Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Erik ten Hag wil Mason Greenwood verhuren: drie mogelijke bestemmingen’

Laatste update:

Manchester United lijkt een beslissing te hebben genomen over de toekomst van Mason Greenwood, zo melden diverse Engelse media. Manager Erik ten Hag hoopt de 21-jarige aanvaller komend seizoen te verhuren. The Red Devils willen daarmee het definitieve onderzoek naar het Engelse toptalent afwachten alvorens er een onomkeerbaar besluit wordt genomen over de toekomst van Greenwood op Old Trafford. Met interesse vanuit de Süper Lig, de Serie A en LaLiga lijkt het eerder vermelde plan in The Telegraph nu daadwerkelijk vorm te krijgen.

De linkspoot werd in januari vorig jaar opgepakt en geschorst vanwege beschuldigingen van verkrachting en mishandeling van zijn vriendin. In februari werden die beschuldigingen ingetrokken. Het interne onderzoek van United gaat echter door en loopt nog steeds. De clubleiding beseft de ernst van de Greenwood-zaak en wil geen reputatieschade oplopen, maar vreest ook dat de enkelvoudig international van Engeland elders volledig opbloeit bij een definitief vertrek. In Manchester ligt Greenwood nog tot medio 2025 vast, met een eenzijdige optie voor nog een jaar. Zijn laatste wedstrijd in het rood dateert van 22 januari 2022.

United hoopt Greenwood nu binnen Europa te stallen. Een uitleenbeurt aan een club binnen Engeland lijkt daarbij uitgesloten. Volgens de Daily Mail kan de aanvaller aan de slag in Turkije, Italië en Spanje. In de afgelopen maanden werd Greenwood al gelinkt aan een overstap naar de Serie A. Onder meer Juventus en AC Milan zouden zijn situatie monitoren. Vanuit de Süper Lig zou United zelfs al aanbiedingen hebben ontvangen, maar Greenwood hoopt komend seizoen op een hoger niveau te acteren.

Clubs uit Italië en Spanje zijn vooralsnog echter terughoudend in het concretiseren van de plannen om Greenwood te huren. Men is momenteel nog bang voor de publieke opinie bij het binnenhengelen van de Engelsman. De rechtszaak tegen Greenwood is in ieder geval stopgezet omdat belangrijke getuigen zich hebben teruggetrokken. The Crown Prosecution Service (CPS) oordeelde dat er ‘niet langer een realistisch uitzicht op veroordeling’ was. Greenwood heeft contractueel gezien nog twee seizoenen te gaan bij United, maar de club kan het contract ontbinden aangezien de aanvaller zijn werkgever in diskrediet heeft gebracht.

Is een verhuurperiode voor Greenwood de juiste keuze?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap wel dat dit het meest voor de hand ligt. Het blijft een heel moeizaam en akelig verhaal omtrent Greenwood. Voor United zou het echter gewoon niet verstandig zijn alleen maar van het ergste uit te gaan vanuit financieel perspectief. Een harde realiteit van de moderne voetballerij.

8 juni 2023 om 21:14

Daarnaast, als vrouw zijnde zeg ik dit, maar ondertussen hebben Greenwood en Harriet weer een relatie en verwachten ze naar verluid zelfs een kind. Dat het een verschrikkelijk kut gastje is geweest die nul respect had voor zijn vrouw, dat staat vast. Ik vermoed ook dat zijn ego ondertussen zo groot was dat hij inderdaad over grenzen heen is gegaan idvv fysieke en verbale mishandeling. Een verkrachting vind ik lastig te geloven gezien de context tussen de twee hoofdpersonen. Maar goed, de waarheid zullen we nooit zeker weten. Mijn punt is - Mason is uiteindelijk niet veroordeeld, verdiend hij daarmee geen tweede kans? Ik hoop dat de club hem door een traject heen haalt waarin hij zich beter leert te gedragen en wat terug doet voor de vele vrouwen die hier het slachtoffer van zijn. Maar hem verbannen van een voetbal carrière, is eigenlijk ook een aparte gang van zaken. Het United's goedrecht als ze geen imago schade willen, maar dan mogen ze er ook voor kiezen hem een tweede kans te geven.

8 juni 2023 om 21:29

Ook als je bijv man en vrouw bent kan je over verkrachting spreken als de een niet wil en je toch door dramt. OP de fragmenten is duidelijk te horen dat zij niet wil en hij zich daar niet bij neer legt. Hoe noemen we dat dan?

8 juni 2023 om 21:43

Een privezaak waar de werkgever (en wij op VZ) niet genoeg van weten en niets mee te maken hebben. Als het een rechtszaak wordt, dan is het wat anders natuurlijk.

8 juni 2023 om 21:57

Soccerfan maar we horen daarna toch niet dat hij haar daadwerkelijk verkracht? Hij schreeuwt en tiert, zij wil niet, maar daar blijft het toch bij? Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem een stuk tuig. Maar ik ben het wel eens met JVL United. Hij is niet veroordeeld. Hij is weer bij zijn vriendin. Als hij oprecht berouw toont, therapie wil, dan lijkt me een tweede kans een uitstekende optie.

8 juni 2023 om 22:05

@soccerfan Als vrouw (en met mij ook vele mannen natuurlijk) zeg ik emotioneel na het horen vh fragment dat hij haar verkracht moet hebben. En voel ik weer die woede met hoe ziek het soms is hoe wij soms benaderd en behandeld worden door onze medemens. Echter, rationeel gezien, wij horen op het fragment geen geluiden die de daad van een verkrachting bewijzen. We horen dreigementen en een gesprek wat er op lijkt te duiden dat ze niet echt liefkozend met elkaar bezig zijn. Een verkrachting, hoor je gewoon niet..
Dan denk ik met de context van nu, dat de twee weer samen zijn en een baby verwachten, dat het wellicht toch echt mogelijk is dat het bij dreigen is gebleven of dat Harriet het achteraf toch anders heeft ervaren dan een verkrachting. Waarom zou je anders nog met hem willen zijn? Dan gelooft in ieder geval zij dat hij nog kan veranderen, neem ik aan.

8 juni 2023 om 22:19

Sorry, ik snap wat je zegt. Maar ik, als United fan, wil zo’n persoon als hij niet meer voor United zien uitkomen. Ik weet dat het niet aan mij is, maar ik ga serieus anders denken over de club als ze hem weer opnemen in het team.

8 juni 2023 om 22:22

@JvL. Waarom ze nog bij hem is, zullen we nooit weten. Wel weet ik dat het niet zo makkelijk is. Ik ken iemand in de prove sfeer die 27 jaar getrouwd was, drie kinderen met hem had, voordat ze bij hem weg durfde/kon gaan. Hij verkrachtte haar regelmatig in het huwelijk, wilde dat ze dingen deed die de hoeren oom met hem deden. Het is echt niet zo gemakkelijk als mensen denken.

8 juni 2023 om 23:32

Daar heb je helemaal gelijk in en dat wil ik zeker ook niet bagatelliseren met mijn relaas. Ik spreek nu echt alleen uit het oogpunt van United als club en waarom ik een terugkeer van Greenwood wel zou kunnen begrijpen. Wel alleen met de juiste vervolgstappen: therapie, publieke steun of maatschappelijk werk etc.
Mijn punt is juist, Manchester United moet een standpunt innemen op basis van de feiten die er nu liggen. En dan is hem voor altijd schorsen niet persé redelijk. We weten niet of hij een verkrachter is. We kunnen zelfs met redelijkheid de optie openhouden dat hij zichzelf probeert te verbeteren. Misschien ook niet, maar daarom doen ze neem ik aan een eigen onderzoek. Als daar uit blijkt dat hij zichzelf wilt beteren en niet helemaal in èn in slecht is, dan moet zo'n persoon toch nog een kans kunnen krijgen?

8 juni 2023 om 23:38

@jvl, ze is jong, misschien onzeker, en heeft met Greenwood misschien haar enige kans op een financieel onbezorgd leven. Ik ben een man, heb een goede baan, fijn gezin, en zal me nooit in die situatie echt kunnen verplaatsen. Maar in de praktijk zie je gewoon dat veel vrouwen niet weg gaan.

9 juni 2023 om 16:22

@allen hierboven: ik wil even toevoegen dat ik dit een hele degelijke, goede, en inhoudelijk deugende discussie vind. Daar alleen maar duimpjes voor geven vind ik wat weinig. Bij deze!

9 juni 2023 om 03:44

Vindt dit ook echt niet kunnen er is gewoon te veel controverse rond die gast. De aanklacht is ingetrokken dus dat is ook wel ff wat anders dan niet veroordeeld. Vervelende club kan United soms zijn. Vindt ten Hag ook niet altijd even fris eerlijk gezegd sinds Promes kijk ik toch anders naar m, lijkt ook geen moreel kompas op te zitten.

Sorry hoor maar als je als club hier aan begint heb je echt geen geweten... De filmpjes die er waren spraken voor zich, maar ja met geld is alles af te kopen...

8 juni 2023 om 20:52

Wat hij heeft gedaan kan absoluut niet maar jij vindt dat deze jongen gewoon opgesloten moet worden en nooit meer laten voetballen ofzo?

8 juni 2023 om 20:56

Nee hoor dat hoeft niet.. maar lekker in de luwte niet op de voorgrond.. Amateur niveau kun je ook lekker ballen toch..

8 juni 2023 om 21:02

Dus als jij timmerman bent en jij bent ooit verdacht van huiselijk geweld (maar niet veroordeeld) dan moet je ook maar bij een of andere knutselclub gaan timmeren ipv je beroep uitoefenen?

8 juni 2023 om 21:06

Straffen voor verkrachting kunnen 12 jaar zijn. Dus dat die een paar jaartjes op een wat minder publiekelijk niveau actief is zou ik niet erg vinden nee. Ik zou iig geen timmerman bij mij in huis willen hebben waar dit van filmpjes van in omloop zijn nee.. misschien heb jij daar geen problemen mee..

8 juni 2023 om 22:01

Die timmerman moet timmeren. Die andere shit moet hij voor de rechter en voor zijn familie verantwoorden, niet bij mij. Dat is bij Greenwood ook zo. De rechter heeft hem niet veroordeeld. Zijn vrouw heeft hem teruggenomen. Als de club ziet dat hij berouw heeft, en therapie wil doen, dan mag hij van mij tegen een bal aan trappen.

9 juni 2023 om 10:43

We gaan er even aan voorbij dat een timmerman geen publiek figuur is en Greenwood wel? Dat de voetballerij zo hypocriet als de pest is (greenwood uitfluiten als hij straks speelt maar juichen als hij scoort)? Niemand kent die timmerman terwijl miljoenen mensen Greenwood kennen. Nog over het salaris en een voorbeeldfunctie te zwijgen.

Ik geloof in veel gevallen in tweede kansen, ook bij Greenwood. We zullen nooit weten waarom hij niet veroordeeld is, maar feit is dat hij niet veroordeeld is. Als zijn vrouw/vriendin nog steeds bij hem is betekent dat misschien ook wel iets, zeker omdat ze met deze publiciteit de ultieme kans had om de relatie te verbreken (iedereen steunde haar tenslotte). Financieel zou het kind het toch wel goed hebben met een miljonair als papa.

Was geen reactie op jou Vernon, ik heb gewoon de laatste reactie aangeklikt.

8 juni 2023 om 20:56

Lekker makkelijk. Nergens voor veroordeeld, maar gewoon je eigen "waarheid" invullen over de gehele situatie. Zo heb je natuurlijk altijd "gelijk"...

8 juni 2023 om 20:59

Je mag iemand nooit veroordelen zonder bewijs, maar als bepaald bewijs niet op geldige wijzen is verkregen en iemand daarom onschuldig is, betekent het niet dat er niets is gebeurd. Het rechtsysteem is niet onfeilbaar. Dit soort zaken zijn sowieso bijna niet hard te maken. Maar goed, blijft een lastige kwestie. United doet dit verder uiteraard gewoon uit angst voor imagoschade, niet uit barmhartigheid.

8 juni 2023 om 20:59

Klopt hoor, Martijn. Die opnames hadden in ieder willekeurig huis of relatie gemaakt kunnen worden. Was allemaal een grap voor Tiktok. Overduidelijk was er niets van gemeend en is Greenwood een lieverd.

8 juni 2023 om 21:01

Niet veroordeeld staat niet gelijk aan niet schuldig. De audiotapes waren glashelder bewijs wat voor een iemand dit is. Dat zijn ex zich van gedachte veranderd maakt wat hij gedaan heeft niet opeens minder erg of onschuldig. Maarja verdraai het verhaal maar zodat je, zoals je ironisch genoeg zelf aangeef, je altijd "gelijk" hebt

Verder hoop ik niet dat Milan deze jongen haalt of uberhaupt het overweegt, maar denk ook niet dat dat zal gebeuren. De enige links hieraan zijn van maanden geleden en waren geen hele betrouwbare bronnen als ik het me goed herinner.

8 juni 2023 om 21:06

Hij heeft een flinke som geld betaald aan dat meisje haar familie om de aanklacht in te trekken. Dat is iets anders dan niet veroordeeld want onschuldig

8 juni 2023 om 21:17

Als zijn ex hem dan gewoon terug neemt en blijkbaar vergeeft en meneer stopt er nog een baby bij wie zijn wij dan om een oordeel te gaan vellen?

Ik zie dat de meeste mensen enorm veel moeite hebben om iemand te vergeven zonder diegene nog iets boven het hoofd te laten hangen.

8 juni 2023 om 21:31

Sommige mensen leven nog steeds in een wereld van...oh niet veroordeeld dus onschuldig. Oh geen straf dus dan zal er niets gebeurd zijn. Zo werkt het niet he Martijn?

8 juni 2023 om 21:47

@protheus Misschien omdat hij bekend is en geld heeft?

8 juni 2023 om 21:56

Greenwood is uberhaupt niet veroordeeld, hij is niet eens aangeklaagd.

8 juni 2023 om 23:32

AjaxNL! je brengt dit heel feitelijk. Hoe weet je dat hij haar familie betaald heeft?

8 juni 2023 om 21:02

Die filmpjes zeggen me weinig. Schijnbaar viel het allemaal wel mee, want diezelfde dame is zijn vriendin nu.

8 juni 2023 om 21:33

En dat zegt helemaal niets..... Er zijn mannen die hun vrouw jarenlang mishandelen en toch blijven de vrouwen bij hen. Narcistische mannen weten als geen ander hoe ze die vrouw bij zich moeten houden.

8 juni 2023 om 22:27

Er zijn ook vrouwen die mannen valselijk beschuldigen

9 juni 2023 om 15:36

Het feit dat zo'n vrouw bij hem terug is gekomen zegt dus eigenlijk net zoveel als die ene foto en die geluidsopnames. Helemaal niets, zonder context.

8 juni 2023 om 21:24

Is niet veroordeeld. Wil daarom niet zeggen dat het geen rotzak of weet ik veel wat is, maar zo lopen er heel nog wat rond. En inderdaad money talks. Als je die jongen een jaar succesvol kan verhuren en dan voor een mooi bedrag verpatsen, waarom niet.

Geweldige speler! Wellicht wat voor Ajax, al zal dat na de situatie met Overmars waarschijnlijk wat te gevoelig liggen. Van de andere kant, er was te weinig bewijs om de vervolging überhaupt door te zetten, dus hij verdient een tweede kans.

8 juni 2023 om 20:53

Te weinig bewijs? De belangrijkste getuigen waren opeens van gedachten veranderd. Dat is heel iets anders

8 juni 2023 om 21:11

En al het andere bewijs is amper bewijs te noemen. Een geluidsfragment van wat rapeplay en een foto nadat ze was gevallen. Om maar wat te noemen. De hele zaak stond op die getuigenis, vandaar dat ze niets door konden zetten toen de dame in kwestie zei dat hetgeen ze had verklaard niet waar was.

8 juni 2023 om 22:11

Ja omdat hij een zak geld geeft aan de familie van de dame?

8 juni 2023 om 23:33

arsenal890 2e keer dat ik dit nu, heel feitelijk, lees. Ik heb geloof ik iets gemist. Waar en hoe is bevestigd dat hij haar familie betaald heeft?

9 juni 2023 om 15:37

Er is helemaal geen zak geld. Ze zijn gewoon weer bij elkaar.

Verhuren, laat de beste man weer vanouds goed in vorm komen & vervolgens weer laten aansluiten als hij zijn niveau (of beter) voor het hele gebeuren weet te behalen! De potentie & talent spatte er bij hem echt uit & weet zeker dat hij dit seizoen van grote waarde voor United kon zijn.
Ik ga zijn gedoe niet goed praten, maar iedereen verdient een tweede kans!

8 juni 2023 om 20:57

Mooie vraag die je hier bij kan stellen, is: zou je dit ook zeggen als het jouw zusje was die met deze vriendelijke jongen opgescheept zat? Iedereen (althans, bijna iedereen) verdient een tweede kans, zeker. Dit lijkt echter meer op een tijdje in de luwte laten, hopen dat de verontwaardiging weer overwaait en vervolgens doen alsof er niks is gebeurd.

8 juni 2023 om 22:03

Heb geen zusje. Maar dan alsnog, het zou er wel aan liggen. Wellicht is ze zelf agressief tegenover hem. Dan alsnog keur ik het helemaal af & valt het nog altijd niet goed te praten!
Maar sommige spelers hebben ergere dingen op hun kerfstok & trappen nog al-tijd tegen een bal aan..
Hij is jong, fouten maakt iedereen, de ene wat grover dan de ander. Maar iedereen kan ervan leren & het in de toekomst beter doen..

8 juni 2023 om 22:13

Je weet dat hij gewoon weer samen is met haar en zelfs een kind met haar krijgt? Hou het hele zusjes verhaal voor je joh.

8 juni 2023 om 22:43

Ja, dat weet ik. Wat verandert dat precies aan hoe ik hier zelf tegenaan kijk? Spoiler: niets. Waarom zou ik die vraag voor me houden?

"maar vreest ook dat de enkelvoudig international van Engeland elders volledig opbloeit bij een definitief vertrek.": mag hopen dat dit niet daadwerkelijk het geval is. Klacht ingetrokken of niet, het is overduidelijk waar hij zich in ieder geval schuldig aan heeft gemaakt. Die geluidsopname liegt niet. Komen nog wat zaken, maar die kan je zelfs buiten beschouwing laten. Moven met deze jongen.

8 juni 2023 om 22:22

Het is helemaal niet overduidelijk, anders zou hij wel vervolgd worden. Je kent het hele verhaal niet, want wie zegt dat het niet van twee kanten is geweest? Ze krijgen een kind samen en zijn weer bij elkaar, dat zegt ook wel iets. Verdient een 2e kans, gelukkig denkt de rest van de wereld niet zo simpel als jij.

8 juni 2023 om 22:25

Van twee kanten geweest? Hou alstjeblieft op. Misschien eens gaan inlezen waarom vrouwen soms toch niet bij dit soort mannen weg kunnen komen/gaan. Hij verdient helemaal niets. Hij wordt niet vervolgd omdat de kroongetuige (zij) ineens zegt dat er niets gebeurd is. Dat betekent niet dat er ook niets gebeurd is. De fragmenten zeggen genoeg.

8 juni 2023 om 22:26

Het enige wat dat zegt is dat die chick geen zelfrespect heeft en die familie geldgeil is. Want ze hebben gewoon een flinke zak geld gekregen om de aanklacht in te trekken. Uit het niets waren ze ineeeeens van gedachte veranderd.

8 juni 2023 om 22:34

Hou jij alsjeblieft op, naief mannetje. Jij gelooft zeker alles wat op het internet komt? Een spraakopname vertelt niet altijd de waarheid en een foto van een blauw oog vertelt ook maar 1 kant van het verhaal.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat Greenwood zomaar terug kan komen. Maar hoe hij door simpele figuren zoals jullie 2 wordt neergezet is echt te makkelijk. Hij verdient een 2e kans, hoeft niet perse bij United.

8 juni 2023 om 22:45

Hij verdient absoluut een tweede kans. Maar ik kan er slecht tegen dat mensen zoals jij ervan uit gaan dat zij dan ook wel wat heeft gedaan of dat het meevalt omdat ze nog bij hem is.
Ik geloof zeker niet alles, maar dit is overtuigend genoeg om te kunnen zeggen dat hij sowieso schuldig is aan mishandeling. Dan maakt het niet uit of het van twee kanten komt of niet.

8 juni 2023 om 22:46

Prima hoor. Ik sta overigens bekend om de simpelheid waarmee ik naar de wereld kijk. Het is heerlijk om zo eendimensionaal en trouwens ook bradyfreen te zijn als ik dat ben. Ik zeg nergens dat hij geen tweede kans verdient. Immers, je hebt niets aan iemand die volkomen wordt buitengesloten uit een maatschappij. Betekent niet dat dat hier moet zijn, in een wereld waarin hij voor velen een voorbeeld is.

8 juni 2023 om 22:49

Ho ho Panfc, dat kan je niet zomaar stellen, jij naïef mannetje. Jij gelooft zeker dat jij als simpel figuur hier uitspraken over kan doen? Een slachtoffer van een gewelddadige beroving bijvoorbeeld, die vertelt ook maar 1 kant van het verhaal.

9 juni 2023 om 15:39

Die geluidsopname liegt inderdaad niet. Maar wat het zegt, dat weet ook niemand. Ik denk aan rapeplay.

Wat wij in Europa zouden moeten leren dat het onschuldig tot bewezen kan worden dat je schuldig bent is deze jongen werd meteen aan de schandpaal gehangen.
als ze na het intrekken van de aanklacht straks ook naar buiten komen met de boodschap dat hij onschuldig is.
dan zou je toch niet voor United willen spelen die je dan hebben behandeld als Schuldig tot het bewezen kan worden dat je onschuldig bent?

8 juni 2023 om 21:10

Moeten we dat in Europa leren ja? Denk dat we het hier qua rechtspraak best redelijk op orde hebben, relatief gezien. Ligt wel aan welk deel natuurlijk.

8 juni 2023 om 21:15

je zegt het zelf ligt eraan waar je bent of wat je stemt maar ik bedoel meer het feit dat deze jongen meteen als schuldig werd behandeld door het publiek en de Club.
dat de kranten dat schrijven is nog te begrijpen dat het publiek zo reageert is ook te begrijpen.
maar bij de club zou het anders moeten zijn hij had gewoon moeten spelen tot hij opgepakt zou worden.
en als er dan in de rechtbank bewezen kan worden dat hij schuldig is dan kom je als United met een statement naar buiten.
nu is het andersom

8 juni 2023 om 21:32

Dit is ook wat Arsenal met Partey heeft gedaan - gewoon laten doorspelen totdat het duidelijk is of het serieus is. Idem met Ronaldo, Hakimi, Kluivert, Van Persie, etc. United heeft de zaak heel amateuristisch aangepakt.

8 juni 2023 om 22:17

Bij Ronaldo, Kluivert, RvP waren het geruchten etc. In deze zaak stond er een heel duidelijk, walgelijk geluidsfragment online. Het was m.i. juist heel amateuristisch geweest als ManU hem gewoon had opgesteld, wat de uitkomst van een rechtszaak dan ook was geweest.

8 juni 2023 om 23:07

Migi, het klopt dat de rechtspraak in dit deel van de wereld redelijk op orde is, maar we kunnen toch ook niet ontkennen dat er een trial by media is voor mensen die van dit soort dingen beschuldigd worden en de gewone man en vrouw nemen dat graag over om diegene aan de hoogste boom te hangen.

9 juni 2023 om 08:51

Ja, maar dat is overal en eigenlijk ook altijd al. Dat is niet Europees noch iets nieuws. De woedende menigte met fakkels en hooivorken zijn nu boze Twitteraars.

9 juni 2023 om 09:51

@Migi

De rechtspraak misschien wel, maar ik heb toch sterk het idee dat mensen dat helemaal niet hebben. Die vinden iemand schuldig als hun dat vinden, zelfs zoals in deze als de aanklacht is ingetrokken. Misschien is er een grote zak geld neergelegd, misschien had mevrouw door dat het allemaal wel meeviel, misschien waren de fragmenten gemanipuleerd(wat dat betreft kan je niks meer uitsluiten). Neem daar sociale media bij en je wordt publiekelijk aan de schandpaal gezet. Neem bijvoorbeeld die v.Dijk van de PvdA. Baan kwijt, gezeik in z'n huwelijk, alleen omdat die tinkebell zo lekker rancuneus was. Nou moet die tinkesnol alles rectificeren, maar de schade is al gedaan. Die meneer is zijn baan kwijt, kan niet meer terug. Maar meneer is wel onschuldig, volgens de rechter. Qua rechtspraak, als orgaan, hebben we het hier wel voor elkaar. Daar zouden mensen eens naar moeten kijken hoe dat werkt, ipv roeptoeteren over van alles en nog wat, want het stond op sociale media.

9 juni 2023 om 15:41

Bij Cristiano Ronaldo was er zelfs een verklaring van hem dat het gebeurd was. Helaas niet op een wettige manier verkregen, dus verder niet bruikbaar in een rechtszaak. Maar beter bewijs dan een geluidsfragment van iets wat als een verkrachting klinkt, maar ook gewoon rapeplay kan zijn.

Ja kijk dit is dus wat je krijgt als je in een wereldje werkt waar de ene club een geweten heeft en de andere het weer aan zijn lap laarst. En dan krijg je dus dit soort dilemma’s.

Zelfde geval als bij Overmars. Ajax, beursgenoteerd bedrijf wil omwille van behouden van goed imago politiek correct zijn en zetten Overmars (met pijn in hart) op non actief. Royal Antwerp heeft schijt aan publieke opinie en geeft meer om het sportieve en daarbij ook financieel succes en nemen Overmars zonder schaamte aan. Kregen daarmee wel wat negatief publiciteit maar dit is inmiddels alweer overgewaaid en de successen liegen er niet om.

Het voetbaltalent van Greenwood staat buiten kijf. Dus Manchester United is natuurlijk als de dood dat Greenwood straks bij een andere club uitgroeid tot de nieuwe wereldspeler en dus zowel sportief als financieel zichzelf in de vingers gaat snijden.

Moraal van het verhaal. Wil jij je club runnen met een moreel compas en daarbij je zelf dus limiteren in keuzes met gevolg dat je kans hebt op minder succes. Of boek je liever successen met een slecht moraal?

8 juni 2023 om 21:36

Er is toch wel verschil tussen je misdragen binnen het bedrijf, en wat je doet in je priveleven.

8 juni 2023 om 21:39

Nou vertel, wat is het verschil?

8 juni 2023 om 21:51

Het uitgangspunt in de Nederlandse rechtspraak is dat je voor gedrag in je priveleven niet ontslagen mag worden.

9 juni 2023 om 00:13

Dat is helemaal niet waar. Wanneer je misdragingen in privesfeer de goede naam van je werkgever aantast mag je werkgever je op basis daarvan gewoon ontslaan.

9 juni 2023 om 10:46

Ryjuu volgens mij, of in ieder geval in het verleden, mocht dat alleen als er daarvoor een clausule in je contract opgenomen was. Amerikaanse bedrijven die hier opereerden zijn daar lang geleden mee begonnen.

In eerste instantie denk ik wel van 'jonge knul, maakt fouten, is al erg gestraft'... Maar ik bekeek net nog eens de foto's... Die gast heeft echt een kronkel in zijn kop zitten... Man. United zou er goed aan doen deze jongeman ook juridisch te vervolgen voor de schade die zij hebben geleden. Om een voorbeeld te stellen hem ook aan zijn contract houden en zorgen dat er een miljoenenclaim met contractverlenging en transfersom aan hem komt te hangen. Betalen kan hij het wel. Daarna moet het ook gewoon over zijn en heeft hij in principe wel een nieuwe kans verdiend.

8 juni 2023 om 22:53

Dus hij is niet veroordeeld maar United moet hem aanklagen voor een besluit die ze zelf hebben genomen? Beetje apart

Ik zou zo blij zijn als hij naar Bayern zou komen. In hem zie ik echt een RVP en hij zou de Bundesliga aan flarden schieten. Zolang hij niet is veroordeeld moet er niks aan de hand zijn. En we moeten niet doen alsof hij haar bijna vermoord heeft ofzo. Tuurlijk je moet je handjes thuis houden maar hij werd boos ok, en verloor de controle.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren