Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Wiel: 'Tweede gele kaart vond ik wel zwaar bestraft'

Laatste update:

Ajax verloor zondagmiddag niet alleen drie punten, maar ook Gregory van der Wiel met een rode kaart. De vleugelverdediger werd van het veld gestuurd toen hij zijn tweede gele kaart ontving na een handsbal in het strafschopgebied. Te zwaar bestraft, meent Van der Wiel: “Het was niet mijn intentie om de bal met mijn hand te raken."

De rechtsback zegt dat hij niet expres met zijn hand naar de bal ging. “Ik maakte een sliding om een doelpunt te voorkomen en die bal kwam ongelukkig tegen mijn hand. Het was een natuurlijke beweging", zei Van der Wiel voor de camera van Eredivisie Live. "Ik was niet verbaasd over de strafschop. Het was gewoon een ongelukkig moment. Maar om daarvoor een tweede gele kaart te geven vond ik wel zwaar bestraft."

Frank de Boer vond de beslissing van Richard Liesveld ook opmerkelijk. “Ik snap dat de arbiter voor een strafschop fluit. Met die tweede gele kaart kan ik ook leven. Maar dan moeten alle scheidsrechters zo fluiten. Fer van FC Twente veroorzaakte laatst ook een penalty maar kreeg geen tweede gele kaart”, zei de oefenmeester van Ajax.

De tweede gele kaart voor Gregory van der Wiel was terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sorry, maar het was gewoon hands. Had vd Wiel de bal niet aangeraakt lag deze voor de voetbal de voet van die speler van Groningen (weet FF zijn naam niet meer) en was hij uitgeschakeld. Dus hij bewoog met zijn hand naar de bal en had er voordeel bij. Veel meer hands kan ik het niet maken.

2 oktober 2011 om 18:43

Excuses aanvaard ;

2 oktober 2011 om 18:44

Helemaal niet, hij gleed in en de bal kwam tegen ze hand aan, hij bewoog ze hand niet eens.

2 oktober 2011 om 23:53

Misschien wil je een groen randje ofso, maar wat jij uitkraamt slaat werkelijk nergens op. De bal komt tegen zijn arm aan.

En als we het echt correct willen doen: dan mocht Peterson niet door gaan, want hij nam de bal mee, toen Vermeer de bal in eerste instantie keerde, nam Peterson de bal met zijn hand mee.

3 oktober 2011 om 09:37

@amsterdam-oo: Volgens mij krijg jij zo een rood randje. Hij maakte duidelijk zichtbaar, een beweging van zijn pols en hand richting de bal. Misschien zie je zo'n beweging niet als je een rood-witte bril op hebt.
Daarnaast is jouw tweede alinea helemaal een lachertje. Peterson? Who the F... is Peterson? Ik neem aan dat je Petter Anderson bedoelt. Of heet jullie spits ook Kolbeinson.

2 oktober 2011 om 18:44

Ik vond het geen hands. Tuurlijk hij raakt de bal met zn hand maar het moet toch opzettelijk zijn? Daar was geen sprake van. Hij kan zijn arm niet wegtoveren.

2 oktober 2011 om 20:52

Ik vraag me af of sommige mensen hier de regels wel kennen.. Opzettelijk hands is geen regel. Het gaat erom of het een natuurlijke beweging is of niet.
Bij het geval van Van Der Wiel was het een natuurlijke beweging aangezien hij zijn val op moet vangen met zijn hand. ;

2 oktober 2011 om 18:51

Niet op alle handsballen staat een gele kaart. Dit was duideiljk een geval waar Ajax er voordeel uit haalde maar ook duidelijk een geval van onopzettelijk hands. Gregory heeft hier een punt.

3 oktober 2011 om 00:06

@murki
Onopzettelijk hands bestaat niet.. De regel is dat het hands is als de hand naar de bal gaat.. In dit geval was dat duidelijk zo... En omdat hij er een scoringskans mee ontneemt, is het geen geel, maar direct rood...

Voor de mensen die hier weer met hun zelf bedachte spelregels op willen reageren, bij deze even een quote uit de spelregels:

Overtredingen die met een veldverwijdering worden bestraft
Een speler, wisselspeler of gewisselde speler wordt van het speelveld gezonden en wordt de rode kaart getoond, indien hij één van de zeven hieronder volgende overtredingen begaat:
4. de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontnemen, door opzettelijk de bal met de hand of arm te spelen(dit geldt niet voor de doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied);

2 oktober 2011 om 19:02

naar mijn mening ging de bal juist nog naar die groningen speler toe via de hand van VD Wiel, dus VD wiel nam EN geen kans tot scoren weg EN en gaf zelfs nog soort van voordeel aan groningen

2 oktober 2011 om 19:23

Zegt hij dat het geen hands is dan?
Hij zegt alleen dat de kaart zwaar bestraft is.
En daar ben ik het mee eens.
Maar ja daar heeft ajax niks aan.

En de boer heeft helemaal gelijk met inconsequente gefluit hier word je helemaal zat.

2 oktober 2011 om 19:36

Wat moet hij dan doen??? Zijn hand eraf hakken??? Als de bal tegen de kont van een speler komt dan lag de bal ook niet klaar voor de voeten.

De regel is nog altijd dat de hand naar de bal moet gaan. Als je even de moeite doet om de beelden terug te kijken dan zie je dat Gregory wegglijd en al op de grond ligt en dat de speler de bal dan tegen zijn hand aantikt. Van de Wiel kon in dat geval er niks maar dan ook niks meer aan doen om zijn hand nog weg te trekken of wat dan ook dus ik vind dit ook zwaar bestraft. Maja we hebben dit seizoen wel vaker grens en scheidsrechters die de regels blijkbaar niet helemaal snappen.

3 oktober 2011 om 00:09

@ajacied777
wat we vooral hebben is dat scheidsrechters slechts 2 secondenn hebben om een beslissing te nemen en er dan vaak ook nog eens tientallen meters af staan... Na 4 herhalingen op tv onder verschillende camerastandpunten is het makkelijk roepen dat de scheids ernaast zit..

3 oktober 2011 om 00:15

Als wij in het stadion het vanuit de hoek zagen dat hij al op de grond lag en de bal richting de hand ging dan mag je toch wel verwachten van een scheids + een grens dat hun het ook zien....of vraag ik dan teveel van ze. Ik ben de laatste die scheidsrechters aanspreekt op buitenspel wanneer het 30-50cm is want dat is bijna niet te zien. Maar je mag toch wel verwachten dat zulke duidelijke gevallen, of het geval van de vorige week met Vertonghen voor een scheids- en grensrechter die geconcentreerd met het spel bezig zijn het heel duidelijk is.

3 oktober 2011 om 10:58

@ajacied777
wat klopt er hier niet... Je bent Ajacied, volgens je profiel woon je in Eindhoven. Om 13:35 zat je nog achter je computer, om 14:30 was je in Groningen bij de wedstrijd en om 19:42 zat je weer achter de computer... Onmogelijk!

3 oktober 2011 om 22:54

@ Moustro

Wat klopt hier niet!!! Ik kom uit Amsterdam en woon in Eindhoven maar slaap tijdens uitwedstrijden wanneer ik ga vrijwel altijd in Amsterdam bij vrienden aangezien ik op maandag toch op ons kantoor in Amsterdam moet zijn.

Om 13.35 zat ik op Voetbalzone...ooit gehoord dat je met een Iphone ook mobiel op Voetbalzone kunt of gaat dat jou intelligentie te boven!!!?

Welkom in 2011.

2 oktober 2011 om 20:32

Van der Wiel zégt toch ook dat het hands is en dat de strafschop terecht is? Daar gaat het hele artikel niet om. Heb je het überhaupt wel gelezen? Als je dat nou eens doet voordat je bijdehand gaat lopen doen, zou een dat hoop schelen.

Natuurlijk is het hands en is de penalty terecht omdat van der Wiel Andersson een scoringskasnm ontneemt. Echter is het niet bewust en gewoon ongelukkig. Die gele kaart had dus best achterwege kunnen blijven.

2 oktober 2011 om 21:39

toch apart dat niet iedereen op de hoogte is van de regels.

van der wiel maakt hands en ontneemt daarmee andersson een 100 % scoringskans.

voor het ontnemen van een veelbelovende aanval / scoringskans mag/kan de scheidsrechter een gele kaart geven

liesveld zijn beslissing was dus volkomen volgens de regels

3 oktober 2011 om 00:18

Ow dus als de bal op de billen van Van de Wiel was gekomen ipv op de hand dan had hij ook een scoringskans ontnomen en had hij ook geel mogen krijgen. Iet wat ludiek maar volgens jou argumentatie wel kloppend.

Misschien moet jij even de spelregels zelf nalezen. Want je kopieert het zinnetje heel leuk maar vergeet iets en dat is opzet. Voor dit geval mag je idd een penalty geven (al kan dit ook een directe vrije trap zijn) maar een gele kaart absoluut niet omdat er geen enkele vorm van opzet bij komt kijken. En opzet of gevaarsetting (hoog been inkomen, vanachter inkomen, te laat inkomen etc) is altijd een vereiste voor een gele kaart. Want wanneer de spits in een duel met de verdediger over de voeten van de verdediger struikelt dan ontneemt de verdediger ook een scorings of aanvalkans maar zit daar geen opzet bij. En dat is te vergelijken met de vorm van dit geval.

Ach kom op Frank en Gregory. Accepteren! Je kan na elke dubieuze beslissing van de scheidsrechter wel zeggen dat het niet eerlijk is, maar de concurrentie wordt ook zo vaak door de scheidsrechter benadeeld. Accepteren, vertel aan je spelers dat ze veel meer inzet moeten tonen en laat ze lekker naar hun nationale elftal gaan. Over twee weken tegen AZ weer volle bak.

2 oktober 2011 om 18:45

Accepteren, het Kernwoord van het voetbal, mooi gezegd!

2 oktober 2011 om 19:23

Ik vond het storender Tadic en Enervoldson mochten blijven staan na een idiote charge. Beide 100% rood. In dit soort slechte wedstrijden zijn de kaarten beslissend, voetballend konden beide geen vuist maken.

2 oktober 2011 om 19:40

En in de slotfase dan, bij de vrije trap van janssen..daar maakte de muur van groningen ook hands en daar werd niet voor gefloten.

2 oktober 2011 om 20:34

Precies. Erger me er ook kapot aan. Ik vind Groningen en sympathieke club en als we dan toch ergens punten moeten morsen dan maar daar. Maar Greg krijgt geel voor een onbedoelde handsbal en Enevoldsen en Tadic mogen schoppen wat ze willen maar telkens blijven staan.

Los daarvan heeft Groningen dik en dik verdiend gewonnen van een slap Ajax.

2 oktober 2011 om 22:13

Daar heb ik me ook mateloos aan geirriteerd! Maar goed. Groningen is inderdaad een sympathieke club, en die gun je het dan ook wel een beetje. Dat schoppen viel me alleen een beetje tegen, had dat niet verwacht.

2 oktober 2011 om 22:12

Klopt. Maar snap het ook wel. Deze gasten zijn 24/7 met voetbal bezig, en als je dan (in jou ogen) bestolen wordt, is dat niet leuk. Maar goed, Ajax moet verder. En je kan alleen beter worden door van je eigen fouten te leren!

Tja.. doe je niks aan Greg, moet je even bij de Fifa fosielen zeuren dat ze eindelijk eens beeldmateriaal gaan invoeren, hadden we nu wat punten meer gehad.

Andersson maakte ook hands bij die actie dus het had eigenlijk niet eens een penalty moeten zijn!

2 oktober 2011 om 18:54

Het leek mij erop dat Andersson de bal via zijn dij meekreeg. Het was in iedere geval niet zo overduidelijk als bij V/d Wiel.

2 oktober 2011 om 19:42

De handsbal was duidelijker dan de 'handsbal' van van der wiel.. Van der wiel maakt sliding en ligt op de grond..waar moet hij dan zijn hand houden??

2 oktober 2011 om 19:55

Van Andersson was het volgens mij geen hands.
V/d Wiel had zijn rechterhand links van zijn lichaam kunnen houden. Echter ging zijn rechterhand, nadat hij op de grond lag, nog naar rechts richting de bal toe. Ongelukkig? Ja. Penalty en rode kaart? Ja.

2 oktober 2011 om 22:04

@joeyc

Doe jij die Pedante Subsidie Vereniging bril eens af en erken dat die penalty gewoon zeer discutabel en makkelijk(thuisvoordeel) gefloten was of reageer voortaan lekker op jullie drama topics want die gaan er aankomen na Utrecht thuis Vitesse uit denk dat fredje nu al niet meer slaapt:wie op boney wie op chanturia?????

2 oktober 2011 om 23:50

Je bedoelt Bony? Misschien gewoon dezelfde achterhoede die Ajax pasgeleden makkelijk in de tang hield? Waarom moet je nou weer provoceren jegens psv-supporters. Altijd dat kinderachtige gedoe.

Ik ach mijzelf redelijk objectief en dit was gewoon een penalty, klaar.

2 oktober 2011 om 19:50

Andersson maakte geen hands, maar hij had de bal nooit mogen hebben, want wie werd n.l. helemaal naar de grond getrokken voordat de bal naar Andersson gespeeld werd?

De scheidsrechter had daarvoor al moeten fluiten voor een overtreding van Groningen.

Ik vond het ook geen kaart, wel een strafschop, want hands is hands, alleen in dit geval kon Van Der Wiel er niet veel aan doen. Misschien wel goed dat hij er een keer uit is, dan kan iemand anders zijn positie voor een tijdje overnemen hopelijk, zodat hij weer wat meer inzet gaat tonen. Enoh moet er trouwens ook in, die is tenminste wel altijd fel, en de opbouw kan aan Alderweireld en Vertonghen overgelaten worden.

maakt niet uit gregory, gewoon vooruit kijken en doorgaan. We moeten bouwen aan die vierde ster nu.

2 oktober 2011 om 22:15

Maakt niet uit Greg? Als dit een opzichtstaand feit was heb je gelijk, maar Greg speelt belabberd laatste tijd. Levert veel ballen in. Denk aan Psv-uit. Die penalty?? Die eerste goal?? Denk aan Lyon hoe hij 5 minuten voor tijd de bal niet over de zijlijn kopt? Is misschien wel eens goed als hij er een weekje niet bij is.

Niks onterecht.
Hands is hands en geel in t strafschopgebied.
Nou komen al die ajacieden weer dat de scheids slecht heeft gefloten en blabla...
Je moet je voeten laten spreken, maar in a'dam zijn ze beter met de mond.

2 oktober 2011 om 18:46

Op een enkeling na geeft niemand de scheids de schuld maar vooral de waardeloze instelling en Ajax zelf. Als je niet kan lezen ga dan even langs bij de opticien. Onnozele.

2 oktober 2011 om 18:52

haha moet je misschien ff de reacties van jou medesupporters teruglezen op het live meepraten topic .

2 oktober 2011 om 19:30

Ja die mensen in het meepraat topic moet je niet serieus nemen, die mogen daar zonder enige vorm van onderbouwing met de adrenaline van de wedstrijd in zich reageren.

Laat die even buiten beschouwing, en tel het aantal mensen dat in de topics over het resultaat die mening over de scheids hebben.

2 oktober 2011 om 18:47

Waarom alleen geel in het strafschopgebied? Als hands hands is, laat het dan ook vooral hands zijn op alle plekken in het veld.

2 oktober 2011 om 18:54

Onzin, binnen of buiten het strafschopgebied maakt niet uit.

Een gele kaart staat krijg je voor opzettelijk hands, dit was geen opzettelijk hands.

2 oktober 2011 om 18:59

Een bewuste handsbal is een gele kaart, of dit nou in het strafschopgebied gebeurd of op de middenlijn. Gregory van der Wiel geeft alleen aan dat het geen opzettelijke handsbal was waar ik het wel mee eens ben en opzich is geel dan zwaar gestraft. Waar lees jij vervolgens dat deze rode kaart aangegrepen wordt door Ajacieden als de reden dat er vandaag verloren is?

Verder gaf de Boer hetzelfde aan maar zei dat Ajax pas met 10 man beter begon te spelen, en geeft dus de instelling van Ajax de schuld en zeker niet de arbitrage.

2 oktober 2011 om 19:00

oke maar anderson maakte bij diezelfde aanval in het 16meter gebid van ajax ook hands en daar fluit hij niet voor en die hands van vd wiel wel dus je kan zeggen dat die 2e gelekaart ontrecht is want als je voor die handsbal van vd wiel fluit moet je ook voor die van anderson fluiten

2 oktober 2011 om 22:10

@psv_cr7

Volgens mij zijn wij nog steeds de kampioen!!! En jullie door gemeentelijke gelden overeind gehouden maar wacht maar op echte tegenstand!!!!

2 oktober 2011 om 23:50

Wat is dit nou weer voor onzinreactie? Vind je het gek dat niet-ajax supporters ons (ik ben ook Ajaccied) arrogant vinden? Je moet naar het heden kijken, niet naar het verleden. Ja we zijn kampioen maar zullen dit seizoen gewoon moeten presteren hoor. Anders zou Willem II ook nog zeggen; Wij hebben in de Champions League gespeeld en dan zou Feyenoord ook komen met; Wij stonden op de Coolsingel in '99 en 2002. Kom niet met deze arrogante opmerkingen.

On;
Ik snap dat Liesveld ervoor fluit en de penalty was terecht. Alleen is het natuurlijk nog wel discutabel of het ''bal naar de hand'' was of ''hand naar de bal''

Met van der Wiel eens dat het zwaar bestraft was. Maargoed, als je voor de zoveelste keer je man gewoon binnen door laat komen dan is het misschien maar eens goed dat het dan ook goed fout gaat. Is toch te belachelijk voor woorden dat die speler aan de binnenkant erdoor kan. Het 1e wat je leert als back is dat je de buitenspeler altijd aan de buitenkant moet houden. Overdreven 2e gele en dus rode kaart, maar de fout ligt al daar voor en het is zoals het is. Je kunt hem gewoon geven, moet hij maar niet zo dom verdedigen.

2 oktober 2011 om 19:30

Het was niet zwaar bestraft.. Als je hiervoor fluit, dan moet je ook geel geven. Hij ontneemt hiermee ook de kans voor de tegenstander om te scoren. Het maakt dan niet uit of het expres was of niet. Jammer, maar terecht geel.

Ik vind wel vaker dat een wedstrijd onnodig kapot wordt gemaakt door een penalty of een vroege rode kaart. Zeker als er weinig opzet in het spel is, dan is een penalty + een rode kaart erg ongelukkig. Soms krijgen spelers een penalty tegen en ontvangen ze ook nog een directe rode kaart, omdat ze een 100% scoringskans voorkomen. Dat gaat bijna altijd hand in hand in de zestien meter en misschien dat er door scheidsrechters wat coulanter mee om moet worden gegaan.

Ik zag overigens een onbewuste handsbal van Toivonen op het middenveld bij nec-psv onbestraft en Kwakman en vd Wiel kregen er beiden wel één. Dan wordt met 2 maten gemeten.

Nee Gregory, je bent gewoon een matige back dat het topniveau niet aankan!
Accepteer dat maar;

2 oktober 2011 om 19:15

HIj kan het wel, maar hij heeft zijn gedachten niet meer bij zijn eigen club ajax zitten. Hij zit te wachten op een transfer die hem naar een grote club brengt.

Bij de wedstrijden van Ajax vind ik v/d Wiel slecht spelen. Maar tijdens de Wk-kwalificaties vond ik hem niet zo slecht spelen. Hij geeft goeie voorzetten achter de verdediging, en zijn verdedigend werk is ook niet slecht.

2 oktober 2011 om 20:38

Noem mij eens een betere back in nederland?
en een matige back speelt geen wk finale.

Net op eredivisielive zei Frank de Boer dat hij die penalty wel terecht vond, maar de 2e gele kaart wel zwaar bestraft..

2e geel is zelfs te licht bestraft want volgens de regels is het direct rood om een 100% kans te stoppen met je hand!

Nee zoek de schuld bij jezelf want dat is 2x een penalty die je veroorzaakt hebt in 3 wedstrijden.
Men zeurt dat Pieters een slecht background is voor Oranje maar Gregory is zeker net zo slecht en misschien zelfs nog slechter! Overgewaardeerde speler die Ajax al 5 punten heeft gekost in 3 wedstrijden.

2 oktober 2011 om 19:02

Edit: Background moet Back zijn (lekker op je telefoon)

2 oktober 2011 om 20:37

Waarom is hij overgewardeerd?
Noem mij eens een betere nederlandse back?

2 oktober 2011 om 21:32

Erg genoeg zijn er die niet en dat zegt genoeg over het niveau achterin bij Nederland.

2 oktober 2011 om 21:41

En waarom is hij dan overgewardeerd?
Dat hij ajax punten heeft gekost met en fout dat ontken ik niet.

maar dat doet vertonghen en aldeweireld ook met hun halfzachte ingrepen.

Het is zeker zwaar gestraft, zeker gezien enkel zware overtredingen van Groningen spelers. Kieftenbeld-boerigter, voor zo'n overtreding kreeg Ebecilio rood.
Tadic- de Jong duidelijk rood van achter neerhalen op de enkels.
In de laatste minuut Pedersen-janssen, hoe duidelijk moet het zijn.
Kortom een thuisclub krijgt bijna geen rood, de uitclub veels te makkelijk, zie Utrecht-rkc..

Als de penalty terecht is, dan is de kaart ook terecht. Er wordt een penalty gegeven omdat Vd/wiel een veelbelovende kans afbreekt met een handsbal.
V/d Wiel steekt tijdens zijn sliding zijn hand uit. De hand ging naar de bal en de bal niet naar de hand. Terechte penalty en aart.
Ik vraag me wel af of dit niet een directe rode kaart had moeten zijn. Vooral ook vanwege de uitleg van de scheidsrechter. V/d Wiel ontnam een 100% scoringskans. Dat is dus een directe rode kaart.

2 oktober 2011 om 18:53

deze reactie slaat natuurlijk helemaal nergens op, penalty is terecht maar dit heb niks met zware overtreding te maken ofzo dus rechtstreeks rood zou echt totaal nergens op slaan

2 oktober 2011 om 18:58

Doorgebroken speler stoppen met een overtreding hoeft ook niet altijd zwaar te zijn, wel altijd rood. Zie Vukovic vorige week.
Hand op de doellijn is ook altijd rood. Bijvoorbeeld Suarez op het Wk.

100 scoringskans ontnemen is rood. Daarom vind ik het raar dat V/d Wiel geel kreeg voor het ontnemen van een 100 scoringskans.

Edit: dat zijn de spelregels, dus of je het ergens op vind slaan of niet, dat doet er niet zoveel toe.

2 oktober 2011 om 19:10

Ben blij dat je Vukovic voorbeeld van vorige week erbij haalt: die man kon er helemaal niks aan doen (matavz nam de bal niet mee, stopt met sprinten en snijdt voordoor) en de wedstrijd wordt helemaal om zeep geholpen.

In dat opzicht doen de regels dus niet waarvoor ze bedoelt zijn en moet de scheidsrechter haar sterke kant tonen: namelijk zijn menselijke kant. Iets waar technische hulpmiddelen nooit bij kunnen helpen, maar helaas zijn er weinig scheidsrechters hedendaags die nog een wedstrijd kunnen aanvoelen en de intentie van een speler kunnen lezen.

2 oktober 2011 om 19:34

Ik heb geen zin om nog over de wedstrijd van vorige week te discussiëren. Scheidsrechter floot voor een overtreding en de enige kaart die hij kon en moest geven op basis daarop, was de rode kaart. Net zoals de scheidsrechter bij Groningen - Ajax had moeten doen volgens de regels.

2 oktober 2011 om 19:13

Ik wil jou wel een sliding zien nemen zonder dat je arm naar de grond (en dit geval ook de bal) gaat.

2 oktober 2011 om 19:32

V/d Wiel deed dat in eerste instantie. Sliding zonder dat zijn hand naar de bal ging. Uit een reactie (bewust of onbewust) gaat hij als hij op de grond ligt met zijn hand naar de bal.
Sliding is altijd een laatste redmiddel voor een verdediger. Eentje met een verhoogd risico op een overtreding. V/d Wiel nam het risico en moest dit bekopen met een penalty en een rode kaart.

2 oktober 2011 om 19:44

Je kan geen sliding nemen zonder dat je arm naar de grond gaat. Ik vind het ook prima dat er een pingel word gegeven, maar geel/rood is erg overdreven.

Je kan hem geven, maar ja elke scheidsrechter beoordeeld het anders. Zonder Vd Wiel werd Ajax sterker, deze jongen speelt erg onder de maat tot nu toe. Dus om over die kaart te gaan zeuren vind ik ietwat overdreven hij kan beter naar zijn eigen kwaliteiten kijken en die verbeteren!

ajax speelde zonder bezieling tot het strafschop moment , ik denk dat het een ongelukkige actie was
al moest liesveld af fluiten wegens hands van andersson , van de wiel maakt hands maar om daar nu rood voor de te geven beetje zwaar , plus dat mensen als tadic en die enevoldsen gewoon rood moeten krijgen voor hun actie ajax speelde matig maar de wedstrijd is behoorlijk beiinvloed naar mijn mening
desalniettemin moet van de wiel eens gaan voetballen inplaats van twitteren en de leuke jongen uithangen want dit is al de 3x dat meneer van de wiel een cruciale fout maakt , psv uit madrid uit nu weer groningen uit

2 oktober 2011 om 19:04

vind het wel terecht dat groningen de punten heeft maar het spel is zeker beiinvloed ja, kaart van der wiel en penalty oke, balen niks meer over zeggen, maar net als tadic, en pedersen op het laatst tegen janssen, daar moet hij ook gewoon rood geven..

Zou me maar drukker maken om mijn eigen hele zwakke spel al maandenlang. Als je nu eens gewoon gaat doen wat je kan, keihard werkt en knokt en gewoon eens wat minder twittert en andere dingen doet, misschien gaan we dan als Ajax0supporters eens blij met je zijn. Terecht geel of niet, hier lag jullie verlies niet aan. Julie verlies komt door een ongenadig gebrek aan inzet, een hele slechte wedstrijdmentaliteit (alweer). En aan, okee, een waardeloze opstelling alweer van jullie coach. Waar is de Van der Wiel gebleven van twee seizoenen geleden? Waar is het bij hem nu misgegaan? Weer niet die verhalen nu over vermoeidheid en zo, ik moet ook gewoon 40 uur werken in een week en krijg daar stukken minder voor betaalt. Heb het idee dat deze meneer met alles bezig is behalve met zijn werk. Jammer, het leek een grote te worden, maar al die verhalen over rijp voor een topclub zijn hem duidelijk in zijn bol geschoten. Want een topclub, daar hoort ie bij lange na niet thuis.

Ajax speelde weer als alle wedstrijden dit seizoen. Zonder tempo, zonder enige verassing en gewoon weer met de kwaliteit van een suptopper. Het verbaast me dus echt helemaal niets. Van der Wiel was weer lekker bezig en moet gewoon (net als tegen psv) niet zeuren. Deze selectie had versterkt moeten worden in de zomer en dat heeft het bestuur nagelaten en dus nu zitten we met deze rotzooi op de blaren.
Hulde aan het PSV bestuur bij deze

Ajax speelde slecht, alleen de scheids deed er net zo hard aan mee. Als van der wiel 2x geel krijgt omdat het regels zijn moet hij ook tadic en enevoldsen direct rood geven, dat doet ie dan weer niet.
Waarom is het bij twente (fer pas) geen geel en bij ajax wel? Waarom krijgt ebeciliio rood bij de graafschap maar tadic en enevoldsen niet? Omdat de scheidsrechters net zo inconsequent zijn als al die prutsers in zeist zeker, wat vandaag geel is, is volgende week niks of rood......
Vorige week speelde ajax goed, wordt goal onterecht afgekeurd, nu spelen ze slecht maar moeten ze gewoon 5 min na rust tegen 10 man komen te staan. Kan een totaal andere wedstrijd opleveren, los van het feit of je verdiend te winnen of niet

2 oktober 2011 om 19:38

Ja maar dat scheidsrechters inconsequent fluiten, dat blijft. Ajax heeft het aan zich zelf te wijten. Dit is geen incident, we zijn gewoon een suptopper momenteel en daar kan geen scheids de schuld van krijgen lijkt mij. Als van der wiel gewoon doet waarvoor die aangenomen is, namelijk verdedigen, dan was deze discussie niet nodig geweest

3 oktober 2011 om 13:17

Boehoe... Fer kreeg geen geel, van der Wiel wel. Het moet niet triester worden daar in Amsterdam zeg.
Zeker vergeten dat van der Wiel voor de door hem veroorzaakte penalty tegen PSV ook geen geel kreeg. selectief geheugen en kinderachtig gewauwel van Frank de Boer vind ik.

3 oktober 2011 om 17:25

je geeft het zelf al aan, soms wel soms niet, wie is er dan triest? Ik vind commentaar niet zo vreemd hoor als ze zo inconsequent zijn...moordaanslagen geven ze geel voor en aangeschoten hands ook....wat klopt er niet? En of het ajax of fey is boeit mij niet.

4 oktober 2011 om 00:01

Zoals ik al aangeef: ik vind het gejank van de Boer triest. Jij, ik en iedere andere voetballiefhebber weet dat er inconsequent gefloten wordt.

Maar om dan te gaan wijzen naar een andere speler in een wedstrijd waar je eigen club niet in mee doet en meteen vergeten dat een week eerder een van je eigen spelers ook geen geel kreeg: Triest!

Oke, het was een handsbal, en het was een gele kaart. Maar het was niet opzettelijk, zijn hand bewoog dus niet naar de bal toe. Want dat was natuurlijk ook niet zijn bedoeling. Dat je daarvoor een gele kaart geeft als scheidsrechter, terwijl Gregory al een gele kaart heeft, is complete onzin.

Liesveld laat wel aanslagen op spelers van Ajax toe maar geen aangeschoten hands. Inconsequent noemt men dat. Nederlaag was verder wel terecht.

Het is inderdaad een ongelukkige actie, maar och wat ben ik toch blij dat we deze waardeloze speler een paar weken niet hoeven op te stellen.....hoe vaak moet ik het nog zeggen?? Zwaar overschatte, heel middelmatige voetballer.........jammer dat we hem nog niet hebben verkocht.....

2 oktober 2011 om 19:36

Je bent niet de enige die er zo over denkt. Echt een drama die gast.

2 oktober 2011 om 20:19

@ baronhoefnagels

Die mensen die die geruchten verzinnen zijn dan toch ook niet goed bij hun hoofd.
Zag afgelopen week op sport1life ofzoiets staan dat Roma geintresseert was en in de winter een poging van max 20 miljoen euro wilde wagen voor van der Wiel. Ajax mag al in de handjes klappen als ze er 7.5 voor krijgen.

3 oktober 2011 om 13:19

Dat is voor jullie inderdaad een geluk bij een ongeluk.
Zeer overschatte en gehypte verdediger die meer zijn duimen laat spreken dan zijn voeten.

Uhm bij twee keer geel meestal toch maar 1 wedstrijd schorsing?? Helaas in dit geval.

Anderson maakt gewoon als hands en dat wil liesveld (zogenaamd) niet zien geen 10 seconden later het zelfde bij v/d wiel en dan fluit hij wel Weer een discutabel moment na vorige week.
En dan zoon overtreding van enevoldson op janssen af doen met geel heel heel zwak!!!

Ik heb helemaal niks met Ajax, maar dit was gewoon onopzettelijk hands, dus geen geel, maar ook Geen strafschop! Onopzettelijk hands (ik zei het al in de Arsenal-topic) is geen overtreding, het argument "voordeel" telt niet, staat ook niet in de regels. Opzet is het enige wat telt, dat was nu niet het geval, dus de rode kaart en de strafschop waren beiden onterecht.

Volgens mij is met de hand een scoringskans ontnemen rood. Stil dus maar Greg.

vd Wiel moet niet zo zeiken en eens aan zn spel denken.keer op keer is hij weer degene die die boel verknalt! Was gewoon terrecht die 2e gele kaart. Denk dat Ajax blij mag zijn datvd Wiel even niet speelt. Zeg waar is Silva....zet die er gewoon in. Verdedigend kan het niet veel slechter dan vd Wiel!

2 oktober 2011 om 20:16

Van der Wiel speelt de laatste maanden dan wel niet na het EK waardeloos bij Ajax, toch vond ik die pingel niet terecht want tsja waar moet hij die handen anders houden. Vind het allemaal toevel dat hij die bal nog nipt met de hand raakt. Maar goed verder was het weer een ramp met greg en Ajax en hebben ze helaas terecht verloren.maar je kunt inderdaad Silva of een jeugdspelers de kans geven in het eerste want slechter kan het niet.

Die speler van groningen maakte zelf eerst hands toen hij de bal meenam.

2 oktober 2011 om 19:42

Dijbeen is wat anders dan je hand hampel. Bril nodig?

Nou ik als ajacied klaag niet over de beslissing van de scheids. Als ie 'm geeft valt er wat voor te zeggen, als ie 'm niet geeft valt er ook wat voor te zeggen.... want ja als je een sliding inzet zal je op enig moment omdat je naar de grond gaat ook je hand op de grond moeten zetten. Dat gebeurt nu eenmaal als je naar de grond gaat en dus zou je ook niet-opzettelijk kunnen oordelen. Dan kan je ook een penal geven en geen gele kaart, laat staan rode kaart. Bewezen dat hij de bal wegslaat lijkt het me niet!.

Verder ben ik niet treurig om het heenzenden van Van der Wiel. Hij was me toch al wekelang een 'doorn in het oog'. Echter Frank wilde hem niet passeren, nu helpt de Knvb en moet Frank wel een ander gaan opstellen.
Hopelijk, maar ik wacht al een paar wedstrijden vergeefs, hopelijk heeft ie nu ook ingezien, dat ie ook op andere plaatsen eens een paar spelers moet gaan passeren. Het liefst zie ik Jansen op de plek van De Jong en dan Anita in de verdedigende rol van Jansen nu. Echter, dat ie dat nu niet doet, doordat ie Anita wil gebruiken op de linksback, begrijp ik wel. Dan maar Serero op de plaats van Siem en wie weet Van Rhijn dan op de plaats van Van der Wiel.

En verder leuk voor Kappelhof en Burnett, dat zij zich zo toonden vandaag aan hun oude club. Vooral Burnett (als linksback!!!) speelde een heel goede wedstrijd en bewees vandaag zijn oude coach van zijn ongelijk. Mooi om te zien.

Dus Frank....... durf eens beslissingen te nemen èn mensen te passeren.

Ik snap scheidsrechters soms niet. Waarom durft een scheidsrechter bij zo'n ongelukkige handsbal een club enorm zwaar bestraffen door een speler een 2e gele kaart te geven terwijl ze al een penalty tegen krijgen en vervolgens 2 zeer gemene overtredingen van de andere partij niet bestraffen met een rode kaart?

Kan iemand mij dat uitleggen wat er mis is met zo'n scheidsrechter?

2 oktober 2011 om 20:09

Ik snap er ook totaal niets van, in ieder geval is het maar weer een keer aangetoond dat de arbitrage hier in Nederland helemaal niks voorstelt wekelijks maken scheidsrechters dan wel niet grensrechters fouten die cruciaal kunnen/zijn voor een wedstrijd.

2 oktober 2011 om 20:10

Ben jij toevallig fan van Ajax? Sorry, maar soms zit het mee soms zit het tegen. Een scheidsrechter doet zijn best om de wedstrijd in goede banen te leiden, soms met succes en soms ook niet. De penalty is terecht gegeven, aangezien vd wiel een scoringskans ontneemt door de bal met zijn hand (bewust/onbewust) weg te tikken. Wat betreft de 2 zeer gemene overtredingen, ik heb ze niet gezien omdat ik de wedstrijd nou eenmaal niet gezien heb. Een spits kan een fout maken door een kans niet af te maken, een scheidsrechter kan een fout maken door een overtreding of iets dergelijks verkeerd te interpreteren of gewoon weg omdat hij het niet zag. Mensen maken fouten, aan het einde van de rit is hopelijk iedereen evenveel bevoordeelt als benadeelt en staat er een terechte kampioen van nederland.

2 oktober 2011 om 20:34

Er wordt ook niet beweerd dat die penalty onterecht was en dat Ajax de wedstrijd heeft verloren dankzij de scheidsrechter. Nee, Ajax heeft het helemaal aan zichzelf te danken dat ze die wedstrijd verloren hebben.

En ja, ok. Scheidsrechters maken fouten net zoals spelers. Echter een speler vertegenwoordigd zijn club en als hij een fout maakt dan benadeeld hij zichzelf en zijn club daarmee. Een scheidsrechter daarentegen is neutraal en is door een fout altijd nadelig voor een club. die hijzelf niet vertegenwoordigd.

En over neutraal gesproken. Bij neutraal hoort ook consequent, dus als je een overtreding bestraft met een penalty en een 2e gele kaart, waarom 2 zware overtredingen dan niet bestraffen met een rode kaart? Dan ben je in mijn ogen niet consequent.

Ik heb nu ook samenvattingen gekeken van andere wedstrijden en daar zag ik een doorgebroken speler neergehaald worden en een elleboog in iemands gezicht. Als een scheidsrechter consequent is en gewoon zijn werk doet (spelregels handhaven) dan heb ik toch weer 2 rode kaarten gemist.

Vond het al zeer opmerkelijk dat meneer voor een pingel floot (op aanraden van zijn assistent) des te opmerkelijker vond ik het feit dat meneer ook nog eens een 2e gele kaart gaf. Hij zag het niet eens en wilde gewoon doorspelen tot een moment dat ie ineens dacht of werd ingefluisterd dat vd wiel hands maakte. Zeer merkwaardig dat dit weer moet gebeuren maar ach je begint er zolangzamerhand wel gewend aan te raken aan die scheidsrechterlijk dwalingen hier in nederland.

Hij tikte de bal weg en daar staat geel voor en een pingel. Valt niks op af te dingen. De scheids zag het niet en daar heeft hij een assistent voor.

Ik snap eigenlijk niet eens waarom vd Wiel een sliding maakte. Andersson kon vanuit die hoek nooit en te nimmer scoren aangezien de keeper de bal in de korte hoek had gehad en vd Wiel kon hem dus makkelijk voor hem houden. Nu verpest je het voor jezelf, voor je team en voor de Ajax fans.

Verder was duidelijk te zien dat hij de bal probeerde weg te slaan dus een terechte penalty.

3 oktober 2011 om 09:13

Heb jij het moment wel gezien? De goal was leeg, Vermeer was al uitgespeeld. Greg viel op de bal en sloeg helemaal nergens naartoe. Penalty is zwaar bestraft maar misschien wel terecht. Ik vond het meer ongelukkig en had nu niet direct het idee dat als Greg de bal niet raakte die jongen een zekere goal zou maken.

4 oktober 2011 om 16:40

Op het moment dat Andersson vd Wiel uitkapt is Vermeer al weer terug in zijn goal. Niet dat hij de bal daarna had gehad, maar mij gaat het om het punt dat vd Wiel een sliding maakt. Als hij de speler voor zich houdt, kan én de speler niet schieten en er is tijd voor de medespelers om terug te komen.

Afgezien van deze penalty loopt Van der Wiel al maanden als een lapzwans te voetballen. Bij werkelijk waar elke tegengoal is hij betrokken. Tegen PSV werd hij weggetikt door Mertens, tegen Cristiano Ronaldo viel hij elke keer kinderlijk door de mand en opbouwend - wat zogenaamd zijn pluspunt was - weet hij geen enkele combinatie te maken. Alsjeblieft verkopen deze winter, zet er een gretige jongen van de A1/jong Ajax neer.

Gewoon een terechte strafschop en een terechte gele kaart. Dat het zijn tweede is en dus rood, doet niet terzake. Het zou ajacieden een keer sieren niet altijd naar anderen te wijzen bij eigen falen. Bovendien is ajax met beter af zonder Van der Wiel in deze vorm. Zwaar overschatte verdediger, die al meer dan twee jaar onder zijn niveau van zijn eerste jaar speelt.

Het was gewoon hands, dus een overtreding en dus een penalty omdat het binnen de 16 was. Gezien het feit dat er al een penalty wordt gegeven vind ik een dubbele straf middels een 2e gele onterecht. Een zelfde actie ergens anders op het veld levert geen geel op, waarom in het strafschopgebied wel?

Verder is het natuurlijk idioot dat die scheids de eerste bal van die Groninger niet ziet...

2 oktober 2011 om 20:56

Niks aan toe te voegen. Zeker het laatste wat je zegt heb je helemaal gelijk in. Het niveau word met de week dramatischer.

2 oktober 2011 om 21:00

Naja wat ik dus echt niet snap zijn die overtredingen binnen de 16 die blijkbaar per definitie een gele kaart opleveren.... Onzin natuurlijk. Een overtreding waar je niks voor krijgt elders op het veld wordt binnen de 16 bijna altijd wel met een kaart bestraft.... En dan heb ik het niet eens over een uitsluiting een penalty want dat vind ik helemaal belachelijk, je wordt namelijk gewoon dubbel gestraft, niet krijgt je tegenstander een opgelegde kans, ook moet je nog eens de rest met een man minder uitspelen.

Stel je haalt een doorgebroken spits buiten de 16 neer dan is dat natuurlijk rood, maar een doorgebroken spits binnen de 16 is een penalty en zou in principe geen verdere kaart moeten opleveren wat mij betreft. De kans dat hij uit de penalty scoort is even groot als de kans dat hij scoort als hij in zijn eentje op de keeper afgaat.

2 oktober 2011 om 21:05

Ik ben het ook met je eens maar ik denk dat scheidsrechters zoveel mogelijk consequent willen zijn op een manier dat in hun ogen terecht is. Maar precies wat je zegt, Ajax had allang een vrije trap moeten krijgen aangezien er een handsbal werd gemaakt voordat Gregory dat deed.

Dat laatste durf ik niet zo te zeggen. 1 op 1 met de keeper ligt natuurlijk aan je snelheid, aanname, koelbloedigheid, of diegene een spits is of een verdediger, of diegene een goede of slechte spits is ga zo maar door. Dat is een heel erg grijs gebied.

Maar gewoon een penalty was voldoende geweest.

2 oktober 2011 om 22:48

@ Edmaestro.

Je ziet iets heel belangrijks pver het hoofd.. En dat is de reden waardoor een dergelijke overtreding in de 16 wel vaak een kaart is.:

Met een overtreding in de 16, en dit geval een handsbal, houd je een speler van scoren af. En dat is natuurlijk onwijs spelbederf en dient dus bestraft te worden.. Als je op het middeveld een bewuste handsbal maakt is het overigens ook vaak geel. Maar waarom een dergelijke overtreding niet perse geel is op het middeveld, is omdat er niet veel kan gebeuren in zo'n situatie.. het is wel spelbederf, maar niet in zo'n grote vorm als het ontnemen van een scoringskans.

Want een doelpunt is wat een wedstrijd kan bepalen.. en dus het ontnemen daarvan dient zeker gestraft te worden.. Een pass op het middeveld waar een handsbal tusse zit, of een kleine overtreding.. dat bepaald de wedstrijd niet..

3 oktober 2011 om 09:14

Een beetje consequente scheidsrechter geeft als dit ongelukje een gele kaart is zeker drie rode kaarten aan Groningen waar met gestrekt been (vaak 2) vol op de enkels ingevlogen werd.

Voor het eerst dat ik Dhr. Liesveld een goede beslissing heb zien nemen. Hij slaat de bal als zie zich opgevangen heeft gewoon weg. En dan wagen mensen hier het te betwijfelen of het geen tweede gele kaart was. Mensen zet die Ajax bril is af. Asjeblieft!

2 oktober 2011 om 21:49

Misschien moet je de beelden eens beter bekijken. Hoe kan je slaan met je rechterhand als je met je gewicht op je elleboog leunt. Moet je thuis eens proberen. Anatomisch onmogelijk. Op het moment dat hij zijn sliding stopt valt zijn lichaam naar achteren en vangt zichzelf op. Op het moment van naar achteren gaan gaat zijn hand iets naar de bal toe.

Maar dat is nog geen slaande beweging naar de bal. Dat de bal zijn hand raakt staat buiten kijf maar een slaan naar de bal no way.

On topic penalty ja kan gegeven worden. Gele kaart vind ik te zwaar gestraft, om de reden dat het niet opzettelijk of een onnatuurlijke beweging is.

Wat mij veel meer stoort is dat iedereen zo makkelijk over het feit heen stapt dat de scheidsrechters op de Nederlandse velden velden. Zo ontzettend slecht fluiten. Strafschop Vvv- AZ belachelijk, elleboog van VVV speler niet gezien, de harde overtredingen van de Groningen spelers die in mijn ogen te licht bestraft worden.

Het wordt een optelling van fout op fout etc.

3 oktober 2011 om 16:35

Lees de onderliggende reactie, daar wordt nog duidelijk mijn mening bevestigd.

Het was absoluut een stafschop zeker als je in de herhaling zag dat toen van der wiel op de grond lag hij met zijn hand de bal van andersson probeerde weg te tikken.

Ja, zwaar bestraft.

Ik vond het ook geen penalty.

Punt 1:

Andersson nam de bal al mee met de hand waar al voor gefloten had moeten worden.

Punt 2:

Dit is een natuurlijke beweging. de bal ging naar de hand en de hand niet naar de bal.
Maarja, je kan er niks meer aan doen. Tog is het het breekpunt in de wedstrijd.
Maar Ajax heeft het ook volkomen aan zich zelf te wijten. ze speelden zeer matig.

2 oktober 2011 om 21:49

het was wel een penalty:

punt 1:
andersson maakt geen hands maar krijgt de bal op zn bovenbeen (kijk maar eens goed terug)

punt 2:
van der wiel ontneemt andersson een 100 % scoringskans, daar gaat het om, niet of hij dat bewust doet of niet want ajax heeft voordeel van het feit dat de bal door een speler van hun met de hand van richting word veranderd

volgens de regels zijn de penalty en de gele kaart echt terecht

Gelukkig lag het aan de scheidsrechter en niet aan Ajax zelf dat ze punten verspeelden. Stel je voor zeg. Kom op Vd Wiel en De Boer, zeur niet en ga eens voetballen.

2 oktober 2011 om 21:37

Niemand die dat beweert hoor. Alleen met een goede scheids had ajax 1 punt minder verloren. Dat Ajax hier vanmiddag niet gewonnen heeft, heeft puur met inzet te maken.

2 oktober 2011 om 21:58

Met inzet? Volgens mij ben je in de war met onkunde. Ajax heeft de laatste weken alleen van Noordwijk kunnen winnen. Alle 'normale' wedstrijden leken nergens op.

2 oktober 2011 om 22:20

Heeft wel met inzet te maken. Psv-uit kan je gewoon punten verspelen. Lyon thuis en Real uit idemdito. Twente thuis win je gewoon als de grens oplet. Dus onkunde? Nee. Inzet is gewoon belabberd.

2 oktober 2011 om 23:13

Wonderslof,

Tja, Ajax heeft helaas de laatste weken alleen maar tegen Noordwijk kunnen winnen. Je hebt volkomen gelijk, echt zeer slecht van Ajax. Ze hadden gewoon uit tegen PSV en Real Madrid makkelijk moeten winnen. Alleen tegen Twente was het stom dat ze van de 14 kansen maar 1 doelpunt konden maken.

gele kaart en pingel was terecht

andersson word een 100% scoringskans ontnomen. en voor het ontnemen van een veelbelovende aanval / scoringskans mag/kan de scheidsrechter een gele kaart geven

in dit geval betekende het van der wiel zijn 2de tja daar kan liesveld niks aan doen maar zijn beslissing was volkomen juist

2 oktober 2011 om 21:49

Hij spaarde enkele Groningen spelers met slechts geel. Dus had hij van de Wiel ook moeten sparen.
Vanachteren op de enkels is rood volgens de Knvb regels.

2 oktober 2011 om 21:51

helemaal mee eens. Hij had groningen wel 3e rode kaarten kunnen geven.

2 oktober 2011 om 21:56

als hij daarom v/d wiel geen kaart zou geven dan zal hij eigelijk aan het marchanderen zijn. dan maakt hij een dubbele fout.

Rode kaart voor tadic kan hij geven inderdaad maar als hij dat niet doet dan is dat geen reden om hier v/d wiel geen geel te geven.

iniedergeval heeft liesveld in de situatie v/d wiel correct gehandelt

2 oktober 2011 om 22:02

dan zou hij consequent in de wedstrijd gefloten hebben. Je kan na die overtredingen. niet een rode kaart geven voor een handsbal wat zeer ongelukkig in elkaar steekt.

Tadic enevolsen, sparvs.

2 oktober 2011 om 22:22

Utrecht-rkc, Twente-exelsior en Groningen-ajax maakte weer eens duidelijk dat de Nederlandse scheidsrechters een stelletje thuisfluiters zijn.
Rode kaarten niet aan thuisclubs, alleen uitclubs makkelijk rode kaarten geven.

2 oktober 2011 om 22:33

ho ho, dat het je nog steeds dwars zit van gisteren begrijp ik, maar een thuisfluiter was die kwast van een van sichem niet.

over de wedstrijd van twente kan ik(nog) niet oordelen maar het is een misschien op het oog zware maar wel volgens de regels een terechte 2de geel voor van der Wiel

Nee Greg je moet eens serieus met je vak bezig gaan ! Kappen met je rap music gezeik en met je twitter hyves en weet ik wat allemaal ! Je bent een prf voetballer geen hollywood ster ! Ga eindelijk eens voor je sport leven sufkut! Dan wordt je misschien een hele grote ! Vooralsnog ben je nog steeds maar een talent waar het niet helemaal uitkomt !

2 oktober 2011 om 22:14

Alsof dat ook maar iets met deze situatie te maken heeft. Daarnaast is het onzin wat je zegt. Alsof een voetballer als vrome monnik moet leven en niet op Twitter mag zitten. Er worden over Greg aannames gemaakt puur op basis van zijn looks en dat hij Twittert. En daar walg ik nog meer van dan van het matige spel van Ajax vandaag.

3 oktober 2011 om 07:02

Zeker heeft dat met deze situatie te maken ! Als ie eindelijk eens een keer leert te dekken zoals het hoort en daarop 24/7 op traint ipv met al die achterlijke bullshit bezig te zijn , dan haaalt ie er misschien eindelijk eens uit wat er in zit ?
Voorbeelden zat in de voetbalwereld hoor waarbij de echte doorzetters en strebertjes de top wel halen door middel van echt te leven voor hun sport !
Denk jij nu echt dat een Bergkamp , v Basten , Seedorf , Cruijff enz enz zich met dit soort onzin bezig houden of hielden ? Of bijvoorbeeld een Kuyt die met minder talent maar met zo verschrikkelijk veel inzet de top heeft gehaald ?
Dat heeft er dus in mijn ogen alles mee te maken !

Greg, ongeloofelijke droeftoeter die je bent. Gaan eens aan je eigen spel werken voordat je begint te zeiken over andere dingen.

Deze meneer vd Wiel moet zich dood gaan schamen! Speelt al 1,5 jaar slap en inzetloos! Staat week in week uit te schutteren en het interesseert hem helemaal niets! Iedere week bezig met modellenwerk en shoots voor sponsors, maar wanneer er een wedstrijd gespeeld moet worden geeft die keer op keer niet thuis! Grote clubs die hem wellicht nog gaan kopen, doen dat enkel op zijn prestaties van het WK, daarna is het een hoopje ellende geworden waar niets bij zit! Vd Wiel moet heel snel in de spiegel gaan kijken en zich afvragen waar die mee bezig is!

2 oktober 2011 om 23:26

Ik vond op het WK Boulahrouz in die ene wedstrijd ook beter dan Van der Wiel in al die andere. Overschatte speler die het inderdaad vooral druk heeft met shoots, muziek en Twitteren.

toch heeft hij en de boer een punt, bv gisteren krijgt rkc een penalty tegen en daar komt nog geeneens een gele kaart.
Maar te zwaar vindt ik niet want hij moet hem geven volgens de regels.

Allereerst neemt Andersson de bal in de rebound die hij opschiet tegen Vermeer de bal met de arm mee. Daarna maakt van der Wiel hands en ja als een speler een penalty tegen maakt betekent dat ook een gele kaart. Dus 2 maal geel is rood volkomen terecht,echter had hij al eerder moeten fluiten voor de handsbal van Andersson. Terug kijkend op de wedstrijd Twente-ado had Fer al een gele kaart op zak toen hij een overtreding maakte in de 16 en een penalty veroorzaakte,regel gele kaart maar deze werd op zak gehouden door de scheidsrechter! Er wordt hier met 2 maten gemeten in deze competitie en de Knvb moet zich even achter de oren krabben wat er allemaal gebeurt,want dat het zo niet verder kan weten we allemaal!!!

Dat er gefloten wordt voor hands kan ik prima begrijpen, gezien hij de bal duidelijk raakt met de hand en daarbij veel voordeel heeft. De keuze van een gele kaart kan ik niet begrijpen, omdat als je aangeeft dat het een bewuste keuze is er een scoringskans ontnomen wordt en er dus een rode kaart dient te komen. Zeg je als scheidsrechter dat het geen bewuste keuze is dan vind ik een vind ik een penalty + een gele kaart een te zware straf.

Die tweede geel was zeker terecht. Hij tikt de bal in de zestien meter met de hand weg waardoor Groningen een scoringskans wordt ontnomen. Dat is gewoon een kaart en een strafschop. Simpel zat.

Opmerking over Fer is terecht, competitievervalsing. Verder had Ajax weer nergens recht op vandaag met dat angsthazenvoetbal van De Boer. Rare tactische keuzes...

3 oktober 2011 om 13:29

De opmerking over Fer is terecht, ALS F. de Boer er ook bij zou vermelden dat vd Wiel tegen PSV ook geen geel kreeg nadat hij een penalty veroorzaakte. selectief geneuzel van een gehypte coach en een overschatte rechtsback.

Als 300% Psv-er moet ik zeggen dat ik ook twijfelde of het een bewussie was.
Ik dacht eigenlijk van niet, maar de scheids zag het anders.

Heeft niemand dan gezien dat die speler van Groningen de bal eerst met hand meeneemt en daar op die manier voordeel uithaalt??

3 oktober 2011 om 15:25

andersson krijgt de bal op zijn bovenbeen/heup niet op zn arm

kijk nog maar een keer goed terug ;

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren