Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het duurde maanden voor ik mijn geld kreeg, dat hoort niet bij Ajax'

Laatste update:

Wim Jonk heeft vrijdagavond kritiek geuit op Henri van der Aat en Jeroen Slop, de directeuren (commercieel en financieel) van Ajax. Volgens de voormalig middenvelder, die jeugdtrainer is in de hoofdstad, hebben zowel hij als andere jeugdcoaches maandenlang geen salaris ontvangen van hun werkgever. Jonk ziet het als een tactiek om het 'pro-Cruijff deel' van Ajax te pesten.

/

“Het heeft ontzettend lang geduurd voordat mijn contract eindelijk rond was. Vaak heb ik gevraagd waar het nou bleef”, merkt Jonk vrijdagavond op in gesprek met Voetbal International. “Dat gebeurde bij meerdere trainers. Ik was toen nog niet in dienst, dus ik moest nog facturen insturen. Het duurde maanden voordat ik mijn geld kreeg. Dat hoort niet bij een club als Ajax”, geeft Jonk aan.

In de situatie bij Ajax, die langzaam maar zeker een heuse soap wordt, waren Van der Aat en Slop tot op heden nog niet ter sprake gekomen. Het lijkt er nu echter op dat de twee directeuren als contra-Cruijff moeten worden gezien. Jonk gaf al aan dat de kans groot is, dat alle jeugdtrainers van Ajax opstappen indien Louis van Gaal wordt aangesteld als technisch directeur. Men kiest daarvoor, omdat Cruijff uitgesproken tégen de komst van Van Gaal is.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cruijff zal bij de ledenraadsvergadering zijn. De RvC zal vallen.

Ten Have, Römer, Davids en Olfers dachten achter Cruijffs rug om even een koerswijziging van 180 graden te kunnen maken. In het geheim dus. Een brief van de Telegraaf die door Ten Have werd achtergehouden, geheime besprekingen met Van Gaal waarvan nu de eerste contactdatum nog niet durft te worden toegegeven. Omdat het beschamend is hoe lang Cruijff al belazerd wordt achter zijn rug. De pesterijen van de gevestigde orde m.b.t. contracten die de nieuwe structuur verankeren. Ziet er niet best uit voor de raad van Commissarissen.

En dan al die voetbalhistorie die verankerd ligt in Ajax spelers die nu op de Toekomst aanwezig zijn. Dat vindt de ledenraad ook niet leuk dat die geschoffeerd zijn.

De Raad van Commissarissen is volledig kansloos tegen de ledenraad. Ach ja, zat erin. Toch leuk geprobeerd.

18 november 2011 om 22:26

Hij is erelid, dus mag die vergaderingen bijwonen en hij is in Nederland. Bij Pauw & Witteman vanavond! Moet zeggen dat het vuiler is dan ik dacht......

Zoiets hoort ook niet bij een voetbalclub en daar zal Aegon ook niet blij mee zijn als het over financieel gedoe gaat

18 november 2011 om 23:03

Net als ik ken jij ook niet de afspraken in het contract. Het bedrijf waar ik voor werk hanteert een betaaltermijn van 14 dagen. Overigens is 30 dagen gangbaar in de markt. En Jonk was waarschijnlijk Zzp'er dan is het fatsoenlijk dat de opdrachtgever binnen 30 dagen betaald. Jonk kan het waarschijnlijk wel uitzingen deze maanden, maar andere Zzp'ers waarschijnlijk niet...

19 november 2011 om 00:22

Ja, en jij denkt dat Jonk en al die andere trainers een contract afspreken met een betalingstermijn van 90 dagen. Doe effe normaal joh!

Hij zegt toch ook dat 'ie een factuur heeft gestuurd, maar dat als salaris ziet…

Goed dat de waarheid over die 2 types ook naar buiten komt.
Jarenlang zijn zij immers verantwoordelijk geweest voor de financiële malaise waarin Ajax verkeerde. Ze hebben veel negatieve dingen gedaan.

Nu ook weer door Jonk en Bergkamp en co. tegen te werken.

18 november 2011 om 22:34

Als hij als een soort zzper werkt bij Ajax, ligt het eraan hoelang het mag duren voordat ze een rekening betalen staat in het contract. Dus hij kan dan wel zeuren dat het te lang duurde, maar dat gebeurt heel vaak.

"in de situatie bij Ajax, die langzaam maar zeker een heuse soap wordt"
Wordt?? Zou het nog gekker kunnen worden dan?
Iedereen is maar met modder aan het gooien daar, laten ze nu eens allemaal hun mond houden en met elkaar om de tafel gaan...
Kan geen voetbalnieuws meer bekijken of deze groep kleuters voeren de boventoon, zeer triest!

18 november 2011 om 22:48

Stel dat de Raad van Commissarissen niet meer vertrouwd wordt door de ledenraad en daardoor valt. Dan ontstaat een ingewikkelde situatie. Hoe staat het dan met de aanstellingen die de RvC gedaan heeft ? Kan die Sturkenboom dan nog wel lekker aan het werk ?

Misschien krijgt de RvC morgen er nog een paar officiële mailtjes uit die de ledenraad schrik moet aanjagen.. ze zullen nog wel iets proberen te redden van de situatie. Een kat in het nauw maakt tenslotte vreemde sprongen.

De ledenraad gaat never nooit niet in aanwezigheid van Cruijff zelf Cruijff voor eeuwig wegsturen. Dan moet het spandoek namelijk ook weg uit de Arena. Voor altijd Ajacied.

Als je de andere partij beticht van smerige praktijken moet je er zelf niet aan mee doen. Blijkbaar is Jonk het er niet mee eens, dan moet je opstappen en niet blijven zitten en ondertussen je eigen nest bevuilen. Wees dan een vent en stap op en laat je niet betalen door de mensen die je veracht.

18 november 2011 om 22:25

Dat hij blijft zegt wat over zijn loyaliteit richting de club, trainers, Bergkamp en Cruijff. Opmerkelijk dat jij dat als iets slechts probeert af te schilderen. Ben tevens benieuwd hoe hij zijn eigen nest bevuild. De Rvc heeft de grens overschreden en nu komt alles naar buiten en dat is meer dan terecht. Als je dit alles zo hoort dan had dit al veel eerder moeten gebeuren.

18 november 2011 om 22:27

@drukwerk:
Je blijft maar doorgaan met onzinberichten.
- Hoezo werkt Jonk mee aan smerige praktijken?
- waarom moet Jonk opstappen?
- Hoezo loopt Jonk zijn eigen nest te bevuilen?
- Hoe kom je erbij dat hij door mensen wordt betaald die hij veracht?

Dat je een andere mening als mij bent toegedaan is mij inmiddels wel duidelijk (verder ook prima, ieder zijn eigen mening), maar probeer is met normale argumenten aan te komen in plaats van steeds dit soort holle frasen en beschuldigingen.

18 november 2011 om 22:28

nee hij is positief over zijn eigen nest
Dat noem ik eigen nest bevuilen
En per mail iemand zijn stage opzeggen. Achterbaks noem ik dat,
Hij zit vol rancune omdat hij zijn laatste wedstrijd tegen Heerenveen, beker finale, gepasseerd werd door van Gaal

18 november 2011 om 22:35

Ja, denk dat door zo'n wissel zo lang geleden er inderdaad nog flinke haat is (als dat er überhaupt ooit was). En dat de manier van handelen van de rvc er niks mee te maken heeft. Of dat de manier van van Gaal zijn trainen en coaching (wat heel erg verschillend is met die van nu, de manier van Cruijff) er ook niks mee te maken heeft.

Hoelang blijf je nog onzin verkondigen?

18 november 2011 om 22:35

@ Drukwerk1968,

Haal dat logo eens weg man. Elke echte ajacied hoort een jonk/bergkamp/cuirf/deboer te steunen. Je bent niet goed wijs met je berichten. Jonk is het hele spelletje wat er gespeeld wordt zat en doet nu ook zijn boekje open.

Daarbij is het een logisch besluit dat je Davids de verrader wegstuurt. De man die alles lekt. De man die hele filosofie die ze willen gaan uitvoeren kapot wil maken. Diezelfde filosofie die Ajax in de jaren 90 zo succesvol heeft gemaakt. En waarom doet Davids dat? Omdat meneer een paar keer te kijk is gezet door Cruijf in een persoonlijke confrontatie wat hij niet aan kan. Vervolgens gaat op deze manier een streek uithalen. En dan kom jij met een term achterbaks?

Man man, verdiep je eens in je eigen club..

18 november 2011 om 22:39

Dus allen als je jonk, bergkamp en cruijff steunt ben je ajacied? Laat je nakijken man. De Boer maakt ook geen keuze, Ik geef alleen tegengas aan al die mensen die zich aan het blindstaren zijn en maar 1 waarheid willen kennen. De filosofie van de jaren 90 was wel de filosofie van van Gaal. Heeft ze toch het een en ander gebracht

18 november 2011 om 22:41

@drukwerk:
Volgens mij betekent de uitdrukking "het eigen nest bevuilen" toch iets anders dan dat je er positief over bent.

Per email een stage opzeggen verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar valt niet onder het kopje achterbaks. Ik zou zeggen ga de betekenis nog maar eens in het woordenboek opzoeken.

Hoe weet je dat Jonk vol rancune zit vanwege dat hij in een ver verleden ooit is gepasseerd door van Gaal?

Ook ben ik nog steeds benieuwd naar de antwoorden op mijn andere vragen.

18 november 2011 om 22:41

De filosofie van Gaal? Die spelers die hij in zijn team had. Waren het product van Cruijf. Nogmaals, verdiep je in je club. Je hebt werkelijk waar geen idee waar je het over hebt.

En waarom denk je dat De Boer ( NOG ) geen keuze heeft gemaakt? Wat verwacht je dan? Dat hij nu zegt, als jullie Cruijf wegdoen stap ik op? Dat kan toch niet, wat moeten die spelers dan met zo''''n trainer. Die kan zich daar nu niet mee bemoeien en moet dat ook niet willen.

18 november 2011 om 22:45

Het product van Cruijff? Laat mij niet lachen man. Cruijff was 4 januari 1988 al vertrokken. In 1995 was het glorie jaar. Spelers van 19 en 20. Waren toen Cruijff weg ging 12 of 13. Jouw waarheid die je wilt zien is jouw goed recht maar bezijden de waarheid.

18 november 2011 om 22:51

klopt..die waren toen 12 of 13..dus die hebben daarna de hele jeugd opleiding doorlopen zoals cruijff het had neer gezet.

18 november 2011 om 22:52

Die waren er toen nog amper. Weet je wie hoofd jeugd opleidingen was vanaf 1988? Dus volgens welke filosofie zijn ze opgeleid?

18 november 2011 om 22:53

Je denkt in statistieken..

Nogmaals, ga je verdiepen in je club. Begin bij de jeugdopleiding. De structuur.
Het is een feit dat de spelers van 95 opgeleid zijn doormiddel van de filosofie van Cruijf. Waarom denk je anders dat juist die spelers nu op die plekken zitten en juist kiezen voor Cruijf ipv van Gaal? Man man man, je snapt er echt geen hout van.

18 november 2011 om 22:55

Wel ironisch dan dat Van Gaal ze naar de CL titel heeft geleid. Toen kon het dus wel samen.

18 november 2011 om 23:02

Spelers van die tijd hebben het ook nooit erg gevonden om onder van Gaal te spelen, zeker niet. Zij vinden die manier van Van gaal ook zeker niet slecht. Echter vinden zij hun manier ( doordat ze mee opgegroeid, want we hebben het over de jeugdopleiding ) die ze nu uitvoeren de filosofie van Cruijf beter. Zij hebben geen ruzie of iets met Van Gaal.
Ze willen hun eigen filosofie volgen en dat is die van Cruijf.

19 november 2011 om 00:29

1995 was het glorie jaar. De jaren 70 was de glorie tijd… Hoe heet die ene speler ook alweer die daar grotendeels verantwoordelijk voor was..?

19 november 2011 om 00:53

Drukwerk

Misschien zou je de raad die je aan Keeperttob geeft zelf op moeten volgen en je na laat kijken want er is bijna niet één reactie van jou die hout snijdt. Zelden heb ik zoveel onbenul gezien, daarnaast heb je wel een hele grote mond maar je kan niet eens fatsoenlijk antwoord geven op aan jou gestelde vragen.

Ik zou zeggen "slaap er nog eens een nachtje over en kijk de uitzendingen van vanavond morgen nog eens terug" misschien gaan dan ook bij jou de raderen eens draaien.

19 november 2011 om 02:55

Zelden z on goed onderbouwd interview geziel zoals die van Jonk vanavond, Hij komt louter met zinnige zaken en is eerlijk... waarom denk jij dat hij meedoet aan die smerige praktijken?

Weet je wat het leuke is, blijkbaar dus wel!

Altijd als er iets negatiefs gebeurd bij Ajax hoort het niet bij Ajax en is het ''niet des Ajax'', wat een arrogante onzin toch altijd weer. Dit gedrag hoort bij geen enkele club voor te komen, waarom nou weer perse niet bij Ajax? Dagelijks gebeuren er de meest waanzinnige dingen, dat hoort juist bij Ajax!

De meest gigantische bestuurlijke puinhoop is gaande bij Ajax maar toch word er altijd vanuit een soort gedachte gesproken dat het de mooiste en beste club is die er is. Wakker worden mensen, het is een zieke club.

Er wordt alleen nog maar gepraat in termen als pro- en contra-cruijff, je kunt er schijnbaar niet meer samen uitkomen. De club wordt gegijzeld door die twee kampen, die in weze helemaal niet veel van elkaar verschillen, en het is een kwestie van tijd voor het overslaat op de technische staf. T

ekenend over hoe er mensen puur en alleen maar aan zichzelf denken is Wim Jonk. Als Wim Jonk bij mij in mijn bedrijf werkte, had ik hem er al lang uitgegooid. Hoe ze die daar een contract voor onbepaalde tijd kunnen geven (zonder ooit iets te bewijzen!) van een half miljoen is mij een raadsel. En dan ben je jeugdtrainer. Realiteitszin volledig verdwenen daar, je wordt gewoon misselijk als je tussen de regels door VI keek vanavond.

18 november 2011 om 22:26

Zeker niet de VI gezien? Daar werd even een boekje open gedaan over hoe de rvc de afgelopen tijd heeft gehandeld. Als je dan al problemen hebt met deze uitspraken dan ben ik benieuwd wat je over hun te zeggen hebt.

18 november 2011 om 22:47

Houd jij je gewoon lekker bezig met je eigen club. Het feit dat je zegt dat Jonk maar een jeugdtrainer is geeft al aan dat je totaal niet weet hoe het allemaal in elkaar steekt.als je nou niet weet waar de discussie over gaat, laat dan gewoon lekker je mening achterwege.

Vooral die op een na laatste zin zeg... "dat alle jeugdtrainers van Ajax opstappen indien Louis van Gaal wordt aangesteld als technisch directeur." Dat is nogal een dreigement zeg. Als ze dat ook echt zouden doen, zou dat een ramp zijn indien van Gaal echt aangetrokken wordt. Kan het eigenlijk ook niet geloven. Alle jeudgtrainers? echt allemaal? Dat zou toch bizar zijn?

18 november 2011 om 22:28

Daar hebben ze een woord voor: loyaliteit. Er is nu een beleid neergezet en dat wil de rvc nu plotseling weer veranderen met van Gaal. Kortom al je werk van de afgelopen zes maanden zou dan worden terug gedraaid.

18 november 2011 om 22:38

Dat hoef je misschien niet eens te veranderen met van Gaal. Alleen daarom al is zijn conclusie veel te voorbarig, misschien wilt van Gaal zich tot op zekere hoogte ook conform het Cruijf idee werken. Tot op zekere hoogte kun je zeggen, bijvoorbeeld tot en met jong ajax of ajax 1.

18 november 2011 om 22:45

Van Gaal kennende zal hij alles naar zijn hand willen zetten toch. En zeker niet een plan van Cuijf verder uit voeren.
Nee ik snap Jonk en consorten wel.

18 november 2011 om 22:45

Als dat zo is waarom is dan alles zo via de achterkamertjes gegaan? En probeert men Cruijff kapot te krijgen? Van Gaal heeft verder ook te kennen gegeven enkel onder zijn voorwaarden te willen werken, wat zou dat betekenen denk je?

18 november 2011 om 22:56

De manier van Cruijf is niet te vergelijken met die van Gaal. Dat zijn 2 verschillende filosofie's. Daar is geen middenweg. Zeker niet met deze 2 heren. En wie zou dat nou wel doen. Je eigen manier van werken veranderen, terwijl je bijna elke prijs mee gewonnen hebt. En dat verwijt ik ze ook niet. Dat weet je gewoon.

Ajax is een machtspel geworden tussen mensen die stuk voor stuk denken belangrijk te zijn.

Ze vinden zichzelf zo belangrijk, dat ze over de rug van Ajax anderen beschadigen. Zo'n grote club, de club die notabene het Nederlandse voetbal heeft grootgebracht, is verworden tot een middel van jongens als Coronel, Vd Aat, Ten Have, Edgar Davids. Noem ze maar op. Allemaal vallen ze over elkaar heen om de andere partij te beschadigen. Ajax staat niet voorop, nee hun eigen belang staat voorop. Of dit bij Louis van Gaal ook zo is, is de vraag. Ik denk van niet. Johan Cruijff is ook met goede bedoelingen binnengestapt, maar hij lijkt notabene het kind van de rekening te gaan worden. De grote Johan Cruijff wordt in zijn 'eigen huis' geliquideerd door vreemdelingen en een judas. Het zou bijna een bijbel-verhaal kunnen worden. Voor ons als fans rest nog maar één vraag. Wanneer komt er een einde aan de gigantische malaise die na een van de hoogtepunten uit de geschiedenis van Ajax (1995) is ingezet?

Hier moet ik even ingrijpen, ik vind Jonk een hele goede hoofd opleidingen hoor. Maar hij gaat echt te ver vanavond. Ik ben daarnaast niet eens voor Slop of Van der Aat (die laatste mag hem van mij wippen zelfs). Maar dat er geen salaris wordt betaald en dat er geen contracten worden afgesloten heeft maar met 1 ding te maken, ER IS Geen AD. Dat is het hele probleem. Van der Aat kan toch niet als commercieel directeur het salaris gaan betalen en contracten gaan verlengen, dan gaat hij buiten het boekje, dat zijn niet zijn verantwoordelijkheden. Dat regelt een Ad....

Dat snap ik dan ook weer wel aan het Rvc, dat ze snel een AD wilden. Maar over de handelswijze snap ik echt niks, zelfs bij mij als objectieve ajax volger hebben ze het afgedaan. Maar eerst even goed onderzoeken voordat je te vroeg conclusies trekt.

Spijt me dat ik het nogmaals moet zeggen, maar daarom vond ik ook zo jammer dat van den Boog ontslagen moest worden. Eerst moet er een vervanger zijn en dan kun je pas verder, net als met je vriendin en voor de vrouwen onder ons je vriend, je zoekt eerst een vervanger voordat je hem/haar dumpt.

18 november 2011 om 22:52

Hoezo jammer dat Vd Boog ontslagen is? De man heeft de visie die hij moest volgen totaal niet nageleefd. Hangt de demagoog uit in de media om zijn eigen hachje te redden. Wist je nog dat hij zei dat hij wegging als Jol wegging en uiteindelijk niet wilde weggaan.

Kan je je nog herinneren hoe hij denigrerend over Cruyff deed? Dat hij er alles aan deed om Cruyff te stoppen.

Vd Boog is een schande voor Ajax.

Pfoe interessant avondje Voetbal International zeg. Eindelijk eens duidelijk en in mijn ogen oprecht te horen gekregen hoe alles nu gelopen is en hoe achterbaks de RvC te werk is gegaan.
Ik hoop dat deze mensen op de een of andere manier weggestuurd kunnen worden bij Ajax want daar horen zulke figuren niet te zitten.

Verbaasd mij niks.
Van der aat en slop zijn zeer smerige mannetjes.
Ik kan niet wachten tot dat hun er gegooit worden.

Ik ben benieuwd hoe Ajax straks hun jeugdopl. invult, en met name welke trainers ze daar voor gaan zetten. Bergkamp zal naar mijn verwachting aan de slag gaan bij Arsenal.

De RvC heeft van alles fout gedaan, maar dit is ook volkomen gestoord:

'jonk gaf al aan dat de kans groot is, dat alle jeugdtrainers van Ajax opstappen indien Louis van Gaal wordt aangesteld als technisch directeur. Men kiest daarvoor, omdat Cruijff uitgesproken tégen de komst van Van Gaal is.'

Cruijff is tegen Van Gaal, dus we stappen allemaal op als ie toch komt. Wat een clubliefde.

Je kan moeilijk van salaris spreken... Hij stuurt Ajax facturen en dan zal er wel niet direct zijn afgesproken dat hij dat de volgende maand op de 22ste krijgt overgemaakt.

Wat hoor ik de laatste tijd alleen maar negatieve nieuws zeg over Ajax, gaat dit nog wel goed komen?!

Kijk weer zo’n echte Ajacied die het belang van Ajax boven het belang van Cruyff stelt. Of zou het toch niet in het belang van Ajax zijn als alle jeugdtrainers vertrekken ?. Vraag me overigens nog steeds af wat Jonk man op deze positie moet. Hij heeft werkelijk nog niets bewezen als trainer maar word voor een megasalaris op misschien wel de belangrijkste positie bij de club gezet. Dat zijn salaris niet betaald word is natuurlijk wel volledig van de gekke maar het past anderzijds wel in de Ajax soeap.

Lol die Jonk is ook een clown zeg. Nu komt ie opeens de vuile was buitenhangen. Wanneer deed ie dit niet toen Ajax zijn factuurtjes niet betaalde? Walgelijk om van te worden dat elkaar aanvallen en zwart maken via de media.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren