Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Drenthe verhuist naar Portugal als onderdeel Coentrão-transfer'

Laatste update:

Na Ricky van Wolfswinkel en Stijn Schaars wordt Royston Drenthe mogelijk de derde Nederlander die deze zomer naar Portugal verhuist. De Rotterdammer gaat in dit geval echter niet naar Sporting Portugal, maar naar Benfica. Het immer betrouwbare A Bola meldt dat Drenthe wordt betrokken in de transfer van Fábio Coentrão naar Real Madrid.

/

Volgens de Portugese krant betaalt Real 25 miljoen voor Coentrão en bewandelt Drenthe de omgekeerde weg. Benfica had het oog ook laten vallen op Ezequiel Garay, maar Real wil de centrumverdediger liever niet laten gaan. Drenthe, die in het afgelopen seizoen al werd verhuurd aan Hércules, komt niet meer in de plannen van José Mourinho voor.

Het is niet bekend of de 24-jarige Nederlander zelf al zijn jawoord heeft gegeven aan een transfer naar Benfica, maar Drenthe is wel op zoek naar een nieuwe club. Coentrão zou inmiddels persoonlijk al rond zijn met Real, dat hoopt binnen een week meer duidelijkheid te kunnen geven. De Koninklijke versterkte zich eerder met Nuri Sahin, Hamit Altintop en José Callejón.

Benfica zou een mooie club zijn voor Royston Drenthe

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeer goede deal van Real.
Drenthe zal niks voor Real toevoegen helemaal niet als persoon zijnde.

Coentrao is zeker een versterking voor Real Madrid.
Vraag me wat Mourinho dan met Marcello gaat doen ?.

19 juni 2011 om 12:00

´´drenthe zal niks voor Real toevoegen helemaal niet als persoon zijnde´´

Hoe weet jij dit nou? Jij hebt toch geen idee wat er allemaal bij Hercules is gebeurt? Wij weten alleen wat er in de media staat, maar ik geloof niet dat alles naar buiten komt. Om dan gelijk te gaan oordelen dat Drenthe als mens niets zal toevoegen bij Real vind ik nogal kort door de bocht.

Drenthe heeft weinig meer te zoeken bij Real als Mourinho het niet in hem ziet zitten. Ik denk dat hij er verstandig aan doet om naar Benfica te gaan Ik snap alleen niet wat Real in die Coantrao ziet. Je hebt Marcelo al als linksback, je gaat er qua kwaliteit alleen maar op achteruit.

19 juni 2011 om 12:06

Als ik geen salaris krijg van mijn baas kom ik ook niet werken! Daarna is er bij Hercules gewoon een onwerkbare situatie ontstaan. Maar om nou zijn hele persoon zijn in twijfel te trekken. Ik ken die jongen niet persoonlijk ofzo.

Mooie nieuwe start voor Drenthe als het doorgaat. En kwalitatief komt hij toch tekort voor Real.

19 juni 2011 om 12:06

@milano89
Tsja, ik denk juist dat Real spelers mist als Drenthe (wat betreft ''persoons zijnde''). Kan je wel goede voetballers hebben als Di Maria, Pepe, Sergio Ramos en C. Ronaldo. Maar deze spelers lopen ook te mekkeren als het even niet gaat.

Maargoed, ik snap waar je op doelt, je bedoelt dat Drenthe als enige klaagt wanneer hij geen salaris ontvangt. En dat is natuurlijk heel raar....

19 juni 2011 om 12:10

Marcelo start gewoon basis en Coentrao wissel want Marcelo moest alle wedstrijd als LB spelen en bij het eind van het seizoen begon hij wat vermoeider te spelen onder andere toen hij door Ibi werd weggespeeld.

Ik vind 25 miljoen plus Drenthe (rond 10 miljoen) te veel voor een verdediger, hij is geen Vidic ofzo.

19 juni 2011 om 14:54

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik moet zeggen dat ik die Coentrao een beetje overhyped vind. Het is zeker een aardige back hoor, maar 25 miljoen plus Drenthe. Daarbij heb ik hem dit seizoen wel leuk zien spelen tegen wat middenmotors in de Portugese competitie maar als ik naar het Portugese elftal kijkt dan doet hij gewoon mee, maar hoort dat echt niet bij de beste. Een beetje vergelijkbaar met van der Wiel bij Oranje misschien. Daarbij heeft Coentrao het op het hoogste niveau in bijvoorbeeld de CL ook niet laten zien want daar werd Benfica kansloos door Schalke en Lyon uitgeschakeld. Daarbij vond ik Marcelo vorig jaar bij Real een zeer sterk jaar spelen. En zoals jij inderdaad al zegt, op het eind was hij duidelijk vermoeid maar normaal gesproken vind ik Marcelo echt wel wat beter dan Coentrao.

19 juni 2011 om 12:12

geeft hij nou echt eigen jeugd geen enkele kans? ik las vorige keer een reactie van de hoofd-jeugd opleiding en die noemde zo 8 namen op waarvan hij het doodzonde vond dat die niet een keer een kans kregen.

Sahin, Altintop, Coentrao, Callejon, dat brengt het totaal van 2 periodes perez op 800 miljoen.

19 juni 2011 om 12:47

Wil je me even de hele som laten zien dan a.u.b?

19 juni 2011 om 13:18

hier moet ik wel even op reageren.
jij kijkt alleen naar transfersommen, je vergeet de complete marketingplannen die erachter schuilen. Ronaldo leverde zelfs met rugnummer 9 binnen een half jaar z'n transfersom op aan verkoop van shirtjes en ze verdienden met het ''product'' CR7 alleen maar meer. Dan kan je het uitgeven
perez is wel een zakenman, die geeft niet het geld uit als het niet rendabel kan zijn

19 juni 2011 om 13:58

@ J3ro3n

Nu denk ik niet dat Freddy4 bedoelde of transfers financieel verantwoord zijn of niet. Hij bedoelde dat er weer zoveel geld is uitgegeven, terwijl er zowat niks uit de eigen jeugd doorkomt. Nu heb ik het desbetrefende artikel niet gelezen waar hij het over heeft, maar ongelijk kan je hem natuurlijk niet geven. Je kan mij ook niet wijs maken dat erin in de jeugd van Madrid niks rond loopt wat een kans bij het eerste verdiend.

19 juni 2011 om 14:32

C Ronaldo € 94,0
Kaká € 65,0
Benzema € 41,0
Xabi Alonso € 39,4
Raúl Albiol € 15.0
Granero € 4.0
Arbeloa € 4.0
Khedira € 12,0
Özil € 15,0
Di Maria € 25,0
Carvalho € 8,0
Sahin € 6,5
Coentrao € 25,0
Diarra € 22,5
Huntelaar € 20,0

Bij deze namen kwam ik , weet of alles klopt uiteraard maar volgens mij heb je wel een leuk overzichtje zo

On: Lekker Marcelo laten spelen en weer een x wat jeugd laten doorstromen.
wil je dit niet , koop dan een spanjaard.

Leuke club voor drenthe , Speelt hij zich mischien weer in de kijkers

19 juni 2011 om 15:50

dat stond een paar weken geleden op vz, een hele lijst met aankopen onder perez. kwam toen, zonder deze aankopen op 697 miljoen uit.

19 juni 2011 om 16:05

Huntelaar, diarra, en granero waren r al onder de bewind van calderon

19 juni 2011 om 16:21

En dan noemen ze ons hetzelfde door de kopen van Zlatan en villa XD

19 juni 2011 om 12:52

Gaat Marcelo dan niet op Diarra's plaats spelen? Want die zou of is toch al weg. En hij heeft er toch meerdere malen gespeelt op die plek. Of anders op de RB als Ramos zou vertrekken.

19 juni 2011 om 14:38

jij klets maar wat uit je nek,je weet totaal niks van die jongen
jeetje man het lijkt alsof jij die jongen persoonlijk kent,steeds dat gezeur over die jongen zo gauw er een artikel verschijnt
hou je bij je leest man
jaloezie straalt er gewoon van af.
bah

19 juni 2011 om 15:57

Ik zou wel eens willen zien wat jij zou doen als je werkgever zomaar geen salaris overmaakt.

Drenthe is typisch een speler die te vroeg is gegaan ga lekker terug jongen ga naar feyenoord en help je clubbie weer competatief te maken tegen de mijne ik mis die spanning tijdens de klassieker zo!

19 juni 2011 om 17:25

Drenthe voegt niks toe als persoon zijnde?

Ik geloof dat hij te gast was bij het ''perfecte plaatje'' met presentatrice yolanthe. Als je hem daar hoort praten, dan heeft die man gewoon een gevoel voor humor, en moet je hem niet be'oordelen wat kranten en media melden.

Benfica is een mooie club voor Drenthe, groot stadion, ze spelen om de landstitel en Cl. Ze hebben alleen de pech momenteel dat Porto met Hulk en Falcao beter is.

leuk voor drenthe lijkt me!

goede club, elk jaar europa en een goed team. hoop dat hij nu weer in the picture komt voor het nederlands elftal, ik zie drenthe hier namelijk wel slagen.

Leuke overstap voor hem, goede competitie en een mooie club. Althans een goede overstap als hij daar aan speeltijd toekomt anders heeft hij er nog vrij weinig aan. Spelen lijkt me op dit moment het belangrijkste voor zijn ontwikkeling. Ik ben benieuwd of hij daar dan linksback wordt, misschien heeft hij dan kansen om in het NL elftal te komen.

Zou mooi zijn voor Drenthe, Benfica zal hij wel wekelijks aan spelen toe komen, en wie weet kan hij zich zo weer in de kijker spelen bij een grote club.

Lijkt me een geweldige stap voor Drenthe. Maar dan moet Coentrao wel naar Madrid. Ook al is hij daar overbodig, want Marcelo is gewoon een fantastische speler. Ik hoop dat dit doorgaat en hij daar op de linksback positie wil gaan spelen, want dan hebben we gelijk een goede speler op de linksback van het Nederlands Elftal. Ik vind die Pieters maar niks..

Krijgt Feyenoord er nog wat voor?
Hij vertegenwoordigd wel een waarde natuurlijk.

19 juni 2011 om 14:08

Vind je dat Feyenoord nog niet genoeg voor hem gekregen heeft dan?
Feyenoord mag super blij zijn dat ze destijds 13 miljoen gekregen hebben.

19 juni 2011 om 14:22

Hij vraagt het toch gewoon? Bij iedere transfer van een zelf opgeleide speler is het toch zo dat je een kleine vergoeding krijgt, wat niet meer dan normaal is. Daarbij kan Feyenoord iedere stuiver goed gebruiken, dus reageer even normaal.

Nu nog afwachten of Drenthe effectief er iets voor voelt om naar Benfica te gaan. Voor Real Madrid is dit natuurlijk wel een zeer goede deal, geweldige back halen ze erbij en ze versterken zich hiermee toch serieus. Ik gun Drenthe wel een grotere ploeg (zoals Benfica wel is) zodat hij zich daar in de basis kan spelen en misschien terug kan keren bij Oranje.

Voor Drenthe een prachtige club en een mooie stap in zijn carriere. Maar het is nu of nooit voor Royston. Hij moet hier slagen want anders is het over met zijn kansen op het hoogste niveau.

Drenthe als ik jou was zou ik zeker naar portugal gaan. De clubs zijn daar echt sterker aan het worden. Oa gebaseerd op de 3 ploegen in de halve finale van de EL waarvan 2 in de finale. Voor Drenthe een stap terug maar je weet wat er beweerd word. Soms is dat nodig om daarna 2 stappen vooruit te gaan.

19 juni 2011 om 15:00

Ja ben het helemaal met je eens, alleen je laatste zin. 2 stappen vooruit? Dan is dan een basisplek bij een absolute topclub? Daar komt Royston echt te kort voor. Het is een fantastische voetballer maar hij mist ook heel veel hoor voor de echte top. Een club als Benfica is denk ik het plafond voor Drenthe en dat is toch een prachtige club? Ik denk dat Benfica kwalitatief beter is dna elke Nederlandse club.

Zou een mooie club zijn voor Drenthe. Denk dat die een aardig team op de been gaan brengen. Zou goed voor hem zijn om zich daar weer helemaal in de kijker te spelen.

Ik denk dat alle partijen tevreden zullen zijn. Benfica heeft een waardige opvolger binnen, Drenthe hoeft niet ver te verhuizen, Coentrao komt naar zijn droomclub, Real heeft een goede versterking binnen, Drenthe wordt gewoon keurig op tijd betaald en Garay blijft. Mooi toch.

Leuk voor Drenthe maar hij zal Benfica niks toevoegen. In de wedstrijden is hij wel fel en voetbalt hij wel aardig mee maar hij heeft over het algemeen een instelling van lik me vesje.

19 juni 2011 om 12:10

Je spreekt jezelf tegen. In de wedstrijden is hij fel, hetgeen dus een toevoeging is. Als alles netjes geregeld is, heeft Drenthe ook weinig te klagen. Dat was immers bij Hercules niet het geval. Iedereen valt die jongen af op zijn mentaliteit, iedereen heeft zijn oordeel klaar staan, maar niemand op Voetbalzone kent de volledige achtergronden. Net als ik. Gun hem gewoon die nieuwe kans, bij Hercules heeft hij in de beginperiode laten zien dat hij een geweldige opkomende back is. Dáár kunnen we over oordelen.

19 juni 2011 om 14:39

ben het helemaal met je eens,altijd zeiken ze die jongen af alsof hij hun moeder heeft vermoord
ik wordt echt schijtziek van die reacties rondom drenthe.

Zou een leuke deal zijn, denk dat Drenthe daar zeker kan gaan slagen en zo 'draad weer op pakt' in het voetbal na een paar lastige jaren in zijn loopbaan. Ook speelt hij volgensmij Champions League daar met Benfica en kan hij zich weer eens op het hoogste niveau bewijzen. Ook wel leuk dat het aantal Nederlanders in de Porugese competitie weer wat omhoog gaat. Maar het is nog verre van afgerond dus is het afwachten

Voor Real een goede deal. Ze halen één van de beste linksbacks.
Nu is het de vraag of de trotse Drenthe wel in Portugal wil voetballen ..... De Portugese Liga heeft behoorlijk minder exposure !

19 juni 2011 om 12:45

ach als Benfica een vet salaris betaald zal meneertje Drenthe het prima vinden hoor , en het is natuurlijk wél een grote club ! Als je als matige speler Real en Benfica op je CV hebt staan mag je niet klagen!

19 juni 2011 om 14:40

Hoe bedoel je matige speler,ben jij beter dan??

19 juni 2011 om 15:50

wat is dit voor rare reactie ???? heb ik het over mezelf hier?? Ik vind Drenthe geen wereldtopper , ook geen echte topper maar gewoon een redelijke speler die blij mag zijn dat hij bij Benfica zou kunnen spelen! Dat bedoel ik en heb niets over mezelf !

19 juni 2011 om 19:04

Inderdaad rare reactie. Beetje vreemd om een profvoetballer te gaan vergelijken met iemand die op Voetbalzone reageert.

Benfica zou wel een mooie club zijn voor Drenthe en ik hoop dat hij hier slaagt. Ik vind het een goede voetballer, snel en technisch. Benfica gunt hem deze kans, ik hoop dus dat hij deze aanpakt.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hiervan moet vinden. Marcelo heb ik altijd een redelijke voetballer gevonden en altijd geroepen dat de lb positie bij Real heel slecht was. Afgelopen seizoen stond er ineens een geweldige Marcelo, verdedigend heel goed maar ook in aanvallend opzicht.

Deze jongen heeft nog zoveel potentie om te groeien en het zou zonde zijn als Coentrão nu de vaste lb zou worden en Marcelo hierdoor op de bank zal belanden.

Inderdaad, Marcelo speelt niet altijd foutloos, maar hij is nu al één van de betere lb's en kan alleen maar beter worden.

Anderzijds is Coentrão ook een geweldig talent en bij het uitvallen van Marcelo had Real Madrid niet echt een geweldig alternatief. Arbeloa vind ik persoonlijk te kort komen op die positie, alleen een eventuele backup voor de lb positie van 25 miljoen + Drenthe is toch iets teveel van het goede.

Het laten mee spelen van beide spelers wordt erg lastig aangezien Ronaldo en Di Maria ook op de linkshalf uit de voeten kunnen.

Ik ben heel erg benieuwd naar de speelwijze van Mourinho aankomend seizoen.

Sowieso heeft Real een veel bredere selectie dan Barça op dit moment heeft, wellicht dat dit wel doorslaggevend zal zijn.

19 juni 2011 om 15:08

Ik ben het met je eens hoor. Ik vond Marcelo afgelopen seizoen inderdaad bij de betere spelers van Real horen. Daarbij heb ik Coentrao dit seizoen wel leuk zien spelen tegen wat middenmotors in de Portugese competitie maar als ik naar het Portugese elftal kijkt dan doet hij gewoon mee, maar hoort dat echt niet bij de beste. Een beetje vergelijkbaar met van der Wiel bij Oranje misschien. Daarbij heeft Coentrao het op het hoogste niveau in bijvoorbeeld de CL ook niet laten zien want daar werd Benfica kansloos door Schalke en Lyon uitgeschakeld.

Dit tekent ook een beleid van Madrid, en ik snap er eerlijk gezegt ook niks van. Je moet toch juist je zwakkere posities vervangen voor nieuwe betere spelers? Nou ten eerste vind de beide backs van Real niet zwak en als ze dan niet top zijn vind ik Coentrao in elk geval ook niet beter. Had dan een centrale verdediger gehaald. Want ik heb die Carvalho veel fouten zien maken dit jaar, dat zag je eigenlijk al bij Chelsea, hij kan het niveau soms niet meer zo goed aan.

Inderdaad met Coentrao heeft Real een hele dure 2e linksback binnengehaald die in waarde bijna alleen nog maar kan zakken, kortom er word weer eens pure kapitaalsvernitiging gepleegd.

Ok.. das mooi voor Drenthe, maar Feyenoord heeft recht op .. opleidingskosten.. van welk bedrag wordt dat afgleid dan????
Weet iemand dat??

Nog helemaal niet over nagedacht maar dit zou wel een uiterst interessante ruildeal zijn (met geld erbij natuurlijk). Drenthe komt in Portugal weer aan spelen toe en Coentrao kan naar zijn droomclub.

lijkt me een goeie stap voor Drenthe, hopelijk komt hij daar veel aan spelen en minder negatief in het nieuws.

Ik dacht dat hij bij Baren&barend gezegd had dat hij naar Milaan zou gaan?

19 juni 2011 om 12:31

Hij heeft helemaal niks gezegd bij B&b. Had totaal geen toegevoegde waarde aan die tafel want op elke vraag gaf ie eigenlijk geen antwoord.

Ik denk dat Benfica een goede club is voor Drenthe, al speelt hij dan wel in een matige competitie. Aan de andere kant spelen ze CL en is de Portugese competitie een goede sprinkplank gebleken naar een topclub. Voor zijn carriere is het belangrijk dat hij aan spelen toe komt en dat zal in Lissabon wel lukken.

19 juni 2011 om 12:48

tsja matige competitie............3 clubs bij laatste 4 in Europa League is toch wel aardig dacht ik zo! OK het is geen spanje,engeland en wellicht misschien ook niet de allure van Italie en Duitsland maar toch wel een mooie competitie hoor en Lissabon is natuurlijk een fantastische stad om te leven!

19 juni 2011 om 13:43

Je hebt in Portugal twee goede clubs; Porto en Benfica en twee subtoppers; Sporting en Braga de rest is ronduit slecht. Het zegt genoeg dat Porto kampioen werd met 21 punten voor op de nummer twee Benfica, die weer 15 punten voorsprong heeft op de nummer drie. Dus de competitie is nou niet echt geweldig, behoudens dan de wedstrijden tussen de top vier. Qua land en stad is het inderdaad niet verkeerd, maar dat heb ik ook niet anders beweerd.

19 juni 2011 om 14:28

Zelfde dus als in Spanje.

19 juni 2011 om 15:54

ja en Nederland! Supersub denkt dat wij niet weten hoe het zit haha we mochten in Nederland willen dat onze top-4 zo goed meedeed in Europa!

Benfica is een mooie ploeg om naar toe te gaan , spelen leuk voetbal en de competitie word ook aantrekkelijker nu Sporting zo lijkt het zich weer meer gaat mengen. Is ook een zelfde soort back als Coentrao , komt ook graag op en aanvallend ook sterker dan verdedigend , vind zelf Coentrao een goeie back maar ook verdedigend nog wel kwetsbaar. Voordeel aan Drenthe is dat hij ook de hele linkerkant kan bespelen als het moet.

Dit zou best wel eens goed kunnen kloppen. Voor alle patijen lijkt me dit een goede oplossing! Madrid blij, iedereen in portugal blij!

Benfica heeft 25 miljoen plus Garay gevraagd. RM heeft nu ipv Garay, Drenthe aangeboden. Het is nog niet duidelijk als Benfica hier accoord mee gaat. Mocht Drenthe komen dan moet hij op de LB positie waarschijnlijk de concurentie aangaan met Ansaldi. Deze laatste wordt momenteel onderhandelt en lijkt voor Benfica te gaan kiezen.

Zou een leuke club zijn voor Drenthe maar ik weet niet of hij linksback wil gaan spelen bij Benfica.
dus ik denk dat als hij naar Benfica zou gaan dat hij zelf meer een rol ziet voor de linkshalf/buiten positie daar gaat zijn voorkeur naar uit.
Al hoop ik dat hij een seizoen gaat vlammen op de linksback positie, en een constant seizoen gaat spelen bij Benfica en dan mee naar het EK gaat. dan sta je gegarandeerd in de basis op het Ek
Want ik vindt Erik Pieters 3x niks, komt veels te kort voor het niveau wat Oranje probeert te bereiken. En drenthe heeft dat talent wel alleen hij laat het veel te weinig zien dan speelt die 3 weken achter elkaar goed en dan zie je hem een maand niet om wat voor een reden dan ook.
Dus drenthe ga akkoord teken een contract en laat zien wat je kunt hoef ik me straks geen zorgen te maken op het EK als Erik Pieters de bal heeft

19 juni 2011 om 12:37

Benfica heeft op Links half al Gaitan en Uretta. Als Drenthe komt is het voor de LB positie.

Als Drenthe nee zegt dan gaat die hele deal dus niet door. Ben benieuwd of hij dus ook onder druk gezet wordt door de hoge pieten van Real. En als je ziet hoe zij met spelers omgaan............. zou ik daar niet raar van staan te kijken.

19 juni 2011 om 12:40

En hoe gaan ze ermee om dan?

19 juni 2011 om 12:50

Heel slecht Raulvilla! Zo heeft Real Madrid zelfs Sneijder durven te verkopen i.p.v. Van der vaart, omdat Sylvie erg ziek was en dus niet kon verhuizen. Erg he!?

De meeste Nederlanders zitten nog steeds in hun maag met de terechte verkoop van de Nederlanders die niks toevoegde en Robben, de geweldige voetballer met oogkleppen, maar de man van glas.

19 juni 2011 om 12:58

Tja... Robben heeft ook geniale momenten waarop hij wél overzicht heeft. Erg kortzichtig om te zeggen dat hij oogkleppen op heeft... Ronaldo heeft zeker ook oogkleppen op omdat hij veel voor eigen succes gaat...

Yeah Right!!!!

19 juni 2011 om 21:57

Robben oogkleppen op? Wat een onzin. Zijn weinig spelers met zijn snelheid die zulke geniale steekballen geven. En tussendoor ramt i alles in de kruising

20 juni 2011 om 20:45

El Pirata...........wie heeft het over de verkoop van die spelers. De manier waarop Real met bepaalde spelers is omgegaan! Daar gaat het om! Gewoon respectloos! En dan heb ik het niet perse over de nederlanders!

Goede deal voor Benfica, Drenthe is in potentie gelijkwaardig aan Coentrao. In de wedstrijden dat hij speelde bij Hercules was hij toch vaak een van de uitblinkers.

Ik ben toch bang dat Drenthe hier niet mee in gaat stemmen...
Hij is te trots om zich als ruilmiddel te laten gebruiken,en hij voelt zich te goed voor de Portugese competitie,en ook zal hij geen salaris in willen leveren...

Is een mooie stap. Misschien nu meer minuten maken. Mooie comp.

Poe, 25 miljoen en Drenthe erbij.
Dat is wel erg veel voor Coentrao. Drenthe is totaal onbelangrijk voor Real. Maar toch blijft het veel. Want Drenthe is een goede speler. En hij is ook nog erg jong. Ik vind het een onnodige transfer. Marcelo is aanvallend echt geweldig goed. Coentrao ook maar Marcelo beter. Het is mooi zo'n back achter de hand te hebben. Maar dat lijkt me overbodig. Want daar is Coebtrao te goed voor, en Marcelo ook.

Of misschien gaan ze Marcelo als back up voor Ronaldo en Di Maria gebruiken? Hij kan daar ook spelen. Maar dat lijkt me ook niet nodig gezien ze Kaka en P.leon ook al hebben.

19 juni 2011 om 12:54

ik denk dat ze een stevige bank gaan hebben madrid als de transferperiode gedaan is.

19 juni 2011 om 12:59

Een beetje een geval á la Fabregas en Rossi... overbodig, maar lekker om achter de hand te hebben. Té goed voor de bank.

Zeker geen slechte aankoop. Je zou kunnen zeggen dat het ten koste gaat van Marcelo, maar daar ben ik het niet mee eens. Je speelt immers toch een groot aantal wedstrijden en het lijkt me sterk dat Marcelo ze allemaal 100% fit kan spelen. Tevens geeft het je toch weer wat tactische mogelijkheden. Coentrao is verdedigend stukke sterker dan Marcelo en Marcelo is weer aanvallend wat beter.

Het enigste wat je kunt zeggen is dat 25 miljoen + Drenthe veel geld is voor een kwantitatieve versterking.

hele goede deal voor real drenthe voegt niets voor hun toe en coentrao is een hele goede back.
Ben bang dat marcelo dan niet meer zoveel speeltijd krijgt als dit seizoen.

Benfica vindt ik een goede club drenthe zou een goede vervanger zijn voor coentrao

Zo qua clubs doet Drenthe het wel goed man, Feyenoord, Real en nu Benfica als het door zou gaan.
Hij moet dit echt doen, prachtige land, prachtige club, en is een veel hoger niveau dan Hercules
Ze zouden Drenthe echt goed kunnen gebruiken als vervanger van Fabio.

De deal was 25 miljoen Garay . Dan krijg je die onstuimige Drenthe nu voor in de plaats. Verschillende clubs hebben namelijk al een bod van 10-12 miljoen op Garay gedaan. Ik heb hier zwaar mijn twijfels over. Hij kan de held worden maar als hij naast zijn schoenen gaat lopen dan hebben ze dat daar zo door. Als hij in Lissabon wordt gespot bij het stappen (ja hij houd er van om flink te nachtbraken) en hij bakt er vervolgens niks van dan is het snel met hem gebeurd.

Dit is een topclub dat proef je direct als je daar het terrein oploopt. Niemand die daar een drol van snapt totdat je het zelf meemaakt. Er staan elke dag gemiddeld 1500-2000 bij een training..

De druk is immens en de club met de meest betalende leden ter wereld houd niet van flierefluiters!

Ik zeg nee dan gewoon 30 miljoen!

Ruim 30 miljoen voor Coentrão (er vanuit gaande dat Drenthe nog wel +/- 5 miljoen waard is), dat is echt verschrikkelijk veel voor een positie waar bij ons al Marcelo staat. Marcelo is defensief gezien zo verschrikkelijk goed gegroeid dit seizoen en hij kan volgend seizoen nóg méér groeien t.o.v. dit seizoen. Zijn aanvallende impulsen waren al fantastisch, hoe gemakkelijk hij een tegenstander uitspeelt, is fenomenaal. De nieuwe Roberto Carlos pur sang.

Natuurlijk laat Marcelo defensief wat steken liggen, maar zoals ik net zei is er nog verschrikkelijk veel plek bij Marcelo voor verdedigen. En zelfs nú behoort bij tot een van de beste linksbacks ter wereld. Ik ben bang dat Marcelo (aan het begin van het seizoen ten minste) zijn basisplaats kwijt raakt, want je betaalt niet ruim 30 miljoen voor een bankzitter om de huidige basisplaatser te motiveren met concurrentie (zoals dat het geval was met Benzema en Adebayor, sinds Adebayor kwam liet Benzema zijn ware potentie zien).

19 juni 2011 om 14:19

Dan koop je hem toch niet! In zijn clausule staat dertig miljoen. Als je denkt alles op te kunnen kopen dan moet je er ook voor betalen! je hebt hier niet te maken met Nederlandse clubs maar Portugese clubs die kunnen onderhandelen als de beste..

19 juni 2011 om 14:32

Een rare opmerking van je, aangezien ik geen invloed heb op de keus van Real. Anders zou ik Coentrão inderdaad niet kopen en Marcelo gewoon op linksback laten waar hij het dit seizoen schitterend heeft gedaan.

Weer een jongen die te vroeg naar het buitenland vertrok voor de poen helaas zie je dat steeds meer
en ze komen maar zelden goed terecht.en vergis je niet hij zal het daar verschrikkelijk moeilijk krijgen
want het is een sterke competitie met vooral het aspect op de verdediging.maar laten we het goede maar van hopen .

Mooie kans voor Drenthe om zijn voetbalkunsten te laten zien in een meer dan goed team! Ik ben persoonlijk een enorme fan van hem, helaas veel te weinig in actie gezien de laatste paar jaar. Ik hoop echt dat hij enorm slaagt bij Benfica!

Waarom zijn er zoveel mensen die het op Drenthe hebben gemunt? Het is een jongen met branie, goede techniek, redelijke pass, stevige trap en is misschien wel ' s werelds meest explosieve speler. Hij mist alleen overzicht...

Als hij op termijn dat inzicht wel ontwikkelt, kan hij in 2014 van waarde zijn op t WK. Dat toernooi zie ik sowieso wel zitten, met een nieuwe as bestaande uit Bruma (ipv Mathijsen) en Strootman (die de schoenen van Van Bommel misschien wel past)...

En wie wordt er niet pissig als zijn baas drie maanden niet uitkeert. Voetbalclubs leven op te grote voet, kunnen salarissen niet betalen en dan krijgt een speler de zwarte piet... Het is de omgekeerde wereld. Als bij een normaal bedrijf door mismanagement de salarissen niet worden uitgekeerd, gaat het hoofd eraf van de verantwoordelijke. Niet van de werknemer die vraagt waar zn geld blijft. Respect voor Drenthe dat hij tussen dat stel uileballen heeft ge-eist waar hij recht op heeft ...

Als Drenthe Portugees leert, komt i erachter dat de media daar knetterleip zijn en dat i genoeg aandacht krijgt. Ik krijg echt zin in de Portugese competitie met al die Nederlanders die daar een volgende stap gaan maken...

Benfica lijkt me meer dan een mooie club voor Royston. Drenthe heeft het bij Madrid als speler helaas nimmer kunnen waarmaken, maar Drenthe kan ook een voetballer zijn waarvoor je naar het stadion komt. Overigens een erg slim bedachte deal van Madrid om Coentrao te halen.

''het immer betrouwbare A Bola''

Ahaha, vertrouw me maar, geen enkele krant in Portugal is betrouwbaar. Een voorbeeld is vandaag. Abola zegt dat Drenthe komt, terwijl Record Ansaldi als vervanger van Coentrão aankondigt. Als Drenthe komt, is Ansaldi overbodig en omgekeerd.

Mooi dat Coentrão naar Real gaat, echt een versterking voor deze ploeg. En Benfica lijkt mij een mooie club voor Drenthe. Maar als ik Drenthe zijn karakter beetje ken denk ik dat hij eigenwijs gaat doen. Maar als ik hem was zou ik deze kans met beide handen aan pakken en er iets mooi van maken.

Lijkt mij een logische en ook een verstandige stap voor Drenthe. Even weer een niveau'tje lager dan de Primera Division bij een topclub spelen en je wederom in de kijker proberen te spelen van een topclub. Al blijf ik erbij dat ik denk dat Drenthe voor de echte top veel tekort komt. Ik denk dat dit niveau wel zijn top is, en dat is toch prachtig. Mooie grote clubs Benfica en hier kan hij weer in een dominant team spelen waar hij toch beter tot zijn recht komt als er bijna alleen maar verdedigd moet worden, zoals bij Hercules natuurlijk het geval was. Ik denk dat Drenthe best een smaakmaker kan worden in Portugal.

zo mooi als de slimeriken hier zeggen dat spanje maar twwe goede clubs heb.
vergeten ze effies dat villareal de landskampioen twente alle hoeken van veld heb latten zien.
hahaha voetbalkenners.

19 juni 2011 om 15:39

Inderdaad!

Vooral de Engelsen zelf vinden het belangrijk om elke twee dagen te roepen dat de Premier League de sterkste competitie ter wereld is. Maar zet Barca en Real in die competitie en de rest eindigt op grote afstand.

De Engelse competitie kan alleen 's werelds beste worden als ze al die middelmatige Engelsen bij de mindere clubs vervangen door betere buitenlanders. Daar zijn ze al een heel eind mee, maar het is niet genoeg. Als je alle buitenlanders daar weghaalt, en bijvoorbeeld alle bij buitenlandse clubs geposteerde Nederlanders weer in de eredivisie laat spelen en hier de buitenlanders eruitknikkert, is het niveau hier hoger.

Engeland is de rijkste competitie, thats it

19 juni 2011 om 16:09

Er zijn nog veel meer redenen dat de clubs in Engeland achter lopen op de grootmachten in spanje.
Waar ze in Spanje modern voetbal spelen en zeker Barcelona met hun voetbalfilesofie spelen ze in Engeland vooral met een verouderd 4-4-2 systeem.
Wat we in Nederland nu onderhand denk ik al hebben geleerd is dat passanten de volle macht geven structureel niks opleverd, maar in Engeland is dat nog heel normaal.
Ze denken daar dat ze alles met geld kunnen bereiken.
Het beleid is daar dat ze een goede coach aanstellen met een paar goede spelers and let's see what's gonna happen.

Real Madrid kan er natuurlijk ook wat van, maar die kopen de beste spelers van de wereld en de beste prestatie gerichte coach.

Ik denk dan ook dat Ajax zeker wat kan bereiken met goed positie spel en het laten doorstromen van de jeugd.
Met Frank de Boer en het nieuwe beleid bij Ajax gaan wij op den duur zeker kans hebben tegen dit soort Engelse ploegen.
Wie niet sterk is moet slim zijn.

19 juni 2011 om 22:07

Nee joh...

Zodra Ajax voorbij de eerste ronde komt, verkast Eriksen voor 20 miljoen en kun je weer 10 jaar wachten op de volgende piek. Face it, het Nederlands voetbal gaat, tenzij de Uefa eea verandert, in de CL niet ver meer komen.

En trouwens: ze zijn in Engeland wel degelijk bezig zich structureel te verbeteren, kijk maar naar Man U, Arsenal... De meeste clubs hebben hun jeugdopleiding naar overzees model gevormd. Conclusie is helaas dat Engelsen over t algemeen niet zo goed kunnen voetballen. Voordat de buitenlandse invasie daar begon, keek geen hond naar de premier league en als ze iets in Europa presteerden keek je daar van op. Als een Nederlandse ploeg een Engels team lootte, hadden we allemaal zoiets van: dat kon slechter, haha.

Engelsen zijn beter in zuipen en snooker. Die andere balsporten van ze (rugby, cricket (hoewel sport), weten ze ook niet te domineren.

Ben trouwens wel benieuwd hoe t verder gaat met Frank de Boer. Denk dat Ajax daar wel beter van wordt...

Ik zou Drenthe liever in een 4-4-2 team in Engeland spelen als linker middenvelder.
Met zijn voorzet, snelheid, techniek moet hij daar toch een van de betere worden.

Mooie club voor hem.
Hij komt zeker aan spelen toe.
De Portugese competitie is wel iets voor hem
(quaresma 2?)

Drenth is gewoon en goede speler, verweg de beste linksback die er rondloopt in nederland

Denk wel dat Drenthe iets kan toevoegen aan Benfica. Benfica heeft dan denk ik ook gelijk de opvolger van Coentrao. En Drenthe kan misschien de nieuwe linksback van Oranje worden..

19 juni 2011 om 16:27

Ja, ben ik met je eens...
Ben persoonlijk niet zo weg van Pieters en daarom hoop ik ook dat Drenthe gaat laten zien dat hij de beste keus is voor de linksback bij Oranje....

Staan ze in portugal real straks weer uit te lachen, Als drenthe net als de andere nl'ers een belangrijke speler word

het leuke van dit artikel is dat drenthe zelfs van niks weet!

19 juni 2011 om 19:06

Hoe weet jij dat nou? Ken jij de achtergronden? Het is alleen nog onduidelijk of hij het ja-woord heeft gegeven aan Benfica.

19 juni 2011 om 20:20

Nou, niet helemaal..het is nu nog de vraag als Benfica acoord gaat met Drenthe ipv Garay . Er is nog nergens bevestigd dat Benfica Drenthe daadwerkelijk wilt.

19 juni 2011 om 21:55

Omdat ik dichterbij drenthe bent dan je denkt hoor,dus vergis je maar niet.
vertrouw op mij als ik zeg dat hij nog van niks weet.
allemaal suggesties!

Absoluut een top set van Sporting!

je krijgt +- 25 mil en een betere speler ervoor terug denk ik zelf!

19 juni 2011 om 22:53

Hmmm Sporting?

We hebben het hier over Benfica.

Drenthe betere speler dan Coentrao?

Never nooit

Ik denk trouwens niet dat Drenthe naar benfica wilt. Overigens ben ik erg benieuwd hoeveel die gaat verdienen als ie daadwerkelijk gaat.

Nog steeds hoop ik dat Coentrao nog een jaartje blijft!!!

Drenthe moet dat zeker doen hij zou bij Benfica meer speeltijd krijgen ik hoop dan wel dat hij op linksback komt te voetballen ik hoop zelfs dat hij de linksback van het Nederlands elftal word want Erik Pieters vind ik niet zo goed en Royston Drenthe heeft ook bewezen dat hij een hele goeie voetballer is en als hij bij Real Madrid zou blijven dan komt hij ook nie in actie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren