3
2
Deze wedstrijd is gespeeld.
AZ
Status: Deze wedstrijd is gespeeld.
Competitie: Eredivisie
Datum: Donderdag 19 mei 2022
Tijd: 18:45 uur
Scheidsrechter: J. Manschot
Stadion: Abe Lenstra Stadion (Heerenveen)
Toeschouwers: 15765
Opstellingen en wedstrijdverloop
Live meepraten
Leden op Voetbalzone kunnen tijdens de wedstrijd live meepraten.
19 mei 2022 om 17:54

wat een opstelling van az... geen rechtsback?

19 mei 2022 om 18:13

nee, hebben ze niet nodig...

19 mei 2022 om 18:19

Ze dachten, we spelen al het hele seizoen met twee rechtsbacks, dus dan kunnen we het nu zonder .

19 mei 2022 om 17:55

Tot zover de "compleet fitte selectie". Jansen bedenkt dan ook meteen weer om alles achterin om te gooien. Ik denk 352 als ik zo de namen zie maar het zou me niet eens verbazen als Beukema daadwerkelijk rechtsback moet proberen in te vullen. Deze opstelling geeft het, al geringe, geloof niet bepaald een boost moet ik zeggen.

19 mei 2022 om 18:18

Ik weet het al trouwens. Heerenveen speelt met 5 achterin dus denkt Jansen dan dat daardoor iets moet gebeuren in zijn eigen ploeg. Doet hij elke keer als de tegenstander niet 'gewoon' 433 staat, pakt eigenlijk nooit positief uit... Zucht.

19 mei 2022 om 18:01

Milos laten spelen in toch wel een belangrijke wedstrijd. Weten daar de AZ fans meer over, hoe hij speelt?

19 mei 2022 om 18:04

Het zou kunnen dat Hatzidiakos (of misschien zelfs Beukema, maar dat denk ik niet) op rechtsback wordt gezet, dat is de enige verklaring die ik voor deze opstelling kan bedenken.

En dan zijn dus Wijndal, Sugawara en Witry niet beschikbaar.

19 mei 2022 om 18:06

Sugawara en Witry overigens wel op de bank. Wijndal niet.

19 mei 2022 om 18:07

Ben benieuwd naar Kerkez, moet volgend jaar de concurrentie met Mees de Wit aangaan.

19 mei 2022 om 18:07

Voor het NL voetbal zou het beter zijn als AZ Europees voetbal haalt, maar toch hoop ik dat Heerenveen hier gaat winnen.. De arrogante houding van AZ toen ze dachten Feyenoord voorbij te zijn beviel mij totaal niet.

19 mei 2022 om 18:15

Ach een beetje gezonde ambitie is toch zo gek niet?

19 mei 2022 om 18:18

Klopt maar jij az is het de afgelopen jaren een beetje ongezonde arrogantie en hoogmoed

19 mei 2022 om 18:19

Sowieso niet, maar de hele houding en vooral het neerbuigende beviel mij allerminst, zelfde als Twente toen destijds.

19 mei 2022 om 18:20

Wel eens, was een beetje over de top .

19 mei 2022 om 18:29

Achja dat heeft Feyenoord ook aan zichzelf te danken door jarenlang middelmatige spelers aan te trekken. Over het algemeen presteert Feyenoord minder dan Ajax en PSV, dan is het logisch dat clubs vanuit de subtop als eerste Feyenoord aanpakken.

19 mei 2022 om 19:31

Aldus een fan van Barcelona. Zo zie je maar dat wanneer je door een clubbril kijkt je plots heel andere dingen kan zien. AZ toont ambitie en is daarin een Ajax in het klein. Ajax roept dat het aansluiting wil bij de Europese top en AZ roept dat het aansluiting wil bij de Nederlandse top. Daar is echt volstrekt niks mis mee. Of moet volgens jou FC Twente nu ook nederig gaan zijn en hopen dat ze volgend seizoen weer rechterrijtje eindigen?

19 mei 2022 om 19:43

Wel een verschil. Ik heb Wijndal horen zeggen dat ze na Ajax de beste ploeg van de Eredivisie hebben. Dat is natuurlijk lachwekkend, al helemaal als je naar de prestaties op het veld krijgt. En ook de butt-hurt reacties toen Slot naar feyenoord ging, omdat ze vonden dat dat een concurrent was, terwijl iedereen buiten AZ weet dat naar Feyenoord gaan een grote stap vanuit AZ is

19 mei 2022 om 18:14



meer dan 30 punten verschil en dan zul je zien dat Heerenveen nog doorgaat ook... Zou het bijna hopen zodat de KNVB inziet hoe belachelijk de playoffs zijn.

19 mei 2022 om 18:18

Ach, meestal haalt de hoogste ploeg die deelneemt aan de play-offs het niet, dus als ze het nu nog niet is opgevallen...

Wel met je eens hoor, het play off systeem is gewoon een draak van een methode om nog iets van geforceerde spanning in te brengen, ten koste van een eerlijke verdeling van de "prijzen".

19 mei 2022 om 18:50

Het zijn maar 20 punten verschil, niet zo overdreven. Playoffs zijn fantastisch man, zonder de PO speelt 9 van de 10 seizoenen de helft van de ED nergens meer voor. Mooie kans voor meerdere ploegen om een Europees avontuur mee te maken. Plus een lekker afsluiter op het moment dat de competitie al klaar is. Als AZ gewoon fatsoenlijk was begonnen dan had Twente Play-offs gespeeld en had je bijna niemand horen klagen.

19 mei 2022 om 18:29

Wat een verschrikkelijk zaad interview van Jansen weer. Totaal geen beleving of geloof te bespeuren. Hij gooit er een paar clichés uit en oogt ouderwets geagiteerd. Ik ben zo ontzettend klaar met die man.

19 mei 2022 om 18:32

Laat AZ alsjeblieft doorgaan naar de volgende ronde. Je moet er toch niet aan denken dat Heerenveen Europa in moet.

19 mei 2022 om 18:40

Als Cambuur supporter snap ik jouw mening

19 mei 2022 om 18:42



Nee AZ laat het in Europa.... Van die onzinnige argumenten. AZ kwam de groep niet eens door.

19 mei 2022 om 18:48

Altijd leuk als mensen zich mengen in discussies waar ze blijkbaar niets van af weten. Afgelopen seizoen werd AZ juist groepswinnaar maar dat is bijna hetzelfde als niet door de groep komen natuurlijk. Net als de 35,5 punten voor Nederland over de periode 17-22, dat aantal is natuurlijk totaal niet van belang voor de tickets... Aqua, als je niks te melden hebt, houd dan gewoon je mond.

19 mei 2022 om 18:55

Precies, helemaal mee eens. Hij roept inderdaad maar wat. AZ heeft veel meer mogelijkheden en daardoor ook echt wat te zoeken in Europa. Heerenveen is vooral heel saai en kwalitatief ondermaats. Stadion ook weer voor de helft leeg zoals zo vaak

19 mei 2022 om 19:00

Hahah anders ga jij je lekker even druk maken om je eigen clubje jongen. Heerenveen is 10 x de club dan cambuur ooit zal zijn.

19 mei 2022 om 19:07

De vergelijking gaat dan gelukkig ook tussen Heerenveen en AZ en niet tussen Heerenveen en Cambuur. Heerenveen zal ook nooit in de buurt komen van de club die Real Madrid is.

19 mei 2022 om 19:13

Precies de vergelijking gaat inderdaad tussen AZ en Heerenveen. Waarom Pranjic hierbij haalt is mij ook een raadsel, maar misschien zijn ze al een beetje bang aan het worden voor wat er komen gaat uit Leeuwarden.

19 mei 2022 om 19:14

Absoluut jongen. Heeel erg bang voor die enorme club.

19 mei 2022 om 19:22

Dank je, eindelijk ben je eens eerlijk.

19 mei 2022 om 18:44

Ik geloof het niet helemaal dat Wijndal geblesseerd is. De trainer komt al ontkent hij wel erg gespannen over en dat is zeer begrijpelijk

19 mei 2022 om 18:53

Zo komt ie altijd over, dat zegt helemaal niks.

19 mei 2022 om 18:53

Schakel net in, Wijndal geschorst/geblesseerd?

19 mei 2022 om 18:57

geblesseerd.

19 mei 2022 om 19:09

Transfertje aan het afronden dus.

19 mei 2022 om 19:13

Lijkt me onwaarschijnlijk, daarvoor gaat hij niet op de tribune zitten, in deze fase van het seizoen.

19 mei 2022 om 19:14

Denk ik dus ook maar kan er naast zitten

19 mei 2022 om 19:05

Voor het Nederlandse voetbal zou het veel beter zijn als AZ de play-offs wint. Die krijgen een beschermde status en kunnen daarom veel meer punten pakken voor het Nederlandse voetbal dan een Heerenveen, Utrecht of Vitesse (met leegloop dat aankomt)

19 mei 2022 om 19:11

Blijf gecharmeerd van de speler Haye. Zo heeft AZ best wel een hoop aardige middenvelders opgeleid, de laatste jaren, die bij meerdere subtoppers rondlopen.

19 mei 2022 om 19:16

Als we het toch over bij AZ opgeleide middenvelders in Friesland hebben. Wat zou Hoedemakers toch een heerlijke toevoeging zijn aan de selectie.

19 mei 2022 om 19:20

Ja, die bedacht ik me ook al...

19 mei 2022 om 19:44

In een keer de beste speler bij ons gebleken. Kan zo mee bij een AZ hoor, net als inderdaad Hoedemakers.

19 mei 2022 om 19:15

Aad Mansveld fluit niet zo best vandaag. Ik zie spelers van AZ volop spelers van Heerenveen omver duwen, maar het schijnt zeker te mogen.

19 mei 2022 om 19:18

Aan de opkomst van AZ supporters te zien ben ik niet de enige die klaar is met dit seizoen.

19 mei 2022 om 19:28

Komt omdat AZ heeft besloten de uitsupporters alcohol te verbieden. In deze cruciale fase van het seizoen. Ben er ook wel klaar mee.

19 mei 2022 om 19:32

Ik denk dat het meer te maken heeft met het tijdstip op een werkdag en de behaalde resulaten. Het bierverbod zal niet helpen maar heeft van die drie dingen de minste invloed naar mijn idee. Er waren 1200 kaartjes beschikbaar, zonder bierverbod had ik niet een kleine duizend man extra in dat vak zien staan.

19 mei 2022 om 19:41

Het zal een combinatie zijn van die drie dingen inderdaad. Het tijdstip is inderdaad niet ideaal.

Het irriteert mij vooral dat het zogenaamd ambitieuze bestuur totaal geen ambitie laat zien. Ik heb AZ zelden zo’n saai provincieclubje gevonden als afgelopen weken. Hopelijk verandert er volgend seizoen wat.

19 mei 2022 om 20:22

Zie reactie van de Ben side, betutteling van de veiligheidscoördinator met als druppel die de emmer doet overlopen het alcoholverbod is de reden dat er geen trommels, vlaggen en een grote groep supporters niet aanwezig zijn.

19 mei 2022 om 20:32

De heren van de Benside kunnen zich natuurlijk ook leren gedragen. Het eindeloze gooien met bier en belagen van fotografen is natuurlijk volslagen debiel. Ik begrijp heel goed dat AZ stappen neemt om dat soort gedrag tegen te gaan.

19 mei 2022 om 19:33

Is natuurlijk ook een klotetijd voor een uitwedstrijd

19 mei 2022 om 19:24

De spelers van AZ hebben er gelukkig wel zin in…. Wat een grap zeg

19 mei 2022 om 19:28

Zo heel af en toe stappen er een paar spelers af van het idee dat iedereen in het centrum moet staan en lijkt het bijna te gaan lopen. Maar dan staat opeens weer het hele eftal in een straaltje van 10 meter en is niemand aanspeelbaar.

19 mei 2022 om 19:31

Heeft die kerkez überhaupt gevoel in zijn poten?

19 mei 2022 om 19:32

hij speelt de bal echt telkens te ver van z'n voeten

19 mei 2022 om 19:32

Wat een saaie pot zeg, en dan ben ik nog "belanghebbende", je zult maar als neutrale toeschouwer hiernaar kijken...

19 mei 2022 om 19:55

Ja ben na een half uur afgehaakt. Zou persoonlijk echt die play offs afschaffen. Promotie/degradatie vind ik een ander verhaal omdat anders vanaf een bepaald punt de nummer 4 tot 20 in de kkd echt helemaal nergens meer voor speelt, maar voor de voorronde ucl hoef je echt geen playoffs te doen.

19 mei 2022 om 19:34

Sarr is heel slecht vandaag. Alles springt van zijn voet . Over zijn geheel is het sowieso een dramatische wedstrijd.

19 mei 2022 om 19:34

is d'r überhaupt al een schot op doel geweest?

19 mei 2022 om 19:34

Scheids dramatisch, beide ploegen slecht. Is niet best. Die linksback van Az wordt lijk me gewisseld. Die kan er echt helemaal niets van. Alle spelers van AZ ontwijken hem en als hij de bal heeft schreeuwen ze dat hij veilig terug moet.

19 mei 2022 om 19:42

Ik zou zeggen dat ik niet vaak mentaal afhaak bij een AZ wedstrijd maar eigenlijk is het net zo saai als altijd onder Jansen. Als je een willekeurig persoon deze wedstrijd laat kijken en tegen ze zegt dat het een oefenpotje is, geloven ze je waarschijnlijk ook.

19 mei 2022 om 19:43

Zowel heerenveen als az lijken er niet veel zin in te hebben vandaag. Wat een slaapverwekkende wedstrijd. Komt bij heerenveen bijna geen bal aan. Az staat goed, maar loopt ook maar te breien. Hopen op een leukere tweede helft.

19 mei 2022 om 19:47

wat vink zei is eigenlijk wel een goeie. dat het over 1 wedstrijd moet gaan in plaats van 2 en dat de hoogste op de ranglijst thuis mag spelen.

19 mei 2022 om 20:15

dan zou een AZ dat 20 punten boven Heerenveen geeïndigd is eruit kunnen liggen door 1 wedstrijd. Ik vind deze playoffs al onzin.

19 mei 2022 om 19:48

Ik krijg de indruk dat deze playoffs de winnaar er vanaf zal hangen wie het minst slecht is....

19 mei 2022 om 19:53

Wat mis ik de tijden dat we hoger dan de middenlijn druk begonnen te zetten. Zeker aangezien we nou niet bepaald sprintwonders die even een complete helft oversteken of een bijzonder zekere defensie hebben.

19 mei 2022 om 19:56

Manschot staat heel irritant te fluiten.elk mini dingetje word tegen Heerenveen gefloten.

19 mei 2022 om 19:58

Als we zelfs zulke kansen niet afronden kan er net zo goed nu alvast afgefloten worden. Voor het humeur van iedereen voor de rest van de avond waarschijnlijk ook beter.

19 mei 2022 om 20:00

nou, zet suguwara maar ff linksback ofzo

19 mei 2022 om 20:01

Laat ik zeggen dat het goed is dat ik er nog iets naast aan het doen ben (FM, met Sunderland), want dan hoef ik dit ten minste niet met volle aandacht te bekijken...

Echt in dubio wat ik liever heb, hier uitgeschakeld worden, de kans dat Janssen eruit gegooid wordt en dan weer opbouwen, of doorgaan en dan weer een Europees avontuur, maar met dit voetbal en deze tactische onbenul...

19 mei 2022 om 20:01

Wie is beter?

19 mei 2022 om 20:05

Geen van beiden, ze zijn allebei slechter dan de ander....

19 mei 2022 om 20:03

Waarom zou je Haye ook afstoppen.... de beste man kan gewoon de 16 in lopen en niemand stopt hem. 3 cv's maar niemand kijkt er naar om.

19 mei 2022 om 20:03

Oh ja en had ik al gezegd dat Vindahl ook gewoon een miskoop is gebleken? Na een seizoen mag ik dat toch wel stellen, toch?

19 mei 2022 om 20:05

jaa, mischien olij terug halen? of verhulst proberen

19 mei 2022 om 20:10

Ik zou Olij graag terug zijn. Ook een echte jongen van de club. En ik ken zijn vader .

19 mei 2022 om 20:11

Verhulst kan er toch ook helemaal niks van of heb ik het mis?

19 mei 2022 om 20:14

Vind ik allebei niet het niveau van back up ontstijgen eigenlijk. Dan zie ik liever een nieuwe aankoop. Zou ook wel kunnen leven met nog een (half)jaartje Verhulst of Vindahl om daarna Westerveld de kans te geven.

19 mei 2022 om 20:04

Evjen daarentegen blijf ik een fijne voetballer vinden.

19 mei 2022 om 20:08

Het is zo verfrissend om af en toe iemand te zien die wel durft te dribbelen of een steekpass geeft. Een unieke gave in het brei keurslijf van Jansen. En hij mag eindelijk eens meer dan 2 wedstrijden achter elkaar meedoen, zo kan hij veel beter aanhaken dan telkens na 2 wedstrijden weer uit de ploeg te worden gehaald.

(Reijnders heeft dat ook maar Dani lijkt onaantastbaar ondanks dat hij alleen maar overtredingen maakt)

19 mei 2022 om 20:04

Negen man in de eigen zestien maar de spits staat vogeltjevrij.

Gelukkig stelt Midstjo even orde op zaken met een rush en heerlijk schot van Evjen.

19 mei 2022 om 20:05

Mooi gedaan door Evjen hoor, dat had Sugawara niet gekund.

19 mei 2022 om 20:05

Man wat ben ik blij dat mulder vertrekt. Wat een verschrikkelijke kut keeper is dat zeg.

19 mei 2022 om 20:05

Wauw midstjo beste middenvelder uit de eredivisie toch? Wat een geweldige voetballer!!

19 mei 2022 om 20:06

ik vind deze playoffs zo'n enorme onzin. AZ is met 20 punten boven Heerenveen geeïndigd. Heerenveen zou helemaal geen kans meer moeten krijgen om ten koste van AZ Europa in te gaan. Doe het lekker net als de andere competities. De bovenste, in ons geval 5, spelen (voorronde) Europees voetbal.

19 mei 2022 om 20:08

Heerenveen is toch ook een ballenclub. Doe je eens wat goed voor de verandering, geef je het vrijwel meteen weer weg. Wat een stel slapzakken ook!

19 mei 2022 om 20:09

Het blijft toch bizar dat de mannen pas beseffen dat ze al op het veld staan nadat de tegenpartij een goal maakt. Alsof ze tot die tijd allemaal in dromenland zijn.

19 mei 2022 om 20:09

Oh en natuurlijk stond Janssen op het punt om Evjen te wisselen voor Sugawara...

19 mei 2022 om 20:09

Het is nu wel los... Pavlidis!

19 mei 2022 om 20:11

Jeetje mina, nog een doelpunt én Dani de Wit eraf voor een voetballer, het kan niet veel mooier worden.

19 mei 2022 om 20:15

Best een idiote actie van haye. Hij had hem ook gewoon kunnen vastpakken als hij de tegenaanval eruit had willen halen. Daar was nog alle ruimte voor. Het hoefde niet op deze manier

19 mei 2022 om 20:17

Telt de uitgoal regel eigenlijk wel voor deze eredivisie play-offs?

19 mei 2022 om 20:19

Nee ook niet meer, dus 0-1 of 1-2 maakt niet uit.

19 mei 2022 om 20:19

die telt niet meer. het is nu hetzelfde als in de Europa league

19 mei 2022 om 20:20

Waarom nou weer Haye eruit? De beste speler verreweg

19 mei 2022 om 20:22

Dit is wissel 3 als ik me niet vergis. Dan krijgen we vandaag zowaar geen Abouhklal te verduren. Er staan creatievelingen op het veld en die mislukkeling krijgt geen minuten, wat een ongekende weelde.E: helaas pas de tweede wissel. Het inbrengen van Yuki is natuurlijk voorkomen door de goals.

19 mei 2022 om 20:29

Je mag 5 keer wisselen op drie momenten.

19 mei 2022 om 20:23

Die snelheid van Martins Indi is gewoon lachwekkend....

19 mei 2022 om 20:26

Is het vreemd als ik naar nijhuis verlang? Manschot fluit alles dood

19 mei 2022 om 20:30

Vind ik ook wel een beetje vreemd. Ik vind dat makkelie gewoon alles moet fluiten. Dan moeten ze maar gewoon iets meer tijd tussen de wedstrijden houden, zodat hij vanavond bijvoorbeeld tijd heeft om van Heerenveen naar Utrecht kan rijden.

19 mei 2022 om 20:31

Hoezo rijden? We hebben toch nog wel wat 5 mei helikopters? Noemen we ze Makkelopters, klinkt nog kek ook...

19 mei 2022 om 20:26

Echt wat is die manschot een grap van een scheidsrechter. Met zijn vieze arrogante bakkes erbij en tal van slechte beslissingen nemen.

19 mei 2022 om 20:30

Nou Beukema, dat had wel een pingel kunnen zijn natuurlijk...

19 mei 2022 om 20:34

Wat een mooie goal

19 mei 2022 om 20:35

Mooie goal en ook wel terecht op basis van het spelbeeld. Past ook helemaal in de afgelopen reeks van AZ, hoewel het eigenlijk iets te vroeg is...

19 mei 2022 om 20:39

Inderdaad iets te vroeg.

19 mei 2022 om 20:40

Nee, ik had het mis, deze is precies op tijd...

19 mei 2022 om 20:35

Het is eigenlijk niet te geloven......en toch weer wel😣

19 mei 2022 om 20:35

Ja hoor, de traditionele slotfase tegentreffer is weer van de partij. Waarom zou je ook druk zetten op aanvallers als je ze ook vrij kan laten uithalen.

19 mei 2022 om 20:35

Mooie gelijkmaker, heerlijk opgezet en afgemaakt

19 mei 2022 om 20:36

Weer zoveel ruimte in de 16... wat heeft Jansen van tevoren gezegd? Laten we met 3 centrale verdedigers spelen maar als ze er door komen wel netjes de weg vrij maken.

19 mei 2022 om 20:36

Lekker goaltje hoor pfoe

19 mei 2022 om 20:39

Ah, natuurlijk, daar is die blessure-tijd tegentreffer, ik had gedacht dat de gelijkmaker dat was, maar dit is logischer...

19 mei 2022 om 20:40

Haha, wat lekker.

19 mei 2022 om 20:40

Die idioot heeft echt alle tijd en kopt hem toch in de voeten van de man die de corner nam, hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar. Zelfs ik had dat beter gedaan met zoveel tijd.

19 mei 2022 om 20:40

doei jansen.

19 mei 2022 om 20:40

JAAAAA HOE IS HET MOGELIJK!. WAT EEN FANTASTISCHR GOALS!!

19 mei 2022 om 20:40

AZ. AZ AZ toch, wat geef je het weg. Ongelooflijk. Wil je niet Europa in?

19 mei 2022 om 20:40

Zou Jansen vandaag ook weer zeggen dat hij zijn ploeg niet herkende? Het voelt voor mij toch echt vetrouwd hoor, een resultaat als dit.

19 mei 2022 om 20:40

Zo zeg weer een golazootje

19 mei 2022 om 20:41

Heerenveen een maatje te groot voor AZ. Vrij matig zodra Wijndal wegvalt.

19 mei 2022 om 20:46

Omdat ze 1 pot winnen in de slotminuut? Is Newcastle dan ook een maatje te groot voor arsenal? Of Cadiz voor Barca?

19 mei 2022 om 20:41

Az is feyenoord wel voorbij hoor

19 mei 2022 om 20:42

Knvb, mag dit?? Hahaha, lekkere climax!

19 mei 2022 om 20:43

leuker naar te kijken dan wedstrijd van gisteren

19 mei 2022 om 20:56

Waar is Prem eigenlijk? O nee, AZ verliest, dan is 'ie d'r nooit.

De wedstrijd is afgelopen. Het is niet meer mogelijk om te reageren.

Wedstrijdverslag

AZ krijgt in absolute slotfase keiharde dubbele dreun van Heerenveen
SC Heerenveen heeft donderdagavond op spectaculaire wijze in de allerlaatste minuten een achterstand tegen AZ omgebogen in een overwinning. De Friezen zagen in de eerste play-offwedstrijd een door Sydney van Hooijdonk tot stand gebrachte voorsprong gekeerd worden door Alkmaarse treffers van Hakon Evjen en Vangelis Pavlidis. Lees verder

62 fans
Verdediger, 27 jaar
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren