Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax wist wat voor speler ze in de zomer binnenhaalde, dat scheelt'

Laatste update:

Theo Janssen vertrok in de zomer bij FC Twente mede omdat hij niet meer gemotiveerd was. De middenvelder tekende een tweejarig contract bij Ajax en treft zijn oude werkgever zaterdag voor de tweede maal dit seizoen, na de strijd om de Johan Cruijff Schaal. "Ik heb drie fantastische jaren bij Twente gehad, maar het was tijd om te gaan. Iedereen weet wel een beetje waarom ik weg ben gegaan. Er waren wat irritaties hier en daar. Ik kon mezelf daardoor niet altijd meer motiveren."

/

"De club FC Twente houdt van keurige jongens die op de snelweg netjes op de rechterbaan rijden en daar ook blijven", vertelt Janssen aan TC/Tubantia. "Ik ben iemand die er aan de linkerkant nog weleens voorbij wil schieten. Dat vonden ze niet prettig. Bij Ajax hebben ze daar geen problemen mee, ik heb het gevoel dat ze het minder belangrijk vinden. Aan de andere kant wisten ze ook wie ze binnenhaalde, dat scheelt."

Janssen vindt dat Ajax een betere selectie heeft dan FC Twente en dat het gebrek aan creativiteit het grootste manco van de Enschedeërs is. "Ze winnen nu vooral op wilskracht en kracht. Nacer Chadli zou belangrijk kunnen zijn in die creatieve rol, maar dan moet hij eerst fit worden. Van jonkies als Ola John en Steven Berghuis mag je niet verwachten dat ze nu steeds top presteren, die gaan nog wel een dip krijgen. Net als een paar jonge spelers bij Ajax dat ongetwijfeld krijgen. Alleen heeft Ajax wat meer opties en mogelijkheden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Of te wel Ajax heeft een betere selectie als Twente. Ik ben het er wel mee eens wat Theo zegt. Er komen zeker nog dipjes voor die jongens aan. De selectie van Twente is erg mager over de 34 wedstrijden heen gekeken.

En bovendien Janssen is een hele goede middenvelder. Bovendien het middenveld van Ajax kan veel beter. Ik denk dat het pas gaat draaien over een paar wedstrijden. Je moet hier voor ook tijd voor hebben. Het kan niet zo zijn dat het in 1 keer gaat draaien.

23 september 2011 om 07:32

Jammer, ik kan mijn eredivisie live abonnement wel opzeggen, Had gedacht dat Twente ook mee zal doen om de titel.

On: Natuurlijk heeft Twente creativiteit ingeleverd, maar dit wil niet zeggen dat Twente als collectief hoge ogen blijft gooien. Toch denk ik dat Ajax zaterdag de 3 punten moet thuishouden.

23 september 2011 om 07:34

@bier

Twente heeft een geweldige ploeg. Maar geen ploeg die tot het einde mee kan strijden. Wat Theo ook zegt bijna alles is op wilskracht. En Ajax heeft veel kwaliteit kijk maar tegen Psv. Sulejmani was er niet maar het was wel goed opgelost.

23 september 2011 om 07:45

Nu gaat bijna alles op wilskracht, maar als Chadli terug is gaan ze ook zeker weer beter voetballen. In de winterstop kunnen ze ook eventueel nog een goede buitenspeler halen en dan doen we gewoon mee tot aan het eind van het seizoen om de titel.

23 september 2011 om 07:46

Goed opgelost tegen psv? Weetniet wat jij heb zitten kijken, maar ajax heeft geen enkele minuut recht gehad op de overwinning en nooit de indruk gewekt met de volle punten terug naar amsterdam te kunnen gaan.

psv overtroefde ajax alleen kwam het helaas niet tot uidrukking in de overwinning. PSV heeft aangetoond als ploeg beter te staan dan ajax en de kwaliteit van de ajax spelers is niet tot uiting gekomen.

ik verwacht verliesvan ajax tegen twente. puur omdat twente fysiek sterker is dan de jongentjes van ajax.

twente gaat zeker tot het eind mee doen.

23 september 2011 om 08:04

Ik zou toch zweren dat ik vorige week in het philips stadion zat maar heb zeker niet opgelet aangezien ik een gelijkspel toch wel de meest terechte uitslag vond..

Maar dat maakt niet meer uit, ik denk niet dat twente gaat winnen in de thuishaven van Ajax, en verder denk ik dat twente gewoon een concurent is van Ajax en psv.. Ze hebben een goede coach en nog steeds goede spelers, en az moeten deze drie ook rekening mee houden..

23 september 2011 om 08:19

Tja niet altijd de beste wint he;

23 september 2011 om 08:25

@psv houten

Het klopt dat psv aanspraak had op een kleine overwinning, maar maak de goal dan ook!
Deze 'jongentjes' van ajax zijn daarintegen vorig jaar kampioen geworden.
Let tevens ook op dat ajax Thuis speelt. wat de laatste tijd nogal veel uit maakt.
En jij weet nu al te zeggen dat psv als ploeg beter staat? we zijn net begonnen en de minuten 45 - 55 tegen vvv waren ook waardeloos.

23 september 2011 om 08:27

@ PSV houten

Thuisvoordeel, puur het thuisvoordeel van Eindhoven; Ik vond het overwicht trouwens wel meevallen, in eigen huis minder balbezit hebben dan je tegenstander ... dan kan je absoluut niet spreken van volle dominantie.

Bovendien golfde het spel in mijn ogen op en neer. Na de 1-0 was PSV beter, na de 1-1 was Ajax beter, na de 2-1 was PSV beter en na de 2-2 was Ajax weer beter. PSV heeft uiteindelijk 3x vaker op doel geschoten, maar het waren nauwelijks grotere kansen te noemen dan wat Ajax daar tegenover stelde.

Ik vond een gelijkspel meer dan een terechte uitslag.

Ik zou niet weten waarom het fysiek ineens de doorslag gaat geven, dat heeft het nog nooit gedaan in top wedstrijden en zal ook zeker nu niet gaan gebeuren. Trouwens Ajax heeft absoluut geen jongetjes. Vorige week tegen Lyon in de CL lag het gemiddelde bijna net zo hoog als dat van de grootste CL ploegen. Volslagen onzin dus wat je roept.

Nee hoor de wedstrijd gaat beslist worden op basis van de individuele kwaliteiten, want collectief zit er niet veel verschil tussen deze twee. En dan denk ik dat het thuisvoordeel + de individuele kwaliteiten van de Ajax spelers de doorslag gaat geven.

23 september 2011 om 08:42

@ psv houten maar toch spelen jullie gelijk tegen ons, omdat onze 'kleine jongetjes' toch uiteindelijk twee keer scoren op de juiste momenten. Een 2-2 gelijkspel is niet slecht voor Ajax, ookal had ik ze liever zien winnen tegen een ploeg die geen spelers kan opleiden en alleen maar koopt. Bij Ajax zijn er veel meer doorgebroken vergeleken met psvtje, ze halen bijna niks uit die jeugdopleiding.

23 september 2011 om 08:49

Wt een subjectief beeld, jouw PSV had van beide helften het eerte kwartier het bete spel. Daartegenover stonden ook de betere peioden van Jax.
Daarnaast speelde psv op oorlogssterkte en Ajax speelde zondr een aantal basisspelers.
Daarnaast jou denigrerende opmerking over "jongetjes" van Ajax.
Het gemiddelde van Psv ligt niet veel hoger.
Volgende keer eerst evn nadenken voordat je dit soort ondoordachte dingen neerpent.

23 september 2011 om 09:27

nou moet je niet zegen dat ajax beter is als psv ze zijn ongeveer gelijk wand psv speelde de wetsrijd tegen ajax beter dan ajax sterker nog als tyton er niet uit was gegaan dan ben ik er zeker van dat psv had gewonne , ik vind dat theo niet echt over tuigen hij speelt controlerent dat vind dat hij daar niet goed uit de verf komt ik zie hem veel liever op 10

23 september 2011 om 09:29

@houten psver

Ik weet dat jij in ieder geval met een roze PSV brilletje heb zitten kijken want zeker de laatste 15 minuten van de eerste helft werd PSV volledig zoek gespeeld. Als je dat niet gezien hebt zegt dat genoeg.

Uiteraard heeft PSV ook goede kansen gehad (eerste 10 minuten na rust was PSV duidelijk dominant) maar je opmerking dat Ajax geen minuut recht heeft gehad op de overwinning klopt van geen meter.

Het overtroefen klopt dus alleen 10 minuutjes in de 2e helft en voor de rest gelijkwaardig waarbij Ajax een flinke periode in de 1e helft veel beter was.

Daarbij komt het thuisvoordeel van Psv, een warrige thuisfluiter en het feit dat PSV twee keer op voorsprong kwam (ik had PSV weleens willen zien terugkomen van een achterstand, dan ahdden we kunnen zie of PSV een ploeg geworden is).

Wat ahjacied vooral bedoeld is dat Ajax de blessure van Sulejmani goed opgevangen heeft.

En Ajax heeft wel jeugdige spelers maar jongetje is zooo zielig, get a life!

23 september 2011 om 10:59

@weszonsz

Janssen.reriksen,serero,cillesen,bulykin,suljimani... Fischer
kijk maar eens aan wat een prachtig rijtje zelf opgeleide spelers.
Ja jongen je hebt volkomen gelijk .psv koopt alleen maar en Ajax haalt alles uit de eigen jeugd.
hahaha laat me niet lachen

23 september 2011 om 11:44

@ehvtje
zulleen we het even op een rijtje zetten. De basisploeg van ajax afgelopen zondag in eindhoven:
Vermeer: zelf opgeleid

Aldeweireld: op 15 jarige leeftijd naar ajax gekomen van beerschot, destijds een sattelietclub van ajax dus iig opgeleid volgens het ajax model.

Boilesen: gekocht

Van der Wiel: Zelf opgeleid

Vertonghen: zelfde verhaal als Aldeweireld

Anita: zelf opgeleid

Eriksen: Gekocht

Janssen: Gekocht

Boerrigter: gekocht
De Jong: op 14 jarige leeftijd van de graafschap naar ajax gegaan

Sigthórsson: gekocht

dit betekend dus dat er 3 zelf opgeleide spelers in stonden, eentje die op 14 jarige leeftijd naar ajax is gekomen en 2 die van sattelietclubs zijn overgekomen.
Hoeveel spelers stonden er bij psv in de basis 11 die zelf zijn opgeleid? Juist geen één!

23 september 2011 om 11:48

@ ehvtje
Geweldig staaltje lezen, waar heb je zien staan dat ajax alles uit eigen jeugd haalt?
Eriksen heeft in de A1 gespeeld, dus die komt uit de jeugd opleiding en serero heeft dezelfde opleiding gehad in afrika.. Dit even voor jou informatie..

Noem mij eens 2 spelers die de moeite waard zijn genoemd te worden, die PSV zelf heeft opgeleid en op dit moment in de selectie zitten? PSV heeft volgens mij alles gekocht...

23 september 2011 om 12:31

Wanneer je in een Topwedstrijd uit naar Eindhoven moet is een gelijkspel gewoon een goed resultaat. De vraag is echter kan PSV een punt halen in Amsterdam? PSV was beter en had moeten winnen, maar de scheidsrechter was erg coulant met kaarten richting PSV (lees 73x Manolev.) En ze konden het simpelweg niet afmaken. Dure verliespunten voor Psv.

23 september 2011 om 13:45

Volgens mij is Boerrigter ook door Ajax opgeleid, maar daarna verkocht en nu weer terug gekocht.
En Boilesen en Eriksen zijn ook op redelijk jonge leeftijd(14-16) gekomen.

23 september 2011 om 08:52

Ajax heeft het wel altijd moeilijk tegen ploegen die op wilskracht en kracht spelen en verliezen daar ook vaak van.
Ik denk dus dat Ajax gewoon gaat verliezen.

Ik schat trouwens Twente niet hoger in dan plaats 4 maar ze kunnen Ajax denk ik goed bestrijden met de middelen die ze hebben.

23 september 2011 om 10:18

Ajax had zijn selectie voor dit seizoen toch al vrij vroeg klaar, m.u.v. Cillessen en Buylikin dan. Ik mag dan als Ajax hater dan wel overdreven kritisch zijn, maar had de boel niet al eens een keer moeten gaan draaien dan. Ze hebben daar, naar mijn idee, genoeg tijd voor gehad. Als je dat vergelijkt met PSV en Twente. Ik ben het zo langzamerhand steeds meer eens met Jack van Gelder, als hij stelt dat we Ajax met zijn allen beter gemaakt hebben dan het in werkelijkheid is.
Zeker Ajax heeft een goede ploeg en ook zeker een belangrijke kandidaat voor de titel, maar ik geloof niet dat deze ploeg uitzonderlijk goed is. Ze steken er naar mijn mening (als Ajax hater) niet echt boven uit.

Het zou me gezien zijn leeft en levenstijl ook niet verbzaen als "theo" een beetje over the top is. Om als topsporter lang op niveau te blijven moet je er wel naar leven. Hoe hij zijn leven lleeft moet hij helemaal zelf weten, maar het is geen geheim dat dat niet het leven van een topsporter is.en dan gaan de jaren natuurlijk wel wat harder tellen.

Er waren wat irritaties hier en daar en daardoor kon ik me niet altijd meer motiveren, zeg Janssen.
En dat zou met z'n rijgedrag te maken hebben gehad.......

Hoop echt dat er bij Ajax geen irritaties zullen ontstaan maar dan door z'n prestaties op het veld.

Want vind hem tot op heden allerminst overtuigen op die verdedigende controlerende positie.
Rust brengt hij zeker, teveel zelfs.....

Goede acties zijn er ook zeker, maar evenveel fouten die tot (bijna) tegengoals leidden.

Er zit geen scherpte én geen vaart in z'n spel, de creativiteit is er ook niet.
Dat moet gewoon veranderen, anders stagneert de ontwikkeling van het team !!

Zie best de meerwaarde van z'n ervaring, maar zijn stuwende inspiratie is er tot nu toe niet.

Niet zo verstandig om over Twente te spreken nu, zie er morgen eerst maar eens van te winnen weer.

Dat gaat alleen lukken vanuit die onweerstaanbare overwinningsdrift die Ajax 15 mei jl. wist op te brengen. Dat moet gewoon wekelijks het geval zijn, dat maakt alles ineens zoveel makkelijker.

Het vraagt ook een superfitte Janssen, is hij dat wel ???

23 september 2011 om 08:56

Oftewel: FC Twente heeft hem op het juiste moment verkocht. Ook niet onverdienstelijk!

23 september 2011 om 09:35

Ja maar vonden de Twentesupporters dat ook?
Die hadden hem maar wat graag nog in Enschede gehouden.

23 september 2011 om 09:44

We waren heel blij met zijn prestaties. Echter mocht hij bij Twente de helft van zijn trainingen overslaan wegens knie problemen. Theo's houdbaarheidsdatum kwam snel dichterbij, dus het was een juist moment, om hem van de hand te doen.

23 september 2011 om 09:00

ik snap t wel theo want met alcohol op achter t stuur kruipen en als ik t goed heb ook nog een ongeluk maken/veroorzaken dan is t toch hartstikke duidelijk, ook bij ajax krijg je daar problemen mee als je dat weer doet

Had derksen toch gelijk voorig jaar over de irritaties!
Verder denk ik dat theo wel een punt heeft wat betreft creativiteit bij twente. Die gaan veel wedstrijden op kracht winnen, maar ik moet nog maar zien of er spelers zijn die wat extra's brengen om kampioen te worden.

23 september 2011 om 08:41

Irritaties zijn er altijd bij een club, clubs verwachten en dus ook twente dat spelers een voorbeeldfunctie vervullen. En anderen het voorbeeld geven in het gebruik van drank, sigaretten en rijgedrag buiten het voetbalveld. Theo heeft een fout gemaakt, maar ook degenen die bij hem in de auto stapten zijn schuld. En is door de club en justitie voor bestraft. Maar de gevolgen daarvan zal hij de rest van leven met zich meedragen. Maar ajax wist wat voor speler ze haalden en frank de boer heeft toch duidelijk aangegeven dat hij in het openbaar geen sigaretten mag roken, en zijn rol in het huidige ajax is totaal anders dan die bij twente. Daar kreeg hij meer de vrijheid en knapten spelers als brama het vuile werk voor hem op. Ajax heeft morgen thuisvoordeel, maar in de vorm waarin het huidige ajax verkeert zal het geen easy overwinning voor de amsterdammers worden.
En de titelstrijd, daar kun je nu geen zinnig woord over zeggen, dat zal pas na de winterstop duidelijk worden wie daar in mee gaan doen.

23 september 2011 om 08:57

Dat er altijd irritaties zijn is duidelijk. Maar ik kan me herinneren dat derksen voor gek werd verklaard toen hij zei dat janssen om die redenen weg zou moeten. Nu blijkt dat dus wel zo tezijn.
Ik zeg trouwens niet dat twente kansloos voor de titel is, maar ik kan zo snel niet iemand van twente opneomen die het verschil gaat maken. Kan ook aan mij liggen natuurijk

23 september 2011 om 10:52

Het schijnt dat derksen en munsterman goede vrienden zijn geworden, werd deze eerst nog bestempeld als een luchtfietser is dat omgeslagen in diepe respect. Munsterman, van der laan, ten hag en oude vrielink zijn toch de personen die twente gemaakt hebben in de club die we nu zijn. En iedereen heeft min punten en zo ook joop munsterman. En theo janssen is nou niet bepaald een voorbeeldburger. Maargoed, we hebben 3 jaar mogen genieten van deze anti-held en hij heeft toch prijzen gewonnen die meestal door psv en ajax worden gewonnen.

23 september 2011 om 11:50

@sas32
ik denk dat je in de winterstop nog niks kan zeggen over de titelstrijd. Was iedereen er vorig seizoen er niet van overtuigd dat ajax afgehaakt was? en twee jaar geleden was het gat nog groter dat toen bijna werd ingelopen.

23 september 2011 om 13:24

Derksen werd gebruikt door twente. Twente kreeg lucht van het contact tussen ajax en Theo. Daarom wilde twente af van theo en hem aan het buitenland verkopen. Zo kon hij niet naar de concurrent voor de zomerclaussule (3,2m) en zal hij niet in tweestrijd komen , zoals bij de kampioenswedstrijd gebeurde.
Twente had het beter niet op zijn gedrag kunnen gooien, want hierdoor waren de buitenlandse clubs niet geïnteresseerd en Mclaren werd jammerlijk ontslagen

23 september 2011 om 14:19

Ja dat derksen gebruikt is is wel duidelijk maar toen hij dit riep was het volgens velen niet waar en was er niks aan de hand. Dat bedoelde ik meer snap best dat ze theo niet aan ajax wilden verkopen. Je versterkt toch je concurrent op die manier. Ben wel blij dat hij nog in nederland speelt en niet in een of ander achtergesteld land waar we niet van hem kunnen genieten. Zou toch zonde zijn als je niet meer naar zo'n fantasische stiftbal kan kijken!

Theo is gehaald op persoonlijk verzoek van Frank de Boer.
Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het rendement nog gaat komen.

vind hem tot nu toe tegenvallen, hopelijk gaat hij wel wat beter voetballen. Janssen nogmaals, praat met je voeten, niet met je mond., en bewijs iedereen ongelijk.

keurige jongens... kom op zeg...als Theo Janssen de dochter van de voorzitter neukt, kan ik mij voorstellen dat ze daar minder blij mee zijn. Links inhalen, slechte woordspeling Theo. Heb respect voor Moeiliker.... Ik zeg...jammer

23 september 2011 om 08:48

Het was trouwens een vriendin van de dochter, maar is helemaal niet bewezen dat janssen er iets mee heeft gedaan. Al kan ik het mij wel voorstellen, zoals Janssen was. Kwam hem vaak genoeg tegen in Hengelo.

23 september 2011 om 08:59

Nee, het was wel degelijk de dochter van Munsterman. Dat is ook de reden dat Munsterman Theo weg wou hebben bij Twente. Overigens, de reden dat hij veel in Hengelo was: hij had daar een eigen kamertje, voor... ach, je weet wel.

Tevens is het sportief gezien ook het juiste moment geweest. Hij kon het bij ons al moeilijk meer opbrengen en bij Ajax lijkt het definitief zijn Waterloo te hebben gevonden.

Theo, Theo, Theo toch...die brave jongetjes die op rechts moeten lijven rijden die staan dacht ik gewoon eerste..met punten die ze hebben gehaald waar ze vorig jaar de puntenlieten liggen (az, Nac, Heerenveen). Hiernaast vindt ik ze nu allemaal wat meer naar voren ballen en meer combinaties. Naast het feit dat Twente tegen Toppers beter presteert en tegen de kleintjes de punten blijft pakken(zelfs met minder voetbal, wat Ajax dan soms nalaat) verwacht ik wederom een spannende wedstrijd, maar wel een 0-3 voor ons Twente.(een beetje hoog gegrepen maar toch gaat het gebeuren)..en dan zie ikgraag weer de fotos tegemoet in de Twentsche Courant Tubantia hoe je weer net zo vrolijk keek als na de Jcschaal

23 september 2011 om 08:51

Je koffie nog niet op jongen?

Je bent het toch wel zeker ook met de rest van Nederland eens dat Twente gewoon een stuk minder is dan vorig jaar? De beste 2 spelers/publiekslievelingen zijn weg en daaarvoor zijn geen of in het geval van W. Janssen mindere spelers voor terug gehaald.

Ik denk dat Twente geen schijn van kans maakt morgen. Ajax is steeds sterker aan het worden en zal in eigen huis niet zomaar verliezen. Ook Ajax weet namelijk punten uit de mindere wedstrijden te halen (ze hebben namelijk het hele seizoen nog niet echt heel goed gespeeld).

23 september 2011 om 09:30

Heb inderdaad mijn koffie nog niet op.
Tuurlijk hebben we 2 goeie spelers weg. Want ja Theo Janssen was gewoon goed vorig jaar maar dit seizoen doet die het ook nog niet echt denderend. Enige die ik vindt dat we missen is Ruiz, als die in het veld stond voelde je gewoon op de tribunes dat hetvaak wel goed kwam. maar ik houdt vertrouwen in het feit dat we winnen zaterdag.

23 september 2011 om 10:20

Ik hoop voor Theo dat Willem niet speelt, want dan gaat Willem constant erover heen.

23 september 2011 om 10:36

@remytwente ik zelf ook nog niet hoor ;

Je moet niet vergeten dat Twente tot noch toe ook niet echt getest is. Het is dan logisch dat je Theo nog niet echt hebt gemist.

Wat erg op valt aan Twente is dat ze vrij degelijk en volwassen spelen (zoals we dat gewend zijn) maar dat de creativiteit ver te zoeken is, dat is tegen mindere tegenstanders niet zo erg maar tegen de sterkere ploegen wordt dat lastiger dan red je het niet met alleen werklust en conditie, kijk maar naar bijvoorbeeld de wedstrijden tegen Benfica. Vorig jaar konden ze nog weerstand geven tegen dit soort ploegen.

Ik zie Twente (helaas) niet meer meedoen om het landskampioenschap.

23 september 2011 om 13:46

Ach Leon we zijn wel gewend aan de praatjes vooraf van een deel van de Ajax aanhang
Helaas voor hen komen ze niet altijd uit, OL werd ook vooraf al door iedereen verslagen dus zo raar kijk ik niet van jou reactie op
Verder vind ik het maar raar dat Janssen zegt dat de irritaties de reden waren om bij Twente te vertrekken
Ik dacht dat Twente hem in zijn Enschedese periode met oa het veroorzaakte ongeluk heel netjes heeft behandeld.
Maar je kunt natuurlijk altijd een stok vinden als je een hond wilt slaan
Verder vind ik Janssen tot nu toe maar heel matig acteren in Amsterdam
Zie bij hem trouwens ook het brutale niet meer sinds hij bij Ajax speelt, ondanks dat hij zegt dat er alleen maar nette spelers bij Twente voetballen en dus bij Ajax niet
Hij loopt er duidelijk bij of hij zijn ei niet kwijt kan, en als hij gewisseld wordt weet hij niet hoe snel hij de kleedkamer op moet zoeken
Toch wens ik hem alle succes toe wij hebben ondanks alles genoten van de speler Janssen

23 september 2011 om 08:54

Kan niet ontkennen dat je een groit gevoel voir humor hebt,
Daarnaast heeft Ajax dit seizoen in de ompetitie nog niet verloren en Twente wel...
Daarnaat zullen we het zaterdag wel zien....

Ik hoop nog steeds dat ze een goede manier vinden om hem binnen het huidige team goed in et passen, zodat ook hij een hoog rendement heeft!.
Die irritaties waren wel duidelijk anders was Monsterman nooit zo snel geweest met het afhandelen van de transfer

@psv houten
met jongens als alderweireld, vertonghen, van der wiel, janssen, enoh, sigthorsson en boerrighter gaat ajax het denk ik ook wel fysiek verliezen ja.......
kom op man, twente wint op fysiek van de jongetjes van ajax...... je leeft in een andere wereld man.

Met dat laatste wat Jansen zegt ben ik het zeker niet eens. John en Berghuis zijn talenten, maar de selectie is breed genoeg om een dipje van hen op te vangen. Voorin hebben ze ook nog De Jong, Janko, Chadli en Bajrami, daarmee zitten ze toch goed in de aanvallers.

Twente wordt weer gezien als outsider, na Psv, Ajax en misschien zelfs AZ, maar ik denk dat ze ook dit seizoen zullen laten zien zonder de dragende spelers van vorig seizoen te kunnen. Zo gaat het bij Twente nu al jaren.

23 september 2011 om 13:54

Voorin zal Twente het wel op kunnen vangen, maar met name achterin is het een groot probleem.
Van alle verdedigers die Twente heeft kan alleen Douglas erboven uit komen en de rest zijn qua cijfer 5 a 6-jes.
Wisgerhof zag ik laatst en ik schrok ervan hoe die speelde, want die loopt op zijn tandvlees.
Tiendali,buysse,leugers,rosales en Cornelisse zin echt geen Europees niveau waardig.
Hopen dat Bengttson zich leuk kan gaan ontwikkelen, maar daarvoor vrees ik dat die dan Douglas moet gaan vervangen en dat ze er niet sterker op worden.

Ik heb het aantrekken van Janssen nooit begrepen en in de praktijk wordt nu al bewezen dat het een overbodige aankoop is. Bij Twente de gevierde man waarbij iedereen in dienst van hem speelde. Hij staat nu al na 5 wedstrijden ter discussie omdat hij eigenlijk niets toevoegt aan het elftal. Heeft al een paar maal opzichtig zijn mannetje laten lopen.

Twente speelt nu eigenlijk op zijn Feyenoords van pak hem beet 10 jaar geleden. Opbouw van achteruit zeer matig. Een statische spits en daarachter een duracell middenveld. Nee, ik ben niet overtuigd van dit Twente.

Theo komt erwel, hij heeft een andere rol dan bij Twente. Toen Theo eruit werd gehaald tegen Lyon zag je trouwens veel spelers op de verkeerde plek lopen en kwam Ajax een paar keer goed weg. Zo slecht doet hij het niet, het ziet er alleen af en toe een beetje plichtmatig uit.

Theo, je keuze voor Ajax blijft een onbegrijpelijke, vind je er ook zwaar tegenvallen, je bent niet de leider die je bij ons was, je valt nauwelijks op in Amsterdam. Wel met de kanttekening dat de Boer je helemaal verkeerd gebruikt. Ben je zelf niet veels te keurig geworden? Twente houdt van keurige jongens? Met probleemgevallen als Arnoutovic Elia en jijzelf hebben we toch bewezen van deze schoffies, goede voetballers te maken. Twente heeft je carriere uit het slop gehaald. Of je nu wel of geen fan bent van Munsterman, het had je meer getekend jezelf iets positiever op te stellen richting je oude club. Je hebt prachtige dingen laten zien bij ons, maar je transfer na Ajax is voor velen nog een onbegrijpelijke keuze zeker 2 dagen na de allesbepalende wedstrijd in de Arena. Je interviews over falende medespelers vond ik destijds al opvallend, je speelde namelijkzelf ook behoorlijk matig die wedstrijd, waar ik juist een strijdende Theo had verwacht. Of had je al contact gehad met Ajax over een eventuele transfer?

Waar heeft Ajax zoveel meer kwaliteit? En waar kan Ajax meer opvangen, Enoh/ebecelio/ozbiliz? Ik noem dat net als bij ons overigens middelmaat. Tuurlijk Ajax heeft wat mij betreft een ietwat betere selectie, maar het ontloopt elkaar allemaal niet zo heel erg veel. Een team is het niet en gaat het ook niet worden. In Amsterdam zullen ze de favoriet zijn en dat mag ook, dikke prima. Winnen in Amsterdam van dit tot nu toe matige Ajax is geen onmogelijke opgave. Wij hebben niet veel kansen nodig. Met veel strijd en kracht, net als PSV de eerste helft deed, maken we ze het juist moeilijk, het zijn geen kerels bij Ajax, maar meer mooi weer voetballertjes Theo! Dat is nu net het verschil en niet de keurigheid waar je het over hebt. Als je daar het zelfde ongeluk teweeg brengt, zal Ajax precies hetzelfde reageren, die tolereren dat ook echt niet.

Theo pas op dat je niet de miskoop van het jaar gaat worden. Ergens gun ik je het niet, maar ergens ook wel.

23 september 2011 om 09:15

@fct81
De Boer gebruikt Janssen op exact dezelfde manier als Mcclaren. Onder hem stond Janssen ook verdedigende middenvelder en speelde hij lang niet altijd een hele wedstrijd. Vrije trappen werden ook vaak door Perez genomen, echt opvallen deed Theo toen niet. Neemt niet weg dat hij niet slecht was. Volgens mij is het bij Ajax nu exact hetzelfde.

Preud'homme nam de beslissing Brama in dienst van Janssen te laten spelen. In Europese wedstrijden kwam daar ook nog eens Landzaat bij, die verdedigend gezien ook zijn mannetje staat. Janssen liet zien fantastisch te kunnen voetballen, maar is ook complete wedstrijden "afwezig" geweest.

23 september 2011 om 10:22

Janssen was iedere wedstrijd degene die de toon zette, er zijn maar weinig wedstrijden geweest waar hij zogenaamd afwezig was. Ja eentje, de laatste in de Arena.

In dit Ajax komt hij totaal niet uit de verf. Langzaam maar zeker komt er irritatie. Dat zag je al bij zijn wissel laatst.

23 september 2011 om 12:24

Ik denk dat je één en ander nu wat romantiseert met elke wedstrijd de toon zetten. Vooral tegen de kleintjes liet Janssen het qua veldspel nogal eens afweten.vandaar ook de irritaties. Neemt niet weg dat hij er dan meestal wel een vrije trap in schoot. Bij Ajax functioneert Janssen nu exct hetzelfde als de eerste 2 seizoenen Twente, degelijk maar niet top.


23 september 2011 om 13:27

Onder Mclaren had theo altijd brama naast hem. De jong en eriksen zijn nu niet het type brama.

23 september 2011 om 13:56

De Boer moet gewoon gaan kiezen tussen Eriksen en de Jong en niet ze beide opstellen als je Theo opstelt.
Dan maar Enoh of Anita erbij die het extra loopwerk op kunnen vangen.

23 september 2011 om 14:51

nee, maar ajacieden kopen serizoenskaarten voor theo. als theo dan de meeste ballen naar vertonghen of alderwiereld speelt is dat misselijkmakend. we willen theo in een aanvalende rol en dat hij de ballen opeist.

Grappig eigenlijk, Volgens velen had twente altijd een prima selectie. Er gaan 2 dragende spelers weg en opeens is het allemaal niets meer waard in hun ogen. Over opportunisme gesproken.

Douglas speelt al weken prima, De Jong haalt ook zijn gebruikelijke niveau. Het gezeur op Janko begint een beetje lachwekkend te worden, als je elke wedstrijd er een bal inknalt mag je van mij een andere motoriek dan Messi hebben.

Als Fer aangepast is en een goede wedstrijd speelt, Brama weer in goede vorm komt en Chadli terug is zullen dezelfden die het nu allemaal niets vinden de lofzang over Twente weer openen.

23 september 2011 om 09:32

Over dat Janko verhaal helemaal eens. Die krijgt me een portie commentaar vd Twente fans, maar schiet er elke week gewoon een binnen. Kufo kon ook niet voetballen, maar schoot er ook regelmatig een in. En daar hebben ze een standbeeld voor opgericht als ik me niet vergis.
Maar ik verwacht niet dat Twente er voetballend bovenop gaat komen dit seizoen. Daar missen ze de creativiteit voor. Ben wel benieuwd hoe Chadli het op '10' gaat doen, want ik kan me niet voorstellen dat Adriaanse hem weer als linksbuiten laat spelen. En het zal me dan ook benieuwen welke middenvelder dan sneuvelt. Ik zet mn geld op Brama..

23 september 2011 om 12:19

De wens van Adriaanse is inderdaad om Chadli op 10 te zetten, echter denk ik dat Chadli wel noodgedwongen op linksbuiten blijft staan. John is nog niet klaar voor alle wedstrijden, Bajrami kan goed voetballen maar valt wat tegen. Daarbij heb je anders ook weer een probleem met de Jong, die nu op "10" staat. De Jong op de bank zetten is geen optie.

Over Brama wordt binnen Twente door niemand getwijfeld. Die man is zo ontzettend goed in de dingen die hij doet. Snelheid komt hij tekort voor de top, maar in de eredivisie kan hij prima uit de voeten. Overigens werd afgelopen wedstrijd tegen ADO Janssen geslachtoffert.

ajax haalt altijd spelers die bij de concurentie het best zijn om hun uit te schakelen ze worden de eerste tijd in gezet en daarna verdwijnen ze!!!!!!!!!!!!we zullen zien? En jansen heeft een grote ... maar laat hem het maar eerst bewijzen.

Twente wist ook wie ze met Theo binnenhaalden toen hij kwam. Ook toe was het af en toe een ettertje. Ook toen wilde hij links en rechts voorbij. Ook toe waren er irritaties tuusen Vitesse en Theo....

... en ja, ook bij Ajax zal dat gebeuren. Bij Ajax (zoals Amsterdam) wordt meer geaccepteerd dan 'in de provincie' maar dat breekt ook al jaren op. Uiteindelijk is niemand groter dan de club en zal men zich moeten aanpassen/inpassen aan het team.... ook Theo.

En of Ajax een beter team heeft dan Twente? Ik vraag het me af. Meer creativiteit, dat wel!

Iedereen die steeds begint over het slechte spel van Theo Janssen en Ajax heeft niet geheel gelijk. Want Ajax en Feyenoord zijn de enige clubs die nog ongeslagen zijn in de eredivisie. En wanneer Ajax zondag wint van Twente wat ik ze wel zie doen hebben ze 7 punten gehaald uit de reeks Heracles uit, PSV uit en Twente thuis. Lijkt mij dat elke club daar voor tekent vooraf.

Wanneer iedereen vol kritiek is over Theo en Ajax zal dan wel bedrogen uitkomen als deze twee wel samen gaan draaien. Theo is minder nadrukkelijk aanwezig maar heeft wel uitstraling, mentaliteit en heeft een ontzettend goede trap waar hij uit dode spelmomenten wedstrijden mee kan beslissen.

Ajax speelt ook iets minder oppertunistisch als vorig seizoen maar puur op balbezit en vanuit dit oogpunt spelen ze de tegenstander kapot wat wel redelijk lukt steeds. Wanneer dit beter gaat lopen ziet het er ook nog eens heel goed uit. Barcelona is niet te evenaren in het spel wat Ajax eigenlijk nastreeft maar voor de eredivisie wel.

Ajax zal Twente aankomend weekend met overtuigend spel verslaan en komen zo weer bovenaan te staan vlak achter een makkelijk winnend AZ op Feyenoord. Wanneer ik gelijk heb is Ajax halverwege de lastige reeks van September/oktober en staan ze boven de directe concurent(en). Dus wanneer iedereen een oordeel wil vellen over het spel van Ajax of over Theo wacht dan nog even een drie kwart seizoen wanneer je een eindoordeel kunt geven

23 september 2011 om 14:55

nee, ik denk ook niet dat mensen dat bedoelen. ik vind het best, als me maar kampioen worden. wat mensen bedoelen is dat theo in een minder aanvallende rol speelt als vorig jaar. als mensen een seizoenkaart kopen voor ajax, willen ze theo rond het strafschopgebied iets geniaals zien doen en niet dat hij al zijn ballen terug speelt op alderweireld en vertonghen en dan na 70 minuten word gewisseld.

Misschien klopt het wel wat Janssen hier zegt, maar ik denk dat hijzelf op termijn niet gelukkig gaat worden in Amsterdam. In Twente speelde hij in de rol van spelverdeler en kon hij, door de speelwijze van Twente, het verschil maken door zijn geweldige inzicht en traptechniek. Ajax speelt meer in de kleine ruimte en vanuit de combinatie. het spel van Twente was afgesteld op Janssen en bij Ajax moet hij zich aanpassen aan het team.
Ben bang dat hij binnen een paar maanden geen zekerheid meer is in de basis van Ajax en dat hij vervolgens heel langzaam maar zeker steeds verder op de achtergrond komt. Dit wordt geen gelukkig huwelijk als je het mij vraagt.

FC Twente is een goeie ploeg maar ze leggen het gewoon tegen Ajax af wij hebben op elke plek een betere speler en ik denk dat het een 3-0 wordt voor ons hup ajax !!!

23 september 2011 om 09:49

Ik geloof niet op iedere plek.
Vindt Vermeer echt niet beter dan Michailov.
Vindt Vertongen ook niet beter als Douglas
Vind Aldewereld wel beter als Wisgerhof
Van der Wiel ook beter als Cornelisse
Vindt de linksback positie bij Ajax op dit moment ook niet beter als bij Twente
Kwalitatief heeft Ajax op het middenveld betere spelers, maar als het op karakter aankomt weet ik het zo net nog niet.
Voorin vindt ik de Jong beter als Sightorson persoonlijk.... ook niet echt te vergelijken.

23 september 2011 om 11:06

Kom op man. Vertonghen niet beter dan Douglas? Dat kan je niet menen. Douglas is één en al kracht, Vertonghen is een echte verdediger met uitstekende opbouwende kwaliteiten. Suarez 22 geeft een dramatische reactie, die kant nog wal raakt en niet onderbouwt is, maar je moet wel een beetje objectief blijven.

ot:
Pfff, ik word een beetje moe van de verhalen rond Theo Janssen. Iedere dag opnieuw komen er verhalen naar buiten dat Janssen niet functioneert op deze positie. Nee, idd. Hij rendeert nog niet zoals die bij Twente deed, maar dat is ook niet zijn taak. Of dit dan het juiste takenpakket voor Theo is valt over te discussieëren, maar om nou 50 verhalen te schrijven en interviews te houden over hoe die op dit moment presteerd, functioneert en/of acclamatiseert bij Ajax vind ik overbodig en zelfs lichtelijk vervelend. Ik hoor niemand over Wijnaldum die ook niet beslissend is voor PSV waar hij dit wel voor Feyenoord was of Willem Janssen die ik bij Twente nog bijna geen rush naar voren heb zien maken terwijl hij dit bij Roda wekelijks, zeer verdienstelijk deed...
Ik vind het ook niet slim van Theo dat hij nu dit verhaal naar buiten brengt; het gooit onnodig olie op het vuur en voorlopig presteerd hij ook nog niet in die mate dat hij in de positie is om "kritiek" op anderen te uiten.

23 september 2011 om 10:40

Stel dat jet waar zou zijn he, op elke plek een betere speler. Dat had Ajax tegen VVV ook, dus wat zegt dat nou helemaal. Met zulke redenaties kun bij de start van de competitie de eindstand al opmaken. Maar uiteindelijk lopen zaken altijd anders.

Laat Ajax morgen maar winnen, dan zijn ze weer torenhoog favoriet, een uitstekende basis om punten te gaan verspelen.

23 september 2011 om 13:24

Achjoh als Ajacieden ergens heel erg goed in zijn dan is het het in de hemel prijzen van hun eigen team. Boerrigter speelt goed tegen De Graafschap en Vitesse en moet hoppakee meteen in Oranje.

Dat Ajax op elke positie een betere speler heeft is natuurlijk de reinste onzin. Douglas is beter dan Alderweireld, De Jong beter dan Sigthorsson, Michyailov is echt een stuk beter dan Vermeer. Wanneer Chadli meedoet is die ook beter dan Boerrigter.

23 september 2011 om 13:56

Ja dat weten we nu wel
Dus de spelers van Twente kunnen thuis blijven, de drie punten bij Ajax bij geschreven worden
en op naar de volgende wedstrijd.
Goed onderbouwde reactie

Theo heeft een terecht punt. Twente had een prima team met een uitstekende verdeling tussen werklust/positiespel en creativiteit. De creativiteit is vrijwel weg door het vertrek van Janssen en Ruiz en de blessure van Chadli.

En dus is de balans verstoord, Twente heeft wel goede jonge spelers (berghuis, Ola John) maar die kunnen dit nog niet constant vasthouden en zijn te grillig.

Is dit een diskwalificatie? Nee Twente is in mijn ogen een uitstekende club met een positieve voetbalvisie alleen door de verkopen en blessure is er tijjdelijk een scheve verhouding.

Wel grappig trouwens. Toen Theo naar Ajax ging was het bij de Twentesupporters zo dat Theo het bij Ajax niet zou redden want bij Twente mocht hij alles doen en accepteerde men daar zijn voorkeuren voor het een ander, en bij Ajax zou hij in een strak regime terechtkomen en in het gareel moeten lopen en zou hij niks mogen en dat zou hij niet trekken.

Nu blijkt het dus gewoon andersom te zijn

23 september 2011 om 09:46

Ach dat weet je niet, voor hetzelfde geld gebeurd er in zijn Ajax tijd ook iets en pikken ze het niet. Dit zijn verhalen die we nooit te weten komen, bevinden zich allemaal achter gesloten deuren en het is gissen wat we allemaal doen.

Fc Twente moet het zien "uit te zieken" tot de winsterstop en dan zullen er vast wel versterkingen komen, Dat ze kwalitatief een mindere selectie hebben als PSV en Ajax is één ding wat zeker is, maar was dit de afgelopen jaren ook niet zo. Met alleen kwaliteit red je het ook niet, er moet ook vechtlust getoon worden door de gehele selectie. Als Fc Twente voor de winter punten morst tegen PSV of Ajax dan kan dat na de winter weer ingehaald worden. Immers Ajax en PSV verspelen ook elders punten. Als Fc Twente serieus mee wil doen dan moet het geen al te grote achterstand oplopen. En wat dat verhaal van Janssen en de dochter van Munsterman betreft is een broodje aapverhaal.
Het schijnt anders te zijn waarvoor Janssen voor Ajax heeft gekozen. Ajax is bereid de schadevergoeding te betalen voor Moeliker, iets wat Fc Twente niet kon nadat ze hem voor het ongeluk gestraft hebben. Daarnaast kan het best zo zijn dat hij in Ajax weer een nieuwe uitdaging zat. Maar vreemd gaan met de dochter van Munsterman..... en hij is nog steeds getrouwd...... huhuhu

Ajax uit en thuis is vaak een te groot verschil..

Verwacht dat de 3 punten in amsterdam blijven dit weekend..

Theo heeft gelijk, twente mist creativiteit en voetballend vermogen. Heeft wel veel werklust en fysieke kracht maar voetballend is het onder de maat, dat was overigens vorig jaar met ruiz en janssen al zo, ajax de kampioenswedstrijd doordat ze technisch beter waren. Met alle respect, maar een jongen als cornelisse is het toch net niet, prima verdediger maar heeft net niet het overzicht/voorzet en techniek om op hoog niveau te spelen, springt nog wel eens een bal van zijn voet. Datzelfde geldt voor douglas en wisgerhof.

Daarnaast ontbreekt het, het middenveld van twente volledig aan creativiteit er zit wel beweging in met janssen maar er zijn nauwelijks spelers die gevoel hebben voor die beweging.

23 september 2011 om 10:25

@stanafca
Ik weet niet waarom je zegt dat Twente vorig jaar de creativiteit mistte, maar dat slaat nergens op. En Ajax werd kampioen door een totale offday van Twente en een goed spelend Ajax in een enrme heksenketel van een Arena. Niet door de technische kwaliteiten van Ajax.

Dit jaar mist Twente crerativiteit... tot nu toe welteverstaan. Laten we wel wezen, Chadli ontbreekt nog, Ruiz en Theo weg,... dan moet je als team opnieuw opbouwen. Berghuis en John hebben wel de creativiteit die we nodig hebben, maar ze zijn nog niet constant... maar het zit er wel aan te komen.

Ik ben van mening dat je de boel wat overdrijft, maar goed, dat is jouw goed recht.
Mag ik ook even?

Ajax speelt verre van goed. Theo zit niet goed in zijn vel en is onzichtbaar. Siem is het gewoon niet en Vertonghen heeft zeker nog niet de vorm te pakken die hij vorig seizoen wel had. Vermeer is geen Stekelenburg en ziet er niet altijd goed uit. Van der Wiel is gewoon slecht bezig en op de linksbackpositie is het drama met Blind. Boilisen, tja, soms wel, soms niet.
En laten we maar ophouden over het gedoe in het bestuur, El Hamdaoui, Aissati enz.
Nee, het gaat ook niet zo best in Amsterdam, lijkt mij.

23 september 2011 om 11:30

Ach het team is kwalitatief beter dan die van vorig jaar en met het team van vorig seizoen werden we kampioen, ondanks al het bestuurlijke gerommel , dus...
Er is nog steeds bestuurlijk gehannes, we zijn pas 6 wedstrijden ver, team moet nog groeien, hebben nog niks verloren in de competitie.

Ik maak me niet zo'n zorgen.
En al helemaal niet om Theo Janssen, waarvan ineens heel Nederland even zijn mening moet verkondigen over de speelwijze van Theo bij Ajax in vergelijking met de speelwijze van Theo vorig seizoen bij Twente. Het lijkt wel alsof hij Moet spelen zoals de buitenwacht dat meent te moeten vertellen. En nog even en er ontstaan politieke Kamervragen over, hou toch op zeg...

Kennelijk zijn zowel Theo als Ajax genoeg tevreden over de manier zoals hij bij Ajax speelt. Daar hebben Ajax en Theo uitgebreid over gesproken nog voordat hij zijn handtekening onder het contract zette. Sterker nog, het irriteert hem mateloos dat er maar wordt gesuggereerd dat hij niet tevreden is met de manier waarop hij nu speelt bij Ajax en dat heeft hij toch meermalen publiekelijk kenbaar gemaakt.
Hoe duidelijk moet hij nog zijn?

Ik zou dus zeggen tegen die buitenwacht: bemoei je er lekker niet mee.

23 september 2011 om 11:58

even een stukje tekst van jezelf:...
" Met alle respect, maar een jongen als cornelisse is het toch net niet, prima verdediger maar heeft net niet het overzicht/voorzet en techniek om op hoog niveau te spelen, springt nog wel eens een bal van zijn voet. Datzelfde geldt voor douglas en wisgerhof.
Daarnaast ontbreekt het, het middenveld van twente volledig aan creativiteit er zit wel beweging in met janssen maar er zijn nauwelijks spelers die gevoel hebben voor die beweging".

Maar de rest van Nederland mag zich niet met Theo Janssen bemoeien?

Dat Ajax en Theo de gelederen gesloten houden is prima. En dat jij en de Ajax supporters Theo geweldig blijven vinden is ook prima. Maar de rest van Nl heeft een mening over de o vergang van Theo naar Ajax en ik denk dat nog niemand de Theo van Twente heeft gezien. Ander team, andere plek en hij is redelijk onzichtbaar. Ook prima hoor, mij maakt het niet uit.

Zowel Ajax als Twente bouwt nog, ze zijn beide nog in staat te groeien. Misschien is Ajax wat verder, maar om ze nou als absolute favoriet te bestempelen vind ik nog wat vroeg. Het wordt een mooie strijd tussen Ajax, Psv en Twente en wie weet sluiten Az en Feijenoord (in mindere mate) ook wel aan.

23 september 2011 om 15:02

het super bij ons ajax. we hebben de beste selectie, spelen champions league en de beste jeugd sinds jaren staat op het punt om door te breken. vermeer is geen stekelenburg? nee, dat is hij zeker niet, maar wel de beste lijnkeeper in de eredivisie. zonder hem hadden we verloren in eindhoven. ajax speelt verre van goed? oke, mag jij zeggen. mag ik je even herinneren dat als wij winnen van twente en dat gaan wij doen dat we dan wel weer boven onze concurrenten staan. ik kan concluderen dat het wel goed komt in amsterdam en dat we 31 ste landstitel er weer bij kunnen zetten.

23 september 2011 om 10:32

Als het in Enschede geweest was was Twente met de schaal aan de haal gegaan. Heeft niets met techniek te maken, Twente stond er die dag niet, teveel mensen die hun gebruikelijke nivo niet haalden. Niets met techniek te maken, maar meer met mentaliteit.

Ontbreekt aan creativiteit? Ja tuurlijk is er ingeleverd, maar we staan gewoon eerste en mocht Ajax winnen staan we op 1 punt? Dus? Blijkbaar maakt de buitenwacht zich drukker, dan dat wij doen. We hebben nog steeds genoeg kwaliteit over om ons te mengen in de titelstrijd. 18 Keer Scoren in 6 wedstrijden, 5 keer winst en 1 keer onnodig verlies, tegen 4 ploegen waar we vorig jaar niet van wisten te winnen. ( 2x verlies AZ, 1x verlies Nac, 1x verlies Heerenveen). Dat is nog altijd 3 keer per wedstrijd, dus creativiteit zegt me niet zo heel veel. Ajax scoort 2 keer meer, maar heeft daar veel meer kansen voor nodig. Ajax is kwa mij betreft de favoriet thuis morgen, prima, dat mag ook, ajax is niet in vorm. Prima moment om per ongeluk met een 0-1 te winnen ; creativiteit of niet veel kansen hebben we niet nodig met Luuk en Marc . Blind of Anita toch op de linksbackpositie? Ola na rechts ole!

Als Frank de Boer Siem de Jong een keertje ernaast durft te zetten en Theo Janssen een vrije rol durft te geven in plaats van controlerend denk ik dat Ajax er een stuk beter van wordt!

Siem de Jong vertraagt het spel te veel en heeft niet echt de kwaliteiten die Janssen wel heeft om spitsen vrij voor het doel te zetten.

23 september 2011 om 11:13

Dit ben ik volkomen met je eens. Het enige probleem is dan echter dat we het scorend vermogen en fysieke kracht van Siem op het middenveld gaan missen. Misschien zou er weer geëxperimenteert kunnen worden met Eriksen op de flank met Siem die aansluit bij Sigthorsson in de spits en Enoh die als stofzuiger fungeert. Ik ben benieuwd hoe De Boer dit gaat oplossen. Persoonlijk hoop ik alleen dat het niet te lang gaat duren, want dan raak je zometeen een speler met de kwaliteiten van Janssen kwijt, omdat hij niet ten volle tot bloei kan komen.

Vermeer
v/d Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Anita
S. de Jong
Enoh
T. Janssen
Eriksen
Sightorsson
Boerrigter

Altijd lekker, natrappen naar je oude club. Bij Vitesse zat ie op een dood spoor, en bij Twente kreeg ie weer een kans, anders hadden we waarschijnlijk nooit weer wat van hem gehoord. Ik voor hem dat ze het bij Ajax wel accepteren dat ie met een sloot bier achter de kiezen in zijn autootje stapt.
We zullen het aan het eind van het seizoen wel zijn. Ik krijg hier een klein "wielaart"- gevoel van.

23 september 2011 om 12:01

je bedoelt dat je Wielaert hoop hebt en wenst dat hij mislukt.

Ik reken erop dat jullie keeper zaterdag minstens 2 ballen van Theo uit het netje mag vissen. Prima match om te laten zien dat hij wel degelijk goed past bij Ajax.

Niet zo'n gelukkige metafoor van Theo...vergelijkingen over autorijden zou ik als ik hem was maar uit de weg gaan, want ik denk dat zelfs Ajax niet blij zal zijn met iemand die lam achter het stuur kruipt en zijn bijrijders bijna doodrijdt...

Ik blijf erbij dat Theo zijn beste tijd gehad heeft. Mischien dat de Boer hem wel anders wil gebruiken, maar dat Theo dat gewoon niet meer aankan. Ik verwacht morgen een gelijkspel of een overwinning van Twente. Ajax thuis is inderdaad wat anders als Ajax uit, maar ook thuis heeft Ajax de nul nog niet vast kunnen houden. Twente heeft geen moeite met scoren, en een heel goede verdediging. Zoveel geluk als afgelopen weekend in Eindhoven (volgens mij was de voorzet van Van de Wiel een mislukt schot) kan een ploeg niet twee keer achter elkaar hebben.

En ik blijf erbij dat een merendeel spelers bij Ajax niet in vorm zijn waardoor Theo, weinig ballen krijgt en meer het spel telkens aan het herstellen is door foute en slordige ballen van zijn medespelers, meer het spel van Enoh. Hoe vaak lukt nu een aanval van Ajax waardoor Theo makkelijker kan doorschuiven en bij een aanval kan aanschuiven?

Hoe je het ook zegt Theo voetbalt niet goed!!!!!!
Hij kan wel kritiek op twente hebben maar hij heeft een paar wedstrijden niet meegedaan en toen ging het ook wek zonder hem hij moet niet zo,n groot EGO hebben

vorig jaar was twente dik favoriet om kampioen te worden. nu is 1.7 op 5 voor ajax. fantastissch. alsof we thuis onverslaanbaar. want als er bij twente een 5 staat, wil ik zien wat er bij exelcior staat. 1 op 50. verder moet theo gewoon in het ajax ritme komen. theo is nog niet gewend dat hij constant gedekt word en dat het moet. bij twente was dit anders. verder moet hij wat na voren geschoven worden. als je leest dat theo de meeste ballen aan vertonghen of alderweireld geeft is dat misselijkamkend. zet theo naar voren en anita of messchien siem als verdedigende middenvelder. maar ik weet zeker dat hij gaat knallen na de winterstop en het kampioenschap naar Amsterdam halen. en zijn we al op weg naar de vierde ster.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren