Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Deense voetballers vinden Eriksen opnieuw het grootste talent

Laatste update:

Christian Eriksen krijgt in zijn vaderland Denemarken voldoende waardering. De middenvelder van Ajax werd door de fans al gekozen tot beste Deense speler van 2011 en is volgens de Deense voetballers het grootste talent van het land. Eriksen won deze prijs vorig jaar ook al.

/

De negentienjarige Ajacied toonde zich in Ekstra Bladet trots op de award. “Ik wist niet dat het mogelijk was om de titel twee jaar op rij te winnen”, zei Eriksen, die inmiddels basisspeler bij Ajax en het Deense nationale team is. “Dus ik was erg verrast dat de spelers mij gekozen hadden.”

De Deense voetballers kiezen op 7 januari ook nog de beste speler van 2011 en ook voor deze trofee is Eriksen genomineerd. “Als je naar mijn leeftijd kijkt, zou je me nog een talent kunnen noemen, maar ik heb al zoveel ervaring dat ik mezelf zie als een volwassen speler. Ik hoop dan ook op de titel van Speler van het Jaar. Als ze me daarvoor kiezen is dit echt een topjaar”, aldus de spelmaker.

Christian Eriksen wordt van wereldklasse

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 december 2011 om 11:40

Christian Eriksen heeft het verdient. Ik zou niet anders weten, wie op dit moment van Deense afkomst beter zou zijn dan Christian zelf.

ect Prachtig, deze heeft hij weer mooi meegenomen in zijn prijzenkast.

26 december 2011 om 11:54

Bekijk in het seizoen (2010 - 2011) de beste fragmentjes in het kort van Christian Eriksen.

26 december 2011 om 13:29

@fruiteter,

Ieder mag zijn mening hebben over 'het grootste talent' uhum.... Ik ben ervan van overtuigd dat hij net zo overhypt is als Neymar en dat hij bovendien de talenten van Neymar bijv. nog niet eens heeft. Ook geloof ik zeker niet dat hij zo goed wordt als Xavi/iniesta. Dat zijn geweldige voetballers. Vooral Xavi, wat een tacticus. Dus Eriksen schaar ik meer in het rijtje, leuk en aardig... Maar een topvoetballer zie ik echt niet in hem. Bovendien wie moet anders die prijs winnen? Ik ken geen enkele beetje Deense voetballers als Eriksen? Dus tja, dan is de keuze snel gemaakt.

26 december 2011 om 13:54

Minstens net zo goed als Xavi en Iniesta. Ik snap niet hoe mensen groene duimpjes kunnen geven met zulke uitspraken. Weet je zelf wel wat je zegt. Xavi en Iniesta! De 2 beste middenvelders van het moment en misschien wel het beste middenveld duo ooit.
En jij durft te zeggen dat Eriksen (een groot talent, dat zeker) minstens zo goed wordt! Dus misschien zelfs beter volgens jouw. Eriksen vind ik nog zeker niet de beste middenvelder van de Eredivisie, hij is te wisselvallig en nog niet beslissend genoeg. Ik heb zelfs Ajacieden horen lopen zeiken dat ´eriksen maar eens naar het 2de moet worden teruggezet, omdat hij niks presteert´. Nou neem ik dat volk sowieso niet serieus, omdat van die lui zijn die heel trots en stoer lopen te vertellen dat Ajax de beste is als het goed gaat, maar als Ajax even slecht speelt, meteen alles afvallen... Maar toch is mijn punt hopelijk duidelijjk. Eriksen is een groot talent, maar ik vind het een schande naar de kwaliteiten van Xavi en Iniesta als je wel even durft te beweren dat Eriksen wel even net zo goed wordt. Dan heb je echt nog nooit naar het spel van Xavi en Iniesta gekeken.

26 december 2011 om 14:00

Nee, supporter van een club worden omdat je er 'verstand van hebt'. Met andere woorden, 'ik ben voor degene die wint'. Dat is lekker wou je zeggen, hahaha!

26 december 2011 om 14:37

@fr_jurre

Oh dus jij vind het een schande als ik iets vind? Xavi was op zijn 19e ook nog niet de speler die hij nu is. Hij heeft zich later pas ontwikkeld tot de speler die hij nu is. En zeker, zijn niveau is gigantisch, maar Eriksens talent is ook gigantisch. Dus ik denk dat hij zeker het niveau kan bereiken van Xavi. En als jij dan gelijk op de man begint te spelen met je laatste zin, en begint te generaliseren, dan weet ik wel tegen wat voor niveau ik het heb

26 december 2011 om 20:06

@skelliede duimpjes omlaag en omhoog zeggen al genoeg. Ik heb nooit gezegd dat hij een slechte voetballer is, alleen ken ik niet veel spelers uit Denemarken die een beetje goed kunnen ballen. En of hij een Europese topclub bereikt is puur op de zaken vooruitlopen. Het kan zo anders lopen, dus we zullen wel zien. Daarnaast, wij brengen geen talenten voort in Rotterdam-zuid en hebben toch al Twee Jaar OP RIJ de beste jeugdopleiding van Nederland? En Castaignos, Wijnaldum, Fer noem ik geen slechte spelers en de volgende lichting(clasie, De Vrij, Cabral) staan alweer klaar. Dus ik snap niet waar jij vandaan haalt dat wij geen goede spelers kunnen opleiden?...

26 december 2011 om 23:09

nee die classie is een wereldspeler?? vind het wel knap dat deense voetballers uit de deense competitie, eriksen verkiezen als beste speler.. zeg toch heel wat over zijn kwaliteiten.. maar jij kijkt natuurlijk weer door een Feyenoordbril! Die vinden Martins Indi al goed genoeg voor AC Milaan en dat Mulder net zo goed is al Castillias van Real Madrid...

loopt er voor de rest geen andere deen meer rond?

26 december 2011 om 11:00

Boilesen een andere talentvolle verdediger, hij won bij de afgelopen verkiezingen 'talent van het jaar.''
Ook zit er een ander goudhaantje in de Ajax A1, genaamd Fisher. Een zeer groot talent waar alle Europese topclubs achteraan zaten. Gelukkig heeft hij de rationele keuze gemaakt en in de Ajax-academie aangesloten.

Geweldige speler die nog wel veel moet leren om echt aan zijn top te komen. Maar niet meer dan terecht. Alleen moet hij nu oppassen dat hij nog niet drie jaar een talent blijft, hij moet nu gaan pieken over een jaar.

26 december 2011 om 13:47

Inderdaad, maar ik had meer van hem verwacht de eerste helft van de competitie. Dan bedoel ik dominanter aanwezig en vaker beslissender. Hij heeft niet echt een groei gemaakt dit half jaar. Dit jaar moet hij dat inderdaad gaan laten zien.

Zo zie je maar hoeveel waardering de man in eigen land krijgt. In Nederland is met nogal sceptisch over dit goudhaantje van Ajax. Uiteindelijk zal het ook goed voor hem zijn als ze in Denemarken ook wat kritischer naar hun pareltjes gaan kijken. Er is immers nog een hoop werk aan de winkel wil Erik de Europese top behalen. Techisch is hij al zeer sterk, zeker voor zn leeftijd. Maar op tactisch en fysiek vlak zal hij zich zeker nog moeten verbeteren.
Ook vind ik hem nog niet goed genoeg voor de Europese top, dat kan je aan mijn twee laatste punten in mijn eerste alinea goed zien. Hij is een groot talent, een heel groot talent. Maar met de goede begeleiding en instelling zal hij er zeker komen, daar twijfelt niemand aan.
Maar eerst nog drie a vier jaar in Amsterdam blijven, zodat hij zich optimaal kan ontwikkelen en ook bij mindere fases gewoon wordt opgesteld.

26 december 2011 om 11:07

Vanuit neutraal oogpunt bekeken, kan ik je melden dat de reacties in eigen land veelal gebaseerd zijn op pure jaloezie richting Ajax. Men ziet de bui ook al hangen en weet dat deze speler voor een bedrag van 25 miljoen weg gaat. Andere clubs moeten geld lenen bij de gemeente of ingewikkelde constructies op touw zetten om deze bedragen gerealiseerd te krijgen. Ik zie het zelf als een goede zaak voor het Nederlandse voetbal wanneer (ook al is het alleen Ajax) een club zo'n talent bij de Europese top aflevert.

Enige punt waar hij zich nog moet verbeteren is het fysieke gedeelte, dit weet hij gelukkig zelf ook. Tactisch vind ik hem superieur, hij ziet dingen 2 stappen eerder dan anderen. Toch moet hij nog een paar jaar bij Ajax blijven, hij is immers jong genoeg. Van daaruit kan hij dan rechtstreeks naar een Barcelona.

ps. voor de mensen die nog twijfelen aan zijn rendement; over het kalenderjaar 2011 is hij achter Mertens, samen met Luuk de Jong de meest waardevolle speler; 16 assits en 11 doelpunten. Puur en alleen kijkend naar de assists is Eriksen de onbetwiste nummer 1, hoezo geen rendement?!

26 december 2011 om 11:14

Eigenlijk ben ik het wel met jou eens. Alleen het tactische vermogen van Chris kan wel beter. Oke zijn inzicht is fantastisch, maar dat is inherent bij grote voetballers. Hij mag zich alleen wel iets slimmer opstellen in de duels, laat zich nog te makkelijk aftroeven. Als hij tactisch iets beter staat opgesteld kan hij nog meer betekenen voor de club.

26 december 2011 om 15:07

Zelfs Willy Overtoom heeft meer mogelijkheden dan dit overhypte talent Tock _kwek_? Is in Denemarken wel erg slecht gesteld met de toekomst als ze het al van dit soort lichtgewichten moeten hebben

27 december 2011 om 12:26

Dat zeg jij, ondertussen hebben ze zich met afstand in een groep met oa. portugal geplaatst en doen ze ook niet onder voor bv. engeland.

"ik hoop dan ook op de titel van Speler van het Jaar. Als ze me daarvoor kiezen is dit echt een topjaar”, aldus de spelmaker".

En die gaat hij naar mijn inziens ook pakken.
Eriksen is op dit moment (vreemd genoeg en ook wel zorgwekkend) gewoon de beste speler die Denemarken in het voetbal heeft rondlopen.
Er komen wel een aantal talenten aan, maar die zijn zeker nog niet zo ver als Eriksen (oa Zanka Jorgensen en Boilesen om ef 2 te noemen).
Eriksen geniet het volle vertrouwen van De Boer en van Morten Olsen, overigens ook wel logisch gezien het potentieel en kwaliteit die hij op zijn jonge leeftijd heeft.

26 december 2011 om 11:09

Ik begrijp niet wat er vreemds aan is, zorgwekkend slaat helemaal nergens op. Denemarken is een relatief klein land met een lage populatie. Het is dus niet gek dat er weinig goede voetballers rondlopen in Europa met een Deens paspoort.
Het is dus ook logisch wanneer zo'n groot talent als Eriksen wordt genoemd als beste speler van het jaar.

26 december 2011 om 11:30

Dat een groot talent als Eriksen tegelijkertijd wordt uitgeroepen als Speler van het jaar is zeker raar. Dit is raar, omdat er niemand anders in het nationale Deens elftal rondloopt die het team kan dragen en het spel kan maken. Vergeet niet dat Eriksen pas 19 is, maar nu al veel van verwacht wordt.

Denemarken staat Europees hoog aangeschreven en heeft (als klein landje) wel 1x de EK gewonnen.
Denemarken staat te boek als gerespecteerd voetballand waar altijd wel een aantal topspelers vandaan komen, daar mag geen twijfel over bestaan.
Bekijk eens wat voor grote voetballers zij hebben voortgebracht in het voetbal, dan snap je wel wat ik ermee wil zeggen.
Dan heb ik het met name over de gebroeders Laudrup, Arnesen, Lerby en Schmeichel als grootste namen.
Daarnaast is het zeker zorgwekkend, omdat veel spelers die op dit moment uitkomen voor het Deens elftal naar mijn inziens individueel niet eens op hoog niveau spelen.
De ''topspelers'' in het nationaal elftal op dit moment zijn op 1 hand te tellen.
Dit zijn Kjaer (AS Roma), Agger (speelt overigens niet eens basis bij Liverpool), Bendtner (arsenal, maar verhuurt aan Sunderland) en dan heb je hiertussen een aantal talenten rondlopen als Boilesen en Eriksen die het vertrouwen van Olsen hebben.
Als je de status van vele spelers ziet bij de club waar ze spelen en de clubs bekijkt waar ze spelen, dan is dit zeker zorgwekkend. Dat is in het verleden zeer zeker anders geweest. Of wil jij soms anders beweren?

26 december 2011 om 11:41

Valt wel mee hoor hoe zorgzekkend de situatie is omtrent het nationale team. Vorig keer waren ze op het WK actief. Nu spelen ze het EK, en zijn de knap boven Por geëindigd.
Denemarken is eigenlijk nooit een groot voetballand geweest. Oke, ze hadden vroeger Laudrup. En klasse speler, maar daarnaast hadden ze niet heel erg veel grote spelers. Het gewonnen EK was dan ook een fantastische teamprestatie te noemen. Heel veel individuele topspelers hadden ze in '92 niet.
Toch heeft Denemarken best wel toekomst hoor! Met talenten als: Falk, Boilesen, Eriksen, Zanka en Bentner om er een paar op te noemen kunnen ze in de toekomst misschien best wel weer eens stunten.

26 december 2011 om 11:43

Leuk en aardig, zeker ook een waterdichte redenatie. Hoe verklaar jij dan het simpele feit dat Denemarken boven Portugal is geëindigd? Portugal heeft toch wel een paar aardige namen, dacht ik zo.

Wat dat betreft is het net als AZ in eigen land; je hoeft geen grote namen te hebben om een leuk team te vormen.

Kortom, je hoeft je geen enkele zorgen te maken over de toekomst van het Deense voetbal. Sterker nog, over 6 jaar horen ze bij de favorieten met Eriksen, Fisher en Boilesen in de kracht van hun carrière.

26 december 2011 om 11:51

Inderdaad Kwek, volgens mij denkt deze meneer serieus dat er vroeger in Denemarken in iedere generatie een stuk of vijf wereldspelers rondliepen. Lachwekkend!!!!!!!!!
Maar goed jij omschrijft het allemaal weer helemaal goed. Hetgeen wat jij zegt probeer ik deze meneer ook al duidelijk te maken.

26 december 2011 om 11:56

@_kwek_
Ik zal eens uitleggen waarom Denemarken boven Portugal is geeindigt, omdat je het zo aardig vraagt.
Portugal heeft individueel zeker vele betere spelers rondlopen. De meeste van hun spelen bij topclubs in Europa, maar je vergeet 1 ding.
In teamverband is Portugal zwak en wint het wedstrijden door individuele uitschieters van oa een Christiano Ronaldo, Nani of Danny etc.
Olsen heeft van Denemarken een goed ingespeeld team gesmeed en behaalt hiermee eigenlijk het hoogst haalbare met dit team, aangezien ze individueel niet op het hoogste niveau spelen in Europa. Een aantal van hun zelfs geen basisspeler bij hun club.

Je zegt het dus zelf al eigenlijk met de vergelijking met AZ, alleen vindt ik dat die vergelijking een beetje krom is (maar dat daar gelaten...).
Daarnaast zou je zeker nog niet zeker kunnen zijn van de toekomst van het Deens elftal.
Talenten zijn er zeker wel in vorm van een Eriksen, Boilesen, Fischer en Jorgensen, maar vergeet niet dat een talent zich ook moet omzetten.
Een speler kan gigantisch veel potentieel hebben, maar nog falen als profvoetballer. Ik kan genoeg voorbeelden noemen, maar dat doet er niet toe.
Talent hebben is niet genoeg, je moet je als talent ook doorontwikkelen en mentaal sterk en veerkrachtig zijn.
Je noemt een Boilesen en Fischer, maar deze spelers moeten zich nog eerst nog maar eens bewijzen in het eerste elftal, voordat je ze kan noemen als sterkhouders. Voorspellen kan zeker, maar zeker kan je nooit zijn.

26 december 2011 om 12:03

@ghandiaans
Kom eerst maar eens met een paar goede argumenten in plaats van zo makkelijk proberen te scoren ;.
Waar heb ik ergens gezegd dat Denemarken elke generatie een stuk of 5 wereldspelers voortbrengt?
Ik heb duidelijk omschreven wat ik bedoel, dus ik ga geen uitzonderingen maken om mezelf voor jou nogmaals te verduidelijken. Maar goed, als ik jouw reactie boven me zie, dan kan ik wel begrijpen waarom begrijpend lezen moeilijk voor je is.

Kwek heeft enigszins nog gelijk, maar jouw argumenten waren tegenstrijdig (dat heb ik beneden al aangegeven. reactie #33).

26 december 2011 om 12:05

Dan moet je mijn reactie 'van beneden' misschien ook maar eens lezen
Want als een iemand moeite heeft met begrijpend lezen ben jij het wel.

26 december 2011 om 16:47

Dus een land moet 11 individuele topspelers hebben om te worden gezien als een sterk en gerespecteerd voetballand ? Waarom zijn Denemarken , Zweden en Griekenland toch vrij sterke teams en toch ook geen superselectie hebben ?

28 december 2011 om 02:20

Mensen die zeggen dat het een spurtje is...alsjeblieft!!!
Hij heeft afgelopen maanden geweldige passes afgeleverd!
Meeste assists in de Eredivisie!
Hij is een aanvallende mid, dus met tig assists is hij al een goede speler!
Hij hoeft niet te scoren ook al is het wel gewenst.
Zolang hij assists levert aan de spitsen ben ik tevreden.

Leuk dat hij zo gewardeerd word en een groot talent is het zeker, maar hij moet zo langzamerhand wel wat meer beslissender en dwingender worden in de wedstrijden en wat meer scoren zou ook gewoon kwaad kunne.

26 december 2011 om 11:12

Scoren wil nog niet echt lukken nee, maar hij heeft wel de meeste assists van de eredivisie en daar is als "10" ook op afgerekend. Daarbij heeft hij helaas maar 4 doelpunten gemaakt, maar wat verwacht je van een jongen van 19?

26 december 2011 om 11:15

Tuurlijk hij geeft veel assists en word ook steeds beter, maar als je wel is ziet dat zo'n beetje alle topclubs hem wel op de radar hebben staan maar hij wel wat meer gaan scoren, gelukkig is hij inderdaad nog maar 19 en heeft hij daar nog wel de tijd voor;

26 december 2011 om 11:19

Zijn leeftijd als excuus gebruiken voor zijn prestatie is zooooooo Ajax, net alsof hij de enige is die 19 is. Hij speelt nog in een mickey mouse competitie ook. En nog heeft hij er als aanvallende middenvelder er pas 4 in liggen,. Zijn zat spelers in Engels, Spaans en Italiaans competitie die 17,18 en 19 zijn en velen velen malen beter zijn dan Eriksen. Laat ik het zelfs zo stellen, er zijn zat spelers zelfs bij Ajax maar ook in de mickey mouse competitie die beter zijn dan Eriksen. Dus nogmaals bij gebrek aan beter zowel in Denemarken als bij Ajax

28 december 2011 om 02:21

Anti Ajax? kuch kuch?
Z.g.a alle spelers afkomstig die de hemel in geprezen zijn...hebben het ook tot de europese top gehaald!
En Denemarken heeft redelijk wat goede voetballers gebracht!

26 december 2011 om 11:14

Gezien zijn leeftijd en de lastig positie bij Ajax (nummer 10). Kun je dat niet nu al verwachten. Sneijder brak ook pas echt in zijn laatste 1,5 seizoen bij Ajax door. Daarvoor kreeg hij veel kritiek op zijn spel. Hij heeft dit kalenderjaar al 16! assists geleverd. Alleen Narsingh heeft er evenveel.

Een leuke prijs die je kan winnen wanneer je Nederlander, Spanjaard, Italiaan, Duitser of Engelsman bent.
In Denemarken vraag ik me af of er uberhaupt talent rondloopt naast Eriksen. Als Boilesen die prijs ooit heeft gewonnen kan je het niet echt een prijs noemen als je het mij vraagt..

Wie waren de overige kanshebbers, benieuwd of ik er 1 ken.

26 december 2011 om 11:17

Dan volg jij het voetbal relatief kort, gezien je jezelf afvraagt of er in Denemarken talent rondloopt. Als voetbalkenner moet je toch echt weten dat de Deense voetbalacademies tot een van de beste van Europa mogen worden gerekend.
Kijk alleen al hoeveel goede voetballers er uit Denemarken in Europa rondlopen, zeker knap gezien de populatie van het land.

26 december 2011 om 11:18

Geef mij dan eens 5 namen van talenten die ook 'genomineerd' waren voor deze titel. Benieuwd of ik ze ken.. svp wel binnen aanzienlijke tijd voor je komt met namen die zowel jij als ik niet kennen..

26 december 2011 om 11:22

Ik hoef niet per defintitie met namen te komen. Maar het gaat om het feit dat jij jezelf afvraagt of er talent in Denemarken rondloopt. Zoals ik al zei, ''de Deense voetbalacademies mogen tot de beste van Europa worden gerekend. Dat betekent dus dat ze daar talent blijven produceren.
Het is utopie om te verwachten dat Denemarken op dit moment vijf grote talenten onder de twintig rond heeft lopen. Dat geldt eigenlijk voor ieder land. Dat werkt ook zo in Nederland, Spanje en Duitsland.
Maar om er dan toch een paar op te noemen: Falk, Zanka, Boilesen, Kjaer en Jorgenson (die laatste speelt bij Leverkusen). Als je het voetbal een beetje volgt ken je deze talenten, met de nadruk op talenten.

26 december 2011 om 11:41

@ghandiaans
Jij maakt jezelf echt belachelijk met deze uitspraken.
Je zegt dat de voetbalacademies van Denemarken tot de beste van Europa behoren, maar in een reactie boven (reactie op mijn post) zeg je iets totaal tegenstrijdigs.

"denemarken is een relatief klein land met een lage populatie. Het is dus niet gek dat er weinig goede voetballers rondlopen in Europa met een Deens paspoort".

Ik wil je argumenten eigenlijk wel eens horen. Hoe verklaar jij dan het lage (individuele) niveau van het Deens elftal?
Geen enkele speler uit het nationaal Deens elftal speelt bij een topclub in Europa, als je Agger en Bendtner niet meerekend (agger speelt overigens nog zelden en Bendtner is overbodig bij Arsenal en zit op huurbasis bij Sunderland).
Dit zou toch nooit kunnen met een hoog aangeschreven Deense academie?

26 december 2011 om 11:45

Niks belachelijks aan. Met voetbalacademies bedoel ik de filosofie van de clubs. Hetgeen hoe ze talenten opleiden. Je moet natuurlijk geluk hebben wil je in zo'n kleine kweekvijver een stuk of vier/vijf wereldtalenten opleiden. Dat is het pech hebben van een kleine populatie.
Maar hoe slim, technisch en tactisch de meeste jongens die in Denemarken vaak al zijn getuigt van een goede jeugdopleiding.
Ik had misschien het woord goede voor top moeten vervangen.

26 december 2011 om 17:35

Met alle respect maar als dat de namen zijn van de talenten van deze tijdperk dan blijf ik bij mijn standpunt.

Overigens ken ik alleen Boilesen en Kjaer.
Kjaer is dan nog een leuke voetballer, Boilesen ga ik niet over beginnen.

28 december 2011 om 02:22

Dat is juist ook Talent...
Als iedereen je al kent en je speelt al jaren geweldig...dan ben je geen talent meer!
Met Talent bedoelen ze voor veelbelovend voor de toekomst.

26 december 2011 om 12:04

Geen idee wie de overige kanshebbers waren , maar ik weet wel dat er zat talent is in Denemarken.

Eriksen , Boilesen , Fisher (ajax) , Zanka , Zohore (FC Kopenhagen) , Lindegaard (manchester Untied) , Jorgensen (leverkussen ) Knudsen (inter ) , Falk , Kadrii (odense) , Sorensen (juventus)

Aan talent is echt geen gebrek in Denemarken ;

26 december 2011 om 12:06

Inderdaad, en dat komt mede door de goede jeugdopleidingen in Denemarken. Iets wat ik hier iemand probeer duidelijk te maken.

26 december 2011 om 12:20

@adzevedo
Waarvan weinig doorgebroken talent.
Je weet immers nooit of dit talent zich genoeg doorontwikkeld.
Talent is er in elk land wel, maar het doorontwikkelen is de grote opgave.
Ze moeten ook het vertrouwen genieten van de trainer, mentaal sterk genoeg zijn, de wil hebben om te leren, etc etc. Er zijn gigantisch veel dingen om op te noemen waardoor talent zich kan doorontwikkelen of juist faalt.

Eriksen is als enige die jij opnoemt een talent die zich ontwikkeld heeft en doorgebroken is.
Hij geniet dan ook het volle vertrouwen van De Boer en Olsen. Hij is dan ook volgens vele (mij inclusief) een uitzonderlijk talent.

26 december 2011 om 17:37

In dat hele rijtje zitten volgens mij voetballers die er niet uitsteken in de eredivisie.

Dat je Fisher bij 'het' talent zet vind ik overigens helemaal lachwekkend.

Dan is 'talent' in Nederland wel heel extreem, bij Feyenoord, ajax en PSV lopen genoeg Fishers.

27 december 2011 om 00:32

@apryog

Dat is waar , maar als clubs als Chelsea , Manchester United , Juventus , Inter en Barca in jouw vijver zitten te vissen dan moet er toch wel degelijk zeer goed talent zijn dat men daarvoor speciaal naar Denemarken gaat. Als er word beweerd dat Denemarken weinig talent heeft dan is dat absolute onzin. De meeste spelers moeten nog echt doorbreken , maar Knudsen , Zohore en Fisher zijn 17. Dus dat komt nog wel , Zanka gaat men een geluk voor PSV en hem naar Eindhoven. Enig nadeel dat hij heeft is dat hij een zware blessure heeft gehad. Jorgensen en Sorensen komen pas net kijken , en Kadrii en Falk moeten eigenlijk weg bij Odense om stappen te maken. Lindegaard moet ik nog aankijken , hopelijk word hij niet de zoveelste eeuwige 2de keeper.

Natuurlijk is Eriksen een wereldtalent en is veel veder.hij kwam niet voor niets in het rijtje met Wilshere , Thiago , Götze en Hazzard in de strijd om de golden boy award. Hij is er nog niet Eriksen , maar dat komt wel. Nog anderhalf jaar Ajax en we zien wel hoe ver hij is.

28 december 2011 om 02:24

Helemaal niet, klets niet uit je nekharen.
Fischer koste 1 miljoen...
In nederland lopen er geen spelers van het kaliber Victor Fischer !
Volgens mij heb je hem nog nooit zien spelen pannekoek.
Ik volg de beloften namelijk wel!
Ook omdat er een verdediger bij Jong Ajax speelt die bij mij in de straat woont!.
Ik volg ook gewoon jong feyenoord/excelsior etc

26 december 2011 om 12:59

Je hebt natuurlijk Boilesen, Sörensen van Juventus maar die speelt niet heel veel aangezien hij natuurlijk wat betere Cv's voor hem heeft. En ook Jorgensen doet het totaal niet slecht bij Leverkusen.

Maar Eriksen is wel gewoon geniaal, mensen vergeten dat hij pas 19 is! Hij heeft het spelletje wel heel erg goed door maar hij moet zorgen dat zijn ballen daar ook komen en dat hij de bal bij zich kan houden en niet dat hij eraf wordt gezet..

26 december 2011 om 17:41

Jorgensen is mij niet opgevallen, maar als aanvaller 11 duels 0 x gescoord, dat zijn geen hele goede cijfers?

Mooi voor hem!! Hopelijk is Boilesen snel fit en kan Fischer binnen 2 jaar aanhaken bij Ajax 1.

Talent heeft hij zeker, maar hij staat op dit moment stil. Hij heeft een zeer matig jaar bij Ajax waarin hij niet laat zien dat hij zoveel talent heeft.

26 december 2011 om 12:33

Ja precies, hij staat hier bovenaan: http://www.elfvoetbal.nl/competitie/00001_eredivis...
3

En hij heeft nog hier : http://www.elfvoetbal.nl/competitie/00001_eredivis...
ook nog eens 4 staan.

Volgens mij doe je het als je als aanvallende middenvelder 8 x scoort en een stuk of 7/8 assist maakt over een heel seizoen helemaal niet slecht.

Leuk dat iedereen zo goed reageert en de meningen goed onderbouwd. Met alle respect, maar als je gaat roepen dat dit een overschat talent is dan snap je er weinig van. Er zijn maar weinig spelers bij wie elke aanname raak is en die ook nog eens perfect tweebenig zijn. En voor de mensen die vinden dat hij zich eindelijk eens moet laten zien, omdat het tijd word.. Eriksen is 19 jaar en heeft het afgelopen jaar de meeste assisten in de Eredivisie gegeven in zijn min of meer debuutjaar.. tja

Maar het schijnt nogal lastig te zijn om een positieve reactie te geven richting een Ajax speler, gelukkig weten de echte voetballiefhebbers wel beter. En waarschijnlijk zal iedereen die nu zo negatief is binnen een paar jaar wel ineens positief zijn, omdat hij dan waarschijnlijk een shirt van een Europese topclub aan heeft.

Gezien de concurrentie is het terecht dat hij deze prijs gewonnen heeft, maar er zijn ook nog genoeg punten waarop hij zich moet verbeteren. Als ik hem vergelijk met Wesley Sneijder op die leeftijd vond ik Sneijder toch echt nog een stuk beter dan Eriksen nu. Sneijder had vanaf het begin al dat dominerende, dwingende en dreigende voetbal door zijn twee-benigheid en fantastische schot.

Als Eriksen dat ook zo kan ontwikkelen zou hij een super nummer 10 worden net als Sneijder is. Maar qua dominantie is er nog veel winst te behalen.

26 december 2011 om 12:47

Jammer dat je dat zegt '' Als ik hem vergelijk met Wesley Sneijder op die leeftijd vond ik Sneijder toch echt nog een stuk beter dan Eriksen nu.''.

Christian Eriksen is totaal een andere voetballer. Sneijder en Eriksen kan je niet vergelijken, iedere speler heeft zijn eigen kwaliteiten als speler. Wees blij dat niemand op elkaar lijkt. Wesley Sneijder kan je niet vergelijken, omdat hij rechts en linksbenig is.

Hij is fysiek sterk als speler, loopvermogen of individuele kwaliteiten in zijn voeten. Met zijn rechterbeen en zijn linkerbeen, kan hij lekker ballen mee geven aan zijn medespelers en zijn vrijetrappen zijn keihard.. echt uniek dat zo'n speler voor Ajax heeft gespeelt, maar hij is echt niet mee te vergelijken met Eriksen. Sneijder is een baasje en Eriksen heeft een nuchtere karakter.

26 december 2011 om 12:54

Ja, je heb gelijk. Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik vind dat Eriksen ook wel wat meer op de voorgrond mag komen. Wat duidelijker mee mag doen aan het spel van Ajax. Misschien dat dat niet duidelijk uit mijn reactie te halen was, daarin moet ik je gelijk geven.

Ik vind Eriksen namelijk ook echt een hele goede speler en weet zeker dat hij het gaat maken in Europa bij een hele mooie club. Maar voordat hij naar het buitenland gaat moet hij nog een paar stapjes zetten. Ik kijk elke wedstrijd van Ajax en zit dit jaar ook best vaak in het stadion. Dan zie je dat Eriksen heel veel talent heeft, maar dat laat hij maar per wedstrijd ongeveer 3 tot 4x echt zien. De rest van de wedstrijd zakt hij niet door het ijs ofzo, maar om interessant te worden voor topclubs moet hij dat een hele wedstrijd door doen. En dan kom ik toch weer terug bij Sneijder die dat dus wel elke wedstrijd liet zien en daarmee een schitterende transfer afdwong naar Real Madrid.

Er zijn hier nog steeds mensen die zeggen dat hij een matige speler is!

Als je niet kan zien dat deze jongen bij de grootste talenten ter wereld thuis hoort, dan heb je gewoon weinig verstand van het spelletje.

Hij draagt Ajax al op deze jongen leeftijd, en vergeet niet hoe jong hij nog is, kan alleen maar beter worden, en zal over een paar jaar richting Barcelona gaan, hij is 2 benig, heeft het overzicht van een routinier, hij moet naar mijn mening alleen nog gaan werken aan de afwerking, die vaak onbeheerst is, want hij komt redelijk vaak in scoringspositie.

Maar ik kan zeggen dat we met Eriksen het grootste talent van Nederland hebben, en ik jaren lang niet zo een groot talent heb gezien bij Ajax. Deze jongen word een hele grote speler!

26 december 2011 om 12:06

Niet alleen de afwerking en zijn schot. Eriksen moet vooral proberen simpel te spelen. Het lijkt wel of hij steeds op zoek is naar een geniale pass zodat mensen onder de indruk van hem raken met vaak dom en onnodig balverlies als resultaat. Soms doet hij dingen die je alleen moet doen als je 4-0 voorstaat en niet bij een 0-0 stand. Ook moet hij meer duelkracht ontwikkelen als hij stappen richting de top wil maken. Ik vind dat hij iets te vaak in de duels wordt afgetroefd.

Eriksen heeft op dit moment niet het vereiste niveau gehaald wat ik had verwacht te zien. Zijn scoringsdrift, 10 goals in 60 wedstrijden, is voor een Nr.10 bij Ajax heel erg laag. Jongens als Van der Vaart en Sneijder op dezelfde leeftijd waren nadrukkelijker aanwezig dan Eriksen. Hij moet dominanter worden, ballen opvragen, alle vrije trappen nemen, oefenen op afwerken etc. Eriksen is nog maar 19 jaar oud. Al hoewel hij het na 3 jaar bij Ajax 1 dit jaar zit, moet hij het nu laten zien!

Haha, wat grappig dat al die ajacieden Eriksen helemaal geweldig vinden! Het talent, wereldvoetballer van het jaar. Gelijk met Xavi en Iniesta. Noem maar op... Haha, wat een lachertje.
Snappen jullie nog steeds niet dat hij nog jong is? Hij nog altijd wat te leren heeft(eigenlijk heel wat) en dat hij ook de grote stap nog moet maken. BIj ajax blijven en dan maar telkens talent worden genoemd? Wil je dat? of wil je naar Tottenham -- Man U -- Barca? Daar droomt Eriksen van. Maar of dit ooit waarheid gaat worden, moet hij maar eens bewijzen, want op dit moment is hij echt niet de drager van Ajax. Hij voegt ook niet bijzonder veel toe. Voorbeeld? Feyenoord - Ajax. Hoevaak de bal aangeraakt? 3x? Hij werd de hele wedstrijd eruit gespeeld door Clasie. Clasie is dan zeker ook een talent, maar straks tegenover bijv. Busquets, Kaka, v. Bommel(bijv.) dan is hij bij voorbaat kansloos....

26 december 2011 om 15:25

Voegt niet bijzonder veel toe? Kijk even naar het aantal assist dat hij heeft gegeven... Chapeau! dat je met 1 voorbeeld aan kan komen. Moet ik ook met voorbeelden komen?

Kampioenswedstrijd Ajax-fc Twente ( Eriksen het geniale balletje op De Jong)
Anderlecht-ajax Eriksen was geweldig in die wedstrijd
Ajax-vitesse ( Goal in de kruising en die geniale sleepactie aan de zijlijn)
Engeland- Denemarken( Eriksen was de beste man op het veld, tegen toch geen onaardige spelers van Engeland dacht ik zo)

Zijn inzicht handelingssnelheid en aanname is nu al van topniveau, alleen zijn afwerking en fysieke gesteldheid moeten nog omhoog, Maar dat dit het grootste talent van NL is en een grote toekomst voor zich heeft is wel duidelijk.

26 december 2011 om 20:11

@ voebal,

Dat is toch weer duidelijk jou mening? Dat hij het grootste talent van NL is, is jou mening. En die mening deel ik niet met jou, aangezien ik het gewoon een overhypte speler vind. Die nog genoeg moet ontwikkelen(wat ook mogelijk is) en er nu nog lang niet is. Alle topclubs staan in de rij voor hem, om hem een seizoen uit te lenen.... Guidetti geldt bijv. ook als een erg groot talent. Maar die voetbalt wel zo mooi bij Man. City, maar moet echt nog een aantal spelers voor zich dulden. Daarom wordt hij verhuurd.
Daarnaast, de commentatoren zijn zelfs overhypt. Daar komt het geweldige steekpassje van Eriksen en dan doet hij toch een tikje terug en dan hoor je ze niet. Puur op de zaken vooruit lopen en puur overhypt.

26 december 2011 om 21:23

Wat is er zo overhypt aan hem dan? Kwa inzicht, steekpass, aanname, creativiteit, dribbel, 2 benigheid is hij namelijk van uitzonderlijke klasse in Nederland, Enige die bij hem in de buurt komt is Maher, wat ook een enorm talent is.

28 december 2011 om 13:07

Al die dingen die je opnoemt, heeft hij die bewezen? Nee hoor... AF en toe een geweldig passje, een leuke aanname en dat is het. HIj zoekt zo vaak de drukte op, dus inzicht heeft hij niet. Als hij die ruimte opzoekt, is die bal echt niet vast aan zijn voet hoor. Met steekpassen heeft hij dan wel weer een klasse. Maar groots talent, nee man

28 december 2011 om 17:14

Ja die heeft hij bewezen, Echt talent zie je namelijk meteen! Kijk eens hele wedstrijden van hem en je zult zien dat hij al die punten uitstekend onder de knie heeft. Jij kijkt zeker alleen samenvattingen..? Kijk de passjes tegen Nec en Fc twente (kampioensduel) even na. Dat is Wereldklasse wat hij daar laat zien. Dat heet inzicht. Volgens mij heb jij een andere definitie van inzicht.

Je moet hele wedstrijden van hem bekijken en op zijn aannames letten. Maar goed jij kan hem geen groot talent vinden, we spreken elkaar over 3 jaar en we zullen zien wie er gelijk had.

Narsingh, Clasie, Eriksen, Strootman, Gouweleeuw. Allemaal spelers die een grote toekomst voor zich hebben.

28 december 2011 om 02:28

Droom lekker verder, dan tijdelijke Top Feyenoord is zo weer weg als guidetti weer terug gaat naar city of een blessure oploopt.

28 december 2011 om 13:09

@ Ndisdenaam,

Dus koesteren wij deze momenten als Feyenoorders heel goed. Overwinningen tegen Twente en Psv. Punt tegen Ajax uit, waar 3 punten terecht waren geweest, verloren dan van AZ waar ook een punt terecht was geweest. Dus maak 29 januari je borst maar nat. Na al 2 nederlagen tegen AZ

29 december 2011 om 00:56

Grappig dat je dingen er bij haalt die nog niet gebeurt zijn, en ook niet gaan gebeuren!
Je kan niet in de toekomst kijken pannekoek.
Trouwens als Ajax 1-0 achter staat dan haalt frank gewoon zijn spelers van het veld omdat er een supporter '' klootzak '' of iets dergelijks zei...
Easy as 1,2,3

Goh, wat verrassend! Denemarken stroomt ook over van talenten..

Zegt weinig, deze verkiezing. Eriksen is een leuk talent, en er zit een hoop potentie in, maar hij is op dit moment niet supergoed ofzo.

Ik word een beetje gek van de mensen die zeggen dat Eriksen overschat is.. Die jongen is pas 19 hoor het is logisch dat hij niet elke wedstrijd even scherp is..

Ik vind Eriksen zeker een talent, maar ook redelijk gehypt. Hij is nooit echt dwingend aanwezig, scoort vrij weinig en oogt op mij altijd een beetje laks. Moet nog velen stappen maken voordat hij het niveau kan halen dat hem wordt toegedicht.

26 december 2011 om 17:36

Gelukkig is hij pas 19, hé, dat zou je bijna vergeten.;

Leuk voor Eriksen, maar een teken aan de wand voor de Deense talenten.
In ''grote'' wedstrijden tegen de top van de Nederlandse eredivisie staat hij er nooit en kent hij veel te weinig beslisssende momenten voor zijn team.
Bovendien is hij nog steeds fysiek ondermaats en door een middelmatige tegenstander met wat duelleerkracht redelijk eenvoudig uit te schakelen.
Taktisch is hij op een aanvaardbaar niveau.

In vergelijking met hem is een Labyad van PSV een stuk verder.
Die laat zich wel zien in ''grote'' wedstrijden.

26 december 2011 om 17:39

Huh? Waar was jij op 15mei? Ook hij speelde toen super! En Labyad, die liet ook niks zien tegen Feyenoord? Ik vind het maar appels met peren vergelijken trouwens, Eriksen en Labyad, wie is beter? De linksbuiten of de nr. 10? Is net zoiets als je je afvraagt of Casillias of Lionel Messi beter is..

26 december 2011 om 18:05

Jouw reactie gaan we dus niet serieus nemen....
Wie van die twee heeft als primaire positie linksbuiten?????

Beiden zijn van origine aanvallende middenvelders, en beiden komen van rechts in de meeste wedstrijden (en de nr10 positie heeft Eriksen bij het Deense team, niet bij Ajax).
Labyad heeft een ''vrije rol'' aan de rechterkant en vult die in als ''hangende rechterspits''. Hij heeft zegge en schrijve een wedstrijd als linkerspits gespeeld (met succes!) omdat hij een multifunctionele aanvallende speler is en welke kwaliteit hij ook voor heeft op Eriksen.
Dus ze zijn wel degelijk met elkaar te vergelijken, ook qua leeftijd en effectiviteit voor het team.
Bij alle analyses is overigens gebleken dat Labyad over veel meer diepgang als middenvelder beschikt dan Eriksen.

En wie is die Casillias die je ''vergelijkt'' met Messi??????

26 december 2011 om 20:23

Oh, je bent het niet met me eens en ik ben gelijk niet serieus te nemen, je begint al goed.
Ik beschouw Labyad gewoon als een vleugelaanvaller, en Eriksen als een aanvallende middenvelder.. multifunctioneel is ook Eriksen, want hij speelde vorig seizoen nog linkshalf! Nu op rechtshalf, dus Eriksen is net zo multifunctioneel als Labyad.

Labyad mag je wat mij betreft eerder afrekenen op zijn goals dan Eriksen, vanwege het verschil in linie, beschouw Eriksen als een ''aangever'', en Labyad als een ''afmaker''.

En ja, zet een vleugelaanvaller op het middenveld en hij heeft diepgang, zo simpel is het.

26 december 2011 om 20:59

He he,

Labyad is een aanvallende middenvelder, geen vleugelaanvaller.
Bij PSV speelt hij hangend en is zijn operationele zone dezelfde als die van Eriksen...
En je hebt een tamelijk vreemde opinie over diepgang en multifunctionaliteit...

Bovendien zie je dus PSV nooit spelen als je Labyad ook nog eens definieert als pure afmaker (overigens ook een aspect wat hij beter beheerst dan Eriksen)...

27 december 2011 om 12:36

@ goiania

Ditmaal niet met jou eens, labyad heeft nog maar zeer weinig laten zien. Eriksen heeft al meer laten zien, daarnaast logisch dat je labyad nu als rechtsbuiten ziet, hij speelt daar op dit moment ook gewoon.

28 december 2011 om 02:30

Nee jou nemen we niet serieus...omdat je een discussie probeert te ontwijken.
Eriksen is verder en heeft veel meer talent dan labyad...daar kan je niet over twijfelen als voetballiefhebber!

Natuurlijk begint hier weer de discussie van Christiaan Erikssen dat hij geen talent is. Maar dat is hij wel! Hij wordt volgend jaar ook wel genomineerd. Denk samen met Clasie en De beule/labyad/maher. Deze jongen heeft veel progessie om ver te komen zelden spelers gezien die zover waren op die leeftijd. Hij is een topper voor de toekomst en je weet nooit waar de toekomst hen heen brengt. Sommige mensen denken echt dat zij de toekomst kunnen zeggen dat hij er nooit zou komen. Maar niemand kan dat dus.

28 december 2011 om 02:32

Mooi gezegd helemaal met je eens, de een zegt hij is van wereldklasse de ander zegt weer dat hij bewijs van spreken 'stront' is.
Gewoon neutraal een antwoord geven is een kunst.
Je verdiend een groen duimpje!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren