Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ook Real Madrid maakt megatransfer van Jude Bellingham wereldkundig

Laatste update:

Real Madrid en Borussia Dortmund hebben een akkoord bereikt over de transfer van Jude Bellingham, zo melden nu ook de Madrilenen in navolging van die Borussen. Volgens The Athletic gaat het om 'een van de grootste deals ooit voor beide clubs', waar volgens Fabrizio Romano een transfersom van 103 miljoen euro exclusief bonussen mee gemoeid is. Bellingham heeft een contract voor zes seizoenen getekend en gaat naar verluidt een jaarsalaris van zeven miljoen euro verdienen.

Het nieuws over Bellingham zat er al een tijdje aan te komen. Marca wist begin vorige maand al met zekerheid te zeggen dat het negentienjarige toptalent naar Santiago Bernabéu zou verkassen. Bellingham kon naar zo'n beetje iedere topclub ter wereld, maar wilde 'alleen maar naar Real Madrid'. Daarvoor wimpelde de Engelsman onder meer een astronomisch salaris bij Manchester City af.

Met zijn transfersom nestelt Bellingham zich sowieso in de top twee duurste aankopen van los Galácticos aller tijden. De top twee wordt nu nog gevormd door Eden Hazard (Chelsea, 115 miljoen euro) en Gareth Bale (Tottenham Hotspur, 101 miljoen euro). Borussia Dortmund heeft op zijn beurt een nieuwe nummer twee duurste verkopen gekregen. Jadon Sancho (85 miljoen, naar Manchester United) nam die plek eerst in, achter lijstaanvoerder Ousmane Dembélé (Barcelona, 140 miljoen).

De komst van Bellingham markeert het eerste succes voor Real op de zomerse transfermarkt. De nummer twee van afgelopen LaLiga-seizoen zag tot dusver alleen maar spelers gaan, en dat waren niet de minste. Onder meer Karim Benzema, Eden Hazard en Marco Asensio verlieten de club, waardoor Real met name aanvallend zal moeten handelen op de markt. Harry Kane, landgenoot van Bellingham, zou in ieder geval de voornaamste kandidaat zijn om de nieuwe aanvalsleider te worden.

Is Real Madrid de juiste club voor Jude Bellingham?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat middenveld van Real is niet normaal goed en jong. Wat een aankoop zou dit zijn. Kijken of Bellingham na Bale de 2e Brit wordt die slaagt bij Real.

7 juni 2023 om 15:14

Bale zijn bankrekening is zeker geslaagd in Madrid ja

7 juni 2023 om 15:14

Beckham?

7 juni 2023 om 17:00

Niet echt geslaagd.. wel een grote naam.

7 juni 2023 om 17:08

Heeft het gewoon goed gedaan en was basisspeler in een sterrenelftal. Het is niet dat hij alleen maar bankie zat en dramatisch speelde. Gewoon geslaagd dus.

7 juni 2023 om 18:06

Steve McMannaman

7 juni 2023 om 20:00

Die kennen de meesten hier niet joh hahaha

7 juni 2023 om 15:15

Volgens mij deed Steve Mcmanaman het ook wel aardig bij Real toch? Ik was in ieder geval wel van hem gecharmeerd

7 juni 2023 om 16:04

Owen ook prima

14 juni 2023 om 12:32

Owen was vooral geblesseerd

14 juni 2023 om 16:44

Maar owen scoorde ook beautys in Madrid haha!

7 juni 2023 om 15:16

Steve Mcmanaman is ook geslaagd bij Real Madrid en heeft nog gescoord in een Ch-league finale.

Edit; jij was mij net voor DB15...🙃

7 juni 2023 om 15:19

Als je het totaalplaatje bekijkt kan je niet per se zeggen dat Bale echt geslaagd is vind ik. Voor wat hij kostte in een tijd dat transfers van 100 miljoen zeldzaam waren vind ik dat hij te weinig heeft gebracht. Ja hij was in de CL finale en copa del rey finale bepalend, maar alles bij elkaar vind ik niet dat je kan zeggen dat hij echt 100% is geslaagd.

7 juni 2023 om 18:05

@SammyR, zeggen dat Bale niet geslaagd is slaat nergens op. In de eerste jaren dat Real de CL won met Bale (2014, 2017 en 2018) had hij daar een groot aandeel in. Niet vergeten dat hij met Ronaldo speelde die in die jaren goed was voor zo’n 45 goals per seizoen. Bale heeft het uitstekend gedaan, de manier waarom het is afgesloten is wat minder. Ik denk dat Real onderaan de streep blij is geweest.

14 juni 2023 om 12:35

Bale heeft meerdere seizoenen uitstekend gedraaid. Hoe het afgelopen is is treurig, maar hij was absoluut een belangrijke speler voor Real. Overigen afgelopen november nog in het Bernabeu geweest en daar stond hij in het lange rijtje legends (stuk of 35) van Real

14 juni 2023 om 13:06

Wat een onzin. Je zegt het zelf: hij scoorde in de CL finale en heeft daarnaast best wat goals gemaakt waarvan veel ook belangrijk en beslissend waren. Als je het hebt over 'niet geslaagd' in de zin dat er meer in zat, dan ben ik het volledig met je eens. Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden is hij op een zijspoor geraakt. Maar zeggen dat hij voor de ons als club niet is geslaagd vanwege zijn prijskaartje is onzin: hij heeft genoeg geleverd, is belangrijk en beslissend geweest en die 100 miljoen hebben we als club dubbel en dwars terugverdiend.

7 juni 2023 om 15:20

Bale is niet eens de 2e brit die geslaagd is laat staan bellingham,beckham en mcmanaman hebben het meer dan goed gedaan daar...

7 juni 2023 om 15:20

Je vergeet Owen en Woodgate

7 juni 2023 om 15:32

En steve mcmanaman

7 juni 2023 om 20:58

Woodgate was alles behalve goed was altijd geblesseerd ook nog is. Speelde als die mee deed meestal wel een 6 je

8 juni 2023 om 13:29

Ja Rico, vandaar de knipoog. Ik dacht dat zal het cynisme wel duidelijk maken, toch niet helaas.

7 juni 2023 om 15:45

Zo'n goede indruk heeft Bale niet achtergelaten bij Real hoor.

7 juni 2023 om 15:55

Bale was een Welshman

7 juni 2023 om 16:30

En Wales ligt in groot Brittannië, dit maakt bale een Brit. Geen Engelsman, maar een Brit.

7 juni 2023 om 16:51

Je zet jezelf voor paal door de beste Brit over te slaan. Beckham bracht meer dan Bale. Of volg je voetbal nog maar kort?

7 juni 2023 om 17:20

Onzin. Beckham was goed maar bijlange na niet zo doorslaggevend en belangrijk als Bale. Beckham was vooral een commercieel succes, veel meer dan een sportief succes.

7 juni 2023 om 19:01

Beweren dat iemand zich voor paal zet om vervolgens jezelf voor paal te zetten… komop zeg Beckham komt nog niet in de buurt van de prestaties van bale… hoeveel CL Finales heeft Beckham precies beslist?

7 juni 2023 om 21:03

Beckham was een middenvelder dus dan heb je wat minder kans om CL finales te beslissen dan een aanvaller, maar laten we wel zijn, hij had in zijn tijd een vergelijkbare status als een Modric, Iniesta of De Bruyne nu.

De kids van nu kennen hem alleen uit de aftershave reclames, natuurlijk.

14 juni 2023 om 16:47

Niet mee eens, beckham centaal op t kiddenveld liep zeer zeer goed!!!

7 juni 2023 om 17:23

Wordt in mijn ogen groter gemaakt dan het is, zijn leuke spelers maar qua creativiteit heel anders dan een Kroos en Modric die toch iets verfijnder zijn. Ik denk dat er met die jonge jongens op het middenveld toch te weinig voetbal in het team zal zitten.

7 juni 2023 om 23:07

Ik vind dit juist een super transfer. Eindelijk weer een galactico. Voor 19 jaar is bellingham wel een enorm talentvolle jongen. Heb echt super veel zin om hem aan het werk te zien. Verliest wel veel ballen per wedstrijd, kijken hoe dat gaat bij madrid waar je in principe meer ruimte achter je speelt dan bij Dortmund. Woont al 3 jaar in Duitsland, is misschien een voordeel ten opzichte van andere britten. Hij komt natuurlijk als basisspeler maar hij zal vast veel kunnen leren van modric en kroos volgend jaar.

7 juni 2023 om 19:23

Vind de verdiensten van Bale vergelijkbaar met die van Ole Gunnar Solskjær bij Manchester United. Bale was geen vaste basisspeler en dat maakt hem niet helemaal succesvol in mijn optiek. Anders kunnen we spelers als Origi ook groter maken dan dat zij zijn.

14 juni 2023 om 12:37

Hoe was Bale geen basisspeler? Alleen op het einde liep het spaak in de relatie

14 juni 2023 om 13:23

Bale in een zin noemen met Origi. Je leest hier toch wel wat.

7 juni 2023 om 22:32

Mcmanaman(90 wedstrijden)? Laurie Cunningham?(3 of 4 jaar en een landstitel)..
Beckham is een beetje zo zo. Niet slecht maar ook niet succesvol. Bale 1e jaar goed. Daarna lekker gegolfd.

14 juni 2023 om 13:35

Woodgate?

14 juni 2023 om 14:46

u is nog jong zeker? Mcmanaman, vergeten? scoorde nog in een CL finale, ene David Beckham was qua prijzen niet heel bijzonder maar om dat nou als mislukking te tellen? Oke, Michael Owen was geen succes maar er waren er meer voor Bale hoor

Fantastisch talent! Maar meer dan 100 mil..? Pff..

7 juni 2023 om 15:10

Voor een van de grootste talenten op het middenveld zo niet het grootste talent. Vind ik dit niet heel schrikbarend? Al is meer dan 100 miljoen nog wel heel vaag.

7 juni 2023 om 15:11

Kan real makkelijk veroorloven jarenlang niet superveel uitgegeven met alles wat binnen gekomen is.

7 juni 2023 om 16:14

Idd, sinds 2016 heeft RM zelfs een positieve balans op de transfermarkt en met EUR 705m 15e(!) van Europa vwb uitgaven, achter Everton(!)

14 juni 2023 om 20:23

Daarnaast gelijk 6 seizoenen getekend dus in de boeken kan je nu al over 6 jaren uitsmeren.

7 juni 2023 om 15:43

Jonger en beter dan Enzo Fernandez en die kostte 120m. Als je ziet wat spelers als Antony, Mudryk, Cuccurella etc kostten dan vind ik 100M plus bonussen echt niet gek voor Bellingham. Dan vind ik de bedragen van 100 tot 130 miljoen die voor Kane genoemd wordt schrikbarender. Dertig jaar en een 1-jarig contract. Of Chelsea dat 70M voor Havertz wil, die zijn helemaal op hun kokosnoot gevallen. Mag hopen dat Perez daar niet in mee gaat, vooral die laatste niet. 40M voor Havertz vind ik al aan de hoge kant.

7 juni 2023 om 16:40

Belachelijke prijs wat Chelsea vraagt voor Havertz. Heeft helemaal geen pepernoot laten zien buiten die ene UCL finale goal. Daarnaast is Havertz ook totaal geen spits. Dat ze überhaupt 70+ miljoen voor Havertz willen vragen haha.

7 juni 2023 om 16:52

Kane is wel een eindproduct, hij hoeft zich niet meer te ontwikkelen.
Wat je ziet is, is wat je krijgt.

7 juni 2023 om 17:05

Dat klopt, maar voor hoe lang nog? 100M + pakweg 60-70M totaal salaris voor 3 seizoenen is nogal wat.

7 juni 2023 om 17:31

Real heeft weinig keuze helaas. Kijken of je Kane kan krijgen voor 80 miljoen. Tuurlijk is het veel voor een 1-jarig contract maar zonder een kwalitatief goeie spits spelen is ook geen optie. Tuurlijk is een Hazard nog steeds een nachtmerrie transfer alleen zo hoef je niet elke transfer te beoordelen. Daarnaast leeft Kane meer voor het voetbal dan Hazard.

7 juni 2023 om 17:51

Kane is 29 he geen 33

7 juni 2023 om 23:04

30 wanneer hij een eventuele transfer maakt. Spelers die op topniveau blijven na hun 33 zijn de uitzondering, niet de regel. We zijn verwend geweest met een aantal grootheden die het lang hebben uitgehouden de laatste jaren maar er zomaar vanuit gaan dat een specifieke speler dat ook zal doen is idioot. Er van uit gaan dat hij tot zijn 36 mee kan en daar je aankoopprijs op baseren is bijzonder slecht beleid.

14 juni 2023 om 20:25

Modric

Perez gaat niet voor oudere speler. Zou gek zijn om 100 mil te betalen voor Kane en dan maar 2 jaar contract bieden

Als Mbappe niet haalbaar is, gewoon vol doorschakelen naar Napoli. Daar loopt ook wel een aardige spitsje rond.

Wat een aankoop en wat een middenveld heeft Real de komende jaren!!

Vind het persoonlijk een onnodige transfer voor Real maar goed, het is toch een goede speler die je binnen haalt.

7 juni 2023 om 15:24

Nu kroos en modric beide met een jaar hadden verlengt word het idd wel heel druk op het middenveld. Maar met het oog op de toekomst zijn dit meer dan prima vervangers . Nu nog een goede spits ipv benzema

7 juni 2023 om 16:06

Die 2 tegen city was een beetje pijnlijk om te zien. Denk dat het voor real aanleiding was stappen de ondernemen.

Goede aankoop maar ik twijfel of hij een dergelijk bedrag waard is. Hoe dan ook welkom Jude. Hoop dat hij gaat schitteren in Madrid!

7 juni 2023 om 15:14

Wat denk jij, is dit de definitieve bevestiging dat Cama als LB wordt gezien en dat zijn positie gaat worden de komende jaren?

Thoua, Cama én Jude, wat een luxe.

7 juni 2023 om 15:15

Er worden voldoende wedstrijden in een seizoen gespeeld. Genoeg om te kunnen rouleren. Bovendien heb je vaak toch ook met blessures te maken. Het is verder natuurlijk fijn om te weten dat valverde op rechtsbuiten kan spelen en camavinga dus op linksback.

7 juni 2023 om 15:20

Dat hele roulatie gelul is ook maar een drogargument hoor, je gaat niet met drie supertalenten op één positie lopen rouleren gast, hou op met me.

Uiteindelijk wil je ook vastigheden inbouwen. Real speelt ~55 wedstrijden per seizoen, al zou je dat eerlijk verdelen kom je alsnog maar tot ± 20 wedstrijden per speler.

Dit soort talenten eisen gewoon speeltijd en een basisplaats anders dan ben je ze kwijt, of denk je dat ze 100m betalen voor iemand die 20 wedstrijden per seizoen komt spelen?

7 juni 2023 om 15:30

Nou ja, Real heeft meer dan € 100 miljoen betaald voor Hazard en die heeft de 20 wedstrijden per seizoen niet gehaald...😏

7 juni 2023 om 15:44

Natuurlijk niet. Madrid heeft net Fran Garcia terug gehaald en wordt nadrukkelijk met Davies in verband gebracht ook. Al zal dat laatste deze zomer sws niet gebeuren lijkt me, wellicht volgende zomer indien Davies zoals zijn agent zei inderdaad niet verlengd.

7 juni 2023 om 15:45

We moeten afwachten maar ik denk dat dat wel het plan is inderdaad. Heel benieuwd wat Bellingham gaat laten zien.

7 juni 2023 om 16:46

Camavinga is van harte welkom in Noord-Londen.

7 juni 2023 om 17:33

Valverde niet te vergeten.

7 juni 2023 om 17:46

@samcro jullie worden niet elk jaar gegund😜 En doe anders maar Saka of Saliba de andere kant op.

7 juni 2023 om 18:19

Cama is helaas niet beschikbaar. Wij komen wel Saka ophalen binnenkort, als je het niet erg vindt.

7 juni 2023 om 18:29

Tegen het einde van het seizoen liep iedereen op zijn tandvlees. De ploeg was helemaal op en gesloopt. Uitbreiden in de breedte is geen overbodige luxe en Kroos/Modric zullen geen 90 minuten pee wedstrijd meer gaan spelen

7 juni 2023 om 18:37

Bellingham speelt dan ook niet op de positie van Kroos of Modric dus ik zie niet in hoe hij dat probleem gaat oplossen.

En ik juich het alleen maar toe dat er wat aan de breedte van de selectie wordt gedaan, maar Cama, Tchou én Jude voor één positie? Da’s geen eens overbodige luxe meer, da’s overkill.

7 juni 2023 om 18:51

Nee Bellingham speelt daar niet, maar Cama wel

7 juni 2023 om 18:56

Haha nu wel

Ik vind hem goed, maar niet zo goed als men af en toe zegt dat hij is.

7 juni 2023 om 15:12

Precies dit heb ik dus ook… daarbij moet je op termijn Modric gaan vervangen en die schoenen gaat niemand kunnen vullen ook Jude niet..

7 juni 2023 om 15:37

Het is ook voornamelijk de Engelse media hype die dan over de wereld gaat. Als hij niet Engels was dan was de hype ook veel minder geweest. Die gaat nooit de schoenen van modric of kroos vullen

7 juni 2023 om 16:00

Dat dacht ik ook, totdat ik een minutenlange compilatie keek en dacht dat Zidane en Vieira een kind hadden gekregen. Wát een voetballer is dit zeg. Ook creativiteit zat icm een enorme arbeid. Wereldaankoop.

7 juni 2023 om 23:17

Precies, en tuurlijk is hij nog niet op de hoogte van een modric of kroos, maar hij is ook pas 19. Moderne speler die waarschijnlijk iets meer zal opduiken rond de 16 dan modric. Kijk enorm uit naar zijn eerste wedstrijd en later we zien hoe hij het bij ons gaat doen

Ben ik de enige die dit een domme transfer vind? Valverde, Cama en Tchouameni, die zijn in mijn ogen talentvoller dan Jude.

7 juni 2023 om 15:14

Valverde vind ik zeker niet meer talentvoller dan Bellingham. Ook is hij 5 jaar ouder dan Bellingham. Daarnaast gaan Modric en Kroos gegarandeerd weg na 2024. Dan vul je nu alvast de gaten op het middenveld die zij straks achterlaten.



7 juni 2023 om 15:25



Die jij opnoemt staan op heel andere posities, en volgens mij heb jij Bellingham niet vaak zien spelen, wat heeft Tchouameni nou laten zien? Bellingham is de man bij Dortmund, kan nog heel lang duren totdat de spelers die jij noemt de beste mannen van Real worden.

7 juni 2023 om 22:52

‘Wat heeft Tchouameni nou laten zien?’

Say what?! 😂

7 juni 2023 om 15:30

Talentvoller dan Jude? Ik heb nog niet vaak zo een speler gezien die al zo all-round en matuur is op die leeftijd. Dit gaat gewoon een ‘generational talent’ zijn. Ik ben ongelooflijk jaloers op deze transfer want dit was een must have voor iedere grote club, maar een speler als Jude verdiend het om bij de grootste club van de wereld te spelen.

7 juni 2023 om 15:34

Dat ben ik niet met je eens. Een speler als Jude moet niet bij de grootste club van de wereld spelen maar bij de club die het beste voetbal speelt. en dat is niet Real Madrid. Bellingham moest eigenlijk de opvolger worden van Gundogan en de machine is niet te stoppen

7 juni 2023 om 15:55

Man City heeft hem proberen te lokken met een monstersalaris, maar niet iedereen is te paaien met geld. Geschiedenis en garantie op Europees succes om zodoende een erfenis na te laten is voor sommige een tikkeltje belangrijker. Waar kun je dat doel beter bereiken dan bij Real Madrid, de koning van Europa.

7 juni 2023 om 16:09

@Unbeliebeble, natuurlijk is Real Madrid qua prestaties Europees de absolute koning, maar ook een koning heeft niet het eeuwige leven… Zonder gekheid: persoonlijk kijk ik veel liever naar Man City, omdat ik het voetbal dat zij spelen veel mooier vind. Het beleid bij Real vind ik wel echt goed overigens, kunnen veel clubs een hoop van leren! Maar het is niet raar om Real af te wijzen voor City. Voor beide kanten valt er genoeg te zeggen natuurlijk. Ps.: zal hij niet een monstersalaris krijgen bij Real denk jij??🤔

7 juni 2023 om 16:50

Wat voor salaris dan? Wat is het verschil tussen het salaris dat City heeft geboden en dat Real nu heeft geboden?

7 juni 2023 om 17:03

City bood hem sowieso minstens(!) 2-3 miljoen per jaar meer aan én een tekenbonus en we weten allemaal dat dat meestal niet een miljoentje of twee is.

7 juni 2023 om 17:54

Niet te paaien met geld. Die nongen gaat gewoon 1 van de best betaalde spelers ter wereld worden hoor. Ja misschien zou die bij City 2 miljoen of wat dan ook meer per jaar krijgen. Maar het is niet dat Real maar 25% geboden heeft van het City salaris en hij naar Real gaat omdat die het zo'n mooie club vind.

14 juni 2023 om 12:42

Net alsof Real geen grote salarissen aambied. Het verschil tussen de salarissen van City en Real is klein en was een paar jaar geleden zelfs nog veel hoger bij Real. Daarnaast weten we niet eens of de geruchten kloppen over het bod van City

7 juni 2023 om 16:06

Jij en heel veel mensen die Real Madrid geen warm hart toedragen... Met een beetje objectieve blik kun je wel oordelen waarom deze transfer helemaal niet 'dom' is, maar juist een perfect zet is van Perez. Modric en Kroos gaan volgend seizoen stoppen.

7 juni 2023 om 16:17

Valt voor mij inderdaad ook prima te snappen, hoewel je wel echt een ziek middenveld hebt met 6 spelers die bij elk topteam (ongeveer) in de basis zouden staan. Moet wel gemanaged worden natuurlijk, maar dat doen ze over het algemeen prima.Wat ik mij wel afvroeg: heeft Real Madrid eigenlijk nog een jeugdopleiding? Ik weet alleen die Rodriguez(?), die spits, maar voor de rest is dat wel heel schaars toch? Of maken de Madridistas zich daar niet echt druk om?

7 juni 2023 om 16:52

Dat over het managen gaat zeker goedkomen hoor. Kroos en Modric weten zelf ook dat ze veel minder speelminuten gaan krijgen omdat volgend seizoen officieel de transitie moet worden gemaakt naar twee nieuwe vaste spelers.

Ik maak me niet zo druk om de jeugdopleiding. Laten we eerlijk zijn, dat is niet iets waar Real Madrid om bekend staat. Het zou natuurlijk voor de portemonnee heel fijn zijn. Op dit moment lopen er wel een paar pareltjes tussen, die het natuurlijk nog bij de grote jongens waar moeten gaan maken, maar de potentie is er zeker.

- Rafa Marin is een 19 jarig toptalent voor de verdediging (centraal). Is in duels, vooral in de lucht, ijzersterk en hij heeft snelheid.
- Peter Federico Gonzalez, 19 jaar, kan ook nog een leuke speler worden voor op het middenveld.

7 juni 2023 om 17:20

Kroos kwam ook met lovende woorden over Nico Paz. Hopelijk die erbij en inderdaad Rafa Marin!

7 juni 2023 om 18:20

@Unbeliebeble hoe doet Noél Lopez het in de jeugd?

7 juni 2023 om 16:59

Dat zegt wel wat over je dat je het dom vind. Je hebt meer dan 3 goede middenvelders nodig. Kroos en Modric vertrekken nu of volgend seizoen en dan heb je vervangers nodig die er direct staan.

7 juni 2023 om 18:21

Maar dat is toch alles wat Real Madrid doet wat jou betreft? Heb je ooit iets niet dom gevonden van Real Madrid? Toen Tchouameni kwam voor 80m was dat veel te veel plus je beweerde dat hij 100m kostte. Toen Cama kwam wist je niet wie hij was en vond je het belachelijk dat er iemand gehaald werddie nog nooit wat had laten zien. Nee Ferran Torres, dat was de transfer van de eeuw. Over dom gesproken...

14 juni 2023 om 13:32

Het beleid van Real en Barcelona is heel anders natuurlijk - Real kan in principe iedereen kopen, dat betekent zeker niet dat ze het perfect doen (zie Hazard en Jovic) maar wel dat ze bijna altijd hun eerste keus targets halen, met behoorlijk grote kans van slagen, en die vervolgens lang blijven hangen.

Barcelona heeft zich in een positie gewerkt dat ze afhankelijk zijn van wat er op het moment beschikbaar is qua transfervrije/goedkope spelers met weinig opties, die zelf ook bereid zijn om het afbreukrisico te nemen. Hun beleid is om dat soort risicovolle “koopjes” in hoog tempo te kopen/huren en te verkopen totdat ze een goede te pakken hebben.

Allebei deze strategieen zijn geen garantie voor succes of voor mislukking.

Wat een transfer! RM heeft al echt in de toekomst geïnvesteerd op het middenveld. Nu nog de backs en een nieuwe spits

7 juni 2023 om 15:14

Een middenveld met alleen maar jonkies gaat ook niet werken. Daar heb je ook spelers nodig die het klappen van de zweep kennen en de spelers die dat kennen (modric, Kroos) zitten in de herfst van hun carriere.

7 juni 2023 om 15:17

@sirius, Denk ook dat Ancelotti gaat roteren met altijd modric of Kroos op het middenveld. Valverde wellicht op de buiten en misschien Camavinga nog een jaartje op de linksback.

7 juni 2023 om 15:23

Kroos en Modric hebben wel erg veel moeite als Real Madrid de bal niet heeft. Ik weet niet of dat nog een seizoen kan.

Eindelijk na weken dus bijna de officiële aankondiging. Kan niet wachten tot hij in het witte shirt gaat spelen. Het middenveld is nu wel compleet met hem erbij. En voor de toekomst is het zeker heel mooi dat je straks de beschikking hebt over Tchouameni, Valverde, Camavinga en Bellingham voor de komende jaren. Hopelijk dat er nu wat aanvallers bij gaan komen!

7 juni 2023 om 15:14



Laten we hopen dat Perez nu ook vol voor de back posities gaat. Carvajal kan echt niet meer en Camavinga heeft duidelijk aangegeven niet op linksback te willen spelen. Daarnaast red je het met een aanval van alleen rodrygo en vini ook niet natuurlijk.

7 juni 2023 om 15:16

Linksback vind ik wel prima opgevuld met Fran Garcia en Mendy voor nu. Op rechts moet er inderdaad wat bijkomen. Want volgens de geruchten heeft Juventus ook nog interesse in Lucas Vazquez. Hopelijk dat een Cancelo, Mazraoui of Foyth kan worden binnengehaald.

7 juni 2023 om 18:38

Het zou mooi zijn als we de slager Foyth eens niet tegen ons hadden spelen Mochten we hem halen dan hoop ik niet dat de arbiters nu ineens wel gaan fluiten voor al die overtredingen waar hij altijd mee wegkomt.

Prima ik wens hem alle succes toe! Krijg wel het idee dat hij Liverpool een jaar lang aan het lijntje heeft gehouden. Maar goed dat zal mijn gekleurde bril wel doen.

Mooi dat Liverpool voor ongeveer het zelfde geld 3 nieuwe middenvelders gaat halen in MacAllister en wellicht Koné en Thuram als de geruchten kloppen. Hopen dat deze het ook allemaal goed gaan doen. Anders zitten de keyboardwarriors weer vooraan.

7 juni 2023 om 15:46

Snap niet dat Liverpool niet voor Ugarte gaat noch voor Sabitzer.

Wel vreemd dat Real Madrid enkel voor de allerjongste talenten gaat. Natuurlijk niets mis mee, zolang dat met mate gaat. Je zag dit seizoen al dat het toch allemaal niet soepeltjes ging en Kroos en Modric worden natuurlijk een dagje ouder. Die kunnen niet meer een heel seizoen blijven pieken. Maar goed, ze zullen daar ongetwijfeld wel weten wat ze doen. Die komen nog wel met wat ervaren krachten aanzetten, denk ik.

7 juni 2023 om 15:38

Ervaring genoeg toch? Courtois, Carvajal, Alaba/Rudiger, Kroos/Modric en een nog te halen spits (die ook niet de jongste gaan zijn denk ik zelf) zullen vaak altijd op dat veld staan. En ondertussen zijn die jonge spelers ook allerminst onervaren. Bellingham heeft al een paar seizoenen Bundesliga en een WK in de benen, Camavinga speelde op zijn 16 in de Ligue 1, Valverde heeft meer dan 100 wedstrijden voor het eerste van Real gespeeld en zit op 44 interlands voor Uruguay. Militao is de 100 aan het naderen en heeft 20 interlands voor Brazilië en Vinicius heeft al meer dan 100 potten gespeeld.

Ze hebben gewoon heel veel jonge spelers met veel ervaring.

7 juni 2023 om 16:59

Nu kan je die jonge talenten weer jaren op elkaar laten inspelen. Binnen enkele jaren heb je hopelijk weer zo een geoliede machine. En tegen dan vertrekken de spelers waarschijnlijk voor 200 miljoen het stuk. Bellingham is verder op zijn paspoort jong, maar waarschijnlijk 1 van de matuurste spelers van de spelers die Real recent is gaan halen. Ervaring bij nationale ploeg, captain bij Dortmund,...uitstekende transfer.

Meer dan 100 miljoen voor een 19-jarige speler. Ongelofelijk als je erover nadenkt. Het is wel een supertalent. Ben benieuwd wat hij gaat brengen bij Real Madrid. Ze timmeren in ieder geval aan de weg en zijn bezig om Modric en Kroos natuurlijk te vervangen

Toch wel een beetje jaloers hoor, op wat Real Madrid allemaal voor elkaar krijgt op de transfermarkt. Vorig jaar Tchouameni, Camavinga, nu Bellingham. De toekomst van het middenveld van Real zit wel goed, ik vraag me alleen af wat er met Valverde gaat gebeuren? Hangend rechts heeft hij wel goede wedstrijden gespeeld, maar zo'n talent zie ik daar niet vast spelen.

7 juni 2023 om 15:32

Zeker mooie transfers inderdaad. Maar met Frenkie, Gavi en Pedri zit Barcelona de komende jaren toch ook wel aardig op het middenveld?

7 juni 2023 om 15:42

Daarom ben ik ook totaal niet jaloers op dat middenveld van Real. Ik verwacht tevens nog een aankoop van Barcelona erbij. Stel een Gundogan of Zubimendi komen nog erbij, dan heb je een top middenveld. Daarnaast heb je ook in de eigen gelederen nog jongens als Pau Prim en Garrido die erg talentvol zijn. Pablo Torre blijf ik ook een groot talent vinden.

De backposities en spits positie lijken mij meer prioriteit te genieten bij Real dan Bellingham. Maar goed, zodra je hem kan binnenhalen moet je dat wel doen.

7 juni 2023 om 16:24

Gündogan zal wel mooi zijn aangezien er berichten zijn dat Messi toch kiest voor Inter Miami.

7 juni 2023 om 16:54

Van welk geld gaat Barcelona hem halen? Salaris zal een groot probleem zijn.

7 juni 2023 om 16:57

We zullen het zien. Vorig jaar kreeg ik dezelfde vragen. Eindstand: Lewandowski, Raphinha, Kounde, Christensen, Kessie.

7 juni 2023 om 17:11

Nadat je half je tv-rechten verkocht had. Dat blijft niet duren zo een spelletje.

7 juni 2023 om 17:33

Je weet ook wel duidelijk waarom je die spelers hebt kunnen krijgen. Het gaat niet nog is gebeuren dat Barcelona nog een seizoen percentages van de club gaat verkopen.

7 juni 2023 om 18:57

Die andere helft is er ook nog denkt Laporta?

Deze transfer snap ik dus niet zo goed. Bellingham heeft de kans om van een goed voetballende ploeg als Dortmund naar de ploeg te gaan die het beste voetbal van de wereld speelt. Hij is daar de ideale opvolger van Gundogan. Maar kiest er voor om daar om naar Real te gaan. Die veel minder de bal hebben. Bij City had hij door het vertrek van Gundogan en met een de Bruyne die ouder wordt de grote man op het middenveld kunnen worden.

Bij Real moet hij anders gaan spelen dan hij gewend is. Verdedigend en afwachtend voetbal en dan wachten op de counter en een briljant moment van Vini. Interessant om te zien of hij dat voetbal kan spelen omdat hij toch gewend is om bij Dortmund aanvallend voetbal te spelen. Hij had hierom veel beter bij City gepast.

7 juni 2023 om 15:34

Alsof Real alleen maar verdedigend en afwachtend voetbal speelt. Die spelen in minimaal 80% van de wedstrijden natuurlijk ook gewoon dominant en aanvallend voetbal.

Dortmund speelt overigens zeker niet het voetbal wat City speelt, dat doet bijna geen enkele ploeg natuurlijk.

7 juni 2023 om 15:42

Hij wilde absoluut voor een traditionele topclub spelen en niet voor “plastic clubs” (niet mijn woorden maar geluiden uit zijn entourage).

7 juni 2023 om 16:14

Ik snap zijn keuze heel goed. Niet iedereen is te paaien met een gigantisch grote zak geld. Hij kon bij City waarschijnlijk minstens het dubbele verdienen, maar deze jongen kiest liever voor een club met een rijke geschiedenis en ziel. Dat is zijn goed recht.

Durf overigens te wedden dat menig multimiljardairs de club Real Madrid zouden willen kopen met als gevolg dat we voor spelers rustig tussen de 200-400 miljoen kunnen gaan betalen, maar wij dan door iedereen met de grond gelijk zouden worden gemaakt. City (en PSG) doet dit en het wordt bijna oké gevonden, omdat ze 'mooi' voetbal spelen. Nou, dat is toch het minst wat je mag verwachten na de miljarden die in het 'project' zijn gepompt.

7 juni 2023 om 16:56

@ Unbeliebeble
Ik zie dat je al een aantal keer aangeeft dat hij bij City veel meer zou gaan verdienen, maar volgens mij is dat nergens op gebaseerd. Ik snap zijn keuze voor Real Madrid ook wel. Mooie stad, lekker weer, elk jaar Champions League en gewoon een mooie club. Ik had hem graag bij City gezien, die gaat knallen bij Real.

7 juni 2023 om 17:02

Patrick Berger, Romano, Ornstein. Zijn toch 3 van de meest betrouwbare journalisten in het voetbal momenteel en zijn hier unaniem over.

7 juni 2023 om 16:23

Mooi om zulke zure reacties te lezen. Madrid speelt geen verdedigend en afwachtend voetbal. Jij hebt zeker alleen de wedstrijd gezien tegen City. Als je afwachtend speelt win je niet met 4-0 van Barcelona, wat toch een van de beste clubs is in de wereld.

Uitstekende aankoop en ook gewoon nodig. Er is op dit moment geen wereld linksback of rechtsbuiten op de markt, waardoor je met Cama en Valverde nog een jaar die gaten kan opvullen. Dan valt het met Kroos, Modric, Thoua, Ceballos en Bellingham wel mee valt met de drukte op het middenveld. Wanneer Kroos en Modric na dit seizoen vertrekken kun je je richten op een linksback en rechtsbuiten en met Cama en Valverde de gaten op het middenveld opvullen.

Nu alleen nog een rechtsback en minimaal twee aanvallers. En juist daarin zit het probleem. Er is op dit moment geen haalbare wereldaanvaller, waardoor je voor een mindere optie moet gaan die veel te veel geld gaat kosten omdat iedereen weet dat Real een aanvaller nodig heeft. Ga er stiekem zelfs al vanuit dat de nieuwe spits een miskoop wordt.

7 juni 2023 om 15:40

Valverde op rechtsback kan ook wel eens verder getest worden. Al was het de weinige keren dat het al gebeurd is, niet echt overtuigend.

7 juni 2023 om 15:43

Had voor dat experiment ook de gedachte dat hij werkelijk in alles de perfecte moderne rechtsback is. Maar inderdaad, in de praktijk viel het echt enorm tegen.

7 juni 2023 om 16:09

De kwaliteiten zijn aanwezig dus het mag nog wel is geprobeerd worden vind ik.

7 juni 2023 om 17:02

3-5-2 met Valverde en Cama die in defensief opzicht kunnen terugzakken en aanvallend genoeg vrijheid hebben lijkt mij interessant om eens te proberen. Zeker gezien dat Real 3 cv's heeft van gelijkaardig niveau. En Rudiger zou daar beter in uitkomen.

Top aankoop. Alleen nu moet je ook gelijk Kane halen vind ik. Niet alleen omdat hij Benzema vervangt maar ook omdat Bellingham dan minder snel heimwee krijgt. Britten en spelen in Spanje is niet altijd een goede combinatie geweest.

7 juni 2023 om 17:07

Verstaat Bellingham Kane wel, denk je?

Die hoeven zich de komende jaren geen zorgen meer te maken over het middenveld! Wat een spelers!

Wat een waardeloze site is dit geworden. Zo ontzettend veel reclame tussen en rondom de artikelen. Je kunt geen stuk tekst lezen zonder dat het beeld 3x verspringt.

Verder een prima aankoop van Real, kan nog lange tijd mee en goed wat prijzen pakken met en voor Real.

Uitstekende aankoop. Of die echt nodig is? Geen idee. Kroos heeft volgens mij al verlengd en Modric gaat waarschijnlijk ook nog met één jaar verlengen. Natuurlijk kunnen zij ook niet meer alles spelen, maar Bellingham zal denk ik ook niet alles gaan spelen...

Met het oog op de toekomst wel uitstekend. In de toekomst kan je gewoon Camavinga - Tchouameni - Bellingham opstellen op het middenveld. Of Camavinga als linksback gebruiken en Valverde erbij op het middenveld. Allemaal nog erg jong. Al vind ik persoonlijk dat Camavinga geen back is. Vult het aardig in, maar is geen back in mijn ogen. Evenals dat Valverde geen rechtsbuiten is, maar het wel aardig invult bij vlagen...

Benieuwd waar het uiteindelijk op uit gaat komen en wie Real vooral ook in de punt gaat halen. Daar moet toch denk ik ook nog wel een klappertje komen, gok ik zo. Kane misschien toch? Of wellicht toch Havertz (zou ik geen klapper vinden hoor) of Osimhen?

Aanvaller, een rechtsback en linksback zou ik nog erbij halen als Madrid zijnde...
Mendy is nooit fit ofzo en Cama vind ik geen back. De rest op links kan het invullen, maar is niet top (rudiger, Nacho). Alaba kan er wel, maar gebruikt men er helaas niet meer...

Rechtsback is Carvajal wel oké bij vlagen, maar ook niet meer wat het was. Vazquez is het absoluut niet.

7 juni 2023 om 16:50

Je hebt Fran García ook al erbij voor de linksback, dus daar zit je wel goed.

Inderdaad nog een rechtsback, 2x een spits en een rechtsbuiten.

7 juni 2023 om 17:04

Ah oké. Dat was mij inderdaad even ontschoten. Volgens mij komt er als buitenspeler/10 nog Brahim Diaz, die gaat verlengen en wordt gezien als een opvolger van Asensio ofzo gok ik.

Die Garcia als linksback inderdaad, al ben ik benieuwd of hij het niveau van Real aankan.

Rechtsback zouden ze een defensief sterke back moeten kopen eigenlijk. Een Arnau Martinez zou ik overigens ook niet verkeerd vinden. Spaans, kent de competitie. En gewoon een jonge en prima back, toch?

Voorin 1 absolute wereldtopper in de spits zou ik zeggen en nog minimaal 1 voor erachter. Een Joselu en/of Firmino bijvoorbeeld?

7 juni 2023 om 21:01

Waarschijnlijk kon je Bellingham beter halen volgend jaar, als Kroos en Modric ermee stoppen. Maar met Haaland en Benzema hebben we zo die eerste al moeten missen. En dan ben je te laat. Zie er dus enkel het positieve van in dat hij nog een jaar met die twee legendes kan samenspelen en ervan leren. Hadden we Haaland ook maar 'te vroeg' gehaald.

Mooi zo en nu gelijk doorpakken en vol gaan voor een spits, een rechtsbuiten en rechtsachter.

7 juni 2023 om 16:49

Waarom niet Haaland, Mbappe en Hakimi halen?

7 juni 2023 om 16:58

Je doet net alsof hij onrealistisch is in wat hij zegt? Madrid wil volgens de media deze zomer 300-400M spenderen, heeft bakken aan salarisruimte vrijgemaakt en heeft een boel spelers verloren/de deur gewezen. De posities die kra89 aanhaalt zijn exact degene die ze moeten versterken en waar men ook mee bezig is. Voor rechtsbuiten heeft men zich deze week bij Chukwueze gemeld en kijkt me ook naar Diaby. Voor de spits probeert men Kane los te weken en komt Joselu naar alle waarschijnlijkheid op leenbasis als back-up. Havertz is men ook (helaas) over in onderhandeling, of ze hem als valse spits zien in het geval Kane onhaalbaar blijkt of simpelweg een breedteversterking voorin is me niet duidelijk. Enkel over rechtsback zijn er momenteel geen spelers die aan Madrid gelinkt worden. Die positie lijkt het bestuur wederom uit het oog te verliezen. Voor je leuk wil doen is het wellicht wel zo verstandig een beetje op de hoogte te blijven.

7 juni 2023 om 17:06

Zou je voor de rechtsbuiten positie niet eerder voor Yeremy Pino gaan dan Chukuwueze?

Of Nico Williams? Beiden Spanjaarden ook en doen het ook uitstekend als rechtsbuiten natuurlijk.
Diaby lijkt mij ook een goede optie overigens, mara ik hoop dat hij naar Arsenal komt haha!

Voorin een topper van het kaliber Kane, Osimhen etc. En dan nog een back-up met Joselu en/of Firmino.

Rechtsback zou ik niet zo weten. Misschien dat Arnau Martinez een optie is?

7 juni 2023 om 17:25

Rechtsback moet gewoon gereserveerd zijn voor Hakimi vind ik. Op rechts lijkt me Coman een van de weinige waarvoor ik nu een poging zou wagen. Chukwueze, Diaby, Pino etc vind ik (nog) niet wereldtop. Jammer om er dan veel geld tegenaan te gooien.

7 juni 2023 om 17:35

Coman lijkt mij niet haalbaar. Daarnaast waren Özil, Khedira en Di Maria ook niet wereldtop toen ze aankwamen. Hetzelfde eigenlijk met Vinicius en Rodrygo toen die kwamen. Heb er wel vertrouwen in als spelers zoals Chukwueze, Diaby, Pino en Nico Williams komen dat ze zeker hun niveau wel gaan opkrikken. Want talent hebben ze alle vier.

7 juni 2023 om 18:30

Hakimi ligt tot 2027 onder contract bij PSG. Die gijzelen hun spelers sowieso al wanneer ze willen vertrekken en aan Madrid verkopen vertikken ze al helemaal. Wil je echt nog 4 jaar wachten op een goede rechtsback? Ik niet hoor.

7 juni 2023 om 19:16

@karn: Coman is mijn droomrechtsbuiten, maar die zit tot 2027 vast bij Bayern, dus zou heel duur worden. Die houden daarbij ook best wel hun poot stijf als het om uitgaande transfers gaat, kijk maar naar Lewandowski hoe dat een gehaal en getrek is geworden.

Heb je gewoon de 2 grootste middenveld talenten ter wereld in huis, mooie aankoop. Nu een spits?

7 juni 2023 om 17:33

Pedri en Musiala spelen niet bij Real Madrid volgend seizoen.

7 juni 2023 om 18:33

Er valt een discussie te hebben en ik ben ook idolaat van Musiala hoor (pedri eveneens) maar als je nou kijkt naar hem en Bellingham beide in dezelfde competitie zie ik toch echt wel een vrij groot verschil, en niet in het nadeel van Bellingham. Aanvoerder van BVB, verkozen tot speler van de competitie, dragende kracht bij zowel BVB als Engeland. Musiala daarentegen is nog niet altijd onbetwist, noch bij Bayern noch bij Duitsland, en heeft nog net wat meer zijn dipjes en onzichtbare wedstrijden.

7 juni 2023 om 18:59

Musiala lol. Bellingham was dit jaar beter dan Musiala in de Bundesliga. Die kerel heeft een leuke 2 maanden gehad maar na het WK was die erg inconsistent. Is nog niet eens een gegarandeerde basisspeler. Bellingham daarentegen is Bundesliga speler van het jaar geworden.

7 juni 2023 om 21:02

Pedri en Musiala hebben zeker veel flair, en dat is knap als je highlight filmpjes gaat bekijken. Als je kijkt naar stats en efficientie valt het overigens heel goed mee.

8 juni 2023 om 08:50

Omdat Pedri een sierlijk passje heeft en in een blauw rood tenue voetbalt wil niet zeggen dat ie beter is, zeer zeker niet dan camavinga.

Musiala vind ik fantastisch, maar andere speler dan Bellingham.

14e € 100m+ transfer in de geschiedenis. 🤑 Blijkt alsnog vaak geen garantie op succes, en af en toe zelfs meer een vloek op te liggen. Van de 14 waren Lukaku, Griezmann, Coutinho en Hazard natuurlijk zelfs regelrechte flops. Heel benieuwd hoe hij het dus met dit label in Madrid gaat doen.

Nu nog aanvallers van niveau. Je hebt nu alleen Vini nog over de qua basismateriaal en dan alleen nog Rodrygo en jeugdspeler Alvaro over. Daar moeten gewoon nog 4 aanvallers bijkomen. Endrick komt pas over een jaar.

7 juni 2023 om 16:59

Insinueer je nu dat Rodrygo geen basismateriaal is?

Helaas gaat ie haar Real. Ik had hem liever in de PL gezien.
Nou mislintat…. Probeer er dan nog maar wat miljoentjes bij te trekken voor alvarez. Haller hebben ze ook al een schijntje voor betaald.

Brahim Diaz, Bellingham en Fran Garcia. Voeg Kane, Joselu, een breedte versterking voorin en een rechtsback toe en je kan weer voor alle prijzen gaan. Kane wordt wel zeer lastig en er is niet echt een plan B en een rechtsback zie ik sowieso niet gebeuren helaas.

Zegt best veel dat deze jongen zo graag naar Real wilt komen, terwijl die ook weet dat het middenveld van Real nu echt stacked is.

Ik zeg; bienvenido Jude, en laat zien waarom Real je heeft gehaald. Wel echt aan de dure kant, maar het zij zo.

Besef even dat United voor Antony 100 miljoen betaalde.

Bellingham naar Madrid vind ik wel mooi. Wat een middenveld loopt daar straks rond. Benieuwd of hij de verwachtingen kan waarmaken.

Welkom topper! Ik hoop alleen niet dat Valverde nu verkocht wordt!

7 juni 2023 om 21:04

Benieuwd naar inderdaad. Veel geruchten rond. Anderzijds zou ik het kunnen snappen als je daarmee een gigantische som ontvangt. Het is natuurlijk de speler die ervan afvalt, als je de ideale opstelling plaatst. En dan kan Real dat geld waarschijnlijk beter gebruiken in een andere linie. Al hoop ik dat hij natuurlijk blijft. Maar denk dat op termijn Cama, Bellingham en Tchou het onbetwiste middenveld wordt.

7 juni 2023 om 21:27

Heb ik iets gemist? Wäarom zou je die verkopen? Gaan daar geruchten over? Vind die gast zo goed. Stuur maar naar Noord Londen.

8 juni 2023 om 11:11

Ik ben echt gigantisch fan van Valverde. Ik hou van die jongen.

Maar, hij loopt er echt wel een beetje verloren bij op het 3-mans middenveld. Loopt uit positie en mist de techniek om daar te kunnen heersen.

Misschien moet Real wel weer overwegen om 4-4-2 te spelen. Dat past Valverde perfect als rechtermiddenvelder, al gaat dat dan misschien weer ten koste van Vini aan de linkerkant.

Tchouameni, Valverde, Camavinga en Bellingham. Dat middenveld staat wel voor de komende 10 jaar

Kan de 15e al ruiken..

Ik vind het interessant om even te vergelijken.

Tchouameni. Bellingham-Camavinga

Frenkie- Pedri-Gavi.

Welk middenveld heeft meer potentie en vinden jullie sterker?

Ik kies voor het middenveld van Barcelona omdat ik van dit type voetbal hou en ik dit middenveld een genot vind om naar te kijken

7 juni 2023 om 21:08

Frenkie, Pedri en Gavi zullen een Xavi, Iniesta en Busi niveau moeten halen om Europees top te zijn. Het voetbal is overall veel fysieker geworden, en je moet echt van het niveau van die laatste 3 zijn om te kunnen compensere. Ik denk dat Frenkie, Pedri en Gavi te kwetsbaar zijn in balverlies. En ik betwijfel of Gavi echt wereldtop wordt. Het is zeker een talent, en hij is enorm jong, maar ik denk dat het gewoon een nuttige kracht zal zijn voor de selectie.

Maagdelijke wit. Weer BAAS over alles en iedereen.

Nog mbape en het is klaar daar. Wat een ploeg zal het dan zijn.

Valverde en bellingham💦

Misschien moeten ze maar zo gaan spelen?
Meer door het midden en minder via de zijkanten, totdat Joselu invalt.

Courtois
Aankoop
Militao
Alaba/Rudi
Fran
Valverde
Tchouameni
Bellingham
Camavinga
Rodgryo/Jose
Vini

Lekker zeg! Wat gaan we een heerlijk team hebben komend seizoen. Nu nog een rechtsback en spits. Dan domineer je zowel de spaanse competitie als de CL.

14 juni 2023 om 12:36

Dat is wel erg overdreven. De CL van vorig jaar was allesbehalve dominant en de persoon die je die CL bracht, vertrekt nu naar het Midden-Oosten. Real Madrid heeft nog wel wat werk te verzetten hoor.

14 juni 2023 om 12:40

Als je Mbappe terugkrijgt voor Benzema dan is dat niet echt bepaald een downgrade. Daarnaast werd er niet hoog druk gezet (met name tegen City) doordat je jongens als Kroos en Modric in het elftal hebt staan. Volgende CL campagne Bellingham, Cama/valverder/ Tchouameni op het middenveld word het een heel ander verhaal. Denk niet dat daar veel teams tegen op gewassen zijn.

14 juni 2023 om 12:39

Op papier heb je een wereldteam staan, maar dat zijn geen garanties.
Het is met aankopen altijd afwachten hoe ze het doen, zeker als ze ook naar een compleet andere competitie gaan, duits voetbal is toch anders dan spaans en vice versa.

Ze hebben natuurlijk wel een bizar talentvol middenveld, en als alles goed uitpakt kun je hier de komende 10 jaar mee vooruit.

14 juni 2023 om 12:43

Barca was in de winterstop al bijna kampioen en in de CL ben je vernederd. Daarnaast gaat je belangrijkste speler weg, succes met domineren.

14 juni 2023 om 12:59

Je hoeft in Spanje niet te domineren, alleen top 4 te eindigen, en dat is voor Barcelona, Real en Atletico zonder veel moeite wel te doen. Uiteindelijk spelen die clubs vooral voor de Champions League.

14 juni 2023 om 13:06

Ahhhh daarom vieren ze een plek 2, 3 of 4 nooit maar alleen het kampioenschap die er niet toe doet eigenlijk?

14 juni 2023 om 13:25

Als de halve finale halen al vernederd worden is, wat is uitgeschakeld worden in de groepsfase dan?

14 juni 2023 om 13:47

Natuurlijk ben je blij met het kampioenschap, maar de focus bij clubs als Barcelona en Real (en bij een Bayern of PSG ook) is de Champions League.

14 juni 2023 om 13:52

Ze hebben geen slechte prestatie geleverd, halve finale is knap met dit team van Real Madrid. Maar daar zijn ze vernederd, dus domineren gaat nergens over.

14 juni 2023 om 16:30



Jij hebt wel een hele vreemde benadering van vernederd worden. In de eerste wedstrijd door een bal die naderhand buiten de lijnen geweest is (in een eerdere spelsituatie dan de aanval van de goal) 1-1 gespeeld en in de return 4-0 verloren wat op basis van het spelbeeld helemaal niets met een vernedering te maken had, Ik kan begrijpen dat je als City fan euforisch bent vanwege het behaalde resultaat maar vernederen was het pas als jullie de complete wedstrijd gedomineerd hadden en Real er geen kansen kreeg. 1 eigen goal en twee doelpunten waarbij de verdediging meer met aanvallen bezig was dan verdedigen. Gefeiliciteerd

15 juni 2023 om 13:43

Het spelbeeld van Manchester City - Real Madrid had niks met vernedering te maken? Real Madrid is in de 1e helft die witte lijn in het midden van het veld niet eens over gekomen. Ze hadden geluk dat City in de 2e helft een beetje gas terugnam maar Real Madrid heeft geen 1 kans gehad. Het schijnt dat ze nog weleens wakker schrikken bij Real Madrid van die wedstrijd, en dankjewel voor de felicitaties

14 juni 2023 om 14:18

Wel een aardig vreemdelingenlegioen in de baself zo. Als er een nieuwe rechtsback komt staat er geen enkele Spanjaard in de basis.

Daar is eindelijk de officiële aankondiging. Super benieuwd naar Jude aankomend seizoen. Mooi dat ook gelijk het nieuwe tenue is gepresenteerd want die oude hoef ik eigenlijk niet meer te zien haha. Was ook een beetje vreemd bij Fran Garcia en Brahim Diaz. Maar goed wel mooi dat Bellingham morgen wel met het nieuwe tenue wordt gepresenteerd!

14 juni 2023 om 12:43

@modricmagic

Wat vind je van het nieuwe tenu?

Vind het persoonlijk het lelijkste Real shirt van de voorbije jaren.

14 juni 2023 om 12:45

Ik vind hem echt prachtig. Mooi die goud/gele strepen met donker blauw.

14 juni 2023 om 12:55

Dan heb je dat rode derde tenue van een paar jaar geleden gemist. Er zat wel een positief idee achter omdat het gemaakt was uit gerecycled plastic afval, maar dat knalrood was echt niet om aan te zien.

14 juni 2023 om 13:06

Ik vind het nieuwe shirt wel mooi. Alleen wel jammer dat de prijzen van de shirts zijn verhoogd, in de shop van Madrid kost ie 100, ik krijg dan wel 15 procent korting als Madridista, maar vind het best veel geld tov van vorig jaar en jaren daarvoor.

14 juni 2023 om 13:35

@modricmagic

Doet me denken aan de Teka shirts van eind jaren 90. Was dat toen ook niet met blauw/goud?

Ik vind persoonlijk die tussen 2018-2021 de mooiste shirts van Real.

Niet dat ik er een ooit zou kopen hoor :D

Welkom Jude Bellingham, nu is het echt een feit. Mooi dat hij voor dit project heeft gekozen. Het middenveld gaat er nu echt indrukwekkend uitzien. Dat zal mogelijk betekenen dat Ceballos weggaat? Dat steekt toch enigszins.

14 juni 2023 om 12:44

Lijkt me wel idd. Heeft niet echt uitzicht op veel speeltijd met zoveel talenten op het middenveld.

We gaan het meemaken of hij het gaat redden bij Real Madrid. Hopelijk wordt het voor Madrid geen Sancho verhaal.

14 juni 2023 om 12:40

Ik snap wat je zegt maar ik vind Bellingham toch een stuk beter dan Sancho.
We gaan het zien, een zeer indrukwekkend middenveld hebben ze staan komende jaren!

14 juni 2023 om 12:43

Ja ik vind het moeilijk te zeggen met Bellingham. Heb hem niet nadrukkelijk gevolgd maar tegen Bayern was hij niet zo goed en een aantal jaren terug tegen Ajax viel hij ook niet echt op. Sancho leek ook echt een schot in de roos alleen viel hij behoorlijk tegen. Zijn natuurlijk niet dezelfde spelers maar wat er betaald wordt is vergelijkbaar en geen garantie op succes.

14 juni 2023 om 12:48

Bellingham is jonger (19) dus in theorie een groter risico - maar Sancho (destijds 21) leek een zekerheidje, en dat viel enorm tegen.

Het blijft lastig voorspellen - Haaland, Lewandowski en Gundogan kwamen ook als Dortmund toppers over, en maakten het waar, maar Dembele, Kagawa, Mkhitaryan, Hummels, Gotze en Sancho een stuk minder.

14 juni 2023 om 12:52

Al moet je Sancho zeker nog niet afschrijven.
Heeft een moeilijke tijd gehad en wellicht komt het er volgend seizoen wel uit!

14 juni 2023 om 13:01

Twee jaar is toch wel een lange tijd om slecht te spelen.

14 juni 2023 om 13:19

Niet vergeten dat United ook verschikkelijk speelde.

14 juni 2023 om 13:40

Er zijn genoeg spelers bij United die het de afgelopen twee seizoenen wel hebben laten zien en/of flink verbeterd zijn onder Ten Hag: Bruno, Shaw, Lindelof, Wan-Bissaka, Rashford, Eriksen, Fred, Casemiro, Dalot, Varane, Martinez, etc.

Er zijn eigenlijk maar drie United spelers die twee complete zaadseizoenen op rij gedraaid hebben onder zowel Solskjaer, Rangnick als Ten Hag: Martial, Maguire en Sancho.

14 juni 2023 om 14:34

United eindigde als 3de en 6de, dat is voor United misschien niet goed genoeg maar je speelt dan alsnog in een van de betere teams in de PL. Als je dat al verschrikkelijk vind, hoe moeten spelers van Nottingham of Wolves dan ooit presteren? Sancho heeft gewoon zwaar ondermaats gepresteerd en lijkt een hele zwakke mentaliteit te hebben. Niet voor niets dat Ten Hag hem een tijd wegstuurde.

Camavinga, Bellingham, Valverde, Tchouameni. Wat een middenveld. En nog zo jong. En dan aan de andere kant Frenkie, Gavi en Pedri. Die Spaanse ploegen weten wel hoe ze een middenveld moeten smeden

14 juni 2023 om 12:41

Als je het mij vraagt zijn dit, op papier sowieso, een van de 2 beste linies in de wereld (misschien wel de beste 2).

14 juni 2023 om 12:48

Manchester City's middenveld mag er ook wel wezen.

14 juni 2023 om 12:51

Is een goeie 3e, maar dat is mijn mening

14 juni 2023 om 12:53

Een middenveld met De Bruyne, Rodri en Gundogan staat lachend op gelijke hoogte.

14 juni 2023 om 12:59

Hier ben ik het niet met je eens, ik denk dat het in potentie zeker wel de beste 2 linies van de wereld kan zijn. Maar op dit moment is die van City gewoon veel beter omdat die middenvelders echt op hun top zitten.

14 juni 2023 om 13:17

Staat er zelfs boven wat mij betreft. Kon je in het onderlinge tweeluik en hele seizoen ook al goed zien. Die 3 bij City zijn complementair aan elkaar. Die van Real inderdaad teveel van hetzelfde. Kroos, Modric en Casemiro waren ook enorm complementair aan elkaar.

14 juni 2023 om 14:05

Man City middenveld is 3x beter dan die van Barca. Dat middenveld dat jij noemt heeft nog nooit een KO fase gehaald in de CL, andere heeft net een treble gewonnen

Wat een middenveld heeft Real nu.

En nu die aanval gaan versterken want met alleen Joselu en Brahim ga je voorin niks klaarspelen al heb je de overhand op het middenveld.

Sterke aankoop. Vind het een hele goede speler, het enige waar ik dan aan denk is de complementariteit met de andere spelers. Mij lijkt het dat Camavinga, Tchouaméni en Bellingham iets teveel van hetzelfde is. Bellingham wel technisch en voetballend het sterkst van de 3 , maar dan ook weer geen verbindende speler tussen aanval en middenveld vind ik dan.

Overigens zou de transferprijs kunnen opkrikken naar 134 miljoen heb ik gelezen mits behalen van variabelen (gouden Bal, CL winnen, kampioenschap winnen en aantal gespeelde wedstrijden).

14 juni 2023 om 12:57

Dit was ook waar ik oorspronkelijk een beetje bang voor was. Volgens mij is Camavinga wel wat verdedigender ingesteld dan de andere twee overigens.

Maar goed, die gasten zijn alle drie nog lang niet uitontwikkeld dus wellicht kunnen ze zich iets meer specialiseren. Dan kunnen ze de komende 5-10 jaar het middenveld daar gaan domineren. Ben je als tegenstander goed klaar mee.

14 juni 2023 om 12:59

Ik denk juist dat alle 4 (valverde neem ik mee) verbindende spelers zijn. Ze hebben allemaal een uitstekende dieptepass, kunnen goed combineren, een mannetje vrij voor de goal zetten en een voorzet geven.

14 juni 2023 om 13:42

@rm1335

Bwa vind ik niet. Valverde is het aanvallendst van de 4 denk ik dan zo. Die komt regelmatig in de zestien en kan ook nog eens uitstekend vanuit de tweede lijn schieten. Die heeft ook de longen om zowel aanvallend als verdedigend een steentje bij te dragen. Bellingham is meer iemand die een beetje het hele veld bestrijkt maar zonder echt de laatste pass te kunnen geven. Het is meer iemand die goed kan combineren en controle behoudt over het veld.

Camavinga is voetballend het minste van de 4 in het as van het veld, wel fysiek een monster en iemand die heel veel dynamiek in zijn spel legt.

Tchouaméni is een pure 6 die afneemt en inlevert (en dat goed doet).

Wat ik dus bedoel is dat ik een type De Bruyne/modric/pedri mis. Iemand die spelers voor het doel kan zetten en zelf ook kan scoren. Dani Ceballos kan dat op zich wel. Dan moet er iemand het veld ruimen.

Courtois
Carvajal
Militao
Alaba
Fran Garcia
Ceballos
Tchouaméni
Bellingham
Rodrygo
Mbappe?
Vinicius
14 juni 2023 om 14:29

Je zou toch Camavinga zijn strengths moeten bestuderen - al vanaf Rennes - blonk hij niet alleen uit in defensieve kracht met slidings en bal veroveren maar zeker aanvallend, met hoog % passes vooruit waarbij zijn aanvallers ingespeeld / bereikt werden. Dat hij die rol naar voor bij Madrid in mindere mate heeft gehad tot nu toe komt door de aanwezigheid van Kroos en Modric en doordat hij regelmatig noodgedwongen als linksback moest fungeren.

Toegegeven, Tchou laat aanvallend het minste zien, maar dat is ook zijn rol niet. Maar ik herinner me bijvoorbeeld wel een goal van Rodrigo tegen Atleti uit een dieptepass van Tchou, over de hele verdediging, panklaar op de schoen van de Braziliaan. Dus dat hij die eindpass in zich heeft geloof ik wel.

En Bellingham en Valverde die spreken voor zich voor wat betreft de link tussen middenveld en aanval dat laten ze beide toch regelmatig zien.

Bovendien is het ook allemaal op de groei gehaald nietwaar? Ze zullen heel veel meekrijgen van Modric en Kroos dit komende seizoen.

14 juni 2023 om 14:53

@rm1335

Let op , ik noem het geen slechte transfer hé. Bellingham's talent en potentie is overduidelijk. Daarnaast heb je met Cama en Tchouaméni samen een middenveld waar je een decennia lang mee kan spelen. Ik vraag me alleen af hoe dat op het veld zou werken.

Tchouaméni is inderdaad niet de speler die dat moet laten zien, die doet wat hij moet doen en die doet dat goed. Inderdaad tegen Atletico denk ik was het zijn ingeving die de score opende. Alleen dat wordt van hem niet verwacht denk ik en dat zal zijn rol niet zijn binnen dat team.

Camavinga heb ik eerlijk gezegd niet lang/goed gevolgd tijdens zijn passage bij Rennes, ik baseer me vooral op zijn wedstrijden bij Real en een paar wedstrijden bij Rennes. Daar zag ik toch vooral een box to box middenvelder met een enorm loopvermogen, veel duelkracht, goede voetjes maar nu niet een middenvelder die het middenveld zou domineren al voetballend.

14 juni 2023 om 15:57

@fcbinsider1899, Bellingham is de afgelopen 2 seizoenen bij 20 goals per seizoen betrokken. Dat lijken mij echt prima cijfers voor een cm en echt niet minder dan genoemde spelers buiten KDB, die cijfers zijn absurd

15 juni 2023 om 09:03

@primetime

Ben benieuwd! Zou leuk zijn voor het voetbal als hij ook tot dat soort middenvelders zich kan scharen, aangezien die naar mijn mening aan het uitsterven zijn.

Welcome Jude!!! Dat je in het maagdelijke wit mag schitteren. Volgend seizoen wordt smullen, al helemaal als we Mbappe ook nog binnenhalen. Ik kan niet wachten.

Prachtig ook om te zien hoe goed de relatie is tussen BVB en Real Madrid. De directeur van BVB plaatste vandaag een bericht waarin hij heel lovend was over Real Madrid.

Edit: waarom is er eigenlijk geen nieuw bericht gemaakt? Je moet nu helemaal naar bendeden scrollen in meer dan 200 reacties om de nieuwe reacties te lezen...



14 juni 2023 om 13:46

@unbeliebeble

Dat doet Real Madrid alleszins al langer veel beter dan Barcelona. Wij hebben zowat ruzie met half Europa als het om transfers gaat... Aan de andere kant, uiteraard gaat Dortmund zich lovend uiten over Real Madrid. Ze hebben namelijk het onderste uit de kan gehaald voor Bellingham. Een bedrag dat kan oplopen naar 134 miljoen euro is namelijk niet mis.

14 juni 2023 om 15:30

Ja, kudos voor Perez. Voor mij met afstand de beste club president van Real Madrid (en eigenlijk ook t.o.v. andere clubs). Wat betreft de prijs: het is een mega bedrag maar het gaat hier ook niet om een doorsnee spelertje hè. Op 19 jarige leeftijd laat hij al zien dat hij alle facetten beheerst die je nodig hebt om tot de absolute top te behoren.

14 juni 2023 om 16:35

103 is een megabedrag. Die 134 (of 139 lees ik elders) gaat gepaard met prijzen die met de ploeg gewonnen worden. Nou als die prijzen gewonnen worden, dan is die extra zovelen-dertig natuurlijk de moeite waard.

Echt een ontzettend goede speler, zo volwassen, rustig, sterk en dat voor zijn leeftijd. Gaat ongetwijfeld een van de besten ter wereld worden.

Heel benieuwd of er nog andere aanvellende impulsen komen, want dat is toch echt broodnodig nu Benzema is vertrokken.



Pff, Real Madrid is goed bezig. Nu nog even de verdediging versterken een goede spits en extra buitenspeler. Dan blijven ze goed genesteld in de wereldtop.

Komend seizoen gaat Real Madrid echt dominant worden in de CL en La Liga als je het elftal ziet. Mbappe ook nog??

14 juni 2023 om 13:48

Ligt eraan wat er gehaald gaat worden aankomende zomer in de aanval. Moet echt nog heel wat bij als je wil strijden om La Liga en de CL. Middenveld zit uiteraard erg goed.

14 juni 2023 om 15:38

Ik hoop op een revanche tegen City! Het begin van Mbappe vs Haaland era in de CL.



Dit is echt een fantastische speler voor Real Madrid. Hun middenveld staat voor de komende 10 jaar.

Nu moet Barcelona ook wel iets gaan doen. Ik ben benieuwd wat ze kunnen. Ik hoop dat Zubimendi komt. Die wordt enorm onderschat maar dat is een geweldige speler en zou de perfecte vervanger zijn voor Busquets de komende 10 jaar. Kan moeiteloos mee omdat Sociedad ook een beetje Barca voetbal speelt.


14 juni 2023 om 14:37

Barcelona is echt met straatlengte kampioen geworden. Die hebben afgelopen jaren ook flink ingekocht.

Met het verlies van Benzema en Asensio moet Real echt nog flink versterken wil het mee doen voor de prijzen. Brahim Diaz gaat met alle respect dat gat niet vullen.

14 juni 2023 om 14:56

@chi7

Als Mbappé komt is Real wel favoriet hoor, dan hebben die echt wel een game-changer en een generational player binnen gehaald.

Wij zijn vooral defensief stabiel, maar aanvallend dragen we eigenlijk een van onze slechtste jaren. Wij waren heel sterk aan het seizoen begonnen, maar vanaf het WK wonnen we eigenlijk onze wedstrijden vrij miniem en vooral door onze defensieve stabiliteit.

Met Lewandowski dat een jaartje ouder wordt mag je niet op hem blijven rekenen. Raphinha moet een stap vooruit zetten, Dembélé moet blessurevrij blijven en er moet echt nog wel een talentvolle spits bij. Volgens de Braziliaanse media zijn wij zo goed als rond met Vitor Roqué en is het wachten tot er iemand verkocht wordt om het officieel te maken.

Daarnaast zou Gündogan echt een welkome versterking zijn, een middenvelder met scorend vermogen en iemand die Pedri af en toe kan aflossen.

14 juni 2023 om 15:16

Ja, misschien wel, al ben ik geen grote voorstander van zijn komst.

Mbappe en Vini (en eigenlijk ook Rodrygo) komen het liefst van links. Hoe gaan ze dat oplossen? Denk zelf dat we meer hebben aan een type Bernardo Silva, al zegt Perez natuurlijk geen nee tegen Mbappe.

Gundogan zou mooie versterking zijn voor jullie, hele onderschatte speler.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren