Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff baalt weer: 'Het onderlinge wantrouwen wordt in stand gehouden'

Laatste update:

Johan Cruijff hoopt dat Ajax in bepaalde opzichten op Bayern München gaat lijken. Het lid van de Raad van Commissarissen heeft zich als doel gesteld om in 2012 stappen te maken, waardoor Ajax qua organisatie dichter bij de Duitse topclub komt en dus ook de Europese top. "De combinatie Uli Hoeness/Karl-Heinz Rummenigge is wat ik met Wim Jonk/Dennis Bergkamp ook bij Ajax nastreef."

/

"Je hebt het dan over koppels, die sportief de top hebben gehaald en het financieel prima hebben gedaan", vertelt Cruijff maandag in gesprek met De Telegraaf. "Werken voor Bayern of Ajax is eigenlijk geen must, ze doen het vooral voor hun club. Hoeness is daar eigenlijk het beste voorbeeld van. Hij heeft na zijn voetbalcarrière als pionier de organisatie van Bayern zo naar zijn hand weten te zetten, dat Rummenigge en Franz Beckenbauer later perfect konden worden ingepast."

Cruijff vindt dat Bayern naar buiten toe altijd één front vormt en de directieleden van der Rekordmeister zich tot vandaag de dag niet te groot om hulp van anderen in te roepen. "Bayern komt bij mij echt als een club over. Zoals ik dat ook weer graag bij Ajax zou willen zien." Cruijff ziet het bij Ajax voorlopig somber in. "Er zijn spelers zonder overleg van club veranderd, een rvc-vergadering en een hoger beroep zijn gepland terwijl al maanden bekend is dat ik in januari op vakantie in Mauritius ben. Er wordt dus weer van alles gedaan om het onderlinge wantrouwen in stand te houden. Terwijl Bayern juist laat zien hoe het ook kan en hoe het eigenlijk hoort."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een puinhoop daar altijd in Amsterdam.
Het word wel eens tijd dat het daar eindelijk een keer goed komt!

Een rvc-vergadering en een hoger beroep zijn gepland terwijl al maanden bekend is dat ik in januari op vakantie in Mauritius ben.. ik weet niet precies hoe het werkt maar wat heeft een hoger beroep met zijn vakantie te maken? Daar heeft hij zich toch maar aan te passen lijkt me? Ja die vergadering snap ik wel dat hij daar niet blij mee is maar lijkt me sterk dat hij verwacht dat de rechtbank zich aan hem aanpast. En een structuur als bij bayern lijkt me wel echt iets voor Cruijf: dan kan hij de rol van Beckenbauer aannemen,oftewel zonder zelf verantwoordelijkheid te hebben klagen en kritisch zijn op je club. Fijne zooi in A'dam....

9 januari 2012 om 08:06

Cruijff bedoelt ermee dat er expres zaken gepland worden waar hij dan niet bij kan zijn en dat in tegenstelling bij Bayern dat niet gebeurt. Bij een hoger beroep zal die ook aanwezig moeten zijn als het er echt om gaat. Dat is ie niet, dus heeft de rest van de RvC weer voordeel op die manier.

De RvC zit er duidelijk niet op te wachten dat Cruijff nog bij hun aanschuift naar alle gebeurtenissen. Die hele RvC wordt binnenkort sowieso weggestemd. Ten Have wil koste wat het kost van Gaal op ze plek krijgen en daarom blijven ze aan. Het is een kansloze missie van ten Have. Hij gaat beschadigd de deur uit. Het beste wat ie kan doen is opstappen.
Van Gaal moet ook uit zichzelf opstappen. Die heeft ook niet het beste voor met Ajax. Heel de club en publiek wil Cruijff, tijdens wedstrijden hoor je niks anders. En toch wil van Gaal nog directeur worden. Die heeft echt een hele hoge pet op van zichzelf. Een bord voor ze kop. Dat wordt wat als van Gaal alsnog directeur wordt. Dan wordt ie ook vrij snel weer weggestuurd door de rest van het bestuur. Kortom kansloze missie en er gaat onnodig veel tijd inzitten op bestuurlijk niveau.

9 januari 2012 om 09:12

Cruijff kan hier zeker bij zijn, gewoon niet op vakantie gaan.

9 januari 2012 om 09:46

Ja dat snap ik ook wel maar het is weer de omgekeerde weg. Het paard achter de wagen spannen.
Het plannen van zaken zoals de vergadering danwel een rechtzaak terwijl men weet dat Cruijff er dan niet is. Ze hebben er gewoon maling aan hetgeen het wantrouwen naar elkaar voedt. Dat probeert Cruijff hier te zeggen.

Bij Bayern gaat dit wel anders en is met open en eerlijk naar elkaar toe. Alles voor de beste prestaties van de club.

9 januari 2012 om 10:16

Het gerechtshof bepaalt de zittingsdag, niet de Rvc. Cruijff moet dus niet jammeren. Hij is naar de rechter gestapt. Ik weet wel dat in zijn wereld het idee van een hoger beroep niet voorkomt, want hij heeft immers altijd gelijk, maar ja, dit is de rechtstaat waar we nu eenmaal in leven.
Lastig he Johan, die fundamentele rechten.

9 januari 2012 om 12:53

Inderdaad. Is ook geen toeval, hij is meer in buitenland dan in Nederland.

9 januari 2012 om 14:10

Zou toch ook heel raar zijn als hij meer in Nederland is dan thuis, dus ja het is geen toeval.

Jonge cruijff, het blijft maar doorgaan he!
Denk je dat rummenigge en Hoeness niet moeten hebben compenseren?
Een club is groot dus sommige dingen hebben tijd nodig.
Het leven draait om Geven en nemen...cruijf wilt op het moment alleen maar nemen.
Ik begrijp Cruijff alleen de manier waarop hij het doet zorgt voor onrust in de club, en wat ik tot nu toe zie ...werkt het nog niet.

-
Als Ajax weer terug aan de top van europa wilt dan duurt dat wel eventjes.
Want de jeugd moet anders(meer individueel) worden getraind.

Voor de rest hou ik me vooral bezig met wat er op het veld gebeurt, als dat prima is...vind ik het goed.

9 januari 2012 om 08:14

Ik denk dat het hier weinig met geven en nemen te maken heeft nadat je zelf met eigen ogen hebt kunnen zien wat er is gebeurt. het achter de rug benoemen van Louis van Gaal was de dolksteek in de rug van Cruijff. Dat heb niks met nemen van Cruijff te maken. Ja die neemt veel hypocriet gedrag, leugens en achterbaksheid. Tot de bom louis van gaal ging alles in overleg en duurde het lang en kwamen ze er niet uit. Ik denk dat Cruijff als geen ander weet dat dit nog lang gaat duren.

Mede daardoor verdient Cruijff respect dat ie op zijn leeftijd zich hier nog druk om maakt en maar door blijft gaan. Hij krijgt de steun van heel het stadion die ze naam scanderen elke wedstrijd weer. Niet eens de spelers namen worden gescandeerd maar wel die van de legendarische nummer 14.

9 januari 2012 om 16:28

Ik heb het niet over van Gaal, of over dat Cruyff de legendarische nr 14 is.
Maar Ajax gaat boven alles...ook boven Cruyff!

9 januari 2012 om 08:37

Ik geloof dat je nog niet helemaal begrepen heb waar Cruijff mee bezig is. Hij is nl. begonnen met de jeugd door Jonk/bergkamp aan te trekken. Dus was je nu zegt slaat nergens op want die trainingen zijn al aan het veranderen.

9 januari 2012 om 16:31

Dus wat je de hele jeugd heb geleerd....moet even in een jaartje veranderen?
zeg mij eens waar ik heb gezegd dat ik het slecht vind wat JC met de jeugd doet.
Wat jij slecht slaat helemaal nergens op.
Ik ken iemand die speelt bij J-ajax heeft de hele jeugd doorlopen, dan kan hij moeilijk alles omgooien.
de jeugd die de laatste 3 jaar en aankomen jaar doorstromen heeft weinig met cruijff zijn manier te maken.
Tuurlijk zal er wel wat invloed wezen want er word enorm veel individueel getraind.
Nogmaals ik focus me op Ajax...niet op wat er in de bovenkamer gebeurd.

9 januari 2012 om 16:33

Kijk naar stanafca...hij begrijpt mijn punt.
off-
Je avatar/profiel afbeelding klopt niet...

9 januari 2012 om 10:23

Ik denk dat je niet gelezen heeft wat Johan zelf schreef, Johan schreef in het artikel namelijk dat hun gezien hun karakter het waarschijnlijk ook regelmatig oneens zouden zijn met elkaar, maar naar buiten toe altijd een front vormden, "zoals het hoort".
Koop de Telegraaf en je kunt het zo nalezen.
Het is vaak wel grappig om te lezen hoe mensen denken en schrijven over Cruijff maar in werkelijkheid totaal niet naar de man zelf luisteren of kijken.
Johan wordt vaak neergezet als een halve dictator, maar in de rechtbank laatst liet hij volledig over zich heenlopen door de rechtbank, hij vond alles goed wat de rechtbank zei, daar waar Steven Ten Have claimt dat de rechtbank niet goed wist waar die over praatte en fouten gemaakt zou hebben.
Ik kan er niets anders van maken, veel media verspreiden foute informatie, er zijn zelfs media die al herhaaldelijk claimden dat Johan al weer weg zou gaan bij Ajax en dergelijke onzin, keer op keer hebben ze het fout en nog steeds worden ze door velen geloofd.
Verbazingwekkend en kortzichtig, ik kan er niets anders van maken.

9 januari 2012 om 12:02

Klopt.. Het is geven en nemen je moet compromissen sluiten om samen te werken.. Iets waar Johan niet erg goed in is. Ik vind zijn idee in potentie zeer goed maar hij pakt het totaal verkeerd aan, de tijd die hij nu bezig is met spuien van kritiek in de media had hij beter kunnen gebruiken voor het goed schrijven van een degelijk plan. Niet een paar a4tjes over de jeugdopleiding, nee over de gehele organisatiestructuur met strategieen, visie, missie, doelen, taken, verantwoordelijkheden en namen doormiddel van voorcontracten. Kosten en Baten analyse is ook nuttig, zeker mensen uit het bedrijfsleven willen weten wat het allemaal moet kosten en wat ze er voor terug krijgen.

Zijn kennis zit in zijn hoofd, maar dat betekend nog niet dat het ook bij anderen in hun hoofd zit, vooral niet voetballers moet je extra uitleg geven. Maar in plaats daarvan keert hij zich om als iemand geen voetballer is... Dat is nou juist de fout, ik denk dat Johan iemand nodig heeft die hem begrijpt maar het ook kan vertalen naar de bedrijfskundige kant. Hij moet beter samenwerken..

Het citaat over de rechtbank viel mij ook meteen op. Cruijff doet het hier voorkomen alsof de rechtbank partij tegen hem kiest. Onpartijdigheid is echter het kenmerk van de rechtspraak.

Daar komt nog bij dat Cruijff zijn vakantie ook kan verplaatsen of kan onderbreken als hij de toekomst van Ajax echt zo belangrijk vind. Politici doen dat ook wanneer het nodig is.

Overigens heb ik ook mijn vraagtekens bij de vergelijking Bergkamp-jonk tegenover Hoeness-beckenbauer. Het is nog maar de vraag of hun clubliefde voor respectievelijk Ajax en Bayern München even sterk is. Het zou me niet verbazen dat het hart van Jonk ten diepste bij Volendam ligt en dat van Bergkamp bij Arsenal. Ik heb hier toch echt het idee dat de wens de vader van de gedachte is.

Heb het dan ook nooit zo vreemd gevonden om Blind als TD aan te stellen. De kans dat een van de drie mensen die het technisch hart nu moeten vormen -- De Boer, Jonk, Bergkamp -- vertrekt naar een andere club, lijkt mij aanzienlijk. Daarmee is de continuïteit van het beleid dus niet gewaarborgd. Bovendien zorgt Blind er momenteel goed voor dat contracten worden verlengd.

Tenslotte: Cruijff stelt dat Bayern echt als een club overkomt. Het lijkt mij dat Cruijff daar ook bij Ajax voor kan zorgen, maar dan moet hij een stoppen met deze uitspraken te doen, die het wantrouwen ook alleen maar voeden. Stop met het geven van deze interviews, waardoor er alleen maar meer olie op het vuur wordt gegooid. Werk gewoon in stilte aan de opbouw van de club.

9 januari 2012 om 07:41

Blind heeft gewoon zijn krediet verspeeld binnen Ajax en ook bij de meeste supporters door elke keer weer met iedere stroming mee te varen en voor iedereen maar gewoon te werken zolang hij kan maar blijven zitten.

9 januari 2012 om 08:08

Ben ik met je eens maar hij doet nu wel goed werk door het verlengen van de contracten met spelers in overleg met het technisch hart. Ook al krijgt ie daar wel belachelijk veel salaris voor. Danny is en blijft een echte ajacied en die moet in de lijn van Cruijff op een goede manier behouden blijven voor de club.

9 januari 2012 om 08:24

Tja inderdaad het lijkt of hij wel goed werk verzet en aangezien hij met alle winden mee waait zou het ook nog wel eens zo kunnen zijn. Maar toen viel me wat op: Cruijff geeft aan dat er spelers van club veranderen zonder dat daar intern over gesproken wordt....

Ook Cruijff's uitspraken moet je mi niet zomaar voor waar aannemen maar nu heb ik toch wederom twijffels over het functioneren van Blind. Rede: weinig vertrouwen in de capaciteiten van Blind en erger nog: ik vertrouw Blind gewoon niet meer.

9 januari 2012 om 09:50

Dat is waarschijnlijk dat talent dat naar belgie gaat.

9 januari 2012 om 08:16

Cruijff's uitspraak over het hoger beroep vindt ik ook vreemd.

Hoe lang de Boer, Bergkamp en Jonk bij Ajax blijven ligt ook aan Ajax. Als zij de ruimte krijgen en geprikkeld blijven zouden ze wel eens lang kunnen blijven. Als de slangekuil echter onverandert groot blijft zijn ze waarschijnlijk zo weg.

Maar Blind????? Dat hij scholletje wordt genoemd heeft een rede!!! Ze hadden hem ook de zwarte/witte kater kunnen noemen want: Na zijn voetbal carriere (wit) heeft hij Ajax als trainer/assistend/td enz enz alleen maar ongeluk (zwart) gebracht. Verder heeft hij 9 levens en maakt erg vreemde sprongen....

Ik heb het met Blind helemaal gehad.

9 januari 2012 om 08:31

Zijn uitspraak over het hoger beroep geeft simpelweg aan hoe het dus niet moet.
Rechtzaken en vergaderingen plannen waar hij niet bij kan zijn terwijl hij er graag bij wil zijn. Bij Bayern gaat dit op de manier zoals het moet.

Cruijff heeft het beste met Ajax voor door Jonk/bergkamp te benoemen die beide voor een lang verblijf bij ajax willen blijven. Jonk wil dichtbij Volendam blijven. Bergkamp is door zijn vliegangst ook gebonden aan een vaste plek. De heren zijn meer ajacied dan er soms gedacht wordt. Het is mooi dat iemand als bergkamp die alles al heeft meegaat in de crisis van Ajax. Bergkamp ook zeggen van weet je wat ik kap ermee.
Voor het salaris hoeven ze het niet te doen.

9 januari 2012 om 08:34

De wens van de vader. Het zijn allebei volwassen mensen die zichzelf prima kunnen redden.
De rol van Cruijff wordt hier zwaar overschat. Als Bergkamp en Jonk bij arsenal of volendam aan de slag willen hadden ze zichzelf daar allang kunnen aanbieden.

Beide heren willen in Nederland blijven. Vooral Jonk wil dicht bij Volendam blijven en heeft gekozen voor Ajax.ik zie niet gebeuren dat Bergkamp nu nog terug gaat naar londen naar arsenal. Bedoel er moet ook een mooi project voor de heren klaar liggen en dat ligt er bij Ajax. Mits ze de ruimte en de kans ervoor krijgen.

Gelukkig Ajaxnieuws.
Ik vond het al zo rustig rond de club voor zeker 4 dagen.

Deze teksten vind ik minder sterk van Cruyff.

Dat er een uitspraak in hoger beroep aankomt heeft niets met de afgelopen week te maken en die uitspraak is pas begin februari meen ik me te herinneren.

Dat er een RvC is gepland kan ik me op zich voorstellen, maar daar gaat Cruyff sowieso niet meer heen naar alles wat er de afgelopen maanden heeft plaatsgevonden.

Dat spelers zonder overleg van club veranderen, zal best kunnen. Mogelijk dat op dat punt hier en daar steekjes zijn gevallen. Als het echte talenten betreft tenminste......

En een vergelijking Uli Hoeness/karl-heinz Rummenigge versus Wim Jonk/dennis Bergkamp is niet te trekken...... eerstgenoemden zijn bestuursleden of direct eraan gerelateerd, laatstgenoemden zijn verantwoordelijk voor de jeugdopleiding.

Dus, hoezeer ik Cruyff steun in wat hij bij Ajax aan het doen is, dit maandagochtend Telegraafstukje vind ik uit de lucht gegrepen en weinig relevant.
Dat had Jaap de Groot heel anders moeten formuleren, want hij is het die die teksten vorm geeft.

9 januari 2012 om 08:23

Cruijff wil gewoon laten blijken dat ie wordt tegengewerkt. Cruijff is eerlijk en geeft hier een prima voorbeeld van hoe het wel zou moeten volgens hem. Maar hoe het wel zou moeten kan niet in deze situatie terwijl de club in brand staat. Dit is niet een normale situatie waarin een club verkeerd. Cruijff heeft gewoon weer gelijk met hoe het wel zou moeten zoals bij Bayern.
En met de mensen die er nu zitten gaat het lang duren voordat het wordt zoals bij Bayern.
Maar Cruijff streeft wel het beste na. En het beste is dus dat er geen vergadering wordt gepland terwijl Cruijff op vakantie is. Dat doen ze dus expres. De rest van de RvC wil niet dat Cruijff erbij zit na die rechtzaak. Bij Bayern zouden ze dat nooit doen en zou de vergadering plaatsvinden op een moment dat iedereen kan. Dat is wat Cruijff hiermee wil aangeven niet meer en niet minder.

Cruijff is geen politicus die zich verschuilt achter allerlei drogredenen. Als hij op vakantie is dan is hij op vakantie en zou het de omgekeerde wereld zijn om door streken van diezelfde RvC een vakantie af te zeggen. Wel zou het goed zijn voor Ajax als ie ze vakantie afzegt.
Het duurt nog maar even en dan is de RvC weg. Als het echt nodig is zal Cruijff er zijn.
Zie ook de rechtzaak toen stond ie er ook opeens toen niemand hem verwachtte.

Op welke spelers doelt hij als hij praat over 'spelers die vertrekken' ? Zoveel schokkende vertrekken zijn er toch niet geweest. Ja, Tom Boere, maar volgens mij had deze jongen gezien alle concurrentie (sigthorsson, Castillion, Bulykin etc.) sowieso weinig toekomst.

9 januari 2012 om 08:53

Wat kan jou het allemaal schelen, niemand weet nog enigszins waar het overgaat zelfs Cruijff en Ten Have en de bestuursraad niet.

nee daarom word het tijd dat de RVC echt eens oprot, daar zit toch iedereen op te wachten?

RVC wordt niet gesteund door:
- de Ledenraad
- personeel van Ajax Nv
- door de Toekomst incl jeugdtrainers
- door de supporters
- door technische hart (jonk, Bergkamp)

Cruijff geeft alleen maar aan dat terwijl er zoveel is gebeurd en niemand deze RVC nog wilt hebben of steunt, maar ondertussenzijn toch weer diezelfde mensen bezig zijn om Cruijff tegen te werken.

En het gezeur duurt voort. Ik vraag me af wanneer er een beetje rust terug komt in Amsterdam. Dit seizoen gaat er al alles mis wat mis moet gaan. Blessures, wedstrijden onnodig verliezen, een gestaakte wedstrijd, zonder publiek voetballen, ruzie in de Rvc, elkaar het licht niet in de ogen gunnen. Het wordt alleen maar erger en erger. En niemand heeft hier voordeel van. Het is gewoon een gevecht tussen de mensen van het bedrijfsleven en de mensen van het voetbal leven. Een ieder denkt aan zijn/haar eigen portemenee. En willen allemaal zelf met de eer lopen. Het is een voetbalclub. En dat moet gedraaid worden door voetbalmensen. Het is toch een schande om dagelijks Ajax in het nieuws negatief te zien. Voordat er knopen gehakt gaan worden zijn we misschien 10 jaar verder. Het is veels te onrustig. Als alle partijen nou eens gewoon met elkaar uitpraten en in het belang van Ajax gaan denken..maar nee daar komt de ene na de andere rechtzaak erbij. Die verwijt die, en die verwijt weer die...het begint net de ballenbak van de Macdonalds te lijken. Wat is de oplossing? Niemand die het weet....

Wat een gejank zeg. Ik ben absoluut een voorstander van Johan, maar dat hij gaat zeuren dat er een vergadering is terwijl hij op Mauritius zit.. Dan moet je maar geen formele rol binnen Ajax willen spelen.
Het is niet meer dan logisch dat hij zichzelf daarin dan maar moet schikken. Hij woont al in Barcelona en kan dus niet altijd komen en nou is hij ook nog op vakantie.

Alsjeblieft Johan, neem een rol als adviseur en niet als commissaris. Dat brengt verplichtingen met zich mee.

Ik denk dat Hoeness het dan wat beter aanpakt, die man jaagt in tegenstelling tot johan niet iedereen in het harnas. Ik wil hem bij ajax betrokken zien, maar wel op een positievere manier, ik denk een betere wereld begint bij jezelf, johan vertrouwt anderen ook niet.. Daarnaast ga nu eens compromissen sluiten dan kom je er wel en gebruik niet constant de media als uitlaatpijp.

10 januari 2012 om 03:00

@ Stanafca

'' Ik denk dat Hoeness het dan wat beter aanpakt, die man jaagt in tegenstelling tot johan niet iedereen in het harnas. ''

Nee, bij Bayern en heel wat andere clubs luistert men naar hun club legende(s) en weet men hen adviezen en betrokkenheid op waarde te schatten dat is het verschil. Of was jij alweer vergeten wie er verantwoordelijk zijn voor de grote bende van de afgelopen tien jaar. Het soort mensen die continue aan de macht waren doormiddel van smerige spelletjes wat keer op keer bewezen is.

Iets wat jij onlangs ook toegaf en veroodeelde. Aan de ene kant veroordeel je die mensen maar aan de andere kant schuif je de schuld daarvan volledig in de schoenen van Cruijff. Coronel en zijn rovers bende hebben een decenia de tijd gehad om er wat van te maken, wat ze verprutst hebben ( dan druk ik me nog zachtjes uit ) maar toch wil jij dat dit soort gekken ( ja, dat zijn ze getuigen de vele smerige praktijken door de jaren heen ) bij de club betrokken blijven mensen die willens en weten de gelogen, gemanipuleerd hebben en bewust de club in lichtelaaie hebben gezet.

Zolang Cornonel en zijn bende rovers nog enige invloed hebben zal de rust nooit wederkeren bij onze club. Dus laat die gasten nou eens in het club belang handelen waar altijd zo de mond vol van hebben, na al die jaren van hun wanbeleid en ellende waar zij toch echt zelf verantwoordelijk voor zijn geweest.

Daarnaast is Hoeness ook nooit zo tegen gewerkt door het soort gekken die zich van zulke walchelijke praktijken hebben bediend om krampachtig aan de macht vast te houden zoals bij ons aller Ajax, terwijl bijna iedereen die lui uitkotst.

Trouwens Hoeness en co is aardig compromiloos, wat hij en zijn companen zoals Beckenbauer willen gebeurd gewoon. Het meeste recente bewijs is wel het vertrek van Louis van Gaal bij Bayen omdat hij wel even dacht dat hij Hoeness en co wel even kon vertellen hoe het allemaal moest gaan.

Nogmaals het verschil is mijn inziens dat erbij Bayern en andere clubs men de betrokkenheid van club legendes op waarde schat.en niet de club in handen geven van een stel ego trippende bobo's die nooit serieus een bal getrapt hebben en zichzelf het ere lidsmaatschap ( god know''s why ) cadeau hebben gegeven.

Daarbij denk ik dat Hoeness en co meer op hebben met Cruijff en zijn plan van aanpak dan de plannen van die bobo''s die nog nooit wat op voetbal technisch gebied gepresteerd hebben. Dus hopelijk nemen al die bobo''s en al die anti Cruijff mensen bij en rondom Ajax snel een voorbeeld aan Bayern en haar bewindvoerders en geven ze de club legendes de macht.

Cruijff wilmvolgens mij compromis en is op ramkoers, zo rancuneus , krijg wel kippenvel van die mensen erom heen. En wil ze nu nog steeds la ling of gaat geld. Je moet begrijpen dat als ten have verliest, Ajax degene die betaald. Dus alle support voor ling van de getuigen, is leuk voor de club ajax . Clubliefde getuige tegen je eigen liefde ?

Wanneer houd Johan Cruijff nou eens eindelijk op ????? We hebben het nu wel gehad met hem !!!!!
Laat ons nu maar weer richten op de 2e helft van de competitie en de affaire Ajax - Cruijff achter ons laten want dit gezever is een verhaal zonder einde , het gaat Cruijff alleen maar om macht en het is bij hem nog nooit anders geweest , denk maar aan 1974-1978-v.beveren-v.d.kuilen-michels-p.keizerbr.... v.basten-v.gaal-.beenhakker enz enz. Stop deze idioterie want het tijdperk Cruijff is allang passé !!!!!!!

10 januari 2012 om 02:02

@ campari

Grappig dat je terug grijpt naar verwijten in het verleden, zo''n beetje elke sport journalist in Nederland heeft bevestigd dat er toen ook hele vuile spelletjes werden gespeeld en dat het niet Cruijff was die zich schuldig maakte aan die smerige spelletjes. Ohh en '' we '' spreek even lekker voor jezelf wil je.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren