Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en PSV dreigen opnieuw toptalenten kwijt te raken aan Engeland

Laatste update:

Andreas Pereira tekent in januari een contract bij Manchester United en PSV ziet binnenkort wellicht opnieuw een vijftienjarig talent naar de Engelse industriestad verkassen. De interesse van Manchester City in Zakaria Bakkali was bekend en volgens de Daily Mail gaat de rijkste club ter wereld over tot actie. Ook Ajax dreigt een veelbelovend talent kwijt te raken.

Het Algemeen Dagblad weet dat Manchester United, Liverpool en Aston Villa zich hebben gemeld bij Danzell Gravenberch. De zeventienjarige aanvaller speelt momenteel nog in de A1 van Ajax en heeft nog geen contract bij Ajax, waardoor de Engelse clubs enkel een opleidingsvergoeding hoeven te betalen. Het is niet bekend wat Gravenberch van plan is.

Technisch directeur Marcel Brands van PSV liet vorige maand nog weten dat hij goede hoop heeft op een langer verblijf van Bakkali, die momenteel ook voor enkel een opleidingsvergoeding van club kan wisselen. Manchester City wil echter proberen om de vijftienjarige middenvelder, die wordt beschreven als ‘de beste jeugdspeler ter wereld’, op andere gedachten te brengen. Wordt vervolgd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Hier zou echt een stokje voor gestoken moeten worden. Het loopt compleet de spuigaten uit met die Engelse clubs.

11 november 2011 om 08:31

Hoezo? De Nederlandse clubs doen exact hetzelfde! Zodra er een jeugdspeler uitblinkt bij een kleinere club, staan Ajax, PSV of Feyenoord ook direct op de stoep. Dus nu niet ineens verbolgen lopen doen.

Wat is dat toch met de 'grotere' clubs in Nederland? Of het nu om spelers gaat die naar een andere club vertrekken, een onterechte beslissing van de scheidsrechter in hun nadeel etc. etc. Het lijkt erop alsof ze denken dat alleen kleinere clubs benadeeld mogen worden en dat hun iets dergelijks nooit zal en mag overkomen.

Welkom in de voetbalwereld. Hier hebben de kleintjes dus wekelijks mee te maken en mede daardoor blijven zij klein!

11 november 2011 om 08:57

.

11 november 2011 om 09:08

Onzin Nederlandse clubs doen helemaal niet hetzelfde, want ze mogen jonge spelers geen contract aanbieden en de Engelse clubs wel. Dit is pure competitievervalsing.

11 november 2011 om 09:17

Der engelse clubs mogen het ook pas vanaf hun 16de... Wat er echter aan de hand is, is dat de Engelse clubs ook invloed hebben in grote en lokale bedrijven. Ze bieden de ouders een goed betaalde baan aan in Engeland en lokken daarmee de ouders naar de stad om vervolgens het kind bij hun in de jeugd te laten voetballen.

en competitievervalsing kan het nooit zijn, aangezien we niet in de zelfde competitie spelen als bijvoorbeeld Man City.

11 november 2011 om 09:43

Vind je nu ook echt dat je gelijk hebt. Dat is zoals het al jaren gaat in Nederland en daarom zijn we ook zo goed. Bij Zeeburgia ga je geen topper worden en in Engeland ook zeker niet. Zie jongens als Brouwer, Barazite, Owusu enz enz.

Er is tot nu toe geen speler beter van geworden door naar Engeland te gaan. Er is nog steeds geen beter land voor jonge talenten dan Nederland.

Ik heb hier ook eens iemand horen roepen dat je dan met wereld voetballers zoals Terry en Lampard traint.
Daar train je helemaal niet mee want die voetballen 5 velden verder achter een groot hek.

Bij Ajax train je met grootheden als Bergkamp, Stam, De Boer enz. Bovendien is onze jeugdopleiding nog altijd veel beter dan die in Engeland. Nederlandse clubs winnen standaard van de engelse clubs op toernooien dus ze hebben daar niets te zoeken. Ze worden ook nog eens uit hun omgeving vandaan gehaald wat weinig mensen goed doet op zo;n jonge leeftijd.

Het is slecht voor onze clubs en voor het totale Nederlandse voetbal.

11 november 2011 om 09:44

Voordat je helemaal vervalt in Calimero gedrag, er is 1 groot verschil. De Engelse clubs zien het als mogelijk winst object. We halen er 10 breekt er wellicht 1 door en dan hebben we het terug verdient. Alleen krijgt de jeugd bijna geen kans bij de grote engelse clubs. Als de NL clubs een talent halen speelt hij 9/10 keer binnen 2a3 in het eerste. Neem Ajax met hun Denen als voorbeeld. En dan hebben ze nog de Belgen die op de zelfde manier er gekomen zijn. Dat is het verschil. Welk taltent is er doorgebroken in Engeland. Volgens mij zijn ze of al verkocht en verhuurd. Rendement 0.0. Lekker gedaan ouders.

11 november 2011 om 09:47

Het probleem is dat ze geen kans krijgen en geen topper gaan worden. Wij hebben veel betere opleidingen. Als ouder ben je ook niet slim want je gaat nu een jaartje of drie 200.000 euro verdienen waarna je bij Katwijk of Spakenburg eindigt.

Hier zou je nu 50.000 verdienen met een grote kans dat je over 5 jaar 2-5 mln gaat verdienen in dat zelfde Engeland waar je nu nog niets te zoeken hebt. Wat is verstandiger????

11 november 2011 om 10:03

Je zegt het goed. Ajax Koopt talenten, die Engelse clubs willen ze gratis naar binnen harken

11 november 2011 om 10:10

@bobske
ohw nee? volgens mij speelt ajax momenteel in een zelfde competitie als Man city

11 november 2011 om 11:46

Het verschil tussen het wegplukken van ons en wegplukken van clubs als City en United is dat, die grote rijke clubs altijd het laatste lacht. Een talent wegplukken bij een club is niet erg. Maar dan moet je wel zelf van dat talent kunnen genieten. De Nederlandse clubs vissen dus altijd achter het net.

11 november 2011 om 12:09

Het gaat er niet zo zeer om dat de engelse clubs spelers halen vanuit Nederland. De Nederlandse clubs doen het zelfde als die grote Europese clubs. Wat denk de meeste mensen vervelend vinden is dat deze spelers bijna allemaal floppen. Nederland is nou eenmaal een opleidingsland. Dan kan ik het goed begrijpen dat mensen liever een tallent eerst hier zien rijpen en dan naar Engeland vertrekken. Gezien de jeugdacedemies van de Engelse clubs heb ik toch weinig vertrouwen dat we nog wat van deze tallenten gaan horen.

11 november 2011 om 14:56

Ik ben het wel met je eens hoor mark0181 er is alleen 1 grote maar : die Engelse clubs staan miljarden in het rood met zijn allen, kopen alles wat los en vast zit en daar wordt niks aan gedaan. Nu is het zo ( en dat is algemeen bekend ) dat wij het hier in Nederland van de talenten moeten hebben. Dus dit betekend nu dat buiten dat deze Engelse clubs buitensporig veel geld over de toonbank heen smijten terwijl zei al in het rood staan ook nog onze talenten weg proberen te plukken voor een dikke zak geld. Ik weet ik of je graag wilt dat het Nederlands voetbal overeind blijft staan maar zolang clubs als PSV en Ajax geen miljoenen aan spelers kunnen besteden zoals manchester city dat bijvoorbeeld doet zullen we talenten weg moeten plukken bij kleine clubs, het is niet anders. Als die Engelse clubs dat nu voor ons gaan doen dan maken wij hier in Nederland geen enkele schijn van kans meer om er ooit nog bovenop te komen of überhaupt iets te winnen in Europees verband.

Daarbij komt nog eens kijken dat ongelofelijk veel talent vergaat in Engeland omdat ze simpelweg geen speeltijd krijgen. Die krijgen ze hier in Nederland wel dus dat is nog zonde van het talent ook.

Ik ben het wel met je eens aan de ene kant, het is niet eerlijk dat de grote clubs talenten weg halen bij de kleinere clubs maar hoe anders wil je dat deze jongens doorbreken? Hoe eerder hoe beter is mijn mening. Echter dit soort streken van Manchester city bijvoorbeeld frustreren mij nogal omdat zei dus in het rood staan, de duurste spelers halen en dan ook nog onze talenten weg jatten, hoe scheef wil je het hebben.

11 november 2011 om 18:04

@ Mark

Dat is helemaal niet hetzelfde. Toevallig dat ik de zaak van Gravenberch ken maar zo gaat het in vele gevallen. Man United heeft deze jongen (dus niet Ajax of zijn ouders) maar deze jongen benaderd. Ze hebben tegen hem gezegd dat als hij bij Man United tekent hij een absolute topspeler zal worden, beloven hem gouden bergen en een salaris van 70.000 euro. Deze jongen word helemaal zijn hoofd op hol gebracht terwijl zowel zijn ouders als Ajax naar Man United duidelijk hebben gemaakt dat ze niet met hem mogen praten. Een NL club mag een speler voor zijn 17e nog geen full profcontract geven waardoor ze dus vrijwel geen middelen hebben om een speler bij zich te houden en als hij vertrekt word er niks betaald. Met de nieuwe home grown regels van de Uefa zal dit gaan veranderen maar dat is pas over 3 jaar.

En zo gaat het wel vaker. Engelse clubs maken een speler helemaal gek en halen hem zo binnen. Daarbij is het ook een verschil of je als jongen uit bijv Leiden bij Ajax gaat voetballen en gewoon thuis kunt slapen in je hele omgeving en gaat trainen in Amsterdam als dat je gaat verhuizen naar een ander land.

Dit is de route die NL clubs lopen en Moeten lopen.
Ajax -- benaderd club waar de speler is om te vragen of ze met hem mogen praten.. Zo ja dan worden zaakwaarnemer en / of ouders benaderd. Als die akkoord gaan word de speler benaderd. Samen gaan ze rond de tafel. Er word de speler geen gouden bergen beloofd en geen enorm salaris want dat mogen NL clubs niet betalen aan een jeugdspeler dus de speler maakt zijn keuze op basis van een goed gevoel door te kunnen breken.

Engelse route
Ze benaderen een speler. Beloven hem gouden bergen en een hoog salaris. Nemen dan contact op met ouders en beloven diezelfde gouden bergen. Daarna word er pas contact opgenomen met de club. Wanneer die nie tmee willen werken zijn de speler en / of ouders vaak al zo gebrainwasht dat ze alles op alles willen zetten om te vertrekken.

Ongelooflijk dat spelers ook nog steeds voor deze keuze gaan. Als jong talent is het bijna onmogelijk om bij dit soort ploegen door te breken en staat het vaak je ontwikkeling alleen maar in de weg. Er zijn vele voorbeelden van mislukkingen en vele voorbeelden van jongens die nu waarschijnlijk veel verder waren in hun ontwikkeling als ze meer gespeeld hadden.

11 november 2011 om 18:34

Ik lees al deze reacties en bedenk me 1 ding.. Jullie weten niet hoe het er aan toe gaat in Engeland.. Ten eerste krijgt de jeugd volop kansen in eerste elftallen, meer dan in Nederland.. ten tweede train je wel met grootheden bij de topclubs.. En de reden dat jullie niet weten wie er doorbreekt omdat jullie met jullie neus zitten in de eredivisie en niet in de premier league.. Anders hadden jullie geweten dat bij Arsenal en Manchester er al heel wat spelers uit de eigen jeugd op de bank zitten.. en bovendien krijgt de jeugd speelminuten in de carling cup, wat jullie ook niet volgen.. Neem dit maar van iemand aan die in Engeland woont en weet hoe het eraan toe gaat.. Hoe ze hier met de spelers omgaan is veel beter dan in Nederland.. een club als Ajax is arrogant en stuurt je weg terwijl een club als Manchester een groot talen met een slecht gedrag behoud en sturing geeft in zijn gedrag.. Sorry maar de meeste snapper er niets van.. kijken alles vanuit 1 ooghoek..

11 november 2011 om 20:37

Allereerst

Hoe weten jullie dat? Hebben jullie slechte verhalen van die spelers gehoord dat ze enorm veel spijt hebben en ze verleid werden door het geld? Want ik lees wel dingen dat ze er veel van hebben geleerd en iemand als Borini, (kandidaat Golden Boy) die diezelfde stap maakte, het niet heeft gehaald en nu toch nog aan Roma is verhuurd door Palermo, die vertelt dat hij heel veel aan Chelsea en Ancelotti te danken heeft. Waarschijnlijk heb je dat gelezen in kranten met 'quotes' van gefrustreerde mensen.

@boesz

"ik heb hier ook eens iemand horen roepen dat je dan met wereld voetballers zoals Terry en Lampard traint.
Daar train je helemaal niet mee want die voetballen 5 velden verder achter een groot hek."

Opmerking die laat zien dat je er eigenlijk gewoon niet veel van weet. Ake, die afgelopen jaar naar Chelsea ging en nu 15 is, heeft gewoon al meegetraind met het eerste en staat ook op foto's te trainen met Torres, Lampard en Terry. Vandaag weer een foto gezien van twee U-15 spelers die op de foto stonden met Torres. Je traint dus wel met die toppers mee. Zowel Bruma als Van Aanholt hebben zich positief uitgelaten over hoeveel Cole en Terry ze helpen en advies geven.

11 november 2011 om 08:31

Joh, alsof die Nederlandse clubs niet hetzelfde doen. Gewoon het principe van het recht van de sterkste.

11 november 2011 om 08:48

Ten eerste ga ik niet goedpraten dat Nederlandse topclubs dit doen, maar dit is een kettingreactie, het begint bij de grootste clubs in Europa vervolgens gaan de wat mindere clubs op zoek om die spelers weer op te volgen totdat uiteindelijk de kleinste clubs van Nederland niks overhouden wat nu het geval is.

Dit neemt niet weg dat dit handel is in kinderen...

Daarbij als het dan kan pak dan alleen spelers uit je eigen land, dan hou je talenten binnenboort en zal de competitie versterken. Maar die Engelse clubs nemen in een jaar 100 talenten waarvan er 2 a 3 slagen en ze hebben het geld eruit. Om dit tegen te gaan zou de vraagprijs voor grote talenten omhoog moeten gaan naar 4 a 5 miljoen, dan zullen buitenlandse clubs eerder die speler aan het werk willen zien in het eerste eltal van de club die ze heet opgeleid, om vervolgens op minimaal hun 18e getransfereerd te kunnen worden

11 november 2011 om 08:58

Het gaat helemaal niet om recht van de sterkste. Het gaat om een maas in de wetgeving.
Nederlandse clubs mogen jonge talenten geen contract geven. In Engeland wel. Tuurlijk wilt zo een jongen dan naar Engeland. Het is ook echt alleen Engeland die talenten oppikt van 15 jaar. Je hoort veel minder verhalen van jongens die naar Spanje of naar Duitsland gaan op hun 15e.

Als ze hier ook al een leuk salarisje krijgen denken ze echt wel 2 keer na of ze gaan. Nu denken ze gelijk aan grote auto's en mooie feestjes.

11 november 2011 om 09:11

"het begint bij de grootste clubs in Europa" Dus als die het niet doen dan doet de subtop het ook niet??? Beetje vreemde redenatie.

Feit is dat dit in alle niveau's van het voetbal voorkomt en ook altijd al gebeurde. Alleen de media is er nu op gedoken en vervolgens roepen wij als makke lammetjes "schande" Maar troost je we worden wel van alle kanten beinvloed waardoor het niet altijd even makkelijk is om een helder beelt te krijgen. Ook de Trainers en politiek doet hier nl vrolijk aan mee.

De media proberen snel te scoren en zoeken dus sensatie. Een voorbeeld er uit lichten is heel makkelijk scoren. Het grote geheel onderzoeken en weergeven is veel meer werk en is zelden zo sensationeel.

De trainers gebruiken die individuele situaties om zich achter te verschuilen en de Politiek gebruikt die om zieltjes te winnen. Er zijn er meer maar de meest recente zijn wel die van Fred Rutten (rode kaart) en een 18 jarige met de naam Mouro.

11 november 2011 om 09:49

Het verschil tussen Engeland en de rest van Europa is gewoon dat je in Engeland veel eerder een profcontract mag tekenen. In Nederland mag dat vanaf je 18e en dat is het probleem. Die spelers zijn op hun 16e en 17e voor een opleidingsvergoeding op te halen en het wordt extra lekker gemaakt met een baan voor papa een mooi huis en o niet, dan doen we er ook nog een auto bij.

Het feit dat je binnen Nederland gewoon overgeschreven kunt worden van club, komt omdat je tot je 16e geen contract tekent, om het ergst te voorkomen hebben ze in Europa opleidingsvergoeding ingesteld.

Er worden geen individuele situaties gebruikt door trainers, ga eens kijken hoeveel 'top'talenten uit Nederland verkassen naar het buitenland op vroege leeftijd en dan uiteindelijk nergens belanden. Het gros wordt gewoon in de opleiding gegooid in de hoop dat er wat goeds uitkomt rollen.

Dat met je media vind ik ook onzin, het wordt juist op de kaart gezet, omdat het geheel juist de spuigaten begint uit te lopen. Het probleem is die 2 jaar verschil dat je een volledig prof contract mag tekenen. In Nederland mag je een jeugdcontract tekenen op je 16e, dat is nog steeds maar een wassen neus.

11 november 2011 om 11:11

@ Tiptop in je laatste zin zeg je het precies goed 18 jarige. dit gaat om 14 15 en 16 jarige..

11 november 2011 om 12:13

Een speler mag vanaf zijn 16e een contract tekenen hoor! Daarbij kan je ook een goede vergoeding vragen. Ajax betaalde voor Eriksen ook 1,2 miljoen! Toen was hij ook 16.

Dan is het misschien voor minder dan in Engeland, maar daar gaat het gewoon niet om. Die gasten willen gewoon graag bij een grote club in Engeland (met het daarbij horende aanzien) spelen. Een ander contract doet daar niks aan af. Zo'n toptalent weet heus wel dat hij bij PSV ook een goed contract kan krijgen op zijn 18e.

11 november 2011 om 16:53

Die Andreas zie ik het nog best wel redden bij Manu, ik vind het middenveld bij United sowieso de zwakste linie dus krijgt hij in de toekomst misschien nog wel een keer de kans. Zeker vet. Ik heb nog tegen hem gespeeld! sterker nog ik had hem zelfs tegen, mondejuu wat kan die man voetballen, hij werd toen ook al in de gaten gehouden door Barca en Chelsea. Wat een sterke en technische speler is dit man en hij heeft ook nog is een bikkel hard en geplaatst schot.

11 november 2011 om 08:36

lol die Eriksen is hier bijv. geboren zeker haha! sommige mensen zijn zo hypocriet he haha!

11 november 2011 om 08:54

Voor Erikssen heeft Ajax gewoon een normale transfersom betaald, ken je feiten grunnboy!

11 november 2011 om 08:58

Meid, hier wordt ook gewoon geld voor betaald, opleidings vergoeding.
Heb je wel eens in de jeugd van een eredivisie club gekeken? al die Afrikanen bijv die hier rondlopen? Je kan gewoon de pot gewoon niet verwijten als ketel zijnde.
Dit is voetbal, kan je het niet hebben? ga tennis kijken, hoef je er niet bang voor te zijn

11 november 2011 om 09:11

Ook jij hebt een bord voor je kop, verdiep je eens in dit onderwerp in plaats van populistische blaat uit te kramen. Het gaat om het feit dat Nederlandse clubs jonge spelers geen contract mogen aanbieden (dat is de wet), in Engeland kennen ze die wet niet. Daarom is het voor Engelse clubs nog eens extra makkelijk om jeugd spelers te lokken.

11 november 2011 om 09:16

Nee, maar 18 jarige spelers mogen hier wel gehaald worden en vanaf de dag dat ze 18 zijn slaan ook Nederlandse clubs toe.

11 november 2011 om 09:53

@grunnboy050
Ja en Engelse mogen dat vanaf 16 jaar.. Dan is dat toch vervalsing?? Andere landen mogen dat ook ze 18 zijn dus een contract aanbieden. Dan is er nog een eerlijke strijd tussen de club die hem overneemt of die hem nog bezit. Engelse clubs zijn 2 jaar eerder mee dus veel groter de kans dat ze daar heen gaan.
En idd er word opleidinssvergoeding betaald wat nooit boven de 10.000 euro bedraagt!

11 november 2011 om 10:02

Tsjah, maar je kan clubs niks kwalijk nemen als een andere land een andere wet hebben. Dan moet je bij Fifa gaan janken oid, maar je kan clubs niks kwalijks nemen.

11 november 2011 om 11:13

@grunnyboy, veruit de meeste van deie afrikanen woonden hier voordat ze bij een club terecht kwamen... Dat gaat dus niet op

11 november 2011 om 16:39

Luis Pedro van Groningen woonde hier nier hoor
En zoals je zegt meeste, dus het gebeurd wel

11 november 2011 om 22:40

jij denkt dat ajax opleidingvergoedingen betaald. ajax koopt zijn contract af. dat iz wat anders.

11 november 2011 om 22:53

Eriksen was 16 toen hij een contract kreeg bij Ajax.

11 november 2011 om 08:50

Bij de Nederlandse clubs hebben spelers in ieder geval de kans snel door te breken naar het eerste elftal. oordat je bij City in de basis staat ben je een jaar of 5 verder. Dan is het nog de vraag of je het haalt, want loopt er ergens iemand rond die beter is, dan kopen ze die gewoon.

Kijk trouwens wel een sbij de A1 van Ajax en Danzell Gravenberch is een aardige aanvaller, maar volgens mij niet het toptalent bij Ajax A1. De Sa, De Bondt, Klaassen, Bouy en Schoop zijn allemaal beter met specifieke kwaliteiten. Ook de linksback Mitchel vind ik een fijne speler. Groot, sterk, maar ook technisch en overzicht.

Dit is trouwens wel een lichting met Nederlandse topspelers (16-18 jr). Zowel bij Feyenoord als bij Ajax lopen wel 5 of 6 spelers rond die met de juiste mentaliteit de A selectie bij deze clubs moeten halen.

11 november 2011 om 09:08

@fritsie81

ik begrijp niet zo goed waar jij het over hebt. Er staat toch niet dat ze één van deze spelers naar Engeland willen halen? Dus wat wil je aangeven met deze nutteloze informatie over deze spelers.met andere woorden : daar gaat dit topic toch niet over

11 november 2011 om 09:26

Begin met de opmerking dat jonge spelers meer kans maken door te breken bij NL clubs. Wel relevant lijkt me. Daarna zat ik lekker te typen...

11 november 2011 om 08:54

Ajax haalt ook allerlei talentjes weg uit Denemarken. Uiteindelijk kun je er niks tegen doen, gewoon accepteren. Als die mannetjes verstandig zijn en verstandige mensen om zich heen hebben, dan zijn ze net als Eriksen en kiezen ze eerst voor een langer verblijf in Nederland. Bij Ajax (of Psv) zijn je speelkansen veel groter, dan kun je later nog altijd naar een Europese toplcub.

Dood en doodzonde! Hier moet snel wat aan gedaan worden!

Tja, zo snel mogelijk een contract aanbieden en hopen dat ze tekenen. Veel meer kan je niet doen denk ik. Hoop dat die jongens zich realiseren dat ze een groot risico nemen als ze daar tekenen want ik ken niet veel jeugdspelers die doorbereken bij dit soort grote clubs.

Het is zuur dat je tijd en geld investeert in jongens die uiteindelijk toch te vroeg weggaan. Zo haal je de beste talenten uit de jeugdopleiding en blijven er de gemiddelden over. Er zullen vast een paar blijven die veel belovend zijn, maar dit is toch wel weer zuur.

Ze leren veel in Engeland, maar persoonlijk zou ik eerst voor spelminuten gaan in Nederland. Als je goed genoeg bent komen ze vast nog een keer. Ze maken echter al de overstap als ze 20x een bal goed hebben geschoten.

Ajax en PSV halen ook bij andere clubs talenten vandaan uit het buitenland, dus dat is ongeveer hetzelfde. Het blijft echter zuur dat je ze nooit in het eerste zult zien spelen.

@japperant ik ben het met je eens!br Laat die jongens hier uitgroeien tot een goede voetballer, of laat ze er voor betalen en dan niet zon laf bedrag! Ze moeten gewoon in de buidel tasten!br Maar zolang de fifa alleen oog heeft voor engeland komt dat niet! Volgens mij heeft de fifa zat op te lossen ik bedoel kijk naar de schulden in spanje en italie dat is toch niet nornaal!

opzouten met die Engelse clubs. Hoeveel spelers zijn er al daadwerkelijk door gebroken. Bruma en van Aanholt hadden al een paar jaar een vaste basisspeler kunnen zijn bij Feyenoord en Psv.
Rekik en Ebicielo hadden nu ook al meegetraind met Feyenoord.
Beter wachten tot als gearriveerde speler naar het buitenland vertrekt, maar ja het geld he!!!!

Het is idd zuur dat jonge spelers weg worden geplukt door clubs uit het buitenland. Maar de nederlandse clubs doen het zelf ook. Ajax en Psv halen bijv, talanten al op vroege leeftijd weg uit belgië en mijn eigen club doet het ook. Speelde er afgelopen dinsdag een wedstrijd tegen hadden ze een stuk of 4 testspelers uit Finland en Ijsland. Dus of de clubs moeten niet zeuren en anders moeten ze het zelf ook niet doen.

11 november 2011 om 08:37

Idd. Zo haalt PSV ieder jaar de beste jeugdspelers van o.a. Vvv-venlo weg. En dan vraagt iedereen zich af waarom VVV altijd buitenlanders koopt; omdat de jongens uit die regio bij PSV lopen te ballen!

Die jongen van 15 begrijp ik nog, maar die speler van Ajax is 17. Als Ajax er zoveel vertrouwen in heeft (of het zo n talent is) waarom heeft hij dan nog geen contract ???

Als ik het niet verkeerd heb, wordt Gravenbregh niet echt als groot talent gezien hij Ajax. Hij is Fysiek erg sterk, daarom vind ik het ook niet gek dat veel Engelse clubs hem zullen scouten. Maar bij de A1 heeft hij niet eens een basis plek.

Wat betreft Zakaria Bakkali, PSV zou echt alles moeten doen om deze jongen bij zich te houden, hij kan over 4-5 jaar namelijk voor een recordtransfer gaan zorgen in de nederlandse voetbalgeschiedenis, zo goed is hij. Zou echt zonde zijn als hij gratis de deur uitloopt als hij 16 jaar wordt. Maar als clubs als City,united en Barca eenmaal concreet worden is er meestal geen houden aan.

Als PSV directie zou ik hem een dik contract aanbieden, Isaakson gaat toch weg en die verdient 1.75 miljoen op jaar basis. Als je Bakkali 750.000 per jaar aan bied ( ik weet dat, dat te gek voor woorden is voor zijn kleine menneke) is er een grote kans dat hij blijft. De kans is echter zo groot dat je hem verkoopt voor miljoenen, dat is bestuur dat risico zou durven nemen.

11 november 2011 om 08:54

Denk dat ie voor 50.000 per jaar ook wel blijft... Nu krijgt Bakkali helemaal niets. Op zich niets mis mee, want voetballen doe je in eerste instantie voor je plezier.

Volgens mij mag PSV hem geen contract aanbieden tot hij 16 is.

11 november 2011 om 09:31

Wanneer PSV hem genoeg perspectief bied denk ik al dat je hem moet kunnen houden. Bij PSV kan hij misschien met zijn 16 al af en toe met heet eerste mee trainen, en met zijn 17 al af en toe spelen. Over 5 jaar als hij nog maar 20 is is hij misschien al wel onomstreden basisspeler bij Psv.

City, United of welke buitenlandse club kan hem dat niet bieden. En wanneer hij een transfer maakt als bepalende speler uit de Nederlandse competitie, kom je toch anders binnen dan als jeugdspelertje.

11 november 2011 om 09:34

@ahmedhossam

Dat is inderdaad nog een betere optie dan geld. Perspectief! Laat hem voelen dat ie snel door kan breken.

11 november 2011 om 10:20

Krijg je wel weer probleem wat je wekelijks ziet met zogenoemde "toptalenten". Nog niks in de top laten zien en dan al een dik contract waardoor de motivatie verdwijnt en voetbal bijzaak word.

Wanneer ze echter wel de motivatie, wil en inzet blijven tonen weet je wel dat je een echte topper in wording in huis hebt.

11 november 2011 om 13:14

Zakaria gaat helemaal niet weg. Hij blijft bij PSV en daar gaat Marcel Brands zelf voor zorgen. Let maar op.
We mogen helemaal niks zeggen over die spits van Ajax, want die laat Ajax zelf lopen door geen contract aan te bieden, wat hier vanaf 16 jaar mag. De opleidingsvergoeding moet omhoog. Van de andere kant vind ik het erg dom als je als 16 jarige al naar het buitenland gaat. Als je echt goed bent kom je er toch wel... Er zijn erg weinig voorbeelden van jongens die het wel gered hebben door zo vroeg naar het buitenland te gaan.

Ja, ik vind het ook walgelijk dat die jongens en hun ouders niet voor hun eigen club kiezen, maar zich gelijk laten verleiden door een engelse club met een zak geld zonder ook maar over hun carriere na te denken.

Net alsof die engelsen hier veel moeite voor moet doen, die jochies zijn schijnbaar heel gemakkelijk te verleiden. Ik wil niet het beleid van de Engelse clubs goed praten, dat is verwerpelijk, maar de uiteindelijke keus maken de spelers en hun ouders. En dit gebeurd ook in binnen Nederland zelf, om dat te ontkennen of niet in te zien is schijnheilig. Als je niet zo rijk of groot bent, moet je inventief zijn. Het wordt tijd dat de Nederlandse clubs de hand in eigen boezem steken en hier zelf wat aan doen door hun spelers ook mentaal beter op te leiden!

Snap niet dat spelers, behalve voor het geld, op die leeftijd naar Engeland (of een ander land) vertrekken. De opleiding in Engeland is niet van het niveau zoals in Nederland. Nog steeds is er geen speler die op jeugdige leeftijd is vertrokken om door te breken in Engeland. Wel is het inderdaad zo dat we in Nederland precies het zelfde doen. PSV zou nu weer bezig zijn met een 16 jarig talent uit Zweden. Ajax heeft bijvoorbeeld Vertongen, Vermaelen en Aldeweireld gehaald rond die leeftijd uit Belgie. Alleen de opleiding in Engeland is bij veel clubs niet op het niveau van het Nederlandse, dus kunnen ze beter hier blijven.

Ach mensen, het is natuurlijk allemaal oneerlijk en als die spelers slim zijn doen ze het niet.
Aan de andere kant doen de grotere clubs precies datzelfde bij de kleinere clubs in NL en is het een harde wereld, wat misschien noodzakelijk is om aan de top te blijven.

Voetbal is business, en zo lang dit qua regelgeving kan, kun je die Engelse clubs niets kwalijk nemen. Je hoort de supporters nooit over een eigen club, tot dat daar een speler wordt weggehaald. Dan schreeuwen ze ineens moord en brand. Tikje hypocriet lijkt me.

zoo zooo! Heb net een filmpje op youtube bekeken van deze Marokkaanse Talent ( bakkali )
jeeetje! wat is hij goed zeg!! Logisch dat de rijkste club ter wereld achter hem aanzit!

11 november 2011 om 09:04

Inderdaad, ik heb ook net dat filmpje bekeken, maar voetballen hoeft deze jongen niet meer te leren. Hij speelt technisch nu al veel beter dan het gros uit de Nederlandse competitie.als deze jongen cool blijft en geen blessures e.d. krijgt, is de kans groot dat hij uitgroeit tot 1 vd grote spelers van de wereld. Qua voetbal ook een publiekslieveling, want het spel op het filmpjes was een genot om naar te kijken.

De nederlandse clubs doen exact hetzelfde bij nog kleinere clubs; spelers weghalen wanneer ze nog erg jong zijn. Dus wat dat betreft doen de grote clubs niks verkeerds.
Wel denk ik dat jonge talenten in nederland eerder de kans krijgen om op een redelijk niveau te voetballen omdat er hier toch minder concurrentie is. Ook heb ik iets meer vertrouwen in de nederlandse voetbalschool t.o.v. bijv. de engelse. Er zijn maar weinig spelers die vanuit de jeugd in engeland echt doorbreken.

Gravenberch mogen ze gratis ophalen, fysiek is die ijzersterk maar voetballen ken die niet.

Voor de toen 17 jarige Eriksen is meen ik 1,3 miljoen euro betaald. Goede som voor een jeugdtalent dacht ik zo.

Deze voorbeelden zullen gratis worden opgepikt. Ik denk echter alleen dat de leeghoofden en geldwolven onder de talenten deze domme overstap naar Engeland maken. Bruma doet het aardig bij Chelsea, maar ben er van overtuigd dat als hij bij Feyenoord afgelopen jaren basis had gespeeld hij nu op een stuk hoger niveau zou zitten en dan nu ongeveer de overstap had kunnen maken naar Engeland, maar dan voor een basisplaats wel te verstaan.

11 november 2011 om 10:21

Yep, en dat is wel verschil met NL. Hier krijgen de meesten wel de kans om zich te bewijzen terwijl dat in Engeland maar voor een enekeling van de zeer velen het geval is

11 november 2011 om 12:03

Bruma is vorig seizoen verhuurd aan Leicester City en nu aan Hsv, dus zo aardig doet hij het niet bij Chelsea. Verder ben ik het wel met je eens.

Deze clubs maken het voetbal kapot. Dan weet ik wel dat ajax psv het zelfde doen maar daar met mindere maat. En daar heb je ook veel meer kans om in het eerste te komen. Man City heeft zo goede spelers maar blijven elk jaar kopen. Voor deze jongens is het beste lekker een paar jaar in de Eredivisie voetballen en dan hoger op gaan.

Gravenberch is een leuke speler maar geen super talent. Staat al een paar jaar stil in zijn ontwikkeling. Fysiek sterk, maar ontbreekt hem aan echt snelheid.

Dit is de reden waarom hij geen contract heeft.

Ik snap ook niet waarom bepaalde lieden hier het arrogante gedrag van de engelese clubs goed praten.
Zelf vragen ze astronomische bedragen voor hen eigen spelers, maar bij nederlandse clubs moet het blijkbaar bijna allemaal gratis. Verder breekt er niemand door in Engeland. Ook Bruma krijgt pas nu echte minuten bij de duitse degradatie kandidaat.

De nederlandse clubs zijn ook schuldig aan dit soort praktijken dus die hebben naar mijn mening geen recht van spreken.
Ik vind wel dat de fifa hier wat aan moet doen! Of de knvb moet ervoor zorgen dat er in nederland eerder een contract kan worden aangeboden voor jongere spelers.

Ik begrijp dat die jongere gastjes een aantrekkelijk geldbedrag krijgen, een mooie rondleiding door de prachtige stadias, een meeting met een topspeler van de club, ouders die super luxe voorzieningen krijgen aangeboden. Daar kunnen wij niet tegenop.
Maar vertel nou eens, wie van alle jonge taletjes die zijn vertrokken zijn nu werkelijk doorgebroken?
Volgens vrij weinig

In Nederland gebeuren dezelfde praktijken met jonge spelers. Neemt niet weg dat ik dit een onwenselijk gebeuren vind.

Er zouden sowieso eigenlijk in elk land dezelfde regels moeten gelden mijn inziens.
Verder vind ik dat zeker in de jeugd je moet proberen te voorkomen dat er spelers overal vandaan gehaald worden.

Echter zal dit gewoon ondoenlijk zijn. Als de ouders van de betreffende spelers spontaan besluiten te verhuizen naar Engeland kun je dat gewoon niet tegenhouden.

Het verschil is wel dat Nederland heeft aangetoond speler beter te maken qua voetbal opleiding betreft. Verder is ook de maatschappelijke papieren heel belangrijk waardoor de afvallers ook nog eventueel carriere kunnen maken in het bedrijfsleven.

Dit begint te lijken op koehandel waar gaat dit stoppen wie kan hier ingrijpen, vind dat spelers tot 17 18 jaar in hun eigen land moeten blijven en daar moeten rijpen en daarbij als je die leeftijd hebt kan weet je waar je voor kiest als je jonger bent kiezen je ouders er voor dat je gewoon gaat en zei er beter van worden vind dat gewoon grote onzin.

waarom vertrekken die jonge talenten nog steeds veel te vroeg naar het buitenland.is het voor het geld of streelt het z,n ego om in de bij een grote buitenlandse club te voetballen.die jongens snappen nu toch ook wel dat doorbreken in een buitenlandse competitie niet eenvoudig is en dat een enkeling hierin slaagd.ze kunnen beter in nederland de opleiding door lopen.als je goed bent krijg je zeker een kans.je speelt wedstrijden op redelijk hoog niveau( hoger niveu dan tegen andere jeugd uit het buitenland) je speelt europees en wordt rustig gebracht waardoor je meer weerstand op bouwd om een betere voetballer te worden.die jongen jongends worden veel te snel gek gemaakt door het grote geld.

Laat de uefa of Fifa of wie dan ook gewoon de regels eerlijk maken. Nu mogen Engelse clubs bij 16jaar al een contract aanbieden daar waar wij dat pas bij 18 mogen. Dit is dus niet eerlijk. Hopelijk weten zie Psv als Ajax hun speler te overtuigen dat het beter voor de speler is om te blijven.

Ik kan nou niet zeggen dat ik denk dat er iemand bij Ajax wakker ligt als buitenlandse topclubs Gravenberch proberen weg te halen. Die jongen heeft zijn fysiek mee, maar verder is het een matige voetballer. Zolang ze maar van de toptalenten afblijven en daar hoort deze jongen absoluut niet bij.

ja, zeker de nederlandse clubs doen het ook. Maar het is dan ook zo, de kans dat je in
nederland slaagt is vele malen groter dan dat je gaat slagen bij topcompetetie als engeland, spanje en over Italie wil ik het niet eens hebben.

Eredivisie word als de beste springplank gezien voor je carriere als voetballer...

Gravenberch een toptalent? Nee dat is hij niet, sterk is ie wel. Als ajax hem zo zou zien had ie wel een contract gehad

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom de FA hier niet iets aan wil doen. Op deze manier zijn de grote clubs niet alleen in Nederland aan het zoeken maar ook in Scandinavië, Spanje en andere landen. Dat gaat toch ten koste van Engelse jeugd.

Van die clubs begrijp ik het wel. Halen tien van die jongens op en zodra er een doorbreekt hebben ze het er al uit. Van die spelers zelf snap ik het ergens ook wel, al denk ik dat het beter is om ergens te spelen ipv ergens te trainen. Ik denk dat je daar beter van wordt.

En nog een talent erbij voor Marokko. Want Zakaria Bakkali zei vorige week in een interview dat hij heel graag voor Marokko wil spelen in de toekomst. En als hij nu naar Manchester City zou vertrekken zou ik dat best begrijpen. Want Mancini geeft toch wel kansen aan talenten hoor. Zie Karim Rekik etc.

11 november 2011 om 20:53

Euhm... Waar haal je dat vandaan? Nergens heeft hij ooit gezegd voor Marokko te willen uitkomen. Integendeel. Hij speelt nu al zijn 2de jaar bij de belgische jeugdelftallen ondanks dat hij ook steeds werd gecontacteerd door marokko. Hij zit daar in de sterkste lichting van Belgie in lange tijd met Musonda, Pereira, Schrijvers, Kawaya, ... en komt er bijzonder goed overeen met 2 andere marokkaanse belgen (henen en Jaadi).

Ik volg alles op de voet, dus ik laat je wel weten indien hij wisselt. Dat kan altijd, maar het ziet er op dit moment echt niet naar uit. Waarom zou hij als in zo'n team kan spelen?

Als je dat interview kan doorsturen heel graag (atlaslions is natuurlijk niet echt een betrouwbare bron zoals je wel weet, onvoorstelbaar hoe ze daar uit idolatrie dingen gaan uitvinden).

On; Ik vermoed dat hij vertrekt. Al is het nog niet helemaal in kannen en kruiken.
Over Bakkali zelf. Hij is technisch zeer goed, heeft een loeihard schot in de benen en is heel explosief maar moet nog meer zijn bal leren afspelen. Als hij zal leren steekpasjes geven, en het overzicht meer behouden, dan heb je echt iets heel interessant in handen. Gewoon een vleugje Iniesta, dat mist hij nog. Maar dat kan wel komen.

12 november 2011 om 01:05

Ok dus je wilt dat artikel he? Stuur me een PB en ik stuur het je door wanneer je online ben op deze site. En hoe kan je nu spelen voor Marokko onder de 16 jaar? Hij moet wachten tot zijn 18 de. Dus wat jij zegt "van dat hij Marokko afwees" is echt bullshit. Hij heeft echt aangeven dat hij sinds hij nog jong was dat hij het Marokkaanse elftal op de voet volgde ( zoals elke Marokkaan) en dat hij ooit droomt om voor hen te spelen. En hij gaf ook aan dat zijn lievelingsspeler Oussama Assaidi is. Toevallig? Nee denkt het niet. Accepteer het gewoon dat wij Marokkanen hecht zijn met onze land en dat we nu echt veel talenten brengen. Wat een toekomst gaan we dan tegemoet met spelers als Bakkali, Bihmoutine van Arsenal die nog maar 17 is en een toptalent en die al voor Marokko koos etc.

12 november 2011 om 12:06

Daar was ik wel van op de hoogte hoor
Zoals je misschien wel of niet weet worden er wel preliminaire gesprekken georganiseerd met potentiele talenten. En daar heeft hij tot nu toe geen van willen houden.

Ik wil zeker aanvaarden dat spelers voor Marokko kiezen. Is een schitterend land (ben er zelf ook al gaan stappen in de Atlas) en ik respecteer spelers die voor hun land van origine wensen uit te komen. Tot nu toe verkiezen er wel meer Belgie dan Marokko (chadli, El Ghanassy, Fellaini tov Carcela (die in eerste instantie ook voor Belgie koos)), wat ik ergens ook niet abnormaal vind. Ze willen vaak iets terugdoen voor Belgie die hun vanuit een vaak hopeloze positie financieel heeft ondersteund. Of Bakkali zal kiezen voor Marokko of Belgie (als hij ooit zo goed wordt tenminste) is zeker nog niet duidelijk. Op dit moment is hij content bij de Belgische nationale U16 en weet hij ook dat hij er goed omringd is.

Trouwens (psv jeugd site):
Favoriete Voetballer Nationaal:

Dries Mertens
Goede acties en veel dreiging

Ismail Aissati
Goede acties en veel dreiging

gewoon een kwestie van niet naar een ander kijken maar gewoon verlengen Danzell Gravenberch ken ik trouwens niet eens speelt nou ook weer niet wekelijks in de a1

Eerst halen ze de beste jeugdopleiding Feyenoord van Nederland leeg die grote clubs uit Engeland. En gaan ze vrolijk verder bij Ajax en PSV Knvb dit kan toch niet! Dit is zo fock up. Wij staan bekend als opleiding land en 1 van de beste ter wereld maar dit is van de zotte! Dit moet een halt tegen worden gegaan!

Money rules the world. Zolang er Internationaal geen betere regels komen zal dit door blijven gaan. Maar Nederlandse clubs halen ook jonge spelers uit Scandinavië en dan zijn wij weer de rijkere.

De kwestie ligt natuurlijk helemaal bij de speler zelf, denkt hij er goed aan te doen door nu al te vertrekken en nu al aan te passen aan een andere club of kan je beter bij een club blijven waar je jarenlang actief bent en thuis voelt.
Trouwens word dit gezien als Het Grootste Talent ter wereld dus ik heb wel zo mijn verwachtingen en we kunnen sowieso de hoop opgeven dat hij ooit voor Oranje zou wilen uitkomen want hij wild heel graag voor zijn roots uitkomen, namelijk Marrokko.

Bakkali heeft zelf aangegeven het naar zijn zin te hebben, en zijn ouders willen dat hij eerst zijn school afmaakt, dus grote kans dat hij gewoon bij psv blijft.

Hoe kunnen mensen zo lang blijven volhouden dat Nederlandse clubs hetzelfde doen?

Ik zal even uitleggen waarom Nederlandse clubs anders zijn dan de Engelse clubs en waar de grote verschillen inzitten, vooral de namen Eriksen en Boilesen zie ik hier veelvuldig terugkomen.

Ajax heeft voor Eriksen en Boilesen niet een opleidingsvergoeding maar een volledige transfersom betaald, ga er maar vanuit dat dit geen lullige bedragen zijn in tegenstelling tot een opleidingsvergoeding wat een schijntje is. De Engelse clubs proberen op deze manier alvast in te spelen op een financial fairplay regel die er in de toekomst gaat komen waardoor ze niet zomaar 40 miljoen euro voor de beste spelers uit andere landen kunnen neer tellen.

De Nederlandse clubs geven deze jongens een grote kans op speeltijd op het hoogste niveau, dat is in Engeland in de verste verte de garantie niet, ze komen in een vreemd land binnen op jonge leeftijd. Natuurlijk ook bij Ajax vallen er jaarlijks heel veel jeugdspelers af, deze wonen echter gewoon in Nederland en zijn niet verhuist van al hun vriendjes en familie naar het buitenland.

Alle talenten die tot nu toe door Ajax uit het buitenland zijn geplukt en in de jeugdopleiding zijn gestopt hebben het hoogste niveau gehaald, dat kan je nou niet echt zeggen van de spelers die van Nederland naar Engeland vertrekken.

Ze zouden het gewoon moeten verbieden maar helaas is dat lastig. Toch blij ik hoop houden dat ze er wat op vinden. De kans op slagen in Nederland is bijna dubbel zo groot dan de kans op slagen in Engeland.

Nederland is kweekvijver nummer 1 als het om talent gaat en daar proberen de Engelse clubs uit te vissen zodat ze straks niet het volle pond hoeven te betalen. Het is beschamend.

11 november 2011 om 12:09

Nee, de engelsen proberen te voldoen aan hun eigen home grown regel. Met financial fairplay kunnen ze nog steeds makkelijk 40 miljoen voor leggen. Die Hown grown regel bepaalt echter dat ze bij de selectie van 25 spelers 10 spelers moeten hebben die home grown zijn, die dus minimaal 3 jaar voor hun 21ste bij een engelse club heeft gespeeld. Daarom willen ze die spelers dus vroeg naar Engeland halen!

Verder hanteer je een dubbele moraal, maar dat weet je zelf ook best. Eriksen naar Nederland of Bakkali naar Engeland, bijna hetzelfde, met uitzondering van dat die clubs misschien meer spelers halen.

11 november 2011 om 12:37

Nee dat is niet waar, als ze namelijk spelers zelf opleiden hoeven ze deze niet aan te trekken en is het dus voordeliger.

Verder is dat absoluut niet hetzelfde. Eriksen naar Ajax is gewoon een transfersom voor betaald en dus hetzelfde als de transfer van C.ronaldo van United naar Madrid. Met aantekening dat Eriksen eerst nog rijpt in de opleiding. Bakali vertegenwoordigd alleen een opleidingsvergoeding en dus wordt PSV hier de dupe van. De club van Eriksen niet, deze krijgen immers een volledige vergoeding.

11 november 2011 om 14:06

Dus nu gaat het hele verhaal puur om de transfersom? Aangezien Eriksen een enorme sportieve stap vooruit maakte naar Ajax, kon Odense vrij weinig doen om hem binnen boord te houden. Is dit dan geen onrecht? Deze club had 2 jaar later zo'n 30 miljoen kunnen oppikken voor Eriksen.

Het gaat hier om wetgeving, niet alleen in het voetbal maar vooral in het land van de competitie. Dit is een probleem voor de internationalisering, er zijn obstakels die het voetbal in Europa kunnen 'vervalsen'. Er zijn altijd factoren, kleine en grote, die het moeilijk maken voor een competitie als de Eredivisie. Het enige wat je kan doen als club is de (jeugd)spelers zoveel mogelijk aanbieden. Vanuit Nederland is een fantastische doorstroom naar de top van Europa te maken, als spelers (zoals Eriksen of bijvoorbeeld VD Vaart) dat realiseren zullen ze verbonden blijven aan de club. Kortom, het is de keuze van de speler zelf, niet van de clubs.

11 november 2011 om 14:17

Het ligt toch eerder aan de spelers en hun ouders!
Zij zien al die miljoenen in hun achterhoofd. Ze kunnen wel zeggen mijn kind denk goed na. Maar zij hebben al nagedacht en hopen dat hun kind voor die grote club met miljoenen kiest.

De concurrentie is daar al zo groot. Straks breek je daar niet door en moet je bij een subtop gaan ballen of lager?

Denk en kies verstandig!

11 november 2011 om 22:55

En wat was dan de transferbedrag voor Eriksen?
En je verhaal klopt sowieso niet, Manchuryan is een van de voorbeelden die Ajax gewoon liet gaan zonder een echte kans

We missen echt een AD, dat zie je al terug bij burnet, kappelhof maar ook het vertrek van terrel ondaan naar AZ. En nu weer niet op tijd ingespeeld met een contract, als hij nu 17 is had hij allang een contract kunnen hebben. Maargoed ik kan me wel weer voorstellen dat je de individuele trainingen van Bryan Roy en Marc Overmars niet wilt missen, kortom blijf gewoon lekker.

11 november 2011 om 11:57

Wat hebben Kappelhof, Burnet en Ontdaan met een Algemeen directeur te maken?

We hebben in Ligeon, Boilesen, Koppers gewoon grotere talenten. Dat ze het dan bij een kleinere club goed doen doet daar niks aan af! Daley Blind deed het ooit ook geweldig bij Groningen.. En nu? Wordt ie door iedereen met de grond gelijk gemaakt. Of hoor jij tot de selectieve groep Ajacieden die het nog wel steeds in hem ziet?

Datzelfde geldt voor deze Gravenberch.. We hebben veel betere talenten! Dat hij geen contract heeft, heeft dan ook weinig met de afwezigheid van een AD van doen. Bovendien hebben we in Danny Blind gewoon een TD.

De Knvb moet hier heel snel een stokje voor gaan steken! De clubs moeten speciale contracten kunnen gaan aanbieden! De spelers en ouders zien alleen maar het geld, er is er werkelijk nog geen 1 die direct is doorgebroken tot de wereldtop! Geniet van je opleiding in Nederland, het beste land voor ontwikkeling! Er zouden meer jongens als Maher moeten zijn, verstandig zijn en geduld hebben!

11 november 2011 om 12:49

Hoe wil je die regel maken?

Het enige wat kan is toestaan om spelers vanaf hun twaalfde ofzo een contract te geven.

Dan moeten de engelse clubs afhankelijk van de hoogte van het contract een transfersom betalen.

Voor de rest kun je er niks aan doen.

Want als papa en mama in engeland willen gaan wonen omdat papa een baan als schoonmaker voor 200.000 euro per jaar bij City heeft gekregen kun je ze niet tegenhouden. En zoonlief gaat natuurlijk mee met papa en mama en geeft zich op bij City. Doe je niks aan.

Zal niet slim zijn om op die leeftijd te vertrekken. De fifa/uefa moeten echt een minimaale leeftijd instellen voor vertrek naar buitenlan bijb 19 of 20 jaar!

11 november 2011 om 12:51

Hoe? Wat als papa en mama gaan verhuizen en ze nemen zoonlief mee?

Uiteindelijk zullen wij in Nederland doorgaans achter het net vissen waar het de beste talenten betreft.
Tenzij er beschermingsregels voor de Nederlandse clubs worden gemaakt. Een taak voor de knvb en misschien de minister van sport.

Wat een gezeur allemaal zeg. Regelgeving of niet.. Het ligt gewoon bij die jongens of ze voor weinig naar een grote club in Engeland willen gaan en daar een tijdje veel willen verdienen of dat ze hier in Nederland blijven en geduld hebben met het geld. Je kan wel allerlei regels bedenken, maar uiteindelijk blijven het mensen die je nergens toe kan dwingen. Zij bepalen.

Overigens is het heel duidelijk dat Ajax amper grote talenten verliest en PSV en Feyenoord toch wel steeds. Misschien is het aan de clubs te kijken, hoe dat komt. En ja we verliezen misschien Gravenberch, maar Ajax is degene die hem bewust nog geen contract heeft voorgelegd. Daarbij profiteren wij als Ajax zijnde van onze status als club die jeugd de kans geeft, zo zijn wij aan Boilesen, Eriksen, Fisscher en Rits gekomen.

Ajax haalde Fischer op voor 1,3 miljoen euro....denk daarnaast aan boilesen/erikssen/rits/vertonghen/vermaelen/alderw... etc....die doen dus niet veel anders....

Het klopt alleen niet dat ze in engeland andere contracten mogen bieden dan bijv. in nederland (op welke leeftijd/duur etc.)..engelse clubs kunnen nu heel goedkoop jeugdspelers weghalen, omdat je in nederland pas vanaf je 16e een langdurig contract (3 jaar) mag tekenen en hiervoor eigenlijk niet eens spelers mag benaderen....

dat ajax dat 17 jarig talent nog geen profcontract heeft geboden is eigen schuld....iemand hierboven zegt dat dit pas mag vanaf 18e jaar, maar dat is onzin!

Kinderen moet je niet uit hun vertrouwde omgeving weghalen, dat is niet goed voor de ontwikkeling van een kind.
Ajax kan moeilijk zeuren, zij doen precies hetzelfde. Kijk na Erkisen , boerrigter en al die belgen. Toch moet er een oplossing komen dat dit niet kan of niet zo goedkoop kan.

Als zulke spelers zelf willen gaan moeten ze lekker gaan. Want hoeveel spelers zijn er nou daad werkelijk doorgebroken in Engeland? Kan er zo 123 geen opnoemen.
Dus ja als ze zelf denken dat da het beste is dan moeten ze maar gaan.

Zeker vet. Ik heb nog tegen die Andreas Pereira gespeeld! sterker nog ik had hem zelfs tegen, mondejuu wat kan die man voetballen, hij werd toen ook al in de gaten gehouden door Barca en Chelsea. Wat een sterke en technische speler is dit man en hij heeft ook nog is een bikkel hard en geplaatst schot.

Ik heb Bakkali op m'n fifa met PSV en ik kan zeggen die is echt wel ongelofelijk goed. Beste jeugdspeler ter wereld volgens mij betekent dat op z'n 15e super goed maar hoe ver staat ie op z'n 20e ? Als Ferguson hem erin kan brengen bij United, maakt hij volgens mij kans maar anders blijft hij het best bij Psv.

Ze moeten de regels in Engeland echt aanpassen, want anders zal dit nog heel lang door blijven gaan.
De regels zijn ook zeer nadelig voor de Britse talenten, want Engelse clubs zullen eerder geneigd zijn om talenten te zoeken in het buitenland, waardoor deze Britse jongens minder kans maken om door te breken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren