Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Onyewu: 'Bij elke club gaf ik tweehonderd procent, dus ook hier'

Laatste update:

Oguchi Onyewu is vastbesloten zijn verblijf bij Sporting Portugal tot een succes te maken. De 29-jarige verdediger uit de Verenigde Staten werd dinsdagavond gepresenteerd bij de nummer drie van het voorbije seizoen in de Portugese competitie. Hij ondertekende een contract voor drie jaar en gaf direct te kennen, dat hij alles zal geven voor de traditierijke club uit Lissabon.

Onyewu had nog een contract voor één jaar bij AC Milan, maar in Italië was hij niet nodig. I Rossoneri stelden de Amerikaan nimmer op in een officiële competitiewedstrijd en leenden hem in de tweede helft van vorig seizoen al uit aan FC Twente. Ook daar imponeerde Onyewu, die eerder jarenlang bij Standard Luik actief was, nimmer. De Tukkers ondernamen dan ook geen moeite hem definitief aan zich te binden.

Sporting echter ziet wél de nodige kwaliteiten in Onyewu. “Oguchi past hier perfect, heeft successen geboekt en is de druk gewend die komt kijken bij het spelen bij een grote club. Tussen Sporting en AC Milan bestaan goede relaties, dus was het niet moeilijk om tot een akkoord te komen”, laat technisch directeur Carlos Freitas weten op de clubwebsite.

Ook Onyewu zelf, die zestig keer uitkwam voor Team USA, is verheugd dat hij voor de zevende keer aan de slag gaat in één van de Europese competities. “Ik ben hier bij een grote club aangekomen en iedere speler die de kans heeft voor Sporting te spelen, geniet een voorrecht. Ik wil de club helpen kampioen te worden. In ieder team waarvoor ik speelde gaf ik tweehonderd procent en bij Sporting zal ik dat niet veranderen”, zegt de verdediger.

Ik vind het opmerkelijk dat Sporting een speler haalt, die FC Twente niet wilde houden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij met Rodriguez kan een gevaarlijke duo worden. Ondanks hij geflopt is in Twente en bij AC Milan heeft hij het geweldig gedaan in belgie. Ik geloof erin dat hij zal slagen, in alle transfers die zijn gekomen en nog komen. Forca Sporting

29 juni 2011 om 01:04

Met Carrico moet die spelen. Je gaat toch niet jan-alleman eruit gooien voor je aanvoeder.

29 juni 2011 om 06:37

Carrico is een klasse beter dan allebei. Ze mogen gaan uitvechten wie er naar Carrico speelt, zijn allebei wel vaak geblesseerd.

29 juni 2011 om 15:28

Inderdaad ! Ja beide zijn vaak geblesseerd, ook dat nog. Maar los daarvan wat je zegt is Carrico gewoon 2 klasse beter.

Met de uitvaart van goede spelers bij porto krijgen we weer een spannende competitie en sporting heeft gewoon een goede kans met al die geweldige nederlanders erbij, zij kunnen Sporting kampioen maken.

28 juni 2011 om 23:11

Onzin.

Uitvaart van Porto spelers? Er is er tot nu toe geen een vertrokken en al zal dat het geval geweest zijn dan zou het gaan om Hulk en Falcao waar interesse voor is maar niet meer dan dat.

Daarnaast blijven spelers als Varela, Guarin, James Rodriguez, Otamendi, Belluschi, Maicon, Rolando, Fernando etc. etc. allemaal sterke jonge spelers die wellicht over een jaar of 2 bij een topclub zitten.

Benfica idemdito. Net als vorig jaar zullen sterkhouders vertrekken alleen is dat de kracht van vooral FC Porto en in mindere mate Benfica die uitstekend op zulke situaties kunnen inspelen door hun magnifieke scouting en uitstekende doorverkoop mogelijkheden.

De laatste 9 seizoenen gaat het tussen Benfica en FC Porto en Sporting speelt absoluut geen rol. Dan denk jij ook nog eens dat Schaars en Ricky van Wolfswinkel voor een spannende titelrace gaan zorgen en zelfs de woorden ''kampioen maken'' in de mond neemt.

Als je geen weet hebt van de Portuguese competitie hou het dan lekker bij de Eredivisie en bespaar ons dit soort onzin berichten van jouw kant.

28 juni 2011 om 23:15

Sorry, de laatste 2 jaar gaat het tussen Benfica en Porto, De 4 jaar daarvoor ging het tussen Porto en Sporting. Als je niks weet van de Portugeese competitie moet je niks weten. Onder Paulo Bento werd Sporting 4x 2e achter Porto met nipte punten verschil, 1 jaar in 2006 zijn we zelfs bestolen van de kampioenschap door een goal met de hand van pacos Ferreira waardoor wij niet kampioen werden op de allerlaatste speeldag met 1 punt verschil.

Julianomm, wat jij tegen Gummibear zegt geld voor jou. Kraam geen onzin uit als je niks weet van de portugese competitie.

28 juni 2011 om 23:18

Daar doel ik niet op.

Ik heb het over de titels van de afgelopen seizoenen die verdeeld zijn over Porto (7) en Benfica (2).

28 juni 2011 om 23:21

Knulletje? De laatste 9 seizoenen gaat het tussen Benfica en FC Porto en Sporting speelt absoluut geen rol.

Je hebt het niet over de titels, maar om wie het draait. De afgelopen seizoenen? in 1999-2000 en 2001/2002 werden wij kampioen en zijn wij hoger geeindigt dan Benfica knulletje. Nu mag jij weer.

Meneer ''expert''.

28 juni 2011 om 23:24

1999-2000 en 2001-2002 is dan ook langer geleden dan 9 seizoenen mijn jong. Het is een warme avond en je hebt je rust nodig mijn knul ga maar lekker slapen voordat je nog meer onzin verkondigt.

Denken dat je met Schaars en Van Wolfswinkel de titel wint of er een kans op maakt. Maicon, Rolando en Luisao lachen zich rot.

28 juni 2011 om 23:26

Mooi dat jij dat al weet te voorspellen. Mag ik je glazen bol lenen? Het is inderdaad een warme avond, jij bent zeker ergens kouds? .

Ik lach me rot om jou reacties, zie het al voor me als het flink mis gaat dit seizoen, dan zal ik speciaal wachten op jou reacties.

28 juni 2011 om 23:27

Ik heb weldegelijk weet van de Portugese competitie en daarom zeg ik ook alvast dat Sporting weer mee gaat doen om de titel mede door de komst van Schaars en Wolfie. Dat Porto ook mee gaat doen lijkt me wel duidelijk maar het zal niet zo makkelijk gaan als afgelopen seizoen, dat moet je toch allerminst mij gelijk in gaan geven?

29 juni 2011 om 01:10

Geen onzin hier melden a.u.b. in de laatste 10 jaar, heeft Sporting veel beter gepresteerd als Benfica. Benfica is kampioen geworden maar ook zijn ze 1x 6e geworden, 2x 4e en 3x 3e..

Sporting presteert veel constanter. 9 van de 10 jaar. top 3 met een uitschieter in 07/08 4e. Get your facts straight.
Sporting is 1x kampioen en Benfica 2x afgelopen 10 jaar. Maar Sporting speelde veel constanter en ik weet ook zeker met Domingos aan het roer, dat we minimaal weer 2e worden.

29 juni 2011 om 06:42

@ Juliano, omdat je net 2 goede seizoenen hebt gehad moet je niet denken dat jullie zo geweldig spelen de laatste jaren. Benfica heeft de laatste 10 jaar zelfs 2x geen Euopees voetbal gehaald en heeft velen jaren niet meegedaan om de titel. Doordat jullie tientallen miljoenen hebben uitgegeven en door vele arbitrale dwalingen doen jullie nu wel, maar denk niet dat het altijd zo geweldig is geweest..

Bij twente heeft hij niet kunnen imponeren, en dat gaat bij sporting wel gebeuren. Heb er een hard hoofd in. Heeft geen pass en kan ook niet opbouwen. Heeft alleen veel power in zijn lichaam en een sterke mentaliteit.

29 juni 2011 om 13:32

En als je opbouwende middenvelders en eventueel een tweede verdediger hebt die dat kan, is dat dan een vereiste? Als hij enkel de gevaarlijkste man van de tegenstander uit de match moet houden, slaagt hij daar quasi altijd in. Wel bij voorkeur op de centrale verdedigingspositie.

Waarom de plotse interesse in spelers van de Nederlandse competitie?

Het is tenminste een 'upgrade'. Wie hebben ze nu? Carriço, Polgo, Rodriguez, Onyewu en Torsiglieri? Voor Portugal's toekomst hoop ik toch wel dat Carriço speelt, de andere wordt denk ik Rodriguez. Vooral in het begin van het seizoen.

28 juni 2011 om 23:13

Omdat scouts merken dat er degelijke spelers zijn voor een goedkoop prijsje. Tenslotte zijn ze europees en niet een gekocht zuid-amerikaanse zooitje.

28 juni 2011 om 23:21

Deze knul is behoorlijk gefrustreerd.
Zal ik ook zijn als Sporting fan zijnde.de tijden dat Sporting een rol van betekenis speelde is voorbij het enige goede wat ze hebben bereikt de afgelopen 10 jaar is het opleiden van Ronaldo die vervolgens ook snel weg was.

Wanneer je kijkt wat voor spelers Porto en Benfica de afgelopen jaren hebben gehaald, grotendeels uit Zuid-amerika, succes mee hebben gehad en met belachelijk winst vervolgens aan de topclubs hebben verkocht en dat vergelijkt met Sporting dan begrijp je waar de frustratie van deze knul vandaan komt.

Om het nog niet eens over Matias Fernandez te hebben, Sportings beste speler in de selectie op dit moment. Ook zo een Zuid-amerikaanse zooi speler.

28 juni 2011 om 23:22

Is je laatste zin een opmerking tegen Benfica? Zo ja, heel flauw en laag van je. Heb ik zelf niet met Sporting gedaan. In dat geval zal ik in de toekomst wel rekening houden met je 'soort' reacties'.

On-topic: Er zijn inderdaad degelijke spelers in Europa voor een goedkoop prijsje. Je moet ze alleen kunnen zien te vinden. Want nu, voor een gespeelde wedstrijd, kunnen ze degelijk zijn, maar op het einde van het seizoen de slechte spelers van de ploeg. En Van Wolfswinkel was niet goedkoop.

28 juni 2011 om 23:27

Juist ja, Dan praten we over spelers als Nani, Miguel Veloso, Joao Moutinho, Andre Santos, Daniel Carrico, Rui Patricio. Dit zijn allemaal flop spelers toch?

Want jij bent hier de expert omtrent de portugese competitie, spelers en je kan al voorspellen dat bepaalde spelers niks zullen presteren.

Matias Fermandez is in jou ogen de beste speler van Sporting, als je de meerderheid vraagt zal iedereen zeggen dat het Izmailov is. Ah ja, die is niet Zuid-amerikaans maar Russisch.

28 juni 2011 om 23:28

Juist ja, Blijkt te merken in bv: de Portugese elftal, waar meerendeels uit de Sporting jeugdopleiding komt.

29 juni 2011 om 01:22

Ik begrijp dat je geprikkeld reageert op Lagarto. Maar ga een discussie dan aan met feiten en geen onzin.

Iedereen die ik ken in Portugal weet dat het Portugees elftal (tegenwoordig) draait wegens Sportinguistas. Dit zeg ik geheel objectief meen ik echt. En dan bedoel ik zelf opgeleide. Tegenwoordig ook veel meer spelers uit de Porto jeugd dan van Benfica vroeger natuurlijk andersom denk aan Eusebio.

Sporting heeft 9 spelers in het Portugees elftal (geheel selectie).

En je opmerking over de beste spelers van Sporting.. is ook onzin.. Patricio, Helder Postiga, Pedro Mendes(dit jaar), Andre Santos, joao pereira en Carrico zijn gewoon vaste krachten en Portugees. Daarbij speelt Djalo ook nog vaak, dus nogmeer onzin. En Izmailov wordt gezien als beter dan Fernandez inderdaad. Ookal vind ik ze gelijk waardig. Geef mij maar Carrico of Andre Santos.

Van alle Portugese clubs vind ik Sporting toch de mooiste. Ik hoop dat ze kampioen worden en dat van Wolfswinkel naar een echte Europese topclub verkast. Een fantastische voetballer!

29 juni 2011 om 01:12

Bedankt jonge, toch leuk een postief reactie te lezen! Feyenoorder neem ik aan? aan de foto te zien?

wat een slechte verdedigers is dit toch. zo langzaamn kan niet opbouwen maakt zoveel lullige fouten. enige sterke punt is dat het een sterke verdediger is.

Denk niet dat Onyewu beter is dan de spelers die er al rondlopen , maar voor de bezetting is het een goede aankoop.

Van de drie spelers uit de ere divisie denk ik dat van Wolfswinkel het, het moeilijkst gaat krijgen in Portugal, er wordt veel van hem verwacht en de druk zal bij Sporting groter zijn dan hij ooit heeft meegemaakt. Zelf denk ik dat hij in het eerste jaar voornamelijk moet gaan wennen aan het portugese voetbal, minder ruimtes, veel tactischer. Daar naast zijn de verdedigers veel harder dan hier, iets waar hij het imo heel moeilijk gaat krijgen.

Ik ben blij dat Onyewu komt. Ik denk dat hij echt van toegevoegde waarde zal zijn komend seizoen. Eindelijk een lange en fysiek sterke verdediger. Dit is wat precies wat Sporting nodig heeft. Vorig seizoen hebben veel doelpunten tegen gekregen uit dode spelmomenten zoals, vrije trappen en corners. Met Onyewu hebben we eindelijk een goede 'stofzuiger' die tevens veel luchtduels kan winnen. Wat spelopbouw betreft dat kan worden overgelaten aan de verdediger die naast hem komt te staan.
Natuurlijk moet hij net als elke speler de volle 100 procent geven en Domingos moeten overtuigen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren