Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FC Twente slaagt er telkens weer in om een wedstrijd om te draaien’

Laatste update:

Titelkandidaten Ajax en FC Twente speelden zaterdagavond in de Amsterdam ArenA met 1-1 gelijk. Die score had anders kunnen uitvallen, want een glaszuiver doelpunt van Jan Vertonghen werd afgekeurd en Denny Landzaat zag een kopbal prachtig gered worden door Kenneth Vermeer.

/

“We zakten in de tweede helft te ver terug. Dat was onze fout”, sipt Ajacied Toby Alderweireld tegenover persbureau ANP. Het afgekeurde doelpunt van Vertonghen kon de Belg wel relativeren. “De competitie duurt nog lang. De strijd om de titel is nog lang niet gestreden.” Twentenaar Peter Wisgerhof leverde de assist op Luuk de Jong voor de gelijkmaker.

“Het is gewoon heel lastig om van ons te winnen. We zijn al jaren mentaal heel sterk”, zegt Wisgerhof. “We geven nooit op en slagen er telkens weer in om een wedstrijd om te draaien. Het is mooi om te zien dat wij niet de betere ploeg hoeven te zijn om een goed resultaat te halen.” Landzaat baalde van zijn gemiste kopbal. “Gelukkig zeiden de jongens na afloop in de kleedkamer dat het toch te vroeg was geweest voor de gelijkmaker.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wisgerhof slaat onzin uit,als ajax bij rust met 3-0 voor staat heeft hij niet te zeggen.het werd gelijk omdat ajax niet door wist te drukken.

25 september 2011 om 13:11

praat niet zo dom zeg.. "als Ajax weet door te drukken dan....."

Zelfde categorie: "als Twente op het gewenste niveau had gespeeld, dan was Ajax met 3-0 tenonder gegaan"

25 september 2011 om 14:40

Wisgerhof legt nog eens voor leken als jouw uit, dat het 1-1 werd door de mentale veerkracht van de ploeg.

Degelijk, mentaal sterk en straks creativiteit van Chadli erbij. Fer gaat zijn draai weer vinden. Ik zeg prima

25 september 2011 om 14:47

Het punt is dat Ajax verzuimde door te drukken. Leek er op dat Ajax dacht de 1-0 wel even uit te spelen. Erg dom, want je weet dat Twente altijd scoort en Ajax nooit de nul houdt. De wissels van de Boer speelden Twente ook in de kaart, want die zorgden er voor dat Twente meer het heft in handen kon nemen.

26 september 2011 om 07:12

het gezeik over "als" bah bah bah!!!

Ajax had in de 1ste helft voor moeten staan met 3-0 ja maar aangezien dat niet het geval was en Twente in de 2de helft gelijkwaardig was en toen 1x scoorde is het toch slechts 1-1 geworden jammer voor Ajax gelukkig voor ons!!

Ja dat doelpunt werdt onterecht afgekeurd maar hoe vaak hebben jullie de scheids mee?
en daarbij als je een heel seizoen bekijkt dan heeft iedereen wel en keer of 2 pech gehad met de scheids dus wat maakt dat uit!!

Ja wij hebben gemazzeld in de 1ste helft maar de 2de helft was gelijk en daar hebben we jullie een punt afgesnoept mooi voor ons en balen voor jullie, maar als ik kijk hoe Twente maar blijft voetballen totaan het affluiten van de scheids en dat de andere teams altijd zoiets hebben de laatste 5 minuten van het is gespeeld danb doen wij het goed ook al hebben we geen creabea spelers op dit moment we blijven het proberen , we blijven maar gaan en dan verdienen we ook wel eens dit geluk!!

Misschien zijn wij dan dit seizoen wel "lucky Twente" !!
ik heb daar geen problemen mee!!

Had die 2-0 geteld had ik dit zo een reguliere 5-0 zien worden. Twente heeft gewoon gemazzeld maar daar hoor ik ze niet over...

25 september 2011 om 12:11

Volgens mij stond Twente niet lang geleden ook met 2-0 achter tegen Ajax...

25 september 2011 om 12:20

Owja in de Amsterdam Arena? Kan ik mij niet meer herinneren...

25 september 2011 om 12:20

Dat was volgens mij ook een totaal andere wedstrijd. Ajax speelt hier thuis, domineert en speelt ook het beste voetbal. Als de 2-0 valt en je drukt door dan had Twente niks te zoeken in de Arena en hadden ze met een dikke pak slaag terug naar Enschede gegaan. Ik vind deze wedstrijd niet te vergelijken met de wedstrijd waar jij het over hebt,

25 september 2011 om 12:46

Volgens mij heeft Twente maar 1x gescoord en Ajax 2x dus dan was het gewoon 2-1 geweest. Rekenen is niet zo moeilijk toch?

Hou toch op met jullie treurige gedrag en ben gewoon zo mans genoeg om aan te geven dat Ajax flink genaaid is door een blinde grensrechter en dat Twente daarom met een punt naar huis is gegaan en de wedstrijd nog kon draaien.

25 september 2011 om 12:55

Natuurlijk heeft de grensrechter geblunderd maar er was geen enkele garantie dat jullie met een 2-0 voorsprong wel hadden gewonnen dat heeft Twente eerder bewezen.

Landzaat, Janko en John waren er eerder ingekomen en Twente had meer tijd gehad om de wedstrijd te kantelen.

Edit: Wanneer het doelpunt trouwens goedgekeurd was zou het een blunder van Tiendalli zijn geweest, die had niets meer bij de achterlijn te zoeken, een verdienste van Ajax was het in elk geval niet.

25 september 2011 om 13:00

@ Ajacied777

Karma is a bitch ; Vorige week hebben jullie gemazzeld, nu betaal je de rekening!

25 september 2011 om 13:05

Waarmee heeft Ajax gemazzeld dan als het gaat om de arbitrage?

25 september 2011 om 13:12

Helpt het je als ik zeg dat het doelpunt onterecht afgekeurd is? Ik denk dat iedereen het daar over eens is. Helaas kan je niet zeggen dat het incident je de wedstrijd heeft gekost, het zal ongetwijfeld grote invloed gehad hebben. Een zwart-wit berekening heb je dan ook niets aan. Wieweet had Co dan direct in de 2e helft al de boel omgegooid.
En nu moet jij ook eerlijk zijn, want als Ajax echt zo superieur was zoals jij voorstelt, dan had Ajax er meer in moeten schieten of de boel beter op slot houden.
Verder mag je ook wel blij zijn dat het niet 1-2 is geworden. Twente heeft ook enkele grote kansen gehad. Ajax speelde over de gehele wedstrijd gezien beter, maar pakt niet de drie punten. Daar ben ik blij mee en jij niet.

25 september 2011 om 14:07

Ik weet niet of je bij de wedtrijd geweest bent maar Ajax was 65 % van de wedstrijd de bovenliggende partij.
Blij zijn dat het geen 1-2 werd? twente is gewoon goed weggekomen en mag blij zijn met de punt. twente heeft vrijwel de gehele wedstrijd oo eigen helft doorgebracht. Feit blijft dat dankzij een afgekeurd doelpunt twente een punt mee kn nemen.

@nickh
Karma is een bitch...idd zonder ie strafschop vorige week hadden jullie gewoon verloren. twente had een blunder van de scheids nodig, so be it en be happy with it....gewoon voetballend heeft Twente verzaakt, psv was een paar maten beter

25 september 2011 om 15:51

Wij als twente zijn ook blij dat we een punt hebben gehaald in amsterdam, daar hoor je niemand over klagen. Maar als je als ajax de boveniggende partij bent, dan hoor je die wedstrijd te winnen. En dat vergat ajax te doen en daardoor bleven ze steken op een gelijkspel. En dat afgekeurde doelpunt, wat heeft het voor nut om daar verder over te praten. Dat veranderd de wedstrijd toch niet .

25 september 2011 om 14:42

Wat een onzin. Twente laat zo vaak zien dat ze mentaal sterker zijn.

Voorbeelden nodig zeker? Want je ben de wedstrijd in de arena alweer vergeten dus... Tegen Inter 2-2, tegen Tottenham 3-3, tegen Ruban Kazan 2-2, tegen Ajax 2-2 en de bekerwedstrijd tegen PSV 4-2. Zomaar even wat wedstrijden voor jouw om een objectievere mening te vormen.

25 september 2011 om 20:16

Hoezo dat, dat is gewoon slecht verdedigen en geen kwaliteit hebben dat ze op achterstand komen kijk hoe boerrighter die rechtsback voorbij sprintte. Anders is Ajax mentaal ook sterk, want die zijn bijna elke wedstrijd nog op achterstand gekomen.

25 september 2011 om 23:07

het zegt veel over ajax en twente dat ajax dit jaar alleen weten te scoren uit een counter of een afsstandschot

De kanteling in de wedstrijd lag denk ik niet alleen aan Twente, maar kan ook op het conto van Ajax worden geschreven. In de tweede helft werd er defensief gespeeld en als de bal een keer werd veroverd werd hij meteen weer ingeleverd. Dan is het natuurlijk wachten op de gelijkmaker.

Slaat nergens op wat hij nu zegt. De wedstrijd had heel anders gelopen als de 2-0 wel geteld had. Ook als Ajax gewoon doorgedrukt had, was de ruimte er niet geweest voor Twente.

25 september 2011 om 12:23

Ja ALS !!!!!!!!!
Helaas telt dat niet

ALS Twente Ruiz, Janssen en Chadli er nog bij had gehad was het misschien wel 0-3 geworden

Feit is dat het ''gewoon'' 1-1 is geworden.

25 september 2011 om 12:48

Wat is dat nu weer voor achterlijke verlijking? Als Sneijder, Ibrahimovic, Van de Vaart, Chivu en Suarez er nog bij had gehad was het misschien wel 5-1 geworden...

Hou toch op met dat treurige gedrag en ben gewoon mans genoeg dat Twente met een gelijkspel naar huis is gegaan dankzij een blinde grensrechter. Is het nu werkelijk zo moeilijk om toe te geven dat Ajax genaaid is door de grens??

25 september 2011 om 13:22

Ajacied777

over treurig gesproken. Lees je eigen reakties eens na. De frustratie druipt er van af. Slechte verliezer en dan beginnen de meesten hier over ''als dit'' of ''als dat'' . Dat telt gewoon niet en daar reageer ik op. Jij kunt daar, gezien je reaktie, duidelijk niet tegen.

maar om je even tegemoet te komen. Ajax was beter en er is terecht een doerlpunt afgekeurd. zo realistisch ben ik wel. Maar Ajax heeft genoeg kansen gehad om te winnen en heeft dat nagelaten dus om het gelijkspel puur en alleen te gooien op de foute beslissing van een grensrechter vind ik wel heel ver gaan

Je zou zelf heel wat mans zijn om dat ook toe te geven.

25 september 2011 om 14:52

Slaat nergens op wat jij zegt. Het gaat erom dat Twente eerste helft niet veel had in te brengen had en in de tweede helft juist wel. Dus Twente was in staat om de wedstrijd om te draaien. Tuurlijk was het een ander verhaal geweest als het 2-0 werd, maar dat was nu niet het geval.

Ajax had verdient om te winnen maarja in Eindhoven hadden ze ook weer geluk met hun gelijkspel, zo is voetbal.

Vind het jammer dat je niemand hoort over de goal van Luuk de Jong, wat ontwikkelt die jongen zich goed zeg. Vorig jaar die goals in de Europa League, CL en nu tegen Benfica, Fulham en Ajax. Die jongen kan koppen dat is niet normaal en zijn schot vind ik ook erg goed, hopen dat hij zich zo kan doorontwikkelen dan verwacht ik veel van hem in de toekomst.

25 september 2011 om 12:51

Dat had niks met geluk te maken. Verschil is dat Ajax de vorige week zelf (lees zelf omdat ze zelf 2x scoren en PSV niet vaker dan 2x laten scoren) een gelijkspel eruit halen daar waar Twente dankzij de grens- en scheidsrechter een gelijkspel eruit haalt. Dat is een enorm verschil.

Dat heeft dus niks met geluk te maken maar gewoon met je werk goed doen. Als je als grensrechter zo blind bent dan moet je echt een andere job gaan doen.

25 september 2011 om 13:00

Toch verbazingwekkend dat vrijwel niemand protesteerde tijdens de afgefloten goal van Vertonghen. Blijkbaar waren er veel meer mensen in het stadion zo blind als de grensrechter; Dat heb ik overigens ook van mensen gehoord die er waren.

Verder blijft het natuurlijk feit dat Ajax weer veel beter begon dat Twente en dat ze een paar extra goals erin hadden moeten schieten de eerste helft. Tweede helft heeft Ajax het aan zichzelf te wijten dat ze nog de 1-1 om de oren kregen, wat dat betreft is de uitslag nog niet eens zo onterecht.

25 september 2011 om 13:17

@777

Je vergeet steeds op te merken dat Ajax na het afkeuren van de goal de tweede helft ook had moeten domineren. Dat heeft Ajax nagelaten en loop je de kans gelijk te spelen of te verliezen. Dus om alles aan geluk op te hangen vind ik wederom een verkeerde gedachte.

25 september 2011 om 13:35

Vertonghen en enkele spelers protesteerden en wuivden de beslissing weg. Verder kijken veel mensen in het stadion naar het doelgebied dus zien die speler daar dan niet staan. Maar je mag toch wel verwachten van een grensrechter dat hij dat wel ziet als hij tussen hem en het doel op 2 meter afstand staat ;.

25 september 2011 om 13:48

Daar gaat het toch niet om of wel dan??? Is het voor jullie nu echt zo moeilijk om toe te geven dat je hier gewoon zwaar geholpen bent door het trio? Al creer je in de 2e helft 67 doelpogingen. Het gaat erom dat er een zuiver doelpunt afgekeurd word. Elke keer dat eromheen gelul van jullie Twentesupporters.

Wees gewoon zo mans om toe te geven dat ondanks een matige tweede helft en goede eerste helft Ajax hier gewoon had moeten winnen als die grens zijn blindegeleidehond mee had genomen.

25 september 2011 om 14:10

@vresie,
Wat een onzin ik was ook in het stadion en zeker 90% zei direct dat het gewoon een loepzuivere goal was.
Daarnaast kan het beeld in een stadion ook vertekenen zodat niet iedereen het even goed ziet, die 10 % die het niet zagen waren volgens mij de twente aanhagers...;

25 september 2011 om 15:59

Wij zijn toch blij met een punt in de arena, dat we geholpen zijn door het arbitrale trio. Ja, dat is een meevaller. En we zullen vast wedstrijden krijgen waar de we de scheids tegen hebben en ook weer voor. En zo is het ook voor ajax. En zelfs met de 1 - 0 voorsprong had ajax hele goede kansen om te winnen en als je dat nalaat dan geef je twente weer de kans om terug te komen in de wedstrijd en daardoor een onterecht gelijkspel uit het vuur te halen. Mij hoor je niet klagen, ik had vooraf daarvoor getekend. Maar om het arbitrale trio de schuld te geven van het gelijkspel gaat veel te ver. De schuld ligt volledig bij ajax.

26 september 2011 om 08:38

Tja, vorig seizoen scoorde Ajax een buitenspeldoelpunt van de Jong tegen Excelsior. Dat leverde jullie uiteindelijk de titel op, toen hoorde ik niemand over een blinde grensrechter. Feit is dat iedereen door het seizoen heen wel eens genaaid wordt door de arbitrage. De 2e helft heeft Aajx gewoon dom gevoetbald en de wissel Enoh voor Suljemani was een magistrale greep van de Boer :S

26 september 2011 om 14:30

Vorig jaar tegen Excelsior?? Om te beginnen was dat geen buitenspel en blijkbaar lijk jij nog vele wedstrijden zoals tegen Ado en VVV te vergeten en nog meerdere waar wij genaaid werden door de scheids.

Daarbij zoals ik al zeg: het is een verschil of dat een speler 30cm wel of niet buitenspel staat omdat dat in een splitt second moeilijk te zien is of wanneer je 5 meter wel of niet buitenspel staat. Dat had een slechtziende zonder bril vanaf de 2e ring op Zuid nog gezien en zo'n grens die er 2 meter voor staat niet.

Echt jammer voor Ajax! De 1e helft domineerden ze wel. Alleen verzuimden ze het om 2 3-0 te maken. Maar ookal maakte de arbritage een fout, Ajax had zat kansen. Serero voor de Jong in de basis! De Jong pff,

25 september 2011 om 12:26

de Jong speelde gewoon goed.
Willem Janssen en Fer zaten zaten niet echt goed in de wedstrijd.

25 september 2011 om 15:24

denk dat ie siem de jong bedoeld

25 september 2011 om 19:02

Siem was gisteren de beste middenvelder van Ajax.

Terecht gelijkspel zoals gezegd. Ajax eerste helft sterker en Twente de tweede helft sterker. Ajax had meer kansen, maar Twente had de betere kansen. Je weet dat als je de 2-0 niet maakt dat je dan tegen een ploeg als Twente de 1-1 om je oren krijgt.

25 september 2011 om 15:31

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien maar dit was dus echt geen terecht gelijkspel. Ajax was over de hele wedstrijd gezxien duidelijk de betere ook in de 2e helft. Alleen tussen de 65e minuut en het doelpunt was Twente misschien iets sterker maar had Ajax nog steeds de grootste kansen. Twente heeft nauwelijks grote kansen gehad alleen die kopbal van Landzaat. Daartegenover staan kansen voor de Jong, Sigthorsson en Eriksen

25 september 2011 om 16:43

Terecht gelijkspel? Je hoeft ook alleen maar naar de statistieken te kijken en je ziet al dat dit onterecht is. Tuurlijk, Ajax maakt de kansen niet af, maar dat betekent niet dat ze vanavond even goed speelden.

Ajax - Twente

Balbezit: 61% - 39%
Scoringskansen: 18 - 8
Hoekschoppen: 7 - 3
Reddingen keeper: 2 - 10
Schoten op doel: 13 - 4

Maarja, blijf maar denken dat het terecht is hoor, is oké.

25 september 2011 om 20:02

Ik blijf inderdaad denken dat het terecht is. Je moet niet blind af gaan op statistieken, maar je mag dit van mij doen hoor. Ik zeg ook niet dat Twente beter was, Ajax was wellicht iets beter, maar dat betekende niet dat Ajax de overwinning verdiende. Een gelijkspel was meer op zijn plaats.

26 september 2011 om 10:49

Iets beter?

Ik dacht dat allen wij ajax suporters nooit reeel naar voetbal kijken en onzelf altijd de beste vinden (wat natuurlijk ook zo is:-p) maar volgens mij zijn jullie tukkers net zo arrogant.
Twente mag blij wezen dat ze bij ajax niet zo scherp voorin waren anders hadden ze gigantisch hard op hun bek gegaan.

Tja, gewoon pure pech en een blunder van De Boer om Sulejmani te wisselen voor Enoh. Leek op een 'robben-bosveltje'. Daarmee gaven we eigenlijk het dominante veldspel uit handen, maar De Boer is redelijk onervaren en dit soort dingen kunnen gebeuren. Viel mij vooral op hoe weinig Twentesupporters er waren... zo ver is het toch niet rijden? Of moeten ze allemaal werken op zondag in het Oosten. Ik kan mij herinneren dat zelfs De Graafschap met meer supporters op kwam dagen, dus eigenlijk best zuur voor die Twente spelers dat ze zo weinig gesteund worden.

25 september 2011 om 13:19

Waarom een blunder. Sulejmani is erg snel terug van een blesure, dus logisch dat hij is gewisseld.
Daarnaast speelde Ajax van minuut 1 in de 2de helft een stuk minder dan de 1ste helft. Ajax had het gewoon in de 1ste helft moeten afmaken en beter moeten spelen in de 2de helft.

Tuurlijk heeft Ajax pech gehad met de afgekeurde doelpunt, maar het ligt niet alleen maar daaraan.

25 september 2011 om 14:06

Ja, maar ik leg dan toch de nadruk op Enoh. Als hij een buitenspeler in had gebracht dan hadden we de controle over wedstrijd beter behouden. Beter moeten spelen is echt onzin. Kansen afmaken is niet zozeer 'beter' spelen. In de tweede helft kan ik mij bijna geen moment, behoudens de slotfase, herinneren dat Twente beter was dan Ajax. Dat we niet meer volledig de controle hadden is wat anders.

FC Twente mag wel een hele grote bos bloemen naar de grensrechter sturen. Als die 2-0 gewoon goedgekeurd werd loopt Ajax er gewoon over heen joh. Twente was in de eerste helft helemaal nergens en Ajax speelde opper en oppermachtig.

25 september 2011 om 11:50

hoeft niet opgestuurd te worden hoor, die grensrechter komt vaak genoeg in de grolsch veste ;

25 september 2011 om 11:53

Zegt dus al genoeg over de grensrechter :P. Ik baal er verschrikkelijk van, waarom moeten ze dit nou weggeven... Ook al was die fout van de grensrechter cruciaal, Ajax had in mijn ogen ook genoeg kansen om alsnog te voorsprong uit te breiden. En als je dat dan niet afmaakt dan pakt Twente de kansen om wel te scoren dat is typisch Twente.

25 september 2011 om 11:59

ik vind juist dat Ajax erg weinig echte kansen heeft gecreeerd voor het percentage balbezit wat ze in de eerste helft hadden. Dat ze het na de 65e minuut nog volledig uit handen geven is leuk. Ik denk niet dat het typisch twente is, ik denk eerder dat het typisch ajax is. Is namelijk niet de eerste keer dat zoiets gebeurt.

25 september 2011 om 12:05

Ajax heeft genoeg kansen gehad met Sigthorson en De Jong, Echt serieus ik denk bij die actie van De Jong waarbij hij wegdraait van Tiendalli, waarom ga je niet naar de grond. Dan heb je een penalty ?! Maarja ze zakken veel te ver in en daardoor laten ze Twente komen, maar ik bedoel dat het typisch Twente is om in de slotminuten de gelijkmaker te scoren.

25 september 2011 om 13:13

@michael3
"waarom ga je niet naar de grond. Dan heb je een penalty..."

Triest dit...

25 september 2011 om 13:20

Het is toch zo........

26 september 2011 om 10:52

Triest?

Weet je wat triest is, Luuk de Jong die in de eerste heft naar de grond gaat en
daar blijft draaien totdat twente de bal veroverd.

Toen kon hij opeens weer heel hard lopen.

Vier ploegen die voor de titel gaan strijden en wellicht komt feyenoord daar bij (anders wel in de nabije toekomst) is goed voor het Nederlandse voetbal.

25 september 2011 om 11:50

In de toekomst wel maar ik denk dat je op dit moment beter Vitesse in dat rijtje kan plaatsen, als Van den Brom daar de motor van weet te starten heb je echt een goede ploeg.

25 september 2011 om 12:01

Heb je wellicht gelijk in. Je ziet het nu al terug in de ranglijst, het wordt een hete competitie. En ik hoop alleen maar dat het de komende jaren spannend wordt en het niveau verhogend werkt. Want waar het uiteindelijk om draait is punten, roem en poen pakken in Europa. Alleen dan kunnen we een sterke competitie krijgen. De stadions zitten al vol en de Nederlandse talenten komen in grote getale, net zoals verstandig beleid.

Scheidsrechters slagen er steeds in een wedstrijd om te draaien.

26 september 2011 om 09:45

Geldt ook voor somige voetbalclubs

Ach kom op zeg wat lult die Wisgerhof weer ? Het is enkel en alleen aan Ajax te danken dat Twente nog een punt heeft ! Als ze gewoon hun kansen afmaken en druk blijven zetten komt Twente er never nooit niet aan te pas ! Tel daarbij de afgekeurde goal op waardoor Twente ook in leven bleef en voila daar is je verklaring Twente kwam er het grootste deel van de wedstrijd niet aan te pas zeg ! Weer eens een dekkingsfout brengt ze nog de goal wederom dus een fout die Ajax zelf maakt .
Twente kon er in blijven geloven omdat Ajax dat onbegrijpelijker wijze toe stond !

Ik kan ook goed leven met een gelijkspel. In de eerste helft was ajax wat beter, en in de tweede helft domineerde Twente.
Opvallend ook dat het ajaxpubliek zich dan weer gaat keren tegen hun club. Hieruit blijkt ook dat ajax wel erg veel nepsupporters heeft. Toegegeven dat ajax mede dankzij de tactische wissel van de boer ook wel zwak speelde, maar denk dat zonder die wissels Twente ook wel sterker zou zijn. Vooral omdat Twente mentaal en conditioneel veel verder is dan ajax.

25 september 2011 om 12:24

Dat laatst valt wel mee, dat heeft meer te maken met het zware programma van Ajax. Ajax speelt CL tegen Lyon, Twente speelt EL tegen de nummer 17 van Engeland, en in de competitie treft Ajax PSV op het moment dat Twente mag prijsschieten tegen het zwakke Ado.

25 september 2011 om 13:11

sorry hoor waar slaat dit nu weer op pppffff zware programma!! wat moest twente vorig jaar dan wel niet zeggen, ga aub fietsen stelen op het centraal station

25 september 2011 om 13:13

zware programam hou toch op, het ligt overal aan behalve aan jullie zelf.

25 september 2011 om 14:30

Prima dan doen we net alsof de nummer 17 van Engeland of het grote Lyon niks uitmaakt, en alsof Ado net zo goed is als Psv. Wat jullie willen..

25 september 2011 om 16:09

Als je op alle fronten mee wilt doen, en als ajax wil je dat. Dan moet je als supporter niet zeuren en ik heb bij ajax niemand horen zeuren hierover.

25 september 2011 om 18:57

Klopt daar zeurt ook niemand over. Alleen als iemand zegt dat Ajax fysiek minder is dan Twente dan zeg ik dat zch dat mogelijk laat verklaren doordat Ajax simpelweg een zwaarder programma heeft. Dat is niet zeuren, dat is simpelweg een mogelijke reden opperen waarom het lijkt alsof Twente fysiek sterker is.

25 september 2011 om 17:03

supporters tegen hun club keren? ze zongen de hele wedstrijd ajax toe hoor, zelfs na de 1-1 , wtf lul je nou weer met je kinderachtige reactie.

je kraamt weer onzin uit om weer aandacht te trekken.

25 september 2011 om 23:29

Ik heb het ook over het moment voor die 1-1. Twente domineerde toen, en je merkte dat die 1-1 ook gewoon zou vallen. Het publiek begon toen te fluiten. Ik hoorde dat op tv en de commentator zei dat ook. Kijk de 2e helft nog eens terug zou ik zeggen, dan merk je weer hoe dat geweldige publiek van jullie is als het wat minder gaat. En wees eerlijk, dat gebeurd regelmatig bij ajax.

26 september 2011 om 08:39

alle supporters fluiten wel eens hahaha!, dat was alleen omdat twente te rustig speelde of ajax speelde de ball heletijd terug.

en dan?

26 september 2011 om 12:16

Sportief van je dat je dan toch toegeeft dat ze fluiten tegen ajax omdat ze de bal de hele tijd terug speelden.
Van mij krijg je daarom een thumbs up!

26 september 2011 om 10:56

Wil jij mij eens uitleggen waarom de supporters zich tegen ajax gingen keren?

Ik zat in het stadion en er werd direct weer gezongen naar de 1-1.
Dat noem ik je ploeg steunen. Ik heb op de fluitconcerten tegen de twente spelers niemand zien of horen fluiten.

Dus ben erg benieuwd waar jij dit vandaan haalt?

jammer voor ajax ?? Als hun zo slap voetballen in de tweede helft en twente alles doet om het 1-1 te laten worden dan is dat twente zijn verdienste. Dus gewoon goed resultaat

25 september 2011 om 12:24

Ah jij hebt de afgekeurde goal gemist zeker?

25 september 2011 om 14:36

Volgens mij was Ajax de grootste deel van de tweede helft ook beter tot de 70 minuut hoor en hebben ze ook daar 4 kansen laten liggen op de tweede. Ik snap die mensen niet die zeggen dat de tweede helft voor Twente was want meteen nadat ze na een kwartier domineren de 1-1 binnenschoten gingen ze weer als wijven naar achter om met de kont in de eigen zestien te hangen. En ik vindt sommige mensen hypocriet. Want vorige week hoorde ik vijf dagen lang dat PSV had moeten winnen van Ajax omdat het beter was terwijl het minder een richtings- verkeer was dan gister en dan nu heeft Ajax het aan zichzelf te danken. Bah. Geef gewoon toe dat Ajax beter was en Twente nergens recht op had behalve een 5-0 pak slaag. Maar dat geluk van hun is ook een keer afgelopen en snel ook. En dan gaat ghet meerdere wedstrijden achter elkaar tegen zitten. Oh nee wacht. De arbitrage zou wel weer aangesteld worden vanuit Enschede.

26 september 2011 om 10:00

Als Twente fan zeg ik..ajax was beter!
Maar wees ook reeel en maak van 5-0 dan in elk geval 5-2.
Dat de arbitrage wel weer wordt aangesteld vanuit Enaschede vind ik een zeer flauwe opmerking..een opmerking van een gefrustreerder verliezer. Elke club heeft wel eens pech en geluk met de scheids en dit maal is het toevallig lucky Twente.

Ben benieuwd naar jouw reactie als Reaal Madrid gaat domineren en beter speelt en desondanks tegen Ajax verliest of gelijk speelt...

Om met een mooie term te beginnen: Het kantelmoment was het inbrengen van Landzaat.
Die heeft weer de impuls aan FC Twente gegeven om door te drukken. Het was bijna gebeurt. Zijn harde kopbal werd op wonderbaarlijke wijze gestopt door Vermeer.

Eerlijk gezegd had FC Twente tot die inbreng zeer weinig in te brengen.
Maar voetbal is niet eerlijk, maar de eindstand onverbeterlijk.

25 september 2011 om 12:50

Ik snap niet dat iedereen het een wonderbaarlijke redding vond van Vermeer. Eerdere verslag van VZ wordt de redding ook al zo de hemel in geprezen. Nu weer en jij zegt het ook weer. De bal is gewoon slecht ingekopt door Landzaat en de bal komt gewoon op Vermeer af. Het was gewoon een simpele redding van Vermeer die de bal per ongeluk tegen hem aan krijgt.

Ajax was over de gehele wedstrijd genomen de betere partij. Je hebt zeker gelijk dat het kantelmoment het inbrengen van Landzaat was. Fer valt mij nog heel erg tegen bij FC Twente. Hij brengt niet veel en vind hem nog een luie speler.

Ajax verdiende de overwinning en daarom koester ik ook het punt. Twente heeft alleen de laatste 20 minuten goed gespeeld.

De boer had eriksen niet van het middenveld moeten halen.
Hij had in plaats van enoh serrero er in moeten zetten voor de jong of sightorson.
en dan op balbezit spelen.

met een serrero moet dat kunnen.
Hij ziet het spel en kan 1 keer aanraken.
Dat kan enoh niet.

ajax had de totale controle op het middenveld.
Maar was het aan het verliezen.
En met enoh kan je de controle niet terug winnen.
Met een voetballer had het denk ik wel gelukt.

25 september 2011 om 12:20

Enoh is wat mij betreft ook klaar bij Ajax inmiddels, aan hem hebben we echt helemaal niks.

25 september 2011 om 14:02

Ik dacht dat als vm nog wat extra kon brengen.
Maar na gisteren valt het ook tegen.
Hij had er gisteren voor moeten zorgen dat wisgerhof niet zo ver op mag komen.

Wat een gelul, Twente had recht op precies niks gisteren. Stuur maar even een bosje bloemen en een blinde geleide hond naar Zeist.

Ajax had bij rust gewoon op 3-0 moeten staan en dan had Twente helemaal niks meer te vertellen gehad.

Bah verdienste? 101% geluk noemen ze dat.

25 september 2011 om 12:03

Je mag je coach ook wel bedanken voor puntenverlies. Ik vond dat Ajax slechter begon te spelen nadat Sulejmani werd gewisseld waardoor Eriksen weer naar de rechterkant moest. Ik snap niet dat hij zulke wissels toepast terwijl het helemaal niet nodig is.

25 september 2011 om 12:05

Goed mee eens, maar dat was in de 2e helft toen had de wedstrijd allang en breed gespeel moeten zijn.

25 september 2011 om 12:08

@ Afca

Ik snap je frustratie,want het was gewoon een dwaling van de scheidsrechters,
En als we voor rust idd met 3-0 achterstaan ,mogen we ook niet klagen.
Ken het gevoel ,want ook wij zijn vaak bestolen door de scheidsrechter.
Maar in de 2de helft voetbalde Twente "met uitzondering van de eerste 15 min"goed mee,en kregen we ook kansen,maar dat neemt niet weg ,dat de scheidsrechter een groot aandeel heeft gehad in het verdere verloop van de wedstrijd.

26 september 2011 om 11:04

Ik ben het helemaal met je eens.
Als die goal niet afgekeurd werd dan had Ajax waarschijnlijk makkelijk gewonnen.
De goal werd echter wel afgekeurd en daarbij miste Ajax erg veel kansen.
Ik vind niet dat het gelijkspel verdient was, ik vind alleen wel dat Ajax het grotendeels aan zichzelf te danken heeft

25 september 2011 om 12:13

Meer dan 100% kan niet. De emmer is 100% vol of de emmer 100% leeg. Leger dan leeg kan niet; en als jij vindt dat FC Twenbte meer geluk heeft dan 100% heb je toch naar een andere wedstrijd met een iets gekleurde bril gekeken.
Tot aan 60 minuten heb je gelijk, maar daarna was het pas echt een wedstrijd. Dus nog een half-uur gelijkwaardig voetbal gezien. Beide doelmannen hebben hun team in de wedstrijd gehouden.
(vermeer op een kopbal Landzaat en Michaylov op een inzet van Eriksen.)

25 september 2011 om 12:21

Stel je hebt een lege emmer dan is hij dus 100% leeg en je schraapt dan wat af van het metaal. Is hij dan nogsteeds 100% leeg?

25 september 2011 om 12:28

Ja,, dan is ie nog steeds 100% leeg

25 september 2011 om 12:37

@frikx:
Dat hangt ervan af: blijft dat metaalschraapsel in de emmer liggen? Zo ja, dan is de emmer niet meer leeg. Zo nee, dan is de emmer wel leeg.

Maar als we toch "semi-filosofisch" bezig gaan: de emmer is mijns inziens per definitie vol: als de emmer niet gevuld is met metaalschraapsel, water, of andere substanties, dan is de emmer wel gevuld met lucht. Tja, lucht zie je niet direct, je voelt het ook niet direct, maar het is er wel.

Ik weet het eigenlijk niet meer zo, van die emmers die gevuld of leeg zijn....

De afgekeurde goal heeft inderdaad grote invloed op het scoreverloop, echter Ajax heeft het volledig aan zichzelf te danken dat Twente alsnog een punt pakt. Ze hadden naast de afgekeurde goal genoeg kansen om het duel vroegtijdig te beslissen en als je in de 2e helft voor de counter kiest dan roep je de problemen tegen een ploeg als Twente op jezelf af. Twente heeft optimaal geprofiteerd van de ruimte en heeft uiteindelijk, puur op basis van de 2e helft, verdiend een punt gepakt.

Twente heeft veel geluk gehad gisteren, ajax had zijn kansen gewoon af moeten maken dan zouden de spelers van twente niet zulke dingen zeggen maar goed bal is rond he

Die Enoh he, die begon zo goed bij Ajax, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat Ajax nog erg blij met hem is. Wat een non talent is dat de laatste tijd zeg!

“We zakten in de tweede helft te ver terug. Dat was onze fout”, sipt Ajacied Toby Alderweireld.

Dat was niet hun fout dat is de kracht van Twente.

Twente heeft ondanks het verlies van hun 2 beste spelers(ruiz en Janssen) en de gebleseerde Chadli, gewoon nog steeds een heel goed en sterk team een 1-0 voorsprong betekend niet dat je ook gaat winnen en dat je beter bent, dat geld omgekeerd ook voor Ajax.

Deze 2 teams zijn gewoon heel erg aan elkaar gewaagd, soms zit het voor de een wat mee en voor de ander wat tegen, maar in mijn ogen ontlopen ze elkaar weinig, ben al benieuwd naar Twente - Ajax.

26 september 2011 om 10:41

Onzin, was niet de kracht van Twente. Bovendien doet iedereen alsof Twente de hele 2e helft Ajax onder druk zette, maar feitelijk was het maar een kwartier, vanaf de 70e minuut tot de goal.

26 september 2011 om 11:54

Waarom was het niet de kracht van Twente dan?
Als Ajax minder goed speelt, verliest of gelijk speelt, ligt het bijna altijd aan Ajax, dat vind ik misplaatste arrogantie, aangezien Ajax echt niet het enige team is wat goed kan voetballen.

Nergens in mijn post schrijf ik dat Twente domineerde of Ajax onder druk zette in de 2e helft, dus ook die reactie begrijp ik niet helemaal.
Zoals je zelf ook stelt zette Twente Ajax vanaf de 70ste minuut wel onderdruk, om dus de goal te forceren, dan is dat toch de kracht van Twente of heeft Ajax punt verlies altijd zelf in de hand?

Uit deze wedstrijd blijkt jammer genoeg dat Ajax nog steeds scorend vermogen mist in het elftal.

25 september 2011 om 13:22

En dat zal zo blijven wanneer de Boer telkens een spits voor een spits wisseld en niet iets probeerd te forceren met en Sigthorson en Bulikin.

25 september 2011 om 13:37

Sigthorson is nog niet helemaal fit, en met oog op Real Madrid haalde hij hem denk ik uit voorzorg van het veld, hetzelfde geld voor Sulejmani.

25 september 2011 om 14:24

Maar zo wisseld hij constant, fit of niet en het is natuurlijk onzin wat Sakili stelt dat ze te weinig scorend vermogen hebben, ze hebben zelfs het meest e scorend vermogen van alle teams samen met Psv.

25 september 2011 om 18:26

@ Sakili

Wat een onzin zeg. Ajax heeft 21x gescoord in 7 wedstrijden en dan ga jij zeggen dat Ajax scorend vermogen mist in het elftal?? Hehe.. Nope, Ajax miste vandaag gewoon haar kansen eigen schuld. Volgende week kunnen der ineens weer 3 goals vallen uit 4 kansen!

You never know!

Geluk is nu eenmaal iets dat erbij hoort. En Twente was inderdaad the lucky one gisteren. Toen Ajax een paar jaar geleden in Enschede won met 2-0 en de hele wedstrijd geen poot om op te staan had was Ajax the lucky one. Zo gaat dat nu eenmaal in het voetbal. Een oude voetbalwet maak je de kansen niet dan valt hij aan de andere kant. En het was niet verdiend maar Twente heeft er de laatste 25 minuten wel voor geknokt. Zuur voor Ajax maar steek de hand in eigen boezem. Ik wens Ajax veel succes in Madrid maar dat is een tegenstander van een heel andere orde.

‘FC Twente slaagt er telkens weer in om een wedstrijd om te draaien’

Dit was toch duidelijk door een arbitrale blunder ,
zuiver doelpunt Verthongen was 2-0 en beslissend geweest.

heel vaak gaat het bij twente ook op geluk

25 september 2011 om 15:08

Waarom zou Ajax een 2-0 wel 70 minuten lang vol kunnen houden? Dan was Twente eerder gekomen om druk te zetten. Net wat Landzaat zegt: De jongens in de kleedkamer zeiden dat he toch te vroeg was.

Garanties heb je nooit in een topwedstrijd...

25 september 2011 om 15:47

Slico'

Net wat Landzaat zegt: De jongens in de kleedkamer zeiden dat he toch te vroeg was.

Die ster allure's breekt ze op .
zo geweldig is het bij twente niet en zeker niet het middenveld.

25 september 2011 om 16:18

Ster allures?! Als er iets blijkt uit die zin is het wel dat Twente respct heeft voor de tegenstander.
Ik denk niet dat je begrijpt dat die jongens bedoelen dat als de goal eerder was gevallen er nog een aanvalshgolf van Ajax was gekomen. Daar waren ze 'bang' voor.

26 september 2011 om 16:08

Heeft de arbitrage die goal gemaakt die de wedstrijd/uitslag omdraaide?
De goal die werd afgekeurd heeft niks te maken met een wedstrijd omdraaien.. Heeft alleen met op slot gooien te maken en daar was het sowieso nog te vroeg voor aangezien de (afgekeurde) goal al in de eerste helft viel..

Je kan welzeggen dat Ajax oppermachtig was de 1ste helft , maar dat was vooral in het rondspelen van de bal.

Ik mis iets in het middenveld , je ziet dat Kolbein zich steeds moet laten zakken om die bal te halen.
Ajax mist een tweede creatieve middenvelder denk ik , of Janssen wordt niet goed gebruikt vrees ik.

Er zijn naar mijn idee te veel spelverdelers waardoor die bal alleen maar rond gaat.

De jong speelt te langzaam. Het is duidelijk dat het niet loopt bij Ajax , daarom kunnen veel tegenstanders toch in de gegeven ruimte voetballen en tegendoelpunten maken.

De Zeeuw wordt node gemist !!

25 september 2011 om 12:35

ik denk dat het probleem was dat Erikssen in de broekzak van Brama zat. Hij kon niet in zijn spel komen, waardoor het allemaal een stuk moeizamer ging bij ajax.

25 september 2011 om 12:39

Inderdaad,, ze missen er geen, maar De Boer kiest gewoon niet voor die speelwijze. Ik vind persoonlijk dat Ajax zeker in Nederland gewoon tegen vrijwel elke club met twee 'aanvallende' middenvelders moet kunnen spelen. Iemand als Enoh of Anita(de zeeuw was nog beter geweest) er achter om het vuile werk op te knappen.

Ik vind dat De Jong het beste rendeert op de '10', maar op die positie heeft hij gewoon betere spelers voor zich bij Ajax. Op de positie waar hij nu speelt vind ik het gewoon maar een degelijke voetballer. Overigens viel Eriksen me gisteren ook tegen.

Het toont de zwakte van ajax als je zo rond de 60e minuut stopt met voetballen. Er is geen ploeg die 30 minuten vol kan verdedigen. ajax had gewoon door moeten drukken, ze kunnen het, maar ze kunnen het schijnbaar mentaal niet opbrengen om door te stoten. En ach nu kan heel amsterdam wel weer vallen over een scheidsrechterlijke dwaling.. voor de winst had je gewoon 4x moeten scoren voor rust. Fc Twente de trots van het oosten, ze spelen volgens menig ajacied altijd slecht, maar hier dicht aan de duitse grens telt resultaat geen geping zoals in amsterdam.

Mooi voetbal laat maar in amsterdam, de punten komen naar Enschede.

Gegroet Fc Twente supporter

25 september 2011 om 12:41

Wij hebben in Amsterdam echt wel respect voor het voetbal dat Twente speelt hoor.

Gisteren was de balans tussen beide teams in het voordeel van Twente.

Een balans die nu al enkele jaren bij jullie aanwezig is , dus komen de punten vanzelf.

25 september 2011 om 12:43

Spreek voor jezelf,

Ik ben ook Twentesupporter maar heb me gisteren dood geirriteerd in de eerste helft. Dat Twente in de tweede helft zich herpakt vind ik wel een positief teken van conditie en concentratie, maar ik had toch meer verwacht van de wedstrijd gisteren.

Geef mij maar mooi voetbal. Als Chadli terug is en goed wordt gebruikt door Co dan zie ik het creatieve tik-tak voetbal wel terug komen. De uitslagen zijn dit jaar wel groter dan vorig jaar,, maar de echte "swung" ontbreekt.

Als Chadli terug is zie ik Twente het liefst spelen in deze opstelling:

Mihaylov
Rosales
Douglas
Wisgerhof
Buysse
Brama
Chadli
Fer
Berghuis
De Jong
John
25 september 2011 om 16:00

Ziet er goed uit, al denk ik dat Bajrami wel eens een vaste basisspeler zou kunnen worden, die speelde gisteren echt een goede wedstrijd! Ook vind ik het misschien wel eens tijd worden voor een vervanger voor Wisgerhof. Ik weet dat hij gisteren een mooie assist gaf, maar bij met name de 1-0 kon je wel zien dat ook hij snelheid tekort komt. Ik geloof dat Adriaanse niets liever wil dan Fer centraal neer te zetten, want dit heb ik hem nou al meerdere malen horen zeggen. Dat zou echt een geweldig verdedigend duo zijn, speel maar eens als spits tegen twee van die beren achterin!

Mihaylov
Rosales
Douglas
Fer
Buysse
Brama
Chadli
Janssen
John
De Jong
Bajrami
25 september 2011 om 16:25

Zou mooi zijn maar dat zie ik niet gebeuren. Persoonlijk vind ik Bengtsson ook een erg groot talent. Heeft vorig jaar geen slechte wedstrijd gespeeld, komt zeker en betrouwbaar over en is daarnaast ook nog eens kopsterk, wat dan weer handig is bij de corners.

Bajrami heeft mij nog steeds niet overtuigd, en een basisplaats voor hem zou ten koste gaan van Berghuis of John.

Een wedstrijd duurt altijd nog 90 minuten. 1e helft duidelijk voor ajax, 2e helft was Twente beter en toonde lef om Ajax pijn te doen! 1-1 goede weergave van de wedstrijd!

Inderdaad erg knap hoe Twente de wedstrijd vaak weet om te draaien en ik ben blij dat het ook nu weer is gelukt. Maar toch is het jammer dat het überhaupt zo ver heeft moeten komen. Twee keer leidden fouten tot goals van Ajax.

De 1-0 vond ik een enorme fout van Twente. Je zet toch niet Cornelisse als één van twee verdedigers tegenover de snelle Boerrigter en Sulejmani?! Dan laat je eigenlijk Douglas het in zijn eentje oplossen... Mijns inziens had Twente zich tegen deze counter moeten wapenen door Douglas en Tiendalli achter te houden.

Bij de eigenlijke 2-0 had Tiendalli nooit zo dicht bij de achterlijn mogen staan. Had Tiendalli daar niet gestaan, dan was Vertonghen keurig buitenspel gezet. Gelukkig hielp de grensrechter hier mee door alsnog voor buitenspel te vlaggen, maar de grensrechter en scheidsrechter waren hier zeker niet de enige die fout zaten (tiendalli).

Daarna volgde de enige kans die ik heb gezien waar Ajax echt iets afdwong. Dat was de situatie die eindigde met de hakbal van Eriksen op Sulejmani. Had die gescoord, dan had Twente daar weinig aan kunnen doen, maar gelukkig had Sulejmani het vizier niet op scherp staan.

Naast deze kans domineerde Ajax lange tijd, maar wisten ze geen groot gevaar te stichten. Zolang ze dat niet doen, zullen weinig tegenstanders het erg vinden dat Ajax domineert en ik denk ook niet dat Twente dat erg vond. Aan het einde van de wedstrijd is die storm meestal wel uitgeraasd en gelukkig wist Twente hier nog van te profiteren.

Wat is domineren? de bal rondtikken op he middenveld? Twente liet het ook toe, maar ja Toby heeft al vaker aangegeven het neit t snappen.

25 september 2011 om 13:32

Ach, je kunt toch niet ontkennen dat Ajax het betere van het spel had? Dit manifesteerde zich niet alleen in balbezit, maar ook in legio kansen. Je mening is wel erg gekleurd als je hier aan voorbij gaat. Laatste half uur liet Twente zich wel van haar beste kant zien.

25 september 2011 om 14:00

Ajax was de eerste helft beter ja. Toch kreeg Twente een aantal 100% kansen, die alle Aajx supporters blijkbaar over het hoofd zien. Eerste helft was voor Ajax de Tweede toch echt wel voor Twente. Toby kan zich beter druk maken om hun eigen verdediging, want dat zag er een aantal keer niet al te best uit.

25 september 2011 om 16:58

Die kansen zien wij Ajacieden helemaal niet over het hoofd. Twente had zeker enkele gevaarlijke momenten. De beste kansen waren echter gewoon voor Ajax. Als jij de dominantie van Ajax in de eerste helft wijt aan de houding van Twente, dan wijt ik de betere tweede helft van Twente aan de houding van Ajax. Als Ajax het niveau van de eerste helft had vastgehouden was er niks te halen geweest voor Twente (ik laat de afgekeurde goal maar buiten beschouwing).

Overigens speelde Alderweireld een meer dan uitstekende wedstrijd.

Alle Ajaxcieden die het er vorige week over eens waren dat Ajax zeker verdiend gelijk had gespeeld tegen Psv, zullen zich ongetwijfeld ook wel kunnen vinden in het gelijkspel tegen Twente van gisterenavond... Toch?

25 september 2011 om 13:22

Ajax had vorige week ook al door arbitrale fout een punt verloren. Zijn er alweer 4 die door de mannen in t zwart kado zijn geschonken.

25 september 2011 om 13:39

Denk dat ik mijn punt wel gemaakt heb, voor wat betreft spelbeeld, kansverhoudingen etc... Tja soms krijg je wat te weinig en soms wat teveel. Dat heeft Ajax nu in 2 wedstrijden op rij ondervonden! Vorige week een punt teveel, gisteren wellicht 2 te weinig. Per saldo zal het over 34 wedstrijden wel ongeveer in evenwicht zijn...

25 september 2011 om 14:59

@psvlove
Als je punten verliest door arbitrale dwalingen is dat wat anders dan wanneer je verliest omdat de tegenstander er meer in schopt dan jij. Vorige week mocht Ajax qua spelbeeld weliswaar blij zijn met 1 punt, maar PSV miste de kansen en omdat ze een onterecht penalty meekregen konden ze tegen Ajax voorkomen. Reglementair punten verspelen is wat anders dan wat Ajax nu is overkomen: 2 x achter elkaar 2 punten verliesen door scheidsrechterlijk blunderen. Dit wordt niet meer gecompenseerd, ook niet over 34 wedstrijden.

25 september 2011 om 18:35

Ja die arbitrale dwalingen. Gisteren had Twente het geluk dat er werd afgefloten voor buitenspelgoal terwijl het een glaszuiver doelpunt was.
Vorig seizoen was het diezelfde scheids die een zuivere handsbal in het strafschopgebied van de tegenstander over het hoofd zag,. Had een rode kaart moeten zijn voor Poulsen van AZ en een pingel voor Twente.
Soms zit het mee soms zit het tegen.
Jammer Ajax, maar als jullie dan zo goed zijn als jullie zeggen waarom schoppen jullie er danniet gewoon een paar meer in? Je laat toch zien door niet meer vooruit te voetballen in de 2de helft dat je het niet meer weet of niet meer kunt? En dan alles opd e scheids, wat zwak. Kijk eerst naar jezelf en dan naar de ander. In dat opzicht heeft ajax gefaald.

Leuk die statistieken op het scherm in het stadion maar wat krijg je ervoor, geen enkel punt.
En ja ik was erbij als twentesupporter (vak 014 noord) tussen allemaal uitzinnige ajax supporters. Er vlogen mij meer volle bierglazen om de oren dan dat er doelpunten vielen.
1ste helft ajax (veel) beter, 2de helft twente de betere ploeg dus gelijkspel verdiend zeggen ook de doelpunten.

25 september 2011 om 18:40

Ik snap niet waar iedereen de betere 2e helft van Twente vandaan halt behoudens wellicht de laatste 5 minuten. Die hebben echt een andere wedstrijd (samenvatting ofzo) zitten kijken want Ajax was heer en meester, hebben zelf de kansen verprutst + nog 1 door de grens en komen door een lucky bal van Twente die ik de hele wedstrijd geen knappe kans heb zien creeren op 1-1.

Met zon arbitrale blunder kan het gewoon niet dat 1-1 terecht is als er 1 ploeg 2 zuivere goals heeft gemaakt.

Hahaha lekker voor Ajax goed voor ons PSV

ALs het gewoon 2-0 was dan viel er amper wat om te draaien! Dan was het eropen erover....

25 september 2011 om 13:56

In de bekerfinale draaide Twente een 2-0 toch ook om. Ik denk dat dit nu ook het geval geweest zal zijn. Twente ging dan eerder op de aanval en ze waren de 2e helft gewoon veel fitter.

Wisgerhof kon zo ver doorkomen omdat Enoh achterin bleef hangen.

Vandaar dat ik de wissel Enoh-sulejmani cruciaal vond voor het puntverlies. De Boer liet gisteren zien geen tacticus te zijn.

25 september 2011 om 17:01

Ik denk dat het een noodgedwongen wissel was. Sulejmani is immers net terug van een blessure. Het is te verdedigen dat De Boer hem tegen zichzelf in bescherming neemt. Verder stuurt De Boer Enoh vast niet met de opdracht het veld in om achterin te blijven hangen. Wiens fout is het dan? Ajax beschikt momenteel gewoon over een selectie met veel talent, maar blijft erg wisselvallig. Dat mag ook, het is alleen jammer dat sterkhouders als Vertonghen, Van der Wiel en Janssen het nog wel eens af laten weten.

25 september 2011 om 17:32

De Boer had gewoon een aanvaller voor een aanvaller moeten wisselen. Nu kon Co Adriaanse dankbaar gebruik maken van deze wissel en zelf Ola John inbrengen. Daardoor kwam Ajax niet meer onder de druk uit en kon Twente achterin vrij opstomen. Ik vond het een kinderlijk domme wissel van De Boer.

25 september 2011 om 18:09

Welke opties had hij dan voor de positie van Sulejmani? Er is geen vleugelaanvaller fit op dit moment. Verder ben ik het wel met je eens dat de wissel slecht uitpakte. Ik zie echter geen alternatieven.

Er was angst in het begin en te weinig voetballend vermogen op het middenveld van Twente. Dan is het begin makkelijk verklaarbaar. Toen Fer er uit ging werd het direct beter en dat is logisch. Er kwam meer power naar voren voetballend vermogen en techniek bij. Toen de flair en de druk erin kwam werd het al stukken beter en werd Ajax heel matig maar je moet ze geen ruimte geven. Zelf voetballen maar dat gaat moeilijk met het middenveld van de beginopstelling.

Twente speelde gister heel erg zwak, misschien wel net zo zwak als vorig jaar in de Arena. Echter Twente werdt geholpen door de scheidsrechter door een goal af te keuren. Daarnaast werdt Twente geholpen door Frank de Boer. Die deed opeens een verdedigende wissel en vanaf dat moment werdt Twente de betere ploeg en dat resulteerde in een doelpunt. Als Ajax door was gegaan met voetballen dan had ik Twente niet zo 1-2-3 de gelijkmaker zien maken. Onverdiend gewonnen (of gelijk gespeeld, maar het voelt als een overwinning), maar mij hoor je niet klagen.

Wat ben ik blij met onze De jong,zou hem nog niet voor 10 miljoen toe willen ruilen voor z'n broer Siem.

Onvoorstelbaar, het gemak waarmee zo'n Wisgerhof over dat afgekeurde goal heen stapt. Wisgerhof, je hebt gewoon verloren met 2-1, man !

25 september 2011 om 15:14

Volgens mij is de uitslag 1-1.

25 september 2011 om 17:09

Tuurlijk, maar feitelijk, die onterecht afgekeurde goal meetellend, was het 2-1.

Ajax was heer en meester in de 1e helft en hadden zomaar kunnen uitlopen naar 2 of 3-0. Die goal van Vertonghen was onterecht afgekeurd, maar dat betekent niet dat ze daardoor niet hebben gewonnen. Daarna hadden ze genoeg kansen gehad om uit te lopen. Twente kwam goed uit de kleedkamer in de 2e helft en Ajax zakte ver terug. Al met al terechte uitslag.

Je ziet toch dat Twente aan creativiteit heeft ingeleverd met vertrek Ruiz en de blessure van Chadli. Ik hoop voor ze dat Chadli snel weer terug is bij de groep.

Iedereen, ook in Twente, is het erover eens dat de goal van Vertonghen onterecht afgekeurd was. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook goed misselijk van zou zijn als het andersom bij FcT gebeurd was.

Fc Twente was gisteren dan ook zeker lucky maar ik vind het wel bewonderingswaardig dat FcT Ajax het laatste half uur gewoon met de rug tegen de muur zet. En dáár hoor ik de Ajacieden hier niet over. Laten we wel wezen: Ajax was gezien de hele wedstrijd de betere maar FcT blijft dodelijk effectief en daar is ook wat voor te zeggen. Twente toonde het laatste half uur gewoon ballen en Ajax duidelijk niet; wat verwacht je dan?

Misschien moet Ajax de fout wel bij zichzelf zoeken en niet in "als.." termen spreken, beetje zielig gedrag.

Als twente supporter ben ik blij met de uitslag, maar twente had totaal niet verdiend te winnen of een gelijk spel. Ajax was gewoon duidelijk de betere. Sommige momenten deed fc twente het erg goed, maar ajax had de overhand. Doelpunt wat afgekeurd word vond ik erg schandalig ik zat te vloeken dat die erin ging want zag tiendalli daar duidelijk staan.( en dan zat ik bovenin het stadion op de hoofdtribune) En een lijn rechter die er nog geen 10 meter vanaf staat ziet niks. Maar goed desondanks ben ik blij met het punt.

Ik vind Willem Janssen een echte toegevoegde waarde hebben aan dit FC Twente. Vaak wordt hij ondergewaardeerd.

Ik vond toch wel weer opvallend dat Twente een paar hele grote kansen kreeg. Mede door toch wel slecht verdedigen van Ajax.

Want wie dekte Landzaat en wie dekte de Jong ? In beide gevallen helemaal niemand.

Mag het ook een keer lucky Twente zijn? Ajax was over de hele wedstrijd beter maar de goals tellen (effectiviteit) en niet het percentage balbezit. Twente heeft ook vaakgenoeg pech gehad met de scheids en in de toekomst zal dat ook nog wel voorkomen. Het blijft mensenwerk. Over een heel seizoen kun je dat vaak tegen elkaar wegstrepen. Daarom baal ik van de slechte verliezers die zeggen dat de scheids of knvb op de hand van Twente is...zeer flauw!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren