Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Earnest Stewart krijgt tips voor transferzomer: drie Twente-spelers genoemd

Laatste update:

Er staat komende zomer een hoop te gebeuren bij PSV. Technisch directeur Earnest Stewart is van plan om flink de bezem door de selectie te halen en mogelijk elf of twaalf spelers te laten vertrekken. Onder meer Jordan Teze mag bij een interessant aanbod vertrekken. Bij Voetbalpraat werd donderdagavond alvast een voorschot genomen op de drukke transferzomer en kwamen een aantal verrassende namen voorbij.

Als het aan Bram van Polen ligt gooit PSV een lijntje uit naar FC Twente. "Ik zou voor Robin Pröpper gaan", aldus de aanvoerder van het gepromoveerde PEC Zwolle. "Voetballend kan hij daar echt iets toevoegen. Hij zet de boel ook neer. Ik denk dat PSV vanuit het hart van de verdediging wel iets kan gebruiken." RTV Oost-verslaggever Tijmen van Wissing, die eveneens te gast is in het praatprogramma, kan zich wel vinden in de suggestie van Van Polen.

"Ik werd laatst een beetje voor gek verklaard toen ik zei dat Pröpper na Hancko de beste linker centrale verdediger is van Nederland", licht Van Wissing Pröpper uit. "Ik zie op dit moment geen betere die zo constant is. Hij is bezig aan een goed seizoen en heeft een mooie leeftijd (29, red.). Hij heeft nog wel de ambitie om naar het buitenland te gaan, maar hij is zeker verantwoordelijk geweest voor de opmars bij Twente. Ook Gijs Smal is denk ik heel interessant voor PSV."

Hedwiges Maduro kijkt vooral binnen de eigen jeugdopleiding en noemt Jason van Duiven, Isaac Babadi en Tim van den Heuvel. "Dat zijn de grootste talenten van PSV. Verder speelt Sambo bij Sparta Rotterdam, die is natuurlijk ook van PSV. Ik vind dat je altijd eerst naar Nederlandse jongens moet kijken. Bij een type-Sangaré denk ik aan Azor Matusiwa (voormalig FC Groningen, red.). Ik ben hem een beetje uit het oog verloren, maar dat was een goede speler."

Van Wissing is het met Maduro eens dat Sambo een serieuze kans verdient in de voorbereiding en wijst daarbij naar een voormalig PSV'er. "Geef Sambo gewoon de kans. We hebben ook de opmars van Dumfries gezien. PSV loopt al jaren te klungelen op de rechtsbackpositie." Ook laat Van Wissing de naam van Ramiz Zerrouki vallen. "De spelers die mogen vertrekken zijn natuurlijk niet allemaal basisspelers. Joël Drommel heeft ook veel op de bank gezeten."

Lauritsen
Hans Kraay junior legde voorafgaand aan de bekerfinale de naam van Tobias Lauritsen in de mond bij Stewart. "Er zijn een hoop namen die de revue passeren bij PSV. Dat zal in de komende maanden niet anders zijn. Lauritsen is een goede speler", aldus Stewart, die toen ook al reageerde op de situatie van Sambo. "In principe halen we alle spelers terug. Ik ben nieuw bij deze club en heb alle spelers live zien spelen. De bedoeling is dat ze eerst terugkomen bij PSV zodat we weer volgende stappen kunnen ondernemen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pröpper? Hou toch op zeg

5 mei 2023 om 10:05

Inderdaad, die is helemaal niets beter dan wat we nu al hebben lopen. Denk ook dat we Smal niet nodig hebben, want Van Aanholt is r volgend jaar nog en Mauro speelt er ook nog, dus we hebben al twee uitstekende linksbacks. Zerrouki is een aardige speler maar wat mij betreft niet beter voor dit PSV dan Guti. Dan kan je beter Guti een basisplek geven.

5 mei 2023 om 11:24

Bij een verkoop van Sangare kun je gewoon Guti een basisplek geven die hij verdiend. Daardoor kan Veerman nog meer vrijheid krijgen om het spel te maken, Sangare denkt soms nog dat hij Frenkie de Jong is oid. CVM halen als backup van Guti lijkt me voldoende. Kunt het geld beter aan Cv,rb en buitenspelers uitgeven.

5 mei 2023 om 10:28

Dezd analisten doen alleen maar aan bord-op-schoot scouting. Je kan straks toch serieus niet met Pröpper of Smal aankomen in de CL (mochten we dit halen). Mag hopen dat PSV verder kijkt en in het buitenland een goede verdediger haalt. Hilgers, van Ewijk en Manhoef vind ik in de Eredivisie de enige spelers met veel potentie buiten de topclubs.

5 mei 2023 om 11:19

Precies, die wil ik echt niet zien vertrekken. Zeer ondergewaardeerde kracht in de minst gepasseerde verdediging in Nederland. Daarbij sterk in de lucht, neemt de groep op sleeptouw en heeft een zeer goed overzicht. Hij wordt gelukkig nog niet op waarde geschat door anderen, maar wat mij betreft blijft hij nog lange tijd in Twente.

5 mei 2023 om 11:29

Voetballen zonder druk bij Twente is iets anders dan strijden voor prijzen en in Europa bij PSV. Pröpper is nooit echt een bijzondere verdediger geweest. Complimenten dat hij het dit jaar wel goed doet, maar ik denk dat Twente zijn max is. Daar is niets mis mee overigens. Hij mag lekker bij Twente blijven van mij.

5 mei 2023 om 11:36

Doet het dit seizoen prima ja, maar tegen wie? Zie je hem al tegen een CL tegenstander? Moet gewoon hardop lachen als ik er aan denk. Leuke speler voor Twente

5 mei 2023 om 11:40

Macedonia-040 tegen dezelfde tegenstanders als Psv in de competitie. Propper stond ik ook niet om te springen toen hij kwam overigens maar die heeft me van begin af aan direct al verrast. Enorm stabiel en haalt zo enorm veel weg. Of hij dat in CL kan weet ik niet, maar dat vraag ik me van jullie huidige verdedigers ook af.

5 mei 2023 om 12:16

Met die wetenschap kan je nooit meer spelers uit de eredivisie halen, behalve van Ajax en Feyenoord. Maar ik ben zoals gezegd ook blij dat anderen niet in hem zien wat wij Twente supporters zien.

5 mei 2023 om 12:43

Het blijft ook wel moeilijk inschatten moet ik zeggen. Neem nou een Sadilek die niet goed genoeg was bevonden door PSV en zelfs een Unnerstall die een aantal ongelukkige momenten had in Eindhoven. Verder lijkt het me belangrijk dat PSV gewoon weer waarde op het veld gaat creëren, want met de verkoop van Gakpo/Madueke en evt Sangare blijven er maar weinig echte cashcows over.

5 mei 2023 om 11:57

Propper is onze belangrijkste speler samen met unnerstal. Propper is echt de meest ondergewaardeerde speler van de eredivisie. Die jonge kan echt goed verdedigen. Alleen mist hij wat snelheid, anders stond hij wel hoger te spelen. Maar hij is echt een leider in het veld. Iets wat je in de eredivisie maar weinig ziet. Zerrouki gaat vertrekken, maar ik hoop echt niet dat propper vertrekt.

Hilgers, Zerrouki en Smal lijken me opzich wel aanwinsten. Zij het voor de basis danwel voor de breedte. Er staat veel te gebeuren bij Ajax en PSV deze zomer, wellicht ook Feyenoord als er veel vertrekken maar dat verwacht ik niet met de CL op komst. Hopelijk gaan beide clubs er op vooruit en kunnen we de titelstrijd wat spannender maken, want dat Feyenoord hem ging winnen was natuurlijk allang bekend. Veruit de beste dit jaar.

5 mei 2023 om 09:56

Ik zou gezien zijn potentie Hilgers inderdaad logischer vinden dan Pröpper. Daar moet ik wel bij aantekenen dat iedere verdediger bij Twente 20% beter is wanneer hij samen met Pröpper speelt. Dat is toch de leider met zijn rust en ervaring. Ik heb Hilgers ook samen met Plezeguelo zien spelen en dan is het minder.

5 mei 2023 om 10:26

Het zijn inderdaad wel goede spelers, alleen is het een vraag naar welke niveau wil je toe streven?

Als ze zo goed waren had Twente toch wel hoger gestaan dan dat ze nu staan. En als dit de scouting is van Ajax, PSV en Feyenoord, dan zal het nog een hele zware Europese seizoen worden. Ook met van der Boomen, goed hoor van hem. Alleen op die leeftijd en Toulouse staat op 13e plek.

Allemaal goed voor de breedte, denk dat je kwalitatief echt een andere vijver moet zoeken.

5 mei 2023 om 11:24

Toch heeft Twente dit seizoen voor alsnog de minste tegengoals Mr_Knowledge. Dat heeft in mijn ogen meestal te maken met een goede verdediging.

5 mei 2023 om 10:39

Hilgers vind ik zelf ronduit tegenvallen hoor, wisselt teveel af in niveau.
Propper is de rots in de branding, echt de man achterin bij Twente.

Alsof Propper bijvoorbeeld beter is dan Ramalho, in de top spelen is toch 10x anders dan in de subtop. Buiten dat heeft hij niet meer de leeftijd om die gok te wagen. PSV zou voor een echte goede centrale verdediger moeten gaan! Op die manier kunnen zij hun elftal echt zwaar versterken een type Moreno bijvoorbeeld.

Sambo mag het inderdaad wel proberen en ook Zerrouki is geen hele slechte speler.

5 mei 2023 om 09:57

Dat is hij niet, hij maakt PSV echt niet beter in ieder geval. Zerrouki is in principe een leuke aankoop, maar is een middenveld met Zerrouki - Veerman - Simons niet een beetje te zwak, Europees gezien?

5 mei 2023 om 10:20

Misschien is Zerrouki, Veerman en vd Boomen het plan. Dan laat je Simons voorin staan (als hij blijft). Dan heeft PSV wel lekker veel voetbal in het team.

5 mei 2023 om 10:26

Zou kunnen ja. De vraag is natuurlijk of Zerrouki nog stappen kan maken bij PSV. Met Veerman en Simons vind ik in ieder geval weinig mis. Je kan ook je middenveld altijd nog anders invullen want Simons heeft aangetoond ook zeer goed als rechts en linksbuiten te zijn, je zou bijvoorbeeld nog iemand kunnen halen, waardoor je je middenveld verdedigend beter neer kan zetten.

Aan de andere kant vraag ik me wel af of Zerrouki veel beter is dan Guti. Al met al vind ik de namen die hier genoemd worden ook niet bijzonder creatief en ik zou toch graag zien dat PSV met deze TD weer is wat talenten haalt die later door kunnen groeien.

Pröpper mooi in Twente laten. Is dit seizoen fantastisch en een echte leider. Stap naar de top is wel anders. Is wel beter dan een Ramalho, maar die zou bij Twente ook op de bank zitten. Wat een verschrikkelijke verdediger vind ik dat.

5 mei 2023 om 10:31

Spelen bij Twente geeft ook wel veel minder druk dan bij PSV, laten we dat niet vergeten. Pröpper is leuk voor Twente maar lijkt mij geen toegevoegde waarde voor de top 3

''pröpper op Hancko na de beste linker centrale verdediger van de Eredivisie.''

Dat zegt meer over het niveau van de andere linker centrale verdedigers dan over Pröpper. Leuk voor FC Twente, maar komt te kort voor PSV.

5 mei 2023 om 09:52

Tja het zegt toch ook echt wat over Propper. Die man is ongelofelijk stabiel en zet zijn verdediging prima neer.

Valt me op dat het gat tussen Twente en AZ toch groter is dan gedacht. Spelers van Twente zullen een stap naar AZ toch echt wel zien als een stap vooruit. Knap hoe ze beleid voeren bij beide clubs en ben benieuwd of Twente het gat kan dichten de komende jaren.

5 mei 2023 om 09:58

Hoe kom je daar bij dan? Hebben Twente spelers jou dat verteld of iets dergelijks? Als we bij de feiten blijven, is er de afgelopen jaren geen enkele speler van Twente naar AZ gegaan en lijkt dat dit jaar ook niet te gebeuren. Nou zeg ik niet dat Twente verder of beter is dan AZ, want dat zijn ze niet, maar AZ is echt niet zo ver weg en is Twente vorig jaar zelfs al boven ze geëindigd. Denk dat ze heel gelijkwaardig zijn aan elkaar, waarbij AZ qua financien en vooral opleiding mijlenver voorloopt, doet Twente dat met (veel) meer (fanatieke) supporters, supporters groepen en trouwe sponsoren.

Pröpper zal te sloom zijn voor het niveau wat PSV wil nastreven denk ik, en of hij echt zin heeft om die gok te wagen betwijfel ik. Sprak laatst al openlijk dat hij hoopt dat Twente zijn contract op den duur zal verlengen, omdat hij het hier zo geweldig naar zijn zin heeft en er nog langer zal willen blijven. Iets zeggen is in de voetbalwereld natuurlijk onbetrouwbaar, maar van een Propper geloof ik het wel. Zeer correcte en verstandige jongen. Smal in balbezit is voor iedere Nederlandse club een aanwinst, maar een hele lage snelheid en defensief erg kwetsbaar. In die zin wel vergelijkbaar met Blind, alleen dan in alles wel een stuk minder. Zerrouki zou geweldig zijn voor Psv, de beste controleur van de eredivisie die op een hoger niveau alleen maar beter zal worden. Zelf vind ik het onbegrijpelijk dat mensen daar over twijfelen omdat hij dat bij zowel Twente als Algerije laat zien, maar ieder heeft recht op zijn of haar mening en zijn we van nature altijd wel meer pessimistisch om onszelf te beschermen voor teleurstelling.

5 mei 2023 om 10:01

Onzin Pröpper is naar mijn mening de slimste verdediger van de eredivisie zie hem echt als een leider achterin en dat is wat psv ontbeert in de verdediging ze hebben geen echte leider

5 mei 2023 om 10:10

Daarom lekker in Enschede laten, hebben wij er langer profijt van. Qua leiderschap en de verdediging neer zetten is hij absoluut een meerwaarde voor Psv, maar Psv speelt natuurlijk wel meer wedstrijden met veel ruimte in de rug en dan word hij ontzettend kwetsbaar. Dat zie je bij Twente al wel eens, dat hij er gewoon vol word uitgesprint en dat zal Psv nog meer worden.

Luuk de Jong gaat 25+ goals scoren als hij voorzetten van Gijs Smal krijgt

Veelal betaal je als top-3 voor ED spelers nog eens extra en om die reden moet je niet enkel in de ED kijken. Daarbij, als je dan ook nog eens nagaat welke spelers het niet gehaald hebben, tegenover wel, is de balans in het voordeel voor de (net)-niet spelers. Zeker moet er ook Nederlandse spelers op het veld staan, maar dat moet niet de hoofdreden zijn voor het aantrekken van een speler. Al valt Zerrouki daar sowieso niet onder.
Gelukkig zijn dit niet de woorden van Stewart zelf. Hoop dat hij breed kijkt en inzet en daadwerkelijk kwaliteit naar Eindhoven haalt. Speler van naam mag, maar dan wel enigszins fit (niet zoals Hazard en in mindere mate Gotze, die eerst weken/maanden nodig hebben om fit te worden). Ben benieuwd, kan een zware zomer worden, zeker als die 2e plek veiligggesteld wordt en je vroeg aan voorrondes begint.

Ik heb nog wel een tip voor PSV. Haal de minst gepasseerde verdediging van de eredivisie compleet naar Eindhoven. Unnerstall, Brenet, Hilgers, Propper en Smal en dan daarvoor als 6 Zerrouki. Zijn volledig ingespeeld en zeker niet slechter dan wat er nu staat. Voor een "klein" zakje geld en wat talenten die naar Enschede komen valt er wel te praten

Zegt ook wel genoeg over hoe Smal zich heeft voorbereid. De linksback en linker centrale verdediger positie zijn er nou juist 2 die echt prima bezet zijn voor komend seizoen. Op linksback hebben we na de zomer nog steeds Van Aanholt die het momenteel naar behoren doet en Mauro jr. in wie ik nog altijd enorm veel potentie zie. Oppegard is nog altijd een talent al zal die wellicht vertrekken. Links centraal hebben we Boscagli die net terug is en probeert PSV Brantwaithe te behouden via koop. Zeker als Everton degradeerd acht ik dat nog wel kansrijk Jarred wilt graag blijven. We hebben juist een rechter centrale speler en een Rechtsback nodig.........

Nou ik zou zeggen PSV, slag je slag met Popper en Smal! Dan hebben we volgend seizoen (wederom) geen last van PSV in de titelrace.

Blij dat wij een beetje van het sentiment af zijn om leuke spelers van de subtop naar de top te zien komen en dit een beetje is overgewaait naar PSV.

5 mei 2023 om 10:31

Smal kan makkelijk mee bij een topclub in Nederland. Is week in week uit één van de uitblinkers in de Eredivisie en speelt zeer stabiel. Maar denk toch dat hij de stap naar de Bundesliga (wellicht Gladbach) gaat maken.

5 mei 2023 om 10:38

Overschat je hier Smal niet een klein beetje heel erg mee? SMal heeft een goed linkerbeen en doet het leuk bij de plaatselijke FC en daar moet je soms ook tevreden mee zijn. Maar om te zeggen dat hij ''makkelijk'' mee kan met de top 3 vind ik flauwekul net als een stap naar Gladbach, waar die dan dus Bensaibaini moet opvolgen? laat me niet lachen.

5 mei 2023 om 11:02

De "plaatselijke FC" zegge, die zou wel uit de randstad komen. Lekker denigrerend toontje.

5 mei 2023 om 13:13

De e ige speler die van Twente naar PSV gaat zal Cerny zijn.

Pröpper is niet goed genoeg. Smal wel, maar die zal niet de back up van van Aanholt willen spelen. Zerrouki prima roulerende versterking.

Allemaal pure middelmaat. PSV wil uiteindelijk de CL in. Dan moet je niet met Pröpper of Smal aankomen. Hilgers heeft wel potentie, maar ik zie liever een veredediger waarvan je zeker weet dat hij er Europees staat

Twente speelt over het algemeen natuurlijk wat defensiever dan Psv. Ben benieuwd hoe zich propper en Smal zich dan houden. Het wordt toch een ander spelletje met ruimte in de rug.

5 mei 2023 om 13:15

Over het algemeen laat je blijken het voetbal in de Eredivisie niet goed te volgen.
Twente is de ploeg die het meeste druk op de helft van de tegenstander zet. Worden ze door elke kenner om geroemd.
Hoeze defensiever.

Waarom geeft iemand een man een podium als die Pröpper als potentiele LCV noemt bij PSV? Mijn god. Pröpper is een leuke speler, maar totaal niet van het niveau Top 3 Nederlandse Eredivisie.

Gijs Smal kan als back-up, maar die zie ik niet snel Twente verlaten om back-up bij PSV te zijn, eerlijk gezegd...

Zerrouki is de enige, maar die zie ik naar Feyenoord gaan.

Overigens is het terughalen van Sambo wel een goede, in mijn ogen. Prima back die voldoende potentie heeft ook!

Niemand heeft het over Boscagli maar die is als hij fit is gewoon een van de beste LCV's van de Eredivisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren