Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en AZ moeten bij loting vrezen voor topploegen uit Manchester

Laatste update:

Ajax, AZ, FC Twente en PSV krijgen vrijdagmiddag te horen wie de (eerste) tegenstander zal zijn in de knock-outfase van de Europa League. De Nederlandse deelnemers verdwijnen om 13:00 in de welbekende balletjes voor de loting in Nyon. Twente en PSV genieten een beschermde status tijdens de loting, maar dat geldt niet voor Ajax en AZ, die zwaar kunnen loten.

Ploegen uit hetzelfde land kunnen in de volgende ronde nog niet op elkaar stuiten, waardoor Ajax en AZ FC Twente en PSV dus ontlopen. De Noord-Hollanders kunnen wel Manchester United, Manchester City, Olympiakos Piraeus, Valencia, Standard Luik, Club Brugge, Sporting Portugal, Besiktas, Schalke 04, Anderlecht, Atlético Madrid, Athletic Bilbao en PAOK Saloniki loten. Ajax kan ook Metalist Charkiv nog tegenkomen; AZ niet, omdat het in de groepsfase al tegen deze ploeg speelde.

Voor Twente en PSV zijn Rubin Kazan, Hannover 96, Lazio, Stoke City, Red Bull Salzburg, Sporting Braga, Udinese, Steaua Boekarest, Lokomotiv Moskou, FC Porto, Trabzonspor en Viktoria Plzen de mogelijke tegenstanders. Twente kan bovendien nog op Legia Warschau stuiten, terwijl PSV mogelijk Wisla Krakow tegenkomt. Deze Poolse ploegen speelden in de groepsfase tegen respectievelijk PSV en Twente. De wedstrijden worden gespeeld op donderdag 16 en donderdag 23 februari. Twente en PSV beginnen met een uitduel; Ajax en AZ met een thuiswedstrijd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 december 2011 om 07:33

Geef ons maar idd een echte topploeg de EL is gewoon weggooid geld aangezien je op de EL albijna geen winst maak!!

16 december 2011 om 09:24

Gaat het hele voetbal alleen maar om geld dan? Dan kunnen we net zo goed zondagavond 19:00 met het bord op schoot naar RTL Z kijken. Er is volgens mij ook nog zoiets als eer en prestige en punten halen voor je land!

Trouwens, als je bijna geen winst maakt is dat nog geen weggegooid geld. Het is nog vroeg zeker?

16 december 2011 om 09:54

Jij krijgt van mij alle credits!!!
Hoe mooi is het om een topploeg tegen te komen en daar te proberen een mooi resultaat neer te zetten.
En winst maken lekker boeiend voor nu, je speelt in europa maak je naam gewoon waar en haal punten voor Nederland, daarbij komt dat je wat recht te zetten hebt tegenover de uefa gezien je uitschakeling.
Maar goed nogmaals, mooi gezegt murki ben het volledig met je eens!

16 december 2011 om 10:28

sorry om je droom te verstoren murki, maar heel de wereld draait helaas om geld. de meeste nederlandse clubs komen om in de schulden om ook even te reageren op thespawn.

winst maken lekker boeiend voor nu, haha. als je niet ver genoeg komt in dit toernooi dan maak je verlies, met uitzondering van ajax die geld uit de CL gehaald hebben.

beetje naief gepraat vind ik het, beter ga je wedstrijden kijken uit eind jaren 80 tot half 90, dan kun je genieten en voor de eer kijken. ook speelt geld dan geen rol.

16 december 2011 om 10:42

met 'het' bord op schoot

En, je hebt zwaar gelijk. Gewoon serieus doen in de EL

16 december 2011 om 10:58

@hertog Jan:

Jij denkt heel eenzijdig. Ik weet ook wel dat geld belangrijk is, maar prestaties volgen niet alleen uit geld, andersom is ook waar: geld volgt uit prestaties. Ik heb overigens nog nooit gehoord dat de EL verliesgevend zou zijn, kom eens met een bron.

Dat terzijde is het toch ongelovelijk dat je als supporter je club liever uitgeschakeld ziet worden omdat je denkt (!!!) dat dat financieel voordeliger is. Ik kijk nog altijd voetbal voor het voetbal.

16 december 2011 om 11:02

De wereld kan dan wel om geld draaien maar als supporter hoort het om sportief succes te gaan. Of geniet jij meer van een goed boekjaar van de club dan dat er sportief succes behaald wordt?

Ik snap best dat er bij de Ajax supporters wat zeer zit vanwege de CL uitschakeling, maar wij als Nederlandse clubs moeten nu niet gaan doen alsof de EL minderwaardig is voor ons, want in de CL zullen we toch nooit meer kans op de winst maken.

@ Hertog Jan
Het kan wel naief gepraat zijn. Maar ik ben blij dat ik kan genieten van een voetbal wedstrijd ja, zonder dat ik er bij nadenk hoeveel geld het oplevert en of het daarom belangrijk voor me is.

16 december 2011 om 12:31

De winst die je boekt in dat soort wedstrijden, is een sportieve... Vooral de jongere, minder ervaren spelers worden gewoon simpelweg beter van het spelen van dit soort wedstrijden..

Dat het financieel niet erg interessant is klopt natuurlijk gewoon...

16 december 2011 om 16:39

een goede lotingen als ik zo zie hoor veel NL ploegen. behalve voor Ajax dan. maarja hebben zij hun privé Champions League

Ik vind het een rare indeling. Aan de ene kant kan ik wel begrjipen dat ploegen als AZ niet in de eerste koker zitten obv cofficient maar wat doet bijvoorbeeld een ploeg als Porto in de tweede koker? Die moeten toch ruim genoeg punten hebben om bij de beste ploegen te horen?

16 december 2011 om 07:34

Heeft in iedergeval niks met cofficient te maken. maar Ajax zat bij de slechste CL nummer 3 ploegen dus moesten ze naar Pot 2 Az werd 2 in de poule dus moesten ze naar POT Twente werd eerste dus in POT 1!

16 december 2011 om 07:43

Oh, je hebt gelijk ja. Het was iets met de beste en slechtste nummers 3 uit de CL.

16 december 2011 om 07:35

Hoe zit dat, club Brugge en Standard luik, kunnen Manchester United en City niet loten, maar Ajax en Az wel.. en die kunnen ook de eerste twee loten. Hoe kan dat?

16 december 2011 om 07:41

Heel simpel, Club en Standard waren de groepswinnaar in hun poule waardoor ze de 2 ploegen uit Manchester vermijden. Ajax was bij de 4 slechtste 3es uit de Cl(samen met Porto, Plzen en Trabzonspor) en AZ was 2e in hun poule waardoor zij dus op papier moeilijkere tegenstanders kunnen loten.

De coeeficient heeft hier niks meer mee te zien.

Ajax en AZ gaan wel door omdat de echte top er geen zin in heeft! Het liefst natuurlijk een belgische ploeg of lympiakos Piraeus, Paok Salonik, Besiktas(kwa naam zijn ze minder net als de zojuist opgenoemde maar is Besiktas idd zo minder weet namelijk niks van het Turkse voetbal af)

Maakt niet zo heel veel uit waar je zit denk ik PSV en Twente kunnen ook nog hele stugge ploegen loten zoals de favoriet denk ik FC Porto!

Kom maar op met united.br Leuk zo een topwedstrijd.

Vrezen? Nee doe mij maar een club uit manchester, als we de el willen winnen zul je die gasten moeten verslaan. Ik denk daarnaast dat ajax en porto gevreest worden door pot 1.

16 december 2011 om 08:02

Porto misschien, maar Ajax? Ik denk dat de clubs uit Manchester niet vrezen voor Ajax, of voor welke andere Nederlandse club dan ook. Of denk je dat een Hernandez bang wordt van Daley Blind?

16 december 2011 om 08:32

Waar zie jij staan dat ik het heb over vrees vanuit manchester, volgens mij staat er vrees vanuit pot 1 (kortom alle clubs die daar in zitten)? Als ik kijk naar pot 2, lijkt me dat de clubs van pot 1 geen porto en ajax willen loten. Ploegen die beide dichtbij de volgende ronde waren in de CL. Vind ik de twee best ploegen uit pot 2. Anderlecht bv. noemt dat natuurlijk niet voor niets.

De clubs uit manchester zullen minder last van vrees hebben, maar dat hoeft ook niet, misschien nadat we tegen ze hebben gespeeld Tegen Basel en Napoli zag ik ook weinig vrees bij de clubs uit manchester...

16 december 2011 om 08:40

Maar in pot 1 zitten die clubs uit Manchester, vandaar.;
Ik denk dat Porto met stip de beste club is uit pot 2. Daarna komt Ajax, misschien samen met Udinese en daarna de andere clubs.
Het liefst loten clubs uit pot 1 natuurlijk de makkelijkste tegenstanders, dat zeker, maar van Ajax zullen ze ook niet wakker liggen.

Dat is ook zo, en het is weer eens gebleken dat het niet onmogelijk is om tegen een schijnbaar veel sterkere ploeg goed te presteren. Ik vraag me wel af of United zich een tweede keer laat verrassen.

16 december 2011 om 09:07

Ben ik het wel mee eens, porto is verder dan ajax dat klopt. Ik denk dat alle clubs op manchester en valencia na, niet blij zijn met ajax. Udinese zo sterk dan? Ik heb geen flauw idee wie er daar spelen, zou best kunnen.

Met de rest kan ajax zich denk ik wel meten. Ik gok trouwen serieus op deze loting:

Ajax - Man Utd
AZ - Schalke 04
PSV - Porto
Twente - Braga

16 december 2011 om 09:10

Udinese is volgens mij ongeveer niveau Nederlandse top, dus Ajax, Psv, Twente en AZ zeg maar. Kan zijn dat ik er naast zit, trouwens, volg de Italiaanse competitie niet.
Maar dat zou wel een hele pittige loting zijn, Stanafca. Aan de ene kant wel mooi, aan de andere kant heb ik liever dat PSV en Ajax in de halve finales tegenover Porto en Manu moeten spelen. Maar ik denk dat PSV en Ajax, mits ze strijd leveren en Porto en Manu niet hun beste dag hebben, wel kunnen winnen, zou prachtig zijn!

16 december 2011 om 09:33

Juist, daar sluit ik me volledig bij aan. Moeten we wel een fitte selectie hebben, misschien dat dan wat kunnen, het is maar een wilde gok maar toch... Mogelijk dat man utd deze prijs ook niet zo serieus neemt, daar sta ik in ieder geval niet van te kijken, maar daar ga ik ook niet vanuit.

16 december 2011 om 09:39

Udinese is een team wat een beetje vergelijkbaar is met Ajax qua idee. Het staat in Italië bekend als een club met goede scouting en jeugdopleiding, van waaruit veel spelers vertrekken naar topclubs op een later moment.
Op dit moment is de bekendste speler de ervaren Antonio di Natale, maar voorheen zijn er veel bekende spelers doorgebroken (alexis Sanchez, Iaquinta, Quagliarella en, de mooiste van allemaal, Oliver Bierhoff!).
Het is dus over het algemeen een jong team wat daardoor ook wisselvallig presteert, en soms erg goed kan spelen.
Ik denk zelf dat een club als Ajax er toch van zou moeten winnen, en dat ook AZ zeker een kans heeft (ookal speelt AZ niet zo sterk in Europa dit jaar). Maar deze ontmoetingen zouden natuurlijk pas later plaats kunnen vinden.

Waarom hebben Twente en PSV een beschermde status en Ajax en AZ niet?? want Ajax en AZ zijn beter dan Twente en PSV

16 december 2011 om 07:50

az heeft veel minder punten gehaald dan PSV ne Twente,
ajax komt uit champions leauge en is niet een van de beste clubs die daar derede is geworden

16 december 2011 om 07:50

En daarom staat ajax ook boven twente en psv in de competitie he?????:s:s

16 december 2011 om 07:54

Ajax en AZ beter dan Twente en Psv? Waarop baseer je dat?
Ben ik niet met je eens, maar desalniettemin:
Ajax behoorde tot de vier slechtste ploegen die 3e waren in de CL, dan word je automatisch ingedeeld in pot 2. AZ is niet eerste, maar tweede geworden in de poule, dan word je ingedeeld in pot 2. PSV en Twente waren 1e in hun poule, dus in pot 1 ingedeeld.

16 december 2011 om 08:08

Jonge volg jij ooit voetbal of hoe zit dat? Ajax is een van de slechtste nr. 3 qua punten uit de CL dus komt automatisch in pot twee terecht, samen met AZ die 2e is geworden in hun poule. Twente en PSV zijn poulewinnaar dus komen in pot 1

16 december 2011 om 09:30

Waar baseer jij die uitspraak dan weer op? Ajax beter dan Twente en Psv? Kijk eens naar de ranglijst. Dat geprutst in Amsterdam is top onwaardig. En dan bedoel ik niet alleen het voetbal

16 december 2011 om 09:39

@andreas

Meen je dit of?

PSV en Twente hebben gewoon veel beter gepresteerd in de EL. Dit heeft niks te maken met de competitie. En in de competitie staan PSV en Twente nog altijd boven Ajax...

16 december 2011 om 11:32

Wie er beter is doet er nu niet toe, who cares in europa... Buiten dat vind ik het een beetje raar dat iedereen het op de ranglijst gaat baseren, doe het dan op onderlinge resultaat, dan weetje dat het niveau ongeveer even hoog ligt, daar waar Ajax in eindhoven met een beetje geluk een punt mee kreeg uit Eindhoven en dat Twente dat weer had in de arena. En om het feit dat jullie het gaan baseren dat ajax niet beter is omdat ze lager staan op de ranglijst, AZ is ook in poule 2 ingedeeld en die staan toch echt bovenaan

16 december 2011 om 11:43

Oke, de conclusie in mijn bericht was inderdaad dat het op de ranglijst gebasseerd was, wat eigenlijk niet moet zijn.

Ik vind Ajax gewoon kwalitatief slechter dan Psv.

Maar het ging hier om een beschermde positie, waarbij iemand raar op reageerde, en niet begrijpelijk op reageerde. Ajax heeft gewoon "gefaalt" in de CL, net als de afgelopen andere jaren, en AZ in de EL, waarbij het sowieso 1e had moeten worden.

Dus op basis van de prestaties in Europa hebben PSV en Twente een "beschermde" positie gerkregen. Volgens mij volledig terrecht.

ik zou wel leuk vinden az tegen man united

eigenlijk belachelijk dat niet alle cl-ploegen een beschermde status hebben.. Maar aan de andere kant, we kunnen die ploegen die we kunnen loten allemaal wel hebben.

16 december 2011 om 08:04

Dat laatste valt denk ik wel tegen. Als een Nederlandse club tegen City, United en in mindere mate Valencia of FC Porto moet spelen, lijkt me de kans heel klein dat ze winnen.

16 december 2011 om 08:37

Pessimist, de bal is rond en de 4 genoemde ploegen hebben nog geen beste indruk achter gelaten in europa. Ik denk dat de nederlandse ploegen het ook de genoemde ploegen erg lastig kunnen maken en zelfs kunnen winnen. Alle 4..

16 december 2011 om 08:47

Winnen kan altijd, maar dat neemt niet weg dat City, United, Valencia en Porto (veel) meer kwaliteit hebben dan Ajax, Psv, Twente en AZ. En uiteraard, die vier ploegen hebben geen goede indruk achtergelaten in de CL, maar AZ heeft ook geen goede indruk achtergelaten in de EL en PSV had gewoon een hele makkelijke poule. Ook Twente heeft niet bepaald geïmponeerd en Ajax heeft weliswaar redelijk, soms zelfs goed gevoetbald in de CL, maar ze hebben alleen tegen Zagreb weten te winnen, een club die ook in de Europa League de groepsfase waarschijnlijk niet had overleefd. Maar laten we hopen dat de Nederlandse clubs inderdaad ver komen in de Europa League, een Nederlandse finale zou prachtig zijn!

16 december 2011 om 09:09

Dat klopt beide, ze zijn beter (de 4 genoemde) en hebben geen goede indruk achter gelaten. AZ, PSV en Twente zijn inderdaad nog niet echt zwaar getest, ajax liet zien dat dat ongeveer gelijkwaardig is aan lyon, getuige de 0-0 (2e keer zelfs met een hoop blessure's) en de gelijke stand in punten.

Toch vind ik het erg raar dat een club die voortkomt uit de Champions League dat deze in een mindere koker terecht komt. Ik schrijf deze competitie toch iets zwaarder aan.

16 december 2011 om 08:26

Denk dat je het meer moet zijn als een beschermde status. Als je eerste wordt in je poule in EL, ipv derde in de poule in de CL, dan verdien je het toch meer.

Het nadeel hiervan is natuurlijk wel dat Poule winnaars nog steeds ex-cl deelnemers kunnen treffen. Lijkt mij dan ook beter om nrs van 3 van CL niet te laten doorstromen. Je bent derde, niet goed genoeg, klaar.

16 december 2011 om 10:24

Ik vind de ploegen in de EL niet van dusdanig niveau dat dit meer telt als 3e in de CL. Als je kijkt naar het niveau dit jaar. AZ heeft maar 1 wedstijd gewonnen en gaat als 2e door. Ik denk dat dit een gelijke waarde is dus beschermde status.

Een andere discussie waar ik het overigens wel mee eens ben is het afschaffen van de 3e plek in CL en daarna doorstormen naar EL. Maar dit zal wel weer een geld kwestie zijn.

Geeft niets als ze mooie sterke tegenstanders treffen.
Ajax had dat in de CL ook gedaan als ze tweede waren geëindigd.
En voor Az is dat ook goed, ze kunnen ook grote tegenstanders het hoofd bieden.

Az speelde een prima partij gisteren die de hele wedstrijd het zien meer dan waard was.

Van Ajax weten we ook dat ze tegen sterkte tegenstanders zelf het beste uit de verf komen.

Dus, kom maar, laat maar zien wat er vanmiddag uit de bus komt rollen.

Wat mij betreft geldt hetzelfde voor Twente en Psv......

Nu gaat het allemaal echt beginnen !!
Prachtig toch dat juist deze 4 clubs zich op dit niveau in februari mogen gaan tonen....

Zowel pot 1 als pot 2 kent sterkere en mindere tegenstanders, waarbij de absolute top natuurlijk in pot 1 zit. Maar als Ajax en AZ een van de belgische of griekse clubs of bilboa of besiktas loot dan zijn er zeker kansen.

16 december 2011 om 08:39

Die zijn er ook tegen manchester u of city... kom op.. Natuurlijk een stukje moeilijker, maar wat is nou mooier/leerzamer en dus beter voor het nederlandse voetbal dan tegen deze clubs uitkomen?

16 december 2011 om 09:22

Ja tuurlijk mooi. Maar als je kijkt welke clubs er allemaal in de EL staan, dan kom je sowieso wel mooie ploegen tegen als je verder geraakt. Dus liever eerst wat makkelijke tegenstanders. Stel je voor dat je in de halve finale tegen een manchester speelt, dat is nog 10x mooier. Dan ben je ook wel 10x kanslozer, maar toch. Alhoewel ik alleen PSV echt ver zie komen dit jaar van de Nederlandse clubs.

16 december 2011 om 09:30

Ajax niet? Niet arrogant bedoeld, maar ik heb best wat vertrouwen in ajax als ik zie hoe ze in de CL presteren. Madrid is veel te hoog gegrepen, maar dat is echt buitencategorie samen met Barca met vlak daaronder manchester etc. Ik zie ajax nog wel de EL winnen.

Daarnaast wil ik sportieve wraak voor het sportieve debacle in onze poule. Ik denk dat AZ (mits ze durven te voetballen) en Twente (zeer taaie tegenstander) ook wel potten kunnen breken hoor. En PSV heeft inderdaad een zeer sterke selectie.

Ik ben blij dat ajax geen nederlandse ploeg kan loten

16 december 2011 om 10:46

Nou aan vertrouwen ontbreekt het jou gelukkig niet ;. Ben het wel met je eens dat Ajax europees best een hoog niveau haalt. Lijkt een stuk volwassener dan in de Eredivsie. Als je ze op die manier zouden spelen in de competitie zouden ze een stuk meer punten vergaart hebben.

16 december 2011 om 12:01

Je vertrouwen is gebaseerd op Dinamo Zagreb en Olympique Lyon. Nu blijkt wel dat Zagreb wrs een van de zwakste clubs was uit de CL en Lyon is niet meer wat het was. Clubs als City and Utd laten zich echt niet weer verrassen hoor.

Ik vind het vreemd dat 2 clubs die er uit zijn gegaan in de CL, tegen elkaar kunnen loten. Dat was voorheen toch anders, of vergis ik me nu? Sowieso kan het Europees voetbal mij gestolen worden. Die groepsystemen moeten er gewoon uit, meteen knock-out spelen. Fuck de commercie.

16 december 2011 om 09:51

ja... fuck de miljoenen uit de CL die elke ploeg graag wil!!!
Weet je wat je eigenlijk zou moeten doen? een eigen mening vormen!

verder ga ik hier maar niet op in...

16 december 2011 om 10:10

Heb je dat nu tegen mij? Want dan ben je niet goed bij je hoofd. Als iemand een eigen mening heeft, ben ik het wel. En eerst zo'n opmerking, en dan zeggen dat 'je er niet op ingaat'. Slappeling!

16 december 2011 om 10:22

Mijn eerste reactie is een reactie op dat fuck de commercie, dezelfde commercie dus die de CL interessant maakt!

Daarnaast heb ik het over een eigen mening vormen en dat ik op de rest niet inga. Wil ik wel voor je doen.

Door die poulefase kunnen we nog een aantal wedstrijden spelen. Stel je voor dat ajax tegen real had geloot, leuk europees avontuur!
Juist het verzekerd zijn van 3 wedstrijden europees voetbal is waar je een seizoen lang voor speelt toch? 3 wedstrijden, misschien meer, waarin je supporters bijna altijd wel een mooie tegenstander voorgeschoteld krijgen. Een beloning voor club, spelers en supporters. Financieel gezien is het altijd mooi meegenomen.

Ik zie het probleem niet?

16 december 2011 om 11:45


Ten eerste zijn het 6 wedstrijden, niet drie. Daarnaast is het grote probleem, dat het de topclubs veel te gemakkelijk wordt gemaakt. Man United is er nu een keer uit, na 15 jaar ofzo. Altijd dezelfde teams bij de laatste 8 zo ongeveer, lekker interessant.
Ik vind het geen beloning om 6 potjes te spelen, wanneer je weet dat je 9 van de 10 keer de groep niet doorkomt. En om geld zou het al helemaal niet moeten gaan. Europees voetbal is al heel lang geen hol meer aan (is mijn mening).

16 december 2011 om 12:07

Hij geeft toch een duidelijke mening? Die is duidelijk anders dan die van jou, maar dat kan. Ik ben het met hem eens, de CL vind ik weinig meer aan, ieder jaar min of meer dezelfde clubs die meedoen en ver komen. Het liefst zie ik dat het weer teruggaat naar alleen landskampioenen en alleen knock-out, bovendien zonder plaatsingssystemen en potten bij de loting. Gewoon weer een ouderwets bekertoernooi, dat vind ik veel aantrekkelijker om te zien. En dan daarnaast weer een Europacup 2 met alle bekerwinnaars en de rest in de Uefa-cup die ook puur knockout moet worden. Geen potten bij de loting, geen clubs die eerder of later beginnen (behalve als het niet anders kan, omdat er bijv. minder dan 128, 64 of 32 clubs ergens in zitten). Dat wil ik zien!

16 december 2011 om 12:26

@kralinger

Door terug te grijpen naar die oude zaken (waarschijnlijk uit weemoed naar successen, denk ik) vervalt die dikke miljoenenzaak die het allemaal nog de moeite waard maakt...

Als je terug gaat naar weinig inkomsten uit europees voetbal, maak je het minder en minder interessant voor de clubs, waardoor het op den duur minder interessant voor de supporter wordt.

Ik hoor ajacieden al vertellen hier dat de EL niet interessant genoeg is, doordat er te weinig geld in omgaat... Dan ga je straks hetzelfde krijgen bij de clubs die jij waarschijnlijk zo interessant vind om te kijken, dat de CL niet meer interessant voor hun is omdat er zo weinig geld in omgaat.

Vervolgvraag is dan: waarom zou je je best doen voor zoiets kleins? Dan kun je je beter sparen voor de competitie... (klein voorbeeld daarvan is Verbeek)
Dat gaan dan ook clubs als barcelona enzo doen... dan is de interesse weg.

De CL is nog interessant doordat men, als je de CL wint, best wat geld kunt beschrijven en dus de moeite waard. Of denk je werkelijk dat het gaat om die "mooie cup met de grote oren"?

Over zijn mening, ik hoopte dat het niet zijn mening was, en daardoor reageerde ik op die manier. Het is namelijk nogal simplistisch om te denken dat je de comercie "gefuckt" kan worden, gezien alles draait om dezelfde "commercie".

16 december 2011 om 10:41

Weer een teleurgestelde Ajacied. Het type dat echt voor de wedstrijden gaat... Bah. Accepteer eens dat je clubje niet meer de club van 15jaar terug is. Voetbal is veranderd. De successen uit de jaren 90 krijg je nooit meer terug.

Laat de groepsfase nou net een uitkomst zijn voor Nederlandse clubs. Gegarandeerd inkomsten en wedstrijden terwijl je qualitatief gezien er waarschijnlijk na 1 a 2 tegenstanders uit zou liggen.

Ik zou het leuk vinden als Ajax tegen een grote tegenstander moet spelen. Als ze twee goede wedstrijden op de mat leggen, halen ze hun sportieve revanche voor de lullige uitschakeling.
Ajax kan dan bewijzen dat ze toch op het CL niveau hadden meegekund.

We zullen zien, maar valt wel op dat in Europa grote en kapitaalkrachtige clubs het af laten weten. Psg, Tottenham, Dinamo Kiev, Fulham, FC Kopenhagen, Celtic, AEK Athene in de EL en de beiden Machesters, Porto, Villareal, Valencia, Dortmund en Olympiakos en Shaktar Donetsk in de Cl....
Me dunkt dat deze allen toch eens achter hun oren krabben van hoe nu verder.

16 december 2011 om 09:13

Inderdaad zeg, dat valt mij ook zwaar tegen, ben wel blij dat PSG en Kiev het af laten weten, prima voor het nederlandse voetbal (shakhtar is ook al uitgeschakeld). Als we op termijn 3 CL plekken willen zullen we of Frankijk of Portugal voorbij moeten, hopelijk kunnen we dit jaar weer inlopen, de volgende ronde zal hiervoor beslissend zijn. Rusland mag van mij zwaar loten, ook een concurrent van nederland.

Aek, Kopenhagen reken ik niet onder kapitaalkrachtige clubs. En Celtic laat het al jaren afweten. Van Tottenham had ik toch wel gehoopt dat ze Kazan konden uitgeschakelen, dat is er jammer voor het nederlandse voetbal.

Ik wil ook de belgische clubs een compliment geven, 3 clubs door, allemaal overtuigend.

Tot nu toe 0.200 punten op portugal, 0.284 punten op rusland en 2.800 op oekraine ingelopen, 3.100 op Turkije uitgelopen en helaas is frankrijk 0.466 punten uitgelopen.

16 december 2011 om 09:20

Sorry, maar ik wil niet dat Nederland Portugal voorbijgaat op de lijst.
FC Kopenhagen stond geloof ik vorig jaar nog in de 2e ronde van de Championsleaugue, Celtic en AEK zijn toch oude groten ondanks hun prestaties vna het recente verleden.

Maar die Russen en Fransen, waren niet zo best tot nu toe, met mazzel geplaatst, dus het zit er wel in dat NL en PT goede zaken gaan doen, als ze niet te zwaar loten.

Oh @zlatanajax, Sporting Portugal i(en dit doet mij echt pijn) s voor dit Ajax te hoog gegrepen. Die jongens spelen heel erg goed voetbal, hebben een goede trainer en een hele goede selectie.

16 december 2011 om 09:25

Ik wel ;, dat is niet makkelijk hoor maar het kan wel, dit jaar doen we het tot nu toe al iets beter dan de portugezen, ze hebben wel evenveel ploegen die actief zijn. Gelukkig voor jou hebben de portugezen vorig jaar heel veel punten behaald.

Hoop is er wel voor nederland als je kijkt naar afgelopen 2 jaar, daar staan we 7de op de coef. lijst met nog een 100 punten achter frankrijk (dat heb je binnen een overwinning terug). Met een beetje geluk wordt lyon en marseille uit de CL geknikkerd en hebben de fransen dit jaar niks meer.

De portugezen moeten ons vooral vrezen door de breedte in onze top, als vitesse naar een topclub groeit en feyenoord opbloeit heb je 6 goede kandidaten, waarbij ik heerenveen, groningen en utrecht ook niet uitvlak. Portugal heeft 2 zeer goede kanidaten in mijn ogen (benfica, Porto) een goede (sporting) en een redelijke (braga) maar verder helemaal niks.

Doe bij ajax maar een sporting,paok, of bilbao, dan maken we nog wel een kans!
en anders maar man utd.. wat basel kan, kan ajax ook!

Ik heb een voorgevoel dat AZ weer aan Sporting of Olympiakos wordt gekoppeld. Sportief gezien: Luik, Bilbao of Paok. Maar United, Schalke of Atletico mag van mij ook, goed bereisbaar.

Ajax kan Club Brugge loten, Twente mogelijk Porto. Die bescherme status heeft wel een klein voordeel maar achteraf kunnen we dat pas echt zeggen. Zegt op voorhand niet zo heel veel.

Ik ben Ajax-fan, maar zie Ajax liefst zo snel mogelijk eruit gaan, in de eerste plaats om zich op de competitie te richten, en in de tweede plaats omdat ze op een heel oneerlijke manier in de Europa League zijn terechtgekomen en je met meespelen de Uefa zijn zin geeft. Het zou ook goed zijn als niemand van Ajax aanwezig is in Nyon, uit protest tegen corruptie bij de Uefa. De Europa League is Ajax opgedrongen, dus daar moet je nu zo min mogelijk mee doen.

16 december 2011 om 09:44

@ak-87

Hoe weet jij dat er omkoping in het spel is?

Dat er iets gebeurd zou zijn... Tja, daar komen we pas over 20 jaar achter als een van de spelers van Dinamo zich uitlaat.

Ik vind dat je nu te min doet tegen over Lyon. Ajax had het gewoon in Lyon al af kunnen maken, alhoewel, Lyon verdiende een zuivere penalty voor Gomis.

Nee, ik denk niet dat corruptie van deze tijd is, ik denk wraak, wraak om het feit dat een aantal jaar terug Ajax ongeveer hetzelfde heeft gedaan tegenover Dinamo...

16 december 2011 om 10:01

Weetje, die meelopers hier snap ik echt niets van...

Ten eerste heeft ajax het zelf tegen lyon laten liggen, als je doel de 2e plaats is moet je van ze winnen en gelijkspelen, nu ben je afhankelijk van...

Ten tweede kun je niets bewijzen, dus hou maar op met het geschreeuw...

Daarnaast, waar voetbal je een heel seizoen voor? Europees voetbal toch?
Of ben je zo arrogant dat je alleen de CL interessant vind, waar geen enkele nederlandse ploeg zich kan meten met de top 4 in de Cl...

Tuurlijk zijn de inkomsten minder in de EL, maar voor de nederlandse ploegen zul je die eerst weer eens moeten proberen te winnen, zodat we meer en meer gaan voorstellen.

Ook moet je voor de coefficienten spelen, maar waarschijnlijk heb jij daar nog nooit van gehoord... Als we goed ons best doen kunnen we met een paar jaar best Frankrijk voorbij en 6e eindigen denk ik, dat geeft recht op 2 vaste CL plaatsen!

Nee, laten wij vanwege vermeende rotzooi alles vergooien!! Goed idee!

16 december 2011 om 10:22

Ik zal je eens uitleggen wat ik bedoel. Natuurlijk is er niets bewezen, maar de omstandigheden zijn verdacht. Desondanks is Michel Platini wel heel gretig om te zeggen dat er ab-so-luut niets aan de hand is, en haalt er Valencia-genk bij, een wedstrijd met een totaal ander perspectief, Valencia is echt zoveel beter dan Kenk. Hierom ben ik verbolgen, en vind ik dat Ajax wordt tekort gedaan door de Uefa. Snap je het nu wat deze "schreeuwer" bedoelt?

16 december 2011 om 10:49

Je kunt wel de moraalridder gaan uithangen, als daar al sprake van mag zijn, maar daar zit niemand mee. De Uefa ligt er niet wakker van, de andere clubs niet, alleen Ajax en het Nederlandse voetbal (punten). Je straft jezelf en je land, niet degenen die je genaaid hebben.

16 december 2011 om 11:02

@ak-87
De meesten zullen wel snappen wat je bedoelt, er wordt gereageerd omdat je onzin verkondigd, die (begrijpelijk) wordt ingegeven door emotie..

Dat het een vreemde uitslag was daar in Zagreb, ben ik helemaal met je eens. Onmogelijk is het echter niet, dat de spelers van Dynamo (al uitgeschakeld) er gewoon geen zin meer in hadden bijvoorbeeld. Dat de Uefa, Ajax tekort doet is een stap te ver... Sterker nog, ze gunnen de derde plaatsen uit de Champions League nog een plaats in de Europa League... Als je derde wordt in de EL, is het gewoon schluss, over en uit!

Als je naar de wedstrijden gaat kijken.. Dat Ajax niet van Real Madrid kan winnen lijkt me duidelijk.vervolgens winnen ze van Zagreb, en spelen ze twee keer gelijk tegen Olympique. Zeker de thuiswedstrijd tegen Lyon hadden ze kunnen winnen.. Hadden ze dat gedaan, dan was er geen probleem geweest..

En als je dan gaat kijken naar "bewust een wedstrijd laten lopen"... Heb je het verdedigingswerk van Ajax gezien, in de thuiswedstrijd tegen Real Madrid?? Anita en Blind waren minder actief bij beide doelpunten, dan ik tijdens een zondagse wandeling.. Misschien moeten we daar eens een onderzoekje op los laten...

16 december 2011 om 11:11

Tukkerf,

Even goed luisteren nu. Niet iedereen is dezelfde persoon als meneer Tukkerf. Dus niet iedereen heeft dezelfde mening als meneer Tukkerf. Dat maakt het niet direct meelopers of wel dan meneer Tukker F. Niet iedereen deelt jouw deontologisch ethiek.

16 december 2011 om 11:58

@gertjen

Niet iedereen hoeft hetzelfde te zijn als mij, beter van niet zelfs....
Wat ik vind dat je wel van iedereen mag verwachten, zeker vanaf een paar uur na de wedstrijd, is dat de emotie minder is en er gekeken wordt naar de feiten.

Feit is dat er niets bewezen is, dus hard blijven schreeuwen dat het wel gebeurd is is natuurlijk je reinste onzin. Een beetje realiteitszin zou leren dat je het zelf af had moeten maken tegen lyon voor een 2e plek.

Een beetje realiteitszin leert ook je alleen jezelf er mee hebt als je hier in blijft hangen...

Als laatste, mooi dat je je mening over mij geeft, wat vind je van het topic?

16 december 2011 om 12:13

1) Verdacht?
2) Valencia - genk tov Zagreb - lyon
3) ajax tov uefa

1) wat is verdacht, het is beroerd (voor ajax) en vrij uniek, maar waarom er direct wat achter zoeken... ik blijf erbij, ajax-anderlecht werd zagreb de dupe, nu andersom... kan gebeuren en nu doorgaan
2) Zagreb ligt er al uit, komt vroeg met 10 man en zagreb was echt de minste uit de poule, al met al niet echt verwonderlijk dat dit gebeurt toch? Ik snap niet dat jij met de reden komt dat valencia zoveel beter is als genk, gezien ajax en lyon ook veel beter zijn dan zagreb, misschien wil je het ook wel zo zien...?
3) kan ik kort over zijn: je bent deze keer tekort gedaan door zagreb, niet meer en niet minder.... de uefa heeft toch amper steunpunten om hier echt diep op in te gaan...?
- de knipoog, kan je prima uitleggen als een dolletje
- de foto, van wanneer is deze?

Je kunt toch niet serieus verwachten dat de uefa hier dieper en dieper erop ingaat.

De ploegen die elkaar Loten,

Manchester United / Anderlecht - Ajax Amsterdam
Manchester City / Club Brugge - AZ Alkmaar
Legia Warschau / Red Bull Salzburg - FC Twente
Wisla Krakow / Red Bull Salzburg - PSV Eindhoven

Dit zijn de ploegen waar ik op hoop.

Weet iemand of er enkel geloot wordt voor de volgende ronde, of dat de ronde erna ook al vast zal staan? Niet dat ik overmoedig ben, maar toch altijd leuk te zien wie je kan treffen in de volgende ronde als de 16de finale overleefd wordt.

16 december 2011 om 09:41

Ja dat word automatisch vastgesteld tegen wie ze moeten als ze doorgaan.

Als ze de kwartfinale ook overleven word er weer opnieuw geloot.

Hoop dat PSV Salzburg, Krakow of Victoria loot.

Dat zijn denk ik de "makkelijkste" ploegen. Van de ene kant hoop ik ook wel op Udinese, ze staan 1e in de Serie A maar dan kunnen we lekker naar Italië.

Ben benieuwd!

Hoop overigens dat ze alle 4 doorgaan, zou toch leuk zijn, 4 nederlandse teams bij de laatste 16.

Denk eigenlijk dat alleen PSV of Twente kans maakt op de eindzege. Dat baseer ik op de resultaten in Europa, PSV is nog nooit verslagen in de EL. En ik denk dat ze van geen enkele ploeg hoeven te verliezen van die er nu nog inzitten, op Porto, Man Utd en City na. Maar als je de EL wilt winnen moet je ook n beetje geluk met de loting hebben.

Waarom zou je daar voor moeten vrezen in godsnaam.
Er van uitgaand dat geen enkele Nederlandse ploeg sterk genoeg is om die beker te winnen kan je toch beter gewoon op een leuke loting hopen?

Kom maar op met die grote namen!

Nou Ajax mag van mij wel een Belgische club loten of Paok of Olympiakos. Die zijn zeker nog wel te doen en zal Ajax wel favoriet bij zijn. De overige teams zullen wel leuke partijen worden alleen wel een stuk zwaarder. En die Manchester teams lijken me niet het moeilijkste omdat ze zelf al aangegeven hebben dat het een straf is in de EL en ze gewoon met een jeugdelftal zullen gaan komen.

Al moet ik zeggen dat de EL toch wel een heel goed bezet tournooi is geworden nu kunnen toch leuke wedstrijden gaan komen.

En voor Twente of Psv zal het leuk zijn om die beide poolse clubs te loten die kunnen beide teams toch wel makkelijk aan.

Als Ajax Manu, Mancity, Valencia, Sporting, Besiktas, Shalke of Athletico madrid niet treft ben ik er 100% van overtuigd dat ze de ronde hier na gaan halen. Ik denk dat de cup dit jaar naar Manu, Mancity, Besiktas of Valencia zal gaan

16 december 2011 om 10:33

Hahahahaha naar Besiktas of niet, Besiktas gaat Never die cup winnen vriend!

16 december 2011 om 11:22

Besiktas maakt sowieso meer kans dan Ajax, al zullen veel Nederlanders het daar niet mee eens zijn. De selectie van Besiktas is een stuk beter dan die van Ajax.

Hoezo vrezen? Ajax heeft laten zien dat ze met een tweede elftal (de club mist onderhand 6 basisspelers) eigenlijk gewoon plaatsing voor de volgende ronde hadden moeten halen in de CL. Ware het niet dat er sprake was van een omkoopschandaal. De wedstrijden die ik van Ajax heb gezien, hebben ze zich vrij eenvoudig staande weten te houden. Vrezen voor de clubs uit Manchester is dus ongepast.

Dan AZ. Deze club heeft zich ook op een keurige manier geplaatst voor de volgende ronden en hoeft wat mij betreft ook niet te vrezen. Ze zijn dan weliswaar al op volle sterkte, maar zijn daardoor wel al ingespeeld. Als je daarbij optelt dat de teams uit Manchester deze prijs niet serieus nemen, zie ik AZ wel een kans hebben.

met deze ploegen in de el is het eigenlijk een halve cl , dus alle reden voor nederlandse deelnemers om er zo ver mogelijk in te geraken.
het afdoen van de el als niet belangrijk is oook een vorm van competitie vervalsing alleen om kampioen te worden , althnas de kansen zo te vergroten.
de nummer2 van nl haalt de laaste jaren toch de cl niet , dus alleen is het kampioenschap de enige save manier, maar om daar nu de el voor te grabbel gooien zou knap waardeloos zijn.
voor de voetballiefhebbers in nl zou het toch fantastisch zijn al s de kwartfinale ´s alss volgt zouden zijn

az-valencia
ajax-manchester city
psv-manchester united
twente-porto

als alles meezit wellicht een nederlandse finale, ik zeg doen

Altijd dat 'vrezen', Ook al bij de Ek-loting: Nederland 'vreest' weer poule des doods. Ten eerste zullen ze toch uiteindelijk tegen topploegen komen te spelen en daarnaast vreest iedereen de goede tegenstanders. Andere Europa league clubs zullen ook Ajax en Az vrezen, omdat zij het gewoon goed hebben gedaan europees. Vind het altijd een beetje suggereren. Gewoon kijken wie tegenstander wordt en dan zien we wel weer verder.

Ik snap sommige mensen niet. Het voetbal draait om CL halen. Wanneer dit behaald is door bijv. Ajax en ze dan naar EL moeten alsnog door 3e plek, gaan sommige fans roepen. 'ja, ik hoop dat ze eruit gaan want levert niets op en richten op competitie'. Maar het leuke is. Die competitie speel je juist om EL CL te halen. Het ligt voor de hand dat de CL niet wordt gewonnen, maar het spelen van CL en EL gaat het toch om!? Niet om geld. wat heb je aan geld zonder prestaties?

weet er iemand hier op welke zender dit live komt?alvast bedankt

16 december 2011 om 11:36

Eurosport. 12.00.

Ik hoop op een makkelijke loting. Dan kun je daarna altijd nog een grote naam treffen. Maar anders zou voor AZ Sporting wel leuk zijn. Revanche voor een aantal jaren terug, plus de terugkeer van Schaars in het Az-stadion en een kans om door te gaan.

Het is in ieder geval wel leuk dat de europa league loting nu net zo interessant is als de Cl-loting.

Even een vraagje nog. Bij de champions league loten ze weer, na de achtste finales. En dan meteen voor de rest van het toernooi.
Hoe doen ze dit in de europa league?

Voorspelling van de loting van de Nederlandse clubs:
Ajax vs Anderlecht
Az vs Manchester United
Psv vs Hannover
Twente vs Steaua Boekarest.

Als je toch eruit moet dan meteen tegen Man City of Man Utd. Zolang we die waardeloze keeper in doel hebben komen we niet verder.

Als PSV een sterke tegenstander loot spelen ze ook vaak beter als tegen een middelmatig team. Het ene team is wat sterker dan de andere maar goed het zal ook aan de vorm van de dag liggen. Kans maak je natuurlijk altijd!

Wat maakt het eigenlijk uit tegen wie je loot! Uiteindelijk zal je toch van iedereen moeten winnen om de EL te behalen! Hopelijk treffen de Russen, Fransen en de Portugezen een zware tegenstander. Dan kunnen we misschien inlopen als alles goed gaat. Zal mooi zijn als een club uit manchester naar de Arena komt. Nothing is impossible!

Zelf denk ik op deze loting

Ajax - Athletic Bilbao
AZ - Manchester City
PSV - Hannover 96
Twente - Viktoria Pilsen

Waar kun je de loting zien en hoelaat?

Laat Ajax lekker tegen Manchester United loten. Zijn ze kansloos maar toch een volle Arena. Heb gisteren een paar wedstrijden bekeken en bijna bij geen 1 wedstrijd zit het stadion vol.
Bij een loting tegen een sterke tegenstander kan je lekker aan de bak en heb je een uitverkocht stadion.
Als bijv. Twente tegen Viktoria Pilsen speelt dan is er geen uitverkochte grolsch veste!

In mijn ogen de beste loting voor het Nederlands voetbal want kom op alle ploegen een ronde verder is nog meer punten. Dan knallen we langs de turken die een corrupte competitie hebben en een ook niet fair play huishouding financieel gezien. Dan doe we het echt lekker als Nederland zijnde!

Ajax - Besiktas
PSV - Hannover 96
Twente - Steaua Boekarest
AZ - Club Brugge

Belgische club zou natuurlijk ideaal zijn.

Ik hoop juist op Manchester, heerlijk tripje. Joga ON Tour!

Als Ajacied hoop ik op of een Belgisch team, dichtbij huis en een mooi, en niet al te lastig onderdonsje, of op een team als Manchester United. Voor United is de Europa League echt een vreselijk toernooi, en ik geloof ook niet dat ze 100% er voor zullen gaan. Je speelt dan twee prachtige wedstrijden tegen grote namen, thuis in een volle Arena en op Old Trafford en bent ook zeker niet kansloos voor de volgende ronde. Dat zag je ook bij City vorig jaar, die kwamen de groepsfase niet eens door, omdat ze er gewoon niet veel om gaven. Ook bij een club als Tottenham zie je dat, die ook al zijn uitgeschakeld in de groepsfase.

Het is te hopen dat je niet een team als Sporting krijgt, een Portugese tegenstander (ligt ons sowieso al niet), en die zullen er wel vol voor gaan, zeker voor de eigen aanhang. Dan heb ik vele malen liever een team als United.

We zullen zien!

ik hoop dat bjk tegen ajax moet. we maken ze af! voral die overschatte quaresma

Ik denk niet dat Ajax zo makkelijk van Besiktas zou winnen hoor, juist grotendeels door die 'overschatte' Quaresma ...

Ajax VS MAN Utd
PSV VS Trabzonspor

FC Porto - Manchester City
Ajax - Manchester United
Lokomotiv Moskou - Athletic Bilbao
Red Bull Salzburg - Metalist Kharkiv
Stoke City - Valencia
Rubin Kazan - Olympiakos Piraeus
AZ - Anderlecht
Lazio - Atlético Madrid
Steaua Boekarest - FC Twente
Viktoria Plzen - Schalke 04
Wisla Kraków - Standard Luik
Sporting Braga - Besiktas
Udinese - Paok Saloniki
Trabzonspor - Psv
Hannover 96 - Club Brugge
Legia Warschau - Sporting Portugal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren