Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als Basel kan winnen van United, dan heeft Ajax ook kansen'

Laatste update:

De supporters van Ajax houden hun hart vast voor de aankomende Europa League-confrontatie met Manchester United. De ploeg van Frank de Boer verloor zondag nog met 0-2 van FC Utrecht: wat moet dat tegen de recordkampioen van Engeland wel niet worden? Edwin van der Sar denkt echter dat Ajax niet bij voorbaat kansloos is tegen het sterrenensemble van Sir Alex Ferguson.

/

United begon dit seizoen in de Champions League, maar eindigde als derde in de groep achter FC Basel en Benfica. “De Europese campagne dit seizoen laat zien dat Manchester United niet ongenaakbaar is”, zegt Van der Sar in Voetbal International. “Daar kan Ajax zich aan vastklampen. Als het FC Basel lukt om Manchester United te verslaan, dan heeft Ajax ook kansen.”

Van der Sar sloot zijn loopbaan af bij United en traint nu af en toe mee bij Ajax, simpelweg om een beetje in vorm te blijven. De recordinternational ziet duidelijk verschillen. “Structurele aansluiting bij de Europese top zie ik bij Ajax niet zo snel gebeuren”, zegt Van der Sar dan ook. “Ajax zal het stapsgewijs moeten doen, zeker gezien de onrustige situatie van nu.”

Ajax is niet bij voorbaat kansloos tegen Manchester United

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een Ajax in goede doen wellicht..
Presteren ze zoals de laatste weken mogen ze blij zijn als ze geen 5-0 (of meer) onderuit gaan.

8 februari 2012 om 10:28

Een Ajax in hele goede doen tegen een Man Utd in dramatische vorm bedoel je.
Ajax gaat gewoon onderuit en moeten niet teveel illusies hebben.
Maar het enthousiasme van Ajax en Ajacieden over deze 2 strijd zegt al genoeg over waar Ajax momenteel staat.

Het lijkt wel een Z-ploegje dat weet dat ze toch nergens komen en dan maar leuk vinden als een hele grote club komt ipv verliezen tegen kleinere teams.
Is het inmiddels al zo laag gesteld met Ajax? Is toch niet te hopen he.....

8 februari 2012 om 10:39

Ik denk dat de meeste Ajacieden het toch niet veel meer interesseert dat ze Europa League spelen aangezien Ajax op dit moment gewoon in de 2e ronde van de CL had moeten staan tegen Apoel.

8 februari 2012 om 10:41

Zwak onderbouwde reactie.
Klein feitje is dat het nu dan wel sportief slecht gaat, maar voor de winterstop een stuk beter. Als Zagreb in die corrupte wedstrijd (Ja 1-7 vond ik corruptie) normaal had gespeeld, had Ajax gewoon bij de beste 16 van Europa gezeten.
Terecht of niet, ze maken dan wel degelijk een kans tegen Man Utd.
Uiteraard niet in deze vorm, maar dit United is ook niet ongenaakbaar. Zeker niet als je door, met alle respect, Basel wordt uitgeschakeld.

8 februari 2012 om 11:05

Je zou ook kunnen zeggen dat het niet netjes van Real, ten opzichte van Lyon, om met een B-elftal tegen Ajax aan te treden. Met een Real op volle kracht had het vermoedelijk geen 1-7 heoven te worden in Zagreb. Zo kunnen we aan de gang blijven.

Ik denk overigens dat alle Nederlandse clubs (top of niet) het ook heel moeilijk zouden hebben tegen Basel.

8 februari 2012 om 11:10

Onzin. Het Ajax van het begin van het seizoen dat een hele goede wedstrijd speelde in Madrid en 2x tegen Lyon en Zagreb zou echt wel een kans maken.

Maar de meesten Aajcieden zijn echt wel realistisch genoeg en weten dat in de huidige vorm met de vele blessures de kans om door te gaan toch wel is teruggebracht van 40procent naar 10 procent. Het is te hopen dat de uitslagen beperkt blijven bij 2-0.

8 februari 2012 om 11:28

Tsja maar ditzeflde FC Basel heeft momenteel wel een hele sterke selectie met spelers als Xhaka, Shaqiri, Stocker, Frei en Streller!

Ik denk dat Ajax weinig kans heeft! met respect!

8 februari 2012 om 12:44

Het is ook een nikszeggende stelling van Vd Sar. Natuurlijk wilt hij als Ajacied positief blijven, dat mag/ is logisch.
Maar ik wil best even meedoen.
Als Ajax dan van Man Utd. kan winnen dan kunnen FC Utrecht en Feyenoord het ook omdat ze een keer (in het geval van FC Utrecht wel vaker de afgelopen jaren) van Ajax hebben gewonnen.

Elke wedstrijd staat weer op zich, maar je kan er wel gewoon vanuit gaan dat Man Utd. door gaat. Gaat Ajax door dan is het in mijn ogen een stunt. We zullen wel zien.

8 februari 2012 om 13:42

Precies!

Man-united is toch echt 3x klasse beter dan de B-team van dit jonge Ajax wat er nu staat. Misschien dat van der Sar een borrel of 5 op had toen hij dit zei.

Het wordt gewoon een flink pakslaag!!!

8 februari 2012 om 14:28

droom lekker verder, over 1 wedstrijd zou je keer geluk kunnen hebben maar over 2 wedstrijden heeft ajax absoluut geen kans met dit elftal

8 februari 2012 om 15:14

@ajacied777

De kans om door te gaan tegen Manchester United is nooit 40% geweest, ook niet met alle basisspelers, weet dus niet waar je dat vandaan haalt. Hoogstens 25% was de kans om door te gaan met alle basisspelers. Nu is het inderdaad rond de 10%, misschien 15.

8 februari 2012 om 17:49

Ajax won gewoon van Real, weliswaar 2e team, maar alsnog Real Madrid! Toch door de arbitrage en de corrupte Lyon/zaghreb genaaid. Ben geen ajacied maar ben wel voor het Nlse voetbal.
Vroeger stonden ajax en psv gewoon in de finale van de CL of tenminste in de kwartfinale. Nu is dat zeker niet het geval.

8 februari 2012 om 18:04

Ajax won helemaal niet van Real, weet niet waar je dat vandaan haalt.

8 februari 2012 om 10:39

Ajax kan alleen maar winnen van Man Utd als Man Utd in de Arena met hun B/c-team speelt, niet alles geeft en bij Ajax bijna iedereen fit is.

Desondanks gaat Man Utd over Ajax heenwalsen, helaas

8 februari 2012 om 11:52

Idd, misschien dat ze op de playstation nog een kans maken ;

vd Sar was afgelopen zondag nog bij Ajax en dan zoiets zeggen?
Wellicht wil hij zich geliefd maken?

8 februari 2012 om 10:51

Een Ajax in goede doen maakt ook geen schijn van kans tegen United. Mensen verkijken zich echt op Basel, want zij hebben echt kwaliteit rondlopen. Die Shaqiri heeft nu volgens mij ook een transfer naar Bayern te pakken als ik het niet verkeerd heb.

8 februari 2012 om 11:17

Ja inderdaad. Basel wordt flink onderschat door de mensen hier net als Apoel. Maar het probleem van de Nederlandse ploegen is dat ze vaak aanvallend spelen in de eredivisie en dit ook in Europa willen. Hierdoor is het verdedigend en organisatorisch vaak enorm zwak wat door Europese topploegen wordt afgestraft.

Basel is misschien niet eens zoveel beter dan een Ajax waarbij iedereen fit is maar voor topploegen wel veel lastiger om van te winnen.

8 februari 2012 om 11:51

Precies Denzeh....basel kan winnen van United, maar Ajax verliest van Feyenoord en een kwakkelend Utrecht, ze creeerden geen kansen, dus ik hoop dat Edwin een sms heeft gestuurd en heeft gevraagd of ze met het 3e elftal kunnen spelen of dat ze 't rustig aan willen doen.

Succes Ajax

8 februari 2012 om 12:28

Sorry maar naar mijn mening is het vermogen om bepaalde zaken in te schatten heel ver te zoeken bij ajacieden. Wat ongeloofelijk dom ben je als je denkt dat je kans zou maken tegen Man United of al helemaal een Madrid die normaal speelt. Daar zijn de kansen niet eens een volle 1%.

8 februari 2012 om 13:06

ja ze moeten proberen de score beperkt te houden

8 februari 2012 om 18:27

Ajax heeft geen kans tegen dit Manchester United.
Vooral met de mensen die ze de laatste tijd in het veld hebben staan.
Kijk maar naar afgelopen weekend.
United is ook wel een ander formaat club dan fc utrecht

Hahaha
momenteel dit Ajax , nee

Zie t al Van Rhijn tegen Rooney

Ebicilio tegen Ferdinand ahhaahha
Lachwekkend

8 februari 2012 om 10:26

De Jong tegen Vidic of Daley Blind tegen Nani, denk dat die Blind 3 dagen na de wedstrijd nog steeds achter Nani aanrent wahahahah

ot: ik verwacht gewoon een overwinning voor Manu, niks geks dus ..

8 februari 2012 om 11:33

Vidic is het hele seizoen geblesseerd, ik denk zelfs dat de Jong het bijzonder lastig heeft tegen Johny Evans. Nani is momenteel ook niet fit en ik denk dat Ferguson hem wel spaart tegen Ajax. Wordt dan misschien Blind tegen Valencia of Park, wordt ook leuk om te zien. Ik hoop dat Berbatov speelt, die Vertonghen vind ik verschrikkelijk en hoop dat Berbatov er die dag zin in heeft.... blijft weinig meer van Vertonghen over dan

8 februari 2012 om 11:36

Oja das waar ook. Maarja hoe dan ook, het C-elftal van Manu speelt de vaste 11 van Ajax er nog uit. Word dus sowieso leuk ..

8 februari 2012 om 10:28

De kans dat van Rhijn daadwerkelijk speelt is niet al te groot Alderweireld en Vertonghen spelen waarschijnlijk gewonnen.

De kans dat Ferdinand en Rooney spelen lijkt me al helemaal nihil aangezien Ferguson alles op de competitie zal willen gooien, de Europa League is niks meer dan een extra voor United.

8 februari 2012 om 12:49

ebicilio is dan net zo groot als de scheenbeschermer die rio om gheeft

idd lachwekkend dat ajax met zulke kabouters in de ere divisie durft te komen.
als tegenstander denk je ook dat je in bananasplit bent gekomen om vervolgens gewoon te winnen van ajax omdat je jezelf wel respecteerd

8 februari 2012 om 17:56

Iedere Nederlander is het er wel overeens Ajax is kansloos , en zal het (sommige niet) jammer vinden voor het Nederlandse voetbal - 2 vaste clubs in CL etc,-
ik ben zelf een Ajacied maar ik geef toe United is een maatje te groot , maar de bal kan gek rollen!
De vastberadenheid van de Harde Kern van Ajax is groot , vindt het altijd wel leuk om te zien/lezen..

tuurlijk hoop ik dat Ajax wint maar ik heb er een hard hoofd in..
als Blind speelt of Anita op LB en Valencia op rechtsbuiten worden ze helemaal zoek gespeeld , Valencia wil graag laten zien wat hij kan en zal iedere kans met open armen aangrijpen,
en Dejong Vs. Johnny Evans ik denk dat het 50/50 is dejong slechte periode

Als ik ajax zou zijn zou ik snel hopen dat de comp is afgelopen en richten op minder blessures en de nieuwe comp. en dan wel kampioen worden!

8 februari 2012 om 18:57

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat Evans speelt maar Smalling. Want dan heeft De jong al helemaal geen kans. Ik ben echt onder de indruk van Smalling op CV positie. Als RB kwam hij niet tot zijn recht.

dat denk ik niet edwin met ajax z,n huidige vorm nee gaat het gewoon niet worden.
thuis hooguit een punt uit krijgen ze gewoon klop

Ajax is gewoon kansloos, zelfs als we een goede dag hebben ontberen we de kwaliteit om tegen dit soort ploegen op te kunnen.

Tsja, en als een zwalkend FC Utrecht met het slechtste Utrecht voetbal sinds tijden ook probleemloos van Ajax kan winnen heeft Manchester United ook kansen om van Ajax te winnen.

Man, ik heb serieus een half uur ofzo naar Ajax Utrecht gekeken. Wat slecht. Ook van Utrecht. Het was maar goed dat er een dak op de Arena zat, anders hadden de ballenjongens nog naar het stadionplein moeten lopen om ze continue op te halen.

Ajax heeft alleen kans omdat voetbal onberekenbaar is. Maar ik maak bijna net zoveel kans op het winnen van de staatsloterij.

8 februari 2012 om 10:30

Precies hetzelfde hier. Hele 1e helft volgehouden met Ajax-utrecht.
Moeilijk om niet in slaap te vallen hoor, zo wat is dat saai voetbal.
Een tempo van nog niet eens een slak, aanvallers die er echt 0,0 van kunnen.
Waardeloos elftal heeft Ajax, compleet of zoals zondag niet compleet, allebei waardeloos.

Voetbal is idd onberekenbaar en das de enige reden waarom Ajax wat kan halen.
Man Utd gaat wellicht ook niet met sterkste elftal heen, dus dat geeft ook hoop.
Alhoewel het B-elftal al vele malen sterker is dan het beste wat Ajax heeft.

8 februari 2012 om 10:43

Dus als Ajax compleet is zijn ze nog steeds waardeloos? Wat vind je wel niet van de rest van de ploegen uit de eredivisie dan. Zijn die allemaal ook waardeloos dan? Ben heel erg benieuwd wat jij van clubs als Twente, PSV of Heerenveen bijvoorbeeld vindt..

8 februari 2012 om 10:50

waardeloos is ook een groot woord.

met een beetje geluk had ajax tegen basel gespeeld.

maar persoonlijk vind ik het nl voetbal nog steeds waardeloos vergeleken met de verhoudingen zoals die ooit in Europa waren.

8 februari 2012 om 11:54

@leprof

Die staan allemaal boven ajax, dus minder waardeloos vermoed ik.

8 februari 2012 om 12:04

Dus jij denkt dat Ajax normaal gesproken de sterkste selectie heeft?
Ik denk van niet!

8 februari 2012 om 12:53

doe je bril af man , ben zelf ook ajax sup maar dit is niet eens meer komisch , deze onkunde maakt me gewoon kwaad.
deze namen dienen per direct te vertrekken.
blind familie, ebicilio , die andere buitenspeler met die rare naam, anita , vermeer , janssen, vdwiel alderwewreld trainer fdb en aanhansel allemaal niks niks niks en nog eens niks hier win je geen prijzen mee , die titel was gewoon puur geluk dat is ook het enige

8 februari 2012 om 10:41

Nou dan kan ik je nu alvast vertellen dat je de staatsloterij wederom niet gaat winnen;
Op zich is het natuurlijk een redelijke beredenering van Edwin. Echter vergeet hij een paar dingen. Allereerst natuurlijk inderdaad dat Ajax momenteel belachelijk slecht voetbal op de mat legt. Maar buiten dat, is Ajax tegen vrijwel elke ploeg die kwalitatief beter is, is Ajax gewoon kansloos. Een wedstrijd doodmaken zit er totaal niet in. Een tegenstander het voetballen onmogelijk maken? Vrijwel onmogelijk.

Als fan kan ik alleen maar hopen op 2 ongelooflijke off-days van Manu en 2 ongelooflijk boven zichzelf uitstijgen wedstrijden van Ajax. Maar ik vrees dat ik beide wedstrijden na een half uur kan gaan staken.

Als ajax een volledig fitte selectie heeft zie ik zeker kansen tegen Man U.

Alleen dat is helaas niet het geval dus voorzie ik een loodzware ontmoeting waar Man u aan het langste eind gaat trekken.

8 februari 2012 om 10:33

Hahahaha grapjas.......

Met een volledige fitte selectie maken ze ook echt nog geen kans hoor.
Aanvallend kan Ajax ook met fitte groep nog geen deuk in pak boter slaan, zeker niet tegen een sterke verdediging als dat van Man Utd.

Verdedigend gaan ze aan alle kanten voorbij gelopen worden.
Aangezien Vertonghen, Alderwereld en Vd Wiel nou niet bepaald goed bezig zijn.
Middenveld is Ajax ook gewoon zwak, met een Eriksen die denkt dat hij al de beste is.(net als Vertonghen trouwens).

Nee, dit Ajax heeft ook volledig fit helemaal niets te zoeken tegen Man Utd.
En tja dat zegt spijtig genoeg al genoeg over de Eredivisie.

8 februari 2012 om 10:59

Grapjas?? Waarom??

Wie ben jij dan? Lolbroek

Ik zeg dat ze kansen hebben, niet dat zij Man u wegspelen.
Als basel kansen heeft, dan heeft ajax dat ook maar dan wel met een fitte selectie.

Ajax heeft laten zien dat zij europees goed kunnen voetballen en het elke ploeg lastig kunnen maken, dus zo grappig is dat niet.

@vinnzidane:even voor de goeie orde ik ben geen ajacied,

8 februari 2012 om 11:23

ze maken geen schijn van kans, ajax draait niet!, man united speelt momenteel eerg sterk.

Wedtrijd Man United tegen Basel, had Basel puuuuur geluk, Man United speelde ze helemaaal weg! (de trainer van Basel gaf het toe)

gaat echt niet de 2e keer meer gebeuren ;

9 februari 2012 om 00:46

wahahha , ik wil niet veel zeggen hoor , maar basel heeft kwalitatief niks minder als ajax . heb je die shaqiri wel eens zien voetballen? haha , lachtertje van de dag.. als je van dit utrecht dat volgens mij 16de staat (oke misschien nu hoger) niet eens kunt winnen , dan heb je echt geen een kans tegen Manu. hoop voor je dat blind en anita en enoh een hele goede dag hebben haha.

Grap van de eeuw. De ajacieden denken dat ze altijd en tegen iedereen kans hebben. Net zoals die arrogante uitspraak toen ze tegen Real speelde. Ze teren nou al maandenlang op dat zogenaamde geweldige 1ste kwartier wat ze tegen Real hadden. Ajax is nog lang niet zo goed als Basel en kan dus ook gewoon niet van Manu winnen. Einde verhaal

8 februari 2012 om 16:00

Ik weet niet waarom je weer zo'n nodeloze uitspraak moet doen vinnzidane, want ik ben ajacied en heb helemaal geen vertrouwen in deze wedstrijd. Ik ben hartstikke realistisch momenteel, en weet dat onze kansen op succes verwaarloosbaar zijn tegen het sterke Manchester United. Ik betreur het slechte spel van Ajax en vind dat iedere Ajacied optimistisch mag zijn over de toekomst, maar op zich op z'n minste moet realiseren dat de fitte spelers momenteel geen spectakel op de mat zullen leggen.

8 februari 2012 om 18:51

Oke, je bent een van de uitzonderingen dan. Het grootste gedeelte denkt dat ze kans hebben. En dan heb ik het ook vooral over de mensen uit het voetbal zelf die Ajacied zijn. Het is ook niet de eerste keer dat ze met zo'n uitspraak komen.

Bwa, FC Basel staat afgetekend aan de leiding in hun competitie (7 punten los!) terwijl Ajax het toch wat lastiger heeft zullen we maar zeggen. Ze hebben met onder andere Frei en Shaqiri toch wel aardig wat talent lopen en bovenal: FC Basel is een echte Ploeg, met een hoofdletter P.

Ja....je zou ook kunnen zeggen dat Manchester United nooit 2 x van zo'n soort tegenstander zou verliezen in een jaar.

Heb eigenlijk maar weinig hoop op een goede pot van Ajax kant. Als de 1e wedstrijd maar geen afdroog potje wordt. Anders wordt die 2 pot ook zo'n nutteloze wedstrijd.

Mag ik even heeeel hard lachen, hahahahaha.. Wat een grap van onze Edwin :D

Ajax gaat twee keer kansloos worden afgeslacht. Dramatisch in vorm, veel blessures, en altijd naief tegen topclubs.

nee ik zie geen enkel perspectief voor de wedstrijden tegen Manu. ook niet als Sir Alex wat basiskrachten op de bank zet

En Ajax heeft een keer bijna verloren van Kozakken Boys.
Ergo: Kozakken Boys is in staat om Manchester United te verslaan.

Echt, dit soort opmerkingen van van der Sar zijn zo nietszeggend....

Zonde dat Ajax zich niet met een fitte selectie kan voorbereiden tegen Man U. Had gehoopt dat er een stunt in zat voor Ajax maar ik begin eerder te vrezen voor een afstraffing.

Ik ben blij voor ajax als club dat ze eerst thuis spelen.stel je voor eerst uit en met 5-0 ofzo verliezen,dan komt er echt niemand meer in die kille arena .....
Misschien nog wat in het engelenbakje ofzo....?

Heeft Van der Sar zondag niet opgelet ofzo? Zag de wedstrijd tegen utrecht en vergelijk dat met de wedstrijd man united- man city.... Die spelers van ajax mogen blij zijn dat ze uberhaupt de hand mogen schudden met de helden van united!

8 februari 2012 om 13:39

Je hebt helemaal gelijk ! Ik denk dat Van de Sar stiekems al zijn geld op Man United zet ... Het ajax van nu, mag blij zijn dat het mee doet aan de Europa leauge ...

ach ajax heeft een hele groote kans. ik schat ajax hoger in als man utd. alle spelers van ajax zijn individueel al veel beter dan dat van man utd.

oke ajax word gewoon in de 2 wedstrijden volledig afgestraft verwacht ik. tenzij man utd met een jeugdteam gaat spelen.dan word het doelpuntenverschil waarsch iets minder maar dan verliest dit ajax alsnog van man utd. ajax heeft nu een dramatisch elftal. geen 1 speler die normaal op niveau presteerd

Manchester United is op dit moment helemaal niet de prioriteit. We hebben eerder behoefte aan een paar overwinningen in de Eredivisie om weer aan te haken voor een eventueel kampioenschap of tweede plaats. Tegen Manchester United is een leerschool voor onze godenzonen. We moeten niet in deze situatie verwachten dat we doorbekeren al weet je het bij Ajax nooit, soms kan Ajax boven zichzelf uitstijgen en tegenstanders van het kaliber Manchester United verslaan, dan moeten er natuurlijk wel meer spelers fit terug komen van hun blessures.

8 februari 2012 om 10:36

''onze godenzonen''

Nou ik weet niet wat voor goden jullie daar in Amsterdam hebben, maar als dit huidige elftal van Ajax dat moet voorstellen is het wel heel teleurstellend.

Kijk gewoon de gehele selectie van Ajax maar eens door, het beste elftal.
Man oh man oh man! Wat is Ajax diep weggezakt, wat een slecht elftal.
Met zo'n team speel je zelfs in Eredivisie normaal niet voor de titel hoor.

8 februari 2012 om 10:40

Vrij ongefundeerde uitspraak van je. Ajax miste in de wedstrijd tegen Utrecht zo'n zeven basisspelers en ook niet de onbelangrijke spelers. Dat veel jeugdspelers dat niet op kunnen vangen was allang bekend, al blijft het jammer dat we van Utrecht hebben verloren. Tegen Manchester United zijn: Vertonghen, Alderweireld, van der Wiel, Boilesen, Boerrigter en Sulejmani er weer bij. Dus we zijn niet helemaal kansloos.

Tegen dit Manchester United is elke Nederlandse club gewoon simpelweg kansloos. Top Eredivisie en Top Premier League is zo'n immens verschil. Zie ik Ajax dus een kans maken tegen de ploeg van Sir Alex Ferguson? Simpel gezegd: Nee.

8 februari 2012 om 10:39

Precies!

Soms is de arrogantie in NL gewoon compleet misplaatst!
De top van de Eredivisie speelt in de Engelse competitie gewoon een rolletje in de middenmoot of wellicht lager.
Of in de Serie A denken velen ook maar dat Ajax ofzo maar lekker in de top meedraait, nou top Eredivisie heeft echt helemaal niets in Italie te zoeken. Ik denk dat de NL toppers in Italie zelfs nog veel meer moeite krijgen dan in Engeland. En met een beetje pech gewoon degradatie draaien.

In Spanje en Duitsland kunnen ze wellicht nog hoog middenmoot of subtop spelen, maar thats it.

En dan een kans tegen Man Utd? Droom verder.

8 februari 2012 om 10:51

Ik zie aan jou reacties dat jij totaal geen Nederlander ben. Alles wat je zegt verzin je nu ter plekke, want ik ken helemaal niemand die denkt dat Nederlandse ploegen in de top meedraaien in buitenlandse competities. Daarnaast gaan ploegen als Ajax en PSV ook niet degraderen in Italië. Alles wat je zegt is gebaseerd op haat tegen de Nl'se competitie. En niet alleen deze reacties, al je reacties die je bij dit bericht verkondigt. Dus ga voortaan lekker je klasgenootjes provoceren.

ik denk dat Ajax wordt weggeblazen maar je weet het nooit.

Bwhaha, Ajax is veel minder dan Basel. Ajax heeft geen schijn van kans in welke vorm ze nu zitten. De helft is kreupel in Amsterdam, Ajax zou best met wat geluken veel inzet kunnen winnen als iedereen aanwezig is, maar nu ik ga ervan uit een nederlaag met veel doelpunten verschil.

Ajax gaat na de wedstrijd smekennnn om hun shirts te krijgen.....let maar op!

8 februari 2012 om 10:56

Kijk ze hebben weer praatjes Jarenlang vernedering op vernedering niks winnen tranen met tuiten bij die 10-0 huilie huilie en nu weer hosanna. Geloof me de dag dat jullie kampioen worden dan zal jij uit de luiers zijn en dat duurt nog heel lang gezien je zeer kinderlijke reactie. Er wordt helemaal niks gesmeekt daar. Ze zullen blij zijn als wij die stad weer uit zijn!

8 februari 2012 om 11:27

ze gaan smeken, let maar op!!!

het is gewoon de waarheiddd.

net als die 10-0 ook de waarheid, ik ga daar niet over zeuren.

let maar op na die wedstrijd, Ajax,....altijd grote mond.....maar uiteindelijk allemaal mietjes ;

8 februari 2012 om 16:20

Man die uitspraak van Laviano heeft helemaal niks te maken met het feit dat hij Feyenoord-supporter is. Ajax mag al blij zijn als hun verlies niet groter is dan 3-0. Ik denk dat na de wedstrijd van Rhijn zijn deur op slot doet omdat hij bang is dat Rooney door die deur komt stormen. Ik denk dat ze thuis met geluk maar 2-0 verliezen en dat ze uit in Manchester gewoon een hard pak rammel krijgen. Heb je dit Ajax gezien? Lijkt nergens meer op. De soaps van Ajax zijn op dit moment nog spannender dan hun spel.

Wat een rare uitspraak van Van der Sar. Hij raakt de spijker wel op z'n kop door Ajax (nederlandse topclub van weleer met een roemrijke historie) te vergelijken met het evenzo 'roemruchtige' Basel. Laat me niet lachen man. United heeft Basel volledig van de mat geblazen, behalve dan dat ze de bal er niet in kregen. Dat gaf die trainer van Basel zelf ruiterlijk toe. En nu zou Ajax evenzoveel geluk moeten hebben om dat te herhalen... Nou, dan ben je over geleverd aan de Goden, als je dat geluk aan je zijde wilt hebben... En die goden die laten het nou juist de laatste tijd zo afweten in de Arena.

indd ze moeten hopen dat ze niet dik vernedert worden in deze doen,

Gewoon met 10 man verdedigen en erikssen in de spits en hopen op 0-0

8 februari 2012 om 10:51

10 man op de goallijn staan naast de keeper... en erikssen in de spits.

Ajax is zeker niet kansloos. United heeft een pak blessures en Ferguson zal de competitie (hopelijk) toch nog altijd belangrijker vinden dan de Europa League vermoed ik. Met andere woorden, er is wel een grote kans dat United niet met z'n sterkste elftallen zal spelen in die duels.
Natuurlijk is de B-garnituur individueel gezien nog steeds een niveau hoger, maar een team dat niet gewoon is met elkaar te spelen is altijd minder dan een op elkaar ingespeeld elftal.

Met andere woorden, de bal is rond, het spel moet op het gras worden gespeeld, niet op papier en alles kan in voetbal. Nog clichés vergeten?

8 februari 2012 om 11:15

Maar de A-garnituur van Ajax is ook niet opelkaar ingespeeld. En de B-garnituur is toch nog best aardig opelkaar ingespeeld want die spelen altijd de Carling/league cup wedstrijden. Toch?

Ik hoop uiteraard op een stunt (goed voor het vertrouwen van Ajax) maar als we eerlijk en objectief blijven zijn het 2 potjes die eigenlijk niet eens gespeeld hoeven te worden.

8 februari 2012 om 12:48

Er is dit seizoen zoveel verloop dat er eigenlijk geen sprake meer is van een A-garnituur of B-garnituur die op elkaar ingespeeld is. Ook in de Carling Cup was er geen vast elftal (en United was toch al na een ronde of twee uitgeschakeld dus veel kunnen ze daar toch niet doen.

8 februari 2012 om 11:21

Altijd wel iemand die reageert die geen verstand heeft van voetbal. Snap dat je voor Ajax bent, maar je moet het maar gewoon accepteren dat ze een pak slag krijgen.

kijk ff naar de opstelling Alsss ze met een B selectie zouden komen. (komen ze niet.....maar goed)

Cleverley in plaats van Fletcher (fletcher inderdaad uitgeschakeld)

Kuszczak
Rafael
Evans
Smalling
Fábio
Park
Anderson
Fletcher
Nani
Berbatov
Welbeck/Owen
8 februari 2012 om 12:49

Je verwijt mij geen verstand van voetbal te hebben en beslist dan maar om Fletcher, die voor de rest van het seizoen out is, op het veld te plaatsen?

Ter informatie, ik heb helemaal niks met Ajax. Ik ben een Belgische Man Utd supporter.

8 februari 2012 om 13:06

Haha deze is leuk

8 februari 2012 om 13:04

Ach hou op. Utd gaat heel zakelijk, in een slakkentempo winnen van Ajax en vervolgens gaan de Ajacieden claimen dat ze nog best aardig verzet boden.

8 februari 2012 om 13:29

Mja, die kans zit er wel dik in. Maar laat me me nu maar gewoon al op voorhand indekken voor het geval het toch misloopt

In schijnheilige voetbaltermen noemen ze dat 'respect tonen'.

8 februari 2012 om 13:35

Beetje lafjes man
Maar mooi is dat he, met alle respect voor, oftewel ik heb totaal geen respect voor je maar dit klinkt wel zo netjes.

8 februari 2012 om 15:01

Je hebt helemaal gelijk en die vergelijking tussen Bazel en Ajax stelt echt niks voor omdat Bazel toch wat aardige ex-topspelers in zijn selectie heeft met talenten als Shaqiri, maar jah die Ajacieden willen de realiteit niet zien dus hoop ik dat United met oorlogsterkte gaan aantreden en Ajax een pak rammel geven

Heeft hij wel eens naar de selecties gekeken? Ik denk dat zelfs als iedereen fit is ik nog liever spelers als Shaqiri en Frei zou hebben dan Sulejmani en Sigthorsson.

8 februari 2012 om 11:12

Alleen bij Nani zou je je geld durven zetten?
Poeh jij bent nog best mild als Feyenoorder. Ik zou zelfs nog mijn geld op De Gea durven zetten als die tegenover Blind zou komen te staan hahahahaha

Maar wat een kul is dit natuurlijk van Edwin, in welke universum zou Ajax kans maken tegen Man U? Zelfs als ze met de reserves komen maken we nog geen kans.

8 februari 2012 om 13:54

Tja Daley Blind. Zonder grap ik mis Jurgen Colin wanneer ik Daley Blind zie spelen.

8 februari 2012 om 14:08


Jurgen Colijn was een dijk van een verdediger vergeleken bij deze prutser.
Hopen dat wie er dan ook tegenover Daley staat hij medelijden heeft.
Alhoewel, dan gaat ie misschien nog het idee krijgen dat hij er toch wat van kan.

8 februari 2012 om 16:23

Haha inderdaad. Zelfs de F-jes van FC Hoepelapoep komen nog Daley Blind voorbij.

Als Ajax op dit moment tegen Basel zou moeten spelen dan zou het kansloos zijn. Dus degene die nog in de kansen van Ajax geloven houden zichzelf voor de gek. In de Arena zou een gelijkspel al een wonder zijn, maar in Manchester zal het een voorstelling worden die we nooit meer zullen vergeten.
In de competitie gaat het niet echt makkelijk en de teleurstelling van de uitschakeling in de CL zal bij menig Man U speler nog door dreunen. Dus een 0-1 in A'dam en een 0-5/6 in Manchester is waarschijnlijker dan ook maar 1 goal voor Ajax.

Als Utrecht kan winnen van Ajax, dan heeft United ook kansen.

Ajax speelt 2 slechte wedstrijden en meteen komen de hatertjes hier lachen. De kans dat Ajax doorgaat is zeer klein, maar dat betekent nog wel dat er een kans(je) is. Dat ze tegen Utrecht dramatisch slecht waren betekent niet automatisch dat het altijd zo slecht is.

8 februari 2012 om 11:19

Met het elftal tegen Utrecht wel. Als Boerrigter, Sigthorsson, Vertonghen, Alderweireld, van der Wiel terug zijn dan heb je een kansje.

8 februari 2012 om 11:40

2 slechte wedstrijden? Wanneer hebben we dit seizoen goed gespeeld dan? Ik hoop op een stunt maar dat is tegen beter weten in. Zelfs met iedereen erbij is het al een moeilijk verhaal, laat staan met wat we nu hebben.
Tegen Utrecht was dramatishc slecht zeg je, heb je Feyenoord en AZ al uit je gedachtes verbannen? Sinds de winterstop is het 3x niks en dat heeft niks met haters te maken.

Kom op man, hoe lang blijven die Ajacieden zichzelf voor de gek houden? Wees nou gewoon reeel, je kunt met Ajax, en zeker nu, niet van Manu winnen. Hoef je je niet voor te schamen, maar al die onzin dat ze een kans maken tegen ploegen als Real of Manu, je zet jezelf alleen maar voor schut.

8 februari 2012 om 13:57

Ik ben Ajacied en ik besef heel goed dat Ajax net zo weinig kans maakt tegen Manu, als Manu vorig jaar in de Cl-finale tegen Barca. Overigens zouden we met het elftal van 2 jaar geleden met Panta en Suarez zeker wel kans maken. Toen Vertonghen en Aldeirwereld zo vaak de nul hielden.

8 februari 2012 om 15:08

Goed om te weten dat die ook bestaan!

Nee zonder dollen, natuurlijk draaide Ajax toen goed, maar of ze dan wel kans hadden gehad betwijfel ik. Maar goed, dat is allemaal achteraf praten/kijken, dit jaar moet het maar om de ervaring op zich gaan denk ik, een beetje het beste ervan maken.

9 februari 2012 om 11:56

Haha tja voor de ervaring..al speelt San Marino 100x tegen Nederland of Spanje, de ervaring gaat ze echt niet beter maken. Ajax heeft weer vedettes als Zlatan, Pantelic en Suarez nodig. Janssen, Eriken en Lodeiro brengen niet wat ze zouden moeten kunnen brengen.

(proest) Zo, verslik me in de koffie bij het lezen van deze titel. Sorry hoor, maar als je dit denkt ben je alle realiteitszin verloren.

8 februari 2012 om 12:51

Dat krijg je als je dagelijks betrokken bent bij de club. Dan denk je dat het allemaal wel goed is... Schijn bedriegt

als Ajax in top vorm was en alle spelers fit waren hadden ze een kans op gelijkspel thuis. maar nu kan je alleen lachen als je hoort dat Ajax kans maakt tegen Man U.
Ajax verliest op dit moment bijna van iedereen in de Eredivisie.
omdat ze te veel speles missen. het is gewoon een B team. kansloze partij tegen Man U. het enige wat je kan toen als supporter is genieten dat je op Old Traford mag spelen.
de volgende ronde zit er simpel weg niet in.

Als Ajax met zn basisopstelling zoals aan het begin van het seizoen zou spelen dan zou het kunnen. Maar met dit veredelde C-elftal is het natuurlijk onbegonnen werk.

“daar kan Ajax zich aan vastklampen. Als het FC Basel lukt om Manchester United te verslaan, dan heeft Ajax ook kansen.”

Tuurlijk wanneer Ajax de volledig fitte selectie heeft hadden ze een kans gemaakt.
Niet nu wanneer ze met de A1 moeten komen en de ervaren krachten hopenloos uit vorm zijn moet je blij zijn als je na de tweestrijd niet met dubbele cijfers verloren hebt.

Het Ajax van afgelopen Zondag wordt echt met de grond gelijk gemaakt tegen United.

8 februari 2012 om 12:49

Zelfs een fit Ajax word zoek getikt op Old Trafford. Waarom die ilussies. Het tempo is daar zowieso al 3x hoger

8 februari 2012 om 20:40

Dat zagen we met United-basel die werden zoek getikt vanwege het tempo :s
Basel kan je wel niveau Ajax noemen wanneer iedereen fit is en dat bedoeld van der Sar ook. Alleen momenteel is Ajax zo gehandicapt dat niemand maar ook nog denkt dat Ajax uberhaupt nog een kans heeft.

Ik denk niet dat Ajax kans maakt, maar M. UTD kan zo maar een offday hebben alles is mogelijk. Alleen Ajax heeft wonderen nodig.
Bovendien al ligt Ajax er uit, doet er niet toe want zij zijn onterecht uit de CL gegooid door de scheidsrechters.
Real Madrid werd bevoordeelt in die wedstrijd tegen Ajax ( 2 terechte goals afgekeurd), dan was Ajax gewoon doorgegaan nee hoor Real Madrid mocht niet verliezen of gelijkspelen.

8 februari 2012 om 13:58

Het probleem is echter dat het enerzijds zo ongelooflijk makkelijk is om te scoren tegen Ajax, en anderzijds dat we geen goede aanval hebben. Geloof me Manu kan een totale offday hebben, er vliegt heus wel een bal in tegen dit Ajax

Met een fitte selectie maken we nog geen kans over 2 wedstrijden gezien, Met deze blessures kan het zomaar 6-0 7-0 gaan worden.

Zoveel topspelers bij United terwijl wij er maar 1 of 2 hebben, met Vertonghen en Eriksen.

Het gaan 2 pijnlijke wedstrijden worden, maar misschien is het goed voor de spelers en kunnen die zich dan weer een keer realiseren dat ze hun inzet moeten veranderen om tot een hoger niveau te komen.

De enige kans die Ajax heeft is als United ongemotiveerd blijkt voor de Europa League en de wedstrijden als vriendschappelijke potjes behandelt. Met de huidige ploeg heeft Ajax tegen een voluit spelend Manchester United niets te zoeken.

Fc Basel speelde bizar goed voetbal!!! Ik zeg dat Ajax kansloos is tegen MU, zeker in de crisis die zich er nu vormt.

Ik hoop dat ze er gauw uitkomen en alsnog voor de titel gaan strijden!

8 februari 2012 om 12:40

Fc Basel heeft ook veel betere spelers op het moment. De gehele selectie is over het algemeen veel sterker, plus er zitten echt potentiele toppers in.

Met het elftal wat er nu staat zeker niet.

Basel is op heden ook een klasse of 4 beter dan Ajax, zelfs het uitgedunde en dramatische Utrecht had 2 wedstrijden geen moeite

Ik zie dat VZ nog een champions league logo'tje voor het artikel heeft staan haha.

On: ajax speelde dit seizoen in de meeste europese wedstrijden beter dan in de competitie. Hopelijk kunnen ze het nu wel opbrengen om met z'n allen als team te vechten en niet zoals de afgelopen weken in de competitie spelen.

Het verschil tussen een Ajax dat geheel fit is een Basel dat geheel fit is, is dat Basel op het moment op alle posities veel kwaliteit heeft. Bij Ajax zijn er echt zwakke plekken in de selectie, plus dat Basel twee geweldige spitsen heeft, 3 geweldige middenvelders en een verdediging die makkelijk topploegen tegen kan houden.

Als Ajax geheel fit is, is Vermeer geen zekere factor met zijn blunders soms, plus Vertonghen en Alderweireld houden niet makkelijk een spelers als Rooney tegen. Manchester speelt na een 3-0 achterstand met 3-3 gelijk tegen een niveau Chelsea.

Ik hoop voor het Nederlandse voetbal dat Ajax nog door kan komen, maar neem aan dat dit niet gaat gebeuren. Het is hopen voor dit Ajax dat Manchester met een B of C team aan komt, anders zie ik het erg somber in..

ajax is gewoon kansloos , mar tegen een man unt is dat geen schande , je zal maar tegen een houterig ploegje uit het oostblok worden uitgeschakeld zoals bijvoorbeeld tegen stteau boekarest , dan voel je je pas lullig.
dan kun je beter tegen man unt eruit worden geknikkerd , kwa cijfers wel een schande maar kwa tegenstander volledig geaccepteerd

Ajax in absolute topvorm met een fitte selectie zou een kleine kans maken, zeker als United de Europa League niet serieus zal nemen, maar Ajax in deze vorm moet hopen dat de score enigzins beperkt blijft.. maar ik vrees het ergste.

Als United met een B-team aantreed dan zullen dat spelers als Berbatov, Evans, Valencia, Park, Carrick(?), Scholes(?), Wellbeck etc zijn, nou dan is United nog steeds op elke positie een klasse beter.

En natuurlijk Basel versloeg United, maar ik schat Basel eerlijk gezegd ook hoger in dan Ajax, zeker op dit moment, ik denk dat die ploeg in Nederland bovenaan zou staan, spelers als Frei, Shaqiri schat ik ook hoger in dan de spelers op onze velden, zeker Shaqiri is een geweldenaar.

Vergelijkingen die nergens op slaan. Hele andere onvergelijkbare situaties. Tuurlijk heeft ieder team een kans, maar die van Ajax op dit moment is nihil. Maarja 2 schitterende wedstrijden voor de boeg toch!

Ajax kan thuis best wel een resultaatje boeken want meestal vinden Engelse clubs het wel best buiten het eigen land. Maar op Old Trafford zetten ze 20 min gas en het staat 3-0

Ajax kan geluk hebben dan Manchester de E.l. niet interesant vind en dus met een veredeld B elftal komt.
Daar zullen ze het dan nog moeilijk genoeg mee krijgen (net als elke nederlandse club).
Wel een prachtig loting .ben eigenlijk wel een beetje jaloers .
Maar laten we nou eens hopen dat Ajax doorgaat net als we moeten hopen dat Twente PSV en Az doorgaan.(die zullen t ook nog moeilijk genoeg krijgen)

Jammer en helaas zie ik geen kansen voor Ajax en moeten we hopen dat de score niet hoog gaat eindigen, met een fitte Ajax hadden we wel misschien voor een stuntje kunnen zorgen en Man U heeft momenteel veel spelers aan blessures. Maar hoop dat we kunnen genieten van deze twee wedstrijden.

Hoe graag ik het ook met van der Sar eens zou willen zijn ben ik dat niet. Als Ajax compleet en topfit was geweest dan had ik nog wel geloofd in een goed resultaat. Maar met waslijst aan blesurres en de wedstrijds instelling van de afgelopen weken zie ik het somber in.

kansloos is het juiste woord voor ajax tegen manchester .
het is alleen de vraag hoeveel ajax er om de oren krijgt

Wat zijn er hoop gefrustreerde feyenoorders die zich hier makkelijk uit de tent laten lokken.

blijkbaar komen die eigen drama jaren met drama prestaties weer na boven, en nota bene in Ajax artikelen spuwen ze hun gal.

nou duurt nog wel 5 jaar voor Feyenoord ooit weer op het veld gaat presteren hou daar maar rekening mee!

8 februari 2012 om 13:18

Hoe bedoel je? Ajax, PSV en FC Twente verlieten de kuip kansloos.

8 februari 2012 om 15:18

Gewoon niet op reageren!

Feyenoorders zijn gewoon jaloers dat hun geen wedstrijden spelen tegen pakweg Lyon, Real Madrid en Manu. Ook al is de kans klein dat we daar van winnen, we hebben altijd een mooie wedstrijd tegen een sterren team.
En nu ze sinds tijden weer bovenin meedraaien krijgen ze allemaal een grote bek.

dit is belachelijk ajax is in de problemen verliest van utrecht en basel is dubbel zo goed als ajax en ajax moet6 tegen de 1ste van de pl dus de opgave voor ajax is niet om te winnen maar om de score beperkt te houden

Goed mooie potten van jullie idd!!

Maar als puntje bij paaltje en de eind klassering inzicht komt

Staan jullie gewoon 5de of lager

ik denk dat man u zelfs met b elftal nog van ajax wint,ik vind het wel een overmoedige redenering van van der sar,want als utrecht van ajax met 2-0 wint,dan wint man u ruim van ajax,zo kun je het ook bekijken van der sar

Wanneer er veel basisspelers kunnen spelen, en United met een 2e elftal komt en een slechte instelling is er veel mogelijk. Zo niet, vrees ik voor een nederlaag.

En als Ajax van Utrecht kan verliezen, kunnen ze dat ook van NEC of Rkc. Zo kan ik nog wel meer van die vergelijkingen verzinnen. Ik heb veel respect voor Van der Sar, maar als je zulke uitspraken doet mag ik hopen dat hij niet te vaak als analist bij de NOS zit.

Zie het al helemaal voor me rooney nani chicarito welbeck die gestopt zullen worden door anita en daley blind komt vast goed joh hihi

Basel.. hoeveel maanden geleden is dat? Utd is nu veel beter in vorm. Ajax die is alleen maar aan het verliezen van iedereen..

Ajax in deze vorm gaat hard af, wat moet Rooney niet denken van Blind? In deze wedstrijd zullen we jammer genoeg de echte slechte punten zien van dit ajax, dit zal vooral snelheid en efficientie zijn.

Droom lekker verder. Als je ziet hoe Ajax laatste tijd speelt hebben ze geen schijn van kans. ik denk dat het minimaal 4-0 word.

Ach wat een lieve reactie maar iedereen weet toch allang dat Ajax heel erg kansloos is! Al speelt Manchester United met een B team wie gaat er scoren bij Ajax??? Bulykin?
Ik heb wel een lijstje met spelers die kan scoren namens Manchester!
-rooney
-berbatov
-hernandez
-nani
-wellbeck
-valencia
-park
Etc etc...ajax gaat kansloos ten onder en als het meezit misschien 2 x met een 2-1 verlies maar kansloos zijn ze zeker!
En Basel Heeft gewoon een goede elftal met een paar geweldige talenten en dat lijkt van der Sar even te zijn vergeten! En bij ajax is Talent momenteel ver te zoeken! Iedereen lijkt uit vorm en laten ze zich maar gaan richten op de Eredivisie waar ze mogen hopen op CL anders moeten ze weer spelers gaan verkopen.
Maar van der Sar zegt dit gewoon uit vriendelijkheid niet dat hij het serieus meent!

als basel van man u heeft gewonnen dan maakt basel ajax helemaal kapot
en man u gaat een pak slaag geven aan ajax ze zijn deze jaar niet eens top 5 waardig

Het hangt er van af wie er allemaal weer fit zijn bij Ajax. Ik hoop vooral dat Boerrigter en VD Wiel weer aansluiten, dat zijn 2 twee belangrijke spelers. Als het meezit zie ik Ajax thuis nog wel een gelijkspel behalen of heel misschien een nipte winst. Net wat VD Sar zegt, als Basel het kan.. Bovendien zal United prioriteit stellen aan de competitie en voor zover ik weet spelen zij ook niet zo denderend dit seizoen.

Een Ajax met alle topspelers in hele goede doen kan inderdaad winnen van United, dat klopt. Slim en snel counteren, en vooral veel duels op snelheid aangaan. United is immers al oud, en de snelheid is ook niet het beste punt daar. Maar als we realistisch zijn dan is dé topclub van Engeland toch net iets te veel van het goede voor De Boer en co. Zonde, want met een beetje een gunstige loting had er wel wat ingezeten voor Ajax.

De reactie raakt kant nog wal, en dat weet Edwin zelf als geen ander. Ajax is met al zijn basiskrachten een tegenstander om niet uit te vlakken, maar United is met al haar basiskrachten oppermachtig aan Ajax. United speelt altijd een betere tweede seizoenshelft. Kijk alle jaren maar na, ze hebben het altijd lastig in de groepsfase van de CL. Desondanks krijgen ze het altijd voor elkaar om op de beslissende momenten alsnog alles recht te zetten. Ook in Basel speelden ze oppermachtig, maar dat is voetbal. United gaat als ze allemaal gemotiveerd genoeg zijn gewoon de Europa League winnen. Ik voorspel een 0-1 winstpartij in de Arena en een ruime winst op Old Trafford.

Dit is pijnlijk. Wat Vd Sar doet is ontstaan uit medelijden.

Edwin weet namelijk ook dondersgoed dat dit Ajax geen schijn van kans maakt. Ajax zou een kansje maken als ze een volledig fit elftal zouden hebben, waarbij belangrijke spelers in topvorm zouden zijn. Het huidige elftal dat er staat is voor Ajax-begrippen bedroevend slecht. Twee vleugelspelers die hun man niet kunnen uitspelen en ook geen voorzet kunnen afleveren, een verdedigende middenvelder die aan de bal niet goed genoeg is, een linkshalf die al een half seizoen alles en iedereen teleurstelt, de verdediging die kraakt van alle kanten en ook nog eens een onzekere keeper. Nee, Ajax zal er alles aan moeten doen om de uitslag enigszins dragelijk te maken. Van der Sar weet dit ook, maar het is natuurlijk niet leuk om het zo te zeggen terwijl je nogal eens bij Ajax rondloopt.

Manchester United wint zekers als een team van Ajax. Ajax speelt dit seizoen onder hun niveau en Engels voetbal is wel een veel grotere verschil als Nederlands voetbal. De Engelse teams spelen veel sneller en een team als Manchster United Vooral als je kijkt naar welke spelers ze hebben

Ik zal dit schrijven misschien sluit dit wel aan bij wat van de Sar bedoeld, Als Utrecht kan winnen van ons kan Excelsior dat helemaal :-) Nee Ajax is alles wat het geweest was. ook al is de hele ziekenboeg leeg ze zullen nooit van dit manchester winnen.

8 februari 2012 om 22:38

Zelfs een man united 2e keus zal niet lukken voor ajax. Manchester zal het toernooi niet al te serieus nemen, maar ik denk gewoon niet dat het lukt voor ajax.

Ajax kan inderdaad wel winnen van M.united.
Maar om nou te zeggen dat als Basel van ze kan winnen Ajax dit ook kan?!
Dat dacht ik dus van niet. Ajax zal wal lekker voluit gaan.
Gaat ze ongetwjfeld punten in de competitie kosten.
Ploeg die zo in de opbouw zit? Zoveel sores binnen de club.
Ondanks het opstappen van de RVC komt nu eindelijk meneer Jc.
Ja dan zijn de problemen direct opgelost! Ajax heeft in vergelijking tot andere jaren wel een paar voorlopers. AZ, Psv, Feyenoord en vooral Twente.
JC heeft echt nog wel tijd nodig om Ajax weer op de rails te krijgen.
Tegen die tijd zijn de andere clubs al weer een paar stappen verder.
Vooral Twente word een geducht tegenstander gezien de ambities.
Kijk alleen al eens naar de kracht van de Rvc.
Ajax leeft nog op de allures van de vroegere jaren. En dat is dan ook het enigste voordeel wat ze hebben op sportief gebied.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren