Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Fabrizio Romano komt met duidelijkheid over ‘cruciaal’ detail in Kökçü-deal

Laatste update:

Feyenoord houdt in plaats van 20 maar liefst 25 procent van de transferrechten van Orkun Kökçü in handen, zo onthult transfermarktexpert Fabrizio Romano zaterdagochtend op Twitter. De Rotterdammers staan op het punt om de 22-jarige middenvelder voor dertig miljoen euro te verkopen aan Benfica, maar houden een deel van de transferrechten in handen. Waar andere media eerder meldden dat Feyenoord twintig procent in handen houdt, heeft algemeen directeur Dennis te Kloese er dus een betere deal uit kunnen slepen. Kökçü is sinds vrijdagavond in Lissabon om de deal af te ronden.

Doordat Feyenoord een deel van de transferrechten in bezit houdt, kan de club in de toekomst een mooi bedrag verdienen wanneer Kökçü wordt doorverkocht. Benfica maakt van de creatieve middenvelder direct de bestbetaalde speler en gaat hem vastleggen tot medio 2028. In het contract van Kökçü komt een afkoopclausule van 120 miljoen euro te staan. De clausule doet denken aan de transfer van Enzo Fernández, die afgelopen winter de overstap maakte van Benfica naar Chelsea. De Londense club wilde de Argentijnse wereldkampioen per se hebben en besloot zonder blikken of blozen om de afkoopsom neer te leggen.

Bij Benfica gaat Kökçü met zijn favoriete rugnummer 10 spelen. De twintigvoudig international van Turkije gaat daarnaast in het Estádio da Luz weer samenspelen met voormalig Feyenoorder Fredrik Aursnes. De middenvelders waren tijdens de Conference League-campagne van Feyenoord in het seizoen 2021/22 een onmisbaar duo. Benfica-trainer Roger Schmidt zal in zijn nopjes zijn met de komst van Kökçü, want de Duitser liet in het verleden meermaals weten groot fan te zijn van de Haarlemmer.

Aankomst in Portugal
Vrijdagavond werd Kökçü als een held ontvangen op het vliegveld van Lissabon. Tientallen fans stonden de middenvelder van Feyenoord op te wachten. Een van die supporters had zijn shirt zelfs al laten bedrukken met de naam van de Turkse international. Daarnaast was er veel media-aandacht voor de jonge rechtspoot. Kökçü zelf liet echter weten dat hij nog geen antwoord mocht geven op vragen. Hij gaf daarbij aan zaterdag uitgebreid met de pers in gesprek te gaan. Het lijkt er dan ook op dat de transfer deze zaterdagmiddag al officieel aangekondigd wordt.

Heeft Feyenoord het maximale uit deze deal gesleept?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is echt een fantastische deal, al zouden ze hem verkopen voor 50, wordt het totaal nog 42,5 worden.

10 juni 2023 om 12:30

En dat extra geld heb je nu ook helemaal niet nodig. Die CL gelden gaan we al nauwelijks op kunnen maken. Spelers van 20mil zie ik niet zo snel gehaald worden . Hele goeie deal dit idd

10 juni 2023 om 12:56

Maar wat gebeurd er als kokcu zn contract uitdient, en transfervrij bijv van club verwisseld? Hebben we dan nog steeds 25% van zijn transfer rechten?

10 juni 2023 om 12:59

Nee want gaat over contract bij Benfica

10 juni 2023 om 13:16

Het is ook niet dat ze 25% van de rechten houden, maar een doorverkooppercentage hebben. Dat is niet hetzelfde.

Nu zou Benfica hem kunnen ruilen voor een ander, dan krijgt Feyenoord niets. Als Feyenoord 25% van de rechten zou hebben, zou dat niet zo maar kunnen.

10 juni 2023 om 13:16

Tuurlijk wel, Feyenoord behoud 25% van de transferrechten, dat is niet iets wat opgenomen staat in het contract van de speler, maar in het contract van de transactie, als het alleen om het huidige contract van de speler ging zou iedere club die een speler koopt er toch alles aan doen om zsm het contract te verlengen zodat ze van dat percentage af zijn...

10 juni 2023 om 13:22

Ik lees geen doorverkoop percentage maar 25% van de transferrechten. Dat is wel de betere deal over het algemeen. Bij verkoop voor 120mio (doe eens gek) dan is doorverkoop 22,5 mio en transferrechten 30 mio. Bij doorverkoop tegen 30 heb je ook nog 7,5. Goed gedaan Dennis.

10 juni 2023 om 13:35

Ik denk dat je iets te veel op een roze wolk zit. Er gaat zeker veel geld binnen komen bij feyenoord. CL inkomen en transfer inkomsten. Maar iedere euro hebben ze hard genoeg nodig, Feyenoord komt ook van heel ver op financieel gebied. Afgelopen jaar hebben ze het een en ander recht kunnen trekken, maar feyenoord heeft ook behoorlijke langlopende sschulden. Dus het geld niet nodig hebben is hele dikke onzin. Enige club die financieel echt sterk is, is ajax. PSV heeft ook de kas flink moeten spekken om alle gaten te dichten. Denk aan corona etc dat heeft echt heel veel impact gehad. Google voor de grap maar eens dan denk ik dat je er snel achter bent dat je verhaal wel heel positief geschetst is!

10 juni 2023 om 13:57

Ruilen kan niet zomaar, dan blijft die 25 % gelden.

10 juni 2023 om 14:09

Juist, het enige wat ze ruilen is de 75% die ze in bezit hebben.

10 juni 2023 om 15:00

Schulden? Ja bij de vrienden van Feyenoord meer niet en dat is op zijn hoogst 20 miljoen .maar Feyenoord heb een grote bank rekenen ing vorig jaar transfers ook cl gelden nu weer transfer plus cl gelden. Dus Feyenoord heb veel miljoentjes op de bank. Psv heb gakpo enz moeten verkopen om hun begroting op orde te krijgen

10 juni 2023 om 15:02

Feyenoord is op dit moment rijker dan psv en kwa begroting psv ver voorbij

10 juni 2023 om 15:17

Wellicht even de cijfers erbij pakken, je leeft buiten de realiteit.

10 juni 2023 om 15:29

Ja waar maakt niet uit, schuld is schuld. Ook daar zitten afspraken achter. Daarnaast bijna alle clubs in nederland hebben een grote belastingschuld opgebouwd door corona wat waarschijnlijk bij veel clubs nog terug betaald dient te worden.

Feyenoord staat er financieel zeker een stuk beter voor als eerder. Maar er wordt gedaan alsof nu al het geld wat binnenkomt over is. Maar hier gaat minimaal de helft van in gaten die er zijn ontstaan, waar dan ook.

Zo is dat bij PSV inderdaad exact hetzelfde. Feyenoord is financieel het komende jaar waarschijnlijk verder als Psv. Maar alleen als PSV geen CL speelt. Anders is PSV misschien nog wel verder als Feyenoord. Aangezien PSV mandueke kan verkopen voor 40 miljoen, doen ze het toch wel een stuk beter op dat vlak. Feyenoord verkoopt nu zijn beste speler in eerste instantie minder als dat. Dit kan zeker oplopen, maar zo zie je maar hoe de verhoudingen liggen. Mandueke was bij ons vaker geblesseerd dan dat hij speelde.

Daarnaast gaat sangare waarschijnlijk voor hetzelfde bedrag de deur uit als Kokcu. Terwijl feyenoord een top seizoen heeft gedraaid en PSV misschien net een voldoende heeft gehaald.

10 juni 2023 om 16:37

Psv kan wel vragen wat ze willen maar krijgen ze dat ook. Het hele team van Feyenoord heeft waarde dat is bij psv niet zo. De waarde zal volgend seizoen nog hoger liggen omdat ze dan cl hebben gespeeld. Feyenoord speelt al 2 jaar Europees goed en hebben daarin heel veel verdient . Finale . Daarna kwart finale. psv krijg nooit 40 mil voor mandueke en ik denk dat psv helemaal niets verkoop dit jaar

10 juni 2023 om 16:41

Die vrienden van Feyenoord zitten niet op hun geld te wachten . Het is nu wel zo dat wat er binnen kom besteed kan worden maar dat zal Feyenoord niet doen omdat nog steeds het elftal intact is. Feyenoord heeft een grote bankrekening

10 juni 2023 om 19:17

Dit is dus precies wat ik bedoel. Je leeft op een roze wolk. Feyenoord heeft het ondertussen beter voor elkaar. Maar 100% zeker dat er maar iets van 25% van het totale bedrag over blijft onder de streep.

Maar sowieso handig als je de feiten weet voordat je iets roept, zoek ff op madueke verkocht en dan ga je snel wakker worden dat die al verkocht is voor minimaal 35 miljoen en dit kan heel makkelijk oplopen tot boven de 40. Dat is dus hetzelfde als jullie beste speler. Dus wat dat betreft is PSV nog altijd verder.

10 juni 2023 om 20:18

@crooswyker

PSV krijgt nooit 40 miljo0en euro voor Mandueke? Serieus?

Hij is allang verkocht aan Chelsea voor 40 miljoen euro!

10 juni 2023 om 12:31

Afkoopsom is 120 miljoen. Levert Feyenoord dus in totaal 60 miljoen op. Kon je overigens gisteren al op diverse media lezen.

10 juni 2023 om 12:34

Die 120 zegt helemaal niets, anders dan misschien een maximum.
Als hij over twee jaar weg kan voor 50 doet Benfica het ook goed, want ook zij moeten het hebben van (door)verkoop.

10 juni 2023 om 12:34

Dat de afkoopsom 120m is wil niet zeggen dat hij voor 120m vertrekt.
Sterker nog, misschien vertrekt hij wel nooit. Misschien zit hij zijn contract wel uit en pakt hij een dikke tekenbonus. Nobody knows.

10 juni 2023 om 12:35

Njfromvol nou dan doet benfica het niet per se heel goed. Dan zijn ze uit de kosten.

10 juni 2023 om 12:36

Dan pakken ze een kleine 10 mln winst, hebben hun geld terug en hebben 2 jaar van de diensten van Kokcu gebruik gemaakt.

10 juni 2023 om 12:37

@WoodSixty Dan ga je er dus van uit dat aan die afkoopsom wordt voldaan, maar dat lijkt mij niet heel realistisch. Het zou voor Feyenoord natuurlijk wel fantastisch zijn.

10 juni 2023 om 12:53

Is het niet 25% van het bedrag boven 30 miljoen?

10 juni 2023 om 12:58

@WoodSixty volgens mij ben je niet bekend met een afkoopsom in het contract, want dit levert Feyenoord alleen 60m als een club die 120m wil voldoen. Het kan zelfs zo zijn dat Benfica hem een nieuw contract aanbiedt en dan een hoger of lager bedrag als clausule zet.

Voor nu heb je 30m gegarandeerd en elke euro daarbovenop is afhankelijk van andere factoren. Als Kokcu zijn hele leven bij Benfica blijft of transfervrij vertrekt krijgt Feyenoord niets extra's.

Aangezien Benfica goed transferbeleid voert, ligt het balletje voornamelijk bij de prestaties van Kokcu zelf.

10 juni 2023 om 13:04

Dat wil niks zeggen idd. Maar ik zal er niet vreemd van opkijken dat als Kokcü een geweldig CL campagne neerzet of volgend jaar een goed EK speelt, Chelsea weer aanklopt met een geld. Vergeet niet btw dat dit een jeugdproduct is en Feyenoord dus ALTIJD verdiend aan een transfer.

10 juni 2023 om 13:05

Nee het betreft transferrechten. In principe is Feyenoord gewoon voor 25% mede eigenaar van Kökcü

10 juni 2023 om 13:09

@Johan

25% van de winst zou kunnen als dat in het contract is afgesproken, alleen nu lezen we overal dag Feyenoord voor 25%eigenaar blijft. Dan gaat het waarschijnlijk om 25% van zijn volgende transfersom.

Ik vind dat Feyenoord niet alles eruit heeft gehaald. Als Orkun zwaar geblesseerd geraakt of zijn contract uitdient hebben ze hun beste speler sinds jaren voor 30mil weggegeven.

10 juni 2023 om 13:19

@ironManUtd, dat is toch prima, het is geen magazijn artikel he? Dus als Benfica naar mooie resultaten in de competitie, CL en beker leidt, heeft dat ook waarde. Sterker nog, dat is het primaire doel.

10 juni 2023 om 13:21

@johanVlerksen, meestal wel ja. Gaat hij voor 50, krijgt Feyenoord waarschijnlijk nog 5 extra.

10 juni 2023 om 13:22

@jsdenhaag, dat is de interpretatie van VZ, maar dat staat er niet. Andere bronnen spreken over doorverkooppercentage.

10 juni 2023 om 13:24

Waar dan? Fabrizio meldt ook een doorverkoop en geen rechten in zijn tweet. Andere transfergoeroes hebben t ook over doorverkooppercentage.

10 juni 2023 om 13:33

Amsterdam4 ja dat snap ik. Alleen is dat voor feyenoord natuurlijk niet zo ideaal. Vandaar dat het slimmer zou zijn even een maandje af te wachten om te kijken of er iemand komt die zich de transfer ook daadwerkelijk kan veroorloven.

10 juni 2023 om 14:40

feyenoord heeft 25% van de transferrechten, dat is geen doorverkoop

10 juni 2023 om 14:52

Dan pakken ze verlies.. 50m - 25%..

10 juni 2023 om 16:32

barcefail 37.5 - 30 is geen verlies, maar ook geen vetpot.

10 juni 2023 om 12:35

Zou wat zijn als die over 2 jaar ineens voor 120 miljoen wordt verkocht haha.

Is Kokcu ineens 60 miljoen waard geweest voor Feyenoord.

10 juni 2023 om 20:21

Ja dat zou wat zijn. Kan ook dat ie over twee jaar voor 50 miljoen euro verkocht wordt. Is ie ineens stukken minder waard. Of als het avontuur niet goed gaat bij Benfica, voor een veel lager bedrag verkocht wordt.

Kan ook nog dat ie zwaar geblesseerd raakt en nauwelijks nog wat op gaat brengen. overkwam Strootman bij Roma.

Linksom of rechtsom, het valt gewoon zwaar tegen. PSV verkocht Manueke voor 35 tot 40 miljoen euro. Levert dus evenveel op als Kocku.

10 juni 2023 om 12:36

Ja als ze hem verkopen voor dat geld. Het kan veel opleveren gezien Enzo Fernandez. Maar wat als het niet lukt? Dan wordt hij verkocht voor beduidend minder. Echter zitten er ook nog verschillende bonussen in dacht ik gister gelezen te hebben?

Dit is een risico maar het kan idd veel opleveren.

10 juni 2023 om 12:46

Ik vind het niet echt een risico. Die gaat echt niet op de bank belanden bij Benfica en zelfs als hij het matig tot slecht doet, levert hij nog minimaal 15 miljoen euro op. Dan pak je alsnog bijna 4 miljoen euro 'extra'. Echter zie ik z'n waarde eerder stijgen dan dalen.

10 juni 2023 om 12:55

En als hij transfervrij vertrekt?

10 juni 2023 om 13:22

Bij Benfica vertrekt bijna nooit iemand transfervrij. Er zitten bij die Portugese clubs ook investeerders bij de club en die hebben niet als doel om die clubs per se beter te maken

10 juni 2023 om 14:33

Eens moet de eerste keer zijn. Volop risico dus

10 juni 2023 om 12:44

Voor Benfica net zo goed een prima deal.

10 juni 2023 om 12:47

Wat als hij géén transfer maakt maar gewoon zijn contract uitdient? Kan feyenoord fluiten naar de centen.

10 juni 2023 om 13:39

Is dit nu echt een goede deal? In principe heb je nu alleen die 30 miljoen. 30 miljoen voor waarschijnlijk de beste speler van de Eredivisie klinkt mij wat magertjes. Zelfs als dit door middel van die clausule oploopt naar 40 vind ik het nog mwa, vergeleken bij de deals die ajax maakt voor mindere spelers.

10 juni 2023 om 15:25

Is ook magertjes. Vind het heel jammer maar heb al vaker aangegeven dat Feyenoord niet kan onderhandelen als het op verkopen aankomt.
30mln is gewoon heel matig voor Kokcu.
Ook voor Sinisterra is er te weinig gepakt, als een PL club komt aankloppen moet je minimaal 2x zoveel vragen. Nu is hij voor exact zijn waarde verkocht.
Zelfde geldt voor Kongolo, Karsdorp en Malacia.
Malacia is al helemaal belachelijk, want Man U betaal structureel veel te veel voor haar spelers.
Az, Psv en Ajax zijn veel beter in verkopen.

Das toch goed onderhandeld, mocht Kokcu nog ooit voor Enzo-prijs verkocht worden... Kan Feyenoord tzt natuurlijk goed gebruiken

10 juni 2023 om 12:35

Dan wel ja. Maar hoe groot is die kans?

10 juni 2023 om 12:43

Heel groot als hij zo doorgaat met hoe die bij Feyenoord speelde

10 juni 2023 om 12:47

Chelsea was de enige op dat moment die zo gek was dat er voor neer te tellen. Die zullen inmiddels ook wel snappen dat dergelijke bedragen schandalig hoog zijn. Daarnaast speelt Kokcu bij Turkije. Die gaan zeer waarschijnlijk geen WK en EK finales spelen. Dat heeft de prijs van Enzo Fernandez ook enorm doen stijgen. 120 miljoen euro zie ik niet gebeuren, maar 50 of 60 miljoen euro zou goed kunnen. Dan pakt Feyenoord alsnog 12,5 tot 15 miljoen euro.

10 juni 2023 om 13:12

Chelsea voelde de druk als ze zouden wachten tot de zomer, waar je een biedingsstrijd kon verwachten. Dit is gewoon een geweldige deal voor Feyenoord, zeker als je beseft dat Kokcü pas het licht is gaan zien onder Slot en het nu mag bewijzen het zelf te kunnen. Schmidt was bij PSV toch wel een trainer die veel vrijheid gaf, ben benieuwd hoe hij daarmee omgaat.

10 juni 2023 om 13:33

Right… Fernandez nét wereldkampioen ten tijde van zijn vertrek leverde 120m op en viel hopeloos door de mand daarna. Denk je dat kokcu dan ook 120 miljoen gaat opleveren?

Werelddeal. Klasse werk weer van DtK. Dit kan oplopen tot een prachtige som. Gezien de kwaliteiten van Orkun is dit zeker een reeële mogelijkheid.

10 juni 2023 om 13:31

Die Portugezen zijn niet te vertrouwen. Dit gaat gedoe opleveren en ik gok dat Feijenoord naar de rest van het geld kan fluiten maar we zullen zien.

10 juni 2023 om 14:46

Afspraak is afspraak zou je zeggen toch? Als dat vast is gelegd kom je er niet zomaar tussenuit.

Mooie en verdiende transfer, was absoluut de motor van Feyenoord ook op het mentale vlak, zal moeilijk worden om hem te vervangen

Ik blijf dit altijd risicovolle deals. Portugese clubs staan er om bekend op een gekke manier onder die doorverkooppercentages uit te komen. Met spelersruil of huurconstructies. Benfica is een mooie stap, maar vind dat hij zichzelf niet echt uitdaagt. Europees wat meer uitdaging maar de Portugese competitie is geen stap vooruit.

10 juni 2023 om 12:36

Als ze kokci in de toekomst zouden ruilen voor een andere speler lijkt me wel dat da waarde van die spelers bepaald wordt en dat Benfica alsnog 25% van dat bedrag aan Feyenoord kan overmaken toch? Zal vast wel iets ingebouwd zijn om zulke constructies te voorkomen.

10 juni 2023 om 12:44

Er staat dus helemaal nergens in de tekst dat het over een doorverkoopclausule gaat. Ze behouden gewoon 25% van de rechten zelf.

10 juni 2023 om 12:55

@Azuma: en VdBeek, Ziyech, Gravenberch, Bergwijn (bij PSV) maakte stappen naar mooie clubs als Chelsea, Bayern, Man Utd en Tottenham en belandde op de bank. Terwijl Kokcu bij Benfica als bestbetaalde speler en nummer 10 binnenstapt. Wellicht is de weg der geleidelijkheid nog niet zo gek? Kokcu is een jongen die het ook moet hebben van hard werken. Geen talent van de buitencategorie die even gaat concurreren met De Bruyne-achtige voetballers

10 juni 2023 om 13:01

Geef daar eens een voorbeeld van want ik ken ze niet. Zeker bij Benfica nog nooit iets van deze aard vernomen

10 juni 2023 om 14:50

Ik ken geen voorbeeld uit Portugal maar wel één uit de Premier League. Daar werden Sigurdsson en Vorm geruild om onder het doorverkooppercentage van Utrecht uit te komen. Utrecht is er nog voor naar de rechter gegaan maar die werden niet in het gelijk gesteld.

10 juni 2023 om 13:14

Voor wat betreft die creatieve wijze waarom sommige clubs onder verplichtingen uit proberen te komen ben ik het met je eens. Voor wat betreft de club en de competitie snap ik het wel. Sowieso grote stap naar het buitenland, ander taal, andere cultuur, andere speelwijze. Maak dat hè eerst maar eens eigen voordat je naar de echte top overstapt. Buiten dat is Benfica echt wel een stap omhoog qua club hoor.

10 juni 2023 om 13:48

Doordat de Portugese comp geen stap vooruit is, is het dus ook een veilige stap voor de speler terwijl hij toch veel meer gaat verdienen.

Met een doorverkoop clausule was ik toch wat minder tevreden aangezien dat vrijwel altijd gaat over de behaalde winst ipv het verkoopbedrag. Al is dit echt zo is het echt een fantastische deal als je het mij vraagt

Goeie deal want hij zal voor meer dan 50 weggaan bij Benfica. Is dit nu een transferrecord voor feyenoord of vanwege deze constructie juist niet?

10 juni 2023 om 12:34

Ja, nu ook al. Vorige record was Sinesterra met 25 mil vast + 5 bonussen.

10 juni 2023 om 12:35

Jazeker dat dit een transferrecord is. Hiervoor was de hoogste sinisterra voor (volgens mij) 25 miljoen

Het is een gokje vanuit Feyenoord kant maar vind het wel een verantwoordelijke zeker als Kokcu heel graag/alleen maar naar Benfica wilde. 30 Mil nu is te laag eigenlijk, maar met 25% van een toekomstige transfersom ga je al over de 40M heen als die voor een kleine winst door Benfica wordt verkocht en daar heb ik gezien Kokcu zijn kwaliteiten en Benfica hun trackrecord wel vertrouwen in.

10 juni 2023 om 12:42

Ja, en het scheelt natuurlijk enorm dat hij een contract voor 5 jaar tekent, dus de kans op een transfervrij vertrek is minimaal.

Heel goed gedaan van Feyenoord!

Klinkt goed, maar heb toch ook twijfels. Hoe hoger het percentage is, hoe lager de behoefte om te verkopen. Tevens zal het benfica eerder verleiden constructies op te zetten, waarbij ze de 3e linksback voor 80m verkopen en kokcu transfervrij overgaat oid
Ik begrijp best dat je kokcu een transfer gunt, maar ze hadden ook gewoon voor kunnen stellen nog een maandje te wachten om te kijken of er iemand langs komt die wel geld heeft.

10 juni 2023 om 12:35

Benfica is ook een soort handelshuis. Ben het eens met je opmerking, maar zij hebben ook geen belang om hun 75% aandeel te laten verdampen.

10 juni 2023 om 12:37

Eens. Maar als iemand met rond de 50m komt, wat echt een heel respectabel en vrij uniek bedrag is, zullen ze denken dan maken we niet eens winst.

10 juni 2023 om 12:40

Maar ik geloof niet dat zij hun 30 mln investering willen laten verdampen door dan maar niet te verkopen. Dat kunnen zij zich helemaal niet veroorloven.

10 juni 2023 om 13:12

Kunnen zij zich dat niet veroorloven? Zij hebben ondertussen bakken met geld, reken maar dat zij iemand best transfervrij kunnen laten vertrekken als dat betekent dat hij 5(!) Jaar lang van waarde is geweest. Of ze dat willen is wat anders, maar dat ze het zich niet kunnen veroorloven weiger ik te geloven.

10 juni 2023 om 13:34

Njfromvol ik geloof ook zeker niet dat ze dat bewust gaan doen, maar hoe je het ook went of keert er is letterlijk 25% minder incentive om tot een transfer over te gaan.

10 juni 2023 om 13:36

spursfan96 ze kunnen blijkbaar ook geen 40m aftikken. Ik snap het ook niet, maar ik ken hun financials niet eens een beetje.

10 juni 2023 om 13:39

Kokcu heeft zelf ook nog wat te willen he. Die zal echt niet vijf jaar bij Benfica willen spelen. Ik verwacht dat hij over 2/3 voor een mooi bedrag aan een topclub wordt verkocht.

Ik snap echt niet waarom ze niet wachten tot dat er andere clubs komen mengen voor hem.

10 juni 2023 om 12:36

Snap ik ook niet. Zowel van feyenoord als van kokcu niet. Supertoffe tranfser hoor, maar waarom zo'n haast?

10 juni 2023 om 12:41

Precies, dit is mijn gedachte gang ook.

Stel dat Dortmund zich nog komt melden, dan kan je alleen maar de prijs omhoog gooien. (tegen elkaar opbieden).

10 juni 2023 om 12:57

Dortmund was mooier geweest inderdaad. Wonen ook heel veel Turks-Duitse jongens daar. Zal hij zich meer thuis voelen dan bij Benfica

10 juni 2023 om 12:58

Misschien wel omdat dit de route is Kokcu zelf heeft uitgestippeld om zijn carrière een vervolg te geven. Via Benfica naar de Europese top. zijn veel voorbeelden van spelers die geluk naar een top club gingen en niet aan spelen toe kwamen. Hij is pas 21 dat vergeten een hoop leden hier.

10 juni 2023 om 13:01

Heb hem ooit ook horen zeggen dat hij graag naar Duitsland wilt..

10 juni 2023 om 13:37

mv010 en toch kan een maand aankijken ook geen kwaad. Er kan voor beide partijen iemand komen die interessanter is.

10 juni 2023 om 12:39

Er zijn niet veel andere clubs die dit willen betalen en wasr hij in de basis zou staan. Feyenoord mag dit dus wel willen, maar Kokcu wil ook spelen.

10 juni 2023 om 12:45

ik snap wat jij bedoelt, maar wacht gewoon een paar weken. Feyenoord heeft geen haast toch? Je weet nooit wat de markt kan gaan doen,

10 juni 2023 om 12:59

Omdat hij zelf het liefste naar Benfica schijnt te willen. Met deze deal is de kans groot dat je alsnog 40 miljoen+ gaat verdienen aan hem, en het respectvol naar Kokcu toe om hem niet in de weg te gaan staan.

Goede deal. 30 lijkt eerst weinig maar als je ziet voor wat voor bedragen die Portugese ploegen hun spelers verkopen, dan kan daar nog flink wat van binnenkomen in de toekomst.

Wie denken ze bij Benfica dat ze gekocht hebben? Hij is absoluut toe aan een volgende stap, een zeer goede middenvelder. Maar direct de best betaalde speler en een afkoopclausule, waarvan een club wellicht ooit de helft gaat betalen, dat is echt wel het plafond!

Mooie stap en vooral een verstandige stap van Kokcu. Alleen ben ik minder enthousiast over die transfersom en die 25 procent. We gaan t zien

Houd alsjeblieft eens op met transferrechten. Zoals Romano aangeeft, gaat het om een doorverkooppercentage. Zo simpel is het.

Ik vraag me wel af of het percentage niet over de winst gaat, maar vooralsnog wordt de volledige toekomstige transfersom genoemd. Als dat daadwerkelijk het geval is: netjes onderhandeld, meneer Te Kloese.

10 juni 2023 om 13:46

Zoals Romano het opschrijft, gaat het gewoon om transferrechten. 25% van de toekomstige som gaat naar Feyenoord.
Er is dus geen sprake van een doorverkooppercentage, waar vaak een percentage van de winst wordt uitgekeerd.

11 juni 2023 om 11:02

Ik wil niet flauw doen, maar dat is dus een doorverkooppercentage.

Portugese clubs en doorverkooppercentages.. Meneer te Kloesse heeft zich daar nog niet echt in verdiept denk ik. Mocht Benfica er geen creatieve oplossing voor hebben, is het een prima deal.

10 juni 2023 om 13:36

Meneer NotDonny heeft zich dan weer niet verdiept in dit artikel. Er is geen sprake van een doorverkoopclausule. Feyenoord behoudt 25% van de rechten.

Stel je voor dat Chelsea in december weer in paniek is en die 120 miljoen neerlegt voor em 🤑 gaat heus niet gebeuren, maar dromen mag best.

10 juni 2023 om 13:37

Haha zou briljant zijn.

10 juni 2023 om 20:23

Tja Chelsea heeft in paniek al tot 40 miljoen euro bij PSV neergelegd voor Madueke. Het blijft geen feest.

Prima deal. Jammer dat er geen evt bonussen die te behalen zijn. Maar dit is dikke prima.

30 miljoen euro voor Kökçü is wel echt een koopje. Dit is toch vooral een deal waar Benfica beter van wordt in mijn optiek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren