Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lionel Messi wordt ‘door Mbappé’ naar uitgang gedreven bij pessimistisch PSG

Laatste update:

Lionel Messi speelt komend seizoen waarschijnlijk niet in het shirt van Paris Saint-Germain. Dat meldt L'Équipe, dat schrijft over toenemend pessimisme bij de clubleiding van de Parijzenaars. Zij zouden het contract van Messi niet kunnen verlengen door bepaalde Financial Fair Play-regels en dat heeft dan weer alles te maken met het torenhoge salaris van Kylian Mbappé.

Mbappé verdient sinds zijn recente contractverlenging meer dan twee keer het honorarium van Messi en ook Neymar. Dat is een forse aanslag op het salarishuis van PSG en dat merken de beleidsbepalers nu. Messi en Sergio Ramos lopen immers uit hun contract en de club wil graag verder, maar door Financial Fair Play-regels wordt dat een moeilijk verhaal. L'Équipe schrijft dat de Fransen vooral over de contractverlenging van Messi steeds pessimistischer worden.

Dat is koren op de molen van Barcelona, dat werk zou willen maken van een terugkeer van de clublegende. Het uitblijven van contractverlenging voor Ramos is dan weer goed nieuws voor Al-Hilal. De nummer vier van de Saudische competitie heeft de pijlen gericht op de 37-jarige verdediger en zou al een financieel zeer interessant contract klaar hebben liggen. Het is onduidelijk hoe Ramos tegenover een eventuele overstap naar Al-Hilal staat.

Messi kwam dit seizoen in 32 officiële wedstrijden tot achttien doelpunten en zeventien assists voor PSG. In zijn eerste jaar voor de puissant rijke Fransen kwam hij in het hele seizoen nog tot elf goals en vijftien voorbereidende acties. De captain van de wereldkampioen maakte onlangs ook zijn honderdste doelpunt voor het Argentijnse nationale elftal. In de vriendschappelijke wedstrijd tegen Curaçao (7-0) maakte Messi ook nog doelpunt nummer 101 en 102. Daar had hij 174 interlands voor nodig.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe gaat Barcelona het salaris van Messi dan wel kunnen betalen? Of gaan ze dan weer met de pet langs bij iedereen en als je niet mee doet wordt je onder druk gezet alla Frenkie ruggegraatloos de Jong

30 maart 2023 om 13:23

Laporta verzint wel weer een schimmige constructie en de volgende voorzitter zal wel weer zich moeten melden met fikse boetes en uitsluitingen
Sowieso is messi wel klaar op CL niveau

30 maart 2023 om 13:34

Als Messi klaar is op CL niveau dan blijven er weinig voetballers over die wel van CL niveau zijn.

30 maart 2023 om 13:39

Mijn definitie is laatste 8 clubs van cl. Die kwaliteit, dat podium. Dat ie meekan bij fc sheriff of otelul in de CL dat snap ik ook wel

30 maart 2023 om 13:44

Mwah, was vrijwel onzichtbaar tegen Bayern en vorig seizoen deed ie ook niet veel tegen bijvoorbeeld Madrid.

30 maart 2023 om 13:48

Lionel Messi in de CL:
2022-2023 uitgeschakeld in 1/8 finale
2021-2022 uitgeschakeld in 1/4 finale
2020-2021 uitgeschakeld in 1/4 finale
2019-2020 uitgeschakeld in 1/4 finale
2018-2019 uitgeschakeld in 1/2 finale
2017-2018 uitgeschakeld in 1/4 finale
2016-2017 uitgeschakeld in 1/4 finale
2015-2016 uitgeschakeld in 1/4 finale

In de laatste 8 seizoenen maar 1 keer een halve finale gehaald.

30 maart 2023 om 13:57

Alsof hij in zijn eentje tegen 11 man speelt. Kwalificeren doe je als team, niet als individu.

30 maart 2023 om 14:00

Barcelona had tegen Roma wel geluk in de thuiswedstrijd, maar dit had nog veel meer kunnen worden. Roma daarentegen een aantal zeer grote kansen gehad zonder in de problemen te komen, en toen gewonnen. Tegen Liverpool waren het mijn inziens de andere spelers die het verpesten, kan me namelijk nog wel een counter voor de geest halen.
Ik ben alles behalve Messi fan, maar dit rijtje zegt meer over het matige team waarin hij speelde, dan over hem.

30 maart 2023 om 14:04

Grappig, want als het om Argentinie gaat roepen jullie fanboys dat Messi ze wereldkampioen heeft gemaakt. Dan geld dat 'alsof hij in zn eentje tegen 11 man speelt' niet meer?

30 maart 2023 om 14:06

Toekomstige inkomsten verkopen voor acuut kapitaal zou ik niet omschrijven als een schimmige constructie. Het is risicovol, maar schimmig niet. Bovendien kunnen ze zoiets niet nog een keer doen, aangezien de kosten dan stijgen, terwijl de omzet daalt.

30 maart 2023 om 14:07

En alsnog in al die knock-out duels in die acht seizoenen in 26 duels goed voor 16 goals en 6 assists. Messi is absoluut niet zo goed als dat hij was en ik vind zijn prime de periode tussen 2009 en 2015, maar als je speelt met Nelson Semedo, Lenglet en Sergi Roberto als medespelers naast uitgerangeerde oudjes als Vidal, Piqué en in de laatste seizoenen ook Rakitic, Alba en Suarez dan zegt dat veel over de teams waarmee Messi speelde. Zelfs een speler als Coutinho is nu nergens.

30 maart 2023 om 14:12

Ja, of zou het kunnen dat Messi gewoon een individualist is die zijn team niet beter laat spelen en tegen een collectief als Bayern vaak het onderspit delft

30 maart 2023 om 14:14

Is Messi uitgeschakeld of is de club uitgeschakeld?
Als jij in teamverband werkt, krijg jij dan ook altijd de schuld?

30 maart 2023 om 14:17

En ik maar denken dat God alles kon. Hoe kon ik me daar zo in vergissen dan?

On topic: Termen als salarishuis en FFP gelden toch niet voor PSG? Die sjoemelen alles wat los en vast zit bij elkaar. Al jaren. Ceferin doet het af met dat we niet over dingen moeten praten die er niks mee te maken hebben en deelt dan een boete uit van een paar ton waar zijn maatje Nasser alleen maar smakelijk om lacht.

30 maart 2023 om 14:19

Vond jij in december niet dat Messi Argentinië beter liet spelen? Hij is natuurlijk deels een liability, omdat hij niet mee verdedigd. Maar als je je team op hem afstemt krijg je genialiteit terug. Als je de Barcelona-teams en Real-teams van na het vertrek van Neymar tegenover elkaar zet, dan is het best gek hoe makkelijk Messi Barca jaarlijks aan alle nationale prijzen hielp.

30 maart 2023 om 14:26

@HZ7

Het is vooral dat hij in al deze jaren gewoon het verschil niet kon maken. Een flink aantal van deze wedstrijden zelfs compleet onzichtbaar.

30 maart 2023 om 14:29

@tegenargument: Nee, maar dat geldt dan wel twee kanten op. Wanneer bij winst altijd wordt gezegd dat alleen jij daar de oorzaak van bent, dan is het terecht en logisch dat mensen bij verlies jou ook als oorzaak van het verlies zien. Of vind jij van niet?

Het zou wat vreemd zijn dat bij winst dit aan één man toe wordt geschreven en bij verlies het team verantwoordelijk is.

30 maart 2023 om 14:39

Je hebt gelijk ik vind het ook wel klaar. 4 CL, WK, Copa, 6 gouden schoentjes en 7 gouden ballen. Fysiek vind ik hem 50% achteruit gegaan. Voetballend nooit iemand beter geweest maar zijn lichaam gaat gewoon minder mee. Zo gaat het leven eenmaal.

30 maart 2023 om 15:16

Nee dat vind ik niet. Voetbal is sowieso een teamsport, maar dat een speler het extra verschil kan maken, mag dat wel benoemd worden, lijkt mij. Maar het is onterecht dat als iemand een keer een slechte wedstrijd speelt, dat het dan op conto komt van 1 speler. Sterker nog, Messi is een aanvaller, volgens mij heb je in een team ook nog 3/4/5 verdedigers die de bal tegen kunnen houden en daarnaast ook nog een keeper? Een aanvallet reken je af op doelpunten en een verdediger/keeper op tegendoelpunten. Dus in die zin werkt het niet 2 kanten op.

30 maart 2023 om 15:19

Alsof hij in zijn eentje tegen 11 man speelt. Kwalificeren doe je als team, niet als individu.

Groot gelijk. Maar dan wel weer het type zijn om je favoriete speler uitbundig aan de kringspier te likken wanneer ze met hun team prijzen pakken. Gek hoe die logica alleen bestaat wanneer ze het minder doen.

30 maart 2023 om 15:23

@kings.rmadrid

Hij speelde niet in z'n eentje tegen 11 man, ook niet met 11, er liepen ook nog 5 gasten in gele shirtjes langs de lijn die meespeelde.

30 maart 2023 om 15:42

@kaka2007 dus die 5 man aan de zijkant misten de penalty’s tegen Oranje? En tegen Frankrijk? Haha doet het nog steeds zoveel pijn? Snap het wel met de geboortedatum van 2007 ben je natuurlijk nog een klein kind.

30 maart 2023 om 15:42

De beste ooit is maradona.
Ik heb het over messi, een begaafde speler die met groeianabolen prof is geworden, daarin bij 1 club met een super lichting waanzinnig presteerde over een lange periode, en bij argentinie met hulp van scheidsen het wk won. Dat is dus niet de beste ooit.

Sirius, de constructie heb je goed omschreven, het blijft een bizar fenomeen, waarbij de volgende voorzitters met de gebakken peren worden opgezadeld. In dat licht vind ik het schimmig

30 maart 2023 om 15:50

@ Bocherief
Je schrijft als een feit dat Maradonna de beste ooit is, maar de statistieken spreken dat toch echt tegen.
Kijk even naar zijn prijzenkast, Messi heeft alles gewonnen wat er te winnen valt, waar hij aan meegedaan heeft. 7 gouden ballen, wat er 10 hadden moeten zijn. Misschien nu 2 te veel, maar hij had die 5 van Ronaldo ook moeten hebben, want ook toen was Messi gewoon de beste. Dat deden se niet, want dan verliest die prijs zn waarde, dus moest Ronaldo of iemand anders(Modric) ook maar eens gekozen worden. Eerst was het excuus voor velen dat hij eerst een WK moest winnen. Nou doet hij dat, is het wk gekocht... ja hoor, Nederland was ook omgekocht om penalty's te missen, Frankrijk ook... Lloris heeft een jaarsalaris ontvangen om in de finale structureel de verkeerde hoek in te duiken. En Maradonna had ook een best elftal om zich heen staan hoor in 86, misschien nog wel een beter elftal dan waar Messi kampioen mee is geworden. En die ouwe snuifduif heeft het niet 15 jaar vol kunnen houden. Leuk die nostalgie en je mag je mening hebben, maar die is niet op feiten gebasseerd. De feiten zeggen dat Messi de beste ooit is.

30 maart 2023 om 17:27

''maar dan wel weer het type zijn om je favoriete speler uitbundig aan de kringspier te likken (grappig dat jij dit zegt want je deed hetzelfde met Ronaldo) wanneer ze met hun team prijzen pakken."''

Als je aandeel hebt in zoveel doelpunten en assists mag je hem inderdaad wel ophemelen.

Verdediging van PSG blundert tegen Madrid en ook weer tegen Bayern dit jaar waardoor PSG uitgeschakeld word, wie word het hardst aangepakt? juist ja Messi, daar hoor ik je dan weer niks over zeggen.

30 maart 2023 om 13:51

Hoezo ruggengraatloos? Wat Frenkie deed is toch juist ruggengraat tonen. Weggepest worden in de voorbereiding met teksten dat er geen toekomst voor hem is, toch besluiten te blijven en zich weer in de basis terug spelen als 1 van de betere spelers met waarschijnlijk een landstitel. Als hij geen ruggengraat had dan was hij juis gezwicht en naar Engeland vertrokken.

30 maart 2023 om 14:03

Hij is onder de druk bezweken, ze wilde dat hij afstand deed van zijn loon die hij ingeleverd had tijdens Corona, waar hij dus wel gewoon 100% recht op had. Dit heeft hij dus uiteindelijk gewoon gedaan om bij het almachtige Barcelona te mogen blijven ballen. Als hij ballen had was hij naar Engeland vertrokken (of ergens anders) en had hij zijn loon opgeiest.

30 maart 2023 om 14:06

Het is niet echt bekend hoeveel hij daadwerkelijk ingeleverd heeft.

30 maart 2023 om 14:16

Ah BellaPartita, interessant om te lezen dat je bij alle gesprekken en afspraken bent geweest. Frenkie en alle anderen krijgen gewoon hun geld, alleen dan uitgesmeerd over meerdere termijnen. Je moet niet gaan roepen om zieltjes te winnen....

30 maart 2023 om 14:22

Mij betichten dat ik erbij was, maar dan wel zelf vol overtuiging roepen dat ze hun geld wel krijgen. Dus jij was er wel bij zie ik...

Waarom werd hij anders weggepest dan als ik vragen mag Tegenargument aka Barca insider

30 maart 2023 om 14:53

Hij had juist ballen om te blijven terwijl ze hem weg wilde hebben. Ruggengraatloos was juist als hij gevlucht was na een beetje druk zetten l.

30 maart 2023 om 15:08

Frenkie werd in de media neergezet als geldwolf die veel te veel salaris kreeg voor zijn prestaties. Wat er niet bij werd verteld door diezelfde media is dat Frenkie dat geld eerst ingeleverd had, dat hij daarom zo hoog in het salarishuis stond. Ik denk, maar ik weet het niet en ik ga ook niet claimen dat ik er wél bij was, dat Barca uiteindelijk eggs for the money heeft gekozen, want ze hadden geen poot om op te staan. Ze wouden hem denk ik dusdanig onder druk zetten dat hij zelf zou besluiten om weg te gaan. Maar dat heeft hij niet gedaan en volgens mij krijgt Frenkie uiteindelijk gewoon de volle mep. Ik heb nergens gelezen dat Frenkie ingeleverd heeft.

30 maart 2023 om 14:00

Ik las laatst ergens dat Laporta daar een constructie voor bedacht heeft, maar ik weet niet of dat waar is. Messi zou daarbij een heel laag basissalaris krijgen en dan via via een losse deal een enorme som geld, half buiten Barcelona om, half door Barcelona waardoor hij netto nog steeds een goed salaris heeft (niet zijn PSG-salaris, maar wel veel).

Ik snap echter niet zo goed wat Messi zelf wil ook. Hij lijkt, zoals dit artikel ook weer suggereert, erg ongelukkig bij PSG, maar tegelijkertijd is hij ook naar PSG gegaan omdat dat de enige club was die zijn salaris kon ophoesten en aan al zijn eisen kon voldoen. Als hij niet zo exorbitant veel salaris vroeg en niet zo enorm duidelijk had laten blijken bij de contractonderhandelingen dat clubvoetbal bij een andere club dan Barcelona duidelijk op twee stond bij hem had hij echt nog wel bij heel veel andere clubs kunnen spelen (een hereniging met Guardiola zou best kunnen dan bijvoorbeeld).

Nu aan het eind van zijn contract bij PSG lijkt hij bijna wel weer richting Barcelona te willen kruipen, maar als hij sowieso een kleiner salaris zou willen zou dat ook lang niet zo'n probleem zijn als dat het nu is.

30 maart 2023 om 15:58

Klopt, er gaan geruchten dat het basissalaris laag is en dat extra inkomsten (sponsor, marketing) meteen naar hem gaan. Lijkt mij sterk, maar kan een 'gaatje' zijn in de regelgeving. Uiteindelijk is het gewoon een manier om die FFP te omzeilen. Waar je eerst normaal je inkomsten krijgt en die dan uitgeeft aan salaris, krijg je nu minder inkomsten om dat je die meteen doorsluist naar de speler. We zullen het zien. Het is imo vooral om Laporta zijn imago (als president die Messi 'buitenwerkte' op te poetsen. Sportief is Barcelona weer een team, en hebben ze de kwaliteiten van Messi in zekere mate in groep leren opvangen. Nu ga je dat allemaal weer omgooien voor wat, 1 of misschien 2 jaar? Uiteraard is het nog steeds een fantastische speler, maar zowel sportief als financieel moet je weer veel opofferen. Zeker als Barcelona straks kampioen wordt is gebleken dat het ook zonder Messi kan. Het is ook niet zo dat met Messi erbij ze ineens weer absolute favoriet zijn voor CL, want ook de laatste jaren van Messi bij Barcelona kwamen ze ook niet echt in de buurt. Imo dus onbegrijpelijke zet, behalve voor het ego en het populisme van Laporta. Het kan ook afleiding zijn van de hele zaak Negreira, dat men over iets anders praat.

30 maart 2023 om 16:32

Ik denk dat je helemaal gelijk met je reactie, alleen snap ik niet zo goed dat Laporta dat voor zijn ego zo graag zou willen.

Hij is er, ondanks zijn controversiële financiële acties wel weer in geslaagd datgene te bewerkstelligen waarvoor hij teruggekomen is: De voetbalidentiteit van Barcelona terugbrengen bij de club en zich dat laten uitbetalen in resultaten (ervan uitgaande dat Barcelona kampioen wordt dit seizoen, maar die assumptie mag je wel voorzichtig gaan maken denk ik). Barcelona staat in La Liga weer naast of boven Real Madrid en hoewel ze er Europees uitliggen vind ik dat geen totale blamage. Ze zaten in de zwaarste groep van de CL met een Europees tot nog toe foutloos Bayern en dan kun je het afleggen tegen Inter om de tweede positie, ook al zijn die niet zo goed meer als twee seizoenen geleden. In de Europa League tref je vervolgens in de allereerste ronde al de zwaarste tegenstander die je had kunnen treffen (arsenal daargelaten) en heb je ook nog eens ontzettend veel blessures tijdens dat treffen. Volgend jaar zitten ze weer in pot 1 en gaan ze gewoon door in de CL denk ik.

Daarnaast is het vertrek van Messi echt niet helemaal of zelfs helemaal niet op zijn conto te schrijven. Het salaris van Messi was financieel voor Barcelona in geen enkele wereld meer haalbaar op dat moment en Messi heeft het er zelf op laten aankomen. Als hij sneller akkoord gegaan was met een salarisverlaging en zichzelf niet formeel uit zijn contract liet lopen was dit niet gebeurd als ik de berichtgeving van toentertijd zo lees. Net zoals je zegt is Barcelona er niet slechter op geworden dan in de laatste twee jaar van Messi bij de club en lijken ze zich te herpakken, wat voor een groot deel op het conto van Laporta te schrijven is, die in de zaak-Messi dat niet eens zelf veroorzaakt heeft, hij is daar louter aan het puinruimen geweest.

Natuurlijk bestond de bredere supportersschare (niet de socio's) van Barcelona voor een substantieel gedeelte uit Messi-fans en die zullen hem dat inderdaad niet in dank hebben afgenomen, maar echte, ingewijde Barcelona-fans zullen hem dat toch niet kwalijk nemen? Zou Laporta dan echt zo'n enorme, omslachtige, risicovolle operatie aangaan om zijn naam te zuiveren voor wat online 'fans'? Dat lijkt me sterk. Ik heb het meer het idee dat Laporta gewoon gigantisch fan is van Messi en hem heel graag terug bij de club wil, al zou ik als ik hem was dat wel even heel goed gaan overleggen met Xavi. Die moet daar namelijk maar mee willen dealen en zo goed ligt hij al niet met spelers waar hij mee samengespeeld heeft (alba vooral en volgens mij Pique ook wel een beetje, al speelt Pique het slimmer). Als dit ervoor zorgt dat Xavi vertrekt/niet goed meer presteert zit hij met nog veel grotere problemen. Xavi is misschien nog geen absolute topcoach, maar echt wel het beste wat Barcelona kan krijgen op dit moment qua coaches die Barcelona-voetbal willen spelen en is ontzettend belangrijk voor de club als binding met de fans en als clubicoon. Hoewel Messi op een goede dag misschien nog steeds wel de beste voetballer ter wereld is, is hij bij lange na niet meer de Messi van vijf/zes jaar geleden en dat wordt alleen maar minder. Heb je dat daar dan allemaal voor over?

30 maart 2023 om 15:06

Messi gaat moeten inleveren of mensen moeten worden verkocht

Wat vervelend, wie heeft Mbappe dan ook zo'n monstersalaris gegeven.....oh wacht.

Messi terug naar Barca?

Zelfs zonder de financial fairplay regels zou je niet met Messi verder moeten. Laat PSG nou eens naar het team kijken ipv het individu. Welke club(s) kan het zich tegenwoordig permitteren om Europese prijzen te pakken zonder dat 3-4 aanvallers mee helpen verdedigen? Dat zie je niet meer. Neem afscheid van Messi en Neymar en koop spelers die in dienst van het elftal spelen.

30 maart 2023 om 13:43

Is ook lekker motiverend als je bij PSG speelt. Ren je, je de hele wedstrijd de ballen uit de broek, terwijl er een paar de hele tijd lopen te wandelen over het veld

30 maart 2023 om 17:29

Ook lekker motiverend als je verdedigers hebt die vaak klungelen achterin, terwijl een paar kansen creëren en scoren.

De keuze is snel gemaakt. Een toekomstige gouden bal winnaar of een wandelende, luie oude man die bijna met pensioen is. Hij loopt nog net niet met een stok. Heeft ook nul motivatie meer, zo lijkt het.

Dat salaris van Mbappe is ook wel echt absurd hoor. Werd wel is tijd dat PSG werd tegengehouden door de FFP want ik vind het nu al belachelijk dat je Mbappe, Neymar en Messi voor zulke salarissen nog bij een club kan hebben. En dan heb je natuurlijk ook de andere spelers die geen peulenschil verdienen.

Daarnaast gaat Messi zeker weten vertrekken naar mijn mening. Zijn eigen fans fluiten hem uit en lijkt mij persoonlijk niet heel fijn om daar dan elke week te gaan spelen. Dat zie ik ook wel aan zijn lichaamstaal. Cashen kan hij ook wel buiten Europa natuurlijk. Maar goed er moet bij PSG toch heel wat veranderen als ze überhaupt dichtbij de UCL willen komen.

Het mooiste is nog wel dat PSG met dit team nooit hun ultieme doel (CL) heeft gehaald. Zo zie je maar dat je met enkel veel geld geen succes koopt.

30 maart 2023 om 14:36

Alleen Chelsea kan dat met 2x cl. 😁

30 maart 2023 om 14:54

Op Messi en Mbappe na vind ik het ook geen heel spectaculair team hoor. Volgens mij tegen Bayern wel wat geblesseerden, maar wat er toen qua namen op het veld stond was niet echt een superteam.

30 maart 2023 om 17:31

Zwakste schakel is toch wel de bank, middenveld is ook niet heel bijzonder buiten Verratti om.

L'histoire se repète...

Moet zeggen dat deze titel insinueert alsof Mbappe hem hoogstpersoonlijk de deur uitwerkt
Hoop voor Messi dat hij weggaat bij PSG, vond het nooit een goede match en uiteindelijk heeft hij niet geleverd zoals bij Barcelona of het plezier gehad zoals bij Argentinië.

Nou lekker laten gaan dan. Ipv Messi Diaby kopen en Ramos vervangen met Gvardiol of Tapsoba

Hoop dat hij terug gaat naar Barcelona, maar het salaris moet dan wel echt ver omlaag gaan, zie ik niet gebeuren, en Barcelona zal doen alsof ze hem willen maar uiteindelijk komt er niks van, ik hoop dat Messi zegt ik ga nog een paar seizoenen voor een laag salaris spelen en proberen een goed afscheid te krijgen bij Barcelona, anders gewoon lekker terug naar Argentinië of USA.

"Dat is een forse aanslag op het salarishuis van PSG en, ...dat merken de beleidsbepalers nu."

No chips sherlock! Haha wat een grap ook. Ze merken het nu hoor. Jajaa, ze wisten het natuurlijk niet. Volop cheaten, de Uefa hebben ze in hun broekzak. Ook hier hebben ze wel een idee op. 🥱

En Messi moet gewoon vertrekken. Lekker naar de serie A gaan, Inter lijkt me tof of een Napoli.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren