Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax hofleverancier in voorlopige selectie Pot bij Jong Oranje

Laatste update:

Cor Pot heeft woensdag de 36 namen bekendgemaakt die hij heeft opgenomen in de voorlopige selectie van Jong Oranje. De beloften nemen eind deze maand deel aan een vriendschappelijk toernooi in Oostenrijk: het Alpenland zal het decor vormen voor twee oefeninterland van Jong Oranje. Israël en Albanië zijn dan de opponenten voor de lichting van Pot.

/

Volgens OnsOranje vindt het treffen met Israël plaats op 27 mei in Schwaz. Israël is over twee jaar gastheer van het Europees kampioenschap voor spelers onder 21 jaar. De tweede interland op Oostenrijkse bodem volgt drie dagen later, opnieuw in Schwaz. Dan is Albanië de opponent.

Pot heeft voor deze interlandweek in Oostenrijk een voorlopige selectie van 36 spelers samengesteld. Pot maakt uitsluitend gebruik van spelers die geboren zijn op of na 1 januari 1990. Deze lichting is speelgerechtigd in de nieuwe EK-kwalificatiereeks die na de zomer van start gaat. Over ruim twee weken maakt hij zijn definitieve groep bekend. Ajax is met zeven spelers voorlopig hofleverancier; Feyenoord levert zes man, Excelsior vier en PSV drie. Van regerend landskampioen FC Twente is Steven Berghuis als enige afkomstig.

De voorlopige selectie:

Leandro Bacuna (FC Groningen), Nacer Barazite (Austria Wien), Anthony Bentem (Sparta Rotterdam), Steven Berghuis (FC Twente), Roland Bergkamp (Excelsior), Marco Bizot (Ajax), Daley Blind (Ajax), Jerson Cabral (Feyenoord), Jordy Clasie (Excelsior, gehuurd van Feyenoord), Lerin Duarte (Sparta Rotterdam), Lorenzo Ebecilio (Ajax), Ties Evers (De Graafschap), Leroy Fer (Feyenoord), Jeffrey Gouweleeuw (SC Heerenveen), Ricky van Haaren (Feyenoord), Florian Jozefzoon (Ajax), Johan Kappelhof (Ajax), Maikel Kieftenbeld (FC Groningen), Leon de Kogel (FC Utrecht), Kelvin Leerdam (Feyenoord), Luciano Narsingh (SC Heerenveen), Miquel Nelom (Excelsior), Gianluca Nijholt (FC Utrecht), Bram Nuytinck (NEC), Aras Özbiliz (Ajax), Sergio Padt (Go Ahead Eagles), Davy Pröpper (Vitesse), Kaj Ramsteijn (Excelsior), Ricardo van Rhijn (Ajax), Abel Tamata (PSV), Marko Vejinovic (Heracles Almelo), Charlton Vicento (ADO Den Haag), Rick ten Voorde (NEC), Georginio Wijnaldum (Feyenoord), Género Zeefuik (PSV), Jeroen Zoet (PSV).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is op zich geen verrassing te noemen. Ajax levert al jaren in diverse teams bij Oranje de meeste spelers af. Dat zie je ook aan het grote Oranje, niet normaal wat allemaal bij Ajax heeft gespeeld. Zal de komende tijd alleen maar toenemen met de renovatie van de jeugdopleiding in het vooruitzicht.

Daarbij zie ik een aantal talenten op niet al te lange termijn de stap naar het grote Oranje wel maken. Met name de buitenspelers geef ik hierbij een goede kans, gezien het daar niet van over loopt bij Oranje. Zeker niet wanneer er blessures zijn op die posities.

4 mei 2011 om 19:04

volgens mij was Feyenoord de laatste jaren vooral hofleverancier bij jong oranje.
bij U17 is Feyenoord sowieso hofleverancier. volgens mij speelden daar laatst 7 Feyenoorders in de basis.
maar je hebt wel gelijk dat in het grote oranje veel (ex)ajacieden spelen

4 mei 2011 om 19:08

Ajax en Feyenoord leveren meestal de meeste spelers af. Bij de onder-19 zitten 10 Ajax spelers, bij de onder-17 erg veel Feyenoorders.

De A1 van Ajax en B1 van Feyenoord zijn erg talentvol.

4 mei 2011 om 19:13

Heel veel? Ik denk wel het meeste van Nederland. Daarbij is het zo dat je dit ook terug ziet bij de eerste selectie van de teams. Bij Ajax en Feyenoord lopen veel spelers uit de eigen jeugd.

Als je ter vergelijking kijkt naar twente/psv is dit toch allemaal bij elkaar gekocht.

4 mei 2011 om 19:15

misschien is dit zo omdat ze niet anders kunnen? (ajax/feyenoord!)
en het is gewoon een goede ontwikkeling.

4 mei 2011 om 19:23

Bij Feyenoord is het noodzaak, maar Ajax heeft nog steeds een behoorlijk positief eigen vermogen. Die hebben echt wel andere mogelijkheden dan leunen op eigen jeugd. Feit is echter, dat ze met deze grote hoeveelheid eigen jeugd met nog een speelronde te gaan nog kampioen kunnen worden en in de bekerfinale staan. De eigen jeugd is dus van zo'n hoog niveau dat ze daar op kunnen leunen en de ''andere dingen'' (spelers kopen) niet zoveel hoeven te doen.

4 mei 2011 om 19:47

@ Expert

Het valt mij nog wel eens op dat jullie eigen jeugd verwarren met jeugdspelers die bij andere clubs weggeplukt zijn zoals Siem de Jong, Alderweireld, Vertonghen, Eriksen, Boilesen en Ebecilio.

Overigens is Twente hofleverancier van Oranje onder 18.

4 mei 2011 om 19:51

Bij feyenoord zijn die jeugdspelers ook alleen maar een gevolg van de slechte financien. Normaliter zijn het er maar 2 of 3.

4 mei 2011 om 20:08

Het valt mij nog wel eens op dat sommige mensen niet doorhebben dat de tijden veranderen. Onder eigen jeugd versta ik een speler die bij die club in de jeugd heeft gespeeld en daar gevormd is en vervolgens zijn debuut bij de eerste selectie maakt.

De tijden dat spelers bij 1 club de jeugdopleiding doorliepen en vervolgens debuteren is voorbij gezien de financiële mogelijkheden in de top. Als je als club de mogelijkheid hebt moet je hierin mee gaan wil je enige rol van betekenis blijven spelen.

Spelers als Eriksen/boilesen/de Jong/vertonghen/alderweireld etc etc etc zijn jongens die bij Ajax in de jeugdteams hebben gespeeld en daar een werkelijke aantoonbare ontwikkeling hebben doorgemaakt.

Van hieruit zijn ze doorgegroeid naar de eerste selectie. Met de visie die jij insinueert is een speler die op late leeftijd bij een amateurclub is weg geplukt, zich heeft ontwikkeld bij de club en vervolgens zijn debuut maakt geen eigen jeugd? Als je het zo tot in de detail gaat bekijken blijft er geen jeugdspeler meer over.

4 mei 2011 om 20:22

@riche: wat voor punt probeer je nu precies te maken? Het gaat over Jong Oranje dus waarom begin je in vredesnaam een discussie of Alderweireld, Vertonghen, Boilesen en Eriksen wel of geen eigen jeugd zijn? Voor zover ik weet zijn deze heren allen niet uitgenodigd voor deze selectie en kunnen ze erg lang wachten op een invitatie...

4 mei 2011 om 20:47

@ Maykel

Lezen blijft lastig, niet waar?

Het was een reactie op de stelling van deze nitwit die zich expert durft te noemen en beweert dat Ajax en Feyenoord hun spelers zelf opleiden en Twente/psv alleen maar kopen.

4 mei 2011 om 21:21

Expert beweert nergens dat Twente alleen maar spelers koopt volgens mij, maar beweert dat Twente en PSV in vergelijking met Ajax en Feyenoord bij elkaar gekocht zijn, en dat is volgens mij volledig juist. Twente en PSV hebben natuurlijk ook jongens rondlopen die wel zelf opgeleid zijn, maar Ajax en Feyenoord hebben er nou eenmaal veel meer.

4 mei 2011 om 22:24

Verschil is dat Ajax de spelers op vroege leeftijd bij andere clubs vandaan plukt en met de eer gaat strijken. Ook bij Twente en Psv zit een behoorlijk aantal spelers uit eigen opleiding in de selectie, deze clubs kokketeren er alleen niet zo mee. Daarbij is Twente hofleverancier van Oranje onder 18 dus ook daar wordt wel degelijk serieus opgeleid. De beweringen van expert zijn dus niet geheel conform de waarheid, dat is wat ik probeer aan te geven.

4 mei 2011 om 22:38

Feit is gewoon dat Ajax en Feyenoord steeds de meeste spelers in de landelijke (jeugd)teams hebben rondlopen. Bij Oranje onder 17 heeft Feyenoord volgens mij 7 jeugdspelers als ik mij niet vergis. Bij Oranje onder 19 heeft Ajax zelfs 10 jeugdspelers, waarvan er twee spelers nog de leeftijd van 17 jaar hebben en 6 spelers nog maar net 18 zijn. Het is toch wel veelbelovend moet ik zeggen dat zoveel spelers al een leeftijdscategorie (of twee) over mogen slaan. Je hoort wat Ajax betreft ook vaak dat ze een matige lichting hebben qua B spelers. Dit gaat eigenlijk niet helemaal op als je dit zo hoort. Bij FC Twente hebben zo ongetwijfeld ook talentvolle jeugdspelers, alleen komen deze ook gewoon van amateurclubs uit de regio. En er staan ook erg weinig jeugdspelers in de basis. Vertonghen en Alderweireld hebben gewoon 4 jaar in de jeugdopleiding van Ajax gevoetbalt, Christian Eriksen 1,5 jaar, maar dit komt doordat hij zo'n groot talent is. Normaliter zou dit ook wel een jaar of drie zijn geweest en Boilesen idem dito. Blind, Anita, Stekelenburg, Vermeer, Ebecilio, Ozbiliz, zelfs Ooijer komen uit de eigen jeugdopleiding. Daarbij zijn ze halverwege dit seizoen Urby kwijtgeraakt en als je dan ook nog eens de jongens die dit seizoen gedebuteerd hebben of op de bank hebben gezeten (lukoki, Overtoom, van Rhijn etc.) meerekent, dan kun je toch niet zeggen dat ze hier bij Twente en PSV overheen kunnen.

En dat Twente hofleverancier is van onder 18 (met 4 spelers) komt ook alleen maar omdat alle talentvolle Ajax en Feyenoordspelers van 17/18 jaar al bij onder 19 spelen.

4 mei 2011 om 23:12

Nogmaals het punt is dat er beweerd wordt dat Ajax en Feyenoord opleiden en PSV en Twente kopen, dat is onjuist. Daarnaast wordt van veel spelers van Ajax beweerd dat ze zelf opgeleid zijn terwijl ze doodleuk uit de opleiding van andere clubs worden weggeplukt.

Bij Twente zijn dit seizoen 5 spelers uit de eigen opleiding gedebuteerd in het eerste, hoeveel zijn dat er bij Ajax of Feyenoord?

Daarnaast maken 7 zelfopgeleide spelers deel uit van de selectie, vergelijk dat eens met Ajax en Feyenoord en dan zul je moeten constateren dat de verschillen minder groot zijn als de meesten hier blijkbaar denken.

Je laatste stelling is zulke pertinente onzin dat ik het niet eens ga proberen te weerleggen.

4 mei 2011 om 23:33

Lukoki, Bonevacia, Jozefszoon, Castillion, Boilesen, Ebecilio, Ozbilliz, en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog wel een paar. Over het aantal opgeleide spelers dat in de selectie zit begin ik niet eens, dat zijn er teveel om op te noemen. Bij elke club worden spelers weggeplukt, en elke club plukt spelers weg, je dacht toch niet dat Twente dat niet doet he. Waar dacht jij dat Ottenhof heen is. Precies, Twente. Niet dat ik daar iets tegen heb, maar Twente leidt echt niet al zijn spelers vanaf de F'jes op hoor. Sterker nog, Twente begint (in ieder geval volgens voetbal.nl) pas vanaf de D, Ajax vanaf de E. Dat betekend dus dat Twente spelers op latere leeftijd pas gaat opleiden, en dat zij ze dus zeker wegplukken van andere clubs. Dat is nou eenmaal het voetbal.

5 mei 2011 om 01:00

@expert4life

Ik vind het een beetje raar dat je er trots op bent dat Ajax heel goed is in het wegjatten van spelers die nog net niet hun debuut hebben gemaakt in het eerste elftal. Dat is hetzelfde als dat de Engelse clubs op gaan scheppen dat ze talenten bij Feyenoord en Ajax wegjatten.

5 mei 2011 om 10:44

@expert4life.

Jeugdopleidingen zijn helemaal niet zo belangrijk. Kijk naar clubs als chelsea, man c, barca en real madrid. Die kopen toch toch ook gewoon elk jaar weer een team bij elkaar. Het gaat om het eerste team. Van mij part kan je jeugd gestolen worden als het eerste maar draait. Tegenwoordig is de jeugd niet meer zo belangrijk maar wie het meeste geld heeft. Bijv Vitesse die ook allemaal spelers krijgt.

5 mei 2011 om 10:59

Bij de absolute top is het misschien minder belangrijk, maar voor Nederlandse clubs is het juist wel belangrijk als het mij vraagt. Nederlandse clubs blijven door het opleiden van talenten financieel gezond.

5 mei 2011 om 11:47

Totaal met CT eens. In Nederland kan geen enkele club (behalve in de toekomst misschien Vitesse) alle spelers kopen die hij maar wil. Het geld groeit ze niet op de rug, dus hebben ze er heel veel aan als een deel van hun selectie uit jeugd bestaat, en ze hun beste jeugd kunnen verkopen aan het buitenland, zodat ze financieel gezond blijven. Verder zeg je dat jeugdopleidingen niet zo belangrijk zijn, en noem je vervolgens Barca. Als er nou een topclub in Europa is die veel eigen jeugd in de selectie heeft is het Barca wel, dat steunt je standpunt nou niet bepaald.

4 mei 2011 om 19:08

Feyenoord was de afgelopen jaren hofleverancier toch?
Kan me nog herinneren dat er tijdens een tornooi, 7 spelers van Feyenoord bij zaten.

4 mei 2011 om 23:09

Wat jammer van al die rode duimpjes. Waarom reageren deze mensen niet even waarvoor je dan een rode duim verdiend? Ik vind het toch raar om te zien dat PSV slechts drie spelers levert. Hebben die dan zo'n karige opleiding, iemand een idee?

4 mei 2011 om 23:57

Feyenoord levert eigenlijk negen man af, want zowel Nelom, Ramsteijn als Clasie staan onder contract bij Feyenoord. De titel is een beetje vertekend. Verder domineert Feyenoord de afgelopen jaren de nationale jeugdteams wel degelijk, gevolgd door Ajax. Kijk de gegevens er maar op na!

Maar het is wel een feit dat Ajacieden en Feyenoord altijd de meeste spelers leveren. Psv'ers en Twentenaren zie je maar zelden. Zegt natuurlijk ook wat over die jeugdopleidingen.

5 mei 2011 om 01:05

Ajax heeft inderdaad altijd het grootste aandeel gehad in de jeugdteams. Maar nu niet meer.

'feyenoord Academy is hofleverancier van de nationale jeugdselecties van de Knvb. In de vijf nationale jeugdselecties van Schaduwteam onder 15 tot en met Oranje onder 19 is Feyenoord met in totaal zeventien spelers vertegenwoordigd. Dat blijkt uit een overzicht dat is opgesteld door de Knvb aan de hand van de definitieve selecties voor de meest recente wedstrijden van de verschillende nationale jeugdelftallen.'

Overigens zijn Feyenoord en Ajax hier samen hofleverancier. Padt staat onder contract bij Ajax en drie van de vier spelers van Excelsior staan onder contract bij Feyenoord.

Eigenlijk zelfs 8, want Padt is verhuurd door Ajax.
Leuk om te zien dat de jeugd ruim vertegenwoordigt is in jong oranje. Geeft toch een beetje hoop voor de toekomst

4 mei 2011 om 19:01

Inderdaad,
maar Van Rhijn en/of Kappelhof hebben/heeft toch de overstap naar Groningen gemaakt. Als je het rijtje namen zo ziet staan, is het wel een aardige selectie, maar het is moeilijk te zeggen hoeveel spelers ook echt belangrijk zullen zijn voor het echte oranje later.

4 mei 2011 om 19:08

Kappelhof en Burnet hebben de overstap naar Groningen gemaakt. Ze konden beide verlengen bij Ajax, maar verkozen een verblijf bij Groningen daarboven.

Ajax hoeft hier niet zo rouwig om te zijn, want ik vind zeker Burnet veel te weinig brengen en die zal dan ook nooit Ajax 1 gehaald hebben. Kappelhof ben ik positiever over en vind het dan ook jammer dat hij niet bij Ajax is gebleven.

Maargoed, talent genoeg in de A1!

4 mei 2011 om 19:09

alleen van Kappelhof heeft volgens mij de overstap naar Groningen gemaakt.

4 mei 2011 om 19:11

Van Rhijn en Kappelhof hebben volgens mij geen overstap naar Groningen gemaakt hoor.

Hopen dat er een paar zich echt gaan ontwikkelen in de Eredivisie.

4 mei 2011 om 19:18

Van Rhijn heeft niet de overstap gemaakt, Kappelhof en Burnet wel. Heb het net nog even nagekeken. Dit omdat het perspectief op speeltijd bij Groningen een stuk groter is dan bij Ajax het geval was.

4 mei 2011 om 20:11

Ja dat zie je toch altijd wel dat van zo'n selectie van jong oranje altijd maar een stuk of 4,5 spelers het grote oranje halen. Met een uitzondering op de generatie van der Vaart, Robben, van Persie, Heitinga, Stekelenburg. Verder als je naar het jong oranje van een jaar of 3 geleden terugkijkt heeft alleen Elia echt een vaste plek in het Nederlands elftal bemachtigd. Het is natuurlijk een beetje koffiedik kijken maar ik denk dat van deze voorselectie zoals het er nu naar uit ziet alleen Fer en Blind denk ik wel bij het grote oranje terecht komen. Misschien ook Ebecilio, Ozbiliz, Narsingh, Gouweleeuw en Wijnaldum en Vejinovic als ze zich goed weten door te ontwikkelen. Maar we mogen al blij zijn als 1/3 van die laatst genoemde spelers het grote oranje weten te bereiken. Verder ben ik vooral erg gecharmeerd van de generatie die hierna komt. Dat zal wel het Nederland onder de 19 zijn. Ik weet in elk geval van Ajax dat daar weer echt wat grote talenten rondlopen. En volgens mij bij Feyenoord ook wel.

4 mei 2011 om 19:09

Maar ook 8 van Feyenoord dan, want Ramsteijn, Nelom en Clasie zijn ook eigenlijk van Feyenoord. Beide leveren dus 8 spelers.

Hmmm Sergio Padt speelt weliswaar bij Go Ahead Eagles dit seizoen (verhuur) maar hij staat toch echt onder contract bij Ajax en is dus gewoon een Ajacied.

4 mei 2011 om 19:13

Leuk, maar dat wordt dan wel een onoverzichtelijke lijst. Makkelijker is het om de huidige werkplaats als uitgangspunt te nemen, zeker gezien het vaak niet duidelijk is waar de toekomst van verhuurde spelers ligt, al zal dat in het geval van Padt misschien wel duidelijk zijn.
Zo zouden drie geselecteerde spelers van Excelsior ook onder de naam van Feyenoord vallen in dat geval, wat in mijn ogen nogal overbodig is. Een omstredener uitgangspunt.
Ofschoon, Feyenoord en Ajax hofleverancier met beide acht spelers. Ook leuk.

4 mei 2011 om 21:40

@kniekous #23
Eigenlijk werkgever blijft volgens mij nog steeds Ajax. Want hij is alleen verhuurd aan Go Ahead Eagles. En je weet toch nooit waar de toekomst van een voetballer is. Maar momenteel is en blijft Sergio Padt toch een speler die onder contract staat bij Ajax of heb ik het mis?
Hoeveel spelers Ajax aflevert aan Jong Oranje kan me eigenlijk gestolen worden. Dat is een prestigestrijd van niets.
Voor mijn part levert een andere BVO meer spelers voor Jong Oranje.
Had eerlijk gezegd gedacht dat vanuit de overige opleidingen van Bvo's juist meer spelers afkomstig zouden zijn en dat er juist niet zoveel spelers van Ajax in de voorlopige selectie zouden zitten.
Ik plaatste alleen mijn opmerking omdat ik toevallig wist dat Sergio Padt in feite nog steeds een Ajacied is. Ik heb totaal geen zicht op (of behoefte daartoe) de jeugdopleiding van de overige Bvo's.

5 mei 2011 om 00:01

Feyenoord telt zelfs negen man. Ramsteijn, Nelom en Clasie staan odner contract bij Feyenoord.

Grappig dat drie van de spelers die hier bij 'excelsior' genoemd worden gewoon bij Feyenoord onder contract staan. 8 stuks dus, de jeugdopleiding is aardig op gang gekomen. Ajax en Feyenoord spannen de kroon hiermee, nu de rest nog!

Leuk en aardig. Maar wanneer je straks kijkt naar de basis zijn ze geen hofleverancier meer. Dan zijn het vooral de Feyenoorders die de dienst uitmaken.

Toch een zeer getalenteerd team

Padt
Kieftenbeld
Kappelhof
Nuytink
Blind
Bacuna
Wijnaldum
Propper
Narsingh
Ten Voorde
Ozbiliz
4 mei 2011 om 19:14

Ik ben zelf meer voorstander van dit elftal.

Zoet
Kieftenbeld
Ramsteijn
Nuytinck
Blind
Bacuna
Wijnaldum
Fer
Narsingh
Zeefuik
Ebicilio
4 mei 2011 om 19:26

Ozbiliz op links lijkt me inderdaad niet verstandig. Als hij erin komt gaat sulejmani naar links. Hij speelt er zelf zelden.

4 mei 2011 om 20:14

Ziet er niet slecht uit. Maar ik vindt Padt aantoonbaar beter dan Zoet. Dus die zou ik er altijd eerder inzetten. Volgens mij is hij ook vaste keeper van dit elftal. Verder zou ik Gouweleeuw of Kappelhof ipv Ramsteijn erin zetten. En ik zou Nuytinck en Blind omwisselen.

4 mei 2011 om 20:54

Ik vind Zoet toch echt de betere keeper. Ondanks het feit dat Padt zelfs nog iets ouder is. Ik zou dus ook eerder met Zoet op doel spelen.

4 mei 2011 om 22:08

Ik moet eerlijk bekennen dat ik Padt, Gouweleeuw en Kappelhof niet ken. En jij zou Blind centraal zetten? Vind het juist meer een opkomende back.

van de 4 van excelsior zijn er 3 geloof ik ook eigenlijk van feyenoord...

4 mei 2011 om 19:18

Ramsteijn en Nelom spelen sindskort ook bij Excelsior, en zijn transfervrij van Feyenoord gekomen. Jordy Clasie is wel verhuurd door Feyenoord.

Best wel logisch dit. Ajax is al jaren lang hofleverancier voor diverse jeugdteams bij Oranje, Tevens zijn er bij het grote oranje een groot aantal spelers en ex-ajax spelers die worden opgeroepen.
Bewijst toch wel weer dat de beste voetballers bij de grootste club vandaan komen!

Kwaliteit in overvloed in de jeugdopleiding van Ajax, en dit wordt met de renovatie van de jeugdopleiding (de hand van Cruijff) alleen nog maar beter!

Dit word geweldig, daar ben ik van overtuigd. Vooral in de lichting van de A1 van Ajax ben ik erg benieuwd. Daar zitten zeker 5 a 6 toekomstig basisspelers van Ajax in. Echt een enorm goede lichting (waar o.a. ook Boilesen bij hoorde)!

4 mei 2011 om 19:08

Klopt helemaal. Boilesen is echter een Deen, dus die heeft met het nationale team bij Oranje niet zo veel te maken. Ben het wel met je eens dat deze jongen gaat doorbreken bij Ajax.

4 mei 2011 om 19:11

Nee daar heb je gelijk in, Boilesen noemde ik echter alleen om maar aan te geven dat er erg veel potentie in de A1 rondloopt!

4 mei 2011 om 19:14

Boilesen gaat inderdaad wel doorbreken bij Ajax, hij speelt nu al goed vind ik. Daarnaast heeft Ajax ook een maand geleden het Deense supertalent Fischer gekocht. Hij wilde graag naar Ajax ook vanwege de reden die Eriksen heeft. Verstandig.

Ziet er toch aardig talentvol uit die selectie.
Zitten zeker een paar bij die we misschien in het grote oranje gaan zien.
Best wel verrassend dat die 2 gasten van Chelsea niet zijn opgeroepen,maar terecht naar mijn mening.

Dit lijkt me toch een behoorlijke opstelling

Die Jeroen Zoet van PSV is echt een geweldig talent.
Lijkt me de perfecte opvolger van Issakson

Kieftenbeld heeft zich geweldig ontwikkeld bij FC Groningen

Fer en Wijnaldum zijn in supervorm.

Narsingh en Ebicilio zijn super flankspelers met als Zeefuik te perfecte afmaker!!!!

Come on Jong Oranje

Zoet
Kieftenbeld
Nuytinck
Gouweleeuw
Tamata
Pröpper
Fer
Wijnaldum
Narsingh
Zeefuik
Ebicilio
4 mei 2011 om 19:22

Als die Zoet zo'n geweldig talent is kunnen ze die beter erin zetten. Ik persoonlijk ben niet zo kapot van die Issakson. Een club moet altijd de voorkeur geven aan jeugdig talent. Afgaand op jouw reactie is die Zoet wel een goeie? Veel slechter dan Issakson kan hij het dan toch niet doen lijkt me.

4 mei 2011 om 21:37

Ik denk niet dat Zoet nu al klaar is om in de basis te staan bij het 1e elftal. Daar is de druk toch wel wat groter als bij de beloftes natuurlijk.
Als het goed is wil PSV Zoet volgend seizoen uitlenen aan een eredivisie club om hem daar ervaring op te laten doen.

Ik vind dat Isaksson het wel goed doet trouwens, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

5 mei 2011 om 13:14

Jeroen Zoet is misschien nog niet klaar voor het grote werk maar de fouten die issakson maakt kun je Zoet nu beter laten maken want Zoet leert nu iets van die fouten en Issakson heeft zijn eigen stijl die mij totaal niet bevalt. Dus postzegel op issakson en wegdoen en gewoon Jeroen er in zetten.

4 mei 2011 om 20:01

Tamata !? echt? laat me niet lachen!!!! jij bent zeker een PSV supporter.. want dat is echt de grootste ramp die ik de laatste tijd op de nederlandse velden heb rond zien lopen!

Ik snap niet dat Stefan de Vrij niet bij Jong Oranje speelt. Hij speelt dan wel bij Oranje u19, maar met het aanbod aan verdedigers op dit moment zou ik hem toch oproepen. Het is ook beter voor zijn eigen ontwikkeling. Daarnaast snap ik ook niet dat Jeffrey Bruma niet opgeroepen is. Is toch een veelbelovend talent.

4 mei 2011 om 19:24

Ik denk dat gezien hij deze 2 niet op roept het juist een indicatie is naar het feit dat er genoeg goede verdedigers zijn momenteel. Als je deze 2 al niet op hoeft te roepen zegt dat toch genoeg. Als de Vrij zich zo blijft ontwikkelen komt hij op termijn wel erbij natuurlijk.

4 mei 2011 om 19:31

Deze twee hebben toch wel een hoger niveau dan een Gouweleeuw of Ramsteijn bijvoorbeeld? Misschien dat hij Bruma niet meer oproept omdat hij zijn debuut in het grote Oranje al heeft gemaakt of zo?

4 mei 2011 om 19:33

Ik denk dat het laatste er niks mee te maken heeft. Je roept gewoon je beste spelers op, of ze nou wel of niet bij het grote Oranje hebben gezeten.

Ik neem aan dat de bondscoach wel een reden heeft om deze 2 de voorkeur te geven boven de Vrij/bruma. Kan ook zijn dat hij ze gewoon eens aan het werkt wilt zien. Zo'n vriendschappelijk toernooi is daar een mooie gelegenheid voor he.

4 mei 2011 om 19:33

Apart, ik kan namelijk geen echt goede verdedigers vinden in de selectie. Nuytinck ken ik wel als basispeler bij Nec, maar voor de rest kon ik weinig goede centrale verdedigers ontdekken. Moet ook wel zeggen dat ik van een kwart van het aantal namen niet eens wist of het een aanvaller, verdediger of middenvelder was.

4 mei 2011 om 20:52

Het kan zijn dat je anderen aan het werk wil zien, maar dan stop je ze toch wel in een voorselectie van 36 man? De Vrij heeft nog geen wedstrijd in jong oranje gespeeld volgens mij, dus als hij nieuwe jongens aan het werk wil zien, zal hij toch de Vrij die het laatste half jaar zijn grote doorbraak heeft beleeft als centrale verdediger wel selecteren. Op het moment dat hij de wedstrijden echt wil winnen en dus de beste spelers meeneemt is het weer logisch dat hij Bruma in ieder geval meeneemt. Heeft toch al veel meer interlands bij jong oranje achter zijn naam dan jongens als Gouweleeuw, Ramsteijn en ook Nuytink.

Edit: Is Strootman nu ook niet geselecteerd? Die mag nog wel meedoen toch? Is in 1990 geboren. Strootman heeft echter ook al zijn debuut gemaakt bij het grote Oranje, misschien heeft het er toch iets mee te maken?

4 mei 2011 om 19:53

De Vrij zit bij Oranje -19 omdat dat Oranje 'belangrijke' wedstrijden speelt, de eindronde van de kwalificatie voor het EK, i.p.v. een in het leven geroepen-toernooitje.

Leandro Bacuna (FC Groningen), Nacer Barazite (austria Wien), Anthony Bentem (sparta Rotterdam), Steven Berghuis (FC Twente), Roland Bergkamp (excelsior), Marco Bizot (ajax), Daley Blind (ajax), Jerson Cabral (feyenoord), Jordy Clasie (excelsior), Lerin Duarte (sparta Rotterdam), Lorenzo Ebecilio (ajax), Ties Evers (De Graafschap), Leroy Fer (feyenoord), Jeffrey Gouweleeuw (SC Heerenveen), Ricky van Haaren (feyenoord), Florian Jozefzoon (ajax), Johan Kappelhof (ajax), Maikel Kieftenbeld (FC Groningen), Leon de Kogel (FC Utrecht), Kelvin Leerdam (feyenoord), Luciano Narsingh (SC Heerenveen), Miquel Nelom (excelsior), Gianluca Nijholt (FC Utrecht), Bram Nuytinck (nec), Aras Özbiliz (ajax), Sergio Padt (Go Ahead Eagles), Davy Pröpper (vitesse), Kaj Ramsteijn (excelsior), Ricardo van Rhijn (ajax), Abel Tamata (psv), Marko Vejinovic (heracles Almelo), Charlton Vicento (ado Den Haag), Rick ten Voorde (nec), Georginio Wijnaldum (feyenoord), Género Zeefuik (psv), Jeroen Zoet (psv).

Matige selectie vind ik. Geen echte uitschieters die wij over een tijd in het grote Oranje zien.
Maar je kan je er mee kwalificeren.
Wat denken jullie van mijn opstelling??

Padt
Evers
Ramsteijn
Nuytink
Blind
Pröpper
Fer
Narsingh
Wijnaldum
Cabral
Zeefuik
4 mei 2011 om 19:33

Ik zou op de linkerkant toch Vicento of Ozbiliz doen. Ik vind trouwens wel, dat de spitspositie slecht bezet is, niet slecht, want Zeefuik en andere zijn wel goed, maar in vergelijking met de andere.

4 mei 2011 om 19:35

Ik vind Narsingh anders behoorlijk goed worden. Ik denk dat we Narsingh, Cabral, Jozefzoon, Nuytinck, Pröpper, Wijnaldum, Gouweleeuw, Clasie zowiezo wel in het grote Oranje zien maar voorlopig voor de meeste de 1e 2, 3 jaar nog niet.

Ik heb heel veel van die spelers ook nog nooit zien spelen dus ja wat kan je ervan zeggen. Ik vind dat van Marwijk nu al Narsingh een kans mag geven. Of een kans, laten ruiken is misschien een betere zin. Afellay, Robben, Kuyt en Elia zijn nu zowiezo de vaste 4 en evt van Persie dan. Daarachteraan hobbelen spelers als Lens, Babel, Drenthe en misschien ook nog Beerens waarvan van Marwijk ze weleens wilt optrommelen. Ik denk dat Narsingh zeker net zo goed is als dat laatste groepje. Mocht 1 van dat 1e groepje afvallen dan zou ik graag eens Narsingh willen zien.

4 mei 2011 om 20:19

Hmmm vindt dat nou niet echt het sterkste elftal. Nu is inderdaad nog niemand van deze goed genoeg voor het Nederlands elftal maar over een paar jaar denk ik wel dat 3/4 van deze selectie bij oranje zitten. Mijn opstelling.

Padt
Kieftenbeld
Gouweleeuw
Blind
Nuytinck
Fer
Wijnaldum
Vejinovic
Narsingh
Zeefuik
Ebecilio
4 mei 2011 om 20:41

Jij zegt tegen iedereen dat je Nuytinck en Blind om moet wisselen. Maar dat moet je niet doen. Nuytinck is krachtig in de duels, en erg kopsterk die kun je veel beter centraal zetten (week in week doet hij het fantastisch bij Nec, in het centrum) en dat mist blind weer, maar Blind heeft hij wel snelheid en kan hij als back ruimte krijgen om te komen om zo aanvallend wat extra's te brengen.

Dus daarom zou ik Nuytinck altijd centraal zetten en Blind als back.

Wij zijn helemaal geen hofleverancier, dat is Feyenoord. Je moet namelijk bij Feyenoord de spelers van Excelsior (feyenoord 2) optellen

Beetje vreemde kop bij dit artikel, van Excelsior staan er drie onder contract bij Feyenoord. Ook is Feyenoord al een aantal jaar hofleverancier van de andere jeugd elftallen van oranje daaraan kan je zien dat Feyenoord toch wel weer de beste jeugdopleidingen van nederland heeft.

Wat een goed middenveld zeg!

Met Propper, Clasie, Fer, Wijnaldum heb je echt goede spelers, er staat sowieso een goed team. Ik ben redelijk onder de indruk! Wel raar wat hierboven al genoemd wordt, dat De Vrij en Bruma niet zijn opgeroepen.. Maar het lijkt me moeilijk om te kiezen, het zijn 36 goede spelers..

Lijkt h'm aardig makkelijk af te gaan, selecteren van talenten. Volgens mij was Ebecillio al na zijn debuut geselecteerd. Maarja wat moet je anders, trainer van Jong-oranje lijkt me wel wat leuks als coach. Wel echt veel goeie spelers als je kijkt. In de voorhoede heeft Cor Pot een luxeprobleem met Özbiliz, Ebecillio, Narcingh. De Kogel, Jozefzoon en Zeefuik. Dit team met spelers als Wijnaldum en Fer en natuurlijk de goede voorhoede gaat hopelijk hoge ogen gooie op het EK. Want als ik het goed begrijp is het EK over twee jaar en mogen al deze spelers meedoen??

Ik mis vooral Cillessen en De Vrij in deze selectie.

4 mei 2011 om 22:55

Ja en er had ook wel een plekje voor Castaignos bij gemogen

Dit is mijn opstelling.
Ik vind Ozbiliz eigenlijk beter dan Ebecilio dus die zet ik erin en in vind Narsingh ook erg goed.
De centrale verdedigers zijn de zwaktepunten denk ik, daar zijn ook de minste mogelijkheden.

Zoet
Tamata
Nuytink
Ramsteijn
Blind
Fer
Clasie
Narsingh
Wijnaldum
Ozbiliz
Zeefuik
5 mei 2011 om 10:50

Dan zou ik Gouweleeuw er nog bij zetten. Speelt de afgelopen weken erg goed bij Heerenveen, en is opbouwend ook sterk. Jammer dat hij die bal op de paal joeg tegen Ajax, anders had de schaal nu misschien wel in Enschede aan de muur al gehangen.

Feyenoord en Ajax, toch nog altijd de beste jeugdopleiding van Nederland.
En zoals al eerder genoemd, met de renovatie van de jeugdopleiding van Ajax in het vooruitzicht, lijkt hier alleen nog maar meer kwaliteit vrij te kunnen komen.

Nederland heeft een goeie lichting, maar het kan nog beter. Israel heeft ook een goeie jonge lichting.
Ik meen dat ik las dat Kappelhof verkoicht was aan groningen, maar zo te zien is hij verhuurd dan?

logisch dat de meeste spelers van ajax komen kijk maar naar de A1 van ajax: die zijn nu al kamioen met een groot aantal punten.
feyenoord zijn B1 is juist weer beter maarja daar heb je de komende 5 jaar niks aan

Altijd wel mooi om te zien dat bijna alle speler van vertegewoordigende elftallen of nu nog bij de grote 3, Ajax, Feyenoord en Psv, spelen of er hebben gespeeld. Daarbij moet je wel onderscheid maken, want je ziet toch wel meer topspelers brengt dan Feyenoord of Psv.

heerlijke selectie, vooral op het middenveld zie ik spelers die het grote oranje zeker wel halen in de toekomst.

kan iemand me trouwens vertellen hoe het gaat Duarte van Sparta? heb hem zien spelen een half jaar geleden en vind een goede spelers met veel inzicht, snelheid en balcontrole. Vind hem rijp voor de eredivisie.

Vind het raar dat je nooit iets over hoort op site als deze

Dit lijkt me een mooie opstelling met als uitschieters: fer, wijnaldum en narsingh

Padt
Kieftenbeld
Nuytinck
Gouweleeuw
Blind
Fer
Propper
Narsingh
Wijnaldum
Ozbiliz
Zeefuik
4 mei 2011 om 20:54

Ozbiliz speelt niet graag op links, doet hij bij Ajax ook nooit, verder vind ik het een prima opstelling moet ik zeggen.

Maar Kappelhof is toch naar Groningen gegaan?

4 mei 2011 om 20:53

Kappelhof maakt deze zomer pas de overstap, nu nog Ajaxspeler dus.

Ik ben lang niet ingelogd maar nu wou ik even iets melden:

Hoe komt het dat het de laatste tijd zo onoverzichtelijk word neergezet, ziet er toch niet uit zo? Vroeger werd er gewoon onderscheid gemaakt tussen Keepers, Verdedigers, Middevelder, Aanvallers. Dan kon je niet een beetje op een prettige manier kijken wat nou de selectie is. Mijn mening hoor..

Ontopic:
zie opeens barazite ertussen zitten, die zou ook voor marokko kunnen uitkomen, ik wacht wel af weat hij gaat doen..

Gianluca Nijholt heeft bij fcu niks laten zien.

Ik had verwacht dat van ginkel er misschien wel tussen stond. Doet het de laatste tijd zeer verdienstelijk bij vitesse, ook al speelt hij in de spits, naar mijn mening kan hij beter op het middenveld. Hij heeft namelijk een uitstekende pass in zijn voeten en is ook nog een hele harde werker. Als hij elke week blijft spelen gaat hij zich nog ontwikkelen tot een hele goede speler.

Ik mis Castaignos, in mijn ogen dé spits voor de toekomst. Of zit hij ook bij de U19?

Ik weet niet hoor maar ik mis de 2 smaakmakers van de eredivisie dit jaar !

Toornstra ? Roorda ?

5 mei 2011 om 08:05

Roorda is al te oud voor dit elftal. Gaat voornamelijk om spelers tot 1 januari 1990.

Sinds wanneer is Barazite een Nederlander?

Er is talent zat in Nederland. Onder 17 en onder 19 zijn ijzersterk.
Daar zitten wel een paar rare namen tussen, maar goed.

Zoet zal de 1e doelman worden.

Bruma en de Vrij worden het centrale duo van dit jong oranje.

Ter Wierik wordt de rechtsback.

Van Aanholt als hij zijn hoofd erbij houd de linksback.

Middenveld met Strootman, Fer, van Ginkel staat ook als een huis.

Alleen voorin zal je keuzes moeten maken. Narsing, Castaignos, Wijnaldem.

Met dit elftal kan je een gooi doen naar het EK in 2013.

Op de bank Padt,propper, Nuytink, Kieftenbeld, de Kogel, Ebiciello, Vejonovic

Twee keepers die onder contract staan bij Ajax, terwijl die ook nog Vermeer hebben. Ze hoeven zich in Amsterdam dus geen grote zorgen te maken over de opvolging van Stekelenburg.
Wat me wel opvalt is dat een groot deel van deze groep nog nauwelijks ervaring in de Eredivisie heeft. Van die jongen van Twente (berghuis) heb ik zelfs nog nooit gehoord. Ik kan me ook wel lichtingen herinneren met veel meer ervaring.

Wat een drama dit Cor Pot. Waarom roep je Castaignos, de Vrij, Cillissen, Indi? en nog een aantal spelers niet op? Nederland U19 heeft helemaal geen toernooi of interland, geloof Ik.

5 mei 2011 om 13:49

inderdaad, vooral castaignos oproepen.. hij is zeker veel beter dan zeefuik!!!

Zo zou ik het liever gezien hebben. Met Wijnaldum achter de spits. En de Vrij en Martins Indi als CV. Maar ieder zijn eigen mening.

Cillissen
Nuytinck
De Vrij
Martins Indi
Kieftenbeld
Strootman
Wijnaldum
Fer
Narsingh
Castaignos
Ebecilio

Ik zou zelf voor De Roon hebben gekozen in plaats van Benthem. Hij heeft veel meer talent en voetballend vermogen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren