Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Nistelrooij: 'Ik vind de Eredivisie niet aantrekkelijk genoeg'

Laatste update:

Toen hij vertrok bij PSV zei Ruud van Nistelrooij dat hij ooit nog eens terug wilde keren in Eindhoven en Marcel Brands nam enkele weken geleden dan ook contact op met de spits. Van Nistelrooij had echter een teleurstellende mededeling voor de technisch directeur: hij sluit af bij Málaga. “Ik zal nooit meer bij een Nederlandse club gaan voetballen”, zegt de spits.

/

De 35-jarige Van Nistelrooij wist dat PSV hem nog graag wilde hebben. “Ook nu hebben ze de deur voor me open gezet”, vertelt de zeventigvoudig international aan NUSport. “Ik kan daar altijd terugkomen, dat was de insteek, maar naar Nederland ging mijn voorkeur absoluut niet uit. Daarvoor vind ik de Eredivisie niet aantrekkelijk genoeg. En nu komt het er niet meer van.”

Van Nistelrooij begon zijn loopbaan in het seizoen 1993/94 bij FC Den Bosch en kwam via sc Heerenveen in 1998 bij PSV terecht. In Eindhovense dienst speelde hij 67 competitiewedstrijden, waarin hij liefst 62 doelpunten maakte. Het leverde hem een droomtransfer naar Manchester United op en Van Nistelrooij speelde hierna nog voor Real Madrid en Hamburger SV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat begrijp ik ook wel. Als je alles al hebt gezien, dan wil je niet nog een keer terug naar de nederlandse velden. Succes bij Malaga

26 juli 2011 om 09:57

Totdat hij opeens trainer wil gaan worden en dan is een Nederlandse club opeens wel weer intressant.
Als hij hier weer zou gaan spelen net zoals spelers als Seedorf etc dan word het toch weer aantrekkelijk of niet..

En met niet aantrekkelijk bedoeld hij gewoon geld klaar.

Ook hij heeft ooit wat gehad aan spelers die terug kwamen en waardoor hij ook weer beter werd jammer dat hij dit eventjes vergeet.

26 juli 2011 om 11:26

Het is wel makkelijk om iemand als goldigger te zien, wat ruud zegt is absoluut niet verkeerd. Hij wilt gewoon graag genieten van een uitdaging als het maar geen Eredivisie club is. Absoluut niks verkeerd mee, Ruud geniet gewoon graag om te spelen in het buitenland, dat zegt hij eerlijk zonder er omheen te draaien.

26 juli 2011 om 16:14

Nou ik begrijp Ruud wel hoor.. Zelfs in de zomer is het alleen maar regen, regen en nog een keer regen in dit kikkerlandje, terwijl hij in Spanje kan genieten van mooi weer, meer geld en een veel sterker competitie..

26 juli 2011 om 14:38

Ruud vergeet alleen dat hij niet meer het niveau heeft voor de Spaanse competitie, wel nog het niveau van Psv. Maar daar zal hij dit seizoen nog wel achter komen denk ik.

Ik begrijp het ook, lekker weer in malaga, prachtige omgeving, lekker salaris.
En het voetbalniveau is vele malen hoger, dus ja ik geef je groot gelijk.

26 juli 2011 om 08:22

moest ie voor geffen kiezen dan?

26 juli 2011 om 09:00

Malaga is minder goed dan Psv, ondanks de transfers. Maar de competitie, het weer en (waar het om gaat volgens mij) het geld helemaal.

Jammer, heb altijd veel respect voor spelers die naar hun clubs terugkomen. Stam, Davids, Cocu, helden!

26 juli 2011 om 10:01

Onzin, Malaga is wel beter als Psv.
en de helden op Cocu na hebben ze niet veel meer toegevoegd.
het was soms zelfs zielig tot ze er stonden stam die van links en rechts voorbij werd gelopen.
Nou nee dan liever stoppen.

26 juli 2011 om 14:28

Vreemde natrap van Kibuto op een geweldenaar als Stam.
Stam was aanvoerder, speelde nagenoeg elke wedstrijd, deed dat ook nog eens op hoog niveau en inspireerde jonge talenten als Vertonghen. Als ik me niet vergis stond hij ook nog eens tweede in het Voetballer van het Jaar-klassement van VI, dus ik deel denk ik deze mening met meerdere..

26 juli 2011 om 10:33

Ik ook, maar ga dan ook niet lopen zwetsen dat je 'ooit zeker terugkeert bij Psv'. Zeg dan gewoon niks.

26 juli 2011 om 11:10

Dat is ook al redelijk wat jaren geleden hé, dus ja. Ik begrijp 'm wel.

On-topic: Jep, mee eens met Ruudje, Spaanse competitie is aantrekkelijker als de Nederlandse competitie. Dat is nou eenmaal zo.

26 juli 2011 om 11:29

Ja ik begrijp dat dus niet.
Of het nu gisteren was of in 1824. Met een beetje verstand weet je dat je over een dergelijke belofte 10 jaar later makkelijk anders kunt denken. Zeg het dan gewoon niet.

De laatste jaren is van Nistelrooij veranderd in een onsympathieke geldwolf die op deze manier zeer respectloos is naar PSV (en de eredivisie) en eerder in zijn geldlust ook al zo respectloos omging met de club die hem 'uit het slop had getrokken' (hsv).

Bah bah

tja ruud, dat zal niet iets van vandaag of gisteren zijn. misschien was het ten opzichte van psv en haar supporters netjes geweest als je dit wat eerder duidelijk had uitgesproken. iedereen kan er gezien je staat van dienst vrede mee hebben dat je liever afsluit in een competitie met meer aanzien en meer geld, maar je hebt er zelf aan bijgedragen dat psv hoop hield en pogingen deed je te halen.

26 juli 2011 om 08:42

heeft hij ooit gezegd dat hij zou terugkeren bij PSV dan? Weet het niet hoor..gewoon een vraag.

26 juli 2011 om 08:47

ja,bij zijn afscheid richting Manchester heeft hij gezegd dat hij zeker terug zou komen.

ot: nu is hij tenminste eindelijk duidelijk.

pfffff jij bent ook niet zo aantrekkelijk hoor Ruud!!

nee ik begrijp het wel, alleen is het wel voor supporters frusterend iedere keer een speler van een club beloofd dat hij ooit terug komt om zijn carriere af te sluiten bij zijn club.
in werkelijkheid zijn het er maar erg weinig die het daad werkelijk ook doen( zoals v. Bronckhorst en Rijkaard)

Het zegt genoeg. De tijden dat de 'grote jongens' in Nederland kwamen afbouwen -rijkaard, Gio, Stam, Cocu, Davids, etc- ligt achter ons. Ten tijde van Stam en Gio was het niveau al aanzienlijk minder, Stam ergerde niet voor niets groen en geel aan het spelniveau. Middelmatige buitenlanders, Nederlandse jongens die net komen kijken en denken dat ze er al zijn, een suicidale spelopvatting en ga zo maar door.

Dit neemt niet weg dat ik de Eredivisie een ontzettend leuke competitie vind, maar laten we wel wezen, het niveau is al jaren achteruit aan het hollen. Dit wordt de laatste twee seizoenen een beetje verbloemd door vooral FC Twente, maar het zal echt omhoog moeten willen we ooit nog eens potten gaan breken in Europa. Geld is er nooit geweest ten opzichte van de andere landen.

Wat dat betreft is het goed om de tendens te zien dat clubs weer doen waarmee ze groot werden, Ajax -nadruk op zelf opgeleide spelers- en PSV -nadruk op het kopen van Nederlandse spelers omdat ze ze zelf niet kunnen opleiden- en Feyenoord, die laatste weliswaar noodgedwongen, maar toch komen ook zij er wel weer bovenop. Ik heb er het vertrouwen in dat Twente zich definitief in de top nestelt. De Nederlandse jeugdelftallen doen ook nog steeds goed mee, internationaal gezien, en Oranje is absolute wereldtop.

Nu weer terug naar de situatie waarin de oude rotten graag komen afbouwen bij hun oude clubs en met hun ervaring deze elftallen wat verder Europa door kunnen loodsen!

26 juli 2011 om 09:31

Heb je volkomen gelijk in, alleen zou zo'n speler misschien juist wel ballen moeten tonen om het niveau helpen omhoog te krijgen, en toch voor Nederland te kiezen. En het liefst ook niet op je 35/36e als we niks meer aan ze hebben. Want Stam, tsja, hij heeft zich groen en geel geërgerd aan het niveau hier maar hij stelde soms ook zelf een beetje teleur helaas. Davids idem. Soms komen ze zo laat dat ze weinig meer kunnen maken. Gio, daar kan men aan voorbeeld aan nemen.

Maar dat de tijd dat grote jongens komen afbouwen achter ons ligt, betwijfel ik. Hoelang is het nou geleden dat Gio hier tekende? In die tijd is er niks veranderd hoor. Hoeveel spelers nadien hadden hier kunnen afbouwen en hebben dat niet gedaan dan? Dat valt wel mee geloof ik, de spelers moeten er wel zijn natuurlijk.

Ik denk dat veel te maken heeft met de blessures van RVN en zijn falen bij Hsv. Als hij daar 2 jaar had geknald had hij voor zijn gevoel een goede afsluiter in het buitenland, maar om na falen bij HSV terug te keren naar PSV dat voelt niet goed. Dat scheelt een hoop denk ik, zijn slechte tijd bij HSV daar wil hij zich nog 1 keer voor revancheren.

Het is niet de eerste keer dat Ruudje terug komt op eerder gedane uitspraken. Vind het alles bij mekaar maar een onbetrouwbaar mannetje. Ene moment roept hij dit, krijgt hij vervolgens een interessante aanbieding dan weet hij opeens niks meer van die eerder gedane uitspraak. Maar goed, dat moet Ruudje helemaal zelf weten. Maar als je in het verleden aangeeft ooit te willen terug keren en het nu afdoet onder de noemer niet interessant genoeg, dan heb je voor mij afgedaan. Bedenk je dat dan eerder voordat je zulke boute uitspraken doet.

26 juli 2011 om 11:42

Wat je hier zegt, slaat werkelijk helemaal nergens op.
In het ''verleden'' was de eredivisie nog een andere competitie. toen deden ze nog enigszins mee in de top van europa (psv in halve finale CL e.d.).
Nu is het dat simpelweg niet meer.
Het kan dan toch zijn dat je je mening bijstelt? jij stelt je mening toch ook wel eens bij?
Dat maakt hem toch niet meteen onbetrouwbaar.

26 juli 2011 om 11:53

De incidenten waar Ruudje bij betrokken is is ondertussen een vrij aardige lijst. Zo had hij ooit eens aangegeven niet meer beschikbaar te zijn voor het Nederlands Elftal toen hij bij Real Madrid speelde. Toen hij verhuisde naar HSV was die opeens wel weer beschikbaar als je het hebt over uitspraken doen en daarop terug keren. Maar ik wil de incidenten wel even opsommen, kan je zien wat voor persoon Ruudje is:

Tijdens de kwalificatiewedstrijd tegen Tsjechië voor het Euro 2004 voetbal wordt Van Nistelrooy gewisseld door bondscoach Dick Advocaat. Hij is daar zo boos over dat hij een bidon richting Advocaat schopt.

Na de halve finale van Euro 2004 zou Van Nistelrooy scheidsrechter Anders Frisk beledigd hebben. Hij zou Frisk een thuisfluiter genoemd hebben en kreeg om die reden een schorsing van 2 wedstrijden. De Knvb wilde in eerste instantie in beroep gaan, maar besloot later ervan af te zien.

Tijdens de interland Nederland-andorra (4-0) in aanloop van het WK in 2006, werd Van Nistelrooy flink aangepakt door de verdedigers van Andorra. Heel de wedstrijd werd hij hard aangepakt en geschopt door Antoni Lima (andorra). Op het moment dat hij een penalty mocht nemen en deze gemist had, kwam diezelfde Lima naar hem toe om hem even goed in het gezicht uit te lachen. Nadat hij zijn sportieve revanche had genomen door de 4-0 te maken, liep Van Nistelrooy naar deze verdediger toe en begon voor zijn neus te juichen. Die actie kostte Van Nistelrooy een gele kaart.

Tijdens een training van het Nederlands elftal in oktober 2005 gaf Van Nistelrooy een knietje aan verdediger Ron Vlaar, die hem tijdens de training vaak de baas was. Na de training bood Van Nistelrooy zijn excuses aan Vlaar en de gehele selectie aan.

Tijdens een training van Manchester United slaat Van Nistelrooy teamgenoot Louis Saha, nadat deze commentaar had geuit over zijn spel. Van Nistelrooy was eerder al in gevecht geraakt met Cristiano Ronaldo om de reden dat deze tijdens een wedstrijd de bal niet snel genoeg zou hebben afgegeven.

Het vertrek bij Manchester United ging niet zonder problemen. Het conflict ontstond toen Fergusson Van Nistelrooy niet in liet vallen tijdens de finale om de carling cup. Vijf jaar na dato, heeft Van Nistelrooy contact opgenomen met Fergusson, om hem te bedanken voor de mooie en succesvolle tijd die hij bij Manchester United heeft gehad.

26 juli 2011 om 11:58

Dit zijn incidenten. Wil dat dan meteen zeggen dat hij onbetrouwbaar is?
Suárez beet Bakkal in de nek. is hij dan ook meteen onbetrouwbaar?

26 juli 2011 om 12:11

Ruudje heeft al 2x uitspraken gedaan waar die op terug gekomen is. Eerst over zijn interlandcarriere, daarna over de terugkeer bij Psv. Zoals hij bij HSV heeft geprobeerd een transfer naar Real Madrid te krijgen is niet netjes, tel daarbij op de vele incidentjes die rondom hem hebben gespeeld. Het is er niet eentje, maar het zijn er een heleboel, dan is het een naar, irritant en onbetrouwbaar mannetje ja.

26 juli 2011 om 12:20

Sorry hoor voor de mensen die Ruud zien als een goedlachs persoon die altijd even eerlijk is, maar je moet toch duidelijk inzien dat hij een tweede gezicht heeft. Caritas heeft natuurlijk deels gelijk als hij zegt dat Ruud vrij egoistisch is in zijn keuzes en onbetrouwbaar op bepaalde momenten. Misschien zijn zijn voorbeelden hier niet 100% getuigen van, maar ik kan anders nog wel even aanhalen wat Ruud zei toen hij naar HSV ging (wat ik al een opmerkelijke keuze vond aangezien PSV van vergelijkbaar niveau was alleen minder betaalde).

Hij zei dat hij HSV een prachtige club vond en hem omhoog wou helpen. Hij waardeerde het dat hij daar een kans kreeg om zichzelf weer te bewijzen, hij had dat nog geen twee weken gezegd of Real Madrid wilde hem hebben. Opeens was HSV niet meer de mooie club die hij graag omhoog wilde helpen (soort van reactie richting PSV en zijn supporters om het allemaal mooi te praten). Nee opeens moest en zou Ruud naar Real gaan en wilde meneer daar zelfs ruzie om maken op de training. Toch wel krom vind ik, als je uit je hart voor een HSV kiest (?) en de club omhoog wil helpen, maar je twee weken later daar niets meer over kunt vertellen en meteen vergeet wat je hebt gezegd.

Daarna zijn er nog meer interviews geweest omtrend dit onderwerp waarbij hij zichzelf verraad en dingen verdraaid. In het geval van PSV heeft Ruud het ook zo tactisch en soepel mogelijk gedaan en verteld.

Voor mij is Ruud een wolf in schaapskleding en een grote egoist aan de ene kant. Aan de andere kant vind ik dat hij ook zeker een goedlachse kant heeft en vaak een positieve indruk maakt, maar mensen vergeet a.u.b niet hoe egoistisch 'ons ruudje' wel niet is!

26 juli 2011 om 12:09

Jij vind een auto mooi zie daar 10 jaar later die hele mooie auto weer staan helemaal afgetakelt en al.
Is die dan nog even mooi als daarvoor of heb je nu een andere auto die je mooier vind?
Precies je vind op dat moment een andere auto mooier en zo ligt het ok bij Rvn, en geef hem eens ongelijk!

26 juli 2011 om 12:24

Iedereen gelooft Ruudje ook echt op zijn blauwe ogen he. Ruudje is ook zo een oprechte eerlijke kerel. De reden dat hij heeft gekozen voor Malaga lijkt mij overduidelijk. De aanwezigheid van een rijke Arabier die heel veel centjes heeft. Want heel vaak heeft Ruudje geen blauwe ogen maar dollartekens in zijn ogen. En PSV heeft weliswaar een heleboel centjes sinds kort, ze hebben ook een loongebouw en daar past Ruudje niet in. Maar aangezien dat niet netjes is om te zeggen want je zou eens het stempel geldwolf kunnen krijgen roept onze Ruudje dan maar de Eredivisie is niet aantrekkelijk genoeg. Ik geef hem geen ongelijk hoor, als je elders 4-5x zoveel kan verdienen dan is er niemand die daar nee tegen zegt. Alleen de meeste grote idiote idealist misschien maar voor de rest kiest iedereen voor de bak met geld, maar kom er dan wel eerlijk voor uit.

Als PSV hem 6 miljoen had willen betalen was hij maar al te graag naar de Eredivisie gekomen!

Echt een topper hoor!! Begrijp me niet verkeerd, ik gun het hem van harte, maar de sportieve uitdaging ontgaat me even.

26 juli 2011 om 10:05

Want PSV is storfiever beter?
Malaga heeft een elftal wat subtop kan einidigen in Spanje.
Dat is toch hoger als in de top 3 te eindigen in de Eredivisie

26 juli 2011 om 10:45

Ik ga er niet vanuit dat zij in de top 3 eindigen. Ik denk zelfs niet dat zij Europees voetbal gaan halen. Ik denk dat, naast Barca en Real, Valencia, Villareal en Atletico Madrid eerder kansmaken op een plek in de top 3.

Ik denk dat PSV dan (sportief) aantrekkelijker is. Doen mee om het kampioenschap en spelen altijd Europees. Alleen financieel is het een stuk minder.

26 juli 2011 om 10:49

Ik denk het ook niet maar denk tot 5/6 worden in Spanje toch zwaarder weegt dan kampioen in Nederland.

26 juli 2011 om 10:55

Hij bedoelde de top 3 in Nederland, dat subtop Spanje sportief gezien beter is dan top 3 Nederland. Daar heeft hij natuurlijk een goed punt want eerlijk is eerlijk, het is heel leuk dat ADO europees voetbal haalt, maar dat zegt wel wat over het niveau in Nederland.

Hij vind de eredivisie niet aantrekkelijk genoeg, lees financieel niet aantrekkelijk genoeg...

26 juli 2011 om 08:45

ook financieel misschien niet, maar kom op zeg..onze competitie stelt geen drol voor.
Belgie is ons over een paar jaar ook voorbij..die zijn ook zeer goed bezig. Het hele voetbal heeft met geld te maken..en als wij in Nederland niet snel veel meer geld krijgen voor de clubs dan houdt het op..dan kun je niet mee in Europa. Heel simpel.

26 juli 2011 om 08:49

de competitie stelt toch ook niks voor in NL. leuk dat het spannend is tot de laatste dag maar het nivo is om te janken.

26 juli 2011 om 08:58

Als je het vaak genoeg blijft zeggen ga je het nog geloven ook. Nederland is een klein land met de 8ste competitie ter wereld....noem dat maar eens niks...

Als er 1 leuke competitie in de wereld is dan is dat Nederland. En nee we hebben geen ploegen die e ruit springen maar gemiddeld gezien hebben we een hele degelijke en vooral leuke competitie.

Azijnzeikers!

26 juli 2011 om 09:36

Als ik het kon gaf ik je een groen randje, klasse reactie.
Mensen vergeten vaak zaken in perspectief te zien. Geld maakt het voetbal kapot en de ''grote'' klap moet nog gaan komen. We moeten in Nederland helemaal niet mee willen concurreren op het gebied van geld want dat is een utopie. Daar is het draagvlak veel te klein voor. Als klein land moeten we slim zijn en talenten laten doorstromen. De basis hiervoor is natuurlijk een zeer goed jeugdopleiding. Dáár moet het geld naartoe. We hebben in Nederland super vruchtbare grond voor talentjes gezien het feit dat we als kikkerlandje bijna wereldkampioen waren geworden. Of kijk naar Uruguay, dat telt 3,5m inwoners maar wint wel gewoon de Copa, geweldig toch.

nee ruud maar je bent er wel groot geworden.........voetballers zijn allemaal geldwolven, clubbelang komt op de laatste plaats, of je moet biij een club spelen ala barca, real, man united of dergelijke die wel het salaris kunnen betalen wat de heren willen.

Van Nistelrooy, de man die van normale jongen een gelfwolf werd en zich te groot voelt voor de eredivisie. Ik zal vertellen dat het zo zit: in Nederland kan hij alleen maar afgaan...hij is 35..de kans dat hij nog veel gaat scoren is vrij klein. Als ik zijn laatste 3 jaar zie.......snik...wellicht maar goed dat hij uit het gezichtsveld is. Liever de Ruud voor ogen toen hij wat jonger was!

Nou ben dan benieuwd welke 'topper' jou wil aantrekken. Sinds hsv ben je allang over je top heen en wil geen club je loon betalen. Vraag me echt af waar hij uiteindelijk zal gaan voetballen en zijn laatste seizoen zal spelen, wie wil nu nog een spits van 36-37 jaar en dan ook nog zoveel er voor betalen terwijl het rendement tegen valt?
Ik zag hem ideaal afbouwen bij psv, want echt veel heeft hij ook niet weer in te brengen en zij gunnen hem de kans. Vind het eigenlijk wel een beetje respectloos naar de Nederlandse competitie en naar psv, dus blijf dan ook maar lekker weg.

Waarschijnlijk gaat het om de volgende redenen:
# geld (na zo'n carriere blijkbaar nog steeds een drijfsveer)
# faalangst (in de Bundesliga ook vrij weinig van hem gezien - bij Malaga kan de vele nieuwe spelers alvast als excuus gelden)

Ik vrees dat hij een eredivisie salaris niet aantrekkelijk genoeg vond. Dit is de man die zich altijd heeft voorgedaan als de ''gewone jongen''. Maar als puntje bij paaltje komt kiest hij gewoon voor het geld in plaats om zijn carrière af te sluiten bij de club waar zijn supporters zitten, namelijk Psv. Daar zitten de mensen die hem zijn hele carrière hebben gesteund, maar blijkbaar vind hij het geld nog belangrijker.

Waarom zo negatief over onze eigen competitie? Tuurlijk, het niveau in Engeland, Spanje, Duitsland en waarschijnlijk ook Frankrijk zal hoger zijn. Italie kun je daar ook nog bij noemen, maar daar zijn de wedstrijden niet om aan te gluren. En in de genoemde competities (duitsland mogelijk uitgezonderd) zijn extreem hoge schulden aan de orde van de dag. Nu gaan in NL ook niet alle clubs vrijuit, maar niet in de mate van bv een Real Madrid, Barcelona en zelfs Mancester United. Zolang daar geen rechtlijnigheid in komt (bijvoorbeeld door de Eufa) zal er nooit een gelijke basis zijn en zullen we inderdaad nooit kunnen concureren met dit soort landen. Neemt niet weg dat ik, ondanks al haar beperkingen, de Nl-competitie erg leuk vind om te volgen en zal het altijd een kweekvijver blijven voor nieuw talent. Dat blijkt ook al jaren in ons nationaal team. En we zijn echt wel sterker dan de Belgische JL en die achterstand halen ze echt niet zomaar in.

Veel psv fans willen het niet weten, maar psv was voor Ruud gewoon een tussenstation net als Heerenveen dat voor hem was. Hij heeft net zoveel te danken aan Heerenveen als psv, maarja het maakt het niet minder zuur dat het tegenwoordig zo gaat in de voetbalwereld.

Echt zo´n domme lampekap... het is juost de bedoeling dat de oude vedetten zoals davids, stam, cocu en litmanen (opvallend veel ajaciede die zich wel laten leiden door echte clubliefde,maar dat ff terzijde) weer terugkomen om het niveau weer een beetje op te krikken.
Maar de heer van Nistelrooij heeft daar lak aan, nee met heren zoals van Nistelrooij is geen eer te behalen..

26 juli 2011 om 10:57

Je noemt er anders maar twee. En de terugkeer van Litmanen was vooral (helaas) om de medische staf van Ajax bezig te houden.

Vreemde vogel die Ruudje, zeg gewoon helemaal niks dan. Supporters zijn andere mensen dan werknemers zoals Ruud. Ruudje kan het wel weer makkelijk zeggen. Supporters gaan er van uit dat het echt zo is. En nu speelt hij ze laatste carrière jaren. Bij een Malaga zonder geschiedenis maar wel een hoog salaris.

26 juli 2011 om 09:34

Wel in een fantastisch klimaat, met goede teamgenoten en kans om hoge ogen te gooien. En het leven in Spanje beviel hem het best van waar hij gewoond heeft...hij heeft gekozen voor zijn gezin en het sportieve, want bij Malaga komend jaar met de huidige versterkingen wordt het wel boeiend!

26 juli 2011 om 09:39

Mij maakt het niet uit Ruud is nog steeds goed. En zal in de Nederlandse competitie nog 25 doelpunten maken. Daarom ben ik ook wel blij dat hij de terugweg niet neemt.

26 juli 2011 om 11:19

Dat vind ik wat voorbarig, de laatste jaren presteert Ruud eigenlijk vrij slecht. al 4 jaar lang is het kommer en kwel en lijkt het beste eraf...blessures, leeftijd, we kunnen allerlei excuses bedenken maar de afgelopen 4 jaar heeft Ruud vooral gekwakkeld en weinig laten zien.

Nu is hij 35 jaar en wilde hij er in de Eredivisie 25 gaan maken dan moest het wel compleet omslaan bij hem hoor. Zonde dat Ruud de laatste jaren zo weinig heeft laten zien, hij had beter bij Real kunnen blijven en een mooi afscheid kunnen krijgen. HSV is verloren tijd geweest, ik gun hem het beste bij Malaga nu!

Money money money. Als Ruud wel voor de Nederlandse competitie zou kiezen ben ik bang dat hij met gemak topscorer zou zijn geworden, Ik ga morgen maar even kijken of hij het no kan bij de oefenwedstrijd Utrecht-malaga

Tis wel ontzettend jammer dat hij niet terug komt. Ik vind eigenlijk dat het zijn plicht is tegenover de supporters. daar ben ik 1 van. Ik weet nog goed dat Ruud zo ontzettend geblesseerd raakte aan zijn knie tot 2 keer toe. Ik weet niet hoeveel steun betuigingen hij heeft gehad maar , dat waren er echt heeel veel. Ik zou dan als speler nadenken over die tijd en dan tot de conclusie komen dat je gewoon naar huis moet gaan waar, de mensen voor je in de rij staan. De club had je nodig, dezelfde club die jou groot heeft gemaakt en gesteund heeft door dik en dun. Ik ben teleur gesteld dat ie niet kwam. Ik had nog wel graag een paar keer willen zingen: van Nistelrooij ..ruudje, ruudje van Nistelrooij. Dat zou er nu helaas niet meer van komen.

Eigenlijk valt mij totaal iets anders op. Waren we het er niet bijna allemaal over eens dat Ruud zo'n nuchtere jongen was/ is en hij ondanks zijn rijkdom niet naast zijn schoenen is gaan lopen. Dat als Ruud wat te melden had dit heel waarheidsgetrouw overkwam?

Waar gaat het heen met de wereld als we zelfs deze man niet meer serieus kunnen nemen.

26 juli 2011 om 10:12

Maar zo zieje maar dat mensen kuddedieren zijn.
Ik snap echt niet wat Ruudje hier fout doet en hij tijdens zijn transfers uit Nederlands gezegd tot die wel zou terug komen en naar al die jaren kan die nog steeds bij een geweldig elftal ballen.
En dan is hij een geldwolf wat een onzin de man wilt gewoon tot het einde blijven voetballen op hoog niveau ''so what?''.

26 juli 2011 om 10:32

Je reageert op mijn reactie en haalt zaken naar voren als: bij een geweldig elftal ballen, dan is hij een geldwolf en wil blijven voetballen op hoog niveau. De boodschap in mijn vorige post is iets heel anders dan waar jij op reageert.

26 juli 2011 om 10:44

ik Reageer op:
Eigenlijk valt mij totaal iets anders op. Waren we het er niet bijna allemaal over eens dat Ruud zo'n nuchtere jongen was/ is en hij ondanks zijn rijkdom niet naast zijn schoenen is gaan lopen.

Tot jij die man niet meer kan geloven heeft meer met jou dan met ruud te maken.

Wellicht is het goed dat Ruud niet naar Nederland is terug gekeerd.
Hierboven wordt wel geroepen dat de oude garde die goed (kon) voetballen niet meer naar Nederland komt maar laten we eerlijk zijn: Toen Feyenoord een speler als Makkay haalde, die op dat moment van Bayern Munchen kwam, riep iedereen Wauw Geweldig! maar wat heeft hij nu gebracht?
En een een jaar later was het pfff komt hier nog even zijn zakken vullen..

Ik vraag me af of Ruud nog wel goed genoeg is voor een Psv. Voor een club als Heerenveen, waar hij ook onwijs veel aan te danken heeft, zou het een geweldige optie zijn. Maar voor Psv?
Kom op mensen, een 35 jarige oud-top speler (begrijp me niet verkeerd, ik heb Ruub altijd weergaloos gevonden) moet toch niet nodig zijn bij een topclub als PSV (of Ajax, Twente).

Nee ik ben blij dat hij niet terug is gekomen. Nu blijft voor mij de geweldige Ruud v Nistelrooij met zn geweldige goals voor ogen in plaats van de aftakeling in onze eigen competitie.

Dit is wel heel erg treurig voor al psv fans denk ik. Want RvN was wel een clubicoon. Toen hij naar Man U ging zei hij ik kom terug . En nu zegt hij het is niet meer aantrekkelijk genoeg. Maar door die '' niet aantrekkelijke competitie'' ben je bekend geworden. Maar goed veel succes bij Malaga.

Ruud gaat nu in een heerlijk klimaat spelen. Daarnaast is Malaga onwijs versterkt ten opzichte van het vorige seizoen en speel je tegen Barça en Real. Dat is toch wel wat hoger dan onze competitie. Ik snap de keuze wel, kan hij ook nog eens extra cashen.

Ach Ruud, moet je ook lekker zelf weten maar hou je mond dan ook gewoon!
Ipv roepen ik kom zeker terug bij Psv, zeg dan gewoon niks!
Ik ben altijd een fan van je geweest en nog steeds, alleen eerst was ik een fan van Ruud van Nistelrooij nu alleen nog maar van de voetballer Ruud van Nistelrooij! Jammer..

26 juli 2011 om 10:50

Mensenzoals jij zouden niet altijd elk woord moeten geloven wat een voetballer zegt! Hij heeft dat zo'n 9 a 10 jaar geleden gezegd! Hij heeft ook niet gezegd dat ie Zeker naar psv terug kwam.hij zou dat graag willen had ie gezegd. In al die jaren kan dat gewoon veranderen! En om hem daarop aan te vallen slaat helemaal nergens op! Hoevaak hebben spelers als Chivu Maxwell enz niet gezegd dat ze graag naar Ajax terug willen gaan later. Nou dat gaat ook echt niet gebeuren hoor. Maar hoor je ons daar over zeiken? Nee! Zo gaat dat nou eenmaal. Spelers roepen dat ze blijven en 2 weken later weg zijn. Spelers die terug willen komen maar het toch meer naar hun zin hebben in het buitenland. Zo gaat dat nou eenmaal! En dan kan je wel kinderachtig gaan lopen reageren maar daarmee zet je alleen jezelf voor lul!

26 juli 2011 om 11:23

Jonge je weet helemaal niet waar je over praat.
1. Hij heeft wel degelijk gezegd ik kom zeker terug.
2. 9 a 10 jaar geleden idd, maar ook toen hij bij Man Utd, Real Madrid en zelfs nog toen hij bij HSV zat heeft hij dit gezegd. PSV heeft hem gevraagd toen hij bij Madrid zat, toen wilde hij voor zijn laatste kans vechten bij Real. Een half jaar later heeft PSV hem niet meer gepolst en is hij naar HSV gegaan. Hij heeft toen letterlijk bij Barend en Barend gezegd dat hij nog graag bij PSV was terug gekeerd maar dat zij die winterse periode geen contact meer hadden opgenomen.
Dus roep niet zo maar wat over iets waar je geen donder van af weet!
En daarbij mijn eerste reactie zo denk ik er gewoon over en als je t daar niet mee eens bent dat mag maar reageer dan niet zo achterlijk..

26 juli 2011 om 12:47

Als je anderen van achterlijk reageren loopt te beschuldigen......doe het dan zelf ook niet. Zoals ik al zei...je zet alleen jezelf voor lul. Ga je druk maken om belangrijkere dingen dan over een stokoude spits die niet meer naar PSv terug wil! Te triest voor woorden dat mensenk waad worden als een spits van zijn leeftijd niet naar Psv terug wil. Wees blij.......ga je liever verheugen op een jonger talent. En niet op iemand die aan zn laatste ronde bezig is en niet meer die spits is die hij was.

26 juli 2011 om 13:01

Volgens mij kun je ook nog niet eens lezen he!
Ik maak me niet druk ik vertel alleen de feiten, nergens word ik kwaad dat maak jij er van en ook nergens zeg ik dat ik hem graag terug zie keren ik zeg alleen wat hij gezegd heeft.
En volgens jou had ie dat niet gezegd, ik kom tenminste nog met feiten jij roept maar wat de enige die zich druk maakt ben jij, en wel om mijn reactie.
Reageer dan niet op mij als je het te triest voor woorden vind!
Maarja daar blijkt maar uit dat je zelf niks beters te doen hebt..
Amen..

Het was wel een hele lange tijd terug toen hij zei dat hij terug zou komen, en in Spanje verdiend hij toch het dubbele dus ja op je laatste jaren cashen in Spanje is toch ook wel goed, en de compititie is ook heerlijk waarom niet.

Wie was die speler toch ook weer, die voordat de kwalificatie-wedstrijden van Oranje voor de WK begonnen, had gezegd dat hij geen international meer wilde zijn ! Toen Oranje zich echter had geplaatst, begon te roepen dat hij weer voor het Ned. Elftal wilde spelen .........juist diezelfde vandistelrooij !!! Hij moet blij zijn dat een Ned. club hem nog wil hebben, een spits van 35 !!!!

@ harimau09
ik ben het wel gedeeltelijk met je eens.
gaan ze eerst roepen ik wil men carriere afsluiten bij psv.
en later tegen het eind van hun carriere zeggen ze dat ze het niet aantrekkelijk genoeg vinden.
mietjes zijn het.

Wat een goedkope excuus zeg, je bedoelt dat er niet genoeg betaald wordt voor jou, dat is het enige reden waarom je niet wil terug keren. Ik zou dat ook niet hebben gedaan als ik wist dat ik elders 6 miljoen kon verdienen, maar dan moet je niet dit soort onzin gaan vertellen in de media.

26 juli 2011 om 10:56

Nee sportief gezien is Spanje niet een betere optie he. Alles draait om geld. Man wat een kinderachtige reacties hier zeg! Al zou psv 10 miljoen meer bieden. Liever in de spaanse competitie dan in onze smurfen competitie! Maar dat schijnt niet door te dringen want mensen denken altijd dat alles maar om geld draait. Onze competitie is niet interessant meer voor dat soort spelers! Ruud heeft al genoeg geld maar wil gewoon op niveau blijven spelen! En er is ook nog een Ek waar ook hij graag nog 1 keer naartoe wil!

26 juli 2011 om 11:28

Voor dat soort spelers? Wat voor soort spelers? Denk je nou echt dat Ruud te goed is voor de eredivisie. Dat hij een grote naam heeft wil niet zeggen dat hij even goed is als ie een paar jaar geleden was en dat weet je als het goed is ondertussen wel.
Bovendien is het niveau van de top3 in NL een stuk hoger dan Malaga lijkt mij.

Dat er sterkere tegenstanders zijn in de PD is geen nieuws, maar om nou voor een club te spelen die naar mijn mening niet kan tippen met de club waar hij kon komen, heeft alleen maar met de salaris te maken denk ik hoor.

26 juli 2011 om 12:54

Top 3 hoger niveau dan Malaga??? Ik wil wel eens een wedstrijd zien van een van die clubs tegen Malaga! Zal je zien wat het niveauverschil is. Als je moet kiezen tussen een koud en regenachtig land en een zonnig land dan is die keus makkelijk. Als je moet kiezen tussen onze competitie en de spaanse dan is die keus gemakkelijk. Als je moet kiezen tussen het laffe voetbal van Rutten en het project waar Malaga mee bezig is dan is die keus gemakkelijk. Enz enz. Die jongen heeft het naar zn zin in Spanje en krijgt nu de kans daar weer te spelen. Gun hem dat dan! Mensen onderschatten Malaga. Maar daar komen ze nog wel achter. Hij heeft hier niks te zoeken in onze competitie. Tegen Rkc voetballen of tegen Valencia.......nou dan kies je zeker voor dat laatste. Kleine stadions met amper publiek of die stadions in Spanje met dat die fans......makkelijke keus lijkt mij!

Heeft RVN natuurlijk wel een punt mee, de Eredivisie is ook niet meer wat het was..maar hij is natuurlijk wel een hypocriet..want we weten allemaal dat ruudje voor de centjes naar Malaga is gegaan.zou PSV hem zo'n salaris geven of misschien Ajax, was hij daar heen gegaan.

Wat een kolder allemaal in de bovenstaande reacties. Die jongen heeft in zijn euforie met zijn transfer naar Manchester gezegd dat hij terug zou komen. Nu vele jaren komt hij tot de conclusie dat hij niet naar PSV wil, dat dat ook helemaal niet zijn club is. Hij heeft er 3 jaar gezeten en als hij niet geblesseerd raakte maar 2. Hij heeft zijn opleiding en debuut in het betaald voetbal bij een andere club in brabant gehad. Dus dat zou dan nog eerder ''zijn'' club zijn. Hij heeft nog meer seizoenen bij Manchester gespeeld dan bij Psv. Die zogenaamde clubliefde die hij volgens velen hier moet hebben zou dan PSV niet toekomen.

Spelers moeten dan gewoon niet zeggen, dat ze terugkomen bij hun oude club. Daar wordt je later weer mee om je oren geslagen door diezelfde fans en terecht.

Vertaling: Ik kan niet genoeg geld krijgen dus ik kom niet, dus om geen gezichtsverlies te krijgen, zeg ik dat de eredivisie niet aantrekkelijk genoeg is.

26 juli 2011 om 12:29

Dan is de eredivisie toch financieel niet aantrekkelijk genoeg? Hij heeft volgens mij nergens aan dat hij met ”aantrekkelijk” specifiek doelt op het spelbeeld of zo.

Hij vond het salaris niet aantrekkelijk genoeg.
Bij Malaga verdient hij denk ik wel het 5-voudige dan wat hij bij PSV kon verdienen.
Ik zou dezelfde keuze gemaakt hebben, veel geld, lekker weer, leuke competitie.
Alleen hij hoeft niet te zeggen dat hij de eredivisie niet aantrekkelijk vond, want als Malaga niet met zoveel geld aan kwam zetten speelde hij komend seizoen gewoon voor Psv.

26 juli 2011 om 13:43

Hij heeft al 50 miljoen euro.....

hoeveel wil je hebben, vraag ik me dan af??

Hij had in eindhoven een cultstatus kunnen bereiken.....dat is toch ook fantastisch voor een boerke uit Geffen??

Ach Madrid was de enige club waar hij voor zou willen voetballen, en nu voetbalt hij dadelijk tégen zijn favoriete spaanse club...ook dat klopt niet...

26 juli 2011 om 14:52

Voetballers hebben nooit genoeg.
Ik ben het met je eens qua cultstatus etc. hij had z'n carriere af kunnen sluiten bij psv en wellicht ook kampioen kunnen worden. Dit was het perfecte einde geweest.

Mijn respect voor deze voetballer is toch wel omgeslagen in minachting. Hoe ouder, hoe meer hij zijn ware karakter laat zien.

Veel mensen refereren de uitspraak ''niet aantrekkelijk genoeg'' meteen aan het niveau van het voetbal. Wat van Nistelrooy volgens mij gewoon probeert te vertellen: ik vind de eredivisie (vanwege het gebrek aan internationale uitstraling maar ook financieel gezien) niet aantrekkelijk genoeg.

geldwolf die geen clubliefde heeft gekend.

en dan de kreet de eredivisie niet aantrekkelijk genoeg is het zelfde als niet er voor durven uitkomen dat het voor hem om de keiharde oliedollar´s van die sjeik gaat.
en dan de club malaga, wat heeft dat nou voor historie , helemaal maar dan ook helemaal niks.

nee ruud je hebt hier je laaste restje symphatie helemaal verspeeld, kom aub ook nooit weer in nederland dan.

Natuurlijk is de Eredivisie niet aantrekkelijk genoeg als je een salaris van 6 miljoen kan opstrijken in 1 jaartje bij Malaga, ik bedoel zo'n arme sloeber als Van Nistelrooy kan dat toch niet weigeren?

Nee, deze man had ik altijd hoog in het vandaal maar die is flink gekelderd.

Wanneer hij dit gelijk had gezegd dan zouden wij er geen problemen mee hebben. Maar eerst roepen dat hij niet naar PSV wilt omdat hij op het europese toneel wilt blijven en dan vervolgens wel bij Malaga tekenen? Nee hoor, de deur staat al een tijdje niet meer open Ruud.

Zou wel zo eerlijk zijn geweest als ie ook erbij had gezegd dat ie ook het geld niet goed genoeg vond in de Eredivisie..

Ongeloofwaardige man. Een paar maanden geleden liep hij bij Barend en Barend het huidige bestuur nog zwart te maken samen met Van Raay. Als Van Raay er nog had gezeten dan had ik al terug geweest zei hij. Verder allemaal zeuren dat PSV niet genoeg moeite voor hem deed. Nu begint hij weer dat de Nederlandse competitie niet interessant genoeg is voor meneer. Hij kan gewoon 6 miljoen per jaar verdienen bij Malaga en dat is voor Ruudje Knip de belangrijkste beweegreden.

Laten we hier met zn allen nou niet zo zielig over doen over dat Ruudje een geldwolf is ofzo. Van Nistelrooij is en blijft een heel ambitieus persoon. Als hij echt lekker simpel zou willen cashen had hij ook naar het middenoosten kunnen gaan. Maar hij denkt bij Malaga nog een jaartje te kunnen vlammen op een hoog niveau om (denk ik) straks nog mee te kunnen naar het EK. Vlammen in Spanje maakt de kans groter om nog mee te mogen naar het EK dan vlammen in de matige eredivisie. Dat niveau is zo bedroevend aan het worden vergeleken met de grote competities dat het voor hem zelf ook niet goed zou zijn.....

26 juli 2011 om 18:04

Hoezo is het niveau bedroevend aan het worden? Heb jij de Europa league niet gekeken, Dinamo Kiev, Rubin Kazan, Zenit, Werder Bremen, AC Milan, Sampdoria allemaal werden ze hoger ingeschat dan onze 'matige' toppers maar toch verloren ze.

Vitesse word de Man City van Nederland, Feyenoord komt weer terug en er zijn zat clubs die willen groeien door middel van stadion uitbreiding of gewoon helemaal nieuwe stadions (vvv, Heracles).

Vorm is een eigen mening en praat de media zoals De Snor niet na, we staan nota bene op plaats 8 in Europa qua competitie.

26 juli 2011 om 19:32

Is allemaal relatief. In 88 won PSV de europcup 1. Eind vorig eeuw domineerde Ajax in europa. Vanaf toen is het bergafwaarts gegaan. Feyenoord won dan nog wel in het begin van deze eeuw de Uefa-cup en PSV had vijf jaar een uitschieter door de halve finale van de CL te halen. Maar tegenwoordig mogen we al heel blij zijn als een nederlandse club het weet te presteren om te overwinteren in de CL.
Is allemaal te verklaren door 1 ding: geld!

26 juli 2011 om 21:59

Als je het vergelijkt met vroeger ben ik het natuurlijk met je eens, maar dat komt inderdaad door het geld. Qua maatstaven doen we het gewoon heel goed en als je kijkt wat voor een toppers hier allemaal hebben gespeeld zegt toch ook wat. We kunnen dan niet meer in de CL van betekenis zijn maar we zijn nou ook weer niet zo slecht als velen hier beweren.

Alles draait om geld. Money, money, money. Beloftes zijn niets waard als er geld in het spel is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren