1
1
Deze wedstrijd is gespeeld.
Status: Deze wedstrijd is gespeeld.
Competitie: Club Friendlies
Datum: Zaterdag 29 juni 2019
Tijd: 12:00 uur
Scheidsrechter: S. Mulder
Stadion: Sportpark De Vondersweijde (Oldenzaal)
Opstellingen en wedstrijdverloop
Live meepraten
Leden op Voetbalzone kunnen tijdens de wedstrijd live meepraten.
29 juni 2019 om 11:10

Wordt dit live ergens uitgezonden?

29 juni 2019 om 11:12

Alleen ziggo dacht ik

29 juni 2019 om 11:35

Ziggo open kanaal (14) en ziggo sport extra

29 juni 2019 om 12:11

Ziet er best leuk uit in de combinaties. Natuurlijk, is een oefenwedstrijd, maar altijd fijn om snelle combinaties te zien.

29 juni 2019 om 12:11

Ajax speellt tot nu toe best sterk en mooi aanvallend voetbal. Had ik niet echt verwacht met deze B-selectie.

29 juni 2019 om 12:13

Voetballend lijkt die Lisandro Martinez best aardig tot nu toe

29 juni 2019 om 12:13

Die Lisandro Martinez is echt goed bezig

29 juni 2019 om 12:13

Jensen valt me positief op. Die had ik al afgeschreven, maar wie weet

29 juni 2019 om 12:16

Vind het interessant dat hij zo dicht op defensie staat, is eigenlijk te soft ervoor heb ik gevoel. Voetballend heel sterk, het draaien, tikken en spel met allebei de benen verplaatsen beheerst hij wel. Benieuwd of hij in Jong Ajax ook daar kan spelen, heeft wel fysiek rondom hem nodig dan.

29 juni 2019 om 12:14

Ekkelenkamp is nog echt een hertje. Struikelt vaak nog over zijn eigen benen.

29 juni 2019 om 12:14

Ekkelenkamp heeft ook al enkele leuke acties laten zien!

29 juni 2019 om 12:17

En 0-1 achter, dat ging even niet goed achter.

29 juni 2019 om 12:17

Wat triest verdedigd zegt. Veltman staat stil en Varela duwt hem in de voeten van, van Weert.

29 juni 2019 om 12:18

Aalborg is ook gekomen om lekker te voetballen gelukkig. Zwak verdedigd en niet handig gekeept, maar lekker doorgegaan van Aalborg.

29 juni 2019 om 12:21

Probleem is met name dat dit mogelijk was vanuit 'stilstand' vanaf de vleugel. Dan mag dat niet zo gebeuren. Als het op volle snelheid is kan een man vrij komen in de 16.

29 juni 2019 om 12:18

Jammer, Ajax laat zich op fysieke vlak een beetje aftroeven

29 juni 2019 om 12:19

De wit is zo te zien ook niet de beste passer

29 juni 2019 om 12:20

Ik zie het nog niet echt zitten in Pierie. Stond nu weer te slapen bij de 0-1. Hoop dat die zich snel ontwikkeld maar ik denk het eerlijk gezegd niet.

29 juni 2019 om 12:24

Persoonlijk vind ik wat Veltman doet erger. Laat zijn man die bal zo simpel de 16 in passen.

29 juni 2019 om 12:21

Inspeelpass van Pierri is soms wel echt prachtig.

29 juni 2019 om 12:24

Valt nog tegen vandaag. Niet zo gek natuurlijk. Het is warm, spelers die niet op elkaar zijn ingespeeld.

29 juni 2019 om 12:27

Ik vond de eerste 7 minuten juist heel goed. Nu valt het niveau wel een enorm stuk terug inderdaad.

29 juni 2019 om 12:24

Ik ben tot nu toe niet onswr de indruk van Victor jensen. Pieri moet toch echt leren verdedigen en snel ook.

29 juni 2019 om 12:25

Is er nou echt geen omroep(st)er met een prettigere stem?

29 juni 2019 om 12:37

Vind er eerlijk gezegd niet zoveel mis mee.

29 juni 2019 om 12:25

Lucas Andersen blijft toch wel een van de prachtigste fijnbesnaarde voetballers op de europese velden. Persoonlijk vind ik het nog steeds jammer dat hij niet langer bij Ajax mocht blijven, al snap ik ook dat hij op bepaalde punten niet verder ontwikkeld is.

29 juni 2019 om 12:30

Hij is nog steeds niets verder in z'n ontwikkeling als ik dat zo zie, is nog steeds een flegmatieke speler.

29 juni 2019 om 12:25

Het lijkt me dat Pieri veel beter is als defensieve middenvelder.

29 juni 2019 om 12:31

Het lijkt mij dat Pieri veel beter is ie gewoon niet meedoet. Bij Heerenveen al geen hoogvlieger en dan haal je hem als Ajax. Zelfs voor de Eredivisie geen garantie dat ie overeind blijft.

29 juni 2019 om 12:26

ach ja, tegen amateurs kom je wel weg met zo'n elftal, maar zodra tegenstander iets serieuzer is niet meer. Gelukkig staan er dan ook maar 8 spelers in, die normaal niet in de basis te verwachten zijn.

29 juni 2019 om 12:32

Labyad toch uit op eigen succes. Wil natuurlijk wat bewijzen want het was niet bijzonder goed afgelopen seizoen.

29 juni 2019 om 12:33

Ajax heeft momenteel gewoon niet de finesse op het veld staan om er doorheen te combineren. Jensen valt weinig op, de wit kan gewoon niet beter en Ekkelenkamp is ook niet de meest technische in de kleine ruimte. Labyad doet ook weinig bijzonders en Cerny komt steeds minder in de wedstrijd voor. Martinez bevalt me tot dusver wel. Tweede helft hopelijk Lang erbij om het middenveld. Dan maar minder fysiek, we moeten voetballen.

29 juni 2019 om 12:33

Jensen heeft iemand nodig om mee te combineren, dat valt nu totaal niet mee op het middenveld. Ekkelenkamp staat veel te diep vaak en De Wit is weinig overtuigend vooralsnog. Defensief klopt er al helemaal niets van, ook dit was tenenkrommend slecht verdedigd.

29 juni 2019 om 12:35

De Wit is nooit overtuigend geweest. Eigenlijk moet Ajax hem per direct wegdoen. Heeft geen uitstekende kwaliteiten en is meer een waterjongen.

29 juni 2019 om 12:34

Veltman, waarom ren je daar zo op in? Dit is gewoon potentieel een basisachterhoede van Ajax maar het is gatenkaas. Veltman moet toch een beetje de leiding nemen hier, maar speelt zwak.

29 juni 2019 om 12:36

Haha potentiële basis, lijkt me niet. Magallan, Pierie lijken me erg onzeker en Martinez en Veltman zijn ook allerminst zeker van hun plek. Dit wordt de basis verdediging als ze verder alles verkopen ja, maar volgens mij loop je iets te hard van stapel.

29 juni 2019 om 12:37

Nou. De Ligt gaat weg, volgend seizoen is Tagliafico ook weg. Mazraoui misschien doorgeschoven naar het middenveld.

Maar shorty, vandaar het woord potentieel hè.

29 juni 2019 om 12:41

Basis is tagliafico, Blind, aankoop en mazraoui.
Dit is duidelijk B garnituur.

29 juni 2019 om 12:42

Mazraoui zou eventueel naar het midden kunnen, maar dan houd je blind en tagliafico ook nog over he. Deze 4 gaan echt niet allemaal in de basis komen, ook niet potentieel. Als dat dreigt te gebeuren, dan zie ik ajax nog wel een dikke aankoop doen voor het centrum. Volgend seizoen zie ik het dus ook niet gebeuren, met name Pierie zie ik z'n plekje niet afdwingen.

29 juni 2019 om 12:43

Of je leest mijn reactie.

Edit: deze was voor Thetruth

29 juni 2019 om 12:47

Prima Arsenallz, ik geef gewoon antwoord op je reactie, maar laat maar als het zo moet. Ik zeg duidelijk dat ik het volgend seizoen ook niet zie gebeuren, Martinez zal tagliafico wel opvolgen, maar dan alsnog zie ik geen potentiele basisplaats voor Magallan en Pierie in de nabije toekomst. Wat heb ik dan in jouw reactie gemist?

29 juni 2019 om 12:49

Short1991.

Zie de edit. Hij was niet bedoeld voor jou. Komt door berichten op ongeveer hetzelfde moment.

Martinez als vervanger van Taglia is wel prima. De enige verdediger die mij vandaag weet te overtuigen.
Ik bedoel potentieel in de vorm dat het zou kunnen dat zij in de basis komen te staan bij het vertrek van de nodige spelers of blessures.

Je hebt weinig gemist.

29 juni 2019 om 12:53

Aah dan was ik te voorbarig. Ajax heeft nu natuurlijk wel de financiële mogelijkheden om het daar niet op aan te laten komen, ik verwacht er echt nog een goede verdediger bij.

29 juni 2019 om 13:05

Ik leef je reactie. Als spelers weggaan betekent het niet dat Pieri, Magalan of veltman basis gaan worden.
Ajax heeft genoeg geld en kan basis materiaal kopen. ben je niet goed genoeg blijf je op de bank.
Daarnaast zie ik veltman ook nog wel vertrekken die wilt nog wel een avontuur.

29 juni 2019 om 12:34

Is dit diezelfde Kusk van Twente trouwens?

29 juni 2019 om 12:45

Dat is hem ja!

29 juni 2019 om 12:34

Haha Mulder durft 'm niet te geven. Dat wordt nog wat dit seizoen.

29 juni 2019 om 12:35

Herstel, lijkt in de herhaling geen penalty

29 juni 2019 om 12:36

Blijkbaar had hij het goed gezien. In de Eredivisie heeft hij in ieder geval de Var.

29 juni 2019 om 12:39

Ja herhaling was alsnog moeilijk te zien maar leek in eerste instantie overduidelijk een penalty.

29 juni 2019 om 12:45

Ik had hem gegeven

29 juni 2019 om 12:35

Haha. 2 ajax verdedifers tegen 5 van Aalborg en alsnog geen goal.

29 juni 2019 om 12:36

Middenveld wordt volledig overlopen. Geen creativiteit en dynamiek. Als Labyad en Cerny dan weet hun normale niveau halen is het dikke stroop. Dan is je defensie ook met Pierie en Malle Jan in het centrum nu ook weer niet een overtuigend deel...

29 juni 2019 om 12:40

Stop eens met hem Malle jan te noemen.. Kleuter.

29 juni 2019 om 12:50

Hij kan er weinig van dus ik geef m groot gelijk. 1 jaar mee bezig geweest en dan niet kunnen zien dat het een houten klaas is

29 juni 2019 om 12:54

En ik noem Pierie vaak - en dat doe ik nu constant - Jan Meisje. Dus Malle Jan en Jan Meisje in het centrum. Was de Jantjes niet een komedie? Nou, deze twee zeker....

29 juni 2019 om 12:38

Ik heb denk ik nog nooit een ajax elftal gezien die voetballend zo beperkt is. De wit, ekkelenkamp, hele achterhoede behalve martinez, labyad doet ook bijzonder weinig.

29 juni 2019 om 12:38

Met dit elftal word je nog geen kampioen in de jupiler league

29 juni 2019 om 12:52

Oefenwedstrijden en Ajax is de laatste tijd toch al een ongelukkige combinatie. Nu zijn er ook veel spelers nog niet terug van vakantie en interlands. Als ze er maar staan aan het begin van het seizoen. Nu kunnen spelers eraan ruiken en kunnen spelers zich in de kijker spelen. (Zo te horen spelen de meeste zich nog niet erg in de kijker)

29 juni 2019 om 12:55

Gelukkig is dit in geen geval de basis en zijn de jongens vooral bezig met fit worden...

29 juni 2019 om 12:38

Tja oefenwedstrijdje, maar bij een serieuze wedstrijd zou ik nu moord en brand schreeuwen om een penalty. Leek me toch flink onder een speler kruipen die al in de lucht hing. Reglementair zegt de commentator, goed ik wacht de herhaling af..

29 juni 2019 om 12:39

Tja de commentator kan het heel slim noemen, maar dit is gewoon een beuk tegen de heup van de wit die in de lucht hangt. Weinig reglementairs aan, al snap ik dat je in zo'n wedstrijd er geen pingel voor wilt geven.

29 juni 2019 om 12:41

Van Labyad verwacht je dan toch dat ie wil laten zien dat ie meer speeltijd verdient, maar die stelt wel teleur zeg.

29 juni 2019 om 12:41

dit middenveld is echt enorm beperkt qua voetballend vermogen. Tweede helft Lang erin.

29 juni 2019 om 12:43

Magallan miskoop?

29 juni 2019 om 12:45

Miskoop vind ik al te concluderend, maar zijn indruk is nog alles behalve denderend.

29 juni 2019 om 12:45

Vandaar mijn vraagteken. Ik geloof wel dat hij het kan, maar het is elke keer dat ik hem zie net niet.

29 juni 2019 om 12:48

Miskoop voor Ajax begint er wel op te lijken. Magallan lijkt me zo'n speler die in een Italiaanse counterploeg best een goede mandekker kan zijn, maar bij ajax zijn voor hem de ruimtes te groot en krijgt ie te vaak de bal in de voeten.

29 juni 2019 om 12:50

Exact. Hij kan waarschijnlijk prima dicht op eigen 16 verdedigen, maar hij is te traag voor ruimte in zijn rug en kan totaal niet passen, wat vereist is als je zo dominant speelt als Ajax.

29 juni 2019 om 12:43

Lekker knullig verdedigd weer, stel de 2e helft maar gewoon 11 voetballers op in plaats van 5 zoutzakken die niks met een bal kunnen.

29 juni 2019 om 12:43

Oei Magallan, dat is op zijn minst lomp. Al was de penalty zelf misschien nog wel erger.

29 juni 2019 om 12:43

Drama verdedigd van Magallan

29 juni 2019 om 12:44

Ook drama geschoten die penal

29 juni 2019 om 12:44

Zelf halen Tom!

29 juni 2019 om 13:00

Haha, mijn eerste gedachte ook.

29 juni 2019 om 12:44

Hahaha hoe ze die Magallan positief hebben kunnen scouten is echt een raadsel.

29 juni 2019 om 12:46

De berichtgeving vooraf was ook al relatief negatief en Boca was blij dat hij weg ging. Zegt misschien ook wat.

29 juni 2019 om 12:49

Precies, snap daarom niet helemaal wat Ajax in hem zag en tot koop is overgegaan.

29 juni 2019 om 12:51

Ach. Soms zit je er naast. Soms zijn mensen negatief en blijkt het een hele goede te zijn.

29 juni 2019 om 12:52

Ze zijn er ook nog 1 jaar mee bezig geweest. Echt heel slecht.

29 juni 2019 om 13:01

Is vast een truc geweest van Overmars. Magallan halen, om zo Martinez te overtuigen naar Ajax te gaan en niet voor een andere club te kiezen.....

29 juni 2019 om 12:44

Wanneer sturen ze die Magallan terug naar Argentinie? Wat een dramatische speler is dat.

29 juni 2019 om 12:46

Stel je voor dat we de CL halen en daan door bijv. blessures met Magallan en Pierie moeten spelen

29 juni 2019 om 12:48

Als de Ligt weggaat en er komt niemand anders voor in de plaats, ga je de CL niet eens halen.

29 juni 2019 om 13:24

Dat is helaas waarschijnlijk zo.. En dan mensen die zeggen dat Ajax genoeg cv's heeft. Helaas maar weinig met kwaliteit.

29 juni 2019 om 12:44

Zo, goed genomen die strafschop!

29 juni 2019 om 12:45

Geen al te beste penalty

29 juni 2019 om 12:46

Dit had al lang de 4-0 kunnen zijn.

29 juni 2019 om 12:46

Wie nu nog Pierie en Malle Jan het voordeel van de twijfel wil geven, noem ik een rasoptimist. Een dikke vijftien miljoen over de balk gegooid. En wat het erger maakt: zo voorspelbaar.....

29 juni 2019 om 12:51

Stop eens met hem Malle Jan te noemen. Hij kan er niks van, maar hij heeft toch echt gewoon een normale naam, Magallan.

29 juni 2019 om 12:54

Hoe moeilijk is het om Magallan te typen? Je punt is duidelijk, en ik ben het er opzich wel mee eens. Maar je komt over als een peuter die geen lolly krijgt met je continu 'malle jan' typen. Kansloos 😂

29 juni 2019 om 13:07

Pinko, lekker negatief. Hoe veel wedstrijden heeft Pierie in Ajax 1 gespeeld? Hoe veel weken heeft hij meegetraind? Geef die jongen de kans om zich aan te passen en te verbeteren. Juist daarvoor zijn deze oefenwedstrijden geschikt. Magallan draait al een tijdje mee en mag je meer van verwachten, maar hij heeft ook nog nooit een paar wedstrijden achter elkaar basis gestaan. Dus ook weinig de kans gehad om ingespeeld te raken

29 juni 2019 om 13:27

Pierie zie ik - nog steeds - wekelijks blinderen. Dat mag worden benoemd. En ik vind hem - net als Magallan - een duidelijke miskoop. Dat is niet negatief bedoeld, maar realistisch. Maar je moet het wel willen zien....

29 juni 2019 om 12:46

Belachelijk speelt ajax vorig wedstrijd was het verdedigend een paar x schrikken als je ook in je achterhoofd heb dat je tegen een amateur ploeg speelt.

29 juni 2019 om 12:46

Haha als je met 0-3 gaat rusten heb je niks te zeggen. Weer die Magallan.

29 juni 2019 om 12:46

Zo zeg. Dit had al 0-4 moeten staan.

29 juni 2019 om 12:46

Dat had al de 3e of 4e kunnen zijn zeg, goeie genade. Magallan weer weinig overtuigend..

29 juni 2019 om 12:48

Weinig overtuigend is dan ook nog eens heel genuanceerd.

29 juni 2019 om 13:05

Ja, wil hem niet direct helemaal afbranden maar dit kan je toch niet verkopen. Hier hebben ze dus jaar achteraan gezeten en minimaal 1,5 jaar gescout, dat kan ik niet bevatten.

29 juni 2019 om 12:46

Magallan kan niet verdedigen én niet voetballen.

29 juni 2019 om 12:47

Had al 0-4 moeten staan intussen

29 juni 2019 om 12:47

Tis echt schandalig wat ze hier laten zien. Magallan is wat mij betreft al een miskoop. Pierie.. Mooie passj3s soms, maar verdedigt als een kleuter.

29 juni 2019 om 12:47

Wat mist aalburg een grote kansen. Het had al 0-4 moeten zijn. Ajax begon leuk, maar is heel ver weggezakt.

29 juni 2019 om 12:48

Ik neem aan dat Magallan al opnde transferlijst staat? Zelfs Sven van Beek zou een topverdediger lijken naast deze klungel.

29 juni 2019 om 12:48

Lijkt wel alsof tijdens de voorbereiding de bal niet veel hebben gezien, matige vertoning dit zeg.

29 juni 2019 om 12:48

Magallan is veruit het slechtste van iedereen op het veld. Ongekend hoe ze daar een heel jaar over gedaan hebben om hem te halen.

29 juni 2019 om 12:48

De ligt zit bijna te twijfelen om nog een jaar te blijven met zo'n achterhoede. Die pierie ofso is wel goed aan de bal maar is veel te zwak verdedigend. Misschien cm zetten?

29 juni 2019 om 12:51

Alsjeblieft niet zeg, laat Pierie maar gewoon lekker bij Jong Ajax spelen en de wedstrijden van het eerste op de tribune volgen. Voor de cm zijn er veel betere opties dan Pierie.

29 juni 2019 om 12:49

Magallan kan zo in het rijtje Atouba, Zimling, Sanogo

29 juni 2019 om 12:50

Ok, eerste 10 minuten waren best goed en dreigend (met kansjes). Daarna is het Aalborg die veruit de gevaarlijkste was en had op 0-2 moeten staan ivm de penal. Ben benieuwd hoe de 2e helft gaat. Ben specifiek benieuwd naar Lang en Dest!

29 juni 2019 om 12:50

Magallan is verdedigend en aanvallend abominabel. Ik ben veel beter dan Magallan.

29 juni 2019 om 12:52

Moet ajax jou dan maar contracteren?

29 juni 2019 om 12:55

Dan ik ook;-))

29 juni 2019 om 12:50

Vorig jaar was het ook bagger tegen de Deense tegenstander in de oefencampagne. Zegt natuurlijk nog niets. Maar spelers moeten vooral individueel wel laten zien wat ze kunnen, omdat het elftal niet op elkaar ingespeeld is. Als je dat goed kan, verdien je meer kansen.

29 juni 2019 om 12:52

Voor Ajax fans is het maar te hopen dat het Nederlandse bod op Alvarez van Ajax is, anders moet je de CL voorrondes in met Magallan

29 juni 2019 om 12:52

Als ik de reacties lees gaat Ajax komend seizoen degraderen....Serieus, deze potjes zijn bedoeld om te testen. De nadruk ligt ook om weer fit te worden. Zometeen lees ik nog dat Ten Hag moet oprotten...Misschien goed dat bepaalde jongens nu door het ijs zakken dan kan Ajax nog rustig de transfermarkt op. Echt, wie zich nu zorgen maakt moet gewoon lekker een ijsje pakken en ergens het water inspringen. Met Ajax komt het wel goed.

29 juni 2019 om 12:54

Als ze deze spelers zouden opstellen wel, maar dat is natuurlijk niet het geval.

29 juni 2019 om 12:58

Ja je kan op basis van deze wedstrijd geen conclusies trekken over het eerste elftal . Echter kan je wel stellen dat er bedroevend veel ondermaatse spelers nog onder contract staan bij Ajax,

29 juni 2019 om 13:13

Dat is wat anders, maar daarom hoop ik dat Ajax zeker achterin nog versterking gaat halen. Schuurs moet verhuurd worden, Veltman zit hoe dan ook op het vinken touw, Pierie is pas net gekomen en moet veel leren. Alleen over Magallan maak ik me zorgen alhoewel we ook hem de tijd moeten geven. Kijk naar Neres bijvoorbeeld.

29 juni 2019 om 12:53

Martinez speelt wel prima, gezien de situatie. Lijkt me van wat ik heb gezien een prima vervanger van Tagliafico volgend seizoen.

29 juni 2019 om 12:53

Ik verwacht zo wel een goal van Huntelaar als hij blijft staan.

29 juni 2019 om 13:04

Een behoorlijk matige helft met veel gebrei . Desondanks worden er veel grote fouten gemaakt door met name het middenveld en de verdediging. Ik heb Magallan lang verdedigd omdat hij weinig kansen heeft gekregen, maar in wedstrijden zoals deze zie je toch wel heel veel gebreken. Hij kan gewoon niet met ruimte in zijn rug spelen en is ook niet heel best aan de bal.

Daarnaast is het middenveld ook veel te statisch, maar ik had niet anders verwacht met ekkelenkamp en de Wit. Vooral de Wit heeft een eeuwigheid nodig om de bal goed te leggen om vervolgens een slechte pass te geven.
Omschakelen van aanval naar verdediging is ook zeer matig op het middenveld.

Aanvallers weinig gezien omdat ze weinig goede aanvoer krijgen, maar Cerny wil te graag. Ik vond alleen Martinez en Jensen redelijk spelen.
Hopelijk maken de jonkies het in de tweede helft wat leuker en spectaculairder met meer voetbal.

29 juni 2019 om 13:06

Kijk, dit is een selectie waar ik voor ga zitten. Paar grote talenten erbij en veel meer voetballend vermogen.

29 juni 2019 om 13:06

Och jee, Sven Botman er in. Die is nog slechter dan Magallan.

29 juni 2019 om 13:06

Je wisselt letterlijk iedereen behalve Dani de Wit, wat heeft de Wit dan laten zien dat hij als enige mag blijven staan? Hij was juist mijn eerste wissel geweest.

29 juni 2019 om 13:11

Tja, of je nu Ter Heide wilt zien spelen durf ik ook te betwijfelen. Maar had hem er ook uitgehaald.

29 juni 2019 om 13:14

Naja het is meer dat ik in de Wit echt totaal geen speler voor Ajax zie, nu niet en nooit niet. Dan heb ik nog liever dat je een 16 jarige minuten laat maken die iets fijner besnaard is qua techniek en iets meer groeipotentie heeft.

29 juni 2019 om 13:06

Rustig jongens. Alle oefenwedstrijden verliezen of gelijk spelen voor het seizoen is normaal bij Ajax.

Trouwens Magallan is een topverdediger. Je haalt niet voor niks de finale van de Amerikaanse Cl.

Dat afzeiken is voor niemand prettig.

29 juni 2019 om 13:15

Jij kijkt 100% niet als je Magallan een topverdediger durft te noemen

29 juni 2019 om 13:07

Benieuwd naar Dest vandaag. Die zie ik op korte termijn wel basisspeler worden in Ajax 1.

29 juni 2019 om 13:08

Gewoon slecht pufff

29 juni 2019 om 13:09

Hoe krijg je hem er niet in? Tweede (3e) wel. Ziet er leuk uit dit begin, Traoré zet Danilo al 2x 1 op 1

29 juni 2019 om 13:10

Die Traore is toch echt een interessante speler aan het worden. Jij volgt de jeugd wat meer dan ik, is die Danilo wat voor het eerste?

29 juni 2019 om 13:14

Danilo is eigenlijk een spits, heel allround, nergens echt in uitblinkend. Kan kaatsen, kan iemand voorbij, kan koppen maar kan ook de makkelijkste kansen missen. Voor komend seizoen geen optie imo, was topscorer van Jong Ajax afgelopen seizoen en speelt laatste tijd vaker op linksbuiten. Wilt hem daar vaker zien, in de spits gaat hij niet winnen van Traoré die stuk jonger is lok.

29 juni 2019 om 13:16

Ja Danilo zit toch al heel wat jaartjes bij Ajax inmiddels, vrij opvallend voor een Braziliaanse jeugdspeler. De statistieken van Danilo waren me inderdaad opgevallen, echter is hij me verder in z'n spel nooit zo heel erg opgevallen. Toegegeven dat ik de meeste wedstrijden van jong niet zie. In je beschrijving heeft ie wel iets weg van Firminho haha, een allround spits.

29 juni 2019 om 13:23

Kan ik wel zien, minder pure creativiteit maar zelfde gebrek aan lengte, power etc maar toch nergens echt slecht in zijn.

29 juni 2019 om 13:09

Prima begin.

29 juni 2019 om 13:09

Die Traore gaat het Huntelaar en Dolberg dit seizoen heel lastig maken.

29 juni 2019 om 13:16

Master D, dit jaar word inderdaad maken of breken voor Dolberg. Die moet zichzelf gelijk laten zien. Als het wederom 5-6 wedstrijden niets is word het seizoen afgemaakt met Huntelaar en Traore gok ik.

29 juni 2019 om 13:10

Wat doet de Wit nog bij Ajax trouwens?

29 juni 2019 om 13:15

Hij is groot en moet het hebben van zijn fysiek. Dat soort type spelers heeft Ajax niet veel. Voetballend inderdaad niet Ajaxwaardig. Die verdwijnt vanzelf wel een keer uit beeld.

29 juni 2019 om 13:16

Perfecte wisselspeler met zn loopvermogen

29 juni 2019 om 13:10

Kan iemand mij wat meer vertellen over traore vind hem toch in potentie toch een van de grootste talenten.

29 juni 2019 om 13:12

Gigantische atleet met goede techniek. Is enorm snel, springt enorm hoog en is sterk. Heeft ook een hard schot en degelijke vrije trap in de benen. Is sinds januari in Nederland maar al paar jaar geleden gescout en bij Ajax CT geplaatst. Gaat aansluiten bij Ajax 1 lijkt me, is ook al international van Burkina Faso.

29 juni 2019 om 13:14

Is hij ook familie van trouwens ? Ze lijken wel op elkaar ook al is de bouw van lassina een stuk breder en groter

29 juni 2019 om 13:18

Iets van een (achter)neefje meen ik. Waren ook foto's van die 2 samen bij Ajax paar jaar geleden onder Bosz.

29 juni 2019 om 13:19

Lacina is een neefje van Bertrand dacht ik.

29 juni 2019 om 13:12

Hoe speelt Lucas Andersen tot nu toe?

29 juni 2019 om 13:21

Uitblinker in de eerste helft.

29 juni 2019 om 13:13

De jonkies zijn nog geen 10 minuten bezig en ik zie nu al meer voetbal en dynamiek dan in de 1e helft. Ik verwacht dit seizoen veel van Lang en Traore.

29 juni 2019 om 13:15

Zit veel meer voetbal in die jongens. Eerste helft was een tranentrekkende vertoning.

29 juni 2019 om 13:13

Weet iemand trouwens waarom eiting niet mee doet. Is dit dan einde station voor hem vond hem altijd wel een leuke speler in de jeugd.

29 juni 2019 om 13:15

Ik denk dat hij rustig gebracht wordt na zijn blessure. Gister gehoord dat Ten Hag vertrouwen in hem heeft en hij een reele kans heeft op een basisplek dus denk niet dat we hem al kunnen afschrijven

29 juni 2019 om 13:16

Eiting is nog niet helemaal fit, ik verwacht dat hij in de volgende oefenwedstrijden wel meespeelt.

29 juni 2019 om 13:19

Volgens mij gewoon nog niet fit en kan nog niet alle groepstrainingen mee doen. Die is nog wel een beeld bij Ten Hag, dat gaf Erik zelf ook aan gisteren. Ik vind het bijzonderder dat Bande nog steeds niet mee is. Zogenaamd nog niet wedstrijdfit, terwijl Eiting dat ook nog niet is, maar wel gewoon mee is.

29 juni 2019 om 13:19

Lijkt me geen overtreding, veel te licht.

29 juni 2019 om 13:20

Het derde elftal van Ajax, met voornamelijk jonge spelers, doet het vele malen beter dan dat ingekakte stelletje uit de eerste helft, waarvan alleen de nieuwe linksback positief opviel. Schuurs staat nu al mijlenver boven Magallan en gelukkig hebben we Blind nog voor de positie van Pierie. Wat mij betreft Magallan en Pierie direct weer proberen te slijten. PSV wilde Pierie toch ook? Betrekken in deal met Bergwijn. Dan snijdt het mes aan twee kanten: zelf sterker, de concurrent in twee opzichten zwakker!

29 juni 2019 om 13:23

Haha ja want PSV is zo naïef om daarmee akkoord te gaan.

29 juni 2019 om 13:24

Magallan is echt matig snapte niet dat hij kwam en wober dan moest gaan.
Ajax moet sowieso die alvarez halen of een andere verdediger.
De ligt kan niet vervangen worden door pierie of Magallan.

29 juni 2019 om 13:22

Diegene die de middenlijn heeft geverfd had denk ik een paar biertjes te veel op

29 juni 2019 om 13:22

Ik denk dat je zoveel meer hebt aan Schuurs dan aan Magallan. Als er geen vervangen komt voor De Ligt zou ik het toch echt met Schuurs gaan doen.

29 juni 2019 om 13:23

Mooi dat ten Hag nog speeltijd gunt aan Cvitanich. Lesley de Sa zat er helemaal doorheen.

29 juni 2019 om 13:27

comment een paar jaartjes vertraagd?

29 juni 2019 om 13:29

Hoe bedoel je? Ik heb hetzelfde wedstrijdformulier als de stadion omroeper

29 juni 2019 om 13:26

Goede actie van Dest, schot wel pover jammer genoeg. Lang laag zich ook goed zien vooralsnog.

29 juni 2019 om 13:26

Goeie speler man, die Dest!

29 juni 2019 om 13:27

Wat vinden jullie allen van Nicolas Kuhn? Schijnt een goede speler te zijn maar ik heb geen goed beeld van die jongen. Wat zijn zijn kwaliteiten en gaat hij ooit Ajax 1 halen?

29 juni 2019 om 13:33

Is een #10 of valse spits eigenlijk, ook een van grootste talenten uit Duitse '00 lichting. Ook paar keer aanvoerdersband gedragen daar. Bij Ajax speelt hij vanaf de flank, beetje zelfde probleem als Lang had begin vorig seizoen. Heeft een goede dribbel, aardige voorzet en goed geplaatst schot (laag) maar is nog teveel een moment voetballer. Daarom in o19 vaker heel goed maar bij Jong Ajax vaak moeilijk, haalt niet genoeg rendement eruit.

29 juni 2019 om 13:36

Thanks voor de info! Komt dus te kort als flankspeler maar zou wel Ajax 1 kunnen halen als (valse) spits?

29 juni 2019 om 13:28

Ik kan wel echt genieten van Dest. Hoop dat die na dit jaar, of dit jaar, doorbreekt in ajax 1 en Mazraoui dan misschien op het midden met Donny en Marin. Ervanuitgaand dat van de beek niet weg gaat.

29 juni 2019 om 13:30

Geen idee eigenlijk of Dest al klaar is voor Ajax 1,maar van Mazraoui dacht ook niemand dat. Die heeft het naar mijn mening toch vrij goed gedaan.

29 juni 2019 om 13:29

Dest valt goed in tot nu toe

29 juni 2019 om 13:29

Klinkt als een openbare zwembad met die omroepster

29 juni 2019 om 13:32

Het klinkt gewoon als een gemiddelde amateursportclub, bij mijn atletiekvereniging en basketbalvereniging was het ook de kantinedame die via de speaker de huishoudelijke mededelingen deed.

29 juni 2019 om 13:32

Sow, dat deed Danilo toch knap hoor.

29 juni 2019 om 13:32

Mooie actie van kusk 3 man het bos in

29 juni 2019 om 13:32

Oei, slecht gedaan door Botman zeg. Draait gewoon als een olietanker.

29 juni 2019 om 13:33

Kan iemand mij vertellen waarom Sven Botman bij Ajax speelt?

29 juni 2019 om 13:36

In de jeugd puur gescout zodat ze 1 iemand met lengte achterin hadden. Komt nu natuurlijk veel tekort

29 juni 2019 om 13:37

Al heel lang in de jeugd, is wat minder bewegelijk dan eerst. Is ook pittig lang geworden, 1.90+ zelfs, wat hem te log heeft gemaakt. Voetballend heel matig wel, redelijk snel op rechts stukken maar van richting veranderen en draaien is niet zijn ding nee, haha.

29 juni 2019 om 13:35

Waarom krijgt alleen Ajax een topic?

29 juni 2019 om 13:36

Kan jij mij toevallig vertellen welke interessante wedstrijd er nu bezig is, die een topic verdiend op basis van het niveau van de wedstrijd, of de hoeveelheid fans op de site?

29 juni 2019 om 13:57

Ik had wel een topic willen zien van de wedstrijden van Utrecht van vandaag en gisteren zom af en toe de stand te checken

29 juni 2019 om 13:35

Heeft ter heide eigenlijk iets goed gedaan deze 10min?

29 juni 2019 om 13:37

Haha nee dat die bij ajax zit is ook een wonder

29 juni 2019 om 13:39

Scherpen en meevoetballen is nog niet echt de perfecte combi

29 juni 2019 om 13:41

Die bal peer je toch gewoon weg, jemig wat slecht uitverdedigd.

29 juni 2019 om 13:41

Scherpen heeft het vizier niet op scherp

29 juni 2019 om 13:44

Nee, verwacht je dan, dat hij na een weekje trainen dat het ineens perfect is? Scherpen moet gewoon rustig gebracht worden, lekker zijn wedstrijden in Jong Ajax spelen, dan heeft hij genoeg tijd om te leren mee te voetballen en te werken aan zijn uittrappen etc.

29 juni 2019 om 13:42

Wat is dat toch met die scouting van Ajax. Nu zie je die keeper (scherpen) weer comedy capers spelen. En niet voor de eerste keer. Ook weer een gehaalde jongen waarvan iedereen met een beetje verstand van voetbal zegt: wat moet Ajax in vredesnaam met die jongen? Ze mogen mij best vragen bij dit soort transfers, hoor;-))))

29 juni 2019 om 13:47

Wat ben jij toch altijd negatief over van alles wat met Ajax te maken heeft. Zowel Pierie als Schuurs trainen net een week (?) mee met Ajax. Ze zijn neit gehaald voor de basis, dat weet iedereen. Geef ze daarom gewoon de tijd om aan te passen en beter te worden. Als Promes in zijn eerste wedstrijd ook een ongelukkige wedstrijd speelt is het zeker ook gelijk comedy capers?

29 juni 2019 om 13:53

Scherpen laat het wekelijks zien. Dat heeft niets met negatief zijn te maken, maar met realiteitszin. Zucht...

29 juni 2019 om 13:44

Is jammer dat Timber rechtsbenige is en op linksback moet spelen, heel ongemakkelijk en aanvallend niet betrokken. Met een buitenspeler die naar binnen staat is een linkspootje nodig daar.

29 juni 2019 om 13:45

Schuurs is op zich prima deze wedstrijd

29 juni 2019 om 13:45

Schuurs speelt toch wel zeer volwassen en heeft een prima inspeelpass. Ik zou hem wel eens een paar wedstrijden in het eerste willen zien komend seizoen!

29 juni 2019 om 13:47

Die traore kan wep een grote worden en die danilo mag van mij wel blijven bij jong. Die van speelt ook veel beter dan magallan maar ajax speelt sowieso beter dan de 2e helft.

29 juni 2019 om 13:47

Mooi van dest

29 juni 2019 om 13:48

Dest staat lekker te bikkelen, gaat lekker op en neer langs die zijlijn. Leuk voetballertje.

29 juni 2019 om 13:49

Koekoek Schuurs

29 juni 2019 om 13:53

Wat voor banden dragen de Ajax spelers om hun buik?

29 juni 2019 om 13:55

Gelukkig was de tweede helft echt een stuk beter. Maar het blijkt wel weer dat spelers als Labyad en Magallan snel geloosd moeten worden.

De wedstrijd is afgelopen. Het is niet meer mogelijk om te reageren.

Wedstrijdverslag

Ajax komt niet verder dan gelijkspel tegen Deense middenmoter
Ajax is in zijn tweede oefenduel van de voorbereiding op het nieuwe seizoen niet verder gekomen dan een 1-1 gelijkspel tegen Aalborg BK. De Deense club kwam in de eerste helft via Tom van Weert op voorsprong en kreeg enkele levensgrote kansen om de score uit te breiden. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren