Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aissati en Sulejmani dreigen laatste groepswedstrijd Ajax te missen

Laatste update:

Het is nog maar de vraag of Miralem Sulejmani en Ismaïl Aissati woensdag in de laatste groepswedstrijd van de Champions League tegen Real Madrid in actie kunnen komen. Dat meldt Ajax zondagmiddag via de officiële kanalen. Beiden zijn niet ongeschonden uit het competitieduel van zaterdag met Excelsior (4-1) gekomen.

/

Sulejmani kampt met een gekneusde enkel, terwijl Aissati voetklachten heeft. De Serviër kreeg vlak voor rust een tik te verwerken na een harde overtreding van Samuel Scheimann. De aanvaller kon het duel wel uitspelen. Aissati daarentegen moest zich als gevolg van de klachten aan zijn voet halverwege laten vervangen.

Coach Frank de Boer kan tegen Real Madrid in ieder geval geen beroep doen op de langdurig uitgeschakelde Kolbeinn Sigthórsson (enkel) en Nicolai Boilesen (hamstring). Ook André Ooijer (hamstring), Siem de Jong (dijbeen), Dmitry Bulykin (kuit) en Derk Boerrigter (rug) staan al een aantal weken aan de kant met blessures.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maakt niet uit, dan scoort Vertonghen ze wel!

ik denk dat sulejmani nog wel mee kan doen.
aissati misschien ook wel, hij gaf zelf aan (en dat vind ik wel goed om te lezen) dat hij nota bene met verdoving wil spelen.
ik ben daar geen fan van maar het tekent aissati die er vol voor wil gaan bij ajax en zoveel mogelijk wil spelen in het 1e. (en terecht)

5 december 2011 om 10:18

ik wil even reageren want me ogen vallen uit me hoofd van wat ik hier lees.

ajax maakt een kans tegen real madrid. snappen jullie niet dat elke keer dat jullie tegen ze spelen jullie in de krant komen als clowms en worden bestempeld als kleine kinderen tegen mannen. dat gebeurd nooit bij een andere team. als real madrid moet ze A team serieus zou spelen dan zeg ik 8-0 mischien de 10 en met het B team nu denk ik een kleine 5-0 aangezien ze zich willen bewijzen.

5 december 2011 om 10:34

waarom reageer je op mij?
ik heb het niet eens over een kansverhouding bij dit bericht of wel?
en wat je zegt met 8-0 etc. slaat nergens op want ajax heeft volgens mij gewoon vorig seizoen en dit seizoen elke keer tegen een a team gespeeld en de 5 is nog niet eens gehaald door real!
natuurlijk is real veel beter maar wat wil je ook als je meer dan 300 miljoen op de bank hebt zitten en in het veld meer dan 500 miljoen.
wees er maar trots op...

het zou juist een schande zijn voor real als ajax überhaupt een punt pakt (of überhaupt 1x scoort) maar juist door de achterbakse reacties zoals die van jou met je 8-0 etc. hoop ik zo erg dat real helemaal afgeslacht wordt door barca hè...

5 december 2011 om 10:35

@vegeta04

Dan zal ik je eventjes bijpraten. Real madrid heeft met zijn A-team afgelopen jaren nimmer met tien nul gewonnen. Sterker nog, ze winnen praktisch nooit met tien nul, kan me de laatste keer niet herinneren.

Sowieso gaan we geen A-team zien in de Arena, El Classico komt er immers aan, was je als Real ''successupporter'' zeker even vergeten? Gezien CR terug komt van een blessure, zien we die hoogst waarschijnlijk ook niet en een B/C elftal dat niet is ingespeelt kan het best nog weleens lastig krijgen in de Arena.

Overigens spreken Mourhino (dat is de trainer van Real) en Real nooit over ''clowns'' maar gewoon respectvol over Ajax.

Laten we om te beginnen voorop stellen dat de blessures niet leuk zijn! Toch hoeft dit niet nadelig uit te pakken. Zo zouden we bijvoorbeeld met De Sa en Lukoki op de flanken kunnen beginnen. Real is toch een team dat veel ruimte laat achter de eigen verdediging.

Daarbij zijn ze achterin niet de snelste en kan Ajax ze helemaal gek tikken, uiteraard gaat dit gepaard met diverse looplijnen in de voorhoede. In principe is de buit toch al binnen, dus het is zeker het proberen waard. In het slechtste geval speel gelijk.

Voor er mensen komen dat ik Real onderschat, of de tweede keus ervan. Ik weiger mee te gaan in de Real-hype en ben van mening dat de tweede keus bevend naar Amsterdam zal komen, inclusief Kaka. Als je van de 5 wedstrijden 4x de 0 weet te houden, hoef je voor niemand enige angst te hebben. We spelen thuis, in een vol stadion, uitgaan van eigen kracht en dan komt het helemaal goed.

4 december 2011 om 17:15

Wat zou ik graag je positiviteit delen.
Zoals je zegt, dat zou beter zijn voor het vetrouwen.
En het is inderdaad niet eens misplaatst, we hebben het toch alleraardigst gedaan in deze best sterke poule.

4 december 2011 om 17:19

Precies. Vooraf werden we voor gek verklaard, maar ik heb het altijd al geroepen. Ajax zal vrij makkelijk door gaan in deze poule. Lyon is het Lyon niet meer van Juninho. En Zagreb mag blij zijn dat Ajax nog zo lief voor ze is geweest.

Daarbij hebben we dit jaar duidelijk de stijgende lijn kunnen zien wat betreft het spel. Dat is gewoon vele malen beter dan vorig jaar, toen fungeerde we in Madrid als schietschijf! Dit jaar hebben we Real in sommige delen van de wedstrijd onze wil opgelegd, ook al kunnen sommige dat niet onder ogen zien.

4 december 2011 om 17:18

Ben het bijna volledig eens op deze zin na: "ze komen bevend inclusief Kaka", geef me een reden waarom ze moeten beven en geen drogshit zoals vier wedstrijden de 0 gehouden.

Madrid won zeer makkelijk met 3-0 van Ajax in een moeilijke periode waar ze verloren tegen Levante en gelijk speelde tegen Santander.

Nu in topvorm + gemotiveerde B spelers kan het knap lastig worden voor Ajax. Vooral als je ziet dat die B spelers binnen 8 minuten 3-0 voor stonden tegen Zagreb en het makkelijk dubbele cijfers had kunnen worden.

4 december 2011 om 17:22

En dat zegt me wat. Had Ajax niet ook gewoon dubbele cijfers kunnen halen tegen Zagreb?

Drogshit? Het is gewoon een keihard feit dat Ajax in de 4 van de 5 Cl-wedstrijden de 0 heeft gehouden. Dat is geen mooi vooruitzicht voor een tegenstander. Zeker niet als je kijkt hoe het tekeer kan gaan in de Arena in de wedstrijden dat het er om gaat. Er zijn al meerdere clubs die dat ondervonden hebben.

Daarbij is Ajax nou ook weer wat verder dan die uitwedstrijd in Real. Ik zeg niet dat het makkelijk gaat worden, maar we moeten het ook weer niet gaan overdrijven en doen alsof het onmogelijk is.

4 december 2011 om 17:27

Hahaha Real Madrid bang naar Amsterdam? Wat een grap. Ten eerste is Real Madrid al door dus die gaan heel relaxed naar Amsterdam. Dat relaxte gevoel is daarnaast nog gebaseerd op de vorige wedstrijden tegen Ajax waarin ze met 2 vingers in de neus wonnen.

4 december 2011 om 17:49

Die vorige wedstrijd waarin ajax de eerste 3 kansen kreeg en op voorsprong had moeten staan bedoel je? En een klote counter waaruit madrid scoorde?

4 december 2011 om 17:55

Het is een drogargument. Wat kan het Madrid nou schelen dat ze tegen nietzeggende tegenstanders als Zagreb en Lyon de 0 houden. Tegen Madrid mochten ze al blij zijn met drie.

En Real Madrid is veel veel verder dan die thuiswedstrijd tegen Ajax. Ik had eigenlijk verwacht dat ze er een gelijkspel uit zouden kunnen halen gezien de matige vorm Madrid verkeerde, maar zelfs toen gingen ze met grote cijfers de boot in.

Woensdag zal waarschijnlijk niets anders zijn. Veertien overwinningen op rij en het is altijd mooi wanneer je een wedstrijd ruimt wint voordat je een topper speelt.

4 december 2011 om 18:33

Die 'nietszeggende tegenstander' knikkerde Real Madrid anders mooi de afgelopen jaren steevast uit de Champions League, dus een beetje minder arrogant mag wel. Daarnaast zijn de A-spelers in topvorm, de B-spelers missen duidelijk wedstrijdritme.

Real Madrid is overduidelijk de favoriet, maar ook voor Ajax zullen er kansen komen.

4 december 2011 om 18:36

idd helemaal eens met jou reactie. denken ze nu echt dat ze een punt tegen madrid gaan pakken? haha wat een grap. hakkie tikkie bij real.

4 december 2011 om 18:49

Afgelopen jaren? Madrid werd slechts een keer door Lyon eruit geknikkerd onder Pellegrini. De jaren ervoor hadden ze inderdaad moeite met Lyon in de groepsfase, maar toen hadden ze ook een van de beste teams ter wereld.

Is nu veel anders. Overschatte spelers als Gourcuff zijn hun beste en dat zegt dan al genoeg.

Zonder Suljemani krijg je wel een geinige aanval overigens.

ja hoor, ziekenboeg stroomt nog verder vol! Ik hoop op een mooie wedstrijd woensdag waarbij een gelijkspel al heel mooi zou zijn!

4 december 2011 om 21:29

inderdaad maar ook een 1-0 nederlaag teken ik voor

4 december 2011 om 22:45

Wat is het verschil tussen een 1-0 nederlaag of 5-0? Je verliest toch. Verder vind ik dat Ajax voor een gelijkspel moet gaan, het is niet als vorig jaar dat Ajax meteen kansloos is. Ze durven meer terug te voetballen. Ik denk dat de Madrilenen meer bij El Clásico zitten.

4 december 2011 om 22:57

Volgens mij ben jij niet helemaal op de hoogte van de poule van CL, het kan aankomen op doelsaldo en dan is een verschil tussen 1-0 en 5-0 toch wel erg veel lijkt me.

Het verschil tussen Ajax en Lyon is 7 doelpunten en Lyon kan op gelijk aantal punten komen met Ajax en op basis van doelsaldo dus alsnog doorgaan in de CL aangezien onderlinge resultaat ook gelijk staat.

Slecht nieuws als Sulejmani niet mee kan spelen, vind hem op dit moment namelijk de belangrijkste speler in de aanval van Ajax. Aan de linkerkant mis je nu al wat snelheid met het ontbreken van Boerrigter, maar als Sulejmani ook nog eens ontbreekt heb je al helemaal een aanval met de snelheid van een paar slakken.

4 december 2011 om 17:27

Jij hebt het over snelheid. Als we ergens geen gebrek aan hebben, is het dat wel. Al eens gehoord van Jody Lukoki en Lesley de Sa? Dat zijn 2 spelers die bij de eerste selectie tot de snelsten behoren.

Met snelheid alleen redden we het natuurlijk niet. Gezien je dat zo vaak noemde, voelde ik me toch even geroepen je op de feiten te wijzen.

4 december 2011 om 17:33

Ja, daar heb ik wel eens van gehoord, en ik weet ook dat ze snel zijn ; Maar ik denk echter niet dat Frank de Boer in een wedstrijd tegen Real ervoor kiest om deze 2 jonkies voor de leeuwen te gooien. Ik denk namelijk dat hij voor wat meer 'ervaring' gaat kiezen, dus een Ebecilio of Ozbiliz (voor zover ie fit is). Die 2 vind ik niet de explosiviteit hebben van bijvoorbeeld een Sulejmani.
Maar idd, zoals je al zei, met snelheid alleen red je het natuurlijk niet, Ajax moet daarvoor wat anders erop verzinnen.

4 december 2011 om 18:10

Tuurlijk wel, wij zijn ajax en spelen gewoon met jeugdspelers. Of het nou Excelsior of Real Madrid is, mocht sulejmani niet meedoen, kijk ik er naar uit om lukoki of de Sa te zien starten. Je moet wel degelijk snelheid voorin hebben en dat hebben deze twee spelers.

Dat wordt Ajax-b tegen Real-b .
Toch echt heel jammer al die blessures, er zijn toch weer 4 á 5 basisspelers geblesseerd.

Als je het zo bekijkt doet Frank het nog niet eens zo heel slecht

Lekker dan Sulejamni er misschien niet bij we zitten al zo dik in de aanvallers. Maar het had nog slechter af kunnen lopen! Met zo'n overtreding kun je iemands been breken. Ik vraag me af wat Scheimann bezielde.

Nou lekker dan.niet dat Sulejmani zo goed speelt maar nu heb je Ebecilio waar je geen reet aan hebt en dan aan de andere kant Lukoki waar je al helemaal niks aan hebt. Gaat lekker!

4 december 2011 om 17:21

Serieus heb een beetje vertrouwen!!!!!!

Kijk oke Ebicilio is niet best de laatste tijd, maar Lukoki speelde de wedstrijden de hij meedeed echt niet zo slecht als jij beweert.

Hoop iig dat Ebicilio er niet inkomt, nog liever Lesley Sa uit proberen.

4 december 2011 om 17:22

Ebecilio, oké, maar Lukoki is top als je een countertje wil opzetten, dan kun je hem wegsturen.

Nouja, hopen op het beste. Met name de snelheid (en techniek) van Sulejmani kan wel een voordeel opleveren... met name omdat er niet echt goede alternatieven zijn. Hoe zit het trouwens met Serero? Die werd binnengehaald als 'fantastisch' maar heb ik verder niet meer gezien..is ie geblesseerd?

Als ook Suljemani niet meedoet bij Ajax dan is Ajax echt helemaal kansloos en als Real een paar basiskrachten rust geeft dan staat er nog een team wat mee kan doen om de titel.

Sulejmani zal wel spelen ! het gebeurd veel dat ze zeggen die kan niet spelen en dit dat maar uiteindelijk spelen ze wel ... dus hopelijk speelt hij !

Denk niet dat het heel veel uit zal maken. Met alle respect, maar het was een groter probleem geweest als Ajax defensieve zorgen had.

Het zal zeker wel uitmaken, Sulejmani wordt steeds ietsjes betrouwbaarder en Aisatti is veel meer ervaren dan De sa en Lukoki. Ik hoop dat ze allebei spelen.

Zo te zien, wordt het bijna ajax b tegen real b, kunnen de madrilenen dat smoesje in ieder geval niet uit de kast halen 'het was maar een b-team' als ze woensdag verloren hebben.

Lukoki of De Sa kunnen hem vervangen als het nodig is, ik vertrouw op onze jeugdspelers.

4 december 2011 om 22:43

Ja, maak je geen zorgen: geen enkele Madrileen zou een smoesje zoeken, gezien het feit dat ze simpelweg niet gaan verliezen. Al die positiviteit hier toch ook, hou het enigszins reëel wil je. Het is Real Madrid....real madrid....samen met Barcelona de beste. En als je al een Kaka in je B-team hebt....die speelt Ajax in zijn eentje stuk. Ik maak me geen zorgen, B-team van ajax of A-team. Blijft een overwinning. Alleen nog het aantal doelpunten dat ze zelf gaan beslissen en of ze enigszins gas terug gaan nemen.

5 december 2011 om 08:29

Droom verder jonge. Jij denkt volgens mij echt dat ze bij Real van een andere planeet komen. Kaka in zijn eentje Ajax stuk spelen, hoe oud ben je ?

5 december 2011 om 10:44

Prima, dan is dat bij deze duidelijk, kan ik ze daar aan herinneren woensdag avond. Kaka is een goede voetballer net als real een goed team is, maar in zijn eentje gaat dat echt niet lukken, jammer maar helaas. Enoh is uitstekende mandekker en die haalt een kaka zeker wel uit de wedstrijd. Diego een speler van vergelijkbare kwaliteit kwam er ook niet aan te pas tegen hem.

Ik ben benieuwd hoe de madrilenen praten als ze van een half b team van ajax verliezen..... Ajax gaat in ieder geval vol gas net als de support die zal overweldigend zijn.

5 december 2011 om 10:46

Nee, maar het klasseverschil is simpelweg te groot. Ajax komt kwaliteit tekort, B garnituur van Real zou bij heel veel clubs het A team zijn. Zou zelfs de eredivisie met gemak winnen. En Kaka speelt echt wel zonder moeite Ajax weg, geen probleem maak je geen zorgen. Hij is laatste weken in vorm en Ajax stelt niet veel voor. Al die positieve instellingen hier leuk en aardig, maar voriger keer speelde Real ajax ook weg zonder inspanning. Als je verder kan kijken dan je neus lang is weet je gewoon dat Ajax weer de boot in zal gaan.

Sulejmani is er gewoon bij aanstaande Woensdag en Ismael Aissati is in voorzorg uit de selectie gehaald om tegen Real Madrid te laten gaan om zijn (onstoken) knie rust te geven.

Frank de Boer heeft nog Aras Özbiliz, Lorenzo Ebecilio en Jody Lukoki achter de hand, om Aissati op te vangen.

Et wordt lastig maar tis zeker mogelijk. Wel jammer dat er zó veel spelers uitvallen echt jammer gewoon. Ik denk wel dat ze gaan spelen. Het zag er redelijk slecht uit, maar ik denk dat ze zich wel op tijd herstellen.

En als Sulejmani uitvalt is Ajax wel echt de lul. Ik zie Ebecilio niet de kar trekken, die speler is zo slecht. Een actie in huis, maar meer ook niet.
Ik denk dat als Ajax zo gaat spelen én een enthousiast publiek in huis heeft ze niet met meer dan 2-0/3-0 gaan verliezen. En Lyon gaat sowieso niet in én tegen Zagbreb winnen met 3-0/4-0 dus dit zou betekenen dat Ajax doorgaat naar de volgende ronde.

Als linksbuiten géén Ebecilio, maar Aissatio of Lukoki. En als rechtsbuiten Sulejmani. In de spits Lodeiro, het komt net te vroeg voor Klaasen.

Het wordt echt keihard bikkelen, maar met de steun van heel Nederland zie ik zeker de mogelijkheid om hier een goed resultaat uit te halen.

Word zo langzaamaan Ajax B tegen Real Madrid B. Zonder Boerrigter op de vleugel missen we al een belangrijke speler maar als je dan ook nog Sulliej moet missen...

Enorme domper voor Ajax dit!
Ook voor Aissati is dit niet echt lekker.. net weer terug in de selectie en dan zo'n grote wedstrijd missen!!

We mogen van geluk spreken dat Suljemani nog uberhaubt kan lopen na die ongelofelijke overtreding van die Excelsior speler. Hopelijk is hij op tijd fit ,want we hebben hem hard nodig om een doelpuntje te maken

suljemani zou het wel reden denk zo maar die aanslag van die gozer.
van excelsior toen ik die zag dacht ik Au!! die loopt minimaal 2 maanden niet meer.
2 minuten later stond die gozer weet/ Hij is echt een vechter.
overigens vind ik hem niet echt goed spelen wel scoort hij veel goals.
en zolang hij scoort kan hij voor mij part in de basis elf blijven

Sulejmani speelde de wedstrijd gewoon uit, dus zijn klachten kunnen niet ernstig zijn. Wat die doodschop trouwens wel was...... ongelooflijk, je schrikt enorm van die beelden.

Zaterdag stond er nog een bericht op deze zone dat Aissati naar het ziekenhuis was gestuurd omdat z'n enkel zo dik werd.
Wat heeft dat onderzoek dan opgeleverd ?
Met een gezwollen enkel is het sowieso onmogelijk te spelen, en zo'n zwelling is niet in 3 dagen weg hoor.
Dus dat bericht zal wel overdreven zijn, het feit dat hij aangeeft desnoods met een prik te willen spelen is gevaarlijk....... of de medicii moeten hebben geconstateerd dat er geen risico's zijn.

Aissati moet voorzichtig zijn, hij kan de komende maanden nog belangrijk voor Ajax zijn/worden.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren