Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Dinamo-keeper niet 's werelds beste, maar daar kan hij niks aan doen'

Laatste update:

Ivan Kelava incasseerde woensdagavond meer doelpunten dan ooit tevoren. De 23-jarige keeper van Dinamo Zagreb moest eerder dit seizoen al zes tegengoals slikken tegen Real Madrid, maar in de afsluitende groepswedstrijd tegen Olympique Lyon werd hij zelfs zeven keer gepasseerd. Hoewel er een lucht van omkoping hangt rond de wedstrijd van woensdag, meent oud-keeper Jan Jongbloed dat Kelava nergens van verdacht hoeft te worden.

/

“Hij dook zeker niet bewust over de bal en was ook niet aan het grabbelen”, laat Jongbloed weten in gesprek met het ANP. “Hij is niet de beste doelman van de wereld, maar daar kan die jongen ook niets aan doen. Het waren zeker niet de makkelijkste ballen. Maar om dan maar te roepen dat het om omkoping gaat, gaat mij veel te ver”, zegt Jongbloed scherp.

Kelava werd op slag van rust voor het eerst gepasseerd door Bafétimbi Gomis, die in de tweede helft nog drie goals zou maken. Ook Maxime Gonalons, Lisandro López en Jimmy Briand slaagden erin Kelava te verschalken. Vier van de zeven doelpunten vielen in achttien minuten tijd.

Denk je dat Ivan Kelava bewust schoten heeft doorgelaten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kan alles zeggen maar die duik langs de bal was toch verdomd slecht gekeept dan.
Bijzonder dat je deze keeper dan als 1e doelman hebt staan.

Ik geloof er dus niks van, het ruikt naar omkoperij aangezien de spelers van Dinamo makkelijk stand hielden in de 1e helft en ineens inzakte in de 2e.

8 december 2011 om 12:49

Ja dit was zeker bewust gedaan. Elke keeper heeft het instinct om dan die bal te pakken, en hij duikt er gewoon langs af. Oke, hij is niet 's werelds beste keeper, maar hij is wel prof!

8 december 2011 om 12:57

Volgens mij zag ik Mulder van Feyenoord laatst tegen RKC ook nog een keer heel raar naar een bal gaan, waardoor RKC scoorde. Was Mulder ook omgekocht????

8 december 2011 om 13:00

Wat is dit een domme reactie zeg.

Maar Mulder is weer een ander verhaal, die gozer bakt er de ballen van en kan beter langs de lijn gaan zitten. (edit: nogmaals sarcasme, Mulder keepte fantastisch tegen Psv)

Als je een beetje normaal in het leven staat zag je toch dat dit doorgestoken kaart was en dat Ajax hier gewoon benadeeld word, of is de haat te groot om zoiets onder ogen te kunnen zien?

8 december 2011 om 14:58

Of is de liefde te groot om niet te kunnen zien dat het allemaal is zoals het is.

Ben het er heus wel mee eens dat er een aantal aparte dingen zijn, maar niks i zo groot wat direct wijst op omkoping. Dinamo is in geen enkele wedstrijd een tegenstander gebleken, en kan me ergens ook wel voorstellen dat deze wedstrijd niet zo gek veel meer boeide. Ik had het Ajax ook wel gegund hoor, maar zolang er geen officiële bewijzen zijn en slechts enkele halve verdachte acties in het veld ga ik niet meteen stapels conclusies trekken.

8 december 2011 om 15:05

Kom op zeg, Real won er op oorlogssterkte met 0-1, Ajax maakte in de laatste minuut daar pas de 0-2 en dan zouden ze in de laatste wedstrijd in één helft ineens 6 doelpunten om hun oren krijgen? En dat zou zelfs nog kunnen ja, maar niet op de manier waarop dat gisteren gebeurde. Spelers die niet in wilden grijpen, er werd niet gesprint maar gesloft, zó opzichtig heb ik het zelden gezien. Zelfs een been uitsteken was nog teveel gevraagd. En dan die gok-idioot met zijn duimpje, lachje en knipoog na de 1-5, ja dat is allemaal veel te vergezocht natuurlijk? Die 2 fouten van de grensrechter bij Ajax, ja dat is inderdaad heel vervelend maar wel toeval... maar wat er gisteren in Zagreb gebeurde heeft voor die spelers absoluut iets opgeleverd want op zo'n manier verdedigen in een thuiswedstrijd heb ik nog nooit eerder gezien, ook niet in de 2 eerdere thuiswedstrijden van Zagreb.

8 december 2011 om 17:41

Ajax heeft in Zagreb ook legio kansen gehad op meer dan 0-2. dat ze in de laatste minuten de 0-2 pas scoorde lag ook aan ajax zelf. Kijk Aub de samenvatiing van die wedstrijd nog eens terug en dan bleek dat zelfs die avond wel 6 goals konden vallen

8 december 2011 om 13:21

het gaat niet alleen zozeer om de keeper maar ook om de rest van de groep ze stonden nog net niet te juichen toen Lyon scoorde een knipoog bij een tegendoelpunt ??? is dat normaal dan !!

8 december 2011 om 13:27

discussie van niks! Als je met 0-3 verliest, moet je nergens over zeuren. Dan verdien je die hele Champions League niet

8 december 2011 om 13:50

als je met drie nul verliest verdien je die hele Champions League niet? Weet jij in godsnaam wel waar je het over hebt.
Ajax heeft gister drie fouten gemaakt tegen Real Madrid. Deze hebben deze fouten genadeloos afgeslacht. En ja Real Madrid speelde met een b-elftal maar dat deed ajax, noodgedwongen, ook. Bovendien is het b-elftal nog steeds kwalitatief heel sterk. Vervolgens scoor je twee keer en wordt beide keren afgekeurd.

8 december 2011 om 14:03

schiet toch een eind op, piepert.
Twee keer 0-0 tegen die prutsers van Lyon, twee keer kansloos tegen Madrid. Dan hoor je toch in de Europa League en niet bij de besten?
Het is juist geestig dat Ajax het zo stom weggeeft. Bij een gelijkspel was er niks aan de hand geweest.

8 december 2011 om 14:11

Ajax? je bedoeld de assistent van de scheidsrechter? het waren gewoon 2 zuivere goals die zomaar zijn ontnomen en dat met een halve b-elftal en zonder spits. Ook kon het gewoon zelfs 2-2 eindigen of misschien wel 2-1 want dan zou het wedstrijd heel anders aflopen. Ajax kon hier niks aan doen het was geen weggeven wedstrijd het was gewoon een gestolen wedstrijd.

8 december 2011 om 14:53

Gister was Ajax verre van kansloos. Ajax had meer balbezit, meer kansen etc. Real heeft 5 keer op doel geschoten en er 3 gemaakt. Ajax heeft 15 keer op doel geschoten en er 2 gemaakt. Jammer dat ze beide werden afgekeurd.

ot:
Ik denk ook niet dat de keeper was omgekocht. Die Vida was echt een drama! Die liet opzichtig ballen gaan, hield in bij sprints en geeft een duimpje en een knipoog naar Gomis na één van zijn vele fouten. Daarna wordt ook nog eens duidelijk dat hij voor de wedstrijd in een wedkantoor is gesignaleert. Lijkt mij vrij makkelijk te achterhalen waar hij geld op in heeft gezet.
Normaal gesproken ben ik niet zo van de complottheorieën, maar het riekt naar doorgestoken kaart. Eerst die vlagger die Ajax twee glas zuivere doelpunten door hun neus boort en vervolgens Zagreb, wat Lyon geen stro breedte in de weg legt en 7(!) tegendoelpunten krijgt te verwerken. Verder leken die spelers van Lyon het ook wel te weten, want normaal gesproken ruk je die bal uit de handen van die Vida bij (ik meen) de 1-5 om er nog meer te maken. Gomis houd echter netjes zijn hand op en maakt geen aanstalte om de bal van Vida af te pakken. Het hele zaakje stinkt gewoon. De enige die het problemen weg te moffelen zijn de Franse media en gefrustreerde Ajax-haters...

8 december 2011 om 16:04

Dus Apoel Nicosia ofzo hoort bij de beste 16 teams van Europa?
Haha, ga toch lekker weg. Natuurlijk verlies je van Real Madrid. Halloooo, Ronaldo, Casillas, Ramos, Khedira, Coentrao, Xabi Alonso en Özil, zegt dat je misschien wat? Het zogenaamde 'b-elftal' bestond uit Higuain, Benzema, Coentrao, Kaka (zijn transfersom is de hele begroting van Ajax), Sahin en later Xabi Alonso. Ja, zet daar maar een blind tegenover. 8/10 ploegen verliest van Real. Ze zijn te goed. Maarja, jij vindt dit niet kunnen , 2x verliezen.

Dan heb ik even een vraagje voor je marc:
Hoe kunnen die prutsers van Lyon 7x scoren waar Real op volle oorlogssterkte dat maar 1x deed? Leg maar ff uit Marc. Hoe kan het zijn dat deze keeper gewoon dramatisch speelt, over de verdediging maar niet eens te spreken?
Hier zit een luchtje aan.... Daarom is het misschien wel goed om dit te onderzoeken.

9 december 2011 om 13:31

Wat een onzin!

8 december 2011 om 21:50

en die uitwedstrijd tegen Lyon maar met 2-0 verloren dacht ik of met 1-0. hoe kan die keeper nu zo slecht zijn dan.
je speelt wel in de CL. en Zagreb kan niet kampioen worden met zo'n doelman. of het niveau moet wel heel laag liggen in Kroatië.
maar dit is inderdaad gewoon omkoping. die hele wedstrijd is van te voren afgesproken. en die uitslag ook. als Ajax er één meer had in geschoten was het 1-8 geworden denk ik.

Maar die ballen had ik zelfs kunnen houden doe normaal joh!!!

8 december 2011 om 13:21

Dan raad ik je aan om eens bij een profclub langs te gaan... weet niet wat voor werk je nu doet maar het leven als profvoetballer is niet heel raar.

ik geloof helemaal niets van omkoping. Frustraties zijn het en het is zo makkelijk om naar anderen te wijzen ipv toe te geven dat Ajax zelf veel te weinig kwaliteit heeft.

8 december 2011 om 13:25

wat heeft de wedstrijd ( 1-7) Dynamo - Lyon te maken met de kwaliteiten van Ajax. Waar Ajax ook gewoon tegen Real 2 doelpunten door de neus geboord heeft gekregen. En nee tuurlijk heeft Ajax niet de kwaliteiten om Real ff op te rollen.

8 december 2011 om 13:31

Ajax heeft uiteindelijk in de poulewedstrijden niet genoeg punten gehaald... zo simpel is het. Dat excuus over de twee afgekeurde doelpunten en wat er dan wel niet allemaal had kunnen gebeuren.... tja, als Real achter was komen te staan hadden ze wellicht wel zin gehad om de schoenen iets steviger aan te trekken en was het mogelijk 2-10 geworden... aan die als-scenario's heb je niets en verberg je daar dan ook niet achter. Dat zie ik hier veel te veel.

En laten we eerlijk zijn... Wat heeft Ajax laten zien tegen een ongeïnspireerd B-elftal...

8 december 2011 om 13:37

Vergeet niet dat Ajax ook met een B-elftal speelde tegen Real. Als je 2x scoort tegen Real is dat gewoon knap en ik ben het met je eens dat Real in de tweede helft haar best niet meer deed en het allemaal wel prima vond.

8 december 2011 om 13:40

ja,en degene die Zagreb omgekocht heeft,heeft ook die grens omgekocht en de trainer voor de schijn laten ontslaan.pfffffffffffffffffffffffffff.

8 december 2011 om 14:04

precies. eindelijk iemand die het begrijpt

8 december 2011 om 16:04

Leuk en aardig dat Ajax met een B elftal voetbalde, maar dat was niet anders.

Real Madrid kwam met een B elftal opdagen en dat is toch competitievervalsing, ondanks dat het legaal was. Lyon hoorde je van te voren ook niet klagen dat Real Madrid met haar beste spelers moet spelen.

Overigens voetbalde Real omdat het moest, maar ze waren totaal niet gemotiveerd en zetten geen moment aan. Ook gaven ze nonchalant te veel ruimte weg. Ik vind dat Ajax op die twee afgekeurde kluts goals ook niks heeft laten zien. Verdedigend maakten ze twee kinderfouten wat ze de das omdeed. Zelfs toen ze moesten gingen ze nog rustig aan doen, ongelofelijk!

Zoals Martinus ook zegt, aan als scenario's heb je niets. Als Ajax op voorsprong was gekomen, had Real ook wel meer aangezet denk ik. Feit blijft, als je maar in 2 van de 6 wedstrijden weet te scoren en niet eens kan winnen van veruit het slapste Lyon in jaren (ik volg de Ligue 1), dan doe je toch iets fout.

Je kan het gooien op die twee afgekeurde goals en die omkoping praktijken, maar je moet ook als club naar jezelf kijken. In deze makkelijke poule had je gewoon tweede moeten worden en het zelf beslissen op eigen kracht i.p.v. hopen dat die andere wedstrijd geen monsterscore wordt.

8 december 2011 om 13:34

Daar ben ik het absoluut met je eens. zeker die laatste goal duikt die zo raar. Maar jongbloed was nou ook niet de beste keeper die nl voort heeft gebracht.

8 december 2011 om 17:54

haha en vermeer is omgekocht door FC utrecht zeker Keep ON Dreaming

Jan Jongbloed kan hier uiteraard goed over mee praten, hij vindt het al knap als een keeper überhaupt richting de bal beweegt. In 1974 kostte zijn talent om niet te duiken naar een bal ons de wereldtitel.

8 december 2011 om 12:53

Precies wat ik wou aanhalen. Hij heeft geluk gehad dat hij Cruijf zijn vriend was, anders had Jan van Beveren gekeept. Wat natuurlijk ook terecht geweest zou zijn. Maar ja Cruijf.....

Moet zeggen toen ik de samenvatting zag meteen aan omkoping dacht en dat de keeper het expres deed. Er waren wel meer dingen die opvielen uiteraard het duimpje en knipoog en dat er in het begin nog door Zagbreb gestreden werd. Tevens dat er helemaal niet meer gejuicht werd bij goals. Ze hadden niet meer de ontlading als ze een goals scoorde totaal geen emotie dat vond ik dan nog het vreemdste.

8 december 2011 om 12:53

Hij stond er ook vooral in omdat hij wel luisterde naar hetgeen de grote Cruijff zei.
(in tegenstelling tot Van Beveren)

Het valt nooit meer te bewijze, maar die vete kost je uiteindelijk de wereldtitel.

Mr. Jongbloed heeft ook wat centen verdient..

hij heeft hier wel een punt. weet iemand of de keeper toevallig nog goede reddingen had?

8 december 2011 om 12:50

nou in zijn carrière zeker wel, Kelava was hard bezig zich op te werken tot de nieuwe nummer 1 van het Kroatisch nationaal elftal! Dus Jongbloed hoeft ook niet te doen alsof het een kneus van een keeper is, want zelfs al had hij een slechte dag dan nóg is hij een van de beste keepers uit Kroatië en kan ik me níet voorstellen dat die zich zo ongelofelijk slecht profileerd. Nota bene in de Champions League, het hoogste podium. Tenzij er een zak geld.......

Je kan zeggen wat je wilt over de doelman, er is sprake van omkoping rond deze wedstrijd, dus red middelen over je eigen team heeft geen enkele effect.

ect Stuur alstublieft heel Dinamo Zagreb terug naar de 2e divisie, vuile schoften!.

8 december 2011 om 12:59

Of er sprake is van omkoping moet vooralsnog bewezen worden. Het riekt er inderdaad naar maar om het meteen te constateren is onzinnig. Dat het er uitgebreid onderzoek naar gedaan moet worden staat vast.

OT: Ik ben zelf keeper en heb die voorzet eens goed bekeken. Die bal ging bijna een meter langs Kelava heen en was in mijn optiek onhoudbaar. Gewoon een goede voorzet dus, hoewel het verdedigen wel ongelofelijk zwak was.

8 december 2011 om 13:01

ja heel goed, ook mooi dat je je mening onderbouwd met een aantal ijzersterke argumenten en feiten!

Het gaat niet om het feit dat die ballen allemaal houdbaar waren. Maar het gaat om het feit hoe die doelpunten tot stand zijn gekomen. Daar ligt juist het hele probleem. Ik geloof niet dat er zes doelpunten binnen een half uur vallen in de Champions League, ook niet vanwege het feit dat Lyon hopeloos uit vorm is.

8 december 2011 om 12:56

Vooral dit inderdaad. Ik maakte vandaag ook al de vergelijking, als Ajax tegen Excelsior zou spelen, dan zouden ze al zeer moeilijk 7 doelpunten kunnen maken tegen 10 man van Excelsior. Uiteraard hebben we wel Psv-feyenoord vorig jaar gehad, maar dat was ook gewoon dom van Feyenoord die maar bleven proberen aan te vallen.

Zagreb deed totaal geen moeite om een monster uitslag te voorkomen. Ook al lagen ze er allang uit, dan alsnog probeer je toch een zo laag mogelijke uitslag op het bord neer te zetten? als ze met 10 man hadden verdedigd had Lyon er nooit 7 in een half uur gemaakt.

8 december 2011 om 13:08

Inderdaad, niemand beweert ook dat al die ballen houdbaar waren, het gaat wat de keeper betreft over die voorzet. Dan kan Jan Jongbloed wel beweren dat het een lastige bal was, maar het leek wel of die keeper in slow motion over de bal heen dook. Net Comedy Capers.

1ste goal: geen kans voor de keeper, bal valt over hem heen
2de goal: geen kans voor keeper, slecht verdedigd bij corner
3de goal: geen kans voor keeper, slecht uitverdedigd
4de goal: laat de keeper zich vrij opzichtig vallen, gaat niet vol voor de bal die aan hem voorbij rolt
5de goal: bal gaat onder hem door, kan gebeuren, gebeurde bij Vermeer tegen Callejon ook
6de goal: kansloos, slecht verdedigd
7de goal: goed ingeschoten, in de hoek

Denk dat de vraag hier niet gesteld moet worden of de keeper omgekocht is. Hij heeft naar mijn mening zijn best gedaan met name in de eerste helft enkele ballen er goed uitgehouden. Enkel bij de 4e goal gaat hij opzichtig in de fout, de andere doelpunten is hij vrij kansloos bij.

Echter waar eerder vraagtekens bij gezet mogen worden is de verdediging van Zagreb, die geen strobreed in de weg leggen bij de aanvallers van Lyon. Staan stil, laten elke man doorlopen, en geven ze alle vrijheid. Met de rode kaart in het achterhoofd evenals de verdachte knipoogjes/wedkantoor bezoekjes maakt het voor mij een uiterst curieuze overwinning voor Zagreb.

8 december 2011 om 12:59

Waren Anita en Blind ook omgekocht dan gisteren? Die stonden toch te schutteren en zelfs aan de buitenkant te dekken!!!!!!!!

8 december 2011 om 13:26

Waren die maar omgekocht, maar helaas is dit hun werkelijke niveau

8 december 2011 om 13:02

Ben het in bijna alle opzichten met je eens. Alleen kun je je vraagtekens bij de tweede goal ook nog zetten. de kopbal bij de tweede paal is niet echt makkelijk en de keeper wil hier zijn handen uitsteken en trekt ze op het laatste moment wel terug. volgens mij was deze echt wel makkelijk houdbaar. deze keeper is weliswaar geen wereldwonder maar hij kan natuurlijk wel iets

8 december 2011 om 15:52

Ik ben het met je eens maar de keeper had wel meer twijfelachtige acties dan alleen die 4de goal. Dit is mijn interpretatie van de goals.

Rode kaart van Leko, let op hoe Leko aan de verkeerde kant naast Gomis gaat staan als hij ingespeeld wordt zodat hij hem makkelijk kan vasthouden = Opzettelijke rode kaart, om een eventuele monsternederlaag te verklaren

1-0 van Zagreb, let op de onderste verdediger van Lyon!!! Ingestudeerd!! Ook dit is om de schijn op te houden dat het geen omkoping kan zijn

1-1 van Lyon, als de keeper zijn handen gewoon uitstak, kon hij dan niet makkelijk bij die hoge bal?? Zo snel ging hij niet en zo hoog was hij ook niet.

1-2 van Lyon, hetzelfde verhaal, de keeper steekt opzettelijk zijn handen niet uit.

1-3 van Lyon, mooi gevallen verdediger van Zagreb

1-4 van Lyon let goed op de verdediger en vooral de keeper, die verdediger kan zijn been veel verder uitsteken en die keeper is helemaal overduidelijk, die trekt zijn arm gewoon terug!

Bal op de paal van Lyon, mooie duik van de keeper Naast het doel

1-5 van Lyon, dat lijkt nog een beetje een normale goal maar dan krijg je dat knipoogje en dat lachje van die verdediger

1-6 van Lyon, die speler loopt gewoon langs iemand van Zagreb, die doet gewoon compleet niks, en bij die voorzet had die verdediger er makkelijk tussen kunnen komen. Verder bleef nummer 3 goed bij zijn man (gomis), maarja dat zou nog kunnen.

1-7 van Lyon, ook nog een redelijk clean doelpunt, alleen was het volgens mij wel buitenspel.

8 december 2011 om 16:19

Ja man. dat doelpunt van dinamo was ook ingestuderd hahahaha. schei toch uit. dit gebeurt vaker in voetbal. lloris reddingen.zijn ook ingestudeerdd. Hahahah

8 december 2011 om 16:34

Ja ik vind het ook raar maar wat die verdediger daar onderaan doet vind ik wel heel vreemd. Bovendien doet een 7-0 al veel denken aan corruptie dan 7-1.

8 december 2011 om 19:59

Wat een drama kijk op de zaak zeg. Het begint al bij punt 1, de rode kaart. Die jongen wordt vasgepakt door Gomis en niet andersom. Dus waarom die scheids hier een tweede gele kaart voor trekt is me een raadsel. De rest heb ik maar niet gelezen van je flauwe kul verhaaltje.

10 december 2011 om 15:22

Hoe kan je het een flauwekul verhaaltje vinden als het niet hebt gelezen, behalve punt 1. En ik vond het ook geen rode kaart hoor maar ik het zou kunnen dat dit een poging tot rode kaart was, en het werkte bij de scheids.

Ik geloof ook niet dat het om omkoping gaat en dat Kelava bewust ballen doorliet maar het is de kwaliteit van Lyon die de doorslag heeft gegeven. Ajax heeft die kwaliteit niet. Nu alle TV stations in Nederland er over praten omdat het over Ajax gaat wordt het allemaal nu uitgelicht door de media. Diep en diep triest dat je het slechte spel van Ajax zo probeert te maskeren.

8 december 2011 om 13:07

Nogmaals, niet alleen de Nederlandse media. Ook de Kroaatse, Franse, Duitse, Belgische, Spaanse, Engelse en Italiaanse media suggereren omkoping.

8 december 2011 om 13:27

Prima.... en gebaseerd op?

8 december 2011 om 13:33

Gebaseerd op? Bedoel je mijn post? In dat geval heb ik gewoon random krantenwebsites uit die landen bezocht en google translate aangezet.sportske Novosti uit Kroatie kopt bijv. In Maksimir is iets verdachts aan de hand.

Of bedoel je waar die omkopimg op gebaseerd is? Waarschijnlijk gewoon op de bizarheid van alles, geloof er zelf niet zo in dus dat kan ik je niet vertellen.

8 december 2011 om 17:23

@ewoud
Excuus, Ik was niet duidelijk. Het was inderdaad een reactie op jouw bericht..

Het is inderdaad een bizarre uitslag maar niet geheel vreemd. Kijk een naar Feyenoord;

10-0 tegen Psv
6-0 tegen Groningen

Been verliest ook met 7-1 (oid) met zn team... Niet 1 die over omkoping rept... maar omdat Ajax ineens 'slachtoffer' is worden alle scenario;s weer uit de kast getrokken en doet de media leuk mee. Het is wel vaker zo; het is iedereen zijn schuld behalve dat van Ajax zelf.. Calimero gedrag, het is allemaal niet eerlijk.
Die paar Ajacieden hier die wel kritisch durven te zijn wat dat betreft zijn een verademing.

10 december 2011 om 15:25

De situaties die jij noemt (die wedstrijden van PSV en Feyenoord) zijn natuurlijk Totaal verschillende situaties ten opzichte van Dinamo-lyon.
Moet ik dat nog uitleggen? Wil ik best doen, of zie je je eigen fout in?

als iemand zo weinig inzicht heeft wissel je hem toch de tweede keeper is gegarandeerd beter.

Hij keept niet voor niks bij Zagreb die de nummer 1 is in Kroatië... Dan zou je toch wel een beetje kunnen keepen lijkt me.

ik denk dat zagreb niks te maken heeft met omkoping . ze hadden gewoon niks meer om voor te spelen dus tja dan ga je automatisch een stuk minder doen. en zon knipoogje kan ook van alles betekenen , evenals zon foto van die gozer in dat wedkantoor. misschien had die gewoon gegokt op real madrid waar je 2,30 voor kreeg , hij zou gek zijn als die dat niet had gedaan . heb 620 euro verdiend gister met de zege van madrid op ajax dus mijn week kan niet meer stuk ik ga een heel goed weekend tegemoet in de kroeg !

Het lag naar mijn mening meer aan die belachelijk slechte verdedigers dan aan de keeper. Die verdedigers en middenvelder deden niet eens moeite om de bal te blokken. Hopelijk word het bewezen maar velen van ons weten dat het zo is.

Ja dat kunnen we ook wel gaan zeggen van de keeper van Madrid. Die liep ook aardig te grabbelen.
Zou ajax hem omgekocht hebben?????

Hij heeft gewoon gelijk. Ook dat ''over de bal duiken'' was niets van dat. Die bal komt voor, hij anticipeert niet goed en komt daardoor gewoon te laat. Het is inderdaad een matige keeper, maar dat is geen omkoping. Als PSV met 10-0 wint van Feyenoord is dat dan ook omkoping?

Het is niet zozeer de keeper die verdacht is, het zijn die verdedigers die weigeren in te grijpen, alleen maar achteruit lopen, hun man op een meter of vijf dekken. Daarnaast zit die kneus van een grensrechter uiteraard in het complot. Wat een malloot. Grensrechter en verdediging Zagreb omgekocht. Geen twijfel mogelijk.

Al die beschuldigingen zonder bewijs, ik word er moe van. Is Vermeer dan ook omgekocht toen hij tegen Utrecht zo opzichtig blunderde? Dat vragen we ons toch ook niet af?

Het overdreven gejuich met z'n knipogende vriendje Vida kan je ook als 'verdacht' beschouwen?

Die kerel heeft net een envelopje met 800.000 door zn brievenbus gekregen

volgens mij duikt de keeper van Ajax zelf ook nogal eens over de bal heen, was Ajax - NAC ook een gekochte wedstrijd? Was Menzo bij Ajax - Auxerre ook omgekocht?

Niemand over gehoord...

8 december 2011 om 13:06

Pfffff, doe echt normaal. Bekijk die samenvatting van Zagreb - Lyon en kijk naar al die foto's en dergelijke, en reageer dan fatsoenlijk

8 december 2011 om 13:15

de uitschakeling van Ajax komt door Ajax. 6 wedstrijden gehad om te bewijzen dat ze erbij horen, niet gelukt.

Draag het als een vent en schuif het niet af op een knipogende Kroaat.

8 december 2011 om 14:17

Een dergelijke redenering is je kop in het zand steken en, om de woorden van Adriaanse te gebruiken, scorebordjournalistiek. Iedereen die heeft zitten kijken, heeft zich toch zeker zitten verbazen hoe zoiets mogelijk is.

Ajax kan dit niet als excus noemen. Dynamo had volgens mij 0 punten en zij waren er 100% uit. Zij gaan zich natuurlijk 100% richten op de titel in eigen land dus hadden hier niks te zoeken.
Nog meer pech was dat ze met 10 man kwamen te staan naar 30 minuten. Sterke Lyon die er 200% voor gaat omdat zij in de Ligue 1 heel slecht presteren, zijn ze dus 200% gemotiveerd om wat uit de CL te halen.
Ajax verknalt het zelf dan ook maar eens tegen Real, Real deed eigenlijk niets. 3 fantastische pasen en 3 goals.
Ajax zette geen druk, durfde geen risico's te nemen, leek net als of zij Real waren die alles gewonnen hadden.. vond het echt dramatisch.

8 december 2011 om 13:15

Ik kan me hier goed bij aansluiten. Natuurlijk waren er dingen die verdacht overkwamen (vooral de knip oog) tegelijkertijd moet je ook realistisch zijn dat er genoeg wedstrijden zijn dat het op een gegeven moment knakt bij een speler en dat een wedstrijd in 1 keer gelopen is. Als graafschap supporter weet ik dat maar al te goed.
Van de andere kant hoor ik niemand die iets zegt over de sportieve plicht van Real. Ze hebben dan wel gewonnen, maar ze hebben toch niet alles eruit gehaald wat erin zat. Maar Real is in zowel Madrid als ook gisteren in Amsterdam heel vriendelijk voor Ajax geweest.

Ajax miste dan ook wel 4 basisspelers, maar had tenminste de belangrijkste spelers nog aanwezig (vertonghen, Janssen en Eriksson) terwijl Real de sterren zoals Ronaldo en Ozil niet mee liet doen.
Al met al: het rijkt behoorlijk, lijkt het dat bij beide wedstrijden de sportieve plicht ver achterwege was, maar viel vooral Ajax toch weer erg tegen. Ik had niet het gevoel dat ze streden voor de laatste kans !!

Ach ik voetbal zelf in het 3e en daar hebben we nog een betere keeper staan man dit is omkoperij heel duidelijk. als je met zoveel achter staat en een knipoog geeft weet ik genoeg.

Jan Jongbloed heeft gelijk hier.
Keeper valt niks te verwijten aan de doelpunten.
Waren voor zijn niveau gewoon goed ingeschoten of ze doken vlak voor hem op.

Ik heb het nog een aantal keer terug gekeken en ik ben ervan overtuigd dat het geen omkoping was.
Ten eerste kon de keeper maar 1 doelpunt eventueel hebben. Als je zoveel schoten op de goal krijgt kan het zijn dat je er bij 1 niet lekker bij zit. Dat de doelpunten snel achter elkaar vallen is niet zo heel gek. Dinamo krijgt een rode kaart dan is het als je voor of gelijk staat makkelijker om een stapje extra te zetten op het moment dat je achter komt gaan de kopjes hangen. Tel daarbij op dat Dinamo al uitgeschakeld was + een man minder en een ontketend Lyon. Dan zit de kans er wel in dat het een hoge score word. Gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Daarnaast moet je wel echt een IQ van een visstick hebben als je omgekocht bent en je gaat de tegenstander een knipoog geven. Dan doe je juist alles om dat te verbloemen. Hij gaf die knipoog duidelijk om Gomis te irriteren omdat hij de bal niet afgaf. Ik verwacht dat uit het onderzoek helemaal niets naar voren komt. Het feit dat Ajax zich niet geplaatst heeft komt maar op conto van 1 man en dat is de grensrechter. Wat heb ik die kerel vervloekt zeg. Je gaat gewoon netjes met een 2-1 voorsprong de rust in als de doelpunten gewoon toegekend waren. Dan had Real er geen vertrouwen meer in gehad en ook niet meer gescoord. Ajax had dan nog meer vertrouwen gekregen want ze waren de 1ste helft op alle fronten beter dan Real. Dat hadden ze nooit meer weggegeven. 1 keer per helft de 4de man de camerabeelden laten nakijken per ploeg en als je gelijk hebt blijft die ene keer staan en dit probleem net als heel veel andere problemen waren verholpen.

8 december 2011 om 13:54

@ Bago: Ben het zelden 100% met iemand eens, maar jij hebt het perfect verwoord. Ook met die knipoog ben ik het roerend eens. Bedankt dat er nog zinvolle reacties hier staan. Nuchter en neutraal.

Je moet vooral niet naar de keeper kijken, maar naar het opzichtig falen van de verdediging. Keeper kon aan max 1 doelpunt iets doen. De verdediging kon aan 6 doelpunten wat doen...

8 december 2011 om 13:17

Hoeveel verdedigers van Ajax waren dan omgekocht ?

Een hele flauwe reactie, maar fouten worden er gemaakt, zeker als je niets meer hebt om voor te spelen en je andere (competitie) belangen hebt.
Ik zeg niet dat het niet vreemd overkwam.

Zie bij doelpunten, voorzet van de zijkant dat hij heel overdreven traag duikt, hoekschop strekt hij z'n armen niet eens, bal door de benen is een alibi duik. Ik ben niet overtuigd dat de keeper z'n best heeft gedaan.

8 december 2011 om 13:44

Daley Blind was dan ook omgekocht. Als ziet hoe doorzichtig hij zijn man 2 keer laat lopen. Dat moet wel doorgestoken kaart zijn. Zo vrij laat je een man niet staan. Hij liet bijvoorbeeld Higuain een heel stuk vrijer dan de verdedigers van Dinamo Gomis vrij lieten. Heb hierboven al een verhaaltje getypt waarom ik denk dat de verdedigers niet meer optimaal gemotiveerd waren dus daar laat ik het bij. De enige die het echt verkloot heeft en die ik hoofdverantwoordelijk hou is de grensrechter.

8 december 2011 om 15:02

Sorry, ik ben geen fan van Daley Blind, maar het was twee keer de man van Anita die uit z'n rug wegloopt. Vurnon stond dramatisch te spelen, net als Ebecilio. De linkerkant van Ajax is van een zeer bedenkelijk niveau op dit moment.
Als alles netjes is verlopen heeft Ajax op dit moment gewoon verschrikkelijk veel pech:
Een overvolle ziekenboeg, arbitrale dwalingen in belangrijke wedstrijden en een keeper die totaal uit vorm is. Hopelijk valt er een scenario zoals vorig seizoen te herhalen.

8 december 2011 om 15:12

Nou bij de 2-0 had Anita ook verder naar binnen moeten staan inderdaad maar Blind stond daar ook lucht te dekken. Was een combinatie dan. De 1-0 kwam ook door het centrum waar de complete verdediging niet goed stond. Was niet echt de bedoeling Blind aan te vallen maar om aan te tonen dat de Ajax verdediging net zo stond te slapen als de Dinamo verdediging en die waren al uitgeschakeld. Ik ben inderdaad van mening dat het een kwestie was van arbitrale dwalingen ( hele grote blunders niet want het was centimeter werk) De keeper valt weinig kwalijk te nemen heb de beelden nog eens terug gekeken was echt puur de verdediging. Geen motivatie meer bij Dinamo ( mede door de rode kaart) en een ontketend Lyon. Als klopt op de vuurpijl nog slecht verdedigen bij Ajax. Dat alles heeft geleid tot de uitschakeling. Onterecht maar het is niet anders.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zoveel van de ophef. Hoezo zou het niet kunnen dat er in 10 minuten tijd 3 goals vallen? Ik kan me nog, niet zo lang geleden, herinneren, dat Ajax binnen 10 minuten na rust een 2-3 voorsprong weggaf en het 5-3 stond. Is dat ook omkoping? Is de 10-0 van PSV tegen Feyenoord van vorig jaar ook omkoping? Is het niet gewoon mogelijk dat Dinamo zijn best deed in de eerste helft, ook op 1-0 kwam, en dat ze na rust zo'n tik kregen binnen 10 minuten en dat ze zoiets hadden van ''bekijk het maar'', en dat Lyon juist bloed rook door de 0-2 in Amsterdam en extra ging drukken?

Het is enorm klote, zeg ik als Ajax-fan, maar om bij tegenslag nou gelijk allerlei complottheorieën erop los te laten, vind ik een beetje flauw.

8 december 2011 om 13:51

@ zuivelduivel: Keurige reactie en ik ben het met je eens. Aardig van je om erbij te vermelden dat je een Ajax-fan bent.

Jouw reactie stel ik op prijs. Nuchter.

Bij de 1-4 duikt Kelava wel heel opzichtig naast de bal en bij de 1-6 gaat hij lekker op zijn gat zitten en er wordt makkelijk gescoord. Ik vind toch dat de verdedigers veel meer hun aandeel hier in hebben zoals Vida. Dit moet gewoon tot op de bodem worden uitgezocht want dit spoort gewoon niet. Zou me ook niets verbazen als dit met een sisser af zal lopen en misschien wel mede dankzij Platini.

Super keeper van Zagrep ik heb een prachtige avond gehad, wat lachen.
Ben nu nog steeds aan het nagenieten.
Klasse gevoetbald van Lyon, kunnen ze nog wat van leren in amsterdam.
Zoals ze gisteren gespeeld hebben, heeft ajax er ook niks tezoeken.
En maar zeggen dat ze omgekocht zijn, had je zelf beter moeten voetballen

8 december 2011 om 13:59

Stoere reactie voor een 43jarige vent, ben benieuwd hoe je had gereageerd als dit bij Twente gebeurd was. Gelukkig komt Twente nooit in zo'n situatie want zij staan nooit aan de rand voor plaatsing in de knockout fase van de CL.

8 december 2011 om 14:13

Sommige reacties begrijp ik echt niet. Ik ben absoluut geen fan van Twente, maar vorige week tegen Fulham stond ik toch echt aan hun kant. Omdat ik hoop dat ze voor het Nederlandse voetbal winnen. Ik kan met mijn verstand dan ook niet bij dat leedvermaak van veel mensen hier op VZ tegenover Ajax. Het lijkt wel alsof hun haat tegen deze club de boventoon voert boven de liefde voor de eigen club.

8 december 2011 om 14:25

en dat kan je opmaken uit helemaal niks dus? misschien is hij ook wel voor olympique, als ajax bijv tegen man united moet juich ik ook voor man utd is mijn haat voor ajax dan opeens groter dan mijn liefde voor man united? hoop ik dan niet dat het nederlands voetbal wint?

8 december 2011 om 15:18

@eagle waarom zou iedereen voor het Nederlands voetbal moeten zijn. Ik ben een Nederlander.. dus? Ik heb meer met 20 clubs uit de CL dan met Ajax. Iedereen mag toch voor de club zijn waar hij sympathie bij voelt? Wat maakt het dan uit of het een Nederlandse of buitenlandse club is..

zo kan je achter alles omkoping zoeken.
Als de doelpunten die Real Madrid gisteren tegen Ajax scoorde
op dezelfde wijze door Lyon gisteren tegen Zaghreb gescoord zouden
worden dan zou je ook van omkoping kunnen spreken. Hoe makkelijk
de doelpunten bij Ajax wel niet weggegeven werden.

Voorzitter van Zagreb is bevriend met de voorzitter van Lyon.
Aangezien deze wedstrijd, het is zeker weten een omkoping.
Die knipoog van de Zagrebs keeper naar de speler van Lyon en de foto van de speler van Zagreb bij de gok kantoor zegt genoeg

Ik word hier gewoon een beetje kotsmisselijk van. Hebben jullie alle goals wel uberhaupt Neutraal bekeken??

Dat die Youri Mulder het raaskalt op tv verbaast mij niks. Keeper over de bal heenduiken:????
Hij kon gewoon niet bij die voorzet. Niets mis mee.
De keeper heeft zelfs nog een geweldige redding in de 1e helft gedaan!

Nou, ik heb de beelden er maar eens goed op nagekeken. Met wat mensenkennis is duidelijk het volgende vast te stellen.
Allereerst de knipoog.
Speler A (gomis) wil snel de bal pakken. De blonde verdediger van Zagreb houdt de bal 'lekker' bij zich en geeft een cynisch knipoogje met lachje erbij. Bovendien ken ik mensen die het wel tig keer op een dag doen terwijl er niets achter schuilt. Hier dus ook niet.

Wel lieten de spelers van Zagreb het inderdaad wat lopen. Met nul punten uit zes wedstrijden en een 1-4 achterstand heb je er idd niet zoveel meer trek in.
Als je hebt gevoetbald, doe je dat zelf onbewust ook. Zelfs porfvoetballers.

Oftewel: ik heb niets ernstigs gezien. Sterker nog: Zagreb komt op voorsprong. Eventjes daarvoor maakt de keeper ook nog een fantastische redding.

Klagers/jankerds noem ik de 'roze bril fans' uit onze Hoofdstad.

8 december 2011 om 14:09

En tegenover die 'klagers/jankerds' en 'roze bril fans uit onze hoofdstad' staan een hele hoop 'anti-ajax bril fans' met hun leedvermaak die Feyenoord (in jouw geval) of PSV aanhangen. Sommigen van hen posten hier zelfs dat ze stonden te juichen voor goals van Real en Lyon en verwijten nu Ajacieden dat ze niet objectief zijn, hou toch op zeg..

Het feit dat er onderzoeken zijn aangekondigd naar deze wedstrijd en een hele stroom reacties van (in dit geval echt) objectieve personen in voetballand, geeft wel aan dat het hier niet om gejank uit de hoofdstad gaat, maar om een veel breder gedragen vermoeden.

8 december 2011 om 14:24

Klopt, ik zat inderdaad in mijn handjes te wrijven gisteravond. Toch...de beelden van Zagreb-lyon heb ik bekeken....en dat viel echt reuze mee.

Klinkt inderdaad dubbel, maar toch...de beelden spreken voor zich....

Hier komt echt niets uit, hoor.

8 december 2011 om 14:54

Dat klinkt niet alleen dubbel, het IS dubbel dat jij dat zegt. Je verwijt Ajacieden dat ze niet neutraal zijn en kijken. Die eigenschap dicht jij jezelf wel toe, maar tegelijk schrijf je dat je gisteren in je handen zat te wrijven.. Neutraal? Kom op man!

De groep echte neutralen raakt ook steeds meer overtuigd door de beelden, met officiële onderzoeken tot gevolg. We zullen moeten afwachten of er iets uitkomt, want dat zal als er is geknoeid uiteraard goed afgeschermd zijn gebeurt. Maar het is een indicatie dat dit niet zomaar 'gejank uit de hoofdstad is'.

8 december 2011 om 18:23

Laat maar zitten als je zo over mij denkt. Als je wilt zoeken, vindt je altijd wel wat.
Daar doe ik niet aan mee.
En echt....die lui uit Zagreb staan 1-4 achter, hebben NUL punten....tja...dan beetje een beetje gedmoraliseerd. Ja, toch? Am I wrong?

Over tot de orde vd dag. Dan kan ik ook wel Blind of een andere verdediger gaan verdenken van omkoping. Nogmaals: als je zoekt, vindt je het ook.
Vertonghen kopte een bal beroerd naast. Kan ik ook 'frauduleus' handelen gaan noemen. Veel te makkelijk allemaal.
Kers op de taart is de knipoog (sorry moet er nog om lachen dat mensen hier iets achter zoeken). Over die situatie kun je nog veel meer redenen verzinnen. Nu het tegen je werkt pak je de gemakkelijkste weg: HIJ is omgekocht! Lekker makkelijk, hoor.

8 december 2011 om 18:33

We hoeven ook nergens aan mee te doen, ook al vind er een discussie soms op het scherpst van de snede plaats.

Ik vond juist de 2e, 3e en 4e goal het opmerkelijkst. Zo kort na elkaar en zo makkelijk weggegeven. Maar laat ik het zo stellen: ik begrijp dat sommige mensen vermoeden dat het niet helemaal klopt en ik vind het jammer voor Ajax, maar verder heb ik er afgelopen nacht niet van wakker gelegen en dat zal ook niet gebeuren. Ik maak me drukker om de pot van morgen.. ;-)

8 december 2011 om 17:54

Goeie reactie Knip15 ! Er is gewoon helemaal niets aan de hand, maar mensen willen zichzelf wijsmaken dat er meer aan de hand is en er sprake van omkoping is. Dit is echt zielig. Real madrid heeft ook 6-1 gewonnen van Zagreb en Ajax ook uit met 0-2 en thuis met 4-0, dat Lyon dit dan moet doen in haar laatste wedstrijd, daar kunnen zij niks aan doen ! Daarnaast speelde Zagreb bijna de gehele wedstrijd met 10 man. Als je al met 11 man met zulke cijfers verliest, laat staan 10 man. Ajax heeft het gewoon aan zichzelf te wijten, je verliest thuis kansloos met 0-3 wanneer er zoveel op het spel staat. Typisch Hollands om er dan weer iets achter te gaan zoeken..

Nou die 2e en 4e goal zagen er toch wel erg houdbaar uit. Daar herkende ik in niets dezelfde doelman die in september nog bijna zijn doel schoonhield tegen Real Madrid op volle sterkte.

8 december 2011 om 14:09

Inderdaad en ook tegen Ajax keepte deze kerel heel behoorlijk en werd hij bestempeld tot de beste van Zagreb.

8 december 2011 om 14:22

Precies, dan zou dit toch wel een heel plots vormverlies zijn van deze doelman. Want zulke rare fratsen zag ik hem nog niet eerder uithalen.

Deze matige keeper wist er zowel tegen Real als tegen Ajax toch heel behoorlijke reddingen uit te persen.. Maar goed als mijn verdediging zo stond te stuntelen zou ik me ook niet meer inspannen..

De hoon en de schande behoren aan de scheidsrechters die 2 goals onterecht afkeuren. Als de Uefa dit accepteert is maar een conclusie mogelijk: de Uefa is corrupt.

1e goal: Bal wordt van richting verandert, keeper staat daardoor verkeerd. Geen fout dus
2e goal: Moet ie hebben, maakt geen aanstalte bal te pakken
3e goal: Goed uitgespeeld, geen fout van de doelman, want tegendraads ingeschoten
4e goal: Moet ie hebben
5e goal: Een-op-een situatie, kan dus ook gebeuren
6e goal: Gewoon goed ingeschoten, ook geen fout dus!
7e goal: Buiten zijn bereik ingeschoten, ook geen fout!

Tel daarbij op dat hij bij 0-0 een mooie redding maakte toen een verdediger vrij voor hem opdook bij een corner en je kan zo inderdaad moeilijk zeggen dat hij omgekocht is! Want in dat geval zouden we natuurlijk ook kunnen zeggen dat Vermeer omgekocht was tegen Utrecht...

Wat een trieste reacties van mensen die absoluut niet tegen hun verlies kunnen, dit hoort erbij. Zagreb speelde zwak en ongeïnspireerd maar Real speelde ook veel slechter dan tegen Lyon. Ik vind het lachwekkend dat omkoperij genoemd wordt aangezien de Fifa daar heus wel achter was gekomen. Of hebben ze de Fifa ook omgekocht? Houd toch op... Hoop persoonlijk dat Ajax City/utd loot (door natuurlijk omkoping) en dat ze het schip ingaan met 5 tegengoals (ook omkoping natuurlijk). Iedereen heeft wel eens last van een slechte scheids/lijn- rechter maar nu is hij natuurlijk omgekocht.

Het spijt me maar dit kan ik niet serieus nemen.

Je moet naar de verdediging kijken en niet naar de keeper, die waren pas slecht.

Het enige waar ze bij de fifa aan denken is geld dus daar zou ik als ajax zijnde geen hulp van verwachten.

Wedstrijd:
Rode kaart van Leko, let op hoe Leko aan de verkeerde kant naast Gomis gaat staan als hij ingespeeld wordt zodat hij hem makkelijk kan vasthouden = Opzettelijke rode kaart, om een eventuele monsternederlaag te verklaren

1-0 van Zagreb, let op de onderste verdediger van Lyon!!! Ingestudeerd!! Ook dit is om de schijn op te houden dat het geen omkoping kan zijn

1-1 van Lyon, als de keeper zijn handen gewoon uitstak, kon hij dan niet makkelijk bij die hoge bal?? Zo snel ging hij niet en zo hoog was hij ook niet.

1-2 van Lyon, hetzelfde verhaal, de keeper steekt opzettelijk zijn handen niet uit.

1-3 van Lyon, mooi gevallen verdediger van Zagreb

1-4 van Lyon let goed op de verdediger en vooral de keeper, die verdediger kan zijn been veel verder uitsteken en die keeper is helemaal overduidelijk, die trekt zijn arm gewoon terug!

Bal op de paal van Lyon, mooie duik van de keeper Naast het doel

1-5 van Lyon, dat lijkt nog een beetje een normale goal maar dan krijg je dat knipoogje en dat lachje van die verdediger

1-6 van Lyon, die speler loopt gewoon langs iemand van Zagreb, die doet gewoon compleet niks, en bij die voorzet had die verdediger er makkelijk tussen kunnen komen. Verder bleef nummer 3 goed bij zijn man (gomis), maarja dat zou nog kunnen.

1-7 van Lyon, ook nog een redelijk clean doelpunt, alleen was het volgens mij wel buitenspel.

En dit was alleen over de wedstrijd zelf, bijkomende zaken zijn het ontslag van de trainer, het feit dat 7-1 precies genoeg was om door te gaan zolang Ajax 0-2 stond (de 0-3 viel te laat), de arbitrale missers bij Ajax, de omkoophistorie van Zagreb, de foto's van die verdediger bij een gokkantoor en ik kan er vast nog een paar bedenken.

8 december 2011 om 16:00

De objectiviteit is weer om van te smullen. Jij hebt vast gekeken als neutrale toeschouwer.

8 december 2011 om 16:13

Sommige zijn toch ook gewoon clean geef ik aan. Kom eens met argumenten. Welk punt ben ik bijvoorbeeld niet objectief en heb jij het anders gezien?

8 december 2011 om 16:23

Rode kaart was geen opzet in mijn ogen, 1-0 doet niemand wat raars volgens mij

1-2 en 1-4 zijn blunders van de keeper ja, maar daarna gelooft zagreb het wel en geeft lyon alles op alles. En ja dan kan het hard gaan

8 december 2011 om 16:29

Ja maar zó dramatisch verdedigen. Ze hadden al bewezen te kunnen scoren met 10 man en voor een overwinning in de CL krijg je sowieso 0.5 miljoen voor een overwinning dus dan speel je toch nog wel een beetje mee.
Als je een bal kan onderscheppen dan doe je dat, ookal sta je 20-0 achter, maar bij Zagreb leek dit verdacht anders.
De rode kaart oke daar overdrijf ik misschien maar de 1-0 zie je die verdediger onderaan?!?! OF er is sprake van express vallen OF het is wel een erg dramatische verdediger, want hij gleed niet echt uit ofzo.

8 december 2011 om 16:52

Ja ziet er knullig uit maar iedereen struikelt wel eens toch?

8 december 2011 om 17:24

@timmothy,

Vond je dat de goals die Lyon maakte slechter verdedigd door Dinamo dan hoe Ajax de goals van Real verdedigde ? Dat was minstens net zo dramatisch. Als je objectief bent zou je ook een onderzoek moeten willen doen naar Anita en Blind.

Des te meer omdat Dinamo al uitgeschakeld was. Dan is het logisch dat je met een man minder de kopjes laat hangen. De verdigers van Ajax hadden daar absoluut geen reden voor. Ik denk dat de kans minstens net zo groot is dat de verdedigers van Ajax omgekocht zijn als die van Dinamo. Beide vrijwel nihil. Ik heb het in eerdere posts hierboven al uitgebreid uitgelegd waarom. Vooropgesteld ik baalde ook als een stekker dat Ajax werd uitgesteld. Hoop altijd vurig dat nederlandse clubs winnen in de diverse europese competities ondanks dat ik van de clubs zelf geen supporter ben. Mijn afkeer ging vooral naar de grensrechter, die heb ik vervloekt. Aan de goals van Lyon zat bij geen enkele goal een luchtje aan vond ik. De keeper had 1 van de 7 goals kunnen hebben maar als je zoveel ballen op de goal krijgt kun je er 1 tegen krijgen natuurlijk en de verdedigers misten na de achterstand met een man minder scherpte. Dat is heel jammer maar ook vrij logisch.

Volgens mij was Anita dan ook omgekocht want die liet bij 2 van de drie treffers ook gewoon zijn man weglopen (hij sprintte niet eens). Waarom hoor ik daar niemand over? De schuld wordt alleen maar elders gelegd, kijk eerst eens naar jezelf. Die 2 afgekeurde goals zijn zwaar onterecht, maar ik hoor niemand zeggen als ze een keer winnen met een buitenspeldoelpunt dat de overwinning dan teruggedraaid moet worden..........toch?

8 december 2011 om 16:32

hoe Zabreb speelde is toch wel iets heel anders als hoe anita speelde. Spelers lieten de aanval van Lyon er gewoon doorheen lopen de keeper zag je over ballen heen springen en deed er verder helemaal niks aan. En er zijn 2 doelpunten afgekeurd tijdens Ajax-real. Dit klopt gewoon niet...

8 december 2011 om 17:25

@ajax___

Eerst zeg je dat zagreb heel anders speelde dan Anita en vervolgens schets je precies een situatie die geheel toepasselijk was op de manier hoe Anita verdedigde.

Vreemd.

8 december 2011 om 19:19

ach man anita onderschepte ook vele ballen was aanvallend zeer dreigend. Bij de 2de goal kon je trouwens blind er ook op afrekenen. We weten van anita dat hij soms nog veel moet leren bij dat team van zagreb is 1-7 gewoon heeeeel merkwaardig..

8 december 2011 om 22:26

Ja klopt. Anita en Blind verdedigde net zo slecht als de verdedigers van Zagreb en die hadden ook een man minder waardoor je automatisch in ondertal komt als de tegenstander het goed uitspeelt. Ajax speelde 11 tegen 11 dus geen enkele reden om je man te laten lopen. ik vind 1-7 niet merkwaardig. Ajax had uit bij Zagreb met minimaal maar echt minimaal 4 a 5 nul moeten winnen zoveel kansen hebben ze om zeep geholpen. Ajax is van hetzelfde niveau als Lyon. Dus Lyon moet als ze echt willen ook wel met een nulletje of 4 kunnen winnen. Tel daarbij op dat Zagreb al uitgeschakeld was en ook dik een uur lang met een man minder speelde en je komt tot de objectieve , dat ben ik namelijk ondanks dat ik vurig hoopte dat Ajax door zou gaan , ben er geen supporter van jij aan je naam te zien wel. conclusie dat 1-7 wel veel is maar zeker niet merkwaardig of onmogelijk is. De reden dat Ajax is uitgeschakeld is dat de grens 2 x stond te slapen anders had Ajax nooit verloren weet ik zeker. En dat ze het tegen Lyon niet afmaakten want dat had makkelijk gekund. 1-7 is gezien het wedstrijdverloop een vrij normale uitslag.

komop de de 1-4 hij had hem kunnen pakken meer springt er gewoon overheen..

Ik vond het altijd een beetje onzin die verhalen over die omkopingen maar, wat ik gisteravond heb gezien is ongelofelijk. Hier moet wel iets aan de hand zijn, 3 doelpunten tegen in 8 minuten daarnaast is Zagreb is al vaker verdacht van omkoping.. Ik hoop dat de uefa/fifa er iets tegen kan/wil doen maar, ik ga er vanuit dat het voor Ajax al te laat is.

Wat is dit voor priet praat?? Iedereen heeft hier kunnen zien dat Ajax vies genaaid is door 1 die zwakzinnige grensrechter en 2 door dat 3e rangs elftal van Zagreb wat omgekocht is!!!!!! dit zal nooit bewezen kunnen worden maar dit is overduidelijk: dit zaakje stinkt!!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren