Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer ziet genoeg opties en voorziet Ajax niet van nieuwe spits

Laatste update:

Ajax zal zich in de winterstop niet in aanvallend opzicht versterken. De Amsterdammers wonnen vrijdag een oefenwedstrijd tegen Almere City FC (1-0) dankzij een laat doelpunt van Dmitri Bulykin. Na afloop zei trainer Frank de Boer tegen RTV Noord-Holland dat hij niet de behoefte heeft een extra aanvaller aan te trekken in de maand januari.

/

De Boer, die voor aanvang van dit seizoen Kolbeinn Sigthórsson, Derk Boerrigter en Bulykin tot zijn beschikking kreeg, kampte in de eerste helft van het seizoen al met de nodige blessuregevallen voorin. Eerst raakte hij Sigthórsson kwijt met een vermoeidheidsbreukje en vervolgens vielen ook Siem de Jong, Boerrigter en Bulykin weg met spierblessures.

De Jong maakte vrijdag echter zijn rentree en Bulykin is ook alweer even fit. Sigthórsson staat waarschijnlijk nog wel geruime tijd aan de kant; De Boer zei midweeks nog dat de IJslander zich misschien moet richten op de ontknoping van de competitie, dit seizoen. Desondanks ziet de trainer de noodzaak niet van het kopen van een extra aanvaller. Nicolás Lodeiro, die in de laatste wedstrijden voor de winterstop al geregeld speelde, is ook nog gewoon beschikbaar.

Heeft Ajax een nieuwe spits nodig?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja, zijn allemaal leuke namen maar wij moeten gewoon een topspits hebben, hier gaan we de oorlog niet mee winnen!

6 januari 2012 om 17:20

topspits....hmmm....

Higuain? drogba? messi, Neymar?

dat zijn topspitsen, wij moeten talenten hebben,
siem is geen top-spits maar goede kopper, dus moet bediend worden vanaf de flanken, evenals bulykin.
Lodeiro kan daarin beter voetballen in de kleine ruimtes, dus voor nu genoeg opties tot sigthorsson terug is.

6 januari 2012 om 17:25

Geloof me, talenten hebben we zeer zeker.
Ajax moet er gewoon voor zorgen dat die talenten hun potentieel waar zullen gaan maken in korte tijd! Dan hoeven we helemaal geen kapitaal aan te trekken!

6 januari 2012 om 17:30

Ze moeten gewoon Berg huren van Hsv;. Misschien kunnen zie die zelfs nog wel gratis krijgen.

Maar Ajax kan best een goede spits gebruiken, een spits die het spitsengevoel heeft van Bulykin en de voetballende kwaliteiten van Lodeiro. Dan zou Ajax zeker mee kunnen doen om het kampioenschap. De spitsen die hij nu opnoemt komen allemaal net te kort. De Jong hoef ik niet over te beginnen en Lodeiro is geen echte spits. Bulykin is een goede spits, maar kan maar matig mee voetballen en krijgt heel weinig ballen, Sulejmani heeft niet voor niets al 11 goals, maar pas 2 assists ofzo.

6 januari 2012 om 17:34

precies, dus daarom ook geen geld 'onnodig' spenderen.
ik vind het een prima beslissing!!

en voor de mopperaars over sigthorsson, als hij volgend seizoen er 20 in schiet zijn jullie de eerste die roepen: zei ik toch, topspits!!

sigthorsson liep voor hij geblesseerd 5 goals op 8 wedstrijden, stel hij zou dat een heel seizoen doen, eindig je toch ook op ongeveer 22 doelpunten.
komt wel goed met hem!

6 januari 2012 om 17:35

Ajax heeft talent zat. Ajax heeft behoefte aan een spits die er meteen staat en er 20 á 25 maakt in een seizoen, daar heb je behoefte aan dacht ik zo. Siem de Jong werd spits bij gebrek aan beter en omdat hij de enige aanvallend ingestelde speler is met lengte. Lodeiro precies hetzelfde maar dan omdat zijn voorgangers niet konden spelen vanwege blessures. Trek die portomonee eens open en koop een goede spits want zo ga je inderdaad de oorlog niet winnen.

6 januari 2012 om 17:50

haha berg
die past niet bij Ajax
net als bij Psv
Berg is alleen goed als het team waar hij in speelt 4-4-2 speelt
net als FC Groningen
maar bij de clubs die 4-3-3 spelen is berg gefaald
en omdat Ajax 4-3-3 speelt
past hij niet in het systeem van Ajax

6 januari 2012 om 18:57

Ik zie 't probleem ook niet direct in de spits. Het heeft sowieso weinig nut met een echte 9 te gaan spelen als je buitenspelers met been naar binnen zet. Tenzij Boerigter weer speelt natuurlijk.

Ik vond Lodeiro 't voetballend gezien goed doen. Balvast en aanspeelbaar. Alleen vervolgens komt er dan zo weinig uit 't middenveld om zodoende toch scorend vermogen te brengen. De Jong is weer fit, dat is een speler die als komende man in de 16 gevaarlijk kan zijn, maar is ook al een jaar niet echt in goede doen.
Eriksen is deels bepalend, en deels 't probleem. Ten eerste scoort hij te weinig voor een echte 10. Ook heeft hij niet zoveel diepgang in de 16. Jansen heeft dat ook niet, dus staat Lodeiro een beetje op een eiland als die aan de bal komt met weinig opties in de diepte. Al doet Mickey dat doorgaans wel een beetje, maar loopt vaak te dom of op 't verkeerde moment.

Dus ik zie meer conflicten qua invulling dan direct een spitsenprobleem. Ze hebben 1 buitenspeler die zonder been naar binnen speelt. Daar ligt dan meer 't probleem, mits je met een 9 wilt spelen. Natuurlijk, een 9 spits zou helpen, maar dan moet je er ook naar spelen, dat doen ze nu toch niet. Sigthor komt nog wel, volgend jaar als ie weer helemaal fit is (hopelijk). Buli kan 't ook prima. Niet de beste voetballer, maar als je hem bedient knalt hij er echt wel 20 a 25 in.

Ik vind Mickey ook beter op links. Scoort net zoveel gemiddeld (miss wel meer) en heeft dan ook nog een voorzet. Echter heb je daar normaal Boerigter die 't beter doet. Op rechts heb je niks. Lukoki zie ik nog 't meeste in, in potentie. De rest is gewoon niet goed genoeg. Dus als je dan toch gaat beoordelen op kwaliteit: de vleugels zijn dun bezaaid met kwaliteit. En als je er nooit ergens langs komt, sticht je ook weinig gevaar en krijgt de spits ook geen ruimte en bediening. Want een linke vleugel en ze gaan er dubbele dekking op zetten waardoor middenveld en spits meer ruimte krijgen.

Nieuwe aankopen moet je begin volgend seizoen weer doen, en dan bepalen of je doorgaat met Buli, of je evt. MEH eruit krijgt etc ... Anders ben je te opportunistisch bezig en heb je dalijk 4 of 5 spitsen waarvan ruim de helft toch weer weg kan.

6 januari 2012 om 19:07

Lacina Traore van Kuban Krasnodar. 2,03m lang, redelijk technisch en een echte afmaker, kosten: 4 miljoen.

6 januari 2012 om 19:16

@predacon

Hou toch op, je snapt heel goed wat ik bedoel.

Wij hebben spits nodig die in staat is om als eindstation te fungeren maar net even wat beweeglijker is dan Bulykin.

Leuk dat talentengebeuren maar om goals te maken heb je ervaring nodig. Nu komt er wel balans in het team, maar spelen we nog steeds zonder een spits.

Dit is echt heel erg dom van De Boer ik walg van dit soort beslissingen iedereen ziet dat Ajax niet kan scoren behalve de mensen die besluiten nemen we hadden sws nooit sightorsson moeten halen maar een grote sterke braziliaan

6 januari 2012 om 17:18

Precies het is heel irritant. Hij moet eigenlijk nu al beginnen met doorselecteren. Heel veel spelers zijn gewoon niet goed genoeg. En wij hebben echt neppe spitsen naast onze bekende ijslander

6 januari 2012 om 18:04

ajax is tenminste een beetje zuinig met hun geld;

6 januari 2012 om 17:19

Iedereen ziet dat Ajax genoeg opties heeft in de spits en niet meer zoals vroeger meteen een paniekaankoop doet. Wees blij dat er beter met het geld wordt omgegaan.

6 januari 2012 om 17:22

Als ik moet kiezen tussen kampioenschap (cl) en beleid kies ik voor kampioenschap. Beleid is een jarenplan en op dit moment loopt geen kluivert of bergkamp bij de jeugd. Dat duurt nog ff.

En het beleid zegt: ' bij gebrek aan beter is kopen een optie.'

6 januari 2012 om 17:27

De Jong en Bulykin kunnen eenvoudig spits spelen de tweede seizoenshelft en na dit seizoen is Castillion ook terug bij Ajax en Kolbein zal weer fit zijn. Voor de komende drie á vier jaar zitten we dus goed in de spitsen met Kolbein en Castillion.

6 januari 2012 om 17:30

Ja maar daar red je het niet mee. Het staat echt niet haaks aan ''aansluiten bij de top van Europa.''

Scouten in zuid-amerika zou ik zeggen.

6 januari 2012 om 17:42

Jij ja gelukkig sta jij niet aan het roer gezien je niet bijster verstandige uitspraken in voorgaande je posts!

Snap wel wat je bedoeld maar een type kluivert bergkamp is onbetaalbaar voor Ajax.
Daarnaast is het scoutingswerk waar Ajax om bekend stond niet meer zo sterk.
Het is zonde dat sigthorson geblesseerd is want ik verwacht wel het 1 en ander van hem,begon goed aan het seizoen.

6 januari 2012 om 17:51

''jij ja gelukkig sta jij niet aan het roer gezien je niet bijster verstandige uitspraken in voorgaande je posts!''

Verklaar je nader

6 januari 2012 om 18:16

@slimzooxy
Je vergeet een klein detail.
Als Ajax een extra spits haalt om dit seizoen af te maken dan zit Ajax een paar jaar aan die spits vast.
Aan het einde van het seizoen komt Sightorson terug en schuift misschien ook nog Castillion aan als 2e spits.

De reden waarom ik duur zeg en waarom ik zeg dat Ajax langere tijd aan die speler vast zit is redelijk eenvoudig.

Dus als je nu een dure spits haalt zit je daar 3 of 4 jaar aan vast en dan word dus of Sightorson of die nieuwe gast bankzitter en heb je weer iemand die veel kost op de bank zitten. En iemand uit de jeugd heeft dan weer een extra aankoop voor zich zitten.


De enige spelers die goedkoop zijn (transfer prijs/salaris) of die te halen zijn voor een half seizoen (en daarna dus vertrekken) zijn spelers die het bij hun huidige club niet waarmaken (nooit spelen of nooit scoren).

Spelers uit die eerste categorie kosten aardig wat geld. En zouden dus weer geld verspilling zijn. Iets waar iedereen over zeikt en waarvan we allemaal zeggen dat we het niet moeten doen.
En een speler uit de 2e categorie is ook idioot want die voegen niets toe en dan kun je net zo goed De Jong of Lodeiro er neer zetten. En ik vond Lodeiro het lang niet slecht doen. Scorend is hij zwak maar als aanspeelpunt om mee te kaatsen doet hij het best goed.

6 januari 2012 om 18:31

Helemaal niet, Castillion kan nog aanhaken en daarnaast komt Schoop eraan, die schrijf ik ook absoluut niet af.

6 januari 2012 om 17:22

Hij wil Martin Jol niet na doen door aankopen te doen maar om ' zogenaamd' jeugdspelers een kans te geven omdat hij ze beter vind dan die andere spitsen en gezien hij de jeugd van Ajax heeft getraint kent hij ze ook beter.

PS: Als Psv-fan komt dat weer voor ons goed uit :P

6 januari 2012 om 18:57

itsoke is tenminste een PSV fan die het begrijpt.
Met de weg die Ajax ingeslagen is, wordt Ajax steeds beter met als gevolg dat de naamsbekendheid van Ajax weer gaat stijgen. Dat heeft weer tot gevolg dat de naam NL in het voetbal ook meer bekendheid geniet en als gevolg daarvan krijgen andere ploegen uit NL, zoals Psv, ook weer meer naamsbekendhied in het buitenland.
Zo bedoelde je dat toch, itsoke? ;

Ajax moet zeker niet een nieuwe spits kopen. Wat je nu kunt krijgen zou voor een marktconform bedrag niet een speler zijn die beter zou zijn dan onze huidige backups voor Sigi.

6 januari 2012 om 17:24

Niet Sightorsson moeten halen? Voor zijn blessure speelde hij gewoon goed hoor? Hij is de ajax spits en scoort ook nog makkelijk.
Ik vraag me af wie jij dan in gedachten had om te halen.

6 januari 2012 om 17:29

ik weet echt niet waar de scouts van ajax jaren mee bezig zijn omdat sightorsson het goed doet tegen clubs als Groningen, de graafschap of psv oke maar wil ajax niet naar de top ? als hij echt zo een goede spits was had hij allang bij Chelsea of Milan gespeeld en hou nu even op met dat gejank

6 januari 2012 om 17:41

Snap niet dat je deze reactie op mijn post geeft. Je geeft geeneens antwoord op mijn vraag? Ik stel hem nog wel een keertje voor je, wie is die lange sterke Braziliaan volgens jou dan?
Je weet dat Sigthorsson 21 is he? Dus als je volgens jou op 21-jarige leeftijd geen vaste keus bent bij Chelsea of Milan ben je volgens jou geen goede speler? Beetje raar he.

6 januari 2012 om 17:46

Dat gejank?? Volgens mij loop jij te janken over een nieuwe spits??

Dat is nu juist de fout die Ajax jaren heeft gemaakt. Dure buitenlanders halen die niets toevoegen en een vermogen kosten. ik denk dat jij er niet veel verstand van hebt.

Sigthorsson is nog zeer jong dus waarom zou die al bij Milan of Chelsea moeten spelen. Als je kennis had wist je dat hij al jaren door dat soort clubs wordt gevolgt. Nee ze moeten het met deze spelers doen en Sigthorsson wordt juist een geweldige spits die alle kenmerken heeft die bij een Ajax spits horen.

Hoe kan hij het nu al tegen grote clubs hebben laten zien als hij gebleseerd is? Als er 1 aan het janken is ben jij het wel.

6 januari 2012 om 17:49

@trabelski

Rare bewering hoor...iedereen (iedere spits) die niet bij Chelsea of Milan speelt, is niet top?

Ik begrijp wat je bedoeld, daar niet van, maar met deze bewering doe je net alsof alleen de topclubs goede spelers hebben en als je daar niet bijzit, niet top kunt zijn.

6 januari 2012 om 17:55

Voornaam
Alan Kardec
Achternaam
de Souza Pereira Junior
Nationaliteit
Brazilië
Geboortedatum
12 januari 1989
Leeftijd
22
Geboorteland
Brazilië
Geboorteplaats
Barra Mansa
Positie
Aanvaller
Lengte
195 cm
Gewicht
75 kg
Voet
Rechts
Afkoopsom van ongv 6 mil.

6 januari 2012 om 18:00

In plaats van deze informatie, had je hem ook gewoon kunnen omschrijven kwa sterkte punten en minpunten.
Want zijn gewicht, geboorteplaats, positie etc. hoef ik echt niet te weten hoor. ;
In plaats daarvan had je me beter kunnen zeggen welk team hij speelt.

6 januari 2012 om 18:08

Het klopt dat ik niet elke competitie op de voet volg, mijn excuses daarvoor.
Maar waarom geef je niet gewoon een omschrijving van hem als je hem zo goed kent?

6 januari 2012 om 18:17

Ik vraag gewoon om een omschrijving van hem, als jij die niet kunt geven en er met belachelijke smoesjes onderuit probeert te komen zegt dat genoeg over jouw ''zogenaamde'' voetbalkennis.

6 januari 2012 om 18:27

Sorry, ik heb al van jou gewonnen. Want jij denk mij een beetje de les te lezen door even snel een naam op te zoeken, daarna vraag ik een omschrijving van hem, omdat jij elke competitie op de voet volgt, en jij kunt geen 1 woord over hem zeggen. Oja, ik heb net een paar filmpjes van hem opgezocht, en ik kan je vertellen dat ik niet onder de indruk van hem ben. Als ik nu tussen hem en Sigthorsson en zou moeten zou ik sowieso voor Sighorsson, want hij strijkt veel meer salaris op en Sightorsson heeft het in dezelfde competitie verre van slecht gedaan. ;

6 januari 2012 om 18:34

Dat is niet zo want we staan ondertussen in europa op de 9de plek op de coefficientenlijst, en gaan oekraine en rusland inhalen. Al onze clubs zijn europees door, en we gaan niet mee in het duur kopen en verkopen, dat is financieel en maatschappelijk niet verantwoord. Prima beleid.

6 januari 2012 om 18:40

Trabelski,

Dit seizoen:
2 wedstrijden (44 minuten)
0 goals
0 assists

Vorig seizoen:
51 wedstrijden (2985 minuten)
8 goals
10 assists

Seizoen 2009/2010
20 wedstrijden (856 minuten)
5 goals
1 assist

Tja, ik vind dat niet echt een geweldige resultaat. Overigens is hij 10 cm kleiner.;

6 januari 2012 om 18:59

@ trabelski en jij denkt dat ajax de salaris van Kardec kan betalen ??

deze gast speelt officieel bij Benfica waar hij hoogstwaarschijnlijk een hogere salaris heeft als de best betaalde speler nu bij ajax.

6 januari 2012 om 19:03

Trabelski,
in jouw commentaar geef je zelf al antwoord op een zeer opinie die aangeeft dat je niet echt goed nadenkt over wat je zegt

je zegt: als hij echt zo een goede spits was had hij allang bij Chelsea of Milan gespeeld. Denk even goed na over dit laatste stukje wat je schrijft en lees dan het eerste gedeelte van je opinie.
Ik geloof niet dat ik dan nog hoef uit te leggen wat ik bedoel. Anders doet iemand anders het maar voor mij.

6 januari 2012 om 17:34

ja natuurlijk een Braziliaan halen *sarcasme*

op enkele Brazilianen na mislukken ze altijd bij ons en ze moeten een mega salaris krijgen.

als ze toch een spits willen halen haal dan een Kenneth Zohore, jonge talentvolle Deense spits.

daarnaast Viktor Fischer kan ook in de spits spelen en speelt erg goed bij de jeugd.

Haal sowieso maar een linksback

6 januari 2012 om 17:20

boilesen keert terug hè.
is gewoon goed genoeg, als back up heb je wel een goede speler nodig maar die hoef je niet te halen denk ik. (koppers bijv.)
niet voor veel geld in ieder geval...

6 januari 2012 om 17:21

Hoezo? Boilesen is alweer bijna fit en daarachter hebben we nog Anita en Koppers.

6 januari 2012 om 17:23

Oohja shit! die gast is er zo lang uit. Was hem alweer vergeten!

6 januari 2012 om 18:36

Juist, en Koppers is sowieso niet slechter dan een aankoop wel getalenteerder hij kan met zijn 19 jaar nog prima doorgroeien. De derde linksback heeft zojusit een contract getekend, Mitchell Dijks (a1) voor 3 jaar en dan komt een groot talent Markinkovic (b1). Kortom, als we het goed aanpakken en je krijgt geen grote tegenslagen wat betreft blessures hoeven we de komende 7 jaar nog geen linksback te kopen.

6 januari 2012 om 18:49

Ja klopt. Ik vind dat je als Ajax zijnde sowieso nooit een back moet kopen. Of hij moet echt heel goed zijn. Dat soort spelers kan je ook gewoon zelf opleiden. Die Markinovic heb ik maar een paar keer zien spelen, maar ik vond dat die het wel aardig deed. En wanneer gaat Blind nou eens weg? Die is inmiddels gedegradeerd tot 4e linksback en 8e centrale verdediger ofzo. Heb ook gehoord dat die vandaag weer slecht was tegen Almere City. Hij zit er alleen maar omdat z'n vader nog bij Ajax zit.

6 januari 2012 om 17:22

Ik vind Boilesen anders 'n prima speler....
Daarnaast Anita en blind als back up!
Echt geen nieuwe voor halen. Een vervanger voor vd Wiel miss, tenzij die Lingeon goed genoeg is? (als opvolger)

Maar als je nu een topspits haalt; wat gebeurt er dan met Bulykin en Sightorson? Beiden op de bank?
Ik zeg niet doen; Met Siem, Bulykin en Sightorson heb je meer dan genoeg. En ook prima aanvoer.

6 januari 2012 om 17:24

Bulikyn is sowieso gehaald voor de bank. Ik vind dat er echt wel mag worden gekeken naar een (goedkoop) aanvallend talent om te concurreren met Sigtor.

6 januari 2012 om 19:48

Dat wel.. maar er word gesproken over een 'eerste super spits-braziliaan als het kan'.

Bulykin is sowieso voor de bank, maar Sightor als 1e spits... mooi houden zo!
Siem of Bulyikin zijn redelijke vervangers...
Talentjes zijn altijd welkom!

Een spits is inderdaad niet echt nodig. Je hebt nu Siem die het prima in kan vullen en daarachter heb je nog prima stand-ins met Bulykin en Lodeiro. Ik zie liever dat ze nog een centrale verdediger en het liefst een fatsoenlijke back-up voor op de flanken er bij halen. Met mensen als Blind, Ooijer en Ebecilio red je het niet.

Ajax heeft ook helemaal geen nieuwe spits nodig, gadverdamme altijd dat geroep om nieuwe spelers door supporters en media. Wie kan Ajax nou goedkoop halen? Als je een spits moet halen nu ben je miljoenen kwijt en zit je er meerdere jaren aan vast, en dan komt Kolbein terug. Zit je met meerdere spitsen, wat een onzin dat kopen.

De Jong is terug en Bulykin is een prima wissel achter Siem. Ik zie het probleem niet.

Wees juist blij dat er niet meer meteen de portemonnee wordt getrokken, of moet er weer een verlies van miljoenen uitrollen?

6 januari 2012 om 17:34

Ik wil niet lullig doen maar als je weer een succesvol Ajax wil hebben dan heb je eerst een ajax nodig ala:

Chivu, Ibrahimovic,, Arveladze, Dani en pas als je jeugd is gefixt krijg je ajax ala:

Bergkamp, Kluivert e.d.

Dus ik zeg kopen, kopen, koopavond!

6 januari 2012 om 17:54

Werden die op vroege leeftijd gescout en opgeleid of domweg gekocht? juist.

6 januari 2012 om 17:57

Domweg kopen is natuurlijk niet reeel.

Zlaten en co zijn echt niet opgeleid hoor.

6 januari 2012 om 18:40

Dat doen we niet meer, we halen liever spelers als eriksen, boilesen, fischer of rits. De eerste twee zijn al grote talenten, die andere moeten het nog laten zien. Alleen als we echte en aanvulling nodig hebben zoals boerrighter, sightorsson, Janssen dan doen we een aankoop.

Ibra kwam overigens op 19 jarig leeftijd over, nog vrij jong, maar zat meteen bij het eerste.

We hebben succesvol ajax ala: Eriksen, Boilesen, Verthongen, Alderweirld, van der Wiel, Klaassen, Bouy, Sigthorsson.. de talenten van de toekomst. Een perfecte mix tussen de voorbeelden die je noemt.

6 januari 2012 om 20:26

Juist, spelers moeten écht een directe versterking zijn of enorme talenten zijn. Zie Eriksen, Boilesen als talenten en Sigthorsson en Janssen als directe versterkingen.

Juist daarom vind ik het zo vreemd dat Boere nooit speelde en daarna naar België is gegaan. Dat hij geen aankoop doet nu was te verwachten natuurlijk, maar er loopt in de jeugd niet iemand rond die eventueel in de spits kan gaan staan in mijn ogen. Boere had dat wel gekund

6 januari 2012 om 17:44

Viktor Fischer kan in de spits spelen Klaasen kan het ook.

ja men zegt dat bulykin niet goed genoeg is etc. maar die man scoort wel gewoon 90 van de wedstrijden waarin hij invalt/speelt.
gewoon een goede spits hoor en met de jong heb je ook nog een uitstekende optie die goed mee kan voetballen en vorig seizoen uitstekend gespeeld heeft in de spitspositie...

geen nieuwe spits nodig dus inderdaad...

Gelukkig dan wordt een eventuele Dost soap niet herhaald!

6 januari 2012 om 17:24

Die mogen jullie houden hoor xD hij mag er nu dan wel 15 hebben gemaakt, maar ik vind het nog steeds geen goeie spits. Mist veel te veel kansen

6 januari 2012 om 17:33

Ik weet niet of jij de wedstrijden van Ajax met Sigthorsson hebt gezien, maar hij heeft toch ook veel kansen nodig.

We hebben inderdaad geen spits nodig, maar ik zou wel graag een vleugelspeler erbij zien, en dan vooral op links. Er van uit gaande dat Sulejmani niet weggaat, hebben we met Lukoki en Mickey vrijwel genoeg plaats op de rechtervleugel, aangezien Sulejmani niet zo gauw geblesseerd raakt.

Op links is het weer een ander verhaal. Boerrigter die al snel geblesseerd raakte (ik weet niet of hij erg blessuregevoelig is, aangezien ik heb in z'n tijd bij RKC niet volgde), en met Özbilliz heb je eigenlijk niet veel ervaring op links. Ik noem Ebecilio expres niet, omdat hij, in mijn mening, helemaal niets toevoegt aan dit Ajax en veel te voorspelbaar is.

Een betere CVM zou ik ook geen 'nee' tegen zeggen. Enoh is een geweldige balafpakker, maar zodra hij in balbezit is, is mijn onderbroek al gauw alle kleuren van de regenboog uit angst.

6 januari 2012 om 17:24

Boerrigter is inderdaad de enige goede optie op links, maar je kunt Sulejmani er ook posteren en met Lukoki beginnen op rechts als je echt kort in de vleugelspelers zit. Ebecilio is een dramatische speler die écht Ajax onwaardig is. Ozbiliz zie ik wel wat in maar die moet echt wedstrijden gaan spelen.

6 januari 2012 om 18:41

Vandaag was hij weer goed... Ik schrijf ebecilio nog niet af, hij kan even een terugslag hebben gehad.. hij is nog steeds maar 19 jaar he.. Vorig jaar heeft hij linksbuiten prima ingevuld.

Zou ook een beetje dom zijn een nieuwe spits te halen als je er nog 1 voor 3 jaar onder contract hebt staan. Denk alleen dat Siem de Jong niet veel gaat scoren. Daar win je de oorlog niet mee

Jullie hebben toch genoeg aan jullie talenten

6 januari 2012 om 17:42

Castillion is verhuurt. Verder hebben we Bulykin voor de bank, De Jong die weer fit is en Lodeiro alleen die scoort niet zo vaak. Dus ik zou zeggen, probeer eerst is een paar weken met De Jong in de spits want ik vond dat vorig jaar wel goed gaan. Verder moet De Boer eens lef tonen en Janssen een keer op de bank zetten in de hoop dat hij iets van een prikkel krijgt en het weer op zijn heupen krijgt want hij is echt goed maar laat het amper zien.

6 januari 2012 om 18:06

Je kan beter Bulyikin in de spits zetten, omdat De Jong veel kansen nodig heeft om te kunnen scoren en tegen Dinamo Zagreb kon je dat ook al zien. Dus laat Bulykin in spits die veel zal scoren en bij Ado deed hij het ook heel goed.

dit kan Ajax wel eens de kop kosten dit seizoen! Ajax wordt geen kampioen zonder echte spits.

6 januari 2012 om 17:34

Gelukkig hebben we drie echte spitsen, waarvan er zometeen twee fit zijn.

6 januari 2012 om 17:43

3 echte spitsen? Wie dan?

7 januari 2012 om 22:37

Sigi, De Jong, Bulykin. Eventueel Lodeiro.

6 januari 2012 om 17:47

Vorig seizoen hadden we ook geen echte spits, zijn we ook kampioen geworden. Als iedereen fit blijft hoeft dit ook niet te bepalen of we wel of geen kampioen kunnen worden, het gaat er vooral om dat er voorin een goede chemie is met Siem, Derk en Sulejmani en een goede aansluiting met het middenveld. Met al die blessures die we de laatste tijd gehad hebben hebben we bij elkaar ook 46 keer gescoord! Het is vooral belangrijk dat iedereen fit blijft, dan maakt Ajax echt wel kans om kampioen te worden.

ja waarom zou je ook een spits kopen. Wij hebben een spits die vorig jaar bij een subtopper 20 goals scoorde en een spits die vorige seizoenshelft heeft bewezen prima te kunnen spelen in het systeem van de boer. Verder heeft ajax, ondanks , alle blessure's na psv het meest gescoord.

haal castillion terug? Of een jeugdspeler. persoonlijk zou ik het zo laten. Met Siem de Jong en bulykin hebben twee goede spelers voor de spits positie.

6 januari 2012 om 17:44

Precies, vorig jaar ging het ook niet onaardig met Siem in de spits. En eventueel Lodeiro in de spits maar ik wil hem wel is op de plaats van Janssen zien, want ik denk dat ze dan beter gaan spelen. Maar dat is slechts mij mening.

6 januari 2012 om 17:50

Ze hebben in de spits als iedereen fit is: Sigtorsson, De jong, Bulykin, Lodeiro en Klaassen.
Nu is er 1 geblesseerd en moet je er nog 1 halen??

Je hebt er 4 andere staan, maar nog maar 1 uit de jeugd?

Al snap ik trouwens niet: Lodeiro is eigenlijk een middenvelder en Klaassen een spits.
Maar ze speelden laatst andersom (klaassen op moddenveld en Lodeiro in de spits)
Maar waarom?

Uitgaande van dat Sigi dit seizoen niet meer in actie komt zou ik Lodeiro als spits opstellen en Bulykin als vaste invaller. De Jong moet zich maar concentreren op het middenveld en proberen Theo Janssen uit de basis te spelen.

We hebben een jonge eerste spits(sigthorsson), een uitstekende vervanger(de Jong), een prima ander type spits(lodeiro) en een breekijzer(bulykin).we moeten wel volslagen gek geworden zijn om nu een spits te kopen.

Kan Ajax niet een spits huren? Ik vind dat Ajax regelmatig een echte spits mist nu Sightorsson zo lang uit de roulatie is.

6 januari 2012 om 17:50

Ondanks dat Ajax best veel gescoord heeft denk ik eerder dat Ajax de laatste weken wat kwaliteit miste, en dan denk ik toch vooral aan Derk in plaats van Ebecilio. Ook Siem kan in dit elftal erg belangrijk zijn, ondanks dat ik zelf geen fan van hem ben. Maar dit zijn wel 2 jongens die we de afgelopen weken voorin echt wel gemist hebben. De laatste weken moest bijna alles via Sulejmani gaan en die helpt nog altijd veel kansen om zeep (als je ziet hoevaak hij in scoringskans komt). Nu heb je met Siem en Derk toch 2 spelers erbij die ook een balletje erin kunnen schieten, en met Derk ook iemand die met een actie de achterlijn kan halen en een voorzet in huis heeft.

6 januari 2012 om 18:15

Ja, dat is ook wel weer zo Derk Boerrigter vind ik overigens een prima speler. Siem de Jong is ook wel redelijk. Hun aanwezigheid kan zeker het verschil gaan maken. Sowieso verwacht ik wel dat Ajax zich wel herpakt.

Vindt ook dat we geen nieuwe spitsen hoeven te kopen.
Met Siem die zo weer terug keert, Bulykin die er weer bij is en Lodeiro als gelegenheidsspits hebben we meer dan genoeg keuzes.
Ik zou kiezen voor Siem, omdat hij een goede kopper is en nog mee kan voetballen.
Bulykin kan je dan in de 75 minuut inbrengen voor wat extra stormkracht.

Als Sigi weer fit is moet hij natuurlijk spelen, maar tot dan hebben we genoeg opties.

Kom op jongens, tuurlijk is het kloten dat Sigthorsson er niet bij is, maar de rest is helemaal fit. Als Ajax moet je dat kunnen opvangen.

PSV speelt ook al tijden niet met zijn vaste linksback terwijl Twente Chadli lang moest missen etc.

Vorig jaar werd Ajax kampioen met De Jong in de spits en toen hadden we niet eens zo'n geweldige pinchhitter als Bulykin achter de hand (en ook Lodeiro niet).

Kijk, op een gegeven moment misten we 6 spelers, dat trekt geen enkele club, maar nogmaals, 1 speler moet je kunnen opvangen, hoe goed ik Sigthorsson ook vind.

6 januari 2012 om 17:51

Het zou natuurlijk ook dom zijn om nu bijvoorbeeld Bas Dost te halen voor 5/6 miljoen, om vervolgens Sigthorsson op de bank te zetten wanneer hij fit is.

Van mij mag er opzich wel een nieuwe buitenspeler komen, zoals Narsingh.

Ik snap het echt niet dat de Boer geen spits wilt halen terwijl Sightorson dit seizoen niet meer in actie gaat komen. Je kunt wel spelers als De Jong in de spits zetten maar die scoren nauwelijks voor Ajax dat kon je ook zien tegen Dinamo Zagreb waar de Jong zoveel kansen had gemist. En Bulykin is gewoon een pinchhitter die je niet een hele wedstrijd kan laten spelen en Lodeiro hoort eigenlijk op het middenveld in plaats van Theo. We hebben nu eigenlijk goeie spits nodig als Ideye Brown, Geld hebben we toch genoeg en we hebben gewoon matige spitsen op Sightorson na dan.

Ik vind dit van Frank de Boer een beetje en nogal raar. Ajax zou het goed gedaan hebben om een ''vedette speler ''binnen te kunnen halen.. najah een redelijke speler die een sterk aanspeelpunt kan zijn voor in grote wedstrijden zoals het CL, of dit geval het Eufa Cup. Met siem de Jong word het 'm gewoon niet, Boerrighter is in mijn ogen het enige lichtpunt voor Ajax die een belangrijk rol kan spelen als spits. Bulykin is een type speler die altijd na een 3-0 voorsprong scoort.

6 januari 2012 om 18:25

Je wil een vedette binnenhalen, maar dit kost snel zo'n 10 miljoen en dat is als het wat mee zit. En dan heb je volgend seizoen ineens een overschot aan spitsen als iedereen weer fit is. Je kan het beter de komende tijd aanvullen met jeugd en geld besparen.

Net Arsene Wegner bij Arsenal

Waarom haalde de Boer dan 2 spitsen.de Jong deed het goed vorig seizoen en we hadden toch talenten uit het 2de,je ziet nu hoe het voorin gaat er word te weinig gescoord,lodeiro is meer een nummer 10,geen afmaker,ze hadden beter navraag kunnen doen waarom Sightorsson zo weinig speelde bij AZ voor je toeslaat.het lijkt een trend te worden spelers die bij andere clubs een goed seizoen draaien te halen,denk maar aan Wielaert,bulykin of een Janssen,maar ondertussen de jeugd weg laten gaan bv Boere.het is goed van De Boer dat hij andere een kans geeft voorin,maar vorig seizoen en het seizoen daarvoor brachten ze aanvallend meer met een De Zeeuw of een Pantelic.als Lodeiro er 20 inschiet dan heeft De Boer gelijk gehad.

6 januari 2012 om 18:45

Zeur aub niet over de jeugd vs de Boer, kom op zeg hoeveel hebben er onderhand wel niet gedebuteerd? Castillion heeft hij ook getest maar was nog te licht en Boere wou weg... Tja.. Schoop komt er uit de a1 weer aan dus geen probleem.

frankie doe niet zo dom joh! hij heeft eigenlijk 2 keuzes, haal mounir terug bij de selectie of koop een goeie spits!! want ze hebben er echt een nodig.
ik vind nog steeds dat ze bas dost moeten kopen!

Zonde, koop dan een bas dost, Rydell poepon, David teixera of desnoods een Malki en/of haal castillion terug. Vele roepen dat het vorig jaar met siem de jong in de spits ook goed kwam. Nou dat is meer geluk dan wijsheid geweest want die man speelt het gewoon simpelweg niet klaar. Een psv en de daarom heen horende topclubs gaan deze seizoenshelft echt zoveel punten niet verspelen.

Persoonlijk had ik graag gezien dat bas dost of een ricky van wolfswinkel vorig jaar al was gekomen. In mijn optiek echt 2 spitsen waar ajax meer aan zou hebben gehad dan een sigthorsson. Dat gert-jan verbeek vraagtekens plaatste bij sigthorsson zn blessure gevoeligheid toen deze voor ajax ging spelen is natuurlijk een beetje natrappen. Wel is het zo dat sigthorsson bij az zowiezo ook al een seizoen gemist heeft en volgens mij nog wel meer als dat.

Toch schijnt hij dan wel weer fantastisch te kunnen voetballen wat ik overigens niet snap want een goede voetballer heeft een ook goed fysiek en is meestal niet iemand die van glas is gebouwd (zie robben)

6 januari 2012 om 18:43

Kijk de kampioenswedstrijd aub nog eens terug, dat waren echt topgoals... De jong is een van onze beste spelers, maar dat wil helaas niemand zien..

6 januari 2012 om 19:04

Stanafca

Je hebt gelijk De Jong is een aardige speler, maar hij scoort gewoon te weinig in de spits en tegen Dinamo Zagreb kon je zien hoeveel kansen hij miste voor een doelpunt. Ik vind dat hij zich beter kan richten op de plek van Enoh waar hij met zijn lengte zeker van waarde kan zijn op die positie

We hebben op dit moment eigenlijk een spits nodig omdat Sighorson dit seizoen wellicht niet meer in actie gaat komen en Bulykin is eigenlijk meer een pinchhitter en De Jong heeft moeite met het scoren dus we kunnen een spits goed gebruiken omdat Kolbein voor de lange termijn aangetrokken is van Az en kunnen we in de toekomst zeker van hem genieten.

ja hoor daar komt Frankie gelijk al weer met zijn eerste grote fout voor 2012
Dan is het toch niet helemaal de verdienste van PSV zelf om dit jaar kampioen te worden.
Daar heeft Frankie toch ook wel een niet onbelangrijk aandeel in gehad
Toch alvast gefeliciteerd Psv

Wat een gezeur op frank, we hebben de jong, bulykin en lodeiro voor de spitspositie (3 verschillende types en 3 dubbel bezet) en daarnaast kan eriksen of klaassen daar nog spelen in een iets ander systeem.

Misschien een tijdelijke overgang (huur) van melvin Platje een idee ? Komt weinig aan spelen toe bij Nec, maar scoort toch telkens als hij invalt. Lijkt mij toch een goede back up voor de Amsterdammers....

Aan de ene kant vind ik dat de opties die Ajax achter Sigthorsson heeft niet voldoende indruk hebben gemaakt en snap dat sommige mensen een extra spits zouden willen zien, aan de andere kant heeft Ajax in het recente verleden wel vaker spelers gehaald om een tijdelijk probleem op te lossen en dat bleken nou niet bepaald succesaankopen ( Anastasiou, Charisteas, Urzaiz, Mido e.d. ). Dus enige terughoudendheid is nu wel op zijn plaats denk ik.
Daarnaast mag zo iemand ook niet te veel kosten, we hebben tenslotte in Sigthorsson als hij weer fit is een duidelijke 1ste spits.

Toch wel jammer dat Tom Boere weg is, vooral omdat Sigthórsson er voorlopig nog wel even uit ligt.

Daar gaat het kampioenschap. Genoeg opties? Halve gare oplossingen zijn het ja. De Jong, (geen spits), Lodeiro (geen spits), Bulykin (breekijzer) heb je dus ook helemaal niets aan. Klaassen (geen echte spits en ook geen uitblinkende topper). Jaja genoeg opties he, Frank.

6 januari 2012 om 23:14

Wie zegt dat we met een echte spits moeten spelen?

7 januari 2012 om 09:05

Ik zou zeggen ga de geschiedenis van Ajax in. Bekijk eens de jaren waarin we duidelijk kampioen zijn geworden met een flink doelsaldo en wie de spits(en) zijn geweest. Dan weet waar ik het over heb en wat voor kaliber spits Ajax nodig dient te hebben. Sowieso uit de eigen opleiding, hebben we sinds Kluivert nooit meer een exceptioneel talent of een spits uberhaupt die in de buurt komt van Kluivert , meer zien debuteren.

7 januari 2012 om 13:41

Tijden veranderen... Zoals je weet overweegt frank soms ook een type eriksen of klaassen in de spits te zetten. Het kan ook met een valse spits, dan ga je alleen minder buitenom maar moeten de buitenspelers meer binnendoor. Lodeiro is er ook het type voor. We hebben daarnaast ook de jong die kan prima als spits fungeren en buly is een echt breekijzer.

8 januari 2012 om 12:18

Tijden veranderen? Wat is dat voor bullcrap man. Je hebt veel fantasie en hoop. De Jong heeft het prima gedaan achter Pantelic en de 2 goals tegen Twente, maar is gewoon weg geen spits. De kansen die hij heeft gemist tegen Zagreb zeggen al genoeg. Onder de Boer is hij meer een irritante factor geweest dan een waardevolle voor het team. Lodeiro is ook geen spits, want hij heeft ook o zoveel goals gemaakt nu hij heeft gespeeld. We hebben een spits nodig voor dit spelletje, een spits die kan kaatsen (voor een aanval door het centrum) en kan afmaken (voor de voorzetten van de flanken).

8 januari 2012 om 13:09

De jong dus... en anders bulykin..

8 januari 2012 om 16:23

Zegt genoeg over je kennis en visie van het spelletje. Dan die en anders die.... Is goed jonge...

Waarom hoor ik bijna niemand over klaassen?, volgens mij moet die jongen gewoon wat meer speeltijd krijgen om er goed in te groeien. Hij raakt nog niet altijd wat maar hij staat vrijwel altijd waar de bal komt of naar toe kan. Iets zegt mij dat dat erg belangrijk is voor een spits.
Denkdat Ajax eerder behoefte heeft aan een goede verdediger, want ik vind buiten de standaard vier, de rest van de verdedigers van Ajax niet van al te hoog niveau. Over Blind hoeven we het wat mij betreft niet te hebben. Ligeon vond ik wel aardig spelen maar ook nog erg jong en ooijer met alle respect is leuk voor de kleedkamer of om de anderen een beetje te trainen.

Ajax moet geen aanvaller kopen,maar een aantal goede verdedigers. Ze scoren veel,maar krijgen teveel doelpunten tegen .

In principe ben ik het niet met de Boer eens, maar aangezien er juist achterin meer problemen zijn zou ik eerst die linie gaan versterken. Toen Boilesen weg viel kregen we Anita, de twee Belgen in het midden zijn geen toppers en v.d Wiel speelt al anderhalf jaar niet meer bij Ajax...

Persoonlijk vind ik Ligoen ook weer zo een lichtgewicht. Blind jr is een ramp en Ooijer heeft zijn beste tijd gehad. We zien dus duidelijk dat de prioriteit achterin ligt. De aanval is niet super, maar als Boerrigter, Siem de Jong en Bulykin gezond blijven dan kan je in Nederland nog wel kampioen worden. De vraag is dus nu alleen of Ajax wat vaker de nul kan houden...(en gezond blijft!)

de Jong vind ik echt een prima spits. Vele vinden hem statisch en slecht in de kaats, maar ik vind echt dat hij wat toevoegd aan Ajax.

Een echte goede verdedigende middenvelder zou Ajax meer aan hebben.

Het lijkt mij totaal overbodig voor Ajax om een extra spits aan te trekken. Ajax is geen Man Utd. of Real Madrid die een gelijkwaardige vervanger kunnen kopen als een speler een half jaar eruit ligt. Daarnaast vind ik Siem de Jong echt een prima vervanger in de spits omdat hij maar blijft bewegen en zodoende veel ruimte creëert voor Suljemani en Boerrighter. En als 3e spits kunnen Bulyiken of een jeugdspeler wel afgewisseld worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren