Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Arsenal weigert nieuw bod van Barcelona op Fàbregas'

Laatste update:

Arsenal heeft een bod van Barcelona op Cesc Fàbregas afgeslagen. Afgelopen zondag gaf voorzitter Peter Hill-Wood al aan dat de Londenaren weer in gesprek zijn gegaan met de Champions League-winnaar en diverse Engelse media meldden dat Barcelona een bod van dertig miljoen euro heeft uitgebracht. Arsenal heeft dit voorstel echter resoluut afgewezen.

/

Het is de tweede keer dat Barcelona een officiële maar onsuccesvolle poging onderneemt om Fàbregas terug te halen. Vorig jaar brachten de Spanjaarden ook al een bod van naar verluidt 35 miljoen euro uit, maar dit vond Arsenal destijds ook niet voldoende. Fàbregas zit nu een jaar dichterbij het einde van zijn contract, maar merkt dat the Gunners nog altijd op de hoofdprijs azen.

Arsenal wil naar verluidt pas luisteren bij aanbiedingen van 42 miljoen euro: een bedrag dat Barcelona te gortig vindt. Sandro Rosell, voorzitter van de Spanjaarden, zei eerder deze week al dat ‘veertig miljoen euro teveel geld is’ voor Fàbregas. Het contract van de 24-jarige middenvelder, die zelf graag terug wil keren naar de club waar hij zijn jeugdopleiding genoot, loopt tot 2014 door.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind 40 miljoen bestwel een redelijke prijs voor Fabregas, met het oog op de huidige markt. Dus gewoon neerleggen, of niet meer zeuren, zou ik zeggen.

24 juni 2011 om 10:40

Al kost een 27 jarige Kaka 65 miljoen. Dan kost een 24e jarige Fabregas minstens het zelfde..

De beste jaren van Fabregas moeten nog komen gezien zijn leeftijd.

24 juni 2011 om 10:45

dat real 65 miljoen betaalt voor kaka, wil niet zeggen dat dat ook zn marktprijs is

24 juni 2011 om 10:49

Waar baseer je een marktprijs op dan? Een speler is het bedrag waard dat een club voor hem neerlegt.

24 juni 2011 om 11:02

en die jongen zit met tegenzin nu bij arsenal.

je zag het in de laatste 6 wedstrijden al, hij speelde onder zijn niveau, die jongen wil gewoon met zijn maatjes op het middenveld spelen ipv in een opleidingsploeg die niets wint.

het weer zal ook meespelen denk ik.

24 juni 2011 om 11:02

Kaká heeft toch écht wel meer bereikt dan Fabregas. Kaká sleepte AC Milan persoonlijk naar titels in de CL en de competitie. Iets wat Fabregas, met alle respect, nog niet kan klaarmaken.

24 juni 2011 om 11:06

Je kan de marktwaarde van een speler niet puur alleen op de speler leggen. Het gaat er ook om wat er zijn contract bij de huidige werkgever is opgenomen en hoe lang het contract nog loopt. Een speler met een contract van 6 jaar kan je beduidend meer voor vragen dan een speler die aan het einde van het seizoen transfervrij kan vertrekken.

Echter loop het contract van Fabregas nog tot 2014 wat relatief gezien nog een lange periode is. Maar dat Barca minder dan vorig jaar biedt kan ik wel begrijpen. Sowieso hebben ze hem nog niet nodig. Hij mag ook over een jaar of 2 jaar komen. Barca doet een gooi naar een vervangende jonge middenvelder. Xavi Iniesta en Busquests kunnen verlopig nog wel mee dus ze zullen er niet om treuren als Arsenal het bod nu afslaat. Wie niet waagt, die niet wint.

Overigens zeurt Barca niet dat het bedrag te gortig is. Dat maken de mensen hier op uit de nieuws berichten. Als iemand op marktplaats 50 euro biedt voor een MP3 speler en de verkoper zegt 120. Is die persoon die die MP3 speler te duurt vindt dan een zeikerd?

24 juni 2011 om 11:12

Blijf het knap vinden dat mensen kunnen zeggen dat Fàbregas ongelukkig is, waar bazeren ze dat op? Nog één keer voor de duidelijkheid:

Cesc is Catalaan en zal altijd meer liefde voelen voor Barca, daar is ie opgegroei, allemaal heel erg logisch.
Maar dat betekend niet dat ie ongelukkig is bij Arsenal, daar kent ie evengoed liefde, welliswaar een ander soort liefde, maar dat hij van de club houdt is al lang en breedt duidelijk.
Cesc heeft al aangegeven dat Wenger de man is die het beslist en hij er vrede mee heeft dat ze hem niet laten gaan.

Dus lazer gewoon op met dat ie o zo ongelukkig is en hij tegen zijn zin wordt tegengehouden, want dat is allemaal grote bullshit.

24 juni 2011 om 11:17

@freddy4

Fabregas moet niet zeuren.
Hij en Messi waren de grote sterren van de Barca jeugd,maar meneer Fabregas wilde niet tot zijn 18e wachten op een profcontract,en vertrok dus naar Arsenal,en nu moet zijn oude club die hij in de steek liet maar even 40mil op tafel leggen om hem terug te halen...

Ik heb het al zo vaak geroepen,barca moet hem niet terughalen,al is het alleen maar om een signaal aan de toekomstige Barca sterren af te geven,verlaat de club voor het geld,en we nemen je nooit meer terug...
Nu vertrekken nog steeds jonge Spanjaarden naar Engeland omdat ze daar eerder een profcontract kunnen tekenen,omdat ze weten dat ze toch wel teruggekocht worden als ze doorgroeien...

24 juni 2011 om 11:56

Waarom krijgt deze reactie een groen randje?!
Wie heeft hier Fabregas ooit horen zeuren?!
Tuurlijk wil die graag terug naar Barca, maar hij heeft al honderd keer aangegeven dat hij zijn contract respecteert en dat hij niks gaat forceren.
Dus waar is dat gezeur dan?

Die tweede alinea van jou klopt ook niet.
Fabregas koos niet voor het geld, hij achtte toentertijd dat hij gewoon meer speeltijd kon krijgen bij Arsenal, dat is zijn goed recht, vooral als je kijkt hoever hij het heeft geschopt. Hij is 24 én al aanvoerder, terwijl die nu bij Barca waarschijnlijk nog steeds niet alles zou spelen...

Het is echt schandalig dat die reactie een groen randje krijgt...

24 juni 2011 om 15:38

@traveler

Euhm dat doet Barca juist wel.

Barca was in gesprek met Arsenal wat dus inhoud, dat Barca weet wat Arsenal voor hem wil hebben, vervolgens gaan ze het via de media proberen uit te spelen, wat dus gewoon een vies spelletje is.

En vorig jaar Yaya Toure voor 35 Miljoen verkopen en Messi is 250 Miljoen waard volgens hun, Iniesta 200 Miljoen. Maar Fabregas voor een prikie proberen te krijgen.

ik weet niet wat Barca wil maar ze moeten gewoon hun mond dicht houden in de media, het enigste wat ze hier mee bereiken is dat Cesc het hier moeilijk mee kan krijgen, gewoon betalen als je hem wil of je mond houden klaar!!

24 juni 2011 om 15:52

Wel als die degene die maar 50 bied een jaar lang blijft zeuren dat hij de MP3 speler van de verkoper wil hebben en maar onder de prijs blijft bieden.

Als Barcelona er geen 40 miljoen wil betalen, dan moeten ze er ook gewoon over op houden en een andere speler gaan zoeken.

24 juni 2011 om 16:13

@rikdegier

Het gezeur is in elk interview,altijd maar weer hameren hoe graag hij terugkeert naar Barca,telkens na elke interland als hij weer verteld hoe graag hij met Xavi en Iniesta samen wil spelen,ik vind dat zeuren en soliciteren...

Hij koos wel degelijk voor het geld,hij gold als het grootste Spaanse talent,en had net een Jeugd Ek of Wk achter de rug waar hij speler van het toernooi was geworden,hij was aanvoerder van het baby dream team,beste jeugdteam van Barca ooit,en Guardiola riep toen al dat hij binnen 2jr de onbetwiste nr4 van Barcelona zou zijn...
Voor speeltijd heeft hij het dus echt niet gedaan,want bij Arsenal stond hij op een paar wedstrijdjes in de league cup na,niet 1x in het veld in zijn 1e seizoen,terwijl dat bij Barca wel het geval was geweest...
Hij kon gewoon op zijn 16e een profcontract tekenen in Engeland,in Spanje pas op zijn 18e,dat is de reden...

24 juni 2011 om 16:23

Fabregas grote ster in de jeugd van Barça? Het is een laatbloeier geweest. hij is pas echt uit de verf gekomen bij Arsenal.

24 juni 2011 om 17:15

Kaka was wel een stuk beter dan Fabre hoor! Real had geen glazen bol om te voorspellen dat Kaka veel blessures kreeg en daardoor veel minder speelde dan bij AC.

24 juni 2011 om 19:01

Ja want Nesta, Maldini, Pirlo, Seedorf, Shevchenko en Inzaghi waren allemaal afhankelijk van Kaka

Barcelona moet gewoon met een redelijk bod komen wat er heden betaald wordt voor spelers, aangezien ze Ibrahimovic kochten voor een absurd hoog bedrag en hij dus niet in het systeem bleek te passen. Het mag duidelijk zijn dat Fabregas er de juiste voetballer voor is

24 juni 2011 om 13:05

Eens... 40 miljoen is wel marktconform. Als Sanchez 35 mil kost
Fabregas is nog niet echt wereldtop á la Iniesta, Xavi... maar goed.

24 juni 2011 om 13:15

Hij is alleen de beste speler van de PL (of een van de beste, wat je wil), dus nee dat is zeker geen wereldtop.

24 juni 2011 om 14:05

@ Porter

wereldtop zou betekenen dat hij prijzen pakt - wat hij niet doet met Arsenal

en in het Spaanse elftal zijn hij *by default* niet in de basis 11.. (wat ik zelf raar vind, maar telt niet).

Oftewel, hij is wel onderdeel van de selectie van Spanje.. Maar is daar geen basis.. dus de prijzen die hij wel pakt, pakt hij als 12 of 13e man...

24 juni 2011 om 14:42

wat is dit nou weer voor klinklare onzin. dan is fletcher carrick,oshea,ferdinand(al jaren geen wereld top meer) en valencia wereld top volgends jou want ze pakken prijzen maar in de realiteit zijn er toch op dezelfde positie minstens 5 namen te noemen die beter zijn.

voetbal is een team sport en je wint prijzen als een team en niet als een individu.en de prijzen die je kan winnen als een individu zijn momenteel allemaal bestemd aan messi en ronaldo want die steken gewoon met kop en schouder boven iedereen uit.

als ik fabregas was zou ik mezelf weleens afvragen of ik wel echt naar barca toe zou willen om deze punten.
1.je bent nu captain van arsenal een van de sterkere teams in de premier league en ter wereld..
2.ze kunnen je geen basisplaats garanderen.
3.ze zijn niet bereid 5-10 miljoen extra bij te leggen voor hun ''verloren zoon'' maar de vraagprijs van sanchez die begon met 25 is op het moment al zover opgelopen dat barca waarschijnlijk rond de 40 miljoen moet gaan neerleggen en dan is wel opeens alles mogelijk.

als ik cesc was en ik wilde zonodig terug naar spanje verhuizen had ik real als een reeele optie gezien want zij boden hem wel een basisplek en zijn bereid diep in de buidel te tasten voor deze geweldenaar.
ondanks dat hij in catalonie is geboren is het nog steeds een spanjaard dus zou geen onlogische stap zijn wat mij betreft ondanks dat hij in de cantera van barca heeft gespeeld want er zijn genoeg voorbeelden van spelers die voor zowel barca als real hebben gespeeld.

24 juni 2011 om 16:29

@ryan030:

Jij zegt:

''ondanks dat hij in catalonie is geboren is het nog steeds een spanjaard dus zou geen onlogische stap zijn wat mij betreft''

''ondanks dat hij in de cantera van barca heeft gespeeld want er zijn genoeg voorbeelden van spelers die voor zowel barca als real hebben gespeeld.''

Jij onderschat de identiteit van een Catalaan. Catalonië is een autonome regio met een eigen taal (het Catalaans). Ze beschouwen zichzelf als een nationaliteit en hebben weinig affiniteit met andere Spanjaarden.. Helemaal niet met Madrilenen, de Koningsgezinden.

En genoeg voorbeelden? Misschien als je een transfer van 100 jaar geleden meetelt en als je een transfer van een niet-catalaan naar Real Madrid meetelt! Geef mij maar eens een aantal recente voorbeelden van Catalanen die zowel voor Real als voor Barca hebben gespeeld!

Cesc is en blijft een Catalaan en zal nooit voor Real gaan spelen.

24 juni 2011 om 18:08

het is onzin dat als je wereldtop bent dat je dan persee prijzen wint je kan de
beste van de wereld zijn maar geen enkele prijs pakken met je team gwn omdat je er nooit weg wilt omdat je echte clubliefde hebt zoals bv een totti maar ja die
heeft ook wel geluk gehad dat roma in de jaren 90 echte top was kwil maar
zeggen voetbal speel je met 11 en niet alleen je kan wel gaan voor een gouden bal maar dan moet je al op dees moment al beter doen dan messi

24 juni 2011 om 19:49

En jij weet hoe de markt in elkaar steekt (superstick) pfff, wat een van gaals hier zo af en toe.

on: min 55 a 60 mil is een goede prijs!

(mikestar)

Precies!
Iedereen spreekt hier over marktprijzen........ Alleen de mensen die er dagelijks mee bezig zijn weten welke waarde iemand heeft en btw als Fabregas zijn waarde 40 mil is wil niet zeggen dat die voor 40 mil weg moet, waarde 40 mil is meestal 60 a 70 verkopen minimaal.

Ja heb ik uit football Manager 2011, daar speel ik ook als R.van gaal

Voor een blessure gevoelige speler vind ik het veel geld, ook al is hij top!

24 juni 2011 om 10:42

dan zijn sneijder en robben ook rond de 20-30mil waard

24 juni 2011 om 11:38

Ja inderdaad en van Persi ook. Ik vind dat je daar in de transfersom rekening mee mag houden.

24 juni 2011 om 10:58

Veel geld? Ik vind dit bod echt een belediging voor Arsenal/cesc. 30 miljoen, wat een grap zeg.. Cesc is de beste middenvelder uit de PL, pas net 24 jaar en dan verwacht je dat je met een bod van 30 maar zelfs enigszins in de buurt komt? Arsenal moet hier minstens 50 miljoen kunnen uithalen.

24 juni 2011 om 12:04

Het heeft ook met principes te maken. Je gaat toch niet 42 mil betalen voor je eigen jeugdspeler die je bovendien nooit hebt weggedaan? Van mij hoeft hij sowieso niet te komen, de enige reden waarom hij namelijk wilt komen is omdat hij geen prijzen wint in Londen, niet omdat hij Messi en Piqué zo erg mist. Als hij echt van Barça hield had hij gewoon moeten wachten op zijn kansen en niet op z'n 16e(!) ergens anders een contract teken en de club die je opleidde in de steek laten.

Ik hoop echt dat Arsenal volgend jaar landskampioen wordt en Thiago fantastisch speelt bij Barça. Hopelijk hoeft Cesc dan niet zonodig terug en snappen Rosell en Pep dat Thiago een beter alternatief is voor Xavi dan Cesc.

24 juni 2011 om 15:31

4barca4

Principes? Als Barcelona in die tijd het gevoel zou geven aan Fabregas dat die over een paar jaar basisspeler zou worden bij het 1e dan zou die never nooit naar Arsenal zijn gegaan. Er is iets gebeurd waardoor hij Barcelona heeft verlaten voor Arsenal, te weinig vertrouwen? wie weet. Dus was het Arsenal goede recht om Fabregas weg te plukken, die zagen waarschijnlijk wel het enorm talent van Fabregas. Thiago zal nooit in de buurt van Fabregas komen maar dan ook nooit! Sterker nog Fabregas heeft de potentie om Xavi te overschrijden.

24 juni 2011 om 18:24

Milo15

Hoe kun je nou zeggen dat Thiago nooit in de buurt kan komen van Fabregas ? Kun je toch nooit weten! Misschien maakt die jongen wel ineens een stormachtige ontwikkeling mee en speelt die binnen een jaar Xavi uit de basis! Weet jij veel!

24 juni 2011 om 20:16

Rickdinho

Omdat ik em een paak keer in actie heb gezien. En ik kan concluderen dat hij nooit in de buurt van de genialiteit van Cesc zal gaan komen.

Als je er naast legt voor hoeveel Ronaldo is verkocht aan Real, dan lijkt me 30 miljoen wel weinig

24 juni 2011 om 10:35

Klopt maar goed dit is het eerste bod..tenminste deze maand ..

Verwacht dat ze zo rond de 38 - 40 miljoen uitkomen...arsenal heeft ook weinig aan een niet / minder gemotiveerde Fabregas..

24 juni 2011 om 10:35

Maar Real hoest dan ook als een van de heel weinige clubs zomaar van die absurde bedragen op...

24 juni 2011 om 10:49

Dat valt wel mee hoor...als je kijkt naar de 30 duurste transfers ooit dan staat ook Barcelona daar gewoon 5 keer in.

24 juni 2011 om 10:54

Niks absurds aan, geld is al 5-voudig terugverdient aan merchandising en goals/sportieve prestaties van Ronaldo.

24 juni 2011 om 11:05

ja, en daar gaat het ook echt om als je een speler aantrekt, zijn merchandising, yes 100 miljoen verdient aan shirt, maar bijna geen prijs gepakt.

ze wilden bij real zelfs higuain verkopen vorig jaar omdat hij meer scoorde dan ronaldo en zo minder inkomsten van ronaldo kregen....

24 juni 2011 om 11:10

Zoveel prijzen zijn er niet. Moeten alle ploegen die geen prijs pakken (overigens ook de Copa del Rey is een prijs) dan maar stoppen met het versterken van hun selectie? Je kan nou niet bepaald zeggen dat Ronaldo geen toegevoegde waarde heeft...

24 juni 2011 om 11:51

@ Japperant,

Top4 is nog steeds Real Madrid, Barcelona showt pas op de 13e plaats. Maar goed, dit is offtopic.

@ Tristan,

Ronaldo misschien wel ja, maar wat dacht je van het geld voor Kaka? Benzema? Xabi Alonso?

Dat je 1 transfer terug verdiend, ok, maar je kan toch niet al deze transfers terug verdienen via merchandising. Denk na...

24 juni 2011 om 11:55

Eens Japperant,

maar een speler wordt natuurlijk gekocht om zijn klasse en prestaties ( niet dat Ronaldo niet presteert )
Maar Tristanajax schetst het hier, wellicht onbedoeld, alsof Real het doet zodat ze vele miljoenen verdienen aan shirts en ach , dat is ook een 'prijs'.

24 juni 2011 om 11:57

Ronaldo misschien wel? Laat dat misschien maar weg...

Overigens zou het me niks verbazen als Ronaldo al meer winst heeft opgebracht dan het bedrag dat voor Ronaldo, Kaka, Benzema en Xabi is betaald. Sterker nog het zou me verbazen als dat niet zo is.

Tevens heeft Xabi een ongekende waarde op het veld. 3x zo goed als een v.bommel..een betere is er niet. Kaka zou je nog makkelijk voor een groot bedrag kunnen verkopen aan een City, Chelsea, Inter of Milan. Uiteraard zal dat geen 65 miljoen zijn, maar een 40 miljoen zou je er misschien nog tactisch kunnen uithalen. Benzema begint steeds beter te voetballen en heeft nog een mooie toekomst.

24 juni 2011 om 12:02

Feitelijk heeft Barcelona zeker meer dan 65 miljoen voor Zlatan betaald aangezien de marktwaarde van Eto'o daarbij gerekend moet worden. Daarmee komen ze op plaats 2 na de transfer van Ronaldo.

24 juni 2011 om 15:42

Barcelona heeft 46 miljoen euro betaald + Eto'o. De marktwaarde van Eto'o werd toen geschat op 20 miljoen.

Dus Barcelona heeft 66 miljoen euro betaald voor Zlatan.

Ben ik de enige die denkt dat Barcelona prima zonder Fabregas kan? Waarom zou je daar geld aan uitgeven.

24 juni 2011 om 10:34

Sanchez voor in de spits? Wordt wakker man!

24 juni 2011 om 11:24

Eerder voor op de flanken. Dacht dat een Barca fan dat wel zou weten.

24 juni 2011 om 11:57

Hahaha, ik gaf je bijna een duimpje omhoog, omdat ik best moest lachen om je reactie!

ON: Heeft meneer Fabregas soms spijt van zijn grote mond 8 jaar terug? Toen moest en zou hij weg omdat hij bij Barca nog geen contract kreeg. En nu moeten ze maar even 40 miljoen voor m neertellen

24 juni 2011 om 10:34

Ik denk dat Fabregas genoeg minuten zal gaan maken bij Barca aangezien die enorm veel wedstrijden spelen en Xavi natuurlijk wel wat ''ouder'' is..

24 juni 2011 om 11:50

thiago komt er aan en kan dit seizoen xavi voor je copa del rey en degradatie wedstrijden vervangen. cesc is niet nodig en zonde van het geld, als barca 30 mln wil uitgeven dan halen ze maar een goede verdediger.

24 juni 2011 om 14:07

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat als Fabregas komt dat Thiago Barca zal gaan verlaten, iets wat absoluut niet moet gaan gebeuren. Xavi zal steeds vaker een wedstrijdje overslaan, maar Fabregas hoort hem niet te vervangen dat moet Thiago doen. Een jonge verdediger is prioriteit 1.

24 juni 2011 om 10:34

nee dat ben je niet. Dit seizoen is gebleken dat ze prima zonder hem kunnen en ik snap ook absoluut niet dat ze hun middenveld nog verder willen versterken terwijl hun zwakste plek toch echt achterin ligt.

24 juni 2011 om 10:40

barcelona kan vast wel zonder fabregas, maar met hem erbij hebben ze een nog overwinnelijker team.
je gaat dan zoveel steekballen per wedstrijd krijgen, ik geniet nu al.

24 juni 2011 om 10:50

En wie gaat er op de bank plaatsnemen?

24 juni 2011 om 11:03

Puyol en Abidal. Dani Alves en Pique achterin, dan met 5 man op het middenveld en 3 voorin. Heerlijk toch. Mascherano schuift natuurlijk door naar het middenveld in mijn opstelling, we willen het niet te verdedigend doen

On: Laat Fabregas maar gaan, voor Arsenal geeft hij zich niet meer 100% en spelers als Wilshere en Ramsey kunnen het eventueel opvangen. Voor het geld dat Arsenal krijgt kunnen ze een ervaren vervanger kopen voor op het middenveld en misschien ook nog wel wat meer Ik zou graag Lassana Diarra zien bij Arsenal maar daar hoor ik zo weinig over dat ik het ook niet meer zie gebeuren.

Valdes
Dani Alves
Mascherano
Pique
Xavi
Busquets
Fabregas
Iniesta
Villa
Messi
Pedro
24 juni 2011 om 11:50

Dan zou ik persoonlijk liever willen zien dat Pique centraal staat, abidal links en dan busquets degene is die doorschijft naar het middenveld van achteruit. Ik vind Abidal voetballend echt veel beter dan mascherano. En straalt zoveel rust uit achterin. Busquets heeft vaker achterin gestaan afgelopen seizoen. Aangezien hij een verdedigende middenvelder is, zou hij wat minder moeite hebben om met ruimte in zijn rug te voetballen en zal regelmatig doorschuiven.

Maar goed op zich leuk idee, maar zo zullen ze niet gaan spelen. En met de huidige opstelling, is een Fabregas op het moment niet nodig. Ik zou het mooi vinden (zoals iemand al eerder aangaf) dat Barca Fabregas gewoon niet haalt. Een soort statement dat ze voor een jeugdspeler die voor niets weg gaat vervolgens niet miljoenen gaan neerleggen om hem terug te halen. Dat is juist tegendraads t.o.v. het beleid dat ze voeren met hun jeugd.

24 juni 2011 om 11:53

Ik begrijp niet hoe je zo'n opstelling kan maken? eerst zeg je 4 verdedigers + 5 middenvelders +3 aanvallers.. zullen we ook nog 3 keepers op goal zetten? In een opstelling moet je ook rekening houden met balans. dat je met veel aanvallende spelers tegen een club als getafe speelt oke, maar tegen bijvoorbeeld Real gaat het niet lukken met die opstelling. Xavi Rechts mid? Lijkt me niet de ideale positie voor een spelverdeler. Daar loopt hij Alves alleen maar in de weg. als ik het zo zie heb je 1 pure verdediger opgesteld. Omdat Barca over de flanken met opkomende backs speelt moet je de flanken onbezet laten of een speler neerzetten die het vuile werk voor Alves opknapt. lijkt me niet echt een taak voor xavi?

On: Barca heeft Fabregas eigenlijk niet nodig. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze niet willen voldoen aan vraagprijs. Aangezien je op een middenveld niet kan spelen met 3 spelverdelers en Busquets een stormachtige ontwikkeling maakt zou je Fabregas halen als backup voor Xavi en iniesta. De enige plek waar barca in mijn ogen echt moet is achterin. Voor centraal staat er al een groot talent in de vorm van Fontàs alleen de linksback positie staat niet echt een wereldtopper. Hoewel niet echt haalbaar zou ik het mooi vinden als Michel Bastos zou komen

24 juni 2011 om 12:04

@paturain
Zelfs zonder keeper zouden er dan 12 man in het veld staan bij Barca

Diarra heeft al bij Arsenal gespeeld, dat was niet echt een succes dus ik zie Wenger hem niet zo snel weer halen.

24 juni 2011 om 15:58

@fazli

Barcelona moet de komende jaren Xavi gaan vervangen. Hiervoor hebben ze Fabragas op het oog. Gezien het grote aantal wedstrijden dat Barcelona speelt per jaar, zou het ze goed uitkomen om nu te gaan beginnen met het inpassen van de opvolger van Xavi.

met een contract tot 2014 kunnen ze de hoofdprijs ook nog vragen. 30 miljoen is ook weinig voor deze speler als je hem vergelijkt met sanchez waar udinese 30 miljoen voor vraagt. Hij is de afgelopen jaren heel erg belangrijk geweest voor arsenal terwijl hij pas 24 jaar is.

Beter staakt Barca het. Arsenal heeft gelijk. Wil je praten kom maar op met dat zak geld. Cesc heeft met volle verstand bij getekend terwijl hij ook op Barca kon wachten.

Ik ben ook blij dat hij niet haalbaar is. Ik gun Arsenal o zo graag een prijs. En zonder Cesc is dat nog moeilijker. En ik ben bang dat als Cesc weg gaat Nasri ook gaat.

Daarnaast heeft Barca Cesc niet nodig. Xavi en Iniesta hebben voldoende backup van Macherano, Keita en die grote talenten.

Ik denk dat Barca het beter over 2 jaar kan proberen. DAn is dat ook het perfecte moment om Xavi op te volgen. Maar geloof me. Cesc zal nooit zo goed worden als Xavi.

Nog een jaartje wachten, dan kan hij geloof ik voor veel minder weg, volgens de nieuwe regels, of het ik het mis?

En anders sowieso nog een jaartje wachten, dan kan hij misschien kampioen worden met Arsenal (wat ik niet zie gebeuren) en is hij qua waarde weer minder omdat zijn contract dan nog maar 2 jaar doorloopt...

Even geduld mannen!

24 juni 2011 om 16:01

Tenzij Fabregas besluit in te gaan op een mooie aanbieding van een andere club die wel de transfersom wil betalen. Met al die rijke clubeigenaren uit het midden-oosten is dat zeker geen ondenkbaar scenario.

Ik vind het een prima bod, maar ik snap Arsenal wel. Hij is een geweldige speler die Arsenal echt goed weet te coachen. ben benieuwd of hij toch nog tekent.

Je beseft toch ook wel dat Arsenal zijn sterspeler met een driejarig contract niet laat gaan voor het bedrag waarvoor een speler van Udinese die een jaar presteerd weg gaat?

Dit doet Barcelona puur om onrust te stoken, anders kan ik het niet beoordelen

24 juni 2011 om 10:45

fabregas wil zelf terug naar spanje, dat heeft hij meerdere aangegeven.
nooit op het nieuws gehoord dat puyol en pique hem een shirt hadden aangetrokken omdat hij naar barca wil, en om zo de doorslag te geven.

als er dan nieuwe regels komen, geef de speler ook wat kiesrecht graag!!!

24 juni 2011 om 10:47

Welkom in de hedendaagse maatschappij, waarin mensen een contract tekenen en zich daaraan dienen te houden.

Enige mogelijkheid is een vertrek forceren, waarbij Cesc zegt niet meer voor Arsenal te willen spelen omdat hij zo graag bij Barca wil spelen. Daarvoor houdt hij echter te veel van Arsenal, wat hij zelf laatst ook aangaf

24 juni 2011 om 10:51

Hij mag dan naar Spanje willen, dan had hij zich dat eerder moeten bedenken toen hij een enorm contract tekende.

24 juni 2011 om 11:17

Dus ik trek jou onder dwang een boerka aan en je sluit je gelijk aan bij de Islam?
Rare logica heb jij hoor,
Dat Cesc naar Barca wil betekend niet dat ie persé weg wil bij Arsenal, beetje zwart-wit he?

Dan moet je maar weggaan rossel als 42 mil te veel voor je is! dan wil je hem dus neit percee hebben, anders had je na 2 jaar onderhandelen gewoon de hoofdprijs neergelegd....
snap trouwens niet waarom fabregas nodig is, met thiago in de gelederen!

42 miljoen, dat vind ik inderdaad iets te gortig. 35 miljoen maximaal. Fabregas blinkte echter wel uit iedere wedstrijd bij Arsenal, maar ik vraag me af waarom ze deze speler zo graag willen. Niet vanwege z'n kwaliteiten hoor, die zijn uitstekend, maar waarom als je al Busquets, Xavi, Iniesta, Affelay en Macherano op het middenveld hebt lopen?!

24 juni 2011 om 10:54

En dan vergeet je Keita en Tiago nog....voor Barcelona in mijn ogen een compleet nutteloze transfer.

Dit lijkt een beetje op een soort prestigestrijd van Barca, Arsenal heeft meerdere malen aangegeven niet te verkopen tenzij er een astronomisch bod komt en toch blijven ze hierover doorgaan. Blijft vreemd want hiermee zouden ze het transferbudget wat ze hebben ruim overschrijden en het is een speler op een positie waar geen echte noodzaak voor is.

Lekker respectvol naar je ''verloren zoon'' toe, als je voor die sanchez wel 38 miljoen wilt betalen maar daar niet eens in de buurt voor wilt komen bij Cesc

42 miljoen is niet veel. Denk dat Ferguson, villas boas en Mancini dit graag neerleggen voor Fabregas.

Barcelona weet niet eens waar het mee bezig is.
Iedere week een speler die wel te melden heeft dat Fabregas terug naar Barca Moet komen, maar ze willen er niet de hoofdprijs voor betalen.
Hoe zou Fabregas hierover denken? Ze willen hem wel o zo graag, maar ze vinden hem geen 40miljoen.
In deze tijd is dat een normaal bedrag voor een topspeler en dat weet Barca ook...

Een bedrag van 38 miljoen voor een Serie A speler die zich pas 1 seizoen heeft laten gelden (inclusief het WK) en 30 miljoen euro voor een speler die zich al dubbeldwars bewezen heeft in de Premier League? Die keuze zou ik snel gemaakt hebben. Natuurlijk zonder enige vorm van disrespect voor Alexis Sanchez, een geweldige speler. Maar Fabregas heeft zich al bewezen in de fysieke Premier League competitie, in La Liga zou hij alleen maar nog beter worden. Kijkend naar de bedragen die voor sommige spelers worden neergeteld, is Fabregas minimaal 40 miljoen euro waard. Een bedrag van 45 miljoen is respectabel voor Cesc.

Ik snap niet dat mensen 40 miljoen veel vinden voor Fabregas, door de 'huidige markt'. Het mag dan wel slecht gaan met de economie, maar in de voetbalwereld merk je daar niets van als je kijkt naar de transferbedragen. Hier een paar feiten op een rijtje

-barcelona kocht vorig jaar David Villa voor 40 miljoen. Om nog maar te zwijgen over Zlatan. Hij speelde bij een team dat het geld wel nodig had en was 7 jaar ouder dan Fabregas

- Arsenal heeft zijn schuld van 450 miljoen naar 170 miljoen afgebouwd en heeft het geld niet nodig

- Bij een vertrek van Fabregas zal Nasri waarschijnlijk niet bijtekenen: Het begin van het einde.

- Fabregas heeft aangegeven geen vertrek te forceren

- Het kopen van een vervanger kost ook een hoop geld. Als je bedenkt dat voor een speler als Modric ook al 40 miljoen gevraagd word.

Arsenal heeft geen reden hem te verkopen en zal zeker geen 40 miljoen vragen, daar ben ik van overtuigd. Denk zelf meer aan 60 miljoen, geld dat Barca gewoon niet heeft

24 juni 2011 om 10:49

als nasri of fabregas weg gaat bij arsenal, gaat arsenal voor 2 braziliaanse spelers van Shaktar Dontesk, ben even de namen vergeten. maar het zijn 2 uitstekende spelers en voor een mooi prijs ook.
overgens denk ik dat wenger 1 van de 2 nu al wel snel koopt.

en Keisuke Honda van Cska is ook een optie, maar City wou hem ook denk ik.

24 juni 2011 om 10:54

Dat zijn opties, maar beduidend minder dan Fabregas en Nasri, vooral op dit moment. Ik kan je ook wel een paar andere opties noemen, maar het gaat erom dat we een topclub willen worden en de laatste stap willen zetten. Als deze twee vertrekken, zetten we weer drie stappen terug

24 juni 2011 om 10:55

Ik denk dat je doelt op Willian en Douglas Costa. Van mij mag Wenger die inderaad nu wel al halen, sowieso voor de breedte. Als vervanger van Cesc en/of Nasri is het echter niet genoeg!

24 juni 2011 om 11:13

die jongens van shaktar zijn goed, nog niet op de level van nasri / cesc maar ik zou ze toch nemen.

ik zou nasri 100% zeker verkopen aan inter, ac of bayern lol
zij contract loopt weg en hij is rond de 40mill waard denk ik, zelfde als modric maar nasri is wel beter.

arsenal wilt hem niet aan man utd geven omdat zij de rivalen zijn, snap ik. dan maar een italiaanse of duitse topclub. die winnen ook altijd prijzen.

en bij die van cesc, ik zou hem of houden of aan man city geven. of wachten totdat barca met een 40m+ bod komt, maar dat kan nog lang duren heb ik de gevoelens.

24 juni 2011 om 11:18

Wie gaat er voor een speler met een eenjarig contract 40 miljoen betalen?

Arsenal moet Nasri's contract gewoon verlengen

24 juni 2011 om 10:57

40 mil is ook een belachelijke prijs voor Fabregas. Persoonlijk verklaar ik Arsenal voor gek als ze er niet minstens 50 uithalen. Deze jongen is al zo goed en zijn beste jaren zullen wellicht nog komen.

24 juni 2011 om 11:36

Het probleem is: Cesc wil Arsenal enkel verlaten voor Barca en Barca heeft Cesc voor de komende 2 jaar eigenlijk niet nodig (tot Xavi 33 is). Zo kunnen ze een lelijk spelletje blijven spelen.

Want als Real, Milan, Inter, ... de mogelijkheid hadden, dan kon hij zeker minimaal voor 50 verkocht worden. Ik denk zelfs dat Real deze zomer Cesc hadden gekocht i.p.v. Sahin als ze het gewoon konden.

Barca moet niet vuil gaan spelen! Het is elk jaar hetzelfde. Belachelijk weinig wordt er voor Cesc geboden. Komaan 39 miljoen voor Sanchez, maar 30 voor Cesc? Maar ach, Barca heeft Real als meest onsympathieke ploeg gepasseerd

Wat is het toch een walgelijke vereniging dat Barcelona. Al 2 jaren proberen ze het hoofd van een speler op hol te brengen,ze staan zelfs toe dat spelers zich openlijk uitlaten over een eventuele komst van Fabregas. Maar als puntje bij paaltje komt dan gewoon niet het bedrag op tafel willen leggen. En dan zit Arsenal straks met een ongemotiveerde speler.
Als je zoals Barcelona je maandelang openlijk uitlaat over de komst van Fabregas dan dien je ook het fatsoen te hebben gewoon de vraagprijs op tafel te leggen.

Ach, Cesc is opgegroeid in de Engelse competitie en daar een kerel geworden. Dat gemauw en gejank van Barca past helemaal niet bij hem, dus gewoon lekker bij Arsenal blijven zou ik zeggen.

Deze soap gaat het record van The bold and the beautiful toch echt verbreken.

Ik heb echt het idee dat Barca hem alleen terug wilt omdat het hun ''kind'' is. Want momenteel is hij echt niet nodig met Mascherano, Keita, Afellay en Thiago. En Sanchez die erbij komt in de aanval waardoor Afellay op het middenveld kan. En natuurlijk Thiago die zich behoorlijk bewijs op het jeugd EK, wel nog erg nonchalant maar dat zal hij heus niet bij Barca doen.

Cesc is nog zeker een jaar overbodig.

btw, city en real madrid kwamen met bedragen van boven de 40m, ik d8 rond de 50 a 60.
nu, overgens real niet meer, maar city zou hem nog altijd willen voor ~50m. denk.

maar Cesc wil of na barca of bij arsenal blijve, wat wel jammer is.
moet gewoon naar city gaan. goede club en krijgt een top salaris+ arsenal verdient aan je

Ik vindt dat hij weg moet zit met ze gedachte al bij barca maar ik wil wel 42 mil zien

Over die bedragen kun je altijd discusseren maar de belangrijkste vraag is: heeft Barcelona hem wel echt nodig?
Ik denk dat hij wel bij Barcelona zou passen en daarnaast is hij nog relatief jong en een speler van zijn kaliber vind ik 42 miljoen niet zoveel!
enigste minpunt bij hem vind ik dat hij blessuregevoelig is

24 juni 2011 om 10:52

Ik vroeg me precies hetzelfde af. Volgens mij willen ze hem perse hebben omdat het een jongen van de club is. Hij zou ook goed passen bij Barcelona, maar ze hebben daar helemaal geen plaats voor hem. Overigens vind ik het volledig terecht dat Arsenal 40 miljoen wil hebben. Hoe kun je dat als Rosell zijnde nou te veel vinden als je net Alexis Sanchez aantrekt voor bijna 40 miljoen? We hebben het hier over één van de beste spelers van de PL. Als je die wilt hebben, zul je de hoofdprijs moeten betalen.

Logisch toch dat Arsenal 42 miljoen wil hebben? ze betalen voor Alexis Sanches 38 miljoen! die jongen heeft nog heel wat minder gepresteerd dan Fabregas. Toch hoop ik dat Fabregas bij Arsenal blijft, want ik denk niet dat hij heel erg op gaat vallen bij Barcalona, en bij Arsenal is hij samen met Nasri de grootte publiekslieveling. En als hij blijft en Nasri ook dan zie ik Arsenal mooie dingen doen volgend jaar.

30 miljoen is sowieso veel te weinig, vooral als je kijkt wat ze voor die Sanchez neer willen leggen, die het een jaar goed doet bij een middenmoter in Italië. Fàbregas zou absoluut een toevoeging zijn aan Barcelona, o.a. omdat Xavi ouder wordt. Cesc staat niet voor niets derde op de ranglijst assistgevers ooit in de PL, en dat op zijn 24e.

Als Barcelona hem zo graag wil hebben, moeten ze maar een keuze maken. Dan halen ze maar niet die Sanchez, die zou toch minder belangrijk moeten zijn dan de 'verloren zoon'?

Trouwens, leuk weetje: Vanochtend meldde journalist Jon Carter van Espn dat Sandro Rosell claimt dat Barcelona geen fotokopieën in kleur meer gaat drukken, om geld te besparen! Hilarisch toch! De winnaar van de CL, die in de afgelopen paar jaar miljoenen uitgeeft om een fatsoenlijke spits te zoeken, die een Sanchez gaat halen voor miljoenen, wil geld besparen op zoiets!

Overschatte speler.. Strik erom en verkopen die handel! Denkt alleen nog aan Barca en dat was het afgelopen jaar terug te zien in zijn spel!

24 juni 2011 om 10:57

Overschatte speler? Hij heeft een minder seizoen gehad (door blessures, níét omdat hij al met zijn hoofd bij Barcelona zat, daar ben ik van overtuigd: hij houdt van Arsenal, dat blijkt uit alles), maar de seizoenen daar voor was hij sensationeel. Als je dat niet erkent valt er verder niet met je te praten.

24 juni 2011 om 11:53

Dat ben ik zeker met je eens!! Maar ik heb het vooral over het laatste jaar... als hij dit jaar niet naar Barca gaat zie ik het somber voor hem in. Motivatie wordt minder en minder!! Het feit dat ie geen prijzen met Arsenal pakt draagt daar ook aan bij!
Hij is niet zo nadrukkelijk aanwezig als de voorgaande jaren. Met andere woorden.. Arsenal overschat nu zijn waarde. Zou dom zijn om hem niet te verkopen.40 miljoen is meer dan zat voor het niveau wat hij nu laat zien.

24 juni 2011 om 11:00

overschatte speler? kijk je wel eens voetbal?

24 juni 2011 om 11:22

Zo heel veel heeft Fabregas dit seizoentoch ook niet gebracht bij Arsenal. Dat zijn de feiten (vooral de hakbal was oerdom)

24 juni 2011 om 11:40

was te verwachten dat iemand over die hakbal zou beginnen..
dat ene moment wat toevallig op de nederlandse tv te zien was...
kijk je wel eens naar andere wedstrijden dan champions league?
Fabregas laat week in week uit zien dat hij de absolute ster van dit Arsenal is,
en ongeacht of die dit seizoen minder heeft gepresteerd dan het vorige steekt die nog steeds boven de rest uit, dat zegt genoeg over zijn kwaliteiten.
40 miljoen is gewoon te weinig in verhouding met de bedragen die tegenwoordig worden betaald.

24 juni 2011 om 12:37

Dit seizoen bij Arsenal was Nasri de echte ster en niet Fabregas. Ik denk dat het Arsenal meer pijn gaat doen dat Nasri niet verlengd dan dat Fabregas gaat vertrekken, neemt natuurlijk niet weg dat 30miljoen voor Fabregas een lachertje is. Barcelona had dit seizoen een transferbudget van 45 miljoen waarmee zet met de aankoop van Sanchez al dicht bij de limiet zitten dus ik denk dat ze sowieso moeten gaan verkopen (bojan, Keita, Adriano, Maxwell) voordat ze nieuwe spelers kunnen halen. Barcelona heeft dit spelletje sowieso niet netjes gespeeld met al dat geslijm van de Barca selectie en nu het bod van Rosell.

24 juni 2011 om 13:08

Ik vind dat nog wel meevallen. Ik kijk ook altijd Match of the Day.
Natuurlijk is hij een ster, maar op zulke momenten wordt bepaald wie de echte top is.. en als je dan domme hakballen gaat geven, dan ben je in mijn ogen (nog niet wereldtop á la Iniesta. 40 miljoen is een hoop geld voor een topspeler voor Arsenal... voor middenvelders wordt ook minder uitgegeven dan aanvallers, dus dat is ook wel weer logisch.

Hij kan 't beste gewoon bij Arsenal blijven, z'n contract uitdienen, Arsenal kan in die tijd een waardige opvolger vinden / laten groeien & kan die daarna lekker naar barca gaan. Hij is nu toch niet echt perse nodig, en als vervanger voor xavi dan alsnog naar barca gaan..

Ik vraag me af of Arsenal hier wel verstandig aan doet?

Het is algemeen bekend dat Fabregas graag naar Barca wil en met slechts een doorlopend contract denk ik dat hij hem gewoon uitdient en dan lekker transfervrij de overstap maakt. Krijgt hij ook nog fors wat tekengeld. Wat denk je? Fabregas denkt, ik ben toch zeker gekke henkie niet?!

ik blijf erbij 30 mil + afellay en thiago en of milito.
afellay krijgt weer meer speeltijd. want de strijd met fabregas gaat hji verliezen.
wenger wou hem in het verleden al hebben.
fabregas blij
rvp blij dat afellay hem ondersteund die 2 kunnen elkaar goed vinden (wat ook weer voordeel heeft voor nl elftal)

24 juni 2011 om 11:02

Dat zou inderdaad erg goed voor Arsenal zijn, maar ik ben bang dat die kans nihil is. Dan moet of 1. Arsenal beschikken over een heel overtuigend bestuur of 2. moet het bestuur van Barcelona oliedom zijn. Ik zou in ieder geval tekenen voor die transfers die jij opnoemt.

24 juni 2011 om 11:09

ik heb ook het vermoeden dat ze daarom afellay in de winterstop hebben opgehaald. puur om hem te betrekken in de deal barca - fabregas

bestuur van arsenal moet zijn conclusies trekken fabregas gaat zich ongelukkig voelen en slecht spelen.

24 juni 2011 om 11:39

Wat moet Arsenal met een overschatte speler als Afellay? Zo heeft Arsenal meer rondlopen in zijn jeugd die gewoon beter zijn dan Afellay zou zijn in de Epl!

24 juni 2011 om 11:45

@mudi

heb je hem de laatste zien spelen? na een wat moeilijke start bij barca, heeft hij zich goed aangepast. en draait moeiteloos mee.
de laatste wedstrijden van nl elftal, vond ik hem de beste van het veld.

en hij zou perfect bij arsenal passen gezien de speelstijl

24 juni 2011 om 11:59

Afellay is niet overschat, hij doet het voor zijn doen prima, niemand hoeft te verwachten dat hij ooit de gouden bal wint.

Bovendien wilt Pep graag doorgaan met Afellay.
( Hij laat Jeffren en Bojan eerder vertrekken )

24 juni 2011 om 12:04

@lafuriaroja

ik denk dat als ze cesc contant gaan betalen afellay zijn conclusie moet trekken. dat zal wel ten koste gaan voor zijn speeltijd, en dat met het oog op het ek wat aansluit op het komende seizoen, lijkt me dat hij zoveel mogelijk speeltijd moet krijgen

24 juni 2011 om 12:04

Draait moeiteloos mee met wie? De wedstrijden dat hij basis startte, was hij nergens. De wedstrijden toen hij inviel, stond Barca al 3-0 voor. Bij NL waren het grotendeels vriendschappelijke wedstrijden of tegen zwakkere tegenstanders. Daar zou zelfs een Elia het op de flank niet slechter gedaan hebben dan Afellay.

En nee, hij zou niet bij ons passen. Deze jongen heeft geen body en weinig voetbalintelligentie. Enigste wat hij heeft is techniek, maar daar ben je niks mee in Engeland!

Als laatste heeft Arsenal betere spelers rondlopen zowel op het middenveld, als op de vleugels. Dus dat hij maar daar blijft.

Thiago integendeel bezit heel veel voetbalintelligentie en zo'n speler kan na een jaar of 3 het plaats van Cesc innemen.

24 juni 2011 om 12:15

Je hebt een punt, maar op dit moment heeft Pep ervoor gekozen om door te gaan met Afellay, het zegt ook genoeg dat Jeffren en Bojan beide weg mogen.

Afellay is multifunctioneel, hij kan zowel op het middenveld als voorin invallen.
Tot nu toe heeft hij genoeg minuten gemaakt en zijn ontwikkeling is wat opgekrikt.

Cesc zal toch niet komen, kan ik je al vertellen. No way dat Arsenal haar keyplayer laat vertrekken.

24 juni 2011 om 12:24

@mudi

denk dat wenger het niet met je eens is. google maar eens arsenal en afellay,

@lafuriaroja

gezien de spelers die voorin lopen zal hij geen basisplaats krijgen.
en op het middenveld hooguit tegen de mindere goden in de comp. maar zal nog niet genoeg minuten maken (als je dat googled en het stuk van de ad even leest)

24 juni 2011 om 12:25

Niet mee eens, Ibi speelde als één van de betere toen hij in de basis begon.
De meeste A spelers kregen rust, een aantal B spelers mochten het overnemen.
Ibi liet van zich horen en hij veschuilde zich niet en was vaak aanspeelbaar, zelfs op de plek van Iniesta deed hij het prima.
In de laatste wedstrijd tegen Malaga scoorde hij zelfs.

Vriendschappelijk of niet, het is een feit dat hij tegen Uruguay en Brazilie één van de betere was. ( Aanspeelbaar, cominaties aangaan met o.a Robin, open kansen, aanval opzetten etc )

Kom a.u.b niet met Elia, want als iemand als een natte krant speelt is hij het wel, alleen die schandalige invalbeurt tegen Brazillie zegt genoeg, bovendien maakt hij niet eens minuten bij een veel lagere club als Barca.

Leuk zo een actie tegen Denenmarken, maar daar kun je niet op blijven teren.

Afellay gaat ook niet naar Arsenal, dat hij weinig voetbal intelligentie heeft is nonsens, anders kom je niet bij Barca terecht en bovendien zou hij nu niet gegroeid zijn, maar dat is niet het geval.

Mede door zijn intelligentie is hij zo gegroeid in dit half jaar.

Thiago gaat ook nergens heen, dit is inderdaad een mogelijke vervanger voor Xavi, maar daar is het nu nog te vroeg voor.

Cesc mag blijven en Thiago neemt het stokje over een aantal jaren over.

24 juni 2011 om 12:30

Ten eerste, Pep wilt Bojan niet verkopen! Bojan wil zelf weggaan om ergens anders zijn geluk te zoeken omdat Barca hem geen kansen geeft.

En de reden waarom Jeffren eerder weg moet dan Afellay is omdat Afellay er net is aangekomen. Hij speelt er pas een half jaar. Deze tijd wordt beschouwd als een aanpassingstijd. Als Afellay volgend jaar niet goed bevonden wordt, dan zal hij waarschijnlijk verkocht worden.

Het feit dat ze Sanchez voor op de flanken en Cesc op het middenveld willen halen, geeft alleen maar aan dat ze helemaal niks inzien in Afellay.

En hoe oud is Afellay alweer?
Juist, ja 25! Hij is geen 20 meer zoals een Thiago waar hij de tijd nog heeft om zich significant te verbeteren. Het best zou Afellay terug naar Nederland komen, want Spanje en Engeland is te hoog gegrepen voor hem!

24 juni 2011 om 12:32

In dit half jaartje mocht hij een aantal keren invallen voor o.a Pedro en Villa, Pep heeft hem uitgetest en het blijkt dat er wel degelijk potentie zit in die jongen.

Volgend jaar zal hij moeten vechten en zien we dan wel hoe ver hij komt, zelf lijkt het mij ook sterk dat hij voorin in de basis terechtkomt, maar dat is niet aan de orde.

Het ging om zijn speelminuten, niet alle basisspelers kunnen meer dan 60 wedstrijden 90 min lang spelen. Bovendien zul je met blessures en vromcrisis te maken krijgen.

Voorin heb je niet al teveel vervangers, dus een Afellay kan heel goed van pas komen. Persoonlijk geloof ik in Afellay, Pep gelukkig ook.

Ook op het middenveld kan hij het één en ander vervangen, maar daar zal hij minder kans krijgen gezien Thiago en Sergi Roberto nu ook hun kansen krijgen.

Afellay is een goede 12e/13e man, winnen doe je niet altijd met z'n 11en, maar met heel de selectie.

24 juni 2011 om 12:40

Bojan werdt al in verband met A.S Roma gebracht, Pep wil wel degelijk Bojan aan Luis kwijt.

De Jeffren reden van jou is een rare beargumentering: Jeffren mag weg omdat Afellay net is gekomen ?

Jeffren mag weg omdat hij niet goed genoeg is ( Mede door z'n vaak voorkomende blessure ) Dit jaar was het al helemaal niets, te zelfzuchtig, geen rendement en doet niet mee met het spelletje.

Nonens betreft ''niets zien in Afellay'', als ze niets in hem zien, waarvoor zetten ze hem dan niet (nu) op de transferlijst ? Ze hebben Afellay wel degelijk nodig als 12e/13e man, voorin en op het middenveld heb je invallers/vervangers nodig wanneer er de basisspelers niet kunnen spelen.

Ik zeg niet dat Afellay in de basis terechtkomt, maar hij is een uitstekende vervanger voor vele spelers, de spelers, fans en coach waarderen hem hiervoor.

Zie assist op Messi tegen Real, was een belangrijke, of je dat nou wilt zien of niet.

Afellay terug naar Nederland ?? Ok, ik nam je serieus, maar nu ik dat laatste van je lees zou het kunnen zijn dat het iets ''persoonlijks'' is, want je weet dondersgoed dat Afellay nu veel te goed voor de eredivisie is.

24 juni 2011 om 12:42

@mudi

afellay kan zeker nog 8 tot 10 jaar mee en is nog lang niet uitgeleerd, gezien zijn ontwikkeling alleen al het laatste half jaar.

@lafuriaroja

ik geloof ook in afellay, dat hij op den duur het daar zal redden, maar om echt minuten maken zal hij toch even na moeten denken. wat hij wilt, snap best dat je bij zo'n club als barca wil blijven. maar om nou de grootste gedeelte op de bank door te brengen de komende jaar/2jaar. (tot xavi gaat afbouwen)

ik zou zeggen in de deal betrekken met cesc. naar mijn mening win/win/win
barca blij hun jeugd speler terug. cesc blij terug bij barca, afellay blij krijgt meer minuten.

24 juni 2011 om 12:43

En waarom zou een goede 12e/13e man goed genoeg zijn om in de basis te staan bij Arsenal? Jullie vergeten blijkbaar dat Arsenal dit jaar de enigste ploeg was die Barca in de CL verslaan heeft? Jullie vergeten blijkbaar dat Barca enorm mazzel hebben gehad met de scheids om Arsenal te verslaan?

En dan moet een goede 12e/13e man Cesc bij Arsenal vervangen? Daarom dat ik roep dat hij overschat wordt!

Zo redeneren volgens mij de meeste barca fans:

''afellay is zeker goed, maar wie moet hij uit de basis spelen? Hij kan toch een Messi niet uit de basis spelen? Bij elk ander club zou Afellay basis spelen, maar jammer genoeg heeft Barca op elk positie de beste spelers.''

Nee, jongens. Als Arsenal Arshavin en Rosicky op de bank houden voor Nasri en Walcott, dan zegt dat iets. Als Arsenal Ramsey en Diaby op de bank houden voor Cesc en Wilshere, dan zegt dat ook iets! Afellay haalt nog niet eens het niveau van de spelers dat ik heb opgenoemd!

Ik ga er gewoon niet meer op in. Zelfs een Thiago die werkelijk niks heeft laten zien, wordt door de meeste Barca fans op hetzelfde niveau als Cesc beschouwd. Gewoon te zielig voor woorden!

@steeg8

Win/win/win situatie? Enigste die hier wint is gewoon Barca!

Niemand bij Arsenal verwacht een reservespeler van Barca als vervanger van Cesc. Tjezus man, hoe hoog hebben jullie die speler staan? Afellay zou zelfs niet in de 18 geraken bij Arsenal want ze hebben daar al Arshavin, Ramsey, Diaby, Vela, Rosicky ... op die posities, laat staan dat hij speelminuten krijgt. En 8 tot 10 jaar? Laat me aub niet lachen!!!

24 juni 2011 om 12:55

Ik heb het niet over de basis, maar de minuten en jou mening: ''hij is niet goed genoeg voor Barca, maar moet terug naar de eredivisie''.

Waarvoor haal je de wedstrijd Arsenal VS Barca erbij ? Daar heb ik persoonlijk niets op aan te merken, omdat Arsenal het naar mijn inziens goed heeft gedaan, vooral de thuiswedstrijd. Verder is het nu niet relevant om over de scheids te gaan praten etc.

Voor Barca is hij een goede, met nadruk op goede 12e/13e man.
Of hij in de basis bij Arsenal terecht kan, weet ik niet. Maar naar mijn inziens heeft hij veel meer overzicht en techniek als Walcott b.v, je kunt Nasri daar dan op rechts zetten en Afellay links ( Als Arshavin weg zou gaan ) Maar dat is slechts een gedachte, want hij gaat niet naar the gunners.

Weer heb je het over Basis, het gaat om de minuten en zijn ontwikkeling.
Het is en blijft een feit ( Ook al wil je het niet zien ) dat Afellay het tot nu toe goed doet, want wat zeiden de meeste: ''afellay red het niet, zal alleen maar op de bank zitten, zal geen min. maken.

Maar het tegendeel is bewezen, hij heeft genoeg minuten gemaakt en is ook nog een belangrijk geweest.

Dus waarvoor zou hij er volgend jaar niet voor gaan ?
(nog meer minuten maken)

Nee, Thiago zit niet op het niveau van Cesc, zeer zeker niet ! Cesc is veel verder en beter, kijk alleen naar de aantal wedstrijden die Cesc heeft gespeeld.
Cesc is Captain, Keyplayer en vaak beslissend.
Thiago komt net kijken.

Ik zeg alleen dat Thiago de potentie heeft, want Cesc gaat denk ik echt niet weg bij Arsenal. Als hij zou komen, dan zie je natuurlijk veel liever een Cesc op de plek van Xavi i.pv Thiago.

24 juni 2011 om 12:58

@mubi

vela mag volgens mij weg. rosicky is niet meer de rosicky van voor de blessure, arshavin leuk maar volgens mij wil hij ook weg gezien zijn geringe speeltijd.

hoe hoog ik afellay schat heel hoog. en ja 8 tot 10 jaar dan is 33 dus dat kan makkelijk.

kan ook zo zeggen waarom schat jij afellay laag in?

24 juni 2011 om 12:59

Je hebt weer een punt, kijk het is aan Afellay of hij wil blijven of niet, voorlopig maakt hij z'n minuten als 12e/13e man. Basisplaats is moeilijk en niet realistisch.

Hmm, Cesc is wel een totaal andere spelers als Ibi, denk dat Nasri het stokje zou overnemen mocht Cesc naar Barca komen, dan zou Afellay ergens op de flanken terecht kunnen komen.

24 juni 2011 om 13:04

@lafuriaroja

true. op de flanken bij arsenal zou die prima mee kunnen. ibi en rvp geven beide aan dat ze goed samen kunnen spelen en vinden.

24 juni 2011 om 13:09

Juist, dat zie je ook bij het Nederlands elftal, bij Arsenal heb je allemaal spelers die Robin goed kunnen bedienen.

24 juni 2011 om 13:09

Na een half jaar al weer terug? Niet iedereen is een clubhopper. Affelay kan nog veel beter worden. Goede stand-in bij blessuregevallen!

Waarom geven ze Arsenal niet een speler ofzo, je hebt Bojan, Keita, Jeffren, Adriano.

Als je Fabreagas haalt moet je keita derbij geven aangezien je anders weer teveel middenvelders hebt aangezien Tiago ook volgend jaar meer wilt spelen.

En dan voor Sanchez proberen om Bojan te geven en de bedrag met 12 miljoen ofzo te verminderen.

24 juni 2011 om 10:58

Bojan zal niet naar Udinese willen. Besides, ik dacht dat hij al naar Roma ging?

Waarom wil Barca NU Fabregas. Wacht nog een paar jaartjes tot Xavi gaat stoppen en haal hem dan. Ze hebben nu al genoeg goede spelers op het middenveld. En die Thiago Alcantara word steeds beter, en dat hij dan de plaats van Xavi kan overnemen.

oh oh Rossell toch...al je spelers opdracht geven te zeggen dat ze vinden dat Cesc bij Barca hoort en dan zelf aangeven dat hij 40 miljoen een te hoog bedrag vindt voor Fabregas. Dan laat je toch ook niet echt merken die speler echt te willen hebben (niet dat ze 'm uberhaupt nodig hebben.).
Beetje jammer dat dit zo gespeeld moet worden.

Wat een hypocrieten daar in Catalonie zeg, ongelooflijk...

Voor Zlatan betaalde ze 45 miljoen(?) en Eto'o, voor David Villa betalen ze 40 miljoen, om nog maar te zwijgen over Mascherano, als bankzitter! Ze weten gewoon dat Fabregas zelf wilt en dat hij toch wel komt maar leg dan niet van die beledigende bedragen neer en betaal de hoofdprijs.

Als Arsenal Cesc verkoopt, zal Nasri ook weggaan. Niet doen dus!

Vraag me af hoelang het gaat duren voordat ze weer in de media gaan praten hoe stug Arsenal wel niet is en dat 30miljoen euro marktconform is...

Precies, laat Barça maar flink dokken. Het geld zit er wel. Fabregas moet ongeveer 40 miljoen kosten, dat is zijn marktwaarde. Als Sanchez al 35 miljoen kost... dan is 40 een heel redelijk bedrag.

Barcelona denkt zomaar Fabregas over te nemen voor een spotprijsje omdat Fabregas daar toevallig in de jeugd zat en toevallig graag terug wil. Doordat Barcelona spelers zoals Pique telkens in de media aangeven dat ze Fabregas er heel graag bij willen hebben, zal Fabregas ook het gevoel krijgen dat hij weg wil van Arsenal en wil spelen voor Barcelona. En Barcelona weet dat een speler goedkoper wordt naar mate hij niet gelukkig is bij zijn huidige club.

Dat is Barcelona nu namelijk van plan. Ervoor zorgen dat Fabregas erg graag naar Barcelona wil, dat Arsenal hem haast wel moet laten gaan, anders zitten ze opgescheept met een ongemotiveerde speler die misschien zelfs expres slecht zal presteren zodat zijn marktwaarde daalt. Dat is waar Barcelona heen wil. Erg schandalig.

Dit bod is de triestheid ten top.
Barcelona kan de prijs natuurlijk omlaag proberen te drijven via de media, zoals ze Cesc via de media bespalen, wat op zich al de triestheid veronderstelt.
Maar om vervolgens doodleuk een Sanchez te willen halen voor een geldbedrag waarmee ze ook Cesc proberen te halen; doordacht lijkt het niet, om maar met een understatement te komen.

Probleem, Arsenal kan vragen wat het wil en wil hem niet kwijt, Barcelona heeft hem niet per se nodig en wil dus niet het maximale betalen.
Oftewel, wat een onnozele toestand.

Wat zet Barcelona zich zelf toch voor schut. 30 miljoen? Wat denken ze wel niet. Omdat zij in de financiele penarie zitten, moet Arsenal, dat haar zaakjes wél op orde heeft, zich maar schikken in de vraagprijs? Pff. Minimaal 40 miljoen moet er komen en anders maar niet.

24 juni 2011 om 11:40

Tsja, dan maar niet inderdaad, ik zit er niet zo mee. Dan dient Cesc zijn contract netjes uit en loopt hij verolgens geheel gratis de deur uit. Hij zal Arsenal toch alleen verruilen voor Barca. En aangezien het geen geheim meer is dat Barca hem wil om in de (nabije) toekomst Xavi op te volgen, wacht hij rustig toch hij naar Catalonië kan vertrekken. Als zijn contract afloopt, gaat dat sowieso wel gebeuren. Arsenal kan dus nu nog flink cashen, of over 3 jaar Fabregas gratis laten gaan. Een tussenscenario zou zijn om hem in de zomer van 2013 voor een prikkie op te halen. Xavi kan nog best 2 jaar op topniveau mee.

24 juni 2011 om 11:58

Schaam jij je als Barca supporter niet voor dit bod?

24 juni 2011 om 12:16

Is dit nou de tactiek? Take it or leave it, wij stappen toch wel als winnaar van het veld af.
Arsenal heeft met Fabregas de beste middenvelder van de Premier League in huis;
Barcelona heeft vervolgens voor deze jongen hetzelfde geldbedrag over als voor Sanchez, wat door geen enkel objectief genomen standpunt verklaard zal kunnen worden.
De enige conclusie die hieruit getrokken kan worden, is dat Barcelona de liefde van Cesc voor zijn jeugdclub misbruikt ten opzichte van Arsenal.

Nou is het voordeel dat Arsenal, in tegenstelling tot een club als Barcelona, kerngezond is en qua transferinkomsten totaal niet afhankelijk is; maar dramatisch hoe Barca zich hier profileert en Arsenal in deze situatie met dit bod minacht.

24 juni 2011 om 13:10

Goed, Gerrard is op dit moment niet in vorm. Maar als hij in vorm is, is hij toch écht de beste. Fabregas komt bij mij op 2.

24 juni 2011 om 16:01

Of ik me schaam? Waarom zou ik me als fan moeten schamen? Als er al iets beschamends zou zijn zou dat voor het bestuur zijn. Niet voor mij als fan. Ik ben heel trots op Barca en zal dat altijd blijven.

Heel simpel: Arsenal wil Cesc ''voor geen cent'' kwijt.
Barca heeft Cesc op dit moment niet nodig.
(genoeg vervangers en een ''toekomstige'' vervanger voor Xavi)

Ja, hij zou een aanwist kunnen zijn, maar persoonlijk wil ik hem niet in een trainingsjasje op de bank willen zien. ( Basisplek zal die niet krijgen, Sergio moet voor de balans erin blijven )

Bied niet meer en laat die jongen met rust.

Waar is Barca mee bezig ze houden die jongen weer voor de gek met zulke lage bedragen voor zo een speler van de kaliber Fabregas.ze zijn daar echt dom had de geld dan besteed an Fabregas in plaats van Sanchez te halen die alleen komt voor de bank.ze moeten zich schamen wat denken ze wel niet dat hem gratis krijgen. wat een ziele poten lopen er bij Barcelona .maar zelen wel Sanchez voor 37 dertig miljoen wat een dom oren zeg

Ze willen de speler heel graag hebben maar er niet teveel voor betalen... Gewoon 60miljoen vragen. Als ze hem willen moeten ze dat maar neerleggen en anders dan blijft ie gewoon..

Vrij nutteloze aankoop die toch geen doorgang zal vinden. Ik bedoel wat moet je met Fabreagas op dit moment bij Barcelona? Ik bedoel hij komt er echt niet in voor Busquets, Iniesta of Xavi als die fit zijn. Daarnaast heeft Barcelona meer behoefte aan een centrale verdediger. Ik zat te denken aan Thiago Silva aangezien hij voor mij bij de top 5 beste centrale verdedigers hoort van dit moment. Laten ze daar nu geld in steken en niet in aankopen die puur en alleen voor de breedte zijn (sorry Fabreags maar ik zou je er niet in zetten als mijn 3 beste middenvelders fit zouden zijn)

Barcelona moet gewoon op zoek gaan naar een andere speler of gewoon voor Sanchez gaan. ze hebben al genoeg middenvelders en de aanval mag wel wat versterkt worden

kunnen de echte kennners is uitleggen waarom ze fabregas zo goed vinden. Ik moet eeerlijk zeggen ik hebb niet veel wedstrijden van hem gezien. Maar wat ik heb gezien. Daaar was hij geeen uitblinker of eeen speler waarvan ik dact. wow die moet barca echt hebben.
Ik denk dat arsenal zondrer fabragas ook in de top 4 van de pl spelen. Arsenal heeft genoeg top speler in het nationale elftal van spanje zit fabregs vaker op de bank dan in de basis. Dat barca spelers hem willen hebben begrijp ik wel. zij hebben altijd in de jeugd met hem samen gespeeeld en zijn gewoon vrienden van elkaar. maar dat barcelona hem wil halen voor 35 miljoen. snap ik helemaal niets van

oja nog iets. die Pastore van palermo ofzo, uit de Serie A. die willen voor die jongen 50mill. City & Chelsea willen hem.

als je dat nou vergelijkt met Fabregas.
> fabre uit EPL
> pastore uit serie A
40m tegen over 50m vraagprijs.

Die pastore speelt 1 goed seizoen en ze denken dat ze een jongen voor 50mill kunnen verkopen, en dat nog in de Serie A, wat ik overgens een slechte league vind. bundesliga,ligue 1en la liga BBV zijn veel beter.
Cesc is een man die minimaal 50mill is. maar barca weet dat hij vroeg of laat naar barca komt en daarom bieden ze zo laag,denk ik.

Ik denk als Barca 40 miljoen biedt dat Arsenal wel akkoord gaat. Arsenal weet ook wel dat Fabregas graag terug wil en geen zin heeft in een niet gemotiveerde speler. Als de prijs rond de 40 miljoen wordt dan mag Barca trouwens ook helemaal niet klagen, zeer ervaren speler voor zijn leeftijd en behoort tot de beste middenvelders in de premier leauge. Maar als je 30 miljoen biedt, dat is gewoon echt te laag voor deze speler, de marktwaarde van fabregas ligt sowieso wel rond de 45 miljoen lijkt mij.

Ik begrijp echt niets van Barca.
Sanchez is 38 miljoen waard,en dan zeggen ze dat 30 miljoen genoeg is voor Fabregas.
Denk toch na,40 miljoen is gewoon een goed bedrag voor Fabregas,als je kijkt welke absurde bedragen worden uitgegeven...

Logisch dat ze weigeren. Hij is pas 24 en de beste middenvelder uit de PL en heeft zich op Europees niveau bewezen. En Barca wil 38 miljoen betalen voor Sanchez die een seizoen uitstekend presteert bij een subtopper als Undinese. Fabregas is gewoon 40-50 miljoen waard. Barca zal een keuze moeten maken, of Sanchez of Fabregas. Ik zou een jaartje wachten en dan Fabregas halen.

Haha er klopt niks van die prijzen, zoals hier boven genoemd inderdaad wat ze allemaal wel niet voor Zlatan hebben betaald en voor Sanchez willen, dan is 30 miljoen voor Fabregas toch echt te weinig.
Als je hem zo graag wilt hebben, leg gewoon die 42 miljoen op de tafel en klaar is kees.

24 juni 2011 om 11:42

Nee, wacht gewoon twee seizoen en haal hem voor een prikkie op. Hij verlengt zijn contract bij Arsenal toch niet meer en de enige club waar hij na Arsenal naartoe zou gaan is Barcelona. 1+1=2.

Barca Barca toch ik snap dat jullie de verloren zoon willen terug halen, maar laat hem nu maar gewoon bij arsenal zitten. Barca heeft een goed middenveld en fabregas zou de selectie wel breder maken maar niet al te veel toevoegen. Aangezien barca meestal met twee aanvallende middenvelders speelt en één verdedigende middenvelder.

Daarnasst moet er ook nog een schuld worden weggewerkt, dus stop daar maar die 30 miljoen voor fabregas in!!

Wat is dit voor een prijs!. 35 miljoen is te weinig. Natuurlijk logisch dat Arsenal hem afwijzd, want Fabregas kost meer dan 35 miljoen en zelfs meer dan de prijs van Sanchez.
Barca probeert wel zeker de schulden die ze hebben nog erger te maken om voor veel geld Sanchez aantetrekken en ook nog Fabregas met veel veel geld die ze moeten hebben om hem te kopen. Ze zitten al in de schulden en maken de schulden nog erger.

Het is natuurlijk gewoon goed dat Barcelona niet meer hersenloos geld in het rond smijt.
30 miljoen is natuurlijk gewoon te weinig voor Fabregas, maar Barca heeft het financieel ook niet meer zo makkelijk, dus het is op zich wel logisch dat er wat voorzichtiger geboden word.
Ik geloof wel dat Barca een bod heeft uitgebracht maar niet zoals deze Engelse kranten zeggen maar 30 miljoen. Er moet op zijn minst iets speciaals bij dat bod zijn geplaatst of het was gewoon meer.

En als zo'n Rossel zich zo zorgen maakt over de financiele situatie van Barcelona stop je dit geld in die schuld en niet in Fabregas. Doe hem maar over een paar jaar en stop ook met bijna nutteloze aankopen als Javier Marcherano. Je moet geen bekende spelers halen voor de breedte. Kosten veel te veel en kost ook te veel salaris.

Ik snap Barca's probleem niet. 42 miljoen lijkt me een mooie prijs.

De discussie dat Barca Fabregas wel of niet nodig zou hebben vind ik trouwens erg dom. Tuurlijk kan Barca Fabregas gebruiken. Tegen mindere teams kan je Iniesta, Xavi en Fabregas zelfs op één middenveld zetten. Want 1) Busquets is ook echt geen bikkelaar, Fabregas en Xavi zouden dus ook in die rol kunnen spelen 2) Fabregas kan goed positiekiezen en is mentaal ijzersterk. Hij zou dus een goede dmc kunnen zijn.
Verder kan je Iniesta doorschuiven naar linksbuiten.

24 juni 2011 om 12:10

Jij snapt niet dat ze een zelf opgeleide speler die gestolen is niet voor 42 mln terug willen kopen???

Barca is hier zelfs voor naar het CAS gegaan maar door competitievervalsing mbt Engeland konden ze er niets aan doen.

Ik heb gelezen dat Wenger een bod van 40 miljoen heeft uitgebracht op Messi omdat ze in Engeland overtuigd zijn dat hij niet meer dan dat waard is ook al is hij de beste speler van de wereld.
Barcelona heeft aangegeven dat ze hun sterspeler niet willen verkopen en hebben resoluut het offer naar de prullenbak verwezen.
Arsenal denkt nu een bod van 42 miljoen uit te brengen om terug de onderhandelingen te starten.

Sound this familiar?

24 juni 2011 om 12:09

Ik geloof niet dat Wenger dit doet, gezien dit alleen maar in z'n nadeel kan gaan werken.
Cesc zit al helaas midden in een soap, dit hoeft er niet nog eens bij.

Bovendien zit Cesc niet op zo een actie van z'n trainer te wachten.

24 juni 2011 om 14:05

als je dit verhaal serieus neemt is best triest

als die jongen aangeeft te willen gaan en Barcelona al zeker 2 jaar op hem aast waarom bieden ze dan niet meer beste middenvelder PL kan nog zeker 10 jaar mee waarom bieden ze dan 30 miljoen daarvoor is een bod van zeker 50 miljoen nodig voor eigenlijk nog steeds de middenvelder met meeste potentie als je op 24 jarige leeftijd een topclub als Arsenal kan dragen dan is 30 miljoen eigenlijk belachelijk en als ik hem was zou ik het zien zo graag wil barcelona mij hebben bieden voor Sanchez nog meer dan voor hem terwijl hij 1 jaartje goed draait in serie a

Goed zo Arsenal, gewoon vasthouden aan jullie eigen prijs.

1. Fabregas heeft nog een (lang) doorlopend contract die hij zelf heeft getekend.
2. Barcelona kan voor Sanchez ook richting de 40miljoen neerleggen(?), terwijl dat Fabregas meer heeft laten zien dan 1a2 jaar die Sanchez heeft gedaan.
3. Het is jullie eigen ster speler.

Dus Barcelona, of geld neerleggen of niet zeuren. ( en laat Xavi en iniesta een media verbod krijgen over dit onderwerp. Die zeuren om alles!)

Marktwaarde voor een speler is er niet, alleen richtlijnen en talent.
Wat is een speler waard voor een club, wat is de waarde in het veld etc.

Zou wel makkelijker zijn met 1 of andere formule, maar die is er niet.

24 juni 2011 om 11:52

Xavi kan ik begrijpen.
Maar als jij mij even een link kan sturen van het laatste artikel dat Iniesta hier iets over zegt.

24 juni 2011 om 12:01

@mixp

google ff op iniesta over fabregas waarschijnlijk de 7de of 8ste hit

24 juni 2011 om 12:29

Nou ik heb gezocht maar niet gevonden.
Ik vind het zowieso raar om te zeggen dat Iniesta een media verbod moet krijgen want hij komt bijna nooit in het nieuws door zijn uitspraken.
Iets wat je van Xavi dan wel weer kan zeggen al hoewel ik dat niet erg vindt.

24 juni 2011 om 12:47

@mixp

speciaal voor jou uiteraad spaties weghalen en www voorzetten

guardian.co.uk/ football/2010/jul/13/cesc-fabregas-andres- iniesta-barcelona

ben ook niet voor een mediaverbod. als hun zo denken prima, hun mening uiten staat vrij zover ik weet

Barcelona moet Fabregas gewoon niet halen. Hij heeft de keuze gemaakt om na Engeland te gaan en hij heeft de keuze gemaakt om dat lange contract te tekenen. Waarom zou Barcelona dan de beurs moeten trekken voor een speler die die keuze heeft gemaakt en (nog) niet eens nodig is?

Als Fabregas zo graag terug na Spanje wilt moet hij zijn contract maar uitdienen en een contract tekenen bij Barcelona. Ik zelf zou het dan ook nog vertikken om tekengeld neer te leggen als Barcelona zijnde.

Overigens vind ik het helemaal terecht dat een bedrag van 30 miljoen wordt afgewezen...ik zie een Fabregas, die een lang contract heeft en vrijwel een van de keyplayers is, de waarde van 50miljoen toch wel bereiken. Dit doet niets af van het feit dat Barcelona dit niet moet betalen en dat Fabregas met minder niet genoemen moet nemen. Immers heeft Fabregas de keuze gemaakt om na Engeland te gaan.

Eerst die jongen stelen van Barca en dan meer dan de hoofdprijs vragen!!

Dat is hetzelfde als dat ik een jas van 100 euro steel en deze zelfde jas later wil terug verkopen aan dezelfde winkel voor 500 euro!!

Wederom smerige praktijken van die kinderlokkers bij Arsenal. De enige reden waarom ik een pesthekel heb aan die club. Zelf niet op kunnen leiden en daarom maar de beste spelers stelen overal ter wereld.

24 juni 2011 om 12:12

Stelen? Die jongen heeft met zijn volle verstand een contract getekend. En Barçelona kaapt ook geen talenten weg bij andere clubs? Yeah right... dream on!

24 juni 2011 om 12:24

Wat een onnozele reactie van een onwetend persoon. Er is helemaal niets gestolen. Fabregas heeft zelf de keuze gemaakt om na Engeland te gaan en daarvoor is dan ook een bedrag voor betaald. Je kan het dus eerder zien dat Arsenal de knopen, ritssluiting en lappen stof heeft gekocht en eruit eindelijk een prachtige jas van heeft gemaakt. Terecht dat je dan een groot bedrag vraagt.

Het enigste wat hier verweten kan worden in het verschil in wetgeving tussen beide landen.

Edit: overigens haalt vrijwel iedereen jongere spelers uit andere landen en van andere clubs.

24 juni 2011 om 13:26

Onwetend persoon?

Fabregas is gek gemaakt met geld wat Barca niet mag bieden aan jongens onder de 16. Daar hebben ze later zelfs het europese hof voor ingeschakeld. Als ze nu eens zouden onderhandelen zou het een ander verhaal zijn maar Arsenal benaderd ze via tussenpersonen en brengt ze het hoofd op hol.

Jongens van 15 kunnen geen weloverwogen beslissing nemen dus lul niet zo slap!

24 juni 2011 om 13:38

Ik lul niet slap. Jij verdraait feiten en zegt dingen zonder ook maar enige bron. Al zou jouw verhaal waar zijn (wat dus niet zo is), zou er nog steeds geen sprake zijn van stelen.

Het verschil in wetgeving zorgt ervoor dat die jongens in Engeland een profcontract kunnen tekenen. Toen Fabregas na Arsenal ging heeft Barcelona een half miljoen gekregen. Niemand weet wat de daadwerkelijke redenen zijn geweest voor het vertrek. Dat jij zegt dat ze hem gek hebben gemaakt is pure speculatie. De enigste reden die bekend is, en dat zijn de woorden van Fabregas zelf, was de kleine kans om door te breken bij Barcelona.
Dat jij aankomt met tussenpersonen kan kloppen, alleen snap je het dan niet goed. Een speler onder de 18 kan je in Spanje gewoon zelf een profcontract aanbieden, zonder met de club hierover te onderhandelen.

Alles is legaal verlopen en betwijfel ik het ten zeerste dat Barcelona aangeklopt heeft bij het Europese hof... Immers heeft Barcelona gelijk gekregen van de Spaanse rechter (2007 d8 ik: Arsenal en Manchester moesten 3 mil betalen). De volgende (logische stap) zou zijn geweest dat de Engelse club na het Hof stapte om gelijk te krijgen.

Oftewel kom met bronnen en geef feiten weer..

24 juni 2011 om 20:18

Boesz

Wat lul je nou. Fabregas is uitgegroeid tot de sterspeler/aanvoeder van Arsenal.

24 juni 2011 om 12:25

Krijgen we dat steel verhaal weer. Het is geen stelen want het is voledig op een legale manier gebeurd, want stelen is ilegaal. Zolang de regels dit toelaten moeten we niet zeuren. Als de clubs dit niet meer willen moeten ze met de Uefa om tafel gaan over het weg kapen van talenten, zodat spelers onder de 18 niet meer mogen verhuizen van land.

En over die jas in vergelijking met Fabregas, ik snap het punt van je wel maar Arsenal heeft ook in die jaren geinvesteerd in Fabregas zodat deze jongen beter is geworden dus hij is ook gewoon meer waard geworden, dus Arsenal onderhandeld gewoon goed. Elke club steelt talenten, Barcelona van andere spaanse clubs, Arsenal van Europese(sub)toppers.

Dus zolang de regels dit toelaten heeft Arsenal juist gehandeld.

24 juni 2011 om 15:59

@ Boesz

Stel het is -40 graden en ik steel een Jas van iemand die 3 jassen heeft, vervolgens wil hij die jas terug omdat ik hem gestolen heb. Maar dat betekent dat ik doodvries. Dan is het toch genaaid dat die persoon mij die derde jas niet laat houden?

Barcelona heeft Fabregas helemaal niet nodig!

24 juni 2011 om 17:50

Elke club 'steelt' spelers, een speler wordt immers nooit bij een club geboren!

Barca wil weer voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Als je hem zo graag wil hebben kom dan gewoon eens met een goed bod conform zijn marktwaarde.

Fabregas heeft zelf het contract getekend tot 2014... Dat heeft ie helemaal zelf gedaan dus vind ik dat Arsenal gelijk heeft.. Alleen ziet iedereen dat Fabregas naar Barca wil en zou Arsenal wel wat meer mee mogen werken aan een transfer uiteindelijk voor allebei het beste.

barca toch een slordige half miljard en het rood en toch nog miljoenen bieden op een speler.
terwijl clubs als haarlem en rbc om een paar ton tot een miljoen(zoiets) omvallen.
dit is toch gewoon godgeklaagd dat er serieus overhandeld word met zulke bedragen terwijl ze zo dik in het rood staan.

het begin van het einde van het ooit eens zo´n mooi spelletje.

Barcelona wil hem zoooo graag. Al jaren zeuren ze erover en gooien alles in de strijd. Alles? Nee, geen geld. Als ze hem dan zo graag willen hebben, dan moeten ze niet op sentimenten richten, maar de portemonnee trekken en dan maar een andere speler niet kopen. Liefde heeft een prijs.

Ik kan beide ploegen begrijpen. Barcelona wil hem graag hebben maar heeft hem ook niet ten koste van alles nodig, Xavi zal nog wel meerdere jaren meegaan en Thiago ontwikkeld zich zeer goed. Daarom dat dit bod aan de lage kant is als Arsenal ja zegt is het mooi voor Barcelona als ze nee zeggen is het geen drama.
Arsenal daarentegen wil natuurlijk zijn sterspeler met een 3-jarig contract behouden dus is het ook logisch dat ze veel geld voor hem vragen en het bod niet accepteren.
Het is ook nog niet zeker of dit maar een openingsbod was van Barcelona, het is normaal in onderhandelingen dat je toch onder de prijs begint te bieden en dat de aanbieder boven de prijs vraagt (alhoewel ik vind dat Arsenal een vrij marktconform bedrag vraagt). We zullen pas weten na de transferperiode wat de bedoeling van het bod was.
Was het aftasten om eventueel verder te bieden of was het een éénmalige poging waarbij Barcelona niets te verliezen had.
Ik kan dus beide partijen begrijpen.

Ik lees dat vaak over mechandising, ze verdienen dat bedrag voor Ronaldo in 1 jaar terug.
Maar toch lees ik ook steeds dat die clubs verlies maken. Hoe kan dat dan. ??

Stadions zitten vol.
goede sponsor, tv gelden , merchandising van meer dan 100 miljoen en dan toch
verlies maken. verkopen ze van die andere spelers dan helemaal geen shirtjes ???
want dat is dan weer nadelig natuurlijk om zo'n grote naam te halen.
(okee buiten z'n voetbal kwaliteiten dan natuurlijk)

24 juni 2011 om 12:30

Dat komt door de salarishuishouding van clubs zoals Real Madrid en Barcelona, Ronaldo 100 miljoen is een eenmalige uitgave. Maar hij heeft ook nog een dik salaris wat een blijvende kostenpost is totdat zijn contract is afgelopen. En ze maken ook lang niet altijd verlies alleen wanneer ze dure investeringen doen in spelers en hierdoor komen ze enorm in de schulden.

Barcelona wil Fabregas helemaal niet, dit is gewoon een zielig politiek spelletje over de rug van Arsenal en Fabregas. Cesc zou de eer aan zichzelf moeten houden en alleen hierdoor al nooit meer terug willen keren naar Barcelona.

24 juni 2011 om 13:23

Ik vind het eerder zielig dat Arsenal niet zulke jongens kan opleiden en ze daarom maar steelt bij andere clubs. Kom nu niet dat Ajax dat ook doen want die onderhandelen netjes en betalen een overeen gekomen bedrag. Arsenal steelt de jongens en maakt ze het hoofd gek!

24 juni 2011 om 13:27

can I get a booooooooooooooooooooooh voor boesz ? Ga fietsen met drogredenen van je, die zijn al 100x ontkracht door arsenal fanboys en analisten. WIl je weten welke dat zijn? zoek ze op in de topics voor dit topic.
Ontopic: barca, dit is gewoon werkelijk belachelijk dat je een prive jet hebt afgehuurd om naar london te vliegen en dan te zeggen ik bied 30 miljoen op cesc. Kan je je voorstellen hoe die man naar buiten is gewerkt door Gazidis? Die was gewoon lachend opgestaan en weggelopen. Ik hoor uit bronnen dat hij zich nog steeds kapot zit te lachen om zo'n armzalig bod. Kom met een normaal bod, of blijf thuis zitten.

24 juni 2011 om 13:31

Och jongen. Als je jonger bent dan 12 vergeef ik het je. Een meer subjectieve kijk op de zaken kan je niet hebben. Barcelona wou trouwens ook 2 talenten kopen van Arsenal, Aneke en Afobe, dacht ik.

24 juni 2011 om 20:31

Klopt, eindelijk iemand die het ook ziet!

Barca is alleen maar bezig met 1 ding, dat is andere clubs afschrikken om talenten een profcontract aan te bieden zodat Barca de dupe ervan is. Elk transferwindow beginnen ze weer, voor elk confrontatie tegen Arsenal verschijnen ze weer in de media. Ze maken die jongen helemaal kapot!!

Sanchez 40 M en Fabregas 30?! En dan nog beweren, hij is 1 van ons, geld geeft iets een waarde, of we het willen of niet. Hoe kan Fabregas zich nu gewaardeerd voelen als hij weet, dat Barca het niet voor hem over heeft. (gevraagde bedrag, wat zeer realistisch is)

Owja nog 1 ding, Barca haalt net als de meeste andere clubs talenten elders anders. Dan vingertje wijzen naar de andere, zij pikken onze spelers in? Hmmmm hoe heet dat woordje ook alweer.. Hypocrieten!!

25 juni 2011 om 20:35

Zeker dat je gelijk hebt als ze geïnteresseerd waren hadden ze 50 miljoen geboden.

Persiangooner: ja vast... Hoop voor jou dat hij tot 2014 blijft en dan gratis naar Barca gaat iedereen blij toch? hahaha

24 juni 2011 om 20:36

Kansloze reactie is dit, geld is niet altijd het hoofddoel, Arsenal wil prijzen winnen en ze vinden dat ze daarbij de hulp van Fabregas nodig hebben, het systeem is gebouwd om hem heen! Dus als Barca daadwerkelijk Fabregas wil hebben, betalen ze voor hem de gevraagde bedrag of ze houden een x op en wachten tot z'n contract inderdaad bijna afgelopen is! Hele drama opgelost, iedereen blij zoals jij het goed verwoord.

25 juni 2011 om 20:37

Fabregas gaat niet zomaar arsenal heeft hem opgeleid en is daar groot geworden.

30 miljoen voor zon geweldenaar?? hoe durft barca...

Ik word een beetje moe van de mensen die zeggen dat Barca niet moet zeuren en dat dit 'gewoon' de prijzen van dit moment zijn, mensen Wake Up!?

Omdat zieke clubs als City, Real Madrid, Chelsea etc. de voetbaltransfers slopen lijken deze prijzen marktconform, maar dat zijn ze dus niet. Het is toch niet normaal dat spelers als bijvoorbeeld Neymar en Hulk al meer moeten kosten dan 80 miljoen?? Alles wordt opgeblazen door clubs met miljardairs en iedereen gaat erin mee.

Het voetbal wordt zo kapot gemaakt en ik hoop ook dat er heel veel clubs zijn die stoppen met het neerleggen van tientallen miljoenen voor spelers die zonder al die miljardairs aan het roer bij sommige clubs voor veel en veel minder gekocht konden worden.

Dat zat me al een tijdje dwars en nu laat ik mn mening eventjes blijken, daarnaast is de mening van de speler in kwestie nog altijd het belangrijkste. Anders krijgen we weer zo'n onnozele arbitragezaak.

24 juni 2011 om 20:45

Barca kan er anders ook aardig wat van.. Sanchez en Rossi beide rond de 40 M? Dat is wel acceptabel bedrag wil je zeggen? Ik ben het met je eens, maar jij kijkt alleen met je Barca-bril. Villa 40? Macherano 25, als ik me niet vergis, Ibra in totaal rond de 65?

Dus wat is je punt? Andere clubs maken belachelijke transfers en Barca is de dupe omdat zij met het niveau moeten meegaan? Barca is even erg als de andere clubs beste Afca_b..

Waarom haal je Chelsea er nu weer bij...? Alleen omdat ze Torres voor een enorm bedrag hebben gekocht? Daarnaast zijn ze behoorlijk rustig op de transfermarkt. Er zit ook nog een commercieel aspect aan een koop / verkoop. Accepteer nu eens dat het gewoon een kwestie is van vraag en aanbod en loop niet te janken over de prijs van een speler.

Barça heeft Cesc niet nodig! Met Cesc krijgen spelers als Thiago veel minder speeltijd en dat zou ik erg jammer vinden. Laat Cesc lekker in Londen. Barça heeft het geld niet voor hem.. Als je 40 miljoen voor Sanchez gaat betalen, dan is 30 miljoen voor Cesc natuurlijk veel en veelte weinig. Haal niemand op het middenveld.. In de verdediging moet geïnvesteerd worden.

Een bod van 30 miljoen op Fabregas slaagt echt op niks, hij is de beste middenvelder van de PL, en is trouwens totaal overbodig. Een bod van 50 miljoen zou ik trouwens nog te weinig vinden als je ziet dat Kaka 65 miljoen heeft gekost. Ik zou het natuurlijk wel prachtig vinden om hem te zien schitteren met Messi en co, en hij is een van mijn favoriete spelers, maar deze soap begint echt één grote grap te worden, ik begrijp echt niet waar Barca naar toe wil. Dachten ze nu echt dat Arsenal een bod 30 miljoen ging accepteren?

dit bod is natuurlijk belachelijk aangezien ze 35 miljoen voor sanchez bieden! zou zeggen minstens 50 miljoen dan! aangezien de prijzen voor spelers tegenwoordig zo hoog zijn...

Wat ik niet begrijp: hoe komt mijn Barça aan het geld? Ik begreep dat er veel geld uit zal gaan richting Sanchez.. En 'we' zouden 40 / 45 mio uitgeven, max.

Daarnaast: overbodig op dit moment, wel ideaal voor 2012/2013 en verder...

Hahaha,,hier kan ik gewoon om lachen eigenlijk.
Zo een prijs willen betalen voor Fabregas? en echt offcieel uitbrengen ook nog zet barca echt voorschut.als je geen geld hebt zeg dan niks en zoek gewoon verder,maar hier raken ze constant gezichtsverlies mee en Arsenal kijkt er niet eens naar alsof het iets belangerijk is omdat Fabregas een wereld speler is en zulke manieren van zaken doen zullen ze nooit accepteren.net goed eigenlijk.

Oke Barca dan niet, Fabregas is zo'n beetje de beste middenvelder van de PL en dan is het naief om minder voor hem te bieden dan voor een Sanchez die nog niks heeft bewezen.

Off: Naar mijn mening moet Wenger Fabregas overtuigen dat er ook in London van alles mogelijk is door een sterspeler te halen en te laten zien er weer echt 100% voor te gaan. Fabregas kan namelijk DE leider zijn om Arsenal eindelijk naar de prijzen te brengen.

Het middenveld hebben ze al, voor de verdediging is Samba/cahill een must. Dit kan gefinanciert worden van het geld van de vertrekkende Squillaci en Arshavin. Een keeper ( Lloris/stekelenburg) is ook dringend nodig en dit kan gefinanciert worden door de verkoop van Bendtner, Denilson en Almunia. Als Clichy vertrekt ( wat ik eigenlijk hoop) kan van dat zelfde geld en misschien een miljoentje of 2 erbij Baines worden aangetrokken.

Dan staat ook de achterhoede. Dan de aanval Van Persie en Nasri voldoen uitstekend, Walcott en Chamackh vind ik echter te kort komen en daardoor lijkt het me nodig flink de portomonee te trekken voor Hazard of Aguero. Nou dan heb je een uitstekende basiself waarmee je voor de titel en andere prijzen kunt gaan, maar dan heb je ook nog een sterke bank nodig.

Diarra hoeft niet veel te kosten en is een uitstekende back-up op het middenveld, ( kan gekocht worden van het geld van Rosicky Djourou) Voor de aanval moeten ze dan ook nog een transfervrije speler halen en datzelfde geld voor de verdediging.

Zo heb je voor 60 miljoen een elftal dat titelfavoriet is.

Wissels/reserves:szczesny, Fabianski, Koncielny, transfervrije verdediger Gibbs, Eboue, Diarra, Song, Diaby, Chamackh, Walcott en een transfervrije aanvaller.

Prima plan toch?

Lloris/Steek
Sagna
Samba/Cahill
Vermaelen
Clich/Baine
Ramsey
Fabregas
Wilshere
Hazard/Aguer
Van Persie
Nasri

Arsenal moet echt hun poot stijf houden. Deze jongen is minimaal 50 miljoen waard. Hij is een van de betere middenvelders in de wereld, dus laat Barcelona maar betalen, en flink.

Hoezeer ik kan genieten van een speler als Fabregas zou het van een enorm slecht beleid getuigen als Barcelona deze speler zou gaan halen voor het bedrag van 42 + miljoen euro. Fabregas is een geweldige speler maar compleet overbodig voor de selectie van Barcelona. Hij zal op de bank moeten plaatsnemen omdat er 2 betere voetballers op zijn positie staan. Daarbij vind ik dat hij het afgelopen jaar bij lange na niet zijn niveau heeft gehaald omdat hij naar mijn mening te teleurgesteld was van de afgeketste transfer naar zijn jeugdliefde.

Het is echt belachelijk. Arsenal heeft zich nooit gemengd in de belachelijke prijzen die de laatste jaren worden gevraagd en uitgegeven door meerdere topclubs. Barca heeft de laatste jaren voor o.a. Villa en Zlatan wel enorme bedragen betaald, maar gaat vervolgens klagen op het moment dat Arsenal hun vraagprijs daarop gaat afstemmen?

Als Barca graag de gekheid in waardeschatting, die tegenwoordig heerst, wil terugbrengen moeten ze eerst zélf maar eens hun transferbeleid bijstellen. Als we nu niet de eigenaren en bankschulden zouden gebruiken om spelers binnen te halen, dan was de 30 miljoen voldoende geweest.
Dan waren de prijzen:
- 30 miljoen Fabregas
- 25 miljoen Villa of Zlatan
- 20 miljoen Sanchez

Daarnaast wordt ik inderdaad helemaal gek van het geklaag van Barca-spelers. Die 'hun' speler terugeisen. Die Xavi en co denken iets te veel te zijn, heb ik het goevoel.

25 juni 2011 om 20:32

Jij hebt tenminste verstand van voetbal, fabregas is wel meer waard dan villa en zlatan.

Wat een belachelijk bedrag ook voor Fabregas. Hij is denk ik rond de 40 of 50 miljoen waard. Ik snap niet dat ze zo weinig bieden. Ze weten dat Arsenal Fabregas eigenlijk niet kwijt wil. En als je dan maar 30 miljoen gaat bieden dan weet je van tevoren als dat het afgewezen zal worden. Ik hoop echt niet dat Fabregas naar Barcelona gaat. Hij is daar totaal niet nodig. Je hebt Xavi en Iniesta, die kunnen ook niet alles spelen. Maar dan heb je nog genoeg opties op die positie; Affelay(kan daar ook spelen alvast voor de wijsneuzen), Thiago, Keita. Daar hoef je geen 40 miljoen voor te betalen.

30 Miljoen + Afellay + Thiago zou een mooie deal zijn, 30 miljoen zonder spelers is gewoon te weinig voor de aanvoerder van een club als Arsenal.

ben blij dat hij blijft! paar goeie aankopen er bij en dan gaan we komend jaar gewoon de titel pakken! aanvallend voetbal word altijd beloond, het duurt alleen beetje lang bij arsenal, komt omdat ze nog niet ver genoeg waren maar de jonkies worden steeds beter, volwassener en harder dus ik denk dat komend jaar alles er uit komt en dat ze prijzen gaan pakken

Contract tot 2014? Dan is 30 miljoen gewoon een belediging.

Ik zou als ik Arsenal was 60 miljoen vragen. Fabregas is samen met Rooney en Vidic de beste speler van de Premier League!

Ik hoop dat Fabregas verkast naar Barcelona. Het middenveld Fabregas-xavi-iniesta de drie beste middenvelders ter wereld op 1 middenveld! Dan wordt het niet tik-tak-tik-tak maar tik-tik-tik-tik! Met Fabregas erbij heeft Barcelona een wereldmiddenveld! Dat hebben ze nu ook al maar toch Fabregas is beter dan Busquets,veel beter!

Barca hoeft hem niet te kopen, Thiago kan nog beter worden...
Dat Arsenal hem niet wil verkopen snap ik, maar als je vorig seizoen zag hoe dat hij speelde, dan zou ik hem tog verkopen..
Het is tog vaak zo, dat spelers die weg willen, ineens veel vaker geblesseerd zijn, en veel minder presteren..
Aan zo'n speler heb je dan weinig, ook al is dat misschien de beste speler van Arsenal, als hij niet met volle inzet speelt, dan heb je daar niks aan..

Wat een giller. Vorig jaar was 35 miljoen niet genoeg om hem naar Barcelona te krijgen. Nu bieden ze 30 miljoen. Alsof dat opeens wel genoeg is 5 miljoen van de prijs afhalen.
Ik hoop eerlijk gezegd dat Fabregas blijft. Arsenal heeft al die jaren een team opgebouwd en dat bouwt zich nog niet uit in prijzen. Maar als Fabregas blijft, en Nasri en andere steunpilaren zie ik een heel goed seizoen tegemoet voor Arsenal en dit keer hopelijk met prijzen!

Toch geweldig om te zien hoe erg mensen hopen dat Barca over een aantal jaar: helemaal niets meer is haha. Zowel sportief als financieel gezien zie ik hier vele reacties, dat men oprecht hoopt dat ze de afgrond in gaan. Dat is alleen maar een teken van hoe goed Barca het eigenlijk doet (sportief gezien). Financieel kan en moet het natuurlijk veel beter, maar Barca is een te grote club om dat niet voor elkaar te krijgen op de lange termijn komt dat wel goed. En fabregas? Blijf jij maar lekker in Londen jongen wij hebben je niet nodig, Thiago alcantara wordt dé toekomstige ster op het middeveld. Met Busquets en Iniesta op het middeveld en jongens als Rafa, Sergi Roberto en Oriol Romeu die er ook zullen staan als ze zich dusdanig blijven ontwikkelen. Ik vind eigenlijk dat Cesc de enige is die een einde aan deze discussie kan maken.

Waarom? Arsenal doet gewoon wat ze horen te doen: dergelijk bedragen afwijzen want Cesc is hun absolute ster, de beste middevelder uit de PL en tevens hun aanvoerder dus ik snap Arsenal volkomen. Barca snap ik ook wel: toekomstgericht is Cesc een topaankoop waar je zeker nog 10 jaar van kan genieten en wordt door velen als opvolger van Xavi gezien. Echter vind ik dat Cesc van 2 walletjes eet: hij wil zijn band met Arsenal niet schaden, maar kan ook niet wachten om voor Barca te spelen en huiswaarts te keren. Wat wil je nou precies jongen ? Jij bent de enige die wereldwijd echté duidelijkheid kan geven. Hij hinkt nu op 2 gedachtes vind ik wel minder van hem...

Als voor een Phil Jones, een speler die slechts één seizoen indruk maakt, 30 miljoen wordt neergelegd. En voor een Carroll die slechts een half seizoen redelijk presteert 50 miljoen wordt neergelegd. Dan zou je relatief gezien ongeveer 100 tot 120 miljoen voor Cesc moeten vragen.

Dit gebeurt natuurlijk nooit maar wat ik wil zeggen is dat FC Barcelona, een club (met schuld) die met geld smijt, niet lullig moet doen en gewoon de vraagprijs moet betalen. Graag of niet Rosell?

Gewoon meer dan terecht dat Arsenal dit moet niet accepteerd. Wat een belediging is dit zeg, zeker voor de kwaliteiten van Cesc Fabregas. Natuurlijk probeert Barca de prijs te drukken maar ze beseffen na zoveel pogingen toch ook wel dat dit niets uithaalt? Fabregas is minstens die veertig miljoen waard, misschien wel iets meer momentee. Is momenteel één van de beste middenvelders van de Premier League en heeft zich al meerdere keren bewezen. Denk dat het weer een jaar Arsenal wordt en voor Barca nog een seizoen zonder Fabregas. Dat laatste vind ik opzich niet erg aangezien Xavi gewoon momenteel enorm goed staat te voetballen en er voor Cesc geen basisplaats is.

Al die miskende reacties van de Arsenalfans die reppen over een vies spel zijn niet serieus te nemen. Als de ' transferpolitiek'(lees kinderhandel) van Arsenal vies genoemd wordt, staan ze hier met ze alle te springen en te schreeuwen dat het niet verboden is. Als spelers van Barca vertellen dat ze Cesc graag zien komen( logisch) ,dan gaan jullie hier bijna lopen huilen. Als Barca 30 miljoen wil bieden en dat blijft proberen is er ook niks verboden aan. Uiteindelijk wint Barca dit toch en dat steekt jullie, is het niet nu dan volgend jaar of het jaar erna. Zolang Fabregas niet bijtekent zakt zijn prijs elk jaar totdat je wel moet verkopen wil je nog een flinke winst overhouden. Barca heeft er geen absolute haast mee gezien de bezetting van het middenveld. Dit hele gebeuren is net zo legaal als dat Arsenal naar Barca komt om alle talenten een contract aan te bieden. Eat your heart out

edit spelling

edit

Ik snap niet waar al dit gezeur vandaan komt??

Barca staat toch vrij om te bieden?? Net zoals Arsenal het recht heeft om het bod te weigeren.

Arsenal-fans moeten niet zo boos op Barca zijn, want eigenlijk zijn ze gwn boos op Cesc. Als hij duidelijk maakt dat Barca momenteel niet aan de orde is, zal Barca ook geen pogingen wagen, maar als de speler zich constant blijft verschuilen, ondanks alle verhalen, dan kun je het Barca moeilijk kwalijk nemen dat ze laag beginnen.

Je gaat toch toch niet 80 mil. bieden voor een speler, waarvan publiekelijk bekend is dat hij dolgraag wil komen en eigenlijk niet eens boordnodig is, zolang xavi er zit.

Hoe hard het ook is, Barca speelt het spelletje best slim. Elke zomer zetten ze Arsenal weer onder druk en bij elke weigering komt het einde van Cesc's contract dichterbij.

Barcelona zou beter focussen op spelers die wel haalbaar zijn ; het is gewoon idioot om te geloven dat Arsenal een bod van 30 mio euro ging aanvaarden.

Dus Cesc zeker niet voor dit jaar en misschien zelfs niet voor volgend jaar.

Trouwens, is er dringende nood aan Cesc ? Absoluut niet !!!

Iniesta/xavi maken nog altijd de dienst uit en het lijkt me wel duidelijk dat Thiago komend seizoen meer speelgelegenheid zal krijgen en dat Xavi en Iniesta al eens vaker aan de kant zullen blijven.

Afhankelijk hoe Thiago zich ontwikkelt, kan volgend jaar dan terug overwogen worden om Fabregas binnen te halen en dan zijn we al bezig voor het seizoen 2012/2013 dus volgens dit artikel slechts één jaar contract meer (tot 2014 staat hier - ik dacht dat Cesc zijn contract tot 2015 liep).

Dus je hebt nog Iniesta en Xavi, Thiago is op komst en nog een andere die op komst is, met name Gerard Delofeu. Die gast wordt het grootste talent sedert Messi genoemd, dus daar mag toch wel iets van verwacht worden.

Cocnclusie : Fabregas is helemaal niet nodig en al helemaal niet voor het komend seizoen ; eventueel leuk voor de rotatie maar je betaalt toch geen 40 mio euro om te roteren en je bovendien ook nog over alternatieven binnen de eigen gelederen beschikt ?

Fabregas ? Altijd welkom maar niet aan eender welke prijs en voor komend seizoen eigenlijk nog helemaal niet nodig.

Ongelofelijk hoe Barcelona hier aan het onderhandelen is.

Leg meer dan 42 miljoen op tafel en dan verder kijken, maar ga niet zeggen dat hij niet zoveel waard is, terwijl ze Sanchez kopen voor het zelfde bedrag als dat ze over hebben voor Fabregas.

Mensen die het hebben over dat hij van Barcelona komt en dat Arsenal hem daarom goedkoop zou moeten verkopen hebben geen idee waar ze het over hebben. Het gaat om miljoenen het hoort bij het spel van tegenwoordig het gaat om het geld, zoals eigenlijk alles in het leven. Dan ga je toch jezelf niet even aardig opstellen, omdat Barcelona op een misselijk makende manier aan het onderhandelen is. Alleen maar geslijm met de media, om de druk te verhogen. Het duurt gewoon allemaal veel te lang. Als een onderhandeling zo lang duurt wordt je er echt dood en dood moe van!

Hoezeer ik kan genieten van een speler als Fabregas zou het van een enorm slecht beleid getuigen als Barcelona deze speler zou gaan halen voor het bedrag van 42 miljoen euro. Fabregas is een geweldige speler maar compleet overbodig voor de selectie van Barcelona. Hij zal op de bank moeten plaatsnemen omdat er 2 betere voetballers op zijn positie staan. Daarbij vind ik dat hij het afgelopen jaar bij lange na niet zijn niveau heeft gehaald omdat hij naar mijn mening te teleurgesteld was van de afgeketste transfer naar zijn jeugdliefde.

Arsenal wil natuurlijk zijn sterspeler met een 3-jarig contract behouden dus is het ook logisch dat ze veel geld voor hem vragen en het bod niet accepteren.
Het is ook nog niet zeker of dit maar een openingsbod was van Barcelona, het is normaal in onderhandelingen dat je toch onder de prijs begint te bieden en dat de aanbieder boven de prijs vraagt (alhoewel ik vind dat Arsenal een vrij marktconform bedrag vraagt). We zullen pas weten na de transferperiode wat de bedoeling van het bod was.

Beste speler van de pl en dan zo weinig sorry hoor maar ik vind het best raar dat het zo weinig oplevert hij is boven de 45 miljoen waard.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren