Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Faillissementsaanvraag BV Veendam aangehouden

Laatste update:

BV Veendam hoopt een faillissement toch nog te ontlopen. Woensdag vroeg bewindvoerder Wim Entzinger aan de rechtbank in Groningen om de surseance van betaling in te trekken, maar vervolgens werd er nog een hoop geld ingezameld. De verkoop van Michael de Leeuw zou het laatste zetje kunnen betekenen.

/

De topscorer van de Jupiler League werd al in verband gebracht met Feyenoord, dat echter geen geld heeft voor een transfersom. Volgens RTV Noord beweren vage bronnen nu dat FC Groningen De Leeuw wil overnemen. Mocht het nog tot een transfer komen, dan lijkt de club alsnog van de ondergang gered te zijn.

Bewindvoerder Entzinger wilde voor woensdagmiddag 950.000 euro hebben van voormalig geldschieter Jans Norder, maar die wilde niet verdergaan dan 600.000. Ondernemers zijn nu bezig om het restant te verzamelen en zouden al 200.000 euro verzameld hebben, waardoor er nog anderhalve ton nodig is. De persconferentie van Veendam, die voor 11:00 uur was gepland, is uitgesteld.

Update 12:47 uur - Faillissementsaanvraag BV Veendam aangehouden
Spelers, bestuur en supporters van de BV Veendam zweven nog steeds tussen hoop en vrees: het aangekondigde failissement van de club is aangehouden. Dat meldt RTV Noord. Bewindvoerder Wim Entzinger krijgt langer de tijd om het benodigde geld binnen te halen, al is niet bekend op welk tijdstip de deadline nu ligt. Het gerucht dat FC Groningen de helpende hand zou bieden door topscorer Michael de Leeuw van Veendam te kopen, klopt volgens Entzinger niet.

Michael de Leeuw is goed genoeg voor de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk is daardoor Bv Veendam nu wel gered

29 april 2010 om 11:36

Update: "entzinger verwijst een gerucht dat FC Groningen zich zou hebben gemeld om Michael de Leeuw te kopen naar het rijk der fabelen."

29 april 2010 om 11:56

Ga daar maar niet van uit, het is eerder uitstel van executie.

Dit zou echt geweldig zijn voor hier in het Noorden.
Kom op Grunn, koop hem en verhuur hem desnoods volgend jaar nog even weer aan veendam!

Shit ik had echt gehoopt dat hij naar Feyenoord zou gaan..

29 april 2010 om 11:13

Misschien gaat hij alsnog naar Feyenoord. Misschien dat ze nu gelijk gaan onderhandelen met Veendam. Ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat Groningen hem wil kopen (nu veendam (nog) niet falliet is).

29 april 2010 om 11:27

"de topscorer van de Jupiler League werd al in verband gebracht met Feyenoord, dat echter geen geld heeft voor een transfersom."

Het 20.000ste bericht dat Feyenoord ergens in geïnteresseerd is maar weer geen cent heeft om een speler te kopen. Nu hadden ze misschien een koopje gehad. Wel zonde dat zo'n topclub uit het verleden is afgedaald en geen cent heeft om hun kont mee te krabben. Er moet toch wel ergens geld zijn in de haven of komen de scheppen met het goud ook niet meer naar de haven...

Verder goed dat Groningen bijspringt, maar hoelang kunnen ze daarna de broek omhoog houden.

Gezien de crisis in Veendam, zal Groningen De Leeuw voor relatief een prikkie kunnen overnemen.

29 april 2010 om 13:40

Of ze wachten tot Veendam failliet is zodat ze hem gratis kunnen overnemen!

29 april 2010 om 14:49

Veendam, heeft niet veel geld nodig, dus voor een prikkie kan ook
eventueel zelfs met betalingstermijnen, uiteraard wel een bakgarantie dan.

Dit is goed nieuws, niet dat ik het FC Oss niet gun om in de Jupiler League te blijven. Maar ik vind het jammer als een club falliet zou gaan.

Ik ben benieuwd hoeveel Groningen moet betalen voor de Leeuw.

Groningen kan beter wachten tot Veendam failliet is verklaard. Dan zijn alle spelers transfervrij en kost hij helemaal niks.
Misschien willen ze zo Veendam helpen maar het lijkt mij dat je eerst aan je eigen financien moet denken.

29 april 2010 om 11:10

Maar als hij transfervrij is, dan zijn meer clubs geïnteresseerd in de Leeuw. Dus dan wordt het nog lastig voor Groningen om hem in te lijven.

29 april 2010 om 11:13

Gelukkig bestaat er in de voetballerij dus ook nog zoiets als Noaberschap.. Groningen en Veendam werken in de Regionale Voetbal Opleiding Groningen samen op het gebied van jeugdopleiding..

Veendam (waarschijnlijk) gered, de samenwerking (waarschijnlijk) gered EN Groningen heeft voor een bescheiden bedrag de topscorer van de Jupiler League binnen..

Win-win-situatie lijkt me...

29 april 2010 om 11:15

Maar waarom samenwerken met een club die totaal niks toevoegd aan het geheel?
En denk je niet dat er volgend jaar net zulke problemen komen?
En vanaf komend seizoen gaat de jeugd van Groningen samenwerken met de jeugd van Cambuur, daar heb je mijn inziens meer aan dan Veendam.

Dus een win-win situatie lijkt me iets te overdreven gesteld.

29 april 2010 om 11:50

@sven7
of Veendam iets toevoegd aan het geheel is een overweging die FC Groningen moet maken.. Blijkbaar vinden ze van wel, anders was de samenwerking wel opgeheven. Dat Cambuur waarschijnlijk meer resultaat oplevert in een samenwerking ben ik wel met je eens, maar denk dat het helemaal niet slecht is om samen te werken met een club uit de top en een club uit de middenmoot van de Jupiler League..

29 april 2010 om 14:22

@ Sven7

Veendam niks toevoegen? Veendam is een degelijke club voor de JL, wordt elkjaar zo rond de 10e plek en doet soms mee om Play-offs. Een club als FC Oss of Fortuna Sittard vind ik niks toevoegen. Veendam hoort toch gewoon in de JL vind ik.

29 april 2010 om 11:15

heb je gelijk in, maar in dat geval zijn er meer kapers op de kust.

150.000 voor een 23jarige speler,die zowel op het middenveld als op in de spits kan spelen..tsja, tis afwachten wat hij in de eredivisie kan brengen, maar veendam is in ieder geval niet in de positie om een bod te weigeren.

29 april 2010 om 11:24

JE snapt er ook werkelijk niks van he haha
Groningen en veendam zijn soort van familie van elkaar.
Werken al jaren samen.
Groningen wou eerst al zomaar geld over zetten naar Veendam om hun te redden.
Groningen denkt wel na over hun samenwerkingen in tegenstelling tot PSV bijv. die hun satteliet club dood zou laten gaan

29 april 2010 om 12:14

Heeft PSV een sattelietclub? Sinds wanneer?

De enige club die een sattelietclub heeft is feyenoord (excelsior). Die andere club met sattelietclub (ajax) die heeft inderdaad niets gedaan het faillissement van die satteliet (haarlem) te voorkomen.

29 april 2010 om 12:54

Waarom ben je er nou weer op uit om Ajax in een negatief daglicht zetten. Ajax heeft wel degelijk pogingen ondernomen om haarlem te helpen zowel finacieel als sportief maar je kan het ajax toch moeilijk gaan verwijten dat ze niet voor het wanbeleid en de problemen bij een andere club (ook al is het een sattelietclub)gaan opdaaien, wat ze dus wel deels hebben gedaan dmv geld storten, acties organiseren en een veiling om haarlem te redden en dan vergeten we nog dat ze gekochte spelers verhuurde aan Haarlem.

On:
Dit lijkt me uitsel van executie, gaat het dit jaar niet fout dan volgend jaar wel. Het is natuurlijk wel weer zuur voor Oss, iedereen dacht daar gister dat ze gered waren maar dus misschien toch weer niet. Wat mij betreft kan Oss beter behouden blijven.

29 april 2010 om 14:25

banana

Ik ben er totaal niet op uit om ajax in een negatief daglicht te stellen. Je eigen karakter zit je oordeelsvermogen in de weg.

Ik reageer puur op de merkwaardige suggestie over sattelietclubs die Elzinga deed. Neem dat dan mee in je bijdrage als je op mijn reageert! Bovendien, doe wat aan die tweede spuuglelijke zin. Zes regels en vier voorwaardelijke bijzinnen is echt niet mooi, dat kan veel en veel beter.

29 april 2010 om 15:01

De bel ging, je moet weer lesgeven, dus broodtrommeltje de tas in en gaan met goede moed!
Zou mooi zijn als Grun de BV wat helpt, maar dan moet daar idd wel wat voor terug (de Leeuw). Zie het nog niet zomaar rondkomen want de Leeuw heeft natuurlijk ook nog zo zijn eisen en wensen.

29 april 2010 om 15:46

Over die zin heb je gelijk, maar dat je zegt dat ajax "niets" heeft gedaan klopt gewoon niet. Kan je nog zo formeel mogelijk schrijven, dat wil nog niet zeggen je gelijk hebt. Maar laat ik maar stoppen met deze flauwe discussie.

Uitstel van executie. Volgend jaar zitten ze met precies hetzelfde probleem.

29 april 2010 om 11:14

Natuurlijk, jij bent op de hoogte van de overige schulden indien die er dan nog zijn. " Uitstel van executie ". Volgens mij zei iedereen dat ook over Fortuna en Roda, maar volgens mij zijn die clubs er ook nog.

Roep geen onzin als je de details niet weet.

29 april 2010 om 11:48

Alsof Fortuna en Roda op dit moment zo sprankelend en stralend zijn wat betreft de financiën?

On topic: Wellicht kan Veendam nu profiteren van hun hechte samenwerking met 'grote broer' Groningen.

dat misschien wel...
maar dan zijn ze wel gered ! ! ! ! ! ! ! !

Ik vind dit zo sportief van Groningen om Veendam te kunnen redden...
Heb er geen andere woorden voor... Echt gewoon zo sportief.. Denk je dat Ajax, Feyenoord zou gaan redden van een ondergang.. Neehooor...

Compliment voor Groningen

29 april 2010 om 11:16

Deze reactie raakt natuurlijk kant nog wal. Je kan Ajax en Feyenoord toch in zijn geheel niet vergelijken met Groningen en Veendam.

On: Lijkt me gewoon uitstel van executie. Volgend jaar balanceren ze weer op de rand van de afgrond. Het is gezwoon sneu dat een gezonde club naar de amateurs moet, terwijl er verschillende clubs kunstmatig in leven worden gehouden

29 april 2010 om 11:17

T zijn enkel vage bronnen die dit zeggen he. En de verhouding Veendam / Groningen is wel een andere dan Ajax / Feyenoord natuurlijk

29 april 2010 om 11:19

Beetje rare vergelijking.
De relatie tussen Ajax en Feyenoord is totaal niet te vergelijken met die tussen Veendam en Groningen.
Maar denk dat Groningen ook naar t sportieve plaatje kijkt.
Want Veendam weg--->deel jeugdopleiding Groningen valt weg-->enz.
Bovendien kunnen ze zo de Leeuw relatief goedkoop ophalen.

Maar t is zeker een mooie en sportieve actie van de FC en ik hoop dat Veendam hiermee nog gered kan worden!

29 april 2010 om 11:19

Groningen heeft er zelf ook profijt van, anders zouden ze nooit zomaar een speler van Veendam kopen.

29 april 2010 om 11:19

Wat een vergelijking, je zou dan eerder Feyenoord en Excelsior moeten vergelijken.

29 april 2010 om 11:44

Nee maar Ajax heeft er wel genoeg aan gedaan om Haarlem van de ondergang te redden, wat helaas niet gelukt is.

29 april 2010 om 12:16

uitgaande van de realiteit van het faillissement van Haarlem is er voor het standpunt dat Ajax er "genoeg aan gedaan heeft om de ondergang te redden" geen feitelijk bewijs. Een standpunt zonder onderbouwing dus.

29 april 2010 om 13:10

Ik vraag me wel eens af of jij er alleen maar op uit bent om Ajax in een negatief daglicht te stellen. Gefrusteerde Feyenoordsupporter????

On: Waarom zijn de supporters niet gaan informeren bij TOF voor adviezen betreft acties e.d. Wellicht hadden de supporters nog iets kunnen betekenen door een x-geld bedrag te kunnen leveren. Als ze nu nog 2 ton te kort komen had dat misschien de redding kunnen zijn. Bij TOF hebben ze ook 600.000 euro via de supporters gekregen...

29 april 2010 om 15:07

mushfake

Je maakt een klassieke beginnersfout. Het hebben van gerechtvaardigde en vooral goed onderbouwde kritiek op de voetbalclub Ajax staat niet gelijk aan het zijn van Feyenoordsupporter.

En om mijn keurig opgeschreven opinies af te doen als "gefrustreerd" is zonder enige verdere onderbouwing een luchtkasteel. Nogmaals, niet iedereen die kritisch is is gefrustreerd omdat jij toevallig aan aanganger bent van Ajax. Wat op zich ook al tekend is trouwens, gezien je komaf, maar ook wel weer logisch.
Als je lokale cluppie op sterven na dood is, tja dan kan je als successuporter natuurijk ook achter Ajax aanlopen he? En dan vooral hard roepen dat je het om het mooie voetbal doet, ....

29 april 2010 om 16:10

drsvijfje , mushfake heeft in ieder geval wel gelijk dat ie zich afvraagt of jij hier alleen maar komt om ajax af te zeiken ? want in werkelijk elk topic of het nu over ajax gaat of niet loop je alleen maar te zaniken op ajax ? schijnt dat je dat een leuke hobby vindt , maar in ieder geval is het wel opvallend , dus ja wel logisch dat mushfake je daar naar vraagt vindt je zelf ook niet ? ook is je nogal denigrerende toon nogal irritant maar dat is een persoonlijke mening overigens ! het is maar wat je leuk vindt he ....

29 april 2010 om 16:28

En nu maak jij ook klassieke beginnersfouten.. Je maakt iets te veel aannames. Ik ben a) zeker geen successupporter; Ajax is al jarenlang geen kampioen meer geworden en toch ben ik altijd deze club blijven steunen. Bovendien ben ik Fortuna-supporter in hart en nieren, kom er al >18 jaar, heb altijd een seizoenskaart gehad en de afgelopen 10 jaar was het alleen maar kommer en kwel. b) Fortuna is nu zeker niet op sterven na dood. Financieel momenteel zeker niet, sportief was het op het randje, maar het toekomstperspectief ziet er goed uit mits we een goede trainer kunnen aantrekken en de salarisposten kunnen herindelen (lees: minder geld aan administratie personeel en meer aan kwaliteit op het veld) en c) Ik snap niet hoe je er bij komt dat mijn 'komaf' te maken heeft dat het 'tekenend' en 'logisch' zou zijn dat ik Ajax-supporter ben. Verklaar je nader. En d) Ik zeg nadrukkelijk niet dat je Feyenoord-supporter bent, maar ik vraag het je. Heel vaak zijn het Feyenoord-supporters die negatief reageren op berichten van Ajax. Uiteraard geldt dit ook voor Ajax-supporters die dan weer negatief reageren op Feyenoord-berichten.

Tot slot wil ik nog even reageren op jouw reactie op Inonde. Ajax heeft wel degelijk geprobeerd om Haarlem te helpen. Jong Ajax en Lucky Ajax hebben benefietduels gespeeld tegen Haarlem. Daarnaast heeft Ajax zelfs 100 business-seats beschikbaar gesteld tijdens de wedstrijd Ajax - sc Heerenveen. Dat zijn de feitelijke bewijzen. Verder kun je niet verwachten van Ajax dat zij 'zomaar' geld gaan doneren aan een andere Bvo. Iedereen moet zijn eigen boontjes kunnen doppen.
Vervolg moet je je iets beter verdiepen in de materie eer dat je zo'n reactie geeft. Vaak heb je gelijk, maar hier irriteerde ik me er aan... Misschien ben ik wel een beetje een gefrusteerde Ajax/fortuna-supporter?

ben benieuwd wat voor een transfersom er bepaald word voor deze speler.
Is het wel verstandig om veendam er bij te houden want ik verwacht dat het volgend jaar weer crisis is daar. de kosten kunnen niet ineens gehalveerd worden en er is structureel een groot tekort heb ik begrepen of heb ik het hier fout?

Waardoor is Veendam eigenlijk zo in de problemen gekomen? Dat was toch omdat Norder niet aan zijn sponsorverplichtingen wou voldoen of niet? Er is zoveel over geschreven dat ik het even kwijt ben!
Als dat daadwerkelijk de reden is dan is het natuurlijk super als ze zich zo toch nog kunnen redden.
Je hoort af en toe ook dat ze het een beetje zelf gedaan hebben door op te grote voet te leven.. In dat geval krijg je de deksel lelijk maar terecht op de neus.

29 april 2010 om 11:19

De hele eerste divisie staat op losse schroeven. Omdat er dure spelersalarissen betaald moeten worden dankzij het bosman arrest. Dit kunnen clubs in de eerste divisie gewoon niet betalen. De eerste divisie had nooit prof moeten gaan, maar semi prof moeten blijven. Maar Henk Kessler vond van niet en heeft de eerste divisie prof gemaakt met alle gevolgen van dien.

29 april 2010 om 11:30

Off: Clubs komen in de problemen, omdat ze meer geld uitgeven, dan dat er binnen komt .

Wat betreft die sponsorverplichtingen: wat ik begrepen had was dat Veendam alleen een sluitende begroting kon inleveren, als er op papier stond dat de sponsor voor een X bedrag garant zou staan. Afspraak was dat Norder dit niet daadwerkelijk zou hoeven te doen.

Persoonlijk vind ik dit naar fraude stinken, maar goed. Toen Veendam in de problemen kwam, werd Norder gehouden aan wat er op papier stond.

Ik weet natuurlijk niet alle details, maar dat is wat ik begrepen heb uit al die verhalen.

Niet lullig bedoelt, maar dan krijg je weer een nieuwe Kolder. Als De Leeuw naar FC Groningen gaat verwacht ik dat hij precies hetzelfde pad zal belopen als zijn ploeggenoot. Kolder scoorde in het seizoen 2006/2007 in twintig wedstrijden 15 keer voor Veendam en kreeg zo in de winterstop zijn transfer naar Groningen. Dertien wedstrijden en nul doelpunten later mocht hij alweer vertrekken. Ik denk dat hem hetzelfde lot wacht als Kolder. Maar als hij liefde draagt voor BV Veendam en Groningen wordt concreet, dan zou ik het doen..

waarom gaat groningen er voor betalen dan? mogen ze hem niet transfer vrij overnemen als veendam geen club meer is?

29 april 2010 om 11:13

omdat het een club uit het noorden is?

29 april 2010 om 11:14

Jawel, maar iedereen weet dat De Leeuw dan transfervrij naar Feyenoord zal vertrekken.

Nac, Feyenoord, VVV en NEC wachten alle 4 tot dat de club om zal vallen. Groningen wil hem graag en ziet in dat een bod gewoon het beste is.

Daarnaast is het voor Groningen dubbel interessant, omdat ze de jeugd met Veendam delen, Groningen heeft er ook geen baat bij om Veendam om te laten vallen.

ja en veendam is zeker gek om hem gratis naar feyenoord te laten gaan? denk dat het een goeie spits voor groningen is..

Hartstikke leuk, en goed voor Veendam, maar... het transferseizoen is gesloten, en als Veendam NU geld nodig heeft, is dat toch niet te doen? Want als Groningen nu geld 'doneert' aan Veendam en dan aan het einde van het seizoen gratis de Leeuw over kan nemen, gaat de Knvb dit zien als transfer die beklonken wordt buiten de transfermarkt? Vraag me af of het wel haalbaar is.

29 april 2010 om 11:19

@ Dirtymind
F C Groningen kan voor dit seizoen geen spelers aantrekken, maar de club mag gewoon spelers voor volgend seizoen aantrekken. Dat doen wel meer clubs.

29 april 2010 om 11:22

@malloot, dat snap ik, dat zeg ik ook al in mijn reactie. Maar Veendam heeft dat geld per direct nodig, en dat mag officieel niet. En we weten allemaal dat ze bij de Knvb nogal van mierenneukerij houden... Ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt.

29 april 2010 om 11:29

@ Dirtymind
De Knvb heeft er niets mee te maken wanneer FC Groningen het geld wil overmaken naar BV Veendam. Wanneer ze vooruit willen betalen moeten zijn dat zelf weten.

29 april 2010 om 11:19

Denk dat je hier een heel goed punt maakt! Zo had ik er nog niet niet eens over nagedacht maar het klopt natuurlijk wel wat je zegt.

29 april 2010 om 11:23

@ Sven7
Nee, dat is onzin wat hij schrijft. Bij FC Groningen zijn ze echt niet zo achterlijk.

29 april 2010 om 11:31

Maakt niks uit. Transferdatum is 1 juli 2010. Na een overeenkomst tussen beide partijen maakt Groningen direct het geld over en is Veendam zwaar onterecht toch nog gered. Het kan en mag gewoon.

29 april 2010 om 11:42

Volgens mij is dat niet helemaal waar Feankenner, je mag geloof ik wel akkoord bereiken over een speler voor volgend seizoen maar de betaling mag volgens mij pas gescieden als de tranferperiode open is. Maar dit is slechts wat ik meen te weten.

29 april 2010 om 11:44

Ok, bedankt. Ik wist niet dat het geld wel buiten de transferperiode overgemaakt mocht worden. Dacht dat dat ook binnen de trasferperiode moest.

29 april 2010 om 11:49

Wanneer betaald wordt maakt echt helemaal niks uit. Het gaat er om dat een speler pas op 1 juli overschreven kan worden naar het andere team en voor die datum dus niet voor zijn nieuwe club mag spelen. Als je op 1 Mei een overeenkomst tekent dan is het voor zover ik weet niet meer dan logisch dat het transferbedrag (mits in termijnen betaald) direct wordt overgemaakt.

29 april 2010 om 11:54

@ Sven7
De financiële afhandeling staat los van wanneer de transfer daadwerkelijk wordt gesloten. Vaak geschied de betaling vaak veel later en soms ook gespreid, dat mag ook buiten de transferperiode om.

29 april 2010 om 12:23

Feankenner

Volgens mij klopt ergens wel wat je zegt. Die betaling hoeft echt niet pas na 1 juli 2010 plaats te vinden, dat maakt echt niets uit. Het gaat erom dat de speler pas na die datum door de knvb kan worden overgeschreven naar de nieuwe club, inderdaad.

Maar dan is mijn vraag de volgende.

Stel nu dat Groningen inderdaad nu aan Veendam betaald voor die speler. Pas na 1 juli 2010 kan hij door de knvb worden overgeschreven van Veendam naar Groningen.

Maar, wat nu als Veendam in de tussentijd alsnog failliet gaat? Wat dan? Formeel kan die overschijving dan niet meer plaatsvinden. Volgens mij loopt de licentie van Veendam tot en met 30 juni 2010. Bij faillissement krijgt men geen licentie (meer) voor seizoen 2010 - 2011. En zonder licentie is het volgens mij niet mogelijk een speler over te schijven. Nog los van de vraag wat de status van de spelers is. Transfervrij?

In mijn optiek neemt Groningen met zo'n constructie een enorm groot en onaavaardbaar risico. Want als veendam failleert, dan is het betaalde geld weg en kan Groningen hooguit haar vordering indienen bij de curator van Veendam. En dan zien ze van het betaalde geld niets meer terug.

Of heb jij een andere visie?

29 april 2010 om 13:01

Volgens mij kan het gewoon.. Transferperiode is nog niet open, maar dat wil allen zeggen dat er geen spelers overgeschreven kunnen worden naar een andere club. Als Groningen en Veendam overeenkomen dat De Leeuw na het seizoen naar Groningen komt, waarbij Groningen per direct een transfersom betaald, dan is dat geen probleem (geen zaak van de Knvb lijkt me).

Probleem zou kunnen zijn als Veendam tussen nu en 1 juli alsnog failliet gaat. Maar dan ligt er een koopovereenkomst, die gewoon rechtsgeldig is, tenzij de curator bepaald dat de transactie tegen een (veel) te lage som is aangegaan. In dat geval, wordt de transactie teruggedraaid en wordt Groningen schuldeiser van Veendam..

30 april 2010 om 02:02

Spelers mogen dan transfervrij vertrekken en het lijkt me dat dat betekent dat het contract wordt ontbonden.

Ik zie het wel anders. Zal het contract met FC Groningen dan nog geldig zijn voor de Leeuw of niet? Ik weet niet of het rechtsgeldig is om een overeenkomst intact te laten met een failliet bedrijf. Dan is de Leeuw transfervrij en kan hij overal naartoe. En kan Groningen inderdaad dit bedrag vorderen bij de curator.

Dit klinkt mij echter niet logisch in de oren. Daar ik niet veel weet over dit onderwerp zou ik het mis kunnen hebben, maar als ik een pot pindakaas vandaag betaal en beslis die pas volgende week op te halen en de supermarkt gaat failliet, lijkt het me dat die pot pindakaas gewoon nog van mij is aangezien die daar op mij staat te wachten.

29 april 2010 om 11:29

@malloot
Je doet je naam met deze reactie alle eer aan.

Veendam heeft het geld toch NU nodig? Maar NU mag Groningen niks aan Veendam betalen want de transferperiode is over. En als Groningen op een andere manier geld oversluist naar Veendam dan denk ik dat de Knvb daar wel tegen op gaat treden.

29 april 2010 om 11:35

@ Sven7
Voor volgend seizoen mogen clubs gewoon spelers aankopen, dat doen veel meer clubs. Wanneer ze de transfer financieel afhandelen is geen zaak van de K N V B. Jij verkondigt echt onzin.

Balen..
Had echt gehoopt dat de Leeuw nu mooi naar ons toe kon komen..
Aan de andere kant zal het wel mooi zijn voor Veendam...
Een club hoort niet failliet te gaan, dat is zonde!

Lekker doorgaan met pappen en nathouden. De opbrengst van de Leeuw wordt er weer doorheen gedraaid vanwege structureel te hoge overhead kosten en het verhaal kan opnieuw beginnen.

Dat zou echt geweldig zijn als de Fc deze speler overneemt van Veendam. Dan helpt Groningen Veendam in leven te houden, dat zou super zijn.

Extra leuk zou het dan zijn als deze 2 ploegen elkaar gaan treffen in de Knvb beker, is toch een mooie regio derby.

Zou super zijn als Veendam blijft bestaan. Het lijkt me echt een drama dat je als supporter moet toezien hoe jou club dreigt ophouden te bestaan.

Succes Veendam, Come On!!!!!!!!!!!

Goed voor Veendam,
maar ook voor Groningen.
De leeuw is een uitstekende speler als vervanger van Lovre.

Verstandig wat Groningen heeft gedaan, daarmee kopen ze een talentvolle speler en redden daar nog ook eens Veendam mee, jammer dat Feyenoord hem niet heeft kunnen aantrekken.

Goed lezen mensen :

Volgens RTV Noord beweren ''vage bronnen'' nu dat FC Groningen De Leeuw wil overnemen.

29 april 2010 om 11:36

Inderdaad. Maar als het waar is, dan redt FC Groningen Veendam en haalt het een groot talent binnen. Dat zal toch wel heel mooi zijn voor Groningen! Je provinviegenoot redden en een vervanger voor Lovre. Overigens is dit wel weer slecht nieuws voor FC Oss. Die hadden nu eindelijk weer wat hoop gekregen om vilgend seizoen toch weer in de Jupiler League te spelen.
Wordt vervolg!

Prima zaak. Nu kan het recht zijn loop hebben en de nummer laatst degraderen zoals het hoort in een echte competitie.

29 april 2010 om 11:58

In dat geval wil ik jouw principe nog verder laten doorvoeren door de veroorzakers van dit schandalige financiële wanbeleid te straffen. Ik gun Veendam absoluut het lijfsbehoud, maar deze soap mag nooit meer voor komen, bij geen enkele club.

dat is knap een speler verkopen, die je zelf nog niet eens betaalt hebt

29 april 2010 om 11:42

Dat is volgens mij niet heel erg moeilijk.

Voor de medewerkers en supporters zou het natuurlijk geweldig zijn als Veendam het redt. Maar elke realist kan concluderen dat oost-groningen weining mogelijkheden biedt. Als Veendam het nu redt, ben ik benieuwd wat de Knvb gaat doen. De Knvb verwacht namelijk dat clubs het seizoen afmaken, en moeten dit ook kunnen aantonen. Bovendien is de Knvb opgelicht, dat zou een reden kunnen zijn om de licentie in te trekken.

Veendam had een begroting van 2,8 miljoen euro, volgend seizoen zou dit 1,5 miljoen euro zijn. Ik vraag mij af of een BVO met 1,5 miljoen euro wat te zoeken heeft in het betaalde voetbal.

Prima zaak. Nu kan het recht zijn loop hebben en de nummer laatst degraderen zoals het hoort in een echte competitie.

Laten we hopen dat ze het alsnog redden.. Moet er niet aan denken dat er weer een profclub na HFC Haarlem kapot gaat. Triest voor de supporters is het en voor de club. Hoop echt dat ze het financieel redden op deze manier.

Snap niet waar Groningen mee bezig is, ze kopen maar spitsen terwijl er niet 1 uit blinkt. Vorig jaar Koc gehaald, veel te licht, dan een paar buitenlanders, die er ook niks van bakken, o.a Pedersen. Alleen Matavz die het goed doet. Nu de Leeuw, lijkt me een leuke spits maar om naar een goed jaar hem te halen, laat hem verder rijpen in de JL en dan hem een kans geven anders word het een tweede Koc en dat zou jammer zijn in zijn ontwikkeling en Veendam red je er ook niet mee want wat de meesten zeggen, daar zijn gewoon niet veel bedrijven die er geld in willen pompen en dan red je het niet als club.

Het zou niet terecht zijn als FC Oss zou degraderen want BV Veendam heeft namelijk onder valse voorwendselen een licentie gekregen van de Knvb. Dus eigenlijk zou BV Veendam daarvoor gestraft moeten worden.

Nou kan het wel zijn dat BV Veendam dit jaar gered zou zijn. Maar hoe moet het dan volgend jaar dan aan toe gaan, moeten ze dan weer de touwtjes aan elkaar knopen, om overeind te blijven.

29 april 2010 om 11:54

Dan gaan ze helemaal opnieuw beginnen. Er is nog al een 1 en ander gebeurt daar achter de schermen he. Als ik jouw was zou ik eerst maar eens het hele verhaal lezen wat er allemaal is gebeurt dat het zo ver heeft mogen komen.

29 april 2010 om 11:55

Bert zwanenburg heeft bewijzen genoeg, daar ben ik niet bang voor. Hij gaat een rechtzaak aanspannen, en hoop dat ie 'm heel gouw wint, dat zal ook terecht zijn ook.

Hopelijk is dit een signaal richting de andere JL ploegen. Elke ploeg in de JL, op FC Oss en FC Emmen na, heeft schulden. Er worden bizarre lonen betaald. Het domino effect is er al. Eerst HFC Haarlem en misschien nog Veendam. Hier blijft het echter niet bij. Hoevaak lees je wel niet dat de gemeente en investeerders weer zijn bijgesprongen. Dat gebeurd eenmalig, misschien tweemalig, maar ook niet vaker.

De JL is een lopende tijdbom. Salaris plafonds in de JL kan het misschien terugdringen, maar daarvoor is het al te laat denk ik.

29 april 2010 om 12:01

Gisteren is er een voetbal-cao aangenomen. JL clubs hoeven nu nog maar minder prof contracten uit te delen. Hopelijk het begin van het herleven van de JL.

29 april 2010 om 12:10

@ Thomaslegend
En wat dacht je van ploegen in de eredivisie als Roda JC, Nec, Ado, Feyenoord en nog veel anderen?
Dat van die bizarre lonen valt inmiddels wel mee, hoor.
Het hebben van schulden an sich is niet verboden en ook niet vreemd. Als je maar je verplichtingen nakomt.

typische win-win situatie!

Groningen een goede speler erbij, Veendam blijft bestaan.

Update:

BV Veendam heeft nog 25.000 euro nodig en ze zijn ook gered en dan hoeft de Leeuw niet eens meer weg. Dit bericht heb ik bij het stadion weg, want ik ben BV fan en ben er al weer ff geweest.

Waarschijnlijk is dit geld vandaag al binnen.

Maar de Leeuw wordt dan eerst 1 jaar terug verhuurd aan BV waarschijnlijk.

Dit is allemaal gelul!! check rtvnoord maar, groningen koopt de leeuw helemaal niet

29 april 2010 om 12:14

Er werd toch niet voor niets melding gemaakt van 'vage bronnen'?.

29 april 2010 om 12:16

nou als je de titel leest, lijkt het alsof het al voor 100% is dat Groningen veendam redt.

29 april 2010 om 12:32

@ oss1992
De titel staat tussen aanhalingstekens, dat is natuurlijk niet voor niets. Bovendien kan het nooit geen kwaad om niet alleen de titel te lezen maar ook de rest van het artikel.

Mooi voor Veendam.ze zijn gered,maar vind toch dat ze gestraft moeten worden voor wanbeleid.niet door de boel falliet te laten gaan maar met heelveel punten aftrek,net als Port M.gewoon laten degraderen naar de Topklasse zou voor alle partijen het beste zijn toch

Groningen kan hem kopen, en een percentage van de transfersom als leenbedrag offreren.....dan kan veendam gespreid over 10 jaar bv een bedrag terug betalen aan Groningen.... zo is veendam acuut gered, en krijgt groningen ook nog geld terug......
Als veendam moet je wat om je huid te redden...het is voor veendam helaas niet anders.....

29 april 2010 om 12:39

Groningen gaat echt niet akkoord met zo'n constructie. Je gaat geen geld lenen aan een bedrijf dat op de afgrond staat. Zeker niet over tien jaar! Veel te risicovol. Als t dan toch misgaat is groningen degene die als laatst haar geld terug krijgt.

Het gevaar van een club is dat je niet teren moet op 1 geldschieter, deze man krijgt veel macht in zo'n club en als er problemen komen dan is dit het resultaat. Het zelfde kan gebeuren bij Chelsea, als hij geen zin meer heeft klapt zo'n club in mekaar. Je moet een sponsor op afstand houden, het bestuur moet regeren en de sponsor moet betalen, natuurlijk mag met adviezen komen maar bestuur bepaalt.
Je ziet wat voor ellende er van kan komen.

Hoop op een positieve uitslag voor de club want anders ben je weer een club minder rijk.

Om 12.30 uur is er meer nieuws vanaf de langeleegte hoor ik op RTV Noord.

Dit is waarschijnlijk een positief iets!

Forza Veendam. You'll Never Walk Alone

29 april 2010 om 12:22

Dat is van Liverpool..

29 april 2010 om 12:23

Ja maar dat zingen wij in Veendam nu ook voor de wedstrijd!!

29 april 2010 om 12:33

@ bountyr
Wel een origineel liedje, die hoor je echt nergens.....

goeie aanvaller.
kan zich goed ontwikkelen bij groningen.
zou een goed aanvalskoppel vormen met matavz.
ik gun het veendam wel om langer te blijven in de jupiler league want ondanks de crisis die veendam al heeft meegemaakt zou het ook een goed einde voor het seizoen betekenen.
@rudo ik vind dat je niet zo negatief doen moet over veendam, want het is een club met een hele goeie historie en groningen heeft nu eindelijk eens een keer in de voorbereiding gewonnen van veendam maar normaal gesproken is het veendam die altijd aan het langste eind trekt.

gewoon doen dit,koopje voor de topscorer van de Jl..
en ook nog es een soort van sattelietclub gered..

zoals al eerder gezegt: win-win situatie..

@madcow

De Leeuw is geen aanvaller, zo werd hij opgesteld door Gall, maar eigenlijk is het een aanvallende middenvelder.

Ik zou het een prachtige oplossing vinden voor beide clubs. Voor het volgend seizoen kan Veendam dan afscheid nemen van (te) dure spelers en inzetten op de jeugd, wat ook weer goed kan zijn voor Groningen (bv Hiariej, Lachman, Post, Kluin).

Berichtgeving is echter tegenstrijdig. Afwachten dus maar.

Laat hem verder rijpen in de JL anders word het een tweede Koc. Mag ie lekker spelen in het belofte elftal op maandags, daar word je ook niet beter van. Schat de JL toch hoger in. Breng hem onder bij RKC of GO Ahead of bij een Cambuur, daar ligt het niveau hoog, daar word hij alleen maar beter van, heeft concurentie en moet ie elke week scherp zijn in de wedstrijden en op trainingen. Hij is gewoon nog te licht voor het hoogste niveau.

29 april 2010 om 13:33

Prima..

en volgend jaar weer in de shit en dan is top oss ook naar de klote. Ik hoop dat top erin blijft. Hebben de zaakjes wel op orde en worden gestraft omdat ze niet meer uitgeven aan betere spelers dan menig andere club!!!

Laten we hopen dat dit Niet de redding van Veendam is!!!! Laten we nu eens Niet weer een club die in financiële zit, helpen!!! Mocht Veendam gered wordne krijgen we volgend jaar weer hetzelfde gezeik!!!

Opdoeken zou ik zeggen en verder gaan met de clubs die wel een gezond financiël beleid kunnen en vooral Willen voeren....

29 april 2010 om 12:57

Zou je dat ook zeggen als het jouw club is, ik denk het niet.

@andywitte

Ze gaan nu waarschijnlijk een doorstart maken.

Ze zijn achter gesloten deur nog steeds druk bezig met allerlei zaken dus het komt waarschijnlijk goed.

en dan volgend jaar weer hetzelfde gezeik????

Allemaal leuk en aardig die inzameling, maar grote kans dat ze volgend jaar het zelfde probleem hebben. Dit is geld storten in een bodemloze put.

Dat hebben ze dan niet!

Wat een onzin en ellende!!

De Knvb heeft een geweldige kans laten lopen om van heel de 'rommel' af te komen. Ze hadden de Jupiler League dit jaar gewoon terug moeten brengen naar 16 clubs. Gewoon Oss, Fortuna en Telstar er uit. Veendam er uit en Haarlem was er al uit. En dan gewoon 1 club over laten komen van de hoofdklasse. Volgend jaar gewoon elke keer 1 degradant en 1 die kan promoveren naar de Jupiler League.

29 april 2010 om 13:09

Hoezo "rommel"??? Iets meer respect mag ook wel.

Hoezo moet Oss er dan uit? Oss is één van de weinige clubs die gezond is, maar omdat die andere clubs slecht beleid hebben en door blijven kopen, hebben ze een betere selectie dan Fc Oss. Waarom moeten die clubs wel weg en RKc mag gewoon weer terug naar de Jupiler league?

29 april 2010 om 13:25

Deze clubs hebben absoluut geen bestaansrecht, hoe hard dat ook klinkt.

Hoeveel mensen zitten er wekelijks bij Oss op de tribune? Ze zijn sowieso laatste geworden dus sowieso er uit. Telstar, hetzelfde verhaal, absoluut geen bestaansrecht. Fortuna is al jaren financieel ziek en eindigt ook bij de laatste 3 dus er uit. Gewoon terug naar 16 clubs.

Veendam heeft ook weinig bestaansrecht. Leuke club, maar de kans dat ze binnen 2 jaar weer met dezelfde problemen te maken krijgen is gewoon te groot. Het valt bijna niet uit te sluiten dat Veendam straks weer in de financiele problemen komt. Gewoon ingrijpen. Ik ben sowieso altijd al een voorstander geweest van minder clubs in de Jupiler League, alhoewel ik de Jupiler League niet echt volg. Minder clubs betekent minder financiele problemen, minder clubs die al jaren niet meekunnen.

29 april 2010 om 13:18

Ondanks als Ajax supporter moet ik hier op reageren. Wat een kortzichtige reactie is dit. Waarom zou een Oss, Fortuna en Telstar rommel zijn. Een competitie heeft 18 plaatsen op de ranglijst (in de JL 19 aangezien het overkomt dat het je totaal niet interesseert) en de ploegen die onderaan staan hebben gewoon de minste kwaliteit in desbetreffende competitie op dit moment. Clubs die boven hun stand leven (lees: te veel uitgeven dan erin komt) zullen op korte termijn hoger staan op die ranglijst, maar op langere termijn zakken of zelfs failliet gaan. Financieel beleid is ook beleid. Misschien kunnen de topclubs hier ook eens een puntje aan zuigen.

29 april 2010 om 13:31

Ik ben inderdaad niet echt geinteresseerd in de Jupiler League.

En misschien kan ik dan wel de meest objectieve mening geven.

Ik constateer nu al jaren dat er clubs in financiele problemen komen en vaak ook onderaan bungelen. Wekelijks zitten er bij Oss en Telstar volgens mij nog geen 1500 man op de tribune. Dan heb je geen bestaansrecht. Moeten clubs als Veendam en Haarlem iedere keer weer een nieuwe kans krijgen. Elk jaar krijgen dit soort clubs problemen. Daar moeten we vanaf.

Maak gewoon een mooie competitie van 16 gezonde clubs. Elk jaar zijn er 3 tot 5 clubs die ernstige problemen hebben. Dat aantal moet verminderd worden.

29 april 2010 om 16:50

Yup gedeeltelijk heb je gelijk. Maar misschien kun je je ook afvragen wat de reden hiervoor is dat clubs ernstige problemen hebben. De crisis is een belangrijke factor dat clubs daadwerkelijk NU omvallen en niet voorgaande jaren. Gelukkig heeft de Knvb het eindelijk ook door (er moeten natuurlijk wel altijd eerst slachtoffers vallen eer dat men actie onderneemt) en is nu van plan om de CAO voor profvoetballers te gaan veranderen met het belangrijkste punt dat Bvo's de mogelijkheid krijgen om minder spelers aan te nemen met een profcontract. Dat betekent dus minder salariskosten per jaar aan contractspelers.
Verder ga ik niet in al te diep in op je kortzichtige reactie aangaande het bestaansrecht van clubs. Iedere club heeft een maatschappelijke functie. Al is het maar voor de vrijwilligers, jeugd, fanatieke aanhang, gefrustreerde oude clubopa's of gewoon voor een tweewekelijks uitje voor een gezin. De vraag is dus niet of clubs bestaansrecht hebben, maar of ze bestaansrecht hebben als professionele organisatie. Vaak worden de clubs in de JL gerund door vrijwilligers die naast hun dagelijkse functie nog 'even' een bestuursfunctie hebben bij een (prof)club. In het amateurvoetbal kan dit nog, maar bij een professionele organisatie als een BVO komt er vaak meer bij kijken en voor een stabiele/ambitieuze organisatie komt er vaak meer bij kijken. Misschien is het voor die clubs dan ook verstandig om een stapje terug te doen.

Veendam gaat het redden!! Ik voel het!! En ik hoop het ook.

Is het voor Groningen niet beter om te wachten op een faillissement? Het lijkt me dat de Leeuw er na een faillissement heus niet duurder op zal worden. Beetje een verhaal van "de een zijn brood.." maar zo werkt het natuurlijk wel in de voetballerij.

29 april 2010 om 13:16

Denk dat er dan alleen meer kapers op de kust zullen zijn.
Met oa. Feyenoord en denk dat hij toch liever daar naar toe gaat......

Jongens jongens jongens. Het is toch algemeen bekend dat er in Nederland toch gewoon veel te veel betaalde clubs, voor zo'n klein landje zijn. Ik gun iedereen en alles wat met Veendam te maken heeft zijn club, maar binnen een aantal jaar zal het waarschijnlijk toch wel voorbij zijn. En Veendam is niet de enige club.
Ze kunnen nu een enorme inspanning leveren voor behoud van de club, maar ga je deze strijd elk jaar voeren??
Nederland gaat nog veel meer betaalde voetbalverenigingen verliezen. Pure marktwerking!

29 april 2010 om 13:09

De oppervlakte van een land heeft er niets mee te maken hoor... Zweden is bijvoorbeeld 10x zo groot, maar hebben zij 170.000.000 inwoners? Nee die hebben nog geen 10 inwoners.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat 38 betaaldvoetbalclubs op 17.000.000 inwoners wel mee valt.

29 april 2010 om 14:16

Geloof mij Zweden heeft geen 37 betaalde voetbalclubs.

Btw: het zijn er 37 en geen 38 omdat Haarlem failliet is...

De soap krijgt een vervolg.

Veendam moet maar eens contact opnemen met Vvv. Dan kunnen ze een streep zetten door de rekening die Veendam nog aan VVV moet betalen voor de huur van Kolder. Transfer de Leeuw naar VVV en kolder was gratis. Lijkt me een prima deal. Beide partijen tevreden.

Alle gekheid op een stokje...dus Ot:
Het zou fantastisch zijn voor de Veendam aanhang als de club zich weet te redden. Maar hoe zit het dan met de begroting voor komend seizoen? Krijgt Veendam alsnog een Licentie??? Ik denk namelijk dat Norder bedankt voor nog een seizoen en hoe willen ze dat dan opvangen bij Veendam??

29 april 2010 om 15:21

De salarissen zullen in elk geval omlaag gaan. Dure spelers als Matthijs en Wiekens vertrekken, en Kolder zal ook wel gaan. Dat scheelt al heel veel. Misschien kunnen ze van Groningen spelers huren uit het 2e. Waarschijnlijk wil Groningen dan wel blijven meebetalen aan de salarissen.

Ik hoop echt dat ze het gaan redden!! Maar hoe zit het eigenlijk als Veendam failliet wordt verklaard? Bij FC Oss dan in de competitie?

29 april 2010 om 14:18

FC Oss blijft dan in de JL.

29 april 2010 om 15:17

als het nog lang duurt niet meer
volgens kessler moest er snel duidelijkheid komen

Ze weten er daar wel de spaning in te houden.....

Ik hoop zo dat ze niet failliet gaan.
Maar toch denk ik als ze nu niet failliet gaan, gaan ze dat volgend jaar wel.
De BV Veendam is gewoon een onderdeel van Veendam.
Maar in die omgeving zit zo weinig industrie en sponsoren om genoeg geld binnen te krijgen om sport te bedrijven op een hoog niveau.
Het zal wel pijn doen mocht Veendam failliet gaan.
Want, ik ben een geboren Veendammer en mijn familie woont daar grotendeels nog.

Werd tijd dat die saaie Paul de Leeuw is bij de publieke omroep weg zou gaan. Maar of voetbal nou wat voor hem is..

29 april 2010 om 14:15

Deze grap werd zostraks ook al gemaakt?

Dit is allemaal uitstel van executie dus ik snap niet waarom iedereen bij Veendam nog hoop heeft.

29 april 2010 om 14:17

Omdat de sponsors veendam wel willen houden.. ze hebben gisteravond nog overleg gehad. En Norder weet dat hij als veendam falliet gaat dat hij de 9.5 ton dan kwijt raakt aan schuldeisers. Dus die wil wel betalen en die andere sponsors ook. Van FC G zal het mooi zijn.. maar zoals vermeld.. het land der fabelen.

Mooi voor de club en supporters dat veendam misschien dan toch blijft bestaan doordat groningen de leeuw over koopt. Maaro m eerlijk te zijn heeft die club toch totaal geen bestaansrecht meer met een grote club als groningen naast zich, die in de zelfde vijver vist qua talenten.

Pff die de Leeuw wordt zwaar overschat. Tuurlijk heeft ie er 25 inliggen en doet ie het goed bij BV Veendam maar eredivisie voetbal is toch wat anders. Jullie kennen in Veendam Kolder nog wel ofniet.....wat is daar nu van terecht gekomen?

29 april 2010 om 15:16

ene v Nistelrooy is ook begonnen in de eerste divisie
evenals ene de Zeeuw
en er zijn er nog meer

29 april 2010 om 16:29

Je vergeet Huntelaar... heeft een tijdje daar rondgehangen

Is het nu al duidelijk waarom eropeens nu 9,5 ton nodig is ipv 6 ton
dat er een totale schuld van 1,4 miljoen schijnt te zijn weten we nu wel

maar waarom 2 maanden lang 6 ton nodig, en maandag avond opeens 9,5 ton
welke schuld eiser is opgestaan

Opdoeken, wanbeleid en structureel met valse begrotingen gewerkt.
Bovendien knappe marketingmanager die op korte termijn sponsors kan laten warmlopen voor een club op "de lange leegte"

29 april 2010 om 16:08

Ik ben het met je eens je kunt wel iedere keer proberen een club in leven te houden maar als het een bedrijf was geweest was het allang failliet geweest.

29 april 2010 om 16:13

Structureel ??
volgens mij pas het eertse jaar

Ben ook benieuwd waarop het compliment gebaseerd is, wat trouwens voor de meeste geldt

29 april 2010 om 16:44

Niet druk om maken. Flex is supporter van een club die onder curatele gaat staan van de knvb en er dus, als het goed is, zelf ook onderdoorgaat binnenkort. Oh nee, dan zal de gemeente Nijmegen wel weer over de brug komen.

Oh en Wijshyd, het is een betaald voetbal organisatie, geen commercieel bedrijf. Commerciele bedrijven hebben over het algemeen geen sponsors.

tja lijkt mij toch echt een geval van uitstel van executie ? dit is niet iets van de afgelopen maanden he , maar een gevolg van structueel verkeerd beleid ! en of dit dasn gaat helpen voor de toekomst ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren