Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Erg vervelend wat Van der Wiel nu over zich heen krijgt'

Laatste update:

Het zijn geen fijne weken voor Gregory van der Wiel. De rechtsback van Ajax heeft te maken met vormverlies, hoorde zijn wissel tegen Feyenoord toegejuicht worden door de eigen supporters en kwam in de beker- en competitiewedstrijd tegen Roda JC Kerkrade niet in actie. Voor Khalid Boulahrouz lonkt opeens een basisplaats in het Nederlands elftal.

/

Van der Wiel is altijd de vaste keus van Bert van Marwijk geweest, maar nu de Ajacied in een vormcrisis zit en Boulahrouz juist uitstekend bezig is bij VfB Stuttgart, is een wissel niet uitgesloten. “Natuurlijk wil ik mijn goede vorm graag bij Oranje tonen'', zegt Boulahrouz in NUsport. ''Maar ik houd er niet van om me door middel van woorden ergens in te lullen. Daar heb ik een hekel aan.''

Boulahrouz wil Van der Wiel bovendien niet onder druk zetten. “Ik mag hem graag en vind het erg vervelend wat hij nu allemaal over zich heen krijgt. Dat verdient hij niet”, vervolgt de Kannibaal. “Je moet leren die mannetjes op tv die lekker veilig van achter hun tafels elkaar maar achterna lullen niet serieus te nemen. Iedereen wil de grappigste of de scherpste zijn, daar gaan ze steeds verder in. Je familie en je beste vrienden zijn de enigen van wie je iets moet aannemen. Verder: hard blijven werken, dan komt de vorm vanzelf. Gregory heeft kwaliteit genoeg.”

Khalid Boulahrouz moet in de aankomende interlands van Oranje rechtsback spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaan we even doen of Van der Wiel zo zielig is. Iedereen ziet het toch hoe belabberd hij dit seizoen speelt. Een Ajax supporter mag kritisch zijn op zijn spelers. Een speler als Van der Wiel moet als geen ander weten. Dat wij meer verwachten van hem als iemand zoals Dico Koppers. Jij bent een speler die ontzettend goed kan voetballen. Maar je laat het vaak ook niet zien in het veld.

Maar buiten het veld scoor jij wel de hits en scoor je Likes/respect op je profielen.

Van der Wiel ga eens voetballen.

2 november 2011 om 13:45

Ik denk dat je met je laatste zin precies de plank raak slaat! Als men aan van der Wiel ziet dat hij zich voor 110% inzet bij Ajax en er alles aan doet om weer in vorm te geraken heeft men daar respect voor. Nu merkt iedereen dat van der Wiel meer bezig is om gevolgd te worden op FB , Twitter etc. dan anderen te achtervolgen op een voetbalveld, dat lokt natuurlijk reacties uit. Hij is niet volledig met z'n sport/vak bezig.
Inzet en mentaliteit wordt beloond van der Wiel!

2 november 2011 om 13:46

ga je weer janken over zn twitter/facebook?
doe eens normaal joh, bijna elk voetballer doet dat, maakt niet uit hoe actief.
hij doet zn best op het veld en wat denk je,heb je hem ooit met een mobieltje in het veld zien staan?

het enige is dat hij heel erg uit vorm is, kan hij niks aan doen, heeft iedereen wel eens.
kijk maar naar van persie, hij was niet echt lekker bezig, maar zie hem nu gaan de laaste weken.

2 november 2011 om 13:53

Ja klopt, iedereen kan wel eens uit vorm zijn. Maar waarom is hij het al bijna 1.5 jaar lang. Dit seizoen is ie ook al uit vorm en vorig seizoen was hij ook al niet top. Even serieus iedere voetballer zal best met social media doen.

Maar Van der Wiel zal is wat meer moeten trainen. Als hij weet dat hij echt zo slecht gaat en een dip heeft. Kan ie toch beter elke dag een half uur langer trainen op vaardigheden.

2 november 2011 om 14:04

nee nu lul je je ff uit.
tijdens het Wk was hij gewoon geweldig bezig.
maar na de WK, was hij gewoon 'normaal', dus niet geweldig.
en dat is niet uit vorm.

uit vorm is wat hij nu heeft, laaste paar weken.

2 november 2011 om 14:10

Hoelang hij ook uit vorm is, je steunt je club en de mensen binnen die club.
Er is niemand die hier kan vertellen met droge ogen dat v/d wiel niet zijn stinkende best doet. Dat hij dan gekleineerd word door middel van een wissel met gejuich te ontvangen vind men maar normaal! Dit is buiten proporties en schiet volledig zijn doel voorbij! Iemand steunen kan hem hier bovenop helpen, als een team slecht draaid en hij is daar deelgenoot van zal op de man een wissel toejuichen niet helpen. Helaas zijn normen en waarden van vandaag de dag niet van toepassing op de voetballerij...

Op het feit dat v/d wiel meer moet trainen ga ik niet eens serieus in, wat een onkunde dat je dat hier vermeld!

2 november 2011 om 14:16

Na het WK was hij gewoon niet goed. Ook niet slecht misschien, maar hij voegde niet veel toe. De laatste weken is 't echt dramatisch. Hij heeft gewoon concurrentie nodig, want hij loopt gewoon ongeïnspireerd op 't veld.

En natuurlijk, als je even in zo'n dip zit (mentaal), dan heb je een lastige tijd. En zo mooi als succes dan kan zijn als de halve wereld je ophemelt, zo hard is 't dan als 't even niet loopt. Dat is nu eenmaal de keerzijde van 't vak.

Enige oplossing is: weer met passie en bravoure spelen. Fouten maken mag best weleens, maar als een vaatdoek over 't veld lopen heb ik wel echt veel moeite mee. En er is niks mis mee dat je dan gewoon even op de bank mag plaatsnemen. Dat staat los van status, want het gaat om prestaties. En op basis van status heeft hij sowieso al veer meer krediet gekregen als menig ander.

Op 't WK was hij top, daarvoor ook, maar sindsdien heb ik die vde Wiel niet meer gezien.

2 november 2011 om 14:26

@tukker: Natuurlijk steun je je mensen maar van der wiel heeft gewoon de schijn tegen. Dat begon natuurlijk al dat hij met een hoofdblessure opeens bij een concert was. Dat laat gewoon zien dat je niet 100% met je vak bezig bent. Nu doet van der wiel het al 1.5 jaar heel matig. Zijn probleem is zijn imago hij komt gewoon erg laconiek over.

Ook ik heb het idee dat met hard trainen en aan jezelf werken je weer terug komt. Voorbeeld vind ik hierin zijn voorzet. Al sinds dat hij in het 1e van ajax speelt is zijn voorzet matig. Ik vraag me dan af of hij na de training elke dag nog even 30 voorzetten traint. Dat idee heb ik niet bij van der wiel. Ik zou dus graag willen weten wat van der wiel doet om beter te worden. Kijkt hij vb wedstrijden van hemzelf terug.

Als ik in een vormcrisis zit dan ga ik in mezelf investeren om terug te komen.ajax supporters hebben bij van der wiel niet het idee dat hij dat doet. Feit dat de boer hem op de bank zet, zegt naar mijn idee ook wel wat.

2 november 2011 om 14:32

@rolo
Het feit waar jij en veel mensen volledig aan voorbij gaan is dat hij een mens is, die gerespecteerd hoort te worden. Als hij niet in vorm is, als hij zich niet vol inzet dan moet de Boer hem wissel zetten. Dat geeft de ajacieden toch niet het recht om hem te kleineren/schofferen?

Daarnaast geef je zelf al aan dat je je afvraagt wat hij ervoor doet, je weet het dus niet... maar je weet dus ook niet of hij al wel wat doet bijvoorbeeld.
Als laatste, een vormcrisis is mentaal, kun je trainen wat je wilt, maar in de wedstrijden moet je er weer staan. Hij is namelijk niet ineens die kwaliteiten verloren, het komt er gewoon niet uit...

De Boer heeft het recht om te oordelen en hem op de bank te zetten, een supporter heeft het recht wel of niet naar de wedstrijd te gaan of een ajax shirtje te kopen bijvoorbeeld. Een supporter heeft niet het recht om spelers met de grond gelijk te maken of iets in die strekking!

2 november 2011 om 14:39

@ahjacied:
"even serieus iedere voetballer zal best met social media doen. Maar Van der Wiel zal is wat meer moeten trainen."

Het verband ontgaat me even totaaal! Voetbalprofs als van der Wiel die trainen bijna elke dag gewoon volgens het schema van hun club, meer trainen is niet verstandig bij een club die twee wedstrijden per week speelt, dan raak je al snel overbelast.

Jij doet net alsof hij minder traint om op Facebook of Twitter te zitten, dan heb je er weinig kaas van gegeten jongen. Het is toch voor iedereen duidelijk dat voetballers niet van 9 tot 5 trainen en dat ze genoeg vrije tijd hebben om aan social media te doen na trainingen?

2 november 2011 om 14:45

@tukkerf & A*f*c*a

Ik begrijp jullie beide volkomen, want jullie hebben beide een punt!

Alleen ben ik het niet eens met het uitfluiten van een jongen waar we het afgelopen seizoen van hebben kunnen genieten. Het is dan ook de laatste paar weken dat hij uit vorm is, dan vind ik terecht dat de Boer hem er even naast zet. Het is dus aan de trainers om in te grijpen om hem weer scherp te krijgen en natuurlijk ook zijn eigen inzet, dan kan ik het best begrijpen dat men verwijst naar zijn FB, Twitter of muziek waar hij ook actief is.

Het is natuurlijk niet zo dat we niet meer in hem geloven.....

Als ik vroeger als klein jongetje een pakslaag kreeg, omdat ik een slecht rapport had, mocht ik mij niet meer bezig houden met mijn hobby en dat was, op het pleintje voetballen, maar ik moest mij bezig houden met betere cijfers. Niet dat mijn ouders niet meer in mij geloofde, want ik kreeg alle ruimte om het te bewijzen dat ik beter kan, dan wat ik heb laten zien en dat is wat v/d Wiel ook moet doen.

V/d Wiel moet ook gewoon eerlijk naar de fans zijn en je niet gaan verdedigen over wat men zegt op FB of Twitter, maar ergens moet hij het begrijpen en hard werken om terug te keren als hoe we hem kenden voor zijn FB of Twitter gebruik..... na dat zal het de supporters niet meer uitmaken...

Want wat is nou belangrijker?....ik denk toch echt het gene wat HEM belangrijk heeft gemaakt....en dat is Ajax en niet Twitter of FB met tegen argumenten, want dat weerspiegeld alles en zeker als de trainer je ernaast zet de afgelopen wedstrijden!

2 november 2011 om 14:59

@tukker: Jij pakt dingen veel te persoonlijk. Supporters hebben kritiek op van der wiel zijn werk en niet op hem als persoon. Iedereen die zijn werk slecht doet die krijgt kritiek of je nu in een vormdip (persoonlijke problemen) zit of niet. Mensen hebben kritiek op hem als voetballer maar niet op de persoon van der wiel. Men zoekt echter wel naar reden waarom de voetballer van der wiel niet functioneert.

Heeft dus echt 0.0 met respect te maken. Als van der wiel weer naar behoren functioneert dan zal de kritiek er heel snel niet meer zijn

Ik kan uit eigen ervaring ook putten. Ik heb ook redelijk niveau gevolleybald en als ik weken slecht speelde dan kreeg ik ook kritiek van publiek/trainer etc. Die kritiek was meer dan terecht. Maar ik wist ook dat die nooit persoonlijk was. Ik had er een handje van om 1 minuut te laat op de training te zijn. toen ik slecht speelde besefte ik me wel dat ik dat moest voorkomen omdat het de schijn tegen heeft dat ik de commitmen niet heb. Mensen willen graag zien dat je er alles aan doet .

2 november 2011 om 15:11

Ik snap ook wat je bedoelt, leuk verhaal overigens ;

Je gaat naar mijn mening voorbij aan het feit dat jouw ouders hebben gezien dat je met meer tijd en energie in de studie de boel wel op rit zou krijgen... Zoals menig kind is je inzet vaak te laag ;

Bij v/d Wiel praten we over een dip, meer tijd in zijn voetbal steken gaat hem niet helpen, zijn stinkende best doen wanneer hij ermee bezig is wel, maar wie zegt dat hij dat nu niet doet/deed? Dat het niet altijd zo oogt is een ander verhaal naar mijn mening, precies om de reden die jij aandraagt, voetbal is zijn toekomst, is belangrijker! Dus juist daarom denk ik niet dat hij zich minder inzet, maar gewoon echt een vormdip heeft. Mocht hij zich de laatste weken echt minder inzetten, hoort hij regelrecht thuis op de bank en zal die inzet door handelen van de Boer wel komen.

Conclusie van bovenstaand is dan ook dat jullie boos moeten zijn op de Boer, mochten jullie ajacieden van mening zijn dat hij echt te weinig inzet toont! De Boer is namelijk degene die er wat aan kan doen! Ik kan me het even niet meer voor de geest halen, maar als de Boer hem de laastse wedstrijden op de bank heeft laten beginnen, doet eigenlijk iedereen wat hij moet doen.

Dan kom je weer op de supporters uit, want die doen dan exact het tegenovergestelde van wat ze moeten doen, hem verder in een dip drukken...

Dit dan even buiten mijn andere punt dat ik dit vanuit maatschappelijk oogpunt gewoon niet vind kunnen

2 november 2011 om 17:56

Dat leg ik toch ook uit, maar het is beter voor de fans van Ajax om je dan maar even niet met je sites bezig te houden, want dat werkt alleen in zijn nadeel als er kritiek volgt op zijn vorm crisis. Het is dan beter om ze geen andere reden te geven dan gewoon een normale vormcrisis. Nu hangen mensen al gauw zijn andere activiteiten aan...., dat is dus zijn eigen schuld!

Zet dan gewoon op Twitter...." I'll be Back" of zoiets....zo laat hij zijn fans en de supporters van Ajax ten minste zien dat hij zich focus op belangrijke zaken en dat is Ajax.

Supporters veranderen niet, dat is iets wat je al moet weten als je prof wordt...door begrip en excuses te tonen tegenover hen is beter dan dat ie zich gaat verdedigen.
Kom op hoor;, hij is geen A-junior meer. EK, WK, CL heeft ie allemaal al meegemaakt, dan moet ie het kritiek maar zo nemen als het is. Want zo dramatisch was het niet, wel vervelend....!!!!

Gewoon lekker door blijven bikkelen op de trainingen en ze zullen zijn naam weer roepen als hij fit zijn rentree weer maakt voor Ajax.

Greg, blijft de nummer 1! ;

2 november 2011 om 19:28

Dat hangt echt af van zijn situatie in dit geval. Ik kan niet oordelen wat de waarheid verder is want ik sta er niet dicht genoeg op.
Als Greg een vorm dip heeft en hij traint niet extra (zoals hierboven al iemand vraagt of hij na de training bv nog eens extra lang op voorzetten traint), maar houdt zich naast zijn vak TE Veel bezig met neven activiteiten die zijn focus op zijn vak negatief beinvloeden, dan hoort hij daar zeker verantwoordelijk voor te worden gestelt. Wij betalen nog altijd zijn salaris door dure wedstrijd kaartjes te kopen zodat zij zo royaal kunnen leven. Ik ben het wel eens dat zoals tegen Feyenoord, je nooit een wissel van je eigen speler met applaus moet begroeten.
Persoonlijk geloof ik niet dat het is omdat hij lui is. Anders zou hij niet wedstrijd in, wedstrijd uit een van de spelers zijn die de meeste km aflegt, ook al komt dat nu een beetje door zijn eigen balverlies. Voorzetten kunnen volgens mij constanter worden maar hij heeft toch al wel wat assist gegeven geloof ik.
Ik wordt knettergek van de ruimte waar hij iemand mee dekt als hij verdedigd. Door die ruimte geeft hij de aanvaller gewoon 10 opties voor de volgende zet. Toen Anita op zijn plek speelde, gebeurde er niets meer op die flank, want Anita vreet de tegenstander gewoon op. Het enige waar de aanvaller zich nog mee bezig kan houden is hoe hij van Anita af kan komen, laat staan een vervolging van zijn spel. Als Greg dit ook gaat doen, komt het met hem ook wel weer goed. Anders begin ik de hoop op hem een beetje te verliezen want hij is toch ten eerste een verdediger en daarna pas een aanvaller.
Ik heb Greg lange tijd gesteund toen andere hem al aanvielen, want zeker als jonge speler ga je vaak door een periode van een vorm dip. Maar het begint nu wel erg lang te duren. Deze zomer heeft hij uit kunnen rusten, dus aan vermoeidheid mag het niet meer liggen. Hij speelt wel voor Ajax en je kunt even een dipje hebben, maar op een gegeven moment moet je er wel weer staan want anders ben je Ajax niet meer waardig. Dan moeten wij gewoon onze verliezen accepteren en doorgaan met een neiuwe oplossing. Ik vindt niet dat Ajax een club is die nog een jaar door kan gaan met het zeggen van: Greg heeft wat tijd nodig, maar hij is echt een goede speler die er wel weer bovenop komt. Ook al zou hij weer helemaal opbloeien bij een andere ploeg, wij kunnen ons niet permiteren om op hem te wachten.

2 november 2011 om 13:47

Van der Wiel heeft faalangst. Ik denk dat wij hem het beste kunnen steunen. Als wij hem niet steunen kunnen wij hem beter verkopen want dan kan hij nooit meer op het gewenste Ajax niveau presteren door zijn faalangst.

Dit is geen 'gewone' vormdip!

2 november 2011 om 14:15

Als hij al faalangst heeft komt het door de supporters die zijn eigen speler uitfluiten en sarcastisch toejuichen..

2 november 2011 om 14:27

alsof je faalangst krijgt omdat wat emotievolle supporters je wissel toejuichen. Dan zou ik gelijk stoppen met voetbal want dan ben je totaal ongeschikt voor topsport

2 november 2011 om 13:52

Ik vind dit zo'n onzin, als Ajax supporter zouden jullie hem moeten steunen en niet gaan uitfluiten als hij gewisseld wordt. Ik vind dat Boulahrouz gelijk heeft en ik hoop ook echt dat Van der Wiel er snel weer boven op komt.

2 november 2011 om 13:55

Toevallig hebben we hem 1x uitgefloten en dat was wel tegen onze aartsrivaal. Van der Wiel wordt als een baby behandeld door sommige personen.

Die jongen verdient ontzettend veel geld per jaar. Hij hoeft amper te klagen om zijn werk situatie. Het enigste wat hij moet doen is zijn vorm terug krijgen. We steunen altijd elke speler door dik en dun. Maar Van der Wiel is een gevalletje het gaat een keer minder. Dan direct weet ie niet meer wat ie moet doen, normaal krijgt ie van ze familie, twitterkring altijd de wind mee.

Nu heeft ie de wind een keer tegen en is het moeilijk om er uit te komen.

2 november 2011 om 14:13

Wat hij verdiend staat hier totaal buiten, je hoort ook voetballers te respecteren en niet met 50000 man te kleineren/schofferen! Jullie steunen je spelers helemaal niet door dik en dun, dat is juist het probleem in deze.

Hij wordt overigens niet als baby behandeld door sommige personen maar als mens met gevoelens, een mens die respect hoort te krijgen zoals jij en ik dat ook horen te krijgen in de maatschappij...!

Zou je ook eens moeten proberen, respect tonen!

2 november 2011 om 14:31

@tukker: jij bent wel de persoon die graag overdrijft. Het was een kleine groep supporters die zijn wissel toejuichde. Voor het geval jij het niet in de gaten hebt maar die mensen betalen 400-500 voor een seizoenskaart en daar mag je op zijn minst 110% inzet voor verwachten en als mensen dat idee niet hebben dan mogen ze deze teleurstelling best laten blijken.

Als hij de komende wedstrijden het weer top doet dan juicht iedereen hem weer massaal toe. Het publiek heeft ook emotie. Van der wiel was voor veel supporters het voorbeeld van het emotieloze spel tegen feyenoord

2 november 2011 om 14:37

@rolo

Ik overdrijf een beetje om duidelijk te maken wat er gebeurt!
Zegt respect je dan niets? Vind jij dat je in welke situatie dan ook het recht hebt om iemand te kleineren/schofferen of met de grond gelijk te maken?

Wie ben jij overigens om te bepalen dat hij zich niet inzet voor 100%? Misschien oogt het niet zo, kan wel anders zijn!

Hoe je het ook went of keert, probeer het eens te betrekken op de maatschappij, respecteer een ander.

2 november 2011 om 19:36

Blijven jullie je mindere spelers maar applaudiseren. Bij Ajax, en alle grote clubs in Europa zou een speler die zo lang zoveel minder presteert als nu door zijn eigen publiek worden uitgefloten. Ik vindt dat wij eigenlijk al veel meer geduld hebben getoont dan nodig is. Greg moet uit zijn jongetje vel stappen en een mannenhuid aantrekken. Als hij dat niet kan, dan moet hij maar bij Twente gaan spelen, want bij Ajax is er geen plaats meer. En als hij dan weer een wereld speler zou worden, dan zou ik nog trots op hem zijn al speelde hij voor een concurrent maar wij kunnen niet eeuwig blijven wachten op de Greg van een paar jaar terug. Zo werkt dat niet bij Ajax.

2 november 2011 om 14:13

Hij zit in 1 videoclip. En heeft soms fotoshoots voor adidas of andere merken net als de jong etc. Dus wat is je punt nou. Ga je daarom nou echt zo slecht veotballen ? Wat een onzin/ Beckham is zeker ook een flapdrol omdat hij model is. Schei toch uit. Elke voetballer doet dingen ernaast. Het zijn ook maar gewoon mensen met een sociaal leven. ronaldo is ook model. Messi zit in die clip van waka waka van shakira. Zeker allemaal slecht. Hij focust zich heus wel op voetbal. Maar Zit in een dip. En dit gezeik helpt niet.

2 november 2011 om 19:37

Tuurlijk mogen "we" kritisch zijn op onze spelers maar "we" zijn ook supporters die hun spelers horen te steunen in moeilijke tijden.

Van der Wiel komt er wel weer bovenop. Die jongen heeft te veel kwaliteit om dat zomaar te verspelen. Ik vind dat Frank hem ook gewoon vertrouwen moet geven, dat geeft die jongen alleen maar zelfvertrouwen!

2 november 2011 om 13:37

Hij krijgt al tijden het vertrouwen maar toch blijft bij belabberd spelen, nu is het gewoon tijd voor sancties. Laat hem eerst maar eens zijn vorm zoeken en rust in zijn hoofd krijgen en dan verder kijken. Gewoon laten staan heeft geen zin, want het is er de afgelopen maanden niet beter op geworden.

2 november 2011 om 19:41

Er moet een moment gekozen worden waar wij beslissen tot wanneer wij hem blijven steunen en opstellen. Maar als dat moment aangebroken is en hij speelt nog steeds zoals nu, dan moeten wij gewoon een verliespost incalculeren en de volgende stap zetten. Greg is echt niet de nenige rechtsback in de voetbalwereld hoor. Laat Ligeon alvast wat vaker invallen zodat hij vast kan gaan wennen aan de hoofdmacht en dan zien wij wel hoe dat gaat lopen. Misschien wordt Greg hier zelfs wel beter door omdat er concurrentie verschijnt. En als hij dan nog niet beter wordt, dan is hij mentaal niet sterk genoeg voor dit niveau, ondanks zijn techniek.

Dat van de wiel het moeilijk heeft weten we nu wel. En ik heb altijd al gezegd dat ik liever Boulahrouz op de plaats van van de wiel zie in Oranje, maarja dat is niet het geval

ON: Zijn vorm verlies is mede te danken aan Ajax hij had al eerder moeten vertrekken hij speelt er te lang. Nadat Chelsea hem wou had hij moeten gaan. hij was er klaar voor!

2 november 2011 om 13:38

En welk bod voor van der Wiel heeft Ajax dan afgeslagen? Tot op heden is er geen enkele club geweest die de vraagprijs wilde betalen, ook Chelsea niet.

Van der Wiel zal moeten leren om zich op te laden voor de Eredivisie en daar net zo goed te spelen als in Oranje. Je kan wel tot de betere spelers behoren maar je zal het elke week ook moeten laten zien. En wanneer je tenminste je inzet toont, dan staat het hele Ajax publiek ook direct weer gewoon achter je.

Boulahrouz in Oranje is verdedigend misschien aantrekkelijk maar qua aanvallende impulsen zie ik toch echt liever van der Wiel. Afgelopen WK heeft van der Wiel het gewoon erg goed gedaan.

2 november 2011 om 13:57

Precies, als je van der Wiel ziet opkomen of als hij mooi een bal afpakt wordt dat gewoon bekroond met gejuich en applaus.

2 november 2011 om 14:12

City wou hem na het WK kopen voor 15 mil
Toen hadden ze hem gelijk weg moeten doen;

2 november 2011 om 14:15

Als ze echt 15 miljoen hebben geboden, dan ben ik het helemaal met je eens. Ik weet alleen niet of die bieding ook daadwerkelijk gedaan is of dat het hier de "wandelgangen" betreft.

2 november 2011 om 14:33

bij 15 mln was hij al lang weggeweest, is gewoon weer zon fabeltje ook voor 10 mln was van der wiel weggeweest

Boulahrouz hoort op dit moment te spelen inplaats van Van der Wiel. Van der Wiel verdient het op dit moment niet om een basisplaats te krijgen bij Oranje.

Ik begrijp alleen niet waar dit vandaan komt

"“je moet leren die mannetjes op tv die lekker veilig van achter hun tafels elkaar maar achterna lullen niet serieus te nemen."

Ik weet dat Boula geen fan is van Gijp, maar wat heeft dat met vd Wiel te maken?

2 november 2011 om 13:42

van de gijp is niet de enige op tv..wat begrijp je er net aan

2 november 2011 om 13:43

Wie is er op TV vd Wiel dan aan het afzeiken?
De quote van Boula is gehaald uit een interview dat hij gaf, waar over van der Gijp gesproken werd.

Dat staat volgens mij los van het feit dat vd Wiel uit vorm is.

Je hoeft trouwens ook niet zo denigrerend te reageren... "wat begrijp je er niet aan".

2 november 2011 om 14:08

Je hebt gelijk. Het was toch echt het Ajax-publiek dat een cynisch applaus gaf.

2 november 2011 om 16:58

sport1,vi, allemaal vertellen ze hetzelfde dat vd wiel slecht speelt dat bedoel hij ermee begrijp je het nu wel

van der wiel moet gewoon hogerop hij was tegoed voor ajax daaron kan hij nu moeilijk ze vorm vinden.
buiten dat juig hem is toe ga achter hem staan toon je een supporter en geen gloriehunter.

2 november 2011 om 13:41

Helemaal mee eens! Perfect verwoord.

Misschien vergeten de mensen hier Van Der Wiel zijn leeftijd en hoeveel wedstrijden hij heeft gespeeld de laatste paar jaar. Iedereen zit wel eens in een dipje.

Die jongen speelt straks toch bij een grote club en dan zit iedereen hem weer op te hemelen.
Bij een nieuwe grote club kan hij weer een stap in zijn ontwikkeling zetten. Misschien had hij na het WK al bij Ajax moeten vertrekken.

Ik ben er van overtuigd dat hij nog jaren de vaste rechtsback van Oranje is en bij een grote Europese club.

We mogen blij zijn met een rechtsback van zijn kwaliteiten.

het is wat hè, kritiek krijgen terwijl je miljoenen verdient.
ik verbaas me toch zo over die ego's die die kritiek niet serieus nemen etc. etc. dat ze zo snel op hun teentjes getrapt zijn.
als je zoveel geld verdient dan moet je tegen kritiek kunnen en eigenlijk moet je dat ook wel eens serieus nemen want kritiek is niet altijd onzin natuurlijk.
vaak is het eigenlijk nog gewoon waar ook en daar kun je van leren maar ja, als je het niet serieus neemt zal je nooit veel beter worden.
feit is echter dat van der wiel belabberd speelt en over het algemeen sta ik achter hem en ik heb nooit kritiek op hem gehad maar nu onderhand wel! ik vind die kop van hem zo arrogant de laatste tijd namelijk, tegen scheidsrechters, tegen tegenstanders, als hij een bal niet goed raakt etc.

leer van je fouten! neem kritiek aan en doe er eens wat aan! (ik heb het nu ook over voetballers in het algemeen en niet alleen zozeer over van der wiel, boulahrouz of wie dan ook)

Het hele gebeuren rondom Van de Wiel lijkt mij wel duidelijk. Hij verkeerd in een vormcrisis en zal beter moeten gaan presteren dan hij momenteel doet.

Wat ik mooi vind aan dit artikel is de reactie van Boulahrouz. Heel erg professioneel om op deze manier te reageren. Zo als hij hier praat hoort het. Hij gaat zijn collega niet afvallen om eventueel meer kans te maken op een basisplaats. Hij spreekt hier mooie respectvolle woorden..

Aaaaah, wat is v/d Wiel toch zielig, Verdient een vermogen. Op dit moment speelt hij als een krant in zowel het Nederlands elftal als bij Ajax. Ik heb het nooit een topper gevonden.

2 november 2011 om 13:50

Eerste seizoenen bij Ajax heeft hij het heel goed gedaan en ook in het Nl-elftal heeft hij het top gedaan. Dat bij nu in een fixe dip zit betekent niet dat hij het niet (meer) kan.

2 november 2011 om 13:54

Ik lees op voetbalzone toch andere berichten van Ajaxfans. Op het WK heeft hij goed gespeeld, dat staat buiten kijf. Maar na het WK was het echt drama met Greg. Dat ben je toch zeker wel met me eens.

2 november 2011 om 14:03

V/d Wiel is gewoon een goede speler die nu even in een dipje zit. Als hij daar uit komt zal hij weer laten zien wat hij echt kan.

2 november 2011 om 14:08

Uit komt niet meer uit dit dipje, dramavoetballer, het is te hopen voor Ajax dat ze hem goed kunnen verkopen.

2 november 2011 om 15:06

Dat is wel een beetje voorbaarig gezegd, heel veel grote voetballers hebben wel eens in een vorm crisis gezeten. Het lijkt me sterk dat Greg van de een op de andere dag zijn vorm kwijt is en niet meer hervindt.

Boularouz is zeker op tv ook vaak aangevallen of onderwerp van spot geweest?
Zal het ook wel terecht zijn geweest, overschatte speler, die helemaal niet kan meevoetballen.
Moet z'n mond dus houden..

En vd Wiel is gewoon hopeloos uit vorm, die had er al veel langer geleden niet meer in mogen staan.

Iedereen doet maar net of de kritiek op zijn vorm is. Daar gaat het helemaal niet om, iedereen kan wel eens uit vorm zijn daar heeft men wel begrip voor. Het probleem is de instelling van van der wiel. Hij is al ruim een jaar hopeloos uit vorm maar roept wel dat ie uitgeleerd is en dat ie naar spanje wilt. Daar scoor je geen punten mee bij de aanhang.
Daarnaast oog hij af en toe ook wat "lui" op het veld, al verliest ie een bal vecht ie niet om hem terug te krijgen bijvoorbeeld. Je kan uit vorm zijn maar laat dan in ieder geval zien dat je 200% geeft, maar ook dat zien we er niet vanaf bij van der wiel.

Erg vervelend misschien maar hij heeft het aan zichzelf te danken! Ajax is een grote club waar prestaties behaald moeten worden! De mensen op de tribune hebben een verwachtingspatroon en als van der Wiel het maanden al niet goed doet dan krijg je logischerwijs kritiek te verwerken! Het is aan van der Wiel om hier sterker uit te komen en ieder zijn mond te snoeren, of te gaan jammeren en zielig te doen! Ik hoop dat hij het 1e doet... Ook voor het aankomende EK waar hij waarschijnlijk wel gewoon rechtsback komt te staan!

2 november 2011 om 14:40

Ajax was een grote club kun je beter schrijven..
En dat is dus ook het probleem, voor vele blijft Ajax die grote club, maar dat zijn ze alleen nog maar in de geschiedenis boeken.
En vanaf de tribune word er verwacht dat spelers voetballen alsof ze bij een echte topclub spelen, maar vd Wiel is maar een gewone middelmatige speler en er word teveel van hem verwacht..

Als ik op mijn werk mijn best niet doe krijg ik ook commentaar en zullen klanten en collegas daar niet vrolijk van zijn.
Als ik dan zeg nu gaat het ff niet lekker over een maandje ofzo komt dat wel weer heb er maar respect voor dan zullen er ook mensen zijn die daar kritiek opleveren.
Als meneer vd Wiel niet tegen de druk kan moet hij lekker bij NEC gaan voetballen waar je goed bezig bent als je gelijk speelt tegen Utrecht.
Hij is een topsporter die een salaris verdient waar bijna iedereen van droomt, hij hoort mensen te vermaken met voetbal en zijn spel kan hij dat niet dan mag je diegene daarop aanspreken, kan hij daar niet mee omgaan moet hij iets anders gaan doen.

die jongen speelt al zolang in de basis, heeft weinig rust gekregen, vliegt af en aan, en ja dan kan je zeggen, dat hoort bij je beroep, maar misschien is zijn lichaam op en kan het mentaal even niet meer aan en is hij nu gebaat bij rust.

Geef die jongen de steun die hij nodig heeft, want hem verder de put in fluiten, schelden heeft totaal geen zin.

We hebben allemaal gezien wat hij kan en hoe goed hij is, dus ga nou niet overdrijven en toen 't goed ging liep iedereen in de polonaise achter van der Wiel aan en nu is 't een nietsnut een pannenkoek??

Wees reëel, hij heeft 't even niet meer, maar wij hebben ook zo onze periodes toch???

Voetballers zijn net mensen!

Succes van der Wiel

Beste Boula, die mannetjes achter hun tafel bespreken actuele gebeurtenissen en verzinnen niks. Dat wil zeggen dat zij niet zijn begonnen met Van der Wiel in een kwaad daglicht te zetten maar andere mensen, in dit geval de eigen supporters. Ik vind het altijd zeer arrogant hoe ze praten over die praat programma's. O wat hebben ze het toch altijd moeilijk met een beetje kritiek. Wanneer je goed speelt krijg je alle lof (zie Huntelaar, Sneijder en van Persie) en wanneer je slecht speelt wordt dat nou eenmaal ook besproken. Maar nee deze arrogante kwal luistert uitsluitend naar zijn vrienden en familie en snapt niet dat je van kritiek kan leren. Laf, zeer laf.

Natuurlijk heeft Boulahrouz gelijk als hij zegt dat je je van 'die mannetjes' niets moet aantrekken. Aan de andere kant, zoals zulke gasten je kunnen breken maken ze je ook. Doe je het goed, dan wordt daar ook volop over geschreven en gesproken dus het werkt van twee kanten. Bovendien hebben ze gelijk, want Van der Wiel speelt als een krant de laatste weken. Niet dat dat erg is, maar het is wel een punt van aandacht. Naast het feit dat het een sport is, is voetbal ook een mooi discussieonderwerp dus moeten de heren voetballers zich niet gelijk zo aangevallen voelen als er een keer wat minder positief over ze geluld wordt. Bovendien, zoals Boulahrouz zelf al aan geeft: het is maar gelul!

Overigens vind ik zijn standpunt dat je alleen wat van familie en vrienden moet aannemen een wel erg ver-van-het-bed-visie. Natuurlijk zijn dat je belangrijkste mensen, maar in de voetbalwereld kun je je collega's, staf, de fans en evenmin de media niet negeren of verwaarlozen. Doe je dat wel, dan ben je een egoistische broodvoetballer uit de categorie Purrel Frankel, waar men niet beseft hoeveel geld er tegenwoordig voor een kaartje wordt betaald. Als neutrale toeschouwer zat ik onlangs in de Kuip toen Feyenoord tegen ADO verloor met 3-0. Tegen een kortingstarief waren de kaartjes per persoon 23 euro. Vlak nadat ik tot de conclusie kwam dat dat redelijk was, leerde ik dat de normale prijs het dubbele was! Gezien het labbekakkerige spel van Feyenoord was dat het allerminst waard. Ik kon wel wit wegtrekken bij het besef dat er mensen het volle pond moesten hebben betaald voor zo'n strontpot! Als zo'n voetballer zich in dat licht alleen interesseert in zijn naasten moet ie zich de ogen uit de kop schamen!

Mooie woorden van Boulahrouz. Hij heeft ook nog gelijk ook.. Van der Wiel zit nu gewoon in een periode dat het even allemaal niet lukt en tegen zit.. Ik denk dat hij rust nodig heeft, om z'n lichaam weer volledig op te laden..

2 november 2011 om 14:20

Als ik zwakjes en moe ben en thuis blijf tot ik de grote boze wereld weer aankan zal mijn baas dat niet toejuichen....

Altijd maar dat negatieve gedoe over spelers. Waarom pakken we het nooit eens vanaf een ander perspectief aan en zorgen we dat van der Wiel eens een keer positief wordt gesteund?

Voorbeeld: Stel, je geeft 5 slechte voorzetten tijdens een wedstrijd. Het he-le team gaat uit zijn dak tegen jou, inclusief alles langs de kant. Alsof je zelf niet weet dat je 5 slechte passes hebt gegeven. We kunnen van der Wiel beter opbouwende kritiek geven, want hij is namelijk in potentie de beste (en de enige) waardige rechtsback die wij in Nederland rond hebben lopen. Daar moeten we zuinig op zijn. En dat hij meer met Facebook/twitter bezig is dan met zijn eigen carrière.... Yeah right. Moeten we dat nou écht serieus gaan nemen? Die jongen is professional en wordt door de besten begeleid.

Van der Wiel komt er wel weer bovenop. Elk talent heeft last van een mindere periode. Maar een hoop stront over hem heen blijven gooien heeft totaal geen nut!

2 november 2011 om 14:16

Leg mij dan uit waarom die gasten zoveel moeten verdienen?

2 november 2011 om 14:28

je hebt talent nodig om zo hoog te spelen, en niet iedereen heeft dat.

en leg jij my nu even uit waarom die tennisers miljoenen verdienen per potje.
en waarom zangers zoveel verdienen per liedje.
en waarom Beatrix zoveel verdient alleen om op haar luie a** te zitten en iets op te lezen.

ja precies,we kunnen hier allemaal niet op in gaan.

2 november 2011 om 14:37

@ slimstef,

Dit gaat niet over veel of weinig verdienen, dit gaat over zijn vormcrisis en alle commotie die er bij gemoeid is. Ik vind het allemaal zó overdreven. Hij gaat straks zelf nog geloven dat hij meer met twitter bezig is dan met zijn werk. Onzin. Als hij dat toch graag in zijn vrije tijd doet, prima. Daar hebben wij geen bal mee te maken. Wat moet hij dan doen? Elk vrij uurtje besteden met een bal aan zijn voet? Onzin.

Dat hij veel verdient vind ik prima. Dat hij vormcrisis heeft, kan gebeuren. Maar het lijkt nu net alsof iedereen denkt dat hij het wel prima vind om elke wedstrijd weer voor lul te lopen.

2 november 2011 om 14:41

Juist omdat deze mensen in de schijnwerpers staan, volle zalen trekken en zich kwetsbaar moeten opstellen. Alles in wat ze doen heeft een groot belang, daarom verdienen deze mensen meer dan modaal en terecht.

2 november 2011 om 14:55

@slimstef, precies, en je wilt zeggen dat de voetballers niet onder 300000 camera's staan??

hoezo de vraag: ''waarom verdienen ze zoveel?''

2 november 2011 om 14:59

Huh, volgens mij heb je niet door dat die vraag sarcastisch was bedoeld..

2 november 2011 om 15:16

''leg mij dan uit waarom die gasten zoveel moeten verdienen? ''

hoe wil je dat als sarcastisch markeren.....

2 november 2011 om 15:38

Pfff, moet ik dit echt aan je uitleggen?

Dat verdient hij niet”, vervolgt de Kannibaal. “

wat heeft Kannibaal. “ met bou te maken

2 november 2011 om 14:17

Dat is zijn bijnaam kenner....

2 november 2011 om 14:33

Kannibaal is z'n bijnaam omdat hij zo'n beest op het veld is.

2 november 2011 om 14:38

@abedullah43:

Kijk maar eens het filmpje terug van het Ek2004, de actie van Boula tegen C. Ronaldo. Die ging huilend het veld af.

On:

Ik vind het goed dat Boula het zo opneemt voor zijn landgenoot. Het spreekt eigenlijk voor zich, maar de rest van de groep hoor je niet. Bij Ajax hoor je er trouwens ook niemand over en dat vind ik vreemd. Als je teammaat uit wordt gefloten, dan moet je daar wat tegen doen.

2 november 2011 om 14:50

dankjewel voor de info jullie allemaal hierboven ik dacht dat voetbal zone een fout had gemaakt of zo
ik ben niet zo fan bou

2 november 2011 om 15:24

@svdesign1

Heel veel spelers hebben het opelijk voor van der Wiel opgenomen en het sarcastisch applaus bij zijn wissel afgekeurd. Zijn teammaats doen er dus wat aan, google er maar eens op, kom je diverse comentaren van oa. aanvoerder Verthongen, Janssen en trainer Frank de Boer die het allemaal opnemen voor van der Wiel en het cynische applaus bij zijn wissel veroordelen.

Een excuus aan de Ajax selectie voor je onterechte commentaar zou je sieren.

Ik lees hier wel weer zoveel onzinreacties.

Mensen betrekken dit veel te veel op de verdiensten van v/d Wiel, maar dat heeft hier niets mee te maken! Of je nu 1000 Euro verdient of 50000 Euro verdient, iedereen is in de 1e plaats een mens.

Je hoort je medemens te respecteren, ten alle tijde. Als je iets niet bevalt ga je toch niet direct iemand kleineren of schoferen, wat geeft je dat recht? Die 35 euro (voorbeeld!)die je voor een kaartje betaald geeft je het recht een medemens te kleineren? Ga eens even normaal en sociaal doen met elkaar!

Mensen worden het idee gegeven dat ze onder het mom van voetbal alles mogen, want die verdient zoveel en ik betaal zoveel voor een kaartje, hou toch op! Respect is een woord dat vaak vergeten wordt in de voetballerij!

Buiten dat ben ik overigens fel tegenstander van het kleineren/schoferen of uitfluiten van spelers van je eigen team! Een team is gebaat bij steun, zeker in mindere tijden... zo ook een speler, steun iemand uit vorm!

Als laatste halen mensen zijn sociale gedeelte erbij (twitter/facebook), helemaal lachwekkend!

2 november 2011 om 14:35

Je hebt hier volkomen gelijk, echter gaat het hier niet om kleineren maar het geven van kritiek wat vd wiel niet aanstaat.
vd Wiel heeft zovaak acties gehad waardoor het respect van de supporters richting hem verloren ging (hersenschudding maar wel aanwezig zijn op concert/voor een winkel wachten tot savonds laat voor een spelletje/aangeven dat je schijt heb aan de echter supporters etc etc).
Al was dit een heel andere voetballer geweest van het team gingen de supporters hier waarschijnlijk ook heel anders mee om.
Kijk naar siem de jong bijv. speelt al wedstrijden belabberd daar hoor je niks over en krijgt de tijd, het gaat hier vaak ook om het karakter van een speler.
vd Wiel die roept ik blijf voor altijd bij Ajax wanneer het goed gaat maar zodra meneer kritiek krijgt wil hij weg want Nederland vraagt teveel van hem

2 november 2011 om 14:44

Dat hersenschudding en spelletje verhaal geeft alleen maar aan dat hij ook mens is die sommige zaken graag doet. De trainer kan daar wat aan doen, supporters hebben gewoon dat recht naar mijn mening niet.

Afijn, wij komen er waarschijnlijk toch niet uit, maar noem mij een mietje watje doetje, maar ik weiger spelers uit te fluiten, een team dat iets minder draait uit te fluiten. Sportief zal dit niet helpen en van enig respect getuigd dit zeker niet!

Ook bij twente kennen we dit fenomeen en het stoort mij mateloos!!! Gelukkig hebben wij vak-p die het ook stoort, waardoor het niet normaal wordt! Als er mensen zijn die het doen worden die direct op hun plaats gezet door andere supporters en als dit iets massalere vormen aanneemt is vak-p de eerste die zoveel geluid maakt dat dit direct wegvalt!

Het gebeurt gewoon overal, bij ajax al snel iets grootschaliger gezien de omvang van het stadion, dan bij twente bijvoorbeeld, maar waar het ook gebeurt... Ik zal dit nooit accepteren, vind het gewoon iedere keer nog verschrikkelijk en vind de mensen die hier aan meewerken gewoon klootzakken, sorry!

2 november 2011 om 14:49

Zijn onprofessionele gedrag doe jij af als' hij is een mens' terwijl elke persoon met een normaal verstand kan begrijpen dat met een hersenschudding je thuis moet blijven en dat iedereen die topsport bedrijft weet dat rust super belangrijk is.

Maar misschien moet jij eens kijken naar schaatsers, zwemmers ed. Die mensen verdienen heel wat minder maar die willen de top halen en die beseffen dat je daar offers vpor moet brengen; Dat je dus niet tot 2u ;s nachts op kan blijven. nee die beseffen dat je op tijd je rust moet pakken en dat je daar soms 'leuke' dingen voor moet laten. Ik mis deze topsportbeleving bij van der wiel maar sowieso mis ik die bij een groot deel van de profvoettballers.

En daar mag je best kritiek op hebben. Als publiek mag je best een sociale controlefunctie hanteren. Noem het een ''wake up call'', een signaal dat een speler moet beseffen dat er altijd hard gewerkt dient te worden.

2 november 2011 om 15:17

Dan zijn we nu bij de kern waarin we van mening verschillen, gezien ik niet vind dat supporters dat recht hebben... De enige die dat recht heeft is de staf, als die vinden dat hij er niet genoeg mee bezig is, moeten ze er wat aan doen! Die kunnen die jongen een wake-up call geven, door hem op de bank/tribune plaats te laten nemen en te vertellen wat er moet gebeuren wil hij weer kans maken op de basis.

Wij supporters hebben dat recht niet!
Wij supporters hebben het recht om een seizoenskaart te nemen en wel of niet te gaan, wij hebben het recht om een kaart te kopen of niet te kopen. Als je net als ik in een supportersvereniging zit heb je het recht om aan te geven wat er fout gaat in de daarvoor bestemde vergaderingen bijvoorbeeld...

Maar bovenal heb je de plicht fatsoenlijk met elkaar om te gaan!

2 november 2011 om 14:44

Heb het al eerder gezegd in een reactie op je; jij overdrijft wel zo ontzettend. Jij praat hier over kleineren en schofferen als jij echt de betekenis van deze woorden kent zou jij ze hier niet gebruiken.
Publiek betaald veel geld om wedstrijden van ajax te zien dan mogen ze 1 ding verwachten: 110% inzet. Als het publiek het idee heeft dat die er niet is dan mag het publiek dit laten blijken. Je kan in een stadion moeilijk een dialoog aangaan. Een dergelijke applauswissel laat dan zien wat het publiek er van vindt. Kleineren is elke goede pass van van der wiel met applaus begroeten of bij elke balcontact een striemend fluitconcert dat is kleineren. Schofferen is iets totaal anders.

Verder heb je het over dat men respect moet hebben. Maar als we dit nu eens omdraaien. mensen liggen krom om naar ajax te gaan en zien een speler die zich niet 100% inzet of dat idee iig geeft. terwijl die supporter elke dag zich kapot werkt. Waar is dan het respect van de voetballer voor zijn supporters? Jij hebt het over respect van supporters maar waar is het respect van voetballers, die zich soms niet lijken te beseffen dat die volle stadions de reden is dat zij zo goed verdienen.

Dat mensen de sociale media erbij halen dat komt door van der wiel zelf dat is het imago dat hij zich heeft angemeten. Als mensen het idee hebben dat de ficus niet 100% op voetbal ligt dan ishet logisch dat men naar zijn nevenactiviteiten kijkt.

2 november 2011 om 15:31

Wij gaan niet op 1 lijn komen ;
Laatste inhoudelijk reactie op jouw reactie en dan stop ik ermee voor vandaag

Niemand dwingt je om krom te liggen om naar ajax te gaan, waar jullie wel proberen te dwingen dat hij voor het oog zijn best doen. Of hij dat sowieso al probeert, maar dat het niet zo oogt of wat is niet interessant dus...

Daarnaast is de Boer naar mijn mening verantwoordelijk voor de opstelling. Als v/d Wiel dus niet volledig zijn best doet en als je dat stoort, moet je bij de Boer zijn, hij is stelt hem nog steeds op, hij legt de lat dus minder hoog, dus is ook hij verantwoordelijk voor jullie onvrede, die hij dus ook verdient!

Ik ben ten alle tijde vrij om niet naar het stadion te gaan als het me niet bevalt, ik ben ten alle tijde vrij om enige onvrede te uitten in de daarvoor bestemde vergaderingen bij fc Twente. Maar uiteindelijk zal ik tevreden moeten zijn met wat ik voorgeschoteld krijg. Dit is een beetje vergelijkbaar met de film, je koopt een kaartje en dan maar hopen dat het een goede film is ;

Beetje overdreven allemaal, maar het geeft wel aan welke verschillen jij en ik tegen aan lopen...

2 november 2011 om 14:47

@tukkerf
Wat ik met geld bedoel is dat het er bij hoort. Als je minder verdiend krijg je ook vaak minder kritiek en vooral minder commotie. Je vergeet dat het voor van de Wiel zijn werk is dus natuurlijk heeft geld hier iets mee te maken. Bij voetbal is het part of the game dat je veel kritiek kan krijgen, daar krijg je netjes miljoenen voor betaald een mooie vergoeding dacht ik zo. En ja ik vind dat je daarom niet moet zeiken over wat kritiek, dan ga je maar lekker ergens in een magazijn werken.

PS: Over dat geld is een reactie op de post van sdesign dat we geen kritiek moeten geven maar positieve feedback en dus niet op dit artikel.

Misschien heeft hij geen vormdip maar is dit gewoon zijn niveau. Sinds het wk heeft hij weinig wedstrijden goed gepresteerd, met het Nederlands elftal uitgezonderd. Het seizoen daarvoor speelde hij onbevangen en was hij goed, maar dat alles is op dit moment weg. Maar misschien is hij niet zo'n talent dan wij dachten. Had Ajax hem nu maar verkocht voor 15 miljoen aan Bayern...

Greg is nooit een topverdediger geweest , en zal dat ook nooit worden. Maar door zijn voetballende vermogen was hij toch een meerwaarde. Zeker in het seizoen 2009/10 was hij fantastisch met 6 goals en 7 assist. Daarna heeft hij dat niveau nooit meer gehaald, hij heeft zich dus niet doorontwikkeld en dat is dan ook de reden dat hij nog steeds in Amsterdam speelt. Als Greg aanvallend geen meerwaarde is blijft er een vrij matige rechtsback over, met ogenschijnlijk iets teveel afleiding en iets te weinig focus.

Wat ik denk is dat van der Wiel afgelopen zomer al naar het buitenland had moeten gaan. Nu zullen er niet zoveel meer clubs meer zijn die hem graag willen en die clubs die er zijn zullen vermoedelijk minder geld gaan bieden. Dit is helaas voor beide partijen niet gebeurt.
Dat hij nu in een dip(je) zit wil niet zeggen dat hij niet goed genoeg voor een buitenlandse subtopper zoals Schalke 04 of Valencia. Wellicht bloeit hij daar weer helemaal op en kan hij wellicht de stap naar een echte topclub aan.
Voor mij staat hij absoluut niet ter discussie bij het Nederlands Elftal (bij van Marwijk zeer waarschijnlijk ook niet). Dat hij nu in een dipje zit bij Ajax hoeft zeker niet te betekenen dat hij niet goed genoeg is voor de basis van Oranje. Ajax en het Nederlands elftal staan totaal los van elkaar.
Een goed voorbeeld is van Bronckhorst, bij Feyenoord liet hij dollen door spelers als Schaken en Duplan en op het afgelopen WK speelt hij weer ontzettend goed en komen de beste aanvallers ter wereld nog niet voorbij hem. Dit heeft natuurlijk ook te maken de spelers om je heen.
Ik vind het nog steeds een hele goede speler, is jong dus moet nog wat leren maar ik zie het wel goed komen.
Weet niet wanneer zijn contract afloopt maar misschien is het een idee om hem in de winterstop van de hand te doen.

Ik vind dat van der wiel genoeg kansen heeft gehad om zich te herpakken. Hij haalt al het hele seizoen zijn normale niveau niet. Ik vind het dan ook normaal dat iemand anders de kans krijgt. Khalid boulahrouz doet het gewoon uitstekend bij stuttgart.

Wat zijn voetballers soms toch trieste ego''s. Totaal geen begrip voor terechte kritiek die ze oogsten na de zoveelste belabberde vertoning. Toon eens ballen en zeg: het publiek heeft helemaal gelijk, ik speel als een kutje, en ik moet stukken beter presteren. Vd Wiel moet wellicht eens kappen met dat geschuur tegen dat trieste rapwereldje waar ie in elke clip de wannabee gangsta uit loopt te hangen. Wees gewoon jezelf, met je nep-act. En Boulahrouz moet al helemaal de mond houden in deze. Heeft jaren belabberd gepresteerd en komt net pas weer kijken. Praatjesmakers.

Ten eerste is de kans dat Van der Wiel de komende 2 oefenwedstrijden niet speelt in het Nederlands elftal erg klein tot nihil. Of hij zou zelf niet geselecteerd willen worden.
Van Marwijk is heel standvastig en trouw aan zijn basis elftal, zelfs als een speler even bij zijn club buiten de boot valt.

Ten tweede ligt het totaal niet in de lijn der verwachtingen dat Van der Wiel langer dan 2 mogelijk 3 weken buiten spel staat.
Hij wordt bewust even in de luwte gezet om alles te verwerken en zich uitsluitend in de trainingen op z'n eigen spel te concentreren.

Tenslotte is dit een belangrijk leerproces voor hemzelf, omdat hij eindelijk moet gaan beseffen dat het leven als een prof ook inhoudt dat je op je woorden en internetplatform uitlatingen let.

Eigen uitlatingen keren altijd bij je terug, om je te testen of ze werkelijk waar zijn !!
Of je echt sterk genoeg bent om ze te kunnen dragen !

Al helemaal als die woorden een groot publiek bereiken en de kracht van die boemerang enorme proporties kan aannemen.

Dus, niet zeuren, er overkomt Van der Wiel niets, hij roept de dingen over zichzelf af !!!

Grote kerel zijn gewoon en anders geen (te) grote uitlatingen meer doen.... simpel hè.....

Een paar jaar geleden werd ook Stekelenburg op de bank gezet. We zagen toen dezelfde reacties als nu. Het is een feit dat v.d Wiel sinds het wk niet meer goed presteert. Misschien moet de speler zelf eens in de spiegel kijken. In mijn mening krijgen spelers zoals van der Wiel te weinig wind tegen, zeker in het begin van hun carriere. Mentaal zijn ze vaak vrij zwak. Het is geen toeval dat de Ajax jeugd de laatste jaren weinig titels in het eerste gewonnen hebben. Van der Wiel is een van die spelers.

Ik hoop dat de rechtsback goed uit deze vormcrisis komt. Dat eenmalige fluitconcert was op de plaats (heel Ajax verdiende thuis tegen Feyenoord een flinke boete!!!) en ik hoop dat v.d Wiel nu de gelegenheid pakt om iedereen de mond te snoeren. Misschien moet hij maar eens praten met Stekelenburg. Kijk hoe hij uit het diepe dal is geklommen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren