Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Grandioos WK wordt beloond: Amrabat op poleposition bij Europese elite’

Laatste update:

Sofyan Amrabat ligt nog altijd op poleposition om Sergio Busquets op te volgen bij Barcelona, meldt Mundo Deportivo. De Marokkaans international was na het WK al dicht bij een transfer naar de Catalaanse grootmacht, maar zag de deal toen op het laatste moment klappen. Komende zomer moet het alsnog tot een transfer komen. Rúben Neves (Wolverhampton Wanderers) behoort niet langer tot de kandidaten.

Voor Fiorentina was afgelopen winter enkel een definitieve transfer, met een passende transfersom, een optie. Amrabat leek daarop voor het verstrijken van de transferdeadline naar Barcelona te verkassen, maar die transfer ketste af omdat Barcelona de in Huizen geboren middenvelder wilde huren met optie tot koop. Fiorentina bleef echter bij zijn standpunt en wilde niets van een huurperiode weten, waardoor de transfer niet doorging.

Volgens informatie van Mundo Deportivo staat de middenvelder er echter nog steeds goed op in Catalonië. Xavi is het meest gecharmeerd van Martín Zubimendi, maar zijn ontsnappingsclausule van zestig miljoen euro is voor Barcelona te gortig en onbetaalbaar. Zubimendi beschikt bij Real Sociedad over een contract tot medio 2027. Het contract van Amrabat loopt tot volgend jaar zomer, waardoor la Viola niet de hoofdprijs kan vragen.

Relevo schreef donderdag dat Jorge Mendes, de zaakwaarnemer van Neves, een ruildeal zou hebben voorgesteld bij Barcelona. Door Ansu Fati de gang naar Wolverhampton te laten maken zou de prijs van de Portugese middenvelder flink kunnen worden gedrukt. Xavi voelt echter niets voor de komst van Neves en lijkt alles te zetten op Amrabat. Met name het atletische vermogen van de Marokkaanse controleur spreekt de Spaanse coach aan.

Amrabat, die op het WK geen minuut miste bij Marokko, heeft van de club de belofte dat hij deze zomer met geïnteresseerde clubs in gesprek mag. "Dat is een belofte die ze hebben gedaan toen de voorzitter alle aanbiedingen in de winter afsloeg", aldus zaakwaarnemer Mohamed Sinouh in april. Voor Fiorentina ligt de prioriteit nu eerst bij de bekerfinale tegen Internazionale en de halve finale van de Conference League tegen FC Basel.

Is Sofyan Amrabat een aanwinst voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja, ik zou het raar vinden. Als je dan een natuurlijke opvolger wilt voor Busquets, zou ik Neves overigens een meer type Busi vinden dan Amrabat.

Amrabat is voetballend toch wel wat minder dan Busquets en ook dan Neves. Neves is ook veel meer de passer en van lange afstand schieter.

Amrabat is dan weer wat sterker in het afpakken van de ballen en gif in zijn spel...

Ik snap de hype omtrent Amrabat niet zo. Speelde een uitstekend WK, maar zo goed als hij wordt omschreven vind ik hem nu ook weer niet. Komt in mijn ogen te kort voor de wereldtop. Zie je nu ook bij een Ziyech, ondanks dat die ook ee nschitterend WK had.

5 mei 2023 om 09:12

Op basis van zijn WK-prestaties vind ik het zeker niet overdreven, daar was hij immers weergaloos, tenzij jij naar andere wedstrijden hebt gekeken. Ik ben wel vooral benieuwd naar de mening van de Serie A volgers, want ik wil graag weten op welk niveau hij daar momenteel speelt. Ik heb geen idee van zijn prestaties bij Fiorentina. Hopelijk kan iemand daar iets meer over zeggen. Dat hij totaal geen type Busquets is ben ik het overigens helemaal met je eens.

5 mei 2023 om 10:38

Busquets gaat toch een jaar langer door?

5 mei 2023 om 09:31

Het hele probleem is dat clubs scouten op basis van een WK. Het WK is natuurlijk het allergrootste podium, maar niet het allerhoogste niveau. Over het algemeen is het niveau best matig. Vergelijk WK wedstrijden maar eens met CL of Premier League wedstrijden. Verder kan natuurlijk iedereen een paar wedstrijden boven zichzelf uitstijgen qua niveau, maar doe het maar eens een heel jaar lang...

Amrabat is een goede speler als je iemand nodig hebt om te stozuigen, maar komt naar mijn mening te kort voor de absolute top zoals Barcelona ambieert. Een Sevilla, Betis, Sociedad, Villarreal, Atletico (door hun speelstijl) zouden meer bij hem passen mocht hij persé naar Spanje willen.

5 mei 2023 om 09:47

Ik merk dat de mensen die zeggen dat hij de top niet aankan, zelden met goede argumenten komen. Op basis van de WK-prestaties kan je dat niet zeggen, want daar heeft hij zich tegen de allerbesten staande gehouden en zelfs gedomineerd. Enkel als jij kan zeggen dat je wekelijks wedstrijden van Fiorentina van hem bekijkt en dan tot de conclusie komt dat hij tekort komt, kan ik jouw claim serieus nemen. Want momenteel lijkt het alsof mensen zich nog steeds het beeld van Amrabat als jonkie bij Feyenoord kunnen herinneren en op basis daarvan een mening vormen.

5 mei 2023 om 09:56

Nee hoor. Ik kijk met enige regelmaat potjes uit de Serie A. Niet wekelijks, maar heb Amrabat vaak genoeg zien spelen.
Speelt gewoon goed hoor, maar ik vind dat hij voetballend te kort komt voor de absolute top. En zeker voor het spelletje dat Barcelona wilt spelen.

Wanneer had Barcelona voor het laatst een CVM die echt alleen maar deed afpakken en inleveren? Busquets speelt er al een eeuwigheid. Daarvoor speelde Touré ook nog daar, maar die was voetballend ook een klasse of 2 beter dan Sofyan.

5 mei 2023 om 10:18

"op basis van de WK-prestaties kan je dat niet zeggen, want daar heeft hij zich tegen de allerbesten staande gehouden en zelfs gedomineerd"

Mijn punt is dat een WK eigenlijk helemaal niet zo'n hoog niveau heeft. Landenteams zijn gewoon een stuk minder dan club teams. Is ook logisch. Club teams kunnen week in week uit werken aan hun spel. Landenteams zijn maar kort bij elkaar. Ook zijn het maar een paar wedstrijden. Dat is anders dan een heel seizoen knallen.

Waarom ik denk dat Amrabat te kort komt voor Barcelona? Hij is een goede stofzuiger, maar bij Barcelona moet je wat meer kunnen dan een balafpakken. Je moet ook de juiste dingen doen als je de bal hebt. Een bepaald initiatief nemen.

Ik zie Fiorentina regelmatig spelen en daar is hij goed. Hij doet goed mee. Maarja, Fiorentina is een team speelt in de middenmoot van de Serie A met een gigantische achterstand op de top 7. Europees speelt hij Conference League, wat dus ook ver verwijderd is van het niveau waar Barca op wilt acteren. Zijn statistieken zijn ook weer niet zo denderend. Als je kijkt naar zijn statistieken zou je niet zeggen dat hij wedstrijden domineert, maar gewoon goed meedoet.

5 mei 2023 om 10:19

Arturo Vidal was ook zo’n millitair op de 6 positie die hopeloos heeft gefaald

5 mei 2023 om 15:19

Ja, Kroatie, Belgie, Spanje en Portugal zijn inderdaad dwerglanden. Als Marokko zover was gekomen tegen B teams was ik het misschien met je eens geweest. Maar hij heeft het tegen top 10 landen laten zien. Dus dat zegt wel genoeg over zijn kwaliteiten lijkt mij.

5 mei 2023 om 09:38

Die gozer heeft het middenveld gedomineerd tegen achtereenvolgens België, kroatie, Spanje, Portugal en jij komt aanzetten met gehyped.

5 mei 2023 om 09:55

Ja, dat is mijn mening. Voetballend komt hij voor de absolute top te kort als CVM, klaar.
Defensief en qua inzet en werklust is hij top, maar voetballend is hij gewoon te min.

Idem dito voor een speler als bijvoorbeeld Alvarez en ik gok ook Sangaré in de Eredivisie. Defensief sterk (niet zo sterk als hem in mijn ogen), maar voetballend gewoon te min.
Zeker voor het spelletje dat Barcelona wilt spelen.

5 mei 2023 om 10:20

Overdrijven is ook een vak. Zijn statistieken zijn ook weer niet zo denderend in die wedstrijden. Viel niet uit de toon. Maar domineren? Valt reuze mee.

5 mei 2023 om 14:35

Gedomineerd? Lekker makkelijk ook als je met 11 man 90 min lang elke wedstrijd gaat verdedigen

5 mei 2023 om 15:54

James Rodriguez was destijds ook geweldig op het WK en werd enorm gehyped.
Daarna ook niet heel veel meer van gezien op een flits na.
Dus ik snap wel wat er bedoelt wordt me de hype omtrent het wk en amrabat.

5 mei 2023 om 10:18

Je hebt toch Kessie daar al lopen? Die was bij Milan ook een van de sterkhouders die nu nauwelijks wordt gebruikt.

5 mei 2023 om 12:10

Busquets is een unieke speler die kan je niet zomaar vervangen. Zijn kwaliteiten zie ik bij geen andere speler terug, maar daar tegenover staat natuurlijk ook zijn zwaktes die door detest van het team moet worden ingedamd.

Door hem te vervangen verlies je natuurlijk kwaliteit in balbezit maar in verdedigend opzicht win je wat meer terrein.

Door het gif en discipline om als verdedigende 6 te spelen kunnen FdJ, Pedri, Gavi en Kessie vrijer spelen. En heeft de defensie meer bescherming vanuit het middenveld.

Ruben Neves is echt een goede voetballer maar juist hij komt te kort voor de wereld top naar mijn mening. Voetballend kan hij mee maar zonder bal in verdedigend komt hij te kort.

Ziyech zit gewoon bij de verkeerde club in de verkeerde competitie.
Ziyech had het bij Barca veel beter gedaan dan wat Raphinha tot nu heeft laten zien. Zeker met een spits als Lewandowski en al helemaal als Fati vanaf links zou opkomen bij de 2e paal.

Ziyech moet gewoon zsm naar La Liga of Serie A verhuizen.

Ik begrijp de interesse in een type speler zoals Sofyan wel. Hij is iemand die 90 minuten lang volle bak gaat en zich zeker niet inhoud. Tel daarbij zijn zeer sterke fysiek bij op en je hebt een soort militair op het middenveld, die complementair is aan de twee verfijnde middenvelders Frenkie en Pedri.

5 mei 2023 om 09:12

Kan hij ook 3x in de week 90 minuten vol gas gaan? Ik kan genieten van dit soort spelers, écht waar. Maar Sofyan is een balafpakker en Busquets is echt een geweldige spelverdeler. Als je Busquets ziet voetballer lijkt het spelletje ineens makkelijk. Barcelona moet Sofyan niet halen als vervanger, maar als breedte versterking. De speler Amrabat en Busquets verschillen enorm.

5 mei 2023 om 09:33

Met Franck Kessie hadden ze het afgelopen jaar al zo'n sterk fysieke speler rondlopen, heeft uiteindelijk ook bijna niet gespeeld terwijl hij naar mijn mening bij AC Milan een van de beste middenvelders in de serie A was, echt nog wel boven het niveau van Amrabat.

Ik laat me graag verrassen door Sofyan, maar om eerlijk te zijn en realistisch te kijken ook naar o.a. de speelstijl bij Barca zie ik hem op de bank belanden voor een speler die meer techniek en flair heeft.

5 mei 2023 om 15:42

Ik vind Frenkie ook al op zijn best als CVM eigenlijk. Hij was op het WK echt wel heel erg goed als breker, ben erg benieuwd of hij dat in Barcelona ook zou kunnen laten zien.

Is dat een nieuwe hype? De woordjes pole position gebruiken?

5 mei 2023 om 09:11

Denk het, valt me bij de formule 1 ook op. Best irritant die hype woordjes

5 mei 2023 om 09:18

@29er

Ik weet niet of je sarcastisch bent, maar zoja dan redelijk geniaal!

5 mei 2023 om 10:46

@origami: Ik kan je verzekeren dat dit sarcasme is van 29er. Heerlijk,

5 mei 2023 om 09:45

Spreekt tot de verbeelding voor de Red Bull jasjes onder ons.

5 mei 2023 om 09:46

De groeiende populariteit van Formule 1 vindt ook zijn weg onder de voetbalfans blijkbaar

Speelde een geweldig WK. Daarna ben ik hem eerlijk gezegd een beetje uit het oog verloren doordat ik Fiorentina niet volg. Even snel wat statistieken opgezocht. Valt me vooral op dat hij vrij veel kaarten heeft gepakt.

Wat denken jullie: Is deze jongen goed genoeg voor Barca?

5 mei 2023 om 09:25

Ik denk dat hij er wel tussen zal passen. Op één of andere manier toch een barca-type. Voetballend wordt hij toch wel een beetje onderschat. Toch ziet hij het spelletje heel goed

5 mei 2023 om 10:59

Juist niet een speler die in het spel van Barça past. Doet me een beetje denken aan Alexandre Song die destijds van Arsenal naar Barça ging. Ook zo'n powerhouse die voetballend tekort kwam voor het spel dat werd nagestreefd. Dat idee krijg ik ook bij Amrabat. Echt een nuttige speler, maar meer voor de Premier League. En al helemaal als je ziet wat voor spel Xavi probeert te spelen (ook verzorgd opbouwen etc; waar we Barça mee associëren).

Hier schiet je als Barcelona zijnde toch niks mee op? Leuke balafpakker maar meer ook niet. Als je dan een echte opvolger zoekt voor Busquets dan zijn Neves of Zubimendi veel betere opties.

5 mei 2023 om 09:16

Ik denk dat de tijd dat je met oogstrelend tikkie-takkie voetbal alleen je wedstrijden kunt winnen voorbij is. Je zal een mix van voetballend maar ook verdedigend vermogen moeten hebben. Dan vind ik Amrabat een goede en waardevollen kracht.

5 mei 2023 om 09:22

Manchester City.

5 mei 2023 om 09:25

Man City wint best wat wedstrijden.

5 mei 2023 om 10:40

Idd ja, en zie ze dan mam city noemen lol, maar vergeten even dat zij ook zo'n type hebben met Rodri. Die ruimt echt veel vuil op daar. Heeft zijn prima voetballende kwaliteiten uiteraard maar defensief is hij key voor city.

5 mei 2023 om 10:48

@joga: Wat een raar voorbeeld. Zij hebben met Rodri een balafpakker pur sang. Hij kan natuurlijk ook wel wat, maar Rodri zijn primaire taak is de bal ophalen bij de tegenstander en inleveren bij een blauw shirt. Tenzij ze tegen Chelsea, Everton of Brighton spelen.

5 mei 2023 om 11:22

Rodri is een geweldige voetballer. Dat hij daarnaast ook nog eens een fysiek beest is die fouten maakt, verandert daar niets aan.

Laten we ambrabat aub echt geen type Rodri gaan noemen. Dan is Luuk de jong ook een type Zlatan.

5 mei 2023 om 17:54

Ik reageer op zijn eerste zin. City bewijst wekelijks dat je met tiki taka voetbal oogstrelend kan spelen en wedstrijden kan domineren en winnen. Amrabat mag in zijn stoutste dromen niet eens de veters strikken van Rodri. Imo de beste CVM ter wereld.

leuke speler voor fiorentina, dat is een beetje zijn niveau. europese subtop
snap dat hij zelf, door onder andere zulke interesse van grote clubs, ook wel een stap wil maken... ik zie het alleen niet zo slagen. maar ik laat me altijd positief verassen natuurlijk.

5 mei 2023 om 09:58

En dan zet je hem bij Barcelona? Een team dat tiki taka wilt spelen. Daar heb je een type Busquets nodig op de CVM, geen Amrabat.

Goede speler, maar zeker niet voor FC Barcelona en in mijn ogen ook niet (voetballend gezien) voor de absolute top.

5 mei 2023 om 09:31

11 lijkt me niet, dan heb je elke wedstrijd een speler die eraf gaat met rood. Daarnaast heb je zelf ook al aangegeven dat hij aan de bal rust heeft maar geen goede passer is, daar heb ik er liever ook 5/6 van in mijn team, liefst nog meer.

Het was even stil rond hem, na het WK heel weinig meer van gehoord. Ben benieuwd of dit nu wel daadwerkelijk door zal gaan. Toen was er sprake van 15mio geloof ik, dus zal nu niet veel meer zijn.

Natuurlijk leuke stap voor hem he, maar als een Kessie niet eens (genoeg) speeltijd krijgt dan gaat hij toch ook niet spelen?

5 mei 2023 om 10:10

Amrabat is beter dan Kessie

5 mei 2023 om 10:49

Dezelfde Kessie die een cruciale rol had bij ex-kampioen AC Milan? Ik denk het niet maat.

Geweldige voetballer maar niet in een aanvallend systeem, hij is bikkelhard in verdedigen en de bal terug veroveren maar aanvallend is hij niet wat Barcelona beter kan maken en geeft zelden een assist!

Elke team heeft en soort Amrabat nodig, je kan ook niet met 11 technische jongens spelen maar die fysiek weinig brengen, je hebt en ideale mix nodig, als 6 zie ik hem zeker slagen bij barca, mensen doen hier als of hij totaal niet kan voetballen en het alleen van zijn fysiek moet hebben, wat totaal niet klopt.

Zou toch wel zonde zijn, zo'n mooie voetballer naar een van de meest verschrikkelijke clubs van de wereld.

Tja James Rodriguez had ook ooit een weergaloos WK

5 mei 2023 om 16:07

James Rodriquez had verschillende de Europese top clubs al achter zich bij Porto, ging vervolgens voor het geld naar Monaco waar hij de competitie ook kapot speelde. Fantastisch WK gespeeld en vervolgens mooie jaren bij Real Madrid alleen is zijn carrière als een kaars uitgegaan. Helemaal niet vergelijkbaar met Amrabat toch, zeg dan Gyan of Rojo

En dan kan Harroui weer een mooie transfer naar Fiorentina maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren