Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Romano: Bayern München wil niet hoofdprijs betalen voor Gravenberch

Laatste update:

Oliver Kahn heeft onlangs uitvoerig met Mino Raiola gesproken over Ryan Gravenberch, zo meldde journalist Fabrizio Romano vorige week dinsdag. De algemeen directeur van Bayern München praatte met Raiola over een mogelijk contractvoorstel voor Gravenberch, al is er vooralsnog geen bod neergelegd bij Ajax. Het gesprek vond enkele weken geleden plaats in Monaco. Het lijkt er volgens nieuwe informatie van Romano niet op dat Bayern op korte termijn een eerste bod neerlegt voor Gravenberch bij het bestuur van Ajax.

Romano schrijft woensdag op Twitter dat Gravenberch, die in Amsterdam vastligt tot medio 2023, niet onwelwillend staat tegenover een zomerse transfer richting München. Het grootste struikelblok lijkt voorlopig de vraagprijs te zijn voor de pas negentienjarige middenvelder. Bayern is sowieso niet van plan om dertig miljoen euro te betalen voor de Ajacied, zo verzekert Romano, een bedrag dat door Ajax zou worden gehanteerd. Daarnaast is er momenteel geen sprake van intensieve gesprekken tussen Ajax en Bayern over een transfer van Gravenberch.

Raiola lag begin dit jaar volgens BILD vanwege een longziekte op de intensive care in het ziekenhuis San Raffaele in Milaan. Zelf heeft Raiola dat nieuws nooit bevestigd; op zijn Twitter-account sprak hij van 'gewone medische controles waarvoor verdoving nodig is'. Het lijkt erop dat de Nederlandse Italiaan inmiddels weer in staat is om zijn werkzaamheden uit te voeren. Romano meldde vorige week dat Raiola de afgelopen maand verschillende gesprekken heeft gevoerd over zijn cliënten.

Raiola sprak op woensdag 16 februari met een delegatie van Barcelona: voorzitter Joan Laporta en technisch adviseur Jordi Cruijff waren aanwezig bij het onderhoud in Monaco. Er werd gesproken over 'veel verschillende spelers', onder wie Erling Braut Haaland van Borussia Dortmund. Er zijn voor zover bekend geen deals gesloten tijdens het gesprek. 'Een paar dagen later' sprak Raiola met Kahn over de toekomst van Gravenberch, wiens contract bij Ajax doorloopt tot medio 2023.

Mike Verweij, de clubwatcher van Ajax voor De Telegraaf, meldde vorige week maandag al dat Gravenberch graag naar Bayern gaat. Hij voorspelde dat de middenvelder 'er wel uit komt' met Bayern, maar de vraag is of hetzelfde geldt voor de betrokken clubs. Verweij gaf aan dat de inmiddels vertrokken directeur voetbalzaken Marc Overmars inzette op een transfersom van 25 à 30 miljoen euro. "Ik denk dat ze daar wel aan vasthouden. Of Bayern dat wil betalen weet ik niet. Ik vind dat wel heel erg veel geld voor zo'n jonge jongen."

Kraay junior richt zich met boodschap tot vader van Ryan Gravenberch

De analist hoopt dat de middenvelder Ajax niet te snel inruilt voor het buitenland.Lees artikel

Tot slot sprak Raiola ook met Txiki Begiristain, de director of football van Manchester City. Romano gaf onlangs aan dat de regerend kampioen van Engeland 'erg serieus' is over de komst van Haaland. "Het feit dat Real Madrid niet is afgereisd naar Monaco, betekent niet dat die club uit de race is", voegde de transfermarktexpert daaraan toe. "Real Madrid is wél in de race en staat in direct contact met Raiola en mensen rondom Haaland." Romano gaf eveneens aan dat het gebruikelijk is voor clubs en zaakwaarnemers om verkennende gesprekken te voeren in het voorjaar, in de voorbereiding op de zomerse transfermarkt.

Zie jij Ryan Gravenberch alsnog naar Bayern München vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een groot talent maar momenteel zit hij even in een dip. Daarom vind ik hem nog niet klaar voor Bayern. Dan moet eerst die wisselvalligheid eruit

1 maart 2022 om 17:42

Eens, lijkt mij nog te vroeg voor Bayern. Hij is echt nog niet van het niveau Kimmich of Goretzka, en daarnaast hebben ze ook nog Tolisso en Sabitzer voor die positie.

Ik denk dan persoonlijk ook dat een Bayern hem meer voor de toekomst/breedte zal halen, aangezien Tolisso een aflopend contract heeft.

Geen verstandige keuze voor Ryan wat mij betreft, aangezien hij gewoon iedere week hoort te spelen. Zou lekker nog een jaartje of 2 bij Ajax blijven!

1 maart 2022 om 18:33

Eens met Japie. Het is wel apart, je denkt de hele tijd het talent te zien bij Gravenberch, maar het komt er ook steeds niet uit. Wie weet, andere omgeving, jaartje verder. Maar ik geloof er ook nog niet in.

9 maart 2022 om 12:44

Vernon// ik denk dat zijn stijl van voetballen vooral ons laat denken dat er meer potentie inzit dan dat er daadwerkelijk is.

9 maart 2022 om 15:00

@RealXIIImadrid

Of andersom. Las eens een interview met zijn vader, leuke vent lijkt me. Gravenberch was destijds laks, deed niet zoveel en wilde alleen lekker ballen. Op het veld oogt hij soms ook wat gemakzuchtig. Als je daar doorheen kijkt zie je de potentie zonder meer wat mij betreft. Talent en fysiek heeft ie. Of het eruit komt hangt van zijn ontwikkeling af. Hij heeft op jonge leeftijd al een bak ervaring, maar moet nog een paar stapjes zetten, maar denk dat de interesse van de Europese top niet helemaal nergens op gebaseerd is. Ik hoop op een contractverlenging en een minimaal een jaartje extra bij Ajax, voor zijn ontwikkeling en voor Ajax, omdat ik denk dat hij Ajax sterker kan maken. Maar met Raiola is dat eigenlijk hopen tegen beter weten in.

9 maart 2022 om 17:38

@maodedios

Ja ik hoop dat het zo gaat werken. Volgens mij moet Gravenberch vooral nog leren wanneer hij druk moet zetten en loopacties moet maken. Als hij dat leert denk ik dat hij een extreem effectieve speler kan worden. Ook voor oranje, de grote sterke man op het middenveld waar de tegenstander moeilijk voorbij komt. Maar dan moet het kwartje wel gaan vallen.

1 maart 2022 om 19:29

Momenteel even? Schei toch uit man, is alweer bijna een jaar uit vorm is nog een positieve benaming. Dat zou inhouden dat hij nog beter kan.. Deze Gravenberch is al een hele lange tijd structureel één van de minste Ajacieden, op enkele wedstrijden na waarin hij in de middenmoot zat, en is geen basisplaats waard bij ons.

9 maart 2022 om 13:18

Misschien hem gewoon verkopen voor een goede 15 miljoen euro en vervolgens nu een poging te doen bij die twee van Shakhtar, Dodo voor op rechts en is het die kerel Marcos Antonio?

Ik zie hem graag met Alvarez defensief de boel dichtgooien, en lekker Berhuis centraal aanvallend positioneren.

Die oorlog is nog lang niet voorbij en als de oorlog wel voorbij is gaat het nog wel een aantal jaar duren voordat ze daar weer over voetbal gaan hebben.

Maar Gravenberch zelf is wel klaar bij Ajax, hij speelt vaker slecht dan goed.

9 maart 2022 om 13:25

@de toekomst, je hebt gelijk, en toch is hij in de wedstrijden die ik zie, vaak CL, maar ook vrij veel in de competitie behoorlijk aanwezig. Volgens mij beheerst hij een aantal dingen enorm goed, zoals het vrij lopen, gebruiken van zijn lichaam, bepaalde manier van diepgang en ook zijn balbehandeling is niet slecht, maar moet hij echt gaan werken aan zijn concentratie, het afmaken (komt vaak in scoringspositie, maar doet het zelden goed), juiste keuzes maken en de eindpass moet beter. En hij moet constanter worden. Hij is nog jong, dus tijd genoeg om zich te ontwikkelen. Feit blijft dat hij overeind blijft dat hij op CL niveau overeind blijft.

9 maart 2022 om 16:53

Echter tegen az was hij gewoon ontzettend goed.

9 maart 2022 om 17:57

Je reactie lijkt meer op iets persoonlijks. Blind speelt al veel langer slecht dan Gravenberch en die zie ik meestal verdedigd worden door jou

9 maart 2022 om 12:56

Helemaal met je eens Japie. Talent heeft hij zeker, samen met zijn atletisch vermogen kan hij nog een stuk beter worden. Die lakse houding moet er uit, en mag veel constanter presteren. Laat hem nog maar 2 jaar bij Ajax voetballen, daarna wellicht een stap maken.

9 maart 2022 om 18:35

Gravenberch heeft toch nog een contract voor 1 jaar? Die gaat niet verlengen en loopt dus gratis de deur uit. Als Ajax zijnde zou ik hem op de transferlijst zetten direct nadat de wedstrijden zijn afgelopen. Dat is tenslotte de enige manier waarop je er nog wat geld uit kan halen.

9 maart 2022 om 13:06

Ik ben het helemaal met Japie eens. Je ziet dat hij heel talentvol is, maar het is nog veel te wisselvallig.

De kritiek die hij overigens over zich heen krijgt is volslagen belachelijk. We hebben het over iemand die nog altijd pas 19 jaar oud is.

Persoonlijk dat ik dat bijtekenen voor hem de beste optie is, maar we vergeten allemaal zo makkelijk dat hij wel gewoon flink veel meer gaat verdienen als hij nu bij bijvoorbeeld Bayern tekent. Geld is niet alles, maar als hij ineens volgend jaar geblesseerd raakt en nooit meer zijn niveau haalt dan heeft hij zijn toekomst in ieder geval veilig gesteld.

9 maart 2022 om 13:27

Toch hebben de echt grote talenten die dip niet, althans niet zo snel en zo lang. Die jongen heeft misschien 1 of 2 maand(en) goed gespeeld en is in die overige 50+ wedstrijden de speler die net genoeg aanhaakt om niet op de bank te eindigen. In Nederland boks je dan nog op tegen spelers als Klaassen, bij Bayern boks je op tegen spelers als Tolisso, Sabitzer, Musiala of vaste krachten Kimmich en Goretzka. Daarnaast ben je ook nog eens makkelijk te vervangen, mocht dat nodig zijn. Ik denk niet dat je kunt spreken van een dip als je na twee jaren met een basisplaats in 80 procent van de wedstrijden tegenvalt qua niveau.

9 maart 2022 om 13:38

@japie_krekel Voor een basisplaats wellicht nog te wisselvallig maar de selectie bestaat uit ongeveer 25 spelers, daar is vast wel een plekje voor Gravenberch niet? Bij Ajax kan hij nu ook niet rekenen op een basisplaats.

9 maart 2022 om 13:56

Wat is dst dan dan zulke jongens dan al die stap willen maken. Worden die dan zo beïnvloed door de makelaar en mensen om hun heen. Diezelfde jonge gasten die een uitgesproken mening hebben tegenwoordig?
Volgens mij gaf van Basten het al aan. Zo slecht hebben die gasten het niet bij Ajax. Goed salaris. Altijd om de prijzen spelen elk jaar CL. Vrienden familie om je heen. Zorg idd eerst een dat je bij Ajax slaagt. Wat al een kritische club is. En alles onder een vergrootglas ligt. Vanwege de grote van de club.

Schrok toen wel beetje toen Brobby aangaf dat het zwaar tegen viel, toen die bij Leipzig. Zegt toch wel genoeg dat zo iemand ook gewoon terug wilde naar Ajax

9 maart 2022 om 13:58

Ik vond hem tegen AZ wel weer een prima wedstrijd spelen. Maar of hij er klaar voor is of niet, ik zou hem als ik Ajax was komende zomer verkopen. Raiola is zijn zaakwaarnemer, dus de kans dat hij zijn contract verlengd is minimaal. En je kunt het als Ajax-zijnde niet weer laten gebeuren dat er iemand gratis de deur uit loopt.

9 maart 2022 om 14:01

Hij is inderdaad nog niet klaar voor Bayern. Maar ik zie Gravenberch wel graag vertrekken met het oog op wat miljoenen. Verder ik wil graag de ruimte maken voor Taylor, Kudus, Unuvar etc.
Ik zie weer genoeg potentie.

9 maart 2022 om 15:03

Niks “dip”
Het niveau van deze jongen stagneert al sinds zijn tweede seizoen.
Na zijn debuut letterlijk 0 stappen in niveau gemaakt.

9 maart 2022 om 17:23

Letterlijk 0 stappen is als voetballer wat moeilijk.

Ik vind met name drie onderdelen van zijn spel nog onderontwikkeld:
- Zijn schot
- Handelingssnelheid in de zestien
- Scherpte (in duels en omschakelen met name, maar ook voor de goal).

9 maart 2022 om 18:57

Ben het helemaal eens met Leidshood wat betreft zijn verbeterpunten. Maar in mijn ogen moet hij gewoon minder in en rond de 16 van de tegenstander komen. Gewoon in de opbouw zijn werk doen en dan met Alvarez, Martinez en Timber op de winkel achterin passen.

In tegenstelling tot de meeste mensen hier vindt ik juist dat Gravenberch heel erg vooruit gegaan is qua sterkte, loopvermogen en verdedigend is hij gewoon heel scherp.

9 maart 2022 om 16:36

Hij zit al wel erg lang in een dip...

9 maart 2022 om 17:41

Vind jij hem wisselvallig? Ik vind hem eigenlijk bijna nooit écht goed en meestal gewoon matig tot slecht.

9 maart 2022 om 17:57

@japie
Bayern is Top van Europa. Ik kan me eigenlijk helemaal niemand voorstellen uit Nederland die daar -qua kwaliteit- zou passen.
Misschien De Ligt, daarna houdt het rap op.

9 maart 2022 om 22:08

Frenkie ook wel, naast Kimmich/Goretzka

Voor Bayern 2? Vreselijk overschat ventje. Wat moet hij daar doen. Weer zo jongen die in het buitenland gaat falen. Blijf toch hier lekker nog 3 seizoenen

1 maart 2022 om 17:49

Voor wat? Om te kijken hoe de hele achterban je laat vallen als een baksteen, omdat je als jongen van 19 even in een wat mindere fase zit. Opbouwende kritiek is goed voor jonge jongens, maar wat hij allemaal over zich heen krijgt is niet echt opbouwend, maar meer hatelijke kritiek.

1 maart 2022 om 17:56

Een dip? Presteert al ruim een jaar niet meer.

1 maart 2022 om 17:59

"Vreselijk overschat ventje" en "om te kijken hoe de hele achterban je laat vallen als een baksteen". Dank heren, mooie demonstratie van de generaliserende roeptoeters aan beide kanten van het spectrum!

1 maart 2022 om 18:13

Misschien iets wat overdreven maar toch, we hebben verschillende talenten de afgelopen jaren zien door breken, en fouten zien maken, een mindere periode zien hebben, en het verschil in behandeling is best opmerkelijk te noemen.

1 maart 2022 om 18:54

@cr7arsenal

Welkom bij Ajax waar jonge spelers bijna altijd worden gezien als misdadigers als ze willen vertrekken, ze worden nog net niet uitgezonden bij opsporing verzocht. Dat Gravenberch nog niet klaar is voor bijvoorbeeld een Bayern München lijkt me duidelijk, maar sommige doen gelijk alsof hij meteen thuishoort bij FC Dordrecht.

1 maart 2022 om 19:57

Zijn intentie is om bij Ajax te gaan verlengen, althans dat zei hij zelf. We shall see. Denk dat hij nog niet is uitgeleerd bij Ajax. Eigenlijk moet deze jongen een seizoen even vlammen, dit seizoen niet veel van gezien helaas. Bayern is te hoog gegrepen momenteel. Bij een Juventus zou hij meer passen en die hebben nog wel goede middenvelders nodig.

9 maart 2022 om 17:43

Met die geldwolf als zaakwaarnemer vrees ik dat ie zich toch gaat laten verleiden.

9 maart 2022 om 17:58

Zijn intentie was dat Ajax geld aan hem zou verdienen, niet dat hij zou verlengen (althans dat was wat ik uit zijn woorden begreep)

Als hij komende zomer weggaat word het banken voor hem, moet nog ff wat stapjes bij ajax gaan maken

Snap echt totaal niet waarom Gravenberch nu al een stap wil maken. Hij is er nog lang niet klaar voor. Maar goed Tolisso gaat waarschijnlijk transfervrij de deur uit en Goretzka heeft dit jaar vooral blessureproblemen. Dan heb je met Gravenberch dus wel kans op wat speelminuten. Maar ja wil je dat dan? Want als Kimmich en Goretzka fit zijn dan gaan die 100% spelen. Bij Ajax overtuigt die ook totaal niet dit seizoen. Voor iedereen doet hij er goed aan om minimaal nog 2 seizoenen te blijven. Maar ja bij Bayern verdien je natuurlijk wel meer.

1 maart 2022 om 18:58

Ergens snap ik Gravenberch toch wel, wisselspeler bij Bayern zijn is niet slecht. Meer salaris, betere teamgenoten en toch ook nog veel wedstrijden om te spelen. Flinke pluspunten wel. Aan de andere betwijfel ik sterk of zo'n jonge jongen klaar is voor de grote stap naar het buitenland. Kijk maar naar Brobbey. Daarnaast lijkt me de grootste reden om niet te gaan het Nederlands elftal. Denk dat hij bij Bayern als wissel hier niet voor aanmerking komt. Persoonlijk zou dat een reden zijn om het niet te doen. Bayern komt nog wel een keer voor Gravenberch. Het Nederlands elftal, een wk dat zijn momenten die je als mens denk ik niet vergeet.

Een speler die zowel verdedigend als aanvallend geen enkele meerwaarde heeft, 25m zou een prachtig bedrag zijn. Z'n dipje duurt al meer dan een jaar, ik denk gewoon niet dat er meer in zit als wat we nu zien, ik kan me niet meer dan 3-4 wedstrijden herinneren waarin hij echt een hoger niveau aan heeft getikt.

1 maart 2022 om 21:31

Daar doe je hem echt te kort mee, in potentie is hij een topper op het middenveld maar hij moet wat aan zijn fysiek werken. Wellicht wat kilo’s aankomen.

9 maart 2022 om 12:45

Als hij wat kilo's aan moet komen, dan mag hij best wel bij mij in de leer. Hierin ben ik zeer bedreven. Zelfs zonder er echt ambitieus in te zijn

9 maart 2022 om 13:03

misschien kan Ihattaren hem daar wat bij helpen.

9 maart 2022 om 13:14

Hij moet eens niet zo laks doen. Hoe vaak laat hij alvarez in de steek omdat hij de spits in de weg wil lopen. En dan komen de backs er ook nog ff bij. Iedereen vliegt het strafschopgebied in. Gravenberch weet ook nooit wat hij moet als hij daar de bal krijgt. Laat hem ook iets meer op het verdedigen letten als anderen mee naar voren denderen. Hij loopt alleen maar anderen in de weg

9 maart 2022 om 13:22

Potentie zegt niets. Momenteel is hij eerder een zwakke schakel dan een sterkhouder bij Ajax en dat laatste zul je moeten zijn, wil je slagen bij clubs als Bayern. Bovendien zijn er tegenwoordig maar weinig spelers die beter worden van een plaatsje op de bank. Zeker als er 4 of 5 concurrenten zijn die over een langere periode al een hoger niveau hebben aangetikt.

Het is momenteel nog veel te vroeg voor de overstap naar Bayern.
Momenteel niet in zijn beste vorm, maar al zou dat zijn nog niet toe hiervoor

9 maart 2022 om 13:48

Denk dat het idd beter is dat hij gewoon verlengd. Maar wat er door mensen hier op VZ word neer gekwakt, pfffff. Die jongen speelt de laatste tijd zeer goed zelfs. Het is geen assist of doelpunten maker. Ik vind persoonlijk dat hij zich iets meer met de opbouw moet gaan bemoeien, want daar ligt het manko bij Ajax de laatste weken. Alleen is Ryan naar voren geschoven door Ten Hag. Iets waar hij niets aan kan doen. Voorlopig heeft hij het goed bij Ajax, daarom zou ik als ik hem was nog ff blijven.

Vind hem eigenlijk al bijna een jaar wel heel erg matig na een sterk begin. Berghuis, Klaassen, Alvares en Kudus zie ik alleen liever in de basis. Waar ik zo onderhand mij ook af begin te vragen of Taylor niet eens wat meer vertrouwen verdient ten faveure van Gravenberch. Ik vind Ten Hag wel heel krampachtig vasthouden aan zijn "kerngroep." Rouleren als die trainer van PSV is weer een ander uiterste. Maar bij Ten Hag hebben zijn favorietjes wel érg veel krediet.

1 maart 2022 om 18:44

Gravenberch speelt helaas nog niet zijn allerbeste seizoen en kan vooral nog veel beter. Taylor heeft laatst een doelpuntje gemaakt maar verder was hij in elke wedstrijd dat hij inviel dramatisch. Taylor is zeker een speler met potentie maar komt niet een in de buurt van Gravenberch. Lijkt mij daarom meer dan terecht dat Taylor het moet doen met invalbeurten als Ajax voor staat.

1 maart 2022 om 18:50

Taylor heeft helemaal niet dramatisch ingevallen hoor. Misschien sneeuwde hij een enkele maal een beetje onder, maar het is op zijn positie moeilijk om je te onderscheiden als je twintig minuten invalt steeds. Gravenberch rent en rent, maar wat voor middenvelder is het nou? Geen spelverdeler, geen balafpakker, een soort ongeleide box-to-box. Taylor is momenteel weinig meer of minder.

1 maart 2022 om 19:03

Als het Taylor zich niet lukt om zich in 20 minuten te onderscheiden terwijl zijn tegenstanders al langer op het veld staan. Dan denk ik niet dat het hem lukt om zich te onderscheiden wanneer hij vanaf minuut 1 het mag laten zien.

Gravenberch is in mijn ogen een allround box to box speler. Zijn fysieke potentie is ongekend en ook beschikt hij over een goede techniek. Een jongen uit de Ajax school die in mijn ogen op elke positie op het middenveld uit de voeten kan. De goals en assist vallen nu nog tegen en is vooral het punt waar hij aan moet gaan werken.

Speler die aanvallend niets toevoegt en verdedigend veel en veel te laks is. Betaal er maar lekker wat centjes voor, dan zijn wij er van af. Meneer kwam net kijken en vond het al moeilijk zich te motiveren voor sommige wedstrijden. Nou lekker weg gaan dan.

Lastig nee zeggen als er zo'n club op de stoep staat. Zeker als je zelf al een tijdje slecht speelt. Misschien komt zo'n kans wel nooit meer.

Ik twijfel er totaal niet aan dat Gravneberch €30 mln zal opbrengen. En dat is een koopje.
Er zit namelijk nog heel veel rek in bij hem

9 maart 2022 om 12:39

Het is alleen de vraag of je voor rek heel veel geld uit gaat geven. Op dit moment vind ik 30 miljoen veel te veel geld voor hem. Ik zie zeker mogelijkheden, maar zoals anderen ook al aangeven is het verdedigend geen zekerheidje, en is het ook geen speler die aanvallend heel veel meerwaarde heeft.

9 maart 2022 om 12:41

Zelfs voor een 1-jarig contract? Dat gaat toch niemand betalen.

9 maart 2022 om 18:04

Ja.
Je kan alleen kijken naar het nog lopende contract, maar als een andere club wel wil betalen wat jij wenst dan heb je je blind gestaard op 1 ding.
Bayern moet het straks zonder Lewandowski, Muller en Neuer doen. Zijn ze dan nog zo goed. Nu zitten ze op hun top, maar overal en altijd komt na de top een weg omlaag.
Dus Bayern is leuk nu, maar Gravenberch heeft gelukkig veel keuze en kan dan beter kiezen voor een club die nog of weer naar de top gaat.
Bayern heeft als dit hun handelswijze is straks hopelijk het nakijken

9 maart 2022 om 13:20

Rek zegt weinig. Hij wil vertrekken, z'n contract loopt hierna nog maar een jaar door, hij is niet in vorm en kan die potentie (nog) niet omzetten in kwaliteit. Op dit moment is hij zelfs eerder een zwakke schakel, terwijl je wel een sterkhouder moet zijn om snel veel te spelen bij Bayern; zeker als nieuwkomer. Bij Ajax zijn z'n concurrenten spelers als Klaassen. Bij Bayern moet je opboksen tegen spelers als Kimmich, Goretzka, Tolisso, Sabitzer of toptalenten als Musiala. Dat is even een heel ander niveau. Dat zie ik Gravenberch momenteel nooit een keer halen.

Niet de hoofdprijs, dan maar de kontprijs.

9 maart 2022 om 12:39

Dan heb ik een discussie met een Eindhovenaar dat ze serieus willen worden genomen en dan moet ik een dag later zulk soort grappen lezen. Je werkt niet echt mee in die beeldvorming :D

9 maart 2022 om 12:57

Haha maar wie zei dat ik serieus genomen wil worden?.

9 maart 2022 om 13:56

Haha, nou dat ging toevallig over de (transfer) bedragen die ze bij Ajax binnen weten te harken voor spelers (zelfs bankzitters) tegenover de transferbedragen van PSV. Inhoudelijk hoeven we daar niet verder op in te gaan, maar ik vond je opmerking heerlijk treffend in dat kader :D

9 maart 2022 om 14:39

Aha, ja, zeer treffend. Als we dus een Ajacied zien met een slechte grap, moeten we Ajacieden minder serieus nemen. Zo werkt het. Zeer treffend

9 maart 2022 om 14:52

huh, wat lul jij nou :D

9 maart 2022 om 15:34

@westend

"huh, wat (lul) jij nou " haha zo komen we vanzelf bij elke lichaam's deel terecht.

9 maart 2022 om 15:53

@Lampen: Haha mijn hemel, je hebt het wel te pakken he? 😜

9 maart 2022 om 16:04

@mangalitsa

Heb soms van die dagen idd, benieuwd hoelang deze reacties blijven staan.

Deze jongen zal best talent hebben (altijd maar de vraag hoe dit ontwikkeld) maar ik vind inderdaad 30M momenteel echt teveel geld voor deze speler. Laat het eerst maar eens wedstrijd na wedstrijd zien in Nederland.....

Ik denk dat een Gravenberch gewoon transfervrij vertrekt. Nog een jaartje bij Ajax ‘leren’ daarna gratis naar Bayern en flink wat tekengeld opstrijken. Hoop wel dat Ajax gewoon ook hard opstelt en zegt of een jaar bijteken met een vaste transfersom of op de bank belanden.

9 maart 2022 om 13:30

Dat denk ik dus ook. Hij is nu nog te wisselvallig namelijk.
Het beste voor hem en Bayern is een jaar in de eredivisie blijven spelen en daarna is die gewoon gratis op te halen natuurlijk.

Bayern wil niet de hoofdprijs betalen. Ajax wil het onderste uit de kan hebben. Ryan wil voor het maximale gaan. Heerlijke zinnen, waar precies niks in staat. Wat houden die inhoudloze woorden in dan? Hoe kwantificeer je de hoofdprijs? In principe is zijn hoofdprijs, de afkoopsom (als hij die heeft)

9 maart 2022 om 12:40

a, 25 - 30 zie ik staan. Lekker gelezen zeg.

9 maart 2022 om 12:42

Ik zie een (PL) team gek genoeg zijn om teveel te betalen voor hem. Bayern is altijd heel voorzichtig, dus die doen daar niet in mee.

Hangt dus gewoon af wat de gek er voor wil geven.

9 maart 2022 om 13:15

Als Bayern 'm echt graag wil, trekken ze de portemonnee wel. Er zijn gewoon veel factoren waardoor een hoge transfersom niet waarschijnlijk is.

9 maart 2022 om 12:44

Dit soort zinnen gebruiken heet "je aanpassen aan je publiek". Hoe vaak ik hier niet lees dat speler A 10 keer zo goed is als speler B of dat B weer 3 klasses beter is dan C... Dit soort teksten vervuld blijkbaar een behoefte. Het levert in ieder geval kliks op

9 maart 2022 om 12:51

Ja dat is toch lekker inhoudloos discussieren. Je kan er ook helemaal niks tegenin brengen.

Ik vind het wel gek ofzo, dat voor een 19-jarig toptalent zo 'weinig' wordt betaald.
Jammer dat die gaat vertrekken, hij is wat mij betreft nog niet zo bepalend als sommige andere spelers waren toen ze vertrokken. Uiteindelijk is 20-25 miljoen ook gewoon veel geld en een forse transfersom. Ik hoop dat Ajax en Gravenberch het contract verlengen en dat Gravenberch nog een jaartje blijft, maar als ik naar de manier van voetballen van Ryan kijk denk ik dat verandering van spijs doet eten. Het is niet gek als hij vertrekt, zijn gretigheid in de eredivisie is er gewoonweg vanaf, dat ga je toch niet meer veranderen.

9 maart 2022 om 13:14

Hij dreigt transfervrij op de markt te komen, is verre van in vorm en die jongen lijkt ook te willen vertrekken. Tja, dat doet iets met de onderhandelingspositie. Overigens heeft hij op dit moment ook simpelweg het niveau niet om meer dan 25 miljoen euro op te leveren. Had hij nog drie jaar op z'n contract staan, werd het waarschijnlijk al een ander verhaal.

hmm 30 lijkt veel, maar op zich is het een koopje, zit nog zoveel potentie in bij Gravenberch.
al lijkt me dit niet het juiste moment.
gravenberch kan het beste nog 1 of 2 jaar bij Ajax blijven minimaal

9 maart 2022 om 12:47

Waterman, Bakkal, Babel, Righters, Zuiverloon, Donk, Drenthe, Van der Wiel, Tete en Beerens waren ook spelers met een ongekende potentie die alleen maar beter zouden worden. Ik zie de bedragen/ discussies nog voorbij komen. Achteraf heeft volgens mij geen van die spelers iets van die verwachting waar kunnen maken. Gravenberch begon ook met een waanzinnig stempel op wedstrijden. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem de laatste maanden niet meer zo duidelijk zijn stempel op de wedstrijden heb zien zetten. Lijkt een beetje te stagneren

9 maart 2022 om 15:57

Waterman, Bakkal en Beerens ongekende potentie? Dan ben ik zeer benieuwd waar jij op dat moment jouw berichtjes las, want ik denk dat weinig mensen dat hebben gedacht.

Dat er veel voorbeelden, zowel positief als negatief, zijn: Klopt! Zo was Mahrez of Kanté nooit een talent en Bazoer een talent van het hoogste kaliber. Het kan raar lopen.

9 maart 2022 om 17:00

Van dat lijstje heeft alleen van der wiel zijn potentie niet waar gemaakt. De anderen hebben er juist meer uitgehaald, dan men had gedacht.

9 maart 2022 om 17:28

Nou Westend, ik vind ook als ajacied (die dus regelmatig enorme talenten om zijn oren gegooid krijgt die dan de nieuwe ... moeten worden) Gravenberch echt wel een speciale voetballer. Alleen hij staat stil in zijn ontwikkeling/is uit vorm. Hij is vele malen beter dan al die talenten die jij opnoemt (behalve misschien Tete en Van der Wiel op hun positie in hun hoogtijdagen). Maar wat je bij Gravenberch mist (behalve een goed schot) is focus, scherpte, inzet, de wil. Dat kan door zijn lichaamstaal komen, maar dat komt volgens mij ook doordat hij oprecht niet altijd scherp is. Als box-to-box heeft hij heel veel potentie, maar moet zowel zijn schot/voetballen in de 16 verbeteren als zijn fysiek en scherpte in de duels. Maar als dat lukt, is het een wondervoetballer. Eriksen had ook een slecht schot in zijn eerste jaren bij Ajax.

Bayern wil als ze zaken doen in Amsterdam voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En als dat niet lukt (dest), dan komen janken dat Ajax niet netjes handelt.
Ik snap dat ze zo min mogelijk willen betalen, maar besef dan wel dat club en speler met anderen gaan praten en zaken doen.
Waarschijnlijk willen ze dat Ajax belt en zegt er is een andere club enz. Nee doe een heel goed bod en de zaak is rond

9 maart 2022 om 12:48

Bayern betaald zelden astronomische bedragen. Dat zijn echte Duitse zakenmannen. Wat de club zelf betreft vind ik het altijd wel opvallend dat er zo weinig spelers vertrekken. Zeker voor de Nederlanders lijkt het me wel een hele warme en fijne club.

9 maart 2022 om 13:12

Bayern is ook wel min of meer een eindstation. Daar willen spelers juist zijn in hun piekjaren.

Nou nou, dat valt vandaag gewoon wel mee hoor. Kijk even naar andere absurde transfers dan is dit peanuts. 25 a 30 mil is prima voor zijn 1 jarig contract. Gravenberch heeft veel potentie, mijn enige twijfel is zijn mentaliteit, oogt wat soft. Als het even niet gaat, is hij meteen down lijkt het wel en zelfs Tadic e.d. kunnen hem niet voorlopig nog niet wakker schudden. En ook zijn nonchalance. Maar als hij dat eruit krijgt en constant kan zijn, kan hij zeker een hoog niveau aantikken in de toekomst. En daarnaast is het voor hem eigenlijk (sportief gezien) het beste om gewoon bij te tekenen en over een jaar of 2 te vertrekken.

Ik vraag me echt af wat deze jongen denkt.
Denkt die dat die even Müller of Kimmich uit de basis gaat spelen? Hahah
Maar ze hebben daar toch al zo een groot talent, Musiala ofzo.
Die zijn wss van dezelfde leeftijd en zelfde positie, dus snap echt niet wat die jongen denkt.

9 maart 2022 om 12:55

Musiala speelt in principe meer naar voren en Muller ook. Even afhankelijk van 1 of 2 zessen is er dus echt wel plek. Desnoods als back up, klinkt gek maar als hij gaat is Bayern wel de beste optie. Beter dan een Juventus, Madrid of PL club.

Dat komt mooi uit. Ajax wil ook niet de hoofdprijs betalen voor Alphonso Davies. Ruil met gesloten beurzen dan maar?

Hij zit momenteel zeker niet in zijn beste fase tot nu toe, maar mensen vergeten ook heel snel wat zijn kwaliteiten zijn. Voor Ajax is Gravenberch belangrijk als verbindende speler, hij kan goed door de linies van tegenstanders bewegen/spelen. Bayern is alleen zeker geen goede club voor hem (hij heeft simpelweg het niveau nog niet), het is denk ik het best om naar een subtopper te gaan met uitzicht op speeltijd.

9 maart 2022 om 13:06

Ofwel het is een scorende Frenkie de Jong? Daar weet tegenwoordig ook niemand meer wat ze ermee aan moeten. Denk dat ze bij Bayern best zo'n type verdedigende middenvelder kunnen gebruiken voor erbij. Want de voetbalmachine is in verdedigend opzicht nogal eens wat zwakker (blijft een topteam natuurlijk)

9 maart 2022 om 13:23

Zo zou je het wel kunnen omschrijven hoewel hij momenteel niet zoveel scoort. Bayern is wel een van de weinige ploegen die zo’n speler nodig zou kunnen hebben, alleen denk ik niet dat Gravenberch het niveau heeft om daar in de basis te komen (als je zo’n speler wilt kan je net zo goed voor Frenkie de Jong gaan). Ik vind Juventus een club waar zijn kwaliteiten gebruikt zouden kunnen worden, alleen de aankopen van Locatelli en Zakaria maken hem overbodig. Je hebt overigens helemaal gelijkt dat niemand weet wat ze er mee moeten want clubs spelen meestal zonder iemand met de rol van Gravenberch (omdat het naar mijn idee meer een complementaire rol is in plaats van een bepalende rol).

9 maart 2022 om 13:32

Speelt Ajax dan zo'n raar systeem? Denk ook niet dat Gravenberch basis zou staan bij Bayern, maar heb ook niet het idee dat ze nu iemand voor de basis zoeken. Denk dat je bij Bayern zo een jaar verder bent. Lijkt me ook geen club voor paniekaankopen, dus verwacht dat zij er wel een idee bij hebben. Frenkie bij Bayern lijkt me ook wel een topzet. Duitsland klinkt alleen (voetbaltechnisch) totaal niet sexy. Premier League of Spanje klinkt in de oren veel aantrekkelijker.

9 maart 2022 om 13:42

Nee ajax speelt geen heel raar systeem, alleen de meeste clubs hebben behoefte aan een loper op zijn positie (bijvoorbeeld goretzka bij Bayern) wat Gravenberch nog in iets mindere mate is. Als ze iemand voor de toekomst zoeken zou het wel een goede zet kunnen zijn, de potentie is er. Helaas klinkt het inderdaad totaal niet sexy maar het lijkt mij wel mooi voor beide partijen als Frenkie de Jong bij Bayern zou kunnen spelen. In de premier League ben ik bang dat Frenkie te snel moet handelen omdat er vaak hoge druk staat en dat Frenkie veel doodschoppen zal krijgen omdat hij ervan houdt om te dribbelen.

9 maart 2022 om 13:10

Mensen weten wel wat z'n kwaliteiten zijn, maar hij heeft momenteel het niveau inderdaad (nog) niet. Hij kan zich momenteel nauwelijks onderscheiden in de Eredivisie. Hij speelt eens per 10 wedstrijden een keer leuk. Als je geen sterkhouder van Ajax bent, kun je het bij Bayern wel schudden. Die jongen moet gewoon bijtekenen en pas denken aan een vertrek als je bij Ajax op het middenveld heerst.

9 maart 2022 om 13:29

Dat ben ik met je eens, Bayern München is ook van een heel ander niveau dan ajax waar als je erheen gaat jezelf ook meteen moet laten zien. Hij moet inderdaad eerst sterkhouder zijn bij Ajax waarna je een goede stap kan maken. Het middenveld van Bayern is trouwens heel lastig om in te komen, zelfs al ben je een sterkhouder bij Ajax want er loopt daar enorm veel talent rond.

Hallo Mike, welkom in 2022, tegenwoordig is 25/30 miljoen voor een talent als Gravenbergh helemaal niet 'erg veel geld'. Zelfs als je zijn korte contract en vormdip meerekent.

Ik zou niet weten waar Gravenberch op korte termijn zou moeten spelen bij een ploeg als Bayern. Gravenberch mag dan getalenteerd zijn, maar bij een club als Bayern moet je dat kunnen koppelen aan kwaliteit en consistentie. Momenteel heeft hij simpelweg het niveau niet en dat ga je ook niet krijgen met een plaatsje op de bank.

Ach niets is zo opportunistisch als de voetbalwereld. Goeie speler met groeipotentie die nog niet helemaal constant is wat gezien zijn leeftijd heel logisch is. Een goede wedstrijd volgende week tegen Benfica of zelfs tegen een tegenstander een ronde verder en heel Europa staat weer op de stoep. Allemaal waan van de dag.

Ik vind hem te lief en onzeker voetballen. Hij is nog lang niet klaar voor een club als Bayern!

Groot talent maar 30 miljoen gezien zijn huidige vorm en contractstatus is veel te veel.

Logisch. Hij laat af en toe wat leuks zien maar komt in mijn ogen nog te vaak laconiek en nonchalant over. In de Eredivisie kan je nog wel wekelijks een beetje lanterfanten. Maar als je straks in een topcompetitie week in en uit moet presteren dan is dat een ander verhaal. Dan mag hij eerst wel meer een bepalende onomstreden speler worden bij Ajax.

Als je niet de hoofdprijs wil betalen ga je toch lekker een deur verder?

Japie schrijft altijd oud nieuws en vooral de mening van de massa.

Voor Antony wilde ze afgelopen zomer ook een schijntje betalen, hebben inmiddels wel spijt. De tijd om goedkoop te shoppen door Bayern bij Ajax is voor bij. Ook voor Bayern geld de vraagprijs die Ajax bepaald er zijn nog meer clubs geïnteresseerd

9 maart 2022 om 15:42

Waarom zouden ze daar spijt van hebben? Bayern heeft een prima team staan nu hoor of heb je gisteren niet gekeken?

Er wordt standaard teveel betaald voor spelers van Ajax.
Frenkie en De Ligt ook ontzettend veel geld maar dat zijn wel blijvertjes voor de Europese top.

Dat is logisch, Bayern wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!
Als je bedenkt dat Hernandez 80 mil heeft gekost, Sane +- 60 mil, en de rest max 45 mil is, dan weet je dat Bayern nooit de hoofdprijs betalen.

Dit verbaasd me niets.

Of het voor Ryan een slimme keus is weet ik niet.
Kimmich en Goretzka zie ik hem niet binnen 3 jaar uit de basis spelen en Sabitzer en Musiala lopen er ook nog rond.

Gravenberg is ook helemaal niet toe aan Bayern. Die moet nog wel een paar stapjes maken. Lekker nog minimaal anderhalfjaar bij Ajax blijven.

En terecht ook, deze jongen zou bij een AZ er nog niet bovenuit springen ( niets ten nadele van AZ )

Ajax mag haarzelf in haar handjes klappen als ze een Dest bedrag aan deze man overhouden.

Is nog steeds een super talent, gaat grote speler worden , jaartje bijtekenen dan maar en dan volgend jaar voor minimaal 30 miljoen transfer

9 maart 2022 om 15:41

Overhypte speler. Veel te onzeker, te langzaam, en te lief in zijn spel

Tuurlijk gaat Bayern niet de hoofdprijs betalen! Ze moeten hem helemaal niet halen zelfs.
Die jongen voegt momenteel helemaal niets toe aan Bayern, dus dat zou nog een behoorlijke gok zijn om te zien of dat in de toekomst wel zo is.
Verder is Gravenberch al een lange tijd alles behalve in in topvorm. Je zou haast vergeten dat deze jongen nog in de eredivisie speelt, je hoort en ziet er vrij weinig van ondanks dat die altijd speelt.

LOL. 100 bankzitter in München,.net als die andere, ",wereldtoppers".die de laatste jaren zijn verkocht.

Ik ben ook geen Gravenberch fan. Oké, hij doet wel eens iets leuk en is sterk aan de bal, maar het is ook vaak onder de maat. Veel balverlies, loopt er soms btje bij te sjokken, weinig assists en doelpunten voor een speler bij Ajax.
Nee ik ben niet zo onder de indruk.

Sowieso beter als hij bij Ajax blijft

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren