Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer snapt jeugdspeler Bouy niet: 'Ik vind het een domme zet'

Laatste update:

In plaats van zijn kansen bij Ajax af te wachten, koos Ouasim Bouy er dinsdag voor in te gaan op de avances van Juventus en zich bij die club te voegen. De recordkampioen van Italië maakte al trots melding van Bouys komst, maar in Amsterdam likt men de wonden. Hoofdtrainer Frank de Boer zegt de overstap van Bouy niet goed te kunnen plaatsen.

/

“Ik vind het een domme zet van Ouasim”, geeft De Boer toe in gesprek met AjaxLife. De huidige hoofdcoach werkte lange tijd bij de A1 en kende Bouy en diens potentie dus goed. “Ik ken genoeg voorbeelden van spelers voor wie het slecht uitpakte”, aldus De Boer. Hij probeerde Bouy in een gesprek nog op andere gedachten te brengen, maar het mocht niet baten.

Eerder al gaf Danny Blind, technisch directeur ad interim in Amsterdam, aan dat Ajax de jeugdspeler een aanbieding had gedaan voor vier seizoenen. “Daar spreekt veel vertrouwen uit, maar we zijn er toen niet uitgekomen. Na een vervolggesprek in januari meldde Juventus zich bij de zaakwaarnemer van Bouy. Zij deden hem een aanbieding deed die hij niet kon en niet wilde weigeren. Zijn contract loopt af, dus aan het einde van dit seizoen zou hij transfervrij zijn. Juventus wilde hem echter nu al hebben.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weet je wat ik dom vind? Dat je een groot talent niet eerder een contract aan hebt geboden.

31 januari 2012 om 21:48

Goh lezen is lastig he. Blind zei duidelijk dat ze hem al een aanbod hadden gedaan voor 4 seizoenen. En tijdens de vervolggesprekken kwam Juventus erbij.

31 januari 2012 om 22:02

Er staat dat ze er toen niet zijn uitgekomen, dus het 4 jarig contract was niet goed genoeg, waarschijnlijk heeft Blind hem willen houden voor een appel en ene ei, nu loopt hij weg!

31 januari 2012 om 22:17

Is er een transferbedrag bij betrokken?zo ja , hoeveel?

ON: Er staat dat hem een aanbieding werd gedaan, die hij niet kon en wilde weigeren. Stel dat ze hem maandelijks 50.000 euro geven, dan snap ik wel zijn keuze. Ik bedoel je hebt nooit zekerheid dat je door gaat breken, weliswaar is de kans groter bij Ajax, maar je kunt die jongen niet blameren voor dit. Laat de fifa maar eens met regels komen die verhinderen dat spelers onder bijvoorbeeld de 20/21 jaar niet verkocht mogen worden

31 januari 2012 om 22:30

ik had gelezen dat hij in Italie 1 miljoen ging verdienen! Dus ja daar kan Ajax absoluut niet tegen op bieden. Erg jammer dat zo'n jongen gewoon puur voor het geld kiest. Vind dit ook erg ondankbaar jegens Ajax, hij heeft hier de hele jeugd opleiding doorgelopen en net op het moment dat Ajax echt iets aan je kan gaan hebben vertrekken. Ik hoop dan ook dat je niet zal slagen in turijn!

31 januari 2012 om 22:37

@ eymensen

transferbedrag is naar verluidt 2 ton.

31 januari 2012 om 22:49

wat is er ondankbaar aan?als jou contract bij je baas afloopt en je baas bied je een nieuwe aan(hij heeft opleidingen voor jou betaald)maar jij krijgt een aanbieding van een ander bedrijf waar je meer kansen ziet voor de toekomst en ze betalen ook nog eens het 3 of 4 dubbele van je huidig salaris?tja lastige keuze..........

31 januari 2012 om 23:04

1mil per jaar?

31 januari 2012 om 23:23

nee joh, per week! ;

31 januari 2012 om 23:33

kansen ziet voor de toekomst? In dat geval zou ik het compleet met je eens zijn, maaar je weet precies waar dit gaat eindigen....
Deze jongen kiest puur voor het geld, niet meer en niet minder. Dan kun je ajax wel overal de schuld vang even, of blind of wie dan ook, maar het is de schuld van deze geldwolf....

1 februari 2012 om 00:00

hoe bedoel je niet slagen hij is niet even dom als hamdoui en aissatie straks gaat hij in het eerste voetballen gaan ze zijn hele carriere verzieken slim van je als je niet slaagt dan moet je het proberen bij psv want die kan goed opschieten met marokaanse jongeren zie bvb affely bakkal labyad

1 februari 2012 om 00:08

Ajax heeft hem niet de jeugdopleiding laten doorlopen omdat ze Bouy een lieve jongen vonden, ze zagen potentie, talent en doorzettingsvermogen in hem en hielden hem er daarom bij. Het is dus voor beide partijen een win-win situattie, maar als hij ziet dat generatiegenoten als Klaassen wel spelen en hij niet, kan ik mij er wat bij voorstellen dat hij deze kans grijpt, het is wel Juventus he!!

In het meest negatieve geval breekt hij niet door en wordt hij óf verhuurd óf verkocht. De ervaring die hij daar opdoet geeft hem een grotere voorsprong dat in Jong Ajax spelen..(en dan laat ik het financiele gedeelte even buiten beschouwing)

1 februari 2012 om 00:28

Off: Bouy heeft geleerd van het feit dat Marokkanen niet slagen bij Ajax.

Boukhari, Oulida, Boussoufa, Bouy, Mounir el Hamdaoui , aissati

http://altijdwat.ncrv.nl/nieuwsblogs/waarom-botert...
On: Ik denk dat het een goede zet is , juventus kent een goede jeugdopleiding en t is r warmer dan in Nederland

1 februari 2012 om 00:42

Lachwekkende reactie van deze psv'er

On: Financieel begrijpelijk, sportief oliedom

1 februari 2012 om 07:23

lekker voor ajax dat hij weg is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 februari 2012 om 09:14

@stiloe. Ze kunnen bij psv zo goed met Labyad opschieten dat die niet wist hoe gauw hij bij Sporting moest tekenen...

31 januari 2012 om 21:49

Hij heeft jarenlang contracten afgewezen. Als je de tekst leest zie je nog dat het ook deze maand nog een aanbieding gedaan is.

31 januari 2012 om 21:59

@afcagunner hij kan niet al jare lang zijn contract af hebben gewezen, het is een jeugd speler en die mag je in tot zijn 18e alleen een jeugd contract geven, dan mogen de onderhandeling pas een half jaar van te voren worden gestart, voor een verbeterd contract

31 januari 2012 om 21:49

Idd en nu is hem een mooi zakcentje belooft in Turijn en is hij voor een appel en een ei weg Amsterdam. Slecht gedaan dus van de verantwoordelijken.

31 januari 2012 om 21:49

Hebben ze paar keer gedaan, maar hij wou het afwachten. Maar natuurlijk kijk jij niet verder dan je neus lang is.

31 januari 2012 om 21:57

Wou hij het afwachten of was dat het ideetje van zijn zaakwaarnemer?

31 januari 2012 om 22:19

Niet verder kijken dan m'n neus lang is ... "ik voel een slechte grap aankomen ..." Ook lekker kortzichtig en gemakkelijk ...
Als de aanbieding en het gevoel bij Ajax goed was geweest dan had hij allang bijgetekend. Als ze echt een goed gevoel bij de jongen hadden gehad dan hadden ze hem wat kansen moeten geven in het 1e.

31 januari 2012 om 22:21

Niet iedereen kan een kans krijgen. Er zijn genoeg spelers die dat wel hebben gehad zoals Klaassen, Koppers, van Rhijn, Ligeon, de Sa en Lukoki etc. Zijn beurt was van zelf gekomen.

Maar als ik naar jouw soort reacties kijk, zeik jij gewoon graag iets van Ajax af. Vandaar dat je ook een slechte grap voelde aankomen.

31 januari 2012 om 22:32

Hoezo mijn soort reacties? Is het omdat ik iets negatiefs zeg over jouw club waardoor je meteen conclusies trekt die louter negatief zijn? Als je met dit soort opmerking komt, onderbouw ze dan ook graag.
Het zal je verbazen maar ik heb zeker geen antipathie tegen Ajax. Wel hekel ik het beleid van Ajax de afgelopen jaren. Hetzelfde heb ik jarenlang gehad bij Feyenoord. Er vindt echter een kentering plaats dat nu ook een jeugdspeler van Ajax niet meer wil blijven. Ik kan dit niet los zien van het wanbeleid dat al jarenlang wordt gevoerd.

31 januari 2012 om 23:16

"vandaar dat je ook een slechte grap voelde aankomen" dat was mijn onderbouwing.

Klaassen, Eriken en nog wel wat spelers waren ook altijd gewild en bleven toch bij Ajax. Er zijn bij elke club wel spelers die liever voor het grote geld kiezen. Hoeft niet altijd met problemen te maken.

31 januari 2012 om 21:49

Ja, ze wachten altijd tot de speler een 1-jarig contract heeft... Dat vinden ze leuk of zo. Stelletje faalhazen daar.

31 januari 2012 om 23:25

Misschien omdat hij dit jaar pas 18 is geworden, sukkel. Je kunt een speler van 16 jaar in Nederland niet langer dan 2 jaar vast leggen.

Sjonge ik word een beetje moe van al die idioten hier die denken te snappen hoe het zit.

Het ligt gewoon volledig aan Bouy, klaar.

31 januari 2012 om 21:53

Weetje wat ik dom vind? Mensen die dingen beweren, terwijl ze totaal geen verstand hebben van zaken.

31 januari 2012 om 21:58

Precies, je zorgt toch dat contracten gesloten worden voor een transferperiode aanbreekt. Je nodigt clubs alleen maar uit om biedingen te doen als je gaat onderhandelen gedurende de transferperiode.

31 januari 2012 om 22:17

@ucla:

Er zijn al vier mensen voor je geweest met dezelfde domme opmerkingen. Steeds is het weer uitgelegd, dan vraag ik me toch af wat jouw intelligentie voorstelt om dan nog een keer dezelfde onzin te komen verkondigen.

Bouy heeft meerdere aanbiedingen gehad, ruim op tijd, zelfs eentje voor 4 (!) jaar. Zo een contractduur is voor een speler van zijn leeftijd een gigantisch gebaar van vertrouwen. Hij wilde gewoon niet tekenen, klaar.

Maar het is natuurlijk veel makkelijker om altijd maar te roepen dat het wanbeleid is.

31 januari 2012 om 22:25

Ik zal je provocerende gedeelte voor het gemak negeren en jou even uitleggen wat hieraan wanbeleid is. Bouy heeft een aanbieding gehad (zoals staat in de tekst) en een gevolggesprek stond geplaatst gedurende deze transferperiode. Als jij een een jeugdig talent binnen Ajax hebt moet je ervoor zorgen dat het gevolggesprek vóór de transferperiode gepland staat. Als dat niet mogelijk is, had je eerder moeten gaan praten. Desnoods op de dag na zijn verjaardag. Het is logisch dat wanneer je een speler wilt behouden je er (alles!) aan doet om hem een contractverlenging te laten tekenen voordat een andere club (zie Juventus) hem nu lekker kan maken met veel centjes.
Het gebaar van vertrouwen mag er overigens best zijn, maar dat gebaar van vertrouwen geeft Juventus hem nu ook met een beter salaris.

31 januari 2012 om 23:28

Weer zo'n lulkoekert hier, Ajax mag spelers onder de 18 geen lange contracten geven! Anders zou elke 16 jarige met talent, en dat heeft Bouy, meteen een contract van 5 - 6 jaar krijgen!

Maar jij weet het natuurlijk beter, Ajax heeft expres gewacht tot de transferperiode voordat ze willen gaan verlengen, ja dat is logisch, klopt helemaal.

Daaaaag

31 januari 2012 om 23:38

Ja ik weet het inderdaad beter aangezien Bouy 18 jaar werd in Juni 2011. Ajax heeft 6 maanden de tijd gehad om zijn contract met 4 jaar te verlengen. Maar nee, ze hebben gewacht tot December.

Daaaaaaag

31 januari 2012 om 23:46

Zo, meneer is heel zeker van zijn zaak - heb je een bron? Was je bij de besprekingen? Ja, daar was je bij, vertel, hoe kan het dan dat ik heb gehoord dat de zaakwaarnemer vanaf September de contractbespreking heeft uitgesteld?

En daar al heeft aangegeven het liever een tijdje aan te willen zien omdat er geen haast bij was, immers, Bouy zou in de zomer toch niet vertrekken.

Ja, dat heb ik uit dezelfde bron als jou, dus kom maar op met je verhaal.

Ajax heeft vanaf het begin deze jongen langer willen vastleggen maar zijn zaakwaarnemer heeft vanaf begin geweigerd, zo is het, en ga nou niet anders lullen voordat je met een bron komt waarin staat dat Bouy wel had verlengt als ze op zijn verjaardag zouden gaan praten. Punt.

Moet je nog meer voorbeelden? Labyad, ook zo'n rat, wil Niet verlengen, ook aflopend contract.

Maar meneer weet het natuurlijk beter, elke speler wil namelijk wel verlengen, zolang het maar meteen op de 18e verjaardag is.

1 februari 2012 om 00:37

Vreselijk irritant die toon van je maar voor het belang van educatie ga ik er toch maar op in. Ik ben zeker van mijn zaak als je vraagt dat Bouy al sinds Juni 18 jaar is. Ik ben er ook zeker van dat er maar(!) twee gesprekken hebben plaatsgevonden (lees tekst). Het eerste gesprek vond plaats in December (lees ajax website) het tweede gesprek vond plaats midden in de transferperiode.

Het wanbeleid hieraan is, is dat ze nooit zolang hadden mogen wachten tot de transferperiode. Bouy in Juni 18 is geworden, is een groot talent maar nog zonder contract. Wat weerhoud Ajax ervan om zijn contract te verlengen in bijv Juli of Augustus?

1 februari 2012 om 09:18

En als Bouy nu continu heeft beweerd dat hij gaat bijtekenen en Ajax gewoon aan het lijntje heeft gehouden? En 'ineens' komt Juve (wat ik dus niet geloof). Hier is ook gewoon een smerig spelletje gespeeld door zijn zaakwaarnemer.

1 februari 2012 om 13:52

Als dat is gebeurd Zlatan65, dan heeft zijn zaaknemer het gewoon slim aangepakt maar dan nog had het Ajax bestuur beter moeten weten. Gewoon een aanbieding moeten doen he can't refuse in juli ofzo, mocht hij dat niet willen, en hij slaat in een gevolggesprek weer een aanbieding af, dan heb je tenminste alles geprobeerd wat je kon. Nu hebben ze het gewoon ontzettend zwak aangepakt door (pas!) in December te gaan praten.

'ik vind het een domme zet'

Ik ook, wat heb je daar nu al te zoeken als bouy zijnde.

31 januari 2012 om 21:56

They made him an offer he couldn't refuse!
Ouasim Bouy en met name Mino Raiola hebben hier natuurlijk puur voor het geld gekozen. Of het slim is zal de toekomst ons laten zien, maar feit is wel dat Ajax gewoon te traag heeft gehandeld, zoals ze dat wel vaker hebben gedaan. Van Rhijn, waar ik veel potentie in zie, heeft ook recent nog aanbiedingen gehad en heeft ook een tijdje getwijfeld; simpelweg omdat Ajax te traag handelt of weinig vertrouwen uitspreekt in het voorgelegde contract.

31 januari 2012 om 21:57

Raiola is ook de enige die dit een geweldige stap vind en die jonge zelf zal wel omver gelult zijn met allemaal mooi verhalen over Italie. En dat ze daar al jarenlang wachten op een talent al Bouy. Die word over 2 jaar verhuurt aan een kleine club in Italie met optie tot koop en dat was dan de glansrijke carrière die hem beloofd werd door Raiola.

31 januari 2012 om 22:06

Ik verbaas me meer over het feit dat hij denkt daar te kunnen gaan spelen als Elia het niet eens lukt, als Oranje international zijnde.. Acht de kans groot dat we weinig van deze speler zullen horen..

31 januari 2012 om 23:18

Vergeet niet dat er bij dit soort jeugdige talenten nog een groot potentieel zit, waarop topclubs als Juventus anticiperen. Dat dit soort spelers vervolgens niet al te veel tot geen speeltijd ontvangt is gevolg van dit proces. Elia heeft gedurende zijn carrière ook ongelukkigerwijs wat potentie laten liggen. Het gevolg kennen we.

Hij had inderdaad beter bij Ajax kunnen blijven, en had m graag in het eerste zien spelen.. Helaas al die klote zaakwaarnemers ook..

Alleen maar eigenbelang, iedereen bij Ajax denkt aan het eigenbelang. Een paar uitzonderingen daar gelaten, en wie zijn de dupe? Wij als supporters.

31 januari 2012 om 21:47

Dat gebeurt toch overal? Reis, Labyad, Fer, Wijnaldum, Janssen.
Om maar ff wat te noemen.

31 januari 2012 om 21:56

Inderdaad. En de Ajacieden die er niet voor eigen belang zetten worden naar buiten gewerkt door de bobo's van Ten Have of zijn bezig met de egoïsten in één team te laten spelen (de Boer).

31 januari 2012 om 22:00

Nee hoor, bouy denkt niet helder na over zijn eigen belang. Anders wist hij wel dat hij beter bij Ajax kon blijven. Natuurlijk is een stap na Juventus heel mooi, maar je weet nooit hoe het daar gaat lopen. Je moet wel heel erg zeker zijn van je zaak en heel hard werken om daar te slagen. Want talent heeft deze jongeman wel.

1 februari 2012 om 00:16

Jullie zijn niet de dupe als zo een jongen weggaat. Die zal als hij 3 goede wedstrijden speelt toch wel weggaan.

Goed dat hij zich zo duidelijk uitspreekt. Ik hoop dat andere jeugdspelers in gaan zien dat zulke transfers op jonge leeftijd heel vaak op een treurige carrière uitlopen.

31 januari 2012 om 21:47

En op een hoog salaris, wat veel spelers helaas meer interesseert.

31 januari 2012 om 22:00

Ja is voor de huidige twiiter generatie toch het belangrijkst. Huidige generatie is het kapitalisme ten top. Denken dat alleen heel veel geld gelukkig maakt, ze zijn al lang niet meer tevreden met genoeg (vaak al meer dan genoeg op die leeftijd).

31 januari 2012 om 23:44

Het is wetenschappelijk verklaarbaar waarom dit soort talenten minder goed in staat is weloverwogen keuzes te maken. Een grote zak geld of de trots van een grote club zijn factoren die op ieder mens grote invloed hebben. Velen zijn toch in staat te relativeren en te kijken wat de gevolgen kunnen zijn.
Bij dit soort talenten ligt het anders. Het deel van de hersenen dat het nemen van weloverwogen beslissingen voor zijn rekening neemt, ontwikkelt pas laat in de puberteit, wat het typische 'pubergedrag' verklaart. Die ontwikkeling is pas klaar na een leeftijd van twintig jaar. In sommige gevallen zelfs later.
In dit geval met Bouy is daar dus ook sprake van. De kans is groot dat Bouy zodanig optimistisch beslist dat de nadelige gevolgen onevenredig licht meewegen in zijn keuze.

Bovendien moet ik zeggen dat een grote club als Juventus, spelend in een interessante competitie en een mooi stadion en het financiële plaatje zeer aantrekkelijke factoren zijn. Ik betwijfel of je dat bij voorbaat afslaat. Die gedachtensfeer hangt hier namelijk wel.

Overigens ben ik het ook eens met het feit dat het kapitalisme niet in ieder geval een positieve uitwerking heeft op welvaartsverschillen. Die problematiek zou ik echter niet achter de aard van het kapitalisme zoeken, maar achter de politieke invulling ervan. Er bestaat namelijk een nogal groot verschil tussen een socialistisch getinte kapitalistische samenleving en een meer liberaal getinte kapitalistische samenleving, maar dat hele verhaal zal ik de zeer gewaardeerde leden van Voetbalzone maar onthouden, aangezien dit een voetbalforum is en geen politiek stamcafé!

31 januari 2012 om 22:00

@martin jol

Ik denk dat Frank de Boer dit Ouasim ook wel duidelijk heeft proberen te maken.....maar er zijn nu eenmaal ook spelers (misschien wel juist omdat ze nog jong zijn), die dit niet inzien of willen inzien. Die denken er al te zijn (wat we ook in Ajax-1 wel zien en dat ze dan laks en gemakzuchtig worden). Dan kan je als brugman lullen.... maar zal je nooit gehoor krijgen.

Je hebt ook andere voorbeelden. Neem nu het hele continent aan scandinaviers bij Ajax. Toen Eriksen, maar vorig jaar Fischer ook de keuze moesten maken kozen ze niet voor de bijna gehele Europese top, maar voor Ajax. Dat heet dan al snel kiezen voor een geleidelijke en gedegen opbouw van je carriere en niet gelijk voor het geld of een grote naam.
Deze jongens waren dus wel gevoelig voor dit soort van argumenten, daar waar Ouasim dit niet was. Jammer. Had Bouy echt wel in Ajax-1 willen zien spelen.

Maar nu hij er niet is krijgen anderen zoals bijvoorbeeld Mats Rits en wie weet Viktor Fischer wel weer sneller een kans, immers zijn hebben Ouasim Bouy niet meer voor hen te dulden....die is uit de rangorde verdwenen.

31 januari 2012 om 22:11

Ik denk dat jonge spelers ook wel liever bij Ajax hadden willen blijven, maar als je een zaakwaarnemer als Raiola hebt, die alleen maar aan zichzelf denkt en connecties heeft.. Tsja, dan maakt hij die keuze voor jou en kan hij je op die leeftijd denk makkelijk overhalen. Meer geld, mooi weer, weinig perspectief bij Ajax voor de korte termijn (janssen, de Jong, Lodeiro, Eriksen, Serero, Klaassen heeft hij zowiezo voor zich en misschien ook wel Fischer en Rits of nog andere spelers).

Ach de boer, zeurpiet ! Had je hem maar vaker bij het eerste moeten halen ! En al eerder een contract moeten aanbieden. Nu heb je nog een bedrag en gaat hij niet transfervrij

31 januari 2012 om 21:54

Blind gaat over de contracten en de Boer kan niet iedereen speeltijd geven. Het enige dat de Boer had kunnen doen (en gedaan heeft) is aan Bouy aangeven dat hij in de toekomst plannen met hem heeft.

31 januari 2012 om 22:09

@lazochi

De kritiek op De Boer, dat hij hem dan maar eerder bij de eerste selectie had moeten halen..... ja joh.... De Boer is te laat geweest met een let wel pas 18-jarige speler. Kom op hoor!.

@martin jol

Blind gaat over de afhandeling van en het onderhandelen over contracten. Maar Blind kan niet op eigen houtje aan de gang..... heeft altijd de goedkeuring van het technisch hart nodig (de boer, bergkamp en jonk) en zal op aangeven van datzelfde technische hart bijvoorbeeld pas in actie komen bij het benaderen van nieuwe spelers. Eigenlijk is Blind niets meer en niets minder dan het administratieve hulpje van De Boer, Bergkamp en Jonk. Niets meer en niets minder.

31 januari 2012 om 22:14

De Boer, Bergkamp en Jong hebben het al een tijdje niet meer voor het zeggen bij Ajax wat voetbaltechnische beslissingen betreft.

Eerst wel, ja. Voordat Ten Have hem aangesteld had als directeur was hij iemand die uitvoerde wat ''het technische hart'' wilde, nu staat hij daarboven en zou hij in principe zelfs de Boer, Jonk en Bergkamp kunnen ontslaan.

31 januari 2012 om 23:30

Zucht,

Eerder contract aanbieden KON Niet. Je mag minderjarigen niet langer vastleggen dan 2 jaar!

Hij is nu 18, kun je tellen? 16 + 2. Ja, vanaf zijn 18e kon Ajax een nieuw contract aanbieden, en raad eens, dat hebben ze gedaan!

Ik ook, En ik denk velen met mij.

Al ben ik ook van mening dat ajax Bouy natuurlijk veel eerder een contract aan had moeten bieden.
Tuurlijk er bestaat een kans dat ie doorbreekt en een aardige speler wordt Bij Juventus., Maar die kans lijkt mij Niehil, Ik vind het gewoon zo jammer, Ik bedoel ik. als ik een groot talent was (ben ik niet) Dan zou ik gewoon zo trots zijn dat ik het Ajax shirt zou mogen dragen, En uit waardering voor de Club Mijn Contract Verlengen.

Maar goed dat is mijn bescheiden mening.

31 januari 2012 om 22:03

Mooi als je dat zou doen, maar doe je dat ook in elke situatie?
We weten niet wat er allemaal met die jongen is besproken.
Ik ben er overigen ook niet voor dat talenten weggekocht worden
Wat mij betreft moet er een min leeftijd komen van 23 om naar buitenland te gaan.
Maar Misschien is het die jongen duidelijk geworden dat hij bij Ajax voorlopig niet in het eerste komt
En alhoewel hij dat bij Juve ook niet zal doen , is geld misschien een doorslaggevende reden geweest.
Misschien wil hij niet langer toezien hoe alle geruzie bij ajax doorsuddert
Of wil hij niet onder van de Boer spelen?
Ik suggereer niets , maar gooi zomaar een aantal redenen op
Maar als het om Loyaliteit, continuiteit, ontwikkeling en kansen gaat is het beter om onze talenten langer in Nederland te houden

31 januari 2012 om 23:46

Eerder contract aanbieden KON Niet. Je mag minderjarigen niet langer vastleggen dan 2 jaar!

Hij is nu 18, kun je tellen? 16 + 2. Ja, vanaf zijn 18e kon Ajax een nieuw contract aanbieden, en raad eens, dat hebben ze gedaan!

Bouy is gevallen voor het geld. Logisch deels, maar ook erg dom. Italië is geen plaats voor jonge talenten namelijk. Die gaan ten onder tegen de Samuels en Lucio's... hij kan Ajax 1 niet eens aan nog.

31 januari 2012 om 21:54

..en dus een gevalletje slechte mentaliteit. Die hoeven we niet bij Ajax. Eerst voetbal, dan geld! Dus beter kwijt dan rijk!

1 februari 2012 om 14:41

hoezo kan hij ajax 1 niet aan? heb je hem zien voetballen dan?
blind de jong enoh jansen debilio sulimani gewelige voetballers die kunnen het ook aan
die hebben bewezen hoe het moet. ajax is niets meer dan een subtop middenmoot met zulke spelers.. juve staat eerste in de serie a.. als die niet goed genoeg was voor ajax 1 dan zouden ze hem ook niet halen denk ik.. ze hebben niet dezelfde scouts en td als ajax

1 ding staat vast: Hij gaat alleen maar voor het geld. Denkt die echt dat die aan spelen toe komt? OF gaat die naar het 2de ofzo? Is zou het anders echt niet weten wat die hier heeft te zoeken?

Natuurlijk is het erg dom om op zo'n jonge leeftijd al naar een topclub te gaan in het buitenland, zeker wanneer je bij je eigen club nog niet bent doorgebroken. Sommige spelers falen zelfs bij topclubs na doorgebroken te zijn in eigen land...
Neemt echter niet weg dat dit toch wel zwak is van de Boer om zo'n jonge jongen na te gaan trappen omdat het in zijn/ajax' nadeel is...

Als je door mensen als Wim Jonk, De Boer, Blind, Bergkamp niet kan worden overgehaald en weten wat het best voor je is qua carriere, neem ik aan dat het om het geld ging. Wat moet je anders bij Juventus doen? Geen opleiding daar, geen kans op speeltijd, geen carriere. Ik wens hem succes en hoop dat hij finaal faalt en over 2 jaar lekker bij Fc Zwolle ofzo gaat spelen. De Groetjes.

31 januari 2012 om 22:20

@afca0cbs

En dan gaat ie na een paar maanden acclimatiseren komende zomer op huurbasis naar een club uit de kelder van de Serie A of in slechter geval Serie B. Daarvan zijn legio voorbeelden bij dit soort jonge spelers (inter probeerde het ook met Castaignos).
Clubs als Juventus halen elk jaar spelers, die er gelijk kunnen staan en meestal ook van naam zijn. Zo waren ze gelijktijdig met Bouy ook bezig om die Guarin uit Brazilie te halen, die uiteindelijk koos voor Inter. Die wilde ze voor de basis.
Bouy heeft bij Juve niet alleen meer spelers voor zich te dulden in de rangorde, maar ook tov Ajax nog eens spelers met hogere kwaliteiten.
Als je dan al Ajax niet voor het geld zou verlaten, maar omdat je denkt niet de kans te krijgen....nou dan kan ie nog wel wat verwachten in Turijn. Maar zoasl gezegd.....die gaat eerst verhuurd worden zoals doorgaans gebeurt en dan zal ie zijn stinkende best moeten doen bij een middelmatige Italiaanse club en dan nog is het maar de vraag of ie werkelijk de kans krijgt bij Juve, daar die namelijk toch ook elk jaar ervaren spelers haalt van naam .....

Tijd geleden ging De Windt, destijds 17 jaar toevallig ook naar Juve. Kwam na verhuurperiodes bij kleine clubs elders weer terug in Nederland. ja ook bij hem waren de verwachtingen groot en hooggespannen. Nu speelt ie in Nederland bij de amateurs. Leuk dat korte financiele gewin........
Of neem de tegenwoordig bij Jong Ajax meetrainende Jordy Brouwer. Ging ook op 16-17 jaar naar Liverpool en was ook niet tot andere gedachten te brengen....die heeft zover een geweldige carriere gehad. Niet dus!.

31 januari 2012 om 22:23

Goed idee. Ik wil hem wel bi FC Zwolle zien.

Maar even reëel allemaal. Wat zouden jullie doen als je mooie verhalen krijgt over een Italiaanse topclub, je krijgt een zak met centen die je bij Ajax nooit bij elkaar kunt voetballen. Dan ga je toch lekker naar Italië. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die door 1 rotschop hun leven lang niet meer kunnen voetballen. Hij kiest nu voor het geld en dat is zijn goed recht. Maar of het goed is voor zijn carrière is een tweede.

31 januari 2012 om 22:32

@killron Hij krijg bij Juve echt geen 200 000 eu hoor. En als hij daar niet doorbreekt zal hij ook nooit meer gaan verdienen.

Mooi he jongens als Eriksen en boilesen en fischer slaan clubs als ac milaan arsenaal juventus af en gaan naar de jeugdopleiding van Ajax omdat ze weten dat ze vanuit veel meer kans hebben. Bouy heeft al genoten van de ajax jeugdopleiding en denk wohh juventus heeft belangstelling ik ben volgens mij echt goed. Not!!!

Leuk om op je 18de al af te bouwen als professionele voetballer.

31 januari 2012 om 22:39

Onbegrijpelijk he. Zo'n jongen geeft zijn hele jeugd op om een mooie carriere als profvoetballer te krijgen. Dan ben je op het punt om te debuteren in het eerste en dan vergooi je je hele carriere en kies je voor het snelle geld. Wat een ongelooflijke grote stumperd en die ouders van hem ook. Hoor je waarschijnlijk nooit meer wat van terug.

Ja niet zitten janken.
En verder gaan met de jeugd die er wel is.

Ik denk zelf dat we niet veel meer van die jongen gaan zien.

Maar ik hoop het wel.

Hoop dat ie zwaar mislukt daar in Turijn. Wat een ongelooflijk domme zet. Meneer ziet alleen maar euro tekentjes en tekent meteen. Waar zijn de voetballers gebleven die het niet meer voor het geld doen. Evander Sno is een geweldig voorbeeld. Had Bouy hoog zitten, maar met zo'n instelling zal je nooit mijn lievelingsspeler worden.

31 januari 2012 om 21:52

En het enige dat jij wou is dat hij 10 wedstijden schitterde en voor 20 miljoen vetrok naar het buitenland.

Hypocriet.

31 januari 2012 om 21:56

Oh jij gaat mij vertellen wat ik wil?? Hou toch op man.

Ik vind het zo zonde van het talent. Hij kijkt naar het grote geld en is meteen weg. Hij is pas 18. Het was veel slimmer geweest als ie nog wat jaartjes was gebleven. Nu is de kans groot dat het talent dat ie nu heeft verknalt.

Kennelijk is de bestuurlijke wanorde zo groot bij Ajax dat men niet eens meer op tijd een contract kon aanbieden....... en dan gauw nog even een aanbieding van 4 jaar doen. als je dat eerder doet spreekt dat vertrouwen uit, nu lijkt het een wanhopige daad om een geld dingetje vast te houden voor de club. Heel dom gedaan........

31 januari 2012 om 21:56

@ Lucunculus

Er staat toch duidelijk in de tekst dat Ajax al eerder een aabieding gedaan heeft van vier jaar, wat hij afwees en men sprak af om een vervolgens een vervolg afspraak in januari te plannen. Helaas is dit ook niet toch een akkoord gekomen. Dus Ajax is wel degelijk al een tijdje beetje geweest om deze jongen voor de club te behouden, dus niks alles op het laatste moment.

31 januari 2012 om 22:04

Wanneer is dan eerder? eind december ? staat geen datum oid bij.
En het vervolggesprek januari, is nu... allemaal rijkelijk laat dus.

31 januari 2012 om 22:12

Ajax is vanaf vorig seizoen al bezig met het verlengen van contracten van jeugdspelers met een aflopend contract en dus ook Bouy. Helaas is het alsnog niet tot een akkoord gekomen, maar alles op het aller laatste moment is het alleminst.

31 januari 2012 om 23:32

Weer zo'n lulkoekert hier, Ajax mag spelers onder de 18 geen lange contracten geven! Anders zou elke 16 jarige met talent, en dat heeft Bouy, meteen een contract van 5 - 6 jaar krijgen!

Maar jij weet het natuurlijk beter, Ajax heeft expres gewacht tot de transferperiode voordat ze willen gaan verlengen, ja dat is logisch, klopt helemaal.

Daaaaag

1 februari 2012 om 00:17

@ Wedge21

Die gozer is van 1993 dus het is mij een raadsel waar jij het vandaan haalt dat hij vorig seizoen onder de 16 zou zijn. Dus wie lult hier nou, die jongen behoorde ondanks zijn leeftijd gewoon nog tot de jeugd en er waren wel meerdere jonge jongens waarmee Ajax in onderhandeling wilde die de gerechtigde leeftijd hadden.

Is het echt zo moeilijk om even door te denken dat ik het dus niet had over spelers van onder de zestien ??? Man man man neem een chill pil schreeuwlelijk.

Iemand die weet wie de zaakwaarnemer van van Rhijn is, want die zie ik binnekort ook wel weggaan.

Ajax-fans snappen basisplaatsen Blind, Enoh en Ebecilio niet: ''domme zet''

Van Rhijn zal idd wel de volgende zijn. Die Blind kan werkelijk alles verpesten dus waarom dit niet. Contractverlenging voor Daley volgende week ofzo

31 januari 2012 om 22:06

Dan sluit ik me op in me slaapkamer en ga ik een weekje in de hoek van m'n kamer zitten huilen denk ik.

Moet er toch niet aan denken dat die Daley Blind volgend jaar gewoon weer een Ajax shirt draagt :S

31 januari 2012 om 22:24

Als daley ook maar een beetje ajax in zijn hart heeft levert ie vandaag zijn contract nog in ? Waardeloze speler dan kun je beter helemaal niemand op zin positie zetten , dan weet je zeker dat men wat kan verwachten vanaf die kant ! Al weet je dat met Blind ook wel trouwens ! Man man wat een loser is dat zeg !

Zeker goede keuze van bouy, Ajax is in vervalt. Cruijff moet maar eens de leiding daar gaan nemen anders kan het over 10 jaar nog wel eens afgelopen zijn. Ja en ik weet dat het er met cruijff er niet goed voorstaat op het moment.

Niet slim om gelijk de stap te maken naar Juventus. Hij is volgens mij een heel groot talent, anders kon hij deze stap natuurlijk niet maken. Hij had eerst paar jaar bij Ajax moeten spelen en dan die grote stap maken, maar dit is natuurlijk veel te vroeg. Ben benieuwd of hij het gaat maken.

En Bouy snapte jou niet .

Klaassen/eriksen/ + Serero van Ajax CT, maar geen Bouy terwijl hij er 20 inschoot als middenvelder ook nog.

31 januari 2012 om 21:57

En ik snap jou niet. Hoe durf je hem met Eriksen te vergelijken? Als Bouey een beetje geduld had, schoot hij er misschien ook 20 in bij Ajax 1. Maar ja, nu is't weer een gevalletje Van Aanholt, die zien we over 5 jaar terug bij een minder club dan waar hij waarschijnlijk volgend jaar al een paar wedstrijdjes had mee kunnen pikken. Vooruitzicht Boeuy: 30 wedstrijden, verspreid over 6 seizoenen! Good luck

31 januari 2012 om 22:00

Wat is er zo speciaal aan Chris dan ?

Leuke steekpass, overzicht, 1 assist om de 2/3 wedstrijden ,thats it.

31 januari 2012 om 22:03

Hij heeft het in ieder geval laten zien. Hij heeft ook het geduld gehad te laten zien en loopt niet na een goed seizoen in de wolken maar geeft vertrouwen nog te willen blijven. Dat zijn talenten met voetballende kwaliteiten, die Bouey óók heeft, maar ook mentale kwaliteiten door rustig te blijven. Dat kan je van Bouey niet zeggen..

31 januari 2012 om 22:42

@asaprocky

Ik weet het niet? Vraag dat maar aan nietszeggende clubs als Manchester United, Manchester Ciy, FC Barcelona, Bayern Munchen, Chelsea, Liverpool FC, etc.

De rust, techniek, inzicht, passes, koelbloedigheid en dat op zijn "oude" leeftijd.

Wat zal er toch speciaal aan Eriksen zijn?

Who dit komt echt als een complete verrassing! Correct me if i'm wrong maar Bouy werd toch gezien als 'de missing link' op de 6? Grote kerel dat een beetje vergeleken kon worden met Busquets? Speelt hij eigenlijk bij Oranje?

Gelijk heb je Frank! Zonde dat zo'n jongen waarschijnlijk z'n carrière vergald omdat hij nu snel even wat geld wil verdienen. Die jongen ging een gouden toekomst tegemoet. Hij zal waarschijnlijk eerst een jaar op de bank zitten om vervolgens uitgeleend te worden aan 1 of andere degradatiekandidaat in de Serie A waar geen drol in het stadion zit.

Jammer dat ze niet allemaal zo slim zijn als bijvoorbeeld Boilesen en Eriksen om er maar 2 te noemen.

Ik hoop dat deze jongen faalt in Turijn. Ondankbaar kind.

Btw, laten we ook eens wat gaan doen aan de spelersmakelaars, dit zijn mensen die het voetbal verpesten, het enige waar het ze omdraait is geld. Nu is er weer een groot talent dat waarschijnlijk verloren gaat.

Indereen die FdB verwijt dat hij die jongen eerder bij het eerste had moeten halen: zou het kunnen dat die jongen er nog niet klaar voor was.

Clubs in Italie, Spanje e.d. halen die gasten voor, zeg 2 miljoen. Als er dan 1 van de 10 slaagt, zijn ze spekkoper. De andere 9 worden aan een kleine club verkocht voor 4 miljoen, want ze hebben hebben Juventus of Madrid op hun CV en je hoort verderweinig meer van ze.

Iedereen die nou gaat lopen zeiken dat Ajax hem eerder een aanbieding had moeten doen. Lees eerst de tekst voor dat je allemaal commentaar gaat leveren of lees een aantal reacties hierboven!

Waaruit blijkt dat Ajax Bouy wel degelijk een aantal aanbiedingen heeft gedaan, maar Bouy wou wachten.

Zoals ik al zei een topic eerder, naast dat ik het ontzettend stom vind, en zonde van een van onze grootste talenten uit de jeugdopleiding, wens ik die jongen wel het allerbeste toe.

Als hij niets bereikt, tsja, dan hebben we het met z'n allen gezegd. En ook al is de kans klein, mocht hij doorbreken staan we hier wel met onze bek vol tanden.

Succes Bouy, maak er het beste van daar maar ik houd m'n hart vast..

31 januari 2012 om 22:17

Ik gun het hem persoonlijk, maar hij Moet mislukken. Er zijn blijkbaar te weinig voorbeelden van jeugdspelers die mislukken in het buitenland... Voor elke Nederlandse club zou het beter zijn wanneer Bouy mislukt. Puur om het feit dat hij een afschrikwekkend voorbeeld moet zijn voor andere jeugdspelers!

Bouy ik vind het jammer voor jou, maar je moet mislukken voor de toekomst van de Eredivisie!

1 februari 2012 om 00:08

Je hebt wel gelijk maar van alle (zeer) jonge spelers die vertrokken zijn naar het buitenland, hoeveel zijn er daarvan nou doorgebroken? Kan me niet voorstellen dat het meer dat 5 procent is. Dat zou zo'n jongen al af moeten schrikken.

Ik heb zo'n voorgevoel dat niet alleen de speler maar ook de zaakwaarnemer hier een (te) grote rol in speelt. Niet alle jongens zijn zo dom, dat kan ik niet geloven. Ook een zaakwaarnemer krijgt eurotekens in z'n ogen en die gaat er ook werk van maken.

Weet je, zoiets houd je nooit echt tegen geloof ik. Er zijn er maar weinig die zo iemand kunnen overtuigen. De club, z'n naasten, z'n zaakwaarnemer en z'n eventueel toekomstige club. De eerste en de laatste kun je wegstrepen, dat is wel duidelijk wat ze willen. Dan is het aan een zaakwaarnemer en naasten om hem advies te geven. Een goeie zaakwaarnemer denkt niet alleen aan geld maar vooral aan de toekomst van die jongen. Z'n naasten? Ach, dat kan alle kanten op. Zie je waar het fout gaat?

Het punt is, als deze jongen het niet redt hoor je nooit meer wat van 'm. Hoe kan die de eredivisie jeugd dan afschrikken? Ze horen alleen maar de goeie verhalen van die paar die bekend worden, de rest vervliegen in de wind. Die gasten zijn jong en onervaren, dan maak je stomme keuzes. Hij kan uiteindelijk zelf beslissen of -ie bijtekent of niet. Hij komt zichzelf nog wel tegen, en zo niet? Lucky bastard..

Zo kan je de jeugdopleiding hervormen wat je wilt, maar als ze toch de deur uit lopen...

Kerel als ik lees dat Narsing word gehaald en je laat kerels als Serero Klaassen Araz staan en je laat niemand echt doorstromen en je laat Blind spelen dan kies ik ook eieren voor mijn geld

31 januari 2012 om 22:20

Narsing is een heel ander soort speler, dus niet zeiken.

Het is zeer jammer werd op de Toekomst gezien als 1 van de grootste talenten heeft vooral in de b1 geweldige dingen laat zien is gelijk doorgegaan naar de a1 speelde daar ook voortreffelijk deed mee met Jong Ajax soms en zou zijn kans echt wel krijgen.

Het is heel jammer om hem zien te vertrekken uiteraard Juventus is een mooie club maar op die leeftijd is aan spelen toe komen toch wel het belangrijkste maar om nu al te zeggen dat hij daar gaat verpieteren op de bank is te voorbarig het is een goeie voetballer en ze halen hem niet voor niets.

31 januari 2012 om 22:18

Jammer dat Bouy zo vroeg vertrekt.
In Italie is het heel moeilijk om voor jonge spelers door te brekenen een basisplaats af te dwingen.

Slimme zet?
de tijd zal; het leren

31 januari 2012 om 22:00

Niemand reageert want niemand kent hem (meer). Terwijl deze reactie nou écht eens wat meer respect verdient!

31 januari 2012 om 22:23

hehe hoef geen respect ofzo hoor... Maar iedere keer als ik dit soort dingen lees denk ik aan hem.. Hij was volgens mij de eerste die als jeugdspeler naar een buitenlandse club ging. En voor dit verhaal helemaal toepassend omdat hij ook van Ajax naar Juve.

Dramatisch voor de ontwikkeling van dit soort spelers trouwens.. Ze komen in een veel zwakkere jeugdopleiding en krijgen veel minder kans om door te breken.

31 januari 2012 om 22:02

Dat is gewoon een oellewapper, hij kon 5 seizoen lang uitbetaalt krijgen, als je dan kiest om de 1e beste vliegtuig terug naar Mama te pakken is het zijn eigen schuld.

31 januari 2012 om 22:06

''dagblad De Pers maakte een prachtig verhaal over de carriere van Sergio de Windt. Hij vertrok op zijn 17e van Ajax naar Juventus, om vervolgens bij Huizen, Rijnsburgse Boys, het Mijdrechtse Argon en nu CSW te spelen.''
Lekker rijtje

Achjaa zo loopt ajax weer achter de feiten aan.
jongens als Ebecilio, Blind en Anita krijgen een contract..
Bouy moet een Toptalent zijn...waarom is hem geen contract aangeboden?

Ajax heeft 5 of 6 geblesseerde die basis zijn. waarvan 2 misschien met mikey 3 langdurig geblesseerde...

Waarom dan zo laat de markt op? als Ajax een "toptalent als Narsingh wilde hebben hadden ze vorige week al actie moeten ondernemen. Maar zoals tekenend voor dit seizoen word Ajax pas wakker als het veel te laat is....

niks gaat helaas van zelf!
Wellicht is het handig om een regel in te voeren in contracten van jeugdspelers...
de befaamde "top" talenten mogen pas de opleidende club verlaten als ze minimaal 3 seizoenen in de A selectie hebben gespeeld...

31 januari 2012 om 22:02

Ajax heeft hem wel voorstellen gedaan, alleen hij wou elke keer niet bijtekenen.
Dus waarschijnlijk wist hij al een tijd dat hij naar Juventus zou kunnen. Misschien dat zijn zaakwaarnemer hem eerder al op de hoogte heeft gebracht.

Het is inderdaad zonde van zo een jonge jongen. Wens hem het allerbeste en hoop dat die niet met hangende poten terug komt naar Nederland of een andere competitie.

31 januari 2012 om 23:36

Weer zo'n lulkoekert hier, Ajax mag spelers onder de 18 geen lange contracten geven! Anders zou elke 16 jarige met talent, en dat heeft Bouy, meteen een contract van 5 - 6 jaar krijgen!

Maar jij weet het natuurlijk beter, Ajax heeft expres gewacht tot de het laatst voordat ze willen gaan verlengen, ja dat is logisch, klopt helemaal.

Daaaaag

Nou dat hij Juventus kiest is niet slim, maar een andere club is wel logisch. Als hij bij Ajax bijna niet de kans krijgt kies je voor een andere club, maar dit is wel ff een paar stappen hoger. Daar krijg je al helemaal niet zomaar de kans, dus vind ik het een beetje een domme stap. Maarja helaas is geld tegenwoordig de baas in de hele voetbalwereld!

Iemand die weet wanneer die uitslag van Cruijfs rechtzaak is en wanneer de BVA ofzo is? Ik dacht rond 10 februari. Iemand die dat mij kan vertellen. Hoop dat dan eindelijk het gezeik voorbij is en de Familie Blind weggaat en nog een hele rits spelers, nee niet mats rits, weggaat.

Ebecilio, Blind, Enoh, Ozbiliz verhuren, Anita weg.

Halen Poulsen, Narsingh, Chivu. En elk jaar goed doorselecteren ook geen spelers in jong Ajax laten spelen tot hun 22ste.

31 januari 2012 om 22:08

Precies, en Janssen mag plaats nemen op de bank.
Verder moet Ajax echt Janmaat halen. Chivu moeten we echt uit ons hoofd zetten.
Sulejmani mag ook weg van mij voor een goed bod.
Hoop dat het er volgend seizoen dan zo uit ziet:
Boilesen verhuist naar het centrum. Loderio op het middenveld.
Over Vermeer en Cillessen kun je discussiëren maar ik denk dat volgens jaar Cillessen Vermeer voorbij is gestreefd. En verder moet er nog een verdedigende middevelder gehaalt worden als Enoh en Anita weggaan, al denk ik dat Anita wel blijft.

Cillessen
Janmaat
Alderweireld
Boilesen
Poulsen
Eriksen
?
Lodeiro
Narsingh
Sigthorsson
Boerrigter
31 januari 2012 om 22:18

Jaa jantje verkopen voor minimaal 15 mil janssen mag ook weg en dacht ik de kamps op cvm mits hij er klaar voor is. Vind hem wel beetje op die van barca lijken groot en goede techniek.

Ik hoop dat jij en die Raiola stikken in een spaghetti sliert! Ik dacht dat deze jongen zo inteligent was, maar ja zo zie je maar dat (bijna) iedereen makkelijk te beinvloeden is door geld en verkeerde personen. Bah...

En hopelijk faalt die jongen daar keihard. Niet omdat ik Bouy iets misgun, integendeel. Maar hopelijk wordt dit een jongen waar we over kunnen zeggen: Kijk maar wat er gebeurt als je te vroeg naar het buitenland gaat.

31 januari 2012 om 22:03

Helemaal mee eens... Kijk maar eens naar Luc bij Inter.
Bruma bij Chelsea...
Allemaal tot op heden daar niets bereikt.

31 januari 2012 om 22:18

ja en dan toch nog na dit soort voorbeelde van dit soort figuren die denken dat ze boven de rest staan, kan je nagaan Luc heeft nog een goed seizoen bij Feijenoord gehad en bereikt tot op heden niks in Italie, zelfde geld voor Elia heeft ook al bewezen goed te kunnen voetballen.

Deze Bouy heeft nog niks bewezeniets kwa niveau aan te kunnen.

Ach, op deze manier weet je uit welk hout deze jongen gesneden is. Wie weet had Bouy binnen enkele seizoenen de pannen van het dak gespeeld en zijn transferwaarde tot tientallen miljoenen opgeschroefd. Een grote club dient zich aan met een te laag bod en Ajax accepteert het niet. Vervolgens is een nieuw gevalletje El Hamdaoui is geboren.

Dit is allemaal uiteraard puur hypothetisch, maar clubliefde en gezond verstand spat er in ieder geval niet vanaf.

31 januari 2012 om 22:19

er is toch wel een groot verschil tussen MEH en Bouy.

Meh kom je niet meer vanaf en Bouy ben je eerder kwijt dan je zou willen.

Bouy, welkom bij Juventus. Ik stel je nu even voor aan je teamgenoten....herstel spelers van Juventus. Want jij gaat de komende zes maanden voetballen bij FC Paderona in de Serie C

Of hij in aanmerking zal komen voor het Nederlands of Marokkaans elftal laat terzijde, en voor welk land hij moet spelen is ook subjectief. Wat wel gemeld moet worden is dat spelers met een Marokkaanse roots, moeilijk of helemaal niet doorbreken bij Ajax. De mentaliteit van Ajax komt niet overeen met die van Marokkanen. Wiens fout het is? Het zal wel van beide kanten komen al vindt ik zelf dat er weinig moet gezien worden naar de karakter van een speler. Let op: Ik zeg weinig, daarmee geef ik aan dat er natuurlijk wel een deel van aandacht moet uitgaan naar de persoonlijkheid van een speler.
Als je die jongens niet in toom kunt houden, geef je eigenlijk zelf toe dat je ze niet in bedwang kunt houden. Hetzelfde met kinderen opvoeden. Als je ze niet aankunt, dan geef je ze toch niet gelijk weg?
Ik vind dat dat Ajax en MEH er het beste van moeten maken. Een compromis sluiten.

"mounir, je gaat voor ons je best doen deze 6 maanden. Je zult speeltijd krijgen. En als we kampioen worden mag je gratis weg."

Mounir speelt zichzelf dan in de kijker, Ajax kan MEH gemakkelijker verkopen + zal Ajax beschikken over een spits die technisch beter is dan de huidige A-spitsen van Ajax.
Sightorson is een goede spits, maar Meh's licht schijnt over die van hem.

Niet vergeten dat haat en liefde dicht bij elkaar liggen. Zie je MEH nog lopen naar Frank de Boer als ie een doelpunt maakt. En bij Marokkanen heb je dat wel. Ze zijn vergevingsgezind.

De allergrootste probleem hier is niet MEH maar Frank de Boer. Leg je trots opzij man, en laat ons genieten van Meh!

PS: Ik weet dat ik offtopic ben gegaan maar het kwam eruit voor ik het wist

31 januari 2012 om 22:25

Oja, Ajax kan niet met Bouy omgaan, maar staat wel toe dat de Boer hem aanvoerder maakt en biedt hem een vierjarig contract aan. Noem één 'marokkaan' die het niet bij Ajax gemaakt heeft maar wel ergens anders.

31 januari 2012 om 22:52

euhm assaidi, Touzani, Oulida,

31 januari 2012 om 23:01

Assaidi mag dan sinds zijn jeugd dan in Amsterdam gewoond hebben, hij heeft nooit voor Ajax gespeeld. Als Touzani en Oulida de beste voorbeelden moeten zijn van spelers die het op een soortgelijk niveau als dat van Ajax gemaakt hebben, ligt het in ieder geval niet aan Ajax dat ze daar gefaald hebben...

Wat een vreselijk beleid wordt hier gevoerd. Cruijff had gelijk toen hij zei dat Blind weg moest bij Ajax. Die man is absoluut niet geschikt voor deze functie. Een man met een klein beetje visie weet toch dat je een jeugdig talent (bouy) moet vastleggen voordat een transferperiode aanbreekt.

Hij moet er voor zorgen dat de topscorer van jong Ajax (tom Boere) een langdurig contract heeft... vooral wanneer je dun zit in de spitsen!? Hij moet er toch ten alle tijden voor zorgen dat El Hamdaoui vertrekt ten koste van *alles* in deze transferperiode?? Hij moet er voor zorgen dat interesse in spelers en versterkingen al lang en breed voorbereid zijn en dat er geen paniek-aankopen worden gedaan(zie interesse in Narsingh). Als ze Narsingh begin Januari hadden gepeild had hij waarschijnlijk Ja gezegd.tegelijkertijd blijven Daley Blind, Ebecilio, Anita, Enoh, die allemaal geen Ajax niveau hebben in A'dam rondlopen. Niemand doet er wat aan. Hopelijk wordt volgend jaar een beter jaar met minder blessures en meer bestuurlijke rust. Dat hebben we toch ech nodig als Ajax ooit weer hogen ogen wil gaan gooien.

Het zit jullie niet echt mee vandaag he,vrienden

Maar dan toch nog een goed bericht voor de Ajacieden
dat ik vernomen heb uit betrouwbare bronnen.

Ajax gaat de selectie uitdunnen, Verhoeven gaat op de transfer lijst

hahahaha

Daar horen we nooit meer iets van terug!
Althans ik hoop het ook dat we er niks meer van weer horen!

Dat zelfde geldt ook voor die jongens van Feyenoord die hem telkens peren naar grote clubs

31 januari 2012 om 22:27

@jeron

Ach ja.... maar Bouy was wel een groot talent, maar niet het enige talent. Het vertrek en dus wegvallen van Bouy uit de zogenaamde rangorde brengt weer sneller kansen voor anderen.
Wie weet een Mats Rits òf een Viktor Fischer.....of wellicht heel een ander.

Als Bouy pech heeft, die kans is levensgroot als je naar de vergelijkbare gevallen in het verleden kijkt.....dan heeft Ouasim uiteindelijk voor dit moment zijn eigen glazen ingegooid.
Voor Ajax is het ook jammer, tuurlijk.....maar men is ook niet afhankelijk van alleen Bouy. Er dienen zich altijd weer anderen aan.......

En ookal lijkt Bouy misschien de winnaar, het kan nog wel eens de grote verliezaar worden.
En ja wat moet je ook eigenlijk als 18-jarige nu al in Turijn doen?. Alles en iedereen die hij kent zit hier in Nederland. Niet alles valt te vergoeden met de euro.......

Slim van Bouy. Hij ziet dat Marokkaanse spelers al vuuil behandeld worden bij ajax, dus schat zn eigen kansen ook niet hoog in.

Hij is ook al jaren het toptalent van ajax maar heeft nooit met het eerste meegespeeld, terwijl al die andere koekenbakkers van Jong Ajax wel bij de selectie zitten.

31 januari 2012 om 22:29

Wat een debiele onzin kraam jij uit.
Over El valt niet eens meer over te praten.. wat een respectloos mannetje het is..
Aisatti daarin tegen is een leuke voetballer met veel potentie, maar hij heeft net het pech gehad dat zijn contract bij vitesse net werd afgeketst. Hij krijgt nu ook gewoon zijn kansen bij Ajax.. en heeft het voor zover ik weet best naar zijn zin bij Ajax.

31 januari 2012 om 22:38

Zo lekker goedkoop hè zo'n tweede zin bij jou.

Alleen jammer voor jou dat hij zelf het al in meerdere interviews heeft tegengesproken, dat wat jij nu insinueert.

Hij is en was helemaal niet het toptalent van Ajax. En er is zelfs een periode geweest, dat er kritiek was op hem, terecht....., want hij heeft even stilgestaan in zijn ontwikkelingsproces.
Dat hij nooit heeft meegespeeld tot nu toe heeft ook te maken met het feit dat ie 18 jaar is en eigenlijk nog a-junior. En dat hij veel meer ervarener spelers voor zich heeft. Geduld, dat is het keyword hier. dat bezit ie niet als ie op basis van wachten deze beslissing heeft genomen. En als het zo is dan staat hem nog wel wat te wachten......de kans op speeltijd bij Juve is vele malen minder dan bij Ajax. Ten eerste omdat ze méér spelers hebben daar, ten tweede omdat gemiddeld genomen die spelers ook nog eens meer kwaliteietn hebben dan die bij Ajax. Tel uit je winst.... tel uit je kans op speeltijd.
Daarbij is doorgaans de volgende move dat Bouy verhuurd zal worden..... en dan komt ie gelijk op een niveau te spelen en trainen die lager is dan bij bijvoorbeeld Ajax. Tenzij je selectie's van Cesena, Siena en ga zo maar door een verbetering vind tov Ajax?. En als ie pech heeft komt ie zelfs in de Serie B terecht...... nou geweldig hoor die stap naar Juve.....!.

dit is allemaal de.schuld van frank de boer,ze werken en voetballen zo als hij praat.zo sloom alle maal..en wat betreft elhamdaoui die mag helemaal niet verkocht worden,is toch vriendje van van gaal .we worden alle maal voor de gek gehouden

@ lekkercashen
je hebt zeker gelijk man. de koekebakkers en retelikkers zoals Daley blind zit in de selektie en de echte toppers mogen van F de B van balhaar in het 2e rotten. deze idioot verkloot mijn cluppie.

Sometimes you win one (fisher), sometimes you lose one (bouy )...

31 januari 2012 om 23:48

Voor Fisher is 1.3 miljoen betaald, dat is gigantisch voor een talent. Ik weet niet wat Bouy op heeft geleverd.

Ben het helemaal met de Boer eens hij vergooit zo zijn voetbal Carriere ze gaan tegenwoordig alleen voor het geld erg jammer dit maar wat doe je er tegen?

Dom? Hoezo? Hij gaat naar een betere club, en ik denk dat hij bij Juve 2 niet slechter, of zelfs beter af is dan bij Ajax 2 ! Als hij daar 2 jaar in het tweede speelt en zich aanpast en verder ontwikkelt , dan is hij over 2jaar 20 en kan hij rustig minuutjes maken in het 1e . Haters ( vooral Ajacieden) die roepen dat hij het niet gaat redden, hebben afgelopen jaren gezien waar hij toe instaat is en hoeveel prijzen hij al heeft gewonnen , aanvoerder was en hij is niet zomaar jeugd international, en dan nog zeggen dat hij het niet gaat redden. Hoe weten jullie dat en hoe kun je iemand die zo jong is met zoveel tallent nu al afschrijven? br Zelfs hem proberen om te slijmen met een reisje Brazillie ( trainings kamp) heeft niet gewerkt! br Voetbalwereld is hard, als hij een jaar geleden zijn been op 6 plaatsen had gebroken, dan had Ajax ook niet gezegd: " Omdat je al vanaf de D'tjes bij ons voetbalt, gaan wij jou contract verbeteren en verlengen, ook al weten wij voor 80 % zeker dat je nooit meer het niveau gaat halen" .br Ajax zal als dat scenario zich zou afspelen aan zich zelf denken en het contract niet verlengen, en heel hard gezegd, zou hij gewoon als zijn contract afgelopen zou zijn weggeschopt worden en moet hij vakken gaan vullen. ( ik weet dat het gelukkig een slimme jongen is en een studie bol). Dus nu hij aan zich zelf denkt en niet wil verlengen, moeten we niet schijnheilig gaan doen en hem voor geldwolf uitmaken. br De tijd zal leren of hij het daar gaat maken of niet, nu kun je roepen wat je wilt, en voorbeelden erbij halen, maar Elia is Elia en Bouy is Bouy.

1 februari 2012 om 09:58

bij Juve heb je geen tweede! Dar is ook het grote probleem in Italie voor jeugdspelers. Maar je weet dus niet waar je over praat. Je traint alleen maar speelt nooit. Wel eens gekeken wie er bij Juve niet slaagt? Moet deze jongen dat dan wel lukken? ik hoop het voor hem! Juve is een mooie club maar hij gaat daar niet slagen. Misschien wordt hij ergens uitgeleend.....ik vind het prima dat hij het bij juve wil proberen maar zie het donker in, het Italiaanse voetbal kennende. Als hij nou naar Arsenal of Dortmund ging of evt Udinese waar jeugspelers een kans krijgen maar Juve...neee

Mooie kans voor deze jongen, maar begrijp de frustratie van de Boer wel. Zodra spelers de kans krijgen rennen ze weg bij Ajax. Spelers die ze willen hebben hebben begrijpelijkerwijs totaal geen trek in Ajax en spelers die ze kwijt willen komen ze niet vanaf. Spelers die duur gekocht zijn zijn of geblesseerd of niet gemotiveerd en geen schim meer van zichzelf. Daarbij komt dat het voetbal niet om aan te zien is en verscheidene spelers maar blijven denken dat ze briljant zijn met Jan V als lachwekkend hoogtepunt hiervan. De topspits wordt na een akkefietje kinderachtig aan de kant gezet en vervangen door een hele aparte oostblokspits. Het onwaarschijnlijke wanbeleid van de sympathieke Amsterdamse club begint zijn vruchten af te werpen en op de lachspieren te werken (we willen structureel terug naar de Europese top). Hoop dat ze op de ingeslagen weg verder gaan en er nog meer onherstelbare schade wordt aangericht.

Tja als het echt zo'n groot talent is als dat veel Ajacieden willen doen laten geloven, dan is het ten eerste al raar dat hij nog niet bij Ajax 1 zat. Ten tweede kan deze jongen bij Juventus net zo goed slagen als bij Ajax. Juventus is niet meer die absolute topclub die het geweest is. Ze staan momenteel dan wel bovenaan, maar hebben echt al jaren geen prijs meer gewonnen.

In die opzichten is Juventus dus zeker gelijkwaardig en daar dit talent bij Ajax geen kans krijgt is het wel degelijk te begrijpen dat hij zijn heil ergens anders gaat zoeken. Dat hij bij Juventus ook nog eens meer salaris krijgt is dan alleen maar mooi meegenomen voor hem.

31 januari 2012 om 23:06

Daar wil ik heel even een paar kanttekeningen bij plaatsen:
Ik denk dat het bij Ajax makkelijker doorbreken is dan bij Juventus, ook al zou ik als Ajacied graag willen dat het niet zo was ; Als je kijkt wie er op het middenveld bij Juve lopen en wie er bij Ajax lopen..

Ten tweede is het nou ook weer niet zo dat hij helemaal geen kans kreeg bij Ajax. Hij ging mee op het trainingskamp in Brazilie en zou bij het eerste betrokken worden, zoniet de tweede seizoenshelft dan vanaf volgend seizoen.

Dat gezegd hebbende, ik snap Bouy juist heel goed. Kans als Juve krijg je niet snel, zou ik ook aanpakken. Stel dat je bij Juve niet door weet te breken, dan kan je altijd aan de slag bij een kleinere club in Italie of desnoods altijd nog terug naar Nederland. Ik zou het zeker proberen, mooi land, mooie club, en waarschijnlijk financieel ook aantrekkelijker.

1 februari 2012 om 00:11

@ Ewoud

Ik denk dat die trip naar Brazilie alleen maar was om hem te paaien, om hem te binden bij Ajax. Hij zou anders allang een kans hebben gekregen als je kijkt wat er nu voorin rondloopt op dit moment met al die blessures

1 februari 2012 om 00:10

De Boer vond hem nog niet goed genoeg voor Ajax 1, vreemd want in de jeugd gaf de Boer hem vaak een basisplaats en vond hij hem ontzettend sterk spelen, als ik nou al kijk wat er in Ajax 1 rondloop (en dan heb ik het niet alleen over spelers die op zijn positie spelen maar ook spelers die achterin spelen, zeg maar linksachter.......)

Ik snap de keuze van Bouy wel. Hij ziet natuurlijk ook hoe El Hamdoui behandeld wordt en als het even tegen zit dan zie je wat er van komt. En onder de Boer spelen is echt niet zo leuk als het is dat blijkt wel na alle perikelen. Ik hoop in ieder geval dat Bouy succes zal hebben bij Juventus.

Misschien ook de nodige druk van de familie? "doen maar jongen, dan hoeven wij ..eh.. jij nooit meer te werken" ?

En wederom een bevestiging dat we een armetierige competie hebben en het lijkt alleen maar erger te worden. Niet gek dat steeds meer kijkers afvallen en hun heil bij Sport 1 zoeken

Natuurlijk op de tribune bij Juve, dan via omweggetjes als herta bsc, malaga, ogc nice eindigen bij een club als stoke city! Goeie stap voor je carriere man!

Verder voor alle wijsneuzen

Ajax mag spelers onder de 18 geen lange contracten geven! Anders zou elke 16 jarige met talent, en dat heeft Bouy, meteen een contract van 5 - 6 jaar krijgen!

Toen Bouy 18 werd is hem dus weldegelijk een 4 jarig contract aangeboden, maar dit heeft hij geweigerd.

Ligt dus gewoon allemaal aan Bouy

Zelfde verhaal heb je nu met Labyad, en waarom denken jullie dat Klaassen NU pas bij heeft getekend? Juist! Omdat het nu pas Mag.

Grappig dat 99 procent van de leden hier al een gave hebben voor zijn toekomst waardoor ik alleen maar hoop dat ie zo erg gaat slagen want dat hij goed is dat staat buiten kijf. In de jeugd kon hij goed samenspelen met Klaassen.
Het is ook jammer dat wij de club van buitenaf kennen maar als we er eens een kijkje konden nemen binnen de club...............

Groot gelijk die Bouy.
De Boer kent al die jongens zo goed en krijgt het toch voor elkaar om de grootste talenten te negeren en de mindere jongens geeft hij wel de kans.

Voorbeelden:
Jozefzoon wordt verhuurd terwijl hij beter is dan Ebecillio, Ozbiliz, Lukoki en De Sa.
Castillion wordt verhuurd en Bulykin wordt gekocht.
Bonevacia wordt verhuurd en wij hebben Enoh op die positie spelen en we hadden Mitchell Donald.
Burnet kreeg geen nieuw contract aangeboden maar nu speelt er ene Daley Blind en als backup Dico Koppers (terwijl Burnet beter is als beiden).
De enige juiste keuze is die van Ricardo van Rhijn.
Klaassen is een leuke voetballer met veel talent, maar Bouy is het grootste talent van zijn generatie die had allang zijn debuut moeten maken.

1 februari 2012 om 00:13

@ Xaviola

Het doet me pijn in me ogen als je weer al die namen opnoemt, ontzettend jammer dat ze niet doorbraken in Ajax 1 in vergelijking (nogmaals) met wat er nu allemaal rondloopt. Om te janken gewoon, doet me gewoon pijn dit.

Frankie had vertrouwen naar hem moeten uitstralen.
Inplaats daarvan liet hij klaassen debuteren. pfff Frankie toch

1 februari 2012 om 07:27

ben ik met je eens

romarioooo ik ben gewoon een nederlander ik vind dat jij het helemaal juist heb

miss dat het aan jou ligt meneer de boer en trouwens ze zijn lekker bezig in amsterdam

Gelukkig is hij daar weg en kan hij nu een betere toekomst hebben en de Boer als hij zo'n goeie speler is laat hem dan eens een wedstrijd voor Ajax 1 spelen misschien was hij dan gebleven
en nu zouden ze Boussoufa ook heel graag terug willen maar gaat niet gebeuren
Ze wachten altijd tot het laatste moment en wat ze met el hamdaoui hebben gedaan laat ajax toch stikke.
En ik heb altijd de indruk dat daley Blind alleen maar mag spelen omdat zijn pa Danny Blind heet

ik snap niet dat ajax hem neit aan zijn contract heeft gehouden. Die paar ton hoef je het niet om te doen en daarnaast kun je hem minuten laten maken in het eerste komend half jaar waardoor hij misschien van gedachten veranderd.

De Boer snapt wel meer niet. Een goede voetballer is nog geen trainer.

Ajax vind alles een domme zet. Laat ze eerst eens naar hun zelf kijken met hun domme zetten.

leuke kans voor Bouy!
en waarom zou het volgens vele perse om het geld gaan dan?
het zal vast ook een factor zijn maar denk dat het sportief gezien ook wel een leuke keus is voor Bouy..
De Oude Dame is een hele mooie club..zijn weer helemaal terug (sinds ze een divisie lager speelden)
gaan weer lekker in CL spelen waarschijnlijk..
het zou inderdaad wel zonde zijn als hij net zo weinig aan voetballen toekomt als Elia..maar dan nog...liever (buitenlandse) ervaring opdoen en of bankzitten bij het eerste van Juve..dan maar niet aan de bak komen in het eerste van Ajax..
verder is die gast nog zo jong..hij kan als het daar alsnog niet lukt vast wel bij een club uit de PL ofzo aan de slag..(want hij zal sowieso meer opvallen als hij in het buitenland speelt dan dat hij in een soort van belofte team van ajax speelt..)
enfin..wens die gast succes!!

het was een maklijke keuze voor hem want iedreen weet
wij marokkaanen worden niet gewardeert bij ajax e n dat zag hij al vroeg bijvoor beelt klaasen naar de eerste die man is grap die moet naar vvv en dan is het nog de vraag of hij het daar redt
want ons mentaliteit is niet goed volgens velen
maar als je affelay ,boulahrouz,chamack en alle ander spelers die in top competitsies spelen
ziet dan weet je dat hun mentaliteit wel in orde is
maar bij ajax en ook elders in het land zie je als een marokkaan is verkeerd doet volgens hun mening notebenen dat het aan ze afkomst licht en marokkaanen zijn temprament
terwijl je iemand moet beoordelen op voet bal kwaliteit
en dat is de reden waarom hij weg is gegaan het zal je maar geburen dat de trainer en hekel aan je heeft om dat je geen ja kinker bent en ouasim heet nou dan is het snel gedaan met je bij ajax

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren