Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer huiswaarts met ‘goed gevoel’: ‘Denk dat we klaar zijn voor AZ’

Laatste update:

Het trainingskamp van Ajax in Zuid-Amerika is ten einde. De week in Brazilië werd zaterdag afgesloten met een 1-0 nederlaag tegen Palmeiras. Trainer Frank de Boer en aanvoerder Jan Vertonghen zijn na afloop van het onvriendelijke duel toch tevreden. “Hier staat een tevreden coach."

/

De Boer stond er ontspannen bij na de wedstrijd. “We hebben geduld gehad en hebben onze kansen gecreëerd. Je kunt natuurlijk altijd verliezen, maar het gaat mij vooral om de manier waarop. Dat het dan door een doelpunt in de 94ste minuut gebeurt is natuurlijk altijd een domper, maar voor mij niet het belangrijkst. Ik stap het vliegtuig in met een goed gevoel. Iedereen heeft goed getraind en minuten in de wedstrijden gepakt”, meldt hij op het digitale thuis van de hoofdstedelingen.

Ook verdediger Vertonghen heeft een goede week gehad. “Ik ga met een voldaan gevoel naar huis. Jammer dat we niet hebben kunnen afsluiten met een mooi resultaat, maar we hebben een goede trainingsweek gehad. Er hangt een fantastische teamsfeer en we hebben veel kunnen praten met elkaar.” De Boer kijkt alvast vooruit naar donderdag, als Ajax in actie komt tegen AZ. “Dat wordt meteen een belangrijk duel. Ik denk dat we er klaar voor zijn.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, en anders die week daarop dat is misschien nog belangrijker haha.

Ik verwacht geen kinderlijk eenvoudige wedstrijd.

In ieder geval is duidelijk geworden dat dit Ajax niet op slechts talent kan teren, voor zover dat niet al duidelijk was.
Ajax heeft de betere spelers, al lijkt bij Az ondanks de vorm vooralsnog meer lijn en overtuiging in het spel te zitten.

15 januari 2012 om 13:51

Klopt, maar ik denk toch dat deze wedstrijden een beetje op zichzelf zullen staan. Een beetje net zoals Ajax-twente op de laatste speeldag vorig seizoen, maar dan in mindere mate. Ik denk dat de Ajax-spelers er op gebrand zijn om AZ een veeg uit de pan te geven voor het verpesten van Ajax' voorsprong. Je zag al meteen aan Vertonghen dat hij Verbeek belachelijk maakte en het er absoluut niet mee eens was en ook v/d Wiel liet op Twitter weten niet blij te zijn met de annulering van zijn goal.

Hij zou is zeggen dat een waardenloos gevoel aan het trainingskamp heeft overgehouden.

15 januari 2012 om 15:10

Je kan het ook zo zien, ze hebben dan wel verloren van palmeiras, maar ze hebben lkkr en hard getraind, goed aan teambuilding gewerkt, weinig blessures opgelopen (alleen boerrighter, ebecilio vind ik niet erg) en kunnen nu toewerken naar de wedstrijd van Az waar het echt om gaat.

Dusja je kan er een goed gevoel aan hebben over gehouden, waren er 3 spelers uitgevallen door de trainingskamp dan had de boer wel anders gereageerd denk je ook niet?

Ach, gewoon de komende 3 wedstrijden winnen en dan komt het wel goed. Als Ajax gewoon een fatsoenlijke reeks neer kan zetten, komt de rest vanzelf.

Als er in ieder geval maar tegen Feyenoord gewonnen wordt!

15 januari 2012 om 13:40

Nou ik denk dat Ajax hoogstens een gelijkspel kan halen in de Kuip. Feyenoord is meestal toch iets feller dan Ajax en hebben toch goeie spits met Guidetti.

Tegen AZ denk ik wel dat Ajax wint, want AZ heeft belangrijke middenvelder verloren en bij Ajax komen de spelers weer uit de ziekenboeg.

15 januari 2012 om 13:52

De laatste jaren heeft Ajax altijd gewonnen in de Kuip. Waarom niet dit jaar?

Feyenoord heeft nog altijd minder kwaliteit dan Ajax en ik denk dat Ajax ook wel een beetje geschrokken is van die wedstrijd in de Arena. Waarschijnlijk zal Ajax hierdoor net zo fel zijn als Feyenoord.

15 januari 2012 om 14:23

Omdat Feyenoord dit jaar er staat bij topwedstrijden , waar vorige jaar er altijd in de topwedstrijd hard werd verloren .
Ik zie Ajax zeer zeker punten verliezen , met de legioen achter hun zie ik Ajax zeer zeker punten verliezen.

15 januari 2012 om 16:04

Waarom zou AZ thuis tegen Ajax verliezen. AZ heeft dit jaar thuis in de competitie alle wedstrijden gewonnen. Tevens is de wedstrijd tegen Ajax even belangrijk voor AZ supporters als voor de Feyenoord supporters. Het klopt trouwens dat AZ een speler verloren heeft in de Winterstop, maar El Ahmadi zal er ook niet zijn tegen Ajax, dus ik zie geen een reden waarom Feyenoord meer kans heeft dan AZ tegen Ajax.

Een goed gevoel? Je speelt een bagger wedstrijd tegen palmeiras. Al moet ik wel zeggen dat de jeugd het die wedstrijd goed deed! (op Daley na dan)

15 januari 2012 om 15:12

Goed gevoel ja, geen blessures behalve boerrighter, goed en hard getraind en veel aan teambuilding gewerkt (al vind ik dat niet nodig in deze fase van de competitie die hoort het team al te hebben lijkt mij maja) tja en dan is het zonde dat je verliest maar toch lkkr kunnen ballen na een lange week hard trainen (elke dag). Dus ja ik vind het een goed gevoel.

15 januari 2012 om 15:22

Als je het van die kant bekijkt heb je gelijk ja. jeugd doet het prima, geen blessures. Brazilië zal ook wel indruk gemaakt hebbe op de jongens.

15 januari 2012 om 15:24

Zo kijk ik er tegen aan ja (H) , ik vind ook niet dat ze goed spelen hoor als ze er maar donderdag en de eerste 2 wedstrijden van de competitie er staan en alles geven.

Laten we het hopen frank!

15 januari 2012 om 13:45

Mooie weer? Tis er regenseizoen

15 januari 2012 om 13:47

Maar zonder mooi weer

15 januari 2012 om 14:29

Ondanks de regen, was het daar 28 graden tijdens Palmeiras - Ajax.
Zeker mooi weer dus.

15 januari 2012 om 17:39

Dus als het 28 graden is dan is het per definitie mooi weer....dat riekt naar een overhaaste generalisatie

15 januari 2012 om 23:11

Ik zit liever in het regenseizoen daar, als in de zomer hier

15 januari 2012 om 23:16

Ik zit liever hier man, wie wil er nou in brazilie wonen alles is hier veel beter

“We hebben geduld gehad en hebben onze kansen gecreëerd. Hier staat een tevreden coach.''

Ik begrijp hier echt niets van. Hij kletst hier toch willens en wetens uit zijn nek. Ik heb gisteren juist gezien dat spelers als De Jong, Anita, Enoh, Blind, Ooijer, Bulykin, Lodeiro etc moeten worden doorgeselecteerd. Gewogen en te licht bevonden, voetballend gewoon niet goed genoeg.

Ik heb gisteren geen kampioensploeg aan het werk gezien. Het is los zand, er wordt in een veel te laag tempo gevoetbald, er vallen gapende gaten tussen de linies, het is laks en er zit geen geloof in, er wordt te weinig druk gezet en te weinig vooruit gevoetbald en vanwege een chronisch gebrek aan kwaliteit worden er te weinig kansen gecreëerd. Waar zijn de automatismen Frank, de cohesie, de lijnen die Van Gaal wel in zijn teams slijpt. Na een jaar wil ik ook vakmanschap gaan zien.

We moeten tot de conclusie komen dat de kern van de ploeg waar we nu drie jaar mee werken - buiten de gelukkige landstitel van vorig jaar - de oorlog niet gaat winnen. Frank moet ophouden met dat geklets over voldoende kansen creëeren en een goed gevoel over houden aan dingen, terwijl de rest van Nederland ziet dat het genant en baggerslecht was. Het vreselijkste is nog dat ze niet eens een normaal positiespel op de mat kunnen leggen. Bij enige druk is het balverlies en vliegt de bal vaak over de zijlijn, of de Ajax-doodzonde: hoge ballen naar voren. Grootste ergernissen: Enoh die zelfs geel pakt in een oefenduel en alles breed speelt, hetgeen duidt op een gebrek aan voetballende kwaliteit en dus te weinig kwaliteit voor een plek op het middenveld van Ajax. En niet beginnen hier over afgepakte balletjes, dat is niet voldoen voor een Ajacied. Enoh is niks meer dan een lomp blind paard en bij elke Engelse aanbieding volgen er drie juichrondjes om de Arena

En ten tweede: het lage tempo en het inspelen van ballen achter de man. Het vaak niet zien van ruimtes die pal naast ze en in hun gezichtsveld zich openen en het niet simpel kunnen voetballen. Het feit dat er 3.5 miljoen euro is uitgegeven aan een reservekeeper terwijl we welgeteld 1 echte buitenspeler in de selectie hebben en achterin moeten terug vallen op Ooijer en Blind.

Enige lichtpuntjes waren Klaassen en Bouy

Wakker worden Frank. Enoh, Blind, Ooijer, Ebecilio en de trage supertanker Bulyikin voor de rest van het seizoen naar de tribune. Sulejmani, Lodeiro, Anita en De Jong hebben nog een half jaar, anders is het wat mij betreft ook doorselecteren geblazen. technisch zijn ze gewoon te matig.

15 januari 2012 om 13:44

Haha baseer jij lekker je bevindingen op een oefenwedstrijd. Fanatiekeling ; ! Doorselecteren die boel

15 januari 2012 om 13:50

Ik baseer dat op een heel seizoen. Je ziet het iedere week weer.

En ja, ook op de 45 minuten van gisteren kan je dat al baseren. Het was toch gewoon genant weer.

15 januari 2012 om 14:44

sulejmani technisch te slecht ? Hij is juist 1 van de beste kwa techniek

15 januari 2012 om 15:17

Bij Sulejmani gaat het niet om zijn techniek, maar om zijn mentaliteit en het feit dat hij niet in het systeem past

15 januari 2012 om 13:55

Goede reactie. Al ben ik geen fan van Ajax toch volg ik regelmatig de wedstrijden, puur om het systeem wat ze nu hebben ingevoerd. Ik was benieuwd hoe ze het positiespel oppakken. Als je het mij vraagt zeer matig.

Er zijn te veel spelers die de basis van het positiespel niet beheersen. Dan denk ik aan een Janssen, Enoh, De Jong die wel regelmatig in de basis staan. Of een Vertonghen die sporadisch snapt dat je moet doordekken ipv achter uit lopen. Een Vermeer die het meevoetballen niet beheerst, spelers die niet goed inpassen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is frustrerend om te zien dat dit team niet in staat is goed positiespel te spelen, maar het ook niet kan opbrengen om druk op de bal te houden en de tegenstander lekker laat opbouwen. Het is frustrerend om te zien dat Ajax in vergelijking met vorig seizoen alleen maar is achteruit gegaan. De grootste fout is naar mijn mening de verkoop de Zeeuw gepaard met de aankoop van Janssen. De Zeeuw beheerst het positiespelletje wel aardig goed, terwijl Janssen er geen ene bal van kan. Hij loopt gaten dicht en is zo bewegelijk als een schildpad. Het middenveld draait niet waardoor het achterin dom het balletje heen en weer spelen blijft.

Ik hoop dat de Boer nou is niet koppig blijft en inderdaad doorselecteert. De juiste spelers er neer zet en je wordt fluitend kampioen. Dit zou mijn opstelling zijn voor dit moment .

Edit: Helaas moet de Jong erin, omdat Sigthorson geblesseerd is.

Cilessen
Wiel
Alderweireld
Verto/ Rhijn
Boilesen
Eriksen
Anita
Aissati/Lode
Sulejmani
Sigthorsson
Boerrigter.
15 januari 2012 om 14:02

En het vreemde is: met Jan Vertonghen heb je een perfecte doordekkende nummer 4. Hij kan goed voetballen, is snel en heeft duelkracht. Enoh hoeft daar helemaal niet te staan. In balbezit is hij gewoon overbodig. Gevolg: We komen voorin iemand tekort die diep gaat vanuit het middenveld, Janssen doet dat ook niet. Gevolg: dat ellendige getik bbreed, te weinig variatie, te weinig kansen en tegenstanders die fluitend overeind blijven. Waarom ziet Frank dit niet, in hemelsnaam. Hij had als speler ook het spel voor zich.

Ik zie graag een middenveld met Bouy, Eriksen en Janssen en Vertonghen die gewoon doordekt naar de 6-positie.

15 januari 2012 om 13:56

Duidelijk verhaal ben het niet volledig met je eens
Enoh heeft waarde voor de bank tegen grotere tegenstanders is hij als balafpakker juist wel nuttig
Blind en ebecilio zijn mijn inziens inderdaad te licht
Ooijer nog een half jaar en dan is die weg, gewoon een stand-in meer niet
Bulykin vind ik wel waardevol, hij kan scoren en de bal vasthouden, mooie stand-in voor Sigthorson
Sulejmani, Lodeiro, Anita en de Jong krijgen inderdaad nog een half jaar en anders oprotten

Maar in mijn optiek zit het grootste probleem bij de onzekerheid van Vermeer, hij is niet slecht maar hij gooit die bal altijd meteen terug het veld in als die hem heeft. Niet even dat momentje geduld om weer te organiseren, daarvoor in de plaats lijkt het me de oplossing om Cilissen te laten spelen.
Verder moeten ze gewoon zorgen dat er kwalitatief goede spelers komen voor het middenveld, en Jansen moet zich ontpoppen als grote leider, hij heeft de uitstraling en technische klasse van een leider. Vertonghen is geen leider en zal die rol nooit op zich kunnen nemen.

Ik snap alleen niet dat Ajax zoveel 'pech' heeft met aankopen, zijn het nou gewoon prutsers die ze kopen of wat gebeurd er in Amsterdam waardoor die spelers minder presteren?

15 januari 2012 om 14:03

Janssen vind ik een waardeloze aankoop.

Voor het huidige Ajax-systeem heb je bewegelijke spelers nodig met veel inzicht. Dat zijn al twee dingen die Janssen totaal niet heeft Hij staat niet goed opgesteld bij de opbouw waardoor de verdedigers de bal niet kwijt kunnen, vaak zakt hij ook nog een op de verkeerde momenten in waardoor hij het veld kleiner maakt. Door het weinig bewegen komt de boel gauw vast te staan waardoor het spel zich grotendeels achterin laat plaatsvinden en hij is niet het meester in fel druk zetten waardoor een tegenstander meer tijd heeft om te handelen, wat juist funest is als je zo hoog als Ajax probeert te spelen.

Ik vind hem niet al te best. Tien keer liever Lodeiro.

15 januari 2012 om 14:06

Janssen is als draaiende 6 gekocht denk ik, maar dat mislukte. Nu staat hij noodgedwongen naar voren. Op zich kan Janssen wel spelen, maar dan moet niet ook Enoh nog spelen. Dan beter een diepgaande Klaassen of Bouy anders kom je nooit aan je kansen. Janssen is een goede voetballer, maar idd een miskoop. Het middenveld wordt door hem heel vaak overlopen, hij maakt het veel te groot en is te weinig dynamisch om het te compenseren. Al komt dat ook doordat Vertonghen en Alderweireld veel te weinig vooruit dekken. Maar het is ook heel lastig, een speler vinden die zowel kan controleren als voetballen. Misschien dat Bouy het kan worden met zijn kracht en voetballende kwaliteiten.

Lodeiro vind ook te weinig. Veel te licht.

15 januari 2012 om 14:21

Helemaal mee eens op 3 spelers na,

Lodeiro speelde gister een goede pot, zoals hij de laatste wedstrijden al heel goed speelt, echter speelt hij op positie's waar hij nog nooit eerder heeft gespeeld, in de competitie spits, en gisteren stond hij hangend rechtsbuiten. Lodeiro is een 8 of een 10, en heb hem veel liever dan Janssen op de links aanvallend middenvelder positie.

Anita is géen linksback, het is een '6' of een rechts mid in 3-4-3. Vorig seizoen speelde hij zeer goed op '6', en als Boilesen weer fit is, moet Enoh plaats maken voor Anita.

De Jong blijf ik een nummer '6' vinden, al zijn kwaliteiten duiden daarop, ik had een paar maanden/jaren een club expert gelezen van Proevomaster, waarin hij De Jong als de nieuwe Cocu zag, dat idee heb ik dus ook, heeft niet de flair en de behendig heid van een Ajax 10, maar wel het fysiek, tackle en de pass van een '6'.

Enoh, Blind, Ooijer, Ebecilio (verhuur?), Buylikin, Sulejmani en ook Vermeer, moeten inderdaad aan het eind van het seizoen vertrekken, kunnen het niveau niet aan, op Sulejmani na, maar dat is geen speler voor het Ajax systeem, Narsingh zou voor hem de perfecte vervanger zijn.

Voor Enoh heb je Bonevacia als vervanger, verdedigend wat minder, maar véel beter in de passing. Voor Blind heb je Denswil als vervanger, Denswil is sneller, fysiek sterker, kop sterker, alleen zijn pass en inzicht is minder. Ooijer behouden als extra assistent of een baan aanbieden als trainer in de jeugd, Van Rhijn kan prima als stand-in dienen voor zowel Toby, als Jan (als die er nog is). Buylikin is een dure, en vervangbare speler voor Castillion, ontwikkeld zich goed bij RKC en is klaar om als 2e spits te dienen.

Ligeon vangt het vertrek van Van Der Wiel op, haal Janmaat en laat die twee concurreren om de rechtsback positie, Van Rhijn kan ook eventueel mee concurreren.

Volgend seizoen heb je dan;

Keepers: Cillessen, Bizot, Verhoeven
Verdedigers: Ligeon, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen, Janmaat, Van Rhijn, Denswil, Koppers
Middenvelders: Eriksen, De Jong, Janssen, Klaassen, Anita, Lodeiro, Rits, Bonevacia, Bouy
Aanvallers: Narsingh, Sigthorsson, Boerrigter, Lukoki, Castillion, Ozbiliz, De Sa.

Verhuur Serero, De Kamps, Ebecilio & Toivomaki en laat Kishna, Fischer, Gravenberch, Sporkslede & Dijks debuteren.

Transfervrij weg;
Arica, Kip, Ooijer (behouden als jeugdtrainer oid), B. Silva, Buylikin, Jozefzoon, Aissati

Verkoop;
Van Der Wiel, Sulejmani, Enoh, Vermeer, Cvitanich, El Hamdaoui, Sneijder.

15 januari 2012 om 14:34

Je moet toch rekening houden met het vertrek van Vertonghen. Castillion twijfel ik over. Ik verkies Vrsaljko boven Janmaat, die Kroaat is een veel betere voetballer. verhoeven vind ik gewoon geen gezicht. Bonevacia is niet goed genoeg. Valt bij NAC niet eens op. In mijn selectie moet nog rekening worden gehouden met het vertrek van Vermeer.

Vermeer
Cillissen (mijn eerste keeper, veel rustiger)
Hahn

Nieuwe rechtsback: Vrsaljko geniet de voorkeur
Toby Alderweireld
Nieuwe Lcv: Moisander, Chivu, Van Dijk, Gouweleeuw
Nicolai Boilesen
Ruben Ligeon
Ricardo van Rhijn
Stefano Denswil
Dico Koppers

Nieuwe nummer 6
Theo Janssen, vooruit dan maar
Christian Eriksen
Davy Klaassen
Nicolas Lodeiro, moet maar
Vurnon Anita, als wissel: prima
Ouasim Bouy

Nieuwe rechtsbuiten
Kolbein Sigthorsson
Derk Boerrigter
Lesley de Sa / of Beister ruilen tegen De Jong
Nieuwe extra spits
Viktor Fischer

Verhuur: Rits, Serero, Lukoki

Dat zijn in totaal 5 nieuwe spelers. En je krijgt een forse transfersom voor Vertonghen en Van der Wiel. Gezamenlijk wel 20 miljoen euro sowieso. Voorts zal El Hamdaoui nog wel wat opleveren en maak je een hoop salaris vrij. Ook Sulejmani, De Jong en Enoh leveren wel wat op. Dat is genoeg financiële armslag.

Weg: Aissati, El Hamdaoui, Sulejmani, Vertonghen, Van der Wiel, Verhoeven, Ooijer, Blind, Lodeiro, De Jong, Enoh, Cvitanich, Bulyikin, Ebecilio, Silva, Bonevacia, Josefzoon, Sneijder, Bizot, Kip, Toivomaki. Dag met de middelmaat (uitgezonderd de natuurlijke verkoop van Vertonghen en Van der Wiel en de geweldige voetballer El Hamdaoui)

15 januari 2012 om 14:55

Castillion heb ik vertrouwen in, het lijkt erop dat hij zijn mentaliteit écht heeft veranderd, rent achter elke bal aan en werkt heel hard, hij kent het Ajax spelletje en bij Ajax krijg je veel meer doel kansen dan bij Rkc.

Bonevacia moet je houden als 3e keus op de '6' positie, tuurlijk valt hij niet op bij Nac, hij speelt als verdedigend mid, dan is het juist een pluspunt dat je niet opvalt, let maar is een hele wedstrijd op hem.

Vrsjalko is inderdaad een topback, in potentie 1 van de beste ter wereld op zijn positie, echter, betaald Ajax de gevraagde 8-10 miljoen? Ik denk het niet, aangezien het Ajax beleid is dat je backs zelf opleidt, en De Boer heeft een groot vertrouwen in Ligeon, dus ik acht de komst van Vrsjalko héel klein.

Chivu halen, indien Vertonghen weggaat, een leider type die je nodig hebt met dit jonge Ajax.

Lukoki met de Sa laten concurreren als 2e rechtsbuiten, achter Narsingh. Ozbiliz, die je hier niet noemt, ook behouden, is echt een topspeler in wording, alleen op 1 of andere reden komt het er niet uit, Manucharyan, zijn landgenoot had dit ook, mede door blessures.

Dat je Bizot weg wil hebben snap ik niet, is véel verder in zijn ontwikkeling dan Hahn, en de perfecte 2e keeper. Als 3e keeper heb je naar mijn mening een ervaren keeper nodig, is het niet Verhoeven, dan iemand anders, Hahn is daar nog niet klaar voor.

Lodeiro is echt een toppertje, en de ideale speler voor het spel wat Ajax wilt spelen, heeft een steekpass waar je U tegen zegt, en werkt de hele wedstrijd heel hard.

Rits kan je inderdaad evt. verhuren, maar je kan hem ook als 3e keus op de rechts aanvallend middenvelder behouden. Serero zou ik sowieso verhuren, misschien dealtje sluiten met Heerenveen, 5 miljoen + 1 jaar verhuur van Serero voor Narsingh.

15 januari 2012 om 15:00

Castillion heb ik in de jeugd vaak gezien. Goed genoeg voor de Eredivisie, niet voor Ajax. Bonevacia idem. Te weinig puur talent. Bovendien is de nummer 3 op de 6 positie de huidige nummer 6 van de A1. Lodeiro is voetballend te licht, geeft niet thuis in lastige wedstrijden. Af en toe een leuke pass, maar voor de rest ongeschikt voor het Europese voetbal. Bizot is ook niet genoeg. Er moet bovendien een extra aanvaller bij die aan de zijkanten kan spelen en basiswaardig is. De Sa is volgend jaar Jong Ajax en Lukoki is niet ver genoeg. Volgend jaar verhuren.

Speaking of your name. Wat is er met Marinkovic. Zie hem nooit meer in de A1. geblesseerd of terug naar de Alpen?

15 januari 2012 om 15:23

Narsingh - Sigthorsson - Boerrigter, met als back-up Lukoki - Castillion - Ozbiliz lijkt mij voldoende, misschien is het inderdaad handig om Lukoki een jaartje te verhuren, maar dan heb je wel back-up nodig voor de rechts/links buiten (ozbiliz evt. naar rechts) Fischer is er nog niet klaar voor, en De Sa ook niet.

Marinkovic, tja ik denk dat hij toch niet het gewenste niveau voor Ajax heeft, begon héel goed, scoorde en gaf assists door zijn goede trap. Echter heeft hij veel blessure leed en moet hij zich misschien nog aanpassen aan het voetbal wat Ajax speelt, wordt ook vaak gebruikt als linksback, terwijl ik meer een half in hem zie, of een '6'. Na dit seizoen sluit Bouy aan bij de 1e selectie en Fennich gaat naar Jong Ajax, dus dan moet hij zijn kans pakken in de A1.

15 januari 2012 om 15:39

We moeten toch minimaal 2 aanvallers op de bank hebben die dicht tegen de basis aanschurken: een spits en een buitenspeler. Als je voor het kampioenschap wilt gaan dan is Castilioon, Lukoki, Ozbiliz gewoon veel en veel te licht nog.

15 januari 2012 om 18:22

Nou,t is niet te hopen,alshet waar is wat je zegt dan staat er een zeer pover elftal op t veld.

15 januari 2012 om 18:41

Ben ik het met je eens, maar ik kan niet zo 1,2,3 spelers bedenken die en goedkoop zijn, en de bank willen zitten als stand-in voor de buitenspelers.

Özbiliz, mits hij zijn angst overwint (want dat is denk ik de reden dat hij niet zijn acties maakt) een goede bankzitter. Castillion kan je over discussiëren, maar lijkt mij wel geschikt als 2e spits, in ieder geval beter dan Buylikin.

15 januari 2012 om 15:01

Helemaal met je eens, zoals zo vaak. Ik heb twee toevoegingen: Ten eerste begin ik Janssen beu te worden. Heb hem heel lang de hand boven het hoofd gehouden, maar gisteren werd toch echt duidelijk dat hij ook op zijn favoriete positie niets bij Ajax te zoeken heeft. In plaats van dat hij met zijn mentaliteit voor het heilig vuur zorgt of in elk geval zo nu en dan zijn fantastische trap gebruikt, is het tegenovergestelde waar; hij is gewoon 90 minuten onzichtbaar (of 60 in de wedstrijd van gisteren). Daarnaast wil ik ook even stilstaan bij Jasper Cillessen. Mijn indruk van gisteren was dat de defensie van Ajax veel meer rust uitstraalt als de opbouw bij Cillessen begint. Simpelweg om het feit dat Cillessen veel beter kan voetballen dan Vermeer. Hij blijft rustig in balbezit en weet de bal ook nog eens fatsoenlijk bij een medespeler te krijgen. Hiermee zeg ik overigens niets over zijn kwaliteiten als keeper, maar enkel als voetballer. Vermeer heeft bewezen geweldige reflexen te hebben, maar is in balbezit nou niet de meest intelligente speler. Helaas is dat toch een vereiste in de spelopvatting van De Boer.

15 januari 2012 om 15:18

Dat zijn idd ngo twee toevoegingen. Zuur voor Vermeer, maar Cillissen verdedigt beter uit en is rustiger. En Janssen mag wat mij betreft wel naar Arnhem. Als het er zo vanaf straalt dat je alleen bij Ajax zit voor het geld en je er anders liever niet zou spelen, ga dan weg. Ik zie echt meestal in de zeventigste minuut pas dat hij meedoet.

15 januari 2012 om 15:51

Inderdaad. Het is schrijnend om te zien dat een jongeling als Bouy direct doet, waar Janssen al maanden in faalt; het spel naar zich toetrekken.

15 januari 2012 om 18:23

Hey Babinho:
Bepaalde punten kan ik mij wel een beetje bevinden, maar je loopt nu wel heel erg hard van stapel. Anita bekritiseren voor het spelen op een positie waar hij zich niet eens echt lekker voelt maar het toch met 100% overgave doet in belang van het elftal. Anita moet je beoordelen op Enoh zijn positie en hij deed het daar aan het eind van het afgelopen seizoen best wel goed. Vaak een van de betere spelers op het veld.
Lodeiro die na meer dan een jaar eindelijk speeltijd krijgt. En naar mijn inziens steeds beter begon te draaien terwijl dat ook niet zijn sterkste positie is.
Bulyikin is de 2de spits achter Sigi en voor een tweede spits doet hij het ook niet echt slecht. Het is alleen jammer dat Boerrigter dan niet speelt, want dat is de ideale vleugelaanvaller voor Buly want Boerrigter is aardig goed in ballen voor het doel te lanceren..
Ook vindt ik dat je Enoh wel heel erg hard aanpakt, terwijl hij best een nuttige speler kan zijn. Wel ben ik het met je eens dat hij door breed te spelen bij zijn balveroveringen geen acceleratie in het spel brengt wat toch belangrijk is. Daar is Anita veel beter in.
Je opmerking over mentaliteit ben ik het wel met je eens. Je weet dat als ploegen tegen Ajax spelen dat ze tot op het bot gemotiveerd zijn, dus je weet dat je dat zelf elke wedstrijd op moet kunnen brengen. Dat is een van de karakteristieken van een grote ploeg. Manu, Bayern, Barcelona, AC Milan om een paar grote ploegen in andere competities op te noemen ondervinden dat ook in hun competitie.
Laten we zien wat de tweede helft van het seizoen ons brengt. Het is ook wat moeilijker om echt goed te gaan spelen met al die blessures, van toch niet de minste spelers, waar Ajax mee te doen heeft gehad. Jammer dat onze twee van onze drie belangrijkste aankopen nog steeds met blessureleed te kampen hebben. Als het aan het eind van het seizoen nog allemaal minder overtuigend is, dan moet Frank en zijn team gaan evalueren wat er verandert moet worden.

Het is te hopen dat Ajax die Verbeek eens even op zijn nummer zet door twee klinkende overwinningen te behalen.
Misschien krijgt Ajax de tweede seizoenhelft eindelijk eens het voordeel van de twijfel bij de scheidsrechters en worden de doelpunten waar een grensrechter twijfel heeft nu wel goedgekeurd.
Tevens hoop ik dat ze eindelijk eens met een fitte selectie kunnen spelen(op Sigtorson na dan).
Dan heb ik er wel vertrouwen in.

15 januari 2012 om 18:30

Eindelijk eens het voordeel van de twijfel???
Wat een calimerogedrag zeg,je doet net of ajax de eerste seizoenshelft zwaar bestolen is,
of dat ze zwaar zijn gedupeerd.
In mijn ogen net zo benadeeld als elke top 4 ploeg,niet zo piepen omdat ze tegen twente een goal hadden moeten krijgen.
Ik deel wel de mening van babinho,in ieder geval een realistische kijk op het grote geheel.
En eindelijk eens een ajaxcied zonder poeha en overschatting

Ajax moet zorgen voor een spits die scoort,die hebben ze nu niet, dus ik denk dat AZ een voordeel heeft!

15 januari 2012 om 15:07

Tja, wij (az) hebben ook geen spits hoor. Altidore loopt een beetje voor de show mee, ik snap echt niet waarom ze hem hebben gehaald; al bij vele grote clubs mislukt en AZ haalt hem...
Wat een waardeloze speler is dat, begin mij steeds meer te irriteren aan hem.

15 januari 2012 om 15:58

Misschien moeten ze eens Benschop in de spits proberen!

Ik vraag me af hoe Ajax gaat spelen als iedereen weer fit is.
Ik hoop ook dat Ajax snel een nieuwe rechtsbuiten vind en Sulejmani verkoopt.
Die jongen heeft niks behalve snelheid en maakt het voetballen een stuk lastiger voor Erikssen en de andere aanvallende middenvelder.
Ik denk zo:

Vermeer
VDW
Alderweireld
Vergonghen
Boilesen
Erikssen
Enoh
Lodeiro
Sulejmani
Sigi
Boerighter
15 januari 2012 om 13:45

Boerrigter is geblesseerd.

On: Ik verwacht dat Ajax het gaat oppakken en gewoon gaat winnen, ze moeten ook winnen. Zal een leuke sfeer worden met al die kinderen

Vermeer
VDW
Alderweir.
Verthong.
Boilessen
Eriksen
Enoh
Janssen
Sulejmani
Sight.
Aisatti
15 januari 2012 om 13:53

Ik ben het wel eens met je opstelling alleen ik zou Özbiliz er in zetten in plaats van Aissati.

On: Ik denk wel dat Ajax een goede kans maakt om de winnen, maar we zullen het wel zien. Van Feyenoord moet ook gewoon gewonnen worden.

15 januari 2012 om 14:14

Ik zou Sulejmani en Aissati omdraaien om meer ruimte te creëren voor onze 2! aanvallende middenvelders.

Ik als ajacied ben er toch niet gerust op de komende wedstrijden. Ajax speelt niet goed heb gisteren de wedstrijd zitten kijken en ze creerden bijna helemaal niks. Bovendien was er achterin weer een gaten kaas. Denk dat dit het jaar is waarin feyenoord van ons gaat winnen. In de eigen arena waren ze al veel beter als ons laat staan in de kuip. Onze spelers moeten eens inzien dat ze elke wedstrijd er voor moeten gaan. Oke het was een oefenpotje maar dan nog mag je inzet verwachten.

Ja... ajax moet inderdaad zorgen dat ze een veel scorende spits in huis halen... zo een als Elhamdaoui...die veel en makkelijk scoord. zo 1 die beweeglijk is en een wedstrijd kan beslissen.
Toch jammer dat ze hem eigenlijk al in huis hebben.

Ik ben wel heel benieuwd naar de wedstrijden van Ajax - AZ en Feyenoord - Ajax..!

Frank de Boer: "ik denk dat we er klaar voor zijn." als hij echt overtuigdis zegt hij "we zijn klaar voor AZ " en dan laat je het denk weg.

Vertonghen: "....en we hebben veel kunnen praten met elkaar." was dat nodig dan? Als er veel gepraat wordt dan is er dus onrust, ben benieuwd naar de wedstrijd van donderdag!

mensen gaan soms te ver door met dat doorselecteren
ajax is de enige club waar een speler dat niet in de spits staat 11 goals maakt in een seizoenshelft en niet goed genoeg wordt gevonden
en dan lodeiro en de jong: beide spelers zijn wisselvallig maar kennen ook prima momenten. De jong heeft het in de spits prima gedaan vorige seizoen (ook als hij die twee goals tegen twente niet had gescoord). Lodeiro heeft een geweldige steekpass in zijn benen, hij heeft het in de spits ook prima gedaan. Had twee goals gescoord (die onterecht werden afgekeurd) en heeft een paar mooie assists op zijn naam staan.

15 januari 2012 om 14:46

Zijn beide wisselvallig. Daar zeg je het al. Dat is toch niet Ajax vraagt, ene week wel, andere week niet. En waarom zijn ze wisselvallig: omdat ze kwaliteit ontberen, omdat De Jong technisch te matig is en Lodeiro fysiek en dat voetballend niet genoeg compenseert. Goede voetballers, maar het is voor ons spelletje te weinig. Als we om jouw redenen spelers gaan houden, dan worden wen weer 7 jaar derde.

15 januari 2012 om 14:56

je hebt wel een beetje gelijk, maar ik heb reacties gelezen dat de jong tegen elke prijs weg mag bij ajax en daar irriteer ik me dan wel aan. Lodeiro wil ik wel graag houden bij ajax, hij heeft genoeg voetballend vermogen en inzet naar mijn mening. En het probleem van wisselvalligheid, daar valt niet veel aan te doen op het moment. Zodra spelers constant worden, gaan ze meteen weg. Narsingh, van dijk (de mensen die gekocht moeten worden volgens vele ajacieden) zijn ook wisselvallig.

Ik begrijp echt niet waarom De Boer zegt dat we klaar zijn voor de wedstrijd, terwijl onze basis spelers zeer bagger hebben gespeeld en bijna geen kansen gecreëerd. De jeugd heeft het heel goed gedaan en er zitten paar tussen die zeker grote gaan worden als ik het zo ziet. Ik hoop dat Frank Theo niet meer in de basis laat starten en in plaats van hem Lodeiro op die positie gaat zetten die veel beweeglijker is en nog eens een spits met een steekpass voor het doel kan zetten. Veder heeft De Jong ook niet goed gespeeld en kon geen knikker raken tegen Palmeiras, eigenlijk heel het seizoen al. Mesen vinden hem goed omdat hij belangrijk was in die wedstrijd tegen Twente om het kampioenschap, maar waar is hij nu dan en waar zijn hem belangrijke momenten dan?

dan zou ik of lodeiro of klaassen in de spits zetten in plaats van de jong

Tja, als het bij woorden zou blijven zou Ajax zeker van AZ winnen maar helaas staat daar een beter elftal met meer kwaliteit op het veld dat is voor de winterstop wel gebleken. Wellicht sneu maar daar moet je mee leren leven

Pure zelfoverschatting Frankie
Het ziet er niet goed uit en dat weet je.
je kan beter geloofwaardig overkomen en zeggen hoe het is.
Als team zijn ze geen meter opgeschoten
Maar hopelijk heb je een beetje mazzel en maakt individuele klasse van een ajax speler het verschil tegen AZ maar ook daar moeten we geen wonderen van verwachten omdat die momenten erg spaarzaam zijn.
sterkte met je volgende verkeerde belissing

Frank probeert geforceerd een beeld te schetsen dat er sportief niets aan de hand is bij Ajax. Hij heeft een goed gevoel en Ajax doet volgens hem nog volop mee om de titel. Hij zegt dit tegen beter weten in. Hij kan natuurlijk ook niet anders. Frank is echter ervaren genoeg om te zien dat dit Ajax vooral middelmaat is. De selectie heeft te weinig kwaliteit om PSV van de titel af te houden. Daarnaast vraag ik me af of Frank de Boer op dit moment wel de juiste man op de juiste plek is. Hij heeft het tot dusver nog niet laten zien, op het kampioenschap na dan (dat echter meer uit de lucht kwam vallen dan dat dit het gevolg was van het vakmanschap van De Boer).

Het probleem bij ajax is.

Vermeer diamant
van der wiel diamant
alderweireld diamant
vertonghen diamant
Anita ruwe diamant

enoh ruwe diamant
eriksen ruwe diamant
jansen diamant, maar nu versleten

sulejmani Almost diamant
de jong diamant
lodeiro diamant

En dan op de bank heb je alleen maar ruwe diamanten bijna.

Wat ik hiermee wil zeggen, dat ajax te veel spelers hebben die nog niet standaard presteren en een hoog niveau kunnen halen. en als dan de spelers die dat wel kunnen het ook laten afweten dan is de grip verloren in zo'n wedstrijd.

Spelers als seedorf, chivu, ooijer 2 jaar geleden etc heeft ajax niet.

15 januari 2012 om 15:42

Enoh is geen ruwe diamant, maar pure steenkool. Lodeiro is hooguit een klein briljantje in een oorbel: af en toe even flonkerend maar doorgaans onopvallend en niet bruikbaar. De Jong is geen diamant, maar een sterke kei met enkele mooie plooiingen. Suljemani is een diamant, met enkele onvoorziene barstjes aan de binnnekant en is verkeerd gespleten, Anita is hooguit een leuke edelsteen voor in een vitrinekast, Vertonghen is inderdaad een diamant, maar gaat weg, Van der Wiel ook. Janssen flonkerde vorig seizoen, maar is nu het product van een uitgeputte en verlaten diamantmijn.

Dus nee hoor, we hebben een groot probleem. Veel en veel te veel middelmaat. En dat heb jij gisteren op het veld ook gezien.

15 januari 2012 om 18:43

Diamant,ruwe diamant.
Doe normaal man,messi xavi,ronaldo,rooney,iniesta en zo zijn er nog wel meer,zijn als je er edelmaterialen wil bijhalen diamanten .
De spelers die jij aanmerkt als diamant zijn niks meer dan een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
Wat babinho al eerder opmerkte ,dat ajax met een super goed gevoel,na een zeer goed gespeeld potje voetbal tegen palmeiras,huiswaarts keert.
Klaar voor az,ik denk dat als ajax net zo speelt als tegen palmeiras er zomaar een fikse nederlaag kan staan te wachten,dat zich een week later tegen feyenoord zal herhalen.
Altijd maar die zwaar overschatte air,dat jullie er zelf niet moe van worden.

Ajax oogde sterk voor de winterstop, maar het is afwachten hoe zij en AZ uit de winterstop komen.

Hoe kan hij hiermee tevreden zijn? Dan bedoel ik niet de uitslag, die in een oefenwedstrijd van secundair belang is, maar het spel van Ajax.
In de eerste helft van het seizoen was het bij tijd en wijlen een drama, geen enkele progressie ten opzichte van vorig seizoen, eerder stagnatie of zelfs achteruitgang.
Nu in de voorbereiding op de tweede helft van het seizoen, waarin we weer eens de nodige punten moeten inhalen ziet het er nog steeds niet uit, hoe kun je dan tevreden zijn!
Of zijn de ambities bij Ajax inmiddels zo naar beneden bijgesteld dat alleen de intentie om aanvallend te spelen (uitvoering was beneden alle peil) al genoeg is?

Ajax is er niet klaar voor. Met het spel wat ze gisteren vertoonden beloofd er niet veel goeds in de 2de seizoenshelft. En je kan kan nu al zeggen dat Boerrichter een miskoop is. Veel te blessuregevoelig. Ajax is gewoon te hoog gegrepen voor deze jongen. Had nooit naar Ajax moeten gaan.

Ik koop helemaal niets voor 'dat goede gevoel', het is net als in de voorbereiding, alles gaat fantastisch, de groep is gretig, we hebben hard en goed getraind en er is veel zelfvertrouwen bla bla bla.

De feiten;

- er waren een hoop blessures, maar 'de blessureboeg zou zijn leeg gestroomd'. Nou, ik heb S de Jong terug zien komen en Bulykin, waarbij ik niet onder de indruk was van mn het scorende vermogen van De Jong (liet weer dotten van kansen liggen), maar Boilesen is nog steeds afwezig evenals Boerrigter en die zouden toch echt beiden aansluiten.
- Doordat Boilesen er nog niet is hebben we weer met Enoh moeten spelen en de die liet weer eens zien opbouwend totaal niet uit de verf te komen.
- Vermeer liet weer eens zien totaal ongeschikt te zijn bij hoge ballen en ik ben geneigd de conclusie te trekken dat je dan niet geschikt bent voor Ajax. Je moet allebei de facetten beheersen, het lijnwerk en het keepen buiten je goal. Laten we niet vergeten dat Vermeer ons al twee wedstrijden door de neus heeft geboord (nac thuis en Utrecht uit).
- we verliezen van een Braziliaanse middenmotor. Waardeloos resultaat. Tuurlijk spelen we met een B ploeg de tweede helft, maar ik was ook niet onder de indruk van hetgeen de A ploeg liet zien de eerste helft.

Al met al heb ik een slecht gevoel hieraan overgehouden.

Lichtpuntjes waren Lodeiro en Buoy, maar ik vond het veldspel gewoon matig. Al met al baart dat zorgen een week voor AZ uit.

Klaar waren we toch allang voor AZ Frankie? 1-0 voor en dominerend...

Ik hoop dat er na de winterstop wel wat dingen beter zullen gaan, zoals het uitverdedigen. Sneller een ram naar voren dan het voetballend uitverdedigen met kans op een tegengoal, dankzij Vermeer die niet kan meevoetballen. Met Cillessen zou ik het wel aandurven. Verder hoop ik dat nu wel eens vanaf de eerste minuut echt druk gaan zetten, want het druk zetten waar Frankie het altijd zo over heeft zie je toch vaak niet en zeker uit niet.

ikdenk dat ik een andere wedstrijd gezien heb als de Boer waar haalt tie in godsnaam dit optimisme vandaan met dat boerenkool voetbal iedere andere trainer was als lang eruit gestuurd wat een ellende

Tuurlijk is Ajax er klaar voor, ook zaterdagavond was goed te zien dat het technisch vermogen van de ploeg als totaal groot is.

Vrees alleen dat Janssen wel snel z'n niveau moet gaan halen, want hij lijkt steeds dieper weg te zakken tussen al dat aanstormende talent.
Kreeg de indruk dat het ineens ging lopen toen hij na een uur gewisseld werd.

Ervaring is dus niet alles, het veel meer om collectieve onderlinge coaching !!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren