Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Scouts Tottenham vonden Suárez geen aanvalsleider

Laatste update:

Luis Suárez speelt sinds januari voor Liverpool, maar Harry Redknapp overwoog in de winterse transferperiode ook een bod op de voormalig aanvaller van Ajax uit te brengen. Dat schrijft The Guardian. Daar zag de manager van Tottenham Hotspur uiteindelijk van af, omdat scouts hem hadden verteld dat de Uruguayaans international meer op Rafael van der Vaart leek.

/

Suárez is in de afgelopen maanden tot een van de smaakmakers van Liverpool uitgegroeid en daarmee een van de redenen van de wederopstanding van the Reds. Redknapp had in aanloop naar de winterse transfermarkt diverse scouts naar Amsterdam gestuurd om de prestaties van Suárez onder de loep te nemen. Zij waren van mening dat de Uruguayaan qua spel erg op Rafael van der Vaart leek en dat hij niet geschikt zou zijn als aanvalsleider van the Spurs.

In januari bood Tottenham vergeefs op Fernando Llorente en Giuseppe Rossi. "We bleven Suárez in de gaten houden, maar mensen waren van mening dat hij niet als spits uit de voeten zou kunnen", geeft Redknapp aan tegenover het dagblad. "Ze zeiden dat hij net als Rafa was en die twee samen zou niet gaan. Dan heb je twee spelers die voortdurend diep willen gaan. Maar 's maandags tegen Fulham speelde Suárez alleen in de aanval en was hij fantastisch."

Suárez speelde tot dusver elf wedstrijden in de Premier League en maakte vier doelpunten. Dat is evenveel als Peter Crouch en Jermain Defoe in een heel seizoen. Ook Roman Pavlyuchenko heeft moeite met scoren en dat is ook de reden dat de Londenaren maar één van de laatste dertien wedstrijden hebben gewonnen. Liverpool en Tottenham Hotspur staan zondag tegenover elkaar. De wedstrijd op Anfield zal mogelijk doorslaggevend zijn in de strijd om de vijfde plaats.

Komt Luis Suárez ooit bij een Europese topclub terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een inschattings fouten van die scouts. Als manager zou ik nu wel balen, een luis suarez in je team is voor elke ploeg wel een aanwinst. De winnaars mentaliteit die hij heeft is ongelooflijk.

14 mei 2011 om 02:11

Dit is wel achteraf he.. Die scouts hebben wel gelijk.. Suarez speelde bijna nooit als diepe spits bij Ajax..

14 mei 2011 om 05:22

Nou eerlijk gezegd zag iedereen dat Suarez overal zou slagen. Het ziet er soms ongemakkelijk uit. Maar het is serieus een heerlijke speler om in je team te hebben. Waar je hem ook neerzet.

14 mei 2011 om 07:32

Dat weet je ook niet van te voren. Huntelaar zou ook overal slagen was de verwachting en zie hoe het hem nu gaat.

of een speler ergens slaagt is gewoon koffiedik kijken, Kezman is ook een voorbeeld van een speler die falikant buiten nederland mislukt is. Je bent als speler zo afhankelijk van wat er om je heen speelt.

14 mei 2011 om 08:58

Helemaal mee eens Enlil, garanties heb je nooit bij een aankoop.

Grappig om te zien dat veel mensen het hier over de kwaliteit van Suarez hebben en niet het type speler dat hij is. Op basis van dat laatste punt heeft Spurs er namelijk voor gekozen geen bod op hem uit te brengen. Ik ben het daar wel mee eens, Suarez is niet een echte aanvalsleider. Hij zal incidenteel wel die rol op zich kunnen nemen, als het maar niet voor een lange periode is. Als type 'aanvalsleider' is hij ook niet gehaald naar Liverpool, zij hadden op dat moment net Carroll gekocht voor die rol.

14 mei 2011 om 10:17

Carrol is pas gekocht nadat suarez er was. In eerste instantie was suarez gekocht om naast Torres voorin te spelen en zo te zorgen dat Torres wat meer aanvoer kreeg en niet alleen op een eiland stond.
Natuurlijk wel een fout van tottenham ik zie niet in waarom suarez het zelfde is als van der vaart, ik vind het toch twee totaal verschillende spelers.
Denk ook niet dat suarez heel lang als diepe spits blijft staan. straks komt carrol er weer in en gaat liverpool nog een of twee buitenspelers kopen en dan komt suarez achter de spitsen of op de vleugel. ik denk persoonlijk zoiets (zie opstelling)

Reina
Johnson
Carragher
Agger/Skrtel
Robinson
Gerrard
Meireles
Kuyt
Suarez
aankoop
Carrol
14 mei 2011 om 10:27

Huntelaar heeft het nergens slecht gedaan. Bij real maakte hij 8 goals in 20 wedstrijden(bijna allemaal invalbeurten en als hij mocht beginnen dan ook gewisseld worden). Bij AC maakte hij 7 goals in 25 wedstrijden als linksbuiten of wisselspeler en bij schalke maakt hij 8 goals in 23 wedstrijden in een team dat onder magath vol op de verdediging speelde. Het zegt veel dat hij onder raghnick gelijk scoorde tegen Mainz en Man U(afgekeurd). Magath speelt wel aanvallend voetbal.

14 mei 2011 om 10:39

@t_jay,

ik zie niet in waarom liverpool een aankoop zou moeten doen, ze kunnen beter op de financien letten: Cole kan ook op de plek van de aankoop spelen. Ik denk ook dat Skrtel CV kan spelen en Agger RB, maar Robinson moet ook ervaring opdoen.

14 mei 2011 om 10:45

@ Enlil

mwoah, van Huntelaar weet je gewoon dat hij echt afhankelijk is van zijn medespelers, of die 'm goede ballen geven. Suárez kan veel meer met een bal.

14 mei 2011 om 10:47

Op de financiën letten? Jij hebt zeker voor de rest niks gevolgd over Liverpool?

14 mei 2011 om 10:48

Ik ben het wel met je eens hoor dat liverpool momenteel een goed elftal heeft en niet echt versterkingen nodig heeft maar het punt is dat ze niet meer op financien hoeven te letten sinds de nieuwe eigenaren er zijn. Ze moeten ook zorgen dat Carrol meer voorzetten krijgt want op het moment is liverpool niet sterk op de vleugels, als je de afgelopen wedstrijden ziet is dat liverpool carrol alleen gebruikt voor de lange bal en dan moest hij het verder maar uitzoeken, terwijl hij meer tot zijn recht komt als je hem de voorzetjes erin laat koppen. Cole vond ik altijd best een goede buitenspeler maar hij heeft zich dit seizoen niet echt bewezen, dan zie ik toch liever een goede linkspoot op de linksbuiten staan. Toch vind ik ook dat cole nog best wel een kans zou verdienen en niet alleen de laatste 4 minuten mag mee doen.

14 mei 2011 om 11:42

@delgado0o
In het jaar dat hij zoveel goals maakte heeft hij de eerste seizoenshelft als spits gespeeld en de meeste goals gemaakt. Toen Pantelic kwam moest hij weer naar de zijkant, maar iedereen in het stadion zag hem steeds opbloeien als hij weer even 15 - 20 min naar het centrum mocht. De scouts van Tottenham hebben gewoon gefaald door te zeggen dat hij een type Van der Vaart is. Die 2 zijn dag en nacht verschil qua voetbal stijl en type.

14 mei 2011 om 12:04

Erg opvallend dat je dan Kezman noemt 1 van de weinige spelers die in NL top was en in het buitenland niet en niet dat je al die spelers opnoemt die het niveau wel makkelijk aankunnen zoals Zlatan, Robben, Sneijder, van de Vaart, Bommel, Vermaelen, Van Nistelrooy, Kuijt etc etc etc etc etc.

14 mei 2011 om 14:36

Misschien Ruiz, of Elia, als aankoop??

14 mei 2011 om 14:44

Ruiz moet overal gaan spelen behalve in de Premier League, daarvoor mist hij Snelheid en kracht. Die jongen wordt daar toch door midden gebroken. Ik zie hem liever in de Primera Division bij Sevilla, Villarreal of Atletico Madrid.

Op van der Vaart? Dat ze hem niet goed genoeg zouden vinden oke, maar ik had die scouts ontslagen want die vergelijking slaat werkelijk alles! hahaha

14 mei 2011 om 00:46

Helemaal mee eens! deze spelers met elkaar vergelijken is net als het verhaal van appels en peren! deze scouts verdienen een goede schop onder hun kont. luis is een veel bewegelijkere speler als Rafael en Luis is ook nog eens veel onberekenbaarder.

14 mei 2011 om 01:39

Eerst zeg je dat het vergelijken van deze twee spelers hetzelfde is als appels met peren vergelijken en daarna vergelijk je ze alsnog. Beetje tegenstrijdig.

Maar was het met je eerste punt wel eens, je kan deze twee spelers niet vergelijken aangezien ze allebei een andere rol hebben en andere kwaliteiten. Ik vind ze beide goed en ik denk dat ze ook prima bij elkaar in 1 elftal kunnen. Zou zelfs een heel groot gedeelte van je aanval zijn.

14 mei 2011 om 08:56

Hij zegt ook neit fstb je ze niet kán vergelijken, alleen dat die vergelijking volledig krom zou zijn en dat laat hij zien door ze te vergelijken

Verder denk ik dat die scouts bedoelden dat suarez geen speler is waar je de aanval aan kan ophangen. Of iets in die richting Zoals Pelle dat 5 wedstrijden bij az deed bijv. Een crouch of pavloeitsjenko.
Alhans dat hoop ik, want het blijft een enorme blunder

14 mei 2011 om 10:35

Huh waar zegt hij dat je de spelers niet kunt vergelijken? Beter lezen!

14 mei 2011 om 13:48

inderdaad, een spelmaker die af en toe diep gaat vergelijken met een dribbelende goaltjesdief is niet echt wat je verwacht van professionele scouts......ongeveer het enige wat ze wel gemeen hebben is dat ze allebei veel goals scoren en dat ze vaak achter de spitsen spelen. maar voor de rest snap ik echt niets van deze vergelijking.....

Sorry hoor maar volgens my heb ik Suarez de hele/alle seizoenen bij ajax alleen goed zien aanvallen en ik vind dat je hem zeker Niet! kan vergelijken met Rafael.

14 mei 2011 om 23:51

Precies zo denk ik er ook over. Ik weet niet waar die scouts naar hebben gekeken, maar ik denk niet naar suarez anders hadden ze wel geweten dat hij absoluut niet vergelijkbaar is met Rafeal.

nee, ik vind hem echt niet op van der vaart lijken, hij is meer aanvallender dan van der vaart, van der vaart is meer controlerend en suarez speelt eigenlijk nooit middenveld

Hahaha van wat voor niveau zijn die scouts dan? Sorry hoor, maar iedere halve gare zou zien dat Suarez een geweldige, onvoorspelbare aanvaller is die uit het niets een wedstrijd kan beslissen met een goal of assist. De gene die hem op van der Vaart vind / vond lijken kan beter niet meer aan het werk gaan als scout, want dan ziet de toekomst er voor de Spurs niet rooskleurig uit op scoutingsgebied.

14 mei 2011 om 01:40

Wat het allemaal nog mooier maakt is dat de hoofdscout die Suarez naar Liverpool heeft gekregen, Damien Commolli, voorheen bij Tottenham in dienst was

14 mei 2011 om 02:30

Wat ik erg jammer vind, en dat is niet persoonlijk richting Dmanutd hoor, maar moest er even aan denken toen ik zijn reactie zag, is dat iedereen schreeuwde dat hij het niet ging maken toen hij vertrok naar Liverpool, dat hij techniek en snelheid tekort kwam en dat hij met zijn mentaliteit alleen het niet zou gaan redden. En nu opeens iedereen zegt dat hij een toevoeging is voor het team, het een fantastische speler is en dat hij samen met rafa een fantastisch middenveld zou vormen. Dan vraag ik mij af waar zijn alle haters gebleven van een half jaar terug die zeiden dat hij het nooit zou maken. Dat vind ik gewoon jammer.

Ot:

Go El Pistolero!!! we zijn je niet vergeten in Amsterdam. Je behoort in de top en ik hoop dat je L. pool naar een kampioenschap toe brengt zoals je jammer genoeg niet in NL gegund is!!

14 mei 2011 om 11:46

Die zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, precies zoals ik al voorspeld had. En bij de volgende speler die naar het buitenland kan staan de weer met een grote mond. En als ze een keer gelijk hebben staan ze vooraan met: ''zie je wel, ik heb het altijd al gezegd'' En als ze er naast zitten dan zijn er maar heel weinig met de volwassenheid om toe te geven dat ze er naast zaten. Vergeet niet dat heel veel van dat negatieve commentaar ook te maken had met het feit dat hij in een Ajax shirt speelde.

14 mei 2011 om 19:49

Ik voel me niet aangesproken ofzo, maar kan me wel enigszins in je vinden. Ik heb altijd geroepen dat Suarez de stap naar de échte Europese top ineens niet kan maken. Liverpool is geen subtop, maar ook weer geen top. Ze zitten er een beetje tussen in. Dit is gewoon de perfecte stap geweest voor Suarez en het is mooi om te zien dat hij het goed doet.

Balen voor redknapp en spurs,met suarez hadden ze echt wel 4e plek gehouden.suarez met defoe zou denk ik goed samen werken.maargoed het mag niet zo zijn voor spurs,en nu mogen ze gauw wat kopen voor het te laat is om volgend seizoen nog iets van te maken.

Ik denk dat rafa en luis makkelijk samen hadden kunnen spelen. Ik denk dat de scouts van de spurs zich nu wel achter de oren zullen krabben als ze zien hoe luis suarez speelt bij Liverpool. Ik denk dat Suarez ook de ontbrekende schakel was/de aanvulling is die Liverpool nodig had. Liverpool speelt frivool voetbal en dat nog zelfs zonder leider Gerrard. Ik denk dat Liverpool volgend seizoen serieus mee kan doen om de prijzen, door een goede combinatie van jeugd, ervaring, een goede keeper en creatieve spelers.

14 mei 2011 om 00:45

@ Fcbarcapsv

Als Liverpool volgend seizoen mee wil doen om de prijzen dan zullen er versterkingen moeten komen. De basiself is redelijk, maar als je ziet wat bijvoorbeeld Man Utd voor een mogelijkheden heeft dan zal Liverpool niet tot het einde meedoen. Ze missen een 'winger' en een opbouwende speler. Bovendien missen ze nog wat back-up.

14 mei 2011 om 00:53

Helemaal mee eens, de basis van Liverpool is heel behoorlijk, misschien zelfs goed genoeg om mee te doen om de CL plekken. Selecties van Man U, Man C en Chelsea zijn beter. Arsenal is gelijkwaardig, maar dat is meer een team. Dus zal een mooie strijd worden. Als Liverpool het voor elkaar kan krijgen om op het middenveld en in de verdediging echte versterkingen te halen kan er wel wat moois gebeuren. Ook hebben ze een smalle selectie, dus bij enkele blessures kunnen ze al zwaar door de mand vallen.

14 mei 2011 om 05:24

De middenveld en zeker de verdediging heeft inderdaad wat versterking nodig. Maar de aanval die bestaat uit Carrol en Suarez is gewoon 1 van de de beste uit de PL.

Ik vind Suarez juist totaal niet op Van der Vaart lijken.
Ik vraag me dus af hoe ze op die vergelijking komen..

Hij heeft totaal niets van van der Vaart, dan mogen ze die scouts wel eens nalaten kijken want dat gaat nergens over natuurlijk. Daar waar Suarez komt daar vallen goals en door zijn enthousiasme en het plezier in voetbal heeft hij overal succes. Lekker doorgaan zo!

Vreemd dat zoeizo interesse hadden in Suarez bij de Spurs. Hij was totaal niet nodig geweest bij Tottenham, ze hadden beter op zoek kunnen gaan naar verdediger om te zorgen dat ze wat vaker de nul hadden gehouden. Aanvallend zit het wel in orde bij die club.

Wat een slecht artikel!!

Ik begrijp wel wat de scouts van Tottenham bedoelen, maar het wordt hier wel heel erg slecht verwoord. Suarez is namelijk geen diepe spits. Je zet hem niet in de punt van de aanval als aanspeelpunt en daar was Tottenham blijkbaar naar op zoek. Ook wel logisch aangezien Tottenham het met Bale, Lennon en V/d Vaart toch vooral moet hebben van een balvaste, kopsterke spits. Suarez is meer iemand die om een diepe spits heen zwerft, zoals hij nu ook bij Liverpool doet (bij Carroll of Kuyt). V/d Vaart is ook een type speler die om een diepe spits heen wil zwerven. Daar zal de vergelijking ook vandaan komen en daar zal de vergelijking ook ophouden. Suarez en V/d Vaart hebben namelijk verschillende kwaliteiten waarbij V/d Vaart meer middenvelder is en Suarez meer aanvaller.

14 mei 2011 om 00:58

Zoals jij het stelt zou Tottenham dus niet tevreden zijn over Crouch (als aanspeelpunt en doelpuntenmaker) en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar volgens mij was Tottenham op zoek naar een spits die ervoor zorgt dat er meer doelpunten worden gemaakt, want volgens mij is van der Vaart nu topscorer.
Dan hadden ze zeker wel wat aan Suarez gehad, die zelf makkelijk scoort en ook nog eens anderen laat scoren. Ik vind sowieso de vergelijking met van der Vaart wel wat ver gaan.

14 mei 2011 om 01:03

@ Niels1990

Het gaat ook niet om de vergelijking, dat geef ik hierboven ook al aan. Het gaat om het systeem wat Tottenham speelt. Met Lennon en Bale hebben ze twee wingers die voortdurend hun man voorbij gaan en een voorzet afleveren. Dan moet je dus iemand voor de goal hebben die een bal in kan koppen. Suarez is meer een speler die de bal krijgt en een actie maakt. Dan past hij totaal niet in het systeem als diepe spits. Overigens rendeert V/d Vaart het beste met een balvaste en kopsterke spits. Geen type Suarez dus. Ik begrijp de keuze van Tottenham dus wel. Suarez zou gehaald kunnen worden als schaduwspits, maar dat is de positie waar V/d Vaart momenteel speelt.

14 mei 2011 om 09:26

Ik begrijp je punt. Je zou toch wel zeggen dat dat systeem met een diepe spits wel goed moet zitten bij Tottenham, want als er 1 kopper is, dan is het Crouch wel.
Maar achteraf is het wel spijtig voor Tottenham als je kijkt hoe Suarez nu speelt. Met de vorm die hij nu heeft maakt hij zowat ieder team wel beter.

14 mei 2011 om 00:59

Blijkbaar? Je weet het zelf dus ook niet zeker? Hoe kun je het dan slecht verwoord noemen? Bovendien vond Redknapp hem goed spelen tegen Fulham, dus hij kan best als diepe spits uit de voeten. Hij scoort makkelijk en laat anderen scoren. Je zit zelf mis.

14 mei 2011 om 01:05

@ Petters

Dat blijkt uit het feit dat Tottenham niet voor Suarez is gegaan. Voor het overige verwijs ik je naar het antwoord dat ik aan Niels1990 gaf, anders blijf ik hetzelfde herhalen.

14 mei 2011 om 01:14

Inderdaad, Rvdv is een aanvallende middenvelder en suarez is meer een vleugelaanvaller á la messi/pedro/eto‘o/nani die hun mannetje voorbij moeten, rechtstreeks naar een goal zoeken en niet een type crouch/ibra/klose/adebayor die een bal moeten afschermen, klaarleggen (als targetman) etc.
Ze zijn allebei niet de diepste man in een aanvalslinie, dus in dat opzicht lijken ze op elkaar. Maar je kan een malouda gewoon niet vergelijken met een diego (om het wat gemakkelijker te maken)

Whahahah, dan hebben de scouts 100 mis. Ze hadden beter het aan de voetbalmensen in Nederland vragen hoe Suarez speelt, dan is er natuurlijk toch eentje die er iets over zegt. Doelpunten, acties, uit vorm maakt nul goals en doet gekke dingen,schwalbe koning!, ervaring dankzij het WK, iritant speler, een echte bikkelaar, altijd beweging, wilt altijd de bal, moet scoren!.



Hahaha, geweldig. Die scouts van Tottenham doen hun werk blijkbaar niet echt naar behoren. Suarez geen spits vinden is te begrijpen, en ik kan me erin vinden dat ze hem niet overnamen van Ajax. Maar Rafael van der Vaart is echt lettelijk een tegenpool van Suarez. Van der Vaart is de man die op techniek, tactiek en inzicht speelt. Op verstand dus. Suarez speelt puur op intuïtie. Als de scouts deze fout echt gemaakt hebben, moeten ze er serieus aan gaan denken om ontslag te nemen.

Gelukkig heeft tottenham niet meer geboden op suarez, kvind het veel leuker om Suarez met Liverpool te zien spelen, een echte topclub !
Met nog 2 a 3 versterkingen erbij zie ik liverpool volgend jaar wel kampioen worden.

Wel grappig dat gewoon op 1 na niemand hier begrijpt wat Redknapp hier bedoelt. Overigens is het wel heel slecht verwoord in het artikel....

Redknapp was opzoek naar een echte puntspeler. Een afmaker, getuige ook de interesse in Rossi en Llorente. Is Suarez zo'n speler? Nee, Suarez is een speler die het beste tot zijn recht komt om om een diepe spits heen te spelen (zoals vorig seizoen met Pantelic en nu met Kuyt en/of Carrol). Hoe speelt tottenham momenteel? Met Crouch als diepste spits en van der Vaart daar in een vrije rol daar om heen. Kortom, ik begrijp Redknapp wel dat ze geen 30 miljoen uit gaan geven voor een speler die ze in principe al op die positie hebben lopen en het ook nog eens erg goed doet!!

14 mei 2011 om 05:26

Suarez kan overal spelen. Ik ben een verre van Ajacied. Dus ik had echt een hekel aan die kerel. Maar zelfs ik moet toegeven dat Suarez 1 van de meest complete spelers is die de laatse jaren op de Nederlandse velden heeft rondgelopen.

14 mei 2011 om 08:57

je bent verre van Ajacied en dús had je een hekel aan die kerel? wat een ongelofelijke onzin zeg..

On: Suarez geen aanvalsleider? ga toch weg man, hij nam Ajax week in week uit op sleeptouw, waagde de meeste doelpogingen, schoot het vaakst op de lat, gaf de meeste assists en maakte de meeste doelpunten. Zonder naar zijn spel te kijken en alleen naar de statistieken zou je al constateren dat het een aanvalsleider was!

14 mei 2011 om 14:27

Nou zo raar is dat toch ook weer niet Ajaxaddict, Suarez was gewoon een speler waar je nog al snel een hekel aan krijgt als hij niet bij jouw club voetbalt, daar zegt ie toch niks raars mee? Ik had ook niks met deze meneer hoor, ondanks dat het natuurlijk een prima voetballer is.

Ontopic: die scouts mogen ook de deur uit dan. Ondanks dat het geen echte puntspeler is als bijvoorbeeld Carroll of Huntelaar is hij tien klasses beter als de rest van de spitsen van Tottenham en was hij dus een goede aankoop geweest, desnoods koop je er nog een echte puntspeler bij en verkoop je Defoe en Pavluchenko.

14 mei 2011 om 09:59

Het artikel is misschien wel slecht verwoord. Maar het was gewoon bijzonder slecht gescout. Ze zochten voor een echte puntspeler en pure afmaker. Suarez kan zo'n rol zeker vervullen. Maar die scouts keken alleen blind naar hoe hij nu speelde. Elke idioot kan zien dat Suareze het liefst rondom een balvaste spits speelt. Dat heeft hij tot nu toe ook altijd goed gedaan. Maar een scout moet juist verder kijken. Wat voor mogelijkheden heeft deze speler? Zou hij in zo'n systeem passen? Ik denk zeker dat Suarez bij Tottenham zou passen en ook als pure afmaker kan fungeren.

14 mei 2011 om 10:38

volgens mij is rossi ook niet het type speler die als diepe spits moet staan. Suarez is ook een speler die op de flanken kan spelen. Tuurlijk speelt tottenham met een diepe spits maar soms staan ze er ook met twee als ze bijvoorbeeld spelen met crouch en pavyluchenko of defoe, waarbij defoe dus absoluut geen aanspeelpunt is, dus het is heus niet zo dat tottenham met alleen maar aanspeelpunten voorin staat. Ook wel grappig dat jij suggereerd dat alleen jij samen met 1 ander iemand snapt hoe het zit. Denk niet dat van de 51 reacties alleen jij weet hoe de vork in de steel steekt en precies snapt wat Redknapp bedoeld. je zou best wel gelijk kunnen hebben hoor. Je zegt ook dat tottenhham geen geld gaat uitgeven aan een speler waarvan ze er al een op die positie hebben maar vervolgens heb je het er ook over dat ze niet opzoek zijn naar een speler als suarez omdat ze een diepe spits zoeken, je noemt dan rossi en llorente maar de diepe spits positie is toch ook al bezet dan zou je toch alsnog geld uitgeven aan een speler die je al op die positie rond hebt lopen. Ik snap wel dat tottenham opzoek is naar een betere diepe spits dan crouch maar wat je zegt spreekt elkaar wel nogal tegen

14 mei 2011 om 11:32

Hoe spreek ik mezelf tegen dan?

Ik zeg dat Van der Vaart het momenteel erg goed doet en zelfs 1 van de revelaties in de Premier League is...waarom zou je dan 30 miljoen uitgeven aan een speler die je voor dezelfde positie in gedachten hebt?

Hij kan op de flank spelen ja, maar ook niet in het systeem van Redknapp. Die houdt van lopers...lennon en Bale..dat soort types. Suarez heeft een goede acceleratie, maar totaal geen snelheid. Bale en Lennon bestrijken de hele flanken bij de Spurs, zie jij Suarez al van linksbuiten terug komen naar de linksback? en dat een stuk of 10 keer per wedstrijd? Daar is het de speler helemaal niet voor. Suarez moet je naast een grote vent neer zetten en daar lekker de gaten in laten duiken.... En op die plek bij Tottenham speelt Van der Vaart momenteel die dat gewoon uitstekend doet en een stuk minder heeft gekost.

Daarbij heeft Redknapp interesse in die 2 andere spitsen omdat hij vindt dat Crouch niet vaak genoeg scoort. Kortom, hij zoekt eenzelfde type spits (een statische puntspeler), maar wel met meer scorend vermogen dan Crouch.... Pavluychenko werd daar 2 seizoenen geleden voor gehaald, maar die is door de mand gevallen en zit alleen nog in Londen omdat hij vrijwel niet te verkopen is vanwege zijn hoge salariseisen. Dat Redknapp spelers als Defoe en Keane (die nu al weg is) steevast op de bank zet zegt genoeg voor het tactische idee van Redknapp. Defoe speelt louter op de momenten dat er of ruimte ontstaat binnen de lijnen (dan wisselt Redknapp van een 4-5-1 naar een 4-4-2).

Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen en waar is dat jezelf tegen spreken? Want ik zeg puur en alleen dat hij Suarez niet wil omdat Van der Vaart het momenteel goed doet en hij die twee andere spitsen wil omdat hij niet tevreden is over Crouch.

mmm, als ik het commentaar van lazylen lees en als dat klopt dan mist dit artikel de belangrijkste opmerking, dat is toch wel opvallend...

maar goed, om hem te vergelijken met van der vaart gaat te ver natuurlijk.
een echte afmaker is hij niet dus als ze dat zochten dan is het begrijpelijk dat ze hem niet namen maar anders hebben ze een fout gemaakt... (laten we het maar even zo simpel houden)

Het komt vaak voor. Ik wijt dit aan dat scouts slechts enkele wedstrijden bekijken en dan hun keuze maken. Ik zou er toch iets meer werk van maken voor ik met miljoenen ging smijten.

Hoe Suarez' tijd vóó'r FC Groningen was weet ik niet.
Bij FC Groningen vond ik het overduidelijk dat het een grote meneer zou worden.
Bij Ajax heeft hij zich het eerste jaar vergist, door vooral op zoek te gaan naar penalty's. Dit is hem daarna nog een tijd blijven achtervolgen. Door zijn schwalbe-imago kreeg hij penalty's die er wel waren, niet toegekend.
Zo ongeveer tegen de tijd dat ik het niet meer verwachtte, is hij echter ook bij Ajax opgestaan en heeft hij toch weer de jas van spelbepaler weten aan te trekken.

Ik vraag me af of Tottenham hem net dat ene verkeerde seizoen uitgebreid bekeken heeft. Of wellicht die ene terugval, toen hij een hapje Bakkal proefde. Daarna viel er een tijdje niks te bekijken.

Welk deel van de woorden van Tottenham op waarheid berust en welk deel een slappe smoes is, zal wel nooit helemaal opgehelderd worden. Ik lees het zelf als een poging om zich onder de nalatigheid uit te lullen.

Je kan speculeren wat je wilt. Maar je zult nooit weten hoe een speler bij een andere club zou functioneren.

Iedereen begrijpt toch zelf ook wel dat die scouts dat niet echt denken. Kom op zeg, het zijn professionals hoor. Die hoeven wij het niet uit te leggen wat het verschil is tussen VDV en Suarez. Zie je iedereen lachen, maar uiteindelijk lach je jezelf uit :D

Als je logisch nadenkt, weet je dat er bedoelt wordt, dat VDV en Suarez concurrenten zouden gaan worden. En dan is eigenlijk helemaal niet nodig, want waarom zoveel geld uitgeven aan een positie die op moment door 1 van de beste nummer 10 van de wereld bezet wordt.

Och vind het niet raar als je bedenkingen hebt bij een speler waar 25 miljoen plus voor betaald moest worden.

Wat maakt het uit. Wie zou Liverpool willen verruilen voor Tottenham?
Liverpool is een veel betere club als je het mij vraagt!

Nou rare scouting dan in mijn optiek.
Hoe kun je Raffie nu vergelijken met Luis?
2 heel verschillende spelers.
Ik vind Luis beter dan Crouch, Defoe en Pavlyuchenko, dus een gemiste kans voor Tottenham.
Overigens is Liverpool wel een veel mooiere club, echt een prachtige club is het.

Het zou leuk zijn geweest als m'n jeugdidool Rafael met Suarez zou spelen. Maarja, jammer dat Tottenham hem niet wilde kopen, dan kon Ajax er misschien nóg meer aan verdienen. Liverpool is gewoon een betere club om in de 'subtop' te gaan spelen.

dat was ook echt heel tof geweest samen met raffa bij tottenham , maar met kuyt doet die het ook meer dan prima !

Hij kan niet in de spits uit de voeten maar maakt er wel even 30+ doelpunten in één seizoen bij Ajax. Hmm, goede scouts daar bij Tottenham..

Geweldige scouts bij Tottenham. Van der Vaart past totaal niet bij Tottenham. Kaene onlangs nog aangetrokken, Gallas nog aantrekken, terwijl andere jongere ook goed doen? Suarez heeft een topmentaliteit, en gaat altijd ervoor. Van der Vaart loopt alleen als er een 'mooie weer voetballers' zijn, uitspraak van van Basten. Als het niet loopt zie je van der Vaart nooit, bij Suarez wel.

suarez had toch geweldig om crouch op pavlyochenko heen kunnen spelen dat bedoel hij meschjien met de gelijking met v/d vaart dat hij om de spits heenspeelt. want anders zou ik heet ok niet weten

Als of dat nu nog iets uit maakt, jullie hebben hem toch niet gekocht. Liverpool hebt hem nu binnen en ik vindt dat die daar goed speelt. Overig is het wel leuk om te weten dat de Spurs overwogen om Suarez binnen tehalen.

Dit zegt Harry Redknapp nu, maar wie zegt dat Suarez de zelfde ontwikkeling zou doormaken met de Spurs als nu bij Liverpool. Succes en vorm hangt van momenten af dus wie zegt dat hij bij de Spurs meteen zo succesvol zou zijn. Hij heeft weliswaar wel de kwaliteiten om dit wat hij nu heeft gepresteerd te bereiken. Suarez kan nog wel 1 stapje hoger. Misschien over een paar jaar Real of Chelsea?

Wie hebben ze gestuurd dan? Kabouter Plop.
Hij lijkt niks op van der Vaart. Het is een totaal andere speler. Er staat ook in dat scouts hem in de maanden voor de winter transferperiode hebben bekeken. Maar toen was hij totaal uit vorm en was toen ook nog heel lang geschorst. Allemaal smoesjes van Redknapp om te zeggen ik had het talent in hem wel gezien, eigenlijk ben ik beter dan de rest.

Dat je er een keertje naast zit, prima kan gebeuren. Maar scouts die Suarez een zelfde type vinden als Van der Vaart, hebben stront in hun ogen en moeten naar een andere baan gaan zoeken. Tenzij ze echt alleen bedoelen dat hij net geen spits is, dan hebben ze wel een beetje gelijk, maar hij komt altijd in de 16 (weliswaar van buiten, maar toch) en veel scorend vermogen. Toch wel een heel ander geval dan van der Vaart die echt een pure middenvelder is en Suarez meer een tweede spits.

14 mei 2011 om 11:58

In de formatie van Tottenham hadden ze op dezelfde positie gespeeld, daar draait het Redknapp om.

14 mei 2011 om 12:25

Als de scouts echt hadden opgelet, dan hadden ze gezien dat hij op meerdere posities in de aanval heeft gespeeld. Links, rechts centraal. Als ze alleen maar op de laatste wedstrijden zijn afgegaan (toen hij er even doorheen zat) dan hebben ze gewoon slecht scouting werk geleverd. Bij Liverpool hebben ze eerst zijn statistieken ontcijferd hoe veel goals maakte hij, wanneer maakte hij ze, tegen wie, in welke competities, hoeveel waren er beslissend, of braken een wedstrijd open, hoeveel met links, hoeveel met rechts, hoeveel kopballen, hoeveel schoten op doel, hoe vaak de paal, lat geraakt, hoeveel assist. Daarna hebben ze Dvd's met volledige wedstrijden bekeken, vervolgens zijn ze hem ook zelf gaan bekijken. En op basis daarvan wisten ze dat ze een veelzijdige aanvaller in handen hebben die overal uit de voeten kan. Daar zet dalglish hem net zo makkelijk in de spits, als er achter, er naast (links en rechts). Ik kan me niet voorstellen dat er geen plekje te vinden was voor Suarez in dit Tottenham.

14 mei 2011 om 12:58

Dan had je van der Vaart gehad waar die hoort te staan. Op het middenveld en niet als schaduwspits..

Mag ik even zeggen dat ik dit een belachelijke poll vind? Gaat Suarez ooit nog naar een Europese topclub? Dat je dat überhaupt durft te vragen zeg. Welke zieke geest haalt het in zijn hoofd om Liverpool niet tot de Europese topclubs te rekenen?

Als ze tegelijkertijd hadden aangeklopt bij Ajax, had Suarez toch wel weer voor Liverpool gekozen.
Dus de scouts zijn alsnog de zwakste schakels.

Huh? Hebben ze de titel nu veranderd? Er stond eerst toch gewoon aanvaller en niet aanvalsleider of ben ik nu gek geworden?

F.a.i.l. Ongelooflijk dat de scouts met zulk een conclusie komen, Suarez heeft er meer dan 80 in 120 wedstrijden gemaakt in Nederland. Dan ben je wel degelijk een ander type dan Van der vaart lijkt me. Daar moet je niet eens een scout voor zijn. Maar wat ik nog straffer vind, is het feit dat Redknapp nog luisterde naar zijn scouts ook! Ik zou zeggen flikker eens een eind op joh. Suarez een type Van der Vaart, haha.

Hij lijkt op Rafa? Dan hebben ze er toch weinig kaas van gegeten. Suarez zou prima hebben gepast bij Tottenham! Neemt niet weg dat hij bij Liverpool ook prima op zijn plek is en het naar zijn zin heeft. Denk dat wanneer ze bij Tottenham de verrichten volgen ze zich nog wel eens achter de oortjes krabben.

Suarez is een aantrekkelijke speler om naar te kijken. Ik denk dat Redknap zeker meer dan een grote fout heeft gemaakt om deze spelbepaler van zich af te zien. Persoonlijk denk ik dat Suarez en v.d Vaart twee verschillende type spelers zijn, en misschien toch wel eens samen in een team zouden kunnen spelen.

Haha, en dat moeten professionele scouts voorstellen. Suarez heeft absoluut niet de rust aan de bal en het overzicht van Van der Vaart. Daarentegen heeft Suarez weer een aantal aspecten die VdV niet heeft dus deze vergelijking slaat echt helemaal nergens op.

Suarez is een loper, Van Der Vaart is een passer. Leuk dat ze allebei om een diepe spits kunnen spelen, daardoor lijken ze nog niet op elkaar. Ook dat vullen ze allebei anders in.
Ik zou die scouts ontslaan, als ze niet kunnen zien hoe goed Suarez is hoe kunnen ze dan onbekende parels vinden.

geef ze eens ongelijk.
Het kan goed uitpakken, maar het kan ook grandioos misgaan.
Gelukkig voor liverpool was het het eerste.
Maar wanneer je 26miljoen uitgeeft en het blijkt uiteindelijk niet te werken bij Liverpool, had je zei bij Tottenham echt niet horen klagen.

14 mei 2011 om 14:29

Op basis van zijn statistieken alleen al was dat een vrij beperkt risico. Bij iedere stap hogerop heeft hij zich aan het niveau opgetrokken en verbeterd. Een goede scout kijkt de gehele geschiedenis van een speler. Een goede scouting beperkt dat soort risico's voor je, en in dit geval heeft de scouting geen goed werk geleverd. Bij Liverpool hebben ze veel meer onderzoek naar Suarez gedaan en daaruit bleek dus geen risico dat het grandioos mis zou gaan, ander hadden ze het niet gedaan.

Weten die scouts uberhaupt wel wat voetbal is? Suarez hetzelfde zien als van der Vaart...... Dan moet je toch echt totaal hersenloos zijn en er totaal niks van snappen. Uhm als de Spurs nog scouts zoeken, dan hou ik me aanbevolen, als ze deze scouts nou ontslaan, dan kom ik wel bij ze werken. Ik zal vast wel meer verdienen dan dat ik nu doe..

Heerlijk hoe Suarez geaard is bij Liverpool. Daar kunnen de Spurs morgen nog last van gaan krijgen. Wordt een lekkere wedstrijd, ik heb er zin in! Overigens begrijp ik wel dat je hem niet koopt als je Van der Vaart al hebt, hoewel je beide spelers toch ook samen kunt gebruiken.

Als ik de Spurs was, zou ik echt op zoek gaan naar nieuwe aanvallers. Want wat ze nu hebben stelt geen fluit voor. Pavlyuchenko weg, Defoe weg, Crouch weg, Robbie Keane weg. Ik snap dat dat niet allemaal in één keer kan, en dat ze nu ze de CL misgelopen zijn eigenlijk moeten bezuinigen, maar ze missen gewoon echt een koelbloedige afmaker. Dat moet prioriteit nummer één zijn deze zomer.

Die scouts zijn dan best wel waardeloos als je Suarez gaat vergelijken met vandervaart. Oke hij is geen pure nummer '''9'', maar hij is absoluut niet te vergelijken met vandervaart. Tottenham zal nu wel spijt hebben denk ik als ze zien hoe goed hij het doet bij liverpool.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren