Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman opvallend kritisch over Feyenoord: 'Ik zie te weinig progressie'

Laatste update:

Feyenoord is uitstekend aan het nieuwe seizoen begonnen en staat na tien speelronden op een keurige vierde plaats in de Eredivisie. Ronald Koeman loopt echter niet mee in de polonaise en blijft kritisch op zijn spelers, van wie hij meer verwacht. Wanneer de coach wordt gevraagd naar de daadwerkelijke progressie van Feyenoord, is hij opvallend kritisch: “Die zie ik te weinig.”

/

Koeman wil zijn ploeg beter zien voetballen: “Tegen ADO Den Haag en VVV-Venlo hebben gewoon niet goed gespeeld, daar verandert een resultaat tegen Ajax niets aan. Wij hebben moeite het spel te maken, kunnen niet dicteren in een kleine ruimte”, zegt hij in Voetbal International. “Ik dacht dat we geleerd hadden van de wedstrijd tegen ADO Den Haag, maar tegen VVV-Venlo zie ik ons dan toch wéér diezelfde fouten maken. Dat snap ik dan niet.”

De opvolger van Mario Been tikt ook Ron Vlaar op de vingers: “Ik verwacht meer van Ron Vlaar. Samen met John Guidetti brengt hij leven in de brouwerij, maar het moet niet doorslaan. Het moet gepaard gaan met prestaties. John is ook pas negentien, hij moet ook nog alles leren, in zijn voetballen, zijn druk zetten. Hij kan en moet meer gaan brengen”, aldus Koeman.

Ronald Koeman verwacht teveel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach, nu vind ik dat Koeman zn team te hoog inschat. Ze voetballen sommige momenten leuk(of zoals tegen Ajax goed), maar het is een blijft een jong team. En misschien mist het toch wat kwaliteit.

26 oktober 2011 om 00:18

Ze staan niet voor niets 4e... En wat ze zondag lieten zien tegen ajax is ook een vorm van kwaliteit! ! Niet veel clubs geven zolang en met zoveel spelers druk! En vergeet niet dat ze gewoon de baas waren in de Arena Ik denk dat dit team in de toekomst nog veel kan laten zien! En Koeman is de juiste man om ze daarbij te coachen!

26 oktober 2011 om 00:23

Nee, het is ook een hele prestatie! Maar Koeman vind dus dat het beter moet. Het is een mooi streven, maar of het realistisch is? En qua kwaliteit weet ik het ook niet. Ik denk dat ze dan hadden moeten winnen van Ajax, want het veldspel en de druk naar voren houden deden ze erg goed. Maar dan moet je toch meer scoren, en dat is misschien dan het beetje kwaliteit wat er mist?

26 oktober 2011 om 00:26

Kwaliteit of ervaring? Ze werden misschien een beetje bang om echt gewoon voor te staan ( later gelijk ) en dat tegen ajax in de Arena... Vorig jaar werden ze nog verslagen door PSV met 10-0... Oke er zijn een paar mensen weg, maar toch en dan speel je gewoon beter tegen ajax.. Tja ik denk dat het dan jong heid is en dat ze een stukje ervaring missen om het dan ook echt af te maken!

26 oktober 2011 om 00:34

Tja, het zou ook jeugdigheid en ervaring kunnen zijn. En nu vergelijk je hun beste wedstrijd met de slechtste. :P oke, ze voetballen beter dan vorig jaar! Maar ik ben er toch niet helemaal van overtuigt dat Feyenoord beter kan. Want afgezien van Ajax, die er momenteel er he-le-maal niks van bakken, en een leuke wedstrijd tegen AZ was de rest niet goed. Bijv vvv, die waren voor de rode kaart beter.

26 oktober 2011 om 10:24

Gebrek aan kwaliteit?
ja vooral blijven denken, en dan je afbragen hoe slecht al die clubs met ervaren elftallen dan wel zijn,
want er staan maar 3 clubs boven Feyenoord

De Kwaliteit is juist veel beter dan iedereen denkt, en het is logisch dat ze nog veel moeten leren.
Dat gaat met stappen vooruit en dan weer even niks
En daarom is er de laatste weken minder progressie geweest dan gehoopt.
Maar dat wil niet zeggen dat die progressie niet meer geboekt kan worden.
Mokotjo, van Haaren, Indi, Cabral, Clasie, De Vrij , schaken, de jeugdspelers
en de keepers hebben een dramatisch seizoen gehad
Daar worden ze sterker door en nu het beter draait komt er meer druk op.
Been hield de druk weg en Koeman doet dat beduidend beter.
Ook van die druk worden ze beter zoals B v Marwijk al zei
dus die stap maken ze ook nog wel

26 oktober 2011 om 01:01

Dat is jouw interpretatie.

Vergeet niet dat Feyenoord gewoon bij de traditionele top 3 hoort en dat - ondanks een aantal mindere jaren - de verwachtingen gewoon hoog blijven.

Als Koeman weinig progressie ziet, heeft hij recht om hier wat van te zeggen. Het betekent gewoon dat dit Feyenoord vorig jaar ook beter had moeten presteren. Hij ziet geen vooruitgang, dus dit niveau was er al. Dat bevestigd de schandalige prestaties van vorig jaar maar weer.

Ronald Koeman wil zien dat de spelers niet gaan leunen op die vierde plek, maar zichzelf blijven verbeteren om of op gelijke hoogte te blijven met de concurrentie, of om er bovenuit te steken.

Ik als Feyenoord supporter ben uiterst tevreden met de instelling van Koeman. Hij verwacht meer van de spelers en is niet snel tevreden. De juiste ingrediënten om Feyenoord weer richting de top te leiden. Ga zo door Ronald!

26 oktober 2011 om 09:23

Vindt de reactie juist goed van Koeman, de lat die hij legt, gaat uit van een bepaald topniveau... Bovendien heeft deze spelersgroep nu toch wel laten zien hard te moeten worden aangepakt.. Naast het seizoen met Been (die een stuk milder voor z'n spelers was) was Koeman ook 1 keer goed te spreken over z'n team (na AZ uit) om vervolgens gelijk door een lamlendige instelling met 3-0 in de Kuip van ADO te verliezen... Ik denk dat hij zich gewoon niet 2x aan dezelfde steen wil stoten door nu weer hosanna te gaan roepen.

Prachtig dat hij dit zegt. Helemaal met hem eens. Feyenoord moet constanter worden. Als we Europees voetbal willen halen moeten we juist winnen van de kleine clubs (alles t/m plaats 10). Dan kunnen we ons het veroorloven om een wedstrijd tegen een topploeg te verliezen.

Terecht dat hij kritisch is! Feyenoord speelt af en toe leuk, en zeker beter dan vorig jaar.
Maar het spel maken moet ook gebeuren, op die manier moet je namelijk je thuiswedstrijden winnen.
Pas als je die allemaal wint, kun je naar boven kijken. Ik ben het 100% eens met Koeman dat hij niet tevreden is. Dat ben ik ook niet als Feyenoord supporter. De strijd en de passie af en toe is echt goed.
maar tactisch moet het nog beter, want het kan gewoon!

We kunnen beter, waarom hier genoegen mee nemen?

Wij zijn Feyenoord, als jullie dat in het stadion laten zien, dan zijn wij werkelijk trots!

Goed om te zien dat koeman kritisch durft te zijn naar de ploeg toe. Mario Been durfde dit duidelijk niet. Uiteraard zijn de positieve prestaties onder koeman ook wel een opening om meer van je team te verwachten dan wanneer 'alles' tegen zit.

De positieve prestaties van het feyenoord onder koeman laten zien dat ze beter kunnen voetballen dan tegen ado en vvv, dan is het in mijn ogen logisch dat je dit mag uitten. In het team zit veel rek dus eis je als trainer het maximale.

Goed van Koeman, meeste spelers zijn vast blij dat het zo goed gaat, maar ze zijn inderdaad nog wat wisselvallig en ze moeten niet terug in hun ouwe vorm raken! Deze vorm gewoon vasthouden ( uiteraard niet tegen Grunn :P ) Maar dan zie ik Feyenoord wel hoog eindigen! En uiteraard zijn deze jongens nog jong en hebben nog veel te leren!

Ik zag dit weekend ook een video van Van Halst in de Arena, man oh man, wat een respect voor Feyenoord hoe ze ajax onder druk zette en hielden! Alle spelers deden mee en met name Clasie en El Ahmadi vond ik echt goed spelen!

Hier heeft Koeman natuurlijk gewoon helemaal gelijk. Het is toch van de gekken dat mensen beginnen te brullen over een eventueel kampioenschap na 1 goede wedstrijd en een in wat mindere mate goede wedstrijd tegen AZ. Typisch (misplaatst) opportunisme.

Dit Feyenoord heeft nog een hoop te leren en heeft dit wedstrijd al aardig wat matige wedstrijden gespeeld (excelsior, Ado, Vvv, Heracles en ik vergeet er volgens mij nog 1) en moet zich gewoon lekker focussen op een top 8 klassering. Als ze zo door gaan zie ik ze best meedoen om plaats 5 en dat zou al een mirakel zijn.

26 oktober 2011 om 04:50

Tegen AZ en Ajax hebben we gewoon goed gespeeld. Als team hebben we gewoon minder kwaliteiten dan de 2 genoemde teams, dan moet je ook niet spelen op balbezit of mooi voetbal.
Az was natuurlijk iets beter, maar ook Feyenoord kreeg genoeg kansen. Was een erg open wedstrijd. Jammer dat we verloren, maar dat hoort ook bij voetbal.
Tegen Ajax hebben we hun zwakke punten bloot gelegd en jammer genoeg niet geprofiteerd.

Het zijn juist de wedstrijden tegen een Ado en VVV die zo moeilijk gaan. Tegen VVV speelde we erg slecht en door een domme Musa en 2 strafschoppen pakken we de 3 punten uiteindelijk makkelijk. Tegen Ado was alles een drama.

26 oktober 2011 om 12:47

Dat is toch precies wat ik ook al zei? :P

26 oktober 2011 om 13:02

ADO was gewoon beter dan Feyenoord hoor. ADO was de baas in de kuip en dat is de realiteit die jullie onder ogen moeten zien.

26 oktober 2011 om 12:14

Niet overdrijven...een mirakel als wij meedoen om de top 5.

Feyenoord hoort kwalitatief bij de beste 5 - 6 ploegen van Nederland, dusals Feyenoord 5e eindigt is dat gewoon normaal.

Ons middenveld; Bakkal - Clasie - El Ahmadi behoort zelfs top 3 van beste middenvelden van Nederland.

26 oktober 2011 om 12:50

Ben ik het niet mee eens. Zeg nou zelf, voorafgaand aan dit seizoen dacht toch iedereen dat het een wonder zou zijn als ze in de top 8 zouden meedoen.

Ajax, Psv, Twente, AZ hebben allemaal een sterkere ploeg en Groningen, Heerenveen en misschien Heracles hebben normaal gesproken gewoon een gelijkwaardige ploeg.

Ik doel echter meer op wat er allemaal van verwacht werd van te voren. Voor dit seizoen was iedereen ontzettend sceptisch en had niemand vertrouwen in dit seizoen. Na de resultaten van vorig jaar is een 5e plek daadwerkelijk een mirakel te noemen.

Weet je wat ik het mooiste vind, toen Koeman werd aangesteld vonden veel mensen hem slecht en zeiden dat hij overal een puinhoop achterlaat en dat de prijzen die waren gewonnen te danken waren aan diens voorganger en nu opeens draaien bijzonder veel mensen dr mening over Koeman bij.
Ik heb Koeman altijd al wel een rustige en professionele trainer gevonden en hij doet het gewoon goed. Wil er wel aan toevoegen dat zijn assistenten daar ook een grote rol in hebben maar veel mensen mogen de mening over Koeman wel eens gaan bijstellen.
En ook netjes van Martin van Geel dat hij hem durfde aan te stellen, Martin van Geel denkt altijd in clubbelang en zorgt voor rust wat men ook al bij zijn eerdere werkgevers konden zien. En kijk nou eens nadat van Geel is vertrokken bij die clubs hoe ze er nu voorstaan?

Feyenoord gaat leuke jaren tegemoet en de grote investeerders komen wel weer.
En Vlaar is gewoon een degelijke eredivisie verdediger en die zal niet meer zoveel groeien denk ik maar voor dit Feyenoord kan hij er nog wel tussen lopen.

26 oktober 2011 om 00:29

Ik moet toegeven ik was ook een van die supporters die sceptisch was over de komst van beiden. Maar tot op heden doen beiden heren het voortreffelijk. Het is te kort dag om hun en Feyenoord to loven en te prijzen, maar het gaat de goede kant op.

100% terecht dat Koeman kritisch is.

Kijk naar een Cabral die een goede voetballer is, maar nog veel gebreken kent. Een guidetti die redelijk speelt maar zijn draai nog moet vinden. Spel maken, effectiever zijn. Allemaal dingen die Feyenoord moet verbeteren om naar die top toe te gaan. Nu is het een suptopper die goed draait. Maar Feyenoord moet ook haar slechte wedstrijden winnen en constanter worden.

Ik ben erg optimistich over mijn cluppie, maar we zijn er nog niet en Koeman is zich daar terecht van bewust!

26 oktober 2011 om 00:53

Dat weet je toch, dat is altijd zo! ik heb ook koeman moeten verdedigen bij zijn aanstelling, en die mensen die tegen hem waren zijn nu als eerste met positieve comments over het algemeen en kunnnen zich niet herrineren dat ze negatief over hem waren...

26 oktober 2011 om 01:42

Ach ik zag het ook niet zitten in de trainer Koemen en dat doe ik nog steeds niet.
Omgekeerde wereld bij Ajax: De Boer maakt ze kampioen en alles is hosanna, maar wanneer ze de komende 4 wedstrijden weer veel punten laten liggen zit ie op de schopstoel. De wedstrijden worden tegenwoordig haast niet meer op kwaliteit beslist, maar op details en daar moet je zo af en toe wat geluk bij hebben.

De bal is rond zeggen ze...

26 oktober 2011 om 09:52

Ja... Dat is helemaal waar!

Ook ik ging helemaal uit mijn dak toen ik het hoorde.. ik was het er echt niet mee eens!
En ik zat er helemaal naast!

Koeman doet het boven verwachting goed.

26 oktober 2011 om 09:59

Om even je drogredenatie onderuit te halen men moet beoordelen of iemand geschikt is op basis van zijn werkelijke prestaties vooraf en niet op het feit dat hij misschien een schot in de roos zou kunnen zijn. Koeman was een gok. Daar hadden mensen kritiek op.. en nog steeds als die keus nog een x onder dezelfde omstandigheden genomen had moeten worden had ik kritiek op die keuze. Koeman heeft er een zooitje van gemaakt bij bijna al zijn voorgaande clubs.. wel zijn cv aangevuld met prijzen.. maar daarnaast de club een soort van zielloos achtergelaten... in een negatief spiraal.

Dat hij het u fantastisch doet overtreft zelfs zijn stoutste dromen. Het zou tevens ook its anders kunnen betekene.. namelijk dat hij van bepaalde gruwelijke blunders uit het verleden heeft geleerd. De enige reden dat hij wel de juiste man was om voor deze groep te plaatsen is het feit dat hij qua persoonlijkheid de groep wel aankan. Een groep die in toom gehouden moest worden.

Naar mijn mening is er meer aan de hand dan de hand van Koeman. Hoewel onopvallend zijn er toch een paar krachten aan de selectie toegevoegd die een positieve invoed op de groep hebben. Vergis je niet volgens mij 5 a 6 nieuwe spelers. Een paar die weg moesten/wilden. Dus de sfeer in de groep is veranderd.. nieuwe mensen.. nieuwe mentaliteit.. nieuwe coach en jawel vergeet dat niet.. eens een seizoen zonder al te lang te veel belangrijke spelers die geblesseerd zijn. Been deed het latste half jaar ook niet slecht met Feyenoord.

Koeman strijkt weer met te veel eer als je deze prestaties op zijn naam gaat schrijven. Voor mij blinkt hij nog steeds uit in matigheid en blijft het een gewaagde keus om juist hem aan te stellen. Alleen tot nu stelt hij niet teleur. Meer niet.

26 oktober 2011 om 12:44

Wat een onzin kraam je uit zeg, je zegt dat hij overal een puinhoop heeft achtergelaten maar waar baseer je dat op?
- Als hij het zo slecht heeft gedaan bij Valencia kun jij me dan zeggen wanneer Valencia voor het laatst een prijs heeft gepakt?
-als hij het zo slecht heeft gedaan bij Benfica kun jij dan ons vertellen wanneer Benfica het verst is gekomen de laatste 10 jaar in de CL en wie de coach was?
Ik noem maar wat voorbeelden hoor.....

en als je het over puinhoop achtergelaten hebt dan moet je Rijkaard helemaal wel zwak vinden ?

26 oktober 2011 om 13:47

Ik zal eerst inhoudelijk op je vragen ingaan:
Je kan een lelijkerd opmaken maar hij blijft wel lelijk. Oftewel als jij het over die beker van Valencia wil hebben.. leuk en aardig maar valencia was door koeman bijna gedegradeerd!!! Gedegradeerd terwijl ze een team hadden waarmee ze CL kunnen halen. Als koeman niet na de Finale direct werd ontslagen en opeens de resterende paar wedstrijden punten werden gesprokkeld door de interim trainer.. dan waren ze gewoon gedegradeerd..
Bij Ajax heeft hij geteerd op Co's opbouw. Bij Psv op die van Hiddink.. bij Valencia wilde hij zijn eigen paleisje een keertje bouwen.. en het resultaat was echt drama. En bij beide hiervoor genoemde clubs was de toekomst perspectief van de selectie beter dan wanneer hij die clubs verliet..

Hij heeft 3x een comp gewonnen 2x met een ongelofelijk talentvol ajax.. met dat team had hij in de CL finale moeten staan (als je nagaat waar die spelers allemaal daarna zijn terechtgekomen). 1x met een psv die net een jaar daarvoor in dehalve final van de CL was uitgeschakeld met Hiddink als trainer!!
De bekers met Ajax en Az mag je ook op de naam van Co en die talentengroep schrijven. Dit was geen prestatie.. dit was het minimum. Hij heeft die hele team uiteindelijk voor een appe en een ei uit elkaar laten vallen omdat hij niet wist om te gaan met spelers als Vdv Ibra en Mido!! Dat Ajax was een goudmijn.ik be geen Ajaxied verre van.. mr wat hij met dat team heeft bereikt. Dat was het minste wat hij eruit kon halen.

Die Beker van Az wil je toch ook niet als een prestatie van Koeman zien ofwel?
pff

Koeman heeft op eigen houtje 2 prijzen gepakt... eentje met valencia de beker en 1 met Benfica ook de beker. Gek genoeg wist hij met beter materiaal met Benfica niet kampioen te worden. Adriaanse werd kampioen en coach van het jaar met een vrij matig en leeggekocht porto.

En nu echt waar het echt omgaat..
Wat jij niet begrijpt is dat jij een denkfout maakt met je redenatie hierboven.
Ik wijs je daarop omdat niet iedereen in je onzin hoeft mee te gaan. Er zijn namelijk mensen die verder denken dan alleen achterom kijken.

Jij maakt gebruik van het feit dat Feyenoord nu 4e staat om te zeggen dat daarom Koeman dus een goede keuze is geweest. Een goede keuze bepaal je niet zo.
Je kiest door op het moment van de keuze in te zoomen en naar omstandigheden te beoordelen of voor dat moement de keuze voor Koeman wel logisch was. Je hoor een keuze als deze ex tunc te beoordelen en niet ex nunc!!! Dat jij dit zelf niet weet.. is jouw manke. Je kan nu hoog of laag springen.. Koeman heeft wel degelijk zowel Ajax/psv/valencia als Az er slechter aan toe achter gelaten dan dat hij daar was aangekomen.. sterker nog met Az en Valencia ging het zelfs in een recordtijd. Dus als ik het voor het zeggen had bij Feye op het moment supreme.. en ik weet dit verleden.. dan moet hij echt uit goede huize komen wil ik voor hem kiezen.. want zijn c.v. is als prijzenkast wel mooi gevuld maar wat hij heeft verricht is een ramp.. Dus het was een gewaagde keuze.. en eigenlijk niet slim.. maar het heeft tot nog toe niet slecht uitgepakt.. maar dat het door koeman komt en niet door de nieuwe spelers is ook maar de vraag. Met andere woorden.. je hele verhaal klopt van geen kant.. staat op losse schroeven en is vol van de redeneringsfouten (denkfouten) en gebrek aan historybesef.

Prima instelling Koeman! Van een club als Feyenoord mag je het maximale eisen van je spelersgroep en er zit al zoveel verbetering in vergeleken met vorige seizoen(en) Zo zet je de groep ook scherp, van Guidetti mogen we inderdaad meer verwachten maar we zijn al in ieder geval tevreden dat hij zoveel jaagd en veel inzet heeft. Ik hoop echt dat Feyenoord nog beter gaat presteren en 4e zou een geweldige positie zijn aan het einde van het seizoen.

Koeman is een verademing ten op zichte van Been. Eindelijk een trainer die zich niet mee laat slepen met de waan van de dag en de boel scherp blijft houden.

Opzich heeft hij hier een goede punt! tegen ajax speelde wel ijzersterk, maar ook vooral in de omschakeling of door hevig druk zetten en maakte ze ook het spel niet. Ook over vlaar heeft hij een punt,die dekte weer waardeloos bij die tegendoelpunt, alhoewel hij voor de rest niet slecht speelde maar het was wel cruciaal. en nu weet ik het wel het is alleen cruciaal, omdat er toevallig een doelpunt uit kwam, maar zo hoor/kan je niet verdedigen bij een corner op dit niveau

Koeman wil dat Feyenoord de lijn doortrekt en niet nu b.v. tegen Groningen weer verzaakt.

Wil je echt meedoen dan moet je nu elke wedstrijd 100% geconcentreerd zijn en je taken perfect uitvoeren.

Ik denk dat hij dit zegt om z'n team scherp te houden en gefocust want Feyenoord word al bijna het hele seizoen geprezen en al helemaal na de wedstrijd tegen Ajax.. Ze moeten deze lijn doortrekken en misschien kunnen ze dan nog wel stunten als ze niet teveel punten verliezen tegen de wat kleinere tegenstanders en ze de directe duels tegen de grote clubs zoals PSV winnen..

Ik ben nog steeds sceptisch over Koeman, hij riep een paar wedstrijden geleden al dat dit Feyenoord wel top 5 kon gaan halen en legde daardoor onnodige druk op een jonge spelersgroep die al druk voelt omdat het Legioen steeds teveel verwacht vanwege de historische naam Feyenoord

Tot nu toe heeft Feyenoord nog geen 1x weten te winnen van een ploeg uit het rechterrijtje zelfs niet als die met 9 of 10 man speelden

Heerenveen 2-2 met 9 man
AZ verloren
Ajax 1-1 met 10 man

Koeman mag kritiek hebben, maar is zelf toch ook de coach die spelers beter moet maken? Tot nu toe wordt een Vlaar dus niet beter en is die Cabral en Fernandez juist slechter geworden

Er wordt met matig tot redelijk voetbal punten gepakt tegen kleinere clubs en hebben hun huidige concurrenten punten verloren door een zwaarder competitie en Europees programma waardoor Feyenoord vertekend hoog staat. Maar kijk eens op de ranglijst wat de verschillen zijn qua punten?

Als Feyenoord straks punten blijft verliezen, mede door betere tegenstanders die ze nu ook gaan krijgen dan zakken ze snel weg op die ranglijst en dan?

Is Koeman dan de boosdoender? Of is het dan een combinatie van missen kwaliteit, constantheid en ervaring?

Feyenoord wordt helemaal niet zo geprezen want de wedstrijden tegen Excelsior, Ado, Heracles etc waren qua spel matig.

En thuis van 10 man van VVV winnen is ook geen verdienste....

Wel even realistisch over alle wedstrijden heen kijken en niet met de waan van de laatste wedstrijd meegaan. Hoe was het 2 weken geleden tegen Ado? zo snel is er dus nu opeens hossanna?

26 oktober 2011 om 07:45

Ook jij moet realistisch bliijven. Tegen Heereveen speelde Feyenoord maar 10 minuten tegen 9 man die massaal voor de goal gaan liggen en dan moet je maar hopen dat de bal een keer goed valt in een tot op dat moment slechte wedstrijd van Feyenoord. Ook AZ wist niet tegen 10 ajacieden te winnen. In beide wedstrijden zie je dan ook Feyenoords grootste manko en dat is het uitspelen van kansen en het afmaken. En door een onterechte rode kaart had AZ ook niet weten te winnen van dit matige en soms zeer goed Feyenoord.

Maar vanuit jouw oogpunt moet Feyenoord blij zijn dat ze vrijwel alleen nog maar ploegen uit het linker rijtje krijgen. Dat betekent dat Feyenoord het spel niet hoeft te maken, wat Feyenoord een stuk beter ligt. Eigenlijk onderbouw jij alleen maar wat Ronald Koeman hierboven zegt. Tegen ploegen waartegen Feyenoord het spel moet maken is het dit seizoen nog heel matig en dat klopt. Op dat front moet Feyenoord nog heel veel progressie maken, anders wordt een top 5 notering een lastig verhaal met geduchte concurrenten als Groningen, Heereveen, Vitesse ervanuitgaande dat Ajax hun vorm wel weer terugvinden.

Ik ben als Feyenoordfan nog steeds chagerijnig van zondag. Het gelijke spel voelt aan als een nederlaag. Maar wat normaliter daadwerkelijk een nederlaag opleverde in een wedstrijd waar mijn Feyenoord de afgelopen jaren werd weggetikt, weet Koeman een record aantal toeschouwers de mond te snoeren door de baas te zijn in hun eigen Arena. Ik hoop dan ook dat deze wedstrijd de aanzet is op weg terug naar de top en dat Feyenooord niet alleen heer en meester is in de Arena, maar ook in de eigen Kuip en tegen de op papier mindere goden.

Dat dat dit seizoen nog gebeurt met vallen en opstaan heb ik vrede mee, Koeman gelukkig niet, maar over een jaar of drie wanneer Feyenoord weer schuldenvrij is hoop ik toch wel dat mijn Feyenoord structureel weer meedraait om de titel.

26 oktober 2011 om 08:26

zodra t woord feyenoord valt ben je al sceptisch...of beter gezegd...negatief.

nu onderbouw je het gelukkig wel een keer, dat scheelt. alleen als je veel punten pakt met slecht/minder spel tegen de kleintjes en gewoon beter bent tegen een az en ajax en door onervarenheid punten laat liggen, dan kan je gewoon niet zeggen dat t slecht gaat en dat je moet verwachten dat ze tegen andere betere ploegen punten blijven verliezen.

over alle wedstrijden heen heeft feyenoord zichzelf tekort gedaan door tegen heerenveen 2 punten, az 3 punten en ajax 2 punten te laten liggen. waar t aan lag...denk dat stukje onervarenheid. maar kan je nagaan als ze wel hadden gekregen waar men recht op had...waar stonden ze dan met deze 'matige selectie'?

26 oktober 2011 om 08:56

@mols:

Oww oww oww.. Toch mooi weer afgeven!

Het gaat er om met het spel dat ze speelde wnt tegen AZ hadden ze het betere spel tegen 11 man!

Ajax werd zelfs weg gespeeld en dat is niet overdreven en da wat was tegen 11 man! Je doet nu net alsof ze heel de wedstrijd tegen 10 man stonden.

Heerenveen ahdden ze ook meer verdient. En waren alleen de laatste 10 minuten tegen 9 man! Die masaal gingen verdedigen, en toen hadden ze nog niet een echte diepe spits die een bal kan vasthouden voorin!

Fernandez heeft ruimte nodig en dat was er toen niet! Bakkal heeft ook meer diepgang enw as er ook nog niet!

Verder gaat het er juist om dat je al j punten pakt tegen de kleinere clubs! En tegen de hogere teams hebben ze wel gewoons tand gehouden en zelfs beter gevoetbald!

Hij noemt precies de twee goede namen,al weet ik niet of dat zo slim is om te doen in de media.
Vlaar moet zich meer met zijn eigen werk bezig houden en Guidetti....tja,die vind zichzelf al een superster,maar ik heb het nog niet gezien.
Heb liever dat hij eerst met zn voeten spreekt en daarna pas met zn mond.

26 oktober 2011 om 09:01

Deels met je eens. Vlaar zou meer rust moeten houden en sterker staan! aan de andere kant op deze manier kan hijw el mooi mister Feyenorod worden, wnat hoger kotm hij niet en voor de eredivisie is hij wel gewoon goed genoeg!

Guidetti, is een jonge met ambitie ja! Maar ze laten ook alleen die stukje svan hem zien/lezen hier op Vz.

Net als gsiteren stond een schiterend stuk van he over zijn 2de thuis Kenia! Waar deze jongen half is opgegroeid en erg mee leeft met de arme mensen daar. en zich zeer bevoorecht voelt dat hij een profesioneel voetbaler is. Hij heeft wel ook met zijn 19de al een voetbal school opgericht daar voor die kinderen. Omdat sommige nergend kunnen komen. Met kerst gaat hij weer er naartoe met voetbal kleren, schoenen en ballen!

Kijkd at is ee andere kant van die omhoog gevallen jonge ;

26 oktober 2011 om 16:27

Dat is zeker mooi van hem,maar daar heeft feyenoord natuurlijk niets aan.
Voor feyenoord is het belangrijk dat hij doelpunten maakt.meer niet.
En dat is voor hem ook belangrijk,want dat helt hem een beetje verder op weg naar die superster worden die hij wil zijn.
En dan kan hij die Kenianen nog beter helpen.
Zelfvertrouwen is prima,maar krijg nu een beetje de indruk dat hij zich beter voor wil doen dan dat hij is en iets teveel zegt wat de supporters willen horen.

Ik snap Koeman wel.tuurlijk zie je wel progressie er worden nu wedstrijden gewonnen die vorig seizoen verloren gingen.er zit meer lijn in het spel dan de afgelopen 3 jaar.
Alleen het is niet constant.en ik denk ook niet dat dat kan zo snel.er zijn een paar belangrijke spelers weggegaan en de trainer is pas laat binnnen gekomen.
Ik zelf was ook vrij sceptisch over het aantrekken van Koeman en ben zeker niet te groot om te zeggen dat dat niet terrecht was.
Als Koeman de jongens dit seizoen zo gemotiveerd kan houden word het een mooi seizoen

Koeman verbaasd mij ook in positieve zin.
Enkele weken geleden riep hij dat Leerdam een basisplaats op de rechtsback verdiende, nou ik hoor weinig mensen erover maar die vond ik ook echt ijzersterk spelen zondag .

26 oktober 2011 om 10:44

Inderdaad, die jongen speelt ijzersterk dit seizoen. Een stille en niet altijd gewaardeerde kracht in het elftal! Moet er wel eerlijk bijzeggen dat hij me dit seizoen pas echt kan overtuigen, viel me voorheen vaak tegen!

26 oktober 2011 om 11:12

Ik was ook vaak niet zo blij met Leerdam. Maar ja het is even wennen een linksback positie als je die niet gewend bent. Vaak domme fouten die op het middeveld geen kwaad kunnen. Maar achterin wel, maar die zijn er nu toch echt allemaal uit! Houd Iedereen uit de wedstrijd en geeft ze geen cm! Heerlijk en zeker ondergewaardeerde speler!

Koeman heeft gelijk, maar aan de andere kant.
Een beetje mazzel tegen wedstrijden als Ajax, Az en Heerenveen waar Feyenoord overigens veel te kort deed. Stond feyenoord nu boven aan

Koeman doet het tot nu toe boven verwachting en dat had ik niet verwacht met dit spelersmateriaal.
Waar Been faalde gaat Koeman gewoon verder en met goeie resultaten ook nog.

We speelden hartstikke goed tegen Ajax. Been die zou zeggen: Feyenoord heeft nog nooit zo goed gespeeld, in de afgelopen jaren. Dus wat zou ik moeten veranderen. Ik heb overigens diep respect voor Koeman.

Heeft ook te maken met de ruimte die spelers krijgen in uitwedstrijden en het type spelers dat Feyenoord heeft. Fernandez en Schaken renderen veel beter als er meer ruimte is en hebben moeite in de 'kleine' wedstrijden waarin Feyenoord meer op de helft van de tegenstander speelt. Daarom zou ik opteren om Guidetti en Biseswar in de thuiswedstrijden te laten spelen en Schaken en Fernandeze in de uitwedstrijden.

Hij heeft ook gewoon gelijk. In de wedstrijden waarin Feyenoord het spel moet maken, geven ze tot nu toe vaak niet thuis, ook al verbloemen de uitslagen (4-0 tegen VVV en De Graafschap) dat enigzins. Tegen ADo zakten ze bijvoorbeeld wel door het ijs. Neemt niet weg dat ik dit seizoen heb genoten van de wedstrijden tegen Ajax en AZ. Ik heb op dit moment ook meer vertrouwen in de komende wedstrijd uit bij Groningen, dan in de wedstrijd daarna, Feyenoord-nec. Ik hoop dat ze ook in thuiswedstrijden dat druk zetten en jagen gaan laten zien, dan is er echt veel mogelijk dit jaar.

Been werd in zijn 1e jaar 4e, daar staat Koeman nog niet.

En ik zeg niet dat Feyenoord het slecht doet, ik zeg alleen dat het een vertekend beeld is omdat ze de punten halen tegen kleinere ploegen en zodra ze tegen betere ploegen spelen niet meer winnen, dus wordt je niet zomaar even top 5. Daarvoor moet je vrij contstant presteren.

ADO wordt hiet door velen als een incident gezien, maar waarom wordt een goede wedstrijd tegen Ajax (die overigens tegen 10 man niet gewonnen werd) dan direct als maatstaf gehouden dat Feyenoord wel ff top 5 haalt? tellen al die andere wedstrijden dan niet als maatstaf?

En zaken als recht ergens op hebben tellen niet in het voetbal, dan had het matig spelende Utrecht ook 7 punten hoger moeten staan door 3 onterechte afgekeurde goals etc. Zo lust ik er nog wel een paar.

Zullen we rond de Kerst kijken waar Feyenoord staat als ze tegen o.a. Psv, Twente, Groningen en Vitesse hebben gespeeld? Dan heb we een beter beeld van Feyenoord zelf en ook de resultaten van hun concurrenten.

En vervolgens komt er dan ook beter zicht op blessures en schorsingen bij ploegen en weten we hoe belangrijk de breedte van de selecties gaat tellen. En ja ook nog een transferperiode.

Om nu in de waan van de dag van 1 goede wedstrijd gelijk mee te gaan doet de spelers en trainer geen recht. Dat geldt overigens voor iedere club.

Overigens ziet Koeman het prima zelf, teweinig progressie, maar welke ploeg heeft ooit op langere termijn door zijn trainerscapaciteiten progressie gemaakt? Welke spelers heeft hij in het verleden allemaal sterker gemaakt?

Hebben jullie een lijstje?

Nu gaat koeman denk ik tever. Feyenoord speelt het beste spel sinds jaren. En is eindelijk weer lekker bezig en ze hebben plezier. Dan ga je toch niet zeggen dat ze te weinig progressie maken? Al vind je dat. Hou je het binnenskamers en ga je lekker trainen en tactieken uitoefenen. Zo worden ze beter. Maar dit is een beetje nutteloos. Verder ben ik het niet met hem eens want ik zie veel progressie. Vooral nu het wegvallen van fer en wijnaldum zo goed word opgevangen. Dat hij van Vlaar meer verwacht mag. Maar ik heb altijd gezegd dat Vlaar een middelmatige verdediger is die nu ook al richting de 30 gaat.

Uitstekend wat Koeman doet hier. Zo houd je je team scherp en daarnaast is het ook de realiteit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren