Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho: 'Als Barça eerlijk speelt, zullen we een betere wedstrijd zien'

Laatste update:

De persconferentie van José Mourinho in aanloop naar de Champions League-kraker tussen Real Madrid en Barcelona van woensdag was er voor de Spaanse media een om van te genieten. De oefenmeester van Real hekelde niet alleen de uitspraken van Josep Guardiola, maar sprak ook openlijk over het feit dat vier van zijn spelers op scherp staan. "De vraag is hoe deze situatie is ontstaan. Ik ga geen antwoord geven op de vraag waarom sommigen kaarten kunnen forceren en anderen niet."

/

Het was al snel duidelijk dat Mourinho over de tegenstander uit Catalonië sprak. "We konden het ook niet doen toen we tegen Tottenham Hotspur al met 4-0 voorstonden", vervolgde de Portugees. "Onze tegenstander van morgen houdt er wel rekening mee. Als zij denken dat ze het beste team ter wereld zijn, dan is het niet nodig dat ze ons dwingen om een gele kaart te pakken. Als ze eerlijk zijn, zullen we een betere wedstrijd zien. Als ze winnen, dan zal ik ze feliciteren."

Mourinho rekent zich nog niet rijk na de zege in de bekerfinale van vorige week. De Portugees memoreerde aan de afstraffing die zijn ploeg vorig jaar november kreeg bij de eerste editie van dit seizoen. "Ik ben nog steeds dezelfde coach die toen met 5-0 verloor en ik heb geen toverdrankje." Hij weigerde op de persconferentie een favoriet te benoemen. "Barcelona is een topteam en alles is mogelijk. Ik weet niet of een remise goed of slecht is, dat hangt van de wedstrijd af."

"Als we veel beter zijn, dan vind ik het geen goed resultaat. Als zij veel beter zijn, dan wel." Mourinho denkt niet dat Real Madrid een mentaal voordeel heeft door de bekerwinst. “We hebben het over verschillende competities. Elke wedstrijd kent zijn eigen karakter."

Wie is de favoriet?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mourinho stop eens met die uitspraken, dadelijk gaan mensen nog denken dat je arrogant bent. Ik verwacht twee mooie wedstrijden, en hopelijk gaat real madrid door.

26 april 2011 om 16:32

Hahaha die Mourinho blijf ik toch een grappige vent vinden! in ieder geval heeft hij het hoogste cijfer van de klas bij het vak 'mediatraining'....what's next?

26 april 2011 om 16:33

Hij moet eens ophouden met al; die provocerende onzin opmerkingen en zich als een heer gedragen.

26 april 2011 om 16:37

Dat moeten jullie zeggen als Barca spelers / fans / trainers / bestuursleden. Die zijn gelukkig nooit provocerend. Voor elke Classico komt het voor en nu is Real wat vaker in het nieuws omdat zij Mourinho hebben. Maar als jullie provoceren, dan juichen jullie de uitspraken van Alves, Xavi, Rosell en dergelijke toe. Zouden jullie daar niet eens mee ophouden?

26 april 2011 om 16:37

steekt hij eindelijk barca is een keer lekker die veer in hun reet.. gaan mensen weer lopen zeuren.

hij heeft toch gelijk? Als barca denkt dat ze het beste team ter wereld zijn dan moeten ze eerlijk kunnen winnen. hij hoopt gewoon dat mensen als jij het weer als provocatie zien, en zo zou hij het vast diep van binnen bedoelen, maar wat hij zegt klopt gewoon hoor.

26 april 2011 om 16:46

Vergeet grote Madrid fan Pique niet!!!! ook één van de grote schijnheilen die in Barcelona rond huppelt!

26 april 2011 om 17:02

Mourinho hoor je hier constant over, ik betrap Guardiola nooit met zulke onzin opmerkingen.

26 april 2011 om 17:05

Goh..eerlijk spelen.
Had die Pepe er nog wel in moeten staan? En als Real zo'n wereldploeg is horen zij ook vol op de aanval te spelen.
Ze zijn toch zo goed met hun miljoenensterren.
maar nee, lekker counteren..wat een wereldploeg..laat me niet lachen..99 procent van de wereld is voor Barca..vind je het gek.
En ik heb niet eens wat met Barca.

26 april 2011 om 17:17

Wat is er niet eerlijk aan verdedigend spelen? Als Barcelona echt zo geweldig is dan winnen ze ondanks het feit dat het andere team verdedigend speelt. Smoesjes altijd

26 april 2011 om 17:34

Dus jij vind Real wel eerlijk spelen en Barça niet ?
Als dat zo is, is de kans dat je alles door een Real bril ziet 100 %

26 april 2011 om 17:35

Vooral die Alves jonge, soms doet hij echt smerig in het veld. Die ene keer Busquets die theater speelde toen hij zn handen openden om te kijken wat de scheids zou doen, messi die keihard een bal wegschiet omdat hij één keer niet kan winnen en de beslissende kan scoren tegen Real, Pique die keer op keer arrogante uitspraken doet en dan Pep die weer het tegenovergestelde doet namelijk de bescheiden gentleman uithangen\.

26 april 2011 om 18:01

Ik moet de tacticus Mourinho met tegenzin,maar toch weer mijn complimenten geven. Hij is al bezig met zijn spelers te verdedigen in verband met overtredingen die ze 100% zeker weer zullen maken om barca af te stoppen. Maar het feit dat hij beweert dat de spelers van barca zich moeten gedragen na overtredingen die ze te verwerken krijgen is een beetje zielig en laf. Als jij je spelers het veld op stuurt met de instructies om de aanvallen van barca op welke manier dan ook af te stoppen,dan moet je er ook rekening mee houden dat je gele kaarten zult vangen en misschien ook rode.
Van mij mag Real met 10 verdedigers spelen als ze dat maar op een Eerlijke manier doen en niet zoals in de afgelopen 2 wedstrijden. Of wel maar dan niet zeuren over gele en rode kaarten.

26 april 2011 om 18:33

ja elke mens heeft nou eenmaal zijn eigen karakter en zijn eigen mening en wie het wel of niet uitspreekt laten we aan hen zelf over wat mij betreft.

mourinho is een hele weize man hij spreekt hele wijze zinnen uit als je het begrijpt!

26 april 2011 om 19:35

@ superjood5
Hoezo schijnheilig? Pique heeft op de WK bloed (letterlijk), zweet en tranen gelaten voor Spanje... En nu krijgt ie verwijten dat ie een verrader is???
Een beetje dubbel vind je niet?

En wat betreft de overige (catalaanse) spelers van Barça; het is makkelijk om ze nu vanuit Madrid van alles te verwijten maar zonder hen was Nederland (of Duitsland) nu wereldkampioen.

Een treffen tussen Real en Barça zorgt altijd voor uitspraken; iedereen bij beide clubs heeft een mening en elke mening wordt in Sport, Mundo Deportivo, Marca of As gepubliceerd, of het nu de Presi's, de (oud)spelers, de coaches, de voetbalvrouwen of de terreinknechten zijn. Het is één groot mediacircus; niet meer en niet minder. Het enige moment dat er toe doet is morgen om 20:45 (tot +/-22:30) en volgende week dinsdag van 20:45 tot minimaal +/- 22:45; wellicht langer). Tevens het enige moment dat iedereen zijn bek houdt. Die twee keer minimaal 90 minuten zijn het oog van de tornado; totale stilte in de chaos die weken voor en na de wedstrijden ontstaat.

26 april 2011 om 19:46

Mooie laatste zin en zo waar!

26 april 2011 om 23:02

oke zij zijn soms in het nieuws maar zij zitten alleen maar een beetje te ouwehoeren jong, en reageren op een soort van geestige manier op de reacties van real madrid

26 april 2011 om 23:05

Barça moet in de Clásico's de voeten laten spreken en al deze mindgames gewoon negeren, dan heb ik er het volle vertrouwen in dat ze gaan winnen.

27 april 2011 om 00:01

Eerlijkheid, haha. Als je eerlijkheid wilt, dan zoek je die maar in de woordenboek. Op een voetbalveld zal je het niet vinden.

27 april 2011 om 15:41

@dmanutd
Alves: idd irritant
Rodesll: die moet zelfs een spraakverbod krijgen!
Xavi: oneens! zijn opmerkingen zijn hooguit scherp.

26 april 2011 om 16:34

Zal er diep van binnen een beetje arrogantie in hem zitten denk je? ik twijfel.

Wat een geweldige man is en blijft dit in de media en naast het veld.

26 april 2011 om 16:41

Als barça verliest dan spelen ze echt het zelfde voetbal als nederland mooi voetbal en sterft in schoonheid weer geen internationale hoofdprijs dus nederland is echt slimmer geworden

26 april 2011 om 17:06

maar nog steeds geen prijs voor Nederland. En barca heeft wel prijzen behaald met mooi voetbal.

26 april 2011 om 17:46

Blijkbaar is ie bang dat die gele kaarten roet geven op zijn tactiek. Ach ja. De scheidsrechter beslist en die zijn niet altijd stom om zich te laten beïnvloeden. Een beetje vertrouwen in de scheidsrechter mag heus wel.

Waar heeft hij het nu eigenlijk over, ik snap het niet zo goed. Verder lijkt het me sterk dat Real beter dan Barca zal zijn, wat de uitslag natuurlijk niet weerspiegelt.

26 april 2011 om 16:41

Ja idd! ''onze tegenstander van morgen houdt er wel rekening mee. Als zij denken dat ze het beste team ter wereld zijn, dan is het niet nodig dat ze ons dwingen om een gele kaart te pakken. Als ze eerlijk zijn, zullen we een betere wedstrijd zien. Als ze winnen, dan zal ik ze feliciteren.'' staat er. Tuurlijk is om kaarten vragen niet eerlijk, maar dat heeft niets met de kwaliteit van de wedstrijd te maken toch?

Als Mourinho nu eens gaat voetballen, niet met acht man rond de zestien gaat hangen en zorgt dat idioten als Pepe en Arbeloa zichzelf in de hand houden: dan zal de wedstrijd een stuk beter worden!

26 april 2011 om 17:04

Gaat echt nergens over, hij zeurt ook altijd dat zijn spelers nooit de wedstrijd met 11 man kunnen uitspelen, maar de schuld ligt toch echt zijn spelers als ze rood pakken, moeten ze maar minder trappen.

26 april 2011 om 17:38

helemaal eens met jouw reactie.
Als ze nou eens gewoon proberen te voetballen, dan zal het stuk leuker en makkelijker worden voor Barça =D

Haha ook als jezelf eerlijk speelt Mourinho. Met je getrap van de spelers. Ik hoop echt dat Barca lekker flink blijft liggen na kleine tikken. Dan past Real wel op met dat harde spel. En krijgen we ook een leukere wedstrijd.

26 april 2011 om 16:35

en precies daarom heb ik zo'n hekel aan dat spaanse voetbal; theater wordt gewaardeerd blijkbaar..

26 april 2011 om 16:40

Helemaal gelijk heb je. Je verdiend een groen randje, maar ik kan hem je niet geven. Daarom zal ik ook nooit voor een Spaanse club zijn, want als die in Engeland moeten spelen zouden ze nooit overleven. Dat daarnaast een Barca fan het toejuicht dat theatraal gedrag goed is, verbaast me niets.

26 april 2011 om 17:10

En daarom zijn Spanjaarden ook de beste :D
Ze zijn gewoon heel slim. Met voetbal moet je alles er aan doen om te winnen. Ik zeg niet dat het hoort maar het gebeurd. Net als de trappen van Real spelers. Het hoort niet maar gebeurd. Zolang de scheids het niet ziet is het slim.

Ja en tuurlijk hoop ik als Barca fan dat ze slimmer zullen zijn dan Madrid. Zal Madrid winnen feliciteer ik Madrid. Ik heb geen hekel aan Real hoor.

26 april 2011 om 17:41

ik irriteer me al als ik nani theatraal zie gaan liggen, wat een hekel heb ik aan dat spaanse voetbal. Arrogantie straalt er af, week in , week uit. Geef mij nou maar gewoon een mooie engelse pot met wilskracht en gedrevenheid. Elk jaar is het spannend. Dat kan je in Spanje niet zeggen.

he bah , spaans voetbal...

26 april 2011 om 17:56

ik ben het met je eens dat het slim is, maar vind wel dat het van beide kanten een beetje overdreven is. Met iets minder geschop en geval mag ook wel :-)

Ben echt benieuwd hoe iemand als Messi of Iniesta het in England zou doen, zou de Ronaldo vs Messi discussies interessanter maken :-)

26 april 2011 om 20:39

@manutd3005
OK, dat jouw persoonlijke mening... Je houdt niet van passie, emotie en theater dat dat met zich meebrengt. Je houdt dan ook niet van tactiek en schoonheid.

Je houdt meer van lange halen snel thuis, miljardairs die niet weten wat ze met hun geld moeten dus maar een club kopen, een competitie die zichzelf de Engelse Premier League noemt maar beter Competitie van het Verenigd Vreemdelingenlegioen kan noemen...

Spannend? Bijzonder spannend! De laatste zes jaren is het stuivertje wisselen tussen Man Utd en Chelsea; ieder drie keer kampioen. En ik durf te wedden dat dat voorlopig zo blijft. Tenzij Man City weer een halve (ijzersterke) selectie koopt.

Het is appels met peren vergelijken; gelukkig is er voor iedereen wat wils. Zelf ben ik Spaans/catalaans en kijk ik liever naar de passie, furie, emotie en theater van het spaanse voetbal (inclusief Real; al is het in de hoop om ze te zien verliezen).

Dus zon of regen, warmte of kou, schoonheid of gedrevenheid, emotie of wilskracht... Voor mij het ene, voor jou het andere

26 april 2011 om 16:38

mee eens alsof real sportief speelde de afgelopen 3clasicos, bijv ramos in camp nou maar daar hoor je hem niet over.

Eerlijk speelt?? gele kaarten laten pakkern??
Vertel jij maar eens je spelers eerst om eerlijk te spelen, ipv benen hakken.

Mourinho je kan het beter tegen je eigen spelers zeggen,dat ze een x eerlijk moeten spelen!!
En niet van die smerige overtredingen moeten maken.
Oa zoals bij Villa .
Hij zou maar wat graag trainer van Barca willen zijn.
Valt wel op dat hij het vaak over Barca heeft!!

26 april 2011 om 16:51

Gek hè, als ze 4 keer tegen elkaar spelen in 3 weken...

26 april 2011 om 17:07

Euh..overtreding op messi vergeten van Pepe..die Pepe had er allang uitgemoeten..vieze speler.

26 april 2011 om 17:58

sorry maar Villa valt echt heel makkelijk...en eerlijk spel geld aan beide kanten hoor, Real (en met name Pepe) is te lomp, en Barca (busquets,iniesta en Villa) vallen te makkelijk....

Zucht...vaak over Barca? 4 keer op een rij....moet ie t dan over de andere halve finale gaan hebben ofzo? Misschien de NBA playoffs? Zijn ook leuk...

26 april 2011 om 18:31

Hij heeft het ook altijd als ze niet tegen Barca spelen.
Dan is het weer dat tegenstanders anders spelen, dan zijn het weer scheidsrechters die volgens hem Barca voortrekken.

26 april 2011 om 19:00

@reindeer

Volgens mij snap je niet wat hij bedoelt. Villa lag namelijk al op de grond en toen ging Arbeloa expres op Villa's kuit staan. Villa schreeuwde het uit van de pijn en vervolgens trokken Ramos en Arbeloa hem snel omhoog zodat de scheids niets zou merken.

Door dat soort viezigheidjes zullen de Barça spelers eerder met zn allen naar de scheids toe rennen bij een vieze overtreding, als de tegenstander constant mag trappen zonder daar voor bestraft te worden is het begrijpelijk dat je gaat appelleren bij de scheids bij de zoveelste overtreding.

26 april 2011 om 19:50

@ 4barca4

dat doen ze bij de eerste overtreding al, niet na ''de zoveelste overtreding''

Mourinho is een trainer die zo irritant mogelijk probeert te zijn. Mindplaying, ziekelijke mediaspelletjes maken daar deel van uit.
Jammer, maar zulke figuren heb je ook in het voetbalwereldje. Is een wereldcoach, als hij zijn mond eens een keer houd in de media is hij nog beter.

Als Mourinho Ramos, Arbeloa en Pepe is mee geeft dat ze niet als wilde honden te keer moeten gaan, krijgen we wellicht is goed voetbal te zien in de komende 2 classico's.

'als José iets meer lef heeft dan om in zijn eigen thuishaven met 11 man voor de pot te gaan hangen, zullen we een betere wedstrijd krijgen.' Jammer dat Pep zo'n gentleman is, dit zou een meer dan correcte uitspraak tegen dit bijna zielige geouwehoer van Mourinho zijn.

ik denk dat je de persconferentie moet kunnen volgen om te begrijpen wat hij precies zegt. Dit is allemaal klakkeloos overgenomen (waarschijnlijk) en er zijn natuurlijk vragen gesteld waar Mourinho (op zijn eigen rare manier natuurlijk) antwoord op geeft.

Vorige persconferentie gaf hij geen antwoord en vond iedereen het dom. Nu geeft hij wel antwoord en is het weer niet goed... die man kan bij sommigen niets goed doen heb ik het idee

26 april 2011 om 19:04

Dat hij niks zei vond ik juist een verademing, de actie daarna toen hij journalisten ging negeren omdat ze eerder zijn assistent negeerden vond ik heel erg goed, maar zodra hij zijn mond opentrekt over een tegenstander komt er bullshit uit. Het is allemaal gwn teveel de gebeten hond acteren en doen alsof iedereen tegen hem is. De act van deze man is waaraan ik (en met mij nog vele anderen) zich ergeren.

Minder modder en meer voetbal bitte!!!

Het ligt altijd aan een ander bij Mourinho. Die gele kaarten krijg je niet zo maar hoor.

Laten we het hierop houden:

Wat Pepe en misschien ook Arbeloa gedaan hebben hoort absoluut niet thuis op een voetbalveld, en moet gewoon bestraft worden als het gezien word, dat kun je Real verwijten.

En wat je Barcelona kunt verwijten? Constant aannaaien van kaarten? Bij elke overtreding, of zelfs als het geen overtreding is, als parasieten met z'n allen de scheids bestoken? Dan zeggen sommigen dat Real met 8 man de rust in moest gaan, maar op vragen om een kaart staat toch ook geel? Tel uit je winst. O en dan heb je ook nog het gevalletje Busquets met z'n gestrekte been op Alonso, nog gevaarlijker dan wat Pepe deed eigenlijk. Notabene op z'n maatje op het middenveld bij Spanje Alonso, wat een imbeciel zeg.

Bij Real doen ze het overigens ook, maar dat zijn maar een paar spelers, bij Barcelona zijn het er veel meer. Vooral Busquets, die gast is echt dodelijk voor het eerst zo geweldige imago van Barcelona. Zelfs Messi begin bepaalde trekjes te vertonen, en raad eens wie dat nou juist helemaal niet gedaan heeft in de afgelopen wedstrijden? Juist ja, Ronaldo. Geeneen keer om de scheids gezien.

Nogmaals bij Real gaan er ook dingen fout(lees : Pepe), maar Barcelona is echt een kweekvijver voor acteer-talent geworden, wat een stelletje zielenpieten, ze waren toch zo goed in voetballen?

26 april 2011 om 16:41

helemaal mee eens.

wat real doet is natuurlijk niet goed. moet hard bestraft worden.. wat mij betreft schorsing en klaar. maar wat barca spelers doen is net zo min goed. dat moet ook net zo worden bestraft want dat zijn ook gewoon de regels zoals je al aangeeft.

daarbij valt het me op dat wanneer er iemand van barca wordt neergehaald het al een paar keer is voorgekomen dat de hele bank van barca het veld in loopt en staat te schreeuwen tegen de scheids.. ik hoop dat guardiola daar nog wat aan gaat doen want dat vind ik echt helemaal absurd. je zit op de bank, dus blijf je daar zitten.

26 april 2011 om 16:42

Makkelijk om over Busquets te beginnen, maar die ene overtreding van hem op Xabi Alonso viel in het niets bij de idioten van Real, met name Pepe en Arbeloa. En normaal gesproken ook Sergio Ramos. En als er iemand goed is in het aannaaien van kaarten is het die schwalbe koning, Di Maria. Die jongen valt al wanneer en een tegenstander binnen een straal van 5 meter komt. Madrid kan Barca alleen verslaan door met z'n allen voor het eigen doel te gaan liggen, en te counteren. En verder Barca te ontregelen met hele vieze overtredingen. Jammer dat 'het voetbal' heeft verloren in de finale van de Spaanse beker. Laten we hopen dat 'het voetbal' niet verliest in de CL.

26 april 2011 om 16:46

Eens dat Di Maria ook tot die categorie behoort, absoluut.

Maar op basis van wat valt die overteding van Busquets in het niet bij die van bijvoorbeeld Arbeloa, dat snap ik nou weer niet.

Het voetbal heeft niet verloren, Barcelona heeft nauwelijks gevoetbald, was meer bezig met randzaken. Als ze zich puur op het voetbal focussen en boven al dat getreiter staan zou dat ze enorm sieren, en ook meer succes opleveren dan nu, dat is wel gebleken.

26 april 2011 om 16:53

Papillonn

Niet het voetbal heeft verloren, Barcelona heeft verloren. Een tactiek bedenken om een op het oog betere tegenstander te verslaan is ook een onderdeel van het voetbal!!

26 april 2011 om 17:18

Dat Real verdedigd speelt maakt voor mij als Barca-fan niks uit.. maar dat ze overtredingen gaan maken, om het spel van Barca te ontregelen, dat is niet echt een tactiek vind ik.. en daar moet de arbiter tegen optreden..
Als ik een verdediger zou zijn, en ik mag Ronaldo elke keer foutief afstoppen, dan is het tog vrij normaal, dat hij niet veel kan doen..
zoals ik al zei, verdedigen mogen ze doen, dat is hun recht, maar geen overtredingen maken om het spel van Barca te ontregelen..

26 april 2011 om 16:46

Misschien dat Barca-spelers het niet op ronaldo gemund hebben maar Real-spelers dat wel op messi?

26 april 2011 om 16:47

Prachtig, precies hoe ik erover denk. Ondanks dat ik enorm kan genieten van hun spel vind ik Barcelona een ongelooflijk vervelend team worden; mede door het alsmaar vragen van kaarten. Volgens de reglementen is het vragen om een kaart geel, alleen snap ik niet dat dit vrijwel nooit toegepast wordt. Want dan is het snel over met dat onuitstaanbare gedrag.
Mijn sympathie voor Barcelona als club is al lange tijd weg, daarom hoop ik ook dat Real (ook absoluut geen fan van dit team, dus dat zegt genoeg) aan het langste eind trekt en Barca uitschakelt in de halve finale CL.

26 april 2011 om 17:18

die van Real liepen ook allemaal naar de arbiter voor een kaart te vragen, komt er nog bij dat ze zelf ook nog is smerig speelden..

26 april 2011 om 19:13

Natrappen en schoppen is tog ook rood? Die werden ook niet gegeven dus dan mag je van mij die gele kaarten ook wel weglaten als je tog bezig bent.

26 april 2011 om 16:58

@t0mt0m18

De afgelopen twee Clásico's waren er Spaanse scheidsrechters, die trekken niet snel een kaart voor ''vragen''. Hopelijk krijgen we een correcte cl-scheids die wel volgens de regels fluit en dus ook de eerste de beste kaartenvrager een kaart geeft. Dan is het van beide kanten zo afgelopen met dat gezeur....hoop ik dan.

26 april 2011 om 17:37

Voetballen is slechts hun hobby, weet je dan niet dat het allemaal sterren zijn in de Musicals van Barcelona? Wat een geweldige toneelspelers, Busquets is genomineerd voor een award.

26 april 2011 om 18:06

Waar heb jij het over, Het was Ronaldo die ermee begon hij was de aanstichter van al het kwaad. Hij maakte in de 1ste minuut al een schwalbe waardoor alles begon.,

26 april 2011 om 18:16

Inderdaad. Die Busquets vind ik de grootste schande van het hedendaags voetbal. Die gast is zo irritant. In de finale ging hij na elke overtreding of weer een valpartij van een Barcelona speler naar de scheids om een kaart aan te naaien. Telkens maakt hij schwalbes en doet net of zijn enkel door midden ligt. Die andere fratsen laat ik maar achterwege. Zowel Real als Barcelona spelers misdroegen zich, maar die van Barcelona waren nog wel een stukje erger.

Het grappige is nog wel dat de neutrale supporters het ook bekennen, maar geen Barcelona aanhanger hier op vzgeeft het toe. Dat geeft ook wel een beetje het niveau van die gloryhunters aan.

26 april 2011 om 18:21

Tuurlijk gaan bij Barcelona spelers naar de scheidsrechter, hetzelfde geldt bij Real Madrid. Bij elke fluitsingnaal ging er bij beide clubs 5-6 spelers richting de scheidsrechter en met name Ramos en Pique waren daar de hele tijd.

En daarnaast wordt er bij beide clubs hard gespeeld met name Pepe speelde hard meerdere malen terwijl het bij Barca 1 harde tackel wan van Busquets.

En dan heb je het over Busquets die zijn teamgenoot van Spanje tackeld terwijl in Camp nou Ramos met iedere collega van Spanje ruzie zocht.

En als laats zeg je dat Ronaldo nooit bij de scheids rechter was.
Duhh zelfs Ronaldo baalt van de voetbal die Real speelt dat hij niet eens zin heeft om te spelen.

26 april 2011 om 19:11

Maar als Pepe constant wegkomt met doodschoppen uitdelen is het tog logisch dat je de scheids vraagt op te treden? Als Arbeloa iemand natrapt die op de grond ligt en ermee wegkomt is het tog logisch dat je boos wordt. Face it. Real heeft de afgelopen twee Clasico's twee keer rood gekregen, maar dat hadde er minstens vier moeten zijn.

Dan kan je wel steeds beginnen over onze hollywood-acteurs, maar wat verwacht je dan dat ze doen? Normaal gesproken zou ik zeggen ''gewoon opstaan en doorlopen'', maar als je dat doet komt er weer een Pepe aanrennen om je op je enkel te rammen.

@toni9, en jij support mooi voetbal?

Weer z'n typsisch psychologisch spelletje van Mourinho.

Ik neem het hem niet kwalijk het werkt kennelijk wel.

gelukkig spreken alle reacties van de mensen hier al genoeg.

ik zie het allemaal morgen avond wel. zijn belangrijkere dingen.

Het is met van Gaal de meest zelf ingenomen trainer ter wereld maar zeker bij Mourinho zijn de spelers met wie hij dagelijks werkt helemaal gek van hem...hij zal dus toch wel symphatiek en goed zijn denk ik dan alleen verbergt hij dat heel goed wanener de media er bij is.

Wat een grappige uitspraak van Mourinho. Geweldige trainer maar ik mag zijn uitspraken echt niet. Als hij nou eens wat minder laf speelt dan pas zullen we een beter wedstrijd zien.

Hahah wat een trainer is dat

Mensen die beweren dat Pepe en Arbeloa rood hadden moeten krijgen moeten een keer zelf naar hun zo geliefde Barca kijken want Busquets en Dani Alves kunnen er ook wat van zeg.
En denken jullie nou echt dat Mou Pepe en Arbeloa in de media gaat afbranden ???

26 april 2011 om 17:44

Wat deden die spelers dan?

Ik heb ze geen een smerige overtreding zien maken in de Clasico's in tegenstelling tot een paar spelers van Madrid.

weet iemand welke 4 spelers dan op scherp staan bij barcelona? en eventueel ook bij real madrid, voor de mensen die dit weten!
Alvast bedankt (;

26 april 2011 om 16:49

Eventueel bij Real Madrid?? Dit stuk gaat juist over de vier spelers van Real Madrid die op scherp staan

26 april 2011 om 16:56

ik bedoel of iemand weet of er ook nog spelers bij Real Madrid op scherp staan, en of mensen die ook wisten (;
sorry voor mijn onduidelijke formulering!

26 april 2011 om 17:26

Helemaal niet fout geformuleerd. Petters is gewoon een irritante vent die altijd alleen maar kritiek geeft en mensen wil corrigeren, ipv op gevraagde informatie te antwoorden. Hij had ook gewoon de spelers kunnen opnoemen van RM die op scherp staan ipv zo'n domme opmerking te maken.

Vandaar dat ik wel even een nuttige reactie geef. De spelers die op scherp staan bij Real zijn Cristiano Ronaldo, Raúl Albiol, Angel Dí Maria en Sergio Ramos.

Deze reactie van onze beste man slaagt echt op niets. Je zag in de bekerfinale dat hij zelf de instructie aan zijn spelers gegeven had om de scheids te intimideren en nu komt hij met zoiets af.
Ik ben deze vent echt moe. Khad vele jaren geleden(de tijd van Porto en de eerste jaren Chelsea) veel respect voor deze man maar de laatste jaren vind ik hem echt een kwal. Zijn ik-sta-boven-iedereen-en-ik-moet-niemand-respecter... houding vind ik echt misselijkmakend.

Jose je hebt weer gelijk.

Die barca spelers stormen op de scheids naaa echt, met zen alle zoo triets.

Even een vraagje op welke toneel school zit Busquets en Villa ? Wie weet kan ik er ook op en in de toekomst bij Gtst spelen.

26 april 2011 om 16:49

Als Real niet zulke achterlijke overtredingen maakt, hoeven ze bij Barca de scheidsrechter niet te bestormen. Maar in de laatste classico wilde de scheidsrechter gewoon weg de overtredingen van Arbeloa en Pepe niet zien. Niet vreemd dat ze daar bij Barca kwaad over waren. Waren namelijk gewoon 2 rode kaarten. Smerige ploeg dat Real.

26 april 2011 om 17:01

Jaa Jaa en jij hebt geen overtreding van Barca gezien ?

26 april 2011 om 17:02

Ja...de kip of het ei-verhaal.
Het heeft niet alleen met deze wedstrijd te maken, spelers uit de PD zijn er in de competitie ook niet vies van om de scheids te belagen. Dat geldt dus niet alleen voor de Barca spelers, zo zijn er meerdere clubs...zolang de scheidsrechters in Spanje geen kaarten geven voor kaarten vragen, blijf je dit houden.

26 april 2011 om 17:14

Anders bekijk je het ff door een Real bril. De houding van de Barca spelers tov de scheids veroordelen maar naar zichzelf ho maar. Je kan toch niet ontkennen dat bij de bekerfinale Real al voor rust met 10 had moeten spelen, daarnaast kan ik je frustratie voorstellen bij de reactie van Barca spelers na een overtreding maar spelers van Real maken zich hier net zo goed schuldig aan, kaarten vragen etc.

Mourinho heeft zeker gelijk. Ik vind die pep maar een misselijk figuur. Al dat zeuren over de scheidsrechters afgelopen 2 wedstrijden. Om moe van te worden.

26 april 2011 om 16:51

Vreemd he, na die idiote overtredingen van Arbeloa en Pepe. Ik zou heel trots zijn op Madrid. Dat koninklijke zijn ze al lang kwijt. Stelletje schoppers zijn het. Ze breken het liefst de benen van Messi. Walgelijk.

26 april 2011 om 17:02

Pep misselijk? Een echte gentleman die altijd respect heeft voor tegenstanders, of het nou een grote of kleine club is. En dan zegt hij een keer iets van een scheidsrechter (waar hij ook nog alleen mee bedoelde dat een wedstrijd op details wordt beslist) en dan is die meteen misselijk? Jij moet echt je mond gaan spoelen want dit is gigantische onzin wat jij uitkraamt.

Als er een man misselijk is dan is het Mourinho. Altijd maar anderen de schuld geven: Barcelona heeft scheids mee, Barcelona speelt oneerlijk. Die dingen gelden eerder voor hem. Zijn team probeert enkels te breken en heeft daarbij ook nog de scheids mee. Maargoed dat iedereen deze idioot maar blijft aanmoedigen. Ik heb hem nog nooit serieus genomen en het blijkt maar weer waarom.

26 april 2011 om 19:04

Sjonge jonge get real! Jose heeft dit spelletje uitgevonden! en nu de vermoorde onschuld spelen en het balletje op pep reflecteren, wha 1 grote poppenkast!

26 april 2011 om 19:20

Je vindt Pep maar een misselijk figuur die ''zeurt'' over scheidsrechters? Dan moet jij zeker een beroerte krijgen als je Mourinho weer eens hoort of niet? Jij klaagt al over ''de afgelopen 2 wedstrijden'', maar Mourinho is al sinds FC Porto bezig met klagen over scheidsrechters.

Wat is Mourinho toch een verschrikkelijke kwal. Richt jezelf op waar je goed in bent: ploegen trainen en prijzen winnen. Hou jezelf eens niet continue bezig met uitspraken van anderen. Ik weet dat dit van Barcelona uit ook gebeurt, maar Mourinho spant de kroon en zet hiertoe aan. Stop IT.

26 april 2011 om 16:55

Als dit hem gevraagd wordt en hij geeft geen antwoord dan is hij arrogant, althans, zo was hier op te maken vorige week. Nu reageert hij wel en is het ook niet goed. Hij heeft gewoon een aparte mening. Waardeer het of niet, ik vind het wel mooi, controversiële persoonlijkheden als hem op dit niveau. Allemaal voorspelbare figuren is ook niet echt het aanzien van een persconferentie waard!

26 april 2011 om 17:05

@ dejan1807

je zegt het zelf. ''richt jezelf op waar je goed in bent.''
mourinho is heer een meester in de mediaspelletjes en dat doet hij nu ook !

26 april 2011 om 18:19

Klopt, daar is hij heer en meester in. Ik bedoelde meer van richt jezelf op waar je goed in bent en waar je iets aan hebt. Ik kan me niet indenken dat zijn mediaspelletjes van groot belang zijn op de prestaties van zijn spelers op het veld. Ik denk dat het alleen maar onnodige aandacht trekt plus dat het voor veel irritatie zorgt bij tegenstanders etc.

Jezus er zat hem afgelopen dagen heel wat dwars, mooi dat hij nu zijn hart kon luchten..

Tja Mourinho, een nog betere wedstrijd zullen we zien wanneer beide ploegen eerlijk spelen. De bekerfinale was niet om aan te zien en daar had ook Real haar aandeel in, met smeerlappen als Pepe. Ik hoop dat de dubbele Cl-ontmoeting het voetbalfeest gaat worden waar men in Spanje over sprak, want mijn verwachtingen zijn na de afgelopen twee duels alleen maar getemperd.

Ik vond hem toch leuker toen hij stil was ..

welke spelers staan er op scherp bij real? volgens mij staan er geen spelers op scherp bij barca

Grappig om te zien hoe weinig mensen slechts de titel lezen en reageren. Volgens mij heeft de helft het artikel niet eens gelezen als ik de reacties zo nalees. Hij heeft gewoon een feit te pakken als hij doelt op die vreselijke kaartennaaiers die keer op keer bij de scheids staan. Veel spelers hebben er nou eenmaal een handje van en ik heb er persoonlijk een ontiegelijke hekel aan. Je kan zelfs als Barca-fan toch niet ontkennen dat het walgelijk gedrag is? De acties van spelers als Pepe en zo worden verafschuwt, en terecht natuurlijk, maar deze acties worden wel door de vingers gezien bij velen, ik vind dit oncollegiale gedrag net zo smerig eerlijk gezegd.

26 april 2011 om 19:30

Ja het wordt zeker irritant om Busquets na de wedstrijd te zien praten over vermoeidheid terwijl hij tijdens de wedstrijd zelf nog een kilometer extra heeft gerend om te klagen bij de scheids, maar ik snap niet zo goed waarom de scheids (volgens jou dan) een rotschop moet negeren, maar zeiken wel moet bestraffen. Met rotschoppen kan je iemand blesseren of erger nog iemands carrière beëindigen. In de historie van het voetbal is het volgens mij maar 1 keer gebeurd dat iemand zn carrière moest beeindigen door zeiken (En dat kwam toen door Mourinho).

27 april 2011 om 08:41

Je legt me woorden in de mond want dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik vind zeuren net zo vies als de overtreding. Dus met andere woorden, het is beiden vies.

Ja Meneer Mourinho

Barca barca barca heeft het altijd gedaan volgens jou toch? je bent gewoon een arrogant kwal met een pussy team

Het is wel weer typisch dat ze dit zinnetje kiezen om dan een totaal beeld te creeeren. Maar natuurlijk hebben ze dit zinnetje uitgekozen omdat hier de meeste reacties op komen maar de meeste lezen niet het hele artikel maar reageren gewoon op dat zinnetje en dan is hij inderdaad een arrogante kwal.

Echter is de rest van wat hij allemaal zegt toch min of meer erg logisch. Mourinho weet ook maar al te goed dat Barca een enorm goed team heeft en dat geeft hij zelf ook aan. Maar elke wedstrijd is een wedstrijd op zich en hij zal wel weten hoe hij gaat spelen tegen Barcelona. Dat er soms harde duels zijn is logisch, maar die komen niet alleen van Real Madrid. De meerderheid eens, maar alles? Oneens.

Ik denk dat deze match ook weer heel anders zal zijn dan de wedstrijd in de competitie en de finale van de Coppa Del Rey. Vier spelers staan op scherp en zij moeten zich dus allen in houden om de return of eventueel de finale niet te missen. We zullen wel zien wat gaat gebeuren in deze partij, als Real Madrid thuis wint en geen tegendoelpunt incasseert ben ik benieuwd hoe Barca gaat spelen in eigen huis.

Barca is maar een homoploegje hoor (heb niks tegen homo's hoor)
Die iniesta en Xavi; je denkt zo leuke en aardige mannetjes, maar nee het zijn geewoon kleine ratjes.
Hala Madrid we laten zien wie de beter is van de 2. Heb me kaartje al geboekt voor de finale tussen Real en Manu.
Peace!

Dit is toch diezelfde man die zijn spelers instrueerde om expres gele kaarten te pakken tegen Ajax om zo een schorsing uit te zitten in een niet ter zaken doende wedstrijd?

Eerlijk...hahahahaha

Ahhh daar is Mourinho weer. Deze man is gewoon DE meester Mediatraining. Als barcasupporter kan ik er wel om lachen. Helaas zien velen er niet doorheen en maken zich er druk om. Dat is dan precies wat Mourinho wil.
Als ik het kan inzien, doen ze dat hopelijk bij barcelona ook en besteden ze er verder geen aandacht aan. Gewoon op je eigen spel concentreren en het komt wel goed.

Volgens mij snappen heel veel mensen nog steeds niet dat bij een persconferentie de Pers de vragen stellen het is niet dat Mourinho daar gaat zitten en 20 minuten lang zit te praten ofzo, De Pers vraagt iets en Mourinho geeft gewoon wat elke trainer zou willen doen maar niet doet hij geeft gewoon zijn mening Straight UP.

26 april 2011 om 17:17

Ho! Dus jij concludeert dus dat als iemand jou een vraag stelt dat het normaal is als je zo antwoord? Hij kon ook gerust zeggen dat zijn eigen ploegje ook niet de braafste is. Begin het spuugzat te worden dat mensen nog voor deze man opkomen, walgelijk figuur!

26 april 2011 om 17:36

Ja dat concludeer ik want hij zegt nergens dat zijn team niks heeft gedaan.

En niemand weet wat de journalist op dat moment vroeg het kon ook zijn: Mourinho U heeft 4 spelers op scherp staan hoe zal Barca denk U spelen?

26 april 2011 om 17:43

Real heeft zich absoluut niet gedragen, laat dat duidelijk zijn, maar dat je Mourinho een walgelijk figuur vindt op basis van die dagelijkse berichtjes is gewoon onnozel.

26 april 2011 om 19:21

Het is niet onnozel. Het is een mening, ik vind hem walgelijk om zijn tactieken en zijn spel. Wanneer moet ik hem dan een walgelijk figuur vinden denk je? Wanneer hij een bal tegen een ballenjongen aan schiet? Hij heeft al genoeg walgelijke dingen gedaan en het is onnozel van jou om dat gewoon niet toe te kunnen geven.

26 april 2011 om 19:37

Je kan Mourinho ook een walgelijk figuur noemen op basis van de acts die hij altijd opvoert tegen de media, dat vind ik namelijk wel walgelijk. Hij zegt dit soort dingen alleen zodat hij het ''wij tegen de wereld'' gevoel kan oproepen bij zijn spelers, een heel oude truc die vaak werd gebruikt door dictaturen vroeger. Het is goed van hem dat hij een team wil smeden, maar dat kan tog ook op een normalere manier.

Mourinho doet dit natuurlijk wel weer heel handig, en de media trapt er weer gewoon in. Door dit soort dingen te roepen krijgt Mourinho alle rotzooi over zich heen en dat is precies wat hij wil. Op die manier houdt hij zijn ploeg uit de wind en kan zijn ploeg zich in alle rust voorbereiden op de kraker.

Real supporters, ik heb dit tegen jullie te zeggen. Kijk , Barca mag wel paar schijnheiligen ( Pique, Busquets , Mascherano ) hebben maar dan moeten jullie ook naar je eigen team kijken. Natrappen van Arbeloa hoorde rood te zijn en dat even 10 seconden mijn schoen tegen de knieschijf van Messi houden van Pepe hoorde ook rood te zijn. Doe niet alsof wij alleen maar shijnheilig zijn, jullie zijn dat ook!

Ik hoop niet dat de Barcelona spelers direct om geel vragen bij de meest pietluttige overtredingen, anders is de return heel wat minder aan, onder andere Ronaldo staat op scherp (van Alonso kan ik me niet herinneren). Maar de Barcelona spelers kennende, zal dat vast wel gebeuren. Ach, tegen beter weten in: moge dit a.u.b. een lekkere, sportieve tweeluik zijn met een gezond sprankje rivaliteit.

Hmm de omgekeerde wereld uiteraard, als iemand van Real richting Barça commentaar geeft op de eerlijkheid, maar dat weet je met Mourinho. Ik kan het wel waarderen, het is best grappig, maar ik vind de stijl van Guardiola mooier, hoewel hij nu wel een beetje geagiteerd was.

Het erge aan deze uistpraken is dat sommige mafkezen van supporters ze erg serieus nemen. Zo krijg je veel haat en frustratie: kijk maar naar wat er in de wereld naar aanleiding van de copa-finale allemaal gebeurde van geweld en zelfs moorden!

Mourinho moet eens beseffen dat zijn uitspraken niet zonder gevolgen zijn, ook al is het voor hem ''maar'' een psychologisch spelletje. Ik herinner me ook nog de haat tussen Inter en Romafans de voorbije jaren, die nu totaal geminderd is sinds Mourinho weg is.

Het maakt niet uit wie de favoriet is of wie het mooiste voetbal speelt.
Het enige wat telt is de winst, en alles er omheen is gewoon om de druk op te voeren naar elkaar toe.
Kijken wie hier het beste mee omgaat.

''dat ze ons dwingen om een gele kaart te pakken''

nou jongens, de handen mogen weer in de lucht, klim op de banken en stamp met je voeten. Er is weer een Mourinho wijsheid gemaakt. Schrijf het op en geef het door aan de voetbalgeneraties van de komende eeuwen:

''laat je niet door een tegenstander dwingen om gele kaarten te krijgen.''

Nou jongens, we kunnen weer met z'n allen door de kniën want de wijze heeft weer gesproken.

Achja, hier moet men gewoon om lachen. Wat wil je er anders mee? Ik weet waarom hij zo'n uitspraken doet, dat is het probleem niet. Dat niets af van het feit dat je er eigenlijk helemaal niets mee kunt.

Beide clubs hebben zich gewoon geen reclame voor hun zelf gemaakt. Beide hebben zich op het veld niet gedragen. Van gruwelijke overtredingen tot hele musicals. Daarnaast is Real Madrid ook nog van hun speelstijl afgestapt. Dat doet best pijn, maar aan de andere kant snap ik dat er weinig andere opties zijn.

Waar ik wel ongelooflijk benieuwd na ben is na het tactisch spel van Guardiola/zijn staf. Barcelona heeft toch jaren gezegd dat men een visie heeft en daar kosten wat kost niet van afstapt. Iets wat Real Madrid nooit heeft gezegd. Ik ben dan ook benieuwd of ze dat uiteindelijk wel gaan doen. Lijkt me overigens sterk, sinds ze daar de spelers niet voor hebben en het beleid binnen de club duidelijk is.

26 april 2011 om 19:47

Ik denk dat je van Guardiola wel een bijzondere tactiek mag verwachten hoor De hoofdlijnen zullen altijd het zelfde zijn (altijd 4-3-3, nooit lange bal, iedereen moet de bal minstens 3 keer hebben aangeraakt voor dat iemand een schot op doel probeert, etc), maar bij hem zijn het meestal de kleine dingen die hij verandert. Bijv, opeens Messi meer laten terugzakken om een overwicht te krijgen op het middenveld of Puyol dicht bij Ronaldo houden of Dani Alves achterlijk hoog op de rechterflank zetten. Die dingen vallen vrijwel nooit op maar hebben wel degelijk een impact op de wedstrijd.

Je moet van Pep alleen nooit drastische veranderingen verwachten, want die doet hij gwn niet.

26 april 2011 om 20:10

Ja daar doelde ik dus op. Dat hij met 2-4-4 begint om iets geks te noemen . Dan zou hij van de visie afstappen haha.

26 april 2011 om 20:50

Van mij mag hij best met 2-4-4 starten morge Als we maar met goed voetbal winnen. Alleen hebben we dan weer grote kans dat Cruijff het vliegtuig naar Barcelona pakt om daar te zeiken over het gebrek aan driehoekjes op het middenveld

Voor elke journalist is het toch smullen als je Mourinho hoort spreken. Wat je er van vindt maakt niet uit, maar je moet toegeven dat hij zo'n duels wel nog interessanter maken. Degene die tegen hem zijn zullen nu nog meer willen winnen, degene die voor hem supporteren zullen nog meer achter hem staan. You gotta love him

Bijna alle reacties boven mij gaan over één zinnetje van Mourinho, de rest wordt gewoon vergeten. Veel mensen voelen zich zo gauw op hun teentjes getrapt. Mourinho heeft gewoon gelijk over Barcelona, wat betreft het kaarten aannaaien en gaan liggen. Dat hebben ze volgens mij niet nodig, maar die vraag kun je pas beantwoorden als ze stoppen met dat gezanik. Tot die tijd kan Barcelona het vergeten om bij een ieder die écht kritisch naar voetbal (en alles wat er omheen op het veld gebeurt) kijkt, te boek te staan als het beste team ooit.

Natuurlijk kan een aantal spelers van Real Madrid er ook wat van. Dat Mourinho daar nou net geen uitspraken overdoet, betekent niet dat hij het ontkent. Al vind ik bijvoorbeeld het maken van vieze overtredingen een stuk dommer, vooral tegen spelers waarvan je weet dat ze gaan liggen en klagen.

Het kaartennaaien (van elk team) is opzich al erg maar wat mij nog veel meer stoort is de collectieve koppigheid, blindheid en schijnheiligheid van veel Barcelona supporters op Vz.

Haast niemand geeft toe dat hun heilige Barcelona ook maar iets fouts doet, altijd wordt Real of Ronaldo aangehaald en gaat men vergelijken en zeggen: 'maar X doet dit toch ook?'.

Het lijkt wel alsof men gewoon weigert te erkennen dat Barcelona ook zo z'n vuile trekjes heeft. Bijvoorbeeld bij het geval Messi en de bal die hij in het publiek schoot; men gaat hem ook nog verdedigen terwijl het gewoon zuiver geel had moeten zijn maar nee hoor dan is het weer: 'het zijn de emoties'. Terwijl als Ronaldo of iemand anders van Real dit had gedaan de hel was losgebroken en iedereen met een blauw/rood hart moord en brand had geschreeuwd.

Strontziek ben ik van die supporters die op een dergelijke manier reageren en gewoon hun kop in het zand steken en Barcelona ten alle tijden blijven verdedigen. Jammer voor de echte Barcelona fans die dingen wel objectief kunnen zien want die zijn er ook op VZ, al zijn ze er in mindere mate.

Wie staan er allemaal op scherp? Ik hoop Pepe, Arbeloa en Ramos, zodat zij het minder wild doen

Al die haat tegen real roepen ze over zichzelf af, maar de barcelona spelers beginnen mij nu ook te irriteren inderdaad. Altijd maar dat kaarten vragen en overdreven rollen over de grond. Dat wat overdreven liggen op de grond kan ik wel begrijpen als je de hele wedstrijd geschopt word, maar zo'n alves krijgt 1x een schop en doet meteen of die dood gaat, jammer. Zelfs Messi vraag om gele kaarten, is gewoon niet nodig zoiets.
Maar dat Mourinho met zijn elftal niet wat gedurfder speelt is gewoon zwak, daarmee geef je aan dat je minder bent dan Barca. Als mourinho een echte goede trainer is blijft die nog minsten 3/4 jaar bij Real en dan verwacht ik dat hij met zijn elftal ook zo goed voetbal laat zien, dat moet die er dan toch wel ingekregen hebben met die materiaal. Barcelona speelt al jaren met dezelfde as en vooral Xavi en Iniesta zijn daar belangrijk in. Kan bij Real ook.
Hopelijk wint Barca morgen, want die zie ik nog altijd liever dan Real.
Houdoe

*als Barca eerlijk speel *!! man man, ronaldo zit na elke schouder duwtje op de grond , om een vrije trap te vragen en om een gele kaart en Di Maria net hetzelfde, Marcelo die dat ook graag een duikje neemt( met dani alves 'penalty') , het enige manier dat real madrid doet om barca te stoppen is de spelers maar blijven tackelen , fouten maken enz,.. da noem ik toch geen mooie wedstrijd seg .

Als Real mag spelen zoals het wil, dan mag Barca dat even goed. Winnen is toch winnen, Jose?

Zelf bewust je spelers kaarten laten pakken en dan nu lopen zeuren over het teveel aan kaarten?
Wat een grapjas....

Was dit niet de man die maandenlang zijn mond dichthield na die 5-0 ? Nu hij gewonnen heeft en zelf zag dat Real niet veel onder meer doet voor Barca begint hij weer provocerend te doen. Het beste moment dus als Barca zijnde om hem eruit te knikkeren, dan horen we weer maanden niets van hem en daar zal bijna iedereen wel blij mee zijn.

26 april 2011 om 20:13

''ik ben nog steeds dezelfde coach die toen met 5-0 van Barcelona verloor en ik heb geen toverdrankje.'' De Portugees weigerde dan ook een favoriet te benoemen. ''barcelona is een topteam en alles is mogelijk. In een halve finale over twee wedstrijden is er geen favoriet.

Mourinho provoceert trouwens altijd, ongeacht of hij onderuit ging. hij deed het dan ook meteen na de wedstrijd weer..

Nee, niet als Barca een eerlijke wedstrijd speelt,maar als er nou eens een normale scheids de wedstrijd in goede handen zou leiden. Bestaat er geen scheidsrechters die bijna geen fouten maken? Ze krijgen een opleiding, maar alsnog worden er veel fouten gemaakt.

Vreselijk die Mourinho,
Iedereen weet dat Madrid er alles aan doet om te winnen en dat ze zeker niet fairplay gaan toepassen.
Real gaat als varkens spelen en schuwt helemaal niets.
Barca speelt altijd eerlijk en laat de bal het werk doen.
Jose probeert op deze manier de scheidsrechter te beinvloeden, en begint dus al ver voor de wedstrijd met oneerlijk spel!

Mourinho is een charlatan die zichzelf vooral veel belangrijker vindt dan de club. Uiteindelijk houdt hij het daarom niet lang uit, zelfs bij Real Madrid niet. Punt is dat hij ondanks de Copa del Rey aleen nog een succesvol seizoen kan hebben als de Champion's league gewonnen wordt. Je voelt de nervositeit daarover al aankomen door dit soort uitspraken waarin hij zoals gewoonlijk preventief de verantwoordelijkheid voor mogelijk falen bij een ander legt.

Wat ? Eerlijk spelen ? Hahahaha. Die is goed zeg. Als ik ze een kaart zou kunnen lappen, dan zou ik het doen. Het is natuurlijk wel goed dat ze geel hebben. Dat betekent dat ze moeten inhouden. Als je bedenkt dat 4 van de 10 veldspelers zich moeten inhouden, dan betekent dat toch wel dat Barcelona morgen voor de overwinning zou moeten durven gaan.

Jemig al dat onzinnige gepraat van beide kampen de laatste tijd. Het wordt tijd dat ze op het veld eens laten zien waarom ze als beste twee clubs van dit moment worden beschouwd, de afgelopen twee clásico's waren gemiddeld gezien niet bepaald van hoog niveau van beide teams.

In een ideale wereld zouden de komende twee wedstrijden clean en fair worden gespeeld en zouden beide teams hun uiterste best doen om zo goed en mooi mogelijk te spelen, maar je weet eigenlijk al dat dit niet zal gebeuren.
Toch wel jammer omdat het twee enorm goede teams zijn. Als je ze tegen andere teams ziet spelen laten ze veelal prachtige dingen zien, maar zodra je dan verwacht dat de strijd der titanen losbreekt spelen ze zo matig tegen elkaar en meer voor het belang dan voor het spel (wat ergens ook wel logisch is natuurlijk).

Pas als Mourinho zijn dol gedraaide spelers als Pepe en Arbeloa in bedwang kan houden en normaal verdedigt, zal het een eerlijke wedstrijd worden.

Ik hoop zo erg dat Barcelona van Real Madrid wint en de mond dicht snoeren na 2 weggegeven wedstrijden. Wat iedereen vergeet is dat Barcelona met genoeg blessures nu kampt. Dat iedereen de Barca spelers acteurs en matennaaiers willen noemen zegt meer over de critici dan over het gedrag van de Barca spelers. Een iniesta, xavi busquets, messi krijgen per wedstrijd 10 aanslagen te verwerken. Van mij mag je met zn 11-en verdedigen, maar verdedig als mannen en niet als doorgedraaide zwijnen als een Pepe of Arbeloa. Tuurlijk gaat een iniesta dan na een tik liggen die zijn het ook een keer zat met het gore spel van zulke dolle zwijnen. Als de scheids consequent genoeg was en als een echte man fluitte, zou hij in de Copa 3x 100 rode kaarten hebben uitgedeeld aan 1x Pep en 2x Arbeloa, maar helaas de scheids was bang voor een tirade vanuit Madrid en een berisping van clown Mourinho.
Madrid mag wel gewonnen hebben, maar het kon ook zo weer een 5-0 affiche worden net als in de Camp Nou in november 2010.

Ik ben ditmaal alleen bezorgd over de verdediging die een lachertje nu is. Als Barca de bal met een hoge circulatie rond laat gaan en bij elk balverlies gelijk als hele team druk zet om de bal niet over de middenlijn te laten gaan dan kan het wel wat worden in de Cl.

Ik denk dat Keita linkshalf en Macherano linksback gaan spelen . Ten 1e omdat Macherano bij Liverpool ook daar een tijdje heeft gespeeld en zijn snelheid komt goed van pas tegen de snelle counters van Real Madrid. Daarbij heeft Keita meer diepgang en kopkrachtiger voor de goal.

Daarnaast ben ik woedend op de voorzitter Rossel die gelijk een puinhoop heeft gemaakt. Oke de blessures had niemand kunnen voorspellen, maar begin van het seizoen dwong hij op het vertrek van Chygrynsky om zogenaamd de salarissen te betalen en natuurlijk publiekelijk te melden dat ze 160 miljoen gaan lenen om de salarissen te kunnen betalen. Dat is echt diep triest als Barca waardige club, zoiets doe je alleen maar voor je eigen belang, namelijk een sneer uitdelen naar Laporta en co. Terwijl de vorige directie met aan de hand van de filosofie van Cruijff de Barca heeft gemaakt wat het nu is, een totaal voetbal machine.rossel vond het belangrijker om zijn voorganger helemaal zwart te maken en de erelid Cruijff gelijk ter discussie te stellen, alleen maar om zijn eigen belang. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat Barca zijn financien openbaar moet maken als de Uefa, Belasting of Justitie etc daarom vragen, maar je gaat niet zelf naar de pers toe om dit openbaar te maken. Je breng daardoor alleen Barca in diskrediet. Hoe laag kan je als mens zinken om dit gelijk in je 1e maand te presteren.
Pep Guardiola heeft in begin van het seizoen nadrukkelijk aangegeven dat hij Chygrynsky echt nodig heeft. Die man was 23 jaar oud kwam van Shakhtar en na een jaar wennen in Spanje had Pep nog het volste vertrouwen in de jonge reus.
Helaas zie je dat niet bij Real Madrid je mag zeggen wat je wilt, maar dat heeft een topclub waardige selectie.
Barcelona heeft Pique Puyol en Abidal voor 3 posities en daarnaast mag je wel Adriano hebben als back up voor de rechts en linksback positie. Voor de rest is het echt gatenkaas met de rest van de verdedigers.
Ten 1e is Maxniet echt een drama op de back positie, zodra hij opkomt is elke bal naar maxwell gelijk weg. Dit is al het hele seizoen zo, dat Iniesta geen diepe bal richting de opkomende maxwell, want de bal is dan gegarandeerd weer weg. Bij elke bal die je hem geeft moet hij eerst nadenken hoe die de bal gaat aannemen en hoe die vervolgens gaat staan en dan z'n haartjes vervolgens opzij doet en dan rond kijkt in een paniekerige reactie loopt ie als een gek voorlangs de verdediging of hij verspeelt de bal tijdens het overtikken. Met andere woorden een drama dus. Idem dito Milito, wat je dan over hebt is een Fontas die nog moet opbloeien.

Barcelona heeft voor het komende seizoen zeker 4 versterkingen nodig:
Milito en maxwell weg, daarvoor een centrale verdediger en een linksback.
In de aanval is het ook erg dunnetjes, telkens als Barca alles op alles moet zetten gaat Piquenbauer weer naar voren waardoor alles open wordt gespeeld achterin. Ik pleit voor Rossi als backup voor Messi, Pedro en Villa of een Llorente als breekijzer. Zeker gezien hun persoonlijkheid zijn het spelers die gemakkelijk in de groep zullen liggen en geen buitenbeentjes zijn die de aandacht constant vragen als Ibrahimovic.

Visca L'barca Visca Catalonia!!!

als ik zie hoe hij bij elke betwiste fase tekeer gaat dan kan ik maar 1 ding concluderen , hij moest acteur geworden zijn want tis 1 en al cinema wat hij brengt

Tja, Barcelona vs Real Madrid.

Tegenwoordig hoef je je vrouw niet meer weg te sturen voor een mooi stuk in het theater want al dat provoceren, kaarten aan naaien, en toneelspel zorgt al voor genoeg drama, dus die kan lekker thuis naast je zitten op de bank, terwijl je hoopt dat ze nu echt een keer gaan voetballen.

De 2 best voetballende teams ter wereld weigeren gewoon om hun beste voetbal te laten zien, en houden zich bezig met totaal andere dingen.

Ik hoop dat het dit keer anders zal zijn, maar ik heb er een hard hoofd in.

Het wordt een fascinerend duel met twee grootmachten die vol voor de winst zullen gaan. Ik hoop eerlijk gezegd dat Barcelona doorgaat maar als ze maar niet te hoog van de toren blazen. Het wordt een wedstrijd tussen twee trainers met een verschillende filosofie, ik ga er goed voor zitten!

26 april 2011 om 20:10

Madrid vol voor de winst?

Met Pepe op het middenveld zeker?

echt niet, Mourinho en Co gaan voor een 0-0 en een geniepige 0-1...

zo gluiperig mogelijk....zo zit onze vriend uit Portugal nou eenmaal in elkaar....

Als liefhebber van het spelletje kun je nooit fan zijn van Mourinho...

Als liefhebber van resulaten daarentegen wel...maar meestal worden deze resultaten geboekt met afbraakvoetbal....mourinho mag dan veel prijzen winnen, de schoonheidsprijs zal hij nooit kunnen verkrijgen...niet voor zijn spel en niet voor zijn gedrag...

Ik zou wel eens een wedstrijdje Preud'homme vs. Mourinho willen meemaken...kijken wie er het gekste wordt en wie wie het eerste de schedel splijt!?

26 april 2011 om 20:32

Of wel,

Of speelde barca zo geweldig afgelopen weekend?

Eerste wedstrijd safe gespeeld, vrij logisch na de 0-5 in barelona. 1e helft bekerfinale helemaal goed tegen het grote barca, ze kwamen er niet aan te pas geen schot op goal. daarna zakten ze af, maar ja ze sloten hem winnend af. Real gaat beter en beter worden wen er aan!!

Ik hoop dat we op dezelfde laffe wijze doorgaan als barca tegen chelsea.
Wie goed doet wie goed ontmoet.

Hehehe , dit menneke is zo irritant dat het gewoon amusant wordt !
Ik kan meer genieten van de persconferenties van Mourinho dan van de wijze waarop ie real laat spelen overigens !

Mourinho: 'als Barça eerlijk speelt, zullen we een betere wedstrijd zien'

Hoe durft hij dat te zeggen, de trainer die ze spelers de opdracht meegeeft om naar alles te schoppen wat een hartslag heeft. Pepe, ramos Marcello, Cavalho, die voetballen niet die gaan het veld in om iemand in elkaar te trappen. nee Mourinho je wordt steeds minder serieus genomen met je Domme uitspraken.

Het is prima om d boel te ontregelen op het middenveld van barca en gelijk heb je maar om zo een tegenstander te lijf te gaan, nee daar is voetbal niet voor gemaakt. ik hoop ook dat Stark (scheidsrechter) hard optreed tegen die gasten, ook Pique en andere Barca consorten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren