Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘We zijn goede weg ingeslagen, koerswijziging zou slecht zijn voor Ajax’

Laatste update:

De komst van Louis van Gaal als nieuwe algemeen directeur van Ajax lijkt het vertrek in te luiden van Johan Cruijff, en in diens kielzog ook het einde van het dienstverband van bijvoorbeeld Wim Jonk en Dennis Bergkamp in Amsterdam. Bergkamp heeft echter zijn hoop gevestigd op de bijeenkomst van zondag, waarop de Raad van Commissarissen tekst en uitleg moet geven aan de ledenraad.

/

“Wim en ik hebben allebei niets van de clubleiding gehoord. Ook wij moeten alles via de media vernemen”, vertelt Bergkamp aan Voetbal International. Zondag is volgens de voormalig aanvaller een belangrijke dag voor Ajax. “Dan moet de club bepalen welke kant we opgaan. We zijn een paar maanden geleden de goede weg ingeslagen. Een koerswijziging zou slecht zijn voor Ajax”, vindt de assistent van hoofdtrainer Frank de Boer.

“Na zondag weten we hopelijk meer”, kijkt Bergkamp vooruit. Marjan Olfers, Paul Römer, Edgar Davids en RvC-voorzitter Steven ten Have kwamen woensdag zonder medeweten van vijfde RvC-lid Cruijff op de proppen met Van Gaal als toekomstig directeur, en moeten zich komend weekend tegenover de 24-koppige ledenraad van de Amsterdammers verantwoorden over hun handelwijze.

Denk je dat de RvC de ledenraad van Ajax zondag kan overtuigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volledig mee eens. Na zondag staan Olfers, Romer, Ten Have, Davids en van Gaal op straat. Dat is al de eerste goede beslissing.

Cruijff zal eigenhandig 4 andere commissarissen aandragen.

De Jeugdopleiding gaat verder met het proces waar nou al iedereen vol lof over praat. Zowel de trainers, spelers als spelers van andere clubs.

Cruijff zal een nieuwe kandidaat aandragen voor de opengevallen functie(s). Dit in goed overleg met de andere 4 commissarissen. Communicatie is hierbij het sleutelwoord. Alles zal intern worden gehouden, tot het moment daar is om het naar buiten te brengen.

Zaterdag bij Ajax-nac zal het publiek een ode brengen aan Johan Cruijff. Dat deze man, met zo'n staat van dienst die niks meer te winnen heeft, toch dit moddergevecht/machtsspel is aangegaan voor zijn jeugdliefde Ajax.

Bovenstaande zal op niet al te lange termijn, misschien al dit jaar, moeten leiden naar nieuwe Europese successen.

18 november 2011 om 14:07

beetje meer respect naar davids en van gaal toe lijkt me wel gepast.
of ben je vergeten wat zij voor ajax hebben betekent?

18 november 2011 om 14:11

Eerlijk gezegd ben ik met deze dolksteek van Davids direct vergeten wat hij voor Ajax betekend heeft. Een Judas is het. Misschien druk ik me wat sterk uit, maar zo voelt het voor mij echt.

18 november 2011 om 14:11

Ik weet dat het heel rigoureus klinkt, maar ik sla alvast een beetje moddergooien over. Dit is wat er op de lange termijn zal uitkomen.

Of denk jij zelf van niet? Ik bekijk het even puur zakelijk en op de feiten gericht. Ik zie van Gaal en Cruijff niet samen werken. Misschien dat de Boer hierin een rol kan spelen, maar ook die zie ik het geheel helaas niet lijmen.

18 november 2011 om 14:13

Davids heeft van Gaal binnen gehaaldn zei cruijff en davids loopt stage volgens Johan en ik geloof hem hij heeft Ajax hart

18 november 2011 om 14:15

@ Leprechaun

Zo ken ik er ook nog wel een en die vind ik persoonlijk nog veel erger: onze Johan die onze grootste vijand kampioen heeft gemaakt.

18 november 2011 om 14:19

Inderdaad, een luizenstreek is het wat Davids geflikt heeft. Beetje in de leer bij de Boer, Jonk en Bergkamp en ondertussen achter hen rug om van Gaal benaderen, wetende dat hij hiermee het einde van deze jongens inluidt. Dan nog van Gaal, tuurlijk is het knap wat hij in het verleden allemaal met Ajax bereikt heeft. Zal ik jou alleen eens een geheimpje vertellen? De jonge Ajax spelers die hij toen allemaal tot zijn beschikking had zijn allemaal opgeleid volgens de filosofie van Cruijff! Toen van Gaal zich met samen met Adriaanse met de opleiding geing bemoeien zijn er alleen nog maar nitwitten als Knopper en Splinter doorgebroken. Louis ging toen naar Barcelona en daar flikte hij exact hetzelfde! Cruijff moest toen later weer ingrijpen en heeft de jeugdopleiding weer helemaal gereorganiseerd. Daar plukt de club tot op de dag van vandaag de vruchten van...

18 november 2011 om 14:45

Inderdaad, Van Gaal en Davids werken mee aan deze act. Plus hun verdiensten vallen in het niet bij Jopie.

18 november 2011 om 14:28

Na het meer dan schandalige optreden van de Bende van Vier van afgelopen week hoop ik van harte dat je gelijk hebt.
Nog totaal afgezien van wat je van Cruijff of van Gaal als persoon of als bestuurder vindt (en op beiden is zonder twijfel veel aan te merken) is de soap rond het aanstellen van van Gaal achter de rug van Cruijff om zo schadelijk voor Ajax dat deze mensen niet snel genoeg uit hun functie kunnen worden ontheven.
Ik heb veel benoemingen gezien en gedaan en ik ben nog nooit zo verbijsterd geweest als door het fundamentele gebrek aan fatsoen waar de Raad van Commissarissen van Ajax (minus Cruijff) deze week blijk van heeft gegeven.
Het zal zo zijn dat Cruijff en zijn zaakwaarnemer zich niet altijd even beschaafd opgesteld hebben en opstellen, het zal zo zijn dat Cruijff voortdurend weer met Ling op de proppen komt, het zal zo zijn dat Cruijff doorslaggevend is geweest bij het zich terugtrekken van van Basten (hoewel zijn aanvullende eisen mij gezien het dubieuze verleden van van Basten bij Ajax als zeer valide in de oren klonken), maar de wijze waarop de RvC deze bom in de club heeft gegooid tart elke beschrijving en kan nooit, maar dan ook echt nooit in het belang van Ajax zijn.

En als ik farizeëers als Peter R. de Vries en Arno Vermeulen recht zie trachten te praten wat voor elk ook maar halfweg intelligent mens overduidelijk zo krom als een hoepel is, draait mijn maag zich om: het lijkt wel of iedereen zichzelf tegenwoordig belangrijker vindt dan de club: haal die mannen alstublieft van tv!

Mijn oplossing: royement en stadionverbod voor de Bende van Vier, Molenaar als interim Directeur, Cruijff uit de RvC en aanstellen als extern adviseur voor alle opleidingszaken en een nieuwe RvC met mensen met verstand van en hart voor de club Ajax (leo van Wijk?).

18 november 2011 om 18:09

Theo van Duivenbode

18 november 2011 om 14:45

Cruijf heeft besloten om samen met Davids en de andere 3 in de RvC te gaan zitten, en waarschijnlijk heeft hij daar zelfs wel zeggenschap in gehad. Misschien was het voor hem beter geweest om, voordat hij in de RvC ging zitten, eens te inventariseren of deze mensen wel op 1 lijn met hem zaten over het te voeren beleid. Hieruit blijkt dat Cruijff ook niet de wijsheid in pacht heeft om de juiste mensen op de juiste plek te krijgen.was hij ook niet verantwoordelijk voor de aanstelling van Van Basten als trainer? Ook toen bleek al dat hij mensen naar voren schoof, die vervolgens niet bereid waren om zijn beleidslijn volledig te volgen.

18 november 2011 om 18:10

Cruijff heeft er echt niet voor gekozen om met ten Have, Romer en Olfers in de RVC te zitten. Wat een onzin joh.

ik dacht dat bergkamp en jonk ook wel goed met van gaal overweg konden....
hoe dan ook, hoe het ging verdiend mijn inziens de schoonheidsprijs niet maar een van gaal en een cruijff zouden toch wel samen moeten kunnen werken.

en wat zal er dan veranderen als van gaal er is?
ik snap dat niet zo.....
werkten van gaal en cruijff ook niet samen in barcelona?

en waarom zouden bergkamp en jonk willen vertrekken als van gaal komt....sowieso zou er al een algemene directeur komen, als hij nou van gaal of pietje puk heet....

18 november 2011 om 14:10

1. Bergkamp en Jonk zijn binnen gekomen met Cruijff

2. Ik hoop ook dat ze samen gaan werken, de kans hierop is minimaal

3. Als van Gaal er is verandert er niet zo gek veel

4. In Barcelona tikte Cruijff van Gaal soms op de vingers, dat kan natuurlijk niet bij Louis he

5. zie punt 1.

18 november 2011 om 14:15

1. bergkamp en jonk kwamen dus binnen met cruijff maar doen dit toch niet voor cruijff maar voor ajax?

2. hopelijk heb je ongelijk, lijkt me een winst voor ajax...2 legendes

4. maar juist dat is goed. je moet elkaar scherp houden en kunnen sparren met elkaar..niemand heeft de waarheid in pacht dus juist dit is een mooie gelegenheid om ajax gebruik te laten maken van beide legendes

18 november 2011 om 14:17

Nummer 1 en 3 staan in contrast met elkaar. Cruijff's methode staat namelijk haaks op die van Louis. Dit is ook waarom alle jeugdtrainers dreigen met vertrekken omdat zij de visie van Cruijff volgen en niet die van Louis. Dus als Van Gaal zou komen verandert er behoorlijk veel want het hele systeem met progressie die er tot dusver geboekt is word weer afgebroken en moet worden hergestructureerd door Van Gaal.

Met je andere punten ben ik het wel eens.. en ik hoop ook dat die 4 RvC leden zo snel mogelijk weggaan. Dit lijkt me nog een hels karwei aangezien ze veel tegengas geven.

18 november 2011 om 14:24

wat is dan het verschil tussen de van gaal manier en de cruijff manier?
volgens mij heeft ajax met beide manieren behoorlijk veel succes gehad.
en was van gaal geen jeugdtrainer toen cruijff hoofdtrainer was?
dan lijkt het me dat ze een redelijk zelfde visie hebben.

ik heb er zelf geen info over dus correct me if im wrong

18 november 2011 om 15:03

@dimocash #19
Vanuit mijn eigen perspectief heb ik het gevoel dat het verschil tussen hetgeen Van Gaal nu bij Ajax wil doen en Cruijff wil bewerkstelligen te maken heeft met korte termijn vs lange termijn.
Cruijff wil namelijk structureel de jeugdopleiding van Ajax hervormen zodat Ajax in de toekomst de beschikking heeft over goed zelf opgeleide volwaardige Ajax 1 spelers. Hier heeft Cruijff geen termijn aan gekoppeld en omdat Cruijff het niet zelf gaat doen, heeft hij een manier bedacht om mogelijkerwijs (!) zijn visie daadwerkelijk gestalte te geven. Cruijff heeft namelijk ook aangegeven dat zijn prioriteit niet ligt bij het behalen van succes van Ajax 1 op korte termijn maar dat Ajax structureel weer om de prijzen mee gaat doen. Cruijff wilde dit doen door te profiteren van de knowhow van oud-ajacieden en die te betrekken bij de jeugdopleiding.
Waarom ik denk dat Van Gaal daarentegen alleen gericht is op korte termijn succes? Omdat Van Gaal dat altijd heeft gedaan in zijn carrière. Onder zijn leiding heeft menig club successen behaald maar dat komt ook omdat Van Gaal gebruik maakte van bekende spelers. Onder zijn bewind bij zowel Ajax als Barcelona speelden o.a. Litmanen, Kluivert, Reiziger, De Boertjes. Maar nadat hij wegging bij Barcelona ging het minder met Barca.
Evenzo na zijn vertrek bij Ajax en Az.
Daarbij gaat Van Gaal nu een contract aan voor drie jaar. Dus in die drie jaren wil Van Gaal natuurlijk successen boeken.
Als je het aan Cruijff vraagt dan zal die waarschijnlijk zeggen dat het niet erom gaat of Ajax dit seizoen of volgend seizoen kampioen wordt, de beker wint of Europees ver komt maar wil hij Ajax solide maken. Dat het weer een club wordt van naam. En dat vergt gewoonweg tijd.

Nogmaals: dit is mijn eigen redenatie en waarschijnlijk zullen er nu een hoop mensen mij afbranden maar als iemand anders een uiteenzetting heeft dan lees ik dat graag.

18 november 2011 om 15:19

@asd
Niet om je te bashen maar dat is natuurlijk onzin ten eerste als coach ben je verandwoordelijk voor de korte termijn de prijzen
En de spelers die je opnoemt kon niemand toen ze bij van gaal kwamen hij heeft vd sar ontdekt kluivert laten debuteren dus zijn achteraf grote spelers maar toen waren ze talentjes

18 november 2011 om 18:41

@muithol #38
Bedankt voor je constructieve reactie maar onzin?
Heb ik ergens beweerd dat het met vedetten was of dat het geen onbekende spelers waren? Ik zeg alleen dat Van Gaal toch met een groot aantal dezelfde spelers werkte bij zowel Ajax als Barcelona. Toegegeven ze waren nog onbekend toen ze bij Ajax begonnen maar bij Barcelona toch al niet meer of vergis ik me?
En als coach van het eerste ben je inderdaad verantwoordelijk voor korte termijn resultaten en ik heb nergens gezegd dat het niet inherent is aan het vak van coach (behalve als je misschien Wenger bent). Desalniettemin geeft mijn gevoel dat als een Algemeen Directeur een contract voor drie jaar tekent niet bezig is met een lange termijn planning. Nogmaals zoals ik in mijn uiteenzetting zet, is het gevoelsmatig en gebaseerd op de informatie die ik heb. Andere mensen zullen waarschijnlijk een betere uiteenzetting hebben omdat die over meer informatie beschikken. Maar 3 jaar als Algemeen Directeur vind ik namelijk niet iets wat duidt op lange termijn.

18 november 2011 om 14:13

Jij snapt het niet he ? Bergkamp en Jonk en andere jeugdtrainers en iconen staan achter Cruijf. Zij vinden het niet kunnen dat Cruijf op deze manier behandelt word. Dat andere mensen dit wel toestaan laat zien waar hun normen en waarden liggen.

Uit principe alleen al moet Ten Have met zijn hele kliekje opgedoekt worden. Cruijf zegt hier 2 dingen, 1 de manier waarop is niet goed en als dit door word gezet laat ik toe zo behandelt te worden in de toekomst en dat wil ik niet. 2 Jullie hebben mij aangetrokken om mijn visie uit te voeren, ik kan dat niet doen. Dus als ik dat niet kan doen, waarom zou ik dan blijven met de mensen die mijn visie steunen maar ook tevens niet kunnen uitvoeren ?

Zo simpel ligt het. En die zogenaamde nood om snel een AD te krijgen is bullshit want volgens mij ging het prima zolang Cruijf niet tegengewerkt werd. Zogenaamde druk en blablabla.

18 november 2011 om 14:22

wie zegt dat er iets aan de manier van werken word veranderd?

en als iets cruijff niet zint stappen ze op?
wat voor nonsens is dat nou.
ze doen het toch voor ajax, niet voor cruijff.
dat louis erbij komt is juist een geschenk....rummenige en beckenbauer werken toch ook samen bij bayern....laten de 2 legendes van ajx dit nou ook doen.
het liefst nog van basten en rijkaard erbij!

18 november 2011 om 14:28

Je snapt het nog steeds niet. DE Manier Waarop DAT IS HET Probleem.

Wat voor nonsens is dat nou ? Waarom zou je willen behandelt worden als shit terwijl dat je ergens word behandelt als een waardig persoon met respect.

Dat is het verschil. Dat het 2 legendes zijn zal best, dat fantastische prestaties hebben zal best, maar de manier van werken is daar ongezond en niemand kan normaal functioneren daar in dat doodzieke Ajax.

Dat is het probleem. Ik snap je visie maar zolang Ten Have daar zit zullen de normen en waarden niet veranderen en daarmee dus ook niet de manier van werken, en daarmee zal Cruijf dus elke keer zich moeten voorbereiden op geen respect, verassingen en tegenwerking bij elk mogelijk voorstel.

Als je het nu nog niet snapt weet ik het ook niet meer..

18 november 2011 om 14:40

ik snap dat cruijff er niet van gedient is.
niet meer dan logisch.
en de manier waarop dit tot stand kwam verdient geen schoonheidsprijs.
zover zitten we op 1 lijn

maar ik snap niet dat alle jeugdtrainers weg willen als van gaal komt.

het is net alsof er gedaan word als dit een schoolplein is.
nou als je hem pest dan mag je niet met mij spelen.....nou en dan haal ik mn grote broer erbij (in dit geval van gaal), lekker puh

men hoort dit te doen voor ajax en als de manier van werken onder cruijff de trainers goed bevalt lijkt het me sterk dat van gaal dit gaat veranderen.

dus die hele discussie vind ik nergens op slaan.

het enige wat hierin niet hoort is ten 1e dat alles naar buiten komt, en ten 2e de manier hoe de rvc leden (4 tegen 1) zich gedragen.

18 november 2011 om 14:46

Precies zo is het ook. Alleen het probleem is dat zij niet op een schoolplein staan maar bij Ajax de voetbalclub. En waar V. Gaal zich jarenlang kinderachtig heeft gedragen tegenover Cruijf en Ajax en allerlei uitspraken deed en Ajax te kijk probeerden te zetten zelfs dit als een persoonlijke afrekening met Cruijf ziet lijkt het mij sterk dat AD V. Gaal een samenwerking met hem ziet zitten.

Je hebt gelijk dat de trainers van werken op de manier van Cruijf bevalt maar V. Gaal is precies om diezelfde redenen weggestuurd bij Munchen. Dus daarom ziet men geen goede toekomst met hem.

Omdat het veel moeilijker te werken is met V. Gaal dan met Cruijf.

Cruyff heeft zijn hand duidelijk overspeeld en probeert al maandenlang 4 commissarissen te ringeloren. Dat houdt natuurlijk een keer op.

Snap niet dat Bergkamp en Jonk zich zo laten gebruiken door Cruyff, de nooit aanwezige....

Actie die nu met Telegraaf wordt opgetuigd is weer zo'n Cruyff streek veel emotie weinig verstand en nul zakelijkheid.

Wat was Cruyff toch goed als voetballer. Zo goed als hij kon voetballen zo slecht is hij als bestuurder. Ik begrijp nu ook wel waarom hij bij Barcelona niets meer heeft te vertellen m.u.v. de nieuwjaarsborrel.

18 november 2011 om 14:23

Jij hebt teveel naar Peter R de Vries geluisterd... ''hij heeft zijn hand overspeeld''
Bij Dwdd word hij daarom ook niet beschouwt als voetbalanalyticus maar als ''ajax-watcher'' me zuster, ik ben ook een ''ajax-watcher'''. Cruijff is een halfjaar begonnen met die hele revolutie en alles verliep op de Toekomst naar behoren. Cruijff werd gehaald om het technische aspect in te vullen. Nu gaan er 4 mensen uit het bedrijsleven(!) het technische platform aanstellen. Los van het feit dat dit al belachelijk is... is vooral de manier waarop beschamend. Omgaan met het voetbalicoon Cruijff alsof het een vevelend schooljongetje is dat we dan maar overslaan. Iedereen is het er over eens dat Van Gaal een vakman is, maar het is de een of de ander. Dit moet de RvC hebben geweten anders hadden ze de plannen om Van Gaal te halen niet verzwegen. Naast het feit dat het achterbaks is, verpesten ze ook de club aangezien er veel onrust ontstaat en straks alles moet worden heringericht door Van Gaal. Tijd die we eigenlijk niet hebben.

18 november 2011 om 14:32

Heb nelemaal niets van de Vries.
Jammer dat de meeste blind achter Cruijf aanlopen op niet voetbalgebied.
JC is zakelijk gezien een onbenul en bewijst dat keer op keer.

Waarom zijn AZ en Twente Ajax voorbij gegaan. Omdat er mensen zitten zoals Gerbrands en Munsterman. Die doen het heel goed voor de organisatie en laten het voetbal ook aan anderen over. Zou Cruyff wat van kunnen leren.

Ojh jaa, alleen weglopers kunnen een mes in hun rug krijgen!

18 november 2011 om 14:43

Cruijf kan zakelijk dan wel een onbenul zijn maar daarvoor is hij ook helemaal niet gehaald. Hij is gehaald om het technische aspect in te richten en op dat gebied moet hij gewoon zijn gang kunnen gaan.

AZ en Twente zijn uitschieters maar vangen nog lang niet zoveel aandacht als Ajax. In binnen en buitenland is Ajax nog steeds de grootste club en een minder seizoen verandert daar niks aan.

Misschien is de reden waarom het bij AZ en Twente rustig is... is omdat mensen als Ten Have voor Ajax kiezen en niet voor AZ of Twente. Simpelweg om de prestige.

18 november 2011 om 14:46

@coci #23
Cruijff heeft zelf meerdere malen aangegeven dat hij de ballen verstand heeft van niet voetbalgerelateerde zaken. In zijn ogen heeft hij aangegeven dat dat niet zijn 'pakkie-an' is. Dat laat hij liever over aan mensen die wel de juiste kwalificaties hebben.
Hoe jij reageert lijkt het net alsof jij denkt dat Cruijff alles wil bepalen maar dat wil hij niet.
Het gaat Cruijff om de jeugdopleiding alleen dienen alle neuzen van hoog naar laag/ laag naar hoog 1 kant opgericht te zijn..
En als je dan een Algemeen Directeur aanstelt die klaarblijkelijk een andere visie heeft dan Cruijff op voetbaltechnisch gebied dan creëer je in feite een onwerkbare situatie.

Je hebt gelijk dat Cruijff buiten voetbal niet de meest geleerde is maar als je interviews van hem hebt gezien op tv heeft hij dat ook meerdere malen gewoon gezegd. Niet zijn 'pakkie-an'.

18 november 2011 om 14:54

Volgens mij hebben ze hem op voetbalgebied hem carte blanche gegeven maar ligt nummer 14 zelf dwars omdat hij zijn oncapabele vriendje Ling op niet voetbalvlak wil plaatsen

18 november 2011 om 14:25

Ter informatie: De gehele tacktiek en werkwijze tot aan de jongste jeugd elftallen toe van Barca werken volgens de visie......van Johan Cruijf.

18 november 2011 om 14:32

Cruijff is ook helemaal geen bestuurder, dat heeft hij zelf ook nooit beweerd te zijn. Hij heeft nu als commissaris een officiele titel gekregen, maar hij is geen bestuurder die zich dagelijks op de club laat zien. Johan is benaderd om de hele voetbaltakbinnen de club te reorganiseren, de gehele jeugdopleiding tot en met de technisch directeur aan toe! Zijn eerste beslissing was om zoveel mogelijk oud topvoetballers zich met de jeugd te laten bemoeien en de jonge voetballertjes via de Cruijff methode op te leiden. Hier wordt nu al met veel lof over gesproken en tot zo ver ging het goed. Zijn tweede beslissing was om Tscheu la Ling technisch directeur te maken, een man die al bewezen heeft een club via een bepaalde filosofie te leiden. Deze werd vanwege onduidelijke redenen afgewezen door mensen die geen enkele ervaring op dit gebied hebben en pas een aantal maanden bij Ajax werken. Deze mensen zijn aangesteld om Johan te ondersteunen, hij gaat immers over het voetbal gedeelte, niet om hem tegen te werken! Als Johan zegt dat La Ling die functie moet krijgen dan moeten ze een contract op stellen, hun handtekening daaronder zetten en zich daarna weer heel erg druk gaan maken om welk merk bier er in de Arena geschonken moet worden. Dat is namelijk waar zij voor aangesteld zijn!!

18 november 2011 om 14:42

@jenersen

kom op zeg.
ze zijn er om cruijff te ondersteunen?
en moeten ja en amen zeggen?????

dat is toch geen manier van werken
als cruijff een fout idee in zn kop krijgt is heel ajax naar de filistijnen....
dus dat ja en amen gedoe vind ik totaal niet kunnen....

18 november 2011 om 15:18

Op dat gebied dienen ze inderdaad alleen maar ja en amen te zeggen. Er is namelijk helemaal niemand die meer ervaring en kennis heeft op dit gebied dan Johan Cruijff! Deze man heeft het voetbal praktisch uitgevonden! Hij is tevens een kei in "de poppetjes op de juiste plek zetten".
Mr Prof. Ten Have wist heel goed waar hij mee bezig was de afgelopen tijd, en alleen daarvoor zouden ze hem per direct terug naar de universiteit moeten sturen, Judas!

18 november 2011 om 23:19

poppetjes op de juiste plaats zetten....? Van Basten kwam ook op voorspraak van Cruijff als trainer, wat een succes.

19 november 2011 om 08:50

Dat is misschien inderdaad een ongelukkige keuze geweest. Al stond Marco er toen wel alleen voor en was er niemand die hem op gebieden waar hij minder verstand van heeft ondersteunde. Vandaar dat Johan dit keer met een adviesraad op de proppen kwam, puur om Marco te helpen en rugdekking te geven. Er zijn ook zat voorbeelden te noemen waar het wel goed gaat, ook buiten het voetbal om in zijn foundation. Rijkaard en Guardiola zijn ook op voorspraak van Johan bij Barcelona gekomen, daar kun je toch wel van zeggen dat het de club geen windeieren gelegd heeft.

18 november 2011 om 14:34

Peter R. ben jij het?

Zelden iemand zo'n perfecte imitatie zien doen.....

Cruyff probeert die mensen niet te ringeloren maar hij is binnen gehaald om het technische beleid uit te stippelen. Daar was hij toch mee bezig? Maar hij werd constant tegengewerkt. Dat heeft niks met besturen te maken, een raad van commissarissen is helemaal geen besturend maar een controlerend orgaan......
De bestuurders moeten allemaal nog aangesteld worden.

Daarnaast laten Jonk en Bergkamp zich niet gebruiken door Cruyff en als er uberhaupt van gebruik sprake is, is het eerder andersom. Cruyff heeft hun twee juist in het zadel geholpen en door hem zitten ze op de posities waar ze nu zitten. Dat zijn dan enige solidariteit tonen met Cruyff, ook omdat zij deel uit maken van het technische hart maar vervolgens niet op de hoogte worden gebracht over allerlei technische beslissingen die ook gevolgen hebben voor hun, zou niemand moeten verbazen.

Dat Cruyff zijn persvriendjes inzet is zijn goed recht, maar het komt niet als een verrassing. Het is voor iedereen duidelijk, Cruyff is allerminst onvoorspelbaar, iets wat je niet over de overige 4 commissarissen kan zeggen..... die in het diepste geheim overleg plegen zonder ook maar iemand bij Ajax op de hoogte te stellen of met iemand te overleggen....

Dan kan je er niet omheen dat het slechts om de reden is gedaan om Cruyff weg te werken, want kom nou, van Gaal, wat verwacht je nu van hem? Wonderen? Cruyff is een wondermaker, niet van Gaal. Van Gaal is een zieke man die op Ajax heeft lopen spugen, bij al zijn werkgevers is ontslagen en voor hevige conflicten heeft gezorgd. Als jij denkt dat van Gaal Ajax even gaat redden dan zie je dat toch niet goed. Bij het eerste 't beste conflict zal van Gaal weer schreeuwend en tierend voor de camera staan en weer uit de Arena vertrekken. Zo is hij nu eenmaal, en ik durf je er op te wedden dat zo'n moment gaat komen, zeker met al die mensen nog bij Ajax zitten en voor hun eigen belangen gaan.

En gelijk hebben ze. De manier waarop de RvC Cruijf heeft behandeld is gewoonweg schandalig!

Een aanstaande AD die verschillende keren in de media heeft gezegd nooit meer terug te keren naar Amsterdam mag van mij apart ook echt wegblijven ook!

Louis v. Gaal als trainer in de jaren 90 keek ik tegen je op. Maar sinds je wegging ben je niets anders geworden dan een zelf ingenomen blaaskaak. Vooral bij Az. Doe me een plezier en blijf ver weg uit Amsterdam. Want zo kan ik je herrineren als de coach die een perfecte karate trap deed tijdens een champions league finale waarmee je jezelf onsterfelijk maakte destijds bij de Ajax fans.

Misschien wordt het weer eens tijd voor Cruyff om naar Feyenoord te gaan. Daar zullen ze hem wel denk ik met open armen ontvangen.

RvC heeft met LvG een nog betere weg gevonden, en nu moet Cruijff maar eens om de tafel met LvG om het even uit te praten. Kom op, Cruijffs gedrag niet echt groots te noemen voor zo'n "belangrijke man". Problemen kun je op elk niveau zo oplossen, daar is deze hele soap niet voor nodig.

LvG heeft de eerste stap gezet om een contract aan te gaan met Ajax, het is Cruijff die bang is voor zijn eigen ego.

Die mannetjes op tv die uitleggen dat ze niets van voetbal weten maar wel van bedrijven. Ik word er zo moe van. Grootste verschil is dat nu continu alles op straat ligt. Dankzij Ajax leren wij leken de wetten van de top van het bedrijfsleven. Die worden gekenmerkt door machtsspelletjes, achterbaks gedrag en een tergend gebrek aan integriteit en loyaliteit.

Als je dan die Römer bij Pauw en Witteman ziet, of die engerd van een Peter R. de Vries, oppergluiperd ten Have of noem maar op. Met een schandalig gebrek aan realiteitsbesef proberen ze alles wat krom is recht te lullen. En dan verwachten ze dat wij dat als een stelletje domme Muppets meteen geloven.

Van Gaal zal hooguit twee jaar blijven. Daarna beseffen ze intern dat als er iemand is die zich groter dan de club voelt, het van Gaal is. Daarna wordt Ajax geregeerd door achterbakse gluiperds met heel veel verstand van het bedrijfsleven maar heel weinig verstand van opleiden en voetbalvisie. Davids was een prima pitbull op het middenveld, maar ik denk niet dat Ten Have en co. hem echt nodig denken te hebben. Hij zal dus ook sneuvelen en dan zit er niemand met een Ajaxhart in de top.
Het nieuwe gezicht van Ajax. Dat ze je arrogant noemen kun je nog als compliment zien, maar gluiperig en niet integer... Dat past niet bij Ajax, of bij Amsterdam.

Amsterdammers zijn eerlijk en recht voor z'n raap. Daar mag je trots op zijn, dat zijn kwaliteiten die Johan nog bezit.

Als dit nieuwe plan wordt doorgezet, dan zal Cruijff nooit meer terugkeren bij Ajax. Ik snap dan ook dat hij totaal geen binding meer heeft met de club. In zijn hart zal Ajax, hoe het ooit was, dood zijn.

Ik hoop dat tijdens de wedstrijd tegen NAC een mooi eerbetoon komt voor de grootste Nederlandse voetballer aller tijden. Wie weet is dit de laatste keer, het afscheid van het publiek aan Cruijff.

18 november 2011 om 19:04

niks is meer hoe het was , tijden veranderen nou eenmaal . dat zullen mensen toch moeten gaan beseffen .

Grappig dat iedereen fulmineerd tegen ten Have terwijl zijn capaciteiten hard nodig zijn naast de capaciteiten van Cruyff

18 november 2011 om 15:43

@coci #36
Je hebt helemaal gelijk dat Ten Have als je zijn cv mag geloven een zeer goede 'kracht' voor Ajax zou kunnen zijn alleen heeft Ten Have (en eigenlijk de overige 3 commissarissen evenzo) kennelijk ook een zeer vervelende eigenschap: gebrek aan fatsoen.
Want het blijft van de zotte dat de betrokken personen (cruijff, ledenraad, technische staf) het via de media moeten vernemen.

Evenzo heeft Cruijff in mijn ogen ook vervelende eigenschappen waaronder nukkig star gedrag/ eigenwijs zijn en blijven.

18 november 2011 om 16:38

@ coci

Als hij zo geschikt was dan had hij:

A- Zich aan de statuten van de club gehouden.

B- Zich aan het mandaad van de ledenraad gehouden, dat Cruijff wel die status aparte heeft wat hij zelfs nog ontkende, maar door Molenaar namens de ledenraad nog twee dagen geleden benadrukt werd.

C- Dan had hij geen bom gelegd onder Ajax, die ervoor gezorgd heeft dat er nu een burger oolorog aan de gang is, waardoor de club totaal verscheurd is.

D- Dan had hij de hoofdsponsor Aegon ook niet valselijk beschuldigd en beledigd.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik ben zelf groot fan van Dennis Bergkamp, Wim Jonk en Johan Cruijff. Maar ik heb t idee dat ze dit voor hun zelf aan het doen zijn met Ajax als voorwerp. Als Cruijff dit niet doet, dan stoppen DB en WJ namelijk ook, maar als ze een Ajax hart hebben, zou je dit onder van Gaal ook kunnen doen toch? Want zover ik weet hebben Bergkamp en Jonk niks tegen Louis?!

Overigens ben ik het er wel mee eens dat ze gewoon genaaid zijn, een mes in de rug hebben gekregen. Wordt tijd dat de hele RvC opdoekt en er 1 iemand is die alles gaat uitvoeren in 'opdracht' van Cruijff! Betreur zelf dat Keje Molenaar geen officiële functie bekleed!

18 november 2011 om 16:41

@ Cupfighter

Bergkampp en Jonk zullen zich denk ik solidair met Cruijff verklaren, wat ik heel erg goed kan begrijpen. Niemand wilt natuurlijk dat dit gebeurd maar het is wel een hele reële kans dat het gebeurd ( immers alle trainers hebben zich ook schriftelijk achter Cruijff geschaard ), en als dat gebeurd weten we allemaal wie zijn schuld dat is.

Inderdaad, zo moet het Bergkamp, niet oordelen voordat je uberhaupt iets weet. Zeer verstandig. Ik denk dat de RvC niet eens een koerswijziging wilt, van Gaal ook niet, enkel op wat details zullen ze overeen moeten komen wat te doen. Verantwoordelijkheden goed neerleggen, afspraken maken en vooral geen ruzie maken. Verder niet te moeilijk doen over de manier waarop, het gaat nu even om het resultaat.

Vinden jullie ook niet dat de "top" wel wat sturing gebruiken kan?!
Help Ajax aan een opleiding
http://www.geefajaxeenopleiding.nl/

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren