Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Messi: 'Villa heeft zich allang bewezen en Fàbregas mag ook komen'

Laatste update:

Lionel Messi kijkt uit naar de komende voetbaljaargang. De steraanvaller van Barcelona is zeer te spreken over de komst van David Villa naar het Camp Nou, zo vertelde de Argentijns international in Panama. Messi is momenteel in het Midden-Amerikaanse land voor een benefietwedstrijd.

/

"Villa heeft bij Valencia allang bewezen dat hij een topaanvaller is", vertelde Messi op een persconferentie. "En ook in het Spaanse nationale elftal heeft hij aangetoond dat hij een doelpuntenmachine is. Ik kijk uit naar onze samenwerking." Arsenal-captain Cesc Fàbregas mag van Messi ook komen. "Natuurlijk, ik ken hem goed uit onze periode bij Barcelona. Hij kent de club als geen ander."

Messi feliciteerde Spanje met haar wereldtitel van afgelopen zondag. "Ze hebben een geweldig toernooi gespeeld." Voor Argentinië was het WK reeds in de kwartfinale voorbij. "We hadden ons er meer van voorgesteld. Nu moeten we weer opnieuw gaan bouwen." Diego Maradona? Ik hoop dat hij blijft, maar de keuze is aan hem. Alle spelers willen graag langer met Maradona werken."

Heeft Barcelona een speler als Cesc Fàbregas nodig?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beiden erg goede voetballers en in mijn ogen absolute versterkingen voor Barca.
Ze zullen er in ieder geval niet minder op worden.

Ik ben geen Barcelona fan ofzo, maar wat een goddelijk team krijgen zij.. Ik heb nu al zin om elke week een Barcelona wedstrijd te kijken.

14 juli 2010 om 09:17

Ze moeten wel voor balans waken, want als verschillende spelers zichzelf 'de ster' vinden heeft Barca alsnog een groot probleem.

14 juli 2010 om 09:18

Ik betwijfel het eerlijk gezegd alleen Zlatan is de gene met sterallures. Zowel Messi, Cesc en Villa zijn bescheiden jongens.

14 juli 2010 om 09:21

Maar zoveel? Xavi, Iniesta, Pedro, Bojan, Zlatan, Villa, Messi, Fabregas, Henry. Negen aanvallende spelers die stuk voor stuk wereldklasse zijn. Zou Iniesta zo bescheiden blijven als-ie op de bank zit, of Villa bescheiden blijven als hij overgeslagen wordt in het spel? Als het lukt is het geweldig, maar sterallures liggen op de loer.

14 juli 2010 om 09:25

Zlatan gaat weg, Henry is zo goed als weg, Bojan was nooit zeker van zijn plek, Iniesta 1/3 jaar per seizoen geblesseerd, Xavi begint al op leeftijd te raken en de rest zijn idd bescheiden jongens.
Ze zullen allemaal wel aan spelen toe komen, alhoewel Fabregas niet echt nodig is.
Ik denk dat Pedro het grootste slachtoffer is van de aankopen van Barca, ik hoop daarom ook niet dat ze ook nog Torres kopen, dan komt ie al helemaal niet meer aan spelen toe.

14 juli 2010 om 09:37

Nee, ik denk niet dat deze jongens last hebben van sterallures. Ibrahimovic misschien, maar die ligt er al zo goed als uit. De rest zijn allemaal goede vrienden en zullen niet op elkaar gaan zeiken, omdat ze zichzelf te goed vinden.

14 juli 2010 om 09:52

Dat komt wel goed met Barca, een speler zoals Villa zal zich makkelijk aanpassen. Hij heeft al veel doelpunten achter zijn naam in de spaanse competitie en hij is ook al aardig ingespeeld met spelers zoals iniesta en xavi door het spelen in het spaanse nationale team.

14 juli 2010 om 13:04

Haha, bescheiden jongens, komop zeg, laat me niet lachen. Zo lang het goed gaat hoor je ze idd niet, maar wat als ze een keer in een dipje terecht komen, dan is het wel anders hoor. Ook Villa kan een vervelende jongen zijn, evenals Iniesta en Xavi hebben we zondag kunnen zien.

14 juli 2010 om 14:36

Pedro het grootste slachtoffer? Die heeft de 2de seizoenshelft al bewezen dat hij in de basis 11 thuis hoort. Denk dat het komend seizoen dan ook zo gaat zijn:

Barca gaat verder ook niet meer kopen, althans dat zou niet zo verstandig zijn gezien hun financiële positie.

Valdes
Dani Alves
Pique
Puyol
Abidal
Xavi
Busquets
Iniesta
Messi
Villa
Pedro
14 juli 2010 om 09:20

In mijn ogen hebben ze alleen een nieuwe linksback nodig en dan zijn ze klaar.
Ze hadden Toure nooit moeten verkopen, een veel beter verdedigende middevelder dan Busquets.

14 juli 2010 om 09:23

@didioni
Nou ik niet. Kan voorlopig geen Spanjaard meer zien. En al helemaal geen duikelende....

ON: Villa is natuurlijk wel een topaankoop. Ik denk trouwens niet dat Fabregas komt. Kans is groot dat hij bij Barcelona op de bank terecht komt, wanneer iedereen fit is. Het lijkt met sterk dat hij daar zin in heeft.

14 juli 2010 om 10:32

Precies. Zelfs in het Spaanse elftal spelen/beginnen ze nooit met Xavi, Iniesta en Fabregas. Zou dat bij Barca dan wel gebeuren? Lijkt me wel een erg aanvallend ingesteld middenveld..

14 juli 2010 om 13:35

Mourinho is wel de gewezen persoon om aanvallend spel aan banden te leggen. Dus dit zou een slechte zet zijn.

14 juli 2010 om 14:20

Eerlijk gezegd vind ik dit niet iets om je op te verheugen. Het is al twee jaar elke wedstrijd practisch hetzelfde: Barcelona is aan het aanvallen en de tegenstander probeert uit alle macht vooral geen goal tegen te krijgen Het resultaat is dat er totaal geen spanning is en het hele wedstrijd element dus verdwenen is. Ik word niet zo vrolijk van die dominantie van Real Madrid en Barcelona het is slecht voor de competitie op de langere termijn. Al ben ik natuurlijk wel razend benieuwd naar El Guaje die volgend jaar gegarandeerd explodeert in dit Barcelona.

Nu krijg je weer van die flippende Gooners. Zo voorspelbaar.

En David Villa staat nou eenmaal garant voor goals perfecte spits voor Barcelona.

14 juli 2010 om 09:29

Ten eerste: Ik zie ze niet.

Ten tweede: Nu krijg je weer van die flippende Barca fans die alles rechtvaardigen. Zo voorspelbaar.

14 juli 2010 om 09:36

Geduld is als een bittere plant die zoete vruchten geeft zei mijn opa altijd.

Wat precies gaan lopen rechtvaardigen?

14 juli 2010 om 14:25

flippende Gooners? Waarrom probeer jij weer reacties uit te lokken, vindt ik erg zwak van je.

Waarom Houden DIE Vervelende Spelers VAN Barca Niet Eens OP Fabregas IS Niet TE Koop EN DAT Moeten DE Spelers EN Barca Zelf Maar Eens Respecteren!!! En laat Barca eerst maar eens uit de schulden komen voordat ze straks in de zelfde situstie als Real terecht komen.

14 juli 2010 om 18:31

Dit is dus precies wat hij bedoelt...

14 juli 2010 om 09:38

Nouja, het eeuwige gedoe over dat Barca nu net als Real aankopen gaat doen en het volgens Barca fans nu wél in een keer goed is, terwijl dat eerder niet zo was. Dat soort dingen..

14 juli 2010 om 09:41

@ Didioni
Als je gewoon objectief kijkt is het eigenlijk niet hetzelfde.
Real heeft een team bij elkaar gekocht, Barca tot nu toe alleen Villa en misschien Fabregas.
Meer dan dat zal het waarschijnlijk niet worden, maar aangezien Barcelona een nieuwe voorzitter heeft word Barcelona aan elke voetballer op aarde gelinkt.

14 juli 2010 om 09:42

Het gaat om meerdere dingen... Chygrynski bijvoorbeeld.. Ik wens liever geen nieuwe discussie te starten, ik heb hier al uren tijd aan verdaan..

14 juli 2010 om 09:44

Mij best.
Die vent was inderdaad een slechte aankoop, ik snap eigenlijk niet waarom ze voor die jongen 25 miljoen euro betaald hadden.
Wat was hij slecht zeg...

Waarom wil Barcelona zo graag Fabregas binnenhalen? Met Xavi en Iniesta hebben ze al twee zeer creatieve middenvelders. Ik neem toch aan dat Fabregas niet naar Barcelona komt om op de bank te zitten.

14 juli 2010 om 09:20

Omdat je met 4 middenvelders het seizoen niet doorkomt, waarvan 1 (iniesta) minstens 1/3 van het seizoen eruit ligt. Pep wil, meer keuzes op het middenveld en meer diepgang zonder bal vanuit het middenveld. Bij top wedstrijden speelt Iniesta net zoals hij bij het Spaans elftal doet namelijk van de linkerkant. Cesc en Xavi centraal en met een opruimer daar weer achter.

14 juli 2010 om 09:46

Je hebt helemaal gelijk maar ik vermoed dat komend seizoen Messi ook wel eens af en toe van achter de spitsen zal spelen met als aanvallers dan Villa-pedro-bojan-zlatan (die is trouwens nog niet weg). Villa kan trouwens ook vanop de linkerkant opereren, dat is dit WK wel gebleken met als dipe spits dan Bojan of Zlatan en op rechts Pedro of Messi (als die al niet in het middenveld staat in mijn redenering).

In die zin kan er dan ook gerouleerd worden tussen Xavi-iniesta en Messi als middenvelder. Om de keuzes nog groter te maken in het middenveld kan Fabregas er altijd bij maar ten koste van welke prijs ? Arsenal zal hem volgens mij - terecht vanuit hun oogpunt - slechts laten gaan voor een waanzinnig bod (ik vermoed pas vanaf 60 miljoen euro) en dat lijkt me dan net iets van het goede te veel vanuit Barca optiek.

Het enige wat hierin verandering zou kunnen brengen is een muitende Cesc bij de Gunners maar ook dat lijkt me heel onwaarschijnlijk, daarvoor heeft hij teveel respect voor Arsenal en het lijkt me bovendien ook niet in zijn karakter te passen.

14 juli 2010 om 11:22

ja dat is waar dat je met 4 middenvelders er niet doorheen komt in zo'n druk seizoen maar ik snap dan niet waarom laten ze niet iemand doorstromen uit de jeugd ? de jeugd bij barca is toch het beste van de wereld, ik zie fabregas graag komen als xavi op zijn retour is.

14 juli 2010 om 09:22

Vraag ik me ook af. Misschien voor de breedte? En hij is natuurlijk een exponent van de Barcelona jeugd die elders schittert, dus het zal ook wel met status te maken hebben.

14 juli 2010 om 09:31

Ik vind dat het best kan werken! Ze kunnen toch gewoon zo spelen? Xavi is een prima controleur, en ik zie niet waarom dit niet kan werken.

Valdes
Dani Alves
Puyol
Piqué
Abidal
Xavi
Busquets
Messi
Fabregas
Iniesta
David Villa
14 juli 2010 om 11:26

@didioni
barca zal nooit op deze manier spelen omdat de filosofie van barca altijd een 433 sisteem is en geen 4231 sisteem is.
verder hoop ik op de komst van fabregas en stel ik mij zo'n opstellig voor

Valdez
Dni Alves
Puyol
Pique
Abidal
Xavi
Fabregas
Iniesta
Messi
Villa
Pedro
14 juli 2010 om 13:16

Als je zo goed de filosofie kent, dan snap je ook dat er een breekijzer op het middenveld moet staan. Een controleur. Balans.

14 juli 2010 om 13:35

Waarom zouden ze niet in dat systeem spelen? Kunnen ze wel altijd 433 gespeeld hebben, maar bij Spanje doen ze het ook zo en dat is ook bijna heel Barcelona. En de spelers bij Spanje die niet van Barcelona zijn(of daar in de basis staan), hebben ze bij Barcelona beter, maar zijn wel vergelijkbare spelers.

Messi > Pedro
Dani Alves > Sergio Ramos
Xavi > Xabi Alonso
Fabregas is iets minder dan Xavi, maar nog steeds fenomenaal.
Abidal > Capdevilla
Valdes is misschien heel iets minder dan Casillas.

Ik zie niet waarom dat niet zo werken en waarom ze dat niet zouden gebruiken. Het zou ze onwijs sterk maken.

Voor mij hoef Fabregas niet echt te komen en zie liever iemand uit de jeugd doorstromen of al een jongeling die in Spanje speelt.

Hopelijk komt hij ook niet want zoals Vamosbarca zeg krijgen weer de flippende Gooners zoals we gisteren de flippende supporters kregen over Iniesta.

Met Villa ben ik wel blij mee dat hij is gekomen en zie graag Zlatan vertrekken en een goede ”spaanse” verdediger bij komen.

14 juli 2010 om 12:41

Een ''jongeling'' die al in Spanje speelt? Fabregas is al jong genoeg.. Ik denk niet dat hij zal komen. Dit seizoen in iedergeval niet. En over die flippende Gooners?? Waar slaat dat nou weer op. Het is toch volkomen logisch dat ze wat gefrustreerd raken als één van hun beste zo niet de beste speler van hun wordt gekocht door Barcelona. Barcelona heeft al genoeg spelers op het middenveld van wereldklasse. Net zoals dat ze Torres willen halen is het belachelijk dat ze ook Fabregas willen halen. Xavi, Iniesta, Busquets, Keita en nog een paar goede talenten.. Is dat niet al genoeg?

En dan Del Bosque nieuwe trainer, zit Fabregas weer lekker op het bankie

Ik zou het fantastisch vinden als Fabregas naar Barcelona trekt. Alleen of dat helemaal eerlijk is tegenover de concurrentie Ze zijn dan wel heel goed.

Alleen wie moet eruit voor Fabregas? Busquets? Of Iniesta op linksbuiten zetten en dan Pedro eruit? Of wil je Fabregas uit de basis houden?

Ik zou denk ik Pedro eruit halen, omdat hij met zijn snelheid en bewegelijkheid een wedstrijd later kan openbreken als de rechtsback van de tegenstander al wat vermoeid is.

Alleen linksback blijft dan de zwakste schakel... Maxwell en Abidal zijn allebei redelijke spelers, maar natuurlijk geen toppers... Ik kies dan toch voor Abidal omdat hij verdedigender is ingesteld en met zoveel aanvallend ingestelde spelers als Fabregas, Iniesta, Messi, Villa, Xavi en eigenlijk ook Dani Alves lijkt mij Abidal beter om de balans te bewaren.

Valdes
Dani Alves
Puyol
Piqué
Abidal
Xavi
Busquets
Fabregas
Messi
Villa
Iniesta

Ik zou het geweldig vinden moest Fabregas naar Barça komen en Gourcuff dan naar Arsenal. Dat klinkt als een goed scenario voor mij. De poll vind ik ook wel goed, ze hebben hem langs de ene kant nodig omdat Touré weg is, maar of ze hem nodig hebben om dit seizoen kampioen te worden weet ik zo nog niet.

Wat mij betreft mag Fabregas gewoon bij Arsenal blijven.
Ik mag aanemen dat hij met zijn volle verstand heeft getekend, dus dan ook gewoon spelen daar. Daarbij, Arsenal is een geweldige club met mooi voetbal.

Natuurlijk zou hij met zijn achtergrond perfect passen in het team van Barcelona, van de andere kant getuigt het niet echt van respect naar Arsenal toe.

Ik snap wel dat ze allemaal Fabregas naar Barca willen zien komen maar langs de andere kant is het zonde. Met Iniesta en Xavi hebben ze al twee middenvelders die voor creativiteit kunnen zorgen. En ja, ik weet dat je met vier middenvelders niet toekomt en dat Iniesta geregeld geblesseerd is. Maar als dat niet zo is dan zit één van deze drie jongens telkens op de bank, zonde van het talent zou ik zeggen. En dan ook nog eens als je kijkt naar het loon dat ze verdienen, dat is het nog veel erger.

Dat David Villa een enorm goede aankoop is lijkt me meer dan duidelijk. Hij is niet alleen een geweldig doelpuntenmaker maar ook iemand met enorm veel goede looplijnen, inzicht, technisch vermogen en iemand die in tegenstelling tot Zlatan de bal makkelijk laat rondgaan en kan meevoetballen.

ik hoop wel dat fabregas bij arsenal blijft. zonder hem zal de ploeg een hoop verzwakken.

Iedereen bij Barcelona juicht de komst van Cesc toe, het lijkt me dan ook moeilijk om de knop om te draaien en nog een seizoen voor Arsenal te gaan spelen. Barcelona zal iets meer dan 35 miljoen moeten bieden, 45 ofzo, en dan laten ze Cesc gaan. Het zou een aderlating zijn voor Arsenal maar als je een Gourcouff haalt heb je op termijn misschien wel een waardige vervanger.

Barcelona is echt bezig een dream team te maken. Ze blijven maar spelers kopen en ik vind dat ze er voor moeten oppassen dat ze niet dezelfde status krijgen als Real Madrid. Natuurlijk zijn Villa en Fabregas allebei goede spelers maar ik vraag me af of ze niet een beetje doorslaan op het gebied van kopen.

waar is de kritiek op barca dat ze zoveel geld uitgeven aan spelers??? wanneer maadrid het doet is het vies,oneerlijk enzv maar bij barca lees ik niks over !!
Ik vind het prima dat deze spelers komen en hoop ook dat cesc komt , maar dan niet meer zeuren over madrid

Ik snap niks van het aankoopbeleid van Barcelona. Iedereen zevert altijd op Real Madrid en bla bla maar Barcelona koopt spelers die ze absoluut niet nodig hebben en het verstoort enkel de balans in het team. Waarom heb je in godsnaam David Villa nodig als je net 70 miljoen aan Zlatan hebt uitgegeven? Waarom zou je Fabregas kopen als je al genoeg goede middevelders hebt? Nou vind ik Fabregas persoonlijk beter dan Iniesta en Xavi maar dat is mijn bescheiden mening.
Feit is dat ze Zlatan voor minder geld weer in de verkoop gooien terwijl ze van te voren wisten dat een statische spits als Zlatan die zeer goed kan voetballen, absoluut niet bij Barca past.

RT soibman: De linksback zal waarschijnlijk Patrice Evra worden. Dat zou ik ps wel een topaankoop vinden, een perfecte linksback!

Als Fabregas zou gaan komen zal hij het met Busquetes uit moeten vechten. Xavi en Iniesta zijn toch zeker van een basisplaats.

Vorcabarca!

Omdat de meeste mensen vinden dat Barca ermee weg mag komen. Nou ik niet. Zij hebben ook veel betaald voor Zlatan, Chygrynski, die Braziliaan en Maxwell. Dit was vorig jaar. Chygrynski is verkocht met 10 milj verlies, Zlatan mag weg, die Braziliaan is ook loos volgens mij en Maxwell wordt niet goed genoeg bevonden. Hele goede beleid daar bij Barca. Kom op zeg. Hou geen bord voor je gezicht...

Sted...

Als het aan mij ligt hoeft fabregas niet te komen we hebben busquets die al het opruimwerk doet op het middenveld en dan xavi en iniesta voor de schoonheidswerk. Dit zou in mijn ogen mijn basis team zijn.

Valdes
D.Alves
Pique
Puyol
Abidal
Xavi
Busquets
Iniesta
Messi
Villa
Pedro

Messi en Fabregas waren de grootste talenten uit de Barca jeugd...
Profcontract in Spanje kan pas op je 18e,messi wachtte daarop,en tekende toen zijn 1e contract...
Fabregas kreeg op zijn 16e na een goed jeugd-wk een profcontract van Arsenal (in Eng mag dat wel) aangeboden,en verliet Barca voor de centen...

Alleen daarom hoop ik dat Fabregas nooit door Barca gekocht word...een beetje 50 miljoen betalen voor iemand die zijn Barcelona en heel Catalonie in de steek liet omdat hij niet 1,5jr kon wachtten op een spaans profcontract...

Ook heeft Barca hem niet nodig,ipv 50mln uitgeven kunnen ze beter kijken of ze Zlatan niet voor 50mln kunnen verkopen...

En ja hoor, weer een speler van Barca die erover gaat zeuren dat Fabregas moet komen. Laat de clubs en die jongen dat lekker zelf beslissen. Ik word er echt moe van, gister ook al Xavi. Hij kan altijd nog wel zelf bepalen of die wil gaan, en als die wil gaan dan is het nog altijd Arsenal dat het laatste woord heeft want die kunnen 'm aan z'n contract houden.

14 juli 2010 om 13:42

Ben ik 100% mee eens. Die kabouter moet zijn bek houden en harder trainen. Arsenal zat toch ook niet elke dag te zeggen Chamakh is welkom enzo.

14 juli 2010 om 13:55

Ja precies, ik heb nog nooit een club gezien waarbij nota bene de spelers (!) zo hebben lopen pushen om iemand naar de club te halen. Walgelijk is het !

14 juli 2010 om 16:57

die kabouter is wel mooi de beste speler van de wereld.oke jij hebt wel gelijk dit is iets tussen het transferbeleid van arsenal en barcelona niet iedereen moet zich hiermee bemoeien.mensen lopen ook maar te zeuren over real maar hun betalen teminste de prijs die de club wil.barcelona zit alleen maar te zeuren. ze moeten gewoon betalen wat arsenal zegt en daarmee basta

Check opstelling als Fabregas ook komt! (en ik vind dat Villa en Ibrahimovic beide kunnen spelen!)

Valdes
Alves
Pique
Puyol
Abidal
Xavi
Fabregas
Iniesta
Messi
Ibrahimovic
Villa

Als Fabregas toch zou komen dan denk ik dat dit de meest logische opstelling zou zijn dan zou pedro moeten offeren samen met busquets maar die 2 spelers zijn prima om in te zetten als mensen voor bijvoorbeeld de laatste 20 minuten in een champions league of ze kunnen hele wedstrijden spelen zoals als ze tegen kleine clubs spelen zoals hercules ofso

Valdes
Alves
Pique
Puyol
Abidal
Xavi
iniesta
Fabregas
messi
Villa
Zlatan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren