Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Boerrigter debuteert in selectie Nederlands elftal

Laatste update:

Derk Boerrigter maakt zijn debuut in de selectie van het Nederlands elftal. De aanvaller van Ajax werd vorige week voor het eerst opgenomen in de voorselectie van bondscoach Bert van Marwijk en heeft de laatste schifting overleefd, zo werd vrijdagmiddag duidelijk. Boerrigter is de vervanger van Eljero Elia, die bij Juventus niet aan spelen toekomt en is gepasseerd.

/

Naast Elia is ook Theo Janssen (Ajax) afgevallen, terwijl Jeffrey Bruma van Hamburger SV zich heeft moeten afmelden wegens een liesblessure. Klaas-Jan Huntelaar, die donderdag een dubbele neusbreuk opliep, is wel gewoon van de partij. Nederland oefent op vrijdag 11 november tegen Zwitserland en neemt het vier dagen later in Hamburg op tegen Duitsland.

De 25-jarige Boerrigter maakte afgelopen zomer de overstap van RKC Waalwijk naar Ajax en groeide in Amsterdam direct uit tot basisspeler. De linksbuiten speelde tot dusver elf competitieduels voor de recordkampioen en profiteert van het feit dat Elia niet speelt bij Juventus en Arjen Robben nog altijd geblesseerd is. Een andere opvallende Ajacied in de Oranje-selectie is Vurnon Anita: hij vervangt de geblesseerde Erik Pieters van PSV.

Ook de selectie van Ryan Babel mag opmerkelijk genoemd worden. De aanvaller van TSG Hoffenheim kwam lange tijd niet in de plannen van Van Marwijk voor, maar is goed begonnen aan het seizoen in de Bundesliga en ziet dat beloond worden met een terugkeer in het Nederlands elftal. Stijn Schaars maakt eveneens zijn rentree: hij is uitstekend begonnen bij Sporting Portugal. Voor Ricky van Wolfswinkel was nog geen plaats.

De voltallige selectie:

Doel: Maarten Stekelenburg (AS Roma), Tim Krul (Newcastle United), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Gregory van der Wiel (Ajax), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Joris Mathijsen (Málaga), John Heitinga (Everton), , Ron Vlaar (Feyenoord), Vurnon Anita (Ajax), Edson Braafheid (Hoffenheim)

Middenveld: Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (Sporting Portugal), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur)

Aanval: Ryan Babel (Hoffenheim), Derk Boerrigter (Ajax), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuyt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal) en Georginio Wijnaldum (PSV).

Derk Boerrigter is terecht opgeroepen voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja het klinkt wel logisch al had ik liever Babel zien afvallen dan Elia. Elia heeft tenminste passeerbewegingen in huis.

4 november 2011 om 12:32

Babel staat wekelijks in de basis. Elia speelt amper. Dit is een goed teken van Van Marwijk richting Elia, je moet gaan spelen of je bent er niet bij van de zomer

4 november 2011 om 12:35

Inderdaad en voor Derk is het ook mooi. Persoonlijk vind ik Boerrigter beter dan Elia die de laatste maanden geen potten heeft kunnen breken.
Boerrigter is zeker van een basisplaats bij Ajax en pikt zijn doelpuntjes mee. Een goede jongen voor het Nederlandse elftal dus.

4 november 2011 om 12:36

Inderdaad Kasper. Je moet spelen om in het Nederlands Elftal te komen. Elia heeft nog niet laten zien bij Juventus dat hij een speler is die stabiel op hoogniveau kan acteren. Boerrighter laat meer en meer zien waarom Ajax hem zo graag wou. Niet meer dan terechte beslissing dus lijkt me.

4 november 2011 om 12:38

Ja het is ook wel logisch. Maar vind het wel jammer dat Elia er niet bij zit. Vind ik persoonlijk een betere speler dan Babel. Dat Boerrigter erbij zit vind ik erg leuk. Ben benieuwd hoe hij zich houd tussen spelers als Sneijder, van der Vaart, van Persie en afmaker Huntelaar. Huntelaar moet toch wel blij zijn denk ik met een echte linksbuiten.

4 november 2011 om 12:40

Toch denk ik dat je met Elia er een gevaarlijker iemand in zet. Hij heeft altijd iets gehad waardoor het hele team er weer zin in had.

Boerrigter gaat sowieso een goeie worden

4 november 2011 om 12:50

Het is ook moeilijk om potten te breken als je 'niet' zeker bent van een basis plaats. Derk heeft hier erg veel mazzel mee dat Frank het in hem ziet zitten, hij is een goede speler maar om nou te zeggen dat hij beter is dan Elia dat geloof ik niet. Wel ben ik het eens met van Marwijk om degene te selecteren die speelt, al vind ik wel dat het met Boerrigter wat snel is gegaan, een beetje een media hype is het geworden door die snor. Want hij is wel goed maar echt niet ineens top oranje niveau maar goed, alleen maar mijn mening. Gefeliciteerd Derk.

4 november 2011 om 13:13

@ Ansjo,

Dat snap ik, omdat een Elia in vorm meer potentie heeft dan Babel of Boerrigter.
Maar Elia is niet in vorm en speelt bijna nooit. Daarom is het passeren van hem wel een logisch iets van Van Marwijk.

Ik denk dat Boerrigter zich moet laten zien, ben het met je eens, een spits als Huntelaar moet hiervan kunnen profiteren.

4 november 2011 om 13:16

Elia is echt wel beter dan Boerigter. En als Boerigter wordt opgeroepen...zal het voor Ola John ook niet lang meer duren.
Boerigter is wat volwassener..maar Ola John gaat echt beter worden..als hij dat al niet is.

4 november 2011 om 13:29

Ben het er mee eens dat hij misschien beter word, vooral vanwege het leeftijdsverschil. Maar op dit moment is Boerrigter toch wel een paar klassen beter dan Ola John ;

4 november 2011 om 13:29

Helemaal waar. Maar op dit moment is Boerrigter de betere van John en speelt Elia niet bij Juventus. Dan kan Van Marwijk wel gaan voor Elia, maar dan heb ik liever een linksbuiten die wekelijks speelt, in vorm is en nu kan laten zien wat hij op een hoger niveau kan.

4 november 2011 om 13:29

Nee sorry, dat is hij nog lang niet.

Boerighter is een van de betere bij Ajax. John is nog een onrustig talent dat net komt kijken bij Twente.

4 november 2011 om 13:33

Laat Ola John eerst even een vaste basisplaats pakken bij Twente, dan praten we wel weer verder.

Voor nu vind ik het gewoon geniaal voor Boerrigter! Binnen 6 maanden van de Jupiler League naar de huidige kampioen in de Eredivisie, Champions League en zelfs Oranje. Ben zo trots op die jongen!

Je kan de discussie wel voeren over Elia en Boerrigter, maar in mijn optiek zijn dit wel twee verschillende spelers. Boerrigter is meer het type Robben, terwijl Elia weer meer het type Zenden/vd Meyde is...

Go Go, Derk Powerrrrrrrrr!

4 november 2011 om 13:45

elia was in mijn ogen een van de uitblinkers wanneer die inviel op t wk... die is er echt wel bij!

4 november 2011 om 13:47

Ola John is wekelijks basisspeler bij Twente, dus dat argument gaat niet op. Ook is Boerrigter nog alles behalve een gearriveerde speler. Hij, Ola, is een stuk jonger dan Boerrigter, wellicht dat hij daarom gewoon bij jong oranje zit.

on: leuk voor Boerrigter, maar lijkt me geen uitzonderlijke speler die in het NL elftal hoort. Met Robben en Elia heb je normaal gesproken toch meer klasse, maar de reden van v.marwijk om Elia niet op te roepen vind ik logisch.

4 november 2011 om 13:51

Hoezo goed teken? 'je moet in de winterstop alweer vertrekken bij Juventus want anders ga je niet mee?' En dat vind jij een goed teken? Vind ik absoluut niet. De beste spelers moeten mee, niet degene die altijd spelen. Overigens vind ik de selectie van Boerrigter terecht hoor.

4 november 2011 om 13:55

boerrigter is op het moment gewoon beter, maar is ola john een nederlander en hoe oud is hij nu? ik weet wie het is en wat hij kan, maar meer kan ik niet over hem zeggen, en jij als tukker zou jij me meer kunnen vertellen over hem?

4 november 2011 om 14:08

Maar gaat het niet te snel? Deze jongen heeft zich nog geen half seizoen bewezen? Deze woorden hoorde ik toen bij Strootman, toen die opnieuw opgeroepen werd. Maar natuurlijk is daar bij boerrigter geen sprake van hé?

On. ^ Ik denk dat je wel weet voor welke mensen die reactie bedoeld is. Verder vind ik het leuk voor die jongen, vorig jaar JL, nu CL, basis in Ajax en nu dus in het nederlands elftal. Terecht vind ik het wel, ook natuurlijk omdat we daar veel spelers missen.

4 november 2011 om 14:13

@kaaiseboys

Jij vindt Boerrigter op dit moment beter (blijkbaar v.marwijk ook overigens), maar dat is geen voldongen feit. Ik ben niet zo gecharmeerd van hem, zal ook enigszins met mijn clubvoorkeur te maken hebben.

Wat betreft Ola John: google leert je veel. Hij is van mei '92, afkomstig uit Liberia (gevlucht op 2-jarige leeftijd) en inmiddels uitkomend voor jong Oranje. Gewoon een Nederlander dus.

4 november 2011 om 14:30

Ola John heeft niet altijd basis bij jong Oranje waar hij de concurrentie met Carbal en Narsingh aan moet. Als John, Cabral en Narsingh zich door blijven iontwikkelen kunnen ze uitgroeien tot interessante speler voor het nederlands elftal in 2014 en 2016

4 november 2011 om 14:40

Speelde Boerrigter in jong Oranje wel basis en is hij op die manier doorgestroomd richting het grote Oranje?

4 november 2011 om 13:39

Elia speelt al maanden niet meer.dus dit is een logiche beslissing.

Heb echt zin in die wedstrijd tegen duitsland

Dit is een terechte keuze van de bondscoach. Het zijn oefenwedstrijden dus een ultieme kans om nieuwe spelers te testen.

Derk heeft de afgelopen tijd een goede ontwikkeling doorgemaakt. Hij heeft zich moeiteloos aan het niveau van Ajax aangepast.
Buitenspelers zijn schaars. Dus is het logisch dat hij een kans krijgt. Ik zie hem nog wel naar het EK gaan. Zeker als Robben of Elia geblesseerd is.

4 november 2011 om 12:40

Ben ik dan een van de weinigen die Boerrigter vrij beperkt vindt? Hij doet het leuk bij Ajax, maar hij is niet een buitenspeler die een wedstrijd kan doen laten kantelen. Hij mist creativiteit en techniek en in de kleine ruimtes heb je vrij weinig aan hem. Als je hem in de diepte aanspeelt, kan hij wel erg bruikbaar zijn. Dat is zijn kracht, hij is erg snel en kan dan gevaarlijk worden. Echter speelt het Nederland elftal altijd op de helft van de tegenstander en heb je juist technische buitenspelers met een actie nodig, die ook in de kleine ruimtes zeer sterk zijn. Kuyt is dat ook niet, maar dat is een ander verhaal.

Begrijp me niet verkeerd. Hij doet het op dit moment leuk bij Ajax en hij draait mooi mee in het team, alleen denk ik dat hij niet in het systeem van Oranje past. Elia speelt dan wel weinig, maar die is alsnog stukken beter dan Boerrigter. Ik mag toch hopen dat Boerrigter niet meegaat naar het EK. Dan heb je straks Huntelaar, Kuyt en Boerrigter voorin staan, nou tel maar uit

4 november 2011 om 12:48

Dat is hij juist wel.. Hij heeft een goede voorzet (en heeft daar niet veel ruimte voor nodig!)en snelheid, met Huntelaar in de spits lijkt me dat een prima combinatie. Hij is niet van de trukendoos, maar hoe vaak is dat nou echt nuttig? daarbij speelt Ajax ook meestal op de helft van de tegenstander, gaat m prima af.

4 november 2011 om 12:49

Nee ,maar overmars was ook beperkt technisch in de kleine ruimte maar was wel een van onze beste vleugelaanvallers die we hebben gehad.
Zijn snelheid is zijn wapen en hij zorgt altijd voor gevaar.
Elia heeft zijn eigen glazen ingegooid met domme clubkeuzes.
Had beter bij twente kunnen blijven of voor engeland moeten kiezen.

4 november 2011 om 12:52

Tja , ik ben het er absoluut niet mee eens , niets mis met de creativiteit van Boerrigter , hij buit zijn specialiteit juist erg uit waardoor zijn spel als niet creatief word gezien maar dan waren Moulijn en Keizer dat ook. Iedereen weet toch ook van Robben dat hij altijd ongeveer hetzelfde doet ? Dat is gewoon de klasse van specialisatie. Ook in de kleine ruimtes valt het enorm mee, met zijn technieck ben ik het wel met je eens, maar dat weet hij wel te compenseren.

Ik vind dat op basis van de prestaties van Boerrigter hij op z'n minst een eerlijke kans moet krijgen in het systeem. Bovendien heb je , wanneer je van plan bent met Huntelaar te spelen heb je minstens 1 klassieke buitenspeler nodig. Als Robben fit zou zijn zou Van Persie daar misschien kunnen spelen. Als je met Van Persie in de spits speelt is daar minder behoefte aan, maar tot dusver gaat de keuze uit naar Huntelaar, dus is het oproepen van Boerrigter begrijpelijk.

4 november 2011 om 12:55

Het betekent niet dat hij de basis gaat starten he en dat alles van hem afhangt. Er zijn genoeg andere spelers die beslissend zijn bij Oranje. Deze zijn ouder, meer ervaren en ook beter. Boerrigter is net geselecteerd en als iedereen weer fit is weet je niet of hij erbij is op het Europees Kampioensschap.

Je vergeet wat voor ontwikkeling hij doormaakt. Hij heeft vorig jaar nog in de Jupiler League gespeeld, waar hij veruit de beste was. Nu kan hij bij Ajax toch wel met gemak mee, wat ik vooraf niet had gedacht. Hij moet nog veel leren, maar hij is ook nog jong en speelt pas op dat niveau. Voor zijn ervarenheid is het al een prima speler. Voor een vaste waarde / vast plekje in Nederlands elftal moet hij nog veel ontwikkeling door maken, maar het is al een prestatie van hem dat hij na zo'n korte tijd het Nederlands elftal haalt.

Ik heb op dit moment liever Boerrigter dan Elia. Elia speelt niet, misschien in het tweede elftal en is een beetje omhoog gevallen. Als iedereen fit is staat Boerrigter niet in de basis. Je hebt Robben, Sneijder en Affelay, Robin van Persie, Huntelaar, Elia, Babel. Als deze in vorm zijn dan speelt Boerrigter niet.

Hij is een van de 23, niet een van de eerste elf, dat verlies je even uit het oog. Hij kan nog veel doorgroeien en dan kan het een hele goede speler worden. Daarbij hebben we nog geen echte linksbuiten in het team.

4 november 2011 om 12:57

Vind Boerrigter ook zeer beperkt. Hij rent hard, doet goed zijn best,maar ik vind hem zo zwak met zijn rechter. Hij mist inderdaad creativiteit en techniek.

Hij is alleen snel en zijn rechterbeen, waar vele van zeggen dat die daar ook goed mee speelt, zie ik als een zwak punt, heb hem 2 wedstrijden in Europa gezien, wilde die naar binnengaan, ging die met zijn linker naar binnen, zijn rechter raakte de bal geen één keer aan. Zeer matig voor een profvoetballer en dan ook nog in het Nederlands Elftal, maar oké.

Boerrigter is wat mij betreft bij gebrek aan beter. Als Elia en Robben weer gaan spelen (blessure Robben, speeltijd Elia) dan komt Boerrigter er hopelijk niet meer in.

Hij heeft wel een goede voorzet en een goede versnelling/snelheid, voor de rest niets.

Trouwens niet slecht bedoeld, maar zo kijk ik tegen Boerrigter aan. Hij doet het goed bij Ajax, maar daar spelen ze ook anders.

4 november 2011 om 13:06

@el fenomeno

Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Derk is een bepertke voetballer die wat handigheidjes in kleine ruimtes mist.
Ik vind alleen dat hij juist perfect in het team past.

Op het middenveld hebben we Sneijder en Vdv lopen.
Noem jij is twee spelers die beter spelers de ruimte in kunnen sturen dan deze twee?
Xavi misschien? Wij spelen met Kuyt en Van Persie op de vleugel zonder snelheid, terwijl wij dat juist nodig hebben in bijvoorbeeld de omschakeling en de diepte in het spel te houden waardoor het veld langer word.
De snelheid van Boerighter kunnen we zeker goed gebruiken en daarnaast heeft hij een heerlijk schot waarmee hij kan afronden :x.

Mijn voornamelijke reden om hem wel te selecteren en op te stellen is dat hij een actie heeft met een voorzet. In de spits hebben wij Huntelaar staan die ongeveer de beste spits in de 16 ter wereld is die wel weet wat hij moet doen met de voorzetten.

In het plaatje van Oranje vind ik hem perfect passen.

4 november 2011 om 13:17

Over het algemeen ben ik het met je eens. Boerrigter is niet heel goed maar wel heel bruikbaar en op dit moment de beste keuze. Dat is vanwege de blessures van Afellay en Robben en het gebrek aan speeltijd bij Elia.
Boerrigter kan misschien wel goed tot zijn recht komen in het Nederlands elftal doordat je met Sneijder, Van der Vaart en Van Persie genoeg spelers hebt die een dieptepass kunnen versturen.
Individueel is hij eigenlijk niet goed genoeg, maar door zijn specifieke kwaliteiten, die de rest van de selectie niet of minder heeft, kan hij goed tot zijn recht komen. Met zijn goede voorzet kan hij hopelijk Huntelaar goed in stelling brengen, en dan kan het zowaar een succesformule worden.

4 november 2011 om 13:21

Als je met Boerrigter speelt, moet je inderdaad niet ook met Kuyt spelen, dat heeft er vooral mee te maken dat je dan andere spelers niet opstelt. Maar misschien dat Boerrigter uitstekend bij dit Oranje zal passen. De overige spelers hebben namelijk al genoeg creativiteit en kwaliteit in de kleine ruimte. Bovendien kunnen de overige spelers Boerrigter op zijn wenken bedienen en kan Boerrigter vervolgens de spits bereiken met zijn goede voorzet.
Boerrigter komt in principe te kort, maar door zijn kwaliteiten is hij uiterst bruikbaar.

4 november 2011 om 13:43

@glenn,

Wat vind je van Theo Janssen dan, die nog beperkter is met zijn rechter dan dat boerrigter dat is?

OT: Ben zeer benieuwd, denk dat het voor KJH heel prettig is om een boerrigter naast zich te hebben. Kun je aan de rechterkant met Robben spelen als hij er weer is, die veel naar binnen komt waardoor vd Wiel eroverheen kan zijn en (mits hij eindelijk het eens leert) fatsoenlijke voorzetten op Huntelaar kan geven.

4 november 2011 om 15:17

Moet echt even op je reageren Glennn.
Jij hebt hier een hele post over hoe slecht Boerrigter is met zijn links en dan begin je over een Robben als die fit is dat hij maar moet spelen.
Jij vind dus het mindere been van Boerrigter de hoofd reden dat hij niet in Oranje thuis hoort.

Dan zal ik je even wat vertellen. Robben is nog veel veel en veel beperkter met zijn slechte been dan Boerrigter. Zelfde geld trouwens voor Elia.

Als je het nou over kwaliteit en techniek etc. had dan kon ik je misschien nog begrijpen en was dat jouw mening geweest, maar als ik deze post lees is dat zo krom dat ik even moest reageren.

Pijnlijk voor Elia, hoop dat hij snel aan spelen toe komt bij Juventus. Vond het een mooie transfer voor hem Juventus is een geweldige club maar hij moet wel minuten gaan maken anders zie ik hem daar niet blijven.

4 november 2011 om 13:37

Die kans lijkt me niet overdreven groot dat Elia daar veel aan spelen toekomt. Juventus presteert momenteel gewoon echt heel goed zonder Elia in de basis dus waarom zouden ze dat aanpassen? Never change a winning team.. Ben bang dat Elia met Juventus als club te hoog heeft ingezet, terecht dat Van Marwijk hem nu niet oproept.

5 november 2011 om 02:17

Dan te bedenken dat uitgerekend Van Marwijk hem het advies heeft gegeven om Hsv te verlaten voor Juve.

Volkomen terecht de beste bij ajax dit seizoen

volledige selectie :
Vurnon Anita (ajax), Ryan Babel (hoffenheim), Derk Boerrigter (ajax), Mark van Bommel (AC Milan), Khalid Boulahrouz (vfb Stuttgart), Edson Braafheid (hoffenheim), John Heitinga (everton), Klaas Jan Huntelaar (schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Nigel de Jong (manchester City), Tim Krul (newcastle United), Dirk Kuyt (liverpool), Joris Mathijsen (málaga), Robin van Persie (arsenal), Stijn Schaars (sporting Lissabon), Wesley Sneijder (internazionale), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Kevin Strootman (psv), Rafael van der Vaart (tottenham Hotspur), Ron Vlaar (feyenoord), Michel Vorm (swansea City), Gregory van der Wiel (ajax), Georginio Wijnaldum (psv).

Tjonge Wat gaat het hard met die jongen. Ben benieuwd of hij ook mag spelen en hoe hij het op dit niveau doet.

4 november 2011 om 13:09

Inderdaad, zo snel kan het gaan, speel je eerst Jupiler Leage met RKC en het seizoen daarna speel je met Ajax in de Champions Leage en word je geselecteerd voor Oranje. Maar goed, hij heeft het zelf voor elkaar gekregen, niet meer dan verdiend dus.

4 november 2011 om 14:58

@tiptopp

Deze jongen weet precies wat hij wel of niet kan, wat hij moet doen in welke situatie en daar ligt zijn kracht.
Hij zal net als in de championsleague en bij Ajax gewoon zijn spel spelen wat hij gewend is te spelen bij Rkc, Zwolle en nu ook Ajax.
Meer hoeft hij niet te doen en ik heb er eigenlijk geen twijfel over dat het hem gaat lukken.

tjah wel logisch i.v.m. speelminuten, hoewel hij affelay wel bleef selecteren ondanks weinig minuten bij barca eerste maanden, elia valt nog wel zo nu en dan in net als affelay in het begin deed

4 november 2011 om 12:39

Tja, maar Affelay is wel een paar niveautjes hoger nog dan Elia. Daarnaast was in die tijd Elia geblesseerd en liet Affelay wel elke keer zien dat zijn niveau omhoog ging. Elia werd de laatste interlands ook geselecteerd ondanks dat hij al minder speelde.

4 november 2011 om 12:42

Affelay toen op een hoger niveau als Elia? Grappenmaker
Als iemand het nog moet bewijzen is Affelay het wel ipv Elia

4 november 2011 om 13:01

Oh nee he hij heeft een jaartje bij twente gespeeld dus moet je hem meteen bombarderen tot topspeler, elia is dramatisch

4 november 2011 om 13:16

@ Nolimit

Vind je dat echt?
Persoonlijk vind ik een Elia in vorm een topspeler hoor, maar uit vorm heb je er ook gelijk niets meer aan.
Afellay is een stuk stabieler en kun je op meerdere plaatsen kwijt.

4 november 2011 om 12:44

Affelay speelde behoorlijk veel wedstrijden hoor. Elia speelt amper, bovendien viel Affelay goed in bij Barca en kan Elia in zijn minuten totaal geen potten breken. Scheve vergelijking.

Dik verdiende uitnodiging voor Boerrigter, helemaal in het licht bezien dat Elia niet aan spelen toekomt en Robben nog geblesseerd is. Hij kan met zijn snelheid en traptechniek echt wel iets toevoegen.

Ben bij Ajax best onder de indruk van Derk. Denk dat KJH hier ook best blij mee mag zijn, weer eens een buitenspeler met een fatsoenlijke voorzet.

Elia is natuurlijk een betere speler dan deze Boerrigter, maar de keuze van Van Marwijk is redelijk logisch. Boerrigter haalt wekelijks een redelijk niveau bij Ajax, terwijl Elia op de bank weg kwijnt bij Juve. Het lijkt erop dat Elia niet de juiste keuze heeft gemaakt toen hij besloot naar Turijn te verkassen. Er jammer, want ik zie hem graag spelen.

4 november 2011 om 12:38

Waarom is Elia de betere voetballer? Ik vind dat het er bij Elia, allemaal flitsender uit ziet, maar Boerrigter laat zien heel constant te zijn, efficiënt en ook tegen druk te kunnen. Elia heeft het sinds zijn tijd bij Twente alleen nog sporadisch laten zien.

4 november 2011 om 12:50

@afcaxx:

Ja Boerrigter laat zien constant te zijn, maar wel op Eredivisie-niveau. Elia was bij Twente toen ook heel constant en heel erg sterk. Daarna heeft Elia wat pech gehad met blessures, en het feit dat de trainer bij HSV het niet meer in hem zag zitten. Maar ik blijf erbij dat een Elia met veel wedstrijdritme beter is dan Boerrigter.

4 november 2011 om 13:01

Ja Boerrigter laat zien constant te zijn, maar wel op Champions League Niveau.

4 november 2011 om 13:30

@chefb1987:

Ach gut, omdat hij redelijk heeft gespeeld in die twee wedstrijdjes tegen dat matige ploegje uit Zagreb?

4 november 2011 om 13:37

Elia pech gehad met blessures? Na zijn blessures is hij op de bank en tribune beland bij zowel Hsv als Juventus. Dan zal het echt niet alleen aan zijn blessures liggen hoor.
En er zijn wel meer jongers die alleen op Eredivisie niveau hebben gepresteerd. Pak de Jong en bij Strootman. Die zijn ook allebij pas net komen kijken en staan er toch ook?
Tevens is het een oefenwedstrijd, oefen.
Waarom zou hij dan geen spelers proberen die het de laatste tijd goed doen?
Boerrigter is inderdaad niet supertechnisch, maar wel een ideale buitenspeler die niet snel naast zn schoenen loopt zoals Elia

4 november 2011 om 13:38

Elia heeft alvast bewezen niet contant te zijn in andere competities dan de Nederlandse..

4 november 2011 om 14:33

Hij was ook één van de voetballers die zich overeind hield tegen Real, vraag maar aan Sergio Ramos, die heeft toch echt een paar keer de hielen van hem gezien.

4 november 2011 om 14:50

Boerrigter speelde alle 4 de wedstrijden die hij gespeeld heeft in de Champions League Constant en sterk .

Jaloezie ?

4 november 2011 om 15:20

Dus dan heeft Elia het toch ook nog alleen maar op Eredivisie niveau laten zien?
Wat is dan het verschil?? Leuk pech,blessure's etc., maar hij heeft dus ook buiten nederland amper laten zien.

Boerrigter is gewoon erg sterk bezig dit seizoen. Best knap als je van RKC komt er meteen staat. En wat andere al zeggen hij laat het nu ook op CL niveau zien. Meer dan Elia dus ;

4 november 2011 om 16:13

Het is toch weer vanuit een PSV bril naar Ajax kijken Aapie.
Ik had jou reactie graag willen zien mocht Derk een speler van PSV zijn. En dan had je allemaal Ajacieden die Derk niet goed genoeg vonden voor Oranje. Het is moeilijk om objectief te zijn, maar als het op Oranje aankomt vindt ik dat we gewoon niet door een gekleurde bril moeten kijken.
Persoonlijk vindt ik het mooi om jongens als Chadli, Strootman en Boerrigter zo'n mooie stappen te zien maken. Moet ook motiverend werken voor andere spelers van kleinere clubs die nu kunnen zien dat je niet in de jeugd selecties van de grote teams hoeft te horen om een kans te krijgen om door te breken in de top.

4 november 2011 om 12:42

Op basis waarvan beoordeel je dit? Ik denk dat Elia na Twente maar weinig van zijn kwaliteiten heeft laten zien, mede door blessure leed! Ik zelf weet niet wie ik beter vind omdat ik van mening ben dat ze het allebei nog moeten laten zien!

Geen gekke keuze.
Boerrigter doet het vrij goed en dan zijn oefenwedstrijden een mooi moment om te kijken hoe het op dat niveau gaat.
Sympatieke gast, die Boerrigter.

super dat hij bij oranje in de selectie zit, maar vraag me af of hij in de toekomst wat kan betekenen voor oranje. Oranje heeft buitenspelers die naar binnen komen en hij gaat vaker naar buiten

4 november 2011 om 12:40

Oranje heeft geen fatsoenlijk tactisch plan in aanvallend opzicht, dus ik zou me er niet al te druk om maken. Trouwens als wereldspeler Huntelaar speelt, kan het een aardig koppeltje worden met Boerrigter.

4 november 2011 om 16:26

Gast doe toch niet zo zielig met je van Persie frustratie. We beginnen toch zo moe van jou te worden met je eeuwige gezeik over dat Bert niet zou weten wat hij doet. Ik geloof niet dat je veel steun zult krijgen van een coach, waar ik in het begin ook niet wild van was, die NL naar de 2de plaats op het WK heeft geloodst. En hij heeft jou geliefde van Persie, die ook in mijn ogen een wereldspeler is, toen steeds geselecteerd terwijl hij gewoon niet effectief speelde. En hou aub op over je bullshit dat het komt omdat de andere spelers niet op Robin inspeelden. Robin moet als hij in Oranje speelt gewoon begrijpen dat hij anders moet spelen dan bij Arsenal. Hij moet gewoon in de spits blijven en wachten op de ballen die hij daar krijgt zoals KJH dat doet. Pas als hij dat begrijpt mag hij in de spits van Oranje spelen en anders moet hij gewoon op de vleugels staan. En we gaan ons niet aan Robin aanpassen door het hele Nederlandse elftal omtegooien zodat we Robin op zijn wenken kunnen bedienen. Nederland heeft meer wereldspelers dan Robin alleen en dat moet Robin begrijpen. Zoooooo moe van jou.
Huntelaar, The Hunter, Mr. 16, El Cazador. Wat een slechte speler toch? doet echter wel wat hij moet doen. Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn voor de grote Robin van Persie om te begrijpen wat zijn taak is als die slechte KJH het wel begrijpt?

4 november 2011 om 17:33

Volledig mee eens en niets aan toe te voegen! Het word eens tijd dat Persiangooner dat groene balkje van hem gaat waarmaken. (ja heb ik van iemand anders idd.. maar past hier perfect bij)

4 november 2011 om 18:02

We zullen zien wie gelijk krijgt. Je kan het in ieder geval niet counteren.

Prachtig! Het gaat je goed Derk! Laat de wereld maar zijn wat je kan! Leuk voor die knul! Is ook alleen maar goed voor Ajax als Derk zich ook op ander niveau en vlakken kan ontwikkelen. Ben benieuwd waar hij ooit gaat eindigen.

Oh god Anita op linksback. Dat wordt huilen met de pet op tegen Duitsland. Toch jammer dat een Emanuelson of Drenthe zich niet heeft gericht op deze plaats. Ze zouden toch een stuk meer kunnen brengen dan Anita en Pieters, in mindere mate.
Overigens wel terecht dat Boerrigter bij de selectie zit. Draait een goed seizoen tot nu. Echter denk ik dat wanneer Elia weer in een goed ritme komt, dat hij de voorkeur geniet boven Boerrigter.

4 november 2011 om 12:38

Het is niet zo dat Emanuelson is gestopt met het richten op de linksback positie. maar hij is er gewoon van afgehaald omdat hij er heel matig presteerde. Hij heeft een goede tackle in huis, maar o man wat is Urby slecht in mandekking. Drenthe moet je denk ik ook niet op de linksback positie willen hebben. Veels te aanvallend ingesteld en is verdedigend erg matig.

4 november 2011 om 12:42

''de aanval is de beste verdediging'' zei ooit een een wijs iemand. Maar zonder dollen, tegen mindere landen is Drenthe of Emanuelson denk ik van grotere waarde dan Pieters of Anita, die aanvallend toch een stuk minder brengen.

Tegen grotere landen is Pieters duidelijk de beste optie, bij gebrek aan beter.

4 november 2011 om 12:45

Leuk gezegde, maar als er dan eens wat gebeurt ben je genaaid om het maar simpel te zeggen. Nee Drenthe en Emanuelson zijn veels te min voor de linksback positie. Ik wacht met veel plezier op van Aanholt, maar tot die tijd volstaat Pieters.

4 november 2011 om 12:40

Gewoon Braafheid daar neerzetten toch? Of desnoods Boulahrouz. Anita is trouwens ook niet meer zon drama op de linksback plaats als pakweg een jaar geleden.

4 november 2011 om 12:44

Ik weet niet of Braafheid wekelijks speelt. Als dit niet het geval is zou ik toch liever Anita of Khalid zien.

4 november 2011 om 12:41

Anita doet het de laatste tijd helemaal niet slecht bij Ajax, ook op de linksback positie niet. Anita is een logische keuze als Pieters er niet bij is. Het blijft natuurlijk wel de zwakste positie in Oranje, maar zo verschrikkelijk is het ook weer niet.

4 november 2011 om 12:45

Woensdag was ie anders dramatisch...

4 november 2011 om 12:46

Dat is waar, echter denk ik dat Mario Gotze van een groter niveau is dan waar Anita gemiddeld tegenover staat.

4 november 2011 om 17:30

Hij speelde niet geweldig nee maar om het nou dramatisch te noemen gaat ook wel ver vind je niet ?

boerrigter is net een juggernaut aan de bal, goede kwaliteit om erbij te hebben. Elia speelt niet, dus ook nog erg logisch. Het gaat welerg snel met derk, ben benieuwd waar zn grenzen liggen.

Opmerkelijk. Ik vind Boerrigter een hele beperkte aanvaller die het vooral van zijn snelheid moet hebben. Af en toe geeft hij een leuke voorzet maar voor de rest is het maar een hele eenvoudige voetballer.

4 november 2011 om 12:40

Als hij er op snelheid langs kan komen en dan de bal af geeft richting een KJH of RVP kun je er een hele goede aan hebben. Vind Elia het veel te vaak zelf proberen, heb je bij Boerrigter een stuk minder last van.

4 november 2011 om 16:36

Elia lijdt geloof ik een beetje aan het zelfde probeem als Gregory van de Wiel: zelfvertrouwen. Toen het allemaal zo goed liep bij Twente was Elia ook in Oranje een verademing. Maar de paar keer dat hij inviel bij Oranje het laatste jaar was echt tegenvallend. In het begin dacht ik steeds: ja, Elia komt erin. Nu denk ik steeds: waarom Elia nu weer. En mijn vrees wordt dan steeds bevestigd.
Elia moet geloof ik weer naar een ploeg waar hij weer de kans krijgt om terug te groeien naar zijn oude niveau. Veel spelen. Dan komt hij er wel weer want hij moet geloven in zichzelf.
Derk toont dat vertrouwen in zichzelf heel goed op dit moment en als je gelooft in wat je kan, dan komt het er ook makkelijker uit. En wat iemand hierboven al eerder stelde: Op dit moment toont Derk goed aan te weten wanneer hij een sprint de diepte aan kan gaan met de bal of zonder de bal wetende dat hij zichzelf vrij speelt of wanneer hij de bal gewoon terug moet geven aan het middenveld omdat er niet veel rendabiliteit in het vooruitzicht ligt. Dat is ook een kwaliteit hoor, zeker als je niet het type bent als van Persie die zich met een dubbele schaar vrij kan spelen.

4 november 2011 om 12:42

Een beperkte aanvaller? Niet echt een slimme uitspraak die je doet met: een aanvaller die het vooral van zijn snelheid moet hebben. Als jij als aanvaller niet snel bent dan ben je ook geen goede aanvaller. Dan is Kuijt eerder beperkt. Dat is een spits die linksvoor staat. Nu hebben we tenminste een echte linksbuiten met een goed schot, onvoorspelbaarheid, snelheid en techniek. Kijk jij alleen naar wedstrijden van Feyenoord dat je vind dat Boerrigter een beperkte voetballer is? Of kijk je met een Feyenoord-bril?

4 november 2011 om 12:42

Boerrigter heeft een uitstekende voorzet, niet alleen technisch goed uitgevoerd maar ook intelligent. Bovendien heeft hij bijna geen ruimte nodig om een voorzet te geven, dat maakt het lastig om hem te verdedigen. Wanneer je er te kort op zit, loopt hij je voorbij... wanneer je hem iets te veel ruimte geeft, slingert hij de bal voor.

Hij heeft geen skills nee, maar misschien moeten we spelers die de basis perfect beheersen koesteren. Ipv spelers die hun vele tekortkomingen camoufleren met wat nutteloze trucjes.

4 november 2011 om 13:01

Wat jij zegt klopt, maar als ze spelen met Van Persie, Sneijder, Vdvaart etc, en de combinatie willen zoeken, dan denk ik dat hij makkelijk buiten de boot valt bij een Afellay of Robben bijvoorbeeld.

Ik vind hem ook zeer matig met zijn rechter, wat mij gewoon opvalt.
Heeft wel specifieke goede kwaliteiten, met die voorzet van hem, maar vindt hem heel raar overkomen omdat hij zowat alles met links doet..

4 november 2011 om 13:33

Juist als je zoveel voetbal hebt, moet je een paar lopers hebben. Met de juiste aanwijzingen kan Boerrigter ontzettend nuttig zijn.

Maar goed, dat zal toch nooit gebeuren met deze flut bondscoach.

4 november 2011 om 12:45

@downtoearth:
Wat maakt hem in jou ogen beperkt?
Ik had mijn twijfels of hij het niveau aan kan maar heeft al laten zien een meerwaarde te kunnen zijn voor ajax! Hij is snel, bal vast, lichamelijk sterk, maakt doelpunten en heeft een goede voorzet! Juist zijn eenvoud maakt hem sterk, niet van die stomme nutteloze schaarbewegingen maar gewoon diep, er achter aan rennen en voorzetten. Zeer effectief gebleken de laatste tijd!

4 november 2011 om 12:49

Hij heeft er toch 8 doelpunten inliggen al in alle competities. Dat is voor een linksbuiten echt niet slecht hoor. Daarnaast krijgt hij natuurlijk ook de kans omdat Robben, Affelay geblesseerd zijn en Elia nooit speelt.

Maar hij is echt niet zo beperkt hoor. Zijn techniek is gewoon 1 van de betere van de Eredivisie te noemen. Kan keihard schieten. Geplaatst. Heeft een goede vrije trap. Heeft de intelligentie om aan spelsysteem deel te nemen. Kan koppen. Is razendsnel. Kan de bal goed bij zich houden. Komt heel simpel langs zijn man. Heeft natuurlijk een goede voorzet. Goede pass. Goede steekpass. Zijn rechterbeen is niet van chocola.

Derk is juist heel compleet. Enige wat hij wat vaker zou moeten doen is eerder diep gaan en wat meer ballen opeisen. Wat hij niet heeft is de dribbel van Robben of de passeerbewegingen van Elia maar hij vult die positie gewoon heel goed op zijn eigen manier in. Hij heeft zijn man ook niet voorbij om een goede voorzet in de 16 te geven. Hij is ook meer een teamspeler dan Elia en Robben. Minpunt daarvan is dat hij niet wat onvoorspelbaars over zich heen heeft.

Boerrigter wordt terecht geselecteerd, dat mag duidelijk zijn. Zijn snelheid, techniek en schotkracht maakt hem een hele goede speler. Daarnaast is hij onvoorspelbaar. Hij mag zich bij Strootman voegen. 2 spelers die een ontwikkeling hebben doorgemaakt van jewelste. Ze speelden vorig jaar nog bij clubs uit de Jupiler League en Strootman heeft inmiddels al een plek in de basis veroverd bij PSV en Oranje. Boerrigter is inmiddels een hele belangrijke speler in de basis van Ajax en wordt nu voor het eerst opgeroepen. Hij verdient het.

Zal me benieuwen, kan juist de speler zijn die Huntelaar nodig heeft naast hem.

Denk dat dit het beste elftal is wat je moet opstellen als iedereen maar ook zn verdedigende taken uitvoerd.

Boerighter kan niet beter met mensen als sneijder, van der vaart en van persie er achter.

zelfde geld als robben .

Huntelaar de echte killer

Stekelenburg
van der wiel
heitinga
mathijsen
anita
van persie
v d vaart
sneijder
robben
huntelaar
boerighter
4 november 2011 om 12:44

Dit kan dus echt niet. Van Persie op rechtsmid? Geen de Jong/van Bommel? Wie moet nu dan die ballen veroveren op het middenveld? Je hebt 2 fysiek erg zwakke spelers (sneijder en van der Vaart) op het middenveld staan en een aanvaller die helemaal niks weet van verdedigen. Je hebt zeker een balveroveraar nodig zoals de Jong.

En hoe grote fan ik ook ben van Derk, hij hoort niet in de basis als iedereen fit is.

Stekelenburg
van der Wiel
Heitinga
Mathijssen
Pieters
de Jong
v.d. Vaart
van Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar
4 november 2011 om 12:51

hahah was maar een droom opstelling. Begrijp dat zelf ook wel

4 november 2011 om 12:56

In dat geval, excuses als ik wat hard overkwam ;

4 november 2011 om 13:01

geen probleem ;

4 november 2011 om 12:48

Ik weet niet waar jij met je hoofd zit, maar het blijkt dat je weinig verstand van voetbal hebt.
Ben je meneer van Bommel en de Jong vergeten.
Ga eerst even nadenken voordat je zo waardeloze reactie geeft.

Yes! Ik ben blij dat Derkie mee gaat. Was al erg blij toen Ajax hem overnam van RKC en nu al helemaal aangezien die goed presteert! Maar wat hebben we een luxe probleem in de aanval zeg. Met Huntelaar en van Persie heb je al 2 spitsen van wereld niveau en daarachter ook nog eens Luuk de Jong die het goed doet bij Twente en Van Wolfswinkel die het prima doet bij Sporting.

Kan iemand mij trouwens vertellen of Douglas al kan worden geselecteerd?

4 november 2011 om 12:45

Daarvoor moet hij 5jr in Nederland wonen en dat is pas na het EK

4 november 2011 om 12:46

Oke, dankje. Dat hij 5 jaar moest blijven wist ik, maar wist niet wanneer hij officieel 5 jaar in Nederland woonde.

4 november 2011 om 13:00

Dispensatie zal waarschijnlijk op korte termijn worden aangevraagd, zodat hij mee kan naar het EK. Als bertje hem nodig denkt te hebben uiteraard.

4 november 2011 om 12:48

Nee, hij vraagt wel een versnelde procedure aan bij de Fifa, maar als het z'n normale gangetje gaat is het pas na het EK.

Gefeliciteerd Derk, dit is een beloning voor zijn goede optreden begin van de competitie.
Hij heeft snelheid en werkt behoorlijk hard. Elia komt niet aan de bak bij Juventus ( omdat zij gewoon goed draaien en "never change a winning team". Dit is een duidelijk signaal.

Aha, en wie staat er nu niet tussen in de aanval? Juist, Jeremain Lens.
Ik schreef er een aantal maanden geleden nog een Club Expert over, en nu is het uitgekomen. Lens is echt niet zo goed als dat iedereen denkt, hij is in het Nederlands Elftal gepasseerd, en bij PSV gepasseerd door Labyad. Veel mensen zeiden op mijn Club Expert dingen als; nee hij is wel goed hoor, hij scoort ook wel veel. Maar nee, het is dit seizoen helemaal uitgekomen, hij is helemaal niet zo goed.
Volkomen verdiend voor Boerrigter, hopen dat hij deze goede lijn door kan trekken!

hoe moet elia zich nu voelen met zijn transfer naar juve. Extra geld, maar je speeltijd bij je club en oranje is weg. volledig terecht voor derk!

Ik vind het erg jammer voor Elia, ben wel blij voor Boerrigter en Anita.

Elia gaat echt diep in de put zitten als er snel niet iets gebeurt.

4 november 2011 om 12:50

Elia is een gehypte speler met ze akka 3000 op het WK. Even serieus die jongen, dacht al dat hij er was. Maar hij was er nog lang niet zelfs.

Leuk voor die gozer, als Ajacied doet mij dat natuurlijk extra veel goed. Ook grappig dat een voorspelling van Hans Kraay jr mbt Boerrigter weer uitkomt. Eerst jaren roepen dat hij rijp is voor een topclub en daarna roepen dat hij wel eens geselecteerd zou kunnen worden in plaats van Elia. Het kwam allebei uit. Hopen dat hij nu voorspelt dat hij over 2 jaar voor 20 mio naar Liverpool gaat ;

Ook leuk voor Babel, zijn carriere zat in het slop maar hij gaat nu weer omhoog. Goede zet om een stap terug te doen en het bewijst maar weer eens de stelling dat je niet te vroeg naar een topclub moet gaan.

Ben trouwens heel erg benieuwd naar de wedstrijd tegen Duitsland. Toch 2 van de 4 beste teams die er op dit moment zijn denk ik. Oke het is maar een oefenwedstrijd maar toch...

@ Miccoli:

Nee voor Douglas moet er eerst dispensatie worden aangevraagd bij de Uefa voordat hij speelgerechtig is voor het Nederlands Elftal. Indien dit niet gebeurd of wordt afgewezen is hij vanaf september 2012 beschikbaar voor het Oranje. Hij moet immers eerst 5 jaar in Nederland hebben gewoond.

Terecht. Toch blijf ik het jammer vinden dat Elia nooit naar de Engelse competitie is gegaan, want denk dat hij nu dan veel verder was geweest dan dat ie nu is. Elia heeft momenteel totaal geen vertrouwen meer en je ziet hem veel te veel twijfelen als ie de bal heeft. Toen ie zich goed voelde tijdens het WK en vaak zij van ''ik heb schijt aan alles en iedereen'' was ie op z'n best (vlammende invalbeurten) en dat lijkt ie nu een beetje te zijn verloren. Wel echt zonde want hij had juist zoveel potentie..

Derk Boerrigter in Oranje! Zie liever hem linksbuiten dan tikkie terug Kuyt en pleintjesvoetballer Elia..

Zo, dus Derk gaat gezellig de bank verwarmen naast Wijnaldum, dat worden nog leuke gesprekken. Maar, fijn voor Boerrigter, verdient moet ik zeggen, doet het momenteel prima bij Ajax.

4 november 2011 om 13:01

Ik denk niet dat de bonscoach voor oefeninterlands een speler voor het eerst oproept om 2x 90 minuten lang de bank warm te houden , denk je ook niet ?

4 november 2011 om 13:05

Dat denk ik wel, je denkt toch niet dat hij in het veld komt??? Van Persie, Huntelaar, Kuyt, Wijnaldum zijn van een ander level jongen,

4 november 2011 om 13:13

Daar durf ik wel een krat pils op te verwedden dat hij erin komt , overgens vind ik Wijnaldum helemaal niet van een ander level van de Derek , al helemaal niet slechter. Derek speelt een stuk constanter dan Wijnaldum , hoewel Wijnaldum meer potentie heeft gezien zijn leeftijd. Is veder niet goed te vergelijken want beide hebben een andere positie en zijn geen concurenten van elkaar.

We spelen sowieso met 3 aanvallers , en Wijnaldum valt daar niet onder. Dus dan heb je Van Persie , Huntelaar en Kuyt in de basis en kan Boerrigter mooi invallen en zijn debuut maken. Ik zie eigenlijk ook niet waarom Oranje 2x in zijn sterkste formatie zou aantreden , het zijn oefeninterlands , dus bedoeld om te experimenteren.

4 november 2011 om 13:17

Gast het zijn 2 oefenwedstrijden. Als Bert het wilt kan hij de 2e helft beginnen met een volledig ander elftal. Ze komen echt wel aan speelminuten hoor. Persoonlijk denk ik dat hij Derk - Klaas - Dirk eens voorin wilt spelen. 3 spelers die daar op hun best zijn met hun goede been.

4 november 2011 om 13:17

Kuyt vind ik niet meer van het niveau van op het WK. Als linksbuiten vind ik hem zelfs dramatisch! Als rechtsbuiten komt hij nog een beetje weg, maar op links? Hij komt nog geen lantaarnpaal voorbij! Hij verzet dan wel ontiegelijk veel werk, maar voetballend voegt hij weinig tot niets toe.

Dat je Wijnaldum van een ander leven vind, zal wel door je psv bril komen denk ik? Ik vind dat namelijk niet..

4 november 2011 om 13:18

Je wilt nu toch niet Wijnaldum in een adem noemen met jongens als Van Persie, Huntelaar en Kuyt he. Wijnaldum, zeker in de vorm van gisteravond heeft helemaal niks te zoeken in dit Nederlands elftal. Sneijder, v/d Vaart zijn al beter dan hem en een jongen als Maher heeft ook veel meer potentie dan Wijnaldum.

On: Leuk dat Boerrigter erbij zit, ik denk dat hij wel minuten tegen Zwitserland zal maken.

4 november 2011 om 13:56

Helaas Ajacieden, ik ben bang dat Boerrigter ook niet verder komt dan de bank, Bert heeft genoeg keuze mogelijkheden en heeft Boerrigter alleen maar geselecteerd ter aanvulling.

4 november 2011 om 14:10

Haha Wijnaldum ander level. Wijnaldum hoort zeker nog niet in rijtje thuis wat je erbij hebt gezet. Wijnaldum heeft heel erg veel potentie maar op dit moment komt het er gewoon nog niet helemaal uit. Vooral doeltreffend is het echt nog beneden niveau, hij mist echt veel 100% kansen.

Hoop trouwens ook dat Aham Maher mee gaat naar het EK

4 november 2011 om 12:56

Voor wie dan? Er mogen maar 23 spelers mee he. Maher is toch een speler voor de 10 positie en daar hebben we al Sneijder, vd Vaart, Afellay en van Persie die daar ook kan spelen. Begrijp me niet verkeerd hoor, vind het een geweldig talent maar zolang er niemand geblesseerd raakt of finaal uit vorm moet hij nog wel even geduld houden. En ik ga ook niet hopen dat Sneijder of vd Vaart geblesseerd raakt zodat er een plek vrijkomt voor Maher.

4 november 2011 om 13:14

Dat is natuurlijk waar. Een heel groot luxeprobleem. Sneijder, van der Vaart en van Persie zijn inderdaad van een hoger niveau. Wel heb ik het idee dat er aantal 2 a 3 spelers meegaan die nooit aan spelen toekomen, maar Bert kan en mag dat risico niet nemen qua posities.

Had laatst gelezen dat zijn vader het NL elftal wel beter voor hem vond dan dat van Marokko, dus dat is wel heel positief voor het NL elftal.

4 november 2011 om 14:39

Ach eerst maar afwachten met Maher of hij er echt komt, hoeveel 17/18 jarige "supertalenten" zijn er de afgelopen jaren niet geweest, die na verloop van tijd het dan toch net niet blijken te hebben.
Ik weet dat de waan van de dag heerst in de voetballerij maar je kunt ook overdrijven, neemt niet weg dat ik Maher een erg leuke voetballer vind om naar te kijken, maar dat hypen snap ik altijd niet zo goed, zo enorm overdreven.

De enige die me tot nu toe verbaasd heeft in dat opzicht is Strootman, dat vond ik maar een beperkte speler van Utrecht met een goede wedstrijd tegen Ajax, en dan ging hij ook nog naar PSV en shit, hij blijkt echt ontzettend goed te zijn, de leider van het team en maakt zulke enorm grote stappen naar de top dat ik denk dat hij niet lang voor PSV blijft te behouden.

Dan over Derk, gewoon een goede en snelle buitenspeler met een vlammend schot en een mooie voorzet, en aangezien Robben geblesseerd is en Elia nooit speelt, lijkt het me wel logisch dat van Marwijk hem er in ieder geval een keer bijhaalt om te proberen.

Goede keuze van BVM , vooral in oefenwedstrijden is het goed om spelers op te roepen die er dicht tegenaan zitten, wie weet is het een schot in de roos, vooral als mogelijk Huntelaar in de spits speelt. Ik vind het wel jammer dat Nederland op de linksback positie niet betere spelers heeft dan Anita, die er bij Ajax uit nood speelt en volgens mij meer in de picture is als verdedigende middenvelder (bij De Boer). Tegen Zagreb vond ik hem ook een van de mindere spelers.

Boerrigter, Elia, Robben, van Persie, Huntelaar, Afellay, de Jong dat lijken mij wel de spelers die het moeten gaan doen op het EK. Als Bert perse Kuyt mee wilt nemen, neem m dan maar mee als linksback ofzo want van mij hoeven de verdedigerposities echt niet allemaal dubbel bezet te zijn. Misschien Pieters en vd Wiel met backup voor beiden Anita.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

- v Persie of Huntelaar in de spits?
- v d Vaart of Strootman als controleur?
- v Persie of Kuyt op rechts?
- Vorm of Krul? (als stekelenburg afwezig was geweest)
- Elia of Babel?

Ben benieuwd!

4 november 2011 om 13:02

-huntelaar
-De jong & vd vaart op het middenveld als duo.
-als ik moet kiezen kuyt, maar het liefst natuurlijk Robben. Van persie zie ik liever op links ;
-vorm, heeft langere tijd een constant niveau laten zien, brengt meet ervaring.
-In de huidige vorm Babel, maar als ze allebei basis-spelers zijn bij hun club, dan natuurlijk Elia.

4 november 2011 om 13:05

- Huntelaar in de spits en van Persie vrije rol vanaf rechts
- van der Vaart als controleur want ik vind hem vooralsnog wel een niveau beter dan Strootman
- ik heb een hekel aan Kuyt dus elk excuus om Kuyt niet op te stellen neem ik graag aan. Maar als hij er perse in moet dan alleen vanaf rechts. Links slaat helemaal nergens op.
- Krul. Krul straalt voor mij echt een keeper uit. Vorm komt me toch een beetje over als een ietwat sukkelig watje ofzo. Ik denk ook dat Krul beter kan worden dan Steek.
- Elia. Nu niet geselecteerd maar hij komt met een simpele beweging langs iedere verdediger en Babel ben ik nooit fan van geweest. Maar goed misschien kan hij mij het tegendeel bewijzen als hij speelminuten krijgt.

4 november 2011 om 13:07

Mijn voorkeur gaat naar het volgende

- v Persie of Huntelaar in de spits? Huntelaar -- is in bloedvorm en is een echte spits
- v d Vaart of Strootman als controleur? Van der vaart -- Strootman is erg goed bezig maar van der vaart heeft meer kwalitieiten
- v Persie of Kuyt op rechts? -- Beide opties zijn erg goed
- Vorm of Krul? (als stekelenburg afwezig was geweest) Vorm -- Hij Heeft al meer gespeeld in oranje en iets meer ervaring
- Elia of Babel? Babel -- Speelt wekelijks en begint weer de oude te worden

4 november 2011 om 13:15

Is Babel ooit weleens 'de oude' geweest dan? Ik kan me nou niet echt een topwedstrijd van hem herinneren.

4 november 2011 om 13:12

1) Huntelaar als je tegen een ''kleiner'', verdedigender land speelt (bv. tegen Zwitserland) wanneer je veel aan aanvallen toekomt. Van Persie als je tegen een groter land (bv. Duitsland) speelt en de ruimtes wat groter zijn. Uiteraard hoort Van Persie ook gewoon in de basis als Huntelaar spits is.

2) Van der Vaart. Strootman is een groot talent maar Van der Vaart is op dit moment gewoon nog beter.

3) Zie 1). Als Huntelaar in de spits staat (dus tegen een land waar je vol op de aanval kunt spelen) heb je een speler als Kuyt ''niet nodig'' en moet Van Persie daar spelen. Als RVP in de spits staat kun je Kuyt op rechts zetten.

4) Voor nu zeg ik nog Vorm, al is het maar omdat hij meer ervaring heeft in Oranje, maar aan de andere kant is Newcastle een grotere club dan Swansea en heeft Krul zijn leeftijd mee (kan alleen nog maar beter worden). Moeilijke keuze.

5) Op het moment Babel omdat hij gewoon altijd speelt bij zijn club (en in vorm is). Elia zit gewoon al te lang op de bank. Eerst bij HSV en nu bij Juventus. Mist wedstrijdritme.

4 november 2011 om 14:04

- Huntelaar in de spits, in het huidige elftal en de huidige tactiek is Huntelaar de droomspits! altijd een neusje voor de goal en pikt altijd zijn goaltjes mee!

- Dan kies ik voor Van der Vaart, heeft meer techniek en kiest vaak voor diepgang naar voren. is zeker tegen kleinere tegenstanders van meerwaarde!

- Dan zal ik altijd voor Kuyt kiezen zeker in grotere wedstrijden want hij draagt altijd zijn steentje bij in verdedigend opzicht. als je wilt aanvallen en snelheid en techniek zoekt zal ik voor van persie kiezen maar Kuyt staat er altijd en speelt zeer constant!

- Vorm, laat zien dat hij goed in vorm is (woordgrap. =)) speelt constant goed op het allerhoogste niveau in Engeland, dat kan je natuurlijk ook van Krul zeggen maar Vorm brengt wat meer ervaring en Krul zijn tijd komt nog wel.

- Mits in vorm kies ik altijd voor Elia, heeft veel meer techniek en een goede voorzet. op dit moment kies ik voor Babel omdat hij elke wedstrijd speelt en de laatste tijd vaak in het nieuws is omdat hij vaak scoort. Elia is daarentegen alleen in het nieuws omdat hij nooit speelt. Je kan Elia wel altijd gebruiken als wissel om laat in de wedstrijd te brengen want als hij erin komt gebeurt er altijd wat!

4 november 2011 om 16:16

Huntelaar en van Persie (van der Wiel en Pieters eruit en een bikkel erbij zetten 3-5-2)
Strootman, meer loopvermogen (erg nodig ivm aanvallende spel)
Kuyt... (zelfde als Strootman)
Krul
allebei niet... Robben en Boerrigter op plan 2

Elia is een overschatte voetballer... ik snap sommige hier echt niet!! Elia fantastisch ?? Waar heeft die zich bewezen dan... In het nederlands elftal?? Ja, en nee... Ja tegen hongarije, cyprus, ijsland enz. Nee, tegen toplanden... Hsv geflopt... Juventus tot dus ver geflopt! Een goede trucendoos heeft die, maar dan houdt het wel op!

Krul-vorm
Van der Wiel, Boulah, Bruma, Pieters; Schaars, van der Vaart, Affelay (niet fit genoeg, Wijnaldum)janssen in vorm! (anders Wijnaldum), Boerrigter, Luuk de Jong/ van Wolfswinkel


Ik weet het is niet Europees kampioen waardig... maar het is wel Nederlands voetbal ten top: Narsingh (die ook steeds beter wordt!) rechts - Huntelaar - Boerrigter

Aanvallende bank, maar de Jong kan doorgeschoven worden naar verdedigend middenveld! En ja, Narsingh staat mometeeel!!! bij mij ook boven Elia!

Stekelenburg
de Jong/Bou
Heitinga
Mathijssen
Kuyt
van Bommel
Strootman
Robben
Sneijder
Huntelaar
Van Persie

Waar zijn maher en van wolfswinkel in deze selectie.
Het zijn toch oefenwedstrijden, die zijn er toch om eens te kijken hoever sommige spelers zijn.
Maar boerrigter is terecht ben ik ik wel van onder de indruk een echt mooie voetballer.

4 november 2011 om 13:03

Maher heeft hiervoor nog niet eens bij Jong Oranje gezeten, dus zullen we hem daar eerst zijn debuut laten maken? van Wolfswinkel legt het in de spitspositie af tegen Huntelaar en van Persie, zeer logisch allemaal.

Alhoewel ik een feyenoorder ben zeg ik dat ze Derk toch terecht hebben opgenomen in de voorselectie.
Dit is 1 van de beste aankoop van Ajax geweest. Als hij zo doorgaat, dan klopt er binnenkort geheid een topclub aan. Zeer snel aangepast bij Ajax, petje af.

Ps Of hij beter is dan Elia is weer een ander verhaal

4 november 2011 om 13:06

Ik had Babel thuis gelaten maar ja Elia speelt niet dus daarin snap ik van Marwijk wel.

Terecht en logisch! nu kijken hoe hij reageert. aangezien veel andere spelers die niet bij hun club speelde toch opgeroepen werden en het vertrouwen van de bondscoach hadden en elja dus gepasseerd word! ben benieuwd of er een relletje komt.

Mooi dat Stijn Schaars is opgeroepen, hij staat echt heel goed te voetballen bij Sporting
en vind het dan ook meer dan terecht.

Gaat Wijnaldum in het Nederlands elftal in de aanval spelen? Hij staat wel bij dat rijtje.
Ook heel goed dat Babel is opgeroepen, hij staat ook goed te spelen bij Hoffenheim.

Dit is echt een duidelijk signaal van Bert van Marwijk dat als je het goed doet jij je kansen
gewoon krijgt. Een speler als Ricky van Wolfswinkel zit ook dicht bij deze selecite.
Jammer voor Elia maar ja die jongen speelt nooit bij Juventus, hij heeft dit denk ik ook zien aankomen.

Vind het ook jammer dat Theo Janssen niet is opgeroepen, vind hem goed spelen bij Ajax.

4 november 2011 om 13:07

Ja er zijn meerdere spelers die of als aanvaller worden gezien of als middenvelder. Een fitte Afellay word volgens mij ook geselecteerd als middenvelder maar vervolgens op de vleugel neergezet. Wijnaldum is er ook zo 1.

Hoe komt Bert daar nou toch bij? Elia is toch echt wel beter dan Boerrigte, ondanks dat Elia niet speelt bij Juve.

4 november 2011 om 13:58

Elia is een leuke voetballer, maar het komt er gewoon niet uit en nu staat hij weer niet in de basis bij zijn club. Boerrigter is kwalitatief niet veel minder maar hij maakt wel wekelijks zijn minuten en ook in de CL komt hij in actie. Als Elia zo goed was geweest dan had hij wel een basisplaats te pakken gehad bij zijn club.

Blamage... als we het met Boerrighter moeten doen straks... Tegen Groningen volledig in de zak van zn tegenstander, absoluut kansloos...en de wedstrijden via eredivisie live was ook niet geweldig paar leuke wedstrijden bij Ajax (neem ik dan maar aan) en meteen in het Nederlands elftal... blamage

4 november 2011 om 13:13

Dat moet nog maar blijken. Vooralsnog doet hij het gewoon goed hoor. Heeft er in totaal ook alweer 8 doelpunten inliggen. Toch niet slecht voor een linksbuiten. En meteen in Oranje is ook een iets ander verhaal. Afellay, Robben zijn allebei geblesseerd. Elia speelt geen minuut meer bijna. Kuyt bakt er echt maar dan ook echt geen ene klote van op links. Van Persie wilt volgens mij niet op links. Dan houd je dus Boerrigter en Babel over. Babel vind ik echt helemaal niks.

Boerrigter heeft misschien niet de onvoorspelbaarheid die Robben en Elia wel hebben maar hij is wel een veel betere teamspeler dan hun, snel, een hele mooie techniek, mooi schot/pass/voorzet/vrije trap. Dan met een spits als Klaas in de spits, die is denk ik wel blij met Derk daar op links.

Moet trouwens niet gekker worden als je straks met Derk - Klaas - Dirk speelt voorin. Lijkt wel een voorhoede van voor de oorlog met die namen.

4 november 2011 om 13:14

Paar goede wedstrijden bij Ajax? Gewoon wekelijks op hoog niveau spelen, Sergio Ramos een lastige avond bezorgen en rendement... Terechte uitverkiezing... Of tsja..bank warm houden bij Juventus.....kies jij maar

4 november 2011 om 13:18

Ja heeeeeel erg lastig hoor, volgens mij was Ramos al met z'n hoofd bij de volgende competitie wedstrijd

Ramos een lastige avond bezorgd? moet niet gekker worden

4 november 2011 om 13:56

Boerrigter liep Ramos toch een aantal maal wel heel makkelijk voorbij. Toen kwam Ajax onder druk te staan en kwamen ze minder van de eigen helft af.

4 november 2011 om 13:59

haha ja wat een gelul....hij bezorgde Ramos een slechte avond?? pfff volgens mij verloor ajax daar volledig kansloos met 3-0. Nou nou, Ramos ligt er nog steeds wakker van.

4 november 2011 om 14:40

Boerrigter kan vrij weinig aan tegendoelpunten doen of moet hij gezellig met Vermeer ook nog eens in goal gaan staan?

4 november 2011 om 18:46

@feyenoordsam Lijkt me duidelijk dat je de wedstijd niet gezien heb dus alsjeblieft geen commentaar. Kijk alleen maar de eerste 60 seconden van de wedstrijd na en je kan direct concluderen dat Ajax niet kansloos was en Boerrigter Ramos te snel af was.

4 november 2011 om 14:39

Boeriggter echt dramatisch he? Vraag maar aan Sergio Ramos die heb toch een paar keer liet glippen. Maarja wie is Sergio Ramos nou? Die speelde bij VVV toch?

Terecht! Niet spelen = geen oranje! Van wolfswinkel verdient trouwens ook wel een kansje.
Zou trouwens Van persie een keer op links willen zien, en kuyt op rechts, volgensmij werkt dat beter dan andersom!

Stekelenburg
VD Wiel
matthijsen
heitinga
anita
de jong
vd vaart
kuyt
sneijder
v persie
huntelaar

Ik kan me in de volledige selectie vinden, alleen............ron Vlaar selecteren??
Deze speler valt de afgelopen weken alleen maar op door zijn slechte spel bij Feyenoord en slappe commentaar achteraf

Ik snap alleen nog niet waarom Tim Krul en Michel Vorm wel bij Oranje zitten en dat Kenneth Vermeer, die elke week echt goed keept er niet bij zit. Zelfde geld voor Velthuizen.
Verder logische namen. Janssen moet nog meer belangrijk zijn voor Ajax om in aanmerking te komen voor een definitieve plek in Oranje.

4 november 2011 om 13:21

Nouja, Vermeer doet het inderdaad uitstekend, maar dat geldt ook voor Krul en Vorm. En dat in de Premier League. Zo raar is dat eigenlijk niet.

ik persoonlijk vind Elia beter dan Boerighter , maar ik begrijp Bertje wel. Als je geen speelritme hebt dan heb je niks te zoeken op zo'n hoog niveau als het Nederlands elftal.

Prachtig, sommige vinden Boerrighter beperkt, misschien is zijn eenvoudig juist zijn kwaliteit, je kan wel 5 van persies in je team hebben, maar er moet ook cement zijn die het team een geheel laten worden. Boerrighter hoeft zijn man niet eens uit te spelen, hij krult een voorzet zo om de back heen (kwaliteit) heeft scorend vermogen (kwaliteit) en is super snel (kwaliteit) met een goede voorzet (kwaliteit).

Ik hoop dat van marwijk stijn schaars eens op de linksback positie zet, dat is toch armoede troef vind ik, onze achterhoede. Gregory oke voldoende, maar Heitinga en Mathijssen zijn de enigste die het oranje niveau echt aankunnen. Misschien Bruma en Douglas ook. maar vooral de linksback is erg matig bezet, schaars kan daar prima spelen en kan komt er ook weer een plek voor theo janssen vrij. Die met zijn specifieke kwaliteiten ook gewoon in het ned. elftal hoort.

En terecht, als Derk zijn goede prestaties met Ajax door kan zetten heeft hij sowieso een basisplek op links tijdens het aankomende EK. Hij heeft alles wat een buitenspeler hoort te hebben: snelheid, dreiging, de achterlijn halen, binnenom en buitenom kunnen gaan en een goede voorzet. Spelers zoals Babel, Elia, Afellay en Kuyt zijn toch iets voorspelbaarder. Van Persie en Huntelaar krijgen dan ook bruikbare ballen binnen de zestien.

4 november 2011 om 13:19

Schaars linksback / Robben in de spits / Sneijder rechtsbuiten

Gelukkig ben jij geen coach, goeidag wat een opstelling

Ben ik de enige die het opmerkelijk vind dat Vlaar in de selectie zit? Hij speelt de laatste tijd nou niet echt z'n beste wedstrijden, zijn er naast Bruma/vlaar zo weinig alternatieven (douglas nu nog even uitgesloten)?

Met de carriere van Elia gaat het toch wel bergafwaarts op deze manier. Het EK is natuurlijk niet zo gek ver weg meer en als dit zo doorgaat is hij niet eens van de partij.

Misschien was Juventus toch geen juiste move. Als je weet dat je carriere op het spel staat is het misschien niet verstandig naar een club te gaan waar je niet eens kunt communiceren met je trainer. Het is niet ideaal natuurlijk.

Hopelijk knokt hij zich daar in Turijn alsnog in de basis en kan hij het tij keren, het zijn spannende tijden voor Eljero Elia.

Logische selectie. Wie speelt, die is erbij. Wie goed speelt, is er zeker bij. Daarom Babel en Boerrigter wel en Elia niet. Anders zou Babel nooit meer in de selectie raken. Nu krijgt hij z'n kans. Is ook een signaal naar Elia toe dat hij dringend aan spelen moet toekomen.

Ik snap de keuze voor derk, snap inderdaad niet dat vlaar geselecteerd wordt laat wekelijks zien dat hij het niveau niet aan kan, Koeman vindt dat ook. Waarom spelen met een voetballende keeper en twee minder voetballende keepers selecteren niet logisch. Blessure huntelaar geeft van Wolfswinkel misschien wel een kans.

4 november 2011 om 13:19

Ja ik had het erg tof gevonden als van Marwijk van Dijk had geselecteerd. Als nu al blijkt dat hij het niveau moeiteloos aankan met de trainingen en oefenwedstrijden dan heb je gewoon een sterke verdediger erbij voor het EK. Hoef je ook niet zitten te pezen of Douglas net op tijd mee mag doen.

4 november 2011 om 18:38

Van dijk ? sorry maar Stefan de Vrij heeft nogsteeds voorang !
Virgil van dijk, 20 jaar oud 10 wedstrijden in 1e van FC Groningen 1 doelpunt

Stefan de Vrij, 19 jaar oud 56! wedstrijden in 1e van Feyenoord 3 doelpunten

Met alle respect maar laat van Dij nou eerst wat meer wedstrijd ervaring opdoen !

4 november 2011 om 18:49

De enige die de Vrij als kandidaat zien voor het grote Oranje dat zijn Feyenoorders. Neem me niet kwalijk maar dat is wel zo. En wat kan mij het nou schelen hoeveel wedstrijden iemand heeft gespeeld voordat hij kans zou maken voor een plek in Oranje? Als je goed genoeg bent dan ben je goed genoeg. Ik zie 10x meer iets in van Dijk dan in de Vrij.

Maar goed van Marwijk die wisselt niet zomaar zijn spelers in voor een opkomende speler maar als van Dijk gewoon blijft spelen zoals hij nu doet, en hij kan alleen nog maar beter worden, dan komt hij er heel snel bij ben ik bang. Dan kan Vlaar thuis blijven want daar zit geen toekomst in.

De Vrij heeft ook nog wel de tijd om te kunnen bewijzen dat hij een paar stappen kan maken en waarom ook niet? Maar op dit moment zie ik niks extra's bij de Vrij.

Elia heeft de pech of de stommiteit om de verkeerde clubs te kiezen. Maaar hij is natuurlijk beter dan Boerigter.
En wie ook beter wordt als hij dat nu al niet is,is Ola John.
Hij is nog wat grillig..maar die laat Boerigter binnen de korste keren thuis. Ben ik van overtuigd. Ik vind Boerigter overigens wel een goede speler. Maar niet voor het Nederlands elftal.

4 november 2011 om 14:44

Hoezo is hij natuurlijk beter? Boerrigter speelt constant, is goed tegen moeilijkere tegenstanders zoals Lyon en Madrid en komt makkelijk op snelheid zijn mannetje voorbij met als gevolg een uitstekende voorzet of schot op doel. John is wisselvallig en heeft nog niet eens een vaste basisplaats en Elia speelt niet en speelde ook amper bij Hsv.

4 november 2011 om 16:25

Ik vind Elia gewoon beter. Dat wil niet zeggen dat het onterecht is dat Boerigter wordt uitverkozen..integendeel.
Maar als je Elia bij Ajax neerzet..dan houdt niemand hem. Dan ga je pas het verschil zien.
Hij had gewoon niet naar Juventus moeten gaan.

4 november 2011 om 18:53

Het zijn 2 verschillende spelers. Elia is veel grilliger en moet het hebben van een onvoorspelbare actie door 1 van zijn dribbels. Derk is meer een teamspeler. Maar ook gewoon gevaarlijk met veel techniek, snelheid, vlammend schot en een prachtige pass. En de intelligentie om de ideen van anderen op te vangen met 1-2tjes enzo.

Maar goed ik had als Elia gewoon wedstrijdritme had Babel thuis gelaten.

4 november 2011 om 13:24

vond strootman de afgelopen interland niet echt geweldig. En vd Vaart kan daar beter spelen, ook tegen duistland en spanje. Strootman moet nog wat meer rijpen, gozer gaat als een raket. Maar een EK spelen is andere koek.

4 november 2011 om 13:26

Inderdaad, van der Vaart is van uitzonderlijk niveau. Strootman is dat nog niet.

4 november 2011 om 13:48

Je kan en mag Strootman natuurlijk ook niet met vd Vaart vergelijken.
Vd Vaart vind ik persoonlijk een ander type speler dan Strootman.
Wel zie ik in Strootman D E opvolger v Bommel

En terecht, ik vond Elia de laatste tijd al erg onzeker overkomen in het veld wanneer hij erin kwam bij Oranje. Normaal zocht hij altijd dan zijn man op, maar nu was het alleen maar terug passen.

Ben ik trouwens de enige die opvalt dat Elia stukken dikker is geworden?

Proficiat voor deze speler die zich in korte tijd zo sterk ontwikkeld heeft en na een zeer goed vorig jaar in de JL nu in de CL vrolijk doorgaat en daar ook scoort.

De kracht van Boerigter is dat zijn complete basisniveau heel hoog ligt: Fysiek sterk geworden, loopvermogen, kan buitenom en binnendoor, kan koppen en zal nooit verzaken (z'n tegenspeler laten lopen). Al met al dus heel compleet.

Er zullen buitenspelers zijn die op punten beter zijn maar er zijn er niet die completer zijn! Robben is uiteraard op een aantal punten buitencategorie maar is ook op een aantal punten minder.

'naast Elia is ook Theo Janssen (ajax) afgevallen'

Ik vond hem al een beetje dikker geworden de laatste tijd

Ik vind het wel mooi voor Boerrigter, doet het goed bij Ajax sinds zijn komst van Rkc en dan is dit een mooie beloning.

Mooie gelegenheid om eens het een en ander uit te proberen. Ik stel voor om van der Vaart in een aanvallende rol te posteren, aangezien hij momenteel in bloedvorm is, en Sneijder iets meer in te laten zakken, zodat hij vanaf de middellijn het spel kan verdelen zoals hij dat ook bij Inter deed onder Mourinho..verder zou het natuurlijk aardig zijn als Boerrigter de kans krijgt om minuten te maken in de plaats van Kuyt

Stekelenburg
van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Braafheid
van Bommel
Sneijder
van Persie
Vd Vaart
Kuyt
Huntelaar
4 november 2011 om 13:36

Lijkt me niet handig om vd vaart om te wisselen met sneijder. sneijder kan zowel links als rechtsbenig passen en daarmee kan hij mensen wat makkelijker vrij zetten voor de goal. Fysiek is van de Vaart sterker wat je nodg hebt als wat meer controlerende middenvelder. En je moet blijven herhalen om de spelpatronen er in te slijpen zodat het bijna van zelf gaat. Teveel wijzigen is na mijn inziens onverstandig.

Prima signaal naar de selectie dat je moet spelen om te worden geselecteerd. Boerrigter doet het prima bij Ajax, laat ook in de CL leuke dingen zien, Babel idem dito bij Hoffenheim, dus waarom niet? Prima van Van Marwijk dat hij het aandurft.

Iemand het met mij eens dat ze Schaars eens op de linksback positie moeten proberen? Nederland staat daar erg zwak en ik vind dat Schaars wel de verdedigende kwaliteiten heeft om linksback te spelen, voegt voetballend veel toe, lijkt me geen slechte oplossing.

4 november 2011 om 13:45

Misschien bij gebrek aan beter, vindt hem alleen erg traag.

4 november 2011 om 14:12

Kun je inderdaad over twijfelen, misschien moet je als back up dan een snellere linksback meenemen, Pieters en anita maar ook braafheid zijn overigens ook niet snel. Misschien van aanholt, als je dan een snelle tegenstander hebt kun je hem basis zetten.

4 november 2011 om 14:17

Ehh anita is wel snel, maar dan houd het ook snel bij op. Vindt hem fysiek niet sterk genoeg

Anita?

God, hebben we niks beters? Die man kan niet eens rekenen op een vaste basisplaats bij Ajax.

Boerigther is wel terecht geselecteerd. Ook al is hij niet meer zo scherp als in het begin maar vind het vooral knap dat zo'n gast uit de Jupiler leag. zo meekan met Ajax.

Zelfs in moeilijke tijden doet hij nog wel is ze ding. Vrij knap.

Ik wil v Persie op het EK wel op linksbuiten zien, omdat ik Huntelaar de spitspositie gun. Deze oefenwedstrijden goeie mogelijkheid om dat uit te proberen. Op het EK staat Robben dan rechtsbuiten.

steek
vd wiel
heitinga
mathijsen
anita
bommel
vdv
kuyt
sneijder
vpersie
huntelaar

Ik zou Wijnaldum wel graag eens in de basis zien. Hij past gewoon in de speelwijze waarop Nederland speelt. Zou zo'n opstelling graag zien.

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Matthijsen
Braafheid
De Jong
Van Bommel
Wijnaldum
Sneijder
Kuyt
Van Persie
4 november 2011 om 14:00

En wie moet er dan uit? vind wijnaldum nog lang niet oranje waardig. Heeft veel potentie en kan er komen maar in vergelijking met bijvoorbeeld Strootman gaat zijn ontwikkeling minder hard. Bij PSV zie je ook dat hij nog niet die bepalende speler is die hij moet zijn. En dat heb je wel nodig op het middenveld van Oranje.

4 november 2011 om 17:28

Hoezo Braafheid erin? Vind jij hem zo goed ...

even een opmerking aan iedereen:
1) kijk eens met een oranjebril naar het nederlands elftal, ipv een clubbril. Opvallend hoe velen ' eigen clubspelers boven anderen plaatst.
2) stop eens met opstellingen maken met spelers die er (lange) tijd toch niet bij zijn, zoals Affely en Douglas, je moet het doen met de besten die er nu zijn. Je zult altijd zien dan dat er rond een groot toernooi veel (onverwachte) blessures zijn.

Ben (als feyenoorder) wel blij met selectie boerichter, een goede linksbuiten op linksbuiten!
Gezien alle goede jeugd bij de diverse clubs (zoals feyenoord) hoeven we ons de komende jaren niet druk te maken!

4 november 2011 om 14:05

En sinds wanneer bepaal jij dat ? want dat heb ik gemist.

Geweldig! Gefeliciteerd Derkie!

Is er een kans dat Robben meespeelt of is het al zeker dat hij tegen dan ook eruit zal liggen?

Terecht dat Boerrigter geselecteerd is!

De reincarnatie van Overmars! Ik kan me echt geen pure flankspeler mer herinneren sinds Overmars. Robben leek op weg, maar die was te goed om telkens alleen maar de achterlijn te halen en voor te geven.

Boerrigter doet dat uitstekend en bewees ook op internationaal niveau tegen nb Ramos gewoon zijn taak uit te kunnen voeren. Bovendien is hij niet vies van actief meeverdedigen, wat ook zeer belangrijk is.

Een vaste basisklant is hij (voorlopig) niet, maar ik zou hem sowieso als 2e keus voor de linksbuiten zetten, zowat onze enige winger die ook echt het spel breed kan houden.

En als Robben straks fit is moeten we rvp eens als linksbuiten proberen, het valt mij (ook bij Arsenal) op dat rvp een sterke voorzet heeft en bovendien hoorde hij een aantal jaar terug tot de snelste spelers ter wereld.

Als bvm rvp kan overtuigen om ook actief mee te verdedigen kunnen we mss hem op links, robben rechts, sneijder op 10 en hunter in de spits. Dat is gewoon een ongekend sterke voorhoede.....

Heb op Boerrigter gelet tegen Zagreb, speelde niet zijn beste wedstrijd van het seizoen maar is echt levensgevaarlijk en onvoorspelbaar! Zijn sleep met links naar binnen is een nachtmerrie voor een rechtsback, zo snel waardoor hij de back direct op het verkeerde been zet. Daarnaast is hij zeer snel, heeft een goede voorzet, gebruikt zijn rechterbeen en heeft scorend vermogen. Daarnaast is het een positieve jongen voor een groep. Leergierig en onbevangen! Meer dan terechte selectie!

ik denk helaas dat huntelaar het niet gaat halen anders had van persie op boerrigters plek gespeeld

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitingha
Mathijsen
Anita
v Bommel
Strootman
Kuyt
Sneijder
Boerrigter
V persie

Duidelijke selectie met het debuut van Boerrigter. Elia speelt niet bij Juve en er is met Boerrigter een alternatief opgestaan die ook heeft laten zien in de CL mee te kunnen draaien. Logisch vervolg dus om in een oefenwedstrijd te kijken of hij ook het niveau van Oranje aankan. Daar komt bij dat Boerrigter echt een klassieke linksbuiten is die de kalk aan z'n schoenen kan hebben.

Theo Janssen er niet bij is logisch. Mede gezien zijn afmeldingen de laatste keren dat hij er wel bij zat, en het feit dat er betere en jongere spelers voor zijn positie op het middenveld voorhanden zijn, zal Theo niet meer in aanmerking komen. Daar komt bij dat Theo fysiek niet fit genoeg meer is voor het niveau Oranje. Jammer voor Theo en de echte liefhebbers, waaronder ik, want ik zag Janssen graag spelen (liefst in De Grolsch Veste)......

En voor alle talentvolle linkspoten zou je bijna zeggen; Vraag aan je trainer of je linksback mag spelen, want daar hebben we echt een probleem in Oranje. Als Anita daar al voor in aanmerking gaat komen....

4 november 2011 om 14:27

als je speelt met vd vaart en van bommel op het middenveld dan vind ik Janssen een goed alternatief voor stand in van vd vaart. Strootman kan dan als tweede van Bommel functioneren. En de Jong kan als centrale verdediger ook goed uit de voeten. Dus om Janssen af te schrijven vind ik wat kortzichtig.

mooie kans voor hem, goede speler, goede pass,goede voorzet!, helemaal top voor die jongen!

Elia valt ook behoorlijk uit de toon als je de rest van de selectie bekijkt. Heb bij hem het gevoel dat hij de weelde niet kan dragen en meer met uiterlijk vertoon bezig als met zijn vak., Vorig seizoen geblesseerd geweest daarna een paar wedstrijden aardig gespeeld. En toen kwam Juve met een zak geld. Niet nadenkend dat 4-4-2 een systeem is waar hij niet tot zijn recht komt omdat hij veel te veel fysiek mist. Hij moet in een 4-3-3 systeem spelen waar hij kan dartelen langs de zijlijn. Als ik Elia was zal ik kijken om zo snel mogelijk weg te gaan bij Juve en op zoek naar een club waar hij wel aan spelen toe komt, dan maar wat minder centjes. Tenzij hij geen ambitie heeft dan moet hij lekker blijven waar hij is.

Ik vind het zeer raar, dat Babel er wel bij zit en van Wolfswinkel niet! En dat van Boerrigter is terecht, maar ben wel benieuwd of die stand houdt.

Leuk voor Boerrigter. Met een fitte selectie zijn er alleen geen speelminuten te halen voor hem in de Nederlandste selectie, helaas. Afgelopen WK was Het onderwerp m.b.t. onze selectie "the special four (o.i.d.)", waarbij Kuyt het zelfs moest afzien (niet gesproken over Huntelaar). Ondanks dat, leuk dat Boerrigter kan debuteren vanwege blessures (affelay, Robben) en het gebrek aan speelminuten bij Juventus.

leuk voor die jongen, al moet hij zelf ook inzien dat dit ter opvulling is..
mocht iedereen in vorm komen en geen blessures dan heeft ie geen kans, maja you never know.. vaak zijn er blessures en /of vormdipjes maja het seizoen is nog lang dus we zullen het zien

4 november 2011 om 14:33

Opvulling?
Deze jongen speelde een half jaar geleden in de Jupiler League, en nu Champions League en nu geselecteerd voor Oranje. Hij maakt een meer dan stormachtige ontwikkeling mee. Hij heeft een passeerbeweging, heeft een schot en een goede voorzet. Hij is op dit moment een van de betere zo niet de beste speler die Ajax heeft.

4 november 2011 om 15:36

inderdaad opvulling, ik zie hem niet als basisspeler op het Ek
hij doet het indd goed bij ajax.. heeft veel potentieel maar ik schat andere spelers hoger in

Leuk voor boerrigter, babel en schaars dat ze ook geselecteerd zijn.
De opstelling die heb beste bij deze selectie past is: GK: stekelenburg, RB: Vd Wiel, Rcb:mathijsen, Lcb:heitinga, Lb:braafheid, Rvme Jong, Lvm: v Bommel, Ram: v Persie, CAM Sneijder, Lam: Kuyt, SP: Huntelaar.
De opstelling als iedereen fit zou zijn staat in de koppeling.

Stekelenburg
vd Wiel
Mathijsen
Heitinga
Braafheid
de Jong
v Bommel
Robben
Sneijder
v Persie
Huntelaar

Eindelijk een trainer die gewoon logische, volledig terechte keuzes maakt. Het feit dat van Wolfswinkel nog niet in de plannen voorkomt, komt puur door de veelzijdigheid van onze aanvalslinie.

4 november 2011 om 14:46

Ik had toch eerder Van Wolfswinkel beloond met een plaats in de selectie in plaats van Luuk de Jong. Luuk is ook zeker in potentie een goede aanvaller, maar hoe Ricky staat te spelen de laatste tijd verdient hij het gewoon geselecteerd te worden.

4 november 2011 om 16:30

Daar heb je inderdaad gelijk in. Las over Luuk de Jong heen. Ik acht van Wolfswinkel nu wel hoger in dan Luuk.

4 november 2011 om 16:48

Ik vind persoonlijk Wolfswinkel veel beter dan Klaas Jan Huntelaar , Persie ,luuk.

Wel een vreemde keuze om Boerrigter te kiezen. Elia is natuurlijk een klasse beter maar moet veel meer spelen. Ik verwacht ook niet dat Boerrigter veel laat zien bij Oranje. Heeft totaal het niveau niet voor Oranje.

Elia een klasse beter? Elia heeft misschien in potentie een kans om een topvoetballer te worden maar mist de juiste mentaliteit. Boerigter is over 2 seizoenen weg en zal gok ik in de premier league hele mooie dingen gaan laten zien. Arsenal of Liverpool lijken me wel goede clubs voor Derk. Hij heeft de functionele techniek, zeer goede voorzet, goede trap, fysiek sterk, en de juiste mentaliteit.

Ik kan me in de volledige selectie vinden, op 2 mensen na:
Ron Vlaar
Waarom hij? Hij speelt laatste tijd barslecht bij Feyenoord, kun je beter de Vrij oproepen.. of misschien gewoon Nick Viergever?

Vurnon Anita
Een 'neppe' linksback oproepen vind ik enorm armoedig voor Nl.. Roep dan Burnet op ofzo.

4 november 2011 om 15:38

vertrouwen in een speler geven heet dat!
v/d Wiel speelde ook als een pannekoek en bij het NL heel goed dus whats the problem ;

4 november 2011 om 16:52

Het probleem is dat vlaar onterecht boven andere word verkozen, en je kunt hem alleen beoordelen op clubprestaties, en op basis daarvan kun je net zo goed Viergever oproepen.

4 november 2011 om 18:43

Ik ga vlaar in principe niet verdedigen want voor een aanvoerder en verdediger van zijn postuur moet het beter, maar afgelopen maandag werd in VI al gzegt dat Vlaar Prive problemen heeft, dat verklaard wel waarom hij er niet 100% bij is met zijn hoofd

(als je dan als Koeman of BVM zegt: je bent te slecht je speelt niet, dan kan een speler is een depressie raken odat hij nergens meer terecht kan! vertrouwens factor)

Haha mooi voor Boerighter maar met alle respect zal bijvoorbeeld Lahm nog wel een maatje te groot zijn als hij zou spelen, hoop dat hij mij kan verrassen.

Boerrighter is een hele goede voetballer met erg veel kwaliteiten. Terecht dat die is opgeroepen want het is Ajax gevaarlijkste man. Boerrighter maakt het voetbal leuk om naar te kijken. Sta dan wel niet voor Ajax, maar vind dat hij zeker in Nederland moet blijven want die jongen heeft talent en is zo gevaarlijk. Als Boerrighter de bal heeft komt er meteen actie in het spel, daar moet je goed voor zijn, dat is een talent. Zie hem dan nog geen basisplaats hebben en is niet te vergelijken met een Kuyt, Sneijder of Van Persie, maar hij is nog jonger en dat niveau zou hij best kunnen halen, daar heb ik vertrouwen in.

Maar moet wel zeggen dat een basisplaats overbodig is want zo goed is hij niet. Maar slecht is overdreven, athans hij de laatste tijd de vorm een beetje kwijt is.

Slechte zaak!

Op zijn positie heb je veel betere opties (robben/vd vaart/afellay). Dus hij zal practisch niets toevoegen op het Ek..

Wanneer je nu dus gaat oefenen, moet je proberen om je zwakke plekken te verbeteren!

Zowel de spitspositie als de verdediging is veel te zwak!

Probeer dan eens een v wolfswinkel mee te nemen. Ben ik geen fan van, maar doet het enorm goed en zou wel eens goed kunnen zijn om zo'n jongen achter Huntelaar te hebben (en betere spitsen hebben we niet).

Zelfde geldt voor de verdediging...probeer dan eens een jongen van jong oranje door te schuiven zoals van Aanholt. Met Anita/mathijssen/heitinga/vlaar ga je het gewoon niet redden, en wellicht kan zo'n jongen enorm verrassen...

Oefenwedstrijden zijn er om te oefenen, en niet om je aantal gewonnen wedstrijden op te vijzelen!!!

Goede zaak om hem op te roepen, hij verdient het ook.
hIj is goed in de combinatie is best dodelijk, kan verschrikkelijk hards schieten, is heel snel en heel sterk, heeft misschien wel de beste kap beweging in de Eredivisie, kan binnen om en buiten om en zal wel inplaats van constant naar binnen te trekken buiten om gaan en Huntelaar 3 kansen bieden die der dan in vliegen, Derk Boerrigter kan alleen nog maar groeien, en was de beste speler bij Ajax toen het lang niet mee zat en dat is hij nu ook nog, hij werkt zich kapot net als Kuyt, maar deze jongen kan veel meer. Ik hoop Nederland zo te zien spelen.

Steek
Greg
Joris/Dougla
Heitinga
Pieters/Anit
Van Bommel
Strootman
Persie
Wesley
Boerrigter
KJH

Leuk voor Boerrigter dat hij is opgeroepen, maar ik begrijp de keuze niet.
Hij komt nog veel te kort voor dit niveau, bij Ajax vind ik hem ook niet zo geweldig, hij wordt te veel opgehemeld in de media.
maar ondanks dat hij tekort komt voor Oranje, vind ik hem een leuke speler en later zie ik hem echt wel een hoog niveau halen.

babel verdient deze oproep net als schaars. Allebei doen ze het zeer goed bij hun clubs.
Schaars had echt een stap nodig en daar is hij nog eens een van de uitblinkers.
babel heeft zijn Ajax vorm weer terug, ben ik blij mee want hij is veel beter dan Elia, die zich zelf overschat.
Nu wachten op Ricky.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren