Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik heb drie keer gebeld en gezegd dat het niet mag, typisch Amsterdams'

Laatste update:

Tijdens en na de wedstrijd tussen Ajax en Excelsior (4-1) in de Amsterdam ArenA was er veel te doen om de beelden die werden getoond van het duel tussen Feyenoord en PSV. Op grote schermen werden de goals van Feyenoord herhaaldelijk voorgeschoteld aan het Amsterdamse publiek.

Het moment dat PSV'er Orlando Engelaar een rode kaart kreeg werd eveneens aan het publiek in de thuishaven van Ajax getoond. PSV is een concurrent van Ajax in de strijd om het landskampioenschap. Algemeen directeur Simon Kelder was na afloop niet te spreken over het vertonen van de wedstrijdbeelden. "Ik heb drie keer gebeld en gezegd dat het niet mag", gaf de bestuurder van Excelsior aan.

"Maar ze doen het toch", citeert RTV Rijnmond. "Typisch Amsterdams, gewoon brutaal zijn", aldus Kelder. Excelsior-coach Alex Pastoor vond de beelden 'onsportief'. "Ik heb nog gevraagd om de beelden uit De Kuip niet meer te tonen, of om beelden van FC Utrecht - Vitesse te laten zien, maar hieraan werd geen gehoor gegeven."

Reactie Ajax en KNVB
Ajax liet na afloop van de wedstrijd weten dat men van tevoren de reglementen uitgebreid heeft bestudeerd. Het is volgens de regels van de KNVB toegestaan. Men is na de 2-1 van Feyenoord gestopt met het uitzenden van de beelden, mede vanwege klachten van Excelsior-zijde tijdens de wedstrijd. In een reactie liet de KNVB weten dat het verboden is om discutabele momenten van een wedstrijd op video-beelden te vertonen. Over beelden van andere wedstrijden staat niets in de regels. Volgens de KNVB is het aan de aanklager om zich hierover eventueel te buigen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

sodeju zeg, wat een ophef over dit gezeik.
echt ongelofelijk... (alsof men niks beters te doen heeft dan zeiken in dit land...)

24 april 2011 om 20:41

Inderdaad. meneer Kelder moet zich gewoon druk gaan maken om zijn eigen club want er staat niks in de regelementen dat dit niet mag. Wij bellen toch ook niet elk jaar dat het oneerlijk is dat Excelsior op zo'n kwalitatief slecht kunstgrasveld voetballen. Daarbij in elk stadion worden meerdere malen tijdens de wedstrijd de tussenstanden getoond dus what''s the problem???

Daarbij het voordeel? De rode kaart van PSV werd getoond vlak voordat het doelpunt van Excelsior viel dus wat is er precies in het voordeel van Ajax.
Misschien moet de Knvb nog een onderzoek starten want het echte voordeel werd behaald toen De Zeeuw erin kwam voor Mounier waardoor Ajax kansen kreeg en nog 3 x scoorde. Misschien kunnen ze er wel een onregelementaire wissel van maken? Dat de Zeeuw eerst met zijn linkervoet het veld instapte terwijl dit met rechts moet ofzo :s:s.

24 april 2011 om 20:50

Het is een wedstrijd tussen Ajax en Excelsior,
dan laat je toch geen beelden van een andere wedstrijd zien.
(wel leuk voor de supporters van Ajax natuurlijk, maar onnodig)

24 april 2011 om 21:15

wat maakt het nou uit of er beelden worden getoond of een tussenstand???
het heeft toch hetzelfde effect?
dan is het toch veel leuker om ook gewoon beelden te laten zien?

24 april 2011 om 21:28

In de europese wedstrijden worden er in de rust ook altijd beelden van andere wedstrijden laten zien hoor!! Dus waarom zou het tijdens de wedstrijd niet mogen??

24 april 2011 om 21:45

Ik geef toe dat het veel leuker is om de beelden te zien,
maar het kan spelers afleiden. (zwakte van de speler zelf, maar toch)

24 april 2011 om 23:39

beelden hebben veel meer impact op het publiek

25 april 2011 om 00:41

@djstoffel
Maakt dat wat uit dan? De spelers moeten het doen, het publiek niet.

25 april 2011 om 01:46

Haha echt he, beetje lomp eigenlijk. Alsof we nog in de middeleeuwen leven, bedoel zowat iedereen heeft een telefoon met internet en dus iedereen kan zien wat de stand is bij Feyenoord - Psv en dus kon de stand zo doorgegeven worden in het stadion van Ajax en dus kon iedereen daarna heerlijk staan roepen, juichen etc.

Wat een gezeur om niks!

25 april 2011 om 03:34

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ikzelf ben voor ajax en als ik een kaartje koop om in de arena te kijken dan zou ik het ook leuk vinden om die beelden te zien. Voor de prijs dat die kaartjes kosten mag dat ook wel! Maar als ik bij bijvoorbeeld PSV zou zitten en die zenden beelden uit van twente en wij maken geen kans meer enz, kan ik dat ook begrijpen. Dat het de spelers meer motiveert vind ik persoonlijk onzin. Je bent altijd wel gemotiveerd als het kampioenschap toch nog zo dichtbij ligt! En het is niet dat ze ineens door die beelden zouden winnen! Maar dat vind ik!

25 april 2011 om 10:34

Barcaajax87
Jij zegt dit maar Vertonghen verklaarde na afloop dat hij zeker het gevoel had dat het voor ajax een boost was om die beelden te zien en de reaktie van het publiek daarop te horen. Dus is het wel degelijk in het voordeel van ajax geweest en dus in het nadeel voor Excelsior. En dat vind ik persoonlijk kwalijk.

25 april 2011 om 10:55

@stromrage: ohh, dus het publiek in de arena heeft totaal geen toegevoegde waarde in de arena? waar maakt het sfeervak zich dan zo druk om elke thuiswedstrijd?

24 april 2011 om 21:28

ophef gewoon vieze arrogantie let gewoon op jullie zelf wat een onzin weer van ajax echt dat gebeurd alleen in amsterdam

24 april 2011 om 21:39

Doe toch eens normaal! Wat heeft dit nu met arrogantie te maken.
Spoor jij wel?
Het enige wat gebeurd is is het tonen van twee goals en dat de scheidsrechter rood trekt voor Engelaar. Niet de aanleiding.

24 april 2011 om 21:43

wat loop jenu te zeuren man? wat maakt het uit of er alleen tussenstanden op het bord komen of dat je de doelpunten ook ziet? geen verschil toch? en maakt ook niet uit voor de sfeer hoor want de supporters komen er toch wel achter de tussenstanden van die andere wedstrijden.

24 april 2011 om 22:06

he jaakke als dit de normaalste zaak van de wereld was dan zag je het in elk stadion wel en niet alleen weer bij jullie dus spoor jij wel helemaal

25 april 2011 om 00:34

Hij zegt niet eens dat dit de normaalste zaak van de wereld is. Maar goed jij leest natuurlijk zo dat alles zo uitkomt dat je kan zeiken op Ajax.

Het is trouwens zo dat supporters altijd weten hoeveel het staat bij de concurrent, en dat het zelfs wordt omgeroepen of dat de stand op het grote scherm wordt gezet is idd de normaalste zaak van de wereld. Nu heeft Ajax alleen het plaatje compleet gemaakt door ook beelden te laten zien en de Knvb springt erop omdat Excelsior het ''onsportief'' vindt. Waarom is Psv-feyenoord laten zien wel onsportief en Utrecht-vitesse niet. Die Pastoor komt gewoon aandacht tekort en zoekt maar iets om mee in de media te komen.

25 april 2011 om 12:20

Je geeft al antwoord op mijn vraag.....je spoort niet.
Nergens roep ik dat het de normaalste zaak van de wereld is. Maar een ramp pffff wat een jankerd als jij je hier druk om maakt.

24 april 2011 om 22:09

De Knvb heeft ook niets beters te doen en de laatste tijd wordt er van elk klein iets een enorm probleem gemaakt. Het is heel erg jammer, maar is tegenwoordig gewoon mode.

24 april 2011 om 23:38

omdat het toevallig jouw club betreft? Als het andersom was geweest had je hetzelfde gedaan

25 april 2011 om 01:00

nee dat is onzin en ik vind het ook vreemd dat jij, iemand die me totaal niet kent meteen maar aanneemt dat ik net zo'n calimero ben als de meeste ajax haters hier of andere mensen die dit een goed besluit vinden en dat alleen maar om ajax af te kraken en aan je reactie te zien hoor jij daar ook bij...

ik juich het zelfs toe! het is toch prachtig? spanning en sensatie alom!

25 april 2011 om 10:59

Hou toch op, met dit soort reacties pas je ook weer perfect in mijn plaatje van de doorsnee Ajacied. Wat Ajax gisteren heeft laten zien in de Arena is buitengewoon onsportief en het 'gezeik' wat er volgens jou na afloop plaats vind is meer dan terecht.

25 april 2011 om 11:20

vertel, geef eens argumenten.
ik hoor als die ajax haters hier wel allemaal zeiken maar zonder argumenten.
ja het enige dat men zegt is dat het onsportief zou zijn zonder enige uitleg verder.
het is allemaal zo ondoordacht dat gezeik...

25 april 2011 om 11:38

Argumenten waarvoor, jij snapt toch ook wel met je gezonde Nederlandse verstand dat dit soort zaken de wedstrijd beïnvloedt. Ik ken maar één plek in Nederland waar dat gebeurd.

25 april 2011 om 12:23

piep piep, doe normaal en geef de man nou eens normaal antwoord op zijn vraag.
Als je een gesprek of discussie van mijn part wil, kom dan met argumenten!

waarom geen Feyenoord - psv maar wel utrecht - vitesse? dat snap ik even niet ...

24 april 2011 om 20:28

Ze wilde of geen beelden of allebei.
Dit komt doordat Excelsior ook gemotiveerd kan worden door puntverlies van Vitesse, omdat dat hun concurrent is.
Maarja ophef om niks als je het mij vraagt.

24 april 2011 om 20:34

@ harrie15 en wijzijnajax,

Beetje jammer dat Excelsior hier over wil vallen, want dit is dus één van de nadelen als je uit speelt

24 april 2011 om 20:45

@JC

Inderdaad , men zou toch wel zijn opgesprongen bij het laten zien van de tussenstanden. Daarnaast was er geen geluid bij dus leide het niet af , of je moet supporters gejuich als afleiding bestempelen.

Bij Excelsior heeft men blijkbaar niets beters te doen dan over dit soort onzinige dingen klagen. Over een buitenspel doelpunt , daar moet je over klagen maar niet over het uitzenden van goals op de schermen , niemand verplicht je om naar het scherm te kijken

24 april 2011 om 23:42

je wilt zeggen dat je die mega schermen kunt negeren?

vind het gewoon heel erg goedkoop dat een grote club als ajax zich op deze manier moet presenteren op zo´n moment. Waarom is dit nog nooit eerder gedaan? Waarom ''toevallig'' in deze wedstrijd?

25 april 2011 om 00:50

Dan doet Excelsior dat toch lekker in eigen huis! Als je als thuisploeg je tegenstander moet motiveren omdat het anders ''onsportief'' is kunnen we tog niet meer spreken van thuisvoordeel? Wat willen ze daarna? Evenveel thuis- als uit-supporters?

24 april 2011 om 20:30

Omdat die wedstrijd van belang was voor Ajax?

PSV - Feyenoord 10-0
Feyenoord - PSV 3-1

Ik begrijp het even niet...

24 april 2011 om 20:32

Ajax speelt toch niet alleen? Ajax moest tegen Excelsior en voor Excelsior was Utrecht - Vitesse belangrijk. Dat bedoelde harrie15 ook met zijn post.

24 april 2011 om 20:32

En Utrecht -vitesse was belangrijk voor excelsior.

24 april 2011 om 20:35

Ja dus?!? het was gespeeld in het Amsterdam Arena.

24 april 2011 om 20:38

Maar ja, verwachtte ze dan dat de Excelsior supporters ineens zoveel lawaai gingen maken dat ze boven het Amsterdamse publiek uitkwamen? Want het is toch echt de reactie van het publiek die het verschil maakt en daarin maakt het niet echt uit of je nou de beelden ziet of niet. Wij wisten al dat er bij feyenoord gescoord was voordat het op beeld kwam.

24 april 2011 om 20:40

@ rbn_

Oooh bedoeld Harrie15 dat? Dat had ik nog niet door. Maar wat heb je anders aan het thuisvoordeel? Real Madrid maait het gras niet, Ajax laat beelden van Feyenoord zien. Noem het onsportief of noem het slim.

Overigens werden er volgens mij ook tussenstanden van andere wedstrijden getoond. Maar dat kan ik verkeerd gezien hebben.

24 april 2011 om 20:34

Dat snap je heus wel: Het stadion zit voor 95% gevuld met Ajax fans, het is een thuiswedstrijd van Ajax, en dus is de wedstrijd van Utrecht Vitesse niet zo van belang.

24 april 2011 om 20:42

Omdat Utrecht-excelsior niet boeit voor de mensen in het stadion , afgezien van een handje Excelsior supporters dus dan gaan ze dat ook niet uitzenden.

Wat een gezeur om niks, of ze nou de beelden laten zien of niet, iedereen weet wat er op de andere velden gebeurd. Gun ze toch gewoon hun blijdschap.

Wat is dit nou weer voor onzin? Altijd wel iets om te zeuren zeg.... Die beelden lijden voor de spelers van Ajax nog meer af dan de exelcior spelers, dus hier hadden ze zelfs voordeel uit kunnen halen.

kinderachtige reactie's
de tussenstand bij feyenoord - psv zou toch wel op het scherm komen.
dus dan zou het publiek alsnog juichen

Wat maakt het uit.. beelden of tussenstanden.. whats the difference?

24 april 2011 om 21:33

Precies, hou het dan ook gewoon bij een tussenstand. Ze laten nooit beelden zien, en vandaag opeens wel. Ze hebben ook nog eens regelement nagelezen, dus het was niet eens een spontane actie.

24 april 2011 om 21:40

wat maakt het nou uit of het geen spontane actie is? alsof de supporters denken: yeeeeees, feyenoord staat op 1-0, maar wat een spontane actie om dit te laten zien! ik vond het juist wel wat moois hebben, deze beelden van een juichende wijnaldum in de camera, waardoor iedereen wist dat het 1-0 was. Dat geeft het wat meer sfeer dan dat er 1-0 komt te staan.

Ach man waar maakt die gast zich druk om! Dan moet je tussenstanden geven ook verbieden! Kom op zeg beelden of een tussenstand! Wat is in hemelsnaam het verschil!!!!!! En nu gaan alle Ajax haters er weer vrolijk in mee want nu hebben we weer iets om te zeiken. Als die chagerijnige Pastoor er niks over had gezegd had je er verder niemand over gehoord. Want het is niets bijzonders! Of het nou beelden zijn of een tussenstand die 1-0 of 2-1 tonen. Het publiek gaat bij beide vol uit zn dak! Triest gezeur is het!

24 april 2011 om 20:59

Ja inderdaad.. Pastoor zei achteraf nog dat ze anders ook de buitenspelgoal hadden moeten laten zien.. wat is die knul dom, dat is namelijk wel verboden.nl

24 april 2011 om 23:44

nou die domme trainer heeft die ajax miljonairs toch aardig laten zweten vandaag.....

Ik zie het verschil niet om de beelden te laten zien of om de stand te laten zien.

Ik vind het alleen zo raar om het nu wel te laten zien.
Het geeft geen extra sfeer ofzo.
Want het gaat toch wel gezeliig worden als iemand het op een radio hoort.

Geven de clubs ook zo veel aandacht als hun supporters willen dat ze verliezen zo dat ajax geen kampioen?

ik snap echt de logica niet dat dan wel utrecht - vitesse getoond moest worden. Ajax speelt thuis, en ookal is het niet gebruikelijk, de concurrent wordt op op het scherm getoond en niet de concurrent van de uitploeg. Dan kun je net zo goed ook even het clublied van de uitploeg laten horen.

Sorry hoor maar je hoeft geen beelden van andere wedstrijden te laten zien het heeft toch niks te maken met de wedstrijd die jezelf moet spelen. Ik vind het ook onnodig

24 april 2011 om 20:36

Tuurlijk vind jij dat..hou toch op man. Net alsof Excelsior dan wel gewonnen had tegen Ajax...net alsof de spelers van Excelsior de doelpunten liepen te bekijken boven hun hoofd. Net alsof de Ajax spelers opeens helemaal los kwamen na het zien van de 1-0. Als je een reactie wilde uitlokken. Bij deze.

24 april 2011 om 21:31

Ben je gefrustreerd ofzo nergens in nederland krijg je beelden te zien wat er op de andere velden gebeurt dan hoeft dat dus ook niet Bij ajax want het heeft niks te maken met de wedstrijd kan je net zo goed volgende keer een andere wedstrijd live uitgaan zenden.

24 april 2011 om 21:42

Want het kan ook alleen op de schermen in de Arena en in het Philips stadion

24 april 2011 om 21:43

geen wedstrijdbeelden, maar alleen twee goals.
verder niets, dat lijkt me geen probleem......

24 april 2011 om 21:46

De wedstrijd Feyenoord - PSV was óók belangrijk voor Ajax. Daarom zonden ze de wedstrijd uit. Ik hoop echt voor je dat je dit begrijpt, anders ben je er slecht aan toe.

24 april 2011 om 22:01

Het hele seizoen zijn de andere uitslagen voor Ajax ook heel belangrijk, waarom laten ze dan alleen nu de beelden zien van de andere wedstrijd en niet gewoon het hele seizoen ?
Gewoon een hele goede manier geweest om PSV te kakken te zettten voor de rest van Nl.....overigens ben ik er niet rouwig om dat PSV (waarschijnlijk) geen kampioen zal worden!!!!!!!!

Gewoon net als iedere wedstrijd de tussenstanden doorgeven was wel netter geweest, maarja zoals al wordt aangegeven heb je hier ook te maken met een stukje Amsterdamse arrogantie.....

Hopelijk komt het op de laatste wedstrijd aan tegen FC Twente, en als de Tukkers dan in de Amsterdam Arena een eventueel kampioenschap kunnen vieren is het seizoen helemaal geslaagd, want eigenlijk gun ik het Ajax ook niet..........

24 april 2011 om 23:46

nog nooit in een ander stadion geweest blijkbaar..
Verder zeg ik maar niets.

24 april 2011 om 23:47

wat voor een goal ontstond er dan bij de rode kaart van engelaar?

25 april 2011 om 07:32

Nee niet gefrustreerd, ik wil het wel herhalen maar je kan ook gewoon de reacties hieronder lezen. Het is niet frustratie dat je leest maar een soort van medelijden met de kinderachtige reactie van Pastoor.

24 april 2011 om 20:36

Die beelden worden neem ik aan voor de supporters op het scherm gezet of zullen de spelers denk je terwijl ze een sprint trekken ook naar het beeld kijken ?

24 april 2011 om 20:37

Hoeft niet, mag wel, Ajax houdt zich zo te zien gewoon aan de regels en dan is het aan Pastoor om zijn mond te houden. Met alle respect verder, maar de regels worden gewoon nageleefd, laat mensen dan niet overal over zeuren..

Punten mindering voor Ajax.

24 april 2011 om 20:54

Kom dan ook met een reden....waarom dan? Ajax heeft niks gedaan wat niet mag vriend.

24 april 2011 om 21:20

Heb je misschien ook gelezen dat het niet in de regelementen staat en dus dan ook niet strafbaar is? Dus waar haal jij die wijsheid vandaan dat Ajax puntenmindering moet hebben? Volgens mij was vorig seizoen een club die herhalingen toonden op groot scherm en ook geen puntenmindering kreeg.

Er staat anders niets over in de reglementen, dus waarom mag het dan niet volgens die meneer van Excelsior?

24 april 2011 om 20:33

En wat kan uit eindelijk de conclusie zijn. Een bepaalde geldboete neem ik aan?

Ik vind het kinderachtig van Ajax, waarom ineens wedstrijdbeelden? En tussenstanden, oke, maar nu ook rode kaarten? En het is echt lachwekkend om te zien hoe de supporters nu reageren, door te zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen. Wat zouden jullie doen als het andersom zou gebeuren? Iets met moord en brand?

24 april 2011 om 20:41

Ajax supporters krijgen al genoeg shit over zich heen in de andere stadions. Herinner je je nog de waves, de tussenstanden, 'helemaal niets in A'dam liedjes' die in alle stadions de ronde doen/deden?

24 april 2011 om 21:09

Met alle respect maar dit is toch wel erg apart hoor. En zoals de reglementen zijn voor de eigen wedstrijd zouden deze eigenlijk ook moeten gelden voor andere wedstrijden. En dan zou de aanklager dus zeker een onderzoek naar die rode kaart kunnen doen want als die in de eigen wedstrijd was gevallen dan had men die niet op de schermen mogen tonen.

Wat betreft het überhaupt tonen van beelden van andere wedstrijden vind ik op zijn zachts gezegd triest. Dat heeft gewoon geen stijl en ik vraag me echt af of ze dit de volgende keer bij een voorsprong van Twente ook zullen doen om maar een voorbeeld te geven... Het is gewoon het beïnvloeden van de supporters en spelers. Dit geeft gewoon een extra boost wat dus niets met 'fair play' meer te maken heeft.

24 april 2011 om 21:23

@ Hanzz, punt is, er zijn geen regels op dit vlak. E.e.a. staat ook in het artikel. Dat je na kunt denken over de wenselijkheid van een dergelijke regel is iets anders. Zeker m.b.t. je punt in de eerste alinea.

De regie van de Arena, hoeft niet objectief te zijn als het gaat om beïnvloeden van spelers / supporters. Mits het allemaal binnen de grenzen past. De Ajax regie doet in dit geval niets ten nadele van Excelsior (in de zin van negatief doen over Excelsior), maar wil alleen maar de eigen spelers oppeppen. Men is er mee gestopt na de aanhoudende klachten vanaf Excelsior kant.

Een extra boost geven is per definitie in strijd met Fair Play? Dacht het niet.

24 april 2011 om 21:24

Uniek (of zoals jij zegt ) appart is het zeker , maar zolang het zich binnen de regels bevind is dit gewoon terecht. Dat geen andere club daar eerder is opgekomen kan Ajax ook niets aan doen , dit is een geweldig idee en ik vermoed dat dit een trend gaat zetten. Een stukje service van de club naar de eigen supporters toe. Over het uitzenden van de goals kun je niet over twijfelen , over die rode kaart misschien wel omdat het als een discutabel moment gezien zou kunnen worden.

Hoewel ik niet weet of dat discutabel moment alleen op de eigen wedstrijd van toepassing is of ook op andere wedstrijden want die regel is er om de scheids te beschermen en aangezien vanuit Amsterdam de scheids niets kan bereiken.
Het op jutten van de supporters en zo indirect de spelers noem ik dan weer een positief effect , de sfeer in stadions in Nederland is al niet van een bijster hoog niveau dus een verbetering is zeer welkom , ook op deze manier. De club moedigt de supporters aan om nog fanatieker achter zijn club te gaan staan , daar kan toch niemand bezwaar tegen hebben.

Als het uitzenden van de rode kaart van Engelaar buiten de regels was dan zal de aanklager Ajax ongetwijfelt een boete opleggen , we zullen het gaan zien. Maar ik vind het zeer positief dat Ajax de goals van Feyenoord heeft laten zien, ik was er blij mee.

24 april 2011 om 23:54

dus jij denkt dat het argument '' de service'' richting de supporters is?
Dan heb je wel een ongelovelijke plaat voor de kop. Waarom dan pas in de 1 na laatste thuiswedstrijd? Nee, alle middelen worden uit de kast getrokken om kampioen te worden na zoveel slechte jaren. Hoe je het ook went of keert, deze actie gaf een bepaalde kick in het stadion die oversloeg naar de spelers. Dat was de enige motivatie.

Van mij mag het, maar het gezwam, inclusief deselectieve verontwaardiging die hier heerst, irriteert me mateloos.

Lekker zeiken om te zeiken. Begint dat kereltje irritant te vinden doet net of hij alles heeft uitgevonden. Waarom we geen beelden van Utrecht - Vitesse doen. Omdat we niks met die clubs hebben op dit moment gaat het om PSV Twente en Ajax. Dan is het logisch dat wij als supporters even een hoogtepunt te zien krijgen.

24 april 2011 om 23:56

zou je reactie weleens willen zien als volgende week in Enschede en Eindhoven de doelpunten van Bas Dost uitgebreid getoond worden als de wedstrijd daar om vraagt.

25 april 2011 om 09:11

Zou me nou echt helemaal niks schelen wist je dat.

25 april 2011 om 10:48

heb het ook niet over nu maar over volgende week.....gevalletje selectieve verontwaardiging?
dat je niet snapt waarom Pastoor de opmerking over utrecht-vitesse maakte zegt ook wel genoeg. Punt 1: de doorsnee Ajacied is immers alleen geinteresseert in zn eigen omgeving. Voor excelsior was dat immers wel belangrijk. punt 2 : Dat de opmerking enkel en alleen cynisch bedoeld was is jou, en vele anderen hier, blijkbaar ontgaan.

Volgens mij bepaalt altijd en dan ook alleen Ajax waarover die beelden gaan en niet Excelsior, en anders is het wel de Knvb die daarover bepaalt. En dan gaan deze 2 zich gedragen als en stel babies die hun luiers niet verschoond krijgen van hun mammie, AJB zeg stop met zeiken en ga leren winnen met je team ipv dit soort taferelen uitgebreid in de media door te geven!

24 april 2011 om 23:59

over arrogantie gesproken. Nee, ajax bepaalt helemaal niets in dit geval.
Dat zijn regels van de Knvb waar Excelsior zich op wilde beroepen. Ook in het Gelredome zie je zelden iets terug van de wedstrijd door die reglementen.

25 april 2011 om 00:12

Ik weet niet waar jij het woordje arrogantie op richt, maar is het ook al arrogant om de waarheid hierover uit te spreken? En het klopt, deze regels zijn tot beschikking voor de Knvb om er iets aan te doen en niet Excelsior, hoewel ik het nog steeds een belachelijke regel vind om geen videobeelden te tonen om zulke redenen. Dit soort berichtgevingen kunnen ook mobiel, via de radio of vanuit nog wel meer manieren vanuit heel Nederland of andere landen doorgegeven worden. Of krijgen we straks ook de regel dat je zelfs geen mobiel meer het stadion in mag meenemen of dat radio's ook verboden zijn? Dat zou dan wel een primeur genoemd mogen worden maar dat is iets wat de boeken in kan als ongeloofwaardig.

25 april 2011 om 00:19

in dit kader was dat wat overdreven, dat klopt.

Heb er ook geen moeite mee als het toegestaan zou worden. In het Gelredome is de toegevoegde waarde van de schermen ook nihil door die beperkingen.

25 april 2011 om 00:34

Ik heb geen idee hoe het daar in zijn werking gaat, maar Ajax heeft officieël bevestigd dat het niet in de regels staat van de Knvb dus het is maar afwachten wat hier van gaat komen. Zelf denk ik dat er niks aan het handje is.

25 april 2011 om 11:06

in het gelredome zie je nauwelijks wedstrijd beelden.
Elke voetbalactie /herhaling wordt afgekapt op de schermen. Zeer irritant.

Er is waarschijnlijk niet zoveel aan de hand. Het is alleen vreemd dat ajax dat trucje op dat moment toepast.

ik snap niet waarom utrecht-vetes wel en feyenoord-psv niet maar ach wat maakt het uit het mag gewoon officieel allebei niet maar kelder en pastoor hebben opzxich gelijk (regels zijn regels) maar ze moeten niet zeuren, ajax had toch wel gewonnen van excelsior ook al hadden die beelden niet aangestaan.
ik denk dat excelsior hier zelfs hun voordeel in konden doen want ik denk dat de ajax spelers meer benieuwd naar de stand waren dan die van excelsior.

Edit: ik zie net de reactie van de knvb staan en hierin staat dat het helemaal geen regel is

24 april 2011 om 20:39

Regels zijn regels? Zoals ik het hierboven lees, zijn er helemaal geen regels op dit punt. Er wordt niks gezegd in de regels over het tonen van beelden van andere wedstrijden.

Niks regels zijn regels dus. De Excelsior staff piept.

24 april 2011 om 20:48

sorry ik dach dat het vertonen van wedstrijdbeelden verboden was tijdens een wedstrijd maar dat blijkt niet het geval, dan hebben kelder en pastoor al helemaal niks om over te zeuren.

stelletje kleuters ''typisch amsterdams''
rot toch een eind op joh, het was in het stadion van amsterdam dus ze mogen best alleen beelden laten zien die groot belang zijn voor Ajax.

O god, excelsior moet ook nog wat te zeiken hebben hoor. Ga lekker trainen joh, misschien gaat het volgende keer wat beter

25 april 2011 om 00:00

ja, excelsior werd helemaal kleurenblind gespeeld. Heb je het verschil in begroting weleens bekeken kerel? In dat opzicht leverde jou club een wanprestatie..

Ik zie het probleem niet hoor, je krijgt toch wel door wat er op de andere velden gebeurt, wat maakt het uit als je er ook nog beelden bij hebt?

Ofwel, hier is niks mis mee, er staat niets over in de regels. Na klachten van Excelsior zijde is er ook mee gestopt (na de 2-1).

Kom op zeg, waar gaat dit over? Ajax speelt thuis, en hoeft niet objectief te zijn? Waarom mag Ajax haar spelers niet een extra boost geven?

Misschien zijn we vergeten dat vorig jaar tijdens de laatste speelronden ook allerlei tussenstanden de ronden deden, en er toen massaal gezongen werd 'helemaal niets in Amsterdam'? Dat is natuurlijk wel sportief

24 april 2011 om 21:00

doe nu niet alsof ajax geluisterd heeft naar de klachten en heeft besloten de beelden te stoppen. Je denkt toch niet dat excelsior pas na de 2-1 van feyenoord ging klagen?

Ze zijn om een andere reden ermee gestopt, dat lijkt me duidelijk.

Verder is dit niet iets om je druk over te maken. Er staat niets over in de regels en beelden of tussenstanden maakt niet veel uit. Het effect, dat alle supporters en spelers het weten, is bij beide hetzelfde

Tussenstanden worden overal vertoond op de schermen.
Ik vond dat Ajax het nog netjes deed. Ik irriteer me mateloos aan die piepjes in de stadions als er ergens anders gescoord wordt. De tussenstanden komen direct daarna op het grote scherm te staan. Daarmee trek je de aandacht van alle supporters en worden alle ogen automatisch naar het scherm gericht. Bij Ajax heb ik geen piepje gehoord voordat ze de beelden uitzonden. Dus Ajax heeft het keurig gedaan.

24 april 2011 om 20:54

alsof de piepjes wat uitmaken. Als je herhalingen doet en er is plots beweging op de schermen trekt het aandacht. simple like that.
Verder maakt het niets uit of er tussenstanden of beelden komen qua motivatie voor de spelers. Het is wel een beetje apart dat ajax opeens met beelden gaat werken, maar het is hun goed recht

24 april 2011 om 21:44

God wat doe je een moeite iets goed te praten. Wat maken die piepjes nu weer uit. Alsof je niks merkt als iedereen zomaar begint te juichen en naar het scorenbord te kijken. Maar nee, jij blijft naar het veld staren omdat je geen piepje hoorde...

Ik vind het overigens niet erg van ajax, maar ga niet doen alsof die piepjes ook maar iets uitmaken en daardoor de andere clubs het fout doen en ajax alles goed doet.

Kan deze man niet samen met Pastoor in de kerk gaan zitten op Paaszondag?

Wat een onzin en ophef om niets. Of de beelden nu wel of niet getoond worden, het was altijd duidelijk geworden als Feyenoord gescoord had. Welkom in 2011. Het jaar waarin iedereen een mobiele telefoon heeft met internet en waarop dus alle wedstrijden zijn te volgen.

Heb Excelsior altijd een sympathiek cluppie gevonden, maar deze twee doen goed hun best om het respect van mij en eigenlijk iedere Ajacied te verliezen. Is er trouwens iemand die de ophef wel begrijpt?

25 april 2011 om 00:03

als je studio voetbal bekeken hebt wel! Ook de wekelijkse ajax afvaardiging aan tafel

25 april 2011 om 00:42

@ djstoffel

Niet gezien, dus ik weet niet waar je op doelt en wat er gezegd is... Echter zijn het soort mensen die deze discussie nodig vinden in mijn ogen belachelijk. Wat is het verschil tussen het tonen van een tussenstand door middel van cijfers of door middel van beelden? Het effect is hetzelfde. Bovendien zijn er geen regels die dit verbieden, dus is het sowieso al bewonderswaardig dat er een aanklacht komt.

25 april 2011 om 11:00

jack van gelder merkte op dat een grote club als ajax zich laat verlagen door zoiets. Hij mompelde dat een beetje, de reden lijkt me wel duidelijk.

Het tonen van beelden lijkt me wel krachtiger. Het grote verschil echter was dat de rode kaart van engelaar vertoond werd. Die dingen zie je niet bij de tussenstanden.

In een reactie liet de Knvb weten dat het verboden is om discutabele momenten van een wedstrijd op video-beelden te vertonen. Over beelden van andere wedstrijden staat niets in de regels. Volgens de Knvb is het aan de aanklager om zich hierover eventueel te buigen.

Je mag geen discutabele beelden uit de wedstrijd die daar wordt gespeeld tonen, dat klopt. Heeft alles te maken met ordehandhaving en dus dat het nav eventueel onterechte beslissingen op het veld door de arbiters geen ongeregeldheden plaats hebben op de tribune. Maar in deze regel gaat het dus om de wedstrijd Ajax- Excelsior en niet om beelden op een ander veld buiten de Arena zoals in dit geval.

9 van de 10 zou dit Ajax tot de nok toe zijn uitgefloten. Dan hadden ze nooit met deze cijfers gewonnen. Ze hebben niet door de 12e man gewonnen, maar door de 13e man.

24 april 2011 om 20:49

Oja, dus als de beelden niet waren vertoond, was de Arena er nooit achter gekomen dat Feyenoord voor stond?

24 april 2011 om 20:51

Nee. Niet zo grootschalig. Hoe wil je via de sociale media of wat dan ook 40.000 man wakker maken? Beelden zeggen meer dan tussenstanden die langskomen.

24 april 2011 om 21:06

Dan zetten ze toch de tussenstanden op het scorebord, en weet nog steeds het hele stadion het. Dit is gewoon zeuren om niets wat excelsior nu aan het doen is. Denk je trouwens echt dat beelden of tussenstanden uitmaakt,. Het kan ons ajacieden toch helemaal niks uitmaken wie er gescoor hheeft of wat het wedstrijdbeeld was. Voor mijn part waren het 3 eigen doelpunten van PSv geweest, was ik er net zo blij mee geweest.

24 april 2011 om 21:10

Overal in het stadions zitten gasten met een radio om de andere tussenstanden te volgen. Die gasten gaan juichen en dit gaat als een lopend vuurtje de Arena rond. Als bij een terugspeelbal op Vermeer ineens 500 man in een hoekje zitten te juichen weet je wel hoelaat het is neem ik aan..

25 april 2011 om 08:07

Tuurlijk wel, een heleboel mensen hebben een telefoon met radio en internet (livescore) . Daarbij komt nog dat er al gejuicht werd voordat de beelden werden getoond!

24 april 2011 om 20:58

De tussenstand zou exact hetzelfde hebben opgewekt , en die worden in alle 18 stadions gegeven. De beelden werken exact hetzelfde als het alleen de tussenstand , dat zagen we in 2008 ook na o.a Ajax - Willem II toen Roda tegen PSV gelijk kwam in blessure tijd.

Daarnaast , het 3de doelpunt werd niet uitgezonden en men juichde wederom net zo hard , nog voordat de tussenstand werd getoond. 2 rijen boven mij zat iemand met een radio en die schreeuwde ruim voordat de aankondiging gedaan was dat Feyenoord op 3-1 was gekomen en hele vak juichde al mee.

Ik snap die laatste opmerking niet vanuit de knvb, de aanklager mag zich erover buigen...
Waarom, er is niets tegen de regels gebeurd.

Misschien kunnen de mensen zich bij Excelsior zich beter bekommeren om hun team en te zorgen dat ze niet in de nacompetitie terecht komen.

Elke thuisspelende club zou belangrijke beelden van hun concurrenten uitzenden, als dat in hun voordeel zal vallen. De uitspelende club heeft daar verder niks mee te maken en moet zich daar niet te druk over maken. Excelsior is waarschijnlijk gewoon jaloers dat ze zoiets in hun eigen stadion niet kunnen doen, omdat ze daar geen schermen hebben..

Tsja als het niet in de regels staat dat het verboden is om beelden van andere wedstrijden te tonen, dan mag je het ook niet verbieden. Verder was de rode kaart van Engelaar discutabel en heeft Ajax niet laten zien waarvoor Engelaar rood kreeg. Blijkt dus gewoon duidelijk dat Ajax vantevoren de regels heeft doorgenomen en dit dus heeft gedaan met de wetenschap dat het niet verboden is.

dus die beelden van het buitenspel doelpunt mochten dus niet vertoond worden

on: lekker belangrijk wel of geen beelden, we leven anno 2011 en er zijn wel meer mogelijkheden om beelden/standen van andere wedstrijden te zien en dat laat het publiek dan ook wel overkomen op het veld. als voetballer/trainer/waterdrager let je op het veld en niet op het scherm die hoog boven je hoofd hangt

Trieste jodenstreek van Ajax.
Dat je dit nodig hebt tegen Excelsior.
Diep triest...
(En mensen die denken dat dit een anti-semitische opmerking is: Dat is niet zo. Ga anders even googlen.)

24 april 2011 om 21:38

Waarom probeer je reacties uit te lokken door domweg een uitspraak te doen dat overeenkomt met vroeger maar toentertijd bestraft werd met de kogel?

Erg dom van een 40-jarige.

25 april 2011 om 00:05

vind je 1e puberale opmerking triester eigenlijk.
Ben het wel eens met het feit dat het sneu is dat ajax zoiets nodig heeft tegen een oud papier clubje met de begroting van een topklasser

Kelder heeft 3 keer gebeld en gezegd dat het niet mag. Na afloop geeft de Knvb aan dat hierover niets in de regels staat. Waar haalt Kelder de wijsheid vandaan dat het niet mag?

Ongelooflijk dat er uberhaupt over geklaagd is. Het is niet tegen de regels dus zeur niet. En volgens mij hoop je gewoon op een Ban ehvtje. Kan je zeker stoer doen dat je een ban hebt gekregen.

Vreselijk moeilijk doen over randzaken, typisch Simon Kelder. Waarom kan die man alleen praten als hij iets te zeuren heeft over iemand anders? Verder hoor je hem helemaal nooit..

Ik snap niet wat ze bij Excelsior lopen te zeuren. Ze mogen die beelden toch gewoon laten zien, wat is daar erg aan? Het publiek vind het leuk, en voor Ajax is het belangrijk hoeveel PSV speelt.

Laatste wedstrijd Ajax vs Twente.......................

Denk niet dat ze dan doelpunten van een andere wedstrijd laten zien.

Twente is dan al weer voor de 2e keer kampioen.

Wat een sensatie; De schaal ontvangen in die sporthal waar ze nog menen de beste te zijn....

24 april 2011 om 21:34

idd heel nederland kotst ze uit, ze hebben dat zelf alleen nog niet in de gaten. triest volk daar. Ze hebben weer de grootste monden

24 april 2011 om 21:55

Wij hebben het wel degelijk in de gaten. Maar ach, je bouwt een soort geluidsdichte muur op tegen deze jaloerse kreten die voor het merendeel komt uit de monden van onnozelen. Alsof een wc-pot je probeert te beledigen.

24 april 2011 om 22:06

Heel Nederland kotst ze uit? Wat lul jij nou weer achterlijk. Praat voor jezelf.

24 april 2011 om 22:27

Jammer joh. No one likes us we don't care. Of in het Nederlands: Niemand mag ons, maar het maakt ons geen flikker uit. Of jij of wie dan ook in Nederland ons uitkotst, wij zijn nog altijd de allergrootste club van Nederland, geen club die ons kan evenaren. Nou heel veel plezier met de laatste paar wedstrijden van het seizoen.

24 april 2011 om 21:37

Wat een arrogantie zeg, ze zijn ook een keer kampioen geworden(a)

24 april 2011 om 21:39

good luck may the best team win!!!!!!!

Volgend seizoen alle goals in elk stadion dan laten zien tussen door?

24 april 2011 om 21:41

geen enkel probleem mee maar doe dan alleen de belangrijke goals op het moment zelf en de rest in de rust!! Doen ze tijdens europese wedstrijden ook beelden van andere wedstrijden in de rust en na de wedstrijd

Ik vind het inderdaad echt onzin dat Excelsior daar over zeurt. Wat maakt dat nou weer uit, als Ajax dat graag wil laten zien, laat ze lekker.
Vind je het gek dat die supporters zo gingen juichen? Ze hebben nu in Amsterdam ook een keer kunnen genieten van beelden uit het mooiste stadion van Nederland, van de doelpunten van de mooiste club van het land. Ik zal alleen als Ajax zijnde niet te vaak dat soort beelden vanuit De Kuip uitzenden, want dadelijk worden al die mensen uit de Arena nog een keer verstandig en gaan ze voor de juiste club juichen, en willen ze straks allemaal elke week naar De Kuip en is de Arena leeg.

Ik snap overigens wel terecht dat de Knvb discutabele momenten van de wedstrijd die in het stadion gespeeld wordt, niet laat uit te zenden. Als een scheidsrechter ziet dat hij een fout maakt, kan hij toch onzeker gaan fluiten of compensatiebeslissingen gaan maken. Of het publiek ziet dat de scheids fout zit en komen er allerlei spreekkoren.
Maar van andere wedstrijden? Waarom niet?

24 april 2011 om 21:37

+ 1 voor je eerste alinea

Verder mee eens.

25 april 2011 om 08:55

Dan moeten ze wel opschieten met de bouw van het nieuwe stadion, anders kan het er nooit in

Ik hoop stiekem op een gelijkspelletje in Heerenveen, jammer dat we de laatste wedstrijd uit spelen anders hadden we vervolgens in Eindhoven kunnen juichen na het zien van alle Ajax doelpunten in de gewonnen wedstrijd tegen Twente
(moet PSV wel twee keer zien te winnen....)

Ajax ging dan overigens wel de fout in denk ik door de buitenspel (met lijn)goal van Eriksen te laten zien. Want het is een discutabel moment.. maar het is ook een doelpunt? Hoe zit dat dan?

24 april 2011 om 21:39

Dat lieten ze dan ook niet zien

24 april 2011 om 21:47

Jawel hoor. Ze lieten de goal zien met een lijntje om te kijken of het buitenspel was..

24 april 2011 om 22:16

In de Arena?

25 april 2011 om 14:41

Ik heb het iig niet gezien in het stadion. De goal wel, maar niet vanaf een camerapunt waarop je ook de buitenspelval kon zien. Het fragment waarin je dat kon zien werd vroegtijdig stop gezet

Ik neem aan dat ze dan wel allemaal geabonneerd zijn op Eredivisie Live?

Heerlijk die reacties van de kant van Ajax hier. En dan Kelder/pastoor treurig noemen.

Typisch een reactie vanuit Amsterdam; ''iedereen is tegen ons''. En mochten ze over 2 weken de schaal in de lucht houden dan hebben ze weer een grote bek.

Ik lees van de kant van Ajax ook veel; Wat is het verschil tussen beelden en tussenstand? Inderdaad, hou het dan zoals gewoonlijk gewoon bij de tussenstand!

Voor de goede orde, ben niet voor een top 3 club en ook niet voor Excelsior.

24 april 2011 om 21:43

Haha nee maar aan je reactie te lezen ben je wel zoals zovelen anti-ajax en dat ook maar zonder enige reden!!

25 april 2011 om 12:27

Jouw reactie is een schoolvoorbeeld van iedereen is tegen ons. Je stelt dat ik geen redenen heb om anti-ajax te zijn zoals iedereen. Amsterdamse arrogantie weer? Hoe kun je tegen Ajax zijn?! We zijn de kampioen van Rotterdam, we zijn de kampioen van Eindhoven, we zijn de beste van Nl!

Ik heb mijn redenen om geen sympathie voor Ajax te hebben. Heb wel bewondering voor een aantal zaken bij/van Ajax, echter zijn die op 1 hand te tellen en een aantal daarvan zijn meer dan 10 à 15 jaar geleden.

26 april 2011 om 18:25

@mitssie

En die reden die jij nu geeft dat is door Louis van Gaal gezegd, hoe lang geleden is dat?? Zit het zo diep bij je dat Ajax toen inderdaad zelfs de beste van de wereld was??

maar vertel mij is de reden waarom jij tegen Ajax bent dan ben wel benieuwd eigelijk wel drogreden jij mee gaat komen?? (btw ik heb aan geen enkele club een hekel, gun alle Nlse clubs succes in europa en hoop zelfs dat Feyenoord dit seizoen nog europees voetbal haalt)

24 april 2011 om 21:46

Het verschil is dat dit de ontknoping is van het kampioenschap. De wedstrijd Feyenoord - psv was zo belangrijk dat het directe gevolgen heeft voor de concurrentie. Naast dat begrijp ik helemaal niet waarom het onsportief zou zijn (pastoor), maar Utrecht - Vitesse zou wel sportief zijn? In het huis van Ajax mogen ze spelen wat ze willen en niet wat pastoor wil. Aangezien het niet in de regels staat heeft Ajax niks fout gedaan.

24 april 2011 om 22:15

@mitssie

Ajacieden hebben eigenlijk altijd een grote bek om het zomaar te noemen. Niet alleen wanneer we met een schaal in de handen zouden staan.

Het wordt alleen wat vervelender voor alle niet ajacieden. Tot voorkort konden ze spreken van dat het niet overeenkomt met de prestatie's op het veld en dus vrij hun commentaar hierop geven.
Des te harder zal het zijn dat ze straks naast die grote bek ook nog de prestatie hebben die het vooral in de ogen van ajacieden al helemaal rechtvaardigen om zon bek op te zetten. Eigenlijk een nachtmerrie van iedere niet ajacied. Ik begrijp het!.

Straks op Studio Sport, het schijnt dus niet te mogen. Zit ook wel wat wat je kan een stadion in vuur en vlam zetten met de juiste beelden de invloed van die beelden zijn groter als menigeen denkt..

Zal wel bij een waarschuwing blijven denk ik

24 april 2011 om 21:49

Zou wel heel erg amateuristisch zijn om nu een reactie te geven dat er niks over in de regels staat en dan later zeggen dat het niet zou mogen.

Heeft ajax wel een licentie voor eredivisie live zakelijk?


24 april 2011 om 22:08

Dat geld pas vanaf komend seizoen....

Wat een zielige figuren daar bij Excelsior. Ga lekker terug naar de Jupiler League daar hebben ze geen schermen waar ze beelden kunnen uitzenden.

Hij heeft 3x gebeld? Is het aan die meneer Kelder dan om te bepalen wat er wel of niet getoond mag worden in de Arena? Die man vind zichzelf blijkbaar erg belangrijk.

Ik snap niet waarom Excelsior dit een kwalijke zaak vinden, het is puur voor het publiek. Of denken ze dat spelers van Ajax tijdens de wedstrijd die videobeelden gaan staan kijken? Dan kun je net zo goed ophef maken over tussenstanden van andere wedstrijden die altijd en overal getoond worden, dat heeft namelijk hetzelfde effect.

Als we hier al om gaan klagen dan zou Ajax ook recht tot klagen hebben. Dan mag Ajax zeuren dat iedereen Ajax haat en daarom altijd gemotiveerder is in wedstrijden tegen Ajax. Wat een gezeik van Excelsior.

Wat een onzin om hier zoveel ophef over te maken.
De Ajax haters zijn weer massaal op dit bericht afgekomen om nog even hun mening te geven van wat zij vinden van de beelden.
Hou toch eens op met dat gedonder op Ajax, zijn we allemaal jaloers dat Ajax het weer in eigen hand heeft en nu proberen Ajax op dit soort onzin te pakken, gadverdamme!

Dat dit in 't stadion werd uitgezonden is tot daar aan toe, maar dat Studio Sport dit (tot in den treuren) diende te herhalen, stuit me meer tegen de borst!

Wie weet is er volgende week wel een juichend Heerenveen op de schermen in de stadions in Enschede en Eindhoven te zien! Eens kijken of de NOS dit dan ook in de samenvatting op gaat nemen........

Alle mensen die nu zeuren lijken wel kleuters. Het gaat helemaal nergens over.
Het zal me werkelijk jeuken wat Alex Pastoor er van vindt. Dat is nu een maal in een uitwedstrijd bij Ajax niet zo belangrijk.

25 april 2011 om 00:16

jouw reactie is het toppunt van arrogantie en respectloos richting de tegenstander. Een tegenstander die het gewoon prima deed in de Arena en en ajax zeer lastig maakte.
Het geeft wel een perfect beeld en verteld waarom de gunfactor in de rest van nederland zo laag is

25 april 2011 om 10:42

Niemand in Nederland hoeft ons het kampioenschap te gunnen.

25 april 2011 om 10:51

waarom lopen de ajax supporters wel te piepen als er vijandig gereageerd wordt dan? Dan moet je daar ook boven staan, als het misloopt. En ja, dat kan nog steeds hoor (al denken ze daar in amsterdam anders over)

25 april 2011 om 12:21

Mij hoor je niet piepen, met mij een hoop niet. Ik geniet van jullie voor het grootste deel gemaakte haat. Want dat is het, jullie keken naar rotterdam-zuid en dachten: die haat daar richting die grote club Ajax Amsterdam is wel mooi en wij zoeken ook nog een vijand, laten we die gaan haten.

De haat naar Ajax toe is gemaakt. Simpel, rest van Nederland krijgt ook trekjes van wij zijn de beste wanneer ze kampioen kunnen worden. Maar goed ga maar lekker de provinciaal uithangen en uithuilen wanneer Ajax iets doet. En wijzen en wijzen en wijzen.

Wij zijn Ajax, wij zijn de beste!

25 april 2011 om 12:55

kerel, vind je nogal gefrustreerd overkomen met je betoog over haat..
Heb niets met ajax, niets met feyenoord, niets met psv en helemaal niets met Twente.....dus vraag me af waar je het over hebt.
Dat in jouw belevingswereld de gun factor gelijk staat aan haat is geheel voor jouw rekening. Dat verklaart misschien ook het hersenloze gedrag van een deel van de harde kern.
Wel raar dat een supportersgroep in een maand zo kan omslaan.
Van woede, frustratie, berusting tot aan ''wij zijn de beste'' .
De belangrijkste reden waarom ajax weer meedoet is het verval bij psv en twente in de laatste paar weken. Misschien is je dat ontgaan. Hetzelfde wat nu gebeurd in de jupiler league met Fc Zwolle.

25 april 2011 om 22:39

Gunfactor is voor mij inderdaad iets anders dan haat, maar wanneer je ziet wat er met mensen gebeurd (mensen van alle leeftijden) als wij, Ajax op bezoek komen. Dat is vaak pure haat, maar goed in de supporterswereld is de gunfactor gelijk aan haat.. Dat jij dat mijn belevingswereld noemt, tekent dat jij compleet buiten de werkelijkheid staat van wat het merendeel van Nederland doet en hoe men zich gedraagt.

Weet jij überhaupt wat frustratie betekend? Frustratie is een gevoel van teleurstelling., Ik voel mij verre van teleurgesteld in mijn bovenstaand betoog. Ik trek conclusies na jullie geblaat richting mij, ons de supporters van Ajax.

Raar dat een supportersgroep zo kan omslaan? Ben je zelf supporter of ben je een buitenstaander? In mijn optiek nu het laatste, want iedereen weet wat een kampioenschap of een eventueel kampioenschap met een persoon kan doen. Het boeit me niet op dit moment dat Twente en PSV punten hebben laten liggen en wij daardoor weer kampioen kunnen worden. Wij kunnen weer kampioen worden en dat telt.

Excelsior moet gewoon niet zo moeilijk doen. Het was een slechte wedstrijd en van dr beelden zijn ze niet beter gaan spelen

25 april 2011 om 00:12

heb je uberhaubt iets gezien van de wedstrijd? Excelsior, een team met een topklasse begroting, was in periodes beter dan ajax hoor

Valt dit niet te zien als service voor de betalende bezoeker? 95 procent van de toeschouwers kijken met een schuin ook mee naar Feyenoord - Psv, althans, dat is van groot belang om het in eigen hand te kunnen krijgen. Dat hier dan een punt over gemaakt wordt vind ik nogal raar, is dit de reden waarom Excelsior vandaag verloren heeft en is dit iets om je druk over te gaan maken als Excelsior zijnde? Ik heb in ieder geval nou niet echt een gegronde reden gehoord.

Dit gaat natuurlijk over het beinvloeden van het publiek en de wedstrijd. Er zijn regels om geen discutable momenten in een wedstrijd te tonen.

Op het WK was er bijvoorbeeld een buitenspeldoelpunt te zien waarop de spelers direkt en massaal naar de scheidsrechter renden. Ze zagen het onrecht dat hen werd aangedaan. Natuurlijk kan dat effect oneindig versterkt worden door de foute beslissing explicieter vanuit meerdere camerastandpunten eventueel met closeups te herhalen. Daarmee kun je een team het bloed onder de nagels vandaan halen. Ook het publiek is zo ontzettend te beinvloeden.

Vaak worden in de rust tussenstanden van andere wedstrijden getoond. Of eindstanden van wedstrijden die eerder zijn begonnen. Dat dient een ander doel. De informatie kan in alle rust verwerkt worden. Het heeft geen invloed op wedstrijd akties.

Ajax laat nu beelden zien tijdens de wedstrijd die zowel spelers als publiek beinvloeden en die gevolgen kunnen hebben tijdens wedstrijdakties en momenten. Dat is rechtstreekse beinvloeding van het verloop van een wedstrijd. En natuurlijk volledig onacceptabel.

In mijn optiek heeft Pastoor hier een goed punt. Het is enorm arrogant van Ajax/arena om te zeggen dat de regels bestudeerd zijn en dat gedacht werd dat het kon omdat het niet expliciet in de regels staat.

Ik vind dat Ajax/arena de wedstrijd op oneerlijke en oneigenlijke wijze heeft beinvloed en dat de wedstrijd overgespeeld zou moeten worden.

24 april 2011 om 22:13

Rot een eind op met je arrogant, jullie hebben allemaal praatjes over het arrogante Ajax en Amsterdam. Je bent gewoon een triest persoon met je mening, het komt puur voort uit je blinde Ajax haat en niet uit objectiviteit. Misschien moet je uit frustratie morgen even een mailtje sturen naar VI om je frustratie te uiten en te vragen of Johan, René, die jakhals Erik en Wilfred het ook een trieste actie van Ajax vinden.

25 april 2011 om 00:07

opper ajacied jack van Gelder vond dat in ieder geval wel als je goed geluisterd hebt

25 april 2011 om 10:01

''opper Ajacied'' Jack v. G. basht Ajax juist in de media, vanwege klachten uit de provincie en rotterdam-zuid. Dus die zal niet snel meer zeggen dat Ajax ergens goed aan gedaan heeft.

25 april 2011 om 02:07

@jacks

Eigenlijk vind ik het ook dat de wedstrijd overgespeeld moet worden. Maar wel om andere reden dan jij.
Jij beweert dat het Ajax positief heeft beïnvloed en juist Excelsior negatief.

Hoe dan leek Ajax juist van slag te zijn, uiteindelijk op 1-1- kwam en zelfs kansen moest toestaan op 1-2. En dat allemaal na het laten zien van een juichende Wijnaldum. Pas na het met de neus op de feiten gedrukt te zijn door het op dat moment iets beter spelende Excelsior ging men weer geconcentreerd verder en werd het uiteindelijk 4-1.
Ik betoog dan dat Ajax er eigenlijk meer nadeel als voordeel van had omdat het wel degelijk enorm bij de ajacieden afleidde.

Laat dus maar komen die replay.... wedden dat men dan een stuk geconcentreerder zal spelen?. Zal het alsnog winst worden voor Ajax, wellicht zonder tegendoelpunt.

Volgens mij betekend het woord discutabel het volgende:

dis·cu·ta·bel bn aanvechtbaar, bron: www.vandale.nl

Een doelpunt uit een andere wedstrijd laten zien, is dus geen discutabel moment.
Een kaart in een andere wedstrijd is geen discutabel moment.

Bovendien heeft 90% een telefoon met radio functie, waarbij men de tussenstanden al even voor dat de doelpunten op het scherm werden getoond al wisten.

Voor de Ajax haters: jullie pakken weer alles aan om Ajax mee te slaan, maar zolang het tonen van beelden uit een andere wedstrijd niet als verbod wordt opgenomen in de regels van de Knvb zou ik me maar gewoon stilhouden.

24 april 2011 om 22:15

Jij begrijpt het idee achter de regel om geen discutabele momenten te tonen niet. Het idee is om het wedstrijdverloop niet te beinvloeden. Het gaat om bewuste beinvloeding buiten de 2 strijdende teams om. Het gaat niet meer om club A tegen club B, maar er gaat een andere factor meestrijden. In dit geval de Arena factor. Hits het publiek op, demotiveer de tegenstander. In welke mate dat succesvol is, dat is een heel ander verhaal. Het is gewoon oneerlijk. Excelsior had in dit geval helemaal geen regierechten, terwijl zij strijden om lijfsbehoud in de eredivisie.

Dat is gewoon oneerlijk.

Het is misschien lastig te accepteren, maar Ajax en de Arena hebben hier een kollossale blunder gemaakt.

24 april 2011 om 22:18

Hahaha, alsjeblieft zeg. Je beïnvloed een wedstrijd hier niet mee, iedereen heeft zowat wel op zijn telefoon een radio of een radio bij zich of krijgt een sms. Voordat het doelpunt tegen psv getoond werd, werd er al gejuicht. Dus volgens mij snap jij niet wat discutabel is.

Het is misschien voor jou lastig te accepteren, maar er is geen kolossale blunder gemaakt. Jammer voor je.

24 april 2011 om 22:22

Er zijn zeker meerdere spelers van Ajax die beweerd hebben dat het hun spel beinvloedt heeft.

24 april 2011 om 22:25

Het gejuich ja, dat wij er achter gingen staan. Weer een mis peer van je. Niet dat ze de beelden hebben gezien.

Oh ja, zonder beelden weet natuurlijk niemand wat de stand bij Feyenoord - Philips is. Sinds hoe lang ziten mensen al met een draagbare radio op de tribune? Geen internet of Eredivisie Live of whatever voor nodig. En denk je nou echt dat Pastoor zich niet laat informeren over wat Vitesse doet? Hou toch op.

Ik zie niet in wat het verschil is tussen tussenstanden tonen van Andere wedstrijden en beelden van Andere wedstrijden > lezen is een kunst. Excelsior laat zich daarbij kennen door beelden van FC Utrecht - Vitesse wel te willen zien. Hoezo dubbele moraal. Ik zou denken dat de spelers van Excelsior daardoor net zo goed of misschien wel meer afgeleid zouden worden.

Die beelden zijn bijzaak.
Velen hebben het al terecht opgemerkt, velen waren al op de hoogte nog voordat de beelden werden getoond op het scherm, juist vanwege de telefoons en zo met internetverbinding.
Gejuich klonk al op voor het tonen van de beelden, maar hielden net wat langer aan toen ook daar achteraan ook de beelden werden getoond. Dus dat juichen was er zo-ie-zo al....... ook al zonder die beelden.

24 april 2011 om 22:26

Dat het bijzaak is, dat ben ik niet met je eens. De beelden hadden wel degelijk effect op het gedrag van het publiek, en ook op de spelers. En zelfs op de coaches van beide teams. Het is gewoon een bewuste aktie van Ajax en/of de Arena geweest om de wedstrijd te beinvloeden.

Oneerlijk is dat. Excelsior had geen regierecht. Terecht opgemerkt door Pastoor.

24 april 2011 om 22:34

Bij jou is op de een of andere manier de moderne technologie voorbij gegaan.

25 april 2011 om 00:00

Hoewel je het niet zo bedoelt is dit wel een relevante opmerking. Hier is namelijk sprake van het gebruik van technische hulpmiddelen. Dit keer worden ze anders ingezet dan vooraf bedacht is, maar dit incident toont wel aan dat je over dit soort zaken goed na moet denken voordat je je eraan overgeeft.

Net zoals het ''kamp Cruijff'' de media overheerst en heel Ajax bestuurlijk stuurloos heeft gemaakt, zo heeft dezelfde media de neiging om de inzet van moderne hulpmiddelen te promoten.

Zeer veel mensen zijn al gebrainswashed dat het belachelijk is dat er geen videobeelden bij het beoordelen van situaties gebruikt mogen worden.

Het wordt erin gepompt door Jack van Gelder, De Telegraaf, Vi en noem maar op. Maar misschien is het eigenlijk beter om in stadions helemaal geen informatie te geven. Weg met de videowalls. Weg met de tussenstanden bij andere wedstrijden.

25 april 2011 om 10:46

Je haalt er andere dingen bij, die nu totaal niet relevant zijn. Eerst heb je het over dat de beelden zo oneerlijk zijn, maar als mensen zeggen dat wij dat al via radio en dergelijke hebben door gekregen (jij hebt ook radio en een mobieltje neem ik aan) dan hou je je stil. Er is geen technische hulpmiddel gebruikt. Technische hulpmiddelen zijn alleen maar ter assistentie van het scheidsrechterskorps.

Nou zuig maar weer verder aan je duim, want waarschijnlijk komt er nog wel meer onzin uit bij je.

waar gaat t in hemelsnaam over zeg.
Volgende week wordt tijdens Ajax heerenveen wedstrijdbeelden van skutjesielen getoond.
zeker om Heerenveen af te leiden.
Als er nou echt op de wereld niets meer te klagen is kom dan pas met dit soort geneuzel.
anders gewoon mond houden

Je zou bijna kunnen zeggen dat Ajax het deed om te zien wanneer ze echt nog gas moeten gaan geven. Verder vind ik dit gewoon niet mogen. Er moet worden gefocust op de wedstrijd zelf niet op iets anders wat er plaatsvind in Rotterdam.

24 april 2011 om 23:02

Als je wilt zeuren, we stonden met 1-0 voor. Toen kwamen ze in R'dam-zuid ook 1-0. Gingen wij niet beter door voetballen. Dus zou je het niet kunnen zeggen.

Dus heeft de scheidsrechter ook kunnen zien dat de overtreding van Vertonghen eigenlijk rood had moeten zijn. Soortgelijke aan die van Engelaar. Als hij dus goed opgelet had.....

Onzin natuurlijk, toch wel beetje onsportief als je tegenstander aangeeft het niet te doen. Al weet ik niet wat nou het nut was van die beelden. Leuk dat je beeld bij de stand hebt, maar anders komt de stand ook wel door hoor.....

De discussie gaat hier of Ajax die beelden van Feyenoord - PSV had mogen uitzenden tijdens de eigen wedstrijd tegen Excelsior. Hier staat blijkbaar niets over in in de reglementen.
Maar even iets anders... Heeft Ajax eigen wel rechten tov Eredivisielive om die beelden te mogen vertonen?

25 april 2011 om 09:44

Dat weet ik niet, maat ik weet wel dat ze met de 1-0 en de rode kaart twee op zijn minst discutabele momenten hebben laten zien, iets wat verboden is!

Als een club inventief is, gaat de Knvb er weer regeltjes om heen verzinnen....

@soccertjeerd, misschien hebben de schermen in de Arena wel gewoon een Eredivisie live abonnement.
kom op zeg, ga hier nou alsjeblieft niet over zeuren en zeker niet van Excelsior kant.
ze spelen nergens meer om en zijn zeker van nacompetitie. En dan zeggen dat het je stoort? wat een onzin zeg!

Hoezo heeft Ajax wat te zeggen over wat er in het Excelsior-stadion op de beeldschermen wordt getoond? Lijkt me toch dat je zelf wel mag bepalen wat je in je eigen stadion toont of juist niet toont. Wel begrijpelijk van de Ajax-zijde natuurlijk, maar vreemd dat ze daar uberhaupt de mogelijkheid voor krijgen..

Ik denk dat wij (als Amsterdammers) ons wel beledigd voelen als een pipo van Excelsior ons brutaal vindt en dat ook nog typisch Amsterdams vindt...

tuurlijk pakken we alles aan bij Ajax, dat doet Ajax toch ook?? Die verslaggever van gisteren dan bij Ajax-excelcior. Die gast praat alsof ze zo even Herenveen en Twente zo even verslaan!
En nog meer van die Ajaxpratende commentators.
Beelden in het stadion vertonen is prima. Kunnen ze vast oefenen als Twente Kampioen in Amsterdam word. De laatste hand van Kesseler.

Ajax moet voortaan de regeltjes eens beter lezen als ze iets doen waarvan ze denken dat het mag. In de regels staat namelijk het volgende:
* Discutabele momenten mogen niet in de vertoonde beelden te zien zijn

En wat laten ze zien: Hutchinson die onderuit getrokken wordt door Wijnaldum die kan scoren en de rode kaart van Engelaar. Als dit geen discutabele momenten zijn...

25 april 2011 om 12:38

Je kletst maar wat raak en was er duidelijk niet bij. Jij geeft een andere weergave dan wat er werkelijk op de schermen te zien was.
Er is geen discutabel moment in beeld geweest. Alleen de goals en het trekken van de rode kaart door de scheidsrechter, niet de aanleiding.
Niet zomaar roepen en provoceren. Sorry man, ik kan er ook niets aan doen dat psv dreigt af te haken.

25 april 2011 om 15:42

Ach man, dat stuk van die goal en Hutchinson scheelde mss een seconde, dus dat is onmogelijk dat ze dat hebben laten zien. En nee, ik was er inderdaad niet bij, maar op Eredivisie Live laten ze ook beelden van andere wedstrijden zien (die mogen het wel)

Ik vind het pas arrogant en brutaal om op te gaan bellen en zeggen wat Ajax niet in hun eigen stadion mag doen. Dat bepaalt Ajax toch echt zelf.

Het is altijd juist goed om nieuwe dingen uit te proberen. Zo kun je kijken naar wat wel en niet gewenst is. Maar strafbaar kan het in geen geval zijn om dat er simpelweg geen regelementen voor zijn.

Mourinho maait en sproeit ook het gras niet bij een thuiswedstrijd tegen Barca.
Dat mag wel, maar een paar beelden bij Ajax waar niemand direkt invloed op heeft, met het effect van 1 minuut worden hier door sommigen als competitie vervalsing bestempeld.
Het valt mij erg op dat dit nu allemaal weer erg actueel is, nu Ajax een kans maakt op de titel en het in eigen hand heeft.

het is niet tegen de regels, maar het had goed gastheerschap geweest als men bij ajax van te voren excelsior van te voren had ingelicht. dan had de discussie voor de wedstrijd gevoerd kunnen worden,

lijkt me wel goed als de knvb hier aandacht aan gaat besteden, want wat als twente volgende speeldag beelden zou laten zien van een voorsprong van vvv om willemii te demotiveren. dit zou ook niet strijdig zijn met de knvb regels.

om de reacties voor te zijn, dit was alleen een mogelijk voorbeeld niet een verwachting. komt op mij over dat er bij twente een stukje meer fatsoen in de clubcultuur zit.

Het mag niet maar ze doen het toch. Ik ben voor puntenaftrek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren