Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Messi speelt nooit slecht, maar de rest van zijn ploeggenoten wel'

Laatste update:

Argentinië ontsnapte afgelopen vrijdag in de openingswedstrijd van de strijd om de Copa América aan een afgang. Door een late treffer van invaller Sergio Agüero sleepte het gastland er een 1-1 gelijkspel uit tegen Bolivia. Lionel Messi kreeg weinig mogelijkheden zich te onderscheiden. De sterspeler van Barcelona kende opnieuw een teleurstellend optreden in la selección albiceleste.

/

Bondsvoorzitter Julio Grondona steunt Messi. "Hij speelt nooit slecht", verzekert de hoogste sportbestuurder van de Argentijnse voetbalbond (AFA). "Maar de rest van zijn ploeggenoten wel. Als hij de bal niet ontvangt, moet hij hem halen. Dat is mijns inziens niet de bedoeling." Argentinië kreeg genoeg kansen om te scoren, maar was niet scherp genoeg voor de goal. Sergio Romero hield zijn ploeg in de race door twee keer knap te redden toen een Boliviaan alleen voor hem opdook bij een 0-1 stand.

"Ik heb nog hoop", vervolgde Grondona over de kansen van Argentinië. "Een 1-1 gelijkspel tegen Bolivia is niet iets om trots op te zijn, maar het is beter dan 0-0. De spelers hebben laten zien dat zij over wilskracht beschikken. Het is altijd moeilijk om in de eerste wedstrijd tegen een team te spelen dat niets te verliezen heeft."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

'messi speelt nooit slecht, maar de rest van zijn ploeggenoten wel'

Mag ik even refereren aan Maradona. Die maakte Argentinië echt in zijn eentje wereldkampioen. Die ploeg stelde veel minder voor dan het huidige Argentinië. Dat is in mijn ogen nog het verschil tussen Maradona en Messi.

4 juli 2011 om 00:09

Heb jij dat Argentinie meegemaakt dan ? (serieuze vraag, niet bedoelt om je theorie onderuit te halen)

4 juli 2011 om 00:12

Volgens zijn profiel is hij in 1985 geboren, Maradonna won het WK in 1986 en 1990. Dus nee. Het is sowieso belachelijk dat mensen Maradonna en Pele met Messi vergeiljken. 90% van de gebruikers hier heeft geen van beide meegemaakt en het was toen wel heel anders dan nu. Zulke onzin wordt hier altijd verkondigd.

4 juli 2011 om 00:14

Naja dat bedoel ik dus.
Mensen doen uitspraken op dingen die ze gehoord hebben of op basis van prijzen.
Ik zal geen ordeel geven over wie de beste is aangezien ik alleen Messi heb zien spelen.
Voor mij is Messi de beste voetballer die ik ooit gezien heb, of hij de beste ooit is weet ik niet.

4 juli 2011 om 00:19

Hij kon er als 1 jarige kind naar kijken hoor...

Ontopic:

Vooralsnog win je en verlies je als team. Dat heeft toch niks met goed of slecht spelen te maken lijkt me. Wat een onzin verhaal zeg.

4 juli 2011 om 00:25

Nee maar de wedstrijden tegen België Engeland en Duitsland wel allemaal gezien. Die andere spelers stelden niet veel voor. Je had Valdano, maar daarmee was het wel gedaan. Ze hadden met Bilardo ook de juiste man die zei dat alle ballen naar Maradona moesten!

Tot nu toe heeft Messi Argentinië nog niet veel goeds gebracht. Dit is ''nog'' het verschil met Maradona. Messi is nog steeds piepjong, dus die kansen zal hij nog krijgen om ook voor Argentinië het verschil te maken

4 juli 2011 om 00:35

Ja Maradonna deed idd alles, assists geven voor zijn eigen, dribbelen, en ook nog is verdedigen...
Het gaat er niet om, dat je veel sterren hebt in je ploeg, maar wel dat je als ploeg goed speelt..
Zie maar naar duitsland, als je naar de spelers ziet, dan heeft bv Engeland een veel sterker ploeg als Duitsland, maar Duitsland is tog veel sterker...
Als de ploeg niet goed staat, dan kun je niks doen.. Argentinie heeft hele goede aanvallers, maar het klikt gewoon niet, ieders speelt voor zijn eigen, en het middenveld en de verdediging is gewoon middelmatig..

4 juli 2011 om 00:35

Vergeet niet dat Maradona in zijn eerste WK ook gefaald had.

4 juli 2011 om 01:23

@officer.
Je kan van Maradonna vele beelden terug kijken. Pele word al wat lastiger maar ik ben het wel met je eens dat het een hele andere voetbal wereld was (aan de beelden te zien die ik heb gezien). het is nu allemaal een stuk sneller naar mijn mening.

4 juli 2011 om 01:24

Messi heeft 2 Wk's gespeeld en in allebei heeft hij gefaald.

4 juli 2011 om 01:40

Eerste WK was hij wissel, tweede WK speelde hij uitstekend

4 juli 2011 om 02:06

King__messi: Zo uitstekend dat hij falikant door de mand zakte tegen Duitsland

Met jouw nick is objectiviteit ook ver te zoeken..

4 juli 2011 om 02:45

Ik wil het je wel uitleggen

Argentinië had een dramatische verdediging op het WK. Met als toppunt Jonas Gutierrez. Verder de meest belachelijke middenveld. Di Maria en Veron op het middenveld. Hoe kom je erop? Di Maria is geen middenvelder en Veron was allang al over zijn top heen. En jij verwacht dat Messi even een paar inschiet tegen Duitsland?

Ondanks dit speelde Messi een uitstekende toernooi en dat vind ik behoorlijk knap. Argentinië won zijn wedstrijden en Messi had daar een groot aandeel in.

4 juli 2011 om 06:26

Messi was in 2010 dus 23 jaar oud, Maradona was in 1986 26 jaar oud.

Als je de vergelijking wilt maken tussen Maradona en Messi, wacht dan tot 2014, dan is Messi even oud als dat Maradona was in 1986.

Overigens zakte de 22-jarige Maradona in 1982 ook door het ijs.

Verder sluit ik me aan bij mensen die zeggen dat het heden ten dage allemaal sneller gaat en dat het nu compleet onmogelijk geworden is om op je ééntje een tornooi te winnen.

Kijk naar deze Copa america : de grote favorieten Brazilie en Argentinie bijten allebei de tanden stuk op een goed georganiseerde tegenstander. Tegenwoordig kan ieder een goede organisatie neerzetten en ondanks de klasse van een Messi, een Aguero, een Neymar,...is het vaak dus niet mogelijk om een sterke defensie te ontwrichten.

4 juli 2011 om 08:08

Maradona maakte Argentinie idd in zijn eentje kampioen in 1986, maar in 1990 verloor Argentinie de finale van Duitsland.
De vergelijking is heel goed te maken aangezien het tussen Maradona en Messi gaat. Op club niveau heeft Messi hem qua prijzen al voorbij gestreefd, maar ook daar is een simpele verklaring voor aangezien Messi in het grote Barcelona voetbalt met tal van andere voetbalgrootheden, in tegenstelling tot de 'grote' Maradona die voor het niettige Napoli speelde en ze toen landskampioen maakte en de Uefa cup bezorgde.
Wat het nationale elftal betreft zou ik denken dat Messi hem hierin op zijn minst moet kunnen evenaren. En dat zeg ik niet omdat ik hem beter vind, maar met Mascherano, Di Maria, Aguero, Tevez enz. zou dat voor hem makkelijker moeten zijn dan voor Maradona destijds

4 juli 2011 om 08:40

2e WK speelde hij uitstekend? Sorry king_messi maar zowel hij als de andere beste voetballer ter wereld stelde teleur?

4 juli 2011 om 08:46

@michielvc waarom is dat dan wel mogelijk door C. Ronaldo en Messi bij hun club? Daar spelen ze toch ook tegen de beste verdedigers van de wereld?

Messi is misschien wel niet zo goed als men zegt maar oogt hij zo goed door spelers als Xavi en Iniesta, wat kan anders het verschil zijn tussen Barca en Argentinië?

4 juli 2011 om 09:55

Daaaar gaan we weer. Messi of Mardaona? Maradona en Pele....

Nu is alleen nog het wachten dat iemand het weer gaat hebben over C. Ronaldo en Messi..

Er is toch al vaker gebleken dat deze discussie er een is zonder einde, iedereen heeft een andere mening en de tijd zal het leren.

4 juli 2011 om 11:28

fdennis, je wint en verlies als team idd, maar vaak is net zo'n individueel klasse wat dan net het verschil maakt. Niet altijd, zoals Ajax bv kampioenswedstrijd dit jaar was echt teamwordk. Niemand sprong bovenuit toen.
Maar ander voorbeeld, Arsenal Psv, paar jaar terug CL was het Alex in zn eentje dat won van Arsenal.
Ik vind het overigens belachelijk als mensen zeggen never change the winning team. Soms is echt gewoon overduidelijk dat een speler op een bepaalde positie gewoon niet zo goed is, dan vind ik het onbegrijpelijk als hij dan niet bwordt gewisseld. Als hij dan totaal geen aandeel heeft, niet of nauwelijks in het spel voorkomt. Zonder diegene hadden ze dan waarschijnlijk ook gewonnen.

4 juli 2011 om 11:55

hier zie je maar weer eens hoe Messi beschermd is, diir de bondsvoorzitter en ook door de fifa, niemand iwl hem kwaad doen want hj doet niemand kwaad en hij is zo goed....
echt vieze werledje jongen kan ik echt niet tegen.

4 juli 2011 om 00:11

ik bestond nog niet toen maradona de velde onveilig maakte maar vind Messi een geweldige voetballer alleen heel jammer dat hij het zelden laat zien in de nationale ploeg hoewel de aanvoer voldoende moet zijn met het materiaal dat ze hebben.

4 juli 2011 om 00:15

Spelers als Di Maria en Tevez spelen vaker een eigenwedstrijd wat ten koste van Messi gaat. Zijn uitstekende voetballers, geweldige kwaliteiten maar gaat temkoste van Messi.

4 juli 2011 om 00:17

wat misschien ook niet mee werkt is dat Di Maria bij real speelt en Messia bij Barcelona ik denk dat er toch meer spanningen in die ploeg zitten dan bijvoorbeeld het Nederlands elftal

4 juli 2011 om 04:55

Nee lijkt me niet dat dat iets uitmaakt. Bij het Nederlands elftal zitten ook een aantal spelers die een landgenoot bij de rivaal hebben;

Van Persie / van der Vaart
Sneijder / van Bommel
Heitinga / Kuyt

Land en club moet je onderscheiden en dat doen ze ook bij Argentinie. Alleen gaan er geruchten dat er spelers van Spanje door al dat gedoe rondom de clasico's elkaar niet meer mogen.

4 juli 2011 om 08:48

@regie dus met andere woorden is Messi te veel afhankelijk van zijn mede spelers? Dat wat bij 'pluisje' niet het geval was?

4 juli 2011 om 00:12

Ja... De verdedigers van die tijd gingen na het voetbal naar hun werk. Ga je dat nu echt met elkaar vergelijken?

4 juli 2011 om 00:13

@gtennekes

Eens. Alleen moet je wel begrijpen dat dat 10 keer makkelijker was in Maradona's tijd. Ik heb het nu al best wel vaak gezegd. Maar als teams als Brazilië al moeite hebben met Venezuele, Noord-korea zegt dat wel iets.

Voetbal is veel te ver ontwikkeld om prijzen in je eentje te pakken.

En mensen kom aub niet met de Braziliaanse Ronaldo of Zidane. Zij hadden beesten als Vieira, Thuram, Deschamps, Blanc, Makalele, Henry, Wiltord, Desailly, Ronaldinho, Rivaldo, Denilson, Kaka, Lucio, Cafu, Edmilson en anderen achter/ naast zich.

En het waren bovendien sterke T-e-a-m-s.

Sterk collectief > Team met solisten.

4 juli 2011 om 01:49

uhm wk 2006 speelde messi niet met ayala riquelme crespo killy gonzales maxi rodriguez?
en nog veel goeie spelers was argentinie niet een van de favorieten en waren ze door pech niet uitgeschakeld tegen duitsland?messi had toen een erg goed team en hy heeft redelijk gespeeld maar geen potten gebroken ..en copa america 2007 had hij ook een topteam met riquelme enso en deed hij niks..en aguero tevez higuian zijn allemaal erkende toppers hoor en mascherano cambiasso zanneti allemaal topspelers...di maria ook..kijk waar ze spelen en ze presteren bij hun clubs vergeet niet dat ronaldo wk 2002 terugkwam van een 3 jarig blessure niet ingespeeld en toch brazil naar wk schieten is dat niet fenomenaal?
en zidane 2005 gesstopt france en komt terug 2006 en speelt als 34 jarige een top wk en leid france naar finale en schittert als oude man tegen portugal brazil en italie op grote momenten dat zijn top spelers echte grootheden geen messi die alleen bij barca kan spelen net als del piero enso..zet messi weg en zet eto o villa en pedro in de spits barca is nog steeds de beste van de wereld want eto o scoorde ook superveel barca is geen messi vergeet niet barca altyd veel kansen en 70 procent balbezit he dus meer kansen en messi is individueel goed en scoort en heeft ballen om acties te maken hij weeet tog bal word veroverd cronaldo man u en real bewezen dat is een grootheid alleen pech dat barca zo goed is

4 juli 2011 om 04:58

Je nickname kun je beter veranderen in excuustruus! Jij weet altijd wel een excuus te verzinnen om Messi boven de anderen te prijzen.

Ronaldo was ook een klasse apart! Overal waar hij kwam scoorde hij, het maakte hem niets uit. Misschien is hij wel de beste spelers aller tijden, en niet Messi.

4 juli 2011 om 05:06

@box

Geen interpuncties... echt hoofdpijn om te lezen... sorry dat ik dat dus niet ga doen.

@godfather

Messi is pas 24..genoeg tijd om te scoren en nog meer prijzen in de wacht te slepen. En het team eromheen is sheize (argentinië). Zelfs een blinde ziet dat. Stuk voor stuk solisten. En het zijn geen excuusjes wat ik verzin. Keiharde feiten maat.

Overal waar Ronaldo kwam scoorde hij ja... weet je waarom? Hij was een p-u-r-e nummer 9.

Messi daarentegen mag de balletjes ophalen, de steekbal geven en vervolgens em er nog zelf inschieten ook. Catch my drift?

4 juli 2011 om 00:43

Er zijn veel verschillen tussen Maradona en Messi. Mede ook door het huidige voetbal denk ik niet dat bv. een Messi naar Napoli gaat en die in zijn eentje kampioen gaat maken. Zulke dingen vind ik egt groots. Maar als die het bij Argentinië al niet kan ben ik bang dat Napoli helemaal niets word dan

4 juli 2011 om 02:14

Verschil in voetbal kennis is Gigantisch ten opzichte van toen. Ik zelf ben veel bezig met de ontwikkelingen van sport, mensen hadden destijds niet zo'n grote indruk van hun tegenstander als het hedendaagse voetbal. Clubs hadden niet zo veel kennis van 'tactiek', en alle andere factoren van voetbal. Door de hedendaagse media apparaten als het Internet, het eenvoudig kunnen opvragen van info over een voetballer/team kun je je tegenstander volledig analyseren. Ze wisten destijds dat Maradona 'n grootheid was, maar wat waren z'n zwakke punten? Hoe stopte je zo'n jongen? Daar hadden ze geen idee naar, 't was gewoon vasthouden aan je oude patroon en hopen dat Maradona 'n slechte dag had...

Je KAN tegenwoordig niet meer in je eentje een WK winnen. Zo ja; mag jij me een naam noemen die in het hedendaagse voetbal 'n club kampioen maakte?
Ik hoorde mensen roepen; Suarez maakt Ajax kampioen. Wat gebeurde er? Suarez verliet Ajax...en wie werd er kampioen? Juist, Ajax.

In mijn ogen is er geen verschil kwa hoogte tussen Maradona en Messi, alleen de Tijd is het verschil. Barcelona wint de champions league vanwege hun Spel, niet vanwege alleen Messi.

Spanje wint het WK, écht niet vanwege 1 speler...

Door innovaties in de sport, zijn zulke prestaties niet meer mogelijk. Het niveau van de topclubs is redelijk gelijk aan vroeger, het niveau van mindere clubs is gigantisch gestegen.

Ik baseer dit niet eens zozeer vanwege mijn eigen mening, omdat ik denk dat maradona miss wel beter was. Maar meer omdat het zo ís.

4 juli 2011 om 02:20

Ben het met je eens dat je spelers niet kan vergelijken op basis van tijd en teamtactieken. Feit is wel dat Maradona zijn tijd zo ver vooruit was dat hij in zijn eentje Argentinië wereldkampioen maakte en Napoli kampioen!

Je kan dus wel kijken naar hoe ver je bent als speler ten opzichte van andere spelers! Dan is Messi natuurlijk de beste speler ter wereld, maar hij is niet zo revolutionair als Maradona was!

Maradona was zo achterlijk goed dat hij wat mij betreft de beste speler allertijden blijft!

4 juli 2011 om 06:58

@gtennekes

Maradona heeft helemaal niets in zijn eentje gedaan, die had een geweldige ploeg achter zich. Het feit dat die spelers minder bekend zijn/waren dan de grote Diego wil niet zeggen dat ze niet goed waren. Voetbal is met 11, nooit individueel. Geen enkele voetballer kan alles in zijn upie doen. Maradona is trouwens een valse speler die zijn Argentinie met de hand verder bracht in dat WK.

4 juli 2011 om 11:32

Quaresma, lees eens wat je zelf zegt.
Het is nooit in je 1tje zeg je, maar het is wel in je eentje als je een fout begaat.
Tuurlijk speel je met zn 11en. Maar je hebt vaak ook dat 1 speler eigenlijk niet goed genoeg is, en zonder degene, hadden ze vast wel niet minder gespeeld.
Net zoals vaak 1 speler wat het verschil kan maken aan 2 aan elkaar gewaagde teams

4 juli 2011 om 09:24

En dat is in mijn ogen het verschil tussen voetbal in 1986 en voetbal in 2011. Het is nu veel gedisciplineerder en georganiseerder. Er is minder spelvreugde en minder ruimte voor individuele acties. Een toernooi in je eentje beslissen kan tegenwoordig niet meer. Heb jij dat de afgelopen vijf a tien jaar iemand zien doen?

Daarnaast blink je makkelijker uit in een team met koekenbakkers dan in een team vol individuen. Dat is het verschil tussen het volgens jou veel slechtere Argentinië van toen en het huidige Argentijnse elftal.

Je kunt Messi en Maradonna niet vergelijken. Er zijn te veel verschillen, te veel beïnvloedende factoren.

4 juli 2011 om 10:30

dus tevez gaf keurig de ballen af toen hij 4 tegenstanders wilde passeren en messi helemaal vrij stond, of aquero die schoot terwijl messi vrij stond, of di maria die 5 man! wilde passeren terwijl hij terug kon spelen op messi, dat bedoelen ze hier. dat heet overzicht houden en niet egoistisch zijn.

dat is een gevaarlijke uitspraak van een Bondsvoorzitter ! zomaar zegen dat Messi de held is en de rest van het elftal zichzelf maar moet op offeren voor hem ! zo krijg je aleen maar conflicten en gefrustreerde spelers, niet echt een tactische uitspraak als je het aan mij vraagt.

Iedereen speelt wel eens slecht.

Dit doet Messi wel weer iets goed, maar de rest toch niet. En 1-1 tegen Bolivia is toch niet zo erg als je nog de vorige keer 6-0 uit verloor haha.

Ik vind dat ze de spelers van Argentinie nu wel een beetje te kort doen en alleen denken aan Messi.

Scoor je punten mee door dit te zeggen als bondsvoorzitter. Geheel terecht vind ik het ook niet.

4 juli 2011 om 00:14

Bondsvoorzitter Julio Grondona steunt Messi. ''hij speelt nooit slecht'', verzekert de hoogste sportbestuurder van de Argentijnse voetbalbond.

Hoeft hij ook niet aangezien hij geen bondscoach is Burgtie, even het stukje gewoon doorlezen voordat je reageert.

4 juli 2011 om 00:25

Bedankt voor je informatieve bijdrage aan dit artikel.

4 juli 2011 om 19:38

Klopt, gelukkig was jou bijdrage van een dergelijk hoog niveau dat je niet eens weet waar het over gaat.

Ze moeten Messi ook optimaal benutten zoals ze dat ook deden bij Maradona. Ze hadden destijds naast Maradona geen geweldige andere toppers maar wel een team met karakter die in dienst van Maradona speelde zodat hij het verschil kan maken.
Bij Barca heb je een geweldig team waar Messi nog een extra schepje kwaliteit kan toevoegen. Bij Argentinie heb je niet zo een gewelidig team als barca en ze spelen ook niet in dienst van Messi waardoor hij niet zo geweldig uit de verf komt.

4 juli 2011 om 00:23

Ik vind Argentinië in de aanval sowieso beter. Als je een aanval Agüero-higuain-messi kan neerzetten en dan nog Tevez, Di maria, Milito en tal van anderen achter de hand hebt, ben je sowieso sterker dan Messi-villa-pedro die op de bank enkel Bojan nog hadden zitten.
Op het middenveld kan je niet tippen aan Xavi en Iniesta maar zo slecht zijn die spelers ook niet. Busquets legt het sowieso af tegen Mascherano of Cambiasso en een Banega of Pastore kunnen op termijn toch wel raken aan het niveau Xavi-iniesta. Kwestie van tijd en ik zeg raken aan, niet behalen want voor mij zijn Xavi en Iniesta het beste duo sinds vele, vele jaren. Daarom hoop ik al zolang dat Fabregas erbij komt in Nou Camp, dan wordt dat duo af en toe uit elkaar getrokken
Alleen Redondo en Zidane komen in de buurt van wat Xavi en Iniesta op het middenveld laten zien.

Achterin is Argentinië gewoon zwak, hoewel als je Garay wat speeltijd geeft bij Villarreal of iets dergelijks is dat gewoon een topverdediger. Keeperspositie en backs zijn zwak, maar goed, elk international team heeft wel zwakke punten.
Portugal heeft geen spits, Brazilië zit eigenlijk ook zonder echte doelpuntenmaker en spelverdeler aangezien Kakà niet fit is. Duitsland is enkel een collectief met Özil als brein, valt ook snel te neutraliseren. Engeland en Frankrijk stellen op papier heel wat voor maar falen dan weer als collectief. Nederland heeft op elke linie wel een zwakke schakel. Alleen Spanje steekt er met kop en schouders bovenuit.
Ik vind dat Argentinië dus zeker niet moet klagen. Materiaal zat maar het komt er nooit uit...

4 juli 2011 om 00:40

Als je naar de namen ziet dat heeft Argentinie idd een beter aanval dan Barca... maar geen één van die aanvallers van Argentinie, presteert even goed als bij hun team.. dat komt gewoon, omdat ze als team helemaal niet goed zijn...

Duitsland is op papier ook zwakker dan bv Engeland, maar als team is Duitsland veel sterker, ookal hebben ze geen grote sterren.. maar het gaat om het team..

4 juli 2011 om 03:01

Realsocio ik vind dat jij veel goede reacties plaatst, ik lees ze altijd met plezier. Toch moet ik een paar dingen uit je 2de deel tegenspreken.

Portugal heeft geen spits die bij een topclub speelt, maar geef Hugo Almeida of Helder Postiga een bal voor doel en geloof me dat ze die in een keer afstraffen. De spitsen van Portugal zijn altijd al zwaar onderschat geweest. Doelpuntenmakers bij Brazilië zijn toch Pato en Fred en die schieten toch ook aardig makkelijk een balletje erin, vandaag had Pato alleen een beetje pech, en daarbij geen echte spelverdeler? Je kent Ganso toch wel? Ik vind dat Kaka niet eens meer aanspraak mag maken op die positie want Kaka is goed in de diepgang maar Ganso hoeft geen meters te maken, je mag bij hem zelfs kiezen of je de bal op je grote teen of kleine teen wilt hebben. En dan nog Duitsland, Duitsland is na Spanje het beste team ter wereld. Spanje is gewoon groots maar Duitsland had kon toch ook nog met niet al te veel moeite kansen creeëren, het probleem was alleen dat Spanje constant de bal had.

4 juli 2011 om 09:31

Tjah op papier is het te vergelijken en is Argentinië op sommige posities veel beter. Probleem is dat ze allemaal hun eigen spel spelen en daar heel goed in zijn. Verder combineren ze weinig, spelen ze niet op balbezit en gunnen ze elkaar niet veel. Messi is gewend in een team te spelen waar je de bal inlevert en weer ontvangt. Dat alsmaar blijven doen totdat het gaatje wordt gevonden. Onder Pep is dit er nog veel meer in gekomen, zeker toen hij centraal werd opgesteld. Natuurlijk kan hij nog altijd met een individuele actie een wedstrijd beslissen maar op de eerste plaats is hij bezig met het spel. Misschien moet hij daar bij Argentinië maar van afstappen en uitblinken als individu.

4 juli 2011 om 10:28

Van Ganso kan je niet dezelfde prestaties verwachten op dit moment als van een Kakà in topvorm. Dus ik vind dat Kakà nog zeker wel aanspraak maakt op een plek binnen het team. In Valencia (2-6) waren hij, Benzema en Higuain aan het rondtikken als Xavi, Iniesta en Messi. Hij kan het zeker wel, maar al die blessures hebben hem zo afgeremd. Ik verwacht van hem komend seizoen nog grootse dingen.

Spitsen van Portugal heb ik nooit top gevonden. Het zijn allemaal leuke aanvallers maar echte topspitsen hebben ze al jaren niet gehad. Nuno Gomes was nog een hele goeie maar vond ik ook maar zus en zo, Almeida heeft het niveau niet van Villa, Rooney, Eto'o, Zlatan, Torres (in betere conditie en vorm dan nu o.o) Higuain, Agüero, Tevez, Pato,...
Postiga heeft inderdaad zijn momenten en je bent Liedson nog vergeten, maar dat zijn toch niet de killerspitsen die Portugal nodig heeft. Ik volg Portugal al lange tijd en meestal spelen ze kans na kans na kans bij elkaar maar Ronaldo kan niet overal staan en Nani en Quaresma e.a. wringen al die kansen de nek om. Geef Portugal een topspits van het niveau van bovenstaanden en ze spelen zeker mee om de ereplaatsen. Dat doen ze nu ook al, maar toch in mindere mate (uitgeschakeld door Spanje na een buitenspelgoal...).

Het probleem bij Argentinie is, dat ze denken dat Messi het wel leuk even doet voor ze. Maar zo zit dat niet in elkaar in het hedendaagse voetbal. Het is niet die tijd dat je in je 1tje iets kan winnen. Als Maradona in dit team zou spelen, dan was het hem ook niet gelukt. Het voetbal van nu is gewoon te verschillend met dat van vroeger, maar dat begrijpen ze in Argentinie niet. Messi heeft een goed team om zich heen nodig. En dit Argentinie is geen team. Ze staan wel met z'n elfen in het veld, maar het moet van Messi komen. Hij moet ook nog eens de bal vanaf eigen helft gaan ophalen. Stel nou eens een goede trainer aan die er ook echt wat van kan maken.

Misschien is Messi ook 'een beetje moe'?

Hij heeft natuurlijk dit seizoen ook erg veel wedstrijden voor Barca gespeeld. Dat zal niet bijdragen aan goede prestaties.

Ik heb overigens nog geen wedstrijd gezien, dus kan niet oordelen of hij ook slecht gespeeld heeft...

Messi moet echt meer gaan presteren in het Argentijnse elftal wil hij echt de titel beste voetballer ooit verdienen. Nu lijk het erop dat hij alleen maar kan presteren in 1 team, bij Barcelona dus.

Dit soort uitspraken moet je nooit doen als bondsvoorzitter. Het gevaar van gebrek aan objectiviteit ligt dan op de loer met betrekking tot de beoordeling en veroordeling van spelers.

Ben het ook niet echt eens met hem. Messi is in mijn ogen samen met Cristiano Ronaldo de beste speler van de wereld van het moment. Maar beiden zijn in staat te excelleren als gevolg van het geweldige team waarin zij spelen. Zij kunnen geen van beiden een team dragen, zoals overduidelijk blijkt met Argentinië en Portugal. Daarom vind ik ze geweldig maar niet legendarisch.

De echte grote spelers maken hun teams sterker door het ook te dragen. Zulke spelers staan er altijd. Voorbeelden zijn natuurlijk Cruijff (zie maar wat er gebeurde toen hij naar Feyenoord ging, die maakte hij zo'n beetje eigenhandig kampioen), Maradonna met Argentinië en recenter ook Zidane met een geweldig laatste kunstje met Frankrijk, wat hij droeg, ondanks dat hij toen al ver in de 30 was.

Probeert gewoon Messi in een goed daglicht te zetten hier, die jongen is niet zo populair daar in Argentinië als hier in Europa. Aan de ene kant valt wel te begrijpen waarom: speelt de sterren van de hemel in Barca, die Argentijnen zien en horen constant hoe geweldig hij wel niet is. En als die dan uitkomt voor het nationale team zien we geen schim van de Messi van Barca. Beetje irriterend moet het zijn voor die Argentijnen, maar valt niets aan te doen.

Onzin, iedereen ziet toch dat Messi slechter speelt bij het Argentijnse Elftal. Vooral fysiek is hij minder. En de rest van zijn ploeggenoten? Kun, Pastore, Samuel en vooral Tévez vind ik over het algemeen best goed spelen hoor. Tévez speelt dan zelfs beter dan Messi

4 juli 2011 om 00:55

Ben je serieus? Messi speelt veel beter in het Argentijnse elftal dan zijn teamgenoten. Verreweg de meeste kansen worden door Messi gecreëerd. Elke wedstrijd dribbelt hij langs de verdedigers alsof ze er niet staan. Hij verdeelt zelfs het spel bij Argentinië. Alle dreiging komt van hem. Gister was hij ook man of the match tegen Bolivia. Het enige wat je hem kan verwijten is dat hij te weinig scoort. En hoe kun je zeggen dat Kun en Pastore beter spelen? Als je Argentinie volgt (wat jij dus blijkbaar niet doet) dan weet je dat Kun en Pastore nauwelijks spelen. En Tevez en Samuel zijn ook matig hoor. Als je hun vervangt door Garay en Aguero zal je er niet op achteruit gaan, sterker nog, je zal er zelfs op vooruit gaan. Het probleem bij Argentinië is dat elke bal naar Messi gaat, alles moet van hem komen. Daarom scoort hij ook niet. Hij moet te veel voor het team doen en het team doet te weinig voor hem.

4 juli 2011 om 00:58

waarom wint Argentinie dan niet als de rest zo goed is!!
Argentinie heeft idd goede spelers, maar als team zijn ze zwak... zolang dat ze niet als team spelen, zullen ze nooit iets winnen..

4 juli 2011 om 03:06

@clim

Hou alsjeblieft op met die onzin wat je uitspreekt. Ik zeg het misschien niet op een nette manier maar hoe kun je nu zeggen dat Tevez beter speelt als Messi

Ik hoor veel onzin maar als je zo praat ga dan ook daadwerkelijk eens een volledige wedstrijd kijken van Argentinie. Tevez heeft oogkleppen op. En gaat voor zijn eigen kansen. Dat zie ik Messi niet doen hij heeft altijd oog voor zijn ploegenoten. Het is gewoon het team waardoor Messi niet het niveau kan halen wat hij bij Barcelona haalt. Mede omdat er bij Argentinie niet zulke goede spelers lopen als bij Barcelona. Plus Barcelona is een echt team dat al jaren met elkaar speelt. Argentinie ziet elkaar 10x per jaar en thats it. Dan kun je niet verwachten dat het een team wordt waarin Messi alles bepaald. Ze hebben nog 3 jaar om iets neer te zetten. Goede spelverdeler en een paar goede verdedigers. En zorgen dat Tevez er niet mer bij zit en dat Aguero of Higuain in de basis staat. Samen met Di Maria en Pastore. Al vond ik Di Maria de eerste wedstrijd heel Egoistisch spelen.

4 juli 2011 om 13:06

19messi33
Ga niet offtopic, hou Barça buiten. We hebben het allemaal meegemaakt op het WK. Hoe Tévez bijna elke wedstrijd geweldig speelde en hoe Messi gespeeld had. Tévez is in nationaal verband gewoon beter dan Messi. Clubverband is Messi natuurlijk beter.

4 juli 2011 om 15:33

@climowicz

Waarom blijf je zoveel onzin verkondigen wat heeft Tevez beter gedaan als Messi? Hij heeft mischien paar keer meer gescoord. Messi heeft de Olympische spelen gewonnen daar deed Tevez niet aan mee. En over het vorige Wk. Toen was Messi echt de beste man bij Argentinie hoor. Ik weet niet welk Wk jij hebt gezien maar door een subjectieve bril als het over Messi gaat.

Messi speelt nooit slecht, nee daarom was hij ook onzichtbaar tegen Inter. Waar hij uit frustratie het gebit van Maicon bewerkte

Nee, natuurlijk haalt hij altijd wel minimaal een zes, maar om hem nou zo te verdedigen en anderen af te vallen vind ik wat overdreven.

Een domme uitspraak. Ik snap wel dat hij graag Messi, toch de sterspeler van zijn land, in bescherming neemt, maar hiermee haalt hij de andere spelers negatief aan. Hij zegt als het ware dat als Messi slecht speelt, het aan zijn teamgenoten ligt en ook dat zijn teamgenoten fouten kunnen maken, maar dat dat bij Messi onmogelijk is. Dit zijn uitspraken waar ik als teamgenoot van Messi niet blij mee zal zijn en ik denk dat er daar in het team mensen hetzelfde over denken.

Zo'n uitspraak is niet bepaald bevorderlijk voor de teamgeest van het team. Domme uitspraak. Hij doet net alsof de rest van de selectie uit prutsers bestaat. Op de matige verdediging na hebben ze toch een redelijk/goed middenveld en een wereldaanval. Messi heeft de pech dat hij bij Argentinie geen geweldenaren als Xavi en Iniesta achter zich heeft spelen die hem vinden met prachtige passes. Hij moet vaak de bal halen, er is niemand die in dienst van hem speelt en ik denk dat hij daardoor minder is.

Wat een achterlijke uitspraak zeg. De rest van het hele team onderuit halen om één speler nog een beetje krediet te geven is echt belachelijk. Ik zou het volledig begrijpen als er spelers zijn die door deze uitspraak het team verlaten.

Belachelijke uitspraak van notabene de bondsvoorzitter! Messi kan net als alle andere spelers in de voetbalwereld slecht spelen, en dat doet hij (jammer genoeg) ook vaak bij Argentinie. Dit is toch ook niet lekker om het team te motiveren, zo lijkt het net alsof zij niks voorstellen en alleen maar in dienst moeten spelen voor Messi. Ook Messi kan slecht spelen maar schuif het dan niet allemaal af op de rest van de spelers,

Vreselijke uitspraak van hem en het is precies de uitspraak die ook de meeste mensen hier maken. Ja Tevez en Di Maria spelen meer voor eigen succes en dat gaat ten koste van Messi. Di Maria en Tevez kunnen net zo goed het verschil maken als Messi en vooral Tevez heeft dat in een zwaardere competitie dan waar Messi in speelt bewezen. Dit is ook de reden dat je ziet dat als een team niet voor Messi speelt zoals Barcelona dat Messi gewoon voor een groot deel door de mand valt. Begrijp me niet verkeerd hoor hij is nog steeds de beste speler maar het is allemaal perfect geregeld bij Barcelona. De 2 beste middenvelders achter zich, de minst fysieke competitie van allemaal en een heel team dat voor jou ruimte maakt dan zou elke willekeurige topspits doelpunten maken vooral in de namen van Eto'o, C.ronaldo, Cavani etc. Ik merk vooral dat Messi gewoon veel minder is tegen fysiek sterke teams. Dat merkte je tegen Duitsland op het WK waar Messi echt vreselijk hard de grond in werd gelopen door die grote sterke Duitse mannen en daar kan je moeilijk tegen op als kinderlengte met net baardgroei Messi.

Dat hij zegt dat Messi nooit slecht speelt, dat maakt mij niet zo veel uit.
Maar het is wel jammer dat hij zegt dat zijn teamgenoten dat wel doen....
Maar goed..
Ik wil nog even reageren op de mensen die zeggen dat Messi niets heeft gepresteerd bij Argentinië.
Messi heeft ten eerste de Olympische spelen/jeugd WK gewonnen en daar was hij man van het toernooi. En tijdens het WK 2006 kunnen we niet oordelen want toen speelde hij amper en was hij reserve. En op de afgelopen WK (2010) speelde hij véél beter dan mensen hier zeggen, hij was bij alle aanvallen betrokken en hij deed bijna alles goed , alleen de doelpunten ontbraken en daarom denken sommige dat hij er niks van bakte.
Ze moeten gewoon een opstelling maken met spelers die niet allemaal voor eigen succes gaan en die Messi dus geen ruimte geven. Je moet nu eenmaal iets doen om je beste speler,het best tot zijn recht laten komen.

Vind het een beetje jammer dat die bondvoorzitter dit uitkraamt. Ik bedoel we weten wat Messi kan, maar Di Maria Tevez en Ageuro zijn geen koekenbakkers. Sterker nog ik vind ze het beste team van de Copa hebben. Het is niet zo als Messi slecht speelt dat het door zijn team genoten komt. Messi kan ook wel eens een onvoldoende halen.

Wat een onzin uitspraken zijn het toch van die voorzitter. Hoe kun je nou één speler van een team zo prijzen voor een tegenvallende prestatie die het Team heeft geveleverd. En Messi is ook onderdeel van dat Team. Om dan te zeggen '' Messi speelt nooit slecht, zijn teamgenoten wel'' dan haal je die spelers wel erg naar beneden zeg. Als het een dikke overwinning zou zijn, dan las/hoorde je Messi schiet/speelt/leidt Argentinie naar de winst, ow Messi is geweldig, maar zodra het moeilijk wordt of het Team presteert minder dan verwacht dan is het meteen, het ligt aan de spelers. Messi kan er niets aandoen. Ik walg van zulk onzin zeg. Vindt je het gek dat ie niet geliefd is Argentinie. Hij raakt er geen pepernoot. Niemand Staat Boven HET Team, OOK Messi Niet.

maradonna pele en messi vallen niet te vergelijken!
de verdedigers van nu zijn veel bter dan die an vroeger ingestelt op alemaal rare foefjes
terwijl die van vroeger dat weer niet waren

en maradona won het wk werkelijk alleen dat is ook al niet te vergelijken met messi of pele

messi maakt 50 doelpunten in 1 seizoen dat is ook zoiets 1

en pele heeft naar mijn weten ongeveer 1000 doelpunten in de braziliaanse competitie gemaakt

en de braziliaanse competitie is geen spaanse volgensmij

Het valt gewoon niet te vergelijken punt uit !

Natuurlijk speelt Messi nooit slecht. Of het ligt aan het systeem of het ligt aan zijn medespelers. En als het dat niet is dan is het het veld dat slecht is of het gras dat te hoog is of misschien de scheidsrechter die teveel toelaat. Ik word hier werkelijk keer op keer moe van. Dat Lionel Messi een geweldige voetballer is weet iedereen wel, maar het valt wel op dat hij keer op keer in bescherming wordt genomen. Precies alsof hij een heilige is die nooit iets verkeerd kan doen of eens een mindere of slechte dag kan hebben. Face it, Messi is ook een mens en een mens heeft zwaktes, punt aan de lijn. Ook wel mooi richting zijn ploeggenoten, die weten nu ook al meteen wat iemand van hun denkt.

Al deze fabeltjes over dat Maradonna in zijn eentje met Napoli en Argentinië successen behaalde moeten maar eens ophouden. Ik heb Maradonna meegemaakt.

-ten eerste is voetbal een teamsport. Omdat Maradonna over exceptionele kwaliteiten beschikte en niet van de bal was af te krijgen kregen al zijn team genoten de opdracht om de bal constant naar Maradonna te passen. Hij had geen verdedigings taken en kon de bal opeisen wanneer hij maar wilde. Iedereen speelde in zijn dienst

-ten tweede er waren genoeg goede voetballers aan zijn zijde die hem assisteerden en ook goede verdedigers die het vuile werk opknapten

-ten derde waren de verdedigers tegen wie Maradonna speelde nog niet eens half zo goed en georganiseerd als de verdedigers met wie Messi te maken krijgt deze dagen. Snelheid, tactiek en physieke kracht zijn flink toegenomen door specialisatie en technologie.

-ten vierde heeft Maradonna in '82, '90 en '94 niet veel laten zien dus om Messi meteen af te vallen na 1 WK waarin hij indiviueel redelijk goed heeft gespeeld lijkt mij niet terecht.

-ten vijfde praat iedereen met lof en bewondering over de Hand van God terwijl dit gewoon Cheaten heet. Het WK waarin hij schitterde heeft hij toch onrechtmatig gewonnen, wat een legendarische speler als hij niet siert. Dan heb ik het niet eens over zijn drugsgebruik en de bijbehorende imagoschade

Conclusie: Messie beschikt over exceptionele kwaliteiten in modernere tijden dan Maradonna. Messi heeft nu met zijn 23 jaren al meer gewonnen en gescoord dan Maradonna en wacht alleen nog op zijn eerste WK waar ik van overtuigd ben dat hij die gaat winnen. Messi is successvol bij de beste team ooit waar Maradonna heeft gefaald. Ik denk dat Messi bij zijn 30ste al zoveel bereikt zou hebben dat niemand meer in zijn beurt gaat komen

.s Ironisch genoeg was de reden voor het mislopen van een WK titel voor Messi een clown van een coach genaamd Pluisje

Ze kiezen telkens de verkeerde coach, Sergio Batista die houdt 't verkeerde systeem aan, en Maradona is gek.. Ze moeten een coach nemen die het barça-systeem snapt, en daar heeft gespeeld en/of getraind, die het spelletje begrijpt, en niet gestoord is.
Vervolgens geef je die coach de tijd, om het team om Messi heen te bouwen, hij moet sws gaan experimenteren, probeer dingen uit, dan kom je uiteindelijk op het goede uit, en ga niet van je gelijk uit. Probeer dingen als dit;

Romero
Zanetti
Otamendi
Samuel
Ansaldi
Pastore
Mascherano
Maxi
Messi
Tévez
Aguero

Messi speelde niet eens zo beroerd tegen Bolivia. Hij speelde de eerste helft goed en had precies dezelfde loopacties, dribbels , passes als bij barcelona. Precies dezelfde!!! Alleen het probleem was dat de medespelers of in de weg liepen bij de eindpass, of de looplijnen van Messi dichtliepen door zelf allemaal door elkaar te lopen waardoor Messi helemaal buitenom moest om de bal af te leveren en er geen gevaar meer was. Verder is er weer een aantal keer flink voor eigen succes gegaan terwijl Messi helemaal vrijstond. Hij is alsnog tot man of the match uitgeroepen. Ik vindt het sowieso onzin dat mensen zeggen dat hij het alleen bij Barca kan want hij speelt bij Argentien precies hetzelfde maar kan er ook niets aandoen dat het voor zijn ploeggenoten wat te snel gaat om te begrijpen. Alleen moet hij blijkbaar voor sommige ook een doelpunt maken om te overtuigen. Bovendien heeft hij lang niet alles te danken aan Xavi en Iniesta want hij is de assistenkoning met 25 assists en doet zelf ook heel veel met zijn loopacties voor de rest van eht team. Bovendien heeft die ook nog eens 55 goals gemaakt waarvan hij meer dan de helft op eigen solos of eigen actie gemaakt heeft. Er zijn verder ook mensen die vinden dat deze bondscoach gek is maar sinds hij aan het roer is speelt Messi wel goed: 2 doelpunten tegen Spanje, 1 tegen Brazillie na een onnavolgbare dribbel, 1tegen Portugal, 2 tegen Bosnie, 2 tegen Colombia en ook nog vele assists.

Haal Messi er gewoon een keer uit. Wie weet ligt het gewoon aan hemzelf. Je hebt nog Pastore, Aguero en meerdere die hem kunnen opvangen.

Dan speelt Argentinie gewoon in een 4312 opstelling met Higuain en Aguero/tevez als spitsen, daarachter Pastore en dan een 3 mans middenvel met Banega, Mascherano en Cambiasso.

Banega......mascherano......cambiasso
......................pastore...................
Of ze spelen 433 met Higuain als spits, Aguero op links en Di Maria op rechts zodat ze allebei naar binnen kunnen komen. Daarachter weer een driemansmiddenveld met Banega, Mascherano en Cambiasso

Banega......mascherano......cambiasso
Di Maria........higuain.........aguero

En als laatste kunnen ze ook 4231 spelen met Higuain als enigste spits. Op de 10 positie Pastore of Banega. Op rechts Di Maria, links Aguero of Lavezzi. daarachter kunnen dan Mascherano en Cambiasso het blok op het middenveld vormen.

................mascherano......cambiasso.....
Di Maria...........pastore..........aguero
........................higuain......................

Als ze cambiasso mee hadden genomen maakte ze meer kans op het wk

argentinie heeft echt een hele sterke selectie maar het klikt daar gewoon niet..... messi is echt een hele goede speler maar zonder zijn teamgenootjes bij barca is hij een stuk minder dat zegt ook wel iets, want spanje (met veel spelers van barca) wint wel het Wk...conclusie het middenveld van barca is belangrijker dan messi (ondanks zijn exceptionele kwaliteiten)

Messi speelt zeker wel matig in het Argentijns elftal maar zijn ploegmaten ook het zijn allemaal individu's en daarom spelen ze niet goed over en scoren ze moeilijk want ze allemaal voor eigen succes gaan terwijl het juist een echt team moet worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren