Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Maicon en Elano gidsen Brazilië langs Noord-Korea

Laatste update:

Brazilië heeft aan den lijve ondervonden dat Noord-Korea dit toernooi voor niemand een gemakkelijke tegenstander is. De vijfvoudig wereldkampioen probeerde van alles om zich dinsdag een weg te banen langs de uiterst defensieve Koreanen, maar had een geniale ingeving van Douglas Maicon nodig om te scoren. Elano maakte er na een fraaie pass 2-0 van; de late tegengoal van Yun-Nam Ji hinderde de ploeg niet meer.

/

Als verwacht koos Noord-Korea voor een verdedigende tactiek; het groef zich bijna in. Brazilië probeerde in de openingsfase diverse malen door het midden een aanval te bewerkstelligen. Dat resulteerde in het eerste kwartier in een schot van Robinho, die na enkele mannen te hebben gepasseerd echter een afzwaaier produceerde. Keeper Myong-Guk Ri pakte later vrij eenvoudig een schot van Elano. Bij de spaarzame uitbraak die Noord-Korea voor rust zelf opzette, kon Júlio César zonder veel moeite de inzet van Tae-Se Jong pareren.

Het was Brazilië dat het tempo bepaalde, de bal rondspeelde en verwoed naar een opening zocht tussen zeven, acht of negen gegroepeerde Koreanen. Even moest de ploeg van Carlos opletten achterin; Jong ging op avontuur en werd door Lúcio onschadelijk gemaakt. Uit de corner die volgde loste Noord-Korea een schot, dat naast het doel van Júlio César rolde. De Noord-Koreaanse terugtrekking maakte het duel er niet beter op. Brazilië zette voortdurend het eenrichtingsverkeer op, hopende dat de bal eens goed zou vallen of de verdediging een steekje liet vallen.

/

Het gebeurde niet, en ook uit een dood spelmoment slaagden de Zuid-Amerikanen er niet in te scoren. Michel Bastos vuurde een vrije trap snoeihard op doel, maar de bal draaide naast. Wel nam de druk van de Seleção toe; Robinho was weer dichtbij met een schot van afstand en Noord-Korea kraakte. Uiteindelijk werd Ri ook geklopt, zelfs op fabuleuze wijze. Elano ontving een hoge pass en gaf de bal hard mee aan Douglas Maicon. In plaats van een voorzet vuurde die genadeloos hard in de korte hoek langs de Koreaanse doelman.

Een kwartier later tikte Elano zeer beheerst de 2-0 binnen, na een uitstekende pass van Robinho. Noord-Korea bleef echter gevaarlijk.Vijf minuten voor tijd kon spits Jong, die voor aanvang de nodige tranen huilde tijdens het Noord-Koreaanse volkslied, door Juan maar net worden afgehouden van een schot van dichtbij op het Braziliaanse doel. Yun-Nam Ji maakte er in de negentigste minuut toch nog 2-1 van na door de vijandelijke defensie te zijn gezworven. Brazilië liet zich echter niet alsnog van de wijs brengen en won het duel.

Rapportcijfers
Na afloop van een wedstrijd kunnen er rapportcijfers aan elke speler gegeven worden. Jullie bepalen zo wie er man of the match wordt en op langere termijn zelfs wie de beste spelers van het toernooi zijn. Klik op de wedstrijdpagina om rapportcijfers te geven.

Noord-Korea pakt wel punten tegen Portugal en Ivoorkust

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mijn echte complimenten voor Noord-korea.
Bedroevend natuurlijk van Brazilie, gasten die miljoenen verdienen en de Noord-koreanen hebben nog geen eens een auto.
Misschien kunnen we ook nog wel iets verwachten van de Noord-koreanen ook.

15 juni 2010 om 22:22

Tja, Brazilië wilde niet en hoefde niet. Waarom zou je die Noord-koreanen trouwens iets moeten gunnen? Sympathiek zijn ze misschien wel, maar ze kunnen niet voetballen en daar gaat het toch uiteindelijk om?

15 juni 2010 om 22:24

Niet voetballen? Als ze niet konden voetballen stond er wel:

Makkelijke zege Brazilie op matig Noord-korea.
Als je niet kan voetballen verlies je niet met maar 2-1 van de beste ploeg van de wereld, ze spelen misschien anti-voetbal maar doen dat wel hartstikke goed. Beetje respect zeg!

15 juni 2010 om 22:26

Heb jij het wel gezien? Behalve een goede tactiek, hadden de meeste spelers een prima techniek.

15 juni 2010 om 22:53

Ik vond Brazilië zeer matig en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Noord-korea voetbalde naar hun mogelijkheden en worden ook voor andere landen een lastig te nemen horde. Het valt me echt op dat de favorieten echt slecht spelen. Alleen Duitsland heeft me tot nu toe kunnen bekoren, voor de rest waren alle favorieten matig tot zelfs dramatisch. Het WK is tot nu toe nog helemaal niet geworden wat ik er van verwacht had. Het voetbal valt me erg tegen, die vuvuzela ook en de randzaken zoals berovingen, gearresteerde dames vanwege een jurkje enz enz dragen daar allemaal aan bij. Hopelijk wordt het beter!

15 juni 2010 om 22:57

Hoezo 'wilde en hoefde niet'? Natuurlijk willen ze winnen en degene die in deze poule punten laat liggen tegen Noord Korea heeft het lastig om de volgende ronde te bereiken dus ze moesten ook.

15 juni 2010 om 23:25

Ik vond dat Noord-koreanen het beste verdedigende voetbal lieten zien in het hele toernooi tot nu toe.
Ik hoop dat ze nog twee keer stunten!
In 1966 in de 1/4 finale, ik hoop dat ze ook dit jaar de eer van het land hoog houden!

15 juni 2010 om 23:56

Nou ja, in je eerste wedstrijd tegen nota bene Noord-korea ga je je toch niet uitsloven? Winst was genoeg voor Brazilie en dat was aan het spel af te zien.

16 juni 2010 om 10:00

tja altijd lastig zo'n onbekende tegenstander,
heb niet veel gezien van wedstrijd(kwam ook wat later thuis)
maar wat ik heb gezien vond ik Brazilie toch erg zwak

zoals was te verwachten stelt Brazilie niet veel voor,
heb ik al meerdere keren gezegd want wat presteert Brazilie nou?
hoeveel echt toppers hebben ze?

presteert niets, toppers weinig

N-korea toch mooi resultaat tegen Brazilie, ook al was Brazilie erg matig
wie weet wat er nog gaat gebeuren in de poule, kan erg verassend worden

denk dat wij als Nederland zijnde niet echt bang hoeven te zijn voor Brazilie,
is goed te pakken, ook als Brazilie wel goed speelt

1e helft hield Noord Korea goed stand tegen 1 van de favotieten! Kregen ze nog een aantal kansjes door Jong o.a. Speelde overgens wel redelijk maar ook af en toe egoïstisch.. 2e helft werd Brazilie beter vond ik en scoorde ze mooi via Maicon ( denk dat hij het wel bedoeld had zo in de korte hoek ).. Daarna een mooie pass van Robinho op Elano die hem mooi afronde! Maar Noord Korea scoorde nog wel even een mooie eregoal! Wederom Brazilie heeft het niet echt kunnen bewijzen helaas! Ook de complimenten naar Noord Korea!!

Mooiste moment van de avond: de Koreaan die moest huilen tijdens het volkslied van Korea. Prachtig!

15 juni 2010 om 22:21

Helemaal mee eens, vond het echt geweldig en keek er echt van op.

15 juni 2010 om 23:05

Geweldig? Ik vond het echt een wanvertoning. Hoe kun je nou houden van een land waarin alle mensenrechten worden geschonden en niemand vrij is.

OT: Brazillie zwak met Robinho en Maicon als positieve uitschieters. Korea fatsoenlijk gespeeld, vooral die nummer 9 (''de Aziatische Rooney''). Kaka was echt treurig om te zien, van een wereldvoetballer naar een matige speler die totaal geen lef en durf toont.

15 juni 2010 om 23:16

tja.. hoe kan je van een land houden waar soms TE veel in mag..?

OT: bij het doelpunt van Maicon moest ik direct aan het doelpunt van Roberto Carlos denken, enkele jaren terug:

http://www.youtube.com/watch?v=1zkrziilq8i

Vrijwel identiek in mijn ogen.

15 juni 2010 om 23:22

Die mensen zijn trots op hun land. Het is hun afkomst. Wij begrijpen dat wellicht niet maar het is toch mooi dat zo'n team zoveel emotie kan tonen bij een land dat het meest corrupt en achterbaks is in de ogen van buitenstaanders. Ik denk zelfs dat die spelers het land dankbaar is.

De leider geeft hun alles. Wellicht met een dictatuur maar zij weten niet hoe het buiten N Korea is. Wellicht een beetje omdat zij als één van de weinigen buiten N Korea komen. Maar in hun ogen doet hen leider alles voor hen. Onderdak, voedsel, zelfs moderne technologie als tv's internet. Allemaal gecensureerd. maar dat weten zij niet.

Ik vind het mooi om te zien dat, ondanks de cultuur dat in dat land heerst, een team zoveel passie, respect en zelfs eer heeft voor hen land.

15 juni 2010 om 23:23

Het is niet moeilijk dat dit soort reacties van mensen met een beperkt inlevings- en nuanceringsvermogen er komt.
Als je je een beetje zou kunnen inleven in de cultuur en denkwijze van Koreanen (niet enkel Noord-koreanen) zou je wel anders piepen.
Er is trouwens geen enkel land ter wereld dat perfect is. Er zijn duizenden redenen te bedenken door mensen met een on-hollandse cultuur waarom zij jouw zielige idee op Nederland of op enig ander land zouden kunnen toepassen.
Vrijheid is trouwens een ongelooflijk woord om te gebruiken. Alsof jij vrij bent. Vrijheid beperkt zich trouwens niet tot een fysiek verplaatsingsvermogen.
Het is gewoon heel erg moeilijk om in woorden uit te drukken wat zo'n Koreaan voelt om z'n identiteit te omschrijven. Het is dan ook weer eens ontzettend triest dat zo'n lomperiken als jij er zich met een pietluttig paragraafje vanaf maken.

15 juni 2010 om 23:29

Je bent zwaar onder invloed van propaganda.
Meeste mensen in de wereld verkiezen eten, drinken en een baan boven vrijheid en mensenrechten.
Daarom hebben heel veel mensen in Rusland nog steeds nostalgie voor Sovjet-unie.
En de Noord-koreanen weten waarschijnlijk niet, dat er landen zijn, waar het er beter aan toe gaat, ze zijn tevreden met wat ze hebben.
En alleen in dat soort landen kun je zulke toestanden tijdens het volkslied zien.
Trouwens, zulke verschillen tussen arm en rijk zoals in Zuid-afrika hebben ze niet in N-korea, dus als ze mogen kiezen tussen die twee landen, denk ik dat ze voor Noord-korea kiezen.

15 juni 2010 om 23:49

Neem er een voorbeeld aan. In plaats van stoere praat uit te kramen laat hij tegenover een miljoenenpubliek, de hele wereld dus, zijn emoties zien die hij niet de baas is. Respect.

16 juni 2010 om 08:52

Ben wel benieuwd naar zijn beweegredenen.
Hij is in Japan opgegroeid en heeft een Zuid-koreaanse vader en Noord-koreaanse moeder.

Hij wil ook niet in Noord-korea wonen.

16 juni 2010 om 13:05

Hoe weet jij nou wat hij wilt? Ken je hem persoonlijk?

15 juni 2010 om 22:23

Zeker weten, vond ik ook heel mooi!

15 juni 2010 om 22:26

Ik vond het ook echt heel mooi? maar iemand enige idee waarom? Trots op Noord-korea ofzo?

15 juni 2010 om 22:29

nee hij baalde dat ie de tekst kwijt was !

15 juni 2010 om 22:35

Kan je hem wel belachelijk maken, maar hij is tenminste trots op zijn land. Bijvoorbeeld Van der Wiel ziet alleenmaar Euro tekens in zijn ogen als hij op het veld staat met Oranje.
Als je voor zoiets niet een beetje respect kan uitbrengen, dan ben je echt een ***.

15 juni 2010 om 22:46

Hoe weet jij nou wat Van der Wiel denkt?

Dat niet iedereen met dezelfde cultuur is opgegroeid betekent niet dat Leusterman even kan bepalen hoe deze mensen denken ofzo.

In Noord Korea wordt op school verteld dat bij de geboorte van Kim Jong-il een zeemonster opdook bij de kust van Pyong-yang, dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Dit soort verhalen zijn vaste kost in Noord-korea. Die kerels worden al vanaf hun geboorte geindroctineerd met vaderlandsliefde. Dat is hun cultuur, prima. Mooi om te zien dat de vaderlandsliefde daar zo emotioneel geuit wordt. Zelfde verhaal in Amerika, elke dag op school beginnen met het hijsen van de vlag en het volkslied erbij, overal de vaderlandsliefde en het nationalisme verheerlijken. Prima, ook dat vind ik mooi.

In Nederland is dit anders. Betekent dit automatisch dat wij het verkeerd of minder goed doen? Van der Wiel kan best van Nederland houden, maar dit niet zo emotioneel uiten als deze Noord-koreaan. Maar omdat wij in Nederland succes meteen verwarren met arrogantie vinden wij dat Van der Wiel arrogant is en eurotekens in zijn ogen heeft. Aan de ene kant wordt er altijd geroepen dat iedereen normaal moet doen, want dan doe je al gek genoeg. Wij zouden houden van de nuchtere Nederlander. Nu zijn er Nederlanders nuchter, en dan is het nog niet goed. Ik vind het mooi om te zien dat Van der Wiel volop geniet bij het Nederlands elftal, en zich 100 inzet. Alleen omdat hij niet moet huilen bij het volkslied, zijn er altijd simpele zielen die hem meteen af moeten kraken. Dan ben je echt een ***

15 juni 2010 om 22:46

Dat iemand niet meezingt met een volkslied wil nog niet zeggen dat hij niet trots is om voor zijn land uit te komen. Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik vind het zelf ook beter als een speler meezingt met het volkslied, maar wat jij zegt is een beetje dom.

15 juni 2010 om 23:07

@ Ewoud: allemaal leuk en aardig je betoog, maar ter jou informatie die speler de nummer 9 is geboren en getogen in Japan . En als enige speler die niet in Korea is geboren en hij speelt in Japan....!

15 juni 2010 om 23:25

Heel leuk en aardig dat betoog van je, maar ik noem Van der Wiel alleenmaar als een voorbeeld. Ik bedoel daarmee te zeggen dat je echt wel aan iemand kan zien dat diegene voor het plezier / land doet, of juist niet. En ik reageerde alleenmaar op Kingofjava, dat je toch voor iemand die zo trots op zijn land is (tuurlijk weet ik wat voor een land het is), een beetje respect kan overhebben, ipv belachelijk te maken omdat hij nogal emotioneel is bij het zingen van het volkslied.

15 juni 2010 om 23:55

Dat is dan van extra waarde dat ie, geboren en getogen in Japan, maar kind van Noord-koreaanse ouders, toch zo trots is op zijn land, ondanks haar tostand, ondanks alles.
En misschien huilt ie juist omdat hij zo weinig zijn Volkslied hoort en heel blij is, met het horen van het daarvan, al helemaal op zo'n wedstrijd.

16 juni 2010 om 00:50

Het maakt niet uit dat hij in Japan geboren is, dat is ook een cultuur waarin nationalisme hoog in het vaandel staat; als je dan een Noord-koreaanse vader hebt die je daar in drilt, tja. Kijk naar veel Turkse jongens die in Nederland wonen, maar een ontzettend sterke band met Turkije hebben.

Ik wil alleen maar aan geven dat ieder het op zijn eigen manier doet en dat je dat moet respecteren, in plaats van meteen maar weer te roepen hoeveel minder wij Nederlanders zijn.

15 juni 2010 om 22:31

En dat was ook nog degene die niet in Korea was geboren maar in Japan. Hoe dan ook het was heel mooi om te zien.

15 juni 2010 om 22:31

Correctie: Geboren in japan, zijn vader komt uit Noord-korea waar zijn moeder precies vandaan kwam was de vraag? Maar mooi was het zeker!

Prachtig. Dikke respect voor Korea DPR en voor Maicon, onmogelijke hoek, onmogelijk schot,kortom Ge-wel-dig!!

16 juni 2010 om 01:19

Correctie: Geboren in Japan van 2 Zuid-koreaanse ouders maar zijn moeder identificeerde zich met Noord-korea waardoor hij naar een school in Japan is gegaan die wordt gesponsord door Noord-korea.
Hij heeft dus eigenlijk een dubbele nationaliteit: Noord- en Zuid-koreaanse.

En voor alle liefhebbers van emotie in voetbal: bij de twee andere wedstrijden van Noord-korea zal hij naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde doen. Hij doet het bijna altijd...
Speelde trouwens wel redelijk maar dat laatste schot van hem sloeg helemaal nergens op. Terwijl medespelers gewoon in de buurt stonden.
Maar dat hij hier als Man of the Match wordt beoordeeld ???
Wat een onzin... met afstand was Maicon de beste. En wat velen hier betwisten, Robinho speelde best een aardige wedstrijd. Nagenoeg de mooiste pass (bij de 2-0) van het toernooi, samen met Sneijder.
Zo slecht heeft Brazilie niet gespeeld, Nederland had het in de vorm zoals tegen Denemarken ook niet makkelijk gehad tegen die N-koreanen. Het zijn gewoon stugge, conditioneel sterke mannekes die niets te verliezen hebben tegen Brazilie.
Ivoorkust en Portugal zullen het niet makkelijk krijgen om van hen te winnen. En tegen Portugal hebben ze nog wat goed te maken... uit 1966.

15 juni 2010 om 22:40

Dat was wel mooi om te zien ja, maar heb er toch een dubbel gevoel bij. Ik heb wel enigzins sympathie voor die N-koreaanse team zeker de manier waarop ze toch een ploeg als Brazieli enigzins in toom wisten te houden maar vergeet niet waar zo'n reactie vandaan komt als huilen bij het volkslied. Dit volk wordt volkomen geindoctrineerd door de overheid daar. Het valt me eigenlijk mee dat er maar 1 zo geemotioneerd reageerde. Daarom beklijft mij eerder ook een gevoel van medelijden richting deze bevolking. Want hoe sympathiek ik ze voetballend ook mag vinden: het regime daar deugt van geen kanten en het zal alles behalve een pretje zijn om daar te wonen. Het is niet voor niks dat er geen Noord-koreaanse supporters naar het WK mogen afreizen. Men is bang dat ze niet meer terug komen. Lees er het prachtige boek/rapportage 'Im Westen nichts neues' maar eens op na. Dan zie je wat indoctrinatie met een mens kan doen (over WO I).

Ok sorry voor deze uiteenzetting. Ik denk dat Portugal en Ivoorkust het nog moeilijk gaan krijgen om tot de tweede ronde door te dringen. Zal een van de twee wel lukken, maar niet vanzelf.

15 juni 2010 om 22:52

helemaal mee eens . werd er zelf ook emotioneel van
dat iemand zo veel liefde heeft voor zijn land ..
natuurlijk zal het ook wel wat te maken hebben met die politieke toestanden daar
maar gewoon al met al prachtig om te zien

gunde hem ook van harte om te scoren .
helaas dat deze goal niet kwam

2-1 een knap resultaat

16 juni 2010 om 06:34

Toen hij zat te huilen zat ik me dood te lachen op de bang maar toch respect.

16 juni 2010 om 09:05

Helemaal mee eens. Die jongen heeft wel een apart verhaal maar als mensen zo trots kunnen zijn om voor hun land uit te komen vind ik dat fantastisch. Na Bilyaletdinov die moest huilen tijdens het Russisch volkslied tegen Zweden hebben we nu ook Tae Se Jong die moet huilen tijdens het volkslied van Noord-korea.

niet verdiend vind ik ik wou liever dat noord korea door ging want dan hadden noord korea meschien nog een grote kans

Erg moeilijk spelen tegen een land wat niet wil voetballen, hebben wij ook weleens gehad tegen een land met een handbalverdediging. Brazilie gaat wel in het toernooi groeien, daar ben ik van overtuigd!

15 juni 2010 om 22:24

Dan heb jij een andere wedstrijd gezien. Ik zag een zwak Brazilie alleen na de 1e goal tot de 2e waren ze even zichzelf. Voor de rest van de wedstrijd vond ik Brazilie niet goed, met name Kaka was droevig.

Noord Korea daarintegen probeerde van alles, verdedigend maar ook aanvallend. Leken wel 11 Dirk kuyt spelers. Gingen maar door. Klasse verschil was gewoon overduidelijk. Maar ze waren niet zoals jij zegt een land die niet wilde voetballen.

15 juni 2010 om 22:29

Noord - Korea wou echt wel voetballen vriend. Alleen met een defensiefe tacktiek. Maar aanvallend probeerden ze echt wel wat. In ieder geval meer als Inter toen uit bij Barca. Bovendien kunnen sommige van hun echt wel acties maken. Die nummer 9 kwam er soms aardig door. Die goal was ook best mooi hoor. Knap van Noord - Korea, en Brazilie mag zich schamen. In ieder geval nooit meer samba voetbal van hun kant, maar meer berekenend de bal rond spelen.

Man van de wedstrijd Douglas Maicon wat heb ik genoten van hem!

Wel knap van NK had gedacht dact Brazilie met grote cijfers zou winnen, mijn complimentjes aan de Noord Koreanen!

Wat een dramatische prestatie van de Goddelijke Kanaries, heb er geen goed woord voor over. Denk niet dat veel mensen punten hebben in de toto. Complimenten voor Noord-korea!

15 juni 2010 om 22:34

niet echt nee, had 2-0... zegt genoeg denk ik

Ben erg verrast door Noord Korea en ik zou het niet erg vinden om ze door te zien gaan, leuk sportieve ploeg die echt vol er voor gaat en niemand doormidden zaagt en loopt te janken erna (meneer de spits die huilde bij het volkslied is een van de mooiste momenten tot nu toe van het WK, had het nog nooit gezien :P )

15 juni 2010 om 23:59

K had op een gelijkspel gegokt, is net niet van gekomen, verwachtte wel een zeer goed, defensief spelend team.

Noord-korea, sjonge jonge, wat een elftal met een spirit. Helaas werd die gebroken door een mooie goal van Maicon, en vervolgens een perfecte pass van Robinho, maar wat vloog ik uit mijn stoel, toen ze de 2-1 maakte. Het waren gedenkwaardige momenten vandaag. Wk-waardig, laat dat duidelijk zijn !

15 juni 2010 om 22:26

Mooie goal van Maicon?
Ten eerste het was niet eens bedoeld om de bal op de doel te schieten.
Ten tweede moet de keeper die bal gewoon hebben bij de eerste paal.

15 juni 2010 om 22:27

Volgens mij, zag hij toch echt wel duidelijk dat de keeper niet goed stond, waardoor er ruimte was om te schieten en normaal moet de keeper idd deze bal hebben, maar daar trainen ze niet op bij N-korea, alleen om als een blok achter de bal te staan :P

15 juni 2010 om 22:28

Inderdaad, het was een zwabbervoorzetje en geen bewust schot in de korte hoek. Dat was wel duidelijk. En die keeper doet dat inderdaad niet goed, al keepte die verder prima.

Dit had ik echt niet verwacht van Noord-korea. Aanvallen kunnen ze niet maar die verdediging is echt ijzersterk! Nu is dit echt de poule des doods, met 4 goede teams ipv 3.

vond die koreanen toch wel lekker voetballen tegen een ploeg van wereld formaat.
en een knap goaltje van doe koreaan.
wie weet de nummer 2 uit de pool.
want portugal was ook niet best.
maar een 2-1 verlies tegen brazilie een knappe prestatie.

brazilie speelde beter dan verwacht ze gaven nk geen kans om balbezit te doen maar noord korea is ook ni slecht ze hebben een goeie mandekking

Echt leuk dat Noord-korea! Ga ik zeker volgen de volgende wedstrijd.

Brazilië doet wat 't hoort te doen...

Eindelijk een mooie wedstrijd die me aansprak, af en toe leuke voetbal van Brazilië. ''samba Voetbal''
En Noord-korea die echt streed, Robinho speelde erg goed!

Iedereen zou het moeilijk hebben tegen een 5mans verdediging met 2 verdedigende middenvelders.
Maar je zag als er maar een klein beetje ruimte ontstaat zijn ze Altijd gevaarlijk...

15 juni 2010 om 22:27

Jij bent een van de weinig die het snapt, natuurlijk is dat enorm moeilijk. Bijna geen doorkomen aan.

Korea speelde aardig en hield de 1e helft goed stand. Na de rust gaf de kwaliteit doorslag. Toch leuk voor de Koreanen dat ze een doelpunt hadden gemaakt.

Meest overschatte voetballer Brazilie: Kaka, 1 woord drama.
Meest onderschatte voetballer Brazilie: Bastos.

15 juni 2010 om 22:35

Overschat. Yeah right, na een minder seizoen en mindere wedstrijd is die overschat.

Rare maar toch leuke wedstrijd.
1ste helft was gewoon slecht, 2de helft ging het swingen.
Doelpunt van Maicon was puur geluk, want voor hij ging schieten keek hij nog naar mensen die voor het doel stonden. Als je mij vraagt wilde hij gewoon een harde lage voorzet, maar door de snelheid van de bal kwam de bal op de buitenkant van de schoen en zo vloog die binnen. Niks zo bedoeld zoals die belachelijke commentator zei!!
Doelpunt van Elano was kwalitatief uitstekend, super pass van Robinho.
Hele wedstrijd vroeg ik mij af, waarom speelt dit Korea op het WK? Tot na de 2-1, toen konden ze opeens wel vlot voetballen ( raar? of niet?).

Luis Fabiano viel mij toch echt tegen.
Robinho en Bastos de beste vandaag, verdedigers 2de helft top

Iedereen had een doelpuntenfestijn verwacht maar helaas haha, echt prachtige gedaan van Noord Korea goed gestreden.

Toch een leuke pot voetbal, en had het zeker niet verwacht dat bij rust nog een stand stond van 0-0 mijn complimenten voor Noord-korea... Wat dus echt wel een stugge ploeg is.

Het klasseverschil was aanvankelijk goed te zien, voorin was Brazilië zonder al teveel inspanning gevaarlijk, met Robinho misschien wel als uitblinker. Geleidelijk aan kreeg Noord-korea alleen meer en meer controle, en aan de bal waren ze gewoon verrassend goed.
Tien minuten na rust wist de vrij zwak spelende Maicon de ban te breken met een verrassend schot uit een lastige hoek, niet sterk gekeept maar in de eerste plaats knap geschoten. Later werd het dan nog 2-0, maar Noord-korea maakte leuk genoeg toch nog zijn doelpunt, al werd het daardoor toch niet meer serieus spannend.
Dit was een van de weinige wedstrijden die ik met plezier keek en waarbij de tijd niet voorbij kroop. Absoluut ook de mooiste Wk-dag tot nu toe, met Portugal-ivoorkust ook, en zelfs nog een klein beetje Slovenië-nieuw Zeeland door de afloop daar. Zou het toeval zijn dat er net de laatste dag wat regen en koelte is geweest?

Respect voor Korea.... die gast die ging huilen tijdens het volkslied en de vreugde na die goal.. Prachtig!!! Respect respect respect!!!!!!

Wow wat was Robinho een drama. Eigenlijk de voetballer zoals we hem in Europa hebben gezien. Veel scharen en hakballetjes, maar werkelijk niets efficiënts. Daarnaast hield hij het spel eigenlijk gewoon op. Bedroevend.
Er moet mij ook van het hart dat het commentaar bij deze redelijk nietszeggende wedstrijd weer buitengewoon slecht was. De NOS slaat de plank echt volledig mis als ze denken dat we het geluid van die vuvuzela's gedempt willen hebben. Het is vooral het commentaar dat uit moet. Gelukkig is er een afstandsbediening en is het commentaar op de Belg vele malen beter. Naast het bedroevende spel tijdens dit WK is het commentaar van de NOS het absolute dieptepunt.

15 juni 2010 om 22:30

Hij geeft een steekpass van een ongelooflijk niveau dus wat zeur je nou? Hij beslist de wedstrijd gewoon. Bovendien waren zijn scharen twee maal egr effectief maar deden Kaka en Fabiano niks in het vervolg. Robinho was de beste Braziliaan samen met Bastos en Maicon.

15 juni 2010 om 22:30

Het was niet veel nee, maar hij probeerde iig nog wat. Kaka was pas echt dramatisch, wat een slome drol zeg.

Nee, het werd nog ff schrikken voor Brazilie bij die 2 - 1.

15 juni 2010 om 22:33

Je kan veel zeggen over Kaka maar hij is alles behalve sloom hoor? Aan de bal een van de snelste ter wereld en zijn handelingssnelheid is erg hoog. Kaka heeft last van zijn chronische blessure en in dit geval gebrek aan ritme.

15 juni 2010 om 22:36

Kaka was inderdaad dramatisch, maar toen ik rond de 60ste minuut een sprint van hem zag in de diepte wist ik dat die zn snelheid nog steeds heeft.

Er zijn veel negatieve dingen te bedenken tijdens dit WK, maar een positief aspect tijdens dit toernooi is de arbitrage!
Nog maar weinig foutjes kunnen ontdekken bij de scheidsrechters

Ik moet zeggen dat ik die spits van Noord-korea, Ta-sae Jong, een leuke speler vond. Is snel, doelgericht en wel sterk. Je zag wel aan 'm dat z'n aanname niet top is en 1 op 1 met Juan of Lúcio niks kon beginnen, maar het is een erg leuke speler. Ik hoop dat hij nog z'n doelpuntje meepikt.

Voor de rest heeft Brazilie gedaan wat ze moesten doen. Kunnen mensen wel gaan roepen dat het weer dramatisch was en dat ze met een nulletje of 4 die Koreanen moesten oprollen, maar de drie punten zijn binnen en op naar de volgende wedstrijd.

Overigens vind ik dit een saai WK tot nu toe. Ik hoop dat Spanje en de tweede speelronde voor meer amusement zal zorgen.

Ben niet overtuigd van dit Brazilie dacht dat hun zeker 1e zouden worden en Portugal en Ivoorkust voor de 2e plaats maar iedereen heeft evenveel kans en ik denk zelf dat Ivoorkust gaat winnen van Brazilie en dat Brazilie en Portugal het gaan uitvechten voor de 2e plaats.

het zwakke brazilie liet zien geen echte favoriet voor de titel te zijn. Er zijn vele betere landen op dit wk actief dan brazilie. Leuk dat ze nipt winnen van n- korea, maar ver gaan ze echt niet komen. Het brazilie is het brazilie niet meer van de afgelopen jaren. Wat was die L fabiano trouwens enorm slecht.

Ik vond de weerstand van Noord-korea verrassend en bewonderenswaardig, had niet verwacht dat zo'n matig voetballand het Brazilië lastig zou maken. Aan de andere kant; we zijn er nu ook achter dat Nederland niet onder hoeft te doen voor de (nota bene) vijfvoudig wereldkampioen. Bij vlagen komt het Braziliaanse samba-voetbal er nog aan te pas, maar ik vond ze niet echt sterk.

15 juni 2010 om 22:33

Sterker nog....het zou me niet eens zo ontzettend verbazen als Ivoorkust en Portugal doorgaan in deze poule. Brazilie was gewoon matig tegen deze welliswaar gedisciplineerd goed verdedigende Koreanen, maar wat Brazilie er tegenover zette was onthutsend!. Uiteindelijk moet je als Brazilie nog blij zijn met de 2de goal van Elano, want met de onverwachte tegengoal van Korea had het ook zomaar 1-1 kunnen zijn. Brazilie povertjes en als ze niet uit een ander vaatje gaan tappen tegen Portugal en Ivoorkust, kan de poulefase zomaar het eindstation zijn voor de kanarie's.

15 juni 2010 om 22:43

Nee, want Nederland was zo overtuigend tegen Denemarken en creerde talloze kansen ? Het is maar dat ze in het zadel geholpen werden door een eigen goal, anders wou ik nog weleens zien of ze uberhaupt wel zouden winnen. Als Nederland wint is het degelijk, als Brazilie wint is het zwak en matig. Het is pas de 1e wedstrijd hoor, pas na poulefases moeten de favorieten hun rol gaan waarmaken iets wat Nederland haast nooit doet.

16 juni 2010 om 01:23

er wordt door rodenski totaal niet gesproken over het nederlands elftal.
Volgens de meesten mensen heeft NL totaal niet degelijk gespeeld want men verwacht altijd dat NL mooi moet spelen maar dat was niet het geval.
Brazillie zit nou gewoon in de problemen. Het zou zomaar kunnen dat het doelsaldo doorslaggevend gaat zijn in deze poule. En ik denk dat Portugal en Ivoorkust wel met 2 doelpunten verschil gaan winnen van die Noord-koreanen.

16 juni 2010 om 08:29

Wat voor problemen dan ?
Ze hebben 3 punten i.t.t. Portugal en Ivoorkust daarbij komt nog kijken dat de 1e wedstrijd voor elk land ff wennen is. Tegen Portugal en Ivoorkust zullen het echt wel andere wedstrijden worden. Mocht Brazilie winnen van Ivoorkust zijn ze al geplaatst zowat, laat dat nou net de motivatie zijn.

16 juni 2010 om 11:49

@rodenski

Wat een onzin, als je volgens het spel van de titelkandidaten van de afgelopen dagen, zou moeten bepalen wie wereldkampioen wordt. Dan heeft alleen Duitsland, misschien Spanje en in mindere mate Argentinië een kans op de wereldtitel. Frankrijk, Italië, Engeland en Nederland speelden allemaal slechte wedstrijden. En beargumenteer is waarom Ivoorkust en Portugal ten koste van Brazilië doorgaan in de poule. Het is namelijk erg makkelijk om dat zo te roepen.

16 juni 2010 om 11:57

Tegen Nederland wordt het een hele andere wedstrijd. Ik mag ervan uitgaan, dat Nederland niet met acht(!) man teruggetrokken in en rondom het eigen strafschopgebied zal spelen. Brazilië zal in de wedstrijd tegen Nederland meer ruimte krijgen om te voetballen en daarom ook gevaarlijker worden. Er zullen kansen liggen voor beide landen om te winnen.

Maicon, Maicon, en nog een keer Maicon.

Respect voor het voetbal van N.korea , met veel teamspirit, verdediging stond heel goed.
Jammer dat ze ook nog eens tegen Ivoorkust en Portugal moeten.
Luis Fabiano vond ik tegenvallen en had meer verwacht van Kaka maar een goeie overwinning van Brazilie.

grappig dat iedereen de Noord Koreaanse spelers echt hoge cijfers geeft. Het was anders toen Inter tegen Barca zat te spelen, toen had iedereen ineens kritiek over de manier waarop er verdedigd werd..

15 juni 2010 om 22:34

idd dat zijn 2wedstrijden die op mekaar lijken

15 juni 2010 om 22:44

Dat is logisch. Als je Eto'o, Milito, Sneijder, Cambiasso, Maicon, Pandev, Balotelli en Muntari in je selectie hebt zitten, hoef je natuurlijk je spelsysteem niet aan te passen aan de tegenstander, maar kan je gewoon je eigen spel spelen. De kwaliteiten heb je ervoor.

De Noord-koreanen hebben die specifieke kwaliteiten, die Inter heeft, niet. Logisch dat je je dan gaat ingraven als je tegen mannen als Robinho, Kaká en Luis Fabiano komt te staan en loert op die spaarzame momenten, waaruit meer kan voortvloeien.

15 juni 2010 om 22:47

Snap ook niet hoe ze dat kunnen, want ik heb geen flauw idee wie wie is eigenlijk. Alleen die Jong.

tot nu heeft duitsland en brazilie beste voetbal gespeeld is zien of morgen daar nog eentje bij komt

15 juni 2010 om 22:32

Naja, vond jij Brazilië zo sterk dan? Moesten, net als de rest denk ik, gewoon inkomen

15 juni 2010 om 22:32

Ik vond Brazilië anders niet bijster goed voetballen. Dan vond ik Argentinië zeker beter. Brazilië stond teveel op een kluitje en scoren 1-0 met mazzel waardoor er ietsje meer ruimte komt en ze met moeite nog een 2e maken.

15 juni 2010 om 22:42

ik zie brazilie makkelijker scoren tegen portugal dan vandaag nk was gewoon vol bezig in de verdediging en ongeloofelijke mandekking ook nog

15 juni 2010 om 22:33

Ik denk dat jij niet helemaal objectief kijkt. Brazilie speelde namelijk als een natte krant. Netzoals ik Nederland heel slecht vond maar de enige goede ploeg die ik heb zien spelen waren de Duitsers.

15 juni 2010 om 22:33

Brazilie beste voetbal?????? 2-1 N. Korea, Spanje zou dit Noord Korea helemaal hebben weggespeeld maar met Luis Fabiano als jullie topspits gaan jullie het niet redden.

15 juni 2010 om 22:40

noord korea had wel een sterke verdediging en mandekking deden ze ook ongeloofelijk
en nog kreeg nk geen second om aan balbezit te komen wat moet een team nog doen dit is toch ni slecht van brazilie

15 juni 2010 om 23:03

ahahah sterke verdediging veeel succes tegen Toure en Bruna Alves

16 juni 2010 om 11:09

Verdedigen doe je met een team en niet in je eentje anders had Brazilië 4/5-0 gewonnen zoals iedereen ongeveer dacht hiero

Brazilie had wel moeite met Noord Korea . Maar je zag de Koreanen gelijk met 5 man naast elkaar staan en nog 3 ervoor zodra Brazilie balbezit had . Dat lieten ze ook zien bij de analyse in de rust . Het was inderdaad een mooi moment toen Chol-jin Pak moest huilen tijdens het volkslied. Stiekem hoopte ik op een ruime winst voor Brazilie maar Korea heeft het goed gedaan.

Nou weer een favoriet gezien die zwaar tegenviel ? Het kon me allemaal niet bekoren eerlijk gezegd ? De koreanen had ik nog wel iets meer gegund eigenlijk , konden tot aan de 1e goal aardig mee komen !

Niet al te beste wedstrijd.
brazilie swingt niet meer onder dunga.
had liever gezien dat hij sandro neymar en paulo henrique ganso had meegenomen.
Robinho was goed met een fantastiche splijtende pass.

Ik heb nu echt geen idee wat ik moet verwachten van Brazilie, na de eerste helft dacht ik dat ze kansloos waren voor de titel, maar dan besef je eigelijk dat ze op deze manier wel de confederations cup wonnen en 1ste werden in de kwalificatie reeks. Italie werd ook wereldkampioen met zakelijk en geduldig voetbal, misschien dat Brazilie dat wilt herhalen.

Noord korea speelde heel goed verdedegend. Net zoals inter maar hoor ik nu anti voetbal? nee en daar ben ik blij om. Respect voor Noord korea, goed volgehouden.

mooie doelpunt van Maicon ma wat een verdedeging van de Nk'en
complimenten.

Belofte maakt schuld Tae-se, hij had beloofd iedere wedstrijd te scoren :D

15 juni 2010 om 22:40

Haha jij had het wel beloofd maar ik vind het al prachtig hoe ze vandaag tegen brazilië hebben gevoetbald! Prachtig inzet!

Respect voor Noord-korea!

Ik had ik veel meer verwacht van Brazilie... Tuurlijk hebben zij gewonnen, maar hoe ik nu brazilie zie spelen, is dat in mijn geval echt geen wereld kampioen. steeds maar nutteloze akties vanaf het midden. dan bedoel ik die lange schoten. Maicon was weer eens een van de beste

Het is zeker moeilijk tegen een team dat verdedigend goed staat, maar spelers die miljoenen verdienen door een exceptionele kwaliteit moeten zich kunnen onderscheiden. Kaka 65 miljoen gekost, wat zou hij verdienen per jaar 6 miljoen ofzo? Niks gebakken vandaag. Ik vind het toch schreinend hoe ze vandaag speelden. Zooo berekenend en zoveel foute acties en passen. En ook zo snel gaan liggen, bah bah. Die Koreanen wilden tenminste wel voetballen. Mooi dat ze dan toch nog 2-1 maken. Waardeloos WK tot nu toe!

15 juni 2010 om 22:45

Kaka heeft dit seizoen wegens blessures veel langs de kant moeten blijven. Dan kan het gebeuren dat hij nu nog wat wedstrijdritme mist. Het komt vast wel goed met die jongen.

Tot mijn grote teleurstelling moet ik erkennen dat Brazilie in feite aan mijn verwachtingen volkomen heeft beantwoord.
Dunga speelt om ''niet te verliezen'' en niet om ''te winnen''.
Het is treurig te constateren dat ook het eens zo publieksvriendelijke samba team nu meegegaan is in de evolutie van het huidige voetbal.
Eerst zekerheden inbouwen en dan maar gokken op een geslaagde actie van een paar individualisten.
Maar zefs de individualisten lieten Brazilie vanavond fors in de steek. Kaka is geen schim meer van wat hij ooit geweest is en Robinho is een einzelganger die puur op eigen succes uit is.
De rest is van het type speler ''eenheidsworst'' met als absoluut dieptepunt Fabiano die letterlijk geen bal goed geraakt heeft.
Zelfs in het voetbalmaffe thuisland Brazilie zal men op zijn hoogst tevreden zijn met de 3 punten, maar tegelijkertijd zal de kritiek op Dunga tot ongekende hoogte stijgen.
Dunga rest om te overleven nog maar een ding en dat is de WK titel binnenhalen. Bij elk ander resultaat krijgt hij pek met veren......
En de kans dat Dunga dit WK eindigt als een geplukte kip acht ik toch wel zeer groot.

15 juni 2010 om 22:54

Het samba voetbal is na 1986 afgeschaft omdat het te lang duurde tot ze weer wonnen

Maar je hebt gelijk ... Dunga maakt het wel heel bont ... het lijkt wel op duits voetbal uit de jaren 90

Tactische wedstrijd dit zeg! Mooi om te zien hoe gedisiplineerd de Koreanen te werk gingen. Vijfmans-verdediging met drie verdedigende middenvelders daar vlak voor. Die wisselwerking liep uitstekend; was de bal op links, schoof dat blok die hoek in en maakte het het vormen van driehoekjes tussen Robinho, Kaka en spits Fabiano vrijwel onmogelijk.
Aanvallend gezien vielen ze me tegen, maar dat viel te verwachten. De spits, die Aziatische Rooney, maakte z'n verwachtingen daarintegen wél waar. Leuke speler. Maar als al je aanvallen van hem en nummer 10 (de aanvoerder) moeten komen, weet je dat de kans klein is dat je gaat scoren. Dat dat dan ook pas in de 90e minuut gebeurd, is niet vreemd. De links -en rechtshalf hadden vaker over hun directe tegenstanders heen mogen gaan (gilberto Silva en Felipe Melo), dan richt je ook gevaar vanaf de zijkanten. Al vraag ik me af hoe veel nut dat werkelijk had gehad; voorzetten op 'n spits van misschien 1,80, die tegen spelers van in de 90 speelt...

Ik vond Kaka wat zwakjes spelen. Dat komt ook, en ik zeg dat wel vaker, door zijn positie. Ik snap echt niet waarom Dunga hem altijd op 10 zet; hij steekt de bal bijna nooit, en heeft als enige kwaliteit -voor op 10- z'n versnelling. Nou, als hangende linksbuiten sticht je dan duizend keer meer gevaar. Laat Robinho kort achter Fabiano spelen en je combineert dat hele centrum kapot. Want hoewel het 3 tegen 1 was, vond ik Fabiano aardig balvast (hoewel hij voor de rest niet erg goed speelde). Robinho zelf vond ik zelfs érg goed!
Opvallend was ook dat Robinho en Kaka constant van positie wisselden, maar Elano vrij vast aan die rechterkant bleef. Als ze nou met z'n drieeën switchen is je spel gevarieerder. Maar misschien is daar over nagedacht en wilden ze die ruimte aan de rechterkant op houden voor stoomtrein Maicon, die ook bovengemiddeld speelde. Dan heeft het effect gehad!

Verder was de tweede goal 'n instapfout van de achterste man Noord-korea, maar dat zagen jullie vast ook. Goede goal trouwens, mooie pass van Robinho!

Brazilie was niet zo bijzonder vandaag, pas in de 2e helft zag ik wat tempoversnellingen en combinatie-voetbal. Maar Brazilie is een typische ploeg dat moet groeien in een toernooi, de wedstrijden tegen Ivoorkust en Portugal zullen veel leuker zijn en daar zullen we allemaal een beter Brazilie zien.

hups...ik had 2-1 gezegd in de poule. Gok dat ik 1 van de weinigen ben met de goede uitslag.

Robinho Snoert de media de mond met zijn..................... Voeten

15 juni 2010 om 22:47

idd De speler is bij zijn club niet dezelfde als in de Seleçao.”

Zeer knap gedaan van de Koreanen, erg taaie ploeg en fysiek ijzersterk.brazilie speelde als het zovaak speelt, wachtend op dat geniale moment, dat meestal wel komt.

Het kan dan allemaal niet zo best zijn geweest van Brazilië, maar uiteindelijk winnen ze wel en daar gaat het toch om. Het zal mij benieuwen wat de uitslagen gaan worden wanneer Brazilië nog goed gaat voetballen.

Tae-se Jong (de Noord-koreaanse Rooney) ging toch per wedstrijd minstens 1 doelpunt scoren?

15 juni 2010 om 22:53

Het ging toch om het gemiddelde? Volgende wedstrijd 2 doelpunten en hij ligt weer op schema.

Toekomstige wereldkampioenen beginnen altijd moeizaam aan een toernooi, sla de statistieken er maar op na.

15 juni 2010 om 23:26

@santilana: Dus jij denkt dat Noord-korea wereldkampioen word?

On: Noord-korea stond verdedigend vooral in de eerste helft wel verbazend sterk. Jammer van die eerste tegengoal, als de keeper niet verkeerd had gestaan hadden we misschien een heel andere uitslag gezien.
In aanvallend opzicht konden ze helaas dan weer nauwelijks een vuist maken, maar dat is geen schande tegen de verdediging die Brazilië heeft staan. Zeker niet als je nog een doelpunt weet te maken, en ook nog eens op zo'n manier, er zijn bljkbaar meer spelers dan alleen Jong Tae-se die het verschil kunnen maken.
Nee, dit Noord-korea zie ik nog wel 4 punten pakken tegen hun volgende tegenstanders!

15 juni 2010 om 23:35

@ santilana...

anders haalde Brazilie 9 punten in poule C op het WK 2002 en werd het ongeslagen kampioen

16 juni 2010 om 07:40

Dus???? Je kan ook moeizaam je 9 punten behalen, dwz, er hoeft geen nederlaag plaats te vinden!

Ik heb een droge brazilie gezien, het kan allemaal natuurlijk nog komen de volgende wedstrijden, maar ze zijn iig de flair kwijtgeraakt waar ze altijd mee spelen, het samba voetbal. Jammer om dat niet meer te zien. Dunga wil er een serieus team van maken, daarom is er vast ook geen plaats voor Ronaldinho, maar waarom ign geen Pato, die ken je voorin toch heel erg goed gebruiken.

Leuk gedaan van Noord-korea, maar ze stralen helemaal niks uit, kunnen nauwelijks of eigenlijk helemaal geen kans creëren. Toch netjes gedaan, maar ik vind het jammer van brazilie, want met dit spel, dit soort voetbal raken ze toch hun identiteit kwijt (het samba voetbal waar brazilie toch bekend om staat).

Het geven van die cijfers aan de spelers kan wat mij betreft gewoon beter stoppen, want wat mensen voor cijfer geven is echt een onzin, allemaal onvoldoendes aan de brazilianen en allemaal achten aan die Noord-koreanen. Mischien moet men maar eens het woordje ''serieus'' gaan opzoeken in het woordenboek wat het inhoudt.

15 juni 2010 om 22:57

//het geven van die cijfers aan de spelers kan wat mij betreft gewoon beter stoppen, want wat mensen voor cijfer geven is echt een onzin, allemaal onvoldoendes aan de brazilianen en allemaal achten aan die Noord-koreanen. Mischien moet men maar eens het woordje ''serieus'' gaan opzoeken in het woordenboek wat het inhoudt.\\

Alsof iedereen nog weet wie nou wie was bij die Noord-koreanen.

Een mooie overwinning van Brazilie.. op die ene glippertje na stond het allemaal wel goed..

Als je Brazilie ruimte geeft zijn ze dodelijk!! hebben ze vandaag weer laten zien, tiktaktiktak... alleen als je net als de eerste helft compact speelt en goed verdedigt is het voor elke team lastig om openingen te vinden Doohhh.. Maargoed mooie doelpunten en een comfortabele voorsprong genomen en wedstrijd was in de pocket.. zonder groots te spelen gewonnen..

Ben nou benieuwd wat Noord Korea gaat doen tegen Ivoorkust en Portugal.. Ik vond Portugal tegenvallen vandaag, Ivoorkust had meer wilskracht om te winnen..

zal spannend worden..is nog onbekend wie achter Brazilie doorgaat naar de 2e ronde.. ik had nog van te voren gezegd dat doelsaldo een rol zou spelen en dat weet ik nou wel zeker dat dat het geval zal zijn!!

alleen robihno speel nog samba voetbal in dit team.
maar brazilie speelde gewoon zakelijk na 2-0 niet zo veel meer drukken ze wisten dat ze al gewonnen hadden.

Noord Korea heeft sinds 1966 niet aan WK deelgenomen, het is ook zeer gesloten land, dus vanwaar ze die voetbal brengen kan ik helemaal niet verstaan. Maar heb echt respect voor hun, ze spelen met hart voor hun land en het maakt hun niet uit of ze beseffen toch waarschijnlijk niet goed tegen wie ze spelen.

IK voorspel dat Portugal als laatste gaat eindigen en N Korea en Ivoorkust voor 2de plaats gaat vechten, maar natuurlijk kan het helemaal andersom

Volgens mij heeft iedereen hier gewonnen...
Brazilië heeft de punten en Noord-korea heeft gescoord!

Tja, de zeurende fans die per se alleen maar samba en tiki taka willen zien, die hebben verloren, maar daar gaat het natuurlijk niet om...
Ik zou overigens Kakà voortaan uit de basis laten en Nilmar erin zetten en dan wat dieper...
En kan iemand mij vertellen waarom Bastos op linksback speelt - doet hij dat vaker?

Nee, met Lyon speelt hij vaak op de flanken voorin, een echte aanvaller dus (hij had wel een keer links back gespeelt bij lyon, maar normaal doet hij dat nooit bij lyon), maar aangezien ze geen linksback hebben is hij geen slechte optie, deed het goed, goed opkomend.

Ik ben wel teleurgesteld dat brazilie het samba voetbal is kwijtgeraakt, dat kan gewoon eigenlijk niet. Een identiteit dat verloren is. Dat gebeurt toch niet zomaar.

Portugal als laatste eindigen ben je gek? Noord-korea is leuk, die worden gewoon 4e hoor, kom nou.

Is dat nieuw ofzo. Toplanden die het niet zo denderend doen, afkraken en meteen zeggen dat wordt niks en de landen die niet zo top zijn, die het weer juist aardig doen tegen de toplanden, ophemelen dat die de volgende ronde gaan halen. Wat een onzin.

Brazilië was aan haar stand verplicht om te winnen. Zelf ben ik er niet helemaal van overtuigd dat die goal zo bedoeld was van Maicon, maar ik geef 'm het voordeel van de twijfel. Volgens mij keek hij achter zich voor de voorzet, maar misschien was het wel om de keeper te verwarren, want die verwacht die bal nooit daar. Nadat hij schoot kijk hij volgens mij ook meteen naar achteren. Wel mooie beelden dat hij zo emotioneel is bij de goal.
Vond Brazilie aardig spelen, maar ze hadden ook alle tijd en ruimte om lekker te combineren op het middenveld. Wat me wel verontrust is dat de goal die ze tegen hebben gekregen met een beetje pech doorslaggevend kan zijn voor hun positie in de poule, en ik denk dat ze zich daar ook wel heel erg van bewust zijn. Je zal er maar uitvliegen door een tegendoelpunt van Noord-korea.
Aardig ploegje met identieke, inwisselbare spelers volgens mij. Als je het mij vraagt kunnen ze allemaal precies hetzelfde. Technisch heel goed, tactisch ook, alleen het talent is er niet aanwezig om het 90 minuten vol te houden en de tegenstander ook nog eens te verrassen. Je kan niet alles aanleren en die gasten denken echt 90 minuten lang in opdrachten, patronen en vastigheidjes. Vond het wel een verrassende ruststand in ieder geval en ze combineerden toch een paar keer heel aardig. Ook een op een vond ik ze een paar keer echt sterk, echte gekke Koreanen haha want na 20 minuten was ik voor hun aan 't juichen.

PS: en over die zwabber bal, ik had er persoonlijk nog niet zo heel veel van gezien tot een schot van Bastos dat op de keeper af ging en hij weg bokste volgens mij in de 2e helft. Sow...... wat deed die bal wazige dingen, niet normaal en nooit eerder gezien. Dat schot werd nog eens herhaald.

16 juni 2010 om 01:21

Ik weet welke je bedoelt maar vond het wel meevallen, zie je vaker. Dat komt omdat Bastos hem met veel techniek raakt, hij snijdt erlangs als het ware. Daarom ging de bal eerst richting de rechter hoek maar door het effect draaide het wat meer naar links.

Ik denk gewoon dat hij dit bedoelde als een voorzet. Dat doet niks af aan het feit dat het gewoon een prachtig doelpunt was ! Robinho liet gelijk zien waarom hij klasse heeft, en gaf echt een pass van een dergelijk niveau. Perfect gewoon bijna a la Xavi. Elano die het dan koelbloedig kan afmaken. Gewoon een doelpunt uit het boekje ! Ik vind het wel zo ontzettend jammer dat het samba er nu gewoon uit is. Brazilië was wel het land waar je vroeger naar uitkeek om te zien spelen. De relaxte sfeer, de lachende gezichten en natuurlijk hun techniek en prachtige samenwerking gecombineerd met plezier. Je zat destijds gewoon met open mond te kijken en jezelf af te vragen hoe het toch mogelijk is om überhaupt zoiets in een wedstrijd te doen. Toen ik vandaag die wedstrijd keek was het gewoon te triest voor woorden, Robinho was gewoon de enige die leuke dingen probeerde. Kaka is geen schim meer van wat hij ooit is geweest. Ik vind echt dat Dunga gewoon Ronaldinho had mee moeten nemen. Ik miste gewoon de spelverdeler, degene die met steekpasses of een combinatie de wedstrijd zou kunnen opbreken. Heb er maar een woord voor Zonde

Uitstekend gespeeld van Noord-korea, k had wel verwacht dat ze zouden strijden tot het einde, had ook op een gelijkspel vanavond gezet, dat was een gek idee, maar toch: ik verwachtte die verdedigende blok, maar dat ze ook nog eens aanvallend zeer aardig zijn- dat had ik niet verwacht van Noord-koreanen.wat me wel verbaasde, is het egoisme van de Noord-koreanen voorin- eenmaal in de aanval leek het, alsof de speler met de bal door de hele verdediging wilde dribbelen om vervolgens ook zelf te schieten- het combinatiespel in de aanval moet toch beter getraind worden.
Overigens vond ik de Noord-koreanen op het middenveld bij vlagen uitstekend combineren: een keer raken en zo een keer of 5 achter elkaar.
Ivoorkust en Portugal zouden moeten oppassen.
En had Noord-korea nou de poule van Zuid-korea te pakken- zouden we ze in de play-off zien.
Nu wordt het toch moeilijk.

Ik heb de hele wedstrijd niet gezien, maar moet toch zeggen dat die punten beoordeling van VZ nergens op slaat.

Als je ziet dat Brazilie heeft gewonnen, en dan de beoordeling kijkt hebben gewoon 6 man van brazilie een onvoldoende. Brazilie stond met 2-0 voor tot de 88e minuut, dus zou ik verwachtten en simpele overwinning, en dan nog 6 onvoldoendes? Nog grappiger als je dan de cijfers van Korea ziet, en niemand lager dan een 7.5 heeft

16 juni 2010 om 08:41

je hebt hem inderdaad niet gezien. Brazilie die in de 55ste minuut pas een goal zet tegen noord-korea, dan is het knap van mensen ''die niet eens een auto hebben'' om het alleen al zo lang vol te houden tegen de nr1 van de wereld. Goed gespeeld dus van Noord-korea, maar het team was niet goed genoeg om tegen een matig spelend Brazilie iets te laten zien. (op de 2-1 na dan)

Werd ik hier vorige week nog uitgelachen toen ik zei dat die Noord Koreanen nog wel eens zouden kunnen verassen tegen Brazilie. Ik zei letterlijk: ze zullen echt geen punten pakken, maar die Noord-koreanen zijn zo slecht nog niet.

Tadaaaa!
Heerlijke wedstrijd, 1 van de mooiste tot nu toe. Ben vooral benieuwd hoe Ivoorkust en Portugal het tegen Noord Korea gaan doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren