Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Luinge dient Kesler van repliek: 'Hij moet wel eerlijk blijven'

Laatste update:

Roelof Luinge is zeer verbolgen over uitlatingen van Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB. Kesler zei in het tv-programma Voetbal International dat de scheidsrechter op de interne lijst met beoordelingen bij de voetbalbond 'in de onderste regionen' bivakkeert. Dat zou een van de redenen zijn waarom Luinge na dit seizoen, tegen zijn zin, moet stoppen met fluiten in het betaald voetbal.

/

"We willen Roelof tegen zichzelf in bescherming nemen", zo liet Kesler weten. Luinge belde daarop boos op: "Kesler moet wel eerlijk blijven. Ik sta niet in de onderste regionen. Ik heb goede rapporten, anders zou ik dit seizoen toch niet 25 wedstrijden in de eredivisie hebben gefloten, het meest van alle scheidsrechters?"

De arbiter, die nog in gesprek is over een functie bij de KNVB, neemt afscheid met de tweede bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax, op 6 mei in De Kuip. De 54-jarige Drent floot ruim 800 duels in het betaalde voetbal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt, die Kesler is een gluiperd van de hoogste orde. Deze man heeft geen enkel respect voor mensen en vindt zichzelf beter dan ieder ander. Ik vind het zo jammer dat het afscheid van een goede scheidsrechter moet gaan in de vorm van een soap!

24 april 2010 om 09:18

precies, je kunt de leugens van Kesler ook verschillend beoordelen.

stel dat luinge een slechtere scheidsrechter zou zijn geweest, lekker dan om hem op de beladen klassieker in de bekerfinale te zetten!

maar kesler denkt voetballend nederland voor de gek te houden. Alsolf de 16 miljoen bondscoaches niet het verschil tussen een pieter vink en een roelof luinge zien. Duh.

gelukkig pareert luinge de kritiek toch. Dat is vrij ongebruikelijk als het om interne knvb aangelegenheden gaat. Hij laat niet over zich heenlopen... en terecht want er zijn teveel slechte scheidsrechters om luinge al met de vut te laten gaan.

24 april 2010 om 10:27

En dat hij niet over zich heen laat lopen is vermoedelijk juist de reden dat hij moet stoppen. De Knvb is niet gediend van een weerwoord. Clubs, spelers en scheidsrechters moeten ja en amen zeggen anders grijpen ze daar wel even in.

Dan ook nog eens zeggen dat hij in de onderste regionen bivakkeert van de beoordelingen... kom op zeg. Ik heb liever Luinge dan elke andere prutser die we hier in Nederland rond hebben lopen.

24 april 2010 om 12:34

Kom om man..luinge is al jarenlang een slechte scheidsrechter. Vaak de vreemdste beslissingen. Er wordt niet voor niets meestal gesproken over de Roelof Luinge show.
Maar omdat het niveau de laatste jaren droevig was...en Nederland toch genoot van zijn droge opmerkingen. Altijd heilig overtuigd van zijn gelijk..al zijn er videobeelden die anders bewijzen.
En nu heeft Kesler het gedaan? Hij wordt beoordeeld door een scheidsrechterscommisie. Onder andere Hans Reygwart uit Amsterdam. Die heeft Luinge in de ondere regionen geplaatst...en die boodschap heeft Kesler alleen gebracht. Maar Kesler oordeelt niet over Luinge...sterker..ze zijn met hem bezig voor een verdere functie binnen de Knvb.
Het is gewoon zo...eens houdt het op! En voor Luinge had het al veel eerder moeten ophouden.
Hoezo zijn het dan leugens? Dat weet je niet wanneer je er met je neus zelf bovenop zit.
Ik vind het erg triest dat mensen hier tegenwoordig voor elke domme reactie een groen randje krijgt wanneer het een link met Twente heeft.
Kesler was gisteren te gast bij Voetbal Internationaal..en als er iets hem te verwijten viel...hadden ze dat gisteren kunnen doen.
Of durft Johan Derksen dat niet?
Echt..de meesten hier denken niet na. Roepen maar wat.

24 april 2010 om 14:45

Ik vind het wel onzin dat er zoveel mensen zeggen dat Luinge moet blijven. Die man is al bijna 55 en nergens in Europa fluiten scheidrechters nog na hun vijftigste. We hebben het altijd al over de mickey mouse competitie.. Dan laten we ook nog bejaarden meelopen. Ik vind Luinge een redelijk goede scheidsrechter. Maar het is niet dat het hele voetbal zal instorten zonder roelof. Ik vind Kevin Blom bijvoorbeeld heel sterk fluiten dit seizoen. Vele malen beter dan Luinge...
Ik vind het wel raar dat Kessler gister live op tv ging liegen. Maar ik vond het nog gekker dat luinge dan ook nog gaat bellen en zichzelf voor schut zet.

24 april 2010 om 17:32

Jaja, Kevin blom, hem vind ik juist het slechtste fluiten.

24 april 2010 om 18:06

Op dat ene moment op luinge na, vond ik Kesler duidelijk in al zijn uitspraken. Hij had slimmer moeten zijn en het bij die mening over de jonge talenten moeten laten en zeker niet moeten beginnen over het rapport. Gewoon in samen spraak met de commissie hebben wij dit besloten, nu hij cijfers weggaf bleken die volgens Luinge niet juist te zijn en hij belde op.

Genee had dit zeker 100 gepland dat hij moet bellen als hij iets hoort dat niet klopte. Het werd net geen sensatie om zo Kesler voor de kijkers voor het blok te zetten en grappig dat hij die discussie niet opgang liet komen en wimpelde hem af met, ik zal het nog een nakijken, maar het besluit staat al vast...lol.
Iets waar Balkenende ook goed in is.

Verder heeft ie alles perfect verwoord wat hij in de afgelopen 10 jaar heeft gedaan voor het voetbal.

Vond het mooi hoe hij duidelijk verwoorde dat de supporters (In mijn ogen de Feijenoord supporters), niet begrijpen dat ze naar hun zelf moeten kijken en niet naar de de Knvb of Ajax (die met het idee kwam) als de schuldige aan te wijzen. Door om een dag later te gaan vragen of je ploeg verliest, zodat Ajax geen kans maakt om kampioen te worden, daar snijden de Feijenoord supporters zich door de vingers en werd alleen maar duidelijker dat de opzet voor de finale het best was voor beide teams.

Sorry, dan begrijp je het totaal niet wat de reden is en denk je alleen maar in eigen belang.

24 april 2010 om 09:27

Kan me hier alleen maar bij aansluiten

24 april 2010 om 09:43

Er staat heel mooi dat het interne rapporten zijn, waarom moet er dan over gesproken worden in het openbaar? Niet netjes van Kesler, die naar mijn mening inderdaad maar gewoon aan zichzelf denkt!

Overigens vind ik het niet erg dat Luinge stopt, want ik vind het niet één van de betere scheidsrechters in het vak. Er zijn er betere!

24 april 2010 om 16:33

Hahahahahahaha wat moest ik gisteren lachen zeg toen ik het op tv zag. Die kesler was gelijk stil. Wat een achterbakse actie van kesler zeg. Maar ja gelukkig keek luinge ook hehehehehe

Wat is die Kesler toch een ongelovelijke man. Ik ben blij als deze man weg is bij de Knvb.
Luinge is een uitstekende scheidsrechter die we nog erg gaan missen.

24 april 2010 om 08:43

Wat Kesler zegt, heeft hij wel gelijk in hij is te oud.
Hij is nu 54 en word binnenkort 55 kunnen we wel over die talenten praten.
Maar het voetbal word ook steeds sneller ben benieuwd of hij met zijn snelheid het nog aankan.
Zal toch niet een topper Ajax - PSV redelijk hoog niveau denk niet dat hij het nog aan kan.

24 april 2010 om 09:41

Daarom hebben ze bij de Knvb conditie testen voor scheidsrechters.

Als Luinge die niet haalt ligt hij er sowieso uit, net als jongere scheidsrechters.

24 april 2010 om 09:43

nee, maar wedstrijden zoals de graafschap-vvv of ado-nec kan hij wel met gemak aan, dit jaar 25 wedstrijden gefloten, dus waarom niet volgend jaar een stuk of 15, dan heb je nog steeds een redelijk goede scheids en kunnen de talenten ook wat wedstrijden meenemen

Dit is na Jol alweer de 2de scheids die weggejagen wordt door de knvb terwijl ze nog met gemak een of een paar jaar mee kunnen

24 april 2010 om 09:55

@ Ahmhed

Qua prestatie doet hij het wel goed zal hem minimaal 1 jaar nog aanbieden.
Maar wat ik al zei Kesler is een persoon als hij een mening heeft blijft hij daar.
Niemand kan er van afwijken hij ook niet zeer irritant je zag het aan het telefoon gesprek gister avond.

24 april 2010 om 11:45

Naast conditie heeft een man van 55 heeft toch nooit de snelheid om topsporters te kunnen fluiten

24 april 2010 om 11:57

Maar dat kleine stukje snelheid (zo heel veel zal het niet schelen) kan hij wel opvangen door ervaring en positiekeuze. Luinge zelf denkt dat de reden is dat ze de talenten meer minuten willen geven, wat overigens geen verkeerde gedachte is. Alleen net als bij voetbal moet je dan de minste speler opofferen en dat hoeft niet per se de oudste te zijn. Ik ken zo niet de leeftijden van alle scheidsrechters uit mijn hoofd, maar een middelmatige scheidsrechter van 40 zal heus niet veel beter worden nog, dan kun je beter zo iemand eruit knikkeren om ruimte te geven aan de talenten, dan om een ervaren man, die het niveau wel haalt eruit te gooien.

Ik vind het zeer jammer maar nog spijtiger dat Kesler er dan niet gewoon eerlijk over is. Dan kunnen mensen het eventueel nog begrijpen en misschien accepteren, nu maak je er een soap van!

24 april 2010 om 13:00

Kessler maakt er geen soap van . De pers en zijn fans uit de randstad wil graag dat luinge doorgaat.

inaar mijn mening zijn er 2 echt goede scheidsrechters in nederland
dat zijn luinge en makkelie

Ik vond het zo prachtig hoe hij gister opbelde en de ballen had om Kesler even flink voor paal te zetten. Hulde voor deze geweldige scheidsrechter!

24 april 2010 om 10:20

pcies kessler wist niet wat hem overkwam !! genoten van toch weer een kleine luinge show

De Knvb is een vereniging van betaalde clubs en amateur verenigingen. Dhr Kesler doet uitspraken die niet mogen, hij is verandwoordelijk voor beslissingen genomen door de Knvb die niet kloppen. Voorbeelden Haarlem spelers na faillietverklaring mogen pas aan de slag na kortgeding bij rechter. Telstar wordt vals beschuldigd van inleveren foute papieren. Fout op fout stapelen zich op. De voetballers in alle lagen ergeren zich suf aan de gang van zaken zoals het al jaren gaat bij de Knvb. Kesler en kornuiten zouden in z'n totaliteit vervangen moeten worden. Als je straks professioneel wil overkomen om het WK naar Nederland en Belgie te halen, dan moet je geen amateurs in het bestuur hebben zitten. Er gaat te veel geld om in de voetbalwereld, daar moeten mensen bij gezocht worden die kwaliteit in zich hebben en niet uitspraken doen die weer reacties uitlokken ("ik zie Twente graag kampioen worden”, dat is als fan wel mogelijk, maar in deze functie doe je dat niet. Met de bekerfinale heeft hij ook weer allerlei zaken gemeld in de media en die waren weer tegenstrijdig met wat anderen zeiden. Alles komt gewoon erg simpel over, en die uitstraling moet je niet hebben met een Wk-bid.

24 april 2010 om 10:26

Nou orangerie, omdat jij het allemaal zo goed weet stel ik voor dat jij de nieuwe voorzitter van de Knvb wordt, dan komt het allemaal wel goed en is de wk-bid al zo goed als binnen.

Maar nu effe serieus, in deze topic wordt door zoveel mensen op Kesler afgegeven terwijl ze totaal niet weten wat de ins en outs allemaal zijn. Deze man zet zich naar eer en geweten in voor het betaalde voetbal, maar als ik dan zie hoe respectloos hij vaak bejegend wordt dan zakt bij mij de broek af.

24 april 2010 om 10:40

als ik zie hoe vaak kesler wel niet mensen respectloos bejegend denk ik, moet dit nou de directeur zijn van de nederlandse voetbalbond vind zichzelf een hele meneer en probeert altijd een beetje populair te doen. Luinge is een goeie scheids maar als je 55 bent en je vind hem daarom te oud moet je dat zo zeggen en niet via een omweg gaan schoppen dat hij slechte prestaties levert terwijl dat helemaal niet zo is

24 april 2010 om 11:47

@ wijsneus Als ik aangeef dat Kessler veel fouten maakt en dat die niet professioneel overkomen dan zegt dat niets over mijn kwaliteiten. Ik ambieer geen voorzitterschap. Uit ervaring spreek ik wel dat de Knvb in vele lagen amateurs hebben zitten die betaald werk verrichten, maar bij een commerciele baas waarschijnlijk al waren vervangen.

Misschien heb jij ins en outs, maar ik beoordeel hem alleen maar op zijn werk, uitspraken in de media, en voorkomen. Mag ik toch een mening over hebben? Ik scheld de man niet uit voor ouwe zal ofzo.

25 april 2010 om 11:07

Kesler zal vast goede dingen gedaan hebben in zijn tijd bij de Knvb, ik ben alleen blij dat hij weg gaat. Ik vind hem te mediageil. Hoe haal je het in je hoofd om je eigen werknemers in het openbaar af te vallen. Zoals Vink die een foute beslissing maakt, tuurlijk heeft Kesler gelijk, die beslissing was ongelooflijk fout. Maar doe dit dan niet in de media, maar intern. En hetzelfde bij Luinge, door te beginnen over rapporten die intern horen te blijven. Het leven van een scheidsrechter is al niet makkelijk lijkt mij en dan heb je ook nog zo'n wijsneus als baas. Wat een ongelooflijke halve zool is die Kesler, weg ermee!!!!

Geweldig om gister te zien, maar die Kesler is ook wel een mannetje.
Als hij een mening heeft dan staat hij daar ook bij, en is hij er niet aan toe om een verandering in te brengen.

Was echt geweldig om te zien hoe Luinge opeens aan de telefoon hing haha.
Verder vroeg Derksen er nog wat dingen over waarom Luinge nou niet doorging enzo, omdat hij dus blijkbaar WEL een goed rapport had, maar toen zei Kesler dat het hoofdstuk was afgesloten, dus hij wist niet echt goed wat hij erop moest zeggen"

24 april 2010 om 09:00

Toch had ik wel wat meer van Derksen verwacht, helemaal na dat belletje, omdat toch wel overduidelijk was dat Kesler zat te liegen. Ze hadden hem wel veel meer onder druk mogen zetten van mij, die ongelooflijk arrogante man, zodat ie echt publiekelijk met de mond vol tanden had gestaan.

24 april 2010 om 09:40

Derksen zat zich gewoon helemaal kapot te laggen. Ik vind dit echt goed van Luinge, als je er onwaarheden worden verteld, gelijk rechtzetten!

24 april 2010 om 10:30

Ik ben door het telefoontje van Luinge en de discussie in de studio eerlijk gezegd niet overtuigd geraakt dat Kesler inderdaad zat te liegen. Heb niets gehoord waaruit ik afleid dat onomstotelijk vaststaat dat Luinge niet o.b.v. de interne rapportages 'in de onderste regionen' staat.

Vind Luinge persoonlijk ook niet tot de betere scheidsrechters in Nederland behoren. Sterker nog, vind hem regelmatig behoorlijk storend optreden. Zal er niet rouwig om zijn als hij geen wedstrijden in de eredivsie meer fluit komend sezoen.

24 april 2010 om 10:36

Waarom denk je dat hij de wedstrijden, Ado thuis en Feyenoord thuis krijgt? Hij kan die druk aan. Meestal zwaait 'ie even naar het thuispubliek wat hem massaal toezingt, ik zie dat bij kuipers niet gebeuren hoor.

Tja... Hij gelooft meer in z'n eigen leugens dan in de waarheid.
Het wordt tijd dat we deze man eens tegen zichzelf in bescherming nemen...

Luinge is natuurlijk wél een scheidsrechter met een eigen mening, wél een mannetje. De Knvb heeft dat niet graag, dan zijn hun tere zieltjes nogal gekwetst. Liever zien ze sprekende poppen met een fluit in de bek waar niks van uitgaat, sja, dan moet je Roelof niet hebben. En nu hebben ze dat mooie alibietje dat hij te oud is, dan kunnen ze hem lekker makkelijk naar huis sturen.

24 april 2010 om 10:49

Miscchien is die mening wel niet van belang
recht is recht en krom is krom bij Luinge zonder aanziens van persoon

Ik vond het ook geweldig toen Roelof gisteren de heer Kessler aanpakte. Wat een ongelofelijke arrogante zoutzak is die man toch zeg. Toch lekker eens in zijn hemd gezet die man zonder mimiek.roelof is nog steeds een van de betere scheidsrechters in Nederland dus laat die man lekker fluiten.

Eigenlijk zouden ze bij de Knvb, Uefa en de Fifa ook maar een leeftijdsgrens moeten instellen voor de bestuurders tot 55 jaar, dan zitten die ook geen jong talent meer in de weg. Ja ik weet het is kort door de bocht, maar die er nu allemaal zitten zijn van die machtswellustelingen, die weinig gevoel met het voetbal hebben.

Kesler vind ik niet echt een slim mannetje. Echt een gluiperd. Hij verteld denk ik meer leugens dan waarheid. Vind het echt ongelovelijk dat Luinge geen éénjarig contract erbij krijgt.

geweldige tv zo zeg ..! wat vond ik het prachtig dat luinge kessler daar effe te kijk zette zeg , henkie boy zat toch effe met de bek vol tanden hahahaha.
prachtig ook dat luinge het lef had om hem gelijk live op tv de mond te snoeren. heerlijke man , jammer dat ie stoppen moet !
roelof je bent een held hehehehehe....
luinge -kessler 1-0 !

Ik zal wel de enige zijn, maar ik ben blij dat Luinge buitenspel wordt gezet. Ik vind het een gluiperd eerste klas, die graag een wedstrijd naar zijn hand wil zetten. Een goede scheidsrechter valt niet op, en dat kun je van Luinge toch moeilijk zeggen. Fouten maken kan en mag. Maar hij zal ze zelden toegeven, hij probeert zich er bijna altijd met die gespeelde "boerendomheid" uit te lullen. De verslaggevers en analytici doen het dan vaak maar weer af met "ach ja, dat is Luinge". Voor mij moet Luinge nou juist geen Luinge zijn maar een anonieme scheidsrechter die, nogmaals, niet opvalt.

24 april 2010 om 09:35

Nee hoor,

Denk er hetzelfde over.

Meestal gaat het over de meneer de Luinge show. Net als gisteren. Meteen bellen als hij er niet mee eens is. Als iedereen dit deed die kritiek krijgt in Voetbal International dan is het einde zoek.
Nee hoor, Luinge ziet een kans om in de media te komen en hij grijpt hem meteen. Typisch.

24 april 2010 om 09:39

Ook hier dezelde gedachte.
Blij dat de Luinge-show defenitief uit de theaters verdwijnt.

Ik heb genoten gisteren, en ik heb me zeker niet geërgerd aan Kesler. De man is behoorlijk uitgesproken en dat kan ik wel waarderen. En de manier waarop hij de zin 'ik houd me absoluut niet bezig met dit soort banaliteiten' uitspreekt is werkelijk ongeëvenaard haha! Daarnaast vind ik die Luinge helemaal niet zo sympathiek, hij komt altijd een beetje dommig over. Blij dat-ie weg is!

24 april 2010 om 09:44

Ik vond Kesler ook heel goed en duidelijk over komen. Duidelijk een intelligente man die weet waar hij over praat.

Wilfred Genee daarintegen... hij voelde zich gisteren helemaal het mannetje omdat hij dacht medestanders te hebben tegen Kesler. Hij deed niet anders dan semi-grappige en inhoudsloze opmerkingen plaatsen tegen Kesler, en luisteren wat die man te vertellen heeft: ho maar!

24 april 2010 om 10:26

ik vond het wel meevallen met Genee, hem wordt ook 80 keer in zijn oor gefluisterd dat henk kesler niet alleen maar aan het woord moet zijn. Soms kan die man van 1 mening een heel boek vol schrijven.

24 april 2010 om 10:42

Ik vond het vooral in het begin van de uitzending erg storend. Toen hij in de gaten kreeg dat hij toch geen medestanders had voor een avondje Kesler pesten werd het beter.

Natuurlijk krijgt hij ingefluisterd dat hij af en toe moet inbreken, maar enige inhoud geven aan dat inbreken en er blijk van geven dat je luistert naar wat er gezegd wordt zou toch van iets meer stijl getuigen.

24 april 2010 om 13:30

Nou ik kon me toch wel vinden in de opsomming die Wilfred maakte, namelijk de puinhoop die Kesler achter laat voor de volgende bij de Knvb.

@pienaar,

gelijk heb je. Misschien is Luinge wel 1 van de beste scheidsrechters van Nederland, maar Pienaarno10 vind hem niet sympathiek, dus het is maar goed dat hij weg moet. Want sympathiek overkomen is veel belangrijker dan goed fluiten.

24 april 2010 om 10:02

Liever een goede fluiter dan een sympathieke jongen.
Als je ziet wat er allemaal op het spel staat qua geld.
Ajax voorronde Cl
Bij PSV het zelfde als dat niet was gebeurd bij NAC deden ze nog mee me de titel race.
Dan hadden ze misschien nog voorronde CL gehaald waar veel geld inzit.

beste vrienden het gaat niet zo zeer om Luinge maar naar mijn mening om het feit dat Kessler niet stylvol omgaat met evt informatie....je gaat toch niet lullen over één van je scheidsrechters in de pers zonder dat je dat met hem zelf hebt gedaan..en nu blijkt het waarschijnlijk ook nog niet eens te kloppen...

Laten wij dit ook eens doen....ik vind Kessler niet geschikt als voorzitter van de Knvb omdat hij niet integer handelt, hij bundelt in de onderste regionen van alle Europese voorzitters en zal tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden...hij moet aftreden!

24 april 2010 om 10:21

Volgens mij doen ze in Voetbal International niet anders dan lullen over anderen. En waarom denk je dat Kesler (met een (1) s) niet met Luinge gesproken heeft? Volgens mij werd er juist gezegd dat ze nog in gesprek zijn over een nieuwe functie voor Luinge.

Ten slotte: ik denk dat je met bundelt bungelt bedoelt, maar dat is je vergeven. Maar wat je onwetendheid wel extra benadrukt is dat Kesler al lang bekend heeft gemaakt dat hij er na dit seizoen mee stopt.

Er wordt schandalig omgegaan met de beste scheidsrechter van de Nederlandse velden. Ik denk dat Kesler de rapporten van Luinge en Vink door elkaar heeft gehaald. Die maakt wekelijks fouten. Eindelijk is hij daar afgelopen week eens voor gestraft.

24 april 2010 om 09:58

Wat ik gister hoorde was het raarste van allemaal.
Dat als een scheidsrechter 2 wedstrijden niet heeft gefloten heeft hij geen wedstrijd ritme.
Dat vind ik raarst van allemaal, hij traint elke dag net of hij dan geen wedstrijd kan fluiten.

ach de knvb staat niet echt voor eerlijkheid.dit is eens een goede poll om alle supporters naar haar toe te krijgen,want hier zijn we het bijna allemaal mee eens

ik blijf het betreuren dat hij moet stoppen maar ik begrijp de knvb ook wel want zijn contract loopt af en dan is de keus aan hun om te verlengen.

maar ik genoot zo van luinge ook gisteren toen hij in vi opbelde geweldige man!

Kessler moet is zijn smoel houden, zoiets zeg je niet over iemand die meer dan 600 wedstrijden in het betaalde voetbal heeft gefloten. En dan zegt hij Luinge staat in de onderste regionen. Dus hij laat iemand uit de onderste regionen de bekerfinale fluiten? Dat moet toch altijd de beste scheidsrechter doen? Of hij verteld onzin zoals Luinge beaamt, of hij neemt een verkeerde beslissing door Luinge de bekerfinale te laten fluiten. Ik denk toch echt het eerste, want Luinge is een goede scheidsrechter!

24 april 2010 om 10:24

Alleen bepaalt Kesler dus niet wie er waar fluit. Is misschien van enig belang voor je betoog?

Mooi, die gladjanus een keer met de mond vol tanden.

Ik heb altijd een hekel gehad aan de uitstraling van Kesler. Hij is in mijn ogen gewoon geen voetbalman. Hij straalt geen passie uit en heeft al helemaal geen kennis. Daarbij is het een pisje 1ste klas en nu blijkt ook nog eens dat hij de heleboel bij elkaar liegt rondom Luinge.

Geweldig dat Luinge eventjes opbelt om iedereen te laten weten dat Kesler gewoon een leugenaar is. Deze man maakt ook wel eens foute beslissingen, maar het is in mijn ogen de enige scheidsrechter met een uitstraling. Luinge is niet voor niets geliefd bij iedereen, behalve bij Kesler. Het lijkt wel of Kesler om de een of andere reden zijn gram wil halen op Luinge. Iedereen wil Luinge nog zien fluiten, hij fluit goed en zijn leeftijd is gezien zijn prestaties geen probleem. Het enige probleem blijkt dus Kesler te zijn.

24 april 2010 om 10:12

Het is wel erg opvallend als ze Luinge aan de telefoon hebben.
Dat Kesler net doet of er helemaal niks is geweest of dit het 1e gesprek is geweest.
Hij fluit wel goed ze leeftijd is wel een gesprek maar doe dan een contract met een jaar.

Goed dat Luinge even naar de show belde gisteren ! Kesler reageerde niet echt , dat verbaasde me ! Ineens had hij het vernomen via de scheidsrechterscomissie enz... bla bla..

Derksen had Kesler moeten aanpakken op de manier waarop hij zijn laatste afleveringen opkwam voor Luinge , en dat hij echt verbaasd was dat hij moest stoppen.
Het bleef bij een paar beleefde vraagjes , en niet de manier die hij normaal hanteert.
Tuurlijk moet je een mate van respect hebben , wanneer iemand aan het hoofd van een bond staat !!
Maar Kesler had het ook moeten tonen jegens Luinge , en gewoon moeten bedanken voor bewezen dienstjaren en dat het een goeie scheids is enz....
En ook Luinge maakt fouten en heeft ze gemaakt , maar hij heeft altijd een bepaald niveau gehaald !
En toch het respect afgedwongen van veel spelers , en om hem dan weg te zetten als een ondermaatse scheidsrechter , dat is een directeur Knvb onwaardig !

Luinge is niet te benijden! Ook gisteren zette hij zich smakelijk voor schut voor heel Nederland
Deze man maakt van elke wedstrijd zijn wedstrijd. Ben blij dat we volgendjaar van hem af zijn

24 april 2010 om 10:20

Heb je het gisteren gezien?
Kesler stond voorschut niet Luinge

Als mijn baas zoiets zou zeggen zou ik ook mijn mond openmaken, want dit is gewoon je eigen hhagje redden waarom Luinge niet meer mag fluiten met een reden die niet waar is.. Erg slap van kesler

24 april 2010 om 10:31

Kesler stond zeker niet voor schut. Dat was Luinge, eigenlijk zoals altijd als hij z'n mond open doet.

Kesler zat gisteren duidelijk te 'liegen'. Wat een lulkoek zeg over Luinge, hij moet gewoon blijven fluiten! Veruit de beste scheids op dit moment in Nederland.

Wat vind ik Luinge toch een geweldige man, hoe hij gisteren opbelt, echt mooi. Wel erg jammer dat Kesler Luinge zo naar beneden haalt, want ieder mens kan zien dat Luinge niet in 'de onderste regionen' thuis hoort.

Bij hoeveel wedstrijden hebben we wel niet het woord Luinge-show moeten aanhoren? Dat hij na de wedstrijd een gezelligheidsdier is en het goed met hem toefen is in een bar is volgens mij voor de spelers en trainers een belangrijker factor om hem te willen behouden dan zijn kwaliteiten als scheidsrechter. Met de kwaliteit van Luinge valt het volgens mij ook nog wel mee. Er zijn inderdaad betere scheidsrechters. En Kesler praatte gisteren totaal geen onzin en heeft wel degelijk vakkennis.
Ik denk dat het eerder aan het niveau van de gemiddelde voetbalsupporter ligt waardoor mensen als Kesler niet begrepen worden. Maar dat hoeft ook helemaal niet, hij heeft namelijk wel 12 jaar als hoogste verantwoordelijke de Knvb bestuurd. Als je dat kunt heb je wel wat in je mars want anders wordt je eruit geschopt. Daar is namelijk ook gewoon sprake van democratie. Verder vertelt Luinge ook van alles in de media waarvan niemand kan controleren of het klopt, Kesler vertelde in dit geval ook iets waarvan niemand kan controleren of het klopt. Maar wie van de twee dan de waarheid spreekt is natuurlijk de vraag.
En nogmaals, ik heb regelmatig (eigenlijk te vaak) het woord Luinge-show horen vallen. En als dat woord valt heb je gewoon niet goed gefloten zo simpel is dat.

Wat een schitterende televisie was dit zeg Heerlijk, ineens een boze grunninger aan de telefoon.

24 april 2010 om 10:37

Het is een Drent

Henk Kessler moet zelf eens goed in de spiegel kijken. Een gluiperd eerste klas.
Heb wel is een biertje met Roelof gedronken in het altijd gezellige Bussum en het is een zeer amaibele man. 25 wedstrijden op het hoogste niveau is geen kattenpis. Henk Kessler lijkt in zijn afscheidstournooi daadwerkelijk al zijn realiteitsbesef en controle te zijn verloren....eerst het contract met Bertus van Marwijk verlengen alvorens het WK van start is gegaan, daarna de hele Twente moet kampioen worden campagne, scheidsrechters aanwijzen en nu Roelof een hak zetten.

Wat een heftige discussie zeg, Kesler vs Luinge, eindstand Luinge wint het potje Kesler zat fout, ”We willen Roelof tegen zichzelf in bescherming nemen” , klinkt zo kinderachtig tegenover hoe dat gezegd werd over Luinge, eindstand dat was het breekpunt toen Luinge ging bellen en ingrijpen.

24 april 2010 om 20:58

Hoe weet jij dat Kesler fout zat? Ken je het rapport van Luinge? Wat een domme reactie zeg! Wel je feiten kennen he.

Kesler stond mooi met zijn bek vol tanden. Wat een verschrikkelijke kwal is die vent zeg..

Ben echt blij dat hij oprot.!

Iedereen, voetballers trainers en supporters willen dat Luinge nog doorgaat met fluiten en alleen de Knvb weer niet.

Zijn ze misschien bang omdat Luinge zijn wedstrijden eerlijk fluit, en niet zoals de Knvb wil???

Een schitterend moment gisteren Luinge die aan de telefoon hangt en die Kessler iets hoort zeggen dat volgens hem absoluut niet waar is en dan met die stemverheffing.
En dan mooi die reactie van Kessler te zien.

Een scheidsrechter met zo'n staat van dienst zo behandelen. Schandalig gewoon. Het blijkt maar eens te meer dat Kesler gewoon niet de benodigde capaciteiten heeft om een aantal dingen te runnen. Dit soort uitspraken is daar het klare bewijs van. Gewoon liegen om je eigen beslissing in een beter daglicht te zetten ten koste van de beste scheids van Nederland. Behoorlijk laag en het is maar goed dat Luinge daar even op gereageerd heeft. Ik zal blij zijn als Kesler weg is. Heb het respect nu wel verloren.

@fr_08

- wanneer zag jij hem dan met z'n bek vol tanden zitten? Is mij niet opgevallen.

-ik ook, maar dan voor wat betreft Luinge

-nee hoor, ik niet. En als je hierboven leest zie je dat er meer zijn.

-eerlijk fluit? Hij fluit zoals Luinge wil. Met als dieptepunt De Graafschap-psv van een paar jaar geleden.

24 april 2010 om 11:35

@vak30

-andere zender gekeken?
-dat hebben we gelezen in je andere 20 reacties hierboven
-ja, vast wel zo'n 10%
-een scheidsrechter beoordelen/veroordelen op een wedstrijd van een paar jaar geleden?

ON: Het is toch schandalig dat Kesler iemand te kijk wil zetten, terwijl hij niet eens de feiten kent. Hoe in hemelsnaam kan hij beweren dat Luinge in de onderste regionen van het scheidsrechterskorps zit wat beoordeling betreft, terwijl dit dus niet zo blijkt te zijn. Ik kan de beoordelingen niet controleren, maar wanneer een scheidsrechter bijna iedere week in de Eredivisie fluit en een beladen bekerwedstrijd moet fluiten, kont Luinge wel geloofwaardig over.

24 april 2010 om 11:58

Is Kesler je buurman of familie van je of zo. Je zit het zo voor hem op te nemen.

Kesler stond gewoon Keihard voor lul gisteren.

24 april 2010 om 12:06

Ik vond Luinge eerlijk gezegd meer voor lul staan met zijn telefoontje. Heb toch echt het idee dat het niet voor niets is dat de Knvb niet nog een jaar met hem verder wil op het hoogste niveau. Daar zal echt wel een analyse en beoordeling onder liggen. Daar mag Luinge het mee oneens zijn, maar vind het een beetje kinderachtig zoals hij daar dan op reageert.

24 april 2010 om 12:15

Vak 30 komt ook uit Enschede,dus dan zie je dingen anders als Kessler aan het woord is dan andere nederlanders
Kessler was gister in vorm,liegen over Luinge,liegen over bedreigingen van Nac supporters,heeft hij nog wel iets gezegd wat waar is?
Ben geen fan van Luinge ofzo,maar je gaat mij niet vertellen dat een slecht presterende scheids(volgens Kessler) 25 wedstrijden en de beslissende bekerfinale krijgt toegewezen,dan lieten ze hem wel afbouwen in de 1e divisie...

@patrick070

Ik vind het juist kinderachtig van Kessler om Luinge zo af te kraken op televisie,of het nou waar is of niet...
Denk dat jij ook de telefoon zou pakken als er over jou (volgens jou) onzin over je verteld word en je word afgedaan als een oude demente man...

24 april 2010 om 12:43

Het leek er bijna op dat dacht ik dan toen ik het hoorde.
Dat iemand anders zijn stem had overgenomen hij ging helemaal uit ze dak.
Totaal niet Luinge kennende hij zet zichzelf echt voorschut iedereen moest lachen. Kan hij dit niet beter bespreken op het kamertje van Kesler.

En man van 55 kun je toch niet serieus nog de eredivisie laten fluiten!
Luinge scoort idd heel laag, alleen in het telegraaf klassement staat hij hoog.het telegraaf klassement zegt niks over hoe je fluit . maar meer in wiens voordeel je fluit. Vink kreeg bv van de telegraaf voor de wedstrij az-twente een 6, terwijl hij bij vi voor die wedstrijd een 3 kreeg.

Ik snap wel dat Kesler nu als een pisnicht gezien wordt, maar men moet toch wel ff verder denken.

Tuurlijk is het schandalig dat een goed fluitende scheids weg moet, maar bedenk weldat Luinge ook veel te oud is om Europees nog een rol te kunnen spelen.

Dat staat natuurlijk schandalig bij de Europese bonden als ze zien dat in NL een scheids van 80 jaar nog steeds moet fluiten.

Dus ik begrijp wel dat dit een lastig parket is voor de Knvb. Het is toch ook wel enigzins te begrijpen dat de Knvb liever ruimte wil maken voor nieuw talent dat wél kans maakt om Europees naam te maken via Europese duels?

Er werden alleen maar drogredenen aangevoerd waarom Luinge weg moest....en uiteindelijk bleek zelfs een van de redenen...omdat hij onderaan qua beoordelingen stond...niet eens te kloppen.....tja dan loop je wel tegen de kijkers te liegen. De werkelijke reden zullen we weer nooit weten.

Iedereen kan doen wat hij wil, maar het moet gewoon afgelopen zijn met deze discussie. Luinge gaat niet meer fluiten, dat bleek gisteren wel. Ik vind het niet zo erg, vind hem een showmakertje. Ik heb liever scheidsrechters die je bijna niet ziet in de wedstrijd alleen als het moet. Verder vind ik dat je de jonge scheidsrechters ook een kans moet geven. Het is niet voor niks dat er geen nederlandse scheidsrechters op het Wk staan. Makkelie is een hele goeie scheidsrechter en Ketting deed het ook niet slecht toen die Wegereef moest vervangen.

Als ik die motivatie en spraak van Luinge hoor dan heb ik het idee dat hij zijn eigen wedstrijd aan het verliezen is op de bank van de Jenever. Wat is die man verbaal waardeloos zeg! Ik vond Kessler gisteren een interessante spreker die ons toch enig inzicht heeft gegeven in de werkwijze van de Knvb. Zo blijkt dus dat scheidsrechters worden beoordeeld en aan de hand van die beoordeling wedstrijden toegewezen krijgen ( niet meer dan normaal lijkt mij) dat Vink bestraft word wegens enorme nalatigheid en hoe de licentie commissie in elkaar steekt. Verder kan ik het wel waarderen dat hij een "steekje" aan Ajax geeft door opzichtig met zijn komaf te communiceren. Nu kun je discusseren of hij dit wel of niet moet doen maar ik vind dat mensen van de Knvb altijd liefde voor het voetbal moeten hebben en of ze nu verbonden zijn met Ajax, PSV of desnoods wijlen Top Oss maakt niets uit.

Kessler bedankt voor de Topklasse! Binnen 10 jaar heb je door segmentatie vanzelf weer gezonde profclubs! Tabee en tot ziens op de oude markt in Enschede

Kesler is een vuile gluiperige rat en leugenaar.
Wat hij gisteren flikte bij Luinge is weer zon voorbeeld van zijn staaltje gluiperigheid.
Misselijke vent!!!
Ook de historie met Fortuna zit mij nog steeds dwars, daar heeft hij ook vieze spelletjes gespeeld.
Gelukkig dienden Luinge en Fortuna hem van dusdanige repliek dat hij nu overkomt als een onbetrouwbare lulhannes.

Eindelijk afgelopen met die Luinge show
Werd tijd dat ie ermee ophoud
Hij had duidelijk voorkeuren voor bepaalde clubs
Het is ook niet voor niets dat Nl se scheidsrechters er jarenlang niet goed opstonden bij de Fifa - Uefa

Zeer zwak en laag wat Kesler gisteren liet zien. Zelfs als Luinge bij de onderste regionen zou behoren, hoor je dit niet op tv te zeggen. Als baas zijnde doe je dat niet bij een werknemer die zich jarenlang goed heeft ingezet. Persoonlijk hoop ik dat Luinge nog gewoon een jaartje blijft fluiten. Ik vind het nog altijd een van de betere. Er lopen een aantal scheidsrechters rond die misschien wel de goede leeftijd hebben, maar die het spelletje totaal niet aanvoelen. Daar zouden ze misschien eens iets aan moeten doen. Bij bepaalde scheidsrechters weet je van tevoren dat het een drama gaat worden.

24 april 2010 om 13:46

@ leypo
Bij bepaalde scheidsrechters weet je van tevoren dat het een drama gaat worden.

Dat zeg je precies goed
Als je naar de kuip moest en Luinge floot ... dan wist je het van tevoren al ... dat is ook precies het probleem
Luinge kreeg wat bitterballen en een pilsje na afloop en was weer helemaal blij . De tegenstander tja die had pech .

Luinge is op dit moment de allerbeste scheidsrechter van het hele Nederlands betaald voetbal!
Luinge held!

wat is Kesler een vervelende vent, maar wel een leuk stukje tv.

Voor wie doe je het goed??
Voor de ene is Luinge een goede en voor de andere weer niet.....
Ik en velen mogen hem wel. Maar dat is geen reden om een 50+er te laten fluiten.
Luinge bedankt.

Heerlijke tv. Derksen heb ik ook nog nooit zo zien grinniken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren