Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax kan in groepsfase twaalf miljoen euro verdienen

Laatste update:

In het gunstigste geval verdient Ajax voor de winterstop een bedrag van twaalf miljoen euro aan haar deelname aan de Champions League. De Amsterdammers, ingedeeld in een groep met Real Madrid, Olympique Lyon en Dinamo Zagreb, ontvangen sowieso een startbedrag van 7,2 miljoen euro voor het bereiken van de groepsfase. Daarnaast zijn er weer dikke premies te verdienen met het winnen van wedstrijden of het pakken van één punt.

/

De Europese voetbalbond (UEFA) maakt dinsdag, op de eerste speeldag van het hoofdtoernooi, bekend dat alle 32 clubs sowieso een bedrag van 7,2 miljoen euro overhouden aan hun deelname. Voor iedere zege in de groepsfase wordt daarnaast 800.000 euro uitgekeerd; een remise levert 400.000 euro op. Clubs die zich voor de achtste finales van het kampioenenbal kunnen plaatsen, ontvangen nog eens drie miljoen euro extra, kwartfinalisten 3,3 miljoen en halvefinalisten 4,2 miljoen.

De eindwinnaar van de Champions League krijgt een bonus van negen miljoen, de verliezende finalist 5,6 miljoen. Een ploeg die alle wedstrijden, vanaf de eerste tot de finale weet te winnen, strijkt dus 31,5 miljoen euro op. Vorig seizoen bracht de deelname aan de Champions League 12,3 miljoen euro in het laatje in Amsterdam. In de groepsfase won het team van Martin Jol (en later Frank de Boer) van Auxerre en AC Milan. Er werd ook een keer gelijkgespeeld tegen de Italianen en er werd verloren van Real Madrid (twee keer) en Auxerre. Doordat Ajax ook al duels in de voorronde speelde, liep het bedrag toen wat op.

Hoeveel overwinningen boekt Ajax in de groepsfase van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ajax 7 punten kan pakken in de poulefase mogen ze denk ik al best blij zijn.
Hopelijk halen ze morgen de eerste 3 al.

13 september 2011 om 17:35

ik denk dat ze voor de 10 gaan en dat dat ook een redelijk haalbaar aantal is. in ieder gaval 2x winnen van dinamo Zagreb=6 en dan thuis winnen van Lyon en dan uit gelijk of misschien thuis nog misschien een puntje afsnoepen van Real.

13 september 2011 om 17:43

Ja dat zeiden jullie vorig jaar ook over Auxerre. Thuis zal Ajax Zagreb wel verslaan, maar in Kroatie is Dinamo gewoon favoriet hoor. Hetzelfde geldt voor Lyon, al vind ik dat team toch nog ietsje boven Ajax en Zagreb staan.

De tweede plaats is zeker haalbaar, al verwacht ik het niet. Het zou daarom des te mooier zijn als het wel lukt!

13 september 2011 om 17:52

Jij vergeet even dat Real alles thuis sowieso wint en ze uit minimaal ook 1 winnen, de overige 2 uitwedstrijden zie ik ze niet verliezen en ik schat real dan ook op 14 punten.
Lyon wint thuis ook van Ajax en Dinamo en zal uit ook nog minimaal een punt behalen.
Het gaat gewoon tussen Lyon en Ajax waarbij ik vrees dat Lyon door gaat, maar Ajax mag niet klagen dit is de beste poule die je kon krijgen als je het aan mij vraagt.

13 september 2011 om 17:57

klopt, maar ik zeg ook niet dat we het gaan halen maar dat Ajax blij mag zijn met zoveel punten(als reactie op soccerroos)

morgen kunnen we de eerste stap zetten, maar kan het bij verlies ook al gelijk heel moeilijk worden. maar ben benieuwd!

2e plaats is inderdaad haalbaar, maar dan moeten we er in ieder geval 1x van Lyon winnen.

13 september 2011 om 18:15

het is eigenlijk heel simpel als ajax morgen wint zijn ze er nog niet maar zitten ze in een goede uitgangspositie.
als gelijkspelen wordt het heel erg lastig.
Als ze morgen verliezen geef ik ze nog weinig kans om de tweede plek te behalen.
3de lijkt me een meer dan reele optie

13 september 2011 om 22:41

Lyon NET ietsjes boven Zagreb? Zeg maar een paar treden hoor..

14 september 2011 om 08:30

Je hebt helemaal gelijk, maar je moet er wel rekening mee houden dat Ajax bv op de laatste speelronde Thuis speelt tegen Real dat dan waarschijnlijk al geplaatst is.... Dat kan ook nog een voordeel opleveren...

Laat Ajax nu maar eerst zijn eigen spel gaan spelen en dan zien we wel waar ze eindigen... ik hoop een ronde verder, maar ben ook realistisch

13 september 2011 om 18:06

Wanneer Ajax twee maal wint van Zagreb en 1 maal van Lyon komen ze op 9 punten. Lijkt mij voldoende voor ronde twee. Mits Lyon natuurlijk niet verrassend eenmaal van Real weet te winnen want dan is de derde plaats het hoogst haalbare.
Hoe dan ook het wordt een lastig verhaal, doorgaan naar de achtste finale in de CL.

13 september 2011 om 19:31

dan vergeet je ff dat er nog 2 teams in de poule zitten...in jou scenario heeft lyon waarschijnlijk ook 9 punten! dus zo vanzelfsprekend is het dannog niet dat ajax doorgaat

13 september 2011 om 19:36

Klopt, het wordt een ''dubbeltje op zijn kant''. Doelsaldo, onderling resultaat etc. zal belangrijk worden. Mijn scenario is het minimale dat Ajax moet presteren om enige kans te hebben.
Ik denk echter dat Ajax waarschijnlijk dit seizoen meer kans heeft om een ronde verder te komen dan volgend jaar. Waarom zeg je? Nou, ik zie Vertonghen Vdwiel Enoh Sulejmani (wellicht) Eriksen vertrekken komende zomer en betere vervangers halen is pittig. Dus vandaar mijn theorie. Bovendien had de huidige CL poule/loting nog zwaarder kunnen uitvallen.

13 september 2011 om 19:49

Eens Soccerroos. Zeven punten is een realistisch aantal. Thuis tegen Zagreb moet Ajax in principe kunnen winnen. Thuis tegen Lyon hebben ze ook een kans. En in de uitduels tegen Zagreb/lyon moet nog een puntje te halen zijn. Tegen Real heeft Ajax geen schijn van kans, zelfs tegen het B-elftal (laatste groepswedstrijd) zie ik Ajax niet winnen of gelijk spelen. Zeker niet na vorig jaar. Met 7 punten zou Ajax overigens zo maar tweede kunnen worden.

14 september 2011 om 08:32

vanavond tegen Lyon is er zeker een kans aangezien er drie sterkhouders zijn weg gevallen bij Lyon... blijft er nog veel kwaliteit over, maar ja het scheelt altijd...

Dat wordt dus pak em beet ±8/9 miljoen via de groepsfase, en daar komt ook nog het tv geld voor 100 bovenop. Dat gaat aantikken voor Ajax dit seizoen...

Edit: spellingcheck

13 september 2011 om 19:00

Het zullen er wel 7.2 blijven. Nu is het wat anders als Heracles uit!
Mooie rekensommen allemaal, maar niet echt nodig, Nederlands voetbal stelt niet veel meer voor.

13 september 2011 om 19:33

nou nou,..... weer een half leeg glas bier voor je neus staan ?? beetje pessimistisch vind je niet? 0 punten ? dat het niet vanzelfsprekend is dat ze doorgaan snapt iedereen hier maar jij maakt er wel een heel erg verloren zaak van.

13 september 2011 om 20:33

Lyon en Madrid kan je op je buik schrijven en Zagreb uit ook. Met een beetje geluk thuis winnen. Vooruit, 3 punten omdat het een moeilijk gevalletje is. Alleen spelen alle anderen met meer bezieling als een Nederlands team.

13 september 2011 om 22:45

'alleen spelen alle anderen met meer bezieling als een Nederlands team.'

Wat een onzinnige redenatie. Ajax heeft een gretige, jonge selectie en dito trainer.

Nul punten is wel erg pessimistisch. Ik verwacht ook niet dat Ajax doorgaat naar de volgende ronde. Maar Zagreb thuis is mogelijk en Lyon is flink verzwakt (door vertrek van o.a. Toulalan, Pjanic en de blessure van Lopez). Madrid wordt een lastig verhaal.

13 september 2011 om 20:22

dat word dus 31,5 mln :P lekker hoor

Nee maar ff serieus tweede ronde zou natuurlijk zowel sportief als financieel fantastisch zijn

7,2 Miljoen startgeld
6 Miljoen Tv geld
6 Miljoen minimaal kaartverkoop (40.000 Ppt's)
= 19.2 Miljoen minimaal.

Kan nog oplopen door losse kaartverkoop en premies door winnen wedstrijden.

13 september 2011 om 17:29

Startgeld is 7,2 miljoen staat er te lezen... kan oplopen tot 12 bij 6 x winst

13 september 2011 om 17:32

Startbedrag is toch zoals in de tekst 7,2 miljoen?

13 september 2011 om 17:32

''startbedrag van 7,2 miljoen ''

Hoe kom jij dan aan 12 miljoen startgeld?

Leuke inkomsten maar misschien kan de Uefa de premies en startgelden wat meer in evenwicht gaan trekken met de EL want die verhouding is echt wel enorm.

Daarnaast vang je 3 miljoen extra als je de groepsfase overleefd als Ajax zijnde en dan moet je er toch maar bij afvragen of dat het wel waard zal zjin voor Ajax? Ik denk namelijk als je de EL ingaat je verder kan komen en niet meteen een topteam treft zodat je misschien nog meer kan verdienen doordat je meer wedstrijden kan spelen in eigen huis. Daarom hoop ik gewoon dat Ajax 3de zal worden is toch meer het niveau waar we thuishoren na de poulefases.

13 september 2011 om 17:38

Nee ik heb toch echt de voorkeur voor doorgaan in de Champions League. Dan heb je waarschijnlijk nog twee mooie wedstrijden tegen een grote tegenstander en dan vlieg je er uit, of je moet voor een stuntje zorgen. Het betekent nog een hoop extra centen en vervolgens kun je je volledig concentreren op het binnen halen van nummer 31!

Op de donderdag spelen in de Europa league heeft echt veel negatief effect op je prestaties in de competitie. Bovendien telt in de EL eigenlijk alleen een finaleplek, niemand heeft het er meer over als je de halve finale weet te halen door een paar Oostblokkers uit te schakelen in de grijze vrieskou. Ik geef daar niks op en kijk er ook niet graag naar. De CL daarin tegen is gewoon prachtig, wat een spektakel.

Het is niet voor niets dat in de CL veel meer te verdienen valt, het is gewoon vele male aantrekkelijker om naar te kijken. In de CL kijk ik ook graag naar wedstrijden van niet Ajax/andere Nederlandse clubs. Wie kijkt er nou voor de lol naar een willekeurige EL wedstrijd?

Maar dit geld komt Ajax natuurlijk geweldig uit. Ze hebben het financieel weer op orde en op deze manier kan het eigen vermogen weer wat gespekt worden, dat heeft toch behoorlijk wat geleden de laatste jaren (al heeft Ajax nog wel behoorlijk wat eigen vermogen, in tegenstelling tot Psv/feyenoord).

13 september 2011 om 20:24

Kunnen jullie dan echt niet lezen ?

Bjornn zegt toch waar hij die bedragen vandaan haalt ? Of het inhoudelijk klopt geen idee maar hij zegt toch ook dat het startbedrag 7,2 mln is, hij verteld er alleen bij wat de extra inkomsten zijn.

13 september 2011 om 21:43

Door de geweldige resultaten van Ajax en twee keer Twente de afgelopen jaren hebben we nog maar 1 directe plaatsing.
De CL is voor kampioenen en niet de nummers 2,3 en4 van Spanje Duitsland en England of de rest van Europa. Die moeten gewoon allemaal in de Europa League. Daarmee worden de gelden voor iedereen gelijk verdeeld. En lopen de rijke landen niet nog verder weg. We moeten het nu al doen met de C garnituur van Europ hier in Nederland. En het gaat er alleen maar verder op achteruit. Real en Lyon kunnen het met hun B keus nog makkelijk af tegen Ajax en Zagreb.

13 september 2011 om 17:54

kaartverkoop moet sowieso nog een smak belasting over betaald worden, ook personeel bij thuiswedstrijden moet betaald worden dus die 6 miljoen blijft zeker geen 6 miljoen, dit is te gemakkelijk berekend.

13 september 2011 om 18:35

Dit is inderdaad allemaal veel te makkelijk beredeneerd. Bij een overwinning van Ajax krijgen de spelers ook allemaal premies, als De Jong een doelpunt maakt krijgt hij een premie, als Vermeer zijn doel schoon houd krijgt hij een premie. Ga zo maar door...

14 september 2011 om 02:02

@ Bjornn.
6 miljoen tv geld is mooi! Alleen kaartverkoop klopt niet hoor. 3 wedstrijden 40.000 man x -40 euro = 1,6 per wedstrijd x 3 wedstrijden = 4,8 miljoen - 30 omzetbelasting en evenementbelasting mag Ajax blij zijn als het 3 miljoen overhoudt. Veel mensen denk altijd dat club geld van kaartverkoop gewoon volledig in eigen zak steken maar vergeten zaken als huur en belasting.

als ze morgen winnen is dat weer 800.000 erbij.
ik denk als ze geluk hebben dat ze dan drie keer winnen.

Dus bij het behalen van de tweede ronde zit je al gauw op de 13 miljoen. Niet slecht om even bij te schrijven. Denk overigens dat Ajax 3 overwinningen zal behalen. En ik vlak ook de laatste wedstrijd tegen Real Madrid thuis niet uit. Die zijn dan (waarschijnlijk) toch al geplaatst en een Real Madrid B-elftal tegen een Ajax dat vecht voor de tweede plaats zijn we niet kansloos. Maargoed dat is allemaal nog maar afwachten natuurlijk.

En dan ook nog de kaarten , Ajax loopt lekker binnen :D

13 september 2011 om 17:39

Ja niet zo gek als je de kaarten duur maakt dat je binnenloopt , misschien zou het Ajax eens sieren om de kaartprijzen weer naar een normaler niveau terug te brengen als we extra geld overhouden.

13 september 2011 om 17:44

Ja dat is wel waar ,de meeste kaarten zijn belachelijk duur . maar volgens mij zijn de kaarten nu nog maar 40 euro wat ik een normale prijs vind voor een CL wedstrijd tegen Lyon

13 september 2011 om 21:52

Er zijn enkel nog kaarten voor zo'n 70 euro nu.

13 september 2011 om 22:34

@ajaxamsterda

De goedkoopste kaarten , en dat is per wedstrijd. Overgens zijn we niet het enige slachtoffer van dit belachelijke beleid , de uit supporters moeten ook dik betalen. Al met al , de echte voetbalsupporters zijn de slachtoffers , men probeert de trouwe fan met minder geld te verjagen voor rijke bobo's en dagjesmensen die niets veelal geen enkele steun geven.

Wat een bedragen. Als Ajax door zou komen na de 8e finales vangen ze ongeveer al 13 miljoen euro. Daarnaast krijg je ook nog de kaartverkoop en tv rechten. Erg veel geld voor Nederlandse begrippen. Ajax komt dan volgend seizoen ook wel in catogorie 3. Ze zijn dan kerngezond.

Hoeveel geld krijgt Ajax voor de tv rechten?

13 september 2011 om 17:34

3.128 miljoen volgens het AD mogen ze allemaal zelf hebben aangezien ze de enige zijn. In vergelijking met bijv Barca is dat nogal wat verschil die krijgen 20 miljoen tegenover zelfs 25 miljoen voor Man U

13 september 2011 om 17:40

Moet je wel de krant goed lezen he als je het als bron gebruikt.
Vorig jaar was het rond de 3.2 miljoen maar toen moesten de tv-gelden gedeeld worden met FC Twente. Nu is dat dus niet het geval en zullen de totale tv-gelden uitkomen op rond de 6 miljoen euro.

13 september 2011 om 17:45

Ja zie het staan dom van me, maar goed ben dan benieuwd hoe ze weer aan die 12 miljoen komen zou je zeggen dat het nog meer word?

13 september 2011 om 17:35

Start bonus 3.9
Wedstrijdpremie groepfase 3.3
Tv geld 6,128

Evt nog bonussen in de eindrondes

13 september 2011 om 17:49

je begint met een bedrag van 7,2 miljoen. Daarnaast heb je 6 wedstrijden waarbij je 800.000 euro kan verdienen per wedstrijd.

6 * 8 = 4,8 miljoen

7.2 plus 4,8 = 12 miljoen.

13 september 2011 om 17:59

Okee maar dan verdienen ze dus eigenlijk 15 miljoen door die extra 3 miljoen

13 september 2011 om 18:03

Wanneer ze naar de volgende ronde gaan krijgen nog een aardig bedrag erbij. Dus wanneer je de 12 al haalt zit je ondertussen veel verder.

13 september 2011 om 18:11

Ja. Als ze die 12 miljoen krijgen, krijgen ze inprincipe 15 miljoen.

Ik ben benieuwd, ik zie Ajax best overwinteren in de CL. Als ze spelen naar hun volle potentie, moeten ze twee keer van Zagreb kunnen winnen, dit zal sowieso moeten gebeuren wil je uberhaupt in Europa overwinteren. Je zou kunnen zeggen dat Ajax het aan haar stand verplicht is om van Zagreb t winnen en dat is ook wel zo, maar helaas is dat niet meer zo vanzelfsprekend als vroeger. Op een goede dag is Ajax ook zeker in staat van Lyon te winnen morgen, en als je er dan in Lyon een gelijk spel uit kan slepen ben je al een heel eind. Mocht het zo voortvarend gaan als ik net beschrijf dan kunnen ze ook een mooi bedrag bijschrijven op hun rekening. Maar genoeg gespeculeerd, we gaan het morgen zien, Ajax heeft een zwaar programma voor de boeg, maar hopelijk gaan ze het waarmaken.

Dit is enkel het prijzengeld. Het geld dat er verdient wordt met de TV rechten (dat is al heel veel) en via het stadion worden er niet bijgerekend. Ik denk dat er wel een miljoentje of 20 verdient wordt

Ach een ronde verder komen levert Ajax vooral weer naamsbekendheid op, wat weer leid tot merchandising
Het zou nu wel leuk zijn om de 2e plek te behalen, kwalitatief en met een beetje geluk moet dat mogelijk zijn voor Ajax.

14 september 2011 om 16:43

''het zou nu wel leuk zijn om de 2e plek te behalen, kwalitatief en met een Beetje Geluk moet dat mogelijk zijn voor Ajax.''

Een beetje geluk? Ik ben het daar totaal niet mee eens. Met geluk win je geen wedstrijden, je wint met je vorm en met je team. Ik snap niet waar jij geluk in ziet.

Je hebt wel gelijk met: '' Kwalitief moet dat mogelijk zijn voor Ajax. '' Ik vind dat je daar weer groot gelijk mee hebt.

Zag het tabelletje in het AD vanmorgen staan. Wat een verschil zeg tussen de CL en EL alleen al de tv rechten schelen een godsvermogen. Als je de EL zou winnen dan heb je nog minder (7mil had Porto vorig jaar)) dan een redelijk verblijf in de groepfase van de CL.

Vind dat toch niet slim van de Uefa door de EL te introduceren wilden ze het kleine broertje van de CL meer aantrekkelijk maken door ook een groupfase in het leven te roepen wat in mijn ogen alleen maar dom is want nou speelt bijv. Maccabi Tel Aviv tegen Levski Sofia voor de 3e en 4e plaats waar natuurlijk geen drol naar kijkt. En dan zijn ook nog de te verdienen bedragen drama.

Zo.. Dat is wel lekker zeg. Ajax kan dus rekenen op zowiezo 9 miljoen en misschien 10 a 11 als we tegen Lyon ook weten te winnen. Lekker hoor !!

Ajax is kwalitatief sterker dan Dinamo , dat moet gewoon 2x 3 punten zijn. De wedstrijden waar het echt om gaat zijn die tegen Lyon , waarvan morgen misschien wel de belangrijkste. Hoewel Lyon de betere papieren zal hebben moet met het thuisvoordeel een stap naar overwintering in de Cl worden gemaakt. Tegen Real maak ik mezelf geen ilusies, misschien zit er een gelijkspel in als Real al geplaatst is en ze op bezoek komen.

En als we eenmaal in de achtste finales zitten dan zien we wel waar het ship gaat stranden , zo ver mogelijk weg, maar hopelijk strand het niet

Ik heb er zin in !

Hoop voor het Nederlands voetbal dat Ajax door mag gaan naar de volgende ronde. En dat ajax een mooi zak centje er aan over houdt. Nu zitten er jammer genoeg geen 2 clubs in de Champions Leaque. Maar hoop voor Ajax, dat ze ver mogen komen.

Nou dan hebben ze alles bij elkaar de aankopen al weer gefinancierd. Plus dat er ook nog flink is verdient aan bijvoorbeeld Suarez, Emanuelson en Stekelenburg. Dan heb je toch al weer een aardig kapitaal voor volgend jaar. Als dan de voorronde kan worden doorstaan of de Cl direct bereikt kan worden kun je aardig bouwen als dit ieder jaar zo doorgaat. Laten we zeggen dat de aankomende transferperiodes Vertonghen, Van der Wiel en Sulejmani worden verkocht kun je opnieuw heel waardige vervangers gaan halen. Totdat je een keer buiten Europees voetbal valt en een enorm verlies moet financieren natuurlijk. Voor nu is dat geld natuurlijk ontzettend mooi meegenomen.

13 september 2011 om 17:45

Totdat je een keer buiten Europees voetbal valt en een enorm verlies moet financieren natuurlijk. Voor nu is dat geld natuurlijk ontzettend mooi meegenomen.

Ligt eraan of je Europees voetbal begroot of niet. Ik denk we allemaal wel weten of ze dat wel of niet doen

13 september 2011 om 18:04

CL zit niet meer in de begroting van Ajax. Dat is onderhand al meerdere keren hier op VZ vermeld en toen met de positieve jaarcijfers werd ook al vermeld dat Ajax komend seizoen niet de CL in hun begroting meenemen. Kortom: alles wat Ajax verdiend in de CL is een extraatje boven hun begroting.

13 september 2011 om 19:21

Precies dat bedoel ik ook met de laatste zin, ik denk dat we allemaal wel weten of ze dat wel of niet doen omdat ik er als ajacied van uit ga dat iedereen dat wel weet.

Het zou gewoon dom zijn om CL te begroten.

Zo daar ken je aardig wat Boerigtertjes van halen, en dat is niet hatelijk bedoelt....

Ajax word denk ik tweede, ze winnen twee keer van zagreb, en een keer van Lyon, ze verliezen twee keer van Real en uit spelen ze gelijk tegen Lyon.

13 september 2011 om 17:52

En dan wint Lyon tweemaal van Madrid en Zagreb en Real Madrid tweemaal van Ajax en Zagreb en liggen we er alsnog uit.

Derde plek is gewoon het meest reeel, kans op de tweede plak schat ik zo'n 25%. Normaliter is Lyon gewoon een maatje te groot. Daarnaast heeft Madrid het traditiegetrouw lastig tegen Lyon dus dat Madrid even beide wedstrijden van Lyon gaat winnen, acht ik ook geen zekerheidje.

13 september 2011 om 17:57

Ook al heeft Real het altijd moeilijk tegen Lyon, Real is een maatje te groot voor Lyon

Het probleem is dat Lyon een angstgegner van Real Madrid is. De kans is groot dat Lyon dus ook tegen Real 2 of meer punten pakt, waardoor Ajax sowieso voor plek 3 zal gaan strijden. Hoeft natuurlijk niet, maar Lyon heeft echt veel meer kwaliteit dan de meesten hier denken.

Ik snap niet waarom iedereen (niet iedereen) niet ziet hoe dr aan 12miljoen gekomen wordt. Het is 7,2 start en per gewonnen wedstrijd 8ton. Gezien ze 6wedstrijden spelen, kunnen ze bij 6x winst 4.8 miljoen binnenharken.

4.8 + 7.2 = 12!

Het zal niet lukken (hoop het wel) maar de titel geeft aan wat er max in de poule verdiend kan worden, excl tvgelden.

13 september 2011 om 18:08

+ 3 miljoen omdat ze dan de achtste finales halen..

Het bedrag iis natuurlijk mooi meegenomen en hopelijk wordt het steeds meer. Het is een leuke bijdrage die in bepaalde zaken kunnen worden gestoken

Dat zijn lekkere bedragen

Start bedrag: 7,2 miljoen
Ajax- Dinamo zagreb: 800.000 (winst Ajax)
Dinamo zagreb-ajax: 800.000 (winst Ajax)
Ajax-ol: 800.000 (winst Ajax)
Ol-ajax: 0 (winst Lyon
Real-ajax 0 (winst Real)
Ajax-real 400.000 (gelijkspel, real en ajax door.
3 miljoen voor bereiken kwartfinales:

13 miljoen zou een lekker bedrag zijn

Edit: Exclusief tv geld

ajax mag blij zijn dat ze 3e worden
ik zie ze aleen winnen van dinamo-zagreb
tegen lyon thuis 1 punt en uit gaan ze echt wel verliezen
en tegen real gaan ze dik onder uit wat nie erg is natuurlijk

13 september 2011 om 18:16

waar slaat dat. zo kan iedereen beginnen. ajax mag blij met de derde plaats. denk jij dat dinamo zo goed is. 2,3 jaar geleden rolde wij hun toch ook gemakkelijk op.ik vind dat wij er alleen sterker op geworden, terwijl dinamo toch wat belangrijke spelers kwijt is. mandzukic onder andere.

dit is flink cashen. 7.2 miljoen start bonus. 6 miljoen voor de tv rechten en dan nog de paase partout kaartjes. die kosten zo'n 200 euro. 200keer 40.000 =8 miljoen plus losse verkoop. dan haal zo'n 20-25 mil op in alleen de groepsfase. mochten ze een ronde verder komen, dan strijken ze 13 mil meer op. en we zijn al kerngezond. doe je dit 2 keer en je verkoopt een topspeler voor 20-30 mil dan ben je binnen.

Tel daarbij op dat de gemiddelde kaart voor de CL 65 euro kost x 50.000 = al 3,25 miljoen erbij per thuiswedstrijd... dus dat is flink cashennnnnnn

13 september 2011 om 18:50

Reken maar op meer hoor. Je hebt dure en goedkope een goedkope voor 3 wedstrijden kost ongeveer 94 euro. En de duren lopen wel op rond de 200 euro.

13 september 2011 om 22:42

Jouw cijfers kloppen dan weer voor geen meter. Duur+goedkoop = +/- 300. / 6 = 50 euro.

Ik heb de cijfers van vorig jaar ingezien dus ik weet wat ze ongeveer omzetten.

@voetbalfannl

Klopt, echter staat er in de titel wat ze in de groepsfase kunnen behalen.

Volgens mij krijgt Ajax dubbel zoveel tv-gelden omdat ze de enige Nederlandse ploeg zijn die deelnemen aan het kampioenenbal. Daarom was het ook gunstig dat FC Twente uitgeschakeld werd (hoewel ik ze liever erbij had gezien). Ik weet niet hoe het precies zit, kan iemand dit verduidelijken?

ik denk dat ajax 3 keer gaat winnen

1x tegen lyon al swe thuis spelen.
en 2x tegen dinamo
dinamo uit word wel lastig met die achterban van dinamo maar alsnog winne we nipt.
misschien dat we 1x tegen lyon uit gelijk spelen
en met heel echt heel veel geluk krijgen we een punt tegen real

zo als ajax al een startbedrag krijgt van 7,2 miljoen en ze drie thuis wedstrijden spelen.
betekend dat dat zei misschien wel 14,2 miljoen overhouden aan de cl want met kaart
verkoop voor de cl verdienen ze zeker wel 7miljoen euro.
Als er 2 wedstrijden gewonnen word (lyon thuis en Zagreb thuis) dan strijken ze
nog 1,6 miljoen. Ze maken ook een groot kans om gelijk te spelen tegen Zagreb uit
dat is dan nog 400.000 euro erbij en aangezien de laatste wedstrijd tegen real is en
die club zeker rond die tijd de buit al binnen heeft denk ik dat die wedstrijd eindigt op
een gelijk spel dus komt er nog 400.000 euro bij. Dat komt op neer dat ajax ongeveer 16,8 miljoen
over kan houden aan de cl en dat los van de tv geld en al het merchandise met die erbij kan het.
Oplopen tot een 25 miljoen of meer

13 september 2011 om 18:58

€800.000 aan kaartverkoop? Denk wel wat meer vriend. 3 wedstrijden thuis met 50.000 man. Een passe partout is gemiddeld 200 euro. 200 x 35.000 = 7 miljoen euro. Dan heb je nog extra inkomsten van de losse kaarten.

7,2 startgeld
7 miljoen euro kaartverkoop
3 wedstrijden winnen 3x 800.000 = 2.400.000
€16.600.000 Met wat geluk.

13 september 2011 om 19:49

Je gaat echt heel verdienen aan het kaart verkoop. Trouwens er zijn al 40.000+ passpertou verkocht. En het loopt alleen maar meer op door het kaart verkoop. Je gaat hier mee onwijs veel verdienen. Plus 3.5 miljoen omdat Twente zich niet plaats. Anders moesten we de 7.2 miljoen delen qua televisie geld.

13 september 2011 om 20:27

Ja, ik wist de exacte getallen niet dus schatte ik het wat lager.

200 x 40.000 = 8 miljoen euro
En dan is dat alleen voor het kaartje en losse kaarten moeten daar nog bij.

Ik denk dat je zeker 10 miljoen euro aan de kaartverkoop kan overhouden.

Ik acht Ajax zeker niet kansloos voor de 2de ronde.

Het zou mooi zijn als Ajax doorgaat naar de 2de ronde en Psv,az,twente heel veer kunnen komen in de Europa League. Al ben ik Psver ik zie graag hoe Ajax de tweede ronde haalt en Nederland weer een hoop punten bij elkaar sprokkeld. :P

zou mooi zijn als een nederlandse club op eigen houtje dat bij elkaar verdiend! Dat moet meer voldoening geven dan bijvoorbeeld een schenking van gemeentelijke burgercenten. verdienen is altijd fijner dan krijgen vind ik persoonlijk. verwacht overigens niet dat er veel punten gepakt worden en plaats 3 het hoogst haalbare.....

Dit zijn sowieso mooie bedragen, maar is het niet zo dat er ook nog een premie aan elke gemaakte goal hangt? of is dit een onzinverhaal?

Veel schrijvers in deze topic en elders overigens ook, gaan er zo makkelijk vanuit dat de laatste wedstrijd van Ajax minimaal een gelijkspel zou kunnen worden, omdat ze bla, bla, bla met een B-team komen. Toch is die allemaal iets te eenvoudig beredeneert, ook Real krijgt bij winst 800.000 euries bijgeschreven, zou dus geen reden kunnen bedenken waarom ze met een gelijkspel a 400.000 euries genoegen nemen. Tevens zal het zogenaamde B-team ook willen schitteren op het hoogste niveau. Ik hoop op minimaal gelijk. Eigen spel blijven spelen en gaan met die banaan....

Dat is lekker voor Ajax, alleenrecht dus meer inkomsten, liever had ik gezien dat Twente ook door ging ter verbetering van het Nederlands voetbal. Ajax moet het nu alleen doen en ik hoop dat ze ver komen.

Hopen dat Ajax ver komt en ik hoop voor de club zelf dat ze nog wat extra's mee kunnen nemen qua geld. Morgen dus beginnen met een overwinning!

13 september 2011 om 19:51

Sportief van je om dat zo toe te wensen, kunnen nog veel supporters een voorbeeld aan nemen.

13 september 2011 om 20:36

Thanks! Hoop het ook, en zondag weer eentje

13 september 2011 om 20:42

Nou ja zondag hoop ik toch echt op een overwinning voor Psv!

Leuk voor de penningmeester, maar het gaat om sportieve prestaties. Overwinteren in het belangrijkste Europese tournooi, dat is al weer veel te lang geleden.

Eigenlijk zou er helemaal geen geld tegenover deelname moeten staan. Clubs moeten meedoen voor de eer en niet om zoveel mogelijk poen binnen te slepen.

Ik denk dat ze 13 miljoen gaan krijgen! Weet iemand misschien hoeveel geld je in de Europa league krijgt?

13 september 2011 om 19:46

Heel erg weinig PSV had vorig jaar totaal 3.5 miljoen totaal gekregen.

Mooi mooi, 7,2 miljoen startgeld en zal nog wel 2/3miljoen bijkomen voor de punten die ze zullen halen Dan zal dus een kleine 10 miljoen gaan worden denk ik. Kom er ook nog tv-inkomsten etc bij? Want ik weet bijvoorbeeld dat Schalke vorig jaar in totaal aan de CL (tot halve finale) een dikke 52 miljoen overhield. Dat kan nooit alleen startgeld en prijzengeld zijn geweest.

13 september 2011 om 19:47

Plus er komt nog kaart verkoop er bij. Dat levert Ajax erg veel geld op hoor. En 3.5 miljoen extra omdat Twente niet meedoet.

13 september 2011 om 19:47

Je verdient heel veel aan de kaart verkoop. Daar verdien je misschien het meeste nog aan. Als je kijkt wat je daarvan allemaal binnen krijgt.

14 september 2011 om 01:59

Ja? 3,5 extra? Dat zou mooi zijn, maar hoezo is dat dan? Ja 3 thuiswedstrijden zeg 40.000 x 40= 1,6 miljoen x 3 = 4,8 miljoen gaat zeg 35% omzetbelasting en evenementbelasting af hou je een dikke 3,3 miljoen over aan kaartverkoop. Veel mensen als ze naar kaartverkoop kijken dan zien ze alleen wat eraan binnen komt, alleen die prijzen worden niet voor niks steeds hoger. De belastingen die Ajax moet afstaan worden steeds hoger. Maar er gaat dan ook nog huur etc vanaf. Dus zou mooi zijn als Ajax 3/3,5 miljoen aan wedstrijdrecettes overhoudt.

Mensen die zeggen dat Ajax een puntje kan snoepen van Real? Ik dacht het echt niet hoor, Real is torenhoog favoriet, heeft veeeeel meer kwaliteit en ik zie Ajax echt van zn lang zal ze leven niet gelijk spelen tegen Real.

OT: Wel lekker voor de begroting van Ajax, kunnen misschien in de toekomst ook weer goede spelers gekocht worden.

Ik vind het opvallend dat er wel een artikel op de site verschijnt wanneer Ajax internationaal extra gaat ontvangen terwijl dat niet gebeurde toen een andere club uit de Eredivisie, bijv. Twente of AZ, zich rechtsstreeks plaatse.

on; ik denk dat Ajax derde in de poule word, Lyon net een klein maatje te groot voor de Nederlandse top

Ik zal het even uitleggen
Elke club krijgt een start bonus van 7,2 miljoen (participation 3,9 miljoen en match bonus 3,3 miljoen)
Daarnaast krijg je per resultaat nog een bedrag. (staat bovenaan genoemd)
Ook krijg je tv inkomsten. Vorig jaar moesten twente en ajax een pot delen van ongeveer 7,3 miljoen. Twente kreeg ong 55 procent daarvan. Dit keer hoeft Ajax het niet te delen.

Dus zekerheid van inkomen= 7,2 7,3= 14,5 miljoen.
Bij dit bedrag kunnen de performance bonus nog bij komen aan de hand van het resultaat

overzicht vorig jaar:
http://www.uefa.com/multimediafiles/download/uefao...

13 september 2011 om 21:24

Eindelijk iemand die het begrijpt. Daarnaast komt nog kaart verkoop wat als een gek aantikt.

Ajax heeft echt wel iets aan dit geld. Niet dat ze het dringend nodig hebben, maar kijk wat je er mee kan doen.

Op het moment vind ik dat er niets goeds staat op de linksbackpositie zolang Boilessen daar niet staat. Als de Boer Boilessen daar niet wilt hebben, koop dan gewoon een ander! Ik weet zeker, dat Ajax er voor de rest wel goed uitziet.

En voor alle Ajax fans: Morgen is het zover. De eerste 800.000 euro!

13 september 2011 om 22:15

nee , jij moet het anders zien. laats moest suarez de deur uit vanwege de slechte financiele stand. stel dat ajax de komende 3 jaar champions league speelt, haalt het tussen de 60-70 mil binnen. dan kan je doorgroeien. dan hoeven de topspelers er niet meer uit. kunnen vertonghen en eriksen blijven. of je vraagt de hoofdprijs zoals porto, want ze hoeven toch niet weg. als ze niet weg gaan, kan je europees groeien. als ajax europees groeit betekent dat er meer geld binnen komt. dan gaat het aleen maar beter.

Poeh dat zijn nog eens bedragen, natuurlijk gun ik deze bedragen aan ieder. Maar wat zijn het belachelijke bedragen. Vooral met het oog op de rest van de wereld, waar geld elders heel hard nodig is. Waar gaat dit heen in de voetbalerij?

Succes morgen Ajax, doe je best voor het nederlandse voetbal!!

Lyon thuis = 3 punten
Real Madrid thuis = 0 punten
Dynamo Zagreb thuis = 3 punten
Lyon uit = 1 punt
Real madrid uit = Dikke 0 punten
Dynamo Zagreb uit = 3 punten

intotaal = 10 punten uit 6 wedstrijden, gaat helemaal goed komen!

Mooi bedrag. Maar dat is dan nog niet de helft.
Tel daarbij nog op de inkomsten uit tvgelden, reclame en sponsoring, merchandise en vooral recetten.

Er zijn weer ruim 40.000 passepartouts verkocht voor een gemiddeld bedrag van 165 euro. Dat is al 6,6 miljoen. En in de CL zijn de vrije verkoop kaarten altijd volledig uitverkocht dus de overige 11.000 kaarten (1000 voor sponsors en Uefa dus tel ik niet mee) gaan voor gemiddeld 60 euro over de toonbank dus dat is nog eens 11.000 x 60 x 3 wedstrijden = 1,9 miljoen + 6,6 miljoen dat is nog eens ruim 8,5 miljoen extra aan recetten.

het blijft bij die 7,2 miljoen want ze winnen geen wedstrijd

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren