Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Reserves van Man Utd lieten Schalke 04 kansloos, dat zegt wel genoeg'

Laatste update:

Josep Guardiola is onder de indruk van Manchester United. De succescoach van het veelgeroemde sterrenensemble van Barcelona, ontmoet in de finale van de Champions League de verliezend finalist van 2009 en kijkt alvast vooruit naar de Europese kraker op Wembley. “Ze hebben een geweldig goed team en spelers van buitengewone kwaliteit rondlopen”, vindt Guardiola.

/

“Zij speelden in de return tegen Schalke 04 gewoon met een heel team van reserves”, vertelt Guardiola, die afgelopen woensdag in situ het duel op Old Trafford bijwoonde. “Zij wonnen desondanks gewoon met 4-1 en dat zegt denk ik wel genoeg over de kwaliteiten die zij bezitten.” Niettemin wil Guardiola nog niet teveel op de zaken vooruitlopen. “Wij willen eerst kampioen in eigen land worden en dan gaan we de knop pas omzetten en denken aan de finale op Wembley.”

Ook de spelers van Barcelona kijken alvast met een schuin oog vooruit naar de finale. “Wij zijn bijna kampioen en wij willen dat zo snel mogelijk worden, om daarna meteen de pijlen op Wembley te richten, aldus spelmaker Xavi. Dani Alves is eenzelfde mening toegedaan. “Wij willen door het kampioenschap de positieve energie krijgen, waardoor we op Wembley weer kunnen schitteren”, zo liet de rechtsback na afloop van het duel met Espanyol (2-0) weten.

Wie wint de Champions League-finale?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pep en alle cules weten dat Barca dit gewoon gaat winnen.
Vergeleken met 2 jaar geleden is Barca nog beter geworden, het spel is nog beter op elkaar ingespeeld, de spelers zijn nog beter geworden, ze hebben nog meer ervaring opgedaan.

Het is 1 wedstrijd, Manchester kan niet defensief gaan spelen want hij gaat vallen aan Barca zijde dat weet een ieder.

3-0 Barca.

9 mei 2011 om 11:41

Ben je er echt zo van overtuigd?

De spelers hebben inderdaad meer ervaring opgedaan, maar ik vind ze niet beter geworden. Sterker nog ik vind het stukke minder in vergelijking met de andere seizoenen. Zelf denk ik dat het puur moeheid is bij de spelers, maar goed het heeft een grote invloed op het spel. Zo zijn bijv. Villa en Pedro hopeloos uit vorm en heeft een enkeling een vervelende blessure achter de rug.

Ondanks dat alles zijn ze zeker een kandidaat voor de overwinning, maar even roepen dat ze gewoon gaan winnen lijkt me onverstandig.

9 mei 2011 om 11:51

Ik ben er 100% van overtuigd dat Barca de 4de CL gaat winnen anders typ ik het niet.
Wat jij zegt dat kan alleen kan ik me daar niet in vinden.

Manchester heeft dit seizoen nog tegen geen enkele ploeg gespeeld die je kan vergelijken met Barca, ook niet Arsenal. Barca met 75 % van het balbezit daar gaat Manchester geen raad mee weten die weten niet wat ze moeten doen zonder bal zijn gewend om de bal te hebben. Iniesta weer terug en in vorm , Xavi nergens last van Messi.. Pique + Puyol achterin... Barca heeft dit.

Tuurlijk zijn ze een kandidaat je staat niet zomaar in de Champions League finale alleen in het geval van Barca zijn ze meer dan een kandidaat namelijk de meest logische winnaar van dit seizoen.

9 mei 2011 om 11:54

Voor een speler die hopeloos uit vorm is, maar alsnog weet te scoren tegen Casillas, zie ik niet veel reden tot klagen.

9 mei 2011 om 12:38

Ondanks Mancunian, denk ik dat Barcelona toch net ietsjes meer favoriet is. Wat jij zegt is allemaal leuk en aardig met 75% balbezit, maar van die 75% is ongeveer 75% weer op eigen helft omdat Barca het leuk vind daar het zo geroemde tiki taki voetbal te spelen. Daarnaast weet Man Utd zich echt wel raad met weinig balbezit, want als Hernandez / Berbatov / Rooney (welke 2 er ook spelen) scherp zijn hebben ze allen aan 1 kans genoeg. En ook Barca geeft kansen weg. Daarnaast heeft Barca de genialiteit van Xavi en in iets mindere mate Iniesta, maar daar tegenover staat iemand die al 20 jaar aan de top staat en ook enorm veel genialiteit heeft a la Giggs. Het kan gewoon alle kanten op. Als Mancunian hoop ik natuurlijk op Man Utd als winnaar, maar daarnaast geniet ik net zo goed van een enorm goede wedstrijd.

9 mei 2011 om 12:39

Ik heb veel geld verloren met unibet omdat ik zo dom dacht als jij.

9 mei 2011 om 14:03

@ Julianomm

Barcelona speelt zeker volwassener maar het flitsende van een aantal maanden geleden is een beetje weg. Kan met vermoeidheid te maken hebben, ik weet het niet. Daarnaast hebben we wat blessures gehad.

Vergeet overigens niet dat dit Manchester een stuk sterker lijkt/is dan dat van twee jaar geleden. Wordt spannend.

9 mei 2011 om 16:01

Nou, prima Almogaver. Dan spelen beide het beste seizoen.. geen reden tot klagen ha.

9 mei 2011 om 16:32

Klopt wel, dat zijn gewoon de kwaliteiten van enkele barca spelers. En lost messi , pedro of villa het niet op , zijn er nog altijd andere spelers zoals iniesta die verwoestend kunnen uithalen. Wel moet ik erkennen dat pedro en vooral villa hopeloos uit vorm zijn. Ik ergerde me gisteren dood aan villa. Messi houdt 4-5 man bezig, geef het perfect steekballetje op villa waardoor hij 1 op1 komt, en hij mist... . Ik wil maar zegge, had villa niet met deze vormcrisis te maken hebben gehad, had hij in la liga minstens 10 doelpunten meer en had messi dan ook 10 assists meer. Gisteren vond ik echt een wereld partij van messi, hield heel de verdediging bezig en steekt de bal dan prachtig op villa, en dit tal van keren !

9 mei 2011 om 17:41

Ik Citeer: 'klopt wel, dat zijn gewoon de kwaliteiten van enkele barca spelers. En lost messi , pedro of villa het niet op , zijn er nog altijd andere spelers zoals iniesta die verwoestend kunnen uithalen. '
Vergeet Afellay niet, hij kan ook goed uithalen, of een prachtige voorzet geven zoals tegen Real Madrid

9 mei 2011 om 18:36

Misschien dat je opmerking komt omdat het iemand is die fan van Real is, maar je moet toch toe geven dat Villa nou niet in uitstekende vorm steekt. Sterker nog, een Villa in vorm en een Villa in deze vorm is een wereld van verschil. Overigens is dit geen ramp, wat ik super vind is dat Guardiola ondanks zijn mindere periode hem gewoon steevast in de basis laat staan!

9 mei 2011 om 20:10

Dat komt natuurlijk ook door het feit dat er niet echt iemand is die Villa even kan vervangen.

10 mei 2011 om 09:58

Voel je vereerd, log speciaal voor jou in
Je 2e alinea, slaat kan noch wal. Tegen grote clubs zoals Chelsea de afgelopen 3x (2x CL en afgelopen zondag) heeft Manutd bewezen juist raad te weten met ploegen die op balbezit spelen of in ieder geval balbezit heeft.
IN deze wedstrijden, en dat zag je de 1e wedstrijd ook tegen Schalke uit, laat Manutd zich inzakken tot 10 meter voor de middenlijn en wachten ze gewoon af. Laten de backs opkomen, zodat er ruimte ontstaat voorin. Heeft Manutd de bal, zijn ze met 2a3 passes aan de andere kant en dit is precies de manier waarop Barcelona te verslaan is.

Toch durf ik geen uitslag te voorspellen, want ik denk dat de individuele kwaliteiten deze wedstrijd gaan beslissen..

Ik denk dat Barcelona de winst op gaat strijken in de finale. Ze hebben gewoon verreweg het beste team op dit moment. Zeker op het middenveld komt Man Utd kwaliteit te kort ten opzichte van Xavi en Iniesta. Als Barca gewoon goed speelt en er geen gekke dingen gebeuren pakken ze de champions league, daar ben ik van overtuigd.

9 mei 2011 om 12:17

inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Ik weet zeker als Man utd tegen Real madrid in de halve moest, dan was Man utd eruit gevlogen. Barca heeft de zwaarste ploeg al gehad.

ik hoor overal op tv dat barca er over heen gaat lopen .. Natuurijk het zou kunnen maar ik zach gister man u tegen chelsea eerste helt en wat een fenominaal team ! Ik wil het nog wel eens zien en ik hoop op man u
1. voor van der sar
2. voor nani
3. heb het niet zo op barca

9 mei 2011 om 11:14

Utd zal echt geen oorwassing krijgen hoor, maar 2-0 voor Barça zie ik enigzins 'gewoon' gebeuren. Barça is nu nog beter dan 2 jaar geleden en idd nog beter op elkaar ingespeeld. Het middenveld van Utd is verreweg de zwakste linie van de ploeg dat gewoonweg niet is opgewassen tegen het positiespel van Xavi, Iniesta, Busquets.

Utd speelt ook goed de laatste tijd, maar Barça heeft Messi, zegt denk ik al genoeg.

Guardiola heeft groot gelijk van op zijn hoede te zijn. Man U heeft een indrukwekkende kern en daarmee dus ook een ongekende weelde aan verschillende opties.
Met de twee clubs aan de rand van het winnen van de titel, wordt dit duel nog een stuk mooier. De kampioenen van de twee sterkste kampioenschappen, beter kan het eerlijk gezegd niet worden.

Ik denk dat het echt een topwedstrijd wordt, maar de uitslag zal afhangen van details. Ik hoop op Barcelona, ik vrees Man Utd.

Ik denk dat Manu gaat als de scheidsrechter niet voor alle kleine dingen gaat fluiten, als de scheidsrechter alles in het voordeel gaat fluiten voor Barca dan wint Barca zoals gewoonlijk. Maar United is denk ik net iets beter als Barca.

9 mei 2011 om 11:15

Utd is iets beter dan Barça? Dan mag je mij wel even haarfijn uitleggen op welk gebied? Voetballend sowieso niet, individueel en collectief eigenlijk ook niet, op Valdés en Vd.sar na want Vd.sar is in mijn ogen nog steeds de beste keeper ter wereld.

9 mei 2011 om 12:37

Fysiek en mentaal is United sterker!

9 mei 2011 om 12:42

Fysiek is Utd idd sterker dan Barcelona, maar zoveel ploegen in Europa zijn fysiek sterker dan Barcelona maar uiteindelijk is het Barça die er met de winst vandoor gaat.

Als Ferguson ook op dat aspect gaat hopen zet ik de tv niet eens aan, als het een wedstrijd word waarin Barcelona wil voetballen en Utd met hun fysiek sterke speler zo de wedstrijd probeert te winnen is het de moeite niet om de tv aan te zetten.

9 mei 2011 om 13:09

Aan fysiek hebben we niets, want je weet hoe al die Barca spelers zijn. Bij het minst geringe tikkie gaan ze zo theatraal naar de grond als wat. United moet het slim gaan spelen, of er moet een scheidsrechter zijn die niet in het theatrale gedrag van Barca trapt. Op mentaal vlak hebben ze zeker wel een voordeel.

9 mei 2011 om 13:18

Ik bedoel met fysiek ook loopvermogen en conditie. Het middenveld van United kan is altijd erg sterk tegen creatieve tegenstanders omdat ze zo een goede conditie hebben. Ik hoop daarom oom dat Fletcher fit is. De onterechte rode kaart die hem in 2009 de finale koste heeft naar mijn inziens ons de CL gekost. Fletcher was op dat moment de beste speler van United. Ik hoop dat hij de komende 2 wedstrijden speelt en zijn vorm hervind. Met Fletcher, Carrick en Ji-sung worden Iniesta en Xavi de hele tijd in hun nek geheigd.

Alleen jammer idd dat die wanneer ze die adem in hun nek voelen al gaan liggen. Alles ligt dus aan wat voor een scheids we krijgen. Met een scheids die van doorvoetballen houdt maken wij zeer veel kans om te winnen. Met een scheids die van mierenneuken houd gaan wij verliezen!

9 mei 2011 om 13:22

Denken jullie serieus dat Barcelona zich zo zal aanstellen tegen Utd? Voor de 4-strijd met Real heb ik de Barça spelers namelijk nooit op een theatrale actie kunnen betrappen. Ik denk eerlijk gezegd dat het alleen zo is als ze tegen Real spelen, tegen Utd is er op geen enkele manier sprake van rivaliteit, concurrentie etc. Het is gewoon een voetbalwedstrijd maar dan toevallig een Cl-finale.

9 mei 2011 om 13:58

Je bedoelt: een scheids die overtredingen over het hoofd ziet geeft jullie het voordeel in de wedstrijd en een scheids die niet houdt van kleine tikjes geeft jullie het nadeel?

Nee ik denk dat het allemaal afhangt van de vorm van Messi, Rooney, Valdés en Van der Sar

9 mei 2011 om 16:56

''alleen jammer idd dat die wanneer ze die adem in hun nek voelen al gaan liggen''

Je hebt het over Rooney? Of giggs?

voor van de Sar zou het natuurlijk heel mooi zijn!
ik denk alleen dan man u niet met opkomende backs moet gaan spelen want dan gaat het fout.
Vind ze ook zeker niet kansloos! in tegen deel. maar hoop wel dat Barcelona het met mooi en sportief voetbal gaat winnen.

Ik heb gisteren de eerste helft van United gezien en dat was echt van top niveau.

Wat een omschakeling en dat kan tegen Barcelona een sterk wapen worden van de Reds.
Wat een dodelijke spitsen, alhoewel in de laatste minuten van de wedstrijd er nog wel 3 in hadden mogen gaan, maar ik als Barca fan heb United nog niet zo goed zien spelen een tegen een tegenstander met kwaliteit en Chelsea had niet zoveel in te brengen de eerste helft.

Je mag Chelsea niet vergelijken met Barca, maar de finale is 1 wedstrijd en Barca heeft al bewezen dat 't in 1 wedstrijd kan verliezen en dat heeft Madrid in de Copa del Rey gedaan.

Barca is nog geen winnaar, want als Barca 't niveau niet haalt wat men normaal haalt, dan kan United er met de Champions League vandoor gaan.

Het wordt een spannende finale...een echte toetje!

9 mei 2011 om 11:35

Het word sowieso geen dooie wedstrijd zoals veel mensen wel verwachten, het is idd maar 1 wedstrijd en het gaat om de belangrijkste prijs voor Europese clubs, zowel Utd als Barça zullen dus met aanvallende intenties het veld op stappen, het zal dus een heerlijke wedstrijd worden verwacht ik.

9 mei 2011 om 13:47

Klopt ik denk alleen dat UTD het niet erg vindt dat Barca meer balbezit heeft want ze hebben met Rooney en Chicarito echt een dodelijke counter in huis.

Ik hoop op winst voor Manchester. Ten eerste omdat ik het Edje van harte gun bij zijn afscheid. Ten tweede omdat Barca (evenals Madrid) een (flink) deel van mijn respect is verloren na die voorstellingen van de afgelopen weken.
Die clubs kunnen nog eens een voorbeeld nemen aan een wedstrijd zoals de bekerfinale.

Barcelona en Pep zullen wel weer verstoppertje aan het spelen zijn voor velen...als Barcelona al favoriet is, dan ligt de kansverhouding voor mij op 51 pct voor Barca en 49 pct voor Man U.

Wie the Red Devils heeft zien spelen tegen Chelsea en net daarna Barcelona tegen Espanyol zal ook al iets sceptischer zijn over die zogenaamde walk-over voor Barcelona tegen een blijkbaar zwakke Engelse ploeg die ongeveer alle Engelse titels van de laatste 20 jaar heeft binnengehaald.

Onzin natuurlijk, de vorm van de dag zal volgens mij bepalen wie er wint en die vorm van de dag zou wel eens kunnen afhangen van de mentale en fysieke frisheid en dan heeft Man U de betere papieren omdat sir Alec niet anders doet dan roteren en Pep Guardiola omzeggens nooit.

Om die mentale en fysieke frisheid te verhogen bij Barcelona zal er veel afhangen van de komende 14 dagen ; ik wil Messi - Iniesta - Xavi de komende 14 dagen niet meer samen op het plein zien staan, die anderen behoren ook tot de A-kern van Barcelona en moeten ook zonder deze drie in staat worden geacht ergens nog een puntje binnen te harken om definitieve zekerheid over de titel te hebben.

Pas wanneer Barca zijn sterkhouders mentaal en fysiek op 100 pct krijgt tegen de Cl-finale, wil ik meegaan dat de Catalanen favoriet zijn, anders helemaal niet en zelfs dan zal het resultaat bepaald worden door de vorm van de dag.

Als Barca fan vind ik het best schandalig hoe men hier reageert alsof het een walk-over wordt voor Barca.
Iedereen die Barcelona volgt ziet dat heel wat spelers uit vorm zijn. Man United daarentegen heeft een team dat op dit moment aan het pieken is.

9 mei 2011 om 11:23

Eindelijk is er een Barca fan die ook realistisch is, niemand zal het ontkennen dat Barca de mooiste voetbal speelt op dit moment, ik als Man u fan kijk wekelijks naar Man u wedstrijden en kan garanderen dat het geen pak slag wordt zoals de meeste mensen beweren, Fergeson zal iets bedenken om barca te kunnen bestrijden (en dan heb ik het niet over de ''mourinho way'') Laatste wat je wilt doen is Man u onderschatten, ongeacht wat voor elftal je hebt.

Een gewaarschuwd man telt voor twee, he? Als Barcelona niet oppast of niet geconcentreerd aan de wedstrijd begint, hoeven ze nog geen eens af te reizen naar Wembley.

Maar uitgerekend Wembley, waar Barça haar eerste CL (europa Cup I) won, heeft een magische klank voor ons culés. Guardiola kent het belang van de finale, van de locatie en heeft net als zijn team een enorme honger naar meer prijzen. Ik denk daarom dat van onderschatting geen sprake zal zijn en dat we gaan winnen met 2 of 3 doelpunten verschil. Dit zeg ik niet uit arrogantie, maar puur omdat dit team constant haar eigen grenzen verlegd. In vergelijking met 2009 is het team nog meer ingespeeld én speelt Dani Alves ook nog eens mee, die was in 2009 geschorst. Hij is erg belangrijk in het aanvalsspel van Barça.

9 mei 2011 om 11:58

Man Utd won hun eerste EC1 ook op datzelfde Wembley, dus echt 'voordeel' heeft Barcelona niet, integendeel.

9 mei 2011 om 13:17

Dat wist ik niet (zo zie je maar, ik ben Barçakenner, niets meer, niets minder). Maar ook dan zal het verschil in klasse van de basiself het verschil maken, vermoed ik. En ik denk dat als Barça een gewone dag heeft, het gaat winnen van Man Utd. Maar dat weten we pas op 28 mei zelf, dat weet ik heel goed. Dus totdantoe, koffiedikkijken en 'agree to disagree'. Maar altijd respectvol, en niet zoals het moddergegooi van Real en Barça van de laatste weken.

Overigens denk ik dat Man Utd een veel uitgebalanceerdere selectie heeft, want wij hebben op de bank niet heel veel opties.

Ik weet nog wel, dat de vorige finale tussen United en Barça beslist werd door die meesterlijke zet van Guardiola om zonder spits te spelen(eto'o veel aan de zijlijn). Daardoor kregen de twee beren van mandekkers van United totaal geen grip op de wedstrijd, omdat die gewend waren zich vast te bijten in een spits. Bovendien verliep de opbouw een stuk minder, omdat Barcelona door dat mannetje meer op het middenveld de kans kreeg om alle middenvelders van United direct vast te zetten, waardoor Ferdinand en Vidic de ruimte moesten vinden(iets wat ze niet echt goed ligt) Daar ligt ook nu weer de kans voor Barcelona, omdat spits Messi gewend is om te zwerven en meer als nummer tien te spelen, waarbij Villa en Pedro meer naar binnen trekken.
Ik denk dat Sir Alex wel iets weet, maar ik ben erg benieuwd naar hoe hij het neer gaat zetten, want hij zal toch geleerd hebben van de vorige pot. Wanneer hij hier niets tegen heeft, gaat Barcelona zegevieren.

9 mei 2011 om 11:37

Weet niet of jij vaak naar Barcelona kijkt, maar ze spelen sowieso niet met een vaste spits, het is rouleren tussen Pedro, Messi, Villa.

Wat mensen wel eens over Ajax arrogantie zeggen merk ik in dit topic op dat het nu van toepassing is voor FC Barcelona.

Het is zo zonde dat op deze manier ook haat en frictie wordt veroorzaakt ten aanzien van, wat velen zeggen, het beste team ter wereld is. Hoe dan ook, Barcelona en Manchester United spelen niet in dezelfde competitie, het is niet te vergelijken. Ik denk dat Manchester een eerlijke kans heeft om die cup te winnen, net als Barcelona. Het gaat immers om een finale van een bekertoernooi en niet om een competitiewedstrijd.

Walk-overs of 'simpele overwinningen' moet je achteraf concluderen, wanneer het terecht is. Het straalt arrogantie en hoge mate van respectloosheid uit wanneer je dit vooraf doet en het is onnodig.

Ik hoop gewoon op een boeiende pot!

Ik denk dat Man Utd het Barca met de volgende opstelling wel eens heel erg moeilijk kan gaan maken.
De verdediging is natuurlijk bikkelhard en erg goed in het 'dekken van de man'.
Het middenveld is een mooie mix van harde werkers en technische spelers.
En de aanval spreekt gewoon voor zich.

V. d. Sar
Rafael
Ferdinand
Vidic
Evra
Nani
Carrick
Giggs
Park
Rooney
Chicharito
10 mei 2011 om 10:01

Wissel Nani om met Valencia, dan ben ik het met je eens

10 mei 2011 om 10:02

Oke ik niet, Nani is toch een stukje technischer dan Valencia maar daarintegen werkt Valencia in verdedigend opzicht wel harder. Toch moeilijk zo een luxe keuze haha!

10 mei 2011 om 10:05

Haha, ja precies. Nee, als ik de afgelopen wedstrijden bekijk is het Valencia die hoort te spelen tegen Barcelona. Deze man heeft verschrikkelijk goede voorzetten die precies vallen tussen Valdes en de 5 meter, juist waar Hernandez voor gevaar zorgt. Daarnaast is Valencia meer voetballer, dan Nani, die het toch meer van 'bevliegingen' moet hebben. Juist dat moeten we niet hebben, tegen dit Barcelona.

Ik denk dat het een spannende wedstrijd wordt met United als winnaar. Natuurlijk heeft Barcelona veel meer kwaliteit op het middenveld. United heeft echter veel meer fysieke kracht en conditie op die plek. Met name Fletcher(mits fit), Carrick en Ji-sung Park. Ik ben niet onder de indruk van de verdediging van Barcelona. Vorige finale hadden ze zeer veel schwalbes nodig om niets te laten gebeuren. Puyol ging vaak als een stervende zwaan naar de grond.

Ik hoop daarom ook dat de scheids niet valt voor de smerige trucjes van de Barca spelers zoals deze dat deed tegen Real. Natuurlijk hoop ik dat de arrogante Barcelona supporters hier even te zien krijgen hoe groot het verschil tussen het Engels en het spaanse voetbal is!

9 mei 2011 om 11:50

Houd in godsnaam toch op over die schwalbes en smerige trucjes, want bij Engelse ploegen spelen er enkel engeltjes zeker? Rooney gisteren niet zien duiken om een Ivanovic een rode kaart aan te smeren? Of je keek toevallig net weg op dat moment?

Trouwens, ongelooflijk dat je zelfs beweert dat het verschil tussen Spaans en Engels voetbal groot is, dat geloof je zelf toch ook niet? Of ben je misschien vergeten hoe het WK vorig jaar is verlopen (om maar een vb te geven)?

9 mei 2011 om 12:06

levski1: Rooney kreeg wel degelijk een tik na toen de bal al weg was. Beter kijken dude.. of had je je bril niet op?

Als het al een schwalbe was, dan nog altijd veel minder erg dan die belachelijke pirouette van Alves waar de beste kunstschaatster nog een puntje aan kan zuigen.

9 mei 2011 om 12:21

Engeland was op het WK gewoon doorgegaan als de scheidsrechter in kwestie gewoon een doelpunt dat 9000000 meter over de doellijn was gewoon had goedgekeurd voor Engeland, Spanje heeft met alle geluk van de wereld de finale gehaald.

9 mei 2011 om 12:54

Ik had het niet over dat tikje, al bleef Rooney wel erg lang liggen (beetje zoals Alves na dat van Pepe). Maar ik had het over een fase waar Ivanovic in de weg van Rooney stond en zich wegtrekt, maar waarna Rooney een enorme duik maakt en zichzelf vrij belachelijk maakte.
Achja ik wil het gedrag van Barcelona in de halve finale niet goedpraten, maar ik ben het wel beu dat men hen allerlei verwijten zit te maken dat ze niets anders doen. De wedstrijden met Real zijn altijd extra beladen en zorgen voor extra emoties, maar buiten die wedstrijden is Barcelona wel de best voetballende ploeg op dit moment (zeker rond november-december waren ze van een ongekend niveau, de laatste weken gaat het minder).

@ 073psvfan

Engeland was op het WK, na Frankrijk, misschien wel de slechts spelende ploeg. Ze hadden al geluk dat ze de groepsfase doorkwamen, dus kom niet zeggen dat ze nog makkelijk van Duitsland hadden gewonnen met de doelpunt van Lampard. Als jij vervolgens beweert dat Spanje met geluk Europees en wereldkampioen is geworden, zou ik toch nog eens opnieuw nadenken. Maar goed, dit is ook volledig off-topic, ik wou enkel duidelijk maken dat het Engelse voetbal zeker niet veel beter is (als het al beter is)..

9 mei 2011 om 17:00

hahaha ja als rooney valt dan heeft hij een tik gekregen. Als die van barca vallen dan is het aanstellerij. maak jezelf niet belachelijk

9 mei 2011 om 11:56

Los van die schwalbes was Barcelona toen gewoon beter dan Utd hoor, er was ook maar één ploeg die echt wilde voetballen en dat was Barcelona, jammer genoeg voor Utd zat Barça ook nog eens in een heerlijke flow waarin alles gewoon lukte en meezat dus het was een terechte uitslag destijds.

9 mei 2011 om 12:32

Tuurlijk, Barcelona was beter vorige CL finale. Betekent niet dat ik mij niet mateloos irriteer aan die smeerpijpen in het team van Barcelona. Natuurlijk gaat er wel eens iemand makkelijk naar de grond van United, of reageert iemand omdat de tegenstander geen geel krijgt. Bij Barcelona is dit echter het hele team de hele tijd! Zelfs Messi deed er laatst aan mee!

9 mei 2011 om 12:37

Tegen Real gaan de emoties een grotere rol spelen dan het voetbal zelf. Maar we moeten ook eerlijk zijn en stellen dat Real gewoon heel vies en hard speelden, je hebt inderdaad gelijk dat de spelers van Barcelona zich bij vlagen enorm aanstelden, maar de spelers van Real waren zeker geen engeltjes de laatste 4 clasico's.

Ik verwacht echter niet dat de Barcelona spelers zich ook zo zullen gaan gedragen tegen Utd, er zal onderling respect zijn tussen beide ploegen en het zal er op moment vast wel wat harder aan toe gaan, het is immers een finale en wat voor een. Maar ik verwacht voor de rest eerlijk gezegd een redelijk 'vriendelijke' finale waarin de beste ploeg (hopelijk) wint, en dat is dus Barcelona, al gun ik het Utd ook maar dan voornamelijk voor Edwin.

9 mei 2011 om 17:19

Je ergert je wel aan alves en niet aan Rooney? Hypocriet

Hij is zelfs nog erger dan alves

Voor de mensen die me niet geloven
http://www.youtube.com/watch?v=zm5-zlu8s9u&playnex...

9 mei 2011 om 20:00

Kijk dan ook even naar het filmpje waar Messi Lahm zijn benen probeert te breken!

Haha Barca gaat gewoon dik winnen. Pep wil zogenaamd de underdog spelen terwijl iedereen weet dat Barca gewoon moet winnen. Met een Messi, Xavi, Iniesta, Alves en die hele mikmak aan goochelaars Moet je winnen. Manu is geen partij voor de Catalaanse voetbalmagiers. Dus Pep niet zo bescheiden amigo....jouw team is momenteel de beste van de wereld.

9 mei 2011 om 11:55

Als je in de finale van de CL staat, ben je een partij voor iedereen. Zelfs voor de beste van de wereld.

9 mei 2011 om 12:22

Als geen enkele club een partij is voor ''de Catalaanse voetbalmagiers'', hoe komt het dan toch dat ze niet elke pot dit seizoen hebben gewonnen?

OT: Ik hoop en verwacht een mooie en spannende finale. Voorspellingen zijn zinloos, want het draait o.a. om de vom van de dag en hoe Sir Alex van plan is het snelle spel te ontregelen op het Catalaanse middenveld. Ik hoop en ga voor United, maar verliezen ze, is dat geen schande. Wat wel een feit is, is dat de twee beste ploegen ter wereld van de afgelopen jaren het met elkaar mogen gaan uitvechten. Een zeer terechte finale dus.

Moge de beste winnen.

9 mei 2011 om 13:29

Dat maken anderen daar van ; vele Barcasupporters neigen eerder de Guardiolastijl : geloof in eigen kunnen met respect voor de tegenstander en zeker niet zomaar aannemen dat er gaat gewonnen worden.

Als je al geen respect hebt voor een club als Man Utd, ben je ofwel dwaas, ofwel dom ofwel allebei.

Ik ga niet veel woorden vuil maken, maar dit word zeker wel een mooie finale hoop ik. Beide clubs spelen heel mooi voetbal op hun eigen manier. En ik denk eerlijk gezegd dan Man United aan het langste eind kan trekken. Met weinig balbezit kunnen ze toch met een overwinning aan de haal gaan.

Jammer dat sommige mensen Man United zwaar onderschatten. Denk dat ze zeker een goede kans maken om te winnen.

Het mooie van deze wedstrijd is, dat Manchester United z'n favoriete spelletje kan spelen, waarin men ook in uitblinkt...en dat is de barcelona op vangen rond de middencirkel(/eigen helft) en dan middels de omschakeling razendsnel de aanval overnemen. Het spelletje dat Barcelona graag wil spelen, speelt eigenlijk op papier Manchester United eigenlijk in de kaart. Want waar ligt de zwakte van Barcelona? juist, in de omschakeling van balbezit naar balbezit tegenstander, zeker als men diep speelt op de helft van Man Utd, men geeft dan te veel ruimtes weg... Kortom, 't gaat een mooie wedstrijd worden met twee elftallen met verschillende tactische strijdwijzes... Waarbij United weleens mits in topvorm, Barcelona nog weleens een oorwassing kan geven....
We zullen het zien.

9 mei 2011 om 12:01

Barcelona is idd zwak in de omschakeling van aanval naar verdediging. Guardiola heeft hier echter van geleerd omdat ze zo ten onder zijn gegaan in de bekerfinale tegen Real, Barça zal dus ook tegen Utd geen onnodige risico's nemen, er zal absoluut wel aanvallend gespeeld worden, maar Barcelona gaat de boel absoluut niet opengooien voor Utd hoor.

Vind het overigens vreemd dat de wedstrijd op zaterdag gespeeld word en niet gewoon doordeweeks.

Valdés
Alves
Pique
Puyol
Abidal
Mascherano
Xavi
Busquets
Iniesta
Messi
Villa/Pedro
9 mei 2011 om 12:19

Sinds vorig jaar hebben ze afgesproken om de CL finales niet meer doordeweks te spelen maar in het weekend, zo willen ze dat veel landen/ mensen (VS & co) de kans krijgen om de wedstrijd te kunnen zien i.v.m tijd verschil.
Wat ze ook zeker daarmee wilde bereiken is dat sommige kinderen de final te zien krijgt, als het doordeweeks gespeeld wordt, moeten sommige kinderen vroegtijdig gaan slapen/ de dag daarna gaan spijbelen om uit te kunnen slapen, dat wilde de Eufa voorkomen.

9 mei 2011 om 12:22

Oké, thx voor de info, ja nu ik me herriner was de finale vorig seizoen ook op zaterdag hé?

9 mei 2011 om 13:25

ja klopt. Volgens mij was het vorig jaar begonnen

Ik denk dat de snelle omschakeling van man utd de doorslag gaat geven. Dani Alves en Sergio gaan nooit op tijd terug zijn en tegen de aanval van man utd heb je jouw 4 verdedigers hard nodig.

United maakt zeker een zeer goede kans om te winnen, hoewel ik meer fan ben van Barca! Maar sommigen hier schrijven united al af voordat de wedstrijd begonnen is! Zal ik zeker niet doen, united kan namelijk ook voetballen en ze hebben een counter dat nog beter is dan die van realmadrid! Met rooney nani chicharito. Hopelijk een zeer mooie finale!

Ik verkondig het al een hele tijd; Ik denk serieus dat Manu de finale gaat winnen. Er zit zoveel power in hun spel, dat is echt niet normaal. Ik denk dat het effectiever is als het combinatievoetbal dat Barcelona speelt, waar ik overigens altijd erg graag naar kijk!

Als ze aankomende dinsdag/ woensdag winnen of gelijk spelen hoop ik dat ze met een complete B-team gaan spelen. Desnoods spelers uit de eerste divisie een kans geven. Laat de A-team maar lekker rusten.

Wordt hopelijk een hele mooie wedstrijd. Er zijn inderdaad veel mensen die nu al zeggen dat Barca dit makkelijk wint, maar daar ben ik niet zeker van. zeker gezien de aanvallend kwaliteiten van Manu. Valencia die steengoede voorzetten heeft, rooney en gigs die een mannetje voorbij kunnen spelen en het spel goed kunnen verplaatsen en dan nog de razendsnelle chicharito die altijd op de buitenspellijn speelt, er hoeft maar 1x een goede steekbal doorheen te komen en hij kan zomaar 1 op 1 staan. buiten dat om is de counter ook razendsnel dat was in het weekend tegen chelsea ook verschillende keren te zien. verdediging zit goed in elkaar en hebben ook nog maar 4 goals tegen in dit CL jaar. gewoon hopen op een kei mooie finale en hopelijk wint manchester die dan.

Ik vind het echt gigantisch knap van United, United heeft de laatste 7 jaar bijna geen geld uitgegeven aan transfers, zeker als je kijkt naar wat er binnengekomen is voor Ronaldo.

Toch 3 CL finales in 4 seizoenen!

9 mei 2011 om 14:13

Berbatov heeft aardig wat gekost maar laat dit seizoen gelukkig zien het waard te zijn!

9 mei 2011 om 22:10

Berbatov laat al vanaf het begin zien dat hij het waard is alleen nu scoort hij ook veel.

9 mei 2011 om 22:33

In zijn begin speelde hij toch geregeld ook hele matige wedstrijden.

Begrijp me niet verkeerd wat manu tegen schalke liet zien was zeker knap, maar net als ik weet Guardiola heel goed dat Schalke gewoon een matig team heeft.

Ik hoop een overwinning voor Barcelona maar het gaat zeker niet makkelijk worden. Alleen denk ik dat de sleutel ligt bij Messi. Als hij in de wedstrijd zit dan krijgt hij zowiezo 2 a 3 momenten waarbij die iemand voor de goal kan zetten of zelf een actie kan aangaan. Daarnaast heb ik afgelopen week de finale nog eens terug gekeken en eerlijk is eerlijk het was geen hoogstaande wedstrijd. Manchester was beter in de eerste 10 minuten maar na de goal van Eto'o heeft Barcelona de controle gehad over de wedstrijd. Welliswaar niet met goed voetbal maar met degelijkheid. Er zijn zeker kansen voor Manchester om te winnen. Hoe langer het 0-0 blijft hoe beter. Daarnaast moeten ze proberen om Xavi en Iniesta uit hun spel te halen.

Want dat zijn wel de bepalers van Barcelona. Messi komt op 30 meter van de goal in actie en verdeeld het spelletje tot er een moment komt dat hij toe kan slaan. Hij is de meest geniale voetballer die ik gezien heb.

Hoop dat Barcelona wint. Maar onderschat het degelijke Manchester met Giggs, Scholes, Hernandez, Nani, Rooey Valencia, en Vidci niet.

United is inderdaad een hele lastige tegenstander. Fysiek zijn ze sterker dan Barcelona, en ze beschikken over tonnen ervaring. United weet als FCB wat winnen is, de vraag is hoe gaan ze het aanpakken? Ik hoop dat United haar eigen spel zal spelen, want daar zijn ze gewoon heel sterk in en dan zien we een leuke finale. Heb gisteren de eerste helft van United - Chelsea gezien, en daar heb ik echt een ontzettend sterk United gezien. Barça zal snel de bal moeten rondtikken om United los te krijgen, anders gaat het simpelweg niet lukken. Als Barça zoals in de Copa speelt, dan zie ik ze verliezen van United. Al de fans die denken dat Barça over United zal walsen, die raad ik aan om de komende weken hun mond te houden, want praatjes komen vaak harder terug.

Visca el Barça!

Ik kijk echt uit naar deze wedstrijd. Barcelona verkeert in een topvorm en Manchester eveneens. Het maakt mij niet heel veel uit wie de wedstrijd wint, ben een neutrale kijker deze wedstrijd en hoop op mooi voetbal.

Ik moet Guardiola wel gelijk geven natuurlijk. Als de reserves van Man Utd Schalke 04 kansloos laten, zegt dit heel erg veel. Zegt ook veel over de jeugdopleiding van Man Utd. Deze is fantastisch. Wordt een mooie wedstrijd met hoge verwachtingen, komt wel goed.

Wat mij betreft bezitten ze allebei de kwaliteiten om de wedstrijd te winnen. Ik denk ook dat dit de 2 terechte finalisten zijn.

Als ze beide fit aan de aftrap verschijnen, en beide een goede dag hebben, kan dit alleen maar een heel mooie wedstrijd worden om te zien.

Wordt een erg spannende wedstrijd. Verwacht dat het 50/50 zal worden. Deze 2 zijn met Real Madrid samen de sterkste teams op dit moment. Kijk er nu al na uit.

Dar team met reserves is ook gewoon top en Schalke is dat helaas dit jaar niet. Verrassend dat ze halve finale haalde, maar het team is matig. In de zomer moet er echt gericht en goed ingekocht worden.

Ik verwacht een interessante wedstrijd. Echter denk ik dat Barca toch wel gaat winnen als Manchester United aanvallend gaat spelen en het lijkt me sterk dat Ferguson dezelfde tactiek als Mourinho gaat gebruiken(in mijn ogen wel de beste tactiek tegen Barca met elk ander team dan Real)

Dit roep ik ook al weken: United is gewoon de sterkste tegenstander die je kan tegenkomen als Barca zijnde. Iedereen zal 28 Mei op de top van hun kunnen moeten spelen (individueel) en dan zal het als collectief allemaal goed passen. Als dit gebeurt ben ik ervan overtuigd dat Barca de 4e CL gaat pakken, als ze in vorm raken zijn ze niet te stoppen. Echter als dit niet het geval is, kan United ook 'gewoon' eenvoudig winnen van Barca. Deze wedstrijd zal op de allerkleinste details beslist gaan worden deze ploegen ontlopen elkaar nauwelijks.

In principe heeft Barça een beter team dan Manchester United, maar in een wedstrijd kan alles gebeuren. Als Real Sociedad, Hércules Alicante en Real Betis van Barça kunnen winnen kan United dat al helemaal. Natuurlijk zijn er voor die nederlagen duidelijk redenen aan te wijzen, (interlands, B-elftal, arbitrage), maar mensen die nu al zeggen dat Barça sowieso wint nemen wel een heel groot risico. Manchester United heeft een geweldig team met spelers als Rooney, Hernández, Van der Sar, Ferdinand en nog veel meer. Als je niet scherp begint en een beetje uit vorm bent lopen ze gewoon over je heen.

Haha die comments van Xavi en Alves, mediatraining iemand?

Maar dit is een wedstrijd op zich. Voor de iets oudere onder ons het Dream Team van Cruijf ging ook een zeker finale in tegen AC Milan als de grote favoriet en werd toen helemaal ingemaakt. In zo'n finale kan alles gebeuren, we hebben echt wel hele gekke finales gehad van de Champions League. Tuurlijk is Barcelona favoriet, maar United is echt geen kleine ploeg, die kan elke tegenstander verslaan zeker over één wedstrijd. Over de taktiek hoeven we ons ook niet echt zorgen te maken, Fergusson is echt wel één van de beste daarin.

Wat een onzin, reserves van Man Utd? Het was gewoon het eerste elftal hoor, paar bankzitters maar die horen er ook gewoon bij. Geen respect die Pep en hij roept dit weer om hunzelf in de underdog positie neer te zetten, terwijl de hele wereld weet dat Barca de favouriet is.

Triest mannetje!

Wow, als ik de reacties lees, zie ik veel mensen die beweren dat Barca met gemak gaat winne, nou ben ik zelf fan van Barca maar ik geloof niet dat het zo gemakkelijk zal gaan, ik denk 50/50.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren