Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Jong: 'Ik was bang dat het erger dan geel zou zijn'

Laatste update:

Nigel de Jong weet dat hij zondagavond ontsnapt is aan een rode kaart. De middenvelder kwam in de WK-finale tegen Spanje met een gestrekt been in op de borst van Xabi Alonso, die kermend naar de grond ging. Scheidsrechter Howard Webb spaarde De Jong en gaf slechts een gele kaart aan de Nederlander.

/

“Ja, ik was bang dat het erger dan geel zou zijn”, zei De Jong tegen het Engelse SkySports. “Het zag er misschien vervelend uit, maar ik had de tegenstander echt niet zien aankomen. Ik was gefocussed op de bal, maar ik raakte hem op zijn borst. Het was een vervelend moment maar gelukkig kreeg ik slechts geel.”

De beslissing van Webb was één van de weinigen waar De Jong gelukkig mee was, maar de Nederlander weigert de schuld van de verloren finale in de schoenen van de scheidsrechter te schuiven. “Dat is te gemakkelijk”, zei De Jong. “Howard is absoluut geen slechte scheidsrechter, maar sommige beslissingen van hem waren niet gelukkig.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo op deze foto doet hij met echt denken aan Bruce Lee

12 juli 2010 om 19:50

Meer karate-kid hoor. Zie duidelijk een stukje kraanvogeltechniek.

Maar ff on-topic.
Ben wel een liefhebber van types zoals de Jong. Zo'n speler heb je gewoon nodig in je elftal. Als je hem puur beoordeelt op zijn positie een van de betere ter wereld.

12 juli 2010 om 20:05

Hoezo zo'n speler heb je nodig? Had Spanje die ook dan? Zij zijn de beste zonder zo'n dwaas als Nigel de Jong.

12 juli 2010 om 20:08

Bij Spanje moet Alonso meer als verdedigende middenvelder fungeren. Maar zoals we allemaal hebben gezien; vergeleken met De Jong is Alonso natuurlijk niks.

12 juli 2010 om 20:11

Ja, die hebben Xabi Alonso en hadden Senna

12 juli 2010 om 20:21

Ik bedoel of je een speler nodig hebt die meerdere malen het risico neemt anderen het voetballen voor altijd te ontnemen.

12 juli 2010 om 20:23

Sorry hoor, maar dat is echt geen kraanvogeltechniek, kijk naar de stand van zijn armen, het is de krabstijl (japan) karate.

12 juli 2010 om 20:28

Ieder team heeft een speler als de Jong nodig, een verdedigende middevelder kijk naar een Alonso, Gilberto Silva enz. Maar die maken niet zulke overtredingen als de Jong liet zien en ik vind het daarom ook een beetje overdreven om hem als een van de betere ter wereld te noemen.

12 juli 2010 om 20:45

De Jong kan je geen voetballer noemen, hij is een mens die niet thuishoort op een voetbalveld

12 juli 2010 om 21:00

Verslaggever: Nigel, hoe kom je er bij om zo'n trap te doen?
Nigel: Nou, ik zag het van Gaal ook een keer doen, en die kreeg nix!

12 juli 2010 om 21:31

oke, dat kan jij vinden, maar waar is je mening op gebasseerd dat de jong niet kan voetballen?
op 1 overtreding?
volgens mij voetbalt die bij oranje.
het is wel zo dat die wel heel overdreven was maar kan iedereen gebeuren

12 juli 2010 om 22:45

@flyemiguns: Niet dat ik die karatetrap goedkeur.
In principe heeft hij die overtredingen ook niet nodig, want meestal wint hij zijn duels wel. Volgens mij gebruikt hij het juist vaak om een signaal af te geven, maar slaagt hij (nog) niet altijd in die opzet. Hij zal nog wat van Van Bommel moeten leren. (die had ze ook niet altijd op een rijtje)

12 juli 2010 om 23:53

Ja zoon speler heb je nodig kijk naar Italie 4 jaar geleden. Die hadden in Gatuso ook een beest en ze hebben dan net met penaltys gewonnen maar dat had Nederland ook kunnen doen.

13 juli 2010 om 04:19

Nee , ik vind trouwens de jong geen voetballer maar puur een verdedigende speler net als ik vind dat Puyol niet kan voetballen maar toch werkt als een paard hetzelfde met nigel, je kan niet van hem verwachten dat hij over 30 meter een bal in je voeten aanspeelt daar ben ik vrijwel zeker van. Hij heeft ook geen inzicht want vaak genoeg zie ik dat er mannen vrij staan maar de jong zoekt de makkelijke oplossing en meestal komt het achter de man in plaats van in de loop. Kortom, De jong is meer een beest dan een voetballer.

Hij had de tegenstander niet zien aankomen, dan kan hij die bal toch gewoon controleren inplaats van zo'n karate trap uit te delen. De foto ziet er overigens enorm pijnlijk uit, schandalige overtreding. Hij mag inderdaad blij zijn met die gele kaarten, ik blijf erbij. Ik vind De Jong een voetballer die eerst iets doet voordat hij nadenkt, veel te vaak smerige overtredingen.

12 juli 2010 om 20:00

Als je het filmpje rustig bekijkt zie je dat de bal hoog aankomt, Nigel gaat de lucht in met zijn been en Alonso kopt hem net door, waardoor de Jong niet meer kon stoppen. Het been is dan ook niet gestrekt natuurlijk.

Maar hij is hier heel goed weggekomen met alleen geel.

13 juli 2010 om 00:15

@mescie
Je hoeft het niet goed te praten, 1 woord schandalig... Direct rood!

13 juli 2010 om 00:11

Word tijd dat Nigel naar ''specsavers'' gaat, hij zag hem niet aankomen.. hij zit er wel vaker naast

hahahahaha, die kop van de jong op die foto! haaha gewelddadige man is het ook

mogen zeker blij zijn dat we niet zo vroeg in de wedstrijd met 10 man waren..

12 juli 2010 om 19:51

Wij hebben elke keer onze zielige wijsvinger op anderen gericht (dit keer weer de scheids), maar ook Nederland heeft genoeg momenten gehad waarbij ze geluk hadden met de scheids.

12 juli 2010 om 20:20

Dat is het moment van de teleurstelling, zolang naar dit moment toegewerkt en het dan verliezen in de laatste minuten. Het is gewoon erg zuur. Kan nou niet verwachten dat iedereen dan net als jij het gelijk relativeert en zegt.

'goh, wel jammer zeg, we hadden net een beetje minder geluk.'

Het is allemaal gewoon heel erg ongelukkig, dat maakt het extra zuur.
Geef dit een paar dagen en dan zal iedereen een stuk normaler gaan reageren.

dit moment samen met die stoot van Iniesta waren de enigste overtredingen die een rode kaart moesten opleveren.
Het moment ben ik al vergeten maar ging hij voor de bal?

12 juli 2010 om 19:57

puyol op robben was ook rood.
robben was er langs en word tegen gehouden.
hij laat zich niet vallen maar het was zeker rood.
hij was gewoon doorgebroken.

12 juli 2010 om 20:02

droom lekker verder jonge, hij krijgt toch voordeel en anders had ie maar moeten gaan liggen waar die anders altijd zo goed in is..

12 juli 2010 om 20:09

hou toch op.
leer de regels.
Als er voordeel is dan moet hij daarna als nog fluiten want er kwam geen voordeel uit.
dus ga nou geen onzin zitten uitkramen.

12 juli 2010 om 20:25

onzin uitkramen? doe die oranjebril gewoon af man
nederland had voor de r ust al met 9 man moeten staan

12 juli 2010 om 20:29

wat heeft dat met dit te maken?
zeg dan maar niks meer want het slaat nergens meer op die onzin van jou.

12 juli 2010 om 20:37

hou zelf een op dan en leer zelf de regels want volgens de regels mag je na voordeel geen rood meer geven een gele kaart geven is nog wel toegestaan ligt ook nog aan de aard van de overtreding( slaan is altijd rood!!!!!) dus leer eerst zelf eens de regels voordat je wat zegt

12 juli 2010 om 20:48

2 keer geel is rood.
en het zou zijn 2e zijn geweest.

12 juli 2010 om 20:53

beetje gefrustreerd nog?

12 juli 2010 om 21:03

nee hoor.ik geef niet zo heel veel om het nederlands elftal.
ben een fan van leuk voetbal.
maar heb dat tijdens het wk niet echt gezien.
ik kan alleen niet tegen slechte scheidrechters.
en die webb is er weer zo een.
had dan die baldasi of hoe je het ook schrijft laten fluiten.

12 juli 2010 om 22:34

@ mrk86rm

Ik wel nog, als je fan bent van een team en je maakt je eerste wk finale mee die je vervolgens verliest mag je van mij best gefrustreerd zijn. Ook al is Spanje de verdiende winnaar van deze finale. Niks mis mee.

En leer de regels voor je vervolgens een reactie geeft op een regel.

12 juli 2010 om 20:01

En de tackle van achter van Mark van Bommel op Iniesta dan

En de stoot van Iniesta, hij is 1.34 hoog en legt sterke en grote van Bommel op de grond over een swalbe gesproken.........

12 juli 2010 om 20:13

ik heb anders iniesta meer op de grond zien liggen dan dat hij aan het voetballen was

12 juli 2010 om 20:32

Natuurlijk als Mark van Bommel op hem moet letten en proberen de wedstrijd uit te schoppen.

12 juli 2010 om 20:46

Maar heb je zijn goal gezien? Die was schitterend

12 juli 2010 om 20:53

Die was zeker schitterend

12 juli 2010 om 23:33

Mr Miyagi was geloof ik ook niet de grootste, maar die legde ook mensen neer..

wat een onzin zeg.
hij komt er als een bruce lee in.
echt belachelijk. zo kan je niet voor de bal gaan.
nooit meer selecteren zo iemand.
gewoon met de zeeuw spelen want de jong heeft zich zelf niet onder controle.


12 juli 2010 om 19:54

Nee inderdaad nooit meer selecteren!

Tuurlijk wel man, hij is een goede en belangrijke schakel op het middenveld. Hij haalt heel veel ballen weg en reken er op dat tegenstanders bang worden voor zo iemand. Onzin om te zeggen dat hij nooit meer moet worden geselecteerd. Wie wil je er dan neerzetten, de Zeeuw of Schaars? Dat zijn softies in vergelijking met de Jong, tevens is Nigel veel beter

12 juli 2010 om 20:00

nou poeh wat is de jong goed.

Dus jij vind het goed dat hij iemand zijn been breekt?
En zo ongecontroleerd als de pest is?
Tevens is het een heel matige voetballer.

13 juli 2010 om 04:20

tuurlijk niet, ook al maakt hij belachelijke overtredingen. Zo n bizon hebben we nodig. Dit team is echt in balans geweest, alleen jammer dat v Persie uit vorm was en dat bijna alle teams op dit WK speelden om niet te verliezen.
Maar dit Nederland heeft op alle posities topspelers gekregen na dit wk. Kijk naar V/D Wiel Stekelenburg, van Bommel, Robben etc....

De Zeeuw bakte er niks van, te onervaren en nog lang niet van hetzelfde niveau als de andere middenvelders

12 juli 2010 om 20:13

idd voetballen kan die niet, hij verdiend 8,5 miljoen met iets wat die niet kan.... opzich ook knap misschien zoeken ze nog iemand in manchester die niet kan voetballen...

12 juli 2010 om 20:19

zeg ik dat hij niet kan voetballen?
ik vind het een matige voetballer.
kan een beetje schoppen en een bal afpakken.
maar moet hem dan snel inleveren anders gaat het mis.
En bij manhester city verdient een schoonmaker volgens mij al meer dan een miljoen met zo een eigenaar.

12 juli 2010 om 20:31

Hij is op dit moment een hele uitstekende voetballer, Ajax, Hsv, Manchester City... zijn die mensen allemaal zo dom?
Hij kan een beetje de bal afpakken, nou het wordt ook moeilijk voetballen als je niemand hebt die een bal kan afpakken, ik vind het zo flauw dat mensen voetballers van het Nederlands elftal gaan afvallen, die kerels hebben alles gegeven en dan komen van die mensen eventjes vertellen wie er kan voetballen of niet, ze stonden in de facking finale van het WK snap dat nou eens, die gasten kunnen allemaal goed voetballen en niet matig, dat zijn gewoon feiten.
Anders zijn de Zeeuw en Schaars helemaal slecht aangezien ze die ''matige'' voetballer voor zich hebben.

12 juli 2010 om 20:46

ik val hem niet af. ik heb het het altijd een matige voetballer gevonden.
Ik heb ook niks met de staf van ajax hsv of manchester city te maken.
manchester koopt achter elkaar spelers kijk maar of hij dit jaar aan spelen komt?
denk het niet met yaya toure.

12 juli 2010 om 20:59

@ wve

Als jij hem een heel matige voetballer vindt, wat vind je dan wel niet van de Zeeuw of Schaars? Jupiler waardig?

Bij HSV was het een topper, daarom heeft hij die transfer ook gekregen. Ze zouden hem heus niet kopen als hij slecht was.

12 juli 2010 om 21:40

@wve

ik weet niet of jij een paar samenvattingen hebt gekeken maar hij heeft toch bij een paar doelpunten de voorassist gegeven

12 juli 2010 om 21:43

@ wve

ben je achterlijk De Jong is super belangrijk voor nederland.
hij moet werken aan zijn overtredingen maar hij pakt ongelovelijk veel ballen af

Hoe kan je nou niet blij zijn met sommige beslissingen als je zelf een ziekelijke doodschop uitdeelt? -.-
Het is al zo vaak tegen die dwaas gezegd..hij flikt het steeds weer.

Tjah het kan een keer gebeuren natuurlijk, ik houd persoonlijk ontzettend van een spelers als de Jong. Hij gaat soms over de schreef, maar zo'n sloper heb je ook nodig.

Iniesta had rood moeten krijgen
Xavi had rood moeten krijgen
De jong had hiervoor rood moeten krijgen
Van bommel had rood moeten krijgen 2xgeel
robben had 2x geel rood moeten krijgen
na nog een doelpunt te maken terwijl het buitenspel was en hij wist het zelf ook

12 juli 2010 om 19:55

En ga zo maar door..

Xavi had rood moeten krijgen, steeds duikelen en steeds kaarten vragen! Puyol had 2e geel kunnen krijgen voor de actie tegen Robben.. Tja helaas kunnen we het niet terug draaien!

12 juli 2010 om 20:02

sinds wanneer krijg je voor duikelen en kaarten vragen rood, heb jij de nieuwe regels al gelezen die er komen

12 juli 2010 om 20:05

uhhh duikelen ofterwijl swalbe is geel, sommige scheids geven daar geel voor! Kaarten vragen is ook geel.. En hij deed het wel een paar keer, dus ja dan had hij wel 2 x kunnen hebben!

12 juli 2010 om 20:15

Kaarten vragen aan de scheidsrechter staat gelijk aan opmerkingen tegen de arbitrage en de straf daarop is geel.

12 juli 2010 om 20:05

Robben is onzin. 1e was webb fout en de bal wegschieten na het fluitje was villa recordhouder in

12 juli 2010 om 21:00

vergeet niet dat Van Persie hetzelfde als Robben deed (doorspelen na fluitsignaal) dus nog een roodje
Sneijder kon ook rood gehad hebben.
en blablabla

Hele rare actie van hem, gelukkig kregen we daar geen rood voor!

Zoals Hugo Borst net zei in het WK journaal, kun je ook wel proberen om Van der Vaart daar neer te zetten om meer voetbal te crieëren.. Al zag ik dat gister ook niet echt toen hij in de 2e helft erin kwam voor Nigel!

12 juli 2010 om 20:03

De schandalige 0-1 was een dekkings fout v an Vdv

12 juli 2010 om 20:47

Het was een mooi doelpunt

12 juli 2010 om 21:51

hoe kan je nou iemand dekken als je op de grond ligt.
en die 1ste voorzet was trouwens buitenspel, die kon van der vaart nog weghalen.

Ik vind dit het lachen niet waard. Dit gaat veel te ver. Ik denk dat Van Marwijk geen beroep meer zal doen op deze roekeloze speler. Het is niet de eerste keer, tegen de vs schopte hij ook al volstrekt zinloos iemand het ziekenhuis in. Zijn grootse kwaliteit is de tegenstander verrot schoppen, daar mag hij best trots op zijn want het is zijn enige kwaliteit. Voetballend is het een zeer matige speler.

En die Alonso mag van geluk spreken dat hij nog kan ademen.

12 juli 2010 om 22:25

Hou toch op man met je z'n grootste kwaliteit is de tegenstander verrot schoppen wat kraam jij hier een hoop onzin uit. De jong is een geweldige voetballer ik snap best dat je der niet van houdt je hebt recht op je eigen mening maar ga niet zeggen dat het voetballend een matige speler is want hij heeft genoeg kwaliteit als je een paar wedstrijden van Manchester City zou hebben gezien afgelopen seizoen zou je wel anders piepen en bij het Nederlandse elftal doet hij gewoon wat nodig is en als je af en toe dan een overtreding maakt tsja...

12 juli 2010 om 22:47

Sommige mensen kijken nu eenmaal niet verder dan de tackles die mensen uitdelen, Ze zien niet dat sommige spelers een belangrijke factor vormen in een team. Wat istie toch slecht he die de Jong. Stond anders wel in een Wk finale.

Van Bommel en De Jong. Twee grote smeerlappen die de naam van oranje te grabbel hebben gegooid. Overal is er kritiek op hen gemene spel. Kom dan niet aanzetten met dit soort slappe excuses. Beide maakten smerige overtredingen op het middenveld die ook nog eens totaal onnodig waren. Blijkbaar kon Van Marwijk z'n spelers ook niet in de hand houden.

12 juli 2010 om 19:57

Ga toch weg joh. Wat wil je dan? Net als Duitsland zonder gele kaart de rode loper uitzetten tegen die spanjaarden? Je moet ze gewoon aanpakken. Wees blij dat we zulke bikkelaars hebben, deze 2 spelers hebben ervoor gezorgd dat Oranje zo ver is gekomen.
Ik heb liever zulke spelers dan van die mannetjes die continu liggen te janken en om kaarten zitten te vragen bij de scheids zoals Xavi en die Iniesta! Volgens mij staat daar ook een kaart voor voglens de regels dus hadden beide mannen ook rood moeten hebben.

12 juli 2010 om 20:01

Nuttige overtredingen is één ding. Als je voor 700 miljoen kijkers speelt en dan zulke smerige en onnodige overtredingen maakt die geen enkel doel dienen behalve de tegenstander blesseren dan zit er toch echt een steekje los.

12 juli 2010 om 20:11

Smeerlappen? Doe is normaal man, van Bommel is captain van Bayern Munchen, dat is een harde werker en staat er elke wedstrijd. Nigel de Jong zijn ze in manchester ook zeer tevreden mee dus hou alsjeblieft je mond als je niet snapt dat je ook zulke jongens er bij moet hebben. Elk team heeft zulke spelers, het is een contactsport en dan gaat het een keer fout maar die gasten willen kosten wat kost die prijs binnen halen voor ons land en als een van hun twee had gescoord stond meneer fubar ook eerste rang om te juichen.
Sneijder heeft ook kwaaltjes, Ooijer ook, Afellay ook, Robben ook, van der Wiel ook. Als we jouw moeten geloven hebben we straks alleen Kuyt nog over in het Nederlands elftal want die doet geen vlieg kwaad.... Nee die maakt ons wel ff wereldkampioen.

12 juli 2010 om 20:23

Zoals Van Bommel normaal speelt is hij het type om erbij te hebben. Maar gisteren ging hij over de schreef. Een speler mag best het randje opzoeken, maar hij dient wel zijn hersens te gebruiken. Dat Nigel de Jong zijn hersens vaak niet gebruikt dat inmiddels wel bekend, maar dat Van Bommel zich nu ook al zo begon te gedrage viel me zwaar tegen. En dan maakt het helemaal niet uit bij welke clubs die allemaal gespeeld heeft.

12 juli 2010 om 20:37

wat je zegt is waar, maar het gaat me een beetje te ver als mensen spelers die een toptoernooi hebben gespeeld smeerlappen te noemen en de naam van Oranje te grabbel gooien. Dit zijn de mensen die Oranje maken, werkers op en top en af en toe over de schreef gaan om te winnen.

12 juli 2010 om 20:54

@ gozert R
Van Van Bommel wil ik nog niet eens zo veel zeggen, maar De Jong heeft al meerdere malen schandalige overtredingen begaan. Zo heeft hij een Amerikaan het ziekenhuis in geschopt en zijn er nog de nodige spelers heel blij dat ze nog steeds kunnen lopen. Hij denkt dat hij Davids is, maar dat is hij niet. Een speler mag best het randje opzoeken, maar De Jong is er al veel te vaak overheen gegaan. Voor mij is hij met al die ovetredingen waar hij maar niet vanaf lijkt te komen een smeerlap.

12 juli 2010 om 20:48

Fubar... je hebt gewoon gelijk man

12 juli 2010 om 20:03

zoeits noemen ze de wil om te winnen en er alles voor over hebben voor dat ene doel: wereldkampioen worden.
maar dat zul je vast niet begrijpen.

12 juli 2010 om 20:19

@ Theramy

En gelijk heeft hij om dat niet te willen begrijpen, zulke schandalige overtredingen horen gewoonweg niet thuis op het voetbalveld. Als speler kun je nu eenmaal niet alles doen voor de overwinning, je hebt je tegenstander te respecteren, die behoor je niet doormidden te willen schoppen.

Persoonlijk vind ik dit niet erger dan wat die ene Uruguayaan Demy de Zeeuw aandeed met zijn omhaal recht in het gezicht. In beide gevallen ziet het er enorm pijnlijk uit maar in beide gevallen is er geen enkele intentie om de speler te raken. Gevaarlijk spel dus wat in beide gevallen goed wordt bestraft met een gele kaart. Het was een domme actie van de Jong, maar niet meer dan dat en ik begrijp derhalve niet waarom iedereen roept dat dit met rood moet worden bestraft.

12 juli 2010 om 20:17

Had De Jong dan de intentie om de bal te spelen?

12 juli 2010 om 20:20

Hoe weet je dat de Jong niet de intentie had om de bal te spelen?

Hoelang zullen we hiermee doorgaan?

12 juli 2010 om 20:24

Nou om het feit dat je een bal niet wegtrapt door middel van de onderkant van je voet. En je de bal dus niet wegtrapt door middel van een karatetrap.

12 juli 2010 om 21:13

Dus je voet gaat niet omhoog wanneer een hoge bal door de lucht komt en je wilt deze aannemen?

Waarom zou je de bal niet wegtrappen met een karate trap? Dat is niet tegen de regels hoor.

12 juli 2010 om 21:40

Ook al is het een roekeloze actie, ook al is er geen sprake van een '' willens en wetens''. Dan nog moest De Jong het veld verlaten met donker rood. Bij overtredingen speelt niet alleen de intentie een rol maar ook de daad zelf. Het blijft een wilde en schandalige overtreding. Ik snap derhalve niet waarom de meesten blijven zeuren over de scheidsrechter. We mogen echt van geluk spreken dat De Jong mocht blijven.

Tijdens dit toernooi hebben we onze mooie reputatie als mooie en aanvallend ingesteld land verpest.

Viel allemaal wel mee hoor. De Jong hield zich nog zéér in. Normaal komt hij in met twee gestrekte benen

12 juli 2010 om 20:02

Dat zou me wat zijn. Met 2 benen in de lucht tegen iemands borst stampen.
Gelukkig deed hij het nog met 1 been en bleef het bij een gele kaart.

12 juli 2010 om 20:30

1 been geel.
twee benen rood! heheh.
ik vind dat jullie hollanders het verlies wel sportief opnemen.
tweede van de wereld! daar zijn wij pokkejaloers op!

12 juli 2010 om 21:02

nou je hebt je naam niet gestolen

13 juli 2010 om 10:28

Naar mijn inziens heb ik me naam inderdaad niet gestolen. Aangezien ik niemand anders ken met de naam 'vlijmscherp'.

@ stax

Van bommel en puyol hadden ook rood mogen krijgen hoor

12 juli 2010 om 20:05

Ja klopt.
Heb de beelden nog eens bekeken en ook zei hadden rood moeten hebben.

Wat De Jong deed, was heel ongelukkig, maar hij zag Alonso gewoon te laat aankomen. Ik vond het niet echt een rode kaart waard. Van Bommel met z'n bewuste trap op de enkel van Iniesta daarentegen had al in de eerste helft eruit gemogen. Al met al is de reactie van De Jong goed en z'n beoordeling van Webb is juist.

De Jong mag inderdaad blij zijn, maar zo'n spelers heb je gewoon nodig. Ook zo een als Van Bommel. Hij speelde gisteren niet goed maar over het algemeen een uitsteken toernooi gespeeld en ik heb liever De Jong en Bommel daar staan, die veroveren heel veel ballen. Ongelofelijk dat mensen willen dat De Jong niet meer moet worden opgeroepen. Puyol maakt heel vaak harde tackles, is dat dan meteen smerig?

De Jong had gisteren gewoon veel pech met zn acties zoals deze karatetrap.

mrkos

puyol had idd rood moeten krijgen tegen robben
maar robben liet zich niet vallen
hij ging zelf door en probeerde de keeper te kappen en dat mislukte en daarom zeurde hij voor een vrijbal
Iniesta is slim geweest hij liet zich vallen
robben had gewoon moeten vallen dan speelde spanje met 10 man en Nederland met 11
en dan kan je pas goed counteren..

12 juli 2010 om 20:06

@arda7o

dan moet de scheidsrechter als nog fluiten voor robben. ook al valt hij niet.

12 juli 2010 om 20:09

Inderdaad.. hij gaf voordeel en Robben was een doorgebroken speler, dan moet je toch nog gewoon geel geven? Valt Robben een keer niet en dan is het weer niet goed!

Gevaarlijk spel is standaard max. geel. Dus als je, zoals de jong of die gast van uruguay, voor de bal gaat kun je geen rood krijgen

12 juli 2010 om 20:06

Dit kun je toch niet menen?
Wanneer een actie gevaar oplevert voor de tegenstander dan is het rood.

Het heeft er de schijn van dat De Jong een soort van blind paard is, want hoe kon hij anders die speler niet zien aankomen. Een professioneel voetballer moet toch enigzins weten wat er om hem een gebeurt.

12 juli 2010 om 20:09

Gevaarlijk spel levert altijd een gevaar op voor een speler, drom kun je dan geel krijgen. Maar als je voor de bal gaat geen rood.
Kijk na de zeeuw dat was veel en veel ernsiger, maar kreeg die speler van uru. niet eens een kaart. Hij ging voor de bal namenlijk.

12 juli 2010 om 20:13

Bouaouzan ging destijds zeker ook voor de bal?

Als iemand die voor de bal gaat te laat is met zijn actie en daardoor loopt de actie gevaar op voor de tegenstander dan is het gewoon rood, niets aan te doen.

12 juli 2010 om 22:40

Dat was een tackle over de bal met gestrekt been.

Dit was een te hoog been, geen tackle,. Gevaarlijkspel, standaard geel.

Waar halen zovelen het dat je zo'n speler nodig hebt??? Bij Spanje heb je toch niet zo'n buffels rondlopen, en zij hebben amper een doelpunt tegengekregen. De kunst bestaat erin om zonder zware overtredingen de bal te recuperen. Wat VB en DJ deden, was hun eigen ploeg in gevaar brengen. Xabi Alonso: da's pas een nuttige speler, en die heeft geen karate nodig.

12 juli 2010 om 20:07

Zo'n speler kan heel bruikbaar zijn, maar dan wel iemand met hersens.

12 juli 2010 om 20:10

Iemand met hersens is geen enkeltrapper, of in dit geval borstbeentrapper. Wat ik maar wil zeggen: waarom een werkende, lompe middenvelder als je evengoed een werkende technische voetballer er kan zetten?

Tja had zeker rood moeten zijn , maar dat was ook de enige beslissing in het voordeel van Oranje ? Alles wat ze deden was direct geel waar Spanje zelf van achte mocht tackelen ? Puyol die een potje vrijworstelen weg geeft met Robben en niemand die het ziet ? EEn zeer duidelijk hoekschop negeren , en de daarop volgende aanval met een minutenlange buitenspelsituatie met Iniesta , Het wraaknemen van dezelfde Iniesta , natrappen van weer de zelfde man enz enz enz , nee Webb was zeer zeker niet op de hand van Oranje ! Zouden geruchten dat Spanje ten kpste van alles kampioen moest en zou worden dan toch op waarheid berusten ? Spanje speelde goed hoor , maar een nare bijsmaak heb ik zeker bij deze finale en het optreden van de arbitrage !

12 juli 2010 om 20:10

//minutenlange buitenspelsituatie met Iniesta\\

Dat een speler een buitenspel staat doet er helemaal niet toe. Het gaat om het moment dat de bal gespeeld werd. Toen stond er niemand buitenspel.
Dat er mensen zijn die beweren dat het doelpunt het gevolg is van het niet geven van de hoekschop vind ik onzin. Er werd gewoon slecht verdedigd. Wat deed v/d Vaart eigenlijk op die plek? Daar hoorde hij helemaal niet.

12 juli 2010 om 20:21

Tuurlijk hoort Van der Vaart daar niet te staan hè...maar Webb had geen zin om Heitinga te sparen, daar waar hij minuten eerder Puyol wel spaarde. En dus als Heitinga er niet is moet er wat geschoven worden en zo kan het gebeuren dat Van der Vaart daar stond. Al was zijn eerste verdedigende actie natuurlijk slecht, daarna was ie kansloos.

Eigenlijk is het een schande dat Nederland opeens een ordinair team is geworden, In het verleden was het altijd mooi voetbal en meestal fairplay. Nu staan de buitenlandse kranten vol met dat Nederland een schopploeg is. Sneu dat Heitinga dan rood krijgt voor relatief lichte overtredingen en De Jong had dik rood moeten hebben. En van Bommel helemaal, die had al 6 gele kaarten in de finale kunnen pakken. En Robben is de schwalbekoning van het toernooi.

Hopelijk gaan we hierna gewoon door met ons oude, bekende, technische voetbal, want ook met dit matige voetbal hebben we geen prijs gewonnen.

Neemt niet weg dat ik nog steeds een kater heb van gisteren, omdat we er zo ontzettend dichtbij zaten. En de goal was gewoon buitenspel, met een ontzettende fout van de scheids een minuut daarvoor. Stekelenburg voor mij man vna het toernooi!

12 juli 2010 om 20:29

Robben de schwalbekoning van het toernooi? Lul niet man ! Als ie was gaan liggen bij die overtreding van Puyol was het rtood geweest ! Oranje had minimaal met 3-1 kunnen winnen , gezien de missers van Robben en Mathijssen , daardoor verliezen we uiteindelijk , maar de arbitrage was zeer zeker van grote invloed dat kan niemand maar dan ook helemaal niemand ontkennen !
En dat het allemaal niet mooi was zou een ieder bij een overwinning een biet zijn geweest !
Oranje speelde niet goed maar op dat moment van de goal na en de redding van Stekelenburg in de 4e minuut was ook Spanje niet erg gevaarlijk ?
En Malloot het is wel degelijk van invloed als een speler die uit buitenspel positie komt een goal maakt en dus had ie de goal af moeten keuren ? Is nooit anders geweest , en terwijl Iniesta buitenspel stond is de bal wel degelijk meerder keren gespeeld en hoort de grens af te vlaggen ! Nu onstaat na het negeren van de hoekschop een aanval die nooit had plaats mogen vinden en dus was ook die situatie van bepalende rol ? Maar nogmaals als Mathijssen en Robben gewoon de kansen benutten hadden we met 3-1 gewonnen en was het bij iedereen hossanna geweest

12 juli 2010 om 21:11

en als spanje zijn kansen afmaakt schieten ze er 9 binnen & wordt het dan 3-9 of... ?
Nederland had met 9man kunnen staan na een half uur spelen, dan had Robben nooit die kans gehad? kom laten we niet hypotetisch doen. het is 0-1 geworden & De Jong verdiende donkerrood.

off topic:
Als er al een schwalbekoning was moeten we hem toch helaas in Nederland gaan zoeken (toch binnen 2 weken ofzo) nl. Suarez. Iedereen hing Henry aan de schandpaal maar Suarez is een held
Maar goed dat die forlan zo een heerser is!

12 juli 2010 om 21:16

Ik heb geen 9 kansen geteld hoor voor Spanje ? 1 in de 4e minuut 1 geweldige save van Stekelenburg en 1 volslagen verkeerd beoordeelde situatie waaruit de goal valt ? Dus tja het is maar hoe je het bekijkt he ?

12 juli 2010 om 21:29

Ik zeg toch dat die goal buitenspel was. Daarnaast heeft Nederland gewoon veel geluk gehad dit toernooi(je hebt het ook nodig om WK te worden).

Verder laat je je wellicht teveel tot emoties leiden, misschien denk je er over een week fatsoenlijk over, maar Spanje was gewoon beter. Heb Nederland op geen aanval kunnen betrappen die over meer dan 4 schijven was.

12 juli 2010 om 23:10

@kingofjava

Ach man hou toch op alsjeblieft zeg, zet die bril van je eens af. Dat Villa die bal er niet inschoot waarbij Heitinga net aan nog kwam aanglijden was een wereldwonder en wil je dat ik nog door ga met kansen voor Spanje opnoemen?

Dat je baalt dat Nederland verloren heb en dat ze er heel dichtbij waren kan ik begrijpen maar ga nou niet zo reageren want dat is absoluut niet terecht. Nederland kwam gewoon tekort. Spanje heeft veel kansen om zeep geholpen(fabregas oog in oog met Stekelenburg, nog zo'n moment) maar Spanje kon het allang afmaken. Nederland heeft het maximale uit deze wedstrijd gehaald want aan de klasse van de Spanjaarden kunnen ze gewoon simpelweg niet tippen. Als Nederland ging voetballen zou Spanje dat ook doen en dan zou Nederland wellicht weggetikt worden. Door de angel uit de wedstrijd te halen kon Spanje niet in z'n spel komen. Hierdoor sleepte Nederland er knap een verlenging uit.

Simpel als dat en accepteer het, geef het een plekje zodat we zonder trauma door kunnen en wellicht in 2012 wel die cup mee naar huis kunnen nemen. We moeten vooral kritisch zijn en naar de kritiek van sommige analisten zoals Cruijff luisteren want dat Nederland het dit WK tot de finale heeft geschopt had niks te maken met een goed en degelijk Oranje maar vooral gelukkig Oranje. Laten we ons op die zwakkere punten richten, wat meer aanvallend voetbal spelen, het spel maken en van onze eigen krachten uitgaan.

Edit: Sorry ajax_joden, had je reactie niet gelezen. We hebben een beetje dezelfde reactie haha. Je reactie vind ik sterk. Veel mensen laten zich door emoties gaan en bekijken het niet meer objectief, respect

Schandalige overtreding van Nigel de Jong. Overgens vond ik die belachelijk aanslag tegen Denemarken ook nergens opslaan.

Verder vind ik Nigel de Jong als die ze hoofd erbij houd een goeie speler voor byv Arsenal

En over die ''komedie'' van de Spanjaarden: als er zo'n twee slagers constant naar je enkels zitten te springen, zou je dan zelf niet al gaan liggen om je eigen benen te redden? Moest Van Bommel bijvoorbeeld een Duiters zijn en zo spelen tegen Robben, zou hij in Nederland totaal worden afgerekend.

Ongelooflijk dat de spelers zich zo hebben laten gaan, van beide kanten was het grof maar vanuit Nederlandse kant werd er veel te hard gespeeld. Ik had liever gezien dat ze het met kwaliteiten probeerde te halen ipv dit soort acties. Zoveel gele kaarten, het moest een keer mis gaan..op een gegeven moment moet er iemand af. Ze hebben het gewoon verkeerd gespeeld, niemand was in vorm en het is weer zoals altijd net niet voor Nederland. Weer heel een toernooit voor niks gehoopt en gejuicht..tweede daar heb je dus helemaal niks aan..dan ken je er net zo goed in de kwartfinale uitliggen.

Ik weiger ook te geloven dat ie het bewust heeft gedaan. Maar zwaar onbesuist is het wel. Zo af entoe is De Jong gewoon een ongeleid projectiel, die zoals hierboven goed omschreven wordt eerst doet en dan denkt......

Wat ik belachelijk vind is....dat Webb een gele kaart geeft en daarna een slecht gevoel krijgt en in veel gevallen onnodig kaarten uitdeelt en langzaam aan gaat marchanderen met de regels. Had dan gewoon rood getrokken. Nu fluit ie veelal de wedstrijd dood en gaat ie andere zaken bedekken met de mantel der liefde. Het is een godswonder, dat niet de hele wedstrijd ontspoord is.
En op het eind is hij wel beslissend in de wedstrijd...... hij spaart Puyol, om enige minuten later Heitinga zijn tweede geel voor te houden......en ookal hoorde hij De Jong weg te sturen (die zich overigens de rest van zijn speeltijd redelijk gedroeg), het neemt niet weg dat hij in het geval Puyol en later Heitinga met 2 maten heeft gemeten. En hieruit, door het gebrek aan Heitinga, kon uiteindelijk Spanje tot scoren komen. Wanneer hij consequent was geweest had de situatie ook omgekeerd kunnen zijn bij het gebrek aan Puyol in de Spaanse defensie.

12 juli 2010 om 20:11

Niet dat jij nog wat hebt aan een groen randje, maar je verdient er een met deze reactie. Genuanceerd, realistisch en waar.

12 juli 2010 om 20:11

Hij deed het inderdaad niet bewust, want het was puur een kwestie domme onkunde. Dat is net zo slecht als dat hij het bewust zou hebben gedaan.

Ik zat gitser echt te vreesen dat die mafketel niet rood pakte wat kwam hij en Van Bommel o-o o zo hard en dom duels in gaan.

''.....het was een vervelend moment maar gelukkig kreeg ik slechts geel.”

Gelukkig Alonso er heelhuids vanaf.

''...ik was gefocussed op de bal...''

Speel je de bal zo weg dan? totaal geen klasse vind ik, voetbal is geen karate.

Ik ben een voetbalfan, wat hij doet vindt ik echt niet kunnen, slechts geel, geluk bij ongeluk.

moet ook zeggen...als bertje beter had gewisseld was er niet eens een rode kaart gevallen. Bedoel ..waarom zou je de jong gaan wisselen terwijl de jong na die trap zich rustig hield. Van bommel ging maar door en door. Waarom haal je kuyt eruit terwijl robben geen man voor bij kwam. En die laatste wissel.. Pff

12 juli 2010 om 20:42

'van bronckhorst had krampen en was helemaal kapot, met van der Vaart zou er meer voetbal in het veld komen en dit was een wissel die eerder gebeurde tegen Brazilie die toen wel lukte. Enige wissel die ik niet snapte was die van Kuyt gewoon lekker laten staan.

Ik schaam me eerlijk gezegd een beetje voor het voetbal wat NL heeft laten zien afgelopen weken en vooral gisteren. De manier waarop o.a. De Jong en V bommel duels ingaan, vind ik erg triest. Als Webb ballen had, dan had NL na 30min met 9 man gestaan. Als dit de manier is om geweldige spaanse voetballers af te stoppen, dan hoeft het van mij niet zo.
Het valt me bij mezelf op dat ik niet zo erg baal als 2 jaar geleden van een verloren wedstrijd, terwijl we er nu toch echt veel dichter bij zaten. Dit heeft denk ik gewoon te maken, dat ik dit toernooi nogniet heb genoten van het Nederlands elftal, ondanks dat ik zelfs verschillende wedstrijden in het stadion heb gezien. Het neigde gisteren echt weer naar die ordinaire schoppartij tegen Portugal, terwijl NL gewoon bekend staat om het geweldige technisch hoogstaande spel wat o.a. 2 jaar terug tentoongesteld werd.

Wat mij opvalt is dat niemand het heeft over rood voor Iniesta wegens shirt uittrekken zou namelijk zijn 2 de geel zijn.
De Jong die niet in de gaten heeft wat hij doet?
Vreemd , misschien dan toch niet zo'n geweldige prof?
Gewoon diep rood , punt.

12 juli 2010 om 20:28

//wat mij opvalt is dat niemand het heeft over rood voor Iniesta wegens shirt uittrekken zou namelijk zijn 2 de geel zijn.\\

Dat niemand het daar over heeft komt omdat Iniesta voor het uittrekken van shirt pas zijn eerste gele kaart kreeg.

12 juli 2010 om 23:42

\hij kreeg toch eerst geel voor het 'natrappen' bij v bommel??

Nou Het had ook anders kunnen aflopen met Xabi Alonso , met ijzeren noppen in iemands borstkas . T'is gwn Donkerdonkerrood maar Webb Spaarde hem

''ik was gefocussed op de bal''
lekker excuus, of hij liegt of hij kan niet voetballen want ik heb nog nooit iemand zó op een bal af zien gaan serieus. Dit is toch gewoon om te lachen dit is gewoon gelogen

12 juli 2010 om 20:29

Hij liegt niet, maar hij geeft indirect toe dat hij niet weet waar hij mee bezig is. Anders had hij namelijk geweten wat er om hem gebeurde op het veld en dat had hij kunnen weten dat die tegenstander in de buurt was.

12 juli 2010 om 20:33

Vind jij dit lijken op een actie voor de bal?
Hij komt met een gestrekt been in, dat is echt dom. Misschien was hij gefocused op de bal maar de overtreding was met opzet.

12 juli 2010 om 20:37

//vind jij dit lijken op een actie voor de bal?\\

Als je die speler wegdenkt, dan zou je dat er met een beetje goede wil van kunnen maken. Ik ontken dan ook niet hij met opzet er zo in kwam vliegen, maar hij verwachtte door die onkunde de tegenstander niet.

Hopen dat we op een volgend toernooi met 1 controleur spelen in plaats van 1, 2 randdebielen die overtredingen maken die niet nodig zijn en allebei al 2 keer rood moesten hebben is te riskant.

12 juli 2010 om 20:30

Dat kan je vergeten. Van Marwijk blijft zo spelen, geloof me nou......zal misschien hier en daar wat accenten verleggen, misschien kiezen voor andere spelers, maar de stijl zal veelal gehandhaafd blijven.
Voetballend was het niet oogstrelend, maar verder was het wel effectief.
Dus houdt Bert gewoon vast aan wat ie nu heeft opgebouwd. Veel spelers kunnen nog makkelijk een cyclus van 4 jaar mee, dus met hier en daar wat aanvulling op spelers die stoppen of toch minder zijn zal veelal de kern hetzelfde blijven.

12 juli 2010 om 20:34

Het is ook zeker van marwijk's schuld niet dat er bijna doden zijn gevallen op het veld. Van Marwijk heeft het voetbal wel verdreven uit het elftal maar hij staat wel in de finale en dat is heel erg goed. Ik kan me niet indenken dat hij gezegt heeft om iedereen neer te zagen. Want dat gebeurde in bijna geen andere wedstrijd zo erg als nu bij Nederland

12 juli 2010 om 20:36

Hopelijk breken straks Affelay, Elia en van de Wiel door en hopelijk volgt Ron Vlaar en nog wat jonge kerels ook.

Het is gewoon een malloot die niet op het veld thuis hoort maar bij freestyle fighting.

Het is net goed dat Nederland de deksel op de neus krijgt met het anti-voetbal dat ze spelen dit Wk.

De Ajaxieden klagen dat de Spanjaarden vallen terwijl als Suarez het doet ze het fantastisch vinden.

Klagen dat PSV slecht voetbal speelt en nu doet Oranje iets vergelijkbaars en nu maakt het niet uit hoe je wint.

Viva Espana

Na die mooie, warme reis door 't zonnige Spanje
Vergeet ik alles, ik denk alleen nog Spaans
Heel m'n kamer straalt van rood en van oranje
De felle kleuren van de Spaanse zon en maan
De Spaanse furie heeft me zo geraakt
Dat temperament veroverde m'n hart

12 juli 2010 om 20:34

Is dat laatste van Imca Marina?

On;

1e regel klopt
2e regel is wat overdreven vind je niet.
3e regel moet ik je wel een beetje gelijk geven
4e regel mooi is anders maar ze zijn er wel in de finale door gekomen.

Dit is gewoon instant rood. Als Webb goed had gefloten kwam oranje dus met 10 man in de 30ste minuut en dan wordt het geheid 4-0 voor spanje.

Nederland heeft geweoon geluk gehad dat webb in het voordeel van oranje floot.

12 juli 2010 om 20:34

Ik denk dat Webb er nog een beetje wedstrijd van had willen maken, als hij gewoon de regels had gehanteerd dan was de wedstrijd waarschijnlijk inderdaad binnen een half uur beslist.

12 juli 2010 om 20:36

Nou en juist daar geloof ik niks van. Dan heb je niet goed opgelet wbt Spanje en dit toernooi.
Dan was De Jong gezien geweest en had ie Van Persie of Kuyt opgeofferd en De Zeeuw gebracht...... Spanje tikt wel makkelijk op het middenveld, maar speelt gewoon slecht wbt de eindpass òf komt gewoon grotendeels niet eens toe aan die eindpass. Nederland had dan naar 4-4-1 gegaan en net zoals het nu is gegaan gegokt op de counter met o.a. Robben. Spanje scoorde tot aan de finale in 6 wedstrijden, tegen relatief niet al te moeilijke tegenstanders slechts 7 keer. Dus had het verwijderen van De Jong niet eens zo zeer uitgemaakt voor de kansen van Spanje en had Nederland in aanvallend opzicht dus een speler ingewisseld en nog meer op de counter gaan voetballen.

Misschien was het wel beter geweest voor Oranje als Webb gewoon De Jong had verwijderd, want nu vielen veel discutabele situatie's uit in het voordeel van Spanje, waarbij je zo af en toe echt je vraagtekens kon zetten, net als sommige wel heel snel gegeven gele kaarten en juist niet gegeven kaarten aan Spanjaarden. Het leek wel alsof Webb spijt kreeg van zijn beslissing om De Jong slechts geel te geven en niet rood. En van daaraf is ie gaan marchanderen.....

12 juli 2010 om 21:16

Doe toch normaal. Dus jij speelt liever met 10 man dan met 11?? Houd toch op, nederland zou overlopen zijn als de jong weggestuurd zou worden.

12 juli 2010 om 21:23

Nee hoor. Overlopen absoluut niet!.
Het had Bert wel gedwongen om eea om te zetten.....maar het eindeloze tik-tak wat Spanje het hele toernooi speelde was eigenlijk nooit ergens gevaarlijk getuige het voortreffelijke aantal goals (7 in 6 voorgaande wedstrijden).
Het had nog minder ruimte voor Spanje opgeleverd en daarmee Oranje nog meer dan gebruikelijk op de counter gebracht....
En gezien de recente geschiedenis van zowel Spanje als Nederland was het meer dan aan te nemen, dat dit een wedstrijd zou worden op een gelijkspel of een wedstrijd met 1 goal verschil. Had Oranje via bijv. Robben gescoord in de tweede helft, was Spanje er nooit meer teruggekomen, net zoals nu andersom is gebeurd, dat Spanje scoorde en Nederland niet meer terug kon komen.

Iedereen die voetbal een beetje volgt, weet ook dat spelen tegen 10 man doorsnee moeilijker is dan tegen 11.

Natuurlijk was het rood voor Nigel , en waren ook sommige kaarten op hun plaats maar er waren wel degelijk situaties waar Oranje werd benadeeld om niets ? Robben die aangeeft dat Puyol hem vast hield _geel Mathijssen die verhaal haalt vanwege grof falen bij de cornerbal situatie en de daarop volgende goal , en niet te vergeten de vele situaties waarin de spanjaarden geel of rood hadden moeten krijgen en waar gewoon doorgespeeld mocht worden ? Dus ja ondanks de terechte kaarten waren er dus genoeg momenten waarop nederland zwaar benadeeld werd ! Dus waarom sommige hier zeggen dat het allemaal wel meeviel met Webb is voor mij onbegrijpelijk eerlijk gezegd ! In mijn ogen had De Jong rood moeten hebben en waren de kaarten voor Hetinga volslagen overdreven zeker de 2e was onzin en goed geacteerd door die spanjool ! Waar Robben niet gaat liggen en terecht verhaal haalt met als gevolg geel , werd nederland direct benadeeld na effe een handje op de schouder ! Hou op zeg , we zijn gewoon op meerdere momenten genaaid ! Het missen van de kansen kost ons de kop waarbij echter de arbitrage niet buiten beschouwing mag blijven daar die wel degelijk van grote invloed is geweest !

12 juli 2010 om 20:49

@ kingofjava

Nederland heeft niets om te klagen en mag de handjes eigenlijk nog dicht knijpen, binnen een half uur hadden er eigenlijk nog maar 9 spelers op het veld behoren te staan. Dat er een Spanjaard gaat liggen omdat hij een handje op zijn schouder voelt is iets dat gewoon voorkomen kan worden. Je moet eent tegenstander simpelweg niet de gelegenheid geven om er bij te gaal liggen.
Het is erg gemakkelijk om het doelpunt terug te voeren op het moment dat er geen hoekschop wordt gegeven, er wordt bij dat doelpunt slecht verdedigd. Iniesta heeft alle ruimte om uit te halen.

12 juli 2010 om 20:58

OOh zeker ik ontken ook niet dat er slecht werd verdedigd , Braafheid was bijvoorbeeld niet eens in de buurt ! Maar de situaiie vooraf was wel degelijk van een zeer bepalende invloed ? Erg makkelijk om daar aan voorbij te gaan ? En nogmaals als oranje de kansen afmaakt is er niks aan de hand en winnen we met 3-1 , al betwijfel ik dat Spanje dan nog gescoord zou hebben . Maar we kunnen de rol van de arbitrage in deze finale absoluut niet ontkennen ? Kortom Oranje is 2 x benadeeld 1x door zichzelf en zeker ook 1x door de scheidsrechter en zijn assistenten ! En dat je zegt dat Nederland in de handjes mocht knijpen geldt zeer zeker ook voor de spanjaarden en daar ga jij in mijn ogen veel te makkelijk aan voorbij ? Maar goed ieder zijn mening denk ik dan maar ..

Ik ben er mee eens, dat ieder team iemand zoals de Jong kan gebruiken, en elk succesvol team heeft of had een dergelijk iemand. Alleen is er wel verschil.

Er is niets tegen op fysiek voetbal, en iemand die op het randje speelt.

Maar de Jong speelt vaker over dan op het randje, en is plaats van een aanwinst voor het team een kruidvat en risicofactor.

Dat kan nooit de bedoeling zijn, misschien dat een flnke schorsing hem een keer doet leren.

12 juli 2010 om 20:51

Waarom wordt ''smerig'' en ''nuttig'' automatisch op 1 lijn geplaatst? Spanje heeft op zn middenveld geen smeerlap nodig nochtans.

12 juli 2010 om 21:02

Ik heb niet de indruk dat ik dat doe, sterker nog ik probeer dat te onderscheiden.

Nuttig is goed en kan je winst opleveren, smerig is behalve onwenselijk ook een gevaar voor je eigen ploeg.

Wat een overtreding was dat zeg gisteren, hij kan beter aan Jong-fu gaan doen...

Wat blijft iedereen toch mekkeren over de scheids. Zoals De Jong hier aan geeft kwam hij goed weg dat hij geen rood kreeg. Niemand had er wat van kunnen zeggen als Webb dat deed, ook al was het de 18e minuut. Dan was de finale denk ik kanslozer geweest. Had Robben die bal er wel in getrapt dan was het hosanna in Nederland in plaats van in Spanje. Zo blijft voetbal nou eenmaal. Ik ben er kapot van, maar de schuld bij één iemand leggen vind ik erg zwak en dan is enige reflectie wel noodzakelijk!

12 juli 2010 om 21:02

En wie weet heeft Webb in eerste instantie de situatie ook zo ingeschat als dat De Jong hier weergeeft.....dat ie geconcentreerd op de bal was en absoluut niet gefocussed was op waar de tegenstander was èn dus dat het geen opzet was. Dat kan ook.......al denk ik dat Webb daarna twijfel kreeg aan zijn beslissing en probeerde het enigzins recht te zetten door hier en daar kaarten te strooien, die misschien niet echt noodzakelijk waren..... en later zelfs most gaan marchanderen met de regels, waarbij o.a. hij Puyol ongestrafd liet om vervolgens enkele minuten later wel Heitinga zijn tweede prent toonde en toen niet met de hand over het hart streek.......maar goed.......over 4 jaar nieuwe ronde en nieuwe kansen!.

Van Bommel, sneijder hadden beiden ook rood kunnen krijgen in de 1e helft. Vooral die van Sneijder. Net zo erg als die van de Jong.

En daarna net doen of het een botsing is en zelf op de grond liggen van de pijn. Wesley speelde prachtig toneel, maar die trap tegen de benen van zijn Spaanse opponent was misselijkmakend gedrag.

De scheids zag teveel dingen over het hoofd. Hij floot gewoon slecht.

Stel je voor dat Oranje gewonnen had, dan kreeg je een heel ander scenario. Dan zouden de Spanjaarden over de scheids beginnen. En die hadden dan veel meer recht van spreken dan Oranje.

De Jong is 100x gewaarschuwd dat hij dit soort overtredingen niet mag maken op het WK en dan nog probeert hij in de allerbelangrijkste wedstrijd op het WK Alonso in 2en te trappen. Dan toon je voor heel de wereld aan dat je geen enkele zelfbeheersing hebt en daarom hoort hij niet in Oranje thuis. Hij leert het gewoon nooit en maakt ons in het buitenland ten schande. Jammer, want afgezien van dit soort kortsluitingsmomenten is het een uitstekende speler.

www.youtube.com/watch?v=cekiw5moe5c

12 juli 2010 om 21:08

Dat is het laatste waar ik wakker van lig.....hoe of men denkt over Oranje in het buitenland. Dat neem ik altijd met ene korreltje zout. In het verleden was men lyrisch vaak over het vertoonde spel van Oranje, maar lachten ze ons gelijk uit over de naieve manier van spelen, waardoor we altijd vroegtijdig op ons bekkie gingen. Nu speelden we eens op een andere meer effectieve manier, minder aantrekkelijk, maar wel ten koste van anderen de finale weten te bereiken. Geen bewondering voor ons spel, maar het lachen was ze ook vergaan..... want we waren niet meer naief zoals in het verleden en stonden in de finale.

Het is dus nooit goed....en als ik moet kiezen, dan maar de manier van bert en zijn mannen, alleen de volgende keer wat meer voetbal en wat minder overtredingen.

Leuk dat hij zegt dat het hem spijt mbt Xabi, en dat gelukkig alles goed met hem gaat..
Mafkees!

Ach hier heb je weer zielige Nederlanders die De Jong als zondebok gaan gebruiken.
En dat zijn vaak ook dezelfde mensen die zo hard gaan lopen janken als we tegen teams met goede num 10 spelen dat we een kuitenbuiter nodig zijn.
Hetzelfde hoorde toen Davids was gestopt iedereen riep terecht dat we zo type nodig zijn.
Dan heb je weer zo type(die spelen nu eenmaal met vuur en op het randje).
En we verliezen weer een keer en daar gaan we weer.
Hypocrieten.

Die foto vind ik echt geweldig. Alonso staat ook zo in een karatehouding.

12 juli 2010 om 21:23

Hij staat in een houding alsof hij zojuist op een onbenullige wijze is geraakt door iemand die zichzelf voetballer noemt.

Hehhehehe....tsja, ook wel een beetje dom van Xabi Alonso eigenlijk. De hele wereld kent de faam van Nigel de Jong en weet hoe hij speelt........ had ie maar een beetje uit de buurt moeten blijven dan had De Jong nu niet het mikpunt geweest en was er geen overtreding geweest.

12 juli 2010 om 21:31

Echt een klasse reactie van je zeg

Dan had heel Spanje wel weg kunnen blijven en had nederland gewoon met 3-0 gewonnen.

Dit is wel de reactie van de dag hoor

12 juli 2010 om 21:42

Ach ja wordt er inmiddels ook wel een beetje melig van van al die nabeschouwingen, waarbij er toch verschil van mening blijft bestaan. En de uitkomst kan toch niet meer veranderen....wat we er ook met zn allen van vinden. Over 4 jaar nieuwe ronde en nieuwe kansen in Brazilie. Hopelijk kwalificeren we ons. Hopelijk kwalificeert Spanje zich, zodat het daar ook haar titel kan verdedigen.

En dan wordt het langzaam aan weer tijd voor het clubvoetbal..........binnen 3 weken hebben we alweer de strijd om de J C schaal tussen Twente en Ajax èn moet Ajax alweer op voor de voorronde kwalificatie C L. Het leven gaat door, zowel hier in Nederland als ook in Spanje....... waar voor 20% van de beroepsbevolking de jacht op een baantje heropend wordt, dat is dan weer de keiharde realiteit daar.

Moet u mij eens vertellen meneer De Jong:
Hoe denkt u de bal op zo'n manier te kunnen veroveren?

Ik vind het erg jammer dat de wereld ons nu zo ziet. We hebben geen 1 hele wedstrijd goed gevoetbald. In de finale laten we schandalige overtredingen zien(hadden rood moeten zijn). Van Marwijk heeft slecht gewisseld. Van Persie had na de tweede wedstrijd er al uit gemoeten. Had gisteren Affelay voor van Persie er in gedaan. Kuyt in de spits. Van Basten heeft als bondscoach ze beter laten voetballen. Toen heb ik nog een aantal mooie wedstrijden gezien. Pos: Stekelenburg en Bronckhorst, Sneyder en Robben.
Ooh ja, onze verdediging was helemaal niet zo goed. Ja, met Robben, Elia en Kyt erbij wel. Die stonden meer achterin als voorin

echt een schande hoe wij gisteren gespeeld hebben met al die schandalige overtredingen.
en dan hoor ik mensen zeggen dat puyol en iniesta rood moesten krijgen.
als hun 2 rood zouden krijgen dan zouden wij nog met 4 man op veld moeten staan

Olé Bongobrain. Ik denk ook steeds vaker terug aan vbasten. Die het gehad had met vbommel na die pot tegen Portugal in Neurenberg. En terecht. Een cynische anti-voetballer die niet alleen de tegenstander maar vooral zijn medespelers opneukt.. Die je erbij moet hebben? Hoezo dan. Wij zijn echt de enige met zo'n eikel en we winnen niks. We hebben de beste spelers ter wereld en we gaan niet voetballen maar verdedigen. Dat is de tragiek. Omdat de kongsi Marwijk/bommel vroeger heeft geleerd dat dit de enige manier is om van Ajax/barca/spanje te winnen.

Toen ik die charge van De Jong zag ergerde ik me kapot. En slechts geel, dan zie je waar het moderne voetbal is gestrand. Geen enkele scheids durft nog direct in te grijpen. Een Colina weet wel hoe hij zo'n spelers moet aanpakken. Rood en opbokken, dan leren ze tenminste uit hun fouten. Misschien natuurlijk...

hoe raar het ook klinkt, dit is zuiver rood maar spanje heeft ook geluk gehad met iniesta met het na-trappen dan wel na-duwen.. hoewel de ernst van de situatie totaal verschillend is hoort dit allebei niet op het voetbalveld thuis.. alle 2 de situaties werden door webb gezien..

Hij weet drommels goed dat hij rood had moeten krijgen voor die actie. En niet zien aankomen is een smoes. Nigel de Jong vind ik maar een enge voetballer. Die doet vanalles wat gewoon echt niet thuishoort op een voetbalveld. Met zo'n spelers word je geen kampioen is maar gebleken. Helaas hebben we niet veel alternatieven qua verdedigende middenvelders hier in Nederland.

Ik heb het even gewhad met deze ordinaire schopper. Van Bommel ging ook weer eens tekeer net als toen tegen Portugal, maar ergens ben ik bereid het hem door de vingers te zien. Niet de Jong die gewoon maar blijft schoppen. Ik schat dat hij in Engeland nog veel problemen gaat krijgen, maar ik dat zal mij een zorg wezen. Zou van Marwijk weggaan dan verwacht ik dat de volgende trainer de Jong even buiten de selectie laat.

Ik wil hier even een ding zeggen:
De spelers hebben deze kritiek allemaal niet verdiend, meer als de helft van Nederland zit hun zwart te maken en de internationale media ook.
Komop zeg, hun hebben alles gegeven maar dan ook echt alles en ik ben zeer verdrietig dat we de finale verloren hebben maar ook zeer trots op onze jongens!!!!!!!!!!!

Eigenlijk wil ik er niks meer over zeggen maar toch nog maar 1 keer. De Jong had hiervoor rood kunnen krijgen en dat beseft hijzelf ook, maar ik vind sommige reacties kinderachtig en zeker de reacties dat wij vroeger dit soort spelers niet hadden, echt wel. Ik zal er een paar noemen:
-in de jaren '70 Willem van Hanegem, Arie haan
-in 1988 tijdens het EK zelfs, Adri van Tiggelen, Berry van Aerle, Ronald koeman (himself) en Jan Wouters (elleboogstoot tegen Cascoin)

Dat waren echt geen lieverdjes, die deden er ook van alles om te winnen en zo hoort het.
Maar tot gisteren waren degene die nu de vervelendste en naarste reacties geven nog zo trots op Nederland maar nu zijn wij ineens een schopploeg en een ploeg die provoceert. Italië, Spanje, England en Duitsland konden en kunnen er ook nog steeds iets van. Maar laten wij weer met zijn allen achter de media aanlopen want je moet toch je gal spuwen over dit nederlands elftal want ze zijn geen wereldkampioen geworden.

Dit is inmiddels de 4de finale die ik meemaak en de 3de die wij verliezen maar om dit allemaal af te schuiven op de spelers,dat vind ik wel heel makkelijk. Ook van dit Nederlands elftal heb ik genoten en al was de wedstrijd van gisteren niet zo mooi toch ben en blijf ik trots op nederland en blijf ik achter ze staan. Want ze zijn toch maar mooi 2de van de Wereld geworden en dat voor dit kleine kikkerlandje.

Ik geloof dat de Jong niet de speler wou raken
helaas wel gedaan en idd veel geluk met geel
de Jong is een speler die elke club nodig heeft

hij is beetje net als die handsbal van suarez
hij is bereid zich te offeren zodat het team wint. ( alleen moet hij het niet met zo'n schop doen ook al was het niet bedoelt )

ik word gewoon misselijk van een hele hoop reacties hier....
alleen maar gezeik op de Jong...
zoiets verdient hij niet
já oké dit zag er heel erg uit, maar inderdaad, het kan zo zijn dat je de tegenstander niet zag aankomen.
iemand zei dat je dan blind bent als je een speler niet ziet aankomen. nou, ik weet niet of die persoon zelf ook voetbalt, maar als ik echt voor een bal ga, dan zie ik alleen de bal, niks anders.

maar kom op zeg mensen, we hebben het voor het eerst sinds lange tijd weer eens ver geschopt, heb eens een beetje meer lof voor onze jongens, dit is een prestatie van formaat, dan moet je niet mensen gaan afzeiken die zich 100% gegeven en alles wat ze kunnen gedaan hebben.
ik walg van deze mensen die nu gaan zeiken over onze jongens

13 juli 2010 om 09:24

Het grappige is dat wij Nederlanders altijd het Italiaanse Cattenachio en de Duitse degelijkeheid afkraken. Nu doen we het zelf en dan is het goed??? Heb jij genoten van het voetbal? Vind jij dat we leuke wedstrijden en oed voetbal hebben laten zien? Ben jij trots dat de buitenlandse pers ons beschrijft als beestactig en bruut?? Ons hele verleden hebben wij verloochend voor een tweede plaats. Tuurlijk hoop je dat ze wereldkampioen worden, maar niet op deze manier. Het hele toernooi was saai en slecht voetbal. Totaal geen sfeer....vuvuzela. Ik zou mij ook doodgeergerd hebben als Nederland speelde zoals Spanje...de hele tijd in de aanval, veel beter en maar 1 doelpunt maken. Nieuwe spits zoeken en twee betere middenvelders en we worden kampioen.

Ik schaamde mij tijdens de wedstrijd gewoon voor die trap. Serieus. En werd ook best overrompeld omdat ik toch dacht dat hij in een finale niet zo iets doms zou doen.

Nou geeft hij -godzijdank- uitleg dat hij de speler niet zag aankomen. Dat moet ik dan maar aannemen, gelukkig schuift hij het verlies niet af op de arbiter. Ik kan er nu al iets meer mee leven, alhoewel de beste man wel vaker onbesuisd in is gekomen rond de middellijn waar het onnodig was.

Maar deze bikkel hebben we zeker nog wel nodig in Oranje. Dus kies je woorden zorgvuldig, hij is heel belangrijk. Hopelijk gaat hij bij zijn club nu leren om hard maar 'correct' in te grijpen zonder de grote kans om nog eens iemand in een ziekenhuis te schoppen. Dan is hij hopelijk top voor het komende EK>

matterazi en gattuso van nederland

Hij raakt hem niet eens!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren