Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eriksen: 'Het is heel goed dat we nu tweede staan, ik wil daar blijven'

Laatste update:

Christian Eriksen heeft liever een tegenstander die met twee spitsen speelt, dan een opponent die met buitenspelers opereert. Dit laat het Deense talent daags na het met 0-2 gewonnen groepsduel in de Champions League met Dinamo Zagreb weten. De spelmaker scoorde in het duel met de Kroaten en denkt dat het voetballen tegen een ploeg met een 4-4-2-systeem Ajax beter ligt.

/

“Ik vind dat we goed gespeeld hebben. Ik denk dat we makkelijker spelen tegen een ploeg die 4-4-2 speelt dan tegen 4-3-3”, zo laat Eriksen weten in gesprek met de NOS. Dinamo hield dinsdagavond de vleugels vrij en probeerde het tevergeefs met twee centrumaanvallers. De verdediging van de Amsterdammers hield echter redelijk gemakkelijk stand.

Al met al is Eriksen, de maker van het tweede doelpunt, meer dan tevreden met het resultaat. “Na een slechte reeks kunnen we nu weer omhoog kijken”, zo vervolgt hij. “In de eerste helft wilde de bal er niet in. De tweede helft begon goed met die goal. Dan geeft je zelfvertrouwen om beter te voetballen. Het is heel goed dat we nu tweede staan, ik wil daar blijven.”

Ajax eindigt als tweede in de groep

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hmm, ik weet niet of ze 2e eindigen, ik denk het niet. Lyon is thuis toch een maatje groter dan Ajax. Dinamo Zagreb pakken ze thuis gewoon. Misschien dat Ajax een resultaatje thuis tegen Real Madrid kan boeken, maar dat verwacht ik niet.
Ze worden 3e en dus Europa League.

19 oktober 2011 om 13:17

Ik denk dat jou reactie de volledige lading dekt. Ajax moet eerst zien dat ze het in de competitie weer op de rails krijgen. Dan pas kan je gaan denken aan een overwinning tegen Lyon of Real. Maar gezien de kwaliteitsverhouding zal dat sowieso heel lastig worden. Dat ze tegen een 4-4-2 makkelijker spelen komt denk ik doordat de zwakte van Ajax in de backs zit.

19 oktober 2011 om 13:22

Ik denk dat er tegen Lyon echt wel wat mogelijk is. En als Madrid de wedstrijd zal laten lopen, wat heel waarschijnlijk is, want ze spelen de wedstrijd erop tegen Barcelona, dan wordt Ajax 2e. Ik zie Zagreb geen punten meer maken. En als ze een punt pakken is dat thuis tegen Lyon. Ik vnd Ajax er op alle fronten beter voor staan dan Lyon. Qua doelsaldo en qua speelschema.

19 oktober 2011 om 13:25

@runnehh Van der Wiel speelt niet erg sterk op de back, Anita daar in tegen wel.
Alleen je ziet aan Anita dat het van nature geen back is.

Overigens denk ik dat de verdedigende problemen meer op de cvm positie lagen.
Met Enoh heb je daar een nuttige stofzuiger die meer naar achter speelt dan Janssen deed.
Enigste probleem van Enoh: Hij kan niet goed mee voetballen en pakt te veel kaarten.

Maar ik ben het verder met je eens, ze moeten eerst de competitie op de rails krijgen.
een 6e plek is niet iets waar de landskampioen wilt staan.

19 oktober 2011 om 13:42

@jacxor

Ik vind ook niet dat het slechte spelers zijn. V/d Wiel in vorm is van een goed niveau. Maar als je het team analyseerd zit daar nu wel het probleem. Bij een 4-4-2 komen de backs vrij om te voetballen en dat kunnen ze beide aardig. En komen de spitsen in de zone van aldeweireld/verthongen wat gewoon (ja moeilijk toegeven) het beste centrale duo van Nederland is.

@ Totti_nr10. Zelfs als Madrid de beste spelers niet selecteerd zal het Ajax ongelofelijk mee moeten zitten om ze te kloppen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, want dat is niets. Maar veel zal af hangen van de wedstrijd tegen Lyon zelf. En die acht ik simpel gewoon sterker

19 oktober 2011 om 18:06

Laten lopen geloof ik toch ook weer niet want ieder punt verspeeld kost je ook nog eens wat Eurotjes en dat zou RM ook weer te ver gaan.

19 oktober 2011 om 13:20

jij denkt niet dat ze het halen uit tegen lyon maar thuis real wel haha
wat klopt er niet

19 oktober 2011 om 13:27

Nou, een thuis-en uitwedstrijd is een enorm verschil.
Als de hele arena er achter gaat staan tegen het dan al geplaatste Real Madrid (hoogstwaarschijnlijk) kan er misschien een gelijkspelletje uitrollen. Ik verwacht dat Mourinho een aantal goede spelers dan laat rusten.

Uit bij Lyon heb je een tot de tanden toe gewapend Lyon dat ook de 2e ronde wil halen en dat aan haar stand verplicht is ook. Ze hebben ook gewoon een beter team dan Ajax.

19 oktober 2011 om 13:33

Ook al laat Mourinho bepaalde spelers buiten de basis dan is het team wat er dan staat ook echt nog 2 maatjes te groot voor elke Nederlandse club.

Uit tegen Lyon zal heel moeilijk worden zeker gezien het feit dat Lyon toch wel wat spelers miste in de Arena en een Lyon met of zonder Cris en Gourcuff is een groot verschil en Lisandro Lopez zal er dan ook weer bij zijn.

19 oktober 2011 om 13:35

Het klopt wel. Real gaat waarschijnlijk spelers sparen. Ze moeten het weekend erna tegen Barcelona en zijn dan waarschijnlijk al zeker van plek 1 in de poule. Dus dan maken ze thuis tegen Real meer kans dan uit tegen Lyon. Ik denk dat ze 2e worden

19 oktober 2011 om 18:09

Zelfs al zou Ajax van RM winnen, dan zou dat toch niet genoeg zijn als Lyon van Ajax wint. Want dan hebben ze hetzelfde aantal punten en dan trekt Lyon aan het langste eind vanwege het onderlinge resultaat

19 oktober 2011 om 13:36

@wilshere en de rest:

Als Ajax thuis wint van Zagreb dan kan een gelijkspel in Lyon al voldoende zijn voor de tweede plek. Als we het onderling resultaat aan onze kant houden of bij gelijk resultaat het doelsaldo, dan is dat ook voldoende. Een punt tegen Real hebben we dan niet eens nodig.

19 oktober 2011 om 13:45

Ja, maar denk je serieus dat je gelijk kan spelen in Lyon? Ik wens ze succes, zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal maar ik denk écht dat ze daar geen schijn van kans hebben.

19 oktober 2011 om 14:07

Thuis had Ajax van Lyon moeten winnen, we hadden de betere kansen, dan maak je mij niet wijs dat we daar "geen schijn van kans hebben".

19 oktober 2011 om 14:32

Nutteloze reactie van je echt waar.
Alles kan je doet alsof het RKC tegen barca is nou nee zo groot is het verschil niet Ajax kan gewoon 3 punten pakken als ze goed en verzorgd voetbal gaan spelen

Leuk dat ze nu 2e staan, maar ze moeten dan wel de volgende wedstrijd thuis winnen van Zagreb. Dan ben je denk ik toch wel redelijk zeker van de 3e plek in de poule. Dan moet je hopen dat Real de volgende wedstrijd gewoon weer wint van Lyon waar ik wel vanuit ga. En zelf miss een 0-0 of 1-1 halen tegen Lyon, dan ben je gewoon door. Even die wedstrijd Real thuis weggelaten want die zal Ajax denk ik gewoon gaan verliezen.
De wedstrijd tegen Lyon kan wel lastig worden, maar niet onmogelijk. Lyon is een maatje groter, daar ben ik het mee eens. Maar Ajax kan, als het gewoon huneigen spel speelt. Best een gelijkspelletje halen of misschien wel meer. Maar dan zullen ze wel op en top moeten spelen.

19 oktober 2011 om 13:15

sterker nog, als ajax thuis wint dan zijn ze al zeker van de 3e plaats

19 oktober 2011 om 14:04

Nou dat is helemaal mooi toch!
En je kan ook nog hopen dat Real dan al geplaats is en ze in een B-opstelling komen. Ik weet niet heel goed wat de B-opstelling dan voor niveau zou zijn. Ik denk dat het dan nog lastig is voor Ajax, maar in elk geval wel meer kans

19 oktober 2011 om 14:53

naja als je dan ziet dat kaka op de bank begint tegen lyon, tja, ik weet niet of het zoveel uitmaakt :P

zal erg lastig worden.
de uitwedstrijd tegen lyon zal de doorslag gaan geven denk ik (tenzij je zelf wint van zagreb thuis (wat wel moet en zal gebeuren) en lyon punten laat liggen daar bij zagreb)
maar de uitwedstrijd tegen lyon zal het wel beslissen denk ik, als je daar gelijk speelt dan doe je erg goede zaken denk ik... (al is dat nog lastig genoeg, dan moet je een erg goede dag hebben)

Je kan tweede blijven staan, doorgaan en er alsnog de achtste finales eruit vliegen of je overwintert en gaat door in de EL waar ze meer kans hebben. De CL is te hoog gegrepen voor Ajax.

19 oktober 2011 om 13:19

Precies, EL is gewoon het podium waar ze het goed kunnen doen, zie de prestaties van Twente en PSV vorig jaar. CL is gewoon te hoog gegrepen. In de EL gaan de Nederlandse clubs het dit jaar goed doen denk ik!

19 oktober 2011 om 13:22

Je kan veel beter de achtste finale van de CL halen, dan (bv.) de EL winnen. Gewoon omdat de inkomsten uit de CL vele malen hoger zijn.

19 oktober 2011 om 13:22

Wat een reactie zeg, onvoorstelbaar. Je wilt dus zeggen dat Ajax liever de EL in zou moeten gaan dan verdergaan in de CL? Dan heb je echt geen enkel idee waar je het over hebt. Ten eerste levert het doorkomen van de eerste ronde in de CL elke club direct ruim 3 miljoen euro op. Dat is ongeveer net zoveel als het totale prijzengeld wat de winnaar van de EL krijgt. Daarnaast geeft spelen in de achtste finales van de CL 10 x meer prestige dan spelen in de halve finale van de EL (als Ajax daar al zou komen).

Ik hoop dat je reactie een grapje is anders is er echt iets niet in orde met je voetbalverstand..

19 oktober 2011 om 13:26

Ik zeg dat ze tekort komen voor de CL en daar heb ik het niet over het prijzengeld en/of prestige gehad...

19 oktober 2011 om 13:29

@fcb_catalaan

Ajax komt ook tekort voor het echte niveau van de Championsleague. Maar ik kan ook zat andere ploegen noemen. Die tekort komen voor de Champions League (winnen). Maar je moet toch poule fase hebben? Dat moet toch gevuld worden en dat is 30 jaar het zelfde.

19 oktober 2011 om 13:32

Wat bedoel je met: Ajax komt tekort voor de Cl?
Komen ze te kort om hem te winnen? Ja, nogal logisch, maar dan komen ze ook tekort voor de El.
Als ze deze pouleronde door kunnen komen, waar komen ze dan tekort voor? Wanneer ben je wel goed genoeg om door te kunnen?
Moet Heerenveen ook maar stoppen met de Eredivisie? Ze komen toch te kort...

Hele rare opmerking vind ik het...

19 oktober 2011 om 13:44

Ze komen inderdaad nog te kort voor de CL. Maar favoriet om de EL te winnen zijn ze ook niet. Willen ze in die buurt komen, hebben ze geld nodig en dan kun je dus beter nog een ronde in de CL doorgaan ipv naar de EL te gaan.

Vergeet niet dat Ajax aan het groeien is om weer terug op zijn plek te komen. Daar is tijd voor nodig. Verwacht niet dat ze er volgend jaar staan of het jaar daarna, maar op deze lijn zitten ze goed.

19 oktober 2011 om 14:03

Onbegrijpelijke opmerkingen inderdaad van Fcb_catalaan. Jij bent duidelijk geen fan van een kleine club. Moet je eens kijken wat het verschil in beleving is tussen een wedstrijd in de CL en de Uefa Cup. Een ronde verder in de CL is voor de spelers leerzamer, voor de fans leuker, voor de clubkas beter, beter voor de prestige van Ajax, beter voor de aantrekkingskracht op nieuwe spelers, het is beter voor de transferwaarde van onze spelers, etc. De lijst is eindeloos.

Who cares dat we de CL niet kunnen winnen, de kans dat we de Uefa cup winnen is niet veel groter.

19 oktober 2011 om 13:23

Ik zie liever nog twee wedstrijden tegen een topper in de Champions League, dan vier wedstrijden in de Europa League tegen een ploeg die minder aanspreekt maar die wel beter is dan Ajax. Denk aan Zenit, Benfica, Tottenham of iets dergelijks. De EL kunnen ze ook niet winnen, dus dan zie ik liever dat ze stranden tegen een topper in de Champions League.
Bovendien voor de financien ook beter.

19 oktober 2011 om 13:24

Alleen zijn de inkomsten, de sfeer, en de tegenstanders allemaal een stuk mooier/groter in de Champions League. Uit tegen Manchester United, of uit tegen Zenit, ik zou het wel weten. Daar komt ook nog bij dat je mits je een beetje geluk hebt qua loting, en vorm, je zomaar door kan stoten naar de volgenden ronden.

Denk wel dat het moeilijk gaat worden om door te overwinteren in de Champions League, Lyon heeft het thuisvoordeel, en Ajax moet daar wel winnen om kans te maken. We zullen zien!

19 oktober 2011 om 13:26

Wat denk je nou zelf? Champions League of Europa League? We gaan liever een ronde verder wat betekent meer geld en meer ervaring voor het team. Als we zo dachten hoe jij denkt, kunnen we de volgende keer ons niet meer inschrijven voor de CL.

Wat is er leuk aan de Europa League? Saai koud sfeertje totaal niet leuk, vage oostblok landen. Irritante verre reizen die elke keer er zijn. Weinig geld er ontvangen en er weinig aan hebben.

Geweldige speler, je kan nog niet verwachten dat hij elke wedstrijd top presteert, hij is nog maar 19 (!)
Hij gaat nog geweldige jaren meemaken als prof.

19 oktober 2011 om 13:22

Je kan idd niet verwachten dat hij iedere wedstrijd top presteert, maar dat is dan ook niet het geval. Hij wordt de hemel in geprezen, terwijl hij zelden beslissend is geweest en slechts af en toe laat zien dat hij aardig wat voetbal in zich heeft zitten. Dit seizoen heeft hij nog niks laten zien. Gisteren maakt hij dan wel de goal, maar dat was dan ook de enige goede aktie van hem.

Scoorde een knap doelpunt gisteren, maar voor de rest heel de wedstrijd onzichtbaar en af en toe wat fouten. Je merkt duidelijk dat hij nog jong is en erg veel moet leren. Maar ik denk dat hij over een aantal jaar wel één van de leiders van Ajax kan gaan worden.

Nou fijn dat je het even laat weten. Natuurlijk niet echt handig. Mij lijkt het verstandig dat hij even op de bank komt. Hij moet even weten waar hij echt staat. Voetbalt al weken als een natte krant en gister al helemaal. Een vriend van me en ik zeiden elke keer als hij aan de bal was let op balverlies en ja hoor 5 sec later was die hem verloren. De Boer prijst hem wel elke week dat hij heel goed is en de critici ook en dat vind ik nergens op slaan. HIJ Voetbalt AL Weken Niet Goed! NET Zoals Heel Ajax! Ze missen een beetje geluk en dat komt vanzelf wel. Ik stel een middenveld voor met Enoh Janssen en Serero.

19 oktober 2011 om 13:19

waar slaan die eerste paar zinnen nou weer op???
ajax heeft de laatste 2 wedstrijden aanvallend uitstekend gespeeld, eriksen is niet in de vorm van zijn leven nee maar dramatisch vind ik hem eerlijk gezegd ook niet, naja misschien heeft hij bij mij meer krediet dan bij andere mensen maar de kritiek op hem is soms ook wel erg overdreven hoor (net als die bij vlagen misplaatste kritiek op enoh)

19 oktober 2011 om 13:29

Over Eriksen heb je helemaal gelijk, hij speelt inderdaad niet denderend, maar je kan af en toe zien dat hij over een fantastische techniek beschikt en dat hij zorgt voor rust in het spel, teamgenoten kunnen hem met een gerust hart aanspelen omdat ze er vanuit kunnen gaan dat hij de bal niet verliest. Hoeveel rust Eriksen aan de bal heeft, dat is niet normaal voor iemand van 19 en daarin onderscheidt hij zich. Dat sommige mensen alleen goals van hem verwachten, tja...

Over Enoh, over hem kan je nauwelijks misplaatste kritiek geven. Met hem spelen is een gevaar voor je eigen achterhoede, gister speelde hij een behoorlijke tweede helft, en als mandekker in topwedstrijden kan hij nuttig zijn, maar in balbezit speel je gewoon met een man minder.

19 oktober 2011 om 13:45

kijk dat vind ik dus juist die misplaatste kritiek over balbezit etc.
enoh speelde gisteren (en gewoon erg vaak) uitstekend met de bal.
hij maakte de goede beslissingen, amper balverlies, opende goed, draaide vaak goed weg.
nee echt, daar is helemaal niks mis mee.

soms wil hij wel eens de bal verliezen maar ik heb echt het idee dat die ene bal die hij dan eens verliest meteen overdreven wordt en als standaard wordt gebruikt voor enoh...
die ene bal die hij verliest heft niet meteen al die andere goede beslissingen op al is dat bij andere mensen helaas wel het geval

(overigens vind ik eriksen gewoon een uitstekende speler en hij is altijd dreigend aan de bal, versnelt het spel, zet goed druk naar voren en af en toe slordig, tja dat kan wel eens gebeuren voor iemand van 19 idd...)

19 oktober 2011 om 13:22

Eriksen speelde helemaal niet slecht, je kunt niet alle schuld op hem afschuiven. Soms staan de medespelers verkeerd zodat hij zijn bal niet kwijt kon. Daarnaast is hij een aanvallende middenvelder, die moet risico;s nemen, steekpasses afleveren. Dat kan misgaan. Dat is helemaal niet slecht. Hij is nog jong, moet veel leren. Juist in deze wedstrijden doet hij heel veel ervaring op. Serero is absoluut niet klaar voor de Champions League. Wat heeft hij nou bewezen op enkele invalbeurten na?

19 oktober 2011 om 13:43

Sorry hoor maar vooral gister liep hij al een paar keer gewoon vast. Ik vond Eriksen na vd Wiel het slechtste aan Ajax zijde. Nou ik heb Serero wel een paar keer zien voetballen en het is echt een technise jonge. Heerlijke voetballer. Nou ik vind dat hij wel een kans mag krijgen. Er stonden veel voetballer afgelopen wedstrijden te stuntelen nou laat de wissels dan maar komen. Die moeten zich bewijzen tegenover de Boer.

2de is momenteel het hoogst haalbare en dat zou een super prestatie zijn. Er valt geen eer en geld te halen in de EL. Je moet naar allemaal oost europese teams en maken je seizoen alleen maar vermoeiend. Ajax had gisteren de kans om flink op doelsaldo uit te lopen t.o.v. Lyon, dat is de enige vlek op de wereldstrijd van gisteren. Het had 0-5 moeten eindigen.

19 oktober 2011 om 13:19

Het had ook zomaar anders kunnen lopen als Dynamo spelers fatsoenlijk een bal konden aannemen en geplaatst schieten. Ze staan oog in oog met Vermeer en wat doen ze, ze schieten die bal blind 20 meter over. Gebrek aan ervaring of kwaliteit? Ik denk beide!

19 oktober 2011 om 13:22

kom op zeg, iedereen zag gewoon dat ajax veel meer kansen heeft gehad, veel meer 100 kansen.
2x op de paal, ook nog 2 kopballen die op het nippertje naast gingen (alle 4 de jong), boerrigter die er 3 had kunnen maken (waarvan 1 gemaakt), janssen die er 1 had moeten maken, eriksen die scoort.
zagreb heeft ook 3/4 goede kansen gehad hoor maar kom op hey, het had echt niet anders kunnen lopen nee...
als alle kansen erin zouden zijn gegaan was de uitslag iets van 4-9 geweest...

19 oktober 2011 om 13:29

Ik zeg nergens dat Ajax niet zomaar had kunnen winnen maar de eerste kans was nadrukkelijk voor Dynamo...
Zij hadden veel makkelijke kansen die er gewoon in moesten maarja, gebrek aan kwaliteit he...

Je moet je eens afvragen wat er met je Ajax mis is aangezien ze zoveel kansen mistten. En die boerrichter zeg, jezus allemachtig wat heb ik me geërgerd aan hem, schiet ook al volop blind op de keeper. Die heeft de rust ee preek gehad van De Boer want anders had hij die goal echt niet gemaakt.

19 oktober 2011 om 13:42

@fcb_catalaan

Och gossie toch we hebben een extreme Barcelona fan. Boerigter is een topper en wordt alleen maar beter. Toevallig was Ajax deze wedstrijd niet scherp in de afronding. Maar Ajax heeft uit eindelijk gewonnen en verdiend ook.

Je bazelt teveel onzin continue, je hebt de wedstrijd niet gezien. Ajax domineerde continue Zagreb was nergens. Ajax had goed positiespel miste alleen de kansen. Maar dat is iets waar je op kan trainen.

Alle kans nog om door te gaan hoor.

19 oktober 2011 om 14:01

Ja, en het had ook heel anders kunnen aflopen als Lyon drie ballen in eigen doel had geschoten tegen ajax....
Of als Real Madrid zijn B1 had opgesteld tegen Ajax.
Natuurlijk had het anders af kunnen lopen, maar dat deed het niet, Ajax heeft meer dan verdiend gewonnen en ze behouden kans op de tweede plaats, waarom er dan niet vol voor gaan.
Stel het lukt niet, jammer maar helaas, lekker doorgaan in de El.

Het had heel anders af kunnen lopen als Johan Cruijff in Kralingen was geboren...

19 oktober 2011 om 14:02

@fcb_catalaan
Hekel aan Ajax? :P

Het is beter voor Ajax én voor het Nederlands voetbal als Ajax lekker derde wordt. Als je tweede wordt vlieg je er in de volgende ronde met 2 x 5-0 ofzo uit. In de EL kunnen ze meer punten binnen halen voor het NL voetbal en ook denk ik dat Ajax, PSV of FC Twente kans maakt om de EL finale te bereiken.

19 oktober 2011 om 13:31

Waarom is dat beter voor Ajax dan. Als ze doorgaan na de achste finales vangen ze weer paar miljoen en met een gelukkige loting weet je het maar nooit.
Het word echter wel lastig de tweede plek. Dinamo Zagreb thuis moet niet zo'n probleem zijn , maar Lyon word wel heel moeilijk. Een gelijkspel daar eruit slepen word lastig.

19 oktober 2011 om 13:31

''het is beter voor Ajax én voor het Nederlands voetbal als Ajax lekker derde wordt''

Dat is niet goed voor het nederlands voetbal omdat je veel meer punten krijgt met een Champ.league overwinning vergeleken met een Europa League wedtrijdje. En andere clubs die wel in de Champ.league blijven zoals Cska Moscow, Porto,shakhtar Donetsk, enz zullen uitlopen op de coëfficiëntenlijst. En de inkomsten die je krijgt in de volgende ronde is al meer dan het hele Europa League bij elkaar.

19 oktober 2011 om 13:59

In de EL en CL krijg je per overwinning evenveel punten en de EL is makkelijker. Een makkelijke loting krijg je absoluut niet als je tweede wordt want dan speel je tegen de nummer 1 uit een andere poule. Daarom is het beter om gewoon derde te worden voor Ajax.

19 oktober 2011 om 15:00

- het bereiken van de Champions League (cl): 4 bonuspunten,
- het bereiken van de tweede ronde CL: 5 bonuspunten
- het bereiken van de kwartfinale, halve finale en finale CL en EL: 1 punt.

19 oktober 2011 om 13:32

Het Nederlandse voetbal kan me gestolen worden. Het is allemaal heel leuk en aardig. Als we ooit boven Oekraine en Rusland eindigen. Hebben we 5 ploegen in de Europa League. Waarvan de 2e ploeg nog steeds voorronde mag spelen. Dat betekent dat je één positie hoger moet staan. Om 2 gekwalificeerde ploegen te hebben om de CL te spelen. Alleen helaas zie ik dat zelf niet gebeuren.

Hoe meer ploegen het Nederlands voetbal in de Europa League krijgt. Des te minder punten je ook kan verdienen. Ik zie na AZ, Twente, Psv, Ajax niet echt een ploeg in Nederland. Die het een beetje kan maken in Europa.

Je snapt toch zelf ook wel? Dat Ajax Champions League lievert speelt, een speler heeft liever Champions League. Dan Europa League daar komen ze toch ook voor naar je club.
En al alleen het geld al wat je binnen krijgt. Dat is het 4x vuldige geld wat je krijgt.

Winnen in Zagreb met 2-0 of meer, vol op de nul spelen tegen Real en Lyon en je bent gewoon door toch?

Wat nou onmogelijk.

19 oktober 2011 om 13:35

Precies Ajax heeft het nog steeds in eigen hand. Laten we het zo stellen van Real verliezen we. En van Zagreb winnen we met 3 punten winst. Dat betekent dat je alleen tegen Lyon moet winnen. Of te wel 50/50 op dit moment is Lyon ook niet beste doen. En vond het tegen Real echt niet zo bijster goed wat Ajax deedt. Denk dat ze gewaagde ploegen zijn en zie alle kansen om door te gaan.

19 oktober 2011 om 17:16

je mag toch ook gelijk spelen met bijvoorbeeld 1-1. beter onderling resultaat dus door.

Verwacht echt veel van Eriksen in de komende 10 jaar... zal ongetwijfeld een van de beste #10 worden..
XD, kijk die bierbuik van Theo op de foto..

ON: als Ajax gewoon weer wint van Zagreb en probeert te voetballen tegen Lyon.. kunnen ze gewoon 2e worden en wie weet kunnen ze wat punten stelen van Rm

Ik denk dat veel mensen die het Nederlands voetbal een warm hart toedragen hopen dat Ajax in de Champions League overwintert , dat zou goed zijn voor het Nederlands voetbal maar of het realistisch is dat weten we pas aan het einde van de rit..

19 oktober 2011 om 13:37

Je moet toch een doel hebben? Als je geen doel hebt als voetbal club, zal het een grijs sfeertje hebben. Ik zie Ajax wel overwinteren in de Champions League. Lees hier boven van Catalaan_fcb de raarste reactie. Dat Ajax beter in de Europa League past als de Champions League. Die snapt het verschil nog niet van Europa League spelen of Champions League.

19 oktober 2011 om 14:52

Ik bedoel te zeggen dat als Ajax overwintert in de Champions League dat betekent dat Nederlandse clubs gewoon kunnen overwinteren in een poule waar 1 Europese topclub inzit en een Europese subtopper , als Ajax dadelijk in Lyon word weggeveegd door een op oorlogssterkte zijnd Lyon dan weten we dat we ons gewoon moeten richten op de 3e plek in de poule en met veel geluk misschien een keertje de 2e plek.

Ja Ajax heeft nog alle kans! Uitgaande dat ze thuis winnen van Dinamo. Bedoel Lyon thuis was ook een gelijke strijd. En Lyon had gister ook mazzel bij Madrid dat ze niet totaal werden afgestraft. Dus denk dat kansen van ajax en Lyon gelijk zijn. En wat betreft dat mensen lopen roepen dat Erikssen op de bank plaats moeten gaan nemen die zien denk ik niet wat voor goede en mooie voetballer Erikssen is! Deze man heeft een techniek daar zeg je u tegen. Plukt zo een bal uit de lucht stil op ze voetje, geeft blind steekpaasjes. Tuurlijk heeft hij ze mindere wedstrijden, maar hij is 19. Dan is het juist goed dat je hem laat staan en hem vertrouwen geeft. En dan geeft hij het uiteindelijk dubbel en dwars terug!

Ajax heeft natuurlijk alle kans om door te gaan in de Champions League. Ze staan nu tweede en dat biedt perspectief voor de rest van de Champions League campagne. Ze zullen uiteraard thuis een gemakkelijke zege boeken op Zagreb, zonder twijfel. Zagbreb is leuk voor de Europa League, maar in de Champions League hebben ze natuurlijk niks te zoeken.
Dan zal de wedstrijd tegen Lyon cruciaal zijn voor overwintering in de Champions League. Volgens mijn prognose volstaat een gelijkspel al. Lyon zal namelijk thuis verliezen tegen Real madrid. Lyon kwam gisteren duidelijk tekort, en je zag dat ze niet meer het Lyon van een paar jaar geleden waren. Ajax wint thuis tegen Zagreb. En met een beetje geluk speelt het Lyon ook van de mat, zolang ze maar hun eigen spel spelen. Dan ben je door in de Champions League, en zal de laatste wedstrijd bepalen wie er eerste wordt. Ik denk dat Madrid het wordt, ze hebben immers meer kwaliteit.

19 oktober 2011 om 15:11

we hebben een goede kans om 2de te worden ja. tegen real madrid gaan we gewoon dik verliezen die worden zowiezo 1ste en tegen zagreb thuis moeten we winnen wat ook gaat gebeuren. een gelijkspel tegen lyon volstaat al als het een 1-1 2-2 of etc is want dan ga je door op basis van uitdoelpunten maar als het 0-0 word kijken ze naar het doelsaldo en als ajax met iets van 4-0 van zagreb wint ziet dat er goed uit voor ons

19 oktober 2011 om 16:34

Je weet nooit hoe het thuis zal gaan tegen Madrid, maar normaal zullen hun aan het langste eind trekken. Thuis tegen Zagreb wordt inderdaad geen probleem, daar moet Ajax aan het doelsaldo werken. Ja, als als Ajax een beter onderling resultaat haalt dan Lyon zijn we al door, als we er vanuit gaan dat Madrid in Lyon gaat winnen. Laatste wedstrijd kunnen we dan zien als een feestje. Laten we daar ook maar vanuit gaan.

Had totaal niet verwacht dat Ajax zou winnen van Zagreb, en helemaal niet uit. Ajax speelde zeer goed. 't Had al makkelijk 0-4 kunnen worden. Nu op naar de thuiswedstrijd tegen Dinamo. Als Ajax die weet te winnen dan doen ze goeie zaken. Want ik ga er van uit dat Real wederom wint van Lyon. Dan staat Ajax met 3 punten voor op Lyon. Dat zou fantastisch zijn. Als ze dan uit tegen Lyon nog kunnen winnen dan doen ze 't helemaal goed. En dan zal Ajax door gaan in 't toernooi.

Ajax heeft alleen een kans als het bij Lyon gelijkspeelt en een grote kans als het bij Lyon wint, anders is het denk ik afgelopen. Van Zagreb winnen ze wel, daar ben ik van overtuigd, als je kijkt hoe zwak Zagreb speelde. Daarnaast moet ik zeggen dat Ajax ook één van de betere wedstrijden speelde de afgelopen periode, misschien wel de beste. Daarnaast is overwinteren in de EL ook helemaal niet zo slecht, Olympique Lyon en vooral Real Madrid zijn gewoon topploegen.

er is nog heel wat werk te doen om op die 2e plaats te blijven.
maar met een beetje geluk moet het lukken.
met die overwinning op Zagreb zijn ze op de goede weg.

2e worden in deze poulfase zal zeker niet makkelijk worden, maar de wedstrijd uit tegen Lyon zijn ze zeker niet kansloos, en thuis tegen real weet je het ook maar nooit. Elke wedstrijd begint op 0-0 dus er kan alles gebeuren, en de wedstrijd zondag tegen Feyenoord zal ze ook nog zeker op de proef stellen.

Ajax speelde dinsdag haar beste wedstrijd van dit seizoen. Alles klopte gewoon. Als je Enoh zag voetballen, begrijp je niet waar die onbesuisde en ondoordachte momenten uit voorgaande wedstrijden steeds voor nodig waren. Nu was hij een grote steunpilaar voor de verdediging en technisch gewoon uitstekend.

De ommekeer is er nu !!
Janssen staat op de plek waar hij het meest rendeert én zich als leider kan opstellen. Eriksen hoeft het elftal niet op sleeptouw te nemen, maar kan zich veel meer op z'n eigen spel concentreren en beter de juiste momenten voor eigen acties kiezen.

De Jong is echt heel goed in de spits, alleen nog ongelukkig in z'n afrondingen, 2x paal en 1x naast.
Zeer beweeglijk en heel hard werkend, waar de vleugels van kunnen profiteren.

Sulejmani was echt fantastisch, je ziet hoe behendig en subtiel technisch hij in z'n rushes kan blijven.
Hij groeit zo echt naar zijn top toe, gaat zich dit seizoen alsnog volledig in z'n transfersom terugbetalen.
Boerrigter ook top, zo gevaarlijk en snel !

Ajax had geen zwakke punten deze wedstrijd, Van der Wiel moet nu snel z'n lessen gaan trekken anders haakt hij op dit niveau gewoon af......
Omdat hij zei dat hij bij het Nederlands elftal gewend was altijd een hoger niveau te halen en dat bij Ajax nooit vast kon houden. Zo domme uitspraak, die alleen maar tegen je kan werken.....
Tuurlijk heeft hij talent zat, maar is aanvallend beter dan verdedigend en heeft als verdediger eerst zorg te dragen voor díe taken !!
Gaat toch goed komen, heb er vertrouwen in.

Bij Ajax is het ook zo dat spelers eerst al die 'kinderziektes' uit hun spel moeten wegvoetballen. Bij sommigen duurt dat jaren, ook door zelfoverschatting en een gebrek om geconcentreerd te kunnen blijven.
Van der Wiel kan nu niet zeggen dat hij oververmoeid is, het ligt nu echt aan hemzelf !!

Ben benieuwd hoe Ajax deze lijn zondag doortrekt.....
Enoh speelt dan zeker niet mee vanwege zijn schorsing, hoe gaat dat opgelost worden ??

Zou zelf Verthongen in zijn plaats zetten en Ooijer naast Alderweireld.....

Houden ze die wilskracht, drive én manier van spelen vast, dan lijkt Feyenoord me kansloos.

Sorry, maar met alle respect !!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren