbliz afzeiken, we weten toch dat hun niet het Ajax niveau aan kunnen waar we heen streven. Moeten we dat nou elke keer horen op het internet?

Laten we hopen dat Manchester ons genadig is.....
Rooney en Nani lachen zich kapot om dit niveau!!

Maar ach: Drie punten zijn eindelijk weer eens binnen

Bulykin heeft bewezen in de basis te horen als Sigthorsson er niet bij is.

Siem gewoon op het middenveld. Daarbij deed Aissati het als invaller vrij aardig. Niettemin geen wedstrijd om over naar huis te schrijven.

11 februari 2012 om 22:48

komt ook wel omdat Janssen ontbreekt. Dan hoeft de controleur alleen ze eigen man in de gaten te houden en niet achter de man van die nep vedette aan te hollen.

11 februari 2012 om 22:56

Eens, Bulykin speelde een goede wedstrijd.
Nog een paar leuke combinaties ook, mag wat mij betreft blijven staat tot Sigthorsson terug is.

Je zou maar als NAC supporter een kaartje gekocht hebben voor deze wedstrijd en dan 70 minuten lang kijken naar je club die met 11 op eigen helft speelt. Wat een laf en slap voetbal zeg.
Ajax was niet veel beter, eindeloos blijven tikken en niet gericht kunnen schieten...

3 punten is het enige dat nu telt in ieder geval, over mooi voetbal kunnen we zonder de geblesseerden nog wel even over dromen.

12 februari 2012 om 00:26

Dat je daar nu mee aan komt zetten zeg........dit doen wij heel het seizoen al.
Daarom wordt er bij ons ook zo belachelijk veel bier gedronken. Des te gezelligger wordt het als er ooit nog een keer gewonnen wordt

12 februari 2012 om 09:11

Omdat ik nu pas een wedstrijd van NAC weer kijk. Ik ga anders echt niet anderhalf uur tijd verdoen om een "avondje verdedigend Nac" te kijken.

Ajax heeft eerder pech gehad een hogere uitslag had makkelijk gekund met die kopbal van Alderweireld en onderkant lat Bulykin. Ajax heeft in ieder geval een stuk meer kansen weten te produceren dan afgelopen wedstrijden. Nac had die van Bonevacia en aan het einde waar Vertonghen hem van de doellijn haalt. Verder zijn ze niet erg gevaarlijk geweest. Maar ik ben in ieder geval blij met de 3 puntjes.

moet zeggen dat vooral in de laatste 10 minuten ajax mooier voetbal liet zien dat het de rest van de wedstrijd heeft gedaan!
Tempo ging omhoog, driehoekjes werden afgemaakt, bal werd 1 keer geraakt.
Ze speelde zowaar mensen vrij. Tegen wat mindere tegenstanders of voetballende tegenstanders kun je best vaker met Aisatti op CVM spelen! Verving Enoh prima op deze manier.

Beetje jammer toch dat Frank Blind inbrengt........je zag gelijk het effect!

Rest wel te zeggen dat er donderdag toch echt meer passie en strijdkracht in moet zitten, anders ga je gigantisch onderuit!

11 februari 2012 om 22:50

Dat komt omdat NAC toen ineens leek te beseffen dat ze met 1-0 achter stonden en iets meer van eigen helft afkwam. Toen ontstond er wat meer ruimte. Voor de 1-0 probeerde Ajax veel te lang de bal rond te spelen. Ozbiliz en Sulejmani stonden niet goed aan de zijlijn en hadden veel breder moeten wegblijven zodat de ruimte rond de zestien wat groter bleef.

Ajax heeft prima gevoetbald tegen de muur van Breda.

terecht maar ooee zo moezaam
en om een co cliche te gebruiken deze halve zwaluw maakt niet eens de lente
een anita wat probeert geen bal te krijgen in moeilijke situatuie´s
een koppers wat zonder al te veel druk met moiete overeind blijft
het invallen van junior schollethe wat bijna de gelijkmaker opleverde
uitvallen van enoh wat word gecompenseerd door frivololtje aisatie wat geen voldoende maar ook geen onvoldoende scoort

een jan die opfleurt zonder de aanwezigheid van theo
noodgedwongen bulikien in de spits wat veel eerder had gemoeten , maar door dwarsheid van fdb lang duurd en de nodige puntyen heeft gekost
eindelijk iets wat op buitenspelers lijtk ook op de buiten , en het moooie met bulikien is gooi maar voor hij is lang en sterk.
dan heb je nog lodeiro , mij een raadsel waarom hij en ebicilio en daley uberhaupt nog aanwezig zijn rondom de selectie ondanks zijn winnende blijft het maar een zeer beperkte spits.voor ajax

het volgende probleem diend zich al aan , nu met eindelijk weer eens wint en de nul houd zal het weer niet lang duren voor men weer naast de schoenen loopt.

als alles fit is is dit de enige goeie opstelling voor de rest van het seizoen
de meest kwalitatieve selectie

cillie
twitter
jan
toby
bolisie
eriksen
siem
mickey
sigi
boelie
boerie

Tja... 3 punten, het enigste positieve van deze avond. Wat maakt dit team een inspiratieloze indruk. Met het geluk dat het blunderen van Vermeer en Blind weer niet fataal wordt. Maarja aan de andere kant als je de basiself + wisselspelers analyseert. Vermeer keepte redelijk tot een paar minuten voor tijd, was bijna weer verantwoordelijk voor een tegengoal. Koppers komt (nog) te kort. Anita, Aissati, Ozbiliz, Blind, Bulykin (ondanks ze goal), Enoh allemaal te kort. Tja als spelers als Sulejmani en Eriksen dan niet in vorm zijn wat wil je dan. Verthongen is voor mij de enigste die vannavond een voldoende scoort. Als er een beetje fatsoenlijk team tegenover ons staat zijn wij makkelijk te verslaan. NAC is ook door en door triest. Als je ziet hoe ze verdedigen dan schaam ik me kapot voor het Nederlandse voetbal. Ik heb onlangs kaartjes gekocht voor donderdag en die donderdag erop. Hopelijk gaat dat niet al te pijn doen, en kan ik nog een beetje genieten...

Draak van een wedstrijd. Veel balverlies op het middenveld van beide kanten. Comedy Capers achterin bij Ajax met Vermeer & Co. 2 kluts goals van Ajax. Leek af en toe wel een Jupiler League niveau wedstrijd.
En als toetje, Ajax die de overwinning viert net of ze NAC helemaal weggespeeld hebben, zegt momenteel veel over de club uit Amsterdam.

11 februari 2012 om 22:53

ben het eens met je....bedroevend gewoon.

pfffff niet om aan te zien. wat een niveau...het ziet er echt niet uit, wat een spel....dit team moet op de schop wil je de top halen...tis beschamend wat zij voor hun geld hoeven te doen.....ongelooflijk

11 februari 2012 om 23:58

Och och, wat word ik moe van jouw type. Niet schrikken, maar we zijn geen Europese topclub meer. En raad eens, het gaat ook niet gebeuren. Als het halve team dan geblesseerd is, dan is het inderdaad matig. Geldt voor elke ploeg. Stop nou eens met zeuren, het was vandaag helemaal niet zo slecht.

Ajax heeft nog steeds een waslijst met blessures (enoh viel ook geblesseerd uit), maar iedereen heeft zijn mening al weer klaar. Bij de Ajax haters kan mijn club het nooit goed doen, maar er zijn zelf mede fans die nu echt te veel verwachten. Dit team kan niet ineens als het beste team in Nederland gaan spelen. We missen nog te veel spelers en te veel basis spelers zijn totaal niet in form. Wat moet je dan verwachten?

Ik ben reëel, de punten zijn binnen en Ajax speelde iets beter dan de vorige weken. Manchester United? zelfs met een totaal fit team zou je misschien niet winnen. Sterker nog, welke club in Nederland zou wel even doorgaan tegen de Mancunians...?

Ik kan nu alleen maar hopen dat we de punten even blijven bij elkaar sprokkelen tot misschien de meeste spelers weer fit zijn. Kampioen zie ik ons niet worden, maar als men binnen de rust eindelijk eens rust gaat creëren kunnen we misschien in de zomer weer mat mooie aanwinsten maken en volgend jaar kampioen worden. Nu is de realiteit anders...

11 februari 2012 om 22:56

ook met de basisspelers die nu geblesseerd zijn, is het hopeloos. er is gewoon geen kwaliteit bij ajax. ook de bank van ajax is prut....ajax is dat niet waardig, klaar. ook met veel geblesseerde spelers moet ajax een goed team kunnen neerzetten....

11 februari 2012 om 23:14

Deze jonge jongens die op dit moment de gaten opvullen zijn te laat gebracht. Omdat Ajax continue gekochte spelers opstelde werd de jeugd verwaarloosd. Nu zie je gelijk een stukje beleid terug bij Ajax. En dit moet doorgezet worden.

11 februari 2012 om 23:59

Wat een onzin, al jaren loopt er voornamelijk eigen jeugd rond. Waag het niet te zeggen dat Cruijff's hand zichtbaar wordt, dat zou de grootst mogelijke kolder zijn.

11 februari 2012 om 23:12

Ik deel je mening helemaal. Het belangrijkste is nu de RvC is opgestapt, Sturkenboom en Blind weg zijn dat er weer wat rust bij de club is terug gekomen. Nu maar hopen dat ze goede beslissingen maken, dat we een goed gezond nieuwe seizoen in gaan. En de spelers die nu spelen, Koppers, Ozbiliz en nog wat jong talent, gewoon kansen laten geven. Zodat ze dan ook mee kunnen volgend seizoen.

11 februari 2012 om 23:25

@jacken,
een Theo Janssen in Twente vorm, een Boerrigter die dit seizoen zelfs oranje bereikte, een normale linksback als Boilesen en een spits als Sigthorsson hadden Ajax kampioen (kunnen) gemaakt.

@jari_2009, ik twijfel of een Ligoen, Koppers, Ozbiliz, Ebicilio en andere wel de kwaliteiten hebben. Te vroeg of te laat gebracht, door de waslijst blessures kunnen we nu wel zien dat we een probleem hebben...ik denk dat het beleid waar jij het over hebt absoluut nog niet is begonnen. Dat is het resultaat van die maanden 'oorlog' in de rvc.

Wie schrijft deze samenvattingen? Als ik de samenvatting lees was Nac beter als ajax. Ajax was niet best maar Nac vele malen slechter. En misschien heb ik het gemist maar staat de kans van Erikseb na de 1-2 met Bulykin er wel in? Ik neem die vent niet serieus meer

Ik hoop dat Boerrigter terug is voor Manu en VDW ook. Dan zou ik het zo doen.
Sulejmani eruit. Die raakt al weken geen pepernoot.
Lukoki tegenover Evra zou kunnen. Vind Evra fysiek ook niet echt dat je zegt: wat een beest.
Als VDW geblesseerd blijft Ligeon of Anita. Liever Anita toch wat meer ervaring.
Dan Aissati op de plek van Anita.
Als Boerrigter niet fit is Sulejmani erin.

Cillissen
Ligeon
Alderweireld
Vertonghen
Koppers
Eriksen
Anita/deJong
Lodeiro
Lukoki
Bulykin
Boerrigter
11 februari 2012 om 22:58

tegen mannie unt gewoon een knudde elfatl opstellen blind ebicilio anita
en de rest gewoon sparen voor de competitie
vanmiddag de clasico in engeland gezien oohhh mannie is gewoon te goed verspilde moeite
heb je met een mickey sulemanie en clasie competitie
kansloos tegen mannie en weer drie punten in de arena volgende week.
tsjaa als ajax met geluk weer alles blijft winnen is men weer landskampioen , hou toch altijd vertrouwen

11 februari 2012 om 23:11

Dat scenario is ook denkbaar.
De krachten sparen voor de eigen competitie.
Ja man u is sterk maar ik blijf de ploeg altijd steunen.
Maakt niet uit tegen wie we spelen.
Ik hoop dat de jongens in ieder geval inzet tonen en strijden als leeuwen.
Liever met 3-0 verliezen en laten zien dat je hebt gestreden dan 3-0 zonder enig verzet te bieden.

Fantastische wedstrijd. Een weergaloos Ajax en een onvoorstelbaar fel spelend NAC hebben menig voetballiefhebber kippenvel bezorgd met dit onvergetelijke voetbalfeest.

Ik vond het nog wel een aardige wedstrijd van Ajax zeker de tweede helft.
Bulykin voorin helpt wel hij is een prima aanspeelpunt en kan de bal vasthouden of goed kaatsen. Zelfs met corners was Ajax al een stukje dreigender.

Helaas dat Enoh nu ook weer een blessure heeft maar zoals Johan ooit eens zei "elk nadeel heeft zijn voordeel" en dat was dat er nu weer een ander type speler op zijn plek kwam en dat kwam het spel echt ten goede. Van mij mag de Boer hier mee doorblijven gaan.

Vermeer heeft ook vandaag gered bij de 0-0 stand en aub stel Blind gewoon niet meer op. Zelfs op het middenveld in een paar minuten tijd wist hij het te verprutsen.

Tering, ajax was niet best.br Maar nac, pfffff.br Zooooo ongelofelijk slecht.br Viel echt op.

Aisatti heeft een goede wedstrijd gespeeld! En Bulykin held!

11 februari 2012 om 23:09

Helemaal mee eens!!

Het had echt de andere kant op kunnen lopen als die bal erin was gegaan. Vermeer was weer bezig. En Daley Blind is blijkbaar behoorlijk aangeslagen omdat papa lief de club heeft verlaten. Je zag duidelijk dat het hem niet interresseerde wat er gebeurde op het veld. Ik vond Aissati wel goed invallen, er kwam meer voetbal in het spel van Ajax. Koppers had Josefzoon 2e helft echt goed in zijn zak. Nu maar hopen dat als Vd Wiel weer fit is dat Frank de Boer, Koppers niet passeert voor Anita. Nu die jongen daar staat moet hij ook daar blijven staan. Een echte linksback op een linksback positie.

eigenlijk wist ik wel dat ajax zou winnen , alleen omdat theo de roker en zuiper er niet was.
eindelijks bulliekin in de spist eindelijk siem op het middenveld

maak keuze´s fdb theo terug naar arnhem in ruil voor drie punten in de laaste competitie wedstrijd en je word weer landskampioen

11 februari 2012 om 23:34

Hebben ze de knoppen op jou toetsenbord omgewisseld of zo?

vraag niet hoe het kan maar geniet er van.....

Ik ben het helemaal met Babinho eens en noem hem niet depressief maar een echte fan. br Een echte fan durft namelijk kritisch te zijn en helpt daarmee zijn club naar een hoger niveau. Fans die nu vinden dat we nog de tweede plek kunnen halen en dan Cl spelen volgend jaar kunnen liever een club als twente gaan aanmoedigen. br Ajaxcieden mogen van onze club het beste van het beste verwachten. We zijn de grootste club qua naam en financien in nl. En als je dit seizoen het spel van Ajax bekijkt is het gewoon niet om aan te zien. Dat je nu nipt wint van Nac is schandalig.

Daarnaast snap ik ook niet dat de Boer dezelfde spelers blijft inzettten die week in week uit droefig bezig zijn. Wat voor concurrentie gevoel creeer je daarmee. Dus omdat er nu een aantal geblesseerden zijn hoeft niemand zich bij Ajax meer zorgen te maken om zn plek?

Frank is te zachtaardig als je het mij vraagt en is net als bepaalde fans te optimistish over dit Ajax. Geef gewoon een keer toe dat dit momenteel ver beneden t gewenst niveau is en verander. Zolang je niets verandert verwacht ik volgende week geen beter spel, dus waarom zou ik me er dan nog op verheugen.

Als er een fan, ajaxcied is die momenteel hoop heeft dat we van manu gaan winnen moet hij het eerlijk zeggen. Of het reeel is qua financien maakt niets uit. Manu is een sterkere financiele ploeg maar dat waren ze altijd al en wij zijn Ajax. We hebben een geweldige jeugd in combinatie met een paar routiniers kunnen we normaal gwn er tegen bij een club als Manu. Nu loopt de jeugd ook nog is weg. Oke dat is een ander verhaal namelijk te danken aan t vreselijke bestuur. Hopelijk is dat nu eindelijk opgelost.

Maar nogmaals als iemand hoop heeft moet ie het nu zeggen en eerlijk met zichzelf zijn want ik kan t niet geloven. Oke ik hoop t ook. Laat me zeggen geloof erin heeft. Een ieder denk ik gelooft niet dat we gaan winnen.

11 februari 2012 om 23:27

Ik vind ook dat iedereen FdB teveel krediet geeft door het kampioenschap van vorig seizoen.
Heeft geluk gehad dat de naaste concurrenten het lieten liggen. Verder neemt tie af en toe rare beslissingen. Hij lijkt mij ook niet echt op mentaal vlak de spelers juist te motiveren. Met dingen als "aflasting zou goed uitkomen voor Ajax" geef je geen goed signaal af naar de spelers toe.

Maar laten we de ploeg blijven steunen en niet alleen kritisch zijn. Dat levert alleen nog meer problemen met zich mee.

Blind voor Eriksen inbrengen... naar mijn mening de vreemdste wissel van het spel. Eriksen haalde sinds tijden zijn gebruikelijke niveau maar was te onrustig/ongelukkig in de afronding. Dat je Bulykin nog vervangt door Lodeiro kan ik nog begrijpen.

Ik weet ook echt niet wat voor een relatie Frank met Siem de Jong heeft. Hij kan wel aardig ballen die siem, maar hij is gewoon zo traag op het middenveld. Naar mijn mening zou een Lodeiro, die veel makkelijker draait en kapt zoveel meer snelheid aan het middenveld toevoegen.

Lichtpuntje van de avond vond ik ook Aisatti die trouwens heel aardig deed op de positie van Enoh!

12 februari 2012 om 00:29

wie kent die wisel van dick advcaat niet trage bosveld voor robben
bijna net zo
siemn is beter dan niksnut lodeiro net zoals je enoh afkraakt her , dit jax heeft nu eenmaal zulke type´s nodig, het stikt hier niet van kwaliteit namelijk

12 februari 2012 om 03:42

Nou.. ik vind Siem en Enoh opzicht niet eens zo slecht, ik vind alleen dat ze niet passen in het Ajax systeem. Het middenveld van Ajax stond/staat altijd bekend om vloeiend passing spel om zo de tegenstander kapot te spelen. Enoh is nou geen pass-specialist en siem de jong vind ik gewoon te traag (misschien dat hij dit kan verbeteren). Ik denk zeker niet dat Lodeiro beter is dan Siem, maar ik denk wel dat Lodeiro sneller passingvoetbal kan spelen dan Siem.

Goed voor het vertrouwen dat Ajax de 3 punten heeft gepakt. Zoals verwacht moeizaam, maar ach, in deze tijd gaat het vooral om de 3 punten. Wel maak ik me, net zoals iedereen denk ik, zorgen over volgende week voor de wedstrijd tegen United. Ondanks dat United met een b-elftal zal komen, denk ik dat we geen schijn van kans maken.

Eerste helft vond ik Jozefzoon best wel goed spelen. Koppers kreeg geel, en moest uitkijken. Maar in de tweede helft had Koppers niet veel moeite met Jozefzoon.

Ben ik nou echt de enige die vindt dat Ajax een goede wedstrijd heeft gespeeld?

Heb weinig tot geen gekke dingen gezien. Goed combinatie- en positiespel, alleen de afronding was wat matig.

Bulykin in de spits is een verademing! Eindelijk iemand die blijft staan, aanspeelbaar is en vaak een verdediger meeneemt zodat er ruimte voor de opkomende middenvelder komt.

Balen dat Enoh geblesseerd is, maar Aissati heeft het voortreffelijk gedaan!

12 februari 2012 om 00:22

Waarschijnlijk wel Het spel was nou niet echt om over naar huis te schrijven he (met uitzondering van Bulykin en Aissatti).

12 februari 2012 om 00:23

Nee hoor, ik was voor een groot gedeelte ook gewoon tevreden vooral Aissati, die tikte goed en zag de pass naar voren en vond altijd wel een oplossing. Vertonghen, Alderweireld en Anita speelden ook goed.
Verder Bulykin zag er een paar keer lomp uit, maar hij was wel aanspeelbaar en sterk.
Iedereen haalde wel een voldoende vond ik, behalve Blind, had weinig minuten, maar alsnog.. niet best ingevallen.

12 februari 2012 om 00:32

goed??? iig beter gespeeld dan tegen utrechtn thuis ja , mede door noodgedwongen wissels.
maar goed nou nee, veel van nac hun avondje nac verwacht maar zo slap....

ajax moet de drie punten koesteren en opgaan nar het volgende duel van belang , du niet manchester thuis want dat is echt kansloos

In ieder geval een stuk beter dan tegen Utrecht. Kon ook haast niet anders, natuurlijk. Word een beetje gek van het overdreven negativisme. Het was wel duidelijk dat het vertrouwde centrum Ajax al een metamorfose gaf, stel je eens voor dat Van der Wiel, Boilesen, Boerrigter en Sigthorsson er ook bij zijn...

Vermeer was weer typisch Vermeer. Prima op een moment na. Koppers was redelijk, Anita en Alderweireld idem. Verthongen was wéér uitstekend, hij speelt echt fantastisch dit jaar. In de slechtste wedstrijden speelt ie nog goed, helemaal rijp voor een topclub. Enoh ging er gelukkig weer snel uit, had liever Van Rhijn gezien. Zou wel even wat puzzelen worden, maar Enoh is niks en wordt niks. Aissati min of meer onzichtbaar, maar dus ook geen opzienbarende fouten. Eriksen toch te weinig gezien, De Jong ook. Sulejmani ook niet echt top, net als heel Ajax eigenlijk middelmatig. Özbiliz bevestigde mijn mening over hem nog maar weer eens. Hij heeft het talent, maar laat echt te weinig zien. Dat moet beter worden, en snel. Anders gaat hij afhaken. Maar goed, alles beter dan Ebecilio natuurlijk. Bulykin voegde wel wat toe, maar was ook niet fantastisch of zo.

Al met al geen onverdienstelijke wedstrijd. Ook zeker niet goed, maar gezien de omstandigheden ben ik wel tevreden. Gewoon wachten tot de hele zooi weer terug is, en dan hopen dat je nog bovenin mee gaat doen, ook zeker om plek twee.

Ajax speelde niet goed maar dat kan mij op dit moment geen reet schelen. Het belangrijkste is in ieder geval gelukt, de drie punten gaan mee naar Amsterdam. Dit door hard werken en hoe on-ajax dat ook is, op die manier zullen we tot dat een aantal spelers terug zijn van blessures met het bijltje moeten hakken.

Gelukkig staan De Jong, Eriksen en onze 2 Belgen in de as van het veld, die zorgen er mijns inziens voor dat we in deze moeilijke tijd toch nog wat kunnen.
ik vind dat je Anita krediet moet geven voor de invulling die hij geeft, iedere 2 weken spelend op een andere plek.
Goede goal Bulykin, het is meestal niet om aan te zien, effectief is hij wel. Die van Lodeiro was mooi meegenomen maar NAC was op dat moment riscico's aan het nemen, dat hielp wel mee.
Jammer van Enoh, nu we moeten bikkelen is het niet verkeerd hem beschikbaar te hebben en sinds de winterstop vind ik hem beter spelen waar Sulejmani sinds de winterstop weer stukken minder speelt dan daarvoor. De rest van de spelers zijn vooral jonge gasten die eigenlijk moetern worden ingepast in een goed lopend team omdat ze jong zijn of normaal gesproken niet tot de basis behoren, daar kunnen we wel op lopen haten maar daar schiet je niks mee op.
Theo Jansen was er niet bij en heb ik vandaag ook niet gemist, dat zegt genoeg denk ik blijft wel jammer.

Ben al die papagaaien hier een beetje zat. Praten we Johan Derksen na, over Bulikyn? Verdiep je alsjeblieft eerst even in de Ajax-visie, in de manier waarop Ajax wilt voetballen. Ik zal je een korte samenvatting geven. Ajax wilt voetballen in een 4-3-3-systeem. De essentie is dat de spits zo snel mogelijk wordt gezocht en dat er middenvelders onderkomen. Dit is bijna niet te verdedigen. Vereiste in dit systeem is een sterke spits die een bal vast kan houden en beweeglijke spelers die eronder komen zodat er veel opties zijn voor die spits. Daarnaast wil Ajax de buitenspelers in een 1-tegen-1 situatie krijgen, waarna ze een voorzet kunnen afleveren bij deze spits. Bulykin is een goede kaatser, balvasthouder. Dat heeft hij vandaag maar weer eens onderstreept. Daarnaast is hij sterk bij voorzetten. Dat bleek ook vandaag.
De wedstrijd van vandaag is daarom een enorm lichtpuntje, omdat dit aantoont dat Ajax gewoon met een vaste spits moet spelen die over de vaardigheden beschikt die het systeem vraagt. Dan renderen andere spelers ook automatisch beter. Er werd vandaag naar behoren gevoetbald als collectief, individueel laat het zeker te wensen over.

12 februari 2012 om 00:56

niet alleen de spits ook de vleugel flitsers mogen wel van kwaliteit zijn.

een ebicilio is gewoon een parodie , en hopelijk verleden tijd om ooit weer eens op de tv te zien.
dan die andere gek , wat meer techniekl maar ook geen klassieke ajax svleugel speler .
dan mickie ooo te veel geld voor weinig rendement heerenveen lacht ajax huilt en marco tsjaa marco..

het is een elftal wat op mzijn plaats moet vallen en niet een of enkele spelers .
wanneer men dat nu eens leert zou tegen de verhouding in zomaar weer een onterehct kampioenschap gejat kunnen worden, en wat amsterdammers goed kunnen is jatten natuurlijk

Je ziet op het laatst gewoon het spel van ajax achteruit gaan met de komst van Blind in het veld.
Gelijk zijn eerste pass was bij de tegenstander in de voeten.

Weet niet of van Rijn fit is, maar ik zou dan eerder de keuze maken om van Rijn in te brengen en dan schuif je Anita maar door.

Off: Bulykin moet gewoon spelen, het is niet anders.

On: Natuurlijk blij met de drie punten. Eindelijk weer een zege. En nu (voor evt. een dag) de vierde plek in bezit genomen.

Als Ajax met de basiself speelt, wordt het eerste of tweede, dat is duidelijk.

Forza Ajax!

Het geluk was aan de Ajax kant, en wat waren beide ploegen dramatisch zeg....

blind anita drama enoh voor ajax begrippen ook maar in dit huidige ajax broodnodig , tenminste gewoon 1 van hak boem hier met die bal , hety is tenslotte ook geen zaal voetbal , daarom zom blij met de inbreng van bullie.

ook al zal hij de komende wedstrijden niet scoren zijn rendement in vergelijking met luie le ham is latijd 100 % beter , en dan heb ik het over werklust, team spirit, mee verdedigen , andren vrij voor de goal proberen te zetten.

hopelijk word fdb wakker voor wat echt nodig is.... immers mathematistisch is het nog mogelijk
een ajacied gaat niet voor zilver ( zoals falende bertje ) maar voor goud

Ik denk dat vandaag de punten het belangrijkste zijn in deze fase voor Ajade selectie moet eerst weer eens 4 wedstrijden winnen op rij. Dan komt het spel ook ten goede als je meer vertrouwen heb. Volgende wedstrijd tegen nec gewoon weer vertrouwen kweken en met dezelfde opstelling beginnen, want vasrtigheid is ook belanrijk.

Ik snap niet dat sommige Ajax zo geweldig vonden spelen.
Ik als Ajax supporter heb nu niet bepaald goed voetbal gezien. Het is dat NAC volgens mij helemaal niet wilde winnen en blij was dat ze weer onder de douche stonden.

Iets waar ik me al meerdere keren aan irriteer is hoe slap en nonchalant Ajax speelt. Een aantal spelers lijken wel helemaal niet te willen winnen. Sulejmani die balverlies lijdt en achter de bal loopt alsof hij een opa is en constant met buitenkant voet een pass/voorzet wil geven (probeer eerst eens normaal te voetballen).
Özbiliz die denkt dat hij door een tegenstander heen kan lopen en de bal op magistrale wijze zo over Ter Rouwelaar heen schiet.
Eriksen die zijn directe tegenstander mooi uitspeelt, maar het schot is echt dramatisch (veels te zacht). Dit is trouwens niet alleen bij Eriksen het geval.
De Jong die totaal geen inzicht heeft en een reactie snelheid heeft van een pad.
En ga zo maar door..

Ook iets wat al jarenlang verkeerd gaan zijn de corners. Elke corner komt veel te kort of veel te lang.

Verder wilde de Boer het nog spannend maken door Blind er in te zetten. Het wordt eens tijd dat ook de Boer inziet dat Blind Ajax onwaardig is.
Het wordt tijd dat Ajax eens flink de bezem door de selectie haalt, want op deze manier wordt je ook volgend seizoen geen kampioen. De huidige spelers zijn leuk als alles goed draait en je 3-0 voorstaat, dan voetballen ze de sterren van de hemel, maar als er gevochten moet worden dan zie je ze niet.

Ook vonden veel mensen Bulykin goed spelen vandaag, ik weet niet welke wedstrijd jullie hebben gezien, maar als een rasechte spits vond ik hem totaal niet goed spelen. Vaak stond hij niet in de juiste positie (bijvoorbeeld bij de eerst echte kans van Ajax, toen Sulejmani de bal moest terug leggen op Bulykin. Bulykin stelde zich volledig verkeerd op en stond zelfs buitenspel!). Verder stond de Jong meer in de spits dan Bulykin zelf, Bulykin liet zich veel te ver terug zakken.

Het enige lichtpuntje vandaag waren de drie punten.

Maar ik blijf erbij, speel je zo tegen clubs die wel durven te voetballen, dan win je niet veel wedstrijden.
Er moet nog veel bij Ajax veranderen willen ze weer een topclub worden, want van een topclub is er in de Eredivisie al jarenlang geen sprake meer!

Succes Johan.

Vandaag is duidelijk geworden wat ik al het hele seizoen roep: Jozefzoon had nooit verhuurt mogen worden, zeker als je ziet hoe Ebecillio en Ozbiliz lopen te voetballen. Ben ik dan echt de enige die dit ziet? Ook Bonevacia deed het gewoon goed als Dmf. Hij vocht voor elke meter en denkt tenminste vooruit ipv balletje breed (enoh). Aissati deed het overigens uitstekend als controleur hoor. Hij positioneerd goed en denkt gewoon naar voren en heeft inzicht. Jozefzoon is supersnel en is een klassieke buitenspeler die de achterlijn haalt en voor de voorzet gaat. Ajax speelt met een echte 9 dus dan heb je heel veel aan klassieke buitenspelers. Ebecillio en Ozbiliz komen beide naar binnen en krijgen het keer op keer voor elkaar om de aanval dan om zeep te helpen. Of ze geven een verkeerde pass of ze schieten de bal het stadion uit. Ik maakte vorig week nog een selectie voor volgend jaar en daarin had ik de volgende buitenspelers: Boerrigter en Tadic voor op de linksbuiten positie, Narsingh en Jozefzoon voor rechtsbuiten en Sigi en Castillion voor in de spits. Vertonghen, Van der Wiel en Sulejmani verkopen want daar kan je per speler wel ongeveer rond de 8/10 m voor krijgen. Janssen, Enoh, Blind, Ebecillio en Ozbiliz kan je gewoon wegdoen.

Of het nu gaat om verkopen (het liefst) of verhuren maakt mij niet uit maar die horen niet eens op de bank thuis bij Ajax. Koppers is een leuk talent maar ik zie hem echt niet naar het niveau toe groeien wat Ajax 1 waardig is. Ik snap dan ook nog steeds niet waarom Burnet transfervrij weg mocht gaan. Poulsen is volgend jaar transfervrij volgens mij, ik zou zeggen Ajax sla je slag. Aissati zou ik er overigens bijhouden, die jongen heeft teveel talent om zomaar weg te doen dat zag je vandaag ook weer. Hij moet gewoon centraal spelen of als aanvallende middevelder (links of rechts), niet als linksbuiten want dat is hij niet. Verder zou Ajax er goed aan doen om 1 van de volgende talenten aan te kopen: Viergever, Gouweleeuw of van Dijk. Ik vind ze alle 3 uitstekend spelen dit seizoen en kunnen alleen maar beter worden. Chivu en Heitinga zou ideaal zijn voor de jongere jongens maar hun lijken me niet haalbaar, wellicht Boulahrouz? In het systeem dat Ajax hanteerd zou ik Tadic dan als linkshalf (aanvallende middevelder) posteren net als hoe Iniesta dat voornamelijk doet bij Barca.

selectie Ajax 1 seizoen 2012/2013

Keeper: Vermeer, Cillessen
Verdediging: van Rhijn, Alderweireld, Boulahrouz, (gouweleeuw, Viergever of van Dijk), Ligeon, Boilesen en Poulsen.
Middeveld: Eriksen, Siem de Jong, Lodeiro, Anita, Donald, Serero, Aissati en Rits.
Aanval: Sigthorsson, Boerrigter, Narsingh, Tadic, Castillion en Jozefzoon.

Is misschien wishfull thinking van mij, maar een sanering is echt broodnodig bij het huidige Ajax. De talenten zijn niet van uitzonderlijke klasse zoals de generatie uit 95, of de generatie van der Vaart, Sneijder, de Jong, Heitinga etc. Ik hoop dat mensen dit beseffen. De enige uit het 1e wie ik écht goed vind qua talenten zijn Eriksen en van Rhijn. En uit de jeugd ben ik echt onder de indruk van Denswil en van de rest moet ik het nog maar zien. Klaassen en Fischer heb ik ook regelmatig zien spelen evenals Dijks en ik snap de euforie rondom hun niet zo eerlijk gezegd, maar goed dat is hoe ik ernaar kijk.

Hier staat een 23 koppige selectie waarvan de bank als de reserves elkaar in kwaliteit niet zo heel veel ontlopen. Natuurlijk is er wel enige verschil maar verschil moet er altijd zijn nietwaar? Men kan wel zeggen dat er teveel goede spelers in deze selectie te weinig minuten zullen maken, maar vergeet niet dat Ajax een topclub is. Ook al stelt de Eredivisie niet veel voor in Europa, bij een topclub moeten alle posities minimaal dubbelbezet zijn dus ook bij Ajax. En als je potten wil breken in de Europa League of CL dan is zo een selectie al helemaal nodig. Niet dat Ajax met deze selectie opeens de kwartfinales van de CL zal halen. Maar ik zou ze met deze selectie bijv wel de wedstrijd in Lyon naar zich toe zien trekken, waardoor ze al geplaatst zouden zijn (is maar een voorbeeld).

Ik hoop niet dat ik aangevallen zal worden zoals hoe Hans Kraaij Jr wordt aangevallen door Derksen als hij weer eens met een opstelling komt voor Ajax hahaha. Maar ik kan het niet meer aanzien dit voetbal en men moet gaan beseffen dat de meeste talenten niet zo geweldig zijn als hoe men over ze praat. Men moet gaan beseffen dat Ajax eens geld moet gaan trekken voor goede spelers, die bij Ajax nog beter kunnen worden (tadic, Narsingh, Poulsen of 1 van die 3 grote talenten (viergever, Gouweleeuw of van Dijk) etc zijn hier goede voorbeelden van. De jeugdopleiding is niet meer zo sterk als voorheen en Cruijff is degene die dit ook ziet. Hij wil juist ervoor zorgen dat die spelers in de jeugd weer veel beter worden waardoor ze makkelijker kunnen doorstromen naar het 1e. De jeugdopleiding van Feyenoord is niet voor niets de laatste jaren sterker als die van Ajax en het lijkt alsof we dat nu ook duidelijk kunnen zien in de 1e elftallen van beide clubs.

Gegroet!

Vermeer
van Rhijn
Boulahrouz
Alderweireld
Poulsen
Eriksen
Donald
Tadic
Narsingh
Sigthorsson
Boerrigter

nou nou nou zo slecht was het nou ook weer niet vandaag ..kom op zeg!!!
al die mensen die zitten te zeiken op ajax..wat heeft dat voor zin? fdb mist veel te veel spelers..en desondanks probeert hij van alles!
ajax speelde vandaag zo slecht nog niet, vrijwel niks weggegeven en zelf aardig wat gecreererd! kom op ...
laten we in het achterhoofd houden dat ze wel gewoon weet niet hoeveel spelers missen!
ik vond het niet geweldig vandaag maar ook niet slecht! het was prima,zeker vergeleken met de laatste weken!
we moeten als ajax supporters oppassen voor het verwachten van sterke prestaties ! Laten we ign geduld hebben! al die blesures..

Wat een waardeloze supporters heeft Ajax er tussen lopen zeg. De één kraakt de spits die 3 punten naar Amsterdam brengt af door min of meer te melden dat het belachelijk is dat Ajax het van die speler moet hebben. De ander komt doodleuk melden dat hij prestatie wil zien, want daar hebben de mensen immers geld voor betaald (seizoenskaart). Terloops kom ik wel meer rare opmerkingen tegen, over het opstellen van jeugdspelers etc, maar dat laat ik even terzijde..

Weet je wat jullie nu zouden moeten doen? Steun betuigen en waardering uiten ten opzichte van een club in problemen, dan zijn jullie echte supporters: in lief en leed.

De echte supporters zijn er wel door dik en dun, daarover geen kwaad woord. Alleen die neppers met hun Ajaxlogo moeten beseffen dat aanmoediging meer nodig is in slechte tijd dan in goede tijd en dat ze maar beter kunnen oprotten als ze enkel uit zijn op succes en hun seizoenskaart opzeggen als Ajax geen kampioen wordt..

*uch*

12 februari 2012 om 05:48

@ Rhb89

Mee eens, al moet ik wel zeggen dat er wedstrijden tussen zaten waarin de spelers er soms ook wel een potje van maakte. Maar goed na al die maanden van ongein ben ik als Ajacied behoorlijk murv geslagen, daarom was ik vanavond ook dolblij dat de jongens weer vooruit durfte te spelen. Er lopen inderdaad een aantal spelers rond die niet het niveau hebben, maar op het moment kan daar weinig aan gedaan worden.

Nu hopelijk de rust op bestuurlijk vlak terug komt, moeten we juist met zijn alle er alles aan doen om te zorgen dat het seizoen zo goed mogelijk te beeindigen. Het prolongeren van titel is nog heel ver weeg maar wie weet, worden we het niet dan moeten we zeker voor de twee plaats gaan.

Afca Can't BE Stopped

Het was geen geweldige wedstrijd om na te kijken, maar toch halen we 3 punten binnen. In deze tijden mogen we daar blij mee zijn. We hebben geen bank zoals PSV die ongeveer elke positie wel een goede vervanger heeft. Ik verwacht dat dat volgend jaar bij Ajax heel anders uit zal gaan zien als alle jongens weer fit zijn. Laten we wel wezen als iedereen tot nu toe fit was geweest hadden we niet op deze plek gestaan.
Frank de Boer kan er ook bar weinig aan doen, hij doet ook z'n best en geen enkele andere trainer kan hier wat beters van maken.

Tegen Manchester United verwacht ik een sterk gedreven Ajax, maar het zal niet genoeg zijn om van ze te winnen. Daarvoor hebben we onze betere geblesseerde mensen nodig.. Zelfs dan zouden we het moeilijk hebben maar dan geloven ze er tenminste in. Dit seizoen word een zwaar seizoen voor ons maar we gaan ons er wel doorheen slaan. Elk team heeft zo z'n mindere periodes, maar ik geloof zeker dat Ajax er weer bovenop komt, zolang ze blijven knokken totdat ze erbij neervallen. De mindere resultaten kan je gewoon niet afreken op De Boer. Echt niet.

Super was het allemaal niet, maar toch heb ik wel genoten hoor. Goed het ontbrak nog al eens aan precisie, afwerking en geduld, maar ik zag gelukkig wel weer een ploeg die vooruit wilde spelen. Hopelijk kunnen ze dat nu echt eens vast houden en van daaruit toe groeien naar een stabiele reeks wedstrijden

Na alle ellende van de afgelopen maanden moet je nu gewoon blij zijn met de overwinning. Het word weer eens tijd om de boel positief te benaderen. Nac viel me erg tegen, daar had ik net zoals vele andere meer tegenstand van verwacht, maar goed aan de andere kant vind het natuurlijk ook weer niet echt erg;.

Het is dat nac niet durfde te voetballen anders had ajax wederom verloren. Nu pakken ze ook nog gelukkig een overwinning. Die lodeiro heb ik me helemaal aan geergerd. De gelukkige 0-2 scoren en dan bij het teruglopen zo'n ontzettend kinderachtg hartje te maken. Dit geeft meteen het huidige niveau van ajax aan. niveauloos!

Iedereen loopt te zeiken van, haal die janssen en blind en vermeer eruit en alles.maar dan krijg je allemaal mounirtjes..
JE moet wel vertrouwen geven als je na 2 slechte wedstrijden meteen iedereen wisseld die slecht speelt en dan vervolgens spelers uit de A1 gaaat halen op die plek willen ze meteen allemaaal weg en dat wilt Frankie niet.

Dus nu gaan ze kampioen worden? Dit ajax is het nivo de middenmoot .

Is er nu werkelijk niemand hier die ziet, dat die Bulykin, ondanks dat het geen grootste voetballer is, op dit moment gewoon de beste spits is die ze hebben ( alhoewel die marokkaan ook geen verkeerde spits is natuurlijk, alleen zal die niet meer gaan spelen) ? Wanneer er nu voorzetten, corners en vrije ballen voor de goal komen ( ik zeg als he), dan komt er tenminste wat en is het ook gelijk gevaarlijk. En ik zag zelfs dat ze hem een aantal keren in de voet durfden aan te spelen en bijkwamen. Wanneer die jongen nu gewoon wat betere vleugelspelers had om zich heen, dan scoort hij aan de lopende band hoor.

En zoals die Eriksen, Vertonghen, Sulejmani, die moeten gewoon een schop onder hun kont hebben. Vertongehen speelt alleen naar behoren wanneer hij boos wordt, dan kan hij datgene brengen wat hij ook zou moeten brengen. Maar ik hoor hier ook de sterkhouder in de verdediging haha. Dat is toch lachwekkend. Het is gewoon een slechte verdediger, die constant verkeerd staat te dekken. Hij heeft een fantastische pass, maar zijn opbouw is veel te traag. Altijd 2 drie keer raken voordat hij inspeelt. Zet aub die Van Rhijn erneer.

En als De Boer die Eriksen niet aanpakt, dan wordt het nooit wat. Heeft echt een rendement van 0 comma 0. Die hakjes is leuk als je met 6-0 voor staat. Maar dat is geen creativiteit hoor. Dan zie ik liever een goede aanname, op de juiste manier opendraaien en een spijtende steekpass hoor, waar iemand dan uit scoort. Het is gewoon veel te speels, maar als niemand er iets van zegt, dan gaat het ook niet anders worden. En gaat men nu zeggen hoe weet jij dat de boer dit niet doet dan ? Nou als het wel zo was, dan mmoet hij hem er veel vaker uitpakken. Met De Jong een loper op het middenveld, is nog geeneens zo gek. Doe die Enoh er maar bij als verdegigende middenvelder en Janssen voor de steekpass. En zet Eriksen nog maar even op het bankje. Worden we geen kampioen mee.

En die Sulejmani is toch helemaal een aanfluiting. De man van 16 miljoen. Nu heeft hij blijkbaar al maandenlang last van een blessure. Die gozer is gewoon te dik. Werkt toch ook niet, nadat hij kwaliteit of vorm heeft ? Wanneer het niet loopt, dan werken. En niet wachten, daar wordt het niet beter van hoor. Maar ook dat ligt bij De Boer. Aanpakken.

Al met al is er nog wel wat verbetering nodig denk ik haha

Ajax speelde helemaal niet zo slecht.
Het was niet goed maar ze creëerde gewoon kansen.
Ik vond ozbilice( of hoe je het schrijft) heel erg tegen vallen maar altijd beter dan ebecilio..
Ajax word geen kampioen maar ben benieuwd waar ze gaan eindigen.
Evenals psv die dit jaar ( net als vorig jaar) de punten gaat verspelen.
Ben blij als rutte daar weg is

sjonge sjonge wat een stelletje klaagmuren die ajaxieden.
Wees blij met de drie punten.
Er komt een wekenlang durend simpel programma aan die ajax allemaal gaat winnen .
Nec roda en rkc thuis den haag en excelsior uit dat zijn 15 punten .
Met de wedstrijd van nac erbij zet je gewoon een serie van 6 neer, meer dan genoeg om weer echt aan te sluiten.
Pas op 25 maart zal het er om gaan spannen.
Tot die tijd halen ze iedere week de drie punten en doen ze "gewoon" weeer mee om de prijzen.
De wedstrijd tegen man utd maar bekijken als een klasse uitje want daar hebben ze niks te zoeken.
Maar in de competitie kan het nog steeds alle kanten op.
Wat mij betreft mogen ze alles verliezen daar niet van maar ik denk dat menig supporter daar te negatief is.
Het nivo is nou eenmaal niet beter en alle clubs zijn kwalitatief een beetje dichter bij elkaar komen te liggen.
Iedereen kan van iedereen winnen hier in nederland .zekerheidjes heb je nauwelijks dus stop met zeiken en steun je club

Klaagmuren die ajaxcieden?

Stop me zeiken en steun je club.ja dat zou jou goed uitkomen daar het je niets uitmaakt als Ajax alles verliest. Ajax heeft kritische fans nodig die hun stem laten horen en laten door klinken dat dit spel en inzet van Ajax simpelweg niet kan.

Het is momenteel dramatisch ondanks de winst. Er moet verandering komen.

bij ons NAC zijn ze ook kritisch maar naar de Supporters luisteren ze totaal niet
Ze gaan allemaal hun eigen gang
door bijv Karelse bij te laten verlengen terwijl hij elke keer met een schijt opstelling komt.

ik houd me hart vast voor Donderdag. Het was niet om aan te zien. Wel drie belangrijke punten en dat kan de omkeer betekenen volgens Frank de Boer. Ik hoop het.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren