Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Met Oranje ben ik nog helemaal niet bezig, joh'

Laatste update:

Derk Boerrigter maakte indruk in zijn eerste weken bij Ajax. De buitenspeler kwam over van RKC Waalwijk, maar lijkt geen enkele moeite te hebben met de aanpassing aan het hogere niveau. Nu hij zich lijkt te hebben opgewerkt tot basisklant bij de regerend landskampioen, is selectie voor het Nederlands elftal een logische volgende stap.

/

De 24-jarige Oldenzaler lijkt daar, ondanks dat hij dat ontkent, al stiekem rekening mee te houden. “Wie weet mag ik me misschien ooit melden bij het Nederlands elftal. Dat zou echt fantastisch zijn”, vertelt hij in gesprek met Voetbal International. “Misschien heb ik de kwaliteiten wel, maar met Oranje ben ik nog helemaal niet bezig, joh! Eerst wil ik me bij Ajax laten zien.”

Boerrigter, goed voor drie treffers in de eerste vier wedstrijden, is er in ieder geval op toegerust om het Oranje shirt aan te trekken. “Of ik het volkslied ken? Natuurlijk, dat heb ik al op de basisschool geleerd van juffrouw Inge. Als Nederlander hoor je het Wilhelmus toch te kennen.”

Derk Boerrigter gaat op den duur een vaste international worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
2 september 2011 om 17:31

Ik bedoel er mee te zeggen dat je dan juist talenten de kans kunt geven om te laten zien hoe het is om in Oranje te spelen

3 september 2011 om 13:11

Maar dar kun je dan tog ook nie op beoordelen of deze speler dan goed genoeg is voor het nl elftal ofwel??

Geweldige buiten speler die dreigt naar binnen te gaan maar dan toch weer naar buiten gaat.
Een geweldige verbetering ten opzichte van Ebecillio , ik had ook niet verwacht dat hij zich zo makkelijk zou aanpassen bij Ajax.

2 september 2011 om 16:44

Wat een oppurtinisme voor een beperkte buitenspeler zeg. Ik heb o.a de wedstrijd tegen De Graafschap gezien waar hij samen met Boilesen de slechsten van het veld waren. In dit Ajax draait hij leuk mee, maar dat kan bijna elke speler uit de eredivisie wel.

Hij heeft drie goals gemaakt en dat is netjes, maar toch is dat echt geen graadmeter van hoe goed een speler is. Hij is snel, maar heeft geen passeeractie en een slechte voorzet. Hij loopt zich vaak vast en is alleen dreigend als je hem in de diepte aanspeelt. Het is een prima counterspeler, maar als je ploeg het spel maakt, kun je beter een echte linksbuiten hebben. Boerrigter zie ik daarom ook nooit in Oranje voetballen. Echte buitenspelers als o.a Cabral, John en Narsingh zie ik later eventueel wel in Oranje spelen.

2 september 2011 om 16:52

Hou je er wel even rekening mee dat het boerrigter zijn eerste wedstrijd was voor ajax? Hij scoorde ook direct in die wedstrijd.. dus het valt allemaal wel mee. Misschien had je de andere wedstrijden ook moeten kijken, dan was het je een en ander opgevallen wat hij nog meer kan.

Ik ben het wel met je eens natuurlijk dat hij nog lang niet het niveau van oranje heeft en wss ook niet gaat halen. Maar dit is toch echt wel een heerlijke buitenspeler hoor.

2 september 2011 om 16:52

Het is een prima counterspeler, maar als je ploeg het spel maakt, kun je beter een echte linksbuiten hebben.

Sorry hoor, maar wat versta jij dan onder een echte linksbuiten? Volgens mij is Boerrigter juist een van de laatste klassieke linksbuiten spelers die Nederland rijk is.

Echte buitenspelers als o.a Cabral, John en Narsingh zie ik later eventueel wel in Oranje spelen.

Zij hebben ook nog maar bijster weinig laten zien en zij zullen wel ooit in het NL elftal spelen? Zet je gekleurde bril eens af man, zij zijn geen buitenspelers in de zin van 'klassieke' buitenspeler.

Wat voor kwaliteiten heeft Cabral dan? Op een leuke wedstrijd tegen laagvlieger Roda na ook helemaal niets laten zien. Kan me de wedstrijden daarna herinneren dat hij continu de bal verloor omdat hij er weer te mooi langs wou komen...

2 september 2011 om 16:53

Ik heb o.a de wedstrijd tegen De Graafschap gezien, daarmee wil ik aangeven dat ik niet alleen één wedstrijd heb gezien.

2 september 2011 om 16:53

Ik ben het hier niet mee eens. Hij heeft namelijk een uitstekende voorzet, waarmee hij om de tegenstander een bal heen draait.

Daarnaast is hij snel, fysiek. Over zijn kopkwaliteiten heb ik weinig te melden, omdat hij daar niet voor staat. Zijn passeeractie is vaak op snelheid, waardoor het er misschien minder spectaculair uitziet, maar zijn rendement is veel hoger dan bijvoorbeeld Ebecillio.

Overigens zie ik jongens als John, Narsingh en Cabral later ook in het Nederlands elftal spelen, maar zo zijn er nog vele anderen. De toekomst zal uitwijzen wie zich de uiteindelijke stap gaan maken.

2 september 2011 om 16:56

Ik versta onder een klassieke linksbuiten een speler die snel is, meerdere passeeracties heeft, erg technisch is en uiteraard een goede voorzet/schot in de benen heeft. Boerrigter is snel, kan af en toe leuk schieten maar daar is bijna alles al mee gezegd.

Cabral, Narsingh en John hebben veel meer potentie. Ze zijn jonger, zit veel meer voetbal in en zijn meer behendige buitenspelers met veel meer techniek. Ik heb geen gekleurde bril op, goed tegenargument.

2 september 2011 om 17:02

Dan heb jij Boerrigter toch niet gevolgd blijkt maar weer, want de voorzet die hij in de benen heeft is meer dan prima, dat heeft hij in de eredivisie al laten zien en ook veelvuldig in de eerstedivisie. Hij heeft tevens de kwaliteiten om een verdediger te passeren, zowel op snelheid als met een snelle beweging.

Met die gekleurde bril verwijs ik naar Cabral, leuk talent maar heeft op 1 wedstrijd na nog helemaal niets laten zien. Beetje vreemd dat je hem dan al tipt voor het toekomstige Oranje.

2 september 2011 om 17:05

@ el fenomeno

Dit slaat als een tang op een varken wat jij nu zegt dat elke speler mee kan met dit ajax
En dat boerrigter het nederlands elftal niet zal halen.... tuurlijk

Cabral heeft 2 goeie partijtjes gespeeld tegen (kleinere clubs) en hij is de buitenspeler wat in het nederlands elftal hoort?
Kom op man Cabral valt tegen de top van Nederland echt flink door de mand let maar op

2 september 2011 om 17:08

Als er 1 speler is die in 2 jaar pas 1 goede wedsrijd heeft gespeeld is het Cabral,zal never nooit in het NL elftal spelen.
John vind ik echt een geweldig talent die zeker de potentie heeft om ooit in het NL elftal te spelen,narsingh is erg wisselvallig maar heeft ook zeker talent om ooit international te worden.

2 september 2011 om 17:47

@El Fenomeno... Het is toch knap hoe je bij iedere post van je keer op keer de plank volledig misslaat...
Het artikel gaat over het feit dat hij zich opwerkt van een eerste divisionist naar een eredivisionist en dat hij zich moeiteloos aanpast. 3 doelpunten uit 4 wedstrijden is erg goed, zeker voor een nieuwkomer die zijn rol in het team nog moet leren kennen. Vorig seizoen bij zijn oude clubje produceerde hij de ene goede voorzet na de andere. Hij is snel inderdaad en heeft een passeeractie in huis, daarnaast heeft hij zijn bouw mee. Feit dat men bij Ajax nog niet weet hoe ze moeten lopen op zijn voorzetten wil niet zeggen dat Hij geen voorzetten kan geven, noch dat de aanval slecht is, nee, het zegt slechts dat de communicatie nog beter kan en dat de samenwerking nog te wensen over laat.

Als jij zegt dat 3 wedstrijden geen graadmeter is voor hoe goed een speler is, waarom gebruik jij het dan wel als graadmeter om hem af te kraken??? Zucht.

on: hij is momenteel niet goed genoeg voor het Nederlands Elftal. hier spelen stuk voor stuk internationale sterren die zich stuk voor stuk over langere tijd bewezen hebben. Maar wie weet hoe de stand van zaken zijn over een jaar of 3.

2 september 2011 om 17:52

Het is wel duidelijk dat zo'n reactie van een FR fan komt.
Met veel dingen die jij opnoem ben ik het totaal niet eens.
Naar mijn mening heeft Boerrigter juist een passeeractie, en hij heeft al meerdere malen laten zien juist een goede voorzet te kunnen geven. Sigthorsson zal nog een hoop lekkere voorzetten krijgen.

Of hij in Oranje komt is natuurlijk maar de vraag, hij heeft daarvoor nog niet genoeg kunnen laten zien. Maar op dit moment heeft Derk toch echt wel een hoger niveau als Jerson.

2 september 2011 om 17:56

@ El Fenomeno

Jij bent typisch zo'n persoon dat oordeelt over 1 wedstrijd. Vorig seizoen kon je al duidelijk zien dat Boerrigter de beste was en tot nu toe past Boerrigter zich moeiteloos aan en laat hij regelmatig leuke verbluffende acties in het veld zie. Dat jij niks in Boerrigter ziet zegt meer over jou en je afbeelding dan over de rest die het objectief bekijkt. Een beetje oppurtunisme is wel op zijn plaats aangezien Boerrigter alles behalve een beperkte buitenspeler is. Al die verhalen over Oranje is nog te voorbarig maar wie weet ziet van Marwijk het wél in hem zitten .

2 september 2011 om 18:12

Subjectiviteit ten top weer. Je bent zelf voor Feyenoord, ziet Cabral wel als potentiële international maar Boerrigter niet. Jammer dat mensen door de voorkeur voor een club toch niet objectief naar zaken kunnen kijken.

Zelf zie Boerrigter overigens zeker wel in Oranje komen, mits hij deze lijn doorzet althans.

2 september 2011 om 18:41

door wat voor een bril kijk jij voetbal? geen goede voorzet??? geen passeeractie haha grapjas...

2 september 2011 om 19:25

@ El Fenomeno

Boerrigter maakt ten eerste een veeeel grotere stap en alles wat jij vindt dat een klassieke buitenspeler moet hebben zie ik wel degelijk bij hem terug. De tijd zal het leren en ik ben er gewoon van overtuigd dat je er keihard naast zit wat hem betreft.

2 september 2011 om 21:18

dat je in derk geen speler voor t nederlands elftal ziet kan ik nog snappen..maar dat je in cabral iemand met potentie ziet.... Dat zegt genoeg over de pet die je op hebt. tjonge jonge...biseswar nummer 2

2 september 2011 om 21:33

haha grapjas ! je plaatje zegt al genoeg. deze jongen heeft zeker genoeg klasse om het nederlands elftal te halen! een echte klassieke buitenspeler die er bijna niet meer rond loopt op de nederlandse velden! de rest van de spelers die je op noemt zijn zeker ook goed maar boerrigter is een Echte echte buitenspeler om het zo maar te zeggen!

2 september 2011 om 21:36

haha grapjas! hij is de enige echte klassieke buitenspeler die er momenteel rond loopt op de nederlandse velden! je plaatje zegt dat ook al genoeg omdat hij bij ajax speelt.. de rest die je opnoemt zijn ook zeker goed maar boerrigter heeft zeker wel genoeg klasse om het nederlands elftal te gaan halen! hij is een Echte echte buitenspeler zeg maar !

2 september 2011 om 22:06

John is wel heel erg goed. Valt ook altijd op. Maar Cabral speelt ook pas 3 goede wedstrijden voor Feyenoord en Heerenveen speelde net met 10 man tegen Ajax omdat hij niks deed. En heb je wel een wedstrijd van Ajax gezien? Boerrigter een slechte voorzet? Misschien kun je er niet tegen dat je club gewoon niet europees speelt

3 september 2011 om 04:11

Euh.. Ik weet niet waar je jou argumenten op baseert, maar ik kan niet geloven dat jij de laatste wedstrijden van Ajax live hebt bekeken.

'boerrigter is snel, kan af en toe leuk schieten maar daar is bijna alles mee gezegd.'

Hij heeft in de eerste wedstrijden van het seizoen niet alleen 3 goals gemaakt, hij heeft menig goede passeerbeweging laten zien. En dan heb ik het nog niet eens over zijn fenomenale voorzetten. Die zijn echt niet matig te noemen hoor! Maar goed, je hebt recht op je eigen mening. Houdt er wel rekening mee dat jou mening niet altijd de juiste is! Ik kan het weten, ik dacht namelijk toen Ajax Boerrighter kocht, dat het zonde van het geld zou zijn.....

Ik durf wel te zeggen dat Derkie mee gaat naar het Ek. Basis zal nog niet lukken maar hij gaat zeker mee ! Gezien zijn huidige spel gaat hij gewoon 15 doelpunten maken en ook dat aantal assists geven. En dan ben je toch wel NL elftal waardig denk ik.

2 september 2011 om 16:24

Maak je nou een grap? Come on, die jongen is veel te licht voor het Nederlands elftal

Jongens als Elia, Robben, Kuyt en Affelay zijn gewoon te goed vergelijken met hem voor het Oranje.

2 september 2011 om 16:26

@forzae

Het ligt er aan hoe Elia zich gaat opstellen. Als hij weer 3 blessures krijgt en weer niet wedstrijd fit. Kan een Boerigter prima invallen. Hij heeft laten zien dat hij kan voetballen. En er zit zoveel rek in bij deze jongen. Hij is erg leergierig en het is overal te zien.

2 september 2011 om 16:27

Kuyt en Affelay kan je niet vergelijken met een snelle buitenspeler als Boerrigter.
Voorlopig zijn Elia en zeker nog Robben van een hoger niveau.
Maar om na 4 Eredivisie wedstrijden hem al af te schrijven voor het NL elftal vind ik niet gepast. Ik denk dat hij op termijn met Elia een goede strijd kan uitvechten voor de linkbuitenpositie namelijk

2 september 2011 om 16:27

Heb je wel gezien hoe makkelijk hij zich heeft aangepast bij ajax? Misschien past hij zich ook wel makkelijk bij het Nederlands elftal aan... Ik vind hem 1 van de betere spelers bij ajax hoor, komt altijd dreiging uit, hij heeft snelheid, hij durft.. Hij kan scoren, ga zo maar door! Misschien aankomend EK nog niet, maar daarna zeker weten!

2 september 2011 om 16:28

Mag ik jou vragen wat hij minder heeft dan Elia? Dan zeg ik je wat hij beter heeft. kracht, voorzet en schot van Boerrigter is beter dan Elia. Ook is hij erg onvoorspelbaar en snel, maar hier is Elia ook erg goed in. Affelay moet eerst maar eens zorgen dat hij aan spelen toe komt.

2 september 2011 om 16:28

Elia, naar binnentrekkend.
Robben, naar binnentrekkend.
Afellay, naar binnentrekkend.
Kuyt, waar is hij niet.

Je moet altijd een klassieke rechts/linksbuiten in je elftal hebben. Derk is nu de beste nederlandse klassieke linksbuiten. Krachtig, snel en goede voorzetten. We zullen zien hoe hij in de Cl presteert en als hij daar Ramos het knap lastig gaat maken mag die wel opgeroepen worden.

2 september 2011 om 16:30

Mee eens, laat Derk zich eerst een seizoen bewijzen bij Ajax. Moet ook allemaal niet te snel gaan voor zo'n jongen. Hij heeft zeker de potentie om in Oranje basisspeler te worden, buitenspelers zoals hij zijn schaars.

2 september 2011 om 16:30

Ik zie Boerrigter op de korte termijn Lens wel uit de selectie spelen. Lens zal vermoedelijk met de komst van Matavz uit de basiself van PSV vallen waardoor er aanvallend weer een plek vrij komt in Oranje. Waar dat vroeger vaak Ryan Babel was zal de voorkeur nu vermoedelijk naar Boerrigter gaan

Zo onrealistisch is dat helemaal niet als je kijkt hoe hij zich aanpast bij Ajax. Ik durf te stellen dat hij aan het einde van het seizoen wordt gezien als 1 van de beste spelers van de Eredivisie.

2 september 2011 om 16:31

Elia heeft nog nooit langer dan 15 minuten goed gespeeld voor Nl.

Robben en Kuyt zijn voor op rechts. Kuyt op links is ook gewoon een drama geen voorzet en geen scorend vermogen. (tegen San Marino vast wel)

Affellay verdiend die plek wel meer dan die jonge maar als Van Marwijk 3 jaar lang Babel oproept en Lens goed genoeg vind voor op rechts waarom krijgt Boerrigter dan geen eens een kans. Ajax is namelijk niet zijn plafond.

2 september 2011 om 16:32

van die spelers die jij noemt forzae is alleen Robben linksbenig en die speelt vrijwel nooit op links. Boerrigter kan prima op links spelen en heeft het voordeel dat hij dan zijn sterke linkerbeen kan gebruiken en niet eerst de bal naar rechts hoeft de kappen zoals Elia, Kuyt en Affelay.

2 september 2011 om 16:35

Haha, het gaat zo snel altijd als je bij ajax speelt volgens sommige ajacieden.. 4 wedstrijdjes eredivisie en sommige durven al te beweren dat hij gelijkwaardig zou zijn aan Elia? come on...

@ Gladianus.
'' Maar om na 4 eredivisie wedstrijden hem al af te schrijven voor het NL elftal vind ik niet gepast. ''

Ik vind het niet gepast dat iemand die 24 jaar is. Nu pas op niveau speelt, in verband te brengen met NL team. Als die jongen over een half jaar wat bekender is, gaan tegenstanders er een man opzetten. Zoals Elia bv elke week een vaste mandekker heeft. Dan wil ik die jongen nog wel eens weer zien. Die man heeft nog 0,0 europese ervaring en sommige beweren al hoog en laag...

2 september 2011 om 16:35

Haha,kuyt ok,maar affelay is echt retesnel hoor!!

2 september 2011 om 16:36

@ forzae
Misschien een beetje flauw om dit voor een tweede maal te posten maar anders lees jij het misschien niet. Hier mijn inhoudelijke verhaal waarom ik denk dat Derk wat toe kan voegen aan Oranje. Ik quote mezelf:

''wat is die Boerritger een topper zeg! Ik wil het toch even kwijt.
Heeft moeiteloos de aansluiting gevonden in de ploeg (geen aanpassingsproblemen etc.),
heeft vier (!) hele sterke punten die hem voor mij het ultieme type buitenspeler maken (snelheid, een zeer goede voorzet, fysiek (zowel lengte als kracht) en een hard schot)
en speelt gebalanceerd (waar Sulejmani of: onzichtbaar / forceren zonder resultaat of: beslissend / weergaloos is, daar heeft Derk de ideale balans tussen opkomen en voorzetten geven (in dienst van het team) en tweemaal per wedstrijd (met relatief meer succes dan Mickey) zelf voor het doelpunt gaan.''

2 september 2011 om 16:43

@gunner
Boerrigter doet alles op snelheid, hij heeft geen actie zoals Elia. Affelay zal sowieso voorlopig 5 strepen voor hebben. Dus Boerrigter mee naar het EK, in je dromen. Maar erg reeël vind ik het niet na een paar goede potten bij Ajax. Als je eerst naar ebecilleo zit te kijken en dan boerrigter ga je het al snel groter inzien dan dat het is.

2 september 2011 om 16:49

@fr.vakt
Affelay en Elia gaan allebei altijd binnendoor tegen een ploeg als San Marino is het de bedoeling om het veld groot te houden dit doet Boerrigter perfect. Ook is hij de enigste linksbuiten in Nederland die ook echt buitenom gaat.

En vergeleken met Ebecilio is het inderdaad 100x beter maar ik geef hem wel een kansje op het EK geen grote maar wel een kleine we weten allemaal hoe snel het met Strootman is gegaan.

2 september 2011 om 17:06

Hahaha grapjas, Boerrigter beter dan Elia en Afellay? Het feit dat je Ibi's naam nog niet fatsoenlijk kan spellen zegt eigenlijk al genoeg.
Afellay was lange tijd dé sterspeler van Psv, en doet het in de minuten dat hij speelt bij Barca ook erg goed.
Elia heeft een moeizaam begin van zijn carriere goed opgepakt bij Hsv, en was ondanks een slechte verhouding met de trainer toch een van de betere spelers, vandaar zijn transfer naar Juventus.
Boerrigter doet het zeker goed hoor, maar die jongen komt net kijken en moet het nog maar een een heel seizoen vol zien te houden, dus je woorden zijn lachwekkend, Afellay en Elia zijne echt wel beter dan Boerrigter.

2 september 2011 om 17:10

Ik had al verwacht dat iemand zo zou reageren. Maar dan mag jij mij vertellen waar ik hem beter vind dat Afellay? Ik zeg alleen dat Afellay nooit aan spelen toe komt. En dat is ook nog maar de vraag bij Elia. Verder zit o.a. Lens in de selectie die speelt hij er natuurlijk nog wel een keer uit.
Elia heeft na een moeizaam begin bij HSV die trend door gezet totdat hij wegging. Hij heeft daar 0,0 laten zien. Verder laat hij in het Nederlands Elftal nooit vaker dan 2x per wedstrijd wat nuttigs zien.

2 september 2011 om 17:19

als marwijk enigszins consequent is gaat hij binnrenkort aan afellay vertellen dat het het voor zijn plek in oranje beter is dat hij een club zoekt waar hij wekelijks aan spelen toe komt...

2 september 2011 om 17:30

Ik vat dat op aan je manier van schrijven, dat ligt dan misschien aan mij maar zo laat je het wel overkomen
Boerrigter speelt leuk tegen matige clubs uit de Eredivisie, Elia, en Afellay hebben in betere competities, beter gepresteerd.
Vindt ook dat Boerrigter zich razendsnel aanpast bij Ajax en prima speelt, maar ik wil hem wel eens zien in de Champions League, of in wedstrijden tegen PSV en Twente.
Boerrigter wordt een beetje overhyped, zoals ik al zei, tegen matige clubs speelt hij goed, en meteen wordt hij beter gevonden dan Elia, nou geloof me, op dit moment is Elia een klasse beter dan Boerrigter.

2 september 2011 om 17:33

Afelay gaat niet altijd naar binnen!! goed opletten die jongen geeft veel voorzetten met links been

2 september 2011 om 17:41

Oh nou vat het niet verkeerd op. Afellay is natuurlijk de betere speler maar op de linkerflank zie ik liever Boerrigter. In welke competitie hebben Elia en Afellay al wat gepresteerd dan behalve de Eredivisie? Voor zover ik weet zat Elia geregeld op de tribune (ook door zijn slechte relatie met de trainer), en houd Afellay de bank warm totdat hij in mag vallen voor een publiekswissel.

2 september 2011 om 17:46

@gladianus om na 4 wedstrijden zeggen dat hij geschikt is voor oranje is pas ongepast!

@mrkos Makkelijk aangepast aan ajax, hoeveel moeilijke wedstrijden heeft ajax gehad tot nu toe, hoeveel teams met echte sterke verdedigers?

Naja ik ga niet op alles reageren, maar wat ik zo knap vind aan alle ajax supporters want dat zijn de enige supporters die niet lachen om de 2 namen in 1 zin: Oranje en Boerrigter, maar bij Strootman is het onlogisch want hij moet eerst nog maar wennen aan het hoogste niveau, maar Boerrigter moet er toch bij, want dat is een echte links buiten, die trekt niet naar binnen zoals Robben dat doet, maar come on... hoe kan je Boerrigter en Robben in 1 zin noemen en gaan vergelijken?

Wat voor moeilijke wedstrijden heeft ajax tot nu toe gehad, wat voor tegenstanders? Hou toch op met dromen, die jongen hoort nog lang niet in Nederland, zeker niet zolang Elia, Robben, Kuyt en Affelay fit zijn.

2 september 2011 om 17:51

@ Keepertoob, Hij brengt zichzelf ook niet in verband met het Nederlands elftal maar er wordt naar gevraagd.

'als die jongen over een half jaar wat bekender is, gaan tegenstanders er een man opzetten'

Dus je denkt dat de tegenstanders van Ajax hem nu laten lopen ofzo?
Als tegenstanders er binnekort een extra man op gaan zetten ( wat hij volgens mij bedoelt ) Dan geeft dat dus eigenlijk aan dat hij erg goed is want anders kun je hem wel laten lopen toch? En leeftijd zegt niet zoveel, hoe oud was Van Nistelrooy ook alweer toen hij naar Psv ging? Hoe oud was Jaap Stam?

2 september 2011 om 17:55

Ik denk dat Boerrigter meer dreiging kan geven dan Kuyt. Ik vind Kuyt gewoon niks om op de flank te hebben. Kuyt heeft zo zijn hardwerkende kwaliteiten maar daar ben ik totaal geen fan van.

Doe mij maar lekker Robben en Elia op de flanken. Die kunnen met hun snelheid en actie voor veel gevaar zorgen. Boerrigter zou dan eventueel in kunnen vallen, maar op dit moment moet hij gewoon nog laten zien of hij het niveau aankan.

2 september 2011 om 18:21

Op zich is het niet eens raar wat hij zegt. Coaches stellen een selectie zo samen dat je meerdere mogelijkheden hebt. Op rechts heeft BvM met Kuyt en Robben een buitenspeler die naar binnen komt en een buitenspeler die het breed houdt. Op links heeft hij met Elia en Ibi (en evt. Babel) twee spelers die naar binnen komen. Er zijn maar weinig linksbenige linksbuitens in NL. Dus als hij een goed seizoen draait is hij een serieuze optie voor het EK

2 september 2011 om 18:31

Bij strootman zei iedereen precies hetzelfde.

Boerrigter zal wss nooit in de basis staan bij NL maar als Lens al meemag dan is de lat voor reserves niet erg hoog. Bijkomend voordeel voor hem is dat we zijn type speler niet hebben

Maar laat Ajax nou eens zijn plafond zijn ik zou ervoor tekenen. Elke wedstrijd 1 assist of doelpunt..

Zoals hij al zelf zegt : Ik ga me eerst bewijzen bij Ajax. Daarna zien we wel of hij het ooit haalt of niet.

2 september 2011 om 18:33

@ Afcagunner

Om Boerrigter niet minder dan Elia te noemen is een belediging voor Elia.

2 september 2011 om 19:27

@ Forzae

Jij bent nou typisch zo een persoon die weer allerlei spook verhalen naar boven brengt omtrent de ajacieden hier. Niemand zegt hier dat hij erin moet of erbij moet en zelfs Boerrigter zelf zegt het ook. Ik zie dat zo vaak hier op VZ. De discussie is hier ontstaan dat er Feijenoorders Kabral beter vinden dan Boerrigter en dat er toen de kwaliteiten van beide spelers werd vergeleken. Voor wie moet hij in de plaats spelen dan?

Ik zal eraan toevoegen, dat ik nog geen minpunten ben tegen gekomen bij Boerrigter en alleen maar + punten, als ik dat met Cabral moet vergelijken.

Strootman en Boerrigter horen er allebei nog niet in, laat dat in iedergeval duidelijk zijn. Wij zijn blij dat hij dat zelf ook ziet en zich op andere dingen focused op met name Ajax.

Heel vaak als er een speler van Ajax de aandacht krijgt door zijn goede spel, dan gaat men vergelijken met andere spelers en vooral van hun eigen club. Waarom doen jullie dat? Ik snap het niet helemaal. Ook toen Suarez bij Ajax speelde was hij nog lang niet zo goed als Ruiz. Nu mag hij naar Fulham voor 11 Miljoen....en Suarez naar Liverpool voor 27 Miljoen en dan heb je ineens een radio stilte van al die mensen die beweerde dat Ruiz veel beter is dan Suarez.

Wij beoordelen op Narsing op zijn spel en niet op het spel van een ander om zo aan te tonen dat hij er wel of niet is....slaat totaal nergens op.

2 september 2011 om 20:06

Elia en Kuyt vind ik op dit moment echt niet zoveel beter hoor, en als hij zich door blijft ontwikkelen ligt er mogelijk een EK voor hem in het verschiet.

2 september 2011 om 20:45

Ik denk dat je op dit moment gelijk hebt, in de loop van dit seizoen zou je hier wel eens op terug moeten komen.

Elia moet zich eerst maar eens settelen in Turijn, daar zomaar een plekkie afdwingen is ook niet makkelijk.

Affelay heeft de komende periode niet enorm veel kans op speelminuten, is nu ook weer geblesseerd.

Boerrigter heeft de techniek, kracht en menatalitiet om grote stappen te zetten dit seizoen. Dit type speler is er na eerder genoemde niet veel beschikbaar, ik schat zijn kansen dus hoog in.

Ik denk dat Elia een vergissing heeft gemaakt, Boerrigter neemt zijn plek in op het Ek.

2 september 2011 om 16:25

Ik denk niet dat hij mee gaat, hij heeft wel kwaliteit maar voor linksbuiten heb je Elia en Ibrahim al en rechts Robben en kuyt eventueel. ik denk dat er nu nog geen ruimte voor hem is in Nl's elftal. Maar zeg nooit nooit

2 september 2011 om 16:26

laat me alsjeblieft niet lachen. boerrigter speelt een paar aardige wedstrijdjes tegen de graafschap, vvv, heerenveen & vitesse, dus dan ben je nl elftal waardig? eerst maar eens laten kijken tegen een goede tegenstander! bovendien gaat van marwijk niet echt nieuwe spelers meenemen naar het ek 2012, dat is gewoon te snel voor hem.

2 september 2011 om 16:45

Ik moet Gutierrez helaas gelijk geven.

Ik denk dat jullie hier iets te snel gaan. Derk komt net uit de Jupiler league en heeft het nu goed gedaan in een aantal wedstrijden die op 1 hand te tellen zijn. Niets ten nadele van zijn talent, want ik denk best dat hij ooit in het Nl-elftal kan spelen, maar voorlopig moet hij eerst zichzelf blijven verbeteren.

2 september 2011 om 16:45

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar hij is wel een van de weinige klassieke, zo niet de enige, linksbuitens van Nederlandse afkomst.
Robben is links, maar trekt toch veel naar binnen en is erg individualistisch. Elia trekt naar binnen, Affelay is niet eens linksbuiten eigenlijk.
Zeker als je als Nederland aanvallend voetbalt, kan zo'n speler die het veld breed houdt juist erg gunstig uitpakken.

Echter moet Boerrigter het eerst maar eens een half jaar volhouden en in de Champions League en tegen bijvoorbeeld Twente en PSV ook maar aantonen op niveau te zitten. Het is toch wel jammer dat de media dit weer gaan vragen, zeker omdat de aanval bij Oranje geen ondergeschoven kindje is.

2 september 2011 om 17:21

ik ben het met je eens dat mensen hier wel heel snel oordelen maar hij maakt echt wel kans om lens uit het nl elftal te spelen, bovendien moeten we ook nog maar zien het met elia bij zn nieuwe club afloopt misschien raakt hij wel (weer) op de bank, en dan vind ik en ik geloof ook bert dat spelers die altijd spelen voorrang verdienen.

ik denk dat als derk dit hele seizoen speelt en het niveau van de afgelopen wedstrijden houd dat hij wel een paar keer word opgeroepen. en dan kan hij zich bewijzen.

trouwens laten we eerlijk wezen strootman werd ook al gehaald na drie leuke wedstrijdjes. dus zo gek is het niet dat men hier nu over speculeert, aangezien dat zelfs bij (met alle respect) utrecht was en de druk bij ajax toch vele malen hoger ligt.

2 september 2011 om 16:47

Opportunisme ten top! Je bent voor Ajax ofniet?
Derk Boerrigter is een geweldig talent, maar nog niet klaar voor het Nederlands elftal! We hebben simpelweg betere spelers op linksvoor, denk aan; Robben, Kuyt, Elia, Affelay en Van Persie. Dat zijn 5 spelers bij Europese topclubs die allemaal op linksvoor kunnen spelen. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat je hier een groen randje voor krijgt.

In de toekomst, mocht hij zich zo doorontwikkelen als nu zie ik hem mischien wel bij Oranje komen, maar dat moet simpelweg de tijd uitwijzen.

2 september 2011 om 17:23

ik vind het met een dergelijke selectiemogelijkheden eigenlijk raar dat spelers op plekken worden gezet waar ze niet op hun best zijn. het lijkt soms dat spelers ergens ingepast worden zodat ze maar mee kunnen doen. zo ook met afellay als linksbuiten en sorry, van persie als spits. als je een linksbuiten wil zijn er betere opties, en wellicht in de toekomst ook boerrighter. nu nog niet natuurlijk.

2 september 2011 om 19:39

Alsjeblieft gooi je zelf weg ofzo. Zeggen dat kuyt beter dan boerrigter is op links. Op wat onderbouw jij dat dan? Ja oke kuyt is vast wel beter in koppen dan Derk maar verder zie ik niet veel dingen waar kuyt beter in is.

even fijten op rijtje:

1. Kan kuyt een mannetje passeren? Nee

2. Kan kuyt een fatsoenlijke voorzet geven? Nee

3. Heeft kuyt snelheid? Nee, hij is zo houterig als wat.

oke ik zeg niet dat boerrigter echt technisch is maar die bovenste dingen die ik hier heb opgenoemd kan kuyt allemaal niet echt (of helemaal niet) dus ga niet zeggen dat kuyt betere linksbuiten is.

Wat denk je anders waarom de trainer van Liverpool nu kuyt op de bank zet of helemaal niet meer op de flanken laat spelen? Omdat hij op die positie niks te zoeken heeft. Kuyt moet gewoon in de spits of als breekijzer erin worden gezet verder zie ik ook geen posities waar die zou kunnen spelen.

2 september 2011 om 19:47

Ik zet mezelf zo wel even bij het oud vuil, tevreden?

Over het kwaliteitsverschil tussen Kuyt en Boerrigter kun je uren discussieren.
Maar je moet uit de ogen van Van Marwijk kijken, Kuyt heeft zich bewezen bij Liverpool op het hoogste niveau en in Oranje. Boerrigter geen van 2en.

En ook al zou hij beter zijn dat Kuyt dan blijven er nog 4 betere spelers over zoals je al ziet in mijn reactie hierboven

2 september 2011 om 20:11

Je kan over Kuyt en Boerighter heel kort zijn. Kuyt is Europese top. Boerighter is nog niet meer dan Jupiler top, voor de rest heeft die jongen nog geen ene moer bewezen. Kap dan ook met zulke onzin vergelijkingen man. Hoe durf je Kuyt zo neer te zetten. Terwijl hij op het wk speelde, kwam Boerighter net thuis van een potje Jupiler... Anders ga je iemand uit de B1 opzoeken en vertellen dat hij daar 10 man kan passeren. Dan is die vast ook al beter dan Kuyt of niet? Tjonge jonge zeg. Boerighter zijn zwaarste wedstrijd was Twente en dat om een beker wedstrijd die De Boer al niet serieus nam. Poe poe wat heeft die jongen een CV zeg.

2 september 2011 om 16:48

Ik durf ook te zeggen dat de derk meegaat! Ik denk alleen wel aan een basisplaats, let maar op!!
Deze jongen zal deze vorm doortrekken en simpelweg blijven scoren.

2 september 2011 om 17:00

ik denk dat jij poep in je ogen hebt. het is jammer dat je met al die ajax-supporters niet normaal kan discussiëren, maar zij zijn gewoon blind door hun eigen spelers.

boerrigter is een leuk voetballertje, leuk paar goals gemaakt, paar assistjes, maar tegen een aantal clubs die nou niet echt de beste verdediging ter wereld hebben. probeer deze lijn door te trekken, een wat langere tijd en tegen wat betere tegenstanders, dan kan het gebeuren dat de bondscoach niet meer om je heen kan. maar voorlopig nog niet!! bovendien nederlands elftal heeft al een zeer sterke selectie, dus ik denk niet dat er voor ek 2012 in een keer nieuwe spelers bij komen.

2 september 2011 om 17:15

Tuurlijk moet hij zijn goede vorm tegen grotere clubs ook doortrekken, dat is natuurlijk logisch. Ik vind het alleen jammer dat er weer mensen zijn die hem bij voorbaat al afbranden!

2 september 2011 om 21:44

kan het nog gekker maken als je haten wil?
Bacuna zal er in 2014 ook bij zijn.

3 september 2011 om 04:49

Voorland.

Je hebt helemaal gelijk. Het is dat ik uit irritatie reageerde, omdat vele ajacieden de afgelopen weken niet realistisch zijn met de doelstellingen van de club. Als Ajax als tweede ronde haalt van de CL, dan mogen ze al blij zijn. Maar sorry, helaas, is het deze dagen bijna onmogelijk om de finale te halen. Vele echter zeggen dit wél en realistisch. Dit is een van de vele voorbeelden die ik de afgelopen weken lees over Ajax. En ik werd daar gefrustreerd over. Ik ben blij dat wij het eens zijn over Boerrigter en laten we hopen dat hij zo doorgaat, want zijn start is geweldig!

3 september 2011 om 09:01

Gutierrez.

Klasse dit puur klasse. Realiseren dat het anders kon en aangeven hoe het gekomen is, das pure klasse. Ik ben er idd 1 dat bij sommige spelers een groei zie als jaap stam na pec zwolle. Mijn mening is nergens op gebaseerd maar soms kan dat ook niet. Simpel; voetbal(lers) veranderen met de 3 maanden, dus is het lastig te voorspellen dat hij er wel of niet komt. Hahaha misschien zou de boer hem moeten omscholen als linksback!!! Is dat een belachelijk idee overigens?

2 september 2011 om 17:30

kom op ek ik weet bijna zeker dat hij nooit vast international wordt misschien een wedstrijdje zoals bakkal dat heeft maar niet basis of vaste reserve. is ook al 24 (bijna 25) en er is gewoon zoooooooo veel wat veel beter is. van persie robben elia affelay kuyt babel de vaart en jonger dan hem cabral narsingh en lens.

2 september 2011 om 18:46

Ik denk dat Boerrigter gezien de huidige selectie niks te zoeken heeft in het NL Elftal. Heeft 3 aardige wedstrijden gespeeld en één slechte. Met zoveel voetballend vermogen achter je en om je heen vind ik het niet gek dat hij al 3x heeft gescoord.

Afellay is zowiezo beter op alle fronten. Heeft een betere passeeractie, loopvermogen, pass, techniek, schot en door zijn jaartje verdedigende mid. bij PSV ook nog eens multifunctioneel.

Elia heeft meer snelheid, techniek en een betere voorzet.

Maargoed het glas kan ook halfvol zijn, mocht hij dit seizoen zich dusdanig ontwikkelen zie ik hem na het EK wel bij de selectie komen. Voordeel van hem is dat hij in iedergeval over een betere mentaliteit dan Elia beschikt, je ziet aan die jongen dat hij veel inzet toont om zichzelf te verbeteren, wat je verder kan brengen dan iedereen verwacht.

Als iedereen fit is heeft hij in principe 3 man voor zich te dulden ( Kuyt, Elia, Afellay, ervan uitgaande dat Robben vanaf rechts zal komen).

Is maar goed ook want hij komt nog echt een klasse tekort om voor Oranje te spelen. De potentie heeft hij wel, maar op dit moment vind ik hem absoluut geen serieuze optie voor Oranje.

Maar wanneer hij dit vol weet te houden, dan is hij dat in de toekomst wel.

En mensen die roepen dat ie nu al in Oranje moet zijn veel en veel te oppurtunistisch. Hij heeft inderdaad een uitstekend begin. Tegen..... Juist ja. De Graafschap, Heerenveen, VVV en Vitesse. Clubs die niet bekend staan om hun fantastische verdediging. Ik wil hem wel eens zien tegen een echte goede rechtsback in de CL.

2 september 2011 om 16:25

Denk dat het niet meer veel scheelt. Tussen Elia en Boerigter hij is echt in vorm hoor. Het kwestie van tijd en word deze jongen er ook bij geroepen.

2 september 2011 om 16:28

Tussen Elia en Boerrigter zit een klasse verschil. Echt waar. Elia zit niet voor niets bij Juventus. Wanneer die Boerrigter hadden kunnen krijgen voor een miljoen en hij was evengoed als Elia, die 11,5 kostte, hadden ze zonder meer Boerrigter genomen. Dit bedoel ik dus met oppurtunisme. Om Boerrigter bijna even goed als Elia noemen is echt van den zotte.

2 september 2011 om 16:32

Alsof Juventus' scoutingsbeleid zo geweldig is... Bovendien deed Boerrigter het voor Ajax alleen goed bij RKC maar nu blijkt hij één van de beteren bij de kampioen van Nederlands te zijn dus zou het voor Juventus geen slecht idee zijn om Boerrigter proberen te halen. (voor hem en Ajax wel dus dat gaat mooi niet door)

2 september 2011 om 17:28

je hebt gelijk sjorsnec, maar boerighter blijkt een laatbloeier. als hij zich blijft ontwikkelen doet hij niet onder voor elia. zeker omdat die, zoals gijp vaak aangeeft, superfit moet zijn om alles uit de kast te kunnen halen. en hoe vaak gebeurd dat nou? elia heeft veel meer talent, maar boerighter kan op kracht en wilskracht ook nog veel mensen gaan verbazen.

ik weet dat het snel gaat allemaal en dat boerighter moet aantonen constant te zijn, maar ik maak mij sterk dat er geen psv suppporter is die ondanks mertens niet lichtelijk jaloers is op derk. mertens is fantastisch, maar ook 7x zo duur.

2 september 2011 om 16:29

Probleem is dat de enigste goede rechtsbak in Nederland zijn teamgenoot is. Maar misschien kan hij wat laten zien in de CL aan Ramos zal die een pittige hebben. Als hij zich op dat niveau bewijst sluit ik niks uit. Tot nu toe doet hij het gewoon geweldig.

2 september 2011 om 16:36

nou ja misschien denken sommigen wel: Strootman en Lens, Wijnaldum zitten er ook bij en die hebben ook nog nooit tegenover een internationale topper gespeeld. Mogen van BvM ook al mee(kun je het mee eens zijn of niet). Waarom Boerrigter als hij zo blijft spelen binnnenkort niet een keer meenemen?
Prima aangepast bij Ajax en lekker nuchter. topaankoop

Prachtig nuchtere jongen maar betwijfel of hij binnenkort al in Oranje komt met mensen als robben,elia,kuyt en affelay.
Maar waarom niet over een tijdje

2 september 2011 om 16:26

je noemt er 2 die echt links staan elia en affelay en ik vind hem beter dan elia want die heeft een vormdip en affelay is geblesseerd dus laat die jongen de komende weken gewoon meedoen

2 september 2011 om 16:28

Als Afellay nooit speelt, Elia valt tegen bij Juve (wat ik verwacht) Robben is geblesseerd (natuurlijk niet voor te stellen), dan heeft Boerrigter alleen Kuyt voor zich.

Is absoluut niet onmogelijk!

Tja, wedstrijden zoals tegen San Marino zijn perfect om spelers als boerrigter mee te nemen om te laten zien hoe het er aan toe gaat, dit geld natuurlijk ook voor andere nederlandse talenten. Zo krijgen de toppers een beetje rust, en heb je weinig gezeur met clubs omdat hun sterspeler geblesseerd weer komt van een interland en krijgen de talenten alleen maar meer ervaring.

ik zie boerrigter dit jaar al meespelen met oranje uitstekende speler gaat het verschoppen lijkt me wel duidelijk

Het is Oldenzaler... Zou voor hem fantastisch zijn om binnen een jaar van RKC naar Oranje te gaan. Doet in mijn ogen zeker niet onder voor een Lens.

Heerlijke linksbuiten met snelheid en durft de acties te maken en zn mannetje op te zoeken ! Nog wat aan z´n overzicht werken en hij wordt een topper!! Ben benieuwd hoe die het tegen Sergio Ramos etc. doet..

2 september 2011 om 16:28

@cruijffff

Dat is inderdaad een goede uitdaging waar hij zijn kwaliteieten kan laten zien en daar kan hij laten zien of hij het waardig is om het shirt van Oranje te dragen.

Hij heeft wel groote concurente op de vleugels: Robben, Kuyt, Affelay, Elia, van Persie is daar inzetbaar(met de goede vorm van Huntelaar zou dat best kunnen gebeuren), van der Vaart komt zowat overal uit de voeten maar nog steeds heb ik goede hoop. Ik vind hem al bijv. beter dan Lens en Emanuelson is wel goed maar komt niet aan spelen toe en als je ziet dat Lens geselecteert is tegen San Marino denk ik dat Boerriter een goede kans maakt!

2 september 2011 om 16:28

Alleen Elia en Robben uit dat rijtje zijn echte buitenspelers. En die 2 zijn ook nog eens blessuregevoelig. Ik zie hem er best bij zitten daarstraks in Polen en Oekraine.

2 september 2011 om 16:37

@newyorker

Kuyt dan speelt al heel lang op de vleugel doet dat bij Liverpool en bij Oranje dus hij telt ook en dan heb je nog Affelay die daar ook altijd al gespeeld heeft en dat van Persie daar gaat spelen is vrij logies met de vorm van Huntelaar en van der Vaart kan gewoon overal spelen. Maar wat maakt het uit dat ze niet een echte vleugelspeler genoemd worden als ze er goed spelen en kuyt, affelay, robben en elia spelen er altijd (je noemt kuyt en affelay geen vleugelspelers maar ze spelen er wel altijd) dan is het toch geen probleem. Ik ken meer van zo'n mensen als jou die zeggen maar hij is wel niet zo'n speler ik denk dan altijd van wat maakt dat dan uit als hij er goed speelt is het toch goed!

2 september 2011 om 17:19

Kuyt is echt een gemaakte rechtsbuiten, die heeft geen actie in huis. Hij compenseert alles met inzicht. Ik respecteer je mening, maar ik speel toch echt liever met 2 echte buitenspelers!

Hij durft veel en is erg snel , ik zie hem komende jaren wel in Oranje spelen

Misschien net zo snel als Strootman :D

2 september 2011 om 16:33

Dan mag ie snel zijn, Strootman was als ik me niet vergis na drie maanden al geselecteerd voor de voorselectie ;-)

Boerrigter is niet echt een verfijnde speler, maar gaat vooral op snelheid en lef langs zijn man. Op dit moment zeker nog niet rijp voor Oranje, misschien later.

Vind hem het heel goed doen, maar de concurrentie op zijn positie is vernietigend. Daar kunnen Affelay, Robben, Kuyt, Elia etc. allemaal eventueel spelen, en die zijn allemaal beter dan Derk. Maargoed, ik ben allang blij dat we nu weer een linksbuiten hebben waarover de discussie gevoerd kan worden of hij Oranje waardig is!

2 september 2011 om 16:28

Moeten Elia en Affelay wel aan spelen toekomen en moet Robben niet geblesseerd zijn. Als 1 van die 3 dus afvalt, wat mijn inziens niet geheel onwaarschijnlijk is, dan maakt Boerrigter een goede kans.

2 september 2011 om 16:30

Een goede kans om mee te gaan misschien, maar zelfs als die alle drie wegvallen weet ik zeker dat Bert liever Kuyt linksbuiten zet dan Boerrigter.

2 september 2011 om 16:34

Je vergeet dat er altijd nog een extra plek in de selectie is voor buitenspelers. Vaak wordt deze opgevuld door Lens (in het verleden Babel). Lens zal dit seizoen naar alle waarschijnlijkheid op de bank belanden bij PSV wat inhoud dat er een nieuw plekje vrijkomt.

Ik zie Boerrigter deze op den duur wel vullen.

Grappig, als je denk ik niet invult maakt VZ er denk ik wel van.
Goede speler, maar laten we niet weer te hard van stapel lopen.
Natuurlijk is een Ajax-speler sneller een international, maar er zijn nogal wat buitenspelers die toch echt meer potentie, ervaring en in ieder geval weerstand hebben gehad dan Boerrigter.
Maar is er wel eentje die nog grote sprongen kan maken.

Toch na Dries Mertens, Nacer Chadli de derde speler in korte tijd uit de jupliler Leaque die zich sterk ontwikkelt en staande weet te houden in de Eredivisie.
Ik ben er van overtuigt dat Derk deze lijn doortrekt en zijn debuut maakt in de komende jaren voor het Nederlandse elftal.

2 september 2011 om 16:29

Demy de Zeeuw kwam trouwens ook uit de Jupiler League, toen AZ hem aantrok.

2 september 2011 om 16:41

..en Strootman dan?
Ik heb in dit soort topics al weinig zin meer om te reageren , het is iedere keer weer zo voorspelbaar.
Ajacieden zien hem gelijk als wereldtop en niet-ajacieden zien in hem de slechtste speler aller tijden (gechargeerd ja).

Het leuke is dat je ieder seizoen weer blij verrast wordt door de ontwikkelingen van bepaalde spelers , net zoals ieder seizoen sommige spelers volkomen onverwacht ernstig tegenvallen.
Gelukkig is nog nooit iemand in staat gebleken in de toekomst te kunnen kijken.

Op dit moment kan je gewoon zeggen dat hij het heel behoorlijk doet en wie weet als hij prima blijft presteren en zelfs in de CL opvalt , dat Van Marwijk er weer een leuke optie bij heeft.

Geweldige buitenspeler deze jongen, echt een aanwinst voor ajax! Deze komt er zeker wel... Duurt niet lang meer en dan wordt hij de toekomst van het Nederlands elftal als hij deze lijn door blijft zetten!

2 september 2011 om 16:27

Daarom het duurt nog een jaar. En dan is misschien Boerigter nog veel beter als nu. Dan is de kans toch groot dat hij meekan. Je weet nooit wat er voor blessures kunnen vallen. Boerigter is ieder geval wel een constante speler.

Goede speler, maar ik denk echt dat hij op dit moment tekort komt voor Oranje. Of ja, tekort, dat zal het probleem niet zijn, maar hij heeft de pech dat hij in een goede lichting qua buitenspelers zit. Met Robben, Kuyt, Elia en Van Persie en misschien Afellay en Lens heb je zoiezo al vijf à zes buitenspelers die beter zijn dan Boerrigter. Hij is nog jong, 24 als ik me niet vergis, dus misschien kan hij zich beter op het WK richten. Dan zijn Kuyt en Robben ook al rond de 30, wat vrij oud is voor een vleugelspeler, dus dan maakt hij denk ik een betere kans!

Maar Boerrigter verbaast ook mij de eerste weken. Hij doet het goed, scoort veel en valt ook op met goede acties. Als hij deze lijn doorzet, kan hij een gouden speler voor Ajax worden!

Vind het een leuek speler die in de toekomst wellicht voor Oranje kan spelen.
Helaas is de concurrentie op dit moment te groot maar hij mag wel 1 X mee om te kijken hoe het is net zoals Lens e.d.

Wat is die Boerritger een topper zeg! Ik wil het toch even kwijt.
Heeft moeiteloos de aansluiting gevonden in de ploeg (geen aanpassingsproblemen etc.),
heeft vier (!) hele sterke punten die hem voor mij het ultieme type buitenspeler maken (snelheid, een zeer goede voorzet, fysiek (zowel lengte als kracht) en een hard schot)
en speelt gebalanceerd (waar Sulejmani of: onzichtbaar / forceren zonder resultaat of: beslissend / weergaloos is, daar heeft Derk de ideale balans tussen opkomen en voorzetten geven (in dienst van het team) en tweemaal per wedstrijd (met relatief meer succes dan Mickey) zelf voor het doelpunt gaan.

Oldenzaaler, VZ het is nog altijd Oldenzaler, die fouten de laatste tijd..

Hoop wel dat Derkie in Oranje komt, heeft vroeger nog in Regionale Elftallen gezeten en gezien zijn spel komt hij er nog wel eens, hij is nog niet zo oud ..

Concurrentie is te groot. Er zijn teveel toppers op de vleugels in Oranje. Elia en Afellay en zelfs Kuyt zal de voorkeur krijgen boven hem.

En waarom staat er trouwens altijd die vreselijk enge foto bij bij een topic over Boerrigter.zijn toch wel beter te vinden of niet soms....

Als je spelers wil selecteren naar het systeem wat je wil spelen kan Derk zo maar mee doen. Klassieke linksbuiten, goede voorzet en goed schot ook, hunter maakt ze wel af.
Ego robben en kuyt leveren wel geteld 0 voorzetten af per wedstrijd dus robben rechts, die kan dan mooi naar binnen komen en schieten en derk links voor de voorzetten op Kjh.
Maar dan moet hij wel zo door gaan komende tijd, op dit moment is de stap te groot

2 september 2011 om 16:39

Je vergeet voor het gemak nog even Affelay. Van Marwijk is zeer gecharmeerd van Afellay als linksbuiten, en terecht. Afellay is minimaal een klasse beter dan Boerrigter. Boerrigter doet het goed tegen 2 degradatiekandidaten en 2 middenmoters. Weerstand was niet echt heel groot, en meteen roepen mensen dat ie in Oranje moet. Laat het hem maar eens zien in de CL/ EL. Wanneer hij daar uitblinkt, kijken we wel verder. Dan kan het een optie worden om in de selectie te komen.

2 september 2011 om 16:45

Tja van marwijk is ook gecharmeerd van kuyt...prima, maar is geen rechtsbuiten, en afellay is geen linksbuiten. Daarnaast zeg ik dat hij zo door moet gaan omdat op dit moment de stap te groot is

2 september 2011 om 17:49

Dat klopt, maar ik kan me ook niet voorstellen dat van Marwijk Affelay blijft opstellen die straks niet veel verder komt dan 5 invalbeurten en twee basis wedstrijden in de beker. Stel, ik acht de kans klein, maar Boerrigter maakt er 15 dit seizoen en speelt topwedstrijden tegen bijvoorbeeld Lyon, Zagreb etc. dan ga je Affelay gewoon voorbij in de rangorde.

Geweldige persoonlijkheid, gewelig hoe die het verwoord, '' Geleerd van juffrouw Inge '' .

Hij zal zich moeten blijven ontwikkelen zoals hij nu aan het doen is en dan komt het Nederlands alftal vanzelf! Hij is snel, sterk en heeft een goed schot!
Denk dat Boerrigter de verrassing van Ajax gaat worden dit seizoen!

Ik heb Derkie gelukkig twee jaar mogen bekijken in Waalwijk. Fantastische speler, een klassieke linksbuiten met voorzet en scorend vermogen. Werkt daarnaast ook keihard voor het team.
Het grote Oranje zal nog wat te vroeg zijn, alhoewel het snel kan gaan, zie Strootman. De Champions League zal ook een mooie test zijn voor hem om te kijken of hij dan ook een man kan passeren of dat hij daarvoor te kort komt.

Ik sluit helemaal niks uit met Boerrigter hij past zich op een geweldige manier aan en tot nu toe misschien wel de beste speler van Ajax dit seizoen. Heeft een geweldige voorzet en ook een hard schot in zijn linker. Ik ben benieuwd maar tot nu toe is hij mij heel erg positief opgevallen.

Ik durf zeker te wedden dat Derk Boerrigter naar het EK gaat. Die jongen doet het super fantastisch bij Ajax en is nu al 1 van de beste spelers daar. Er komt veel dreiging uit Derk, en ik vind dat als hij van RKC over komt naar Ajax en zonder moeite mee kan draaien vind ik dat het een flinke prestatie is. Met prestaties wordt je beloond en Derk Boerrigter verdient het zeker weten!

Als boerrigter het ook laat zien in de Champions league dat hij goed kan voetballen, dan zie ik hem wel in het Nederlands Elftal komen als spelers als Elia en Robben geblesseerd afhaken. Maar dan nog zie ik hem daar dan niet echt een rol van betekenis hebben maar gewoon als bankzitter en misschien een wedstrijdje meepikken.

Misschien is komend EK te vroeg, al vind ik hem niet onder doen voor Lens. Maarja het seizoen is net begonnen. Je weet niet hoe Afelay en Elia het gaat doen dit jaar. Het WK is zeker mogelijk, Kuyt zal wel aan zijn laatste toernooi bezig zijn, aangezien hij nu dan een jaar of 33 is.
Ik hoop het, hij heeft het in zich.

Oh maar tegen (ex)eerstedivisie klanten deed Boertje het altijd al goed.. nu moet ie ineens bij NL elftal.. kijk.. zeg nooit nooit.. maar dat geld voor elke speler met een Nederlandspasspoort.. vreemd dat deze jongen ineens uitgelicht word. Laat m eerst t seizoen in de eredivisie afmaken + in de Champions league zn waarde bewijzen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dacht dat hij het bij Ajax niet zou gaan redden. Hij was bij Rkc de beste man, maar dacht dat de stap te groot was. Nu heb ik mijn mening bijgesteld en vind Boerrigter een goede speler die inderdaad volgens de VI© een klassieke buitenspeler is. Buitenom, dat doen er niet zoveel meer tegenwoordig. Harde voorzet, ja vind het een leuke speler.

Alleen hij heeft nog maar een paar wedstrijden gespeeld en nu al zeggen Nl-elftal, nee dat is te snel. Sommige ajax supporters zullen vast zeggen, ja inderdaad kan in Nl-elftal , maar als wij het dan hebben over Mertens goed speelt, oordelen we te snel? hmm, tegendraads? Ikzelf zou hem gewoon mee laten gaan en laat hem maar 15 minuten spelen, snelheid, kracht en is enorm explosief, ja probeer het maar.

Dat boerigter het goed heeft gedaan zal ik zeker niet ontkennen. maar met alle respect tegen wie heeft ajax nou allemaal al gespeeld. Om nu al te praten over oranje. laat hem eerst even een europese wedstrijd spelen. of tegen een az, psv of twente. En die wedstrijd met johan cruyfschaal was natuurlijk. gewoon een oefen wedstrijd. Moch hij het tegen deze clubs ook goed spelen. Dan kun je er over na gaan denken om hem een keeer te selecteren voor oranje. Maar voor nu is dat veelste vroeg.

2 september 2011 om 16:43

Van Marwijk heeft aangetoond dat je helemaal geen grote wedstrijden gespeeld hoeft te hebben om geselecteerd te worden (strootman).

Hij heeft voorlopig helemaal niets te zoeken in Oranje. Eerst maar eens een hele competitie en tegen wat betere ploegen presteren. Aan het eind van de competitie en de Champions League zullen we het weten. Misschien een topper of misschien het zoveelste eeuwige talent.

sjonge jonge speelt paar wedstrijden goed tegen paar slechte clubs en al gelijk praten over oranje?
laat hem maar eerst bewijzen in de cl tegen real en lyon..

we hebben het hier wel allemaal over elia maar laat die jongen zich eerst maar bij juventus bewijzen en boerrigter lekker voetballen jongen ga zo door en je komt er wel

Derkie kan er ook niks aan doen dat hij over Oranje praat, dat wordt hem gewoon aangepraat door de VI! Desalniettemin denk ik dat wanneer hij zich in zo'n rap tempo door blijft ontwikkelen, hij over een jaar of 2 er gewoon bij zit. Volgens mij is dit echt bijna de ideale buitenspeler als je Huntelaar in de spits zet! Hij is snel, zoekt de achterlijn op en ik heb hem bijna nog nooit betrapt op een matige voorzet. En aangezien Huntelaar zo ongeveer 50% van zijn aanvoer het net in jaagt, lijkt me dit echt een dodelijk duo!

''als Nederlander hoor je het Wilhelmus toch te kennen.”

Wat een geweldige uitspraak is dit zeg, verdient een dubbele groene rand!
Vind Boerrigter een positieve indruk maken, samen met Sightorsson spelen ze de eerste wedstrijden best goed. Hij doet het minstens 3 keer beter dan Ebecilio, die overigens nooit in aanmerking zal komen voor het Nederlandse Elftal.

Moet hij ook nog niet aan denken, eerst maar is een jaar in de Eredivisie constant presteren Boerrigter, en tegen de topclubs zich goed laten zien!

2 september 2011 om 16:50

dat moet dan wel gelden voor alle spelers he? (wijnaldum, Strootman)

Ik moet toegeven dat Boerrigter mij in de eerste weken van het seizoen positief heeft verrast. Toch moet hij eerst maar eens over een langere periode aantonen dat hij dit niveau kan vasthouden. En vasthouden is voor Oranje nog lang niet goed genoeg dan moet er nog wel flink wat bij. Laat hij zich maar eerst eens staande houden in de CL en daar de pannen van het dak spelen voordat er over Oranje gesproken kan worden. Spelers worden tegenwoordig veel te snel richting Oranje geschreven door de media.

Goed zo nog niet aan denken joh laat je eerst maar eens een vol seizoen zien ipv van na 3 leuke wedstrijdjes (mee) spelen waar Ajax geen echte tegenstand aan had, en wellicht ook gewonnen had zonder jou dus win eerst maar eens wedstrijden voor Ajax dan mag je eraan denken!

Ik had hem liever bij Oranje gezien in plaats van Lens, een klassieke buitenspeler met een voorzet, Lens is toch meer een speler die zwerft over het veld. Hij moet zich bij Ajax alleen meer laten gelden door de bal op te eisen wat hij nog te weinig doet.

@ el fenomeno

Net of Cabral zo goed is kom op man die haalt het ook niet tegen Ajax,psv of Twente

Lachwekkend hoor, hoor veel mensen zeggen dat Boerrigter al beter is dan Afellay, Elia en Kuyt, hahaha wat grappig.
Boerrigter speelt een paar leuke wedstrijden bij Ajax, prima speler, maar hij komt nog niet eens in de buurt van bovenstaande spelers.
Afellay, Elia en Kuyt spelen bij grote clubs en waren jaren dé sterspeler van een ploeg, Boerrigter ook, ja, in de Jupiler League...
Vindt Boerrigter een leuke speler maar zulk soort reacties zijn gewoon lachwekkend.

2 september 2011 om 17:13

Ik zou maar niet te hard lachen, Elia is geen schim meer van wat hij geweest is en Afellay is voor Barcelona niet meer dan een opvulling van de selectie, die hoeft echt niet op meer dan max een kwatiertje spelen te rekenen. Als Boerrigter het goed dit seizoen en hij blijft zijn vorm vast houden dan zie ik niet in waarom hij niet opgeroepen zou worden.

2 september 2011 om 17:17

Precies, Boerrigter bewijst zich tegen wat kleine clubs en iedereen is in de wolken. Lekker naïef.
Robben, van Persie, Elia, Kuyt, Afellay, ze kunnen alemaal linksvoor. Bovendien van dezelfde leeftijdscategorie (behalve Kuyt) dus zal hij ze ook niet in een paar jaar voor bij gaan. Opkomende talenten als Narsingh en Depay schat ik veel hoger in, dat zijn de opvolgers van eerder genoemd rijtje.
Niet elke ajacied die een beetje goed speelt hoeft gelijk in oranje!

2 september 2011 om 17:26

Ben ik met je eens, alleen Depay en Boerrigter vind ik een rare vergelijking.
Boerrigter is bijna 25 en Depay is net 17.
Depay gaat er ook zeker komen, maar dat is pas over 5 jaar ofzo.

2 september 2011 om 17:29

Ja, ik bedoelde meer van als robben over bijv. 5 jaar stopt, zal Depay er staan, niet Boerrigter. Ik bedoelde dus meer als de opvolger van de mensen die er nu staan.

2 september 2011 om 19:26

Narsingh? Bedoel je die van Heereveen? Heeft van de Wiel ook zoooo lastig gemaakt. JIj bent niet goed ziend. Depay, heb ik nergens zien spelen, jong Psv ja. Dus dat zijn geen opkomende talenten.

Maar je hebt het over 'iedereen'? ''de 24-jarige Oldenzaler lijkt daar, ondanks dat hij dat ontkent, al stiekem rekening mee te houden'', dit word door denk ik de journalist gezegd, dus door verder niemand. Voetbalsites publiceren dit alleen maar.

2 september 2011 om 17:28

Je hoort dat veel mensen zeggen? Wie de kinderen bij jou in de buurt? Zie niemand dat hier beweren hoor (oh sorry 1 iemand vind hem beter als Elia)

2 september 2011 om 17:35

Hij wordt in ieder geval heel erg overhyped, hij speelt leuk tegen degradatiekandidaten en middenmoters, meer heeft hij nog niet laten zien, Afellay, Robben, Kuyt en Elia zijn nog allemaal veel beter dan Boerrigter, ik vind dat hij het leuk doet de eerste wedstrijden maar ik moet nog maar zien of hij dit vol kan houden.

2 september 2011 om 19:28

Die zijn ook verder, dat is zelfs een feit, maar wie vervangt Kuyt in dit lijstje?

Eindelijk heeft Ajax weer eens een klassieke links buiten. Een jongen met een goede voorzet, een goede actie en een goed schot. Hopenlijk kan hij het niveau van afgelopen weken volhouden. Dan wordt het voor hem, en wellicht ook wel voor Ajax, een mooi seizoen!
Het is in ieder geval goed dat hij Ebicilio uit de basis houdt, niet dat dat nu heel erg lastig is overigens. Maar om nu al te spreken over het nederlandselftal... wie verzint zoiets? Hij moet zich eerst maar eens een paar jaar laten zien, en dan zien we wel verder. Netzoals Cabral overigens

Ik denk dat er op de posities van Boerrigter betere spelers lopen. Op dit moment heb je al jongens als Robben, Kuyt, Affellay, Elia en Lens die ik allemaal hoger inschat dan Boerrigter. Volgens mij is hij ook de jongste niet meer en jonges als Cabral, John, Berghuis en Narsingh zijn grote talenten die er aan zitten te komen.

ow ow ow wat een hypocriet gezever bespeur ik hier weer op voetbalzone.nl

Boerrigter heeft net een paar wedstrijdjes gehad tegen clubs als Vvv, de Graafschap, Heerenveen ( uit vorm) en volgens velen is hij al : de revelatie van het seizoen/ klaar voor Oranje..

Een paar dagen geleden ging het over Mertens die 6 goals maakt in 4 wedstrijden tegen inderdaad ook wat mindere tegenstanders. Maar als het over Mertens gaat is hij overhypt, maar als het over Boerrigter gaat dan is hij een topper/oranje speler?????????

Echt een trieste bedoeling qua discussies hiero...

2 september 2011 om 17:32

Zit niet hele tijd te zeveren over die kleine clubjes man, Mertens scoorde de helft van zijn productie ook tegen laagvlieger Excelsior, dus waar hebben we het over? Het gaat hier over Boerrigter en jij loopt alleen maar te zeveren over Mertens, over triest gesproken.

2 september 2011 om 17:36

Het is een vergelijking die ik maak op mijn punt te verduidelijken, maar jou niveau past goed bij voetbalzone.nl. Het is hier altijd een welles-nietes discussie over PSV of Ajax. Boerrigter is gewoon niet goed genoeg.

2 september 2011 om 17:39

Ik zie hier nergens een welles-nietes discussie hoor, ik zie alleen iemand die blijkbaar erg verontwaardigd is omdat iemand iets over Mertens heeft gezegd. Door al dat geschreeuw van je vergeet je je mening inhoudelijk te onderbouwen, dus als we over niveau gaan spreken....

2 september 2011 om 19:31

''echt een trieste bedoeling qua discussies hiero...''

Nee 9 vraagtekens achter een zin zetten is niet triest?

Een goed begin, maar over oranje beginnen lijkt me nog totaal niet relevant. Ik zie hem nog best vaak het verschil maken voor Ajax, maar om oranje te komen zal hij het toch in de CL en tegen de Nederlandse top moeten laten zien. Pas dan maak je een kans om jongens als Elia en Affelay in de rangorde voorbij te gaan.

Natuurlijk hoort ie nog niet in oranje. Maar als hij deze lijn weet vast te houden zou het best eens kunnen zijn dat hij een keer (en bij eventuele blessures) wordt opgeroepen. Nu in ieder geval nog zeker niet

Deze jongen is gewoon heel erg goed. Het bewijs dat als je na je 21e nog niet helemaal klaar bent voor (de basis van) Ajax(zie Rodney Sneijder, Castillion, Ozbiliz) , het niet onmogelijk is alsnog heel ver te reiken in je carriere. Boerrigter gaat zeker nog wel richting de top van Europa. Ik denk dat als hij zo doorgaat, hij over twee jaartjes moeiteloos mee kan bij een club als Arsenal of Man utd. Het Nederlands elftal is over een halfjaartje, mits hij zo doorgaat, ook mogelijk

Gelukkig maar, want je zult er nooit de kans krijgen, 24 jaar en nog niks gepresteerd, een leuk seizoentje in de jupiler league vind ik niks idd.

Boerrigter maakt een verrassend goede seizoensopening mee. Hij toont zich als beste Jupilerleague speler van het vorig seizoen ook volkomen Eredivisie waardig.
De wedstrijden tot nu toe zijn nog geen maatstaf om hem richting Nederlands elftal te duwen.

Mocht Boerrigter dit niveau vasthouden en ook in staat blijken op CL niveau gewoon mee te spelen en zelfs besissend te kunnen zijn, dan weet je zeker dat hij Nationale elftal potentie heeft.

En ook, je ziet aan z'n spel dat er gewoon nog een heleboel rek in zit. Hij zit in een verkenningsfase, wat onder welke omstandigheden te doen. Heeft nog net niet voldoende overzicht om iets eerder op zaken te anticiperen, maar alles oogt in z'n voordeel.
Dit seizoen kan hij grote sprongen maken, daar ben ik van overtuigd.
Mocht dat werkelijk gebeuren dan wordt hij zeker in de voorselectie opgenomen.
De rest hangt af van de omstandigheden dan....

En hij is pas 24 jaar, hè ??

Waarom krijgt die jongen dan weer meteen dit soort vragen tijdens een interview? Komop zeg die jongen heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld en moet meteen klaar zijn voor Oranje?
Laat hem nu maar eerst dit seizoen bewijzen constant mee te kunnen en in de toppers tegen Psv en Twente ook belangrijk kan zijn en hoe hij het in de CL gaat doen voordat we moeten denken aan het Nederlands elftal.

En ja het is een klassieke linksbuiten en die heeft het Nederlands elftal niet maar wij spelen ook niet het klassieke systeem en met de huidige jongens gaat het prima en die hebben zich al langer bewezen of op een hoger niveau. Kortom leuk dat die jongen het goed doet en hij is er zelf ook nog niet mee bezig maar Oranje zit er voorlopig echt nog niet in. Toch jammer dat ze dit soort vragen stellen en dat het dan meteen als een groot nieuwsbericht hier geplaatst moet worden.

Natuurlijk komt Boerrigter nog niet in aanmerking voor Oranje. Die man heeft opzich best aardig gespeeld bij Ajax, maar om hem nu op basis van die 4 wedstrijdjes uit te nodigen voor het Nederlands elftal..mwaah..dat zou wel heel erg appart zijn.

2 september 2011 om 18:01

Precies daarom snap ik ook niet waarom Strootman en Wijnaldum zijn geselecteerd

Achja als Boerrigter deze lijn doortrekt en Elia blijft weer een jaar doorsukkelen mag die van mij opgeroepen worden hoor.

2 september 2011 om 18:12

@afca_

Volgens mij hebben Strootman en Wijnaldum al heel wat meer wedstrijdjes op het hoogste niveau gespeeld dan deze Boerrigter, die vorig jaar nog in de kelder van het Nederlands betaald voetbal speelde.

Wijnaldum was vorig jaar één van de weinige lichtpunten van Feyenoord en Strootman blonk uit bij Utrecht, en speelde al op jonge leeftijd Eredivisie-voetbal met Sparta.

Wat heeft deze Boerrigter nu eigenlijk al laten zien? Maar goed, kennelijk denk jij er weer anders over. Als iets een Ajax-shirt aan heeft dan is het meteen geweldig he...zucht.

2 september 2011 om 18:43

Wat lul je nou? Strootman heeft vorige jaar om precies te zijn 1 wedstrijd goed gevoetbald bij Utrecht en dat was Ajax thuis. Wijnaldum liet zelden wat van zich zien, en zou never nooit geselecteerd zijn als die nu geen PSV shirt om ze schouders had gehad.

Ik denk helemaal niet dat Boerrigter geweldig is, die conclusie trek jij, maar jij beargumenteert het omdat die pas 4 wedstrijden wat heeft laten zien. Terwijl Strootman en Wijnaldum ook op basis van 4 wedstrijden dit seizoen zijn geselecteerd.

2 september 2011 om 18:15

Maar niemand zegt ook dat Boerrigter nu al in aanmerking komt voor Oranje.

“wie weet mag ik me misschien ooit melden bij het Nederlands elftal. Dat zou echt fantastisch zijn”

Daarbij is de poll ''derk Boerrigter gaat op den duur een vaste international worden''.

Compleet nutteloze opmerking.

Ikzelf denk dat Boerrichter op den duur in aanmerking komt voor Oranje. Ik denk alleen dat hij niet heel gunstig zit qua leeftijd. De huidige 'grote vier' kunnen allemaal nog wel een toernooi of drie mee. Tegen die tijd is Boerrigter zelf ook rond de 28/29 en zullen er inmiddels nieuwe veelbelovende jongens staan. Als nummer 13-18 zou nog wel mogelijk kunnen zijn in een concurrentiestrijd met Affelay/elia.

Daarbij @afca_recordkampioen:

Wijnaldum lijkt mij al een jaar of 2 als steunpilaar in de eredivisie rond te lopen bij Feyenoord. Ditzelfde geld voor Strootman die er inmiddels ook al 3/4 jaar staat - het half jaartje in de eerste divisie. Waar Boerrigter momenteel een jaar matig jaar bij RKC in de eredivisie heeft gespeeld en nu vier aardige wedstrijden tegen ploegen als de Graafschap/vvv/heereveen(één na laatste) en Vitesse.

Ik snap dit niet... Deze lijn vasthouden? Tegen clubs als Lyon en Real gaat ie gegarandeerd door de mand vallen. En het EK is nog veel zwaarder... Ik zie hem echt niet volgend jaar bij Oranje... Dat gaat nog minimaal 2/3 jaar duren.

3 september 2011 om 18:19

Even afwachten, jij bent te vroeg met je oordeel. Hij kan best eens verrassen tegen lyon en real, we zullen het zien, in ieder geval een goeie drijfveer voor hem.

Met Boerrigter en Oranje komt het uiteindelijk toch wel goed. Las laatst een interview met hem en als je ziet wat voor drive die jongen heeft om te slagen... Op de bank? Dan train ik twee keer zo hard als mijn concurrent. Die instelling had hem volgens hemzelf gebracht tot waar hij nu is en ik denk dat er nog wel meer in het vat zit. Hij zal zich denk ik bij Ajax pijlsnel ontwikkelen en uiteindelijk is Oranje daar de logische beloning voor. De gevestigde orde Huntelaar, Van Persie, Van der Vaart, Sneijder, Kuyt, Afellay en Robben is onomstreden. Daarnaast zal er wel plek zijn voor Elia. Mocht er dan nog een plek vrij zijn voor een aanvallende speler dan zal Boerrigter denk ik Lens wel uit de droom helpen...

Houden zo. Denk dat het voor hem erg moeilijk gaat worden. Zeker omdat er ook nog talenten aankomen voor op de vleugel. Zo is Ola John 6! jaar jonger dan hem en lijkt hij over meer potentie te bezitten.

Boerrigter, wat een heerlijke nuchtere en sympathieke jongen ben je toch zeg!
Deze voetballer is gewoon nuchter en flirt wat met Oranje, dat mag toch zeker wel?
Er zit nog genoeg rek en potentie in zijn voetballende dan wel persoonlijke eigenschappen, gewoon trainen, je best doen en dan komt het resultaat vanzelf wel als het daadwerkelijk blijkt dat je goed genoeg bent voor Oranje, voor nu gewoon lekker je koppie op nul en de focus leggen bij Ajax!

“Of ik het volkslied ken? Natuurlijk, dat heb ik al op de basisschool geleerd van juffrouw Inge. Als Nederlander hoor je het Wilhelmus toch te kennen.”
Vooral door deze zin maakt hij het helemaal goed haha, je hoort ook met trots voor je vaderland te spelen, en wat is er dan mooier het volkslied uit volle borst mee zingen?

Oh nog wat: ik zeg dit niet omdat het een ajacied is, ben gewoon erg gecharmeerd van Boerrigter als speler en persoon!

Als Van Basten nog bondscoach was, dan had hij nu al bij het Nederlands Elftal gezeten. Gelukkig hebben we nu een goede bondscoach. Iemand die zich niet blind staart op bij welke club iemand speelt, maar selecteert op basis van kwaliteit en teambelang.

2 september 2011 om 18:25

ouwe koeien uit de sloot halen lijkt me. Trouwens de statistieken waren van Van Basten goed.
Nee, Van Marwijk doet het goed om strootman en Wijnaldum meetenemen, ipv Janssen en/of De Jong(ajax).

2 september 2011 om 20:44

Ja dat doet hij goed ja, Strootman is in potentie een topper, voor Theo is Ajax het plafond. De vergelijking Siem de Jong - Wijnaldum ga ik niet eens op in, los of Wijnaldum goed genoeg is (ik denk nog niet, maar in potentie kan het belangrijke speler worden voor Oranje) is Siem de Jong natuurlijk niet goed genoeg voor een plaats in de selectie, zeker niet met de moordende concurrentie op het middenveld. Siem de Jong is als Kuyt, want hij werkt heel hard en doet geen gekke dingen, maar mist dan nog eens de koelbloedigheid en functionele techniek van Kuyt.

ja zeker hij word overschat ik vin het een standaart speler niks extras

Boerrigter... Die jongen heeft nog helemaal niets laten zien, laat staan bewezen. Hij heeft nog nooit tegen Europese topverdedigers gespeeld. 't Is maar goed dat hij er zelf niet mee bezig is, want Oranje zal hij nooit halen.

Je kunt nu nog niet teveel zeggen over Boerrigter, alleen wel dat het een snelle, behendige aanvaller is en een klassieke linksbuiten met een uitstekende voorzet! Als boerrigter zo blijft spelen en zich ook laat zien in de champions league, kan het na een verloop van tijd wel zo zijn dat hij word opgeroepen voor het Nl-elftal, maar nu heeft hij nog niets laten zien! Maar ik heb wel vertrouwen in deze jongen! hij heeft unieke kwaliteiten in nederland, spelers zoals hem zie je in ieder geval niet veel!

Het is dat ie voor Ajax speelt, anders was ie al wel opgeroepen. Strootman speelde een paar goede wedstrijden en werd opgeroepen, Wijnaldum speelde een paar goede wedstrijden werd opgeroepen, Theo Janssen gaat naar Ajax en word spontaan niet meer opgeroepen..
Boerrigter komt er nog wel!

Oh wat word de wereld verrot en hatelijk gezien sommige reacties hierboven.

Met een beetje inzicht zie je wat voor fantastische speler derk gaat worden maar moet nog een paar stappen maken en dan kun je genieten en zal hij ook in oranje gaan spelen.
Een echte klassieke buitenspeler met snelheid,dreiging goed veld breed houden en een redelijk voorzet en schot die zijn zeer zeldzaam

Boerrigter maake een stormachtige ontwikkeling door. Hij weet zelf blijkbaar ook nog niet waar zijn plafon ligt. Als Boerrigter zich zo door ontwikkeld zie ik hem zeker oranje wel halen. Mooie speler om naar te kijken.

Ach, die jongen geeft gewoon aan dat ie graag voor het NL elftal zou willen voetballen. Dat wil ik ook wel! Maar hij geeft ook aan dat het nu nog geen issue is. Helder toch. Hij wil zich eerst bij Ajax bewijzen, en dan verder zien.

De eerste voortekenen zijn goed.snap ook niet dat mensen zo over hem heen vallen. Strootman en Mertens komen ook uit de 1e divisie en hebben zich ook goed aangepast, waarbij mertens veel potentieel lijkt te hebben. Maar van al deze spelers (boerrigter, strootman, mertens) moeten we eerst maar eens zien hoe ze het tegen fatsoenlijke tegenstanders doen en over een langere periode presteren.

Al denk ik trouwens dat Boerrigter Manolev nog voorbij gaat als ie achteruit loopt.

2 september 2011 om 19:33

Met je hele filosofie ben ik het eens, alleen die laatste zin, beetje jammer

Ps : Wijnaldum moet zich natuurlijk ook nog bewijzen voor het Nl-elftal, allereerst maar eens bij Psv bewijzen

Hij is zeker een speler van de toekomst bij Oranje. Scoort lekker bij Ajax en als dit zo doorgaat dan ziet Van Marwijk het ook wel. Hij kan een hele goede speler worden.

2 september 2011 om 20:33

hou je bek joh fliefloe je weet niks van voetbal

Blijf gewoon goed spelen denk niet aan nl pas over 2jaar dan moet je goed presteren om een international te worden.

Boerigter is een aardige speler. Maar, denk eerlijk gezegd dat de eredivisie wel echt zijn top is. Alhoewel het natuurlijk ten opzichte van Ebecilio een hele verbetering is. Normaal gesproken zou Boerigter natuurlijk niet goed genoeg zijn voor het Nederlands elftal. Maar, als je bedenkt dat Kuyt ook nog steeds in het Nederlands elftal staat dan kan in principe elke boerenl*l in het Nederlands elftal staan.

Met alle respect hoor, maar ik vind dat boerrigter een beetje word overschat. Leuke speler voor de Eredivisie, maar overdrijven kan ook hij is al 24 en om nu te zeggen dat hij een uitblinker is ook weer wat te veel van het goede.

Ik verbaasd mij nou weer dat zoveel mensen hier verbaasd zijn dat Boerrigter zich zo makkelijk aanpast aan het Ajax-niveau. Deze jongen heeft heel veel dingen die een goede buitenspeler moet hebben en ben er dan ook heilig van overtuigd dat het niveau waar hij nu op acteert niet zijn plafond is. Ik zie hem best in de toekomst international worden. Vindt Boerrigter echt niks minder dan bijvoorbeeld Lens. Ik vind wel dat hij eerst is een goed jaar bij Ajax moet draaien voordat hij international wordt. Dus ik denk dat het EK te vroeg voor hem komt. Maar bij het WK 2014 moet hij erbij zijn.

@nt-lasse10, hij speelt goed bij Ajax vind als hij zo door gaat er best kan komen hoor.

Met ajax achtergrond kom je er makkelijker bij
terecht of niet dat is de vraag
boerrigter speelde in de jeugd bij Twente al heel goed maar nooit jong oranje
daar werd hij wel voor gevraagd toen hij net bij ajax was
hij was toen wel geblesseerd en had nog niks voor ajax gespeeld maar dat maakt in zeist niks uit

zeg het maar ... ik noem het raar beleid

ik wil niet veel zeggen maar kunnnen we niet beter effe wachten todat boerighter een heel seizoen goed speeld en dan pas praten over oranje want hij heeft nu miss 4 wedstrijden goed gespeeld tegen vvv, vitesse, heereveen en de graafschap
hij speelt wel goed maar zeker niet beter dan kuyt robben affelay of elia maar ik vindt wel dat hij beter mee naar het ek kan dan babel die heel zijn leven nog niet goed heeft gespeeld

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren