Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Sar: 'Vermeer kan bij hoge ballen wat onzeker zijn'

Laatste update:

Kenneth Vermeer staat onder druk. Ajax haalde in de zomer Jasper Cillessen binnen als concurrent voor de Amsterdammer, die dit seizoen zeker geen overtuigende indruk maakt. De positie van Vermeer kwam na een eerdere reeks met fouten al ter discussie en na zijn misser in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht wordt er opnieuw gesproken over een keeperswissel.

/

Edwin van der Sar vindt Vermeer ook geen sterk seizoen spelen. “Hij is nog wat wisselvallig”, zegt de voormalig doelman van Ajax in Voetbal International. “Kenneth maakt geweldige reddingen, maar bij hoge ballen kan hij onzeker zijn. Dat heb ik zelf ook gehad, Maarten Stekelenburg heeft dat gehad, Tim Krul heeft zich stapje voor stapje ontwikkeld. Het lijkt of het bij keepers wat langer duurt voordat ze een constant niveau halen.”

"Dat heeft met ervaring te maken, vooral wat het inschatten van spelsituaties betreft”, vervolgt Van der Sar. “Dat is een groepsproces, waarbij ook het zelfvertrouwen een rol speelt. Dat proces heeft bij mij tot het laatste moment geduurd. Zelfs in mijn laatste seizoen heb ik fouten gemaakt. Ook een keeper van Manchester United blijft altijd bijleren."

Wie moet er keepen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij maakt zich klein bij hoge ballen. Hij lijkt dan juist zijn schouders in te trekken en zijn rug te krommen. Hij is al niet de langste. Ik ben bang dat hij nooit een topkeeper zal worden. Alleen een redelijke. Subtop/middenmoot is zijn niveau, hij kost Ajax veel punten.

8 februari 2012 om 10:56

Ik kan me een tijd herinneren dat precies hetzelfde werd gezegd over Stekelenburg. Hij zou onzeker zijn, slecht zijn bij hoge ballen en bij het uitkomen van corners. Daar merk je tegenwoordig niks meer van.
Van der Sar zegt zelf dat een keeper eerst ervaring op moet doen om echt goed te worden. Daarom begrijp ik totaal niet waarom United De Gea heeft gekozen in plaats van Maarten Stekelenburg.

8 februari 2012 om 11:07

Dat begrijp ik ook niet, dat stekelenburg niet bij unted zit, maar ja. Gelijk heeft van de sar wel, en ik hoop dat hij bij ajax de keepers eens gaat leren hoe het beter kan.

8 februari 2012 om 11:07

Ah kom op zeg, Vermeer zal nooit een topkeeper worden. Dat zie je nu overduidelijk met al die blunders van hem. Hij wordt nu alleen maar onzekerder. Ik heb alleen ook mijn twijfels of Cillessen het niveau al aan kan. Niet alleen omdat hij me niet echt imponeerde, maar ook omdat Frank de Boer het blijkbaar niet in hem ziet zitten voorlopig.

8 februari 2012 om 11:11

Toen Stekelenburg 4 jaar onder de goal stond, werd precies hetzelfde gezegd.ik vind dat je Vermeer ook die kans moet geven. Hij moet gewoon nog heel veel ervaring opdoen net als Stekelenburg dat eerst moest. Vermeer heeft alleen de pech gehad dat hij tegelijk met Stekelenburg bij Ajax zat. Als Stekelenburg er toen niet was geweest, dan had Vermeer de hele tijd gekeept. Ik ben ervan overtuigd dat hij dan nu ook veel beter zou zijn geweest.

8 februari 2012 om 11:13

Alleen Stekelenburg is ook middenmooit ;. Enige goede wedstrijden die hij keepte waren Real en Brazilie. Voor de rest was Stekelenburg vooral degelijk. Hij werd alleen (vooral door Ajacieden) helemaal de hemel ingeprezen. Ik heb hem ook nooit een seizoen heel erg uit vinden blinken, hooguit zijn laatste seizoen bij Ajax, maar de wedstrijden in de eredivisie stellen niet zoveel voor dus dat wilt ook niks zeggen.

En je begrijpt niet waarom De Gea gekozen is, dat zal ik je eens vertellen;
Ferguson gaf zelf aan dat leeftijd hem weinig uitmaakt aangezien ze Cech eerst wilden halen maar hem te jong vonden, vervolgens brak Cech door bij Chelsea en is het een wereldkeeper geworden. De Gea heeft minstens zoveel potentie. Daarbij heeft hij meer ervaring tegen de sterkste teams van de wereld: Real en Barca en in een sterke competitie gekeeped. Daarnaast heeft De Gea op zijn 20e al een grotere prijs gewonnen dan Stekelenburg heeft; de Europa League en is hij daarin beslissend geweest.
Naast de ervaring tegen sterkere teams heeft De Gea ook nog veel meer potentie dan Stekelenburg, die wat later pas opbloeide en degelijk werd. Dan is 1+1 al gauw 2.

Dat men Stekelenburg als wereldkeeper ziet gebeurt ook alleen in Nederland dankzij de media.

8 februari 2012 om 11:13

Waarom zou Vermeer geen topkeeper kunnen worden? Ditzelfde werd ook over Stekelenburg gezegd een aantal jaar geleden. Stekelenburg is pas sinds 2010 een zekerheidje geworden.
Ik zie nu ook dat hij blunders maakt maar ik schrijf hem zeker niet af.

8 februari 2012 om 11:16

@ Fr

Toen ik bij je 3e zin aangekomen was ben ik afgehaakt. Als je in 3 zinnen al zoveel onzin kunt schrijven dan ben je al niet meer serieus te nemen in die overige 25 zinnen.

8 februari 2012 om 11:17

Vermeer is gewoon te klein, hij is maar 182 cm en Stekelenburg is 19 7cm, dat is al een serieus verschil in hoogte en dan heb je waarschijnlijk nog eens de lengte van je armen dat een rol speelt en Vermeer komt daar ook te kort. Hij is klein en heeft korte armen, Steek is groot en heeft zeer lange armen. Hier kan Vermeer niet op oefenen... daarom zal hij altijd te kort komen.

8 februari 2012 om 11:18

omdat de gea bijna net zo goed is en een aantal jaren jongen is dan maarten. Daarnaast zit er ook meer potentie in de gea. Manu had liever dat edje nog 2 jaar door ging en toen van di gea had gehaald, maar maarten was gewoon de oud. die kan nog dik 5 jaar mee, de gea nog wel 10 ofzo en wordt 3x beter dan maarten.

8 februari 2012 om 11:22

Wat een drogreden, Casillas is namelijk ook 1.82.
Dit zijn van die Johan Derksen fabeltjes.

@chivas_mx
De Gea zal toch nog beginnersfouten maken.


8 februari 2012 om 11:31

@101football

jij begrijpt niet waarom United niet voor Stekelenburg heeft gekozen?
nou dat zal ik je uitleggen : Omdat Stekelenburg helemaal niet zo'n goede keeper is als velen denken dat zien de scouts van de grote clubs ook en het zal dan ook een kwestie van tijd zijn dat Krul in het nederlands elftal staat . Die keept wekelijks de sterren van de hemel en is een betere keeper dan Stekelenburg

8 februari 2012 om 11:54

@101football

Maar Casillas is een veel betere keeper dus kan daarmee zijn gebrek aan lengte compenseren.

8 februari 2012 om 12:14

Ja maar Stekelenburg had toen het voordeel dat die een stuk groter was dan Vermeer. Dat is dan toch anders! Ook vond ik toen Stekelenburg 24 was hem toch wel iets verder in z'n ontwikkeling dan Vermeer nu is en misschien zal Vermeer nooit zo ver komen.

8 februari 2012 om 13:20

Omdat De Gea voor de toekomst is, en ze al een type als Stekelenburg hebben in de vorm van Anders Lindegaard.

8 februari 2012 om 13:21

@ van der Wiel, het lijk mij vrij logisch als iemand meer keept dat hij inderdaad beter wordt. Vind je verder niet dat Vermeer gewoon weg talent mist om een grote keeper te worden. Daarbij mist hij denk ik ook lengte en fysiek waardoor hij in drukke situaties voor de goal er meestal niet goed uit ziet. Vermeer zeker niet van het niveau Stekelenburg. Daarnaast is Stekelenburg ook niet zo goed al van der Sar of zal hij dat naar mijn mening ook nooit worden.

btw je staat onder de lat, niet de goal ;.

8 februari 2012 om 14:19

Ik ben het helemaal niet met jou eens. Stekelenburg keept al jaren op constant niveau. Zelfs toen ze tegen AC Milan in de laatste minuut verloren door een doelpunt van Pipo Inzaghi. Dit is toch een aantal jaar geleden. Je zag aan alles dat hij Ajax ontgroeid was. Tegen Inter was hij ook goed. Volgens mij begrijp jij het verschil niet tussen een topkeeper en een redelijke keeper. Idd de Gea is een aardige keeper in wording, maar nog lang niet op het niveau van onze Stekelenburg en ja ik ben Ajaxcied, maar het mag toch gezegt worden dat Ajax bij Stekelenburg een prima doelman heeft afgeleverd aan onze nationale elftal.

Graag een reactie

8 februari 2012 om 14:30

@frww12 Stekelenburg middenmoot? Ga je tanden poetsen met bleekwater en denk voortaan even na voordat je zo'n bespottelijke opmerking maakt.

Stekelenburg heeft heel veel goede wedstrijden geweest en heeft bij Ajax heel vaak de 0 gehouden, ook bij het Nederlands elftal is hij altijd een betrouwbare sluitpost geweest.

- De Steek heeft al een groot aantal interlands gespeeld en daarin veel meer ervaring opgedaan
- Dat de eredivise niet zoveel voorsteld is belachelijk, wij zijn geen PL of Prim.division maar ook geen Europees lachtertje. De Nederlandse keepers doen het traditioneel zeer goed in Engeland (vd Sar, Krul en maak het rijtje maar langer).
-dat van meer potentie voor De Gea is jouw mening en geen feit
-feiten zijn dat De Gea al in een paar maanden meer blunders heeft gemaakt dan Stekelenburg in zijn hele carriere.

Niet alleen Ajacieden prijzen Stekelenburg de hemel in, ook veel andere supporters prijzen de Stekelenburg o.a. om zijn rust,om het feit dat hij als geen ander de verdediging goed neer kan zetten en omdat hij als elfde veldspeler kan meedoen.

8 februari 2012 om 14:52

ze hebben gekozen voor de toekomst. de gea is pas 20 en al een geweldige keeper, hij heeft united in de wedstrijd gehouden tegen chelsea, en is pas 21 dus heeft veel meer potentie dan stekelenburg.

8 februari 2012 om 17:52

101football,

Leuke reactie hoor en het klopt ook helemaal. Je vergeet alleen een heel belangrijk detail. Vermeer is al 25 en jij praat over een 22 jarige Stekelenburg.

Daarnaast heeft Stekelenburg een rustige karakter, waar Vermeer ontzettend chaotisch is. Ook is Stekelenburg realistisch en eist veel van zichzelf, daar waar Vermeer erg gemakzuchtig over komt wanneer hij weer eens een blunder maakt.

Vermeer heeft te lang stil gezeten/gestaan en had al veel eerder voor zichzelf moeten kiezen. Al vraag ik mij af hij dan wel een Ajax waardige keeper was geworden.

8 februari 2012 om 11:12

Het ergste is dat hij daarna zijn verdediging de schuld geeft terwijl hij zelf die bal of klem vast moet hebben of keihard moet wegstompen. En wegstompen is eigenlijk ook een gebrek aan kwaliteit, het betekend balverlies en/of een kans voor de tegenstander.

Vermeer moet niet doen alsof ze verdediging de schuldige is. Op het moment dat hij actie onderneemt moet hij goed zitten in zijn actie. En zoals Sar het zegt iedereen had het stekelburg ook die zeikte ook altijd ze verdediging met een blunderhoofd van eigenlijk is het mijn fout.

8 februari 2012 om 12:00

keepers die een bal durven weg te stompen zijn vaak juist niet onzeker! onzekere keepers proberen veel vaker een bal te klemmen, die of te hard gaat en wat je vaak bij Vermeer ziet is dat zijn timing niet goed genoeg is om de bal te kunnen klemmen. dit zorgt ervoor dat de bal hoogstens 2 à 3 meter voor je op de grond valt waardoor het gelijk gevaarlijk is. als je zo'n bal weet te stompen vliegt hij zo wie zo de 16 uit zodat het gevaar tijdelijk is geweken. en je jezelf de tijd geeft om als keeper weer te positioneren. afstand schoten zijn minder gevaarlijk dan intikkers;

8 februari 2012 om 12:32

hij sloeg/drukte de bal weg.... hij stompt geen eens....

8 februari 2012 om 11:55

Vermeer heeft 5 jaar zitten verpienteren op de bank van Ajax en is nu voorbijgestreefd door Vorm, Krul en Velthuizen.
Hoop voor Cilissen dat er met hem niet hetzelfde gaat gebeuren.
Als keerper is (wedstrijd)ervaring heel belangrijk, en die heb je niet als je bij ajax op de bank zit.

8 februari 2012 om 11:59

Cilissen Straalt voor mij nu al meer rust uit dan Vermeer.
Van mij mag hij het seizoen afmaken, juist omdat een keeper tijd nodig heeft.

8 februari 2012 om 13:02

Juist Tubes,

Vermeer straalt een en al onzekerheid uit en dat zie je ook terug in hoe de defensie acteert. Iedere terugspeelbal op Vermeer is spannend. Ja, het is een fantastische lijnkeeper met prima reflexen, maar dat alleen is niet genoeg om eerste keeper van Ajax 1 te zijn.

8 februari 2012 om 14:20

Precies geef Cilissen de kans zodat hij kan wennen. Uitstekende reactie

Suggestieve titel. Van der Sar is helemaal niet zo negatief. Terecht ook, Vermeer maakt veel fouten maar kan net zo goed als Steek worden.

8 februari 2012 om 10:51

onzin. bij een keeper draait alles om zekerheid. vermeer heeft onmogelijk knappe reflexen waardoor hij spectaculaire ballen pakt die iedereen onthoudt. maar hij is of wordt geen fractie van de keeper die stekelenburg bij ajax was. vermeer is onzeker en dat heeft een slechte uitwerking op de verdediging. bovendien kan hij niet uittrappen. de boer moet snel inzien dat het geen stabiele puntenpakker wordt en snel actie ondernemen. juist in dit verloren seizoen, cillessen erin, kijken of die het wel kan waar maken. elke jonge keeper moet tijd krijgen om fouten te maken, maar bij vermeer is er te weinig vooruitgang. leuk geprobeerd maar jammer, ideale tweede keeper en als hij daarmee geen genoegen neemt dan wordt hij maar verkocht.

8 februari 2012 om 13:37

zekerheid heeft te maken met ervaring... dus laat die jongen eerst een paar jaar ervaring opdoen en dan kan je hem pas goed beoordelen..

Zekerheid heeft niet alleen met de keeper te maken , als de achterhoede schuttert straalt dat ook af naar de keeper..

Iedereen die zegt dat Vermeer geen talent heeft is niet goed wijs... Vermeer is net zoals van de Sar in het begin was en Stekelenburg ook, gewoon niet ervaren...
Stekelenburg is pas de laatste 2 jaar bij Ajax de keeper geworden die zekerheid uitstraalt en echt punten pakte..

Een fout van de keeper mag nooit betekenen dat Ajax verliest...ajax moet als thuis spelende club , de tegenstander zijn wil opleggen.. Slechte keeper of goede keeper mag niks uitmaken...

Vermeer is te klein hoor ik velen zeggen.. dat is onzin... Er zijn keepers kleiner dan hem in de top...

Vermeer pakt af en toe punten en helaas heeft hij ook een paar mindere wedstrijden gehad, maar hij zal steeds beter worden en belangerijk voor Ajax...
Frank de Boer maakt vele beginnersfouten, hopelijk doet hij dat met Vermeer niet en laat hij hem gewoon staan..

Die Cilissen is in mijn ogen vele malen minder dan Vermeer. Ik heb de bekerwedstrijden gezien en daar overtuigde hij mij totaal niet...
Laat Vermeer maar staan...

8 februari 2012 om 15:04

Hmm. Waarom betekent dat dat de zekerheid ook niet nog kan komen? Stekelenburg was in z'n eerste jaren ook niet zo zeker... Inderdaad, hij is is nu nog geen zekerheid, daar staan weer goede reflexen tegenover. De slechte momenten moeten eruit. Cillessen is ook niet héél overtuigend en bovendien kan je Vermeer wel wegdoen als je hem op de bank zet.

8 februari 2012 om 17:56

Dat Vermeer geen ervaring heeft is natuurlijk waar, maar vergeet niet dat hij al 25 jaar is en nu nog fouten maakt die een keeper van 22 al niet meer maakt.

Hij heeft stil gestaan in zijn ontwikkeling en heeft enkel en alleen goede reflexen.

Doordat hij zo onrustig en chaotisch is, slaat dit over op de verdediging die daar ook weer onzeker wordt. (ook de verdediging speelt momenteel als een natte krant en dat ligt niet enkel aan Vermeer.)

8 februari 2012 om 20:51

Klopt, hij heeft weinig gekeept. Maar tijd zat nog, 25 jaar is niet zo oud.

De verdediging speelt als een natte krant omdat het de verdediging van Jong Ajax is.

8 februari 2012 om 11:04

Er is niets suggestief aan de titel. Het zelfde komt in het artikel letterlijk terug. En het is ook nog eens de waarheid.

8 februari 2012 om 15:05

Niet de algemene tendens van v/d Sar's woorden.

8 februari 2012 om 16:28

Ook niet suggestief.

Klopt, maar je mag ze eigenlijk niet maken op het hoogste niveau. Een keeper van Ajax moet er direct staan, die heeft eigenlijk niet zo veel tijd om zich te ontwikkelen. Een paar fouten oké, maar het wordt nu eerder regel dan uitzondering en die kant moet je niet op willen. Het kost klauwen vol punten op deze manier. Nee, het is te hopen dat Vermeer snel bovenop deze dip komt en anders maar Cillesssen brengen. Lijkt me dat Vermeer ook geen rust uitstraalt naar z'n verdediging toe.

Het laatste wat we op dit moment kunnen gebruiken is een onzekere keeper.
Ik vind Vermeer meer en meer een clown worden, waar ik totaal niet vrolijk van word.

Wat een fouten heeft hij al gemaakt dit seizoen, van mij mag Ciliissen het proberen, is meer dan genoeg geld voor uitgegeven en maakt bij NEC een prima indruk op me.

Vermeer lijkt een goede 2de keeper te zijn maar dit is blijkbaar op dit moment iets te hoog gegrepen.

Leuke keeper voor een gemiddelde eredivisieclub, maar zeker geen top keeper. Ajax doet er verstandig aan om een echte eerste doelman te halen. Ze hebben nu twee aardige keepers, maar ook niet meer dan dat. Niet vergelijkbaar met Van der Sar of Stekelenburg.

Toch zou ik voor Cillessen onder de lat kiezen. Vermeer heeft duidelijk laten zien dat hij erg onzeker keept en dat heeft ons de nodige punten gekost.

Wie is op het moment de keeperstrainer van Ajax? Denk dat v/d Sar een hele goeie zou zijn. Lijkt me bij keepers wel zo, heb liever een keeperstrainer die op het Allerhoogste niveau heeft gekeept, dan een trainer die niet verder is gekomen dan een middenmoter van de Eredivisie bij wijs van spreken.

8 februari 2012 om 10:55

Carlo lámi is de keeperstrainer bij Ajax. Hij doet het ook erg goed, maar ik zou ook net als jij graag Vd Sar ernaast zien staan. Ik denk dat de keepers bij Ajax daar heel erg veel van kunnen leren.

Ik neem aan dat het niet lang meer duurt voordat Jasper onder de lat komt te staan. Als er zich in de zomer een club meld voor Kenneth, dan kan het denk ik heel snel gaan.
Laten we hopen dat, zolang Kenneth er nog staat, hij geen blunders meer maakt. Maar erg gerust ben ik daar niet op.

8 februari 2012 om 11:17

Wie zou er in hemelsnaam moeten komen voor vermeer?
We kregen Stekelenburg al amper verkocht voor een redelijke prijs dus reken maar dat we Vermeer niet gaan verkopen.....
Maar goed volgend jaar gewoon Cillesen en als 2e keeper toch wel een ervaren man
net als vd sar 1e, grim 2e
stekelenburg 1e, gentenaar 2e
cillesen 1e, ten rouwelaar 2e

Vd Gijp riep nog: Vraag aan elke club of ze hun keeper tegen Vermeer willen ruilen en niemand zal het doen. Zo erg is het net niet, helaas zit Vermeer in een mindere fase. Maar hij heeft ook al flink wat punten gepakt voor Ajax. Als hij het vertrouwen blijft krijgen, zal hij dat zeker uitbetalen.

Ciliissen moet inderdaad nu de kans krijgen. ze hebben Ciliissen natuurlijk ook niet gezegd kom naar ajax want hoe slecht vermeer ook speelt hij blijft de eerste keus. en nu is het toch het moment dat vermeer elke week wel een grote fouten maakt wat uiteindelijk heel veel punten kost.

Het ligt niet alleen aan Vermeer natuurlijk, de verdediging bij Ajax is op dit moment ook een gatenkaas, dat maakt een keeper ook onzeker en wat zijn lengte betreft ook dat hoeft geen echte belemmering te zijn, de keeper van Barcelona is 1.82 en staat bekend als een van de beste keepers ter wereld.

8 februari 2012 om 13:14

toch vreemd daar ik niets anders hoor dan dat de keeper het enige zwakke punt is bij Barca ?

ontopic.
Vermeer komt simpelweg zwaar te kort om de 1e doelman te zijn bij een topclub ! Heeft goede reflexen op de lijn , en dat is het dan wel ? Kan slecht mee voetballen , zijn coaching is ronduit slecht , bij het uitkomen is ie te twijfelachtig en daardoor vaak te laat , bij hoge ballen slaat ie niet zelden een modderfiguur , zijn timing is voor een 1e doelman bij Ajax simpelweg van een belachelijk laag niveau enz enz . Bij elke hoge bal van de flanken loopt de driet hem van angst door de broek !
neem de 0-1 afgelopen zondag ? Bal van de flanken niets aan de hand , maar Vermeer timed zo verdomd slecht dat ie de bal niet klem kan pakken , terwijl er werkelijk geen een tegenstander in de buurt is om het hem moeilijk te maken ? Met als gevolg zo'n slechte "redding " te verrichten dat ie de bal in de voeten van Duplan tikt ! En dit alles terwijl er werkelijk niets aan de hand was ! Nee deze keeper kost je over een heel seizoen gewoon 10 punten ! Dus ongeschikt !

Vermeer is gewoon een grabbelaar eerste klas. Als 2de keeper maakte hij indruk, maar nu hij eerste keeper is kan hij niet constant presteren en valt hij zwaar door de mand. Vermeer heeft ons gewoon punten gekost dit seizoen. van der Gijp zei het terecht, welke club uit de eredivisie zou hun keeper ruilen voor Vermeer? Haast niemand. Cilessen straalt veel meer rust uit, dus ik snap niet dat Cilessen niet in de goal wordt gezet.

Vermeer krijgt van mij tot het einde van dit seizoen het voordeel van de twijfel. Als hij zich niet heeft herpakt dan is het wat mij betreft tijd om Cilissen een kans te geven.

Ik geloof wel dat het langer duurt voor een keeper om echt goed te worden. Vooral het uitkomen bij hoge ballen is (deels) een kwestie van vertrouwen. Vermeer heeft echter wel een ander probleem: zijn voetballende kwaliteiten. Die zijn echt een stuk minder dan die van Stekelenburg en v.d. Sar en daar zie ik toch minder rek in. Cillissen moet ook veel leren maar hij straalt aan de bal veel meer rust uit dan Vermeer en dat werkt door op de verdediging.

De voetballende kwaliteiten van de keeper zijn cruciaal voor de opbouw van achteruit zoals Ajax die hanteert.

Ik blijf me elke week kapot lachen om deze keeper. De ene na de andere blunder. De tranen vlogen mijn ogen uit toen ik zag wat voor blunder hij maakte bij de 1ste goal van Utrecht. Als ik de Boer was zou ik Cilessen opstellen, slechter dan Vermeer kan hij het niet doen.

Bij hoge ballen inderdaad, bij afstandschoten ook, uittrappen ook en ga zo maar door. Het ziet er allemaal heel slecht uit. Hoe lang gaat het nog duren tot de Boer ervan overtuigd is dat hij beter Cillessen op kan stellen?

Vermeer is niet het type keeper dat Ajax zoekt en dat is Cillessen wel. De keeper moet als extra verdediger mee kunnen voetballen en rust uitstralen. Ook moet de keeper een captain zijn en dat is Vermeer ook niet.

Zet een klein beetje druk op Vermeer als hij de bal gespeelt krijgt en je hebt 50% kans dat je een doelpunt maakt. Iedereen heeft hem 2x zien stuntelen tegen Feyenoord en nu weer tegen Utrecht. Cillessen is wat dat aan gaat veel rustiger en hij heeft zich ruim bewezen bij Nec. Dus als ik de Boer was zou ik Cillessen gewoon meer speeltijd geven en Vermeer weer op de bank zetten. Die man kost ons Mede de titel. Als je nu een zekerheid als Stekelenburg in het doel had dan had Ajax absoluut meer punten gehad.

Ik vind Vermeer meer een handbalkeeper. Ongelofelijk goeie reflexen maar komt soms nogal dom over. Kan ook niet meevoetballen en 'vervolgsituaties' inschatten, waardoor Utrecht makkelijk op 0-1 kon komen afgelopen zondag.

Ik denk dat de verdedigers van Ajax meer doelpunten op hun naam hebben staan dan de keeper...

8 februari 2012 om 11:39

En ik denk dat het belang van een rustige keeper en goede coaching achter je door veel mensen behoorlijk wordt onderschat. Het feit dat Vertonghen en Alderweireld vorig seizoen beter speelden heeft ook te maken dat ze een zelfverzekerde keeper zonder fratsen achter zich hadden staan.
Bijna ieder Ajax-supporter zit met een halve hartverzakking op de tribune bij een corner, hoge voorzet of een bal die tussen keeper en verdediging invalt op rand 16. Hoe denk je dan dat de gemiddelde veldspeler er in zit?
Vermeer is een prima lijnkeeper en wie weet komt het in de loop der tijd ook goed qua uitstraling, maar dit Ajax heeft behoefte aan rust en zekerheid en niet aan een keeper die onder ballen doorgaat, het spel verkeerd of te snel hervat en verkeerd op zijn voeten staat en hupjes naar voren of opzij maakt alvorens naar een bal te duiken die doordat 'hupje/stapje' ineens onbereikbaar is geworden.

8 februari 2012 om 15:12

Ben het op zich wel met je eens maar vind het te makkelijk om alles aan hem op te hangen. Als je ziet hoe de achterhoede er al wekenlang uitziet dat is gewoon treurig. Niet eens subtop waardig! Je moet er ook niet gek van opkijken als Cillissen ook zijn foutjes gaat maken. Als vd Wiel, Alderweireld, Boilesen en Vertonghen spelen dan is het toch een ander verhaal hoor. Vermeer doet me denken aan Menzo, die maakte in het begin ook fouten.

8 februari 2012 om 17:30

Absoluut met je eens dat we ook niet alles aan Vermeer op moeten hangen en dat er in onze verdediging ook de nodige manco's zitten. Maar los van zijn capriolen enkele blunders denk ik dat hij ook mede verantwoordelijk is voor het mindere spel van een Vertonghen en Alderweireld.

Vermeer.... Sorry jongen, maar volgens mij heb je genoeg kansen gehad en deze allemaal telkens weer verprutst. Ik hoop dat Bernard van der Barde uit de Ajax jeugd snel op staat en de positie van Vermeer kan overnemen. Tot dan toe Cilessen op goal.

Dat van der Sar stelt dat de keepersontwikkeling langer duurt kan ik mij in vinden. Maar het is niet reëel dat deze ontwikkeling bij Ajax 1 moet plaatsvinden. Vermeer heeft Ajax té veel punten gekost en gaat ons nog meer punten kosten de komende wedstrijden. De Boer heeft namelijk een 'lievelingetje' er bij.

Edwin is er net uitgestapt en is hij dus nog mild voor een (oud)-collega. Want iedereen kan zien dat het nooit een topper zal worden. Vermeer kan op zijn tijd weleens een mooie serie neerzetten maar zal nooit constant genoeg worden om onder de categorie topper vallen.
Jammer want hij heeft echt wel een aantal pluspunten maar daartegenover staan te veel minpunten.
Als Edwin er iets meer van af stond zou hij denk ik ook niet zo mild zijn in zijn commentaar, hij weet zelf wat er van een topper wordt verwacht en ziet zelf ook wel dat Vermeer dat nooit zal worden.

Ik vind vermeer maar een grabbelaar, ik heb hem dit seizoen zoveel fouten zien maken, zowel keepend als voetballend dat ik er niet meer in geloof. (zie tegen utrecht Alweer!)

Ik heb stekelenburg echt niet zoveel fouten zien maken in 1 seizoen en ook niet in het seizoen dat van Basten trainer was. Ik hou mijn hart vast elke wedstrijd als ik zie dat vermeer in het doel staat, dat had ik bij stekelenburg, lobont, didulica niet. Maar dat had ik wel bij Grim, Verhoeven en nu bij vermeer.

Ajax kan geen keeper hebben die constant fouten maakt.

Ik vind Vermeer maar een matige keeper, goede lijnkeeper maar dan heb je het ook wel gehad.
Paniekerig in zijn doen en laten, diezelfde paniek slaat over op de verdediging.

Heel Ajax straalt niks uit op dit moment en dat komt ook niet ten goede voor Vermeer, als hij niet meer op zijn defensie op aan kan en de meest domme terugspeelballen krijgt dan is dit de normaalste zaak.

Hij heeft in het verleden bewezen een goede keeper te zijn en nu valt iedereen over hem heen.

Kijk eens naar Eriksen die geen pepernoot raakt en nog word daar niet zoveel over geschreven.

8 februari 2012 om 11:22

Wat is nu je punt?
situatie eriksen en vermeer is als appels en peren.
Vermeer staat er gewoon om ballen te pakken en om daarna een goede voortzetting te geven.
Iets waar vermeer dit seizoen niet in slaagt. In plaats van rust brengen zijn voortzettingen de ploeg veels te vaak in de problemen.

8 februari 2012 om 11:34

Nadenken is moeilijk hé!

Als heel het team drama is (en dat is het nu) dan gaat daar Vermeer ook in mee want heel de ploeg straalt geen plezier, inzet en kwaliteit uit!

En met Eriksen is geen appels met peren vergelijken want die doet meer fout als Vermeer en misschien niet in jou ogen cruciaal maar goals tegen krijgen door een fout is net zo erg als geen goals of fatsoenlijke assist maken want zonder goals win je niet hé!

Was dit nu zo moeilijk!

8 februari 2012 om 12:45

Daar heb je dus al het punt gemaakt. Dus als Eriksen geen goal of fatsoenlijke assist geeft heel het seizoen vind jij net zo erg als dat Vermeer elke! wedstrijd 1 of 2 fouten maakt waar een goal uit valt?
Ik persoonlijk had toch liever gehad dat we tegen Utrecht en Feijenoord de 0 hadden gehouden hoor.
Maar goed fan van RKC dus jij ziet RKC dus liever degraderen/verliezen met veel goals tegen en dat je zelf nog enkele kansen creert en scoort dan dat je alles 0-1 of 0-0 speelt en gewoon in de middenmoot staat.

Het is gewoon een feit, elke verdediging staat of valt met een keeper.

ik zeg het al jaren. Vermeer duikt veel te veel en wil alles met een show doen. Doordat hij hij veel ballen met show pakt lijkt het alsof hij goed is, maar dat is het niet.

Die 0-1 tegen Utrecht is weer een mooi voorbeeld. Meneer wil weer een halve duik maken. Als hij gewoon omhoog springt met zijn armen erbij had hij die bal al klem gehad. Maar nee, meneer wil er bij zweven en dan krijg je zulke blunders.

Vermeer eruit en Cillessen erin? En dan? Cillessen is qua zelfvertrouwen en ontwikkeling echt niet verder dan Vermeer. Als de Boer Vermeer eruithaalt kun je hem in principe afschrijven. Aangezien hij in tegenstelling tot Stekelenburg die onder van Basten werd gewisseld nog niet voldoende krediet heeft opgebouwd. Dan kom Cillessen en na een paar wedstrijden en eventuele blunders verder begint het publiek ook over Cillessen te klagen en dan heeft de Boer niets meer aan beide keepers. Elke keeper bij Ajax heeft aan het begin kritiek over zich heen gekregen van Van der Sar tot aan Stekelenburg. Geef Vermeer even de tijd. Als alles nu op rolletjes liep bij Ajax en Ajax zou beschikken over een voltallig elftal die volop meedeed met het kampioenschap zou je niemand horen over die paar blunders. Voetbal is een teamsport en ik denk dat het voor een keeper ook niet fijn is om constant een andere verdediging voor zich te hebben.

Hij heeft af en toe een geweldige reflex maar voor de rest is het gewoon een zeer matige keeper die Ajax alleen maar punten kost. Blijkbaar doet Cillessen het ook niet erg goed, anders kan ik het niet verklaren dat Vermeer er nog steeds in staat

Stelletje lul zakken ook dat jullie zijn. Vermeer is een uitstekende keeper. Hij heeft Ajax zo vaak gered.
Ik herinner me nog dat iedereen hem een top keeper vond na zijn optreden tegen lyon. Dus wat lullen jullie nou?

Hetzelfde werd over Stekelenburg gezegd ja, maar die had altijd nog het goede postuur om uiteindelijk een degelijke keeper te kunnen worden. Vermeer is simpelweg te kort.

8 februari 2012 om 11:36

Onderzoek leert dat Iker Casillas precies hetzelfde postuur heeft als Vermeer. Nu zeg ik niet dat hij door kan groeien tot het niveau van Casillas maar postuur zegt dus niet veel.

Geeft iedereen hier de keeperde schuldterwijl Jantje hier toch echt de schuldige is. Hij moet de verdediging op sleeptouw nemen. Ook mag er in de verdediging wel een gezonde dosis agressie bij komen. Dan zou Vermeer al een stuk minder te doen hebben. Wil niet zeggen dat hij een topper is/word maar om nu alles op Vermeer af te rekenen gaat wel kort door de bocht.

Vermeer is een typische lijnkeeper die het van zijn instinctieve reacties moet hebben. Zowel qua uitstraling in de zestien als qua voetballend vermogen komt hij gewoon tekort. Frank de Boer wil hem niet helemaal het putje induwen door hem direct te vervangen (en naar aanleiding van zijn prachtige reddingen vorig jaar heeft hij wel enig krediet verdiend), maar ik zou heel gek opkijken als Cilissen, die op mij in ieder geval een veel rustiger indruk maakt en veel beter trapt, volgend jaar geen eerste keus is.
De Boer wisselt niet snel, probeert denk ik door vertrouwen te geven iemand tot betere prestaties te brengen, maar er is natuurlijk een moment dat Vermeers krediet definitief op is (net zoals het krediet van Ebicilio en Blind allang op geweest zou moeten zijn) en dat moment is niet meer ver weg.

Keeprs zijn pas top vanaf hun 25 ste ongeveer.
Van der sar kwam ook laat bij man united.stekelenburg werd hetzelfde over gezegd.
Je ziet het nubij Mulder ook.ik maak me geen zorgen over vermeer ook al zit hij nu niet lekker in zijn vel,want hij maak op moment wel veel foutjes.

maar komt helemaal goed

sommige mensen kunnen keepen en sommige niet zoal die vermeer die alles fout kan doen behalve tegen madrid

Vermeer is een speler die het gevoel moet krijgen dat alles binnen het team om hem draait dan kan hij wel keepen. Maar hij heeft al te veel fouten gemaakt om nog de eerste keuze te zijn dus ik zou zeggen Cillessen ga ervoor.

On: cchiller

Als Vermeer tegen lyon zo kan keepen waarom tegen utrecht dan niet.

Het niveau van Stekelenburg zal Vermeer nooit halen.

Ik snap niet dat mensen hem nog willen verdedigen hier. Ik snap ook wel dat Stekelenburg en van de Sar een aanloop nodig hadden om zo goed te worden als dat ze zijn geworden. Maar kom op zeg... Stekelenburg en van de Sar hebben nooit zoveel onrust gegeven in het veld als dat Vermeer elke keer weer doet, tevens is hij voetballend veel minder dat Maarten en Edwin. Uit bij Groningen, uit bij Utrecht, thuis tegen Utrecht etc... Dit zijn allemaal verliespartijen die aan hem te wijten zijn. Laat het eens een keer een punt of 2 punten kosten maar hij heeft er al zeker 10 gekost. Onacceptabel.

Tegen Utrecht thuis waar de jongste Ajaxverdediging van ooit erin staat moet hij wat leiding geven met zijn inmiddels toch wel opgebouwde ervaring. Maar nee, de eerste minuut had nog niet geslagen en hij laat prompt een hele onschuldige bal uit zijn klauwen vallen en duikt er op als een zwerver op een gevonden portemonee, echt onbegrijpelijk. Hiermee heeft hij al een signaal afgegeven en een Koppers (tweede basisplaats), van Rhijn (tweede basisplaats), Blind (allom bekritiseerd) en Anita (aan het kwakkelen) zien de bui alweer hangen en nemen meteen die onrust over. Dan stompt hij ook de bal nog eens bij Duplan voor de voeten. Wat een grabbelaar is die Vermeer zeg.

Het is toch vreemd dat Ajax met precies dezelfde verdediging vorig jaar hartstikke stabiel was en dit jaar een gatenkaas is en de opbouw ook veel stroever verloopt. Voor 75% is Vermeer hier debet aan. Cillessen is een prima talent en al verder als dat Stekelenburg was op die leeftijd. Hij oogt in alles op een Edwin van de Sar look-alike en heeft enorme potentie. Ik snap niet dat de Boer maar steeds de makkelijkste weg blijft kiezen met Vermeer. In alles is Cillessen al beter en in potentie mag Vermeer de veters van Cillessen nog niet strikken.

De Boer moet eens ballen krijgen en wat harde keuzes maken.

Cillessen
Greg
Toby
Vertonghen
Boilesen
Eriksen
Jong
Janssen
Klaassen
Siggie
Boerrigter

Vermeer is maar een matige keeper. Hij maakt te veel blunders en hij komt vaak heel onrustig over. Bij corners loopt hij een beetje te springen, maar hij vliegt bijna altijd onder de bal door. Ook kiest hij vaak geen goede positie in het doel. Dit is geen keeper voor de top in Nederland. Maar als De Boer een goede indruk had van Cillesen dan had hij allang gespeeld, maar blijkbaar is dat niet het geval.

Toch grappig , dat wanneer iemand als Van der sar zegt dat het tijd kost en dat stekelenburg in zijn eerste jaren ook heel veel moeite had met hoge ballen , de meeste zogenaamde ajax supporters hier gaan zeggen dat Vermeer geen top keeper gaat worden en dat hij "ons" veel punten heeft gekost.
Cillessen erin , wat heeft hij dan laten zien ? Heeft bij NEC een goed jaar gedraaid, dit is geen meet punt, keepen bij NEC of Ajax is een groot verschil !!.

8 februari 2012 om 11:58

Keepen bij Ajax of NEC is idd een groot verschil.. Bij NEC krijg je als keeper zijnde ongeveer het dubbele te doen dan wat een keeper van Ajax te doen krijgt. (Al heeft Vermeer dit seizoen genoeg te doen, en hij faalt bijna iedere week)

8 februari 2012 om 12:36

Je hebt wel een punt als je zegt dat de reacties opportunistisch zijn. Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook genoeg supporters die in Vermeer nooit een topkeeper hebben gezien, ook niet toen Stekelenburg een mindere fase kende. Het is zeker niet zo dat men massaal om Vermeer riep, het was indertijd enorm verdeeld.

Wat me vooral opvalt is dat de wisselwerking met de verdediging slecht is. Aangezien de samenstelling van de verdediging niet veranderd is (de huidige blessures daargelaten) ben ik toch geneigd dit aan de keeper toe te schrijven. Hij straalt geen enkele rust uit.

het aansturen van z'n verdedigers is ook tamelijk zwak en de grootste oorzaak dat we nu al net zoveel tegendoelpunten hebben als het hele seizoen hiervoor....als lijnkeeper prima en een geweldig reflex maar absoluut geen leider achterin, zwak als aanspeelpunt en opbouw, onzeker bij hoge ballen...maakt hem een matige keeper (op dit moment).

Understatement daar zeg.

- Hij is dramatisch bij hoge ballen. Hij kan ze niet inschatten, is te klein waardoor hij er niet bij kan en hij kan ze niet verwerken.
- Meevoetballen is slecht bij hem, zijn uittrappen zijn wild, ongecontroleerd en komen overal behalve bij een medespeler.
- Hij kan zijn verdediging niet coachen.
- Bij penalty's ligt hij al in een hoek voordat de speler met zijn aanloop is begonnen
- Positioneel is hij zwak, waardoor hij meer spectaculair moet redden dan nodig is.
- Hij kan leuk hupsen bij Vrije trappen tegen, waardoor hij zichzelf op het verkeerde been zet.
- Door zijn lengte staat hij al snel te ver voor zijn goal.

Eigenlijk deugt er niet veel aan hem als doelman en daarom moet hij zo snel mogelijk vervangen worden door iemand die wel betrouwbaar is.

Veel mensen hebben het hier over potentie, of Vermeer al dan niet de potentie heeft om tot een goede en stabiele keeper uit te groeien. Ik vind het moeilijk om dit te beoordelen, dus kijk ik liever naar wat hij daadwerkelijk laat zien, mede omdat hij geen 20 of 21 meer is. En op dit punt vind ik dat hij het met te grote regelmaat laat afweten.

Die momenten zoals tegen Utrecht zijn bij Vermeer geen uitzonderingen of pech meer, want hij heeft het echt te vaak en ik geloof dat hij daar met zijn onzekere houding juist in grote mate zelf schuldig aan is. Als je naar hem kijkt zie je bijna de paniek in z'n ogen. En over hem 'de tijd geven'... het seizoen is inmiddels al voor meer dan de helft gespeeld, hoeveel tijd wil je hem geven? Er komt een tijd dat structureel presteren niet meer gewenst is, maar simpelweg broodnodig.

Ach een keeper is vaak net zo goed als de verdediging voor hem,hij is dit jaar niet lekker bezig en die verdedigers ook niet dus ik vind het niet zo gek.
En cillessen heeft op mij nou ook nog niet een hele goede indruk gemaakt in de beker en in de wedstrijden van jong ajax,dus dat is nou ook niet meteen een verbetering.

Wat lult Van der Sar nou net alsof hij een betrouwbare sluitpost was, hij begon goed te keepen na zijn 35e daarvoor was hij een onbetrouwbare keeper die de concurrentie verloor van Buffon de beste keeper van de wereld nog steeds. Hij had zelf van die slippertjes met hoge ballen als laatst vorig seizoen denk ik toen hij kinderlijk in de fout ging tegen Blackburn.

8 februari 2012 om 13:06

Ik herinner me anders nog enkele wedstrijden met Ajax tegen Milan waar hij behoorlijk stond te keepen...... Als je dan toch zo begint......
Vermeer die staat te grabbelen bij Ajax tegen een degradatie kandidaat uit de Nl competitie, of van de Sar Ajax, Nederlands elftal, Juventus, Man United. Serie A, PL, CL en jij maakt ff melding dat hij de concurentie verloor van "buffon de beste keeper van de wereld." Vind het geen schande hoor, want hij zat echt wel bij de top 10 keepers van de wereld deze van der Sar.

8 februari 2012 om 14:48

Wat heeft Van der Sar nou gewonnen in godsnaam tot zijn 35e??? geen enkele prijs behalve de CL met Ajax en de landstitels hoef ik niet eens te tellen omdat NL een makkelijke competitie is, als je het vergelijkt met keepers als Buffon,casillas,julio Cesar en zelfs Victor Valdes is hij zeker de minste omdat de keepers die ik heb opgenoemd het hebben gedaan terwijl ze tieners waren

Als Frank de Boer Vermeer nu gaat passeren dan denk ik dat ie gewoon weg moet.
Je gaat toch niet weer op de bank plaats nemen na jaren dat achter Stekelenburg gedaan te hebben.
Misschien is dat ook wel een reden waarom ie nu gewoon speelt.

Frank moet Vermeer passeren, want het kan gewoon echt niet meer. Een vertrek is dan ook naderende hoop/denk ik. Cillessen alle vertrouwen geven.

8 februari 2012 om 14:19

dan mag hij ook Blind en ebicillio ook gaan passeren en anita enkel daar gebruiken alwaar hij tot z'n recht komt voor de centrale verdediging of de bank

8 februari 2012 om 14:53

Blind en Ebecilio spelen door gebrek aan beter. Als iedereen fit is zijn ze kansloos voor een plaats in de basis elf. Anita is geen centrale verdediger dus ik snap je bericht niet. Hij kan wel centraal verdedigende middenvelder spelen / rechtsback. Als linksback vind ik hem ongelukkig met zijn rechter.

8 februari 2012 om 15:41

Voor de centrale verdedigers...niet Als centrale verdediger

Wat een fantastische analist is van der Sar toch.
Heel knap van hem dat dat hem is opgevallen, want wie kan dat nou beter zien dan één van de beste keepers die Nederland ooit heeft gehad.
Maar, het probleem is dat de rest van Nederland het jaren geleden al is opgevallen dat Vermeer bij hoge ballen nogal onzeker is.
Met alle respect voor van der Sar, maar hij moet zich in mijn ogen niet wagen om analyticus te worden, daarbij oogt hij nogal onzeker.
En zeker deze dooddoeners helpen dan niet.

8 februari 2012 om 18:39

Dat is ook zo, maar Van der Sar wil het gewoon nog een keer herhalen. Hij denkt dat het misschien iemand aan het denken zet...

9 februari 2012 om 00:54

Als Vermeer geen beperking heeft, knaagt het al veel langer bij hem dat hij totaal niet sterk is bij voorzetten.
.
Hij zal nooit een stabiele keeper kunnen worden in mijn ogen, want hij oogt al jaren onzeker in de lucht.
Anders was dat allang gebeurd.
Dat is niet de schuld van Ajax of van hemzelf, maar sommige spelers komen gewoon tekort ook al trainen ze dag in, dag uit op hun zwakheden.
Er komt wel enige vorm van talent bij kijken natuurlijk.
Waarom, zouden de woorden van van der Sar ook maar iets helpen als hij gewoon kwaliteit tekort komt.
Dit wil niet zeggen dat ik hem een slechte keeper vind, want met reflexen is hij bijvoorbeeld weer uitstekend.
Cillessen lijkt me een veel betere keeper voor Ajax op dit moment.
De verdediging hunkert ook naar een betrouwbare sluitpost, dat geeft hen vanzelf wel meer zelfvertrouwen.

Cillissen is niet voor niks gekocht. Als ze echt onvoorwaardelijk vertrouwen in Vermeer hadden gehad dan kochten ze een oudere, ervaren tweede keeper i.p.v. een veelbelovend talent. Vermeer verdiende gezien zijn jarenlange rol als tweede keeper, en zijn prestaties aan het eind van vorig jaar, wel een kans als eerste keeper maar hij maakt het niet waar.

Tuurlijk baal ook ik van het feit dat Vermeer je iets teveel punten kost. Hij is onzeker bij hoge ballen, onzeker bij terugspeelballen enz. Ik zet in dit verhaal niet alleen vraagtekens bij Vermeer maar kijk in godsnaam ook eens wat ie voor zijn neus heeft staan het hele seizoen al!!!! Niks gewoon helemaal niks. Hij krijgt totaal geen steun van al die koekebakkers die al voor zijn neus hebben gestaan. Ons dynamic Belgisch duo speelt het hele seizoen ook fors onder hun kunnen en de rest die er gespeeld hebben is ook drie keer niks. Daar zou je als jonge keeper, die onder druk staat ook bloednerveus van worden. Tis een samenloop van factoren, een cirkel die volgens mij pas kan worden doorbroken met een paar knappe ruime overwinningen. Dat zie ik helaas niet gebeuren voorlopig omdat de aanwezigen zo vreselijk uit vorm zijn en de rest geblesseerd. De jonge jongens die noodgedwongen worden ingepast zijn goed maar kunnen veel beter uit de voeten in een goed draaiend elftal. Kortom, het worden zware tijden voor Vermeer, vraag me wel af hoeveel krediet hij heeft bij de Boer.

Ik blijf verbaast dat Cillesen na de thuiswedstrijd van Utrecht tegen Ajax nog geen kans heeft gekregen. Die Vermeer grabbelt ook maar een beetje onder de lat. Hij doet me soms denken aan Grandel.

Cilessen moet echt niet nu 1e keeper gaan worden bij Ajax, dat is slecht voor het zelfvertrouwen van Vermeer en dan moet Vermeer echt wanhopig presteren. Het is gewoon een goede keeper dat heeft hij ook laten zien tegen Lyon. Op hoge ballen kun je trainen en Vermeer is gewoon een klasse beter dan Cilessen op dit moment. Alsof Cilessen het verschil gaat maken

Kom op mensen, niemand hier weet of vermeer een goede keeper wordt of juist niet.
Hij heeft jarenlang als 2de keeper gefungeerd achter stekelenburg.
Hij heeft nu voor het eerst in al die jaren een basisplaats en heeft nog geen 30 wedstrijden in het eerste gestaan en al het commentaar barst al uit.
Ze hebben cilissen gekocht wat ook niet echt vertrouwen uitspreekt richting vermeer.
Geef die jongen gewoon al het vertrouwen en zet hem 2 jaar op de goal en zeg dat hij alle fouten mag maken. Dan mag je na die 2 jaar kijken of die voldoet of niet.

Mensen moeten er rekening mee houden dat menzo ook altijd een onzekere keeper is geweest bij Ajax, maar wel de europa cup 2 heeft gewonnen.
Verder ging van de sar ook in de fout in de kampioenswedstrijd tegen dordrecht waardoor Ajax geen kampioen werd.
En dan heb ik het nog niet eens over het uitkomen van van der sar in de champions league finale tegen Juventus.

Geef vermeer gewoon de tijd, keepers worden gewoon beter hoe meer ervaring en wedstrijden ze achter hun naam hebben staan.

doelpunt tegen utrecht had idd anders gemoeten. Maar die andere fouten mbt mee kuinnen voetballen valt miss ook te verwijten aan de zwakke en slecht communicerende verdedeging zijn. Vermeer heeft de ajax jeugd doorlopen. Dan zouden ze er toch echt in hbbn gezien dat hij kan mee voetballen. Dat is immers n voorwaarde waar n keeper aan br moet voldoen in de ajax visie. Ik ben voor ajax. Maar ben wel kritisch. Toen de verdediging nog redelijk in tact was (dus zonder boliissen) was t spel achterin al niet om aan te zien. Daarom vind ik dat vermeer wat meer krediet zou kunnen krijgen. Bovendien is br er ook nog n concurerende keeper aangekocht ipv n duidelijke tweede keeper. Al zou dat voor n sportman niet zo n probleem moeten zijn. Vermeer zou in mijn opinie wat meer vertrouwen moeten krijgen.

Verder begrijp ik weinig over het ophemelen van stekelenburg. Niet zo lang voor het wk was er nog de schreeuw om vd sar op te roepen (zelfs van van marwijk). Ook van basten was niet zo zeker van stekelenburg en koos bovendien vermeer. de mentale weerbaarheid van steek bleek toen niet zo groot te zijn. Ik vind zelfs dat zijn plek in oranje ter sprake gesteld moet worden. Momenteel presteert stekelenburg niet opvallend. Niet slecht maar cker niet beslissend. Terwijl krul en vorm niet anders doen dan hun club punten bezorgen. Daarnaast is het voetbal in engeland aanvallender dan in italie. Dus als keeper meer te doen. Zou raar zijn als die twee in engeland geen kans krijgen om 1ste keeper van oranje. Teren op het succes team van het wk kan onze kop nog gaan kosten op het ek.br br

Geef Cillessen een kans zou ik zeggen, hij is niet voor niets gehaald.
Cillessen is naar mijn mening (dat baseer ik op zijn prestaties bij Nec) meer een puntenpakker dan Vermeer. Ik zie Vermeer meer als een waardige reservedoelman, staat er als hij er moet staan. Maar een onbetwiste nummer een.. Ik weet het niet..

Vermeer is een redelijke stand in. Als je hem een keer in de zoveel tijd een wedstrijd inzet keept hij de wedstrijd van zijn leven. Voor Ajax is hij gewoon niet de nummer 1 keeper. Ik vind het bizar dat je een keeper voor heel veel miljoenen binnenhaalt en hem dan gewoon op de bank laat rotten. Dan mag hij wel de Knvb beker wedstrijden gespeeld hebben, neemt nog niet weg dat zijn ontwikkeling gewoon stop staat. Ja bij Jong Ajax keepen, daar schiet je ook niet veel mee op. Vraag me af wanneer Frank de Boer het gaat inzien dat Vermeer teveel fouten maakt. Hij kost Ajax teveel punten en dat vreet ook aan een efltal. Frank de Boer maakt op dit moment de zelfde fout als Marco van Basten toen. Omdat toen Vermeer een paar wedstrijden goed keepte werd hij de nummer 1 in plaats van Stekelenburg. Van Basten vond dat niet netjes om Vermeer ernaast te zetten, dan denk ik..we hebben het over Ajax. Als je een keeper hebt dat al zoveel ervaring heeft als Stekelenburg en je hebt hem terug, dan zet je hem niet op de bank. Dus Frank aub wordt wakker en geef Cilissen de kans...!

Ervaring of niet, zulke fouten maak je op basis van kwaliteiten die de een wel heeft en een ander niet. Dat Vermeer zal groeien naarmate hij meer speelt is logisch, maar durft Ajax het risico te nemen om hem zo lang te laten staan en punten te missen door missers? De wedstrijden die ik gezien heb, het zijn er niet bijzonder veel, maar in die wedstrijden vond ik Cillissen toch beter. Rustiger aan de bal, minder vlot de bal weer in het spel werpen en straalt gewoon kalmte uit. Daarnaast is de communicatie van Vermeer ook iets minder dan die van Cillissen.

Vermeer is lang genoeg de hand boven het hoofd gehouden, hetgeen ik een goede eigenschap van de Boer vindt. Lang houdt hij het vertrouwen in zijn spelers. Echter, dit seizoen zijn in ieder geval 8 tegendoelpunten voor 100% op het conto van Vermeer te schrijven (tegen De Graafschap, 3 tegen Utrecht in de Galgenwaard, 1 in de Arena, Excelsior, beide doelpunten tegen Nac). Doelpunten die Ajax punten heeft gekost. Iedere keeper maakt z'n fouten, maar voor een club als Ajax mogen dit er nooit zoveel zijn! Daarnaast: Vermeer toont totaal geen progressie: hij bljift zooo onzeker aan de bal, blijft onbetrouwbaar en staat af en toe als clown in 't doel. Bij iedere terugspeelbal houd ik mijn hart vast!!! Vermeer is een uitstekende lijnkeeper, spectaculair met echt fantastische reflexen. Dit is echter een klein onderdeel van het keepen.
Kortom: zijn kansen heeft hij lang genoeg gehad en ik zie dit moment als een juist moment voor een keeperswissel: het seizoen is grotendeels voor Ajax al gespeeld (geen kampioen, EL nog één ronde voor 'spek en bonen',); zodoende kan Cilessen het restant van het seizoen ervaring opdoen zodat hij er komend seizoen zeker zal staan.
Eén ding is zeker: slechter dan Vermeer zal het niet worden!

En toch nog even een aanvulling wanneer ik het bericht van Tomas ook lees: Vermeer heeft ervaring genoeg op kunnen doen! Heeft een heel seizoen eredivisie-ervaring opgedaan bij Rkc, mocht bijna een half seizoen keepen in het seizoen dat van Basten nog aan het roer stond en Stekelenbrug geblesseerd raakte en daarna zijn basisplaats aan Vermeer kwijtraakte en afgelopen seizoen toen Stekelenburg wederom geblesseerd raakte.
In dit tempo heeft Vermeer voldoende eredivisie-ervaring wanneer hij 102 is!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren