Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'El Hamdaoui kwam juist met stevige extra financiële voorwaarden'

Laatste update:

Ajax spreekt tegen dat de overgang van Mounir El Hamdaoui naar Fiorentina mislukt is vanwege een door Ajax gevraagde bankgarantie, die kort voor het verstrijken van de deadline niet meer gegeven zou kunnen worden. Volgens zaakwaarnemer Sigi Lens is Ajax schuldig aan het afketsen van de deal, maar technisch directeur ad interim Danny Blind weerspreekt de lezing van de overige partijen.

/

"Dat was het echte probleem niet", vertelt Blind in gesprek met Voetbal International. "Het ging om de ontbinding van het contract van Mounir bij Ajax. De speler en zijn zaakwaarnemer kwamen juist met stevige extra financiële voorwaarden. Terwijl daar nooit sprake van is wanneer een contract vanwege een transfer wordt ontbonden. Normaliter geef je elkaar een hand en gaat ieder zijn weg."

Blind betreurt de gang van zaken. "Ajax is de hele dag bezig geweest om tot een oplossing te komen. Mounir was rond met Fiorentina, Ajax had een akkoord met de club en die bankgarantie hadden de clubs onderling kunnen oplossen. Voor alle partijen is het spijtig dat het op deze manier is afgelopen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

ja blabla morgen episode 888 van El hamdaoui bij Ajax soap

1 februari 2012 om 00:21

Ach ja het wordt wel weer spannend in de Ajax Soap
Het Johan Cruijff vs Ten Have gedeelte
Het Van Gaal '' ''
Het El Hamdaoui '' ''
Het Danny Blind '' ''
Het transferperiode '' ''
Het Sturkenboom '' ''

En maar schreeuwen en elkaar de schuld geven blablabla. De enige die hier echt het slachtoffer aan zijn dat zijn de supporters. Maar die worden even vergeten door deze echoïsten als Sturkenboom en Ten Have. Ik ben er helemaal klaar mee met alles. Tijd om iedereen van Sturkenboom tot Danny Blind op straat te flikkeren en in de zomerstop El Hamdaoui, Sulejmani, Blind, Ebecilio, Anita, Enoh en nog meer van dat soort types.

1 februari 2012 om 00:23

pfoe Gtst was al niet makkelijk te volgen laat staan Ajax

Ach..

Hopen dat El Hamdaoui van de zomer lekker weggaat en nog wat heeft aan zn carrière

1 februari 2012 om 00:30

helemaal met je eens, wie moet je nou geloven. volgens mij liegen ze allemaal.

1 februari 2012 om 08:19

Gtst is juist heel makkelijk te volgen. Als je 3 weken niet kijkt en je ziet het weer voorbij komen snap je nog precies wat er gaande is..

Ontopic: Dat het bij El Hamdaoui zo raar is gelopen zal deels aan hem liggen maar ook echt wel aan ajax zelf, het is toch raar dat het zo fout gaat daar in Amsterdam. Volgens mij weet de helft ook niet eens wat hun verantwoordelijkheden zijn en waarom laten ze Blind die totaal geen ervaring heeft dit soort dingen regelen? Dan vraag je toch ook gewoon om de problemen?

1 februari 2012 om 01:45

Deze soap moesten ze op dit moment echt ''slechte Tijden'' noemen want het gaat is alle opzichten slecht en veel ongeluk:

-champ.league 8e wereldwonder
-competitie slecht
-beker, spelen goed 1e halve helft en komen op voorsprong maar komt er een gek en moet het opnieuw gespeeld worden zonder de doelpuntenmaker V.der Wiel en verliezen we.
- Bestuurlijke crisis
- Janssen valt tegen
- El hamdaoui gezeik langer dan een jaar bezig ongelooflijk net als die crisis
- Martin Jol met een dikke vergoeding weggestuurd
- Feyenoord wint van Ajax!?!

En ik vind ook dat Frank de Boer in mijn optiek langzamerhand zijn credit verliest en een aantal van deze opgenoemde taferelen zijn de oorzaak.
Hoop snel op ''goede Tijden''

En ik denk best dat het zo gegaan is want gisteren zeiden ze bij VI ook al dat Mounir geld wil hebben voor imagoschade!

1 februari 2012 om 00:19

Is net omgekeerd, Ajax zou geld moeten krijgen van Mounir voor de imagoschade die zij oplopen door hem.

1 februari 2012 om 10:19

Wat weet fiorentina over het ontbinden van hamdaoui zijn contract?
Die hebben daar weinig mee te maken.

Daarbij geeft blind ook aan dat ze daar wel uit waren gekomen met fiorentina.
Maar de hoofdrede is de imagoschadevergoeding die deze idioten willen hebben.
Ajax is zijn werkgever en ze laten hem gewoon voetballen.
Dus welk imago is geschaad?

1 februari 2012 om 00:23

dan waarom heeft Fiorentina een andere uitleg dan Ajax over het mislukken???

Ik denk dat Blind gewoon een rat is...

1 februari 2012 om 01:06

Misschien hebben zij wel begrepen dat de bankgarantie het probleem was. Ik denk dat zij niet weten van de extra financiële eisen van meneer el hamdaoui aan Ajax. Die zijn onderling tussen Ajax, el hamdaoui en zijn zaakwaarnemer. Ik geloof best dat ze die eisen gesteld hebben, aangezien ik deze week al allerlei verhalen hoorde over dat el hamdaoui een schadevergoeding wil van Ajax.

1 februari 2012 om 07:41

Uit de mond van zijn zaakwaarnemer nota bene.

Zou kunnen dat Fiorentina hier niet helemaal van op de hoogte was.

1 februari 2012 om 09:23

in elk geval heeft Ajax te laat gereageerd. wat de redenen ook mogen zijn, ze waren te laat..
El Hamdoui was rond met Fiorentina. Ajax was rond met Fiorentina. dus kon de deal doorgaan. ook al zou er nog problemen tussen Ajax en El H. zijn. Hij kon gewoon gaan voetballen en de afhandeling tussen El H en Ajax had gewoon erna kunnen plaatsvinden. gebeurt meestal op die wijze. tot rechtszaken aan toe. maar Blind is amateuristisch en heeft de deadline laten lopen en nu is dat de schuld van El Hamdaoui ???

Cruijff vs. Van Gaal, Ten Have vs. Cruijff, Ajax vs. Mounir etc. Het gaat al héél lang niet meer over voetbal bij Ajax.

1 februari 2012 om 03:15

Echt he, en dat voor een club als Ajax. Schandalig.

Ik weet het ook niet meer wie de waarheid spreekt of niet. De tijd zal het leren. Volgens mij liegt Ajax nu aangezien Fiorentina de verhalen van het kamp van Mounir hebben bevestigt.

Blind liegt,

Hij heeft anders geen reden om de deal niet door te laten gaan, zeg zelf

1 februari 2012 om 00:18

Hoe kan jij nou weten of Blind liegt of niet...

1 februari 2012 om 07:43

''hij heeft anders geen reden om de deal niet door te laten gaan, zeg zelf.''

Deze zin zou ik nou juist aanhalen als ik zou zeggen dat Blind niet liegt. Maar goed, argumenteren is een vak apart.

1 februari 2012 om 08:54

Waarom zou Blind de deal niet door willen laten gaan? Ik denk dta ze bij Ajax uitkijken naar het moment dat die idioot weg is. Blijkbaar is Ajax weer eens onder druk gezet gisteren, Contract ontbindende voorwaarden? Wat een onzin bij een transfer. Ja, misschien dat Mounir als excuus zn salaris terug stort.

1 februari 2012 om 08:56

Hij liegt omdat? Blind wil juist van dit vervelende mannetje af..

Ik weet niet meer wie ik moet geloven wat deze soap betreft, hopelijk komt Fiorentina met een reactie.

1 februari 2012 om 00:27

Serieus? Wat maakt het allemaal nog uit man, laat gaan. Van het weekend weer een thuiswedstrijd tegen Utrecht. Laten we ons lekker allemaal daar op focussen zodat deze kinderen lekker zónder publiek met elkaar mogen kibbelen. Is het vast veel sneller afgelopen.

1 februari 2012 om 07:35

ik hoop dat ze verliezen.

1 februari 2012 om 00:33

Zie je dat je mooi mis zat een aantal dagen geleden. Het is gewoon Ajax dat niet wou meewerken aan een transfer. Een beetje naïef om te denken dat iemand helemaal naar Italië reist en uiteindelijk met rare voorwaarde zal komen.

Blind liegt gewoon.

1 februari 2012 om 08:50

Elh liegt bedoel je gewoon lekker laten ballen bij de jonkies

1 februari 2012 om 09:08

Ja, waarom zou Ajax in hemelsnaam dit frustreren. Zij zijn wederom de grootste verliezer. Kamp Elhamdaoui zal wel weer de bende bij Ajax onder druk hebben willen zetten voor extra geld. Het is toch bizar dat je al ruim een jaar weg mag en dan drie uur voor de deadline komt met een voorstel terwijl de kopende club geen bankgarantie kan afgeven? Had dat lekker even een week eerder gedaan.

1 februari 2012 om 11:09

Waarom zou iemand op het laatste moment met rare voorwaardes komen? Misschien omdat El Ham dat al eens eerder gelapt heeft en er toen mee weggekomen is?

1 februari 2012 om 17:32

Of ik zie dat ik het ''mooi mis'' had een paar dagen geleden.. Wie zegt er dat ik het mis had? Ik geef alleen aan dat het moeilijk is om het nog te volgen wat er allemaal gebeurt aangezien je twee verschillende verhalen hoort. Ik kan het dus net zo goed goed hebben, het is alleen een onoverzichtelijke situatie voor een buitenstaander geworden.

1 februari 2012 om 00:35

Op het officiële medium van Fiorentina, http://it.violachannel.tv, stond het volgende:
(de oorspronkelijke tekst stond in het Italiaans dus heb ik het gewoon even door Google Translator gehaald, vandaar de rare zinsconstructies)

Het bedrijf kondigde ook aan dat Violet niet mogelijk was om de aankoop van de speler Mounir El Hamdaoui dall'ajax Amsterdam te verbeteren, want na de onderhandelingen met zowel de speler met de voormalige club was succesvol afgerond, de Nederlandse club een paar minuten van het sluiten van de transfer-campagne heeft gevraagd om de betaling van een bankgarantie garantie, dat er geen technische tijd die nodig is om het te verkrijgen, in tegenstelling tot de gangbare praktijk gevolgd door alle grote Europese voetbalclubs.

1 februari 2012 om 00:43

Het is 2 tegen 1. Maar Blind geloof ik laatste tijd toch al niet en dit bevestigt waarom. Al die randebielen moeten eens weg bij Ajax. Tijd voor een grote schoonmaak en om te beginnen met Blind en Hamdaoui. Ik kan deze soap niet meer uitstaan, ajax vol ellende en gezeur en het gaat geen eens meer over voetbal. Ik bedoel waar hebben we het over als je tegenwoordig geen eens thuis kan zitten, want voordat je het weet staan er ''supporters'' voor de deur. Ajax heeft gewoon hard gefaald deze transfer periode bah.

1 februari 2012 om 01:15

Tja, MeH kan natuurlijk tegen Fior. zeggen dat zij er al uit zijn terwijl dit helemaal niet zo is (volgens Blind). Blind geeft namelijk aan dat de bankgarantie helemaal niet zo belangrijk was. Omdat Fior. dit nu wel denkt, weten zij blijkbaar dus niet dat Ajax er nog helemaal niet uit was met Meh. Dus zien zij dit als hoofdreden. Mooi voor Meh, want dan kan hij zeggen dat hij niet schuldig was.

Het is toch onlogisch dat Ajax MeH zou willen tegenwerken door een bankgarantie. Die willen gewoon van hem af. Maar MeH is gewoon een onmogelijk persoon.

1 februari 2012 om 03:15

Jij zoekt het wel erg ver he, om Blind hierin gelijk te geven ?
Dit zaakje stinkt en ik denk dat Blind zich juist probeert in te dekken voor een fout die hem fataal kan worden !

1 februari 2012 om 08:27

Heb je de verklaring van Fiorentina wel gelezen vrind, er staat dat de Nederlandse Club te laat was met de bankgarantie aan te vragen bij Fiorentina. Er is geen enkel ander bewijs dan dit. Maar ja het is natuurlijk maar net wie je het liefst gelooft.

Hahah. De soap gaat sowieso weer 6 maanden verder. Als ik ajax was, dan had ik zijn contract ontbonden in overleg. laat hem gewoon verderkijken. Hij wordt steeds minder waard. in september was het 4 miljoen nu nog maar 2. In de zomer dalijk nog maar 1 miljoen?

1 februari 2012 om 00:19

Dus elke speler die je gekocht hebt, maar om welke reden dan ook niet brengt wat je gehoopt had en daardoor niet meer voor het 1e in aanmerking komt, moet je gratis laten gaan?
Wat mij betreft houd Ajax voet bij stuk en proberen ze het in de zomer weer!

1 februari 2012 om 00:25

Tot nu toe is ajax de enige verliezer in dit spelletje. El hamdaoui strijkt maandelijks gewoon zijn salaris op en hoeft alleen te trainen bij het 2e. In de zomer zit ajax weer een jaar verder en dan is de prijs nog verder gedaald. Ga er maar niet vanuit dat ze in de zomer de hoofdprijs kunnen krijgen.

1 februari 2012 om 07:36

jij bent echt wel heel erg dom :P

1 februari 2012 om 00:22

Dat is hier juist het probleem, el hamdaoui wil juist een schadevergoeding als tegenprestatie van het ontbinden van het contract, zelfs terwijl dit bij een transfer nooit gebeurd. De man wil liever geld dan dat hij voetbalt, want als het echt om imagoschade gaat, dan heeft ie dat bij deze zelf nog erger gemaakt door deze eisen te stellen, mits dit bericht klopt natuurlijk, waar ik overigens wel vanuit ga

1 februari 2012 om 09:31

@neels:
Dat de beste speler van de selectie wordt teruggezet naar het 2e elftal is ook een situatie die nooit gebeurd. Daarbij opgeteld alle onzin die in de media is verschenen, zou een claim om imagoschade best haalbaar kunnen zijn (afhankelijk van de feiten uiteraard die wij allemaal niet kennen).

Uit de berichten maak ik op dat de claim voor imagoschade al wat langer speelt (minstends enkele dagen), maar dat Ajax pas op het laatste nippertje om de bankgarantie heeft gevraagd. Dat laatste is bevestigd door Fiorentina.

1 februari 2012 om 17:25

Ik begrijp prima je punt, maar daarentegen was er ook genoeg reden om hem uit het eerste elftal te verwijderen van de verhalen die bekend zijn, zoals de zogenaamde ziekte die wekenlang duurde, bovendien is aangetoond dat wanneer je hard werkt in het 2e elftal je jezelf weer kunt terug knokken (aisatti) dus van de imagoschade kun je bijna niet spreken, want dat heeft hij aan zichzelf te danken in mijn ogen, bovendien werd hij door het publiek al uitgekotst voordat hij naar het 2e ging, dus die imago die hij had, was zo hoog al niet binnen ajax, in mijn ogen dus zeer onterecht dat hij om deze vergoeding vraagt, zeker aangezien hij aangeeft weer te willen voetballen, wanneer dit echt het geval is en ajax zegt nee tegen de vergoeding, dan is het voor mij duidelijk als hij vervolgens voet bij stuk houdt. Hij zou het 1,5 jaarsalaris dat hij tot nu toe heeft opgestreken moeten zien als vergoeding...

1 februari 2012 om 00:23

Gelukkig kan je er om lachen.. Ongelooflijk!
Hoezo contract ontbinden? Heb je enig idee wat dat gaat kosten?!

In september 4 mio waard volgens jou. Nu nog maar 2 maar kan oplopen tot 3 miljoen afhankelijk van prestaties. Dat was de overeenkomst die Ajax en Fiorentina hadden. Afijn, dat mag niet meer baten want het gaat toch niet door.

En dan is Mounir nog maar 1 mio waard in de zomer en dan wil jij het contract ontbinden van El Hamdaoui? Dus kapitaalvernietiging van 1 miljoen + bijkomende kosten. Uit welk paasei kom jij?

Daar begint weer een Ajax soap hoor, het heen en weer geneuzel en het naar elkaar gewijs. Bah, de transfer is afgeketst en het is voor beide partijen (zowel Ajax als El Hamdaoui) heel zuur, Klaaaar. In de zomer zijn er weer nieuwe kansen..

Ach Blind, pleur eens op man met je leugens. Lijkt net een maffia daar. Net of iemand jullie ook maar gaat geloven in deze chaotische tijden waarin iedereen bij Ajax liegt, bedriegt en elkaar naait. De groeten ermee. Ontevreden speler, ontevreden trainer, wanbeleid ten top. Bah!

1 februari 2012 om 00:33

Ja want jij was namelijk.bij alle besprekingen tussen elh en blind. Daarom heb he helemaal gelijk. Nee inderdaad, niemand gaat Ajax meer geloven, elh is de koning en staat boven alles, nietwaar?

1 februari 2012 om 00:48

Nee hoor Ajax staat boven alles. Blind is geweldig. Het bestuur is fenomenaal en het beleid is fantastisch. DIt is wat je wilt horen nietwaar?

100% van overtuigd dat het zo gegaan is. Als je die Lens alleen al hoort over geld claimen etc. Lijkt het mij een heel duidelijk verhaal.

1 februari 2012 om 00:27

Dat Lens een grote rol hierin heeft gespeeld dat is duidelijk, deze Lens denkt alleen maar aan zijn eigen hachje en is een grote geldwolf, voetballend lukte het niet dan maar op een andere manier moet deze Sigi Lens hebben gedacht, maar aan de andere kant...binnen de club stinkt het gewoon alleen wij weten dat niet, wij zien de club van buitenaf, het begint er al mee dat velen die bij Ajax werken en ook hadden gewerkt de club meer als een kille club beschouwen, straalt geen warmte uit. Dat kan je best toegeven want de Ajax-mentaliteit is hard. Lijkt er meer op dat Ajax ook geen 'lief jongetje' is.

1 februari 2012 om 00:30

dus je gaat er ook van uit dat Fiorentina liegt.. die zegt wat anders dan Ajax namelijk...

1 februari 2012 om 00:33

Fiorentina zal nooit zeggen dat ze geen bankgarantie konden ophoesten, tenminste dat lijkt mij. Ajax had er baat bij dat Elhamdoui zo snel mogelijk weg zou gaan, maar niet tegen iedere prijs. Oftewel toen ze met die oprotpremie kwamen die totaal nergens over gaat had je gelijk een deal breaker...

1 februari 2012 om 00:41

Zowel Fiorentina als Lens zeggen hetzelfde, dat Ajax de deal heeft laten afketsen...

In het artikel staat ook "technisch directeur ad interim Danny Blind weerspreekt de lezing van de overige partijen"

dus iedereen liegt ?

Waar heb ik dit eerder gehoor?

voor de liefhebbers hebbers van soaps zijn de volgende delen exclusief verkrijgbaar:
1 martin jol vs cruijf enn jols aankopen
2 van der boog vs cruijf
3 elhamdaoui vs ajax
4 cruijf vs ten have en die andere koekenbakkers
5 ling vs ten have
6 van gaal vs cruijf plus voor geschiedenis

alle 6 de delen delen nu voor 50 euro!en

(geintje natuurlijk)

1 februari 2012 om 00:35

Lache, maar ik denk dat we dit wel later terug zien bij 'andere tijden sport', dus die dvd collectie kont er sowieso :-P

"...en die bankgarantie hadden de clubs onderling kunnen oplossen..."

Juist ja, dat was dus ook nog niet rond. Schijnbaar plotseling een bijzaak voor Blind?

Hij wilde zn winkeltje zeker mee laten verhuizen op kosten van Ajax.

Ik krijg een beetje het gevoel dat de versie van Blind best wel eens zou kunnen kloppen. Temeer omdat Lens en El Hamdaoui het eerder al hadden over schadevergoedingen etc.

1 februari 2012 om 00:32

En dat Fiorentina hetzelfde zeggen als Lens en El Hamdaoui...

Dus iedereen liegt , behalve Blind???

1 februari 2012 om 00:38

Hoe moet fiorentina in godsnaam weten dat elh extra eisen aan Ajax stelt bij ontbinding van zijn contract? Zitten ze in amsterdam aan tafel? Denk toch eens na voordat je begint te roepen man.

1 februari 2012 om 00:46

Hoe Fiorentina het moet weten, zal me een worst wezen.
Maar dat Fiorentina en Lens allebei zeggen dat Ajax de deal heeft laten afketsen zegt mij genoeg...

Denk jij eens na?

Fiorentina zegt dat Ajax de deal heeft laten afketsen op een bankgarantie... dat is dus wat zij van Ajax hebben vernomen... Niet dat de speler extra eisen heeft gesteld, dat heeft Fiorentina niet vernomen van Ajax...

Waar en aan welke tafel Fiorentina ook zit, maakt niks uit. Het verhaal van Fiorentina is anders dat dat van Blind.. Toevallig is het verhaal van Fiorentina hetzelfde als die van Lens. Lens is volgens mij een gerespecteerd voetbalmakelaar.

1 februari 2012 om 01:13

Lens is voetmakelaar. Maar geen gerespecteerde. Veel spelers zijn in de loop vd jaren bij hem weggegaan, bijv. Patrick Kluivert.
Lens is ooit begonnen als spelersmakelaar bij de Vvcs, dus gewoon in loondienst. Hij kwam negatief in het nieuws toen hij bij een sponsordeal van Kluivert met Adidas als werknemer een gedeelte vd commissie in eigen zak wou steken. Daarna is hij voor zichzelf begonnen.

Verder kan ik mij goed voorstellen dat Ajax niet is ingegaan op de eis van Mounir/lens om een schadevergoeding te betalen i.v.m. imagoaschade. Het moet niet gekker worden. Dat is het breekpunt, Mounir wilde niet zijn contract ontbinden bij Ajax zonder schadevergoeding.
Door Lens is niet ontkend dat Mounir een schadevergoeding eiste van Ajax. Dus ja wie wil je dan geloven.

1 februari 2012 om 03:23

Dan had Ajax toch aan Fiorentina kunnen laten weten dat er nog onderlinge problemen zijn met Mounir. Zodat Fiorentina ook wist waar het aan toe was.dus niet een half uur na het verstrijken van de deadline reageren met het gedoe over bankgarantie !

1 februari 2012 om 09:16

je kan het uitleggen zoals je wilt, maar volgens mij heeft Ajax niks gemeld aan Fiorentina over Problemen met El Hamdaoui.ze hebben gewoon de deal verpest doorbte laat te reageren.

Amateuristisch. en dan weer de schuld bij El Hamdaoui neer leggen...

1 februari 2012 om 10:46

Dan is er ook nog het verhaal dat Fiorentina dinsdag een aanbetaling zou doen en daarmee niet over de brug is gekomen. Pas daarna zou de bankgarantie op tafel gekomen zijn, ter vervanging van de niet betaalde aanbetaling. Alle partijen hebben in dit soort gevallen baat bij het voorkomen van imagoschade en zullen een verklaring afgleggen waarmee ze zelf worden vrijgepleit. Dat geldt voor Ajax maar zeker ook voor Fiorentina. Die gaan echt niet verklaren dat ze zelf het geld voor een aanbetaling niet konden ophoesten.
En dat er ondetussen nog onenigheid was tussen Ajax en El Hamdaoui over een schadevergoeding wordt ook vanuit het kamp El Hamdaoui bevestigd...daarmee staat wel vast dat er meer aan de hand was dan een bankgarantie of het laten verstrijken van deadlines.

1 februari 2012 om 20:15

Ajax heeft het ondertekende contract een half uur te laat verstuurd. Alle andere verhalen en opmerkingen slaan nergens op. Als je een beetje italiaans kan verstaan of iemand kent die dat kan, dan bekijk het filmpje op de Fiorentina site. Duurt 13 minuten en die gast sluit af dat hij wel de hele nacht erover kan doorgaan. Hij begrijpt er niks van dat Ajax zo amateuristisch heeft gehandeld.
Let wel! Zowel Ajax en Fiorentina en El Hamdaoui hebben de handtekeningen gezet, zoals in het filmpje te zien is. Alleen heeft Ajax het eenhalf uur te laat verstuurd.

Het is allemaal vastgelopen op de inmiddels bekende imagoschade vergoeding. Inderdaad een krankzinnige eis van Lens en Mounir. Daar liep het vrijdag al op stuk, zeiden ze al bij Vitv.

1 februari 2012 om 00:21

Las dat iemand van de Volkskrant schreef dat de schadevergoeding die Mounir eiste van Ajax om en nabij de miljoen lag.

1 februari 2012 om 00:33

heel bekend... ???

En Fiorentina liegt ook ?

1 februari 2012 om 00:42

mounir moet daar heel snel weg, laat het contract ontbinden, lever je benz in en vlieg naar Florance! Bye bye, zwaai zwaai

Tuurlijk Blind jou geloof ik direct...

Dat zoontje van je speelt zeker ook in het eerste elftal vanwege zijn voetbalkwaliteiten? lol

Echt kan niet wachten totdat Cruijff al die mafkezen eruit heeft gedonderd!

1 februari 2012 om 00:22

Daley Blind verdient 660 000 euro per jaar waar ieder jaar 100 000 euro bijkomt.

1 februari 2012 om 00:22

Ik ben bang dat Cruijf er eerder uitligt dan Blind, Schurkenboom en ten Have. Zie ook nog wel gebeuren dat van Gaal gewoon directeur word, en de club nog verder uit elkaar valt!

1 februari 2012 om 00:23

Omdat het zn zoon is speelt hij bij Ajax .dat is de reden eigenlijk .hij zou niet mee kunnen in zesde klasse

1 februari 2012 om 00:28

@ Sierd de Vos

dat moet wel hard aankomen bij die spelers die in de zesde klasse voetballen, dat ze van hetzelfde niveau zijn als Daley Blind......

1 februari 2012 om 00:31

Inderdaad heb je gelijk Blind is zo traag dat een baby van 1 jaar hem nog inhaalt

1 februari 2012 om 00:41

En toch vind ik het jammer dat deze soapserie weer een half jaar stopt :S. Ik ga maar weer overschakelen naar de soap V. Gaal vs Cruijff en die van Ling vs. Ten Have

1 februari 2012 om 00:46

Waarom spelen dan de kinderen van andere oud spelers niet allemaal bij Ajax? Zoals Blind nu speelt komt hij te kort voor het niveau dat Ajax nastreeft, maar hij heeft bij Groningen ooit laten zien dat hij best kan voetballen. Misschien kan hij de druk niet aan ofzo, ik weet het niet, maar dat zijn vader Danny Blind is heeft er echt niks mee te maken dat Daley nu bij Ajax speelt.

Bah Bah Bah wanneer stopt dit nou? Alleen maar leugens aan beiden kanten Blind en Mounir mogen van mijn allebei opdonderen de een zeg dit de ander weer dat.

man man man wat een gezever toch altijd...ik kan jullie verzekeren dat Ajax hierdoor niet in een goed daglicht komt te staan in het buitenland. Al dat belachelijk gedoe in die club. Voor ons Belgen is in het algemeen Ajax nog steeds een grote club die tot de verbeelding spreekt maar dit brokkelt beetje bij beetje af.

Ja, het zal wel niet. Het is iedereen de fout behalve Ajax zelf. Belachelijke club, ben mijn sympathie voor die club helemaal kwijt. Laat lekker zo een idioot als De Jong in de spits spelen terwijl je zo een parel in het tweede hebt spelen.

Ik hoop dat De Boer zo snel mogelijk de laan uit wordt gestuurd.

1 februari 2012 om 02:16

Belachelijke club?? noem aub die mensen bij naam want die hebben niks met ajax te maken, zitten daar allemaal voor hun eigen hachje, de enige is blind die iets met ajax te maken heeft en hij valt me vies tegen, en ik neem aan dat je met parel elham bedoelt? nou die staat er naast omdat hij zich niet kan gedragen en niet in het spel past (aankoop jol)

ont; tjah dit word weer het zoveelste ja/nee spelletje, ik heb er wel een beetje genoeg van, de waarheid zal voor de zoveelste x wel niet boven komen, althans erkend worden door de tegepartij. het lijkt me stug dat ajax te laat is geweest met een bankgarantie omdat ze er alles aan willen doen om mounir weg te krijge, maar het lijkt me ook stug dat mounir voor niks na fiorence gaat, nja of om te laten zien dat hij er alles aan gedaan heeft natuurlijk. Ik ben geneigt om het verhaal van gister bij v.i te geloven wat ging over schadevergoedingen e.d en dat ajax daar natuurlijk niet aan wou meewerken en dat het daarom stuk is gelopen, maar zeker weten doe je het nooit.

Weet je wat ik niet begrijp.

EL Ham gaat helemaal naar Italie en laat zich keuren, hij is goed gekeurd en Fiorentina wil hem hebben. Die twee partijen zijn uit. Ajax is uit met Fiorentina volgens Blind.

Waarom zou EL Ham zich gaan keuren als men niet akkoord zou zijn geweest met Ajax.
Wie liegt hier nou.
Ik heb het iedee dat Blind liegt en Ajax beschermt.
Heel veel zullen Ajax geloven en niet EL Ham. Maar Fiorentina zal de waarheid spreken. Ik hoop dat men een van deze dagen de waarheid zal spreken.
Mocht Ajax de schuldige zijn, dat zij indd geen antwoord gaven, Dan zijn zij echt verschrikkelijk gewoon.

Wees blij dat je een talent heb en dat je elke dag lekker kan voetballen , het lijkt wel alsof het MEH niet kan schelen dat hij niet speelt en dat hij sportief achteruit gaat , hij vind het wel relaxed zo.

1 februari 2012 om 00:37

Volgens mij is het naar buiten gebracht dat El Hamdaoui rond is met Fiorentina..

El Hamdaoui en Lens EN Fiorentina zeggen hetzelfde waarom het afgeketst is en Blind heeft een andere uitleg... beetje vreemd niet ?

1 februari 2012 om 09:00

Het is bekend dat ELH en Lens een imagoschadevergoeding wilde hebben. Fiorentina weet niet alles wat er tussen Ajax en ELH besproken wordt. Ik zie hier dat je erg graag je mening wil doordrammen op iedereen die er anders over denkt, zit het diep?

1 februari 2012 om 09:10

het zit diep bij jou dat El Hamdaoui niks goeds kan doen...

Fiorentina hoeft niet te weten wat er tussen Ajax en El Hamdaoui wordt besproken. Ze wilden een antwoord van Ajax en die kwam er niet.
en als het zo bekend is dat El Hamdaoui imagoschadevergoeding wilde, Waarom zegt Blind dan dat dat op het laatste moment gebeurde?

1 februari 2012 om 00:38

Dat zei ik ook al, maar dan krijg je duimpjes omlaag van jongetjes van 15 die denken dat het leven om geld draait

Blind liegt en draait daar staat hij om bekent .hij kan als geen andere zaken verdraaien als het hem uit komt smiecht

Allemaal zo kortzichtig en zeurend om versterkingen deze dagen. Als afgelopen jaar je loonkosten weer zijn gestegen kun je toch niet nog meer spelers gaan aantrekken terwijl niemand vertrekt?br - Mounir ketste af door imagoschade vergoedingbr - Narsing wilde zelf niet. (nee Ajax had niet eerder moeten handelen want Sulejmani was dit)br - Bouy heeft een voorstel van 4 jaar van Ajax gekregen, niet geaccepteerd. Nu nog 200.000 ontvangen anders gratis over 6 maanden.

Transfermarkt Turkije is nog een dag open en in Rusland nog langer. Hopen op vertrek Mounir.

MeH zal wel 10% a 15% van de transferopbrengst op hebben willen strijken,en die exclusieve Mercedes he,die wil hij ook niet kwijt...

Zelfs een simpele transfer verandert in een hele soap bij deze club, niet te geloven zeg. Ben benieuwd wat de waarheid is.

Ajax staat de boek dat ze elkaar de nek proberen om te draaien .dit is een enorme imago schade

Het is toch lachwekkend dat werkelijk alles rondom Ajax elkaar op ieder mogelijk discussiepunt tegen kan spreken? Ook dit zijn weer twee verschillende verhalen.

Nou dat wordt of is eigenlijk weer een hard gelach..... Voor Ajax en alles eromheen maar te hopen dat vriendje Mounir in de zomer Amsterdam achter zich laat.... Loopt zijn contract nog lang?

Gewoon laten spelen, als hij weigert krijgt hij problemen, hij was niet zo slecht voordat hij ruzie kreeg met de Boer.

1 februari 2012 om 00:46

Idd gewoon opstellen, als die zich weer afmeld met ziekte of fysieke klachten die niet bewezen worden kun je het gooien op werkweigering. Kijken hoe die reageert als ajax hem een schadeclaim aan zn broek hangt, overigens was het niet alleen ruzie met de Boer, hij lag/ligt ook niet lekker in de spelersgroep. Voetballers die geen wereldtop zijn met een te groot ego heb je helemaal niks aan.

Blind en zijn zoon die er niks van bakt net als de Boer en de hele staf koffers pakken en wegwezen. Jullie trappen Ajax de grond in waar jullie allemaal zo groot mee zijn geworden bah.

1 februari 2012 om 00:45

Dezelfde de Boer die vorig jaar ajax nog de titel bezorgde in een seizoen dat door zo'n beetje iedereen al opgegeven was?
De Boer is misschien wel de enige die zich gewoon met het voetbal aan het bemoeien is, wat ook zn taak is..

dit houdt maar niet op he?! mounir moet gewoon eens wat water bij de wijn gooien OF ajax moet niet zo kinderachtig doen en hem laten spelen. die jongen is na dit seizoen afgeschreven en zal nooit meer aan de bak komen als hij geen zomerse transfer krijgt.

1 februari 2012 om 00:39

Dat heeft hij gedaan ,wie anders dan Ajax dien ordinair bezig zijn .De liegende scholletje is eer uit zn schulp gekropen

1 februari 2012 om 00:41

Moet je tegen Ajax zeggen .mounir kan er niks aan doen .hij wilden naar Fiorentina .ajax die moet je aanspreken ,mounir zit niet fout Ajax daar zitten drollen daar heb je gelijk in

1 februari 2012 om 00:54

Ja, want Mounir en Sigi staan erom bekend dat hij zo makkelijk is in contractbesprekingen. :

Ik zou Ajax hier nog het voordeel van de twijfel geven. Waarom?
Ajax heeft hoe dan ook het meeste belang bij verkoop.
- Hij heeft een mooiere Mercedes van de zaak dan alle andere teamgenoten van Ajax B bij elkaar hebben.
- Krijgt tonnen salaris om te trainen.
- Veroorzaakt relletjes en onrust.

Mounir blijft nu een vet salaris houden voor trainen, behoudt zijn Mercedes nog een half jaartje en mag met Sigi aanstaande zomer nog eens rustig op een of ander strand verschillende clubs tegen elkaar uitspelen om weer eens het meeste geld voor (sigi en) zichzelf eruit te slepen.

Het enige wat de 'specialist' Sigi en Mounir lijken te onderschatten is dat hun reputatie óók beschadigd is. In hoeverre dat in geld is uit te drukken zullen we de komende zomer kunnen beoordelen. Maar ja, er zal vast wel weer een of andere club te vinden zijn die zich aan dezelfde steen zal stoten.

mounir moest nooit naar ajax gaan is in de val gelokt. ajax en marokkanen gaan gewoon niet samen. heb ik eerder van over een van de grootste talenten van ajax bouy die nu naar juventus vertrekt. nooit begrepen dat hij nooit bij de selectie is is gehaald of een kans heeft gekregen. behalve dit laatste keer mee naar brazilie.

frank de boer noemde zijn naam zelfs nooit op als hij het over talenten van de beloften. dat vind je niet gek dat hiij naar juventus verkast. en zegt hij nog dat is heel dom van bouy. ga toch spelen joh met je ajax spel dit ajaxspel dat, heb nog geen mooi voetbal gezien in een jaar tijd.

Gefeliciteerd Ajaksieden!! Ajaks heeft officieel de titel voor de meest chaotische club in Nederland. Wat duurt de soapserie toch maar voort en voort. Dat is toch belachelijk voor woorden? En als dit waar is, wat bezielt Mounir? Hij mag nog blij zijn als een club als Fiorentina zich meldt, prachtige club.

Als het niet waar is en Ajaks blijkt schuldig te zijn, hoop ik dat ze degraderen.

Ongelooflijk, iedereen wijst elkaar aan terwijl iedereen lijkt te hebben verloren....

als we nog even doorgaan met de schuld afschuiven heeft straks scheidsrechter Kuipers het nog gedaan!

pff wat een gezeik allemaal laat El Hamdaoui lekker naar Fiorentina gaan, Ajax blij El Ham blij, Fiorentina blij.
Deze zaak kent alleen maar verliezers en ik denk dat Blind de grootste reden is voor het mislopen van deze transfer.

Altijd maar die El Hamdaoui, El Hamdaoui.. ben geen fan van hem ofzo maar dat gezeik elke keer richting hem..
Als ik El Hamdaoui was ging ik ook pas weg als ik transfervrij mag vertrekken.
Ajax speelt de onschuld, wat een schijnheilige rotzooi daar....
Het zijn allemaal boeren die blind zijn !!!

Raar dat, de Boer niet onderdruk staat.
Hij is alleen maar kampioen geworden met de erfenis van Martin Jol. Dat 'ajax' had een verdediging die je kon vertrouwen. Frankie had toen lef en durfde tijdens blessures jongen gasten op te stellen, zolang je in de jeugd maar op die positie uit de voeten kon liet hij iemand debuteren. Dat pakte goed uit en hoefde er nietgeschoven te worden. Frankie vond elhamdoui, geen echte aja spits! Maar intussen lopen jongens als Lodeiro, Eriksen, de Jong in de spits. Zijn dit nou spitsen Met 15 doelpunten? Frankie wilt ajax voetbal spelen. Maar waarom gebruikt hij Bulykin niet? Lekker vertrouwen straal je uit naar je spits. Miralem op rechts ? Er wordt geen achterlijn gehaald. Sorry Ebicilio is geen links buiten hmmm raar dat er geen ballen voorkomen.

Dan het geval Aisatti, laat ie in de December maanden opdraven als links buiten en vindt het raar dat hij niet rendeert. Ik denk dat hij Aisattie liet opdraven in de hoop hem te kunnen verkopen in Januari.
Het grappige van Frankie is dat hij echt denkt dat wat hij doet juist is. Maar kom op Hij en Dennis bergkamp zijn toch niet de mensen die je na een achterstand kunnen opppeppen. En als Dennis echt een keer ballen heeft zegt hij tegen Frankie luister nou we kunnen nog zulke goede spelers hebben maar zonder spitsen win je echt geen wedstrijd.

Ach Frankie net als jij hou ik van Ajax maar het wordt tijd dat je echt met de ajax visie speelt.

4-3-3 linker spelers op links en rechter spelers op rechts.
Ow en als hij slim is schuift hij Vertongen door naar de plek van enoh.

Ben een Ajaxcied maar El Hamdoui, is de beste spits balvast en 16 meter spits.
En de frankie zijn trots, kost Ajax zijn kop

1 februari 2012 om 01:30

@ ajaxexelcior

Alleen kampioen geworden door de erfenis van Jol ??? Waar haal je dat vandaan onder Jol ging het ook niet al te best meer hoor. Daarnaast is Ajax kampioen geworden zonder die geweldig aankopen van Jol. De overwinningen die behaald zijn onder Jol hebben natuurlijk ook een bijdrage gelevert maar om het kampioenschap alleen maar op het conto van Jol te schuiven is onzin.

Er is wel kritiek op de Boer hoor, velen snappen zijn wisselbeleid niet en daar is terecht wel het een en ander op aan te merken. Denk je nou serieus dat de Boer niet het Ajax systeem wilt spelen ???? Volgens mij is dat juist zijn parade paartje waarmee hij zijn team toen hij nog jeugd trainer was liet spelen. Datzelfde probeerd hij bij het eerste erin te slijpen, maar dan moet je daar wel ( kwalitatief ) de spelers voor hebben en daarnaast kost zoiets kost gewoon tijd. Er zijn de laatste jaren al genoeg trainers ontslagen zou het probleem nou niet eens bij de spelers kunnen liggen ?

El Hamdoui is niet gepasseerd omdat hij geen echte Ajax spits zou zijn maar omdat hij keer op keer in conflict raakte met de trainer of ben jij dat alweer vergeten ?

'' Het grappige van Frankie is dat hij echt denkt dat wat hij doet juist is. Maar kom op Hij en Dennis bergkamp zijn toch niet de mensen die je na een achterstand kunnen opppeppen. En als Dennis echt een keer ballen heeft zegt hij tegen Frankie luister nou we kunnen nog zulke goede spelers hebben maar zonder spitsen win je echt geen wedstrijd. ''

Sorry hoor maar wat een onzin verkondig jij in deze alinea, Frank de Boer is juist 1 van de weinige coaches in het betaald voetbal die gewoon openlijk durft toe te geven dat het ruk was of dat hij een situatie anders had moeten benaderen. En hoe weet jij dat de Boer en Bergkamp spelers niet kunnen motiveren ???? Volgens mij hoor je elke speler zeggen dat het fantastisch is om onder dit soort jongens te maken trainen. Onze spelers lopen al jaren ongeinspireerd over het veld ook onder de door jouw bewierrookte Jol of ben jij dat alweer vergeten ? Een coach kan een hoop doen maar uiteindelijk moeten de spelers het in het veld doen.

Als jij alles rondom Ajax volgt weet je ook dat het technische hart van Ajax bestaande uit Bergkamp, de Boer en Jonk regelmatig gedwarsboomd worden door Slop en Sturkenboom als het gaat om het technische beleid. Daardoor is het bijna onmogelijk om een goed technisch beleid te voeren door die jongens.

Daarnaast vind ik je pleidooi voor Bulykin mooi hoor maar als hij geen voorzetten krijgt van de spelers die op de flanken spelen zal er door een centrum spits weinig gescoord worden.

Ieder zijn eigen mening maar ik vind dat je veelste kort door de bocht gaat en het is Ajacied en geen Ajaxcied;

Ik begin echt serieus na te denken om supporter af te worden van Ajax. Ik ben opgegroeid met Ajax, maar door de huidige praktijken keer ik ze echt de rug toe. Wat als alle supporters nou eens niet opkomen dagen bij alle thuiswedstrijden. Effect: geen inkomsten in het stadion meer, het team krijgt geen support dus waarvoor spelen ze? Hierdoor gaat toch echt de druk toenemen naar het bestuur. Financiele en sportieve malaise door hun bedrijfsvoering en gedrag, dus er moet een breed gedragen oplossing komen. Ik zeg je: alle Ajax-supporters boycot die handel! Op den duur zullen de spelers ook staken, want voor wat spelen ze nou? Ze spelen niet eens meer voor het publiek, maar om de zakken te vullen van die Bobo's, want Ajax is een bedrijf en geen club. Ik verlang terug naar De Meer. Waar ik als kleine jongen Ajax in me hart heb gesloten, maar nu wordt Ajax sneller en sneller mijn in mijn hart vertrapt!

Die schade vergoeding is toch echt te belachelijk voor woorden, dus als een partij een andere lezing erop na houd dan is meteen iemand zijn naam of reputatie beschadigd ??? Volgens dezelfde theorie zou Ajax dan een schade vergoeding kunnen eissen van El Hamdoui en Lens wat net zo bezopen zou zijn.

Maar goed die beschuldiging zal denk ik geen stand houden in de rechtbank, het is zijn eigen domme schuld dat hij zijn dagen in het tweede moet slijten waar hij overigens niet in speelt.

Serieus ik vraagt me af op welke gronden zij denken recht te hebben op een schade vergoeding ?? Ajax heeft nooit maar dan ook nooit gezegd dat bijvoorbeeld El Hamdoui niet te vertrouwen is of een amok maker of iets anders van die strekking. De enige die zijn reputatie heeft beschadigd is hijzelf door zijn eigen gedrag.

Mocht het ooit tot een rechtzaak komen aangespannen door Lens en El Hamdoui die vervolgens ook nog gewonnen word is dat een hele slechte zaak voor het voetbal in het algemeen. Spelers hebben vandaag de dag al zoveel macht, moet je is opletten hoeveel clubs dan opeens voor de rechter gedaagd worden door gekrenkte ego’s van spelers. Maar goed ik zie het echt niet gebeuren dat zij door een rechter in het gelijk gesteld worden, gebeurd dat wel dan is het einde zoek in voetbal ( zover dat nog niet het geval is ).

1 februari 2012 om 09:05

@afca_leeds

Ik heb je qua reacties altijd redelijk hoog zitten. Maar nu sla je de plank redelijk mis.

Imagoschade waar El Hamdaoui en Lens het over hebben. Gaat om de verbanning naar het tweede. Immers zijn reputatie loopt daarmee schade op. Ook is er zijn plek in het Marokaans Elftal wat hij door het voorval is kwijtgeraakt. Vervolgens is er ook de opmerking nog '' Dat hij daar de ontwikkeling van de jeugd niet in de weg mag staan''.

Dit zijn gewoon gesproken en geschreven woorden die in de media verschenen zijn. Verder is El Hamdaoui juist door de pers als het probleem omschreven. Niet F. de Boer of Ajax. Iedereen heeft een mening omtrent zijn ziekmelding.
Echter niemand heeft ooit bevestigd dat zijn ziekmelding onterecht was. Mocht dit wel zo zijn had Ajax hem wel een boete daarvoor gegeven.
Echter daar is niets over bekend.

Al met al heeft El Hamdaoui juridisch een redelijk sterke zaak. Daar Ajax ook nooit verzoeningsgespreken heeft gevoerd. Voor zo ver bekend.
Ook nu het verhaal met de transfer blijkt dat er minimaal 1 partij de waarheid niet spreekt. Spreekwoordelijk zal de dader wel op het kerkhof liggen. Maar het is op zijn minst vreemd te noemen dat El Hamdaoui en Fiorentina rond zijn, gekeurd en al. En dat Ajax volgens de Italianen om half acht (na de deadline van 19:00 uur in Italie) om een bankgarantie vraagt.
Daarbij is er ook het verhaal van gister dat er een getekend contract naar Ajax is gefaxt.

Mocht de bovenstaande alinea waar blijken te zijn. Heeft Ajax met alle respect geen enkele kans in een rechtzaak. Immers men wil van hem af. Maar zelfs een getekend contract is voor Ajax geen reden om hem te laten gaan. Dit kan door een rechter worden uitgelegd als het doelbewust kapot maken van een carriere/speler en daarop kan die speler in het gelijk gesteld worden.

Dit is bovenstaande is puur juridisch zonder gevoel geschreven. Juist zoals de wet ook is, zonder enige emotie of gevoel.
Dus nogmaals El Hamdaoui heeft juist zoals Lens al zei juist een sterke zaak als het erop aankomt.

1 februari 2012 om 13:54

@ The_ref

Thanks en dat is ook wederzijds.

Goed laat ik nu eens naar de zaak kijken en de emotie zoveel mogelijk uitschakelen ( ben en blijf toch een supporter ), maar dan nog zie ik niet die redelijk sterkte zaak waar jij het over hebt.

Sinds het conflict zijn er volgens Sigi Lens verschillende clubs voor hem concreet geweest die allemaal niet wilde of konden voldoen aan zijn eissen of waarin hijzelf geen trek in had , met als toppunt de geheime meeting in belgie met een Italiaanse club ( weet niet meer om welke club dat ging ) die meteen weer terug het vliegtuig instapte vanwege de financiele eissen van El Hamdoui. Hij heeft dus kansen genoeg gehad om weg te komen maar hij wilt denk ik zo min mogelijk inleveren ten opzichte met wat hij nu verdiend. Dat is natuurlijk te begrijpen maar niemand zal hem het hetzelfde salaris bieden als wat hij nu bij Ajax opstrijkt omdat hij zolang heeft stil gezeten. Want zelfs bij het tweede komt hij niet opdagen.

Dat Ajax hem niet gratis wilt weg doen is te toch te begrijpen, hij heeft al aardig wat verdiend. Ajax is altijd bereid geweest om mee te werken omdat zij ook van zijn salaris afwillen maar daar willen ze begrijpelijk ook zo min mogelijk verlies op draaien.

Sorry maar de terug zetting naar het tweede vind ik persoonlijk nou ook niet een sterk argument, dat gebeurd wel vaker dat spelers terug gezet worden. Uit de woorden van Sigi Lens blijkt dat hij het niet kon verkroppen dat hij niet in de basis starte tegen AC Milan ( het eerste incident ). De Boer heeft publiekelijk gezegd dat het beter was geweest om hem van te voren hierover in te lichten, maar komop het is een volwassen kerel en om dan meteen zwaar depri te worden en opeens zogenaamd niet meer in geestelijk in staat te zijn om voor Ajax te spelen vind ik ronduit slap.

Dat hij zijn plek bij het nationale elftal van Marokko heeft verloren is niets meer dan een logisch gevolg van het niet meer wekelijks spelen. Wat een normale gang van zaken is. Een rechter kan ook kijken naar de gebruiken binnen de voetballerij en dan is dit een bekend fenomeen en niet iets is wat nog nooit is voor gekomen.

Er zijn wel degelijk verzoenings gesprekken geweest tussen beiden kampen, waar volgens de betrokkenen de lucht geklaard was. Zowel Ajax als El Hamdoui hebben dat gezegd bij verschillende media’s bijvoorbeeld bij Eredevisie Live. Helaas was dat elke keer van korte duur, goed wat daar gebeurd is weet denk ik niemand want daar is niks over naar buiten gekomen.

De opmerking “'' Dat hij daar de ontwikkeling van de jeugd niet in de weg mag staan''. Is pas gekomen toen ze bij Ajax helemaal klaar waren met de situatie ook omdat hij nooit bij het tweede kwam opdagen. Toen is dat inderdaad gezegd ja. Je kan niet accepteren dat iemand alleen maar komt opdagen wanneer hij daar zin in heeft. En volgens mij kan je zo iets nog scharen onder werkweigering, maar dat durf ik niet met 100 % zekerheid te stellen.

Nu kwamen er opeens berichten naar buiten dat Ajax op het laatste moment een bank garantie eiste van de Italianen. Dat kan totaal geen verassing zijn, want zodra buitenlandse clubs zich in Amsterdam melden voor een speler, laat Ajax meteen weten dat mocht het tot een akkoord komen dat men ook een bank garantie eist. Zo werkt Ajax nu al enkele jaren wat algemeen bekend is, nadat Ajax een aantal keer vervelende situaties heeft mee gemaakt omdat men vertrouwde op de “blauwe ogen “ van de verschillende clubs dat men zich wel aan de financiele afspraken zouden houden.

Dit is iets waar Sigi Lens ook van op de hoogte was want hij heeft wel vaker zaken gedaan met Ajax, het kan dus niet zo zijn dat het opeens een verassing was. Dat hij er dan persoonlijk nog niet uit is met Ajax of dat hij daadwerkelijk opeens met nieuwe eissen kwam is dan minder van belang. Zonder die bank garantie doet Ajax gewoon geen zaken wat al een hele tijd algemeen bekend is.

Dat het allemaal klote is voor hem als persoon snap ik gerust wel, maar daar is hij zelf het meest schuldig aan. Die sterke zaak zie ik echt niet, niet omdat ik Ajax supporter ben maar het is naar mijn mening op weinig gebasseerd dan zijn eergevoel wat aangetast is.

Even los gezien dat het over Ajax gaat, maar het zou een zeer slechte zaak zijn voor voetbal clubs in het algemeen als er een zaak komt die overigens ook nog gewonnen word.

Ik las net dat het kamp El Hamdoui overweegt om er een zaak van te maken, persoonlijk denk ik niet dat een rechter hem een schade vergoeding zal toekennen maar goed ik ben geen rechter dus we zullen het wel gaan zien als het daadwerkelijk tot een zaak komt.

1 februari 2012 om 14:26

@afc_leeds

Laten we voorop stellen dat als er 2 kijven er ook meestal wel 2 schuld hebben. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen ongeveer.

Ik ga hier ook absoluut El Hamdaoui niet schoonpraten. Echter moet je naar de feiten kijken.
Er wordt veel gezegd, geschreven omtrent zijn vermeende ziekmelding(en). Echter is dit door beide kampen bevestigd nog ontkent. Dus wie hier de waarheid spreekt? Wij blijkbaar als voetballiefhebbers.
Immers beide partijen doen er geen uitspraken over.

Ook het niet op komen dagen bij de beloftes zal wel zo'n vaart niet lopen. Immers zijn er aan El Hamdaoui geen boetes uitgedeeld, anders hadden we daar wel over gehoord.
Dus voor mij persoonlijk blijft de opmerking "hij mag geen talenten in de weg staan" nog steeds een gevaarlijke opmerking in een evt. rechtzaak.

Over zijn verbanning naar de beloftes is evenmin weinig bekend. Hooguit dat hij zich niet kon vinden in zijn verbanning naar de bank voor het duel tegen AC Milan. Ook de opmerking dat het beter was geweest hem van te voren in te lichten van F. de Boer is een opmerking die in een rechtzaak, tegen Ajax kan gaan spelen.
Zeg niet dat het gebeurt maar zou zomaar kunnen. Immers het is eigenlijk een melding dat je fout hebt gehandeld. Echter niks meer niks minder. Of het daarna tot tevredenheid van beide partijen is uitgepraat hebben we nooit mogen vernemen.

Ook het afwimpelen van clubs is het goed recht van een speler. Immers je moet nog wel bij die club moeten willen spelen (lees werken).
Ajax heeft El Hamdaoui nooit een strobreed in de weg gelegd om met andere clubs te praten. Dat klopt.
Dus van geheime ontmoetingen in Belgie, is meer om de pers buiten het speelveld van een evt. transfer te houden geweest.

Ook over het inlichten van een bankgarantie is aan Ajax niet aan Sigi Lens. Immers die behartigd de belangen van El Hamdaoui in deze en niet die van Ajax. Het is aan Ajax om dit kenbaar te maken. En het is ook aan Ajax om te weten van deadlines omtrent transfers in de diverse landen.
Dat een voetbalmakelaar of belangenbehartiger dit weet is alleen maar prettig. Maar dat verplicht hem niet tot het nemen van actie richting de te verlaten club. Immers die dient zijn eigen belangen te behartigen.

Als er een zaak komt tot ontbinding van het (arbeids)contract. Zal de hele waarheid op tafel komen. Dus het passeren, de verbanning, het mislukken van transfers maar ook wat er gedaan is om tot een redelijke oplossing te komen. Want een speler naar de beloftes verbannen en verder niets meer doen gaat geen rechter voor zoete koek slikken. Zeker niet als je in ogenschouw neemt dat hij de clubtopscorder was op dat moment.
Nee, een evt. rechtzaak maakt het er voor Ajax niet makkelijker op en kan wel eens een hele vieze en nare wending krijgen.

Ook dat El Hamdaoui zelf grotendeels schuldig is aan de ontstane situatie gaat erbij mij niet zomaar in.
Mocht je namelijk gelijk hebben en El Hamdaoui zelf niet zijn komen opdagen voor wedstrijden bij de beloftes, en als Ajax daar niets tegen heeft ondernomen wordt hij gewoon in het gelijk gezet. Klinkt heel lullig maar als je fout gedrag bij weet van laat bestaan, kan je niet achteraf claimen dat het fout gedrag is.
Dan had je toendestijds maar actie moeten ondernemen. Bijvoorbeeld boetes opleggen. Salaris stopzetten etc.
Echter voor zover wij nu weten is dit allemaal nooit gebeurd.

1 februari 2012 om 15:46

The Ref
Je denkt toch niet echt dat de rechter serieus zal ingaan op het passeren tegen AC Milan. Een trainer moet zijn eigen keuzes kunnen maken.
Dat Mounir zich daarna meer dan een maand ziek meldt omdat hij gepasseerd is zou meer indruk maken op een rechter. Zeker als je in ogenschouw neemt dat dit hoort bij topsport. Je ziekmelden omdat je een keer gepasseerd wordt is topsport onwaardig.
Met Mounir zijn meerdere verzoeningsgesprekken gevoerd. Hij is teruggezet naar het 2e. Weer een verzoeningsgesprek en weer in genade aangenomen.

Dat Ajax met meerdere clubs overeenstemming heeft bereikt over de transfersom, geeft aan dat Ajax helemaal niet onwillig is om mee te werken aan een vertrek (oplossing).

Als Mounir niet is komen opdagen bij wedstrijden zal Ajax hem daar echt wel op geattendeerd hebben. Een dossier opbouwen heet zoiets, jou wel bekend. Alleen in normale rechtzaak redt je het daarmee niet (altijd).
Bovendien wel Ajax nog iets terugontvangen van zijn investering, vandaar dat ze hem niet ontslaan.

1 februari 2012 om 16:54

@tkbtienoud

Het zal er absoluut worden bijgehaald aangezien het het begin is geweest van alle ellende die nu speelt.
Zal zeker geen hoofdrol spelen.

Dat een trainer zijn eigen keuzes maakt staat vast. Dat hij daarvan de gevolgen moet dragen ook.

Nogmaals jij maakt ervan dat hij zich onterect heeft ziek gemeldt. Ik ben nog geen berichten van boetes of inhoudingen van het salaris tegen gekomen van El Hamdaoui.
Dus vermoedelijk speelt er iets anders. Een ziekmelding is niks vreemds hoor voor een werknemer.

Weet jij wat er intern is besproken bij Ajax? Of tussen Ajax en El Hamdaoui?
Ik niet. En kan alleen maar coclussies trekken op basis van de gegevens die we wel hebben.

En tot nu toe is de zaak die El Hamdaoui heeft een stuk sterker dan de zaak die Ajax denkt te kunnen maken.
Dossier opbouwen is een begin. Echter vergeet niet dat een dossier 1 zijdige info omvat. En dat een rechter graag ook de kant van El Hamdaoui wil horen.
Dan komt ook aan het licht of Ajax wel voldoende goed werkgeverschap heeft getoond.
Is dit niet het geval dan is er grote kans dat de arbeidsverhouding als verstoord (ernstig) wordt beschouwd en kan de rechter overgaan tot ontbinding van het contract.
Vaak wordt de werknemer (El Hamdaoui) dan een vergoeding gegeven voor gederfde inkomsten.
Daarna scheiden de wegen van werkgever en werknemer zich.

Dus tel uit je winst als je voor de rechter komt te staan. Het bljft dan de grote vraag of Ajax uberhaubt nog iets van zijn investering terug ziet.
Want alleen ontbinden van het contract zonder toewijzing van een schadevergoeding is voor Ajax al dik verlies.

1 februari 2012 om 19:57

The Ref
Jij maakt een denkfout dat er steeds vanuit te gaan dat op elk gebied het gewone arbeidsrecht geldt. Als dat het geval was, waren er veel contracten voor bepaalde tijd ontbonden door de clubs. Waarom? De speler brengt niet wat er van hem verwacht wordt, daardoor onstaat er een verstoorde arbeidsrelatie of zijn er gewichtige redenen om de arbeidsovereenkomst te ontbinden.
Ik ken maar een recent voorbeeld dat er overeenkomst op verzoek van de club door de arbitragecommissie is ontbonden. Dat was Boayke (hoop dat ik het goed spel) van Sparta een rechtback. Redenen o.a. diverse soorten brandstof tanken met de pas vd club, verkeersovertredingen op vreemde tijden e.d.
PSV heeft destijds Kromkamp met zijn forse salaris teruggezet naar het 2e maar heeft nooit zijn contract ontbonden.
Voetballers voeren ook positieverbetering en/of een verstoorde arbeidsverhouding aan om weg te kunnen. Meeste recente vb Bas Dost kon niet met Ron Jans en wou daarom naar Ajax. Verzoek afgewezen.

Ziek of situeel arbeidsongeschikt (i.v.m. een arbeidsconflict) is moeilijk te bepalen. Als een speler zegt geestelijk niet in staat te zijn om te spelen, is dat moeilijk te bepalen/weerleggen. Feit is en blijft dat het gebeurde na de wedstrijd tegen AC Milan. Ik zou als rechter in een arbitragecommissie wel raad mee weten.
Een rechter kan ook geen schadevergoeding toekennen aan een werknemer, die gevallen zijn er genoeg. Verder zou een arbitragecommissie kunnen besluiten dat Mounir zijn contract mag opzeggen bij Ajax tegen een bepaalde vergoeding. Ajax heeft namelijk geinvesteerd in een speler door zijn contract af te kopen(niet helemaal te vergelijken met Mutu). Mounir zou zijn contract bij Ajax kunnen afkopen als hij zo graag weg wil.

1 februari 2012 om 21:44

@tkbtienoud

Nee, ik maak geen denkfout. Normaal kan je ook naar de rechter stappen. Je hoeft niet naar een arbitragecommissie.
Er is meer aan de hand dan alleen niet mogen spelen.

Fijn dat je Kromkamp erbij pakt. Die voldeed niet. Had niets met onenigheid te maken tussen speler en club.
El Hamdaoui was op het moment van zijn verbanning clubtopscoorder. Dan kan je moeilijk gaan volhouden dat hij niet voldoet.

En dan zijn er nog de diverse opmerkingen in de media van o.a F. de Boer. Dan heb ik het over opmerkingen "dat hij de talenten niet in de weg mag staan" etc.
Nogmaals dit is geen normale zaak.

In de verste verte niet. El Hamdaoui wordt nu (zoals het lijkt) doelbewust beschadigd. Immers kamp El Hamdaoui en Fiorentina verklaren het zelfde verhaal.
Die claim omtrent imagoschade/reputatieschade had ook civiel rechterlijk opgelost kunnen worden. Dus dat had een transfer niet in de weg hoeven staan.

Ook de situatie van Bas Dost vorig jaar was een slechte zaak om te vergelijken. Bas Dost zou er alleen qua financieen op vooruit gaan. Immers Heerenveen stond er toen ook goed voor. En daarbij had Bas Dost op dat moment een half jaar eerder met zijn volle verstand een 5 jarig contract getekend.
El Hamdaoui zit op dit moment al op 1,5 jaar van de 4 jaar die waren afgesproken. Totaal verschillend.

Lekker Blind, "normaliter" geef je elkaar inderdaad een hand en ga je ieder je weg, maar "normaliter" maakt een club niet een van z'n beste spelers met leugens kapot.

Liegt Blind of niet?

Wat feiten:

06/01
-danny Blind, technisch directeur ad interim bij Ajax, liet eerder deze week weten dat er deze week met Nicolas Boilesen wordt gepraat over een contractverlenging. De vader van de linksachter, Kenny, weet helemaal niets van een afspraak.

21/01
-De Belg baalt echter niet alleen van de nederlaag, maar hekelt ook de houding van de clubleiding. Vertonghen heeft nog een contract tot medio 2013 en heeft niet het idee dat Ajax hem graag langer wil binden. ''misschien vindt Ajax het wel prima als ik vertrek, dat weet ik niet'', zegt de Belgisch international tegen At5. Technisch directeur Danny Blind zei onlangs nog dat het bekend was dat Vertonghen zijn contract niet wil verlengen, maar volgens de 24-jarige aanvoerder van Ajax ligt dat net iets anders.

30/03/11
-dat bleek woensdagavond uit de verklaring van aftredend voorzitter Uri Cornonel. Die las enkele citaten voor uit de gesprekken die de Ajax-directie de afgelopen tijd voerde met Cruijff.
De legendarische nummer 14 noemde Blind daarin niet recht door zee en niet te vertrouwen.

Onbetrouwbaar?

-assistent Danny Blind zou Jol eerder deze maand hebben bekritiseerd ten overstaan van verschillende Ajax-prominenten. Onder hen was ook voorziter Uri Coronel, die de kritiek doorspeelde aan directeur Rik van den Boog.
Van den Boog lichte op zijn beurt Martin Jol weer in. Vanaf dat moment zouden de twee elkaar volkomen negeren.

Waarom geloof ik er geen zak van wat Blind en Ajax zeggen? Zomaar een gevoel...
@ Ajaxexelcior
Ben het volledig met je eens. De Boer stelt zijn eigen ego boven het team- en clubbelang terwijl Mounir nu uitstekend van pas komt. Ze hadden de Boer al lang een eervolle aftocht kunnen en moeten geven door hem intern een andere functie te geven, 'in goed overleg', zodat ze hem niet hoeven te beschadigen, per slot van rekening toch een clubicoon. Kan nog altijd en dan stellen ze een nieuwe trainer aan die wel ervaring op niveau heeft en wel met een 'lastige' speler als Mounir om kan gaan. Vervolgens zet hij hem in de basis, hij scoort en je verkoopt hem evt. eind seizoen voor een miljoen of 4.
Wie weet hoe hoog je dan nog eindigt. Iedereen blij. Hoop niet dat ze het zo doen.

Het is 2 tegen 1. Het verhaal van Mounir en Lens word bevestigt door Fiorentina zelf dus volgens mij zijn het gewoon een stel ratten daar bij Ajax die nu allemaal leugens vertellen terwijl ze dondersgoed weten dat de fout bij Ajax zelf ligt.

Vind het toch wel bedroevend om te zien wat er met 'mijn' club allemaal mis is. Het kan me ook nauwelijks meer een bal schelen, eerlijk gezegd...

Het is toch echt wel duidelijk dat Ajax hier de schuldige is, het staat zelfs op de officiële site van Fiorentina zelf..... lijkt me onlogisch dat Fiorentina MEH gaat verdedigen in een zaak die hun niks aan gaat.

Dit soort acties en natuurlijk die van ouasim bouy zorgen ervoor dat ik steeds minder respect krijg voor ons aller ajax.... dat er nog steeds geen supporters zijn die inzien dat de mensen die nu aan het roer staan onze club naar de tering helpen!!!.....

Deze dingens komen voor bij amateur clubs man.... Ajax had allang hun talenten moeten beschermen...... nu komen ze allemaal met lul verhalen dat bouy de fout ingaat.... maar als hij gewoon een 3 jarig contract had... kon ajax gewoon 5 a 6 miljoen eisen....... als juve dat betaald had zou niemand hun bek open doen dat het onverstandig is........ stelletje onbenullen allemaal bij ajax..... ik begin me na .... ben sinds me 5e fan van ajax.... ik begin me na 19 jaar ontzettend te irriteren aan Ajax en de mensen die onze club runnen ......

Ik snap niet waar al die Ajacieden zich druk om maken hier. MEH is gewoon een geldwolf en dit is precies wat hij verdient, of het nou komt door een bankgarantie of omdat MEH aanvullende financiele eisen naar Ajax had (persoonlijk denk ik dit, want zo ging het bij zijn transferaankoop naar Ajax ook al, maar dat zijn er hier een hoop vergeten !) Maar waar het op neer komt is dat MEH in een belangrijke fase vorig jaar Ajax vierkant liet vallen en zich verzette tegen de taktiek van de trainer die als winnende trainer vorig jaar (3de Ster, ik zeg het nog een keer .... 3DE Ster !!!!) gewoon gelijk had !!! Als speler doe je gewoon wat meneer de trainer zegt. Laat MEH maar eens een voorbeeld nemen aan Eriksen, die zegt ook menneer Bergkamp in interviews ........ En MEH is altijd al een zeur geweest, daar weten ze zelfs bij AZ nog alles van !

Blind, Blind, Blind waar ben je mee bezig.
Je hebt heus wel hart voor Ajax, maar in een officiele functie ben je voor de 3e keer ongeschikt.
Je verknoeit het elke keer als technisch directeur.
Neem een voorbeeld aan van Geel die gewoon prachtwerk verricht bij Feyenoord.
Waar gaat het nog over? Je had Ajax en El Ham van elkaar kunnen verlossen maar nee hoor weer word er amateuristisch spel gespeeld.
Wanneer gaat het weer eens over voetbal?

Blind ga alsjeblieft weg.

Waarom zou Blind liegen, als ze 2 miljoen vangen en 2,5 jaarsalaris niet meer op de begroting staat is hij MEH zonder al te veel verlies kwijt.

Publicatie van wat mails en / of faxen zou hier heel verhelderend zijn.

Bij Ajax verdient hij zoveel, meer dan hij bij Fiorentina zou krijgen. Ajax zou dit bedrag zeker moeten aanvullen tot het bedrag wat hij nu p/maand krijgt, uit bronnen vernomen. Maar ik wil me ook niet te zeer schuldig maken aan speculaties.

zo snel mogelijk van de beurs af, dan maar wat miljoenen extra er tegenaan. Eigen bestuur, korte lijnen, echte voetbalmensen en geen geouwehoer meer, pfffffffffff iedereen spreekt elkaar tegen,
iedereen gaat voor zijn eigen hachie,

update:

Het is inderdaad het bekende lens spelletje.

Op het laatste moment wilde zowel Lens al MEH ieder een half miljoen van Ajax.
MEH heeft dus bewust de transfer geblokkeerd, hij wil cashen bij Ajax en helemaal niet voetballen.

Lens doet ook veel goede zaken MEH lijkt dus de probleemmaker!

Ik verlang weer naar goed nieuws uit Amsterdam. Overwinningen en andere zaken. Maar zoals het nu loopt moeten we daar als Ajacied lang op wachten.

Ontbind gewoon zijn contract en je bent ervan af.

Haha ik lach me kapot. Wat speelt Mounir het toch slim. Hij verdient genoeg, dus gaat alleen weg als hij een flink extraatje krijgt. Ajax zat hem dwars, nu hij dus en hij gaat enkel weg als de voorwaarden zijn zoals hij wilt. Voetballen doet hij bi jajax sowieso niet meer, enkel drukken op de begroting en wachten op het mooie voorstel of straks transfervrij weg lopen.

Voor iedereen: voortaan maar beter uitkijken voordat van alles gepubliceerd wordt en iedereen zijn mening geeft. de berichtgevingen en reacties van gisteren hebben Mounir vast niet gemotiveerd zich nog in te zetten.

1 februari 2012 om 10:21

Ajax kan die 2 miljoen echt wel missen in het salarishuis. Ajax zelf is juist degene die het laatst lacht want hij heeft zijn carrière verziekt.

Ik denk inderdaad dat Ajax niet fout heeft gehandeld in deze.
Over het algemeen gaan 98 van de transfers altijd door nadat een speler met een club heeft gesproken en een werkgever hier groen licht voor geeft. Alleen bij Mounir is dit nu al de zoveelste keer dat een transfer afketst. Dan moet je de schuld niet bij je werkgever (lees Ajax) neerleggen.
Mounir lijkt een lastig mannetje wanneer hij ook maar iets word tegengewerkt. Ik snap heel goed dat beide kampen balen van de huidige situatie en geloof ook vast dat het niet spelen van Mounir niet volledig aan z'n eigen te wijten is maar hij is hier lijkt mij wel voor 85 zelf verantwoordelijk voor.

Ik ben geen Ajax-fan, vond El-hamdaoui altijd een erg goede spits maar kan me heel goed voorstellen, en dan oordeel ik vanaf afstand zonder de exacte feiten te kennen, dat Ajax van deze man/situatie kotsmisselijk word.

Waarom bekruipt mij het gevoel dat Blind hier ronduit staat te liegen?
Zou dat komen omdat er bij ajax altijd de waarheid wordt gesproken en dat daar altijd een serene rust heerst?
Ik durf het niet te zeggen maar als zou blijken dat Blind liegt is heel mijn vertouwen in de eerlijkheid bij ajax verdwenen.

smerige profiteur die Ehm, een soort gezwel wat maar niet weggaat, hoe kom je er vanaf?
succes ermee

De extra financiele eis heeft Hamdooui zelf uitgesproken, namelijk dat hij geld van ajax wilt zien vanwege imago schade. Ze proberen de onderste uit de kan te vissen. Terecht dat ajax de poot stijf houd.

Geef die vent zijn centen mee en doe de achteruitgang open en schop die kerel der uit.

Het is duidelijk dat de voetballerij nog alleen maar draait om zakken vullen en niet meer om de sportiviteit. Dat je allebei een extra 500.000 in je zal wilt steken is hebzuchtig , ik zou eieren voor mijn geld kiezen en weer lekker gaan voetballen.

Laat Mounir gewoon gaan, contract ontbinden, Mounir een miljoen laten betalen, en het andere miljoen voor rekening van ajax (dat besparen ze aan loonkosten voor minstens het komende halfjaar.) Geen gezeik meer en weer een dossier afgerond. Beide pakken ze hun verlies. Mounir kan heen gaan waar hij wil en ajax is een dossier armer. Win-win zou ik zeggen.

Lijkt zo wel een modderbad daar bij Ajax. In alle lagen van de club wordt met modder gegooid. Jammer het voetbal komt nu op de 2e plaats. De naam Ajax moet weer eens verbonden worden met voetbal.

Ajax moet Danny Blind buiten de deur zetten. Deze man is geen meerwaarde voor de club. eerder een fiasco. Laat hij dan gelijk zijn zoon meenemen dat is ook helemaal niets. Treurig deze tot stand koming met Fiorentina. Geeft Ajax een nog betere naam. Goede zaak dat nu eindelijk de gang naar de rechter word gekozen, had al veel eerder moeten gebeuren. Zet de heren van Ajax maar een keer op hun plaats. Ze denken dat ze alles kunnen maken.

1 februari 2012 om 10:55

Een rechtzaak is volledig kansloos. El Hamdaoui heeft gewoon een doorlopend contract bij Ajax dat helemaal niet verplicht is mee te werken aan een transfer of ontbinding daarvan. En met het contract heeft de speler recht op werk bij de club, niet per se bij het eerste elftal. Hierover is genoeg jurisprudentie: denk b.v. aan de rechtzaak die Kenneth Perez aanspande tegen Ajax toen hij door Marco van Basten werd teruggezet naar het tweede elftal. Die rechtzaak verloor Perez omdat Ajax op geen enkele wijze contractbreuk pleegde.
@fantje: lijkt me ook de beste optie. Maar aangezien Mounir inzet op een schadevergoeding vanuit Ajax ook een onwaarschijnlijke.

Wat ik nu niet snap , waarom moet Lens ook een half miljoen hebben ? Wat heeft hij dan gedaan bij.voor Ajax ? Waar heeft hij de zogenaamde imago schade opgelopen ? Slaat toch werkelijk nergens op ? Die Lens en El hamlap zijn volledig de weg kwijt en slaan helemaal door !

Waarom gaan we heel Ajax gewoon niet op doeken?
Ben je in een klap af van die domme soap waar ze in Amsterdam toch niet uitkomen en ben je van het gezeur af.
El Hamdoui moet gewoon maken dat hij weg komt net als van Gaal, Blind, Ten Have en die andere clowns.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren