Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal en Manchester City gaan ook op de transfermarkt tegen elkaar strijden

Laatste update:

Bruno Guimarães staat hoog op het wensenlijstje bij zowel Arsenal als Manchester City, zo meldt The Telegraph. De Engelse kwaliteitskrant verwacht eenzelfde strijd als afgelopen zomer om Declan Rice is gestreden. De 26-jarige Bruno Guimarães ligt bij Newcastle United nog tot medio 2028 vast.

Afgelopen zomer deden the Gunners en the Citizens er alles aan om Rice te contracteren. Arsenal nam de Engelse controleur uiteindelijk voor ruim 115 miljoen euro over, waardoor manager Mikel Arteta als winnaar uit de strijd kwam.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Bruno Guimarães is al langere tijd van grote waarde bij Newcastle United.

Nu heeft Arteta opnieuw zijn oog laten vallen op een speler die ook Manchester City-manager Josep Guardiola aan zijn selectie wil toevoegen. De Spanjaarden zijn zeer gecharmeerd van Bruno Guimarães, die ook belangstelling geniet van Paris Saint-Germain. De twintigvoudig international van Brazilie is volgens Transfermarkt 85 miljoen euro waard.

Volgens The Telegraph heeft Bruno Guimarães een afkoopclausule van 100 miljoen euro in zijn contract staan, al valt de prijs wellicht nog te drukken. De rechtspoot kan Newcastle United in ieder geval behoorlijk wat winst opleveren, daar hij in januari 2022 voor ruim 42 miljoen euro overkwam van Olympique Lyon.

Arsenal wil Bruno Guimarães halen omdat de toekomst van Jorginho en Thomas Partey onzeker is. Eerstgenoemde loopt na dit seizoen uit zijn contract, al kan hij nog akkoord gaan met een verlenging van zijn verbintenis. Partey, die dit seizoen worstelt met zijn fitheid, staat mogelijk voor een lucratieve transfer.

Manchester City volgt niet alleen Bruno Guimarães op de voet. Ook zijn boezemvriend Lucas Paquetá is nog altijd in beeld in het Etihad Stadium. West Ham United-middenvelder Paquetá wordt echter meer gezien als een mogelijke opvolger van Bernardo Silva, mocht de Portugees nog vertrekken uit Manchester.

Sinds zijn komst naar Newcastle speelde Bruno Guimarães al 101 wedstrijden in het shirt van the Magpies. Daarin was de Braziliaan goed voor 14 doelpunten en 14 assists. Bij zowel Arsenal als Manchester City kan hij zich voegen bij een aantal teamgenoten van a Seleção.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kwalitatief zeker een aanwinst als Party of Jorginho vertrekken, maar zie hem liever niet in ons shirt. Grote smeerlap en theaterspeler waar ik een aardige hekel aan heb eerlijk gezegd.

24 april 2024 om 11:14

Dan irriteer jij je zeker mateloos elke wedstrijd aan Arteta? Deze klasbak zou je middenveld in een keer dribbelend verbeteren zeg

24 april 2024 om 12:47

Ik erger me wel eens aan Arteta idd. Weet verder niet wat dit ermee te maken heeft

24 april 2024 om 11:21

Tja Gooner4, ik denk dat dit typisch zo'n geval is van: hekel aan als hij tegen je speelt, geweldig als hij voor je speelt.

Zolang zijn mentaliteit in het team gewoon goed is, heb ik er geen problemen mee. Kan daar moeilijk een oordeel over vellen, dus weet het niet. Maar als hij een Aubameyang type zou zijn, dan zie ik hem liever niet komen. Daarmee doel ik dan vooral op spelen voor zichzelf, niet bereid zijn hard te werken etc. Dat zie ik bij Guimaeres op het veld bij Newcastle niet, maar weet niet hoe hij daar achter de schermen is natuurlijk.

24 april 2024 om 11:52

Voor 85 miljoen denk ik dat je beter eens bij Frenkie gaat aankloppen, eerlijk gezegd. Ik zie in Guimares een beetje een mindere versie van Rice, terwijl Frenkie perfect zou aansluiten op ons middenveld bij Ode en Rice.

ik denk ook dat Barca wel open staat voor een transfer maar ik weet niet of Frenkie weg wil uit Barcelona?

24 april 2024 om 12:00

Ik vraag me dat af eigenlijk. Frenkie heeft een verdedigende speler naast zich nodig, dat zou dan Rice moeten zijn. Maar ondertussen is Rice aanvallend eigenlijk gewoon beter dan Frenkie als je het aan mij vraagt. Dus kan je dan niet beter Rice op de plek van Frenkie zetten en een verdedigendere speler naast Rice?

Of als je Rice toch als verdedigende optie wil behouden dan zou ik tenminste iemand op die beoogde plek van Frenkie zetten die beter kan aanvallen dan Rice.

24 april 2024 om 12:09

Frenkie vind ik ook niet de oplossing, maar dat is mijn mening.
Je zag gister dat een speler als Partey op 6 enorm veel toevoegt. Een man met een sterk fysiek (ondanks blessures), die tussen de linies passes verstuurd vanaf de 6 positie en vaak ook 1 touch passes vooruit geeft...

Frenkie is veel meer een dribbelaar dan passer wat mij betreft. Zeker vanuit de 6 positie.

Persoonlijk denk ik dat een Douglas Luiz of Bruno Guimaeres beter passen bij Arsenal op de ''8'' positie als je met Rice als 6 gaat spelen.
Of wellicht ook een optie: Lucas Paqueta. Werkt zich tegenwoordig ook kapot als middenvelder bij WHU. Heeft een aardig fysiek, maar heeft ook een goede pass en dribbel.

24 april 2024 om 12:13

Paqueta lijkt me ook een geweldige optie inderdaad. Of een Barella. Offensief minder dan Paqueta (maar beter dan Rice en Frenkie), maar defensief dan weer een stuk stabieler.

Of echt een breker als zuivere centraal verdedigende middenvelder. Maar daar kan ik niet meteen aan een optie denken eerlijk gezegd.

24 april 2024 om 12:25



24 april 2024 om 12:28

Echte defensieve middenvelder zou ik ook niet weten. Die moet over fysiek beschikken, kunnen verdedigen, maar ook het liefst kunnen passen vanuit die plek.

Momenteel is Partey daar wel ideaal voor hoor. Vanuit die positie versneld hij het spel enorm goed. Beter dan Rice die hem juist vaak met een aanraking of 2 a 3 naar voren dribbelt meer.

Zubimendi wellicht? Maar die heeft dan weer het fysiek niet en wellicht het tempo/handelingssnelheid niet?

Douglas Luiz als 6 i.p.v. Partey of Paqueta/bruno i.p.v. Partey (en dan Rice op 6)?

24 april 2024 om 12:31

Dan zou ik toch eerder voor Rice op de CVM gaan en dan iemand als Paqueta of Barella voor die 8 positie gaan halen.

24 april 2024 om 12:56

Doucoure van Crystal Palace zou daar een uitstekende optie kunnen zijn

24 april 2024 om 13:06

Op basis waarvan zou Barella aanvallend beter zijn dan Rice en Frenkie?

24 april 2024 om 13:08

Barrella is qua rendement denk ik wel een aanvallend betere speler dan Frenkie hoor. Die scoort amper hé. Heeft een veel beter schot dan Frenk.

Rice scoort aardig veel voor een Cvm/cm. Idem de assists (al ligt dit deels ook aande corners/vrije trappen)

24 april 2024 om 13:08

Doucouré lijkt een leuke optie maar ook die lijkt mij voetballend te min. Idem voor Onana.

Daarnaast is hij er ook al weer lang uit volgens mij hé? Niet heel chill.

24 april 2024 om 13:23

Barella heeft dit seizoen 2 competitiegoals gemaakt en in zijn hele carrière 22 (zelfs minder dan Frenkie).

24 april 2024 om 13:39

Omdat dat niet zijn primaire taak is bij Inter. Maar hij heeft toch al duidelijk getoond goals te kunnen maken en hij heeft een goed afstandsschot.

En misschien nog wel het belangrijkste, hij scoort vaak in grote wedstrijden.

24 april 2024 om 13:47

Nog even ter aanvulling. Als ik transfermarkt mag geloven is het meeste goals dat Frenkie ooit gemaakt heeft in een seizoen op het hoogste niveau (enkel competitie) 3. Zijn hoogste doelpuntenbijdrage ooit is 8 (0 goals, 8 assists bij Ajax).

Barella heeft in zijn hele carrière al 2 keer 6 goals gemaakt (2 keer zo goed als Frenkies beste seizoen ooit op dat vlak dus) en ook al eens een seizoen met 13 assists. Hij heeft momenteel dus al drie seizoenen waarin hij het beter doet dan Frenkie in zijn beste jaar ooit (en dat was in de eredivisie) en kan dat dit jaar ook nog breken want nu zit hij met 2 goals en 6 assists ook aan 8.

24 april 2024 om 13:49

Rice kan perfect als verdedigende middenvelder spelen, dat is ook zijn natuurlijk positie. Frenkie heeft een profiel dat tussen een aanvallende en verdedigende middenvelder ligt en zou dus een perfecte aanvulling op Rice en Ode zijn.

Daarnaast denk ik dat Frenkie voetballend Arsenal nog sterker zou maken. Mogelijks dat je defensief iets minder sterk bent met Frenkie maar dan los je in 95% van de wedstrijden voetballend op.

Bovendien kunnen dergelijke spelers prima hun momenten kiezen waarop ze aanvallend mee kunnen gaan ( zoals een Rice).

24 april 2024 om 14:02

Zijn er nu dan wedstrijden waarin Arsenal het niet echt voetballend oplost? Zelfs tegen City is dat dit jaar ook al goed gelukt.

24 april 2024 om 14:25

Dat kan, maar had ook een schijthekel aan Antony als Ajax fan. Denk niet dat ik Bruno zo zou waarderen haha.

24 april 2024 om 14:29

Het is van zowel Rice als Frenkie ook niet de primaire taak om goals te maken. Sterker nog, ze hebben allebei een defensievere positie dan Barella. Ik wil alleen maar zeggen dat Frenkie verweten wordt nooit te scoren, maar een Barella het op dat gebied (terwijl hij een aanvallendere rol heeft) amper beter doet. Voetballend is Frenkie een klasse beter. Als we naar Rice kijken heeft hij als verdedigende middenvelder gewoon 6 goals gemaakt.

24 april 2024 om 15:19

Op papier klinkt Frenkie op het middenveld erbij natuurlijk geweldig. Maar kijk naar de rol van lcm van Arsenal. Dan ben je veel meer een loper die voetballend minder toevoegt en juist meer richting de 16 gaat. Frenkie is niet zo’n type.

24 april 2024 om 16:39

Eens. Zou hem graag zien, maar denk dat wij mer gebaat zijn bij een 8 met scorend vermogen ook. Of iemand die er komt. Paqueta of Douglas Luiz zou ik voor gaan in de BPL.

Beiden BPL proven, regelmatig scorend hardwerkend, fysiek ijzersterk en beetje Braziliaanse flair. Ook allebei wel een beetje ''klootzakjes'' die je in je team wilt hebben en het liefst niet tegen je.

Zie hem heel graag komen alleen wel een heel naar ventje wie al vaker ruzie met onze spelers gehad heeft op het veld.

24 april 2024 om 16:54

Maar dan zou hij ditmaal onderdeel zijn van ons team en een kwal voor de tegenstanders. Niks mis mee!

Hoop dat bruno bij ons blijft of dat atletico een poging waagt, daar past die ook uitstekend bij qua gedrag

Irritant maar wel enorm goed, als het een van je eigen is dan mag alles natuurlijk. Hij is ook eigenlijk bijna nooit geschorst of geblesseerd dus op zich ideaal. 100 miljoen is wel te veel van het goede toch. Zou bijna denken ga dan voor 70 miljoen en De Jong haha maar die komt dan eigenlijk de ziekenboeg versterken helaas. Een spits zou wel prio nummer een moeten zijn toch. Des noods Jesus verkopen en sowieso Nketiah. Daar moet je toch wel bijna 100 miljoen voor kunnen krijgen.

24 april 2024 om 11:32

Jesus zie ik niet snel verkocht worden.
Arsenal moet gewoon Ramsdale, Tierney, Tavares, Lokonga, Nketiah sowieso verkopen.
Vieira en Patino verhuren.

Nelson alleen verkopen, als je er een goede winger bij krijgt die op rechts kan spelen (nico Williams, Olisé of Pedro Neto).

Restes als opvolger van Ramsdale.
Gutierrez van Girona zou ik als linksback graag zien komen, maar dan moet je in mijn ogen ook Zinchenko verkopen (dus Zinchenko, Tavares en Tierney dan inruilen voor Gutierrez).
Nketiah verkopen en Isak of Gyokeres proberen te halen.
Lokonga verkopen en een topper zoals hier beschreven halen.

Verder zou een back-up van Saliba geen overbodige luxe zijn. Diomande, Antonio Silva, Leny Yoro of Marc Guehi bijvoorbeeld (al lijkt Yoro helaas wel richting Madrid te gaan)

24 april 2024 om 12:02

Als je al die spelers wil halen (en dan heb ik het over 1 speler per positie) dan zit je sowieso boven de 300 miljoen aan inkopen lijkt me.

24 april 2024 om 12:08

Jesus hoeft ook niet weg maar het zal dan een roulatiespeler worden. In principe heb je dan de nieuwe spits + Havertz en dan is Jesus toch de derde optie. Met zijn salaris is dat toch niet te doen lijkt mij. Jesus is voor mij wel nog steeds fantastisch hoor maar hij kan totaal niet afwerken natuurlijk.

Restes ken ik niet maar wil je best geloven al lijkt een ervaren rot die er direct staat als backup misschien wel beter.

Was Patino helemaal vergeten, was een groot talent dus nog een seizoen verhuren lijkt het beste ja. Eventueel verkopen als het er dan toch niet uit komt.

Nog een linksback zie ik Arteta niet doen omdat Timber weer bijna terug. Dat is dan eigenlijk de niewe speler die multifunctioneel zal zijn en overal in de verdediging kan spelen

backup voor Saliba lijkt mij niet helemaal een prio omdat je andere posities hebt die dringender zijn. Ook nog natuurlijk Tomi en Timber (al weet ik niet of Arteta hem centraal wilt gebruiken). Eventueel ook White waarvoor Arteta Gabriel nog liet banken aan het begin van het seizoen.

24 april 2024 om 12:20

Arteta heeft al aangegeven dat hij Timber als back ziet. Links en rechts.

Denk dat een spits, winger en LCM de prio heeft, maar dat een back-up van Saliba ook nodig is.

Linksback zie ik ook niet komen, true.

Ramsdale verkopen voor een aardig bedrag en een transfervrije keeper binnenhalen. Ik heb even gekeken (en weet niet of het 100% klopt), maar de volgende keepers zijn transfervrij na dit jaar: Alex Meret, Koen Casteels, Keylor Navas & Rui Patricio (wel heel oud al), Barkas en Dimitrievski.
Daar zijn de eerste twee misschien een optie en dan levert de verkoop je veel geld op, maar de aankoop van de vervanger is dan minimaal (tekengeld)? Dit kan je dan weer ergens anders investeren (hopelijk).

Verder kan je een Tierney + Tavares verkopen en Cedric transfervrij laten gaan. Dan kan je van dat geld (inclusief een deel van Ramsdale's som) toch wel quite spelen op het halen van een RCV ala Guehi, Diomande of iets soortgelijks.

Lokonga op het middenveld kan ook nog wel wat opleveren en Nketiah en eventueel Nelson voorin ook, gok ik.

Die drie verkopen en dan een winger, Isak en een middenvelder halen. Vieira verhuren wellicht.

Arsenal zal ook wel een aardig budget hebben, gezien de CL inkomsten & goede eindnotering dit jaar weer.

OUT: Ramsdale, Cedric, Tierney, Tavares, Lokonga, Nketiah & eventueel Nelson & Partey (mits goed bod)?
IN: Back-up keeper (transfervrij?), RCV, LCM, SP en Rw.

Zou wellicht moeten kunnen? En anders zal ik eerder kiezen voor een type Isak, die nog op de buitenkant kan spelen als spits. Dan kan je een RCV, LCM en SP halen en lijkt mij dat ''voldoende''.

24 april 2024 om 12:38

Overigens vind ik dat Arsenal ook wel wat scherper op aflopende contracten mag zijn bij andere clubs. Er lopen voldoende ''opties'' rond die je als goedkope back-up kan halen, waardoor je kan investeren in 2 toppers op 2 plekken (spits en LCM bijvoorbeeld).

Stel je verkoopt een Ramsdale, Tierney, Tavares, Nketiah en Lokonga bijvoorbeeld.

Casteels of Meret als back-up keeper (transfervrij, pin mij er niet op vast, want heb dit van transfermarkt). Geld dat Ramsdale oplevert, kan je dan gebruiken voor de ''toppers''.

Achterin heb je aflopende contracten bij spelers als:
Ben Johnson (back die op beide posities kan, Engels en degelijke back-up?)
Tosin Adarabioyo (vind ik sterke indruk maken bij Fulham. Transfervrije back-up voor Saliba).
Lloyd Kelly van Bournemouth. Ook transfervrije, Engelse back-up voor Saliba?

Zie dat Kenny Tete en Ola Aina ook aflopende contracten hebben. Doen het ook best aardig in de BPL, maar lijkt mij niet heel logisch en het niveau.

Vooral Tosin lijkt mij wel een uitstekende, transfervrije back-up van Saliba! Bespaar je alweer fors t.o.v. een komst van een Guehi of Diomande bijvoorbeeld.

Middenveld zijn ook nog spelers met aflopende contracten zoals Rabiot, Ndidi (pure Cvm), Guido Rodriguez (pure Cvm), Leandro Barreiro (geen idee of die het niveau aankan), maar daar zie ik Arsenal eerder fors investeren in 1 topper (net als spitsplek).

En wellicht ook slim omgaan met spelers die degraderen. Bij Forrest heb je met Gibbs-White, Danilo en die Argentijn op het middenveld wel 3 leuke spelers rondlopen op het middenveld. Wellicht dat die te duur worden in de Efl?

24 april 2024 om 12:43

Zou ideaal zijn natuurlijk maar dat soort deadwood zijn ze echt enorm slecht mee met verkopen bij Arsenal jammer genoeg. Zou ook sowieso Zinchenko ook verkopen hoor. White op RB die bijna alles zal spelen en dan Timber/Tomi voor beide backs als backup/starters. Kiwior eventueel als backup van Gabriel en 3e keuze LB. Zinchenko kun je dus gewoon verkopen en nog best redelijk mee verdienen waarschijnlijk.

Dan heb je ruimte voor een goedkope backup voor Saliba eventueel maar iemand achter Saka is voor mij nog belangrijker. LCM is ook een rare positie want in principe is Partey/Rice/Odegaard ideaal maar helaas kun je niet op Partey bouwen. Dua LCM en Spits als prio met Rw erachter. Eventueel dan RCV als er nog budget is.

24 april 2024 om 12:53

Heb liever een spits en een rechtsbuiten, al denk ik dat Arteta in Havertz een 1e spits ziet met Jesus als concurrent. Nketiah dan weg, Viera verhuren en een top back-up van Saka kopen. Verder nog de vraag wat er nodig is op het middenveld. Zolang Partey en Jorginho blijven hoe je daar niet te veranderen. Achterin hoeft er van mij eigk niet bij..

24 april 2024 om 13:04

Ik blijf erbij dat er achter Saliba iemand moet komen. White speelt nu alles met pijntjes ook. Die kan je dan niet zomaar als back-up van Saliba zien. Speelt ook amper nog daar.

Tosin zou ik echt een topaankoop vinden. Transfervrij & bekend met BPL. Doet het uitstekend bij Fulham ooK!

24 april 2024 om 14:29

Tomi, Timber en White kunnen allemaal centraal mocht Saliba eruit liggen. White en Timber zullen wss wel de vaste backs worden, maar daarachter heb je ook nog Zini en Kiwior. Denk dus niet dat er iemand zal komen, aangezien dat in mijn ogen dan ook iemand moet zijn die beter op cv moet zijn dat die 3 die ik als eerste benoemde.

24 april 2024 om 15:21

Timber gaat echt niet centraal staan hoor. Dat heeft Arteta al aangegeven. Wat mij betreft verkopen we Zinchenko en haal je dan een goede linksback erbij. Dan heb je in principe voldoende achterin.

24 april 2024 om 16:35



Ik zou Zinchenko behouden en gewoon Tierney Tavares en Cedric laten gaan.
Walters promoveren en verlengen en Tosin Adarabioyo transfervrij ophalen bij Fulham.

Dan heb je gewoon White/timber - Saliba/tosin - Gabriel/kiwior - Tomi/zinny

En dan kan je Timber ook nog als LB gebruiken. Tomi als RB. Kiwior bij nood als LB.

Zinny kan je prima gebruiken als back tegen de kleintjes om meer te creeren vanuit het middenveld...

En als je Zinny wil verkopen, dan zou ik Tierney gewoon houden. Die heeft een overlappende speelstijl. Heel anders dan de overige linksbacks bij ons (of opties op die plek)

24 april 2024 om 11:33

Frenkie is inderdaad nu geblesseerd, maar hij heeft geen grote blessure geschiedenis. Dus ik zou wat dat betreft dat je niet af laten schrikken, mits de mogelijkheid er is om hem te halen. En ik denk dat deze blessure ook een gevolg is van het continu te vroeg beginnen weer dit seizoen. Wat mij betreft zijn 3 posities essentieel: spits, LCM (LAM technisch gezien) en linksback. Ik zou inderdaad ook de spitspositie op nummer 1 zetten qua prioriteit, gevolgd door LCM op 2 en linksback op 3. Zeker ook gezien de beschikbaarheid van alternatieven voor posities.

Nketiah moet sowieso verkocht worden inderdaad, helemaal mee eens. Daar had je in mijn optiek al eerder op moeten cashen. Hopelijk krijgen we voor hem nog wel een mooi bedrag, want ik heb zelf het gevoel dat we bij hem niet het ijzer hebben gesmeden toen het heet was.. Hij brengt uiteindelijk gewoon te weinig en zeker als invaller brengt hij bijna nooit wat (in tegenstelling tot Trossard of Jesus).

Jesus zou ik zelf wel houden. Je voorste drie moeten goed bezet zijn. Jesus is daarin multifunctioneel, net zoals Trossard. Als je dan een echte spits haalt, dan zit je qua bezetting best goed. Dan heb je Martinelli, Trossard, Saka, Jesus, Havertz en een nieuwe spits dan. Jesus heeft bij City laten zien dat hij ook erg goed als rechtsbuiten kan spelen, waarmee hij dan Saka in mijn optiek wat meer zou kunnen ontlasten. Als er budget over is dan zou ik graag een multifunctionele snelle winger willen zien komen. Of als je Jesus verkoopt om dat te bewerkstelligen, dat zou nog prima zijn.

24 april 2024 om 11:57

Enige rare bij een nieuwe LCM Spits is dat je dan toegeeft als Edu/arteta zijnde dat Havertz en Jesus als roulatiespelers het niet hebben en vooral Havertz zie ik eigenlijk niet gedropped worden door Arteta. De Jong zou voor mij echt fantastisch zijn maar ja toch tricky met al die kleine blessures. Isak is eigenlijk wat mij betreft ook iemand die te vaak ontbreekt met blesssures maar het zijn bij hem ook nooit grote en het is een fantastische speler. Jesus heeft het voor mij ook niet als buitenspeler en als Arteta dat wel dacht dan zagen wij hem toch ook af en toe voor Saka erin staan denk ik dan.

Ik was Zinchenko en Saka eigenlijk wel vergeten. Die eerste moeten ze lozen en Saka heeft een goede backup nodig. Ik ben wel klaar met Nelson, begrijp mij niet verkeerd heb hem altijd best okay gevonden maar het is duidelijk dat Arteta liever Saka 30x achter elkaar start dan te vertrouwen op Nelson. Dan moet je doorschakelen.

Als Timber terug is heb je dan Kiwior, Timber, White en Tomi voor de backs en dat is zo slecht nog niet mits eentje niet weer het hele seizoen eruit ligt natuurlijk. White en Timber basis met Tomi als eerste backup voor beide backs? Misschien iemand van de jeugd promiveren indien nodig voor de cups erbij. White is gelukkig nooit geblesseerd en Kiwior is ook altijd fit dus die kun je in nood altijd gebruiken.

Helemaal vergeten dat Raya nog wel overgekocht moet worden dus een deel van het budget gaat sowieso wegvallen. Ramsdale zal ongetwijfeld ook vertrekken maar een backup hoeft niet veel te kosten aangezien Raya alles speelt.

24 april 2024 om 12:04

Maar wil je Frenkie als LAM?

24 april 2024 om 12:15

Hoeft niet als LAM te zijn. Gister speelde Arsenal ook met Partey als 6 en Rice/odegaard ervoor. Rice is natuurlijk dan behouden en Odegaard gaat los haha. Rice is een 6 van nature dus dan Partey op de bank en De Jong naast Odegaard met met hetzelfde dynamiek als Rice/odegaard.

24 april 2024 om 12:20

Die speler naast Ödegaard moet toch wel iets offensiefs brengen vind ik. Nu ga ik niet zeggen dat Frenkie dat totaal niet kan, maar een afstandsschot zit bijvoorbeeld al niet echt in zijn repertoire.

Zoals ik hierboven aangeef vind ik Rice eigenlijk beter in beide rollen (meer defensieve speler of die naast Ödegaard). Nu zou een middenveld Ödegaard-Frenkie-Rice zeker werken, maar ik denk dat er betere opties zijn eerlijk gezegd.

24 april 2024 om 12:25

De backs zijn prima.
White Timber Tomiyasu en Kiwior. Zinchenko verkopen. Walters verlengen en naar 1st team halen.

Geruchten gaan dat Arteta wil proberen om Lewis-Skelly om te turnen naar linker inverted fullback.

Qua middenveld: denk dat Arsenal meer gebaat is bij een type Paqueta, Bruno of Luiz dan een type Frenkie.

24 april 2024 om 12:31

Neto, Frenkie, Zubimendi en Isak. Splash die cash en verdien het terug met CL geld en de PL winst!

24 april 2024 om 12:33

Je hebt hier natuurlijk gelijk over Frenkie. Die heeft niet de diepgang die je bij een 8 van Arteta verwacht. Zegt ook genoeg dat Arteta hier Havertz wilde hebben en zelfs Trossard soms probeerde. Het is helaas meer een droom dan echt realistisch. De Jong op 6 en Rice op 8 is fysiek een enorme risico maar zou waarschijnlijk beter werken dan nu ik erover nadenk. Dat gaat sowieso niet gebeuren met Partey/jorginho en moet je ook niet willen denk ik in de PL. Ach het blijft dromen

@samcrofrenkie Zubimendi gaat te ver haha. Eentje moet dan banken en dat gaan ze niet doen lijkt mij.

24 april 2024 om 12:39

Het ding met Frenkie is dat hij een team kan laten voetballen. Hij voegt niet echt aanvallend of defensief enorm veel toe. En als er nu 1 ding is wat Arsenal al voldoende heeft dan is het naar mijn mening voetballend vermogen.

24 april 2024 om 13:11

Eens. Of het moet een voetballende CVM met fysiek zijn ala Partey. Of het moet een speler met rendement zijn zodat Rice naar CVM kan voor vast.

Paqueta, Bruno G., Douglas Luiz Barrella zou ideaal zijn of een nog creatiever type ala Simons, Musiala of Wirtz.

Zou zeker een goede aanwinst kunnen zijn! Ik vond het toen ook al jammer dat Arsenal hem misliep en dat hij uiteindelijk naar Newcastle ging. Qua transfersom is het vooral afhankelijk van wat het totale budget is en wat er nog meer moet komen (in mijn optiek). Denk in ieder geval dat Guimaeres kwalitatief gezien goed genoeg is om als basisspeler te komen. En dat moet het belangrijkste punt zijn in mijn optiek.

Ik ben erg fan van Partey en kwalitatief gezien in vorm is hij echt super, zoals gisteren was het echt top. Dan heb je met Rice - Partey - Odegaard een super middenveld. Echter, Partey is een man van glas. Daar kun je niet op bouwen in een seizoen en dat moet je ook niet meer willen in mijn optiek. Dus ik zou hem verkopen en Jorginho 1 jaar verlenging aanbieden. Jorginho heeft zijn waarde echt aangetoond bij ons en we moeten wel goede opties houden voor de roulatie. Types als Elneny moet je niet meer in je selectie willen hebben.

24 april 2024 om 11:35

Probleem bij Partey: wie gaat zijn salaris of meer bieden + een acceptabel bod bieden?
Ik denk dat Arteta Partey nog liever uit zijn contract laat lopen, dan dat wij hem verkopen aan een (pak hem beet) Juventus voor 15 miljoen?

Denk oprecht dat Partey voldoende moet opleveren, maar dat niemand dat meer gaat betalen voor een wat oudere, blessuregevoelige middenvelder die ook nog eens wat nare feiten om zich heen heeft hangen (privé) en ook nog een Afrikaans is (niet slecht bedoeld, maar je kan hem tijdens de Afrika Cup wellicht missen).

Elneny mag men alleen verlengen als hij echt minimum wages heeft. Vind hem wel een soort cultheld. Zie hem graag haha.

24 april 2024 om 11:56

@glenn: een club uit S-A is, denk ik, de enige optie als we Partey voor een mooie som willen kunnen verkopen. Als er een club uit S-A komt met een monstercontract, dan zie ik Partey wel die kant uitgaan.

Als het van clubs als Juve moet komen, dan mag je blij zijn met 5 - 10 miljoen (in schijven)

24 april 2024 om 12:03

Eens. Maar ik zie een club uit SA niet snel komen hoor. Geen idee waarom, maar dat gevoel heb ik.

En als die komen, moet Partey er ook nog maar eerst akkoord mee gaan hé. Hij komt misschien beetje patserig over soms, maar ik denk dat Partey nog wel ambitie heeft.



Zie hem graag komen, maar als ik heel eerlijk ben zie ik Alexander Isak nog liever komen van Newcastle, als wij dan toch voor éã©n van hun spelers moeten gaan...

Neem aan dat Newcastle, wellicht, Bruno Guimaeres of Alexander Isak (ã©ã©n van de twee, niet beiden) moet verkopen, willen ze in de selectie investeren (hall wordt ook al voor een fors bedrag overgenomen).

Ik zie dan liever Isak komen en een andere middenvelder, dan dat ik Bruno zie komen en dan een andere aanvaller....

Isak is BPL proven, scoort er op los, groot, snel en sterk. Alleen wat blessuregevoelig, maar ansich haalt hij dan alsnog mooie cijfers. Kan ook op links uit de voeten, ideaal voor Arsenal zou ik zeggen!

Bruno is een smeerlap in het veld. Enige ''minpuntje'' is dat hij al meermaals ''ruzie'' op het veld heeft gehad met spelers van ons, maar ansich moet dat ook weer niets uitmaken...

Al denk ik dat zo'n Toney het bijvoorbeeld wel verbruid heeft bij Arteta en de Arsenal squad voor een eventuele zomertransfer met zijn gedrag...

Frenkie de Jong, Bruno Guimaeres of een Douglas Luiz zouden top aankopen zijn op het middenveld. Partey zal dan wel verkocht moeten worden, al zag je dat hij het spel gister enorm versnelde met zijn 1 touch passes vooruit. Eigenlijk zou ik Partey ook graag verlengen. Idem voor Jorginho.

Vieira verhuren. Partey en Jorginho verlengen en een topper erbij halen.

Als City Bernardo laat gaan, dan is Bruno toch geen waardige vervanger? In mijn ogen een ander type speler dan Bernardo hoor.



24 april 2024 om 11:45

Lees ook veel verhalen dat Bruno ivm FFP regels mag vertrekken en dan voor een bedrag rond de 80 miljoen mag vertrekken.met dat geld hebben ze geen problemen met de FFP meer en kunnen ze Isak behouden. Imo geen probleem want wij moeten andere posities versterken.

Partey en Jorginho moet je eigenlijk allebei verkopen/laten gaan. beiden op leeftijd en Partey mis je elk seizoen een helft van de tijd ivm blessures waardoor je eigenlijk niet zoveel aan hem hebt. Dan kun je beter een speler halen die vaak gewoon inzetbaar is en je team (bank) naar een hoger niveau tilt (amadou Onana). Frenkie is natuurlijk de droom voor op de 8 positie.

Toney staat gelukkig allang niet meer op het lijstje van Arteta en Edu.

24 april 2024 om 12:06

Partey en Jorginho vertrekken? Nee. Dat gaat niet gebeuren.

Partey of Jorginho is het, denk ik. En wellicht dan nog Lokonga (zal vast interesse voor zijn) en Elneny (transfervrij).

Ik gok dat Jorginho sowieso gaat verlengen, tenzij hij persé een basisspeler in een andere competitie nog wilt zijn op zijn oude dag....

Partey zie ik eerder nog een jaar blijven en transfervrij vertrekken, dan hem verkopen voor wat luttele miljoenen (want meer ga je toch niet krijgen).

Onana is leuk, maar gaat Arsenal niet beter maken. Defensief sterk. Voetballend, vooralsnog, te min voor het spel dat wij willen spelen.

Zie eerder wat meer voetballende opties als Bruno, Luiz (villa), Frenkie of Zubimendi komen.

Maar als Partey gaat, dan kan je eigenlijk ook niet aankomen met Frenkie of Zubimendi. Dan mis je wel iets van fysieke kracht in mijn ogen, die Bruno en Luiz wel meer brengen.

24 april 2024 om 13:54

Mikel Merino zou denk ik ook erg goed passen. Kan de stap naar een topclub makkelijk aan, is eigenlijk overal wel goed in. Fysiek sterk, goeie passing, sterk in de lucht, verdedigend prima en een goed schot in zijn linker. Een soort type Xhaka. Zal rond de 40 tot 50 miljoen moeten kosten volgens Sociedad fans, dat is nog wel te doen. Wel al bijna 28 jaar maar kan nog zeker wel 4 jaar mee lijkt me. Quinten Timber zou ook wel leuk zijn, samen met zijn broer bij Arsenal.

24 april 2024 om 15:59

Of Timber het niveau aan kan weet ik niet maar hij is wel echt het type dat perfect zou passen. Voetballend goed, fysiek sterk, flinke longinhoud, neusje voor de goal etc.

24 april 2024 om 16:36

Denk dat het nog wat te vroeg voor Q Timber is. Legt nog te veel onnodig risico in zijn spel en heeft nog te veel balverlies op cruciale momenten op hoger niveau, van wat ik gezien heb bij Feyenoord dit jaar.

Merino is een optie inderdaad. Al vind ik hem, de keren dat ik gezien heb, ook vrij log/lomp overkomen en wat traag in de handeling/draai overkomen. Kan aan mij liggen.

Rabiot is ook transfervrij te halen. Stuk goedkoper dan Merino dus en wel een soortgelijk type (met meer ervaring op het hoogste niveau ook).

24 april 2024 om 16:54

Denk ook niet dat beide weggaan maar als je dan iemand moet behouden dan moet je imo Jorginho behouden ivm de nodige ervaring die hij mee brengt en omdat Partey zoals al genoemd erg blessure gevoelig is.jorginho Lijkt mij overigens ook een belangrijke speler in de kleedkamer van Arsenal.

Zou me ook niks verbazen als er een club uit Saudi-Arabië Partey wel voor een bedrag van ongeveer 20-30 miljoen wil overnemen. Dat moet je altijd accepteren.

Dan is Onana gewoon een prima vervanger op de lange termijn. Zoals je zelf al zegt is hij aanvallend (nog) niet je van het maar defensief is het al wel een monster wie je echt wel tegen de rechter rijtje clubs kunt opstellen of goed kunt gebruiken als je een voorsprong de laatste minuten moet verdedigen. Zit enorm veel potentie in die jongen en hoeft niet enorm veel te kosten ivm de financiële problemen die momenteel bij Everton spelen.

Dan heb je Rice en Onana als echte 6 en dan kun je daarvoor Bruno, Zubimendi of De jong samen met Odegaard zetten die genoeg fysieke kracht en voetballend vermogen met zich mee brengen op het middenveld.

Luiz is ook een goede optie voor op 6 maar hij moet imo pas de laatste optie op het lijstje zijn mochten de ander genoemde namen niet naar ons toe willen komen.

25 april 2024 om 11:22

Maar Onana & een Frenkie, Zubi of Bruno halen gaat nooit gebeuren. Veel te duur.

Zubimendi gaat hem sowieso neit worden denk ik. Is denk ik een type Torreira die na 1 jaar heimwee krijgt naar Baskenland. Is ook wat meer een softie wat mij betreft.

Onana & Douglas Luiz of Paqueta zou echt fantastisch zijn, als je Partey kan slijten voor een mooi bedrag.

Snap niet dat Luiz de laatste optie moet zijn. Enorm goede trap (corners, vrije trappen, pingels), aanvallend sterk, defensief sterk en brengt creativiteit ook nog eens. Daarnaast fysiek ook gewoon goed voor BPL, BPL proven & rendement! Ook nog een beetje een ''klootzakje''.

25 april 2024 om 12:52

Ik denk dat we iets van 200 miljoen ter beschikking hebben om spelers te kopen en dan moeten er ook nog een heel aantal vertrekken.

Spelers zoals Ramsdale, ESR, Partey, Nketiah, Nelson en nog een paar anderen gaan/mogen voor het juiste bedrag allemaal vertrekken. Dan tik je al gauw de 300-350 miljoen aan. Daar kun je echt wel 2 van de genoemde middenvelders van kopen en een aantal andere broodnodige posities in de selectie mee versterken.

Dan betaal je voor 2 van de genoemde spelers max 100-150 miljoen en dan heb je nog 150-200 miljoen over voor 2 a 3 andere posities (RW, LB en Rcb).
Een andere Spits zit er dan waarschijnlijk niet in maar dat is een andere discussie

Dan gaat mijn voorkeur naar Onana en Bruno uit omdat die 2 denk ik het minste gaan kosten, BPL proven zijn en omdat ze beide mogen vertrekken ivm FFP problemen bij de clubs waarvoor ze op dit moment uitkomen.

Voor De jong ipv 1 van de 2 zou ik een uitzondering maken maar ik vraag me af of hij wel naar Arsenal wil komen. Misschien dat Timber een goed woordje voor ons kan doen



25 april 2024 om 15:29

Als je 200 miljoen ter beschikking hebt in de basis, is dat vrij fors.
Dan kan je de volgende spelers nog verkopen
Nketiah rond de 30 miljoen.
Partey rond de 15 a 20 miljoen (sa)
Ramsdale rond de 30 a 40 miljoen
Nelson rond de 20 miljoen
Tavares rond de 10 a 15 miljoen
Tierney rond de 30 miljoen
Lokonga rond de 20 miljoen

Verder heb je nog Cedric die transfervrij vertrekt met een salaris en gok ik dat Elneny ook nog wel eens transfervrij zou kunnen gaan vertrekken.
Welllicht Hein ook nog.

Dan moet je wel rond de 150 tot 180 miljoen kunnen opleveren.

Ik zou dan niet voor Bruno gaan, maar voor Isak bij Newcastle.
Verder zou ik gaan voor een goedkope back-up voor Saliba in de naam van Tosin van Fulham (transfervrij).
Verder een winger van hoge kwaliteit (nico Williams, Pedro Neto of Michael Olise)
En dan minimaal 1 middenvelder uit het rijtje: Douglas Luiz, Lucas Paqueta, Frenkie de Jong, Florian Wirtz (lijkt mij sowieso onhaalbaar) of Musiala (idem).

Een reserve keeper was mijn droom altijd Restes, die jonge doelman van Toulouse. Maar die zie ik geen tweede viool willen spelen.

Wellicht dat een Meret, Keylor Navas of Koen Casteels nog willen strijden voor een plek. Die zijn alleen transfervrij.

Verder zie ik ons ook wel graag gaan voor gems als Doué, Yoro of Diomande, maar gok dat die te duur zijn, naar andere clubs gaan of gewoon basisspeler willen zijn.

25 april 2024 om 18:20

ik kom op een bedrag van ongeveer 200M kijkend naar vorig seizoen waar we netto 165 miljoen uitgaven. We hebben dit seizoen ongeveer 100 miljoen alleen al extra aan de CL verdiend en de Kroenkes zijn zoals vorige seizoenen blijkbaar weer welwillend om in Arsenal te investeren. vandaar deze schatting.

2 goede/betere middenvelders (bij vertrek van Partey en of Jorginho), goede vervangers voor Saka en Saliba en het liefst ook een LB want Kiwior en Zinchenko moeten de prioriteit imo zijn waarbij je voor de middenvelders en RW wel wat extra geld op tafel mag neerleggen zoals we ook bij Rice deden om zeker te zijn dat je die plekken van een goede kwaliteit impuls kan voorzien. En met het geld dat er na verkoop beschikbaar is kan je zeker weten voor de beste/dure opties gaan.

Reden dat ik niet voor een Spits op dit moment zou gaan heb ik een aantal dagen geleden al lang en breed in een ander artikel uitgelegd en heb geen zin om daar weer een heel verslag over te tikken

Kort samengevat: komt het erop neer dat de spitsen die nu beschikbaar zijn te duur zijn en je team niet naar een veel hoger niveau tillen terwijl je dat wel kan doen door een aantal van de eerder genoemde spelers op alle andere posities toe te voegen aan je selectie.

Een reserve keeper heb ik me niet zo in verdiept. Las toevallig gister dat Arsenal weer bezig was met een GK uit de VS en zou me niet verbazen als we die net als Turner een aantal seizoenen geleden uit de VS zullen halen.

Spelers zoals Diomande (wil ik ook graag in een Arsenal shirt zien) zijn heel goed haalbaar als je besluit niet voor een spits op dit moment te gaan ivm het geld wat je bespaart.

Bijna elke Arsenal fan wilde deze jongen al hebben toen hij naar Newcastle ging. Was toen pakweg ruim 40m. Toen lieten Edu en Arteta hem om onbegrijpelijke reden schieten want was toendertijd echt de perfecte aanvulling voor ons team. Nu betaal je het dubbele waarschijnlijk. Begon geweldig bij Newcastle maar ik vind hem toch heel vaak opvallen door z’n negatieve gedrag in het veld.. lijkt z’n emoties soms niet helemaal onder controle te hebben.

Kunnen er lang en breed over praten, Isak en Bruno zijn niet te koop. Ik verwacht dat ze eerder Wilson, Almiron, Hall etc willen verkopen om die FFP te halen.

Bruno geweldige speler en zag ik graag komen voordat ie naar Newcastle ging. Mist wel wat snelheid en geeft imo te snel op als het tegen zit.

24 april 2024 om 12:26

Hall kopen ze net voor 30 miljoen? Wie gaat daar meer voor bieden? Man speelt amper en als hij speelt is het tot nu toe nog niet denderend.

Die gaan geen verlies op Hall maken hoor.

Wilson en Almiron leveren niks op.

Denk oprecht dat het Isak, Bruno of Gordon moet zijn die wat moet opleveren. Of wellicht Willock als Joelinton terug is?

24 april 2024 om 12:33

Oh van Hall wist ik niet, maar ik noemde gewoon wat namen van spelers die niet veel spelen of best wat geld op kunnen leveren. Ik denk niet dat ze nu al Bruno, Isak of Gordon gaan lozen, daarmee geven ze geen best signaal af naar de fans toe.

24 april 2024 om 13:06

Klopt. Maar een Bruno of Isak kunnen makkelijk 80 miljoen opleveren.

Gezien de blessures van Isak zou ik hem het logisch vinden, maar Bruno zou ook kunnen gezien de bezetting.

Joelinton Willock Tonali Longstaff Bruno en Miley spelen allen als CM. Dan kan je Bruno ''gemakkelijk'' verkopen voor een fors bedrag om zodoende te herinvesteren

Bruno heb ik uit het oog verloren maar dat is echt een klasbak, gewoon topclub waardig. Die zou bij elke club basis staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren