Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Real Madrid komt ongelukkig moment Alaba niet te boven en gaat ten onder

Laatste update:

Real Madrid is zaterdag tegen de eerste nederlaag van 2023 aangelopen. Trainer Carlo Ancelotti zag zijn ploeg behoorlijk ploeteren en uiteindelijk met 2-1 verliezen van het sterke en dappere Villarreal. Karim Benzema scoorde nog wel vanaf elf meter, maar dat bleek niet voldoende om de tweede nederlaag van het seizoen te voorkomen. Goed nieuws voor koploper Barcelona, dat zondag bij winst op Atlético Madrid drie punten kan uitlopen.

Ancelotti wisselde zijn ploeg op negen plaatsen ten opzichte van de midweekse bekerzege op CP Cacereño. Onder meer Luka Modric, Toni Kroos en Karim Benzema keerden derhalve terug in de basisopstelling. Een sterke formatie dus, al was de start niet erg veelbelovend. De thuisclub kwam in de vijfde minuut bijna op voorsprong. Alberto Moreno trok de bal voor vanaf links en Francis Coquelin had pech dat zijn bal achter het standbeen langs tegen de paal kwam. Villarreal was duidelijk de bovenliggende partij in de eerste helft. Goede kansen waren echter niet besteed aan onder meer Yeremi Pino en Álex Baena, die maar net naast schoot. Thibaut Courtois stond ook een aantal keer goed opgesteld om Real te behoeden voor een achterstand.

Bij het tegenvallende Real was het voornamelijk Benzema die voor gevaar zorgde in de eerste helft. Daarnaast stelde de Fransman Vinícius Júnior bijna in staat om te scoren. De Braziliaan vond de alerte Pepe Reina op zijn weg. Geen doelpunten halverwege, al kwam daar kort na rust al snel verandering in. Na slordig balverlies van Ferland Mendy kwam de bal na een vlotte aanval terecht bij Pino, die Courtois van binnen de zestien verschalkte: 1-0. Mendy deed nog een dappere poging op de doellijn, maar de openingsgoal was niet meer te voorkomen. Benzema had snel wat terug kunnen doen, maar met drie verdedigers op de lijn slaagde hij daar niet in. Juan Foyth wist de aanvaller uiteindelijk van scoren af te houden.

De gelijkmaker van Real kwam er alsnog na een uur spelen. Foyth bleek kort voor de kans hands te hebben gemaakt in een duel met Vinícius. Na een lange check bij de VAR ging de bal dus op de stip. Benzema stuurde Reina de verkeerde hoek in en bracht de bezoekers op 1-1. Het zelfvertrouwen leek daarmee terug te keren bij Real, maar het was juist Villarreal dat de zege wist binnen te slepen. Slechts een minuut na de gelijkmaker kreeg de thuisploeg een strafschop na ongelukkig hands van David Alaba, die weggleed en de bal zo op zijn hand kreeg. Gerard Moreno ging achter de bal staan en tekende onberispelijk voor de 2-1.

Ancelotti bracht in de slotfase onder meer Marco Asensio, Rodrygo en Eduardo Camavinga binnen de lijnen in een poging de nederlaag nog af te wenden. Rodrygo leek in minuut 77 op weg naar de gelijkmaker na een goede pass van achteruit van Federico Valverde. Zijn schot vloog echter voor het doel van Reina langs. Ook Vinícius faalde in kansrijke positie met een lob over de lat, al deed hij deed wel in buitenspelpositie. Villarreal bleef gegroepeerd verdedigen en loeren op de counter met de onvermoeibare Gerard Moreno. Ver in blessuretijd stuitte de ingevallen Arnaut Danjuma nog op de sterk keepende Courtois. De Nederlander miste ook nog met een schuiver van 25 meter afstand toen de Belgische doelman mee naar voren was gerend voor een hoekschop. Na tien minuten aan blessuretijd klonk het laatste fluitsignaal en kon Villarreal de eerste zege op Real sinds 2018 gaan vieren.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Real Madrid3124614778
2FC Barcelona3121732870
3Girona3120562465
4Atlético Madrid3119482361
5Athletic Club3116962257
6Real Sociedad31131171250
7Valencia3113810247
8Real Betis3111128145
9Villarreal3110912-539
10Getafe3191210-639
11Osasuna3111614-839
12Las Palmas3110714-637
13Sevilla3181013-534
14Alavés318815-1232
15Real Mallorca3161312-1131
16Rayo Vallecano3161312-1331
17Celta de Vigo3161015-1328
18Cadiz3141314-2025
19Granada 313820-2817
20Almería3111119-3214

Zie jij Real Madrid kampioen worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was echt slecht en dan moet ik weer kijken naar de richting van Don Carlo en Perez. Eerst en vooral naar Don Carlo, hij lijkt er maar geen lijn of idee in ons spel te kunnen krijgen.

Alles moet van de individuele klasse komen van spelers als Benzema, Vinicius, Courtois, Modric etc. En als dat ontbreekt dan hebben we het vaak moeilijk.

Moet ook zeggen dat wij met Ancelotti ook nu super zwak zijn achterin. Met Zidane was het ook niet altijd evenmooi maar hadden we wel een beresterk defensieve organisatie.

Nu kunnen we niet verdedigen, maar ook niet aanvallen.

Helaas. Terecht verloren, Villareal was op elk vlak beter.

7 januari 2023 om 18:21

Ik vind dat wel erg hard. Het is ook gewoon momenten voetbal uiteindelijk en daar zijn ze normaliter erg goed in. Geloof wel dat ze het weer oppakken.

7 januari 2023 om 18:27

Nou onze huidige vorm gaat is langer bezig dan vandaag. Het is sinds november 2022 bezig en er zit geen verbetering in ons spel.

7 januari 2023 om 18:21

Amper met eigen jeugd in de basis ook. Jammer, onsympathieke club is het ook. Kunnen een voorbeeld nemen aan Barca die de jeugdopleiding daadwerkelijk gebruiken en kansen geven.

7 januari 2023 om 18:23

Ahaha onsympathieke club hoe krijg je het je strot uit. En dan ook nog Barca als voorbeeld gebruiken grapjas. Barca kan letterlijk in elke opzicht van Real leren lol…

7 januari 2023 om 18:25

Hahaha laat me niet lachen. Die koopclub Barça, daar moet Real een voorbeeld aan nemen?

7 januari 2023 om 18:37

Real onsympathiek noemen en dan Barcelona als voorbeeld aanhalen, dan heeft iemand je echt net met een hamer op je hoofd geslagen. Ha ha, dikke, die was echt goed.

7 januari 2023 om 18:47

We kunnen toch met zn allen concluderen dat Barcelona wat betreft het opleiden van jeugd een paar streepjes voor heeft op Real Madrid? Noem anders een wereldtopper die de afgelopen 20 jaar uit eigen jeugd daadwerkelijk de kans heeft gekregen in het eerste. Carvajal? Casillas? Raul? Want verder kom ik niet

7 januari 2023 om 18:48

Ik ben een fan van Barcelona, maar wij zijn nou niet het toonbeeld van een sympathieke club... En hebben ook heel lang de jeugd verloochend.

7 januari 2023 om 18:48

Barca die eigen jeugd de kans geeft inderdaad. De club die Ansu Fati op de bank laat verpieteren, omdat het graag ettelijke miljoenen uitgeeft aan Raphinha, Dembele, Ferran Torres, Lewandowski en ga zo maar door…

7 januari 2023 om 19:37

Gavi, Sergi Roberto, Araujo en Alba komen anders wel uit eigen jeugd. Vergeet ook niet dat Ansu niet verpietert op de bank omdat hij niet een, maar drie knieblessures achter elkaar heeft gehad. Altijd beter dan Hakimi en Theo wegdoen voor een spotprijsje, om vervolgens Mendy aan te trekken en Lucas Vazquez om te vormen tot rechtsback, of anders een centrale verdediger daar neer te zetten.

BR-7, de afgelopen 20 jaar heeft La Masia spelers geproduceerd zoals Messi, Iniesta, Xavi, Puyol, Pique, Busquets, Thiago en ik vergeet er vast nog een paar.

7 januari 2023 om 21:07

Barça koopclub? Whaha en wat is Real dan? Barça heeft haar beste jaren (gehad) dankzij spelers uit eigen opleiding. Real heeft haar spelers kern ALTIJD gekocht.

7 januari 2023 om 18:23

Daar komen alle negatievelingen weer naar boven. Hoe durft iedereen zichzelf hier Madridista te noemen, terwijl niemand ook maar 1 wedstrijd zonder gezeur kan.

7 maanden geleden wonnen we voor de 14e keer de Champions League, ook met deze spelers. Tuurlijk is het vervelend dat een Rudiger gehaald wordt, tuurlijk is het klote dat een Hazard en Mariano nog steeds op de bank zitten en geld verdienen.

Maar het is toch onmogelijk om altijd zo vreselijk negatief te zijn en alles af te kraken? Hoe kan je jezelf zo supporter noemen, terwijl het daadwerkelijk supporten van je club er niet bij is..

7 januari 2023 om 18:27

Ook toen waren er niet genoeg opties voorin. En vorig seizoen was wel echt een mirakel hoor. Dat ga je nooit meer krijgen. Er is al jaren een gebrek aan stootkracht voorin. Benzema had je vorig seizoen maar die wordt ook steeds ouder en ouder. Daar kan je niet altijd op leunen en daarachter hebben we niks.

7 januari 2023 om 18:38

Dat klopt ook zeker. Echter is er een aantal jaren geleden een bepaalde weg ingeslagen door ome Flo, en die blijft hij volgen. De periode dat wij weer grootse aankopen doen komt vanzelf.

Aankomende zomer gaat Hazard hopelijk zorgen voor ruimte in het salarishuis en zal Perez zorgen dat een Mariano, Mendy, Vazquez plaats gaan maken voor echte kwaliteit.

Het liefst een Reece James voor op rechts, Miguel Gutierrez terug voor op links en bijvoorbeeld voorin kijken naar getalenteerde spelers. Ik noem een Yeremy Pino, Nico Williams etcetera.

7 januari 2023 om 18:50

Hij is inderdaad wel erg negatief, maar ik begin me toch enorm zorgen te maken. Rodrygo is veel beter in de as dan op de flank, Asensio idemdito. Zou toch niet verlengen met hem, past simpelweg niet in het systeem (net als Odegaard), maar zie hem wel floreren in een ander systeem.

Geen aanvallende kwaliteit heeft ons vaak opgebroken, maar het gebrek aan goede backs bij Madrid vandaag echt de das om gedaan. Om te beginnen met Carvajal die om de haverklap geblesseerd raakt. Zijn vervanger Vazquez speelt al sinds 2021 geen goede wedstrijd meer.

Ancelotti koos voor Militao, maar die heeft ervoor gezorgd dat ik weer terug snakte naar Vazquez. Wat was Militao slecht en dat moment waarop Benzema hem 1 op 1 zet met een goede steekpass en hij het vervolgens verpest is echt tekenend voor de manier hoe hij vandaag voetbalt.

Mendy dan die met een verkeerde pass de 1-0 inleidt. Hij is aan de bal gewoon niet sterk genoeg en je zag duidelijk dat hij werd verrast door de intensiteit van Villarreal. Een groot contrast met zijn basisdebuut voor Real Madrid in nota bene hetzelfde stadion 3,5 jaar geleden, waar hij liet zien verdedigend erg goed zijn mannetje te staan.

En dan tot slot David Alaba die met talloze stomme acties vandaag echt de slechtste man van het veld was. Het leek wel alsof ze dronken waren, de nonchalance die sommige spelers op de mat leggen kan echt niet. Een goede rechtsback en linksback is echt enorm belangrijk en een gebrek daaraan is de reden dat je vandaag verliest.

7 januari 2023 om 19:05

Rodrygo is erg goed aan de linkerkant hoor. Met rechts ben ik ermee eens maar op links heeft die nooit echt de kans gekregen. En daar doet die het wel elke keer als die daar mag staan.

7 januari 2023 om 18:24

Ben je vergeten hoe verwend wij worden beetje respect voor Don Carlo. Wedstrijden verloren en gelijk paniek zaaien.

Vorig seizoen vergeten ? Was ook niet denderend maar toch goed seizoen gedraaid en wellicht de beste cl campagne ooit gedraaid.

Hala Madriddddd

7 januari 2023 om 18:30

Nou ik geloof zeker dat wij het kunnen keren en er een fantastisch seizoen kunnen van maken. Maar als we collectief falen en zo weinig creëren en zoveel kansen tegen krijgen? Sorry maar wie moet ik dan bekritiseren?

7 januari 2023 om 18:30




Dat Real Madrid nu verdedigend zwak is ligt deels aan Ancelotti, die inderdaad niet net zoals Zidane een compacte organisatie kan neerzetten. Toch zijn er ook een aantal factoren die niet vergeten moeten worden hierin.

Het vertrek van Casemiro, die defensief ontzettend veel opruimde en aanjager was in het veld. Tchouameni is beter aan de bal en laat Real wanneer het goed gaat makkelijker voetballen, maar moet defensief nog groeien.

Daarnaast kan ik de defensie zwakte dit seizoen ook niet los zien van Rudiger die steeds maar weer in de basis wordt geforceerd, terwijl hij niet in een viermans defensie kan spelen en uberhaupt te kort komt voor Real Madrid.

Dan heb je ten slotte nog waardeloze backs in Mendy en Vazquez, Carvajal is prima maar te vaak geblesseerd. Dit elftal heeft te veel zwakke plekken om een heel jaar top te spelen, eigenlijk moet er deze winter al begonnen worden met de renovatie maar helaas lijkt men niet de markt op te willen/gaan.

Villarreal weer uitstekend gespeeld vandaag, als Real Madrid van een team moet verliezen dan het liefste van hun. Vind het een geweldige club die ondanks dat ze uit een dorp komen fantastisch presteert en leuk zijn om naar te kijken.



7 januari 2023 om 18:33

Nou ik wil onze defensieve organisatie niet wijten aan bepaalde individu's maar vooral aan onze organisatie. Als je als spits zijnde niet weet waar te moeten lopen bij balverlies, en als de ene wel wilt druk zetten en de andere niet, waardoor je automatisch gaten krijgt, dan stel ik mij echt wel vragen.

7 januari 2023 om 18:42

Een Rudiger is zeker wel een grote factor van de slechte organisatie hoor. Tuurlijk begint het voorin, met Benzema die het niet meer kan belopen en steeds vaker vergeet om druk te zetten. Maar achterin is het dit jaar een potje schuiven van jewelste.

Afgelopen jaar met Militao en Alaba stond het gewoon echt goed. Af en toe Nacho om een van de twee op te vangen, prima.

Dit jaar echter. Dan heb je Rudiger linksback, dan links centraal, dan rechts centraal. Dan Alaba weer back, dan weer centraal. Dan Militao back, wissel, centraal. Hou toch op zeg.

Rudiger is een onbegrijpelijke aankoop. Dit wist iedereen van tevoren al, en dit wordt iedere keer weer bevestigd. Had lekker in Engeland moeten blijven schoffelen.

7 januari 2023 om 18:45

Ook als Rudiger goed genoeg was geweest had ik dit gezegd trouwens. Om constant zo te rouleren op een positie waar vooral stabiliteit belangrijk is hoort niet, aangezien een centrum Rudiger - Alaba of Rudiger Militao niet hetzelfde zal presteren als Militao - Alaba, en het team daar ook aan moet wennen. Dat niet iedereen bij Real evenveel druk zet is niets nieuws, voldoende spelers die indien mogelijk zullen verzaken daarin.

7 januari 2023 om 18:30

Zeer frustrerend helaas. Het is ook niet sustainable dat we wel even denken dat zij datgene herhalen wat ze vorig seizoen deden. Onmogelijk! En je ziet dat Vini het moeilijker krijgt. Meer dubbele dekking, meer druk dan zou het prettig zijn voor hem als er ook zo'n iemand aan de andere kant zou staan. Nu moet alles bijna via hem gaan, dat gaat nergens over!

En de backs aanvallend zijn gewoon lachwekkend. Mendy weer in de fout aan de bal en als zelfs Villareal een sterkere aanvalsbreedte heeft dan zegt dat wel genoeg!

7 januari 2023 om 18:40

@Sociofan
Ik wil niet mijn gelijk nu iedere wedstrijd bij je komen halen. Maar zie je weleens een team van Pep in 15 jaar zo voetballen? Er zit altijd lijn in zijn teams. Er zit structuur. En als ze een slechte dag hebben, kunnen ze nog steeds goed spel op de mat leggen.

Maar als je team het alleen van strijden, mentaliteit, en individuele klasse moet hebben, dan is dat idd zoals je zegt niet sustainable. Het geraakt op en het is niet consistent. Je kan een paar keer een goede wedstrijd persen.. Of een tijd lang, mr er zit geen lijn in.

Nog steeds is Carlo een van de beste trainers, maar ik hoop dat je je een beetje hebt bedacht afgelooen dagen.. En dat je hier met de wedstrijd van vandaag stof tot nadenken hebt.

7 januari 2023 om 18:46

Haha no problemo. Maar totaal misplaatst natuurlijk. Je hamert steeds op zijn spel. Ja Pep speelt het mooiste voetbal maar dat maakt hem niet de allerbeste beste trainer he. Dat is mijn punt! En dan vergeet je even dat Pep nu met city constant transfers krijgt. Een absurde breedte heeft e.d., Hij kan zn team constant upgraden en versterken. Wat krijgt Carlo bijv.? 2e seizoen en krijgt zowat niets (1e seizoen meteen laliga, UCL e.d. terwijl Pep echt veel tijd nodig had en transfers!). Geen enkele aanvaller. En spelers als Tchoua, Alaba e.d. zijn enkel gekomen als vervanger uiteindelijk, voor Casemiro, Ramos e.d. Dus nogmaals totaal misplaatst.

7 januari 2023 om 19:02

Het gaat niet alleen om spel bro. Het gaat om herkenning, structuur, winstpercentage, doelpogingen per wedstrijd, goals per wedstrijd. Als je dit soort cijfers naast elkaar legt, dan valt je mond open. Als je door je spel gemiddeld meer goede kansen per wedstrijd weet te creeren, en statistisch ook 1 goal pw meer scoort.. bijna stelselmatig, en evenveel goals tegenkrijgt, dan heb je gewoon hele andere wedstrijden. Als je je team zo weet klaar te stomen dat ze iedere week zo voetballen, en je bent de enige trainer in de geschiedenis van het voetbal die dat 15 jaar doet, dan ben je van een andere orde.

Maar maakt niet uit. Ik ben echt benieuwd als je hier de komende periode wat meer op let, en wat meer vergelijkt, of je mening zal veranderen.

7 januari 2023 om 19:05

Oh en over de upgrade van het team. Real speelt in La Liga, daar heb je echt geen continue upgrade nodig. En ik denk dat Pep ook meer jeugd had ingepast. Daarvoor biedt de PD veel meer mogelijkheden. In de PL moet je selectie veel breder zijn.

7 januari 2023 om 19:06

La Liga is gewoon een prima competitie hoor. Je doet wel heel erg denigrerend maar het zijn de La Liga ploegen die zowel de CL als EL domineren...

7 januari 2023 om 19:59

Ja en Pep heeft 1x de CL gewonnen met al zijn dure ploegen met herkenbaar spel en Don Carlo 4x. Hele fijne avond nog.

7 januari 2023 om 21:33

Pepe heeft 14 prijzen in 4 jaar gewonnen met Barca o.a. 2x de treble (incl 2x de CL). De kern van Pepe's team bestond uit spelers uit eigen opleiding.
Don Carlo heeft nooit een treble gewonnen.

Je kan zien waarom die Setien zo'n fan is van Cruijff-voetbal. Wat een performance zeg. Vol druk op de bal, eerste bal altijd diep ipv breedtepassjes, driehoekjes, buitenspelers die man opzoeken, positiewisselingen.

Jammer dat bij Barcelona de spelers niet leken te luisteren... Bij Betis speelden ze onder Setien ook al zo geweldig. Zo zie je maar, soms ligt het aan de spelers die niet meewerken...

Het zijn mooie tijden voor Cruijff-voetbal (Bij Arsenal, City, Bayern, Barcelona spelen momenteel allemaal in de geest van)

7 januari 2023 om 18:21

Messi was de boosdoener en naartuurlijk Bartomeu

7 januari 2023 om 18:24

@BobbyHaarmsBwa ligt niet altijd aan de spelers hoor. Genoeg coaches die hebben bewezen dat ze bij een kleine club uitstekend werk kunnen leveren maar een topclub net een brug te groot is.Unai Emery, David Moyes, Marcelo Bielsa(al heeft dat vooral door zijn manier van werken te maken)… In Spanje heb je deze Setien, Marcelino, Lopetegui..

7 januari 2023 om 18:35

Mee eens. Bij Villarreal mag je weergaloze potten soms nog wel eens afwisselen met slechte. Bij de topclubs moet je ook gewoon altijd winnen.

7 januari 2023 om 18:29

Inderdaad, mooie woorden!

7 januari 2023 om 18:44

Bij Barcelona ging het ook best redelijk. Het ging althans beter dan de eerste helft van dat seizoen onder Valverde. Helemaal richting het einde van het seizoen was het voetbal bij vlagen echt geweldig, met Puig die echt uitstekend speelde op dat middenveld.

Helaas heeft de 8-2 tegen Bayern hem de das omgedaan. Daarna moest er iemand worden opgeofferd, en Setien eruit gooien was het makkelijkste. Het voetbal was onder hem echter ook nog veel beter dan wat we het seizoen erna zagen onder Koeman.

Setien had meer kansen verdiend, op die ene negatieve uitschieter na ging het helemaal niet zo slecht.

7 januari 2023 om 20:12

De 8-2 was de kers, maar hij had geen moment de kleedkamer in handen. Samen met zijn assistent die vaak als een zot tekeer ging tijdens een wedstrijd. Dat konden veel gearriveerde spelers (enigszins begrijpelijk) niet hebben. Een ding is om kritisch te zijn en dingen bedenken, het is iets heel anders om spelers die alles gewonnen hebben te behandelen als amateurs.

Quique Setien. Wat ben ik blij dat deze man weer een team is gaan coachen zeg.

Na dit seizoen gewoon een nieuwe coach. Er zit totaal geen idee achter het voetbal. Al winnen we onze wedstrijden is het bijna nooit met mooi voetbal en dat verdedigende spel steeds van ancelotti slaat al helemaal nergens op ga gewoon voetballen en gewoon aanvallen.

Drama pot. Vini werd onschadelijk gemaakt door Foyth en meteen nauwelijks stootkracht voorin. Mendy hopeloos aan de bal alweer. Snel verkopen. Backs aanvallend dramatisch. Aanvallend weinig maar nee we hebben niets nodig hoor. Wat een onzin! Wat denken ze wel niet, dat vorig seizoen even herhaald gaat worden ofso? Pff nou terecht verloren!

7 januari 2023 om 18:22

Dat dus. Als vini eens een offday heeft of Benzema is het echt helemaal niks en vandaag hadden ze beide een offday die kansen die Benzema weer liet liggen zegt genoeg. Al was vini soms nog gevaarlijk, maar speelde gewoon niet op zijn gebruikelijk niveau.

7 januari 2023 om 18:54

Vini is al heel lange periode als niet best hoor, e n dan zie je hoef Real Madrid afhankelijk is van een super Benzema. enige wat Perez doet is tchou halen dat niet eens nodig is, en Casemiro opvolgen doet hij niet, is te slap en positioneel niet sterk.. Aanvallers ware nodig, ook een winger had erbij gemoeten.

Volkomen terechte overwinning van Villarreal vandaag. Vinicius uitgeschakeld door Foyth, maar vooral in balbezit een klasse beter vandaag. Wel weer bedenkelijke scheids vandaag maar dat hoort er bij in La Liga, ook niet het idee dat de een meer heeft gekregen dan de ander. Uiteindelijk genoten van deze pot voetbal.

Ps: bij Madrid zo'n vreemdelingenlegioen op het veld. Doet toch pijn bij een club met zo'n historie.

7 januari 2023 om 18:22

Wat is dat voor een rare opmerking? Moet Real alleen maar uit Spanjaarden bestaan dan?

7 januari 2023 om 18:30

Let wel, er stond geen Spanjaard in de basis. En van de basis is er maar weinig daadwerkelijk zelf opgeleid. Kijk naar Vini, Tchouameni, Camavinga, Alaba en ga zo maar verder. Ik geloof maar dat zal wel als Ajacied eigen zijn datde helden van je club dat mee krijgen als jochie. En tuurlijk zijn Benzema, Carvajal, Modric jongens van de club. Maar geen een Spanjaard uit eigen jeugd op het veld??? Ja dat vind ik een vreemdelingen legioen. Maar goed; iets over modern football...

7 januari 2023 om 18:26

Vreemdelingenlegioen? Met een Benzema, Kroos, Modric, Carvajal, Nacho, Courtois, Mariano, Asensio, en noem maar op die allen al jaren trouw zijn aan de club.. geen enkele topclub heeft veel eigen opgeleide spelers meer basis staan helaas.

7 januari 2023 om 18:37

Dit vind ik toch wel idioot. Wat maakt nationaliteit nou zo zeer uit in deze tijden van globalisering en open grenzen in Europa? Het feit dat er zoveel spelers staan die al 10 jaar of meer bij de club lopen lijkt mij veel belangrijker.

7 januari 2023 om 20:57

Nationaliteit niet per sé, maar wel jongens uit de jeugd. Of die daar al lang spelen (zoals je wel terecht aangeeft). Toch wel enige binding met de omgeving. Spelers met een echte binding geven over het algemeen net dat tikje meer. Dat staat los van globalisering en open grenzen. Dat er nul spelers stonden met de spaanse nationaliteit is niet alleszeggend, maar wel enigszins tekenend.

Ik hoef bij Barça ook echt geen elf Catalanen op het veld te zien staan, maar nul is wel het andere uiterste. En helemaal als je het hebt over nul jeugdspelers op het veld.

7 januari 2023 om 21:16

Misschien eens maar zich verdiepen in het geschiedenis van Real. Ze hebben nooit moeite gehad met "vreemdelingen" in de team te hebben. Ongeacht afkomst of ras.

Zeer zeer slechte wedstrijd van Real.

Mendy doe me een lol en verdwijn aankomende zomer. Normaal een betrouwbare zekerheid achterin, maar speelt dit seizoen als een natte krant. Niet voor niets buiten de WK selectie gehouden door Deschamps.

Goed nieuws voor Barca dat morgen naar Atletico moet, nu is puntenverlies daar geen ramp, aangezien real ook niet heeft gewonnen.
Ik zie Barca ook verliezen morgen, zitten net zoals Real in een mindere periode, en Lewa speelt ook niet.

Villareal. Goede ploeg man. Goede selectie, aantal leuke talenten, gemixt met ervaring. Goed gespeeld

7 januari 2023 om 19:32

Pau Torres, Yéremy Pino en vond Álex Baena eigenlijk vandaag nog het meest indrukwekkend. Ergens doet hij me denken aan een jonge Santi Cazorla in zijn periode bij Villarreal en Málaga. Sterk in de kleine ruimte, een geweldige dribbel, uitstekende techniek en een verwoestend schot in de benen. En dan heeft hij ook nog eens scorend vermogen, waardoor hij voor nagenoeg iedere club interessant zou moeten zijn.

Niks aan de hand Villareal ging beter om met de kansen. Als je beetje scherp bent schiet Vd je er een paar in. Up to the next onePs. Villa uit altijd lastig al jarenlang

Tijd om achter Alphonso Davies te gaan. Mendy heeft wel eens sensationele reddingen op de doellijn, maar hij maakt ook de simpelste, meest cruciale fouten. We verdienden niets hier, maar hoe Foyth en Coquelin mochten blijven staan is een groot raadsel. Die schopten er lustig op los zonder consequenties.

7 januari 2023 om 18:23

Lijkt me ook het beste om Davies te halen, want die kan wel aanvallen in tegenstelling tot Mendy.

7 januari 2023 om 18:24

Mendy is verdedigend veel sterker. Davies is lang niet meer wat het geweest is.

7 januari 2023 om 18:53

Dat Mendy verdedigend sterker is hebben we vandaag (en dit hele seizoen) niet kunnen zien. Speelt gewoon een heel slecht seizoen. Werd vandaag volledig kapotgemaakt door Chukwueze. Voorbeeld van een andere wedstrijd: Zubkov van Shakhtar die hem ook kapotspeelde.

7 januari 2023 om 19:26

Nee dat is Mendy niet.

7 januari 2023 om 18:25

Mendy gaat voetballend elk jaar achteruit lijkt het. Het is niet om aan te gluren. In zijn debuutseizoen was die nog beter aan de bal dan nu...

En het jaarlijkse puntenverlies uit bij Villarreal gaat door helaas. Ook vandaag weer niet goed genoeg. Eerste helft was van een belabberd niveau en toch heb je kansen zat gehad om een doelpunt te maken. Tweede helft tja krijgen beide ploegen een hele lichte penalty. Maar ja dan is het wel prima dat die het voor beide ploegen doet.

Maar goed het zegt weer enorm veel hoe pover het aanvallend is bij Real. En als de verdediging ook nog is niet best is krijg je dit. Onze breedte van de aanval is gewoon drama met alleen Rodrygo en Asensio. Er mag echt wel een keer iets bij komen. Een fatsoenlijke rechtsbuiten sinds Bale zou al een mooie stap zijn. Helaas verloren en hopen dat Atletico ons een dienst kan bewijzen.

Het hele duel was een ongelukkig bijeenkomen. Wat was Real Madrid slecht zeg. Op deze manier ga je het kampioenschap heel makkelijk cadeau geven. Voorhoede is afhankelijk van Vini en als je hem lam legt dan is het klaar. Valverde is een middenvelder dat het maar moet doen omdat je buitenom vini geen buitenspeler hebt rondlopen. Een schande voor een club als Real Madrid.

Die pingel van Villareal vond ik veel duidelijker dan die van Real. Ja hij raakt zijn steunarm, maar als die erdoorheen ging was het een grote scoringskans. In tegenstelling tot die van Real, waar de handsbal er juist voor zorgt dat hij goed voor de voeten van Vini komt, en vervolgens mist.

Slechtste wedstrijd van het seizoen imo. Villareal is een goed team, semi finalist van de CL, maar het moet beter!
Niemand haalde zn niveau vandaag. Maar okay, sommige spelers zijn veilig, zoals Benz, Vini, Kroos, Modric,valverde etc.. Die spelen vaker goed dan slecht.
Maar er zijn twee spelers die al heel lang dramatisch spelen; Mendy en Alaba.
Mendy verkopen en een nieuwe LB halen is echt een must.

Ancelotti moet ook met een oplossing komen voor het middenveld. Als ik als coach van de tegenpartij Kroos en Modric op het middenveld zie staan, dan zet ik hoge druk, en het is afgelopen.
En dit is t laatste seizoen zonder een rechter aanvaller hoop ik... Kan niet blijven teren op individuele acties van Vini want als het een keer niet lukt (zoals vandaag) is het klaar. Voor Benz geldt hetzelfde.
Ja, we kunnen La Liga nog winnen, en ook de CL, maar dit moet je wel oplossen...
Hala Madrid!

Verloren van een mislukte trainer bij Barcelona. Ancelotti's tactiek is alle ballen op Vinicius en Benzema, en we zien het wel. Geen enkele Spanjaard in de basis bij Real, dat doet me ook wel pijn. Geen backs die technisch zijn. Die Mendy is de grootste grap van allemaal. Wegwezen in de zomer. Man, wat een pijnlijke verlies is dit zeg. Ach, eigenlijk ben ik al zo beetje 2 jaar klaar met dit elftal. Je hoopt iedere jaar op een fatsoenlijke aanvaller, backs a la Marcelo. Maar iedere jaar zie je dezelfde poppetje. Ik snak nu al naar de zomer. Interesseert me eigenlijk vrij weinig of er dit jaar prijzen worden gepakt.

7 januari 2023 om 18:30

Dat zeg ik net ook. Er zit gewoon geen idee achter het voetbal dat ze spelen. Ook als we winnen gaat het bijna altijd moeizaam en moet alle gevaar van vini komen en als die dan een keer een mindere wedstrijd heeft wordt het altijd heel moeilijk. Ik wil gewoon een keer een coach dat mooi voetbal speelt en gewoon wint, want dat 1-0 of 2-1 begin ik echt zat te worden.

7 januari 2023 om 18:34

Ja jaa is allemaal Carlo z'n schuld. De makkelijk weg weer hoor vermoeiend! Zie je wel wat er gaande is of wat en waar hij mee moet dealen? Andere coaches komen, krijgen alles wat ze willen bijna. Carlo 2e seizoen en nog steeds geen ENKELE AANVALLER erbij. Geen fatsoenlijke backs, niets! Eigenlijk niets want Alaba en Tchoua vervangen enkel Casemiro en Ramos! Varane voor Rudi. Dus waar hebben we het over man!? Ga lekker klagen bij Perez en co!

7 januari 2023 om 18:38

Maar Carlo is toch ook diegene die steeds loopt te zeggen “wij gaan niemand meer kopen we hebben al een goeie selectie” vandaag zien we weer dat we helemaal geen brede selectie hebben alleen het middenveld is goed bezet, maar de aanval en verdediging niet. Het is toch ook zo dat het dit seizoen altijd moeizaam gaat of niet?

7 januari 2023 om 18:41

Je snapt toch wel dat hij gewoon de situatie accepteert en dus dat gaat roepen om iig vertrouwen te geven aan dit team. Wat moet ie zeggen? Ja ik krijg niet wat ik wil? En dan 2 negatieve zaken creeeren? Twijfel brengen bij je eigen spelers en het bestuur niet blij maken. Nee dat is Carlo niet.

Tuurlijk wil Carlo nieuwe spelers! Maar hij moet dealen met het proces van Perez en co betreft transfers.

7 januari 2023 om 18:55

Ik geloof Carlo gewoon op zijn woord!

7 januari 2023 om 19:05

Als er geen duidelijke lijn in het spel van Real zit, dan is het wel deels Ancelotti’s schuld.. ik zeg niet dat het altijd zo is, maar vandaag was het wel het geval.
Als er een idee achter zit, en je verliest, dan kan je enkel de spelers blamen ja.. dat ze hun taken niet goed uitvoeren. Real heeft gewoon een goed team op papier (behalve de backs dan). Natuurlijk kan je verliezen maar verliezen op deze manier kan niet.
Ik hoop dat Ancelotti nog jaren blijft, maar ik hoop ook dat hij wat durft/zal veranderen.

7 januari 2023 om 19:11

Ja Arteta had ook geen idee toch, moest ook maar meteen vertrekken van vele fans van hen. 3x raden wat de boel deed omdraaien. Ahh jajaaa TRANSFERS! Arteta kreeg de nodige transfers met voornamelijk Ode en Jesus als toppers en zie nu! Maar nee het is allemaal Carlo's schuld! 🤦

Dit team heeft vele mankementen! Als je dat niet inziet dat houdt het wel op. Dat we ze vaak niet zien is juist te danken aan Carlo! En dat ie er nog mee presteert zoals afgelopen seizoen is helemaal wonderbaarlijk!

Oh en dan ken je Carlo duidelijk niet. Carlo zegt vaak dingen die tactisch zijn en of een mentale boost uit te delen richting zijn spelers e.d.

7 januari 2023 om 19:59

Dan zijn dus de spelers te dom om zijn tactiek te snappen.

7 januari 2023 om 21:03

Niet dom, echt snapt men er nou niets van? Zodra je zulke spelers (Rudi, Mendy, Mili) onder druk zet hebben ze meteen een probleem. Ze hebben moeite onder de druk uit te voetballen, zeer zwak aan de bal. Kijk de 1e 5 minuten of zie Mendy's fout bij de 1-0. En dan krijg je een probleem. Want prima dan komt een Modric of Kroos helpen, gaan dus inzakken maar dan mis je weer de aansluiting met je aanvallers!

7 januari 2023 om 18:50

Spanjaard? Dit zou bij een topclub geen leidraad moeten zijn. Spanjaard of niet, als je er niks van bakt speel je niet.

Ongelofelijk! Gewoon op alle fronten weggespeeld. Zo kwetsbaar tegen teams die wel willen ballen! We kunnen wel altijd zaniken op die ‘minderen’ (lees: asensio, mariano etc.), maar man man wat irriteer ik mij mateloos aan Vini zeg. Tot nu meer gefrustreerd dan van genoten. Meer voetballen en minder social media man! Krijg je goed voor betaald. Vrees dat het een semi-diva wordt zoals zijn vriend in Parijs. En trouwens als je nog van de scheids een corner krijgt, terwijl de tijd erop zit. Gooi hem dan gewoon voor in de pot met zo’n volle bak in plaats van die kansloze paas. Bah! Mijn weekend naar de garden.

7 januari 2023 om 18:32

Zonder vini is het al helemaal niks en dat hebben we vandaag ook weer eens gezien, omdat hij niet zijn gebruikelijk niveau haalde. Vini is denk ik echt wel een van onze belangrijkste spelers.

7 januari 2023 om 18:42

Ik hoop dat die dat meer op het veld laat zien en niet op de rode loper. Toch ook gruwelijke kansen gehad weer. Eerdere spelers op zijn positie waren toch wel wat effectiever. Hij is veel te veel bezig met scheidsrechters en spelers iedere keer man. Je ziet ook irritatie bij Benzema regelmatig.

7 januari 2023 om 18:56

Het klopt dat hij zich soms echt door de tent laat lokken, maar dat kan je gewoon niet uit hem halen het is eenmaal zijn karakter. Al scoort vini niet brengt hij zoveel gevaar met zich mee en dit seizoen staat hij gewoon op 15 goals en assist en dat is prima. En staat daarmee ook op de meeste goals+assists van het team. Dan zeg je eerdere spelers op zijn positie waren effectiever. Dan weet ik niet waar je het over hebt, want vorig seizoen kwam hij boven de 40g/a en nu staat hij weer op 15g/a (meeste van het team) en de vorige speler op zijn positie was hazard en die kan niet eens meer voetballen en daarvoor was dat ronaldo en wie is nou effectiever dan cr7? Helemaal niemand!

Dieptrieste vertoning van Madrid. Sterk en fel Villarreal, terechte uitslag.

Overigens zijn de handsregels echt een zooitje momenteel. Die strafschop voor Madrid is volgens de regels een strafschop en dus terecht gegeven maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat in de geest van het spel het een idiote strafschop was aangezien het helemaal geen invloed op het spel had en niet opzettelijk was.

Aan de andere kant was die strafschop van Alaba dan weer onterecht volgens de regels omdat het zijn steunarm betrof terwijl hij viel maar zou Villarreal zich terecht bestolen voelen als de regels daar gevolgd werden omdat Alaba, in tegenstelling tot Foyth, invloed had op het spel en Villarreal ongelukkig van een scoringskans beroofd. Een en al contradicties tussen de regels en het gevoel van de wedstrijd, dan weet je dat er iets niet klopt.

Ook de extra tijd blijft zo lachwekkend arbitrair. 7 minuten na 10 wissels, 2 strafschoppen en een lang VAR moment. We hebben dit seizoen, zowel op het wk als in La Liga zelf, gewoon 10 en 11 minuten gezien voor minder.

Ik vind Madrid behoorlijk overschat. Mendy kan er niets van en de rest van de verdediging is geen wereldtop. Op het middenveld mis je diepgang en een creatieve speler, Vinicius is geen topper en Valverde half verkapt op rechts werkt ook niet zo goed. En over de wissels kun je beter helemaal niets zeggen. Madrid kan in iedere linie wel een topspeler gebruiken.

7 januari 2023 om 18:49

CL winnaar overschat, Vini geen topper... Nee jij snapt er gewoonweg he-le-maal niets van. Wel in zeer slechte vorm dit team, dat klopt.

7 januari 2023 om 19:11

We moeten tevreden zijn met zijn uitspraken. Lijkt wel de talisman van Real. Vorig seizoen zei hij iets soortgelijks en we wonnen de double..

7 januari 2023 om 19:04

Vini geen topper? Als je het hebt over deze wedstrijd heb je zeker gelijk, maar over het algemeen is vini gewoon wereldtop. Real overschat? Daar ga ik niet eens op antwoorden!

7 januari 2023 om 19:25

Een lucky CL winst, een jaar ervoor won Chelsea hem en kijk eens hoe zij ervoor staan. Ik vind Madrid pover en missen echt absolute topspelers.

7 januari 2023 om 20:37

Elke titelkandidaat buiten Bayern in je pad naar de CL moeten overkomen en jij noemt het lucky, clown.

9 januari 2023 om 00:43

Waarom reageer jij altijd alsof iemand je moeder heeft uitgescholden? Als iemand wat negatiefs over Real zegt ga je meteen huilen. Sta er toch eens een keer boven knul.

Benzema heeft alles verbloemd vorige jaar dat heeft wat zand in de ogen gestrooid, vini haalt niet zijn niveau van vorig jaar hoop niet dat dat eenmalig is. Alaba mag geen verrassing heten, heb ik nooit at gevonden, zeker niet als centrale verdediger. Perez denkt dat Benzema weer die prestaties zou halen, vergeet gewoon dat voorin stootkracht mist en centrale verdediger is nodig. Marcelo heeft helaas nog steeds geen opvolger, die Mendy vind ik echt een houtenklaas vind ik echt niks.... Casemiro wegdoen vond ik niet zo slim, die Tchou vind ik maar een makke tamme lammetje.

7 januari 2023 om 19:06

Alaba speelde vorig seizoen nog gewoon echt een sterk seizoen hoor. Dit seizoen lijkt het opeens minder. En vini heeft de meeste goal contributies van het team. Dus wat is je punt?

7 januari 2023 om 19:17

Ik snap wat je bedoeld wat betreft Tch, maar hij is wel goed. Hij was drama vandaag ja, maar hij moet je vertrouwen geven. Casemiro had dat tactisch inzicht ook niet op zn 22.

7 januari 2023 om 20:51

Ik weet nog dat veel leden hier jou verguisden omdat je zei dat alaba niet goed genoeg was, maar je had gewoon gelijk. Het is echt een wassen neus gebleken. Gedraagt zich als ramos, maar is niet eens de kwart van hem.

Rm-fans op vz zijn wel echt grappig. Wanneer er enkele wedstrijden gewonnen worden tegen nietszeggende tegenstanders dan is alles hossana en elke speler is een topper etc. en zijn ze blind voor onze gebreken. Wanneer ik daar dan op wijs is, ben ik weer negatief of wat dan ook. En dan na een paar wisselvallige weken zie je hier opeens iedereen reageren alsof ze het allemaal allang zat zijn.

7 januari 2023 om 20:31

Klopt. Ik zeg net bijv iets en loopt iemand gelijk te zeggen je bent geen echte Madrid dan, maar je bent toch pas een echte fan als je er gewoon mee zit? Ik weet ook nog dat jij altijd zei dat rodrygo niet goed was. Sta je nogsteeds achter die mening?

7 januari 2023 om 21:03

Ja rodrygo is niet goed genoeg voor real madrid. Leuk als wissel, maar als je goed kan cashen voor hem lijkt dat mij beter.

7 januari 2023 om 20:53

Je kan zeggen dat Casemiro niet adequaat is vervangen en dat Alaba als Centrale verdediger het niet is. Mendy op linksback, dat is toch tenenkrommend. Perez weigert Benzema te helpen met voorin meer stoorkracht te krijgen door een back-up voor Benz te halen en een top Winger aan te trekken . en Courtois kan niet altijd alles gaan tegenhouden. . Perez is ervoor verantwoordelijk om selectie evenwichtig te maken.

7 januari 2023 om 21:01

Ja ik noem al een tijdje het technische bestuur van real madrid drama en dan krijg ik weer dingen te horen als dat zij her geweldig doen (omdat zij een paar leuke talenten hebben binnengehaald). Heel onze selectie is buiten balans. Wij hebben al drie jaar nood aan een toprechtsbuiten. Al jaren hebben wij een back up nodig voor benzema. Een linksback en rechtsback die al jaren niet voldoen (en waar zij het grootste talent op rb voor een spotprijs hebben laten vertrekken). Onze centrumverdediging wordt aangevuld met dure transfervrije spelers die niet voldoen (het zou niet eens zoveel verschillen als wij gewoon transfersommen hadden betaald voor echte versterkingen).

Nee het beleid is echt drama en onze selectie is uit balans.

Geen enkele Spanjaard in de basis. Dat is gewoon een regelrechte schande en zou verboden moeten worden. Niet enkel Real maar ook Barcelona, en elke ploeg in zijn respectievelijke nationale competitie. Verplicht met minstens 3 native spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren